Σημειωτική ανάγνωση εικόνων του κόσμου / Διάλεξη 3 / σύντομη περιγραφή
σύντομη περιγραφή: Καλημέρα σας, χαιρετώ εσάς και όσους μας παρακολουθούν τώρα από πολυμεσικά μέσα. Βρισκόμαστε στο μάθημα που συνεχίζει την περιγραφή της ερμηνείας των εικόνων, γιατί θεωρητικά είναι ένα παράδειγμα για την διδασκαλία της ερμηνείας και της κριτικής αξιολόγησης του τρόπου που δίνουμε...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας / Αξιολόγηση Μεταφράσεων Ιταλικών - Ελληνικών |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2015
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά |
Διαθέσιμο Online: | https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=e7a35c03 |
id |
4b7d4922-5729-4f75-8729-4e138d4838d4 |
---|---|
title |
Σημειωτική ανάγνωση εικόνων του κόσμου / Διάλεξη 3 / σύντομη περιγραφή |
spellingShingle |
Σημειωτική ανάγνωση εικόνων του κόσμου / Διάλεξη 3 / σύντομη περιγραφή Γλώσσα και Λογοτεχνία Κασάπη Ελένη |
publisher |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
url |
https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=e7a35c03 |
publishDate |
2015 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/e903/f275/0fec/98d3/4952/8634/6a66/689c/e903f2750fec98d3495286346a66689c.jpg |
topic |
Γλώσσα και Λογοτεχνία |
topic_facet |
Γλώσσα και Λογοτεχνία |
author |
Κασάπη Ελένη |
author_facet |
Κασάπη Ελένη |
hierarchy_parent_title |
Αξιολόγηση Μεταφράσεων Ιταλικών - Ελληνικών |
hierarchy_top_title |
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
rights_txt |
License Type:(CC) v.4.0 |
rightsExpression_str |
Αναφορά |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png |
author_role |
Καθηγήτρια |
author2_role |
Καθηγήτρια |
relatedlink_txt |
https://delos.it.auth.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
01:23:03 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
asr_txt |
Καλημέρα σας, χαιρετώ εσάς και όσους μας παρακολουθούν τώρα από πολυμεσικά μέσα. Βρισκόμαστε στο μάθημα που συνεχίζει την περιγραφή της ερμηνείας των εικόνων, γιατί θεωρητικά είναι ένα παράδειγμα για την διδασκαλία της ερμηνείας και της κριτικής αξιολόγησης του τρόπου που δίνουμε νόημα σε ένα κείμενο, είτε αυτό το κείμενο αποτελείται μόνο από λόγια, είτε αποτελείται και από εικόνες, είτε αποτελείται και από λόγια και από εικόνες. Την ευκαιρία για να κάνουμε αυτήν την επιλογή μας την έδωσε η ψηφιακή έκθεση του Θωμάτου Αγραφιώτη, η οποία βρίσκεται στο E-Class, υπό τον τίτλο Mostra Digitale del Albo di Carangiosis Greco. Έτσι, αυτή τη στιγμή έχουμε δει μέχρι και τον αριθμό 86 τα εξώφυλα περιοδικών μέχρι και την 5η περίοδο του ηλεκτρονικού αυτοεντύπου. Τα έχουμε δει στο προηγούμενο μάθημα. Στο προηγούμενο μάθημα τι κάναμε, δείτε λίγο, δεν ξέρω αν βλέπετε το πρώτο πρώτο, τι λέει εδώ, λέει βρείτε σημεία ερμηνεύσημα. Τι θα πει σημείο ερμηνεύσημο, αυτό είναι το τρίτο μας μάθημα, είπαμε ότι στο μάθημά μας θα μάθουμε να αξιολογούμε μεταφραστικά αποτελέσματα. Για να αξιολογήσουμε μεταφραστικά αποτελέσματα πρέπει να μπορούμε να καταλάβουμε σε ποια πρωτότυπα επάνω θεμελιώνονται τα μεταφραστικά αποτελέσματα, από που δηλαδή περνούν ζωή. Για να μπορέσει μια μετάφραση να είναι σωστή, τι θα πρέπει, θα πρέπει να οικοδομείται πάνω στα νοήματα του πρωτότυπου. Άρα τι είναι στην ουσία η μετάφραση, είναι ένα κομμάτι πολύ γερά δεμένο με τη σημειοτική, όπως μας δείχνουν τα πράγματα, γιατί είναι ένα κομμάτι το οποίο είναι άμεσα συνδεδεμένο με νοήματα. Τα νοήματα παιδιά πώς τα δίνουμε από πράγματα ερμηνεύσημα, για να μπορέσουμε κάθε φορά να δώσουμε ένα νόημα, τι κάνουμε, μια ζωή μετάφραση παιδιά κάνουμε για όλα. Το ότι εγώ φορώ γυαλιά είναι σημειοερμηνεύσημο, είναι σημειοερμηνεύσημο, είναι. Τι σημαίνει, ότι αν εμένα με δεις χωρίς γυαλιά και δε σε χαιρετήσω, θα σκεφτείς ότι είμαι αγενής, αν ξέρεις, αν δηλαδή ξέρεις τον λογικό κόσμο, αν δηλαδή ξέρεις ότι εγώ δεν μπορώ να δω χωρίς γυαλιά και με δεις χωρίς γυαλιά. Αυτό είναι κάτι λογικό, αλλά ήδη υπάρχει ένα βήμα πριν από αυτό, ότι αφού δεν φορεί γυαλιά η Ελένη, δεν με βλέπει και δεν μπορεί να με χαιρετήσει, έτσι, ή δεν με ξεχωρίζει και δεν μπορεί να με χαιρετήσει. Αυτό δεν είναι ένα σημειοερμηνεύσημο. Όπως είναι και σημειοερμηνεύσημο, μάλλον είναι ένδειξη, είναι ενδείκτης το ότι δεν φορώ γυαλιά. Γιατί, γιατί ο ίδιος αυτός παράγοντας είναι και ένας ενδείκτης ότι εγώ χωρίς γυαλιά δεν βλέπω καλά. Άρα με την ένδειξη ότι εγώ δεν χαιρετώ, μπορείς να βγάλεις το λογικό συμπέρασμα ότι εγώ αυτή τη στιγμή δεν φορώ φακούς επαφής, αλλά δεν βλέπω, έτσι. Λοιπόν, το ίδιο πράγμα συμβαίνει και στη μετάφραση. Στη μετάφραση έχουμε σημεία ερμηνεύσημα. Αν, για παράδειγμα, στη μετάφραση έχουμε ένα σημείο που λέγεται ιταλικά «μανίφικο ρε τόρε» μεγαλοπρεπής Πρύτανης, αυτό δεν είναι σημείο μη ερμηνεύσημο, είναι σε τι αναφέρεται στα ιταλικά «ο μανίφικο ρε τόρε»? Αναφέρεται στα πανεπιστήμια και στον Πρύτανη. Αυτό το νόημα τώρα, χαίρετε, αυτό το νόημα τώρα για να μπορέσουμε να το δώσουμε σωστά στα ελληνικά, τι πρέπει να αφαιρέσουμε? Πρέπει να αφαιρέσουμε τη λέξη «μανίφικο» απ' τα νοηματά μας, για τι να μας μείνει ο Πρύτανης, έτσι, ή ο κύριος Πρύτανης. Γιατί ελληνικά δεν τον έχουμε ποτέ δίγραμμένο μεγαλοπρεπή και δεν τον έχουμε αποκαλέσει ποτέ μεγαλοπρεπή, κατανοητό, μέχρι εδώ. Λοιπόν, άρα γύρω μας είμαστε κατακλυσμένοι από ερμηνεύσημα σημεία, όλα τα σημεία είναι ερμηνεύσημα. Για παράδειγμα, εγώ βλέπω αυτή τη στιγμή, πρώτη, δεύτερη, τρίτη, στην τρίτη σειρά δίπλα στον Ιορδάνη, ένα κορίτσι κρατάει ένα στυλό. Μην το κρύβεις, καλά κάνεις και το κρατάς. Λοιπόν, κρατάει ένα στυλό. Αυτό τι είναι, είναι μια ένδειξη, έτσι δεν είναι. Και βλέπω ότι το χέρι της είναι σφιχτό γύρω από εκεί. Τι κάνει αυτό το κορίτσι, γράφει. Το σημείο αυτό που βλέπω, μου λέει ότι γράφει. Στο κείμενο θεωρίας της μετάφρασης που κάναν πέρυσι οι φοιτητές που είχαν το υποχρεωτικό μάθημα ή πρόπερση, γιατί οι μερικοί είναι λίγο πιο παλιοί, υπήρχε ένα κομμάτι που έλεγε ότι η επιστήμη αυτή ρυθμίζει πώς πρέπει να γράφεται μια μετάφραση. Αφού λοιπόν ρυθμίζει, έχει ένα νόημα από πίσω, είναι ερμηνεύσιμο, είναι διδακτική της μετάφρασης, δεν είναι θεωρία της μετάφρασης, δεν είναι περιγραφική μεταφρασιολογία, γιατί η περιγραφική μεταφρασιολογία δεν ρυθμίζει τίποτα. Θέλω να πω ότι πάντα στα κείμενα υπάρχουν ερμηνεύσιμα σημεία. Ερμηνεύσιμα σημεία υπάρχουν γύρω μας και χωρίς κείμενα, μόνο με τις εικόνες. Όταν ο Καραγκιώζες που είχαμε δει την προηγούμενη φορά, είχε τις μπότες του πολλοί τρύπιες, τι είχαμε πει, φτώχινε. Έτσι, ήταν ερμηνεύσιμο σημείο. Λοιπόν, το επόμενο τώρα που έχουμε εδώ είναι, βρείτε... Με νόημα, μπράβο! Λοιπόν, σε κάθε εξώφυλλο θα διαλέξετε μερικά εξώφυλλα. Θα το δοκιμάσουμε τώρα εδώ όλοι μαζί για να το μάθετε. Μην το φοβηθείτε καθόλου. Γίνονται, βγαίνουν αυτά. Αυτό, λοιπόν, θα είναι το σημερινό μας μάθημα. Δεν θέλω, όμως, πριν να μπούμε στην άσκηση που αφορά όλους μας, να χάσουμε από χρόνο για κάτι που περιμένουμε. Κάποιοι από σας κάτι ετοιμάσανε. Τι φέρατε τις δουλειές που είχατε χρεωθεί? Ωραία, ωραία... Λοιπόν, να αρχίσουμε από μπροστά για να πηγαίνει κανονικά προς τα πίσω. Έχεις να μοιράσω κάτι στους φοιτητές, θα μου δώσεις να μοιράσω... Δεν έχω λάβει να το δοκιμάσω, γιατί το σκέφτηκα με το διπλήσιο παραπάνω. Πρέπει να το εκδίξω και να το έβαλα... Θα μπορούσα να είναι σύντομο. Να το διαβάσεις. Αλλά μετά πρέπει να μου το στείλεις εμένα ηλεκτρονικά, για να μπορέσω να το βάλω μέσα στο μάθημα να το έχουνε τα παιδιά. Με το όνομά σου, με την ημερομηνία... και αν είναι δικό σου και δεν είναι από εγκυκλοπαίδια, να βάλουμε πάνω και τα δικαιώματα. Δικό σου είναι? Όχι, είναι δικό μου. Είναι αντιγραφή, εκκλησία, καθόλου που βρήκα. Ωραία, επομένως έχεις βάλει τα link. Ακριβώς. Ωραία, άρα είναι σωστό. Για να δούμε λίγο τώρα τι μας φέρνεις. Τη φορά είχαμε δει σε ένα τελουάριο, σαν τεξόπλαιο μάλλον του λεωδικού, τον Καραϊκό Ζωεκτρό, είχαμε δει σε ένα από τα εξόπλαιο του λεωδικού, ήταν ένα πίνακα τετραλούδι. Μπράβο, και είχαμε πει για τους μήνες. Ήτανε ο τελουάριος. Πάνω σε αυτό αναπτύχαμε στις 12 εποχές, στις 12-14 εποχές του Τσαρούχιου. Και τι μπορεί να συμβολήσει. Για να δούμε λίγο τι μας φέρνεις. Είναι μια καθαρά ανθρωποκεντρική σιγά του Γιάννη Τσαρούχι, και είναι η προσκοπή στις εποχών νεκροκυνών του έτος. Άρα τι κάνει, για κάθε μήνα ο Τσαρούχις ζωγραφίζει έναν άνθρωπο, ανθρωποκεντρική. Μετά... Μετά... Να βγάλουμε λίγο ένα μήνα εδώ, για να το βλέπουμε. Μισό λεπτό. Ωραία. Να σταματήσουμε τώρα. Ας πούμε ότι τώρα πάμε να το μεταφράσουμε. Μα αυτή τη στιγμή βλέπουμε ένα σημείο εικονικό και εμείς και το κάνουμε λόγο. Αυτή τη στιγμή, ποια ερμηνεύση μας σημεία εδώ πάνω, είναι του λαϊκού... Ποια είναι του λαϊκού πολιτισμού... Του λαϊκού πολιτισμού το πρόβλημα είναι... Αυτό που... Θα μπορούσαν να είναι τα χρώματα, θα μπορούσε να είναι το πρόσωπο που θυμίζει παλιά γεωγραφία... Λέει ότι είναι άνθρωπο της πλάνης πόρτας, καλύτερα. Μετά τι άλλο λένε εκεί... Λέει ότι σημαίνει παραδοσιακό και λαϊκό, κλαστικό και μοντέλο. Το μοντέλο που παραδοσιάζουν, θα μπορούσαν να είναι ότι φοράει διαφορμούντσια, ότι είναι με κάλτσες ο μήνας. Ότι άλλοι έχουν σαν παπούτσια, άλλοι είναι καλυμμένοι. Καλυμμένοι με τον τρόπο που τα παραχωρούν, δηλαδή δεν έχουν καλύτερα. Λέει επίσης ότι είναι στα πρώτα τα θεραπεία, συγκλιντή της αδερφής παράδοσης. Εδώ πρέπει να θέλει ότι είναι επίσης εκεί, αναγιδησιακό, αναγιδησιακή φυλακτική του παρό, και προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο, να δημιουργήσει και να βλάσει εργορικές μορφές, ιδέες και μέσα μέσα μέσω της συμβολικής της νεκρής κρίσης. Αυτό το συγκεκριμένο εξώφυλο, πόσα πράγματα από αυτό το κείμενο θα κρατούσαμε και πόσα θα αφήναμε σε όλους τους μήνες. Εμείς τώρα να το μικρύνουμε, να το πάμε εδώ. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. |
_version_ |
1782818048303955968 |
description |
σύντομη περιγραφή: Καλημέρα σας, χαιρετώ εσάς και όσους μας παρακολουθούν τώρα από πολυμεσικά μέσα. Βρισκόμαστε στο μάθημα που συνεχίζει την περιγραφή της ερμηνείας των εικόνων, γιατί θεωρητικά είναι ένα παράδειγμα για την διδασκαλία της ερμηνείας και της κριτικής αξιολόγησης του τρόπου που δίνουμε νόημα σε ένα κείμενο, είτε αυτό το κείμενο αποτελείται μόνο από λόγια, είτε αποτελείται και από εικόνες, είτε αποτελείται και από λόγια και από εικόνες. Την ευκαιρία για να κάνουμε αυτήν την επιλογή μας την έδωσε η ψηφιακή έκθεση του Θωμάτου Αγραφιώτη, η οποία βρίσκεται στο E-Class, υπό τον τίτλο Mostra Digitale del Albo di Carangiosis Greco. Έτσι, αυτή τη στιγμή έχουμε δει μέχρι και τον αριθμό 86 τα εξώφυλα περιοδικών μέχρι και την 5η περίοδο του ηλεκτρονικού αυτοεντύπου. Τα έχουμε δει στο προηγούμενο μάθημα. Στο προηγούμενο μάθημα τι κάναμε, δείτε λίγο, δεν ξέρω αν βλέπετε το πρώτο πρώτο, τι λέει εδώ, λέει βρείτε σημεία ερμηνεύσημα. Τι θα πει σημείο ερμηνεύσημο, αυτό είναι το τρίτο μας μάθημα, είπαμε ότι στο μάθημά μας θα μάθουμε να αξιολογούμε μεταφραστικά αποτελέσματα. Για να αξιολογήσουμε μεταφραστικά αποτελέσματα πρέπει να μπορούμε να καταλάβουμε σε ποια πρωτότυπα επάνω θεμελιώνονται τα μεταφραστικά αποτελέσματα, από που δηλαδή περνούν ζωή. Για να μπορέσει μια μετάφραση να είναι σωστή, τι θα πρέπει, θα πρέπει να οικοδομείται πάνω στα νοήματα του πρωτότυπου. Άρα τι είναι στην ουσία η μετάφραση, είναι ένα κομμάτι πολύ γερά δεμένο με τη σημειοτική, όπως μας δείχνουν τα πράγματα, γιατί είναι ένα κομμάτι το οποίο είναι άμεσα συνδεδεμένο με νοήματα. Τα νοήματα παιδιά πώς τα δίνουμε από πράγματα ερμηνεύσημα, για να μπορέσουμε κάθε φορά να δώσουμε ένα νόημα, τι κάνουμε, μια ζωή μετάφραση παιδιά κάνουμε για όλα. Το ότι εγώ φορώ γυαλιά είναι σημειοερμηνεύσημο, είναι σημειοερμηνεύσημο, είναι. Τι σημαίνει, ότι αν εμένα με δεις χωρίς γυαλιά και δε σε χαιρετήσω, θα σκεφτείς ότι είμαι αγενής, αν ξέρεις, αν δηλαδή ξέρεις τον λογικό κόσμο, αν δηλαδή ξέρεις ότι εγώ δεν μπορώ να δω χωρίς γυαλιά και με δεις χωρίς γυαλιά. Αυτό είναι κάτι λογικό, αλλά ήδη υπάρχει ένα βήμα πριν από αυτό, ότι αφού δεν φορεί γυαλιά η Ελένη, δεν με βλέπει και δεν μπορεί να με χαιρετήσει, έτσι, ή δεν με ξεχωρίζει και δεν μπορεί να με χαιρετήσει. Αυτό δεν είναι ένα σημειοερμηνεύσημο. Όπως είναι και σημειοερμηνεύσημο, μάλλον είναι ένδειξη, είναι ενδείκτης το ότι δεν φορώ γυαλιά. Γιατί, γιατί ο ίδιος αυτός παράγοντας είναι και ένας ενδείκτης ότι εγώ χωρίς γυαλιά δεν βλέπω καλά. Άρα με την ένδειξη ότι εγώ δεν χαιρετώ, μπορείς να βγάλεις το λογικό συμπέρασμα ότι εγώ αυτή τη στιγμή δεν φορώ φακούς επαφής, αλλά δεν βλέπω, έτσι. Λοιπόν, το ίδιο πράγμα συμβαίνει και στη μετάφραση. Στη μετάφραση έχουμε σημεία ερμηνεύσημα. Αν, για παράδειγμα, στη μετάφραση έχουμε ένα σημείο που λέγεται ιταλικά «μανίφικο ρε τόρε» μεγαλοπρεπής Πρύτανης, αυτό δεν είναι σημείο μη ερμηνεύσημο, είναι σε τι αναφέρεται στα ιταλικά «ο μανίφικο ρε τόρε»? Αναφέρεται στα πανεπιστήμια και στον Πρύτανη. Αυτό το νόημα τώρα, χαίρετε, αυτό το νόημα τώρα για να μπορέσουμε να το δώσουμε σωστά στα ελληνικά, τι πρέπει να αφαιρέσουμε? Πρέπει να αφαιρέσουμε τη λέξη «μανίφικο» απ' τα νοηματά μας, για τι να μας μείνει ο Πρύτανης, έτσι, ή ο κύριος Πρύτανης. Γιατί ελληνικά δεν τον έχουμε ποτέ δίγραμμένο μεγαλοπρεπή και δεν τον έχουμε αποκαλέσει ποτέ μεγαλοπρεπή, κατανοητό, μέχρι εδώ. Λοιπόν, άρα γύρω μας είμαστε κατακλυσμένοι από ερμηνεύσημα σημεία, όλα τα σημεία είναι ερμηνεύσημα. Για παράδειγμα, εγώ βλέπω αυτή τη στιγμή, πρώτη, δεύτερη, τρίτη, στην τρίτη σειρά δίπλα στον Ιορδάνη, ένα κορίτσι κρατάει ένα στυλό. Μην το κρύβεις, καλά κάνεις και το κρατάς. Λοιπόν, κρατάει ένα στυλό. Αυτό τι είναι, είναι μια ένδειξη, έτσι δεν είναι. Και βλέπω ότι το χέρι της είναι σφιχτό γύρω από εκεί. Τι κάνει αυτό το κορίτσι, γράφει. Το σημείο αυτό που βλέπω, μου λέει ότι γράφει. Στο κείμενο θεωρίας της μετάφρασης που κάναν πέρυσι οι φοιτητές που είχαν το υποχρεωτικό μάθημα ή πρόπερση, γιατί οι μερικοί είναι λίγο πιο παλιοί, υπήρχε ένα κομμάτι που έλεγε ότι η επιστήμη αυτή ρυθμίζει πώς πρέπει να γράφεται μια μετάφραση. Αφού λοιπόν ρυθμίζει, έχει ένα νόημα από πίσω, είναι ερμηνεύσιμο, είναι διδακτική της μετάφρασης, δεν είναι θεωρία της μετάφρασης, δεν είναι περιγραφική μεταφρασιολογία, γιατί η περιγραφική μεταφρασιολογία δεν ρυθμίζει τίποτα. Θέλω να πω ότι πάντα στα κείμενα υπάρχουν ερμηνεύσιμα σημεία. Ερμηνεύσιμα σημεία υπάρχουν γύρω μας και χωρίς κείμενα, μόνο με τις εικόνες. Όταν ο Καραγκιώζες που είχαμε δει την προηγούμενη φορά, είχε τις μπότες του πολλοί τρύπιες, τι είχαμε πει, φτώχινε. Έτσι, ήταν ερμηνεύσιμο σημείο. Λοιπόν, το επόμενο τώρα που έχουμε εδώ είναι, βρείτε... Με νόημα, μπράβο! Λοιπόν, σε κάθε εξώφυλλο θα διαλέξετε μερικά εξώφυλλα. Θα το δοκιμάσουμε τώρα εδώ όλοι μαζί για να το μάθετε. Μην το φοβηθείτε καθόλου. Γίνονται, βγαίνουν αυτά. Αυτό, λοιπόν, θα είναι το σημερινό μας μάθημα. Δεν θέλω, όμως, πριν να μπούμε στην άσκηση που αφορά όλους μας, να χάσουμε από χρόνο για κάτι που περιμένουμε. Κάποιοι από σας κάτι ετοιμάσανε. Τι φέρατε τις δουλειές που είχατε χρεωθεί? Ωραία, ωραία... Λοιπόν, να αρχίσουμε από μπροστά για να πηγαίνει κανονικά προς τα πίσω. Έχεις να μοιράσω κάτι στους φοιτητές, θα μου δώσεις να μοιράσω... Δεν έχω λάβει να το δοκιμάσω, γιατί το σκέφτηκα με το διπλήσιο παραπάνω. Πρέπει να το εκδίξω και να το έβαλα... Θα μπορούσα να είναι σύντομο. Να το διαβάσεις. Αλλά μετά πρέπει να μου το στείλεις εμένα ηλεκτρονικά, για να μπορέσω να το βάλω μέσα στο μάθημα να το έχουνε τα παιδιά. Με το όνομά σου, με την ημερομηνία... και αν είναι δικό σου και δεν είναι από εγκυκλοπαίδια, να βάλουμε πάνω και τα δικαιώματα. Δικό σου είναι? Όχι, είναι δικό μου. Είναι αντιγραφή, εκκλησία, καθόλου που βρήκα. Ωραία, επομένως έχεις βάλει τα link. Ακριβώς. Ωραία, άρα είναι σωστό. Για να δούμε λίγο τώρα τι μας φέρνεις. Τη φορά είχαμε δει σε ένα τελουάριο, σαν τεξόπλαιο μάλλον του λεωδικού, τον Καραϊκό Ζωεκτρό, είχαμε δει σε ένα από τα εξόπλαιο του λεωδικού, ήταν ένα πίνακα τετραλούδι. Μπράβο, και είχαμε πει για τους μήνες. Ήτανε ο τελουάριος. Πάνω σε αυτό αναπτύχαμε στις 12 εποχές, στις 12-14 εποχές του Τσαρούχιου. Και τι μπορεί να συμβολήσει. Για να δούμε λίγο τι μας φέρνεις. Είναι μια καθαρά ανθρωποκεντρική σιγά του Γιάννη Τσαρούχι, και είναι η προσκοπή στις εποχών νεκροκυνών του έτος. Άρα τι κάνει, για κάθε μήνα ο Τσαρούχις ζωγραφίζει έναν άνθρωπο, ανθρωποκεντρική. Μετά... Μετά... Να βγάλουμε λίγο ένα μήνα εδώ, για να το βλέπουμε. Μισό λεπτό. Ωραία. Να σταματήσουμε τώρα. Ας πούμε ότι τώρα πάμε να το μεταφράσουμε. Μα αυτή τη στιγμή βλέπουμε ένα σημείο εικονικό και εμείς και το κάνουμε λόγο. Αυτή τη στιγμή, ποια ερμηνεύση μας σημεία εδώ πάνω, είναι του λαϊκού... Ποια είναι του λαϊκού πολιτισμού... Του λαϊκού πολιτισμού το πρόβλημα είναι... Αυτό που... Θα μπορούσαν να είναι τα χρώματα, θα μπορούσε να είναι το πρόσωπο που θυμίζει παλιά γεωγραφία... Λέει ότι είναι άνθρωπο της πλάνης πόρτας, καλύτερα. Μετά τι άλλο λένε εκεί... Λέει ότι σημαίνει παραδοσιακό και λαϊκό, κλαστικό και μοντέλο. Το μοντέλο που παραδοσιάζουν, θα μπορούσαν να είναι ότι φοράει διαφορμούντσια, ότι είναι με κάλτσες ο μήνας. Ότι άλλοι έχουν σαν παπούτσια, άλλοι είναι καλυμμένοι. Καλυμμένοι με τον τρόπο που τα παραχωρούν, δηλαδή δεν έχουν καλύτερα. Λέει επίσης ότι είναι στα πρώτα τα θεραπεία, συγκλιντή της αδερφής παράδοσης. Εδώ πρέπει να θέλει ότι είναι επίσης εκεί, αναγιδησιακό, αναγιδησιακή φυλακτική του παρό, και προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο, να δημιουργήσει και να βλάσει εργορικές μορφές, ιδέες και μέσα μέσα μέσω της συμβολικής της νεκρής κρίσης. Αυτό το συγκεκριμένο εξώφυλο, πόσα πράγματα από αυτό το κείμενο θα κρατούσαμε και πόσα θα αφήναμε σε όλους τους μήνες. Εμείς τώρα να το μικρύνουμε, να το πάμε εδώ. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. Το πρόσωπο του θυμίζει αρχαίο ελληνικό φαγιού. |