Διάλεξη 10 / Κινήσεις με μπάλα (διεκδίκηση της μπάλας - rebound)
Κινήσεις με μπάλα (διεκδίκηση της μπάλας - rebound): διεκδίκηση, η διεκδίκηση μπορεί να σας φαίνεται η λέξη αγνωστηθεί είναι στο μπάσκετ αλλά μόλις είπαμε rebound αμέσως καταλαβαίνετε στην ελληνική όμως διεκδίκηση ονομάζεται αμυντικό rebound επιθετικό rebound και τα δυο άρρικτα δεμένα με το μπλοκ αο...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2013
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά |
Διαθέσιμο Online: | https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=f6b62d18 |
id |
2196fb51-e609-41a0-b43e-9d384c79cb2a |
---|---|
title |
Διάλεξη 10 / Κινήσεις με μπάλα (διεκδίκηση της μπάλας - rebound) |
spellingShingle |
Διάλεξη 10 / Κινήσεις με μπάλα (διεκδίκηση της μπάλας - rebound) Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής Γαλαζούλας Χρήστος |
publisher |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
url |
https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=f6b62d18 |
publishDate |
2013 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/c6f7/2cf5/544e/231d/cdee/3d87/2599/eff2/c6f72cf5544e231dcdee3d872599eff2.jpg |
topic |
Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής |
topic_facet |
Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής |
author |
Γαλαζούλας Χρήστος |
author_facet |
Γαλαζούλας Χρήστος |
hierarchy_parent_title |
Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι |
hierarchy_top_title |
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού |
rights_txt |
License Type:(CC) v.4.0 |
rightsExpression_str |
Αναφορά |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png |
author_role |
Καθηγητής |
author2_role |
Καθηγητής |
relatedlink_txt |
https://delos.it.auth.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
00:32:40 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
asr_txt |
διεκδίκηση, η διεκδίκηση μπορεί να σας φαίνεται η λέξη αγνωστηθεί είναι στο μπάσκετ αλλά μόλις είπαμε rebound αμέσως καταλαβαίνετε στην ελληνική όμως διεκδίκηση ονομάζεται αμυντικό rebound επιθετικό rebound και τα δυο άρρικτα δεμένα με το μπλοκ αουτ μπορεί να ακούσετε και box out την έκφραση είναι το ίδιο πράγμα είναι η κίνηση που κάνει ο αθλητής για να εμποδίσει μάλλον η θέση που κάνει ο αθλητής ο μαθητής για να εμποδίσει την κίνηση του επιθετικού προς το καλάθι απόδοση του μπλοκ αουτ στην ελληνική δεν μπορούμε να έχουμε έχουμε δηλαδή δεχθεί αυτόν τον όρο και να μην βάλουμε παραπέτασμα και τέτοιου είδους εκφράσεις που δεν γίνονται κατανοητές ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αμυντικού rebound η κατάληψη της εσωτερικής θέσης με μπλοκ αουτ και αμυντικό τρίγωνο αν φανταστείτε ότι εδώ στο μπίνακα μπροστά είναι η στεφάνη το καλάθι του ταμπλό πρέπει να φανταστούμε έναν δύο τρεις βασικούς παίκτες οι οποίοι κάνουν τρίγωνο μεταξύ τους και είναι μπροστά από το καλάθι και αυτοί είναι οι πιο βασικοί παίκτες όσον αφορά το μπλοκ αουτ τα περισσότερα rebound περισσότερες διεκδικήσεις γίνονται σε κοντινή απόσταση από το καλάθι σε αυτές τις τρεις περιοχές εάν εμείς περιφρουρήσουμε με το μπλοκ αουτ την περιοχή κοντά στη ρακέτα μας θα έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να πάρουμε το rebound το αμυντικό, η αλήθεια είναι ότι τα αμυντικά rebound σε σχέση με τα επιθετικά είναι σε ποσοστό 70% μπορεί κάποια να μου πει γιατί είναι 70-30 τα αμυντικά rebound σε σχέση με τα επιθετικά γιατί παίρνονται δηλαδή 70% rebound και 30 επιθετικά λογικά θέλω να το προσεγγίσετε ακριβώς λογικά σας λέω να το πω η άμυνε είναι κοντήτερα στον καλάθι άρα αυτοί οι παίχτες έχουν πλεονέκτημα τώρα που ανοίξατε και διακόψατε περάστε αλλά είπαμε ότι επειδή έχει κρύο σήμερα έξω παρακαλώ χωρίς φασαρία περάστε και θα πάρετε χαρτάκι μετά το block out με ραχεία στροφή στο πόδι της πλευράς που κινείται ο αντίπαλος δηλαδή ο επιθετικός εάν κάνει κίνηση προς τα μέσα προς το καλάθι αντιλαμβάνεστε σας είπα είναι πίσω μου το καλάθι και ο επιθετικός είναι μπροστά μου θα περιμένω να δω την κίνηση του εάν είναι να κινηθεί προς τα δω θα πρέπει να κάνω πιβοτάρισμα ραχεία στροφή σε αυτό το πόδι εάν η κίνηση του είναι προς την άλλη κατεύθυνση θα πρέπει να κάνω στροφή ραχεία από εκείνη την πλευρά αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να ελέγξω την κίνηση του καλύτερα και να αυξήσω το χώρο που δημιουργώ μπλοκάρισμα και να το κάνω μεγαλύτερο καλό εκτόπισμα να έχουμε τι εννοούμε με το που κάνουμε το μπλοκάρτ έχουμε τα πόδια μας ανοιχτά λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα από το άνοιγμα των όμων για να καταλαμβάνουμε περισσότερο χώρο λιγισμένα ελαφρά λιγισμένα επειδή σκύβουμε το σώμα μας υποχρεωτικά έχουμε τους γλουτούς προτεταμένους προς τα πίσω με αυτό το σημείο θα αναστείλουμε την κίνηση του γιατί με τους γλουτούς αναστείλουμε την κίνηση του πάλι λογικά θέλω να σκεφτείτε έτσι τους αρέσει στο μπάσκετ ή είναι και αυτοί οι λογικοί άνθρωποι και λένε αν πας με την πλάτη με τον όμο ή όχι τι κινδυνεύεις να τραυματιστείς γιατί υπάρχει επαφή και είναι η κίνηση που αναστείλεις τι είναι η γλουτιέ ειμείς δυνατοί και ο μεγαλύτερος ειμείς του σώματος άρα δεν κινδυνεύω στην επαφή και στην αναστολή της κίνησης του αντιπάλου να τραυματιστώ γι' αυτό κάνουμε αυτή την κίνηση έτσι προφυλάσσουμε τον εαυτό μας μετά το μπλοκ το ακόλουθο που έχουμε να κάνουμε είναι το πιάσιμο της μπάλας αυτό πρέπει να το κάνουμε στο ψηλότερο σημείο του άλματος αναστέλουμε την κίνηση δεν μένουμε εκεί και κινούμαστε να πιάσουμε την μπάλα αφού πιάσουμε την μπάλα στο ψηλότερο σημείο όπως θα πούμε και παρακάτω στην Μεθοδική αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι όσον αφορά το πιάσιμο της μπάλας στο ψηλότερο σημείο του άλματος ακολουθεί η προσγείωση σε δύο πόδια επειδή ακριβώς έχουμε συμπαίχτες και αντιπάλους κοντά μας συνδιεκδικητές η προσγείωση μας πάντα σε δύο πόδια έτσι ώστε και μία μικρή αν θέλετε αν πατήσουμε σε κάποιο πόδι συμπαίχτη ή αντιπάλου αν έχουμε πατήσει μόνο σε ένα πόδι τότε έχουμε σίγουρα πτώσει και πιθανό τραυματισμό αν όμως έχουμε προσγείωση με δύο πόδια τότε μπορεί το πάτημά μας αντανακλαστικά να είναι πολύ μικρότερες οι πιθανότητες για τραυματισμό η μπάλα στο στήθος πιάνουμε την μπάλα και φέρνουμε την μπάλα στο στήθος για να την ασφαλίσουμε να την προφυλάξουμε ανοιχτεί οι αγγόνες εδώ και δύο χρόνια πλέον ο κανονισμός απαγορεύει την μετακίνηση των αγγώνων δεξιά-ριστερά ακόμα και αν ο αθλητής που θα πιάσει το rebound είναι μόνος του και δεν είναι γύρω του κανένας δέχεται αντιαθλητικό φάουλ εάν κάνει κίνηση δεξιά-ριστερά με ανοιχτούς τους αγγώνες ο λόγος είναι γιατί επειδή υπήρξαν τραυματισμοί από χτυπήματα τέτοιου είδους των αγγώνων με ανοιχτούς τους αγγώνες οι οποίοι είναι άσχημοι τραυματισμοί επειδή χρησιμοποιούμε και το βάρος του σώματος να αντιλαμβάνεις ότι είναι πολύ δυνατό το χτύπημα και συνήθως είναι στο πρόσωπο τέτοιου είδους χτυπήματα έτσι λοιπόν η Διεθνής Ομοσπονδία εφάρμοσε μάλλον τροποποίηση αυτόν τον κανονισμό χωρίς να υπάρχει καμία επαφή έτσι ώστε να παγωθεί τελείως η μετακίνηση δεξιά-ριστερά των αγγώνων ο δεύτερος τρόπος για να προφυλάξουμε την μπάλα μας είναι να την έχουμε ψηλά πάνω από το κεφάλι μας αντιλαμβάνεστε ότι αν είμαστε ψηλοί παίχτες και δεν έχουμε δίπλα μας τον αντίστοιχο ψηλό μπορούμε να την προφυλάξουμε εκεί ψηλά την μπάλα τρίτον αν είμαστε κοντά στην τελική γραμμή αν φανταστείτε ότι εδώ είναι η τελική γραμμή και εγώ πάρω το rebound εδώ μπορώ με πρόκειψη να την βγάλω έξω από το γήπεδο όπως θα πούμε μετά τις γιορτές μάλλον στα μαθήματα που έχουμε τότε στους κανονισμούς όταν η μπάλα είναι στον αέρα και βρίσκεται εκτός γηπεδού δεν θεωρείται έξω άρα εμείς μπορούμε να έχουμε αν εδώ είναι η τελική γραμμή και εγώ κρατάω την μπάλα εδώ πέρα τα πόδια μου είναι μέσα στο γήπεδο δεν θεωρείται έξω θέμα είναι ότι δεν μπορεί κανένας να την διεκδικήσει εκεί πέρα για να μου την πάρει γιατί πρέπει να βγει έξω από το γήπεδο για αυτό είναι ένας τρόπος για να εξασφαλίσουμε την μπάλα ακολουθεί η μεταβίβαση της μπάλας η πρώτη πάσα όταν μιλούσαμε για τις πάσες θυμάστε πια ή ποιες πάσες αναφέραμε ότι είναι η πρώτη πάσα στον Εθνιδιασμό πια πάσα χρησιμοποιείται πες αυτή είναι η μακρινή πάσα ένας παίκτης όμως που πήρε τη διεκδίκηση που πήρε το rebound ακολούθως θα κάνει μεταβίβαση στον χειριστή της ομάδος το playmaker της ομάδος πες η σκαστή είναι ένας τρόπος όταν δέχεται πίεση από αντίπαλο η πάσα πάνω από το κεφάλι είναι η πιο συνηθισμένη η πιο επιβεβλημένη πάσα θέλω να σας κάνω μια ερώτηση γιατί κάνουμε pivot ραχιστροφή στο εξωτερικό πόδι πάντα θεωρείτε ότι το στεφάνι είναι εδώ το ταμπλό και πήρα το rebound εγώ θα πρέπει να κάνω στο εξωτερικό πόδι pivot και να πασάρω πάνω από το κεφάλι καταρχήν θυμάσαι ποιο είναι το εξωτερικό πόδι πως ορίζουμε το εξωτερικό πόδι και το εσωτερικό στις γραμμές όποια γραμμή κι αν είμαστε άρα λοιπόν αφού εγώ εδώ είμαι και εκεί είναι η γραμμή αυτό είναι το εξωτερικό πόδι και θα κάνω pivot σε αυτό γιατί λοιπόν θα κάνω σε αυτό το εξωτερικό πόδι pivot και θα πασάρω θα μου πεις Μοσχούλου πες μήπως για να απομακρυνθούμε από το καλάθι Ναι να απομακρυνθούμε από το καλάθι γιατί όμως σωστό είναι αυτό επειδή Ποιος πέχτες υπάρχουν αντίπαλοι δηλαδή Οι περισσότεροι πέχτες είναι οι αντίπαλοι ακόμα και συμπαίχτες όμως είναι εκεί γύρω εκείνη την ώρα Εμείς τι κάνουμε προσέξτε εδώ είναι το καλάθι πήρα την μπάλα Εάν πάω να γυρίσω από εδώ πιθανά μπορεί να μου την κλέψει κάποιος αντίπαλος Πιθανά να πάω να δώσω πάσα και να είναι συμπαίχτης μου μπροστά άλλος που δεν πρέπει να είναι Αυτό για αυτό το λόγο πιβοτάρουμε μάλλον στο εξωτερικό πόδι και μετά πασάρουμε Γιατί ο playmaker της ομάδας πάντα κινείται προς τα απλά αγία για να έχει ελευθερία χώρου Ο playmaker περιμένει να δει ποιος συμπαίχτης του Θέλετε να ρωτήσει κάτι παρακαλώ Η πλευρά που παίρνεται το rebound ο playmaker ο χειριστής της ομάδας βλέπει και ανάλογα κινείται Και βγαίνει από την πλευρά του παίχτη που πήρε για να βοηθήσει την πρώτη πάσα Η οποία μπορεί να γίνει με δύο χέρια πάνω από το κεφάλι να γίνει με πίβοτ και μετά πάσα με ένα ή δύο χέρια Αλλά μπορεί να γίνει και κατευθείαν από τον αέρα παίρνω την πάλα εδώ γυρίζω και το βλέπω έτοιμο το συμπαίχτη μου και ελεύθερο Δεν χάνω χρόνο προσγείωσης ασφάλισης στην πάλα πιβοταρίσματος και μετά πάσα Εφόσον είναι ελεύθερος και αυτό μας δίνει ταχύτητα εξέλιξης του ευφυνδιασμού Το τελευταίο η απομάκρυση της μπάλας από το καλάθι μας εφόσον δεν είναι δυνατόν να την πιάσουμε είναι η έσκατη λύση εφόσον δεν μπορούμε να πιάσουμε το rebound Αν δεν μπορούμε να πάρουμε το rebound την χτυπάμε και παρόλο που αντανακλαστικά οι περισσότεροι παίχτες Την διώχνουν προς τα μέσα στο γήπεδο εσείς σαν προπονητές θα συμβουλεύετε τους παίχτες σας εφόσον δεν είναι ασφαλής η μεταβίβαση μέσα στο γήπεδο να τη βγάζουν έξω από το γήπεδο Να τη διώχνουν έξω γιατί μέσα στο γήπεδο αν η πιθανότητας να πάει σε αντίπαλο είσαι συμπαίχτη είναι μισές μισές Αν πάει σε αντίπαλο είναι σίγουρο καλάθι ενώ από το έξω μπορεί να οργανωθεί άμυνα και να το αντιμετωπίσουμε Στο επιθετικό rebound τι διαφέρει το επιθετικό rebound γιατί είπαμε προηγουμένως ότι μόνο το 30% των rebound είναι επιθετικά γιατί οι επιθετικοί παίχτες είναι μακρύτερα από το καλάθι Αυτό όμως δεν έχει μόνο μειονεκτήματα έχει και κάποια πλειονεκτήματα που έχουν οι επιθετικοί παίχτες Ξέρουν... μην το ξαναβρω αυτό... καφέ γαλαζούλας δεν υπάρχει Γνωρίζουμε πότε θα γίνει το shoot γνωρίζοντας τα επιθετικά συστήματα της ομάδος μας ξέρουμε από ποιον και πότε θα εκδηλωθεί το shoot Άρα αυτό μας βοηθάει να πάρουμε καλύτερη θέση Δεύτερον γνωρίζουμε το shooter που είναι ο συμπαίχτης μας τι σημαίνει γνωρίζουμε το shooter και γιατί μπορεί να μας βοηθήσει αυτό να δικδικήσουμε πιο εύκολα το επιθετικό rebound Τι χαρακτηριστικά δηλαδή μπορούμε να γνωρίζουμε και δεν τα γνωρίζουν οι αντίπαλοι, οι αμυντικοί, στους συμπαίχτες σας δεν γνωρίζετε πως σουτάρει Ξέρετε ότι πάρα πολλοί παίχτες γνωρίζουν ότι ο συμπαίχτης τους όταν κάνει άστοχο shoot συνήθως είναι κοντό ή το αντίθετο είναι πιο δυνατό όσο πρέπει Άρα οι περισσότερες πιθανότητες εφόσον σουτάρει ο τάδε ή η τάδε είναι να είναι κοντό το shoot άρα η μπάλα θα πάει από εκεί μεριά αν είναι άστοχο το shoot Οπότε κινούμε προς εκείνη την κατεύθυνση που δεν το γνωρίζει ο αμυντικός ότι όταν σουτάρει η Χριστίνα τα αστοχά της shoot πηγαίνουν απέναντι Όχι κάθε φορά είναι περισσότερες οι πιθανότητες με αυτή την έννοια το λέμε Τοποθετούμαστε υποχρεωτικά γιατί μας οδηγεί και μας εξωθεί η άμυνα 2-3 μέτρα μακρύτερα από το καλάθι αυτό μας κάνει να είμαστε σε πλεονεκτική θέση όσον αφορά τα μακρινά rebound Όταν η μπάλα εξοστρακιστεί στο ταμπλό ή σε στεφάνι και πάει μακριά η αισθητική πέκταση είναι σε πλεονεκτικότερη θέση γιατί βρίσκονται μακριά Φτιάσουμε την μπάλα γιατί μπορούμε να κάνουμε follow και να βάλουμε καλάθι ή tipping ένα απλό χτύπημα στην μπάλα και να μπει καλάθι Το follow είναι που μένει η μπάλα και ακολουθεί το χέρι και την οδηγή στον αέρα όσο είμαστε ενώ το απλό χτύπημα είναι το tipping ένα απλό χτύπημα δηλαδή έτσι χτυπάει η μπάλα και μπαίνει γιατί η διεκδίκηση γίνεται ψηλά στον αέρα και κοντά στο ταμπλό και τη στεφάνι Επίσης έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσποίηση και αποφυγή του block out μπορούμε να κάνουμε μια κίνηση ότι θα κινηθούμε προς τα δώ και αν ο αμυντικός μας γυρίσει πολύ γρήγορα την πλάτη του κάνοντας ραχιέ στροφή εμείς να φύγουμε από την άλλη αν δεν περιμένει δηλαδή να εκδηλώσει με την κίνηση μας να το ξεγελάσουμε και για τα αμυντικά και για τα επιθετικά rebound υπάρχουνε κάποιοι βασικοί κανόνες κάποια βασικά χαρακτηριστικά μάλλον που πρέπει να έχει ο παίκτης ο αθλητής ποια είναι αυτά εκκληκτικότητας της κινήσεις του συγχρονισμό των κινήσεων βλέπουμε το ταμπλό της στεφάνι το καλάθι βλέπουμε και όχι την τροχιά της μπάλας εάν παρακολουθούμε την τροχιά της μπάλας σίγουρα θα καθυστερήσουμε και δεν θα επιδείξουμε στο σωστό χρόνο, ακριή, δεν μπορείτε να σταματήσετε Συγχρονισμό των κινήσεων το πιο δύσκολο κομμάτι ιδιαίτερα στις αναπτυξιακές ηλικίες, το να πιάνουμε την μπάλα στο ψηλότερο σημείο του άλματος απαιτεί πολύ προπόνηση στο συγχρονισμό, με αυτοπάσες, με χτύπημα δηλαδή θα πούμε στη μεθοδική και ακολούθως με όλες τις άλλες διαδικασίες να κατέχουμε την εσωτερική θέση, να είμαστε δηλαδή μεταξύ του καλαθιού και του αντιπάλου, να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά του σουτέρ και τα δύο τελευταία που είναι λίγο δύσκολο να τα προπονήσουμε και έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά τα προσωπικά του κάθε αθλητή μαχητικότητα και αντίληψη αν και η αντίληψη με διάφορες τεχνικές μπορεί να καλλιεργηθεί, να προπονηθεί και να βελτιωθεί λίγο, η μαχητικότητα είναι ένα κομμάτι που είναι ίδιον του χαρακτήρα βλέπετε κάποιους παίχτες που είναι πολύ ψιλοί και κάποιοι κοντύτεροι που είναι μαχητικότεροι να τους παίρνουν τα rebound, να τους παίρνουν τις διεκδικήσεις Μεθοδική διαδικασία, πρώτο επίδειξη της κίνησης ολοκληρωμένα, ξεχωρίζω, επιμερίζω την κίνηση, ξεχωριστά δουλεύω το block out, ξεχωριστά δουλεύω το αμυντικό rebound, ξεχωριστά δουλεύω το επιθετικό rebound Ποια είναι τα κομμάτια που μπορούμε να επιμερίσουμε την κίνηση, ακούω, πέστε μου σε ποια κομμάτια μπορώ να επιμερίσω την κίνηση του rebound Δεν ακούω, αυτό έχει να κάνει με την αίσθηση του χώρου που πρέπει να αναπτύξουμε για τις θέσεις που παίρνουμε Τώρα προηγουμένως τα λέγαμε, το άλμα, ο συγχρονισμός και το άλμα είναι ένα κομμάτι, προσγείωση, ασφάλιση της μπάλας δεύτερο κομμάτι Δηλαδή δεν χρειάζεται να τα βάζουμε όλα μαζί, μπορούμε να χτυπάμε την μπάλα και να την πιάνουμε στο ψηλότερο σημείο, μην φανταστείτε ότι είναι εύκολο, είναι δυσκολότερο κομμάτι Πόσο μάλλον όταν αρχίσουμε να τη χτυπάμε την μπάλα είτε εμείς είτε συμπαίχτες και ακολούθως και αντίπαλοι, γιατί αυτή θα είναι η διαδικασία να τη ρίχνουμε εμείς δηλαδή ακολούθως πρώτα όμως δουλεύει μόνος του αθλητής, στο δάπεδο πρώτα, στο ταμπλό μετά, στο επόμενο μάθημα είχα ετοιμάσει απλά κάποιο πρόβλημα δημιουργήθηκε με το φλασάκι και δεν έχουμε ένα βιντεάκι Όταν δουλεύουμε το rebound, όταν προπονούμε ομάδα για το rebound και φτάσουμε στο σημείο να ρίχνουμε την μπάλα στο ταμπλό για να διεκδικείται από τον παίχτη πρέπει να κάνετε μια κίνηση η οποία θα σας βοηθήσει πάρα πολύ και εσάς και τους αθλητές σας να μην έχετε διακοπές στην προπονητική εξάσκηση να καλύψετε τη στεφάνη, να μην έχουμε καλάφι, πως μπορείτε να το κάνετε αυτό, υπάρχει ένα εποπτικό μέσο που με ένα τέτοιο μπαίνει ένα καπάκι επάνω αλλά εσείς δεν νομίζετε ότι τα σχολεία να έχουν αυτό το εποπτικό μέσο, πως μπορείτε να το καλύψετε, πρέπει όμως η φαντασία σας να δουλεύει όχι όχι να μην χρησιμοποιήσουμε τείχο, παπαδιτρίβ λέγε, θα σπάσει το φελιζόλ, το χαρτόνι, πού θα βρεις χαρτόνι στο σχολείο, ασθιεύομαι θα βρεις στο σχολείο το φελιζόλ ένα καπάκι οτιδήποτε, είτε ξύλινο είτε χαρτόνι, το χάρμπον δηλαδή ένα νόβο παν να βάζουμε εκεί παν προσέξτε όμως τώρα, επειδή αυτό είναι τετράγωνος συνήθως, το πιο χρήσιμο είναι το καπάκι από το σκοπιδονικό, το πλαστικό και μπορεί να χτυπάει μπάλα εκεί πέρα, τέλος πάντων, σας λέω κάποια πρακτικά ζητήματα για να δείτε πως για να μην μπαίνει καλάθι, γιατί μας ενδιαφέρει να αναπηδάει μπάλα για να την διεκδικεί ο παίχτης ή οι παίχτες γιατί θα φτάσουμε να κάνουμε μετά από σούτ, ξέρετε, ρώτησα κάτι συμφιντήτριά σας, γιατί να καλύψουμε το στεφάνι ένα, είπαμε και να διευκολύνουμε την διαδικασία, να μην διακόπτεται, το δεύτερο, όταν θα φτάσουμε να βάλουμε συμπαίχτες να σουτάρουν τι οδηγία θα τους δώσουμε, γιατί εμείς εξασκούμε τους άλλους κάτω από το καλάθι, πες, να μην ευστοχούν αδόκιμο στη διαδικασία της διδασκαλίας, όταν βάλουμε συμπαίχτες ακόμα και αντιπάλους, γιατί είναι στον αντίποδα του στόχου του παιχνιδιού με αυτή την έννοια λειτουργώντας, πρέπει να το κάνουμε αυτό, πολύ ευστοχεράς, ακολούθως εφόσον χρησιμοποιήσουμε τα σουτ συμπεκτών αντιπάλων προσθέτουμε το block out και έχουμε ολοκληρωμένα την κίνηση με block out, κίνηση του αμυντικού για το rebound, κίνηση του επιθετικού για το rebound και ολοκληρωμένα την κίνηση από όλους τους πέχτες, είτε ζευγάρια, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5, για να φτάσουμε να είμαστε σε ολοκληρωμένη μορφή την διεκδίκηση ακούω αν θέλετε να ρωτήστε κάτι, οι κυρίες εδώ που ήθελαν να ρωτήσουν κάτι στο τέλος, η εργασία έχει ιστοχεύσει να επιλέξετε τρεις παιγνιώδης δραστηριότητες οι οποίες αμέσως ή αμέσως καλλιεργούν μια κινητική δεξιότητα που έχει να κάνει με τις τεχνικές δεξιότητες του μπάσκετ δηλαδή αν καλλιεργείς στο παιχνίδι σου εσύ τη ριπτική ικανότητα, πες μου σε παρακαλώ ποιες τεχνικές δεξιότητες του μπάσκετ έχουν ρίψει το σούτ, η πάσα, άρα εάν βάλεις κανόνα που να προσωμιάζει σε κάτι από αυτά, αντιλαμβάνεσαι ότι εσύ με το παιχνίδι που θα παίζεις καλλιεργείς κινητικές δεξιότητες έχοντας κατά νου μια τεχνική δεξιότητα του μπάσκετ, τέτοιου είδους παιχνίδια τρία, τρία παιχνίδια που δεν έχει να κάνει με την ίδια δεξιότητα του κάθε παιχνίδι προς όποια κατεύθυνση θέλετε μπορείτε να οδηγηθείτε τώρα αν βάλεις 18χρονους να παίζουν τέτοια παιχνίδια δεν σας περιορίζω στην ηλικία είπαμε να είναι δημοτικό σχολείο πρώτη εβδομάδα μετά τις γιορτές |
_version_ |
1782818452349648896 |
description |
Κινήσεις με μπάλα (διεκδίκηση της μπάλας - rebound): διεκδίκηση, η διεκδίκηση μπορεί να σας φαίνεται η λέξη αγνωστηθεί είναι στο μπάσκετ αλλά μόλις είπαμε rebound αμέσως καταλαβαίνετε στην ελληνική όμως διεκδίκηση ονομάζεται αμυντικό rebound επιθετικό rebound και τα δυο άρρικτα δεμένα με το μπλοκ αουτ μπορεί να ακούσετε και box out την έκφραση είναι το ίδιο πράγμα είναι η κίνηση που κάνει ο αθλητής για να εμποδίσει μάλλον η θέση που κάνει ο αθλητής ο μαθητής για να εμποδίσει την κίνηση του επιθετικού προς το καλάθι απόδοση του μπλοκ αουτ στην ελληνική δεν μπορούμε να έχουμε έχουμε δηλαδή δεχθεί αυτόν τον όρο και να μην βάλουμε παραπέτασμα και τέτοιου είδους εκφράσεις που δεν γίνονται κατανοητές ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αμυντικού rebound η κατάληψη της εσωτερικής θέσης με μπλοκ αουτ και αμυντικό τρίγωνο αν φανταστείτε ότι εδώ στο μπίνακα μπροστά είναι η στεφάνη το καλάθι του ταμπλό πρέπει να φανταστούμε έναν δύο τρεις βασικούς παίκτες οι οποίοι κάνουν τρίγωνο μεταξύ τους και είναι μπροστά από το καλάθι και αυτοί είναι οι πιο βασικοί παίκτες όσον αφορά το μπλοκ αουτ τα περισσότερα rebound περισσότερες διεκδικήσεις γίνονται σε κοντινή απόσταση από το καλάθι σε αυτές τις τρεις περιοχές εάν εμείς περιφρουρήσουμε με το μπλοκ αουτ την περιοχή κοντά στη ρακέτα μας θα έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να πάρουμε το rebound το αμυντικό, η αλήθεια είναι ότι τα αμυντικά rebound σε σχέση με τα επιθετικά είναι σε ποσοστό 70% μπορεί κάποια να μου πει γιατί είναι 70-30 τα αμυντικά rebound σε σχέση με τα επιθετικά γιατί παίρνονται δηλαδή 70% rebound και 30 επιθετικά λογικά θέλω να το προσεγγίσετε ακριβώς λογικά σας λέω να το πω η άμυνε είναι κοντήτερα στον καλάθι άρα αυτοί οι παίχτες έχουν πλεονέκτημα τώρα που ανοίξατε και διακόψατε περάστε αλλά είπαμε ότι επειδή έχει κρύο σήμερα έξω παρακαλώ χωρίς φασαρία περάστε και θα πάρετε χαρτάκι μετά το block out με ραχεία στροφή στο πόδι της πλευράς που κινείται ο αντίπαλος δηλαδή ο επιθετικός εάν κάνει κίνηση προς τα μέσα προς το καλάθι αντιλαμβάνεστε σας είπα είναι πίσω μου το καλάθι και ο επιθετικός είναι μπροστά μου θα περιμένω να δω την κίνηση του εάν είναι να κινηθεί προς τα δω θα πρέπει να κάνω πιβοτάρισμα ραχεία στροφή σε αυτό το πόδι εάν η κίνηση του είναι προς την άλλη κατεύθυνση θα πρέπει να κάνω στροφή ραχεία από εκείνη την πλευρά αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να ελέγξω την κίνηση του καλύτερα και να αυξήσω το χώρο που δημιουργώ μπλοκάρισμα και να το κάνω μεγαλύτερο καλό εκτόπισμα να έχουμε τι εννοούμε με το που κάνουμε το μπλοκάρτ έχουμε τα πόδια μας ανοιχτά λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα από το άνοιγμα των όμων για να καταλαμβάνουμε περισσότερο χώρο λιγισμένα ελαφρά λιγισμένα επειδή σκύβουμε το σώμα μας υποχρεωτικά έχουμε τους γλουτούς προτεταμένους προς τα πίσω με αυτό το σημείο θα αναστείλουμε την κίνηση του γιατί με τους γλουτούς αναστείλουμε την κίνηση του πάλι λογικά θέλω να σκεφτείτε έτσι τους αρέσει στο μπάσκετ ή είναι και αυτοί οι λογικοί άνθρωποι και λένε αν πας με την πλάτη με τον όμο ή όχι τι κινδυνεύεις να τραυματιστείς γιατί υπάρχει επαφή και είναι η κίνηση που αναστείλεις τι είναι η γλουτιέ ειμείς δυνατοί και ο μεγαλύτερος ειμείς του σώματος άρα δεν κινδυνεύω στην επαφή και στην αναστολή της κίνησης του αντιπάλου να τραυματιστώ γι' αυτό κάνουμε αυτή την κίνηση έτσι προφυλάσσουμε τον εαυτό μας μετά το μπλοκ το ακόλουθο που έχουμε να κάνουμε είναι το πιάσιμο της μπάλας αυτό πρέπει να το κάνουμε στο ψηλότερο σημείο του άλματος αναστέλουμε την κίνηση δεν μένουμε εκεί και κινούμαστε να πιάσουμε την μπάλα αφού πιάσουμε την μπάλα στο ψηλότερο σημείο όπως θα πούμε και παρακάτω στην Μεθοδική αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι όσον αφορά το πιάσιμο της μπάλας στο ψηλότερο σημείο του άλματος ακολουθεί η προσγείωση σε δύο πόδια επειδή ακριβώς έχουμε συμπαίχτες και αντιπάλους κοντά μας συνδιεκδικητές η προσγείωση μας πάντα σε δύο πόδια έτσι ώστε και μία μικρή αν θέλετε αν πατήσουμε σε κάποιο πόδι συμπαίχτη ή αντιπάλου αν έχουμε πατήσει μόνο σε ένα πόδι τότε έχουμε σίγουρα πτώσει και πιθανό τραυματισμό αν όμως έχουμε προσγείωση με δύο πόδια τότε μπορεί το πάτημά μας αντανακλαστικά να είναι πολύ μικρότερες οι πιθανότητες για τραυματισμό η μπάλα στο στήθος πιάνουμε την μπάλα και φέρνουμε την μπάλα στο στήθος για να την ασφαλίσουμε να την προφυλάξουμε ανοιχτεί οι αγγόνες εδώ και δύο χρόνια πλέον ο κανονισμός απαγορεύει την μετακίνηση των αγγώνων δεξιά-ριστερά ακόμα και αν ο αθλητής που θα πιάσει το rebound είναι μόνος του και δεν είναι γύρω του κανένας δέχεται αντιαθλητικό φάουλ εάν κάνει κίνηση δεξιά-ριστερά με ανοιχτούς τους αγγώνες ο λόγος είναι γιατί επειδή υπήρξαν τραυματισμοί από χτυπήματα τέτοιου είδους των αγγώνων με ανοιχτούς τους αγγώνες οι οποίοι είναι άσχημοι τραυματισμοί επειδή χρησιμοποιούμε και το βάρος του σώματος να αντιλαμβάνεις ότι είναι πολύ δυνατό το χτύπημα και συνήθως είναι στο πρόσωπο τέτοιου είδους χτυπήματα έτσι λοιπόν η Διεθνής Ομοσπονδία εφάρμοσε μάλλον τροποποίηση αυτόν τον κανονισμό χωρίς να υπάρχει καμία επαφή έτσι ώστε να παγωθεί τελείως η μετακίνηση δεξιά-ριστερά των αγγώνων ο δεύτερος τρόπος για να προφυλάξουμε την μπάλα μας είναι να την έχουμε ψηλά πάνω από το κεφάλι μας αντιλαμβάνεστε ότι αν είμαστε ψηλοί παίχτες και δεν έχουμε δίπλα μας τον αντίστοιχο ψηλό μπορούμε να την προφυλάξουμε εκεί ψηλά την μπάλα τρίτον αν είμαστε κοντά στην τελική γραμμή αν φανταστείτε ότι εδώ είναι η τελική γραμμή και εγώ πάρω το rebound εδώ μπορώ με πρόκειψη να την βγάλω έξω από το γήπεδο όπως θα πούμε μετά τις γιορτές μάλλον στα μαθήματα που έχουμε τότε στους κανονισμούς όταν η μπάλα είναι στον αέρα και βρίσκεται εκτός γηπεδού δεν θεωρείται έξω άρα εμείς μπορούμε να έχουμε αν εδώ είναι η τελική γραμμή και εγώ κρατάω την μπάλα εδώ πέρα τα πόδια μου είναι μέσα στο γήπεδο δεν θεωρείται έξω θέμα είναι ότι δεν μπορεί κανένας να την διεκδικήσει εκεί πέρα για να μου την πάρει γιατί πρέπει να βγει έξω από το γήπεδο για αυτό είναι ένας τρόπος για να εξασφαλίσουμε την μπάλα ακολουθεί η μεταβίβαση της μπάλας η πρώτη πάσα όταν μιλούσαμε για τις πάσες θυμάστε πια ή ποιες πάσες αναφέραμε ότι είναι η πρώτη πάσα στον Εθνιδιασμό πια πάσα χρησιμοποιείται πες αυτή είναι η μακρινή πάσα ένας παίκτης όμως που πήρε τη διεκδίκηση που πήρε το rebound ακολούθως θα κάνει μεταβίβαση στον χειριστή της ομάδος το playmaker της ομάδος πες η σκαστή είναι ένας τρόπος όταν δέχεται πίεση από αντίπαλο η πάσα πάνω από το κεφάλι είναι η πιο συνηθισμένη η πιο επιβεβλημένη πάσα θέλω να σας κάνω μια ερώτηση γιατί κάνουμε pivot ραχιστροφή στο εξωτερικό πόδι πάντα θεωρείτε ότι το στεφάνι είναι εδώ το ταμπλό και πήρα το rebound εγώ θα πρέπει να κάνω στο εξωτερικό πόδι pivot και να πασάρω πάνω από το κεφάλι καταρχήν θυμάσαι ποιο είναι το εξωτερικό πόδι πως ορίζουμε το εξωτερικό πόδι και το εσωτερικό στις γραμμές όποια γραμμή κι αν είμαστε άρα λοιπόν αφού εγώ εδώ είμαι και εκεί είναι η γραμμή αυτό είναι το εξωτερικό πόδι και θα κάνω pivot σε αυτό γιατί λοιπόν θα κάνω σε αυτό το εξωτερικό πόδι pivot και θα πασάρω θα μου πεις Μοσχούλου πες μήπως για να απομακρυνθούμε από το καλάθι Ναι να απομακρυνθούμε από το καλάθι γιατί όμως σωστό είναι αυτό επειδή Ποιος πέχτες υπάρχουν αντίπαλοι δηλαδή Οι περισσότεροι πέχτες είναι οι αντίπαλοι ακόμα και συμπαίχτες όμως είναι εκεί γύρω εκείνη την ώρα Εμείς τι κάνουμε προσέξτε εδώ είναι το καλάθι πήρα την μπάλα Εάν πάω να γυρίσω από εδώ πιθανά μπορεί να μου την κλέψει κάποιος αντίπαλος Πιθανά να πάω να δώσω πάσα και να είναι συμπαίχτης μου μπροστά άλλος που δεν πρέπει να είναι Αυτό για αυτό το λόγο πιβοτάρουμε μάλλον στο εξωτερικό πόδι και μετά πασάρουμε Γιατί ο playmaker της ομάδας πάντα κινείται προς τα απλά αγία για να έχει ελευθερία χώρου Ο playmaker περιμένει να δει ποιος συμπαίχτης του Θέλετε να ρωτήσει κάτι παρακαλώ Η πλευρά που παίρνεται το rebound ο playmaker ο χειριστής της ομάδας βλέπει και ανάλογα κινείται Και βγαίνει από την πλευρά του παίχτη που πήρε για να βοηθήσει την πρώτη πάσα Η οποία μπορεί να γίνει με δύο χέρια πάνω από το κεφάλι να γίνει με πίβοτ και μετά πάσα με ένα ή δύο χέρια Αλλά μπορεί να γίνει και κατευθείαν από τον αέρα παίρνω την πάλα εδώ γυρίζω και το βλέπω έτοιμο το συμπαίχτη μου και ελεύθερο Δεν χάνω χρόνο προσγείωσης ασφάλισης στην πάλα πιβοταρίσματος και μετά πάσα Εφόσον είναι ελεύθερος και αυτό μας δίνει ταχύτητα εξέλιξης του ευφυνδιασμού Το τελευταίο η απομάκρυση της μπάλας από το καλάθι μας εφόσον δεν είναι δυνατόν να την πιάσουμε είναι η έσκατη λύση εφόσον δεν μπορούμε να πιάσουμε το rebound Αν δεν μπορούμε να πάρουμε το rebound την χτυπάμε και παρόλο που αντανακλαστικά οι περισσότεροι παίχτες Την διώχνουν προς τα μέσα στο γήπεδο εσείς σαν προπονητές θα συμβουλεύετε τους παίχτες σας εφόσον δεν είναι ασφαλής η μεταβίβαση μέσα στο γήπεδο να τη βγάζουν έξω από το γήπεδο Να τη διώχνουν έξω γιατί μέσα στο γήπεδο αν η πιθανότητας να πάει σε αντίπαλο είσαι συμπαίχτη είναι μισές μισές Αν πάει σε αντίπαλο είναι σίγουρο καλάθι ενώ από το έξω μπορεί να οργανωθεί άμυνα και να το αντιμετωπίσουμε Στο επιθετικό rebound τι διαφέρει το επιθετικό rebound γιατί είπαμε προηγουμένως ότι μόνο το 30% των rebound είναι επιθετικά γιατί οι επιθετικοί παίχτες είναι μακρύτερα από το καλάθι Αυτό όμως δεν έχει μόνο μειονεκτήματα έχει και κάποια πλειονεκτήματα που έχουν οι επιθετικοί παίχτες Ξέρουν... μην το ξαναβρω αυτό... καφέ γαλαζούλας δεν υπάρχει Γνωρίζουμε πότε θα γίνει το shoot γνωρίζοντας τα επιθετικά συστήματα της ομάδος μας ξέρουμε από ποιον και πότε θα εκδηλωθεί το shoot Άρα αυτό μας βοηθάει να πάρουμε καλύτερη θέση Δεύτερον γνωρίζουμε το shooter που είναι ο συμπαίχτης μας τι σημαίνει γνωρίζουμε το shooter και γιατί μπορεί να μας βοηθήσει αυτό να δικδικήσουμε πιο εύκολα το επιθετικό rebound Τι χαρακτηριστικά δηλαδή μπορούμε να γνωρίζουμε και δεν τα γνωρίζουν οι αντίπαλοι, οι αμυντικοί, στους συμπαίχτες σας δεν γνωρίζετε πως σουτάρει Ξέρετε ότι πάρα πολλοί παίχτες γνωρίζουν ότι ο συμπαίχτης τους όταν κάνει άστοχο shoot συνήθως είναι κοντό ή το αντίθετο είναι πιο δυνατό όσο πρέπει Άρα οι περισσότερες πιθανότητες εφόσον σουτάρει ο τάδε ή η τάδε είναι να είναι κοντό το shoot άρα η μπάλα θα πάει από εκεί μεριά αν είναι άστοχο το shoot Οπότε κινούμε προς εκείνη την κατεύθυνση που δεν το γνωρίζει ο αμυντικός ότι όταν σουτάρει η Χριστίνα τα αστοχά της shoot πηγαίνουν απέναντι Όχι κάθε φορά είναι περισσότερες οι πιθανότητες με αυτή την έννοια το λέμε Τοποθετούμαστε υποχρεωτικά γιατί μας οδηγεί και μας εξωθεί η άμυνα 2-3 μέτρα μακρύτερα από το καλάθι αυτό μας κάνει να είμαστε σε πλεονεκτική θέση όσον αφορά τα μακρινά rebound Όταν η μπάλα εξοστρακιστεί στο ταμπλό ή σε στεφάνι και πάει μακριά η αισθητική πέκταση είναι σε πλεονεκτικότερη θέση γιατί βρίσκονται μακριά Φτιάσουμε την μπάλα γιατί μπορούμε να κάνουμε follow και να βάλουμε καλάθι ή tipping ένα απλό χτύπημα στην μπάλα και να μπει καλάθι Το follow είναι που μένει η μπάλα και ακολουθεί το χέρι και την οδηγή στον αέρα όσο είμαστε ενώ το απλό χτύπημα είναι το tipping ένα απλό χτύπημα δηλαδή έτσι χτυπάει η μπάλα και μπαίνει γιατί η διεκδίκηση γίνεται ψηλά στον αέρα και κοντά στο ταμπλό και τη στεφάνι Επίσης έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσποίηση και αποφυγή του block out μπορούμε να κάνουμε μια κίνηση ότι θα κινηθούμε προς τα δώ και αν ο αμυντικός μας γυρίσει πολύ γρήγορα την πλάτη του κάνοντας ραχιέ στροφή εμείς να φύγουμε από την άλλη αν δεν περιμένει δηλαδή να εκδηλώσει με την κίνηση μας να το ξεγελάσουμε και για τα αμυντικά και για τα επιθετικά rebound υπάρχουνε κάποιοι βασικοί κανόνες κάποια βασικά χαρακτηριστικά μάλλον που πρέπει να έχει ο παίκτης ο αθλητής ποια είναι αυτά εκκληκτικότητας της κινήσεις του συγχρονισμό των κινήσεων βλέπουμε το ταμπλό της στεφάνι το καλάθι βλέπουμε και όχι την τροχιά της μπάλας εάν παρακολουθούμε την τροχιά της μπάλας σίγουρα θα καθυστερήσουμε και δεν θα επιδείξουμε στο σωστό χρόνο, ακριή, δεν μπορείτε να σταματήσετε Συγχρονισμό των κινήσεων το πιο δύσκολο κομμάτι ιδιαίτερα στις αναπτυξιακές ηλικίες, το να πιάνουμε την μπάλα στο ψηλότερο σημείο του άλματος απαιτεί πολύ προπόνηση στο συγχρονισμό, με αυτοπάσες, με χτύπημα δηλαδή θα πούμε στη μεθοδική και ακολούθως με όλες τις άλλες διαδικασίες να κατέχουμε την εσωτερική θέση, να είμαστε δηλαδή μεταξύ του καλαθιού και του αντιπάλου, να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά του σουτέρ και τα δύο τελευταία που είναι λίγο δύσκολο να τα προπονήσουμε και έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά τα προσωπικά του κάθε αθλητή μαχητικότητα και αντίληψη αν και η αντίληψη με διάφορες τεχνικές μπορεί να καλλιεργηθεί, να προπονηθεί και να βελτιωθεί λίγο, η μαχητικότητα είναι ένα κομμάτι που είναι ίδιον του χαρακτήρα βλέπετε κάποιους παίχτες που είναι πολύ ψιλοί και κάποιοι κοντύτεροι που είναι μαχητικότεροι να τους παίρνουν τα rebound, να τους παίρνουν τις διεκδικήσεις Μεθοδική διαδικασία, πρώτο επίδειξη της κίνησης ολοκληρωμένα, ξεχωρίζω, επιμερίζω την κίνηση, ξεχωριστά δουλεύω το block out, ξεχωριστά δουλεύω το αμυντικό rebound, ξεχωριστά δουλεύω το επιθετικό rebound Ποια είναι τα κομμάτια που μπορούμε να επιμερίσουμε την κίνηση, ακούω, πέστε μου σε ποια κομμάτια μπορώ να επιμερίσω την κίνηση του rebound Δεν ακούω, αυτό έχει να κάνει με την αίσθηση του χώρου που πρέπει να αναπτύξουμε για τις θέσεις που παίρνουμε Τώρα προηγουμένως τα λέγαμε, το άλμα, ο συγχρονισμός και το άλμα είναι ένα κομμάτι, προσγείωση, ασφάλιση της μπάλας δεύτερο κομμάτι Δηλαδή δεν χρειάζεται να τα βάζουμε όλα μαζί, μπορούμε να χτυπάμε την μπάλα και να την πιάνουμε στο ψηλότερο σημείο, μην φανταστείτε ότι είναι εύκολο, είναι δυσκολότερο κομμάτι Πόσο μάλλον όταν αρχίσουμε να τη χτυπάμε την μπάλα είτε εμείς είτε συμπαίχτες και ακολούθως και αντίπαλοι, γιατί αυτή θα είναι η διαδικασία να τη ρίχνουμε εμείς δηλαδή ακολούθως πρώτα όμως δουλεύει μόνος του αθλητής, στο δάπεδο πρώτα, στο ταμπλό μετά, στο επόμενο μάθημα είχα ετοιμάσει απλά κάποιο πρόβλημα δημιουργήθηκε με το φλασάκι και δεν έχουμε ένα βιντεάκι Όταν δουλεύουμε το rebound, όταν προπονούμε ομάδα για το rebound και φτάσουμε στο σημείο να ρίχνουμε την μπάλα στο ταμπλό για να διεκδικείται από τον παίχτη πρέπει να κάνετε μια κίνηση η οποία θα σας βοηθήσει πάρα πολύ και εσάς και τους αθλητές σας να μην έχετε διακοπές στην προπονητική εξάσκηση να καλύψετε τη στεφάνη, να μην έχουμε καλάφι, πως μπορείτε να το κάνετε αυτό, υπάρχει ένα εποπτικό μέσο που με ένα τέτοιο μπαίνει ένα καπάκι επάνω αλλά εσείς δεν νομίζετε ότι τα σχολεία να έχουν αυτό το εποπτικό μέσο, πως μπορείτε να το καλύψετε, πρέπει όμως η φαντασία σας να δουλεύει όχι όχι να μην χρησιμοποιήσουμε τείχο, παπαδιτρίβ λέγε, θα σπάσει το φελιζόλ, το χαρτόνι, πού θα βρεις χαρτόνι στο σχολείο, ασθιεύομαι θα βρεις στο σχολείο το φελιζόλ ένα καπάκι οτιδήποτε, είτε ξύλινο είτε χαρτόνι, το χάρμπον δηλαδή ένα νόβο παν να βάζουμε εκεί παν προσέξτε όμως τώρα, επειδή αυτό είναι τετράγωνος συνήθως, το πιο χρήσιμο είναι το καπάκι από το σκοπιδονικό, το πλαστικό και μπορεί να χτυπάει μπάλα εκεί πέρα, τέλος πάντων, σας λέω κάποια πρακτικά ζητήματα για να δείτε πως για να μην μπαίνει καλάθι, γιατί μας ενδιαφέρει να αναπηδάει μπάλα για να την διεκδικεί ο παίχτης ή οι παίχτες γιατί θα φτάσουμε να κάνουμε μετά από σούτ, ξέρετε, ρώτησα κάτι συμφιντήτριά σας, γιατί να καλύψουμε το στεφάνι ένα, είπαμε και να διευκολύνουμε την διαδικασία, να μην διακόπτεται, το δεύτερο, όταν θα φτάσουμε να βάλουμε συμπαίχτες να σουτάρουν τι οδηγία θα τους δώσουμε, γιατί εμείς εξασκούμε τους άλλους κάτω από το καλάθι, πες, να μην ευστοχούν αδόκιμο στη διαδικασία της διδασκαλίας, όταν βάλουμε συμπαίχτες ακόμα και αντιπάλους, γιατί είναι στον αντίποδα του στόχου του παιχνιδιού με αυτή την έννοια λειτουργώντας, πρέπει να το κάνουμε αυτό, πολύ ευστοχεράς, ακολούθως εφόσον χρησιμοποιήσουμε τα σουτ συμπεκτών αντιπάλων προσθέτουμε το block out και έχουμε ολοκληρωμένα την κίνηση με block out, κίνηση του αμυντικού για το rebound, κίνηση του επιθετικού για το rebound και ολοκληρωμένα την κίνηση από όλους τους πέχτες, είτε ζευγάρια, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5, για να φτάσουμε να είμαστε σε ολοκληρωμένη μορφή την διεκδίκηση ακούω αν θέλετε να ρωτήστε κάτι, οι κυρίες εδώ που ήθελαν να ρωτήσουν κάτι στο τέλος, η εργασία έχει ιστοχεύσει να επιλέξετε τρεις παιγνιώδης δραστηριότητες οι οποίες αμέσως ή αμέσως καλλιεργούν μια κινητική δεξιότητα που έχει να κάνει με τις τεχνικές δεξιότητες του μπάσκετ δηλαδή αν καλλιεργείς στο παιχνίδι σου εσύ τη ριπτική ικανότητα, πες μου σε παρακαλώ ποιες τεχνικές δεξιότητες του μπάσκετ έχουν ρίψει το σούτ, η πάσα, άρα εάν βάλεις κανόνα που να προσωμιάζει σε κάτι από αυτά, αντιλαμβάνεσαι ότι εσύ με το παιχνίδι που θα παίζεις καλλιεργείς κινητικές δεξιότητες έχοντας κατά νου μια τεχνική δεξιότητα του μπάσκετ, τέτοιου είδους παιχνίδια τρία, τρία παιχνίδια που δεν έχει να κάνει με την ίδια δεξιότητα του κάθε παιχνίδι προς όποια κατεύθυνση θέλετε μπορείτε να οδηγηθείτε τώρα αν βάλεις 18χρονους να παίζουν τέτοια παιχνίδια δεν σας περιορίζω στην ηλικία είπαμε να είναι δημοτικό σχολείο πρώτη εβδομάδα μετά τις γιορτές |