Διάλεξη 2 / Ιστορική αναδρομή της Καλαθοσφαίρισης
Ιστορική αναδρομή της Καλαθοσφαίρισης: Ο κύριος που βλέπετε είναι ο James Naismith, έζησε από το 1861 μέχρι το 1939, είναι ο πατέρας και ο γεννηθής του μπάσκετμπολ. Ήταν γυμναστής στο Springfield College της Μασαγουσέτης, το YMCA είναι η αντίστοιχη Hanth που έχουμε εδώ και επειδή είχε ένα σημαντικό...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2013
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά |
Διαθέσιμο Online: | https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=1c6a7d79 |
id |
038e12c9-8cb6-4bbe-926a-a190b90e5308 |
---|---|
title |
Διάλεξη 2 / Ιστορική αναδρομή της Καλαθοσφαίρισης |
spellingShingle |
Διάλεξη 2 / Ιστορική αναδρομή της Καλαθοσφαίρισης Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής Γαλαζούλας Χρήστος |
publisher |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
url |
https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=1c6a7d79 |
publishDate |
2013 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/53c9/5a1a/ec69/3c76/5209/9039/3add/70d9/53c95a1aec693c76520990393add70d9.jpg |
topic |
Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής |
topic_facet |
Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής |
author |
Γαλαζούλας Χρήστος |
author_facet |
Γαλαζούλας Χρήστος |
hierarchy_parent_title |
Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι |
hierarchy_top_title |
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού |
rights_txt |
License Type:(CC) v.4.0 |
rightsExpression_str |
Αναφορά |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png |
author_role |
Καθηγητής |
author2_role |
Καθηγητής |
relatedlink_txt |
https://delos.it.auth.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
00:38:11 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
asr_txt |
Ο κύριος που βλέπετε είναι ο James Naismith, έζησε από το 1861 μέχρι το 1939, είναι ο πατέρας και ο γεννηθής του μπάσκετμπολ. Ήταν γυμναστής στο Springfield College της Μασαγουσέτης, το YMCA είναι η αντίστοιχη Hanth που έχουμε εδώ και επειδή είχε ένα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές ημέρες, το Δεκέμβριο του 1891 δηλαδή δεν μπορούσε να προπονεί στην τάξη του. Έβρεχε καθημερινά και επειδή οι προπονήσεις γίνονταν σε εξωτερικούς χώρους, στα εξωτερικά γήπεδα, αυτό τον ανάγκασε μία μέρα στις 22 Δεκέμβριου του 1891 να βάλει την τάξη του μέσα σε ένα κλειστό γυμναστήριο, ο χώρος εδώ είναι μια αίθουσα περίπου 10 επί 15, αυτή ήταν η αίθουσα που είχαν σαν κλειστό χώρο με αρκετές κολώνες ενδιάμεσα. Εκεί ο James Naismith οργάνωσε την τάξη του που αποτελούνταν από 18 αγόρια, τους χώρισε σε δύο ομάδες των εννέα ατόμων και είπε θα κάνουμε άσκηση παίζοντας κάποια παιχνίδια. Τι είχαμε, είχαμε μία μπάλα, το φούτμπολ. Άρα αυτήν θα χρησιμοποιήσουμε. Τι άλλο, είχανε τα καλάθια που μαζεύαν ροδάκινα επειδή ο χώρος ήτανε στην εξοχή, ήτανε μεγάλο το κτήμα δηλαδή του κολεγείου, είχε πάρα πολλές ροδάκινες, γι' αυτό και είχανε και τα καλάθια για να συλλέγουν τα ροδάκινα. Τι θα κάνουμε, λέει, θα πάμε να, θα προσπαθήσουμε μάλλον να βάλουμε την μπάλα μέσα στο καλάθι. Έπαιξαν δύο δεκαπεντά λεπτά, εννιά με εννιά, μία μίξη παιχνιδιού ράγβι, κάποιον ασκήσεων ράγβι και ενός παιδικού παιχνιδιού Duck on the rock λέγεται αυτό το παιχνίδι. Ψηλοπαλεύανε μεταξύ τους και για την ιστορία επιτεύχθηκε ένα καλάθι και τέλειωσε ένα μηδέν το πρώτο παιχνίδι. Πολύ γρήγορα, στις 15 Γενάρη του 1992, δηλαδή μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων ουσιαστικά, κατέγραψε και εξέδωσε ο James Smith τους πρώτους 13 καντώνες του παιχνιδιού. Επίσης, πολύ γρήγορα, το 1893, ενάμιση χρόνου περίπου μετά, η Santa Berenson, η οποία ονομάζεται η μητέρα του μπάσκετ-πολ, εισήγαγε στο Smith College, όπου δίδασκε και ήταν η γυμνάστρια, τον μπάσκετ στις γυναίκες. Πολύ γρήγορα άρχισαν να συμμετέχουν σε αυτό το άθλημα και οι γυναίκες. Αυτά είναι τα πρώτα εργαλεία που βλέπουμε τη χρήση τους και οι πρώτες φωτογραφίες από την ιστορία του μπάσκετ-πολ. Μπορείτε να δείτε επίσης φωτογραφίες του 1906 και του 1908 γυναικείων ομάδων, φυσικά με την αμφίεση που είχαν στο κολέγιο και στο σχολείο που πηγαίνανε. Ούτως ή άλλως μέχρι το 1980 και εσείς, μάλλον δεν είχατε γεννηθεί, αλλά οι κοπέλες πηγαίνανε με ποδιές, με συγκεκριμένη αμφίεση. Βλέπω διά μεγιά καδά και άσπρο παράδειγμα. Είχαν οι δικές μου συμμαθήτριες. Έτσι λοιπόν αυτά που βλέπετε είναι η αμφίεση που πηγαίνανε στο σχολείο. Και αντίστοιχα βλέπετε τις ομάδες μπάσκετ από το σχολείο του Μίλτον και της Βόρειας Ντακότα. Εδώ μπορείτε να δείτε σε αντιδιαστολή τη φωτογραφία του 1894 μιας γυναικής ομάδας και του 1930, όπου πλέον η μορφή και η εξέλιξη που είχαμε στην αμφίεση είναι σχεδόν η σημερινή. Αντίστοιχα βλέπουμε ότι η αμφίεση των ανδρών από πολύ νωρίς είχε περίπου τη σημερινή μορφή. Εδώ βλέπουμε το πρώτο εισιτήριο σε αγώνα μπάσκετ. Από το 1896 και μετά το μπάσκετ απέκτησε ιδιαίτερη δημοφιλία και αναπτύχθηκε πάρα πολύ γρήγορα με τρόπο ραγδαίο. Με αποτέλεσμα να αρχίσουν να γίνονται αγώνες με φιλάμπλους και φυσικά με εισιτήρια. Και αυτό είναι το πρώτο εισιτήριο από τον αγώνα του Ρόντο Νέας Υόρκης. Στην Ελλάδα το μπάσκετμπολ εισήλθε μέσω της Χαναφινών και του οίκου στρατιώτη από τον Μάικ Στεριάδη του 1918. Ο λόγος ο Μάικ Στεριάδης υπήρξε μαθητής του Νέη Σμιθ στο Σπρικφίλτ. Οπότε ερχόμενος στην Αθήνα πήρε ορισμένους φίλους του παρέα όπως βλέπετε πήραν μια καρέκλα την έδεσαν σε ένα στήλο ανάποδα τη δέσανε και αυτό ήταν το πρώτο καλάφι στην Ελλάδα και αποτυπώθηκε σε φωτογραφία. Το 1918 έτσι ήρθε το μπάσκετμπολ στην Ελλάδα. Εδώ βλέπετε μια φωτογραφία της Χαναφινών με το σημείο Μαυροσκούφη που ήταν από αυτούς που ουσιαστικά τους πρώτους εργάτες του μπάσκετ στη Θεσσαλονίκη. Γι' αυτό και κάθε Σεπτέμβριο στη μνήμη του γίνονται τα Μαυροσκούφη ένα τουρνουά μπάσκετμπολ. Γιατί ήταν παίχτης, προπονητής και διετητής από τους πρώτους διετητές και αντίστοιχα μια φωτογραφία από το πρωτάχρημα της Χαναφινών. Σκηνοθετικά θα δούμε ένα βίντεο το οποίο όμως είναι σκηνοθεσία και δεν είναι η πραγματικότητα. Σκηνοθετημένο κατά πώς με βάση τα δεδομένα που είχαν τα τέτοια πώς ο προπονητής μαζί με τους παίχτες του έπαιζαν το πρώτο πώς παίξαν μάλλον το πρώτο παιχνίδι. Σούταρε και έβαλε την μπάλα στο καλάθι. Φυσικά κάλεσαν το φροντιστή του γηπεδού να ανέβει με τη σκάλα και να βγάλει την μπάλα μέσα από το καλάθι. Και αυτός δήλωσε ότι είναι αρκετά γυραλαίος για να ανεβοκρατευένει στη σκάλα να τους δίνει την μπάλα και φυσικά δείχνει την εξέλιξη πως η ανάγκη δημιουργεί κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς κόβοντας το μπάτο από το καλάθι της. Όπως σας είπα όμως είναι σκηνοθετημένο και γι' αυτό και δεν θα επιμείνουμε περισσότερο. Το δεύτερο κομμάτι της σημερινής δουλειάς μας έχει να κάνει με το φυλαγόνος. Όπως ήδη γνωρίζετε έχουμε υποχρέωση μία από τις δύο εργασίες που έχετε είναι τα πέντε φυλαγόνος. Πάμε λοιπόν να δούμε τι είναι αυτό το φυλαγόνος. Σας διαβεβαιώ από την αρχή ότι είναι όσο σύνθετο και αν σας φαίνεται είναι πάρα πολύ απλό αρκεί να καταλάβουμε τη λογική του. Έχει κοινή λογική προσέγγιση και με βάση αυτό θα προχωρήσουμε. Λοιπόν το φυλαγόνος που έχετε εσείς είναι της τελευταίας εκδοχής του τις αλλαγές που έγινε το 2012. Ξεκινάει από το πάνω μέρος όπου έχουμε το πρωτάθλημα α, β, τοπικό, β εθνικής, γ εθνικής που δεν μας απασχολεί εμάς σε αυτή τη φάση. Γιατί αυτό είναι κάτι το οποίο καταγράφουμε εφόσον επιλέξουμε έναν αγώνα που θα πάμε. Μπορεί να είναι α τοπικό οπότε την οργάνωση έχει η τοπική ένωση. Ότι από τα γενικά στοιχεία όποια στοιχεία δεν γνωρίζετε είναι καλό να ρωτήσετε πριν να πάτε στον αγώνα. Δηλαδή αν θέλετε να πάτε παράδειγμα στην Κοζάνη σε έναν αγώνα που θα παίξει η τοπική ομάδα με μία άλλη ή στο παιδικό πρωτάθλημα ή στο τέτοιο. Η αντίστοιχη τοπική ένωση διοργανότρια είναι. Όπως και αν λέγεται αυτά όμως δεν είναι σημαντικά. Πόλη, γήπεδο, ποιος είναι ο εκπρόσωπος της διοργανότριας αρχής, ημερομηνία, ώρα, τα ονόματα των διατητών. Στην εργασία που θα παραδώσετε δεν χρειάζεται να γράψετε όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία δεν θα έχετε τη δυνατότητα να τα γράψετε. Αν έχετε τη δυνατότητα γράψτε τα. Πρέπει όμως να γνωρίζετε τι γράφουμε σε κάθε ένα κομμάτι του φύλλου αγώνους. Παρακαλώ. Οργάνωση, ημερομηνία, ώρα, αντιπρόσωπος, τόπος είναι η πόλη. Δηλαδή σας είπα ότι αυτό που έχετε εσείς είναι η τελευταία εκδοχή του φύλλου αγώνους. Λόγω ενός ατυχούς συμβάντος, άφησα το φλασάκι μου στο γραφείο και το διαπίστωσα σήμερα το πρωί. Άρα, που σημαίνει ότι χθες με κουράσετε πάρα πολύ στην πράξη. Αυτό, γι' αυτό και μετά, λόγω ηλικίες άρχισε να μην έχω απόδοση. Λοιπόν, έτσι λοιπόν, γράφουμε τα στοιχεία. Από κάτω γράφουμε ομάδα Α είναι ηγεπεδούχος ομάδα και ομάδα Β είναι η φιλοξενούμενη ομάδα. Εφόσον έχουμε πρόσβαση στα στοιχεία λοιπόν των παιχτών, πριν την έναρξη του αγώνα, έχουμε τα ονόματα των παιχτών δίπλα στο νούμερο του καθενός. Όπως βλέπετε τα νούμερα είναι από το 4 μέχρι το 15. Αυτά τα νούμερα παίζουν στον ογυπεδό. Αν κάποιος έχει 16 ή 17 παράδειγμα νούμερο, κάποιο νούμερο από το 4 έως το 15 δεν παίζει ή δεν υπάρχει η φανέλα του οπότε κάνει την αντιστοίχηση. Δηλαδή, εάν το νούμερο 6 παράδειγμα στον Άρη το έχουν αποσύρει προς τιμήν του Νίκου Γκάλι. Άρα κάποιο από τα νούμερα 16, 17 ή 18 το αντιστοιχούν στο νούμερο 6 στο φυλαγόνος που ξέρουν ότι είναι οτάδε παίχτης με το νούμερο στη φανέλα διαφορετικό. Τα στοιχεία των παιχτών αυτά γίνονται για την Α και την Β ομάδα πριν την έναρξη του παιχνιδιού. Κατόπιν γράφουμε το Χ στη διπλανή στήλη που γράφει συμμετοχή ποιους τους πρώτους πέντε παίχτες που θα μας δώσει ο προπονητής της κάθε ομάδας για να ξεκινήσουν το παιχνίδι πρώτη πεντάδα. Θα βάλουμε λοιπόν ένα Χ σε αυτό το τετραγωνάκι δίπλα από το νούμερο και κάθε επέχτης που θα εισέρχεται στο γήπεδο για πρώτη φορά δίπλα από το νούμερό του θα βάζουμε ένα Χ. Όπως βλέπετε όμως εδώ έχουμε πέντε κυκλωμένα Χ. Είναι ο πρώτος που ξεκίνησαν οι πρώτοι πεντάδα και γι αυτό κυκλώνουμε το αρχικό σχήμα. Ενώ για τους επόμενους πέχτες που θα μπούνε στο γήπεδο έχουμε απλά δίπλα ένα Χ. Πάμε να δούμε το σκόρ. Το σκόρ είναι γραμμένο στο φυλαγόνος για την α ομάδα και την β ομάδα από το 1 μέχρι το 160. Είναι καταγγεγραμμένο και το βλέπετε εδώ τα νούμερα. Άρα εμείς θα πρέπει απλά να σημειώνουμε εκεί πέρα ποιο είναι το σκόρ των τρέχων και πως διαμορφώθηκε. Ποιος το διαμόρφωσε κάποιο νούμερο πέχτη. Έτσι λοιπόν τι σκόρ μπορεί να πετύχει ένας πέχτης. Τρίποντο, δίποντο και ένα πόντο που είναι η βολές. Άρα λοιπόν οποιαδήποτε αλλαγή έχουμε εδώ θα είναι ενός νούμερου, δύο νούμερων ή τριών νούμερων. Δηλαδή να πάει από το 1 στο 4, από το 4 στο 6, από το 6 ίσως στο 7. Αυτή είναι η λογική του. Αν παρατηρήσουμε λοιπόν εδώ το αποτέλεσμα. Η α ομάδα γράφεται στο αριστερό μέρος και απέναντι γράφεται η β ομάδα. Όπως βλέπετε υπάρχει σκόρ και για τις δύο ομάδες. Υπάρχουν δύο στήλες από το 1 μέχρι το 160. Η αριστερή είναι για την α ομάδα και η άλλη είναι για την β ομάδα. Όπως βλέπετε έχουμε διαγραφή του νούμερο 2 για την α ομάδα. Έτσι και δίπλα το νούμερο 8. Τι σας λέει. Πάρα πολλά χέρια και χαίρομαι γι' αυτό. Ότι το νούμερο 8 έβαλε δύο πόντους. Θέλω όμως να μου πεις εσύ κοπελιά μου τι έκανε το νούμερο 10 από τη β ομάδα. Συνεχόμενες δύο βολές. Δηλαδή έβαλε μία και μία δύο βολές. Όπως βλέπετε οι βολές έχουμε μία βούλα επάνω στο νούμερο. Πες μου σε παρακαλώ από τη β ομάδα τι έκανε το 13. Έβαλε ένα τρίποντο. Και πώς το διακρίνουμε αυτό το 13 ότι έβαλε τρίποντο. Βλέπουμε ότι από το νούμερο 2 πήγε στο νούμερο 5 και είναι διαγραμμένο το νούμερο 5 έβαλε τρίποντο αλλά βλέπουμε ότι είναι κυκλωμένο το νούμερό του. Αυτό όταν πάρουμε ένα φύλλο αγώνας παιδιά βλέπετε ότι μπορούμε να δούμε πολλές πληροφορίες για τον αγώνα. Δηλαδή το φύλλο αγώνας περιέχει και αρκετά στατιστικά στοιχεία. Αυτό είναι το ζητούμενο στο φύλλο αγώνας στην Κελαθοσφαίρηση. Μπορούμε να δούμε και αρκετά στατιστικά στοιχεία. Είδαμε την πρώτη πεντάδα που ξεκινούσαν. Μπορούμε να δούμε ποιοι παίκτες κάνουν φάουλ και τι είδους φάουλ κάνουν. Μπορούμε να δούμε ποιοι πετυχαίνουν τρίποντα, ποιοι πετυχαίνουν δίποντα. Ποιος είναι ο αρχηγός της ομάδας. Λοιπόν, έτσι λοιπόν το τρίποντο έχουμε διαγραφεί το αντίστοιχο αριθμό και κυκλώνουμε το νούμερο του παίκτη. Στα φύλλο αγώνας έχουμε δύο χρώματα που χρησιμοποιούμε στα στυλό. Μπλε και κόκκινο. Καταγράφουμε όλα τα αρχικά στοιχεία με μπλε στυλό και ξεκινάμε το φύλλο αγώνα στο πρώτο δεκάλεπτο. Όπως γνωρίζετε, για όσους δεν το γνωρίζουν, ένας αγώνας μπάσκετ διαρκεί τέσσερα δεκάλεπτα. Γι' αυτό λοιπόν μιλάμε για πρώτο δεκάλεπτο, δεύτερο δεκάλεπτο, τρίτο και τέταρτο δεκάλεπτο. Έτσι λοιπόν στο πρώτο δεκάλεπτο γράφουμε με κόκκινο στυλό. Στο δεύτερο με μπλε, στο τρίτο με κόκκινο και στο τέταρτο με μπλε και κλείνουμε. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ για τον έλεγχο του φύλλου αγώνα σε κάθε δεκάλεπτο. Εάν δηλαδή εμείς διαπιστώσουμε ο διατητής που κάνει τον έλεγχο ή η Ομοσπονδία θέλει να δει αν υπήρξε κάποιο λάθος εκεί πέρα πολύ εύκολα να το εντοπίσει και να το διαπιστώσει πότε έγινε αυτό. Και όπως θα δείτε στην εξέλιξη των αριθμών του σκορ εδώ πέρα υπάρχει μια διπλή γραμμή. Και εδώ υπάρχει μια διπλή γραμμή για τη διπλή ομάδα. Είναι το πρώτο δεκάλεπτο που τέλειωσε και τραβάμε μια διπλή γραμμή κάτω από το σκορ που ήταν 18 για την α ομάδα τραβάμε διπλή γραμμή και ήταν 9 για τη διπλή ομάδα και τραβάμε επίσης μια διπλή γραμμή. Και έτσι διαχωρίζουμε το δεκάλεπτο με τη διπλή γραμμή. Μόλις κάνουμε αυτό στην ανάπαυλα πάμε και καταγράφουμε σκορ πρώτης περιόδου στο κάτω μέρος δεξιά 18-9. Και συνεχίζουμε με το άλλο χρώμα του στυλό από το 18 για την α ομάδα και το 9 για τη διπλή ομάδα και φτάνουμε στο 32 για την α ομάδα και στο 22 για τη διπλή ομάδα. Άρα το σκορ του επιμέρους σκόρ όμως της δεύτερης περιόδου ήταν 14-13. Πάμε και γράφουμε 14-13. Δεν βάζουμε 32-22 το επιμέρους σκόρ του κάθε δεκαλέπτου. Αυτό μας διασφαλίζει στο να κάνουμε σφάλματα όσον αφορά και να εντοπίσουμε αν κάνουμε κάπου σφάλμα στην διαγραφή του σκόρ που κάνουμε να το εντοπίσουμε σε ποιο δεκαλέπτο είναι. Το επιμέρους λοιπόν σκόρ είναι 14-13. Το ίδιο γίνεται με το τράβηγμα της διπλής γραμμής και πάμε μετά στο τρίτο δεκάλεπτο και τελειώνουμε με το σκόρ 65-62. Αν αθρίσουμε τα επιμέρους σκόρ των δεκαλέπτων 18-14-32-20-52-13-65 έτσι κάνουμε και βγάζουμε και το αντίστοιχο για τη β ομάδα 65-62 άραν η κίτρια η άλφα ομάδα εν προκειμένου σε αυτόν τον αγώνα. Ακουλούθως διαγράφουμε το υπόλοιπο όπως βλέπετε με μία ζυγζάκερα μη και έτσι κλείνει το φύλλο αγώνος μετά τον έλεγχο από τον πρώτο διατητή και τις υπογραφές που πέφτουν. Πάμε σε ένα κομμάτι αρκετά σημαντικό που είναι τα φάουλ και ό,τι άλλο τεχνικό στοιχείο έχουμε. Δηλαδή το γράμμα Π συμβονίζει όλα τα προσωπικά σφάλματα που υποπίπτουν οι παίχτες. Εάν αυτό το προσωπικό σφάλμα επισύρει βολές 1,2 ή 3 αντίστοιχα στο κάτω μέρος θα βάλουμε 1,2 ή 3. Τα νούμερα δηλαδή κάτω από τα γράμματα σημαίνουν πόσες βολές θα εκτελεστούν. Αυτά θα τα βρείτε αφενώς μέσα στο βιβλίο αφετέρου κάποια πράγματα τα οποία θα σημειώσετε και θα ρωτήσετε σε επόμενες φάσεις στη διάρκεια του εξαμήνου. Εδώ που λέει σφάλματα σημειώνονται τα προσωπικά σφάλματα τα τεχνικά σφάλματα τα αντιαθλητικά σφάλματα και τα σφάλματα αποβολής. Ορισμένοι έχετε ήδη υποπέσει σε κάποια τεχνικά σφάλματα μην είναι στα δύο τεχνικά σφάλματα που βάλετε ο παίχτης. Είναι τα προσωπικά σφάλματα τα τεχνικά σφάλματα η τεχνική ποινή. Όταν βλέπετε τα ταύ δύο μάλλον όλα τα τεχνικά σφάλματα έχουν το αριθμό δύο γιατί επισύρουν δύο βολές και την μπάλα απέξω. Το ίδιο ισχύει και για τα αντιαθλητικά σφάλματα που είναι το U και βλέπετε πάλι το γράμμα δύο αλλά και η τεχνική ποινή στον προπονητή που είναι το σε δύο και το μπ δύο. Όλα αυτά επισύρουν δύο βολές και την μπάλα απέξω. Τα προσωπικά σφάλματα, τεχνική ποινή, το U είναι αντιαθλητικό και το D που δεν υπάρχει σε αυτό το φύλλο αγώνος που έχω συμπληρωμένο παρακαλώ να κλείσετε το στόμα σας. Δε σπινίδες και το D το οποίο δεν υπάρχει στο φύλλο αγώνος το συμπληρωμένο που έχω εδώ για να σας το δείξω που είναι το discalifé είναι το σφάλμα αποβολής. Επειδή βλέποντας έναν αγώνα πιθανά δεν αντιλαμβάνεστε κάποια πράγματα σας λέω ότι έτσι συμβολίζεται η τεχνική ποινή, έτσι συμβολίζεται το σφάλμα αποβολής το discalifé ο διατητής πάει στη γραμματεία με τις δύο γροθιές του και δείχνει το σφάλμα αποβολής για έναν παίχτη και έτσι συμβολίζεται με το πιάσιμο του ενός χεριού στον καρπό από το άλλο χέρι το αντιαθλητικό φάουλο. Όλα τα προσωπικά σφάλματα άσχετα με την εξήγηση που δίνουν οι διατητές συμβολίζονται με τη γροθιά του δεξιού χεριού πάνω. Φάουλ έσπρωξε τράβηξε με το σώμα αυτά είναι διευκρινιστικά των διατητών για τους θεατές αυτό όμως είναι φάουλ πρώτα δείχνει το φάουλ και μετά δείχνει τι έκανε και πάει στη γραμματεία και δείχνει το νούμερο. Μέχρι το δέκα μπορεί να δείξει με τα δάχτυλά του μετά το δέκα χρησιμοποίησαν δέκα τη γροθιά του και λέει το νούμερο δεκατέσσερα δώδεκα έντεκα και πάει λέγοντας. Δεν δείχνουμε το δέκα όμως με γροθιά γιατί η γροθιά είναι το φάουλ το δέκα το δείχνουμε έτσι όταν χρησιμοποιούμε και τα δύο χέρια δείχνουμε το νούμερο δώδεκα ή το νούμερο δεκαπέντα. Μετά δείχνει τι ποινεί η ποινή αυτή τη επισύρει δύο βολές τρεις βολές μία βολή ή οτιδήποτε άλλο ή τίποτα παρακαλώ. Λοιπόν όπως είδατε στην θέση του προπονητή εδώ έχει ένα σε δύο που είναι από το κότς δύο και έχει και ένα μπέδιο αυτό δεν είναι από το μπάνκος είναι από το μπέντς που είναι ο πάνκος. Γιατί το καταγράφει όμως διαφορετικό γιατί ο προπονητής σε έναν αγώνα και λαθοσφαίρησης αν δεχθεί δύο τεχνικές ποινές προσωπικές δηλαδή σε δύο αποβάλλεται στη δεύτερη δηλαδή αποβάλλεται. Εάν όμως η δεύτερη τεχνική ποινή είναι στον πάνκο της ομάδος σε ένα πληρωματικό σας συνοδό σε οποιονδήποτε γράφεται με μπέδιο τότε αποβάλλεται στην τρίτη τεχνική ποινή γιατί δεν είναι ο ίδιος η πέτειος προσωπικά. Αυτή είναι μια διαφορά του κανονισμού παρακαλώ τεχνική ποινή προσωπική για τον προπονητή το σε δύο το μπέδιο είναι στον πάνκο της ομάδος ή οτιδήποτε η μπέδιο θα αποβάλλονταν από τον αγώνα από τον αγωνιστικό χώρο. Όταν συμβαίνει ένα προσωπικό σφάλμα, τεχνικό σφάλμα, αντιαυλυτικό σφάλμα ή σφάλμα αποβολής για μία ομάδα α γράφουμε δίπλα στον νούμερο του πέχτη το είδος του σφάλματος και ταυτόχρονα για κάθε περίοδο για τα πρώτα τέσσερα σφάλματα που θα συμβούνε διαγράφουμε το νούμερο 1 2 3 4 που είναι τα ομαδικά σφάλματα. Όταν η ομάδα είτε η α είτε η β συμπληρώσουν τέσσερα ομαδικά σφάλματα από εκεί και πέρα οποιονδήποτε προσωπικό σφάλμα χωρίς να είναι σε προσπάθεια για σούτ επισύρει δύο βολές. Για αυτό σημειώνουμε τα προσωπικά σφάλματα σε κάθε περίοδο αυτό είναι ανανεούμενο για κάθε περίοδο ισχύει. Δίπλα από αυτό το κομμάτι βλέπετε στο φύλλο αγώνα σας καταρχήν θα μπορούσατε να σημειώνετε και πάνω στο φύλλο αγώνος εδώ αυτά που λέω γιατί θα το αναρτήσω στο η τε φα όπου μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώστε για χρήση που θα έχετε για τις εργασίες σας. Αλλά μπορείτε να το κρατήσετε να το αναπαράγετε έχει δίπλα στο φύλλο αγώνος λέω δίπλα από τα ομαδικά σφάλματα έχει ανάπαυλες δύο ανάπαυλες είναι για τις δύο πρώτες περιόδους και τρεις για τις επόμενες δύο. Αυτό οι ανάπαυλες είναι τα time-out δεν το ξέρεις άρα γιατί να καταλαβαίνεις δύο time-out δικαιούται μία ομάδα στα δύο πρώτα δεκά λεπτά και τρία time-out στα επόμενα δύο δηλαδή στο δεύτερο ημίχρονο δικαιούται τρία time-out. Όποτε μία ομάδα πάρει time-out καταγράφουμε το λεπτό που το πήρε μέσα στο τετραγωνάκι αν δεν πάρει time-out τα δύο το ένα από τα δύο ή και τα δύο στο πρώτο ημίχρονο τα διαγράφουμε και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν στο δεύτερο ημίχρονο παρακαλώ Δε Σπινίση πέστε μου. Στο δεύτερο ημίχρονο. Στο δεύτερο ημίχρονο σε οποιαδήποτε στιγμή είτε του τρίτου είτε του τέταρτου δεκαλέπτου όχι σε κάθε δεκάλεπτο. Συνολικά τρία time-out. Δηλαδή δύο και ένα ή ένα και δύο. Ή και τα τρία συνεχόμενα δεν μας ενδιαφέρει πότε θα τα πάρουν μπορεί να τα πάρει οποιαδήποτε στιγμή θέλει ο προπονητής. Δεν είναι δηλαδή ότι το ένα time-out θα το υποχρεωτεί να το πάρει στο τρίτο δεκάλεπτο και τα άλλα δύο στο τέταρτο. Συνήθως τα αφήνουν οι προπονητές για το τέλος του αγώνα για να σχεδιάσουν πιθανά καλύτερα τον αγώνα. Ακούω ερωτήσεις. Λέγε. Ένας παίκτης αποβάλλεται όταν συμπληρώσει πέντε foul, στο πέμπτο δηλαδή αποβάλλεται. Το οποίο μπορεί να είναι προσωπικό, τεχνικό, στον προπονητή. Το τρίτο αποβάλλεται. Παρακαλώ. Στα πρώτα τέσσερα που γίνονται στους παίχτες. Δηλαδή τα ατομικά σφάλματα αφού δούμε ότι ο Νικολά ο παράδειγμα έκανε ένα προσωπικό σφάλμα, θα πάμε στο πρώτο δεκάλεπτο εκεί και θα διαγράψουμε το νούμερο ένα. Αυτό ισχύει μόνο για τα πρώτα τέσσερα. Ακολούθως δεν διαγράφουμε γιατί τα πρώτα τέσσερα μας ενδιαφέρουν από τα ομαδικά. Γράφουμε μόνο το ατομικό σφάλμα του παίχτη όποιο και είναι αυτό. Πες μου. Στην τεχνική ποινή όταν δέχεται ένας παίχτης χρεώνεται ένα foul. Δεν μας απασχολεί το NBA αυτή. Δεν θυμάμαι. Δεν είμαι... παρακολουθώ το ωραίο μπάσκετ και τέτοια αλλά δεν είμαι κανένας fan του NBA όσον αφορά τους κανονισμούς. Παρακαλώ. Ένα λεπτό έχουμε. Μια ερώτηση. Παρακαλώ. Πάντα. Και στο τεχνικό. Τεχνική ποινή. Αντιαθλητικό. Δυσκαλυφιέ. Όλα αυτά επισύρουν δύο βολές και την μπάλα απ' έξω. Άρα πάντα βάζουμε το νούμερο δύο. |
_version_ |
1782818450525126656 |
description |
Ιστορική αναδρομή της Καλαθοσφαίρισης: Ο κύριος που βλέπετε είναι ο James Naismith, έζησε από το 1861 μέχρι το 1939, είναι ο πατέρας και ο γεννηθής του μπάσκετμπολ. Ήταν γυμναστής στο Springfield College της Μασαγουσέτης, το YMCA είναι η αντίστοιχη Hanth που έχουμε εδώ και επειδή είχε ένα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές ημέρες, το Δεκέμβριο του 1891 δηλαδή δεν μπορούσε να προπονεί στην τάξη του. Έβρεχε καθημερινά και επειδή οι προπονήσεις γίνονταν σε εξωτερικούς χώρους, στα εξωτερικά γήπεδα, αυτό τον ανάγκασε μία μέρα στις 22 Δεκέμβριου του 1891 να βάλει την τάξη του μέσα σε ένα κλειστό γυμναστήριο, ο χώρος εδώ είναι μια αίθουσα περίπου 10 επί 15, αυτή ήταν η αίθουσα που είχαν σαν κλειστό χώρο με αρκετές κολώνες ενδιάμεσα. Εκεί ο James Naismith οργάνωσε την τάξη του που αποτελούνταν από 18 αγόρια, τους χώρισε σε δύο ομάδες των εννέα ατόμων και είπε θα κάνουμε άσκηση παίζοντας κάποια παιχνίδια. Τι είχαμε, είχαμε μία μπάλα, το φούτμπολ. Άρα αυτήν θα χρησιμοποιήσουμε. Τι άλλο, είχανε τα καλάθια που μαζεύαν ροδάκινα επειδή ο χώρος ήτανε στην εξοχή, ήτανε μεγάλο το κτήμα δηλαδή του κολεγείου, είχε πάρα πολλές ροδάκινες, γι' αυτό και είχανε και τα καλάθια για να συλλέγουν τα ροδάκινα. Τι θα κάνουμε, λέει, θα πάμε να, θα προσπαθήσουμε μάλλον να βάλουμε την μπάλα μέσα στο καλάθι. Έπαιξαν δύο δεκαπεντά λεπτά, εννιά με εννιά, μία μίξη παιχνιδιού ράγβι, κάποιον ασκήσεων ράγβι και ενός παιδικού παιχνιδιού Duck on the rock λέγεται αυτό το παιχνίδι. Ψηλοπαλεύανε μεταξύ τους και για την ιστορία επιτεύχθηκε ένα καλάθι και τέλειωσε ένα μηδέν το πρώτο παιχνίδι. Πολύ γρήγορα, στις 15 Γενάρη του 1992, δηλαδή μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων ουσιαστικά, κατέγραψε και εξέδωσε ο James Smith τους πρώτους 13 καντώνες του παιχνιδιού. Επίσης, πολύ γρήγορα, το 1893, ενάμιση χρόνου περίπου μετά, η Santa Berenson, η οποία ονομάζεται η μητέρα του μπάσκετ-πολ, εισήγαγε στο Smith College, όπου δίδασκε και ήταν η γυμνάστρια, τον μπάσκετ στις γυναίκες. Πολύ γρήγορα άρχισαν να συμμετέχουν σε αυτό το άθλημα και οι γυναίκες. Αυτά είναι τα πρώτα εργαλεία που βλέπουμε τη χρήση τους και οι πρώτες φωτογραφίες από την ιστορία του μπάσκετ-πολ. Μπορείτε να δείτε επίσης φωτογραφίες του 1906 και του 1908 γυναικείων ομάδων, φυσικά με την αμφίεση που είχαν στο κολέγιο και στο σχολείο που πηγαίνανε. Ούτως ή άλλως μέχρι το 1980 και εσείς, μάλλον δεν είχατε γεννηθεί, αλλά οι κοπέλες πηγαίνανε με ποδιές, με συγκεκριμένη αμφίεση. Βλέπω διά μεγιά καδά και άσπρο παράδειγμα. Είχαν οι δικές μου συμμαθήτριες. Έτσι λοιπόν αυτά που βλέπετε είναι η αμφίεση που πηγαίνανε στο σχολείο. Και αντίστοιχα βλέπετε τις ομάδες μπάσκετ από το σχολείο του Μίλτον και της Βόρειας Ντακότα. Εδώ μπορείτε να δείτε σε αντιδιαστολή τη φωτογραφία του 1894 μιας γυναικής ομάδας και του 1930, όπου πλέον η μορφή και η εξέλιξη που είχαμε στην αμφίεση είναι σχεδόν η σημερινή. Αντίστοιχα βλέπουμε ότι η αμφίεση των ανδρών από πολύ νωρίς είχε περίπου τη σημερινή μορφή. Εδώ βλέπουμε το πρώτο εισιτήριο σε αγώνα μπάσκετ. Από το 1896 και μετά το μπάσκετ απέκτησε ιδιαίτερη δημοφιλία και αναπτύχθηκε πάρα πολύ γρήγορα με τρόπο ραγδαίο. Με αποτέλεσμα να αρχίσουν να γίνονται αγώνες με φιλάμπλους και φυσικά με εισιτήρια. Και αυτό είναι το πρώτο εισιτήριο από τον αγώνα του Ρόντο Νέας Υόρκης. Στην Ελλάδα το μπάσκετμπολ εισήλθε μέσω της Χαναφινών και του οίκου στρατιώτη από τον Μάικ Στεριάδη του 1918. Ο λόγος ο Μάικ Στεριάδης υπήρξε μαθητής του Νέη Σμιθ στο Σπρικφίλτ. Οπότε ερχόμενος στην Αθήνα πήρε ορισμένους φίλους του παρέα όπως βλέπετε πήραν μια καρέκλα την έδεσαν σε ένα στήλο ανάποδα τη δέσανε και αυτό ήταν το πρώτο καλάφι στην Ελλάδα και αποτυπώθηκε σε φωτογραφία. Το 1918 έτσι ήρθε το μπάσκετμπολ στην Ελλάδα. Εδώ βλέπετε μια φωτογραφία της Χαναφινών με το σημείο Μαυροσκούφη που ήταν από αυτούς που ουσιαστικά τους πρώτους εργάτες του μπάσκετ στη Θεσσαλονίκη. Γι' αυτό και κάθε Σεπτέμβριο στη μνήμη του γίνονται τα Μαυροσκούφη ένα τουρνουά μπάσκετμπολ. Γιατί ήταν παίχτης, προπονητής και διετητής από τους πρώτους διετητές και αντίστοιχα μια φωτογραφία από το πρωτάχρημα της Χαναφινών. Σκηνοθετικά θα δούμε ένα βίντεο το οποίο όμως είναι σκηνοθεσία και δεν είναι η πραγματικότητα. Σκηνοθετημένο κατά πώς με βάση τα δεδομένα που είχαν τα τέτοια πώς ο προπονητής μαζί με τους παίχτες του έπαιζαν το πρώτο πώς παίξαν μάλλον το πρώτο παιχνίδι. Σούταρε και έβαλε την μπάλα στο καλάθι. Φυσικά κάλεσαν το φροντιστή του γηπεδού να ανέβει με τη σκάλα και να βγάλει την μπάλα μέσα από το καλάθι. Και αυτός δήλωσε ότι είναι αρκετά γυραλαίος για να ανεβοκρατευένει στη σκάλα να τους δίνει την μπάλα και φυσικά δείχνει την εξέλιξη πως η ανάγκη δημιουργεί κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς κόβοντας το μπάτο από το καλάθι της. Όπως σας είπα όμως είναι σκηνοθετημένο και γι' αυτό και δεν θα επιμείνουμε περισσότερο. Το δεύτερο κομμάτι της σημερινής δουλειάς μας έχει να κάνει με το φυλαγόνος. Όπως ήδη γνωρίζετε έχουμε υποχρέωση μία από τις δύο εργασίες που έχετε είναι τα πέντε φυλαγόνος. Πάμε λοιπόν να δούμε τι είναι αυτό το φυλαγόνος. Σας διαβεβαιώ από την αρχή ότι είναι όσο σύνθετο και αν σας φαίνεται είναι πάρα πολύ απλό αρκεί να καταλάβουμε τη λογική του. Έχει κοινή λογική προσέγγιση και με βάση αυτό θα προχωρήσουμε. Λοιπόν το φυλαγόνος που έχετε εσείς είναι της τελευταίας εκδοχής του τις αλλαγές που έγινε το 2012. Ξεκινάει από το πάνω μέρος όπου έχουμε το πρωτάθλημα α, β, τοπικό, β εθνικής, γ εθνικής που δεν μας απασχολεί εμάς σε αυτή τη φάση. Γιατί αυτό είναι κάτι το οποίο καταγράφουμε εφόσον επιλέξουμε έναν αγώνα που θα πάμε. Μπορεί να είναι α τοπικό οπότε την οργάνωση έχει η τοπική ένωση. Ότι από τα γενικά στοιχεία όποια στοιχεία δεν γνωρίζετε είναι καλό να ρωτήσετε πριν να πάτε στον αγώνα. Δηλαδή αν θέλετε να πάτε παράδειγμα στην Κοζάνη σε έναν αγώνα που θα παίξει η τοπική ομάδα με μία άλλη ή στο παιδικό πρωτάθλημα ή στο τέτοιο. Η αντίστοιχη τοπική ένωση διοργανότρια είναι. Όπως και αν λέγεται αυτά όμως δεν είναι σημαντικά. Πόλη, γήπεδο, ποιος είναι ο εκπρόσωπος της διοργανότριας αρχής, ημερομηνία, ώρα, τα ονόματα των διατητών. Στην εργασία που θα παραδώσετε δεν χρειάζεται να γράψετε όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία δεν θα έχετε τη δυνατότητα να τα γράψετε. Αν έχετε τη δυνατότητα γράψτε τα. Πρέπει όμως να γνωρίζετε τι γράφουμε σε κάθε ένα κομμάτι του φύλλου αγώνους. Παρακαλώ. Οργάνωση, ημερομηνία, ώρα, αντιπρόσωπος, τόπος είναι η πόλη. Δηλαδή σας είπα ότι αυτό που έχετε εσείς είναι η τελευταία εκδοχή του φύλλου αγώνους. Λόγω ενός ατυχούς συμβάντος, άφησα το φλασάκι μου στο γραφείο και το διαπίστωσα σήμερα το πρωί. Άρα, που σημαίνει ότι χθες με κουράσετε πάρα πολύ στην πράξη. Αυτό, γι' αυτό και μετά, λόγω ηλικίες άρχισε να μην έχω απόδοση. Λοιπόν, έτσι λοιπόν, γράφουμε τα στοιχεία. Από κάτω γράφουμε ομάδα Α είναι ηγεπεδούχος ομάδα και ομάδα Β είναι η φιλοξενούμενη ομάδα. Εφόσον έχουμε πρόσβαση στα στοιχεία λοιπόν των παιχτών, πριν την έναρξη του αγώνα, έχουμε τα ονόματα των παιχτών δίπλα στο νούμερο του καθενός. Όπως βλέπετε τα νούμερα είναι από το 4 μέχρι το 15. Αυτά τα νούμερα παίζουν στον ογυπεδό. Αν κάποιος έχει 16 ή 17 παράδειγμα νούμερο, κάποιο νούμερο από το 4 έως το 15 δεν παίζει ή δεν υπάρχει η φανέλα του οπότε κάνει την αντιστοίχηση. Δηλαδή, εάν το νούμερο 6 παράδειγμα στον Άρη το έχουν αποσύρει προς τιμήν του Νίκου Γκάλι. Άρα κάποιο από τα νούμερα 16, 17 ή 18 το αντιστοιχούν στο νούμερο 6 στο φυλαγόνος που ξέρουν ότι είναι οτάδε παίχτης με το νούμερο στη φανέλα διαφορετικό. Τα στοιχεία των παιχτών αυτά γίνονται για την Α και την Β ομάδα πριν την έναρξη του παιχνιδιού. Κατόπιν γράφουμε το Χ στη διπλανή στήλη που γράφει συμμετοχή ποιους τους πρώτους πέντε παίχτες που θα μας δώσει ο προπονητής της κάθε ομάδας για να ξεκινήσουν το παιχνίδι πρώτη πεντάδα. Θα βάλουμε λοιπόν ένα Χ σε αυτό το τετραγωνάκι δίπλα από το νούμερο και κάθε επέχτης που θα εισέρχεται στο γήπεδο για πρώτη φορά δίπλα από το νούμερό του θα βάζουμε ένα Χ. Όπως βλέπετε όμως εδώ έχουμε πέντε κυκλωμένα Χ. Είναι ο πρώτος που ξεκίνησαν οι πρώτοι πεντάδα και γι αυτό κυκλώνουμε το αρχικό σχήμα. Ενώ για τους επόμενους πέχτες που θα μπούνε στο γήπεδο έχουμε απλά δίπλα ένα Χ. Πάμε να δούμε το σκόρ. Το σκόρ είναι γραμμένο στο φυλαγόνος για την α ομάδα και την β ομάδα από το 1 μέχρι το 160. Είναι καταγγεγραμμένο και το βλέπετε εδώ τα νούμερα. Άρα εμείς θα πρέπει απλά να σημειώνουμε εκεί πέρα ποιο είναι το σκόρ των τρέχων και πως διαμορφώθηκε. Ποιος το διαμόρφωσε κάποιο νούμερο πέχτη. Έτσι λοιπόν τι σκόρ μπορεί να πετύχει ένας πέχτης. Τρίποντο, δίποντο και ένα πόντο που είναι η βολές. Άρα λοιπόν οποιαδήποτε αλλαγή έχουμε εδώ θα είναι ενός νούμερου, δύο νούμερων ή τριών νούμερων. Δηλαδή να πάει από το 1 στο 4, από το 4 στο 6, από το 6 ίσως στο 7. Αυτή είναι η λογική του. Αν παρατηρήσουμε λοιπόν εδώ το αποτέλεσμα. Η α ομάδα γράφεται στο αριστερό μέρος και απέναντι γράφεται η β ομάδα. Όπως βλέπετε υπάρχει σκόρ και για τις δύο ομάδες. Υπάρχουν δύο στήλες από το 1 μέχρι το 160. Η αριστερή είναι για την α ομάδα και η άλλη είναι για την β ομάδα. Όπως βλέπετε έχουμε διαγραφή του νούμερο 2 για την α ομάδα. Έτσι και δίπλα το νούμερο 8. Τι σας λέει. Πάρα πολλά χέρια και χαίρομαι γι' αυτό. Ότι το νούμερο 8 έβαλε δύο πόντους. Θέλω όμως να μου πεις εσύ κοπελιά μου τι έκανε το νούμερο 10 από τη β ομάδα. Συνεχόμενες δύο βολές. Δηλαδή έβαλε μία και μία δύο βολές. Όπως βλέπετε οι βολές έχουμε μία βούλα επάνω στο νούμερο. Πες μου σε παρακαλώ από τη β ομάδα τι έκανε το 13. Έβαλε ένα τρίποντο. Και πώς το διακρίνουμε αυτό το 13 ότι έβαλε τρίποντο. Βλέπουμε ότι από το νούμερο 2 πήγε στο νούμερο 5 και είναι διαγραμμένο το νούμερο 5 έβαλε τρίποντο αλλά βλέπουμε ότι είναι κυκλωμένο το νούμερό του. Αυτό όταν πάρουμε ένα φύλλο αγώνας παιδιά βλέπετε ότι μπορούμε να δούμε πολλές πληροφορίες για τον αγώνα. Δηλαδή το φύλλο αγώνας περιέχει και αρκετά στατιστικά στοιχεία. Αυτό είναι το ζητούμενο στο φύλλο αγώνας στην Κελαθοσφαίρηση. Μπορούμε να δούμε και αρκετά στατιστικά στοιχεία. Είδαμε την πρώτη πεντάδα που ξεκινούσαν. Μπορούμε να δούμε ποιοι παίκτες κάνουν φάουλ και τι είδους φάουλ κάνουν. Μπορούμε να δούμε ποιοι πετυχαίνουν τρίποντα, ποιοι πετυχαίνουν δίποντα. Ποιος είναι ο αρχηγός της ομάδας. Λοιπόν, έτσι λοιπόν το τρίποντο έχουμε διαγραφεί το αντίστοιχο αριθμό και κυκλώνουμε το νούμερο του παίκτη. Στα φύλλο αγώνας έχουμε δύο χρώματα που χρησιμοποιούμε στα στυλό. Μπλε και κόκκινο. Καταγράφουμε όλα τα αρχικά στοιχεία με μπλε στυλό και ξεκινάμε το φύλλο αγώνα στο πρώτο δεκάλεπτο. Όπως γνωρίζετε, για όσους δεν το γνωρίζουν, ένας αγώνας μπάσκετ διαρκεί τέσσερα δεκάλεπτα. Γι' αυτό λοιπόν μιλάμε για πρώτο δεκάλεπτο, δεύτερο δεκάλεπτο, τρίτο και τέταρτο δεκάλεπτο. Έτσι λοιπόν στο πρώτο δεκάλεπτο γράφουμε με κόκκινο στυλό. Στο δεύτερο με μπλε, στο τρίτο με κόκκινο και στο τέταρτο με μπλε και κλείνουμε. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ για τον έλεγχο του φύλλου αγώνα σε κάθε δεκάλεπτο. Εάν δηλαδή εμείς διαπιστώσουμε ο διατητής που κάνει τον έλεγχο ή η Ομοσπονδία θέλει να δει αν υπήρξε κάποιο λάθος εκεί πέρα πολύ εύκολα να το εντοπίσει και να το διαπιστώσει πότε έγινε αυτό. Και όπως θα δείτε στην εξέλιξη των αριθμών του σκορ εδώ πέρα υπάρχει μια διπλή γραμμή. Και εδώ υπάρχει μια διπλή γραμμή για τη διπλή ομάδα. Είναι το πρώτο δεκάλεπτο που τέλειωσε και τραβάμε μια διπλή γραμμή κάτω από το σκορ που ήταν 18 για την α ομάδα τραβάμε διπλή γραμμή και ήταν 9 για τη διπλή ομάδα και τραβάμε επίσης μια διπλή γραμμή. Και έτσι διαχωρίζουμε το δεκάλεπτο με τη διπλή γραμμή. Μόλις κάνουμε αυτό στην ανάπαυλα πάμε και καταγράφουμε σκορ πρώτης περιόδου στο κάτω μέρος δεξιά 18-9. Και συνεχίζουμε με το άλλο χρώμα του στυλό από το 18 για την α ομάδα και το 9 για τη διπλή ομάδα και φτάνουμε στο 32 για την α ομάδα και στο 22 για τη διπλή ομάδα. Άρα το σκορ του επιμέρους σκόρ όμως της δεύτερης περιόδου ήταν 14-13. Πάμε και γράφουμε 14-13. Δεν βάζουμε 32-22 το επιμέρους σκόρ του κάθε δεκαλέπτου. Αυτό μας διασφαλίζει στο να κάνουμε σφάλματα όσον αφορά και να εντοπίσουμε αν κάνουμε κάπου σφάλμα στην διαγραφή του σκόρ που κάνουμε να το εντοπίσουμε σε ποιο δεκαλέπτο είναι. Το επιμέρους λοιπόν σκόρ είναι 14-13. Το ίδιο γίνεται με το τράβηγμα της διπλής γραμμής και πάμε μετά στο τρίτο δεκάλεπτο και τελειώνουμε με το σκόρ 65-62. Αν αθρίσουμε τα επιμέρους σκόρ των δεκαλέπτων 18-14-32-20-52-13-65 έτσι κάνουμε και βγάζουμε και το αντίστοιχο για τη β ομάδα 65-62 άραν η κίτρια η άλφα ομάδα εν προκειμένου σε αυτόν τον αγώνα. Ακουλούθως διαγράφουμε το υπόλοιπο όπως βλέπετε με μία ζυγζάκερα μη και έτσι κλείνει το φύλλο αγώνος μετά τον έλεγχο από τον πρώτο διατητή και τις υπογραφές που πέφτουν. Πάμε σε ένα κομμάτι αρκετά σημαντικό που είναι τα φάουλ και ό,τι άλλο τεχνικό στοιχείο έχουμε. Δηλαδή το γράμμα Π συμβονίζει όλα τα προσωπικά σφάλματα που υποπίπτουν οι παίχτες. Εάν αυτό το προσωπικό σφάλμα επισύρει βολές 1,2 ή 3 αντίστοιχα στο κάτω μέρος θα βάλουμε 1,2 ή 3. Τα νούμερα δηλαδή κάτω από τα γράμματα σημαίνουν πόσες βολές θα εκτελεστούν. Αυτά θα τα βρείτε αφενώς μέσα στο βιβλίο αφετέρου κάποια πράγματα τα οποία θα σημειώσετε και θα ρωτήσετε σε επόμενες φάσεις στη διάρκεια του εξαμήνου. Εδώ που λέει σφάλματα σημειώνονται τα προσωπικά σφάλματα τα τεχνικά σφάλματα τα αντιαθλητικά σφάλματα και τα σφάλματα αποβολής. Ορισμένοι έχετε ήδη υποπέσει σε κάποια τεχνικά σφάλματα μην είναι στα δύο τεχνικά σφάλματα που βάλετε ο παίχτης. Είναι τα προσωπικά σφάλματα τα τεχνικά σφάλματα η τεχνική ποινή. Όταν βλέπετε τα ταύ δύο μάλλον όλα τα τεχνικά σφάλματα έχουν το αριθμό δύο γιατί επισύρουν δύο βολές και την μπάλα απέξω. Το ίδιο ισχύει και για τα αντιαθλητικά σφάλματα που είναι το U και βλέπετε πάλι το γράμμα δύο αλλά και η τεχνική ποινή στον προπονητή που είναι το σε δύο και το μπ δύο. Όλα αυτά επισύρουν δύο βολές και την μπάλα απέξω. Τα προσωπικά σφάλματα, τεχνική ποινή, το U είναι αντιαθλητικό και το D που δεν υπάρχει σε αυτό το φύλλο αγώνος που έχω συμπληρωμένο παρακαλώ να κλείσετε το στόμα σας. Δε σπινίδες και το D το οποίο δεν υπάρχει στο φύλλο αγώνος το συμπληρωμένο που έχω εδώ για να σας το δείξω που είναι το discalifé είναι το σφάλμα αποβολής. Επειδή βλέποντας έναν αγώνα πιθανά δεν αντιλαμβάνεστε κάποια πράγματα σας λέω ότι έτσι συμβολίζεται η τεχνική ποινή, έτσι συμβολίζεται το σφάλμα αποβολής το discalifé ο διατητής πάει στη γραμματεία με τις δύο γροθιές του και δείχνει το σφάλμα αποβολής για έναν παίχτη και έτσι συμβολίζεται με το πιάσιμο του ενός χεριού στον καρπό από το άλλο χέρι το αντιαθλητικό φάουλο. Όλα τα προσωπικά σφάλματα άσχετα με την εξήγηση που δίνουν οι διατητές συμβολίζονται με τη γροθιά του δεξιού χεριού πάνω. Φάουλ έσπρωξε τράβηξε με το σώμα αυτά είναι διευκρινιστικά των διατητών για τους θεατές αυτό όμως είναι φάουλ πρώτα δείχνει το φάουλ και μετά δείχνει τι έκανε και πάει στη γραμματεία και δείχνει το νούμερο. Μέχρι το δέκα μπορεί να δείξει με τα δάχτυλά του μετά το δέκα χρησιμοποίησαν δέκα τη γροθιά του και λέει το νούμερο δεκατέσσερα δώδεκα έντεκα και πάει λέγοντας. Δεν δείχνουμε το δέκα όμως με γροθιά γιατί η γροθιά είναι το φάουλ το δέκα το δείχνουμε έτσι όταν χρησιμοποιούμε και τα δύο χέρια δείχνουμε το νούμερο δώδεκα ή το νούμερο δεκαπέντα. Μετά δείχνει τι ποινεί η ποινή αυτή τη επισύρει δύο βολές τρεις βολές μία βολή ή οτιδήποτε άλλο ή τίποτα παρακαλώ. Λοιπόν όπως είδατε στην θέση του προπονητή εδώ έχει ένα σε δύο που είναι από το κότς δύο και έχει και ένα μπέδιο αυτό δεν είναι από το μπάνκος είναι από το μπέντς που είναι ο πάνκος. Γιατί το καταγράφει όμως διαφορετικό γιατί ο προπονητής σε έναν αγώνα και λαθοσφαίρησης αν δεχθεί δύο τεχνικές ποινές προσωπικές δηλαδή σε δύο αποβάλλεται στη δεύτερη δηλαδή αποβάλλεται. Εάν όμως η δεύτερη τεχνική ποινή είναι στον πάνκο της ομάδος σε ένα πληρωματικό σας συνοδό σε οποιονδήποτε γράφεται με μπέδιο τότε αποβάλλεται στην τρίτη τεχνική ποινή γιατί δεν είναι ο ίδιος η πέτειος προσωπικά. Αυτή είναι μια διαφορά του κανονισμού παρακαλώ τεχνική ποινή προσωπική για τον προπονητή το σε δύο το μπέδιο είναι στον πάνκο της ομάδος ή οτιδήποτε η μπέδιο θα αποβάλλονταν από τον αγώνα από τον αγωνιστικό χώρο. Όταν συμβαίνει ένα προσωπικό σφάλμα, τεχνικό σφάλμα, αντιαυλυτικό σφάλμα ή σφάλμα αποβολής για μία ομάδα α γράφουμε δίπλα στον νούμερο του πέχτη το είδος του σφάλματος και ταυτόχρονα για κάθε περίοδο για τα πρώτα τέσσερα σφάλματα που θα συμβούνε διαγράφουμε το νούμερο 1 2 3 4 που είναι τα ομαδικά σφάλματα. Όταν η ομάδα είτε η α είτε η β συμπληρώσουν τέσσερα ομαδικά σφάλματα από εκεί και πέρα οποιονδήποτε προσωπικό σφάλμα χωρίς να είναι σε προσπάθεια για σούτ επισύρει δύο βολές. Για αυτό σημειώνουμε τα προσωπικά σφάλματα σε κάθε περίοδο αυτό είναι ανανεούμενο για κάθε περίοδο ισχύει. Δίπλα από αυτό το κομμάτι βλέπετε στο φύλλο αγώνα σας καταρχήν θα μπορούσατε να σημειώνετε και πάνω στο φύλλο αγώνος εδώ αυτά που λέω γιατί θα το αναρτήσω στο η τε φα όπου μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώστε για χρήση που θα έχετε για τις εργασίες σας. Αλλά μπορείτε να το κρατήσετε να το αναπαράγετε έχει δίπλα στο φύλλο αγώνος λέω δίπλα από τα ομαδικά σφάλματα έχει ανάπαυλες δύο ανάπαυλες είναι για τις δύο πρώτες περιόδους και τρεις για τις επόμενες δύο. Αυτό οι ανάπαυλες είναι τα time-out δεν το ξέρεις άρα γιατί να καταλαβαίνεις δύο time-out δικαιούται μία ομάδα στα δύο πρώτα δεκά λεπτά και τρία time-out στα επόμενα δύο δηλαδή στο δεύτερο ημίχρονο δικαιούται τρία time-out. Όποτε μία ομάδα πάρει time-out καταγράφουμε το λεπτό που το πήρε μέσα στο τετραγωνάκι αν δεν πάρει time-out τα δύο το ένα από τα δύο ή και τα δύο στο πρώτο ημίχρονο τα διαγράφουμε και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν στο δεύτερο ημίχρονο παρακαλώ Δε Σπινίση πέστε μου. Στο δεύτερο ημίχρονο. Στο δεύτερο ημίχρονο σε οποιαδήποτε στιγμή είτε του τρίτου είτε του τέταρτου δεκαλέπτου όχι σε κάθε δεκάλεπτο. Συνολικά τρία time-out. Δηλαδή δύο και ένα ή ένα και δύο. Ή και τα τρία συνεχόμενα δεν μας ενδιαφέρει πότε θα τα πάρουν μπορεί να τα πάρει οποιαδήποτε στιγμή θέλει ο προπονητής. Δεν είναι δηλαδή ότι το ένα time-out θα το υποχρεωτεί να το πάρει στο τρίτο δεκάλεπτο και τα άλλα δύο στο τέταρτο. Συνήθως τα αφήνουν οι προπονητές για το τέλος του αγώνα για να σχεδιάσουν πιθανά καλύτερα τον αγώνα. Ακούω ερωτήσεις. Λέγε. Ένας παίκτης αποβάλλεται όταν συμπληρώσει πέντε foul, στο πέμπτο δηλαδή αποβάλλεται. Το οποίο μπορεί να είναι προσωπικό, τεχνικό, στον προπονητή. Το τρίτο αποβάλλεται. Παρακαλώ. Στα πρώτα τέσσερα που γίνονται στους παίχτες. Δηλαδή τα ατομικά σφάλματα αφού δούμε ότι ο Νικολά ο παράδειγμα έκανε ένα προσωπικό σφάλμα, θα πάμε στο πρώτο δεκάλεπτο εκεί και θα διαγράψουμε το νούμερο ένα. Αυτό ισχύει μόνο για τα πρώτα τέσσερα. Ακολούθως δεν διαγράφουμε γιατί τα πρώτα τέσσερα μας ενδιαφέρουν από τα ομαδικά. Γράφουμε μόνο το ατομικό σφάλμα του παίχτη όποιο και είναι αυτό. Πες μου. Στην τεχνική ποινή όταν δέχεται ένας παίχτης χρεώνεται ένα foul. Δεν μας απασχολεί το NBA αυτή. Δεν θυμάμαι. Δεν είμαι... παρακολουθώ το ωραίο μπάσκετ και τέτοια αλλά δεν είμαι κανένας fan του NBA όσον αφορά τους κανονισμούς. Παρακαλώ. Ένα λεπτό έχουμε. Μια ερώτηση. Παρακαλώ. Πάντα. Και στο τεχνικό. Τεχνική ποινή. Αντιαθλητικό. Δυσκαλυφιέ. Όλα αυτά επισύρουν δύο βολές και την μπάλα απ' έξω. Άρα πάντα βάζουμε το νούμερο δύο. |