Ασκήσεις: Παρακαλώ. Ευχαριστούμε. Καλησπέρα. Σήμερα είναι το πρώτο μάθημα των ασκήσεων C2. Θα ξεκινήσουμε με την πρώτη σειρά ασκήσεων, η οποία έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά γραμμών και συγκεκριμένα με την πρώτη ασκήση, να υπολογιστούν για ένα χιλιόμετρο αντίσταση και αυτεπαγωγή στο ορθό, αντίστροφο και ομοπολικό σύστημα, θεωρώντας η δική αντίσταση γης 100 Ωm. Έχουμε δύο συστήματα τα οποία ακολουθούν, τα οποία θα σας σχεδιάσω. Μιλάμε για κάποια διαφορετικά μοντέλα εν αέριας γραμμής, μέσης τάσης, συγκεκριμένου διατομών και υλικών. Το πρώτο σχήμα... Θεωρούμε ότι έχουμε αγωγούς αλουμινίου διατομής α, ίσον, 95 τετραγωνικά χιλιοστά. Και έχουμε αλουμίνια. Και αυτό που ζητάμε είναι, είπαμε, αντίσταση και αυταπαγωγή. Αυτό που θέλουμε είναι, αντίσταση και αυταπαγωγή. Αυτό που θέλουμε είναι αντίσταση και αυταπαγωγή. Αυτό που θέλουμε είναι αντίσταση και αυταπαγωγή. Και αυτό που ζητάμε είναι, είπαμε, αντίσταση και αυταπαγωγή. Αναμονάδα μήκους. Έχετε κάνει στη θεωρία σας τον τύπο ο οποίος δίνει τη DC αντίσταση των αγωγών, δηλαδή αγνοώντας τη συχνότητα, ο οποίος είναι... Α, θα θεωρήσουμε επίσης ότι το σύστημά μας είναι στους 20 βαθμούς. Δεν χρειάζεται να κάνουμε κάποια διαφοροποίηση της αντίστασης λόγω διαφορετικής θεωρημακρασίας. Ωραία. Η DC αντίσταση στους 20 βαθμούς δίνεται με αυτόν τον τύπο. Εφόσον εμείς όμως θέλουμε να τη βρούμε αναμονάδα μήκους, ουσιαστικά θα πάμε σε έναν τύπο, ο οποίος είναι αυτός. Το ρ, αυτό έχει να κάνει με το υλικό. Είναι η ειδική αντίσταση του υλικού. Στις ασκήσεις τις οποίες θα αλύσετε θα είναι είτε αλουμίνιο είτε χαλκός. Είναι καλό να έχετε σαν σημείωση κάπου της ασκής σας ότι το ρ του αλουμινίου είναι ίσο. Ενώ το αντίστοιχο του χαλκού σε περίπτωση που σε κάποια άλλη ασκή σας ζητηθεί. Άρα από αυτόν τον τύπο να βάλω να τεσπόψει ότι έχουμε αλουμίνιο. Ωραία. Είναι Ωm ανά χιλιόμετρο. Με βάση την επίλυση που κάναμε. Τώρα, στη θεωρία ο κύριος Ανδρέου σας είπε ότι για συχνότητες κάτω των μερικών kHz είναι κάποια τύπη του Goldenberg οι οποίοι μπορούν να μας δώσουν με πολύ μεγάλη ακρίβεια το συντελεστή fs, ο οποίος πολλαπλασιαζόμαστε στον χαλκό. Το συντελεστή fs, ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος με την αντίσταση DC μπορεί να μας δώσει την αντίσταση στο AC λαμβάνοντας πόψεις, δηλαδή τη συχνότητα. Ο τύπος είναι αυτός για να βρούμε την αντίσταση στο AC. Εμείς ουσιαστικά ψάχνουμε να βρούμε αυτό το συντελεστή fs ο οποίος πολλαπλασιαζόμαστε με το RDC που έχουμε ήδη υπολογίσει να μας δώσει την αντίσταση που ζητάμε. Αν πάρουμε τους τύπους του Goldenberg, θα το γράψω εκεί καλύτερα, υπάρχει ένας τύπος ο οποίος λέει ότι το x είναι 8,75 x 10, ή στην μειών 4, επί ρίζα. Ο τύπος ο οποίος δίνει το x είναι αυτός. Η συχνότητα φυσικά είναι τα 50 Hz, το RDC το έχουμε ήδη υπολογίσει, αν το βάλουμε όπως πρέπει, δηλαδή όμα να μέτρω, αυτό εδώ θα μας δώσει μια τιμή 0,646. Τώρα υπάρχει από κάτω μια διαφορετική περίπτωση η οποία δίνει το fs ανάλογα το πόσο μεγάλο είναι το x. Λέει ότι το fs είναι 192 αν το x είναι μεταξύ 0 και 2,8, αντίστοιχα είναι 0,864 αν το x είναι μεταξύ 2,8 και μικρότερο ίσο του 3,8, εμείς είμαστε σε αυτήν την περίπτωση. Μιλάμε για την πρώτη περίπτωση. Άρα βρίσκοντας ένα x το οποίο είναι στο πρώτο διάστημα, μπορούμε αυτομάτως να υπολογίσουμε το συντερεστή fs, ο οποίος προκύπτει από αυτόν εδώ το τύπο. Άρα το fs είναι περίπου ίσο με 1. Συνεπάγεται. Ωραία. Κατανοητό. Σας έκανε και στις παρουσιάσεις που έκανε ο κύριος Ανδρέου, ότι όταν έχουμε μια αυτεπαγωγή κυκλώματος τριών αγωγών σε ένα τριφασικό σύστημα, η συνολική αυτεπαγωγή δίνεται από τον εξής τύπο. Θυμάστε τις προάλλες που ξεκίνησε από έναν απλό αγωγό και μετά πήγαινε σε ένα σύστημα νη αγωγών και μετά λάμπανε υπόψεις και άλλα πράγματα. Εδώ μιλάμε για ένα σύστημα τριών αγωγών σε ένα τριφασικό σύστημα. Η αυτεπαγωγή αναμονάδα μήκους δίνεται από αυτόν τον τύπο. Αυτή εδώ η ποσότητα, το dm, είναι η μέση γεωμετρική απόσταση μεταξύ των κέντρων των αγωγών και δίνεται από το γινόμενο των επιτμένων αποστάσεων. Δηλαδή, ο πρώτος με τον δεύτερο, ο πρώτος με τον τρίτο και ο δεύτερος με τον τρίτο. Αν το βάλω εδώ μέσα σε χιλιοστά, αυτό που θα βρω θα είναι σε χιλιοστά άρα. Επίσης, το r είναι η ακτίνα του αγωγού, η οποία, εφόσον ξέρουμε τη διατομή, είναι αυτή. Το μη 0 είναι η μαγνητική διαπραγματικότητα του αδοκενού, η οποία είναι 4 πιεπιδέκα στιγμών 7. Και το MR είναι η σχετική μαγνητική διαπραγματικότητα που έχουμε άρα, άρα είναι 1. Αυτήν εδώ η σχέση και τα επιμέρους ποσά τα οποία ξέρουμε. Αυτή η σχέση και τα επιμέρους ποσά τα οποία ξέρουμε. Όπως σας θυμάστε από τα C1, αυτά τα οποία βρίσκουμε στο ορθό, είναι ίδια με αυτά που ισχύουν και για το αντίστροφο. Άρα εφόσον η εκφώνηση μας ζητούσε να βρούμε αντίσταση και αυταπαγωγή στο ορθό, στο αντίστροφο και στο ομοπολικό σύστημα, τώρα απλά θα πρέπει σε σχέση με αυτά που βρήκαμε να κάνουμε την ανάλυση και για το ομοπολικό. Η αντίσταση Ζ0, μια τριφασική γραμμή στο ομοπολικό σύστημα, βρίσκεται αν τροφοδοτήσουμε και τους τρισαγωγούς με το ίδιο ρεύμα Ζ0 και μετρήσουμε την αναμονάδα μήκους που τόση στάση. Άρα ο τύπος που θα τη δίνει, όπως το κύβδι από επιλύσεις, που μπορείτε να τον παίρνετε έτοιμο εννοείται, είναι ότι Ζ0, αυτή η ποσότητα Δ εδώ, είναι η μοναδική που δεν έχουμε δει μέχρι τώρα, είναι το ρευματικό βάθος, το οποίο είναι ανάλογο της συχνότητας, μάλλον σχετίζεται με τη συχνότητα και για συχνότητα 50 Hz προκύπτει με βάση τους τύπους που είχατε και τις παρουσιάσεις, όπου ρ είναι η ειδική αντίσταση γης. Άρα αυτό, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό είναι 100, όπως σας είπα ότι είναι εκφώνηση, αυτό προκύπτει ότι είναι 932. Τώρα, γνωρίζοντας όλες τις ποσότητες, το Ω92πF, το Φ, το ξέρετε, όλες τις ποσότητες και το Δ, το οποίο μόλις σας υπολόγησα, το ΆΡ η ακτίνα, το ΔΝ η γεωμετρική μέση απόσταση όπως την είχαμε βρει και πριν, μπορούμε απλά να την καταστήσουμε και να πούμε ότι Ζ0... Άρα... Η γεωμετρική μέση απόσταση είπαμε, το είδαμε πριν. Το Δ είναι το ρευματικό βάθος για τα 50 Hz. Προκύπτει από αυτόν τον τύπο και τώρα είναι η ειδική αντίσταση γης, η οποία σχεδόν πάντα δίνεται σαν 100. Άρα, έχοντας βρει αυτό, που είναι η σύνθετη αντίσταση στο ομοπολικό, έχουμε αυτό και έχουμε και αυτό, συνεπάγεται... Εδώ προσοχή, είναι κάτι το οποίο το κάνετε και στις εξετάσεις. Όταν βρίσκετε κάτι το οποίο είναι μια σύνθετη αντίσταση και έχει πραγματικό και φανταστικό μέρος, αυτό δεν είναι ένα τόφιο όπως είναι η αυτοπαγωγή. Αυτό είναι το L τόνος, αυτό είναι το Χ0, το οποίο πρέπει να διαιρεθεί με το 2πF, με το Ω για να δώσει μια αυτοπαγωγή. Ωραία. Και έτσι, εδώ, τελειώνει το πρώτο ρώτημα της άσκησης που μας ζητούσε αντίσταση και αυτοπαγωγή, αναμονάδα μήκους, τόσο στο ορθό και στο αντίστρο, όσο και στο ομοπολικό σύστημα. Δεν πρόκειται περί κάτω πολύ δύσκολο, απλά στην καταστάει στην πράξη είναι. Και μάλιστα, είναι η σύνθετη εκδοχή σε σχέση με αυτές που θα μελετήσουμε στις επόμενες ασκήσεις, γιατί εκεί μιλάμε για μονοφασικά εισοδήματα και σχεδόν πάντα αυτά είναι στοιχεία του τυκλώματα στα οποία δίνονται εξ αρχής και κάνουμε άλλη μελέτη. Απλά είναι μια εισαγωγική άσκηση. Στο δεύτερο ρώτημα έχει μία άλλη διάταξη. Αυτή τη φορά έχουμε εμβαδόν διατομής πάλι για αλουμίνιο υλικό 185. Και οι αγωτικοί προστασίες οι οποίοι υπάρχουν στο σχήμα μας λέει να μελετήσουν, άρα δεν θα παίξουν κάποιο ρόλο στην επίλυση της άσκησης. Με την ίδια λογική το RDC στους 20 βαθμούς, λαμβάνοντας που όψω ότι το υλικό μας είναι αλουμίνιο, είναι πάλι ρώτη Α, εφόσον μιλάμε αναμύκως. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το Α γιατί πλέον έχουμε διαφορετικείς διατομές αγωγούς. Άρα αυτό μας δίνει πάλι, πάλι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους τύπους του Goldenberg γιατί είμαστε συχνότητα κάτω των μερικών kHz. Με την ίδια λογική που ψάχνουμε να βρούμε πού ακριβώς βρίσκεται το χήμα μας για να πάρουμε οδηγίστικο τύπο για εφές, χρησιμοποιούμε τελικά τον ίδιο τύπο με πριν γιατί πάλι είναι μικρότερο του 2,8. Άρα το ΦΕΣ το οποίο προκύπτει... Αντίστοιχα πάλι ο τύπος εκείνος που θα μας δώσει την αυτοπαγωγή αναμονάδα μήκους είναι ίδιος με πριν. Και η ανάλυση για να βρούμε αντίσταση και αυτοπαγωγή αναμονάδα μήκους στο αμαπολικό σύστημα είναι ακριβώς ίδια με πριν με τον τύπο που δίνει το μεγάλο το Ζ0 και παίρνει πραγματικό και φανταστικό μέρος. Και τελικά καταλήγουμε... Είναι καλό να έχετε μια ιδέα του που περίπου και μένονται κάποια νούμερα. Θα σας βοηθήσει όταν λύνετε άσχηση ή ακόμη και στις εξετάσεις όταν έρθετε. Άμα λύσετε μια άσχηση και βρείτε ότι είναι ένας πυγνωτής είναι 7 φαράδ. Προφανώς κάπου έχετε κάνει λάθος, μπορείτε να γράψετε. Άμα είναι απλά ρυθμητικό και καταλάβει ο διερθωτής ότι το έχετε καταλάβει ότι είναι ένα λάθος ρυθμητικό και το γράψετε. Λογικά θα σας δώσει όλη την άσχηση αν έχετε ακολουθήσει στρατιωλογική. Αν αφήσετε κάτι του στήλου ότι αυτό είναι χίλια όμανα μέτρο και συνεχίζω, είναι πρόβλημα. Ωραία, αυτή ήταν η πρώτη άσχηση. Στη δεύτερη άσχηση, πάλι σειρά 1, άσχηση 2, θεωρούμε ότι χρησιμοποιούμε το σχήμα της προηγούμενης άσχησης. Το πρώτο, που έχει τους τρεις αγωγούς και απέχουν 0,9 και 1,4 μεταξύ τους. Ζητάει στην ενέαρρια γραμμή μέσης τάσης της προηγούμενης άσχησης να υπολογιστούν οι μερικές χορητικότητες της διάταξης χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των ιδόλων, η γραμμή να θεωρηθεί μη συμμετρικοποιημένη και οι χορητικότητες λειτουργίας στο ορθό, αντίστροφο και ομαπολικό σύστημα. Άρα, αν υποθέσουμε ότι έχουμε, πάλι, αυτούς τους τρεις αγωγούς R, S, P, οι οποίοι απέχουν από τη Γη, μας λέει να υπολογίσουμε μερικές χορητικότητες της διάταξης βασιζόμενη στη μέθοδο των ιδόλων. Αυτή η μέθοδος τι λέει, ότι υποθέτουμε ότι έχουμε 9 αγωγούς κυλινδρικούς παράλληλους μεταξύ τους και έως προς τη Γη. Θεωρούμε τη Γη ως ένα αγώγιμο επίπεδο και θεωρούμε ότι οι αγωγοί έχουν πορτεία Q1, Q2, Q3 κτλ κτλ. Θεωρούμε επίσης, κάνοντας τις εξιδανικεύσεις, ότι η κατανομή των φορτειών είναι ομοιόμορφη την περιφέρεια των αγωγών. Θεωρούμε ότι οι ακτίνες των αγωγών είναι πολύ μικρότερες των μεταξύ τους αποστάσεων και θεωρούμε ότι και αυτές οι αποστάσεις είναι αρκετά μικρότερες από την απόσταση των αγωγών από τη Γη. Θεωρούμε ότι το οπάχος των αγωγών είναι αμεληταίο και αν κάνουμε όλη αυτήν την ανάλυση, βάσει αυτών που θα θυμάστε ίσως από το πεδίο και θεωρήσουμε ότι έχουμε αντικατοπτικά ίδια φορτία κάτω από τη Γη σε ίση απόσταση, δηλαδή εδώ, λέμε από το πεδίο, είναι πεδιακή σχέση, ότι το δυναμικό σε ένα τυχαίο σημείο π, έστω ότι το σημείο αυτό είναι εδώ και αυτές είναι όλες μεταξύ αποστάσεις τις οποίες μπορείτε να υπολογίσετε, λέμε ότι το δυναμικό στο τυχαίο σημείο π, είναι ίσο με 1 προς 2 π ε και μέσα έχουμε, αν θεωρήσουμε το σημείο π είναι αυτό και μιλάμε αυτή εδώ είναι η απόσταση R1 και αυτή εδώ είναι η απόσταση R1 τόνος, σε περίπτωση, δηλαδή, θέλετε να την παραβάλετε με το σχήμα. Τώρα, θεύγουμε από το τυχαίο σημείο π και θεωρούμε ότι αυτό το σημείο π είναι εκατέρωθεν πάνω σε ένα από τους τρεις αγωγούς. Άρα, οι σχέσεις μας απλοποιούνται και παίρνουμε. Αυτή είναι μια θεωρητική ανάλυση, η οποία δεν σχετίζεται άμεσα με την επίλυση της άσξησης. Θα την κάνω απλά για να καταλάβετε πώς προχύπτουν κάποιες σχέσεις τις οποίες μετά εσείς θα μπορείτε να παίρνετε έτοιμες. Παρακαλώ. Παρακαλώ. Όπου βλέπετε το hii, ουσιαστικά είναι το διπλάσιο αυτής της απόστασης. Όπου βλέπετε το dii είναι η ακτίνα του αγωγού i, δηλαδή άμα είχετε ας πούμε d11 ουσιαστικά μιλάμε για την ακτίνα αυτού του αγωγού. Όπου βλέπουμε hij είναι η απίστευση μεταξύ του αγωγού i και του ιδόλου t, και όπου βλέπουμε την απίστευση dij είναι η απίστευση των αγωγών. Αυτά εδώ μέσα είναι όλα απόστασεις, τις οποίες μπορούμε να υπολογίσουμε είτε με απλή πρόσθεση είτε με απλό πιθαγόρε θεώρημα. Δεν είμαστε κάπου έξω που είναι δύσκολα, θεωρούμε ότι είμαστε πάνω στους ιπτώσεις, οπότε σχηματίζονται διάφορα τρίγωνα. Το hii, σε περίπτωση δηλαδή που i ίσον j είναι αυτό εδώ, άμα έχουμε h11 ουσιαστικά μιλάμε για τη διπλάσια απόσταση. Αυτό σου το δίνει στην ακόνη, οπότε το ξέρεις. Όταν είναι hij είναι η απόσταση αυτή, όταν μιλάμε για το h12, αυτή με αυτό. Ωραία. Άρα γνωρίζοντας τα πάντα σε αυτές εδώ τις τρεις σχέσεις, μπορούμε να μεταβούμε σε μια σχέση φινάκων, όπως κάναμε στη γραμμική άλγευρα. Και καταλήγουμε φ1, φ2, φ3, οτι είναι ίσο με ένα πίνακα. Αυτός ο πίνακας εδώ μέσα, τον οποίον στο σημείο που θα σας μοιραστούν οι παρουσιάσεις, τον ονομάζει σαν πίνακα P. Είναι ο πίνακας ο οποίος δίνει τους συντελεστές δυναμικού. Εσείς, σε περίπτωση να ζητηθεί κάτι τέτοιο, δεν ανάγκη να ακολουθείς τελευταία θεωρία, παίρνω είδωλα, παίρνω το πεδίο, τα βάζω από κάτω και τα λοιπά. Γιατί υπάρχει ένας γενικός τύπος που δίνει το σημείο Pij αυτού του πίνακα, ο οποίος είναι 1 προς 2P ε0, επί ln του hij, έως του dij. Ωραία, για αυτόν τον τύπο, όταν έχουμε i ίσον j, τότε το hii είναι ίσο με το διπλάσιο απόστασης από το έδαφος. Όταν πάλι έχουμε i ίσον j, το dii είναι η ακτίνα R του αγωγού του συγκεκριμένου. Όταν έχουμε i διάφορο j όμως, το hij είναι ίσο με απόσταση αγωγού i και ιδόλου j. Και το dij είναι η απόσταση μεταξύ του αγωγού i και του αγωγού j. Άρα το d12 είναι αυτό, το h12 είναι αυτό. Ωραία, θεωρώντας ότι έχουμε κάνει αυτές τις πράξεις και θεωρώντας επίσης ότι στα νούμερα που σας βάλω τώρα έχω χρησιμοποιήσει d13,2,5, γιατί έτσι δεν ξέρω τι νούμερα να σας βάλω, Ξέχασα να σας πω ότι φυσικά ο πίνακα σπέ είναι δετραγωνικός νι επί νι ανάλογα πόσο αγωγούς έχουμε και φυσικά είναι και συμμετρικός, γιατί προφανώς η απόσταση h12 είναι ίδια με την απόσταση h21, για αποστάσεις μιλάμε. Αυτό είναι δηλαδή σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε επαλήθευση ή επιτάχυνση των πράξεων σας. Ωραία, άρα είπαμε ότι αυτός ο πίνακας είναι ο πίνακας π που είναι οι συντελεστές δυναμικού. Παρ' όλα αυτά εμάς αυτό που μας ζητάει η άσκηση είναι τις συγχωρητικότητες. Έχοντας αυτή τη σχέση Φ, σαν πίνακες μιλάω, ίσον Π επί Q, μπορούμε αντιστρέφοντας αυτό το πίνακα, να πάμε σε μια σχέση η οποία είναι Q, θεωρώντας Q ενώ όλο το πίνακα γίνεται πίνακα γραμμής, ότι είναι ίσο Σ επί Φ. Αυτό το πίνακα θέλουμε. Ο οποίος στη βιβλιογραφία, στη σημείο σας, δεν ξέρω πού όλοι θα διαβάσετε, συνηθίζει να λέτε μήτρα χωρητικοτήτων. Άρα, από εδώ, με αντιστροφή πίνακα, όπως ξέρατε από την γραμμική άλγευρα, καταλήγουμε. Αυτό το πράγμα δεν χρειάζεται να σας αγχώνει. Δεν θα μπει στις εξετάσεις ένας πίνακας τρία επί τρία, ή ακόμη χειρότερα κάτι μεγαλύτερο, για να χρειάζεται να κάνετε ό,τι θεωρείτε και να αντιστρέψετε. Αυτή η άσχηση, ουσιαστικά, είναι το θεωρητικό υπαφρό για το πώς προκύπτουν κάποια πράγματα, τα οποία στην πορεία του μαθήματος και λόγω του χρησιμοποιούμε μονοφασικά ισοδύναμα και πολλές απλούστευσεις, παίρνουμε πολλά πράγματα έτοιμα. Επαναλαμβάνω 9-10 περιπτώσεις, τα κατασκευαστικά στοιχεία της γραμμής και το R και το L και το C, όπου αυτό θεωρείτε ότι υπάρχει, θα σας δίνονται σε εδομένα ισόδου. Ωραία. Εδώ… Ωραία. Ουσιαστικά, έχουμε βρει τις χωρητικότητες. Θυμάστε που σας είπε ο κύριος Ανδρέου ότι ουσιαστικά όταν κάνουμε ανεύθερη ανάλυση, υπολογίζουμε τη χωρητικότητα ενός αγωγούς προς το έδαφος, καθώς επίσης και τις αλλα επιδράσεις που είχε τους δύο αγωγούς. Ωραία. Και έχοντας υπολογίσει αυτούς τους συντερεστές K, όταν λέμε Kii, πρακτικά προσθέτουμε όλα τα στοιχεία της πρώτης δυναμής. Και ούτε καθεξής. Όταν έχουμε K12 πρέπει να με ανάποδο πρόσημο στην αντίστοιχα σημεία του πίνακα. Από εδώ υπάρχουν τύποι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έτοιμος, οι οποίοι λένε ότι όταν μιλάμε για το ορθό και το αντίστροφο σύστημα, πρέπει να μην βλέπουμε τίποτα. Ενώ αντίστοιχα η χωρητικότητα στο ομοπολικό. Εδώ τελειώνει η άσκηση. Αυτό που είναι σημαντικό να καταλάβετε στο σχήμα είναι ότι αν θεωρήσουμε ας πούμε ότι αυτό έγινε απλά, για να μελετήσουμε και να κάνουμε όλο αυτό το θεωρητικό για το πώς θα μελετήσουμε την άσκηση γιατί μας λέει κιόλας να τη λύσει να με βάσει τη θεωρία ειδόλων. Ουσιαστικά, όταν έχουμε κάποιον αγωγό, αυτό που μας λέει η άσκηση είναι ότι αυτός έχει μια χωρητικότητα ως προς τη γη, όπως και αυτός, και ότι ο ένας αγωγός σε σχέση με το άλλο, επίσης, έχει μια άλλη. Αυτή είναι η επίλυστη θάση. Αυτό καταλαβαίνω. Αυτό είναι το σχήμα για να σας δείξω τι εννοεί, γιατί δεν υπάρχει στην επίλυστη θάση και βρήκε σε ένα παλαιό βιβλίο που μοιράζανε. Αυτός είναι ένας τρόπος θεωρητικός για να υπολογίσουμε κάποιο σύνθετο μη συμμετρικό σύστημα και να βρούμε χωρητικότητες, αυτοβολιές, αντιστάσεις προς κανείς που λέμε νεάσξηση. Επαναλαμβάνω. Αυτό είναι για να καταλάβετε πώς δουλεύουμε τα ηλεκτρικά χαρατιστικά μιας γραμμής. Στην πορεία των ασκήσεων από τη σειρά 2 και μετά, που θα βλέπουμε μια γραμμή και θα κάνουμε τι ισχύει, ενεργώσει, άργως ρέει, για ποιο λόγο, πρέπει να κάνω αντιστάθμιση, πόσο να κάνω, τι να κάνω και τα λοιπά, τα κατασκευαστικά χαρατιστικά της γραμμής, δηλαδή η αντίσταση, η αυτοπαγωγή και τη χωρητικότητα θα σας δίνονται. |