Διαλέξη 10 / Διάλεξη 10 / σύντομη περιγραφή
σύντομη περιγραφή: Παράγοντες που επιβρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης. Εξετάσσουμε τώρα την εξάπτυση από τη θερμοκρασία και τη συγκέντρωση της αντίδρασης του θεώδους να τρίγουμε οξύ. Στο πείραμα αυτό θα χρησιμοποιήσουμε έναν διαφανασκόπιο και αχρησιμοποίητες διαφάλειες. Μπορούμε να χρησιμοποιήσου...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Χημείας / Διδακτική της Χημείας |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2015
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά-Παρόμοια Διανομή |
Διαθέσιμο Online: | https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=171b298d |
id |
14336390-263b-44bb-98a8-a951f193e4bd |
---|---|
title |
Διαλέξη 10 / Διάλεξη 10 / σύντομη περιγραφή |
spellingShingle |
Διαλέξη 10 / Διάλεξη 10 / σύντομη περιγραφή Χημεία Ακριβός Περικλής |
publisher |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
url |
https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=171b298d |
publishDate |
2015 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/4400/13e1/e01e/79f9/19bd/c771/d749/4738/440013e1e01e79f919bdc771d7494738.jpg |
topic |
Χημεία |
topic_facet |
Χημεία |
author |
Ακριβός Περικλής |
author_facet |
Ακριβός Περικλής |
hierarchy_parent_title |
Διδακτική της Χημείας |
hierarchy_top_title |
Χημείας |
rights_txt |
License Type:(CC) v.4.0 |
rightsExpression_str |
Αναφορά-Παρόμοια Διανομή |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png |
author_role |
Αναπληρωτής Καθηγητής |
author2_role |
Αναπληρωτής Καθηγητής |
relatedlink_txt |
https://delos.it.auth.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
00:07:00 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
asr_txt |
Παράγοντες που επιβρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης. Εξετάσσουμε τώρα την εξάπτυση από τη θερμοκρασία και τη συγκέντρωση της αντίδρασης του θεώδους να τρίγουμε οξύ. Στο πείραμα αυτό θα χρησιμοποιήσουμε έναν διαφανασκόπιο και αχρησιμοποίητες διαφάλειες. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε οξύ. Στην περίπτωση αυτή θα χρησιμοποιήσουμε υδροχλώριο που υπάρχει σε κάθε εργαστήριο. Για τη διαδικασία αυτή θα χρησιμοποιήσουμε τα τριβλία πετρή. Τα πλαστικά φτα κατασκευάσματα θα τοποθετηθεί ίση η ποσότητα θεώδους να τριούν. Υπάρχουν τέσσερα τριβλία γιατί θα χρησιμοποιήσουμε δύο διαφορετικές συγκεντρώσεις οξέως. Εδώ θα είναι το πυκνό και από εδώ το αραιό. Και σε δύο διαφορετικές θεωδούς διαλύματος θα είναι το ψυχρό και εδώ το θερμό. Το ψυχρό διάλειμμα του θεώδους να τριούν είχε μια θερμοκρασία 10 μαθμών. Ενώ το θερμό είχε μια θερμοκρασία γύρω στους 42-43 μαθμούς. Τα διαλύματα του τριτροκολικού οξέως που χρησιμοποιήθηκαν, το μ' ένα αραιό έχει συγκέντρωση 0,1 μόλα νλ, το τε πυκνό περίπου 1 μόλα νλ. Το αραιτήρηση που μπορώ εγώ να κάνω είναι ότι στην πάνω σειρά που έχουμε το ψυχρό διάλειμμα και ο οξέως, εκεί που αρχίζει να θολώνει, περισσότερο είναι το διάλειμμα που έχουμε προσθέσει από το πυκνό και το τριτροκολικό οξύδι. Δεν είναι αυτό. Αυτό έχει να κάνει με την επίθεση της θερμοκρασίας, όχι με την επίθεση της πυκνότητας. Για τη θερμοκρασία τώρα, στην πρώτη στιγμή αριστερά, τα αραιά διάλειμματα ο οξέως, μου φαίνεται ότι θολώνει πολύ περισσότερο το κάτω διάλειμμα, που έχουμε το θερμό διάλειμμα του πιο κουζαντρίου. Έτσι δεν είναι? Αν λοιπόν σε αυτή τη διάλειψη αναθυμούσαμε και τα πέτρι, το οποίο η αντίδραση θα γινόταν πιο ομοθυμής, και αυτό το θόλωμα που βλέπουμε θα διασκορπιζόταν σε όλη την έκταση του πέτρι. Συνεφώς, εμφανίζεται εδώ πέρα αυτή η επίδραση της συγκέντρωσης, αραιό διάλειμμα οξέως στην αριστερή στήγη, πυκνό διάλειμμα οξέως στην δεξιά στήγη. Φαίνεται και σε ικιοκριτώσεις ότι το πυκνό τον διάλειμμα προχωράται να τελειώσει πιο γρήγορα. Και επίσης, σιχρώνει το θερμοδιάλειμμα η επίδραση της θερμοκρασίας. Η κάτω σερά έχει τα γεγίματα που είναι θερμά, φουλεστωρικά στην αρχή, και φαίνεται ότι αντικρυστοφοράει πολύ περισσότερο. Δηλαδή, μέχρι που εμφανίζει το συμφανισμό ολοϊδού σημείου, είναι αυτόν τον σκούρο χρώμα που έχουμε έσει μέσα από ολοϊδές στις αρχείου και η αρχαιογραφία δεν μπορεί να τελειωθεί εύκολα. Ένα παράδειγμα με φτάκια από το κεφάλι της εξατελωγής, είναι η αντίδραση του εξελικού οξέως με όξινη τελειωματικό κάλαιο. Στη δαρμοκρασία δωματίου παρατηρούμε ότι δεν φαίνεται κάτι, καθώς δεν παρατηρείται κανένας αποχρωματισμός του διαλύματος. Αν, όμως, πραγματοποιήσουμε το ίδιο πείραμα, να είσαι σε ένα ποτήρι με θερμό νερό, το οποίο δεν είναι ανάγκη να βράζει, παρατηρούμε ότι η αντίδραση γίνεται από το κεφάλι της εξελικού οξέως με όξινη τελειωματικό κάλαιο. Αν γίνεται συζήτηση για αυτό το θέμα σε τάξεις μεγαλύτερες, όπου έχουμε βρει σχέση με το πρωτό, να πούμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Πρέπει να έχει προετοιμαστεί μια συγκεκριμένη μάζα ενός μετά άλλο με τη μορφή ελάσματος και μια ίση ακριβώς ποσότητα με τη μορφή ειρηνισμάτων. Με την επίδραση τώρα ο ξέος δύο μοι, θα έχουμε την παραγωγή φυσαλίδων υδρογόνου, ο ρυθμός παραγωγής των οποίων μπορεί να παρατηρηθεί άμεσα και να συσχετιστεί με την επιφάνεια πάνω στην οποία γίνεται η αντίδραση. Φυσικά, πρέπει να προετοιμαστεί το κατάλληλο μέτραλο, όχι το χαλικό, γιατί δεν θα πραγματοποιηθεί η αντίδραση. Φυσικά, πρέπει να προετοιμαστεί το κατάλληλο μέτραλο. Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι στο σημείο που ρίξατε τις σκόλες του ψευδρατήρου, που είναι πάνω, δεξιγόρισα αυτής η αναγκάραση, είναι το καμπώδι των φυσαλίδων, οι οποίες παράγονται. Φυσικά, πολύ καλύτερα θα βλέπανε το δέσμα, αν θα σταματώ πάνω και βλέπανε τις φυσαλίδες του πράγματος. Το νέοι σου με πάνω, πως ότι οι ποσόλοι που τα σαν μάτσα, των δύο μετά όταν είναι ίδια, όταν της ζήγιζε το ενίο με τα λάχη που είναι κάτω, ζήγιζε και οι σκόλοι του ψευδρατήρου που είναι πάνω. Έχετε εξελουθήσει κάποιο, όπως εσείς, στην καθημερινή σας ζωή, αυτό το κόλπο, το να αυξήσετε την ενεργό επιφάνεια για να γίνει κάτι πιο γρήγορα? Ναι, στο απλώμα των ρούχων. Γιατί τα πλώνεις στην επιφάνεια? Τα απλώνουμε για να μεγαλώσει η επιφάνεια και της αντίδραση να γίνει πιο γρήγορα, γιατί η ενεργοσύνη είναι ακριβώς ο αέρας στην καθημερινά και η ενεργοσύνη της καθημερινάς στο ρούχο. |
_version_ |
1782817486735933440 |
description |
σύντομη περιγραφή: Παράγοντες που επιβρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης. Εξετάσσουμε τώρα την εξάπτυση από τη θερμοκρασία και τη συγκέντρωση της αντίδρασης του θεώδους να τρίγουμε οξύ. Στο πείραμα αυτό θα χρησιμοποιήσουμε έναν διαφανασκόπιο και αχρησιμοποίητες διαφάλειες. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε οξύ. Στην περίπτωση αυτή θα χρησιμοποιήσουμε υδροχλώριο που υπάρχει σε κάθε εργαστήριο. Για τη διαδικασία αυτή θα χρησιμοποιήσουμε τα τριβλία πετρή. Τα πλαστικά φτα κατασκευάσματα θα τοποθετηθεί ίση η ποσότητα θεώδους να τριούν. Υπάρχουν τέσσερα τριβλία γιατί θα χρησιμοποιήσουμε δύο διαφορετικές συγκεντρώσεις οξέως. Εδώ θα είναι το πυκνό και από εδώ το αραιό. Και σε δύο διαφορετικές θεωδούς διαλύματος θα είναι το ψυχρό και εδώ το θερμό. Το ψυχρό διάλειμμα του θεώδους να τριούν είχε μια θερμοκρασία 10 μαθμών. Ενώ το θερμό είχε μια θερμοκρασία γύρω στους 42-43 μαθμούς. Τα διαλύματα του τριτροκολικού οξέως που χρησιμοποιήθηκαν, το μ' ένα αραιό έχει συγκέντρωση 0,1 μόλα νλ, το τε πυκνό περίπου 1 μόλα νλ. Το αραιτήρηση που μπορώ εγώ να κάνω είναι ότι στην πάνω σειρά που έχουμε το ψυχρό διάλειμμα και ο οξέως, εκεί που αρχίζει να θολώνει, περισσότερο είναι το διάλειμμα που έχουμε προσθέσει από το πυκνό και το τριτροκολικό οξύδι. Δεν είναι αυτό. Αυτό έχει να κάνει με την επίθεση της θερμοκρασίας, όχι με την επίθεση της πυκνότητας. Για τη θερμοκρασία τώρα, στην πρώτη στιγμή αριστερά, τα αραιά διάλειμματα ο οξέως, μου φαίνεται ότι θολώνει πολύ περισσότερο το κάτω διάλειμμα, που έχουμε το θερμό διάλειμμα του πιο κουζαντρίου. Έτσι δεν είναι? Αν λοιπόν σε αυτή τη διάλειψη αναθυμούσαμε και τα πέτρι, το οποίο η αντίδραση θα γινόταν πιο ομοθυμής, και αυτό το θόλωμα που βλέπουμε θα διασκορπιζόταν σε όλη την έκταση του πέτρι. Συνεφώς, εμφανίζεται εδώ πέρα αυτή η επίδραση της συγκέντρωσης, αραιό διάλειμμα οξέως στην αριστερή στήγη, πυκνό διάλειμμα οξέως στην δεξιά στήγη. Φαίνεται και σε ικιοκριτώσεις ότι το πυκνό τον διάλειμμα προχωράται να τελειώσει πιο γρήγορα. Και επίσης, σιχρώνει το θερμοδιάλειμμα η επίδραση της θερμοκρασίας. Η κάτω σερά έχει τα γεγίματα που είναι θερμά, φουλεστωρικά στην αρχή, και φαίνεται ότι αντικρυστοφοράει πολύ περισσότερο. Δηλαδή, μέχρι που εμφανίζει το συμφανισμό ολοϊδού σημείου, είναι αυτόν τον σκούρο χρώμα που έχουμε έσει μέσα από ολοϊδές στις αρχείου και η αρχαιογραφία δεν μπορεί να τελειωθεί εύκολα. Ένα παράδειγμα με φτάκια από το κεφάλι της εξατελωγής, είναι η αντίδραση του εξελικού οξέως με όξινη τελειωματικό κάλαιο. Στη δαρμοκρασία δωματίου παρατηρούμε ότι δεν φαίνεται κάτι, καθώς δεν παρατηρείται κανένας αποχρωματισμός του διαλύματος. Αν, όμως, πραγματοποιήσουμε το ίδιο πείραμα, να είσαι σε ένα ποτήρι με θερμό νερό, το οποίο δεν είναι ανάγκη να βράζει, παρατηρούμε ότι η αντίδραση γίνεται από το κεφάλι της εξελικού οξέως με όξινη τελειωματικό κάλαιο. Αν γίνεται συζήτηση για αυτό το θέμα σε τάξεις μεγαλύτερες, όπου έχουμε βρει σχέση με το πρωτό, να πούμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Αν πείραμε ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη, θα πει ότι η αντίδραση είναι πιο γρήγορη. Πρέπει να έχει προετοιμαστεί μια συγκεκριμένη μάζα ενός μετά άλλο με τη μορφή ελάσματος και μια ίση ακριβώς ποσότητα με τη μορφή ειρηνισμάτων. Με την επίδραση τώρα ο ξέος δύο μοι, θα έχουμε την παραγωγή φυσαλίδων υδρογόνου, ο ρυθμός παραγωγής των οποίων μπορεί να παρατηρηθεί άμεσα και να συσχετιστεί με την επιφάνεια πάνω στην οποία γίνεται η αντίδραση. Φυσικά, πρέπει να προετοιμαστεί το κατάλληλο μέτραλο, όχι το χαλικό, γιατί δεν θα πραγματοποιηθεί η αντίδραση. Φυσικά, πρέπει να προετοιμαστεί το κατάλληλο μέτραλο. Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι στο σημείο που ρίξατε τις σκόλες του ψευδρατήρου, που είναι πάνω, δεξιγόρισα αυτής η αναγκάραση, είναι το καμπώδι των φυσαλίδων, οι οποίες παράγονται. Φυσικά, πολύ καλύτερα θα βλέπανε το δέσμα, αν θα σταματώ πάνω και βλέπανε τις φυσαλίδες του πράγματος. Το νέοι σου με πάνω, πως ότι οι ποσόλοι που τα σαν μάτσα, των δύο μετά όταν είναι ίδια, όταν της ζήγιζε το ενίο με τα λάχη που είναι κάτω, ζήγιζε και οι σκόλοι του ψευδρατήρου που είναι πάνω. Έχετε εξελουθήσει κάποιο, όπως εσείς, στην καθημερινή σας ζωή, αυτό το κόλπο, το να αυξήσετε την ενεργό επιφάνεια για να γίνει κάτι πιο γρήγορα? Ναι, στο απλώμα των ρούχων. Γιατί τα πλώνεις στην επιφάνεια? Τα απλώνουμε για να μεγαλώσει η επιφάνεια και της αντίδραση να γίνει πιο γρήγορα, γιατί η ενεργοσύνη είναι ακριβώς ο αέρας στην καθημερινά και η ενεργοσύνη της καθημερινάς στο ρούχο. |