Διάλεξη 4: Καλημέρα. Έχουμε σήμερα να ασχοληθούμε με μια σειρά από κομμάτια που έχουν να κάνουνε με την κίνησή μας στο δίχτυ μπροστά, πώς αντιμετωπίζουμε δηλαδή το φτερό που έρχεται κοντά στο δίχτυ. Εντάξει. Και επίσης αφού μάθουμε και τα χτυπήματα και τους βηματισμούς με τους οποίους πλησιάζουμε προς το δίχτυ και επιστρέφουμε πάλι από το δίχτυ, θα τελειώσουμε το μάθημα με την σύνθεση τριών βηματισμών στα τρία σημεία που έχουμε κάνει. Γιατί κάναμε στο προηγούμενο μάθημα την κίνησή μας από τη βάση μας, από τη μέση του κηπέδου, προς τα πίσω, να χτυπήσουμε το φτερό και να επιστρέψουμε πάλι μπροστά. Σήμερα θα κάνουμε την κίνηση μπροστά-δεξιά, μπροστά-αριστερά και πίσω-δεξιά ξανά και θα τα συνθέσουμε αυτά τα τρία χτυπήματα με τους ανάλογους βηματισμούς που χρειάζεται. Εντάξει. Λοιπόν, όταν το φτερό κινείται μπροστά στο δίχτυ, όταν δηλαδή ο αντίπαλος μας κάνει ένα drop, όταν στέλνει δηλαδή ο αντίπαλος το φτερό χαμηλά, σύριζα με το δίχτυ να περάσει κοντά στο ύψος του δίχτυου και να κατευθυνθεί στον μπροστινό μέρος του κηπέδου. Με ποιον τρόπο μετακινούμαστε, χτυπάμε, πού στέλνουμε το φτερό και πώς επιστρέφουμε πάλι στη θέση μας. Αυτά θα δούμε. Καταρχήν, η μετακίνησή μας από το σημείο που βρίσκεται τώρα ο Πέτρος, βλέπουμε ότι στέκεται ένα βήμα περίπου πίσω από το τάφ που σχηματίζει η μπροστινή γραμμή Σερβίση με την κεντρική γραμμή του γηπέδου. Το βλέπουμε αυτό το σημείο. Αυτό το σημείο το ονομάζουμε βάση, αυτή η περιοχή μάλλον ονομάζεται βάση. Είναι ένας χώρος περίπου, δεν ακριβής ο χώρος, είναι περίπου το σημείο που τέμνονται οι δύο γραμμές που ενώνουν τις κορυφές του γηπέδου του, δηλαδή την πίσω δεξιά γωνία με την γωνία μπροστά στο δίχτυ και την πίσω αριστερά γωνία με την διαγωνία πλευρά μπροστά στο δίχτυ. Το σημείο που περίπου ενώνονται αυτές οι δύο γραμμές είναι η βάση μας, η βάση όπου θα πρέπει πάντα να επιστρέφουμε μετά από κάθε χτύπημα. Είτε πίσω πάμε για να χτυπήσουμε το φτερό, είτε μπροστά, είτε δεξιά, είτε αριστερά πρέπει πάντα μετά από κάθε χτύπημα να πηγαίνουμε σε εκείνο το σημείο. Υπάρχουν ορισμένες διαφοροποιήσεις και κάποιοι παράγοντες που μας δείχνουν ακριβώς πού θα πάμε, αλλά σε επόμενο μάθημα. Τώρα απλά θέλω να ξέρετε στο μυαλό σας ότι όταν χτυπάμε ποτέ δεν μένουμε εκεί που πήγαμε, αλλά πάντα επιστρέφουμε στη μέση του γηπέδου μας για να είμαστε έτοιμοι για το επόμενο χτύπημα. Τώρα, θα κάνει πρώτα έναν δηματισμό να πάει να χτυπήσει το φτερό στο μπροστά δεξί σημείο, έστω ότι το φτερό έρχεται σε αυτό το σημείο από τον αντίπαλο, εντάξει ψιλοκρεμαστά. Πώς θα πρέπει να αρχίσει να κινηθεί ο αθλητής για να χτυπήσει το φτερό εδώ πέρα, εντάξει. Πέτρο, από εκεί που ξεκινάς θα κάνεις μία μικρή αναπίνδυση, εντάξει, ένα μικρό βήμα με το αριστερό σου πόδι, εντάξει, και προβολή με το δεξί για να απλώσεις και το χέρι σου και να βρεθείς με τη ρακέτα κάτω από το φτερό. Εντάξει, πάμε, ξανά πίσω, επέστρεψε, προσέξτε, μία μικρή αναπίνδυση, είναι πάρα πολύ σημαντική αυτή η αναπίνδυση, αυτή η αναπίνδυση γίνεται την ώρα που μετακινούμαστε, δεν είναι μία αναπίνδυση που την κάνουμε από στάση, είναι μία αναπίνδυση αλλαγής κατεύθυνσης. Απλά τώρα επειδή είναι στατικός ο αθλητής, αναγκάζεται να ξεκινήσει με αναπίνδυση, μία μικρή αναπίνδυση, μία προβολή του αριστερού του πόδιου σχεδόν επάνω στη γραμμή την προστινή του σερβής, εντάξει, και μία μεγάλη προβολή του ομώνυμου πόδιου με το χέρι της ρακέτας, δηλαδή δεξί χέρι έχουμε τη ρακέτα, δεξί πόδι θα απλώσουμε μπροστά. Γενικά να ξέρετε ότι πάντα στις μετακινήσεις μας προηγείται το πόδι το αντίστοιχο με το χέρι της ρακέτας, είτε πρωστά πίσω πηγαίνουμε θα πηγαίνει πίσω το δεξί πόδι, γιατί δεξί χέρι δεξί πόδι, είτε πρωστά πηγαίνουμε δεξί πόδι δεξί χέρι, πάντα προηγείται το πόδι, μας οδηγεί δηλαδή το πόδι της πλευράς που κρατάμε τη ρακέτα. Άρα έχουμε μια μικρή αναπήδηση, μικρό βήμα με το αριστερό το πόδι, μεγάλο βήμα με την προβολή του αριστερού ποδιού, του δεξιού συγγνώμη, πάμε, ένα δύο, τα πόδια κοιτάξτε εντάξει, βλέπετε πως δείχνει το πόδι του πολύ σωστά, δείχνει το πόδι την κατεύθυνση που κινείται, δεν είναι στραμμένο διαφορετικά για να αποφύγουμε τραυματισμούς, έχουμε την μεγάλη προβολή εδώ στα πόδια, ανάμεσα στα πόδια και αυτό που μας ενδιαφέρει τι είναι στην ουσία, να μετακινηθούμε από τη βάση μας όσο γίνεται πιο λίγο, εάν υποθέσουμε ότι θα είχαμε μια πολύ μεγάλη ρακέτα, δεν θα κουνιόμαστε απ' τη θέση μας, η ρακέτα μας όμως είναι ενός συγκεκριμένου μήκους, άρα εμείς θέλουμε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο εδώ πέρα, να χτυπήσουμε το φτερό με την ελάχιστη δυνατόν απομάκρυση από τη βάση μας, αν μπορούμε χωρίς βήμα, αν μπορούμε με μισό βήμα, δεν μπορούμε, αυτό είναι ενάμιση βήμα που γίνεται, μισό και ένα, εντάξει, μας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή ο βηματισμός και η θέση των ποδιών μας, ωραία, για να δούμε έναν αρχάριο για παράδειγμα, Βασίλη, μπες μέσα, ένα βήμα πίσω από το ταφ, από εδώ κάνε ένα βήμα πίσω, ωραία, μικρή αναπίδηση, το αριστερό σου πόδι θα πατήσει επάνω στη γραμμή εδώ, περίπου, εντάξει, κοντά εδώ και προβολή μεγάλη με το δεξί πόδι μπροστά, εντάξει, για να δούμε τα βήματα, αναπίδηση, ένα, δύο, κοιτάξτε τώρα, αυτό που θέλουμε να προσέξουμε, ότι η απόσταση των ποδιών είναι μικρή, θέλουμε μεγάλη προβολή, να φτάσουμε δηλαδή με την ρακέτα, αν απλώσει την ρακέτα τώρα εδώ πέρα, ο αθλητής, βλέπω ότι φτάνει εδώ, ωραία, εάν μεγαλώσει την προβολή, κάνει μεγαλύτερη προβολή, βλέπω ότι απομακρύθηκε, μεγάλωσε η ακτίνα που καλύπτει το σώμα, για πώς που καλύπτει το σώμα του, εντάξει, με την ρακέτα φυσικά, άρα λοιπόν, πάμε πάλι πίσω, σπρώξε πάλι το μπροστινό πόδι, ωραία, κάνε ακόμα μια φορά αναπίδηση και προβολή, πατάμε το αριστερό πόδι εκεί και μια μεγάλη προβολή με το δεξί και προσπάσε να έρθει εδώ πέρα, πάμε, ένα, δύο, εντάξει, και πάλι πίσω, και πάλι πίσω, ωραία, τώρα, το ίδιο με τον ίδιο τρόπο θα κάνουμε την προβολή στη δεξιά πλευρά, στην αριστερή, στο backhand, πάλι το βηματισμό θέλω να δούμε, πάλι έχουμε αναπίδηση, μικρό βήμα στο αριστερό το πόδι, μεγάλο βήμα στο δεξί, ίδιο πόδι πάλι, πάλι ίδιο πόδι, πάμε Πέτρο, μικρή αναπίδηση, ένα, δύο, βλέπετε τα πόδια του πάλι, τα πόδια πάλι παραμένουν στην ίδια θέση, με την ίδια αρχή, μικρό αριστερό μεγάλο δεξί, πάλι το ίδιο πόδι με το χέρι, η ρακέτας είναι μπροστά, εντάξει, πάλι πίσω, κάνε τρεις μετακινήσεις συνεχόμενες, ένα, δύο, πίσω, ένα, δύο, πίσω, ένα, δύο, πίσω, πολύ ωραία, εντάξει, τα βήματα τα καταλάβαμε, τα κατάλαβες Βασιλή, για δοκιμάσαι, ένα, δύο, πίσω, πάμε ξανά, κάνε δύο συνεχόμενα, ένα, δύο, μένε λίγο στην προβολή, πάμε ακόμα ένα, μείνε στην προβολή, ισορροπία, ισορροπία, φεύγουμε, ωραία, πίσω, ισορροπία βέβαια είναι θάμα εξάσκησης, εντάξει, το πίσω ήταν για να έρθεις στη θέση σου, βέβαια όχι να σε πάω πίσω αλλά δεν πειράζει, λοιπόν, με τους βηματισμούς τους πήραμε μια ιδέα, τώρα για να περάσεις την εξάσκηση θα χρειαστεί να κάνουμε και τη ρακέτα, τι θα κάνει η ρακέτα, καλά πήγαμε στο δίχτυ, τι κάνουμε, την ώρα που προσεγγίζουμε στο δίχτυ έχουμε τρεις επιλογές ανάλογα με το, με ποιο πράγμα, με, όχι, με τη θέση του φτερού, πολύ σωστά, λοιπόν, έχουμε τρεις επιλογές ανάλογα με τη θέση του φτερού, η πρώτη επιλογή είναι όταν το φτερό είναι ψηλά, όταν το φτερό είναι ψηλά, όταν ο αντίπαλος το drop δεν το έκανε κανονικά, σωστά όπως θα έπρεπε, αλλά το στείλε λίγο ψηλά το φτερό, η επιλογή ποια θα είναι του αθλητή, να καρφώσει, κατευθείαν, άρα την ώρα που ξεκινάει από τη βάση βλέποντας το φτερό και κρίνοντας ότι το φτερό αυτό είναι ψηλά και εγώ μπορώ να το καρφώσω, θα προετοιμάσει τη ρακέτα σηκώντας τον αγγώνα ψηλά, πάμε πέτρο πίσω, θα ρίξω το φτερό, πρώτη φορά βλέπουμε αυτή την κίνηση τώρα, αυτό λέει τροφοδοσία, ο προπονητής σκοεί τα φτερά στο χέρι και πετάει το φτερό σε συγκεκριμένο σημείο με συγκεκριμένο τρόπο και ζητάει τον ασκούμενο να κάνει μια συγκεκριμένη κίνηση για να προσδ καθορίζει ένα συγκεκριμένο μοντέλο κίνησης πλέον, εντάξει, να το μάθει αυτό, άρα θα πετάξω το φτερό από ψηλά και εσύ θα κάνεις το βηματισμό σου και καρφεί το φτερό, προσέξτε, ο βηματισμός δεν αλλάζει, αυτό που αλλά θα αλλάξει τώρα είναι ότι την ώρα που θα ξεκινάει να πάει προς το φιλέ, προς το δίκτυ, θα σηκώσεις τον αγγώνα για να προετοιμάσεις τη ρακέτα ώστε να τελειώσει την κίνηση με καρφεί, εντάξει, έτοιμος, δεν πειράζει, ξανά, ξανά, ξανά, πολύ ωραία, βλέπετε η μετακίνησή του είναι αδύαστη, ελεύθερη, την ώρα που ξεκινάει ετοιμάζει τη ρακέτα ψηλά και μόλις θάνει χτυπάει το φτερό, ωραία, λοιπόν, τι κάνουμε τώρα όταν το φτερό είναι στο ίδιο ύψος με το δίκτυ σκεφτείτε ότι ο αντίπαλος είναι στο πίσω μέρος του γηπέδου, τώρα έχουμε συνέχεια, γιατί με το καρφί δεν είχαμε συνέχεια, τελείωνε ο πόντος εκεί πέρα, τώρα σκεφτείτε ότι έχουμε συνέχεια, κάνει τον drop ο αντίπαλος, κάνει ένα πολύ καλό drop, συνήθως από τη μέση και πίσω πλευρά του γηπέδου και φέρνει το φτερό κοντά στο δίκτυ εδώ πέρα, πού είναι ο αντίπαλος μας τώρα, είναι απ' τη μέση και πίσω πού θα είναι λογικό να το στείλουμε τον αντίπαλό μας μπροστά, άρα λοιπόν το φτερό που θα έρθει εδώ κοντά έχουμε ήδη ένα πλεονέκτημα εμείς ότι το φτερό ήδη είναι κοντά στο δίκτυ, άρα εμείς από εδώ θα το στείλουμε πάλι κοντά στο δίκτυ άρα το χτίμα μας πρέπει να έχει περισσότερο ακρίβεια παρά δύναμη, εντάξει, για τον λόγο αυτό έρχεται, έλα κοντά λίγο, έλα κοντά, άπλω στη ρακέτα έρχεται ο αθλητής κοντά και βάζει απλά, τοποθετεί τη ρακέτα του με τέτοιο τρόπο ώστε το φτερό θα έρθει, θα αναπηδήσει επάνω στη ρακέτα και θα επιστρέψει στο γήπεδο στην άλλη πλευρά, εντάξει, και να πέσει κοντά στο φίλε όσο γίνεται πιο χαμηλά να περάσει και να πάει ράση να πέσει όσο γίνεται πιο κοντά στο δίκτυ άρα λοιπόν πάμε πίσω θα πετάξει το φτερό είναι την προβολή τα βήματα δεν αλλάζουν σε τίποτα ο βηματισμός παραμένει ο ίδιος προβολή και έχουμε ένα μικρό ή την τοποθέτηση της ρακέτας ή ένα μικρό σπρώξιμο αν θέλετε του φτερού από κάτω της βάσης του φτερού ώστε το φτερό να στροβιλιστεί και να μείνει όσο γίνεται πιο κοντά στο δίκτυ εάν κάνει λάθος και το σηκώσει ψηλά το φτερό αυτό θα είναι αποτέλεσμα να καθυστερήσει το φτερό στον αέρα και ο αντίπαλος να έχει πιο πολύ χρόνο να πλησιάσει αυτός πλέον στο φιλέ με τη σειρά του και να μην το προλάβει το φτερό ψηλά να μην το προλάβει ούτε στο δίχτυ σκοντά στο ύψος του δικτυού και το φτερό να έχει κατέβει ήδη πολύ χαμηλά γι'αυτόν εντάξει κάντε δυο λεπτά πίσω λίγο λοιπόν για να δούμε πού θα πάει το φτερό τώρα η προετοιμασία του πάλις σας λέω η προετοιμασία της ρακέτας και του χεριού γίνονται την ώρα που ξεκινάει τη μετακίνησή του δεν χρειάζεται κάτι διαφορετικό δεν χρειάζεται πιο πολύ χρόνο ο αθλητής για να προετοιμάσει το χέρι με τη ρακέτα ήδη από το σημείο που ξεκινάει βλέπει ότι το φτερό πάει κοντά στο δίχτυ άρα ξεκινάει την κίνηση προς τα εμπρός και ελέγχοντας συνεχώς τη θέση του φτερού κρίνει αν το φτερό θα είναι ψηλά στο ύψος του φιλέ ή χαμηλά εντάξει τώρα δεν θα το προλάβει το φτερό στο ύψος του δικτυού θα κατέβει πιο χαμηλά άρα η προσέγγιση του θα γίνει πιο χαμηλά αυτή τη φορά θα προετοιμάσει τη ρακέτα ανοίγοντας με έναν υπτιασμό θα προετοιμάσει το χέρι του ώστε στο τελείωμα της κίνησης να έχουμε τον πρινισμό εντάξει στο τελείωμα της κίνησης από εδώ θα κάνει τον πρινισμό θα γυρίσει το χέρι θα χτυπήσει το φτερό και θα το σηκώσει να το στείλει πού αυτή τη φορά πίσω γιατί πίσω μπράβο να κερδίσει χρόνο τον ενδιαφέρει πλέον η άμυνα τον ενδιαφέρει να διώξει το φτερό από το γήπεδό του για να έχει χρόνο να πάρει καλή θέση για να παίξει συνέχεια δεν μπορεί να επιτεθεί εκείνη την ώρα ήδη το φτερό έχει κατέβει χαμηλά από το δίχτυ οπότε δεν έχουμε χρόνο για επίθεση εντάξει πάμε πέτρο έχοντας τον αθλητή μας μπροστά και έχοντας μια ομάδα φτερών στα χέρια μας ένα ρυθμό φτερών μπορούμε να κάνουμε αυτήν την επαναλαμβανόμενη άσκηση εντάξει την ομαδοποιημένη άσκηση και να μπορέσει να δημιουργήσει ένα κινητικό πρότυπο εντάξει λοιπόν θα περάσετε τώρα στα γήπεδά σας και θα συνεχίσουμε την κίνηση θα ξεκινήσουμε την εξάσκηση πάνω στις βαθμίσμους αυτούς που κάναμε συνεχίζοντας να προσθέσουμε την αλλαγή της λαβής του χεριού της ρακέτας μάλλον όταν ο παίκτης αλλάζει πλευρά εντάξει όταν αλλάζει πλευρά από forehand σε backhand τι γίνεται και πως αλλάζουμε την λαβή και να δείξουμε και τα χτυπήματα του φτερού όταν αυτό είναι στην πλευρά του backhand όταν είναι στην αντιπλευρά λοιπόν για τον βιβαντισμό είπαμε για την λαβή τώρα την ώρα της αναμονής την ώρα που περιμένουμε το φτερό και είμαστε στη βάση μας η ισορροπία μας είναι δεδομένη το βάρος στα γόνατα εντάξει μάλλον τα γόνατα λυγισμένα ώστε το βάρος να πάει στις μύτες των ποδιών μας και η λαβή της ρακέτας μας πρέπει να είναι τέτοια ώστε η ώμη να είναι χαλαρή δίπλα στο σώμα μας και τα δύο χέρια πρέπει να έχουν την ίδια θέση δεν μπορεί τώρα να κρέμεται κάτω και το άλλο να κρατάει τη ρακέτα και σίγουρα όχι η ρακέτα να κρέμεται κάτω κι αυτή εντάξει λυγισμένοι αγκώνες σαν να περιμένουμε κάτι σαν να περιμένουμε πραγματικά να μας δοθεί κάτι και η ρακέτα μας θα πρέπει να είναι στο ύψος των ώμων και του προσώπου το κεφάλι της ρακέτας εδώ μπροστά ακριβώς πρέπει να είναι ώστε να μπορέσει ο παίκτης από εδώ να ξεκινήσει να κάνει την κίνηση του παιχνίδου και το χτύπημα του είτε για overhead χτύπημα θα πάει δηλαδή για χτύπημα ψηλό είτε για χαμηλό χτύπημα θα πάει από εδώ θα ξεκινήσει τώρα ο Πέτρος χρησιμοποιεί έναν αγωνιστικό διασκελισμό που βγήκε κάπως διαφορετικά εντάξει με ένα πίσω ψαλίδι ας κάνουμε το απλό λοιπόν μικρό ένα δυο βήματα και πάλι πίσω ωραία και τώρα θέλουμε την ώρα που μετακινείται την ώρα που χτυπάει ο αντίπαλος το φτερό και βλέπει ξαφνικά ο παίκτης μας ότι το φτερό πάει στην αντίθετη πλευρά δηλαδή στη γωνία μπάκκαντ στην προστινή γωνία και θα χρειαστεί να αλλάξει η λαβή της ρακέτας έτσι θα προσέξουμε πως θα γίνει αυτή η αλλαγή θα γίνει λοιπόν έχει μια μικρή στροφή της ρακέτας μέσα στο χέρι μας με το να μαζέψουν τα δάχτυλα λιγάκι και να περιστρέψουν τη ρακέτα κατά 90 μοίρες πάμε λίγο τη ρακέτα στη στροφή για μπάκκαντ πάμε λοιπόν στην ουσία ο αντίχειρας είναι που αλλάζει την πλευρά αυτή η αλλαγή της λαβής γίνεται την ώρα που ο παίκτης ξεκινάει την κίνηση από τη βάση για να πάει στην γωνία μπροστά να χτυπήσει το φτερό εντάξει λοιπόν άρα δεν θα πάμε να χτυπήσουμε το φτερό στην αριστερή μας τη γωνία με λαβή φόρχαντ δεν πάμε στο σημείο του μπάκκαντ με λαβή φόρχαντ αλλά θα πρέπει την ώρα που μετακινούμαστε και την ώρα που αλλάζει πλευρά η ρακέτα γιατί στην ουσία η ρακέτα μας από φόρχαντ που είναι από την πλευρά του σώματος μας θα αλλάξει πλευρά και θα μετακινθεί προς την άλλη πλευρά εντάξει την ώρα που θα μετακινείται η ρακέτα μας αυτή την ώρα έχουμε μια μικρή περιστροφή της ρακέτας μέσα στο χέρι μας ώστε να βγει σε λαβή μπάκχαντ και να μπορέσει ο αθλητής να πάει να στήσει το χέρι σωστά ώστε να έχει την κατάλληλη λαβή γενικά να ξέρουμε ότι στη λαβή μπάκχαντ ο δηγός του χτυπήματος είναι ο αντίχειράς μας και επιπλέον το θέμα των λαβών φόρχαντ και μπάκχαντ να πούμε και το τελευταίο ότι όταν προσεγγίζουμε το δίχτυ για χτυπήματα κυρίως στο ύψος του φιλέ στο ύψος του δίχτυου ψηλά επάνω αλλά ακόμα και χαμηλά χτυπήματα τότε η λαβή μας πρέπει να είναι πάρα πολύ χαλαρή πρέπει δηλαδή στην ουσία η ρακέτα να είναι στα ακροδάχτυλά μας για να μπορέσουμε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο της ρακέτας και να εκτελέσουμε το χτύπημα του χτύπημα του χτύπημα μας με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια άρα λοιπόν φεύγει η ρακέτα από την συμβατική λαβή φόρχαντ που ξέρουμε και πάει ακόμα πιο μπροστά στα δάχτυλα εντάξει τις μπρώχνουμε μόνοι μας δηλαδή την ώρα που μετακινούμαστε και φέρουμε τη ρακέτα στα δάχτυλα έτσι στην ώρα που φτάσω φτάνω κοντά στο φιλέ να έχω τη ρακέτα στα δάχτυλα είτε είτε στο φόρχαντ είτε στο μπάκχαντ να είναι στα δάχτυλα η ρακέτα και να μπορώ εκεί πάρα πολύ να δώσω με μικρό ρυθμίσεις αν θέλετε την κατάλη θέση στην κεφαλή της ρακέτας για να στείλω το φτερό εκεί που θέλω δεν θέλω δύναμη όταν φτάσω κοντά στο δίχτυλ δεν θέλω δύναμη θέλω ακρίβεια θέλω να το χαϊδέψω το φτερό τόσο λίγο έτσι να το χαϊδέψω να φτάσω να μπω στη βάση του φτερού να το χαϊδέψω λίγο να το σπρώξω ώστε αυτό ίσα ίσα να περάσει πάνω από το δίχτυλ εντάξει Πέτρο τώρα πάμε να κάνουμε μία προβολή στο φόρχαντ εντάξει και μία προβολή στο μπάγκαντ και πάλι επιστροφή στη βάση πάμε προσέξτε λίγο τα βιώματά του 1 2 ξανά πάμε 1 2 μην ξανά λίγο στο μπάγκαντ πάμε προβολή και στο μπάγκαντ μήναι μήναι εκεί προσέξτε η ισορροπία ισχύει η ισορροπία ισχύει που λέγαμε προβολή του μπροστινού ποδιού δεξι χέρι δεξι πόδι το πίσω πόδι κρατάει την ισορροπία του σώματος μας προσέξτε λίγο τη ραβή που έχει τη ρακέτα το χέρι πως είναι πως κρατάει τη ρακέτα στα ακροδάχτυλά του έτσι ώστε να χρειαστεί να δώσει την όποια μικρή θέση αν θέλετε ή αλλαγή στην κεφαλή της ρακέτας και να στείλει το φτερό ακριβώς εκεί που το θέλει έτσι δεν θέλουμε δύναμη εδώ πέρα θέλουμε ακρίβεια η ίδια κίνηση θα γινότανε εάν είχαμε να κάνουμε ένα λίφτ χτύπημα το μόνο που θα άλλαζε με τον αγκώνα σταθερό το μόνο που θα άλλαζε θα μάζευε μπροστά τον πίχη του βλέπετε η κίνηση που είναι η θέση του ποδιού ίδια ο αγκώνας είναι ίδιος προηγείται ο αγκώνας εδώ το μόνο που αλλάζει είναι ότι μαζεύουμε τον πίχη την ρακέτα ώστε να χτυπήσουμε να κάνουμε ένα λίφτ ένα χτύπημα κάτω από το ύψος του δικτύου το φιλέ έτσι από κάτω προς τα επάνω κατανοητό αυτό που έχουμε τον ασκούμενο να κάνει μερικές μετακινήσεις μόνος του δεξιά αριστερά και πάμε ακόμα μια φορά δύο δεξιά δύο αριστερά ένα δύο ένα δύο ωραία παρατηρήσατε ότι χρησιμοποιεί διαφορετικούς θυματισμούς κάθε φορά εντάξει αυτό είναι κάτι πολύ φυσιολογικό για έναν αθλητή μέχρι να μπορέσει να βρει τον τρόπο των βηματισμών που θέλει τους συγκεκριμένους βηματισμούς που θέλει να κάνει που τον βολεύουνε για να μπορέσει να πηγαίνει με αποτελεσματικότητα στο σημείο που θέλει εντάξει Πέτρο ένα δύο τρία τέσσερα πάμε προσέξτε ένα δύο τρία τέσσερα ωραία μέχρι εδώ καλά πάμε έτσι και τώρα βοηθός ή προπονητής ασκούμενος και πάμε δείχνω εγώ σημείο και μετακινήτε Περιμένω μόλις επιστρέψει τη βάση του ξαναδείχνω το επόμενο σημείο δεν ξέρει πού θα πάει εντάξει και αυτό γίνεται για να μπορέσει ο αθλητής να δημιουργήσει ένα κινητικό πρότυπο ανάλογα με το αιρέθισμα το οποίο αιρέθισμα πρέπει να είναι οπτικό εντάξει Άρα μετακινήτε και τα μάτια του είναι σε μένα τώρα είναι σε μένα μετά θα είναι στο φτερό την ώρα που θα χτυπάει ο ντύπαλος στο φτερό. Ωραία, έτοιμος, πάμε. Και εδώ έχει μεγάλη σημασία ο σωστός συγχρονισμός το timing πότε ακριβώς θα πρέπει να του δείξουμε το αιρέθισμα που θέλουμε για να μπορέσει να το επεξεργαστεί την κατάλληλη στιγμή Άρα την ώρα που επιστρέφει και βλέπατε τη μετακίνηση το βήμα που έκανε την αναπήδηση να σημειώσουμε εδώ πέρα η αναπήδηση αυτή λέγεται split step σημαίνει ένα βήμα διαχωρισμού γιατί διαχωρίζουμε την κινησία μας κάθε φορά Εντάξει, στο προηγούμενο μάθημα κάναμε τη μετακίνησή μας από τη βάση έτσι στο πίσω σημείο να χτυπήσουμε το φτερό στη γωνία μας τη forehand και να επιστρέψουμε μπροστά Κάνε μια φορά με μια αναπήδηση, δύο βήματα και επιστροφή. Πάμε, αναπήδηση, ένα, δύο, χτύπημα και πάλι επιστροφή. Ωραία, πάμε να το κάνουμε δύο φορές συνεχόμενα. Ένα, δύο, χτύπημα. Ωραία, εντάξει είμαστε μέχρι εδώ. Το κάναμε αυτό, πήγαμε. Κάναμε το forehand μπροστά, κάναμε και το backhand μπροστά. Πάμε τώρα, ένα, δύο, τρία. Δύο, τρία. Πάλι. Μπράβο. Έχει μεγάλη σημασία στην εκμάθηση της οσής τεχνικής των badminton. Εντάξει, ο σωστός φυματισμός γιατί μας βοηθάει στο να πάμε γρήγορα και έγκαιρα στο σημείο που θέλουμε, εκεί που κατευθύνεται το φτερό που το έχει στείλει ο αντίπαλος και επίσης το σώμα μας να έχει την κατάλληλη θέση ώστε με το που θα φτάσουμε στο σημείο αυτό να μπορέσουμε αβίαστα και χωρίς να σπαταλίσουμε περισσότερη ενέργεια να κάνουμε το χτύπημα που χρειάζεται. Αυτό μόνο, όχι. Και να επιστρέψουμε πάλι στη βάση γιατί εδώ τελειώνουμε. Πάμε, χτυπάμε, ερχόμαστε. Συνεχίζουμε το φτερό πια αλλού. Συνεχίζουμε. Συνεχίζουμε και όταν χτυπάμε πάντα επιστρέφουμε στη βάση μας. Εντάξει, μέχρι να τελειώσει το rally, μέχρι να τελειώσει δηλαδή η σειρά των χτυπημάτων. Οπότε, πάμε, Πέτρο, τώρα έχουμε τρία σημεία. Ένα, δύο, τρία. Εντάξει, έτοιμος, πάμε. Ωραία, φτάνει. Δεν τον τρελάνουμε τον αθλητή μας. Εκμάθηση κάνουμε και επίδειξη κάνουμε. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, έχουμε ολοκληρώσει την προσέγγιση μας στο δίκτυ μπροστά, στα δύο σημεία δεξιά και αριστερά και τη μετακίνησή μας στην πίσω-δεξιά γωνία, αφήνοντας στο επόμενο μάθημα να κάνουμε τη μετακίνηση και το χτύπημά μας στην πίσω-αριστερή γωνία για το χτύπημα στη γωνία του backhand. Εντάξει, και πάντα μιλώντας για δεξιόχηρες παίκτες. Εντάξει, στους αριστερόχηρες ισχύουν τα αντίθετα. Λοιπόν, πάμε για την εξάσκηση μας τώρα. Ευχαριστώ. Τώρα, τι κάνουμε, παιδιά, θέλω από τη βάση σας, από τη μέση του γυπέδου όπως είστε, εντάξει, με μια αναπίδηση να πάτε δεξιά, πίσω, αριστερά, πίσω, δεξιά, να το κάνετε μόνοι σας, να κάνετε την αναλλαγή αυτή μόνοι σας περίπου 10 φορές συνεχόμενα. Και το σημείο εκτός από τους βηματισμούς, αυτό που θέλω να προσέξετε είναι η ρακέτα μας, ο αγγώνας μπροστά και ψηλά, η ρακέτα μια να βγαίνει εκεί μπροστά στα δάχτυλα, στα δάχτυλα, στο forehand εδώ, στα δάχτυλα στο backhand, δάχτυλα, δάχτυλα, forehand ανοιχτά προς την δεξιά γωνία, backhand προς την αριστερή γωνία, αλλά πάντα με το ίδιο πόδι με ισορροπία και η ρακέτα στο ύψος του δικτύου μας, στο ύψος του δικτύου η ρακέτα, ψηλά, εντάξει, 10 φορές δεξιά, αριστερά, μετά, αφού το κάνετε αυτό, μια και είστε ζευγάρια, ένας θα πάει στο δίχτυ μπροστά, θα κάτσει στη μέση και θα σας κάνει ακριβώς αυτό που έκανα με τον πέτρο, δηλαδή, να δείχνει, μία κατέβηση από εδώ, δεξιά, δεξιά, αριστερά, δεξιά, αριστερά, αριστερά, έτσι, τα μάτια σας εκεί, η ισορροπία, ψηλά οι αγγόνες, η ρακέτα μπροστά και το μόνο που γίνεται είναι, όπως κρατάμε τη ρακέτα, προσέξτε το, όπως κρατάμε τη ρακέτα, το μόνο που γίνεται είναι απλώνουμε το χέρι μας, εδώ, δε τεντώνουμε, απλώνουμε το χέρι και θέλουμε μία γωνία στον αγγόνα και μία γωνία εδώ στον καρπό για να έχουμε την ακρίβεια στο χτύπημά μας, εντάξει, η ρακέτα σαν δάχτυλα, η ρακέτα σαν δάχτυλα και όταν λέμε δάχτυλα μπροστά, μπροστά, μπροστά, μπροστά, εδώ είσαι, εκεί, εδώ, εντάξει, και απροβολεί το δεξί πόδι και είσαι έτοιμος, συνοηθήκαμε, πάμε, δεν είσαι πάνω και μην χτυπάς το πόδι, μην το χτυπάς το πόδι, πρέπει να είσαι πιο απαλός ώστε την ώρα που προσγειώνεσαι οι δυνάμεις που θα πάνε στο πόδι σου επάνω να μπορούν να σπρώξουν πίσω, άμα χτυπείς το πόδι, εντάξει, όλες οι δυνάμεις χάνονται και το πόδι δεν έχει καμία, οι μυές δεν έχουν καμία δυνατότητα να σπρώξουν πάλι το σώμα πίσω, με το που χτυπάς έμεινες εκεί, εντάξει, ενώ εάν κάνεις μια απαλή προσγείωση, έτσι ένα μάζεμα, μετά το πόδι σου, λογικό είναι να μπορέσεις να σπρώξεις πιο γρήγορα πίσω, εδώ και πάλι σπρώξεις πίσω, εκεί, εκεί, ένα άλλο στοιχείο θέλω να προσέξετε είναι η επιστροφή σας, η βάση που θα επιστρέφετε πρέπει να είναι ένα βήμα πίσω από το τάφ, ένα βήμα, έτσι, μην κλέβετε, μην πηγαίνετε πολύ μπροστά στη γράμμη του σερβής, μην χτυπάτε το πόδι σας, μην χτυπάς πόδι, απαλά, θέλω να μου στέλνεις το φτερό σε μένα, συνέχεια, σε μένα, όπου είμαι, έτσι, έτοιμος είσαι, πάμε, σε μένα, η ρακέτα σου γιατί να είναι κάτω, πιο ψηλά, σήκω στη ρακέτα πιο ψηλά για να μπορέσεις να με βρίσκεις, σε μένα, έλα δε, θέλουμε προβολή δεξί, πάνε λίγο πίσω, πάνε λίγο πίσω, και άλλο, και άλλο, εκεί είσαι, εκεί είσαι, θέλω να ανοίξει το χέρι σου, έτσι, να ανοίξει, κάνε προβολή δεξί πόδι, βγάλε πόδι μπροστά, δεξί πόδι, και άνοιξε το χέρι εδώ πέρα πίσω, εδώ, άντραγου, και κάνε την κίνηση εδώ, πρόσεξε, πρόσεξε με, έχω κάνει πτιασμό, και πάω για πρινισμό, εντάξει, πρινισμό, πρινισμό, πρινισμό, ναι, χτυπάω, εδώ, χαλαρός, έτοιμος, πάμε, σωρί, άλλο φτερό δεν έχετε, γιατί, με ένα φτερό, σε μένα, σε μένα, πας πάρα πολύ κοντά, δεν έχεις την αίσθηση ακόμα, δεν έχεις την αίσθηση της απόστασης και του που είναι το φτερό, πας πάρα πολύ κοντά στο φτερό και το φτερό περνάει, περάσεις το φτερό και το φτερό περνάει πίσω από το δίχτυ, πίσω από τη ρακέτα σου, εντάξει, κάνε την κίνηση, κάνε μου μία φορά κίνηση χωρίστερο, μία φορά χτύπημα, εκεί και πάλι πίσω, πρόσεξε να τις κάνεις, προσεγγίζεις το δίχτυ με τη ρακέτα εδώ, όχι, θέλω ή ύψηλά τη ρακέτα, ή κάτω πίσω, εάν είναι το φτερό κοντά στο φιλέ, αυτό που υπολογίζεις είναι κοντά, θα είναι εδώ ψηλά η ρακέτα, εντάξει, στο έψω δικτύου του φιλέ, για να ακουμπήσεις τη ρακέτα, εάν δεν είναι εδώ η ρακέτα, οι άλλοι παιδί τους είναι κάτω, αλλά άμα είναι κάτω πρέπει από εδώ πώς είσαι η ρακέτα να είναι πίσω για να μπορέσεις να χτυπήσεις ψηλά, εντάξει, κάνε μου την προσέγγιση που το θέλεις, κάνε μια κίνηση μόνος σου, εκεί και πάλι πίσω, ξανακάνε ακόμα μια φορά, θέλω τη ρακέτα στα δάχτυλα, δεν είναι στα δάχτυλα ρακέτα σου, το χέρι είναι σφιγμένο πάρα πολύ, χαλάρωστο χέρι, πάμε, σε εμένα τώρα, έχεις σφίξει πάρα πολύ το χέρι σου, το χέρι σου είναι πολύ σφιγμένο, εντάξει, δεν έχεις δυνατόν να κάνεις καμία διόρθωση, εντάξει, καμία μικροδιόρθωση αν θες, ανάλογα με τη θέση του φτερού στον αέρα και τη θέση της ρακέτας σου, ωραία, θέλω στα δάχτυλα, καλά είσαι, αλλά θέλω εδώ, εδώ, αυτή η γωνία, γωνία στον αγώνα, γωνία στον καρπο και η ρακέτα στα δάχτυλα, εντάξει, θα πρέπει να δεις το φτερό για να το χτυπήσεις πολύ απαλά, όχι, πιάσ' το φτερό, μην το κρατάς στα δάχτυλα λέγοντας, εδώ είναι 4 δάχτυλα και η ρακέτα εδώ, εντάξει, εδώ είναι η ρακέτα μας, λοιπόν, μην εκεί, θα σου ρίξω το φτερό, θέλω να μου το ρίξεις εμένα, εντάξει, θα σου ρίξω πάνω στη ρακέτα σου, ναι, πού είναι η μικροδιόρθωση, τώρα μόνος μου, ρίξε το φτερό επάνω σε αυτό το σημείο, κάνε μια μικροδιόρθωση θα χρειαστεί να κάνεις, σήκωσε ψηλά τον αγώνα σου, ψηλά τον αγώνα, έτσι, έτσι, έτσι, έτσι εκεί και θέλω αυτό που θα κάνω τώρα είναι, θέλω ένα μικρό σπρώξιμο σε εμένα, εντάξει, ένα μικρό σπρώξιματάκι, πάμε ξανά, σήκωσα με λίγο και το αριστερό το χέρι όμως, δηλαδή θέλω όπως έχεις την προβολή, κράτησε το λίγο ψηλά για ισορροπία, εντάξει, μπροστά λίγο και θέλω πιο μπροστά, εκεί, έτσι, πιο ψηλά το χέρι, έτσι μπράβο εκεί, δεν πειράζει τώρα το γύρισες, δεν ήταν και το δικό μου τόσο καλό, εντάξει, λοιπόν, συνεχίστε. Θέλω τώρα, όπως σε ζευγάρια στο γήπεδο, ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε εκεί, κανονίστε να δουλεύει, ναι, σε κάθε μισό γήπεδο, θέλω να μπει ένα ζευγάρι, σε κάθε μισό γήπεδο, θα μπει ο ένας με πλάτη στο δίχτυ και ο άλλος μπροστά, εντάξει, και πάμε να κάνουμε τους βηματισμούς στα τρία σημεία, στη γωνία του forehand, δεξιόχερα στη δεξιά γωνία, αριστερόχερα στην αριστερή γωνία, μπροστά δεξιά και μπροστά αριστερά, μόνο βηματισμούς χωρίς στερό, βγάλτε τα φτερά μέσα από το γήπεδο, καθαρίστε το γήπεδο από φτερά και πάμε, βοηθός μπροστά στο δίχτυ, ο βοηθός θα κάθεται και εσείς θα δουλεύετε. Σε όλο το γήπεδο, ναι, στο μισό όλο γήπεδο, ναι, δεξιά αριστερά. Πριν μας πει ο βοηθός πού θα πάμε, να κάνουμε από πρώτα μόνοι μας μια ομαδοποιημένη, δηλαδή δύο φορές δεξιά πίσω, δύο φορές δεξιά μπροστά, δύο φορές αριστερά μπροστά, μόνοι μας, να κάνουμε ένα τελειοκύκλο και μετά ο βοηθός θα μας αρχίσει να μας στέλνει αυτός εκεί που θέλει. Θα κάνετε περίπου, θα κάνετε δύο σέτ των δέκα επαναλήψεων, δηλαδή των δέκα κατευθύσεων, θα κάνετε ένα σέτ, θα αλλάξετε και μετά θα αλλάξετε. Δεν είναι δέκα φορές, δέκα συνεχόμενα. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οχτώ, εννιά, δέκα. Στοπ. Μετά αλλάζουμε. Μια αναπίδηση θα κάνετε, όταν αλλάζετε κατεύθυνση μία αναπίδηση. Μην κάνετε πολλές. |