Ψηφιακή Σχεδίαση - Μέρος Πρώτο / Δημιουργία σχεδίου με την βοήθεια Η/Υ

Δημιουργία σχεδίου με την βοήθεια Η/Υ: Καλησπέρα σε όλους και όλες. Το βίντεο αυτό είναι το πρώτο μέρος από μια σειρά μαθημάτων με θέμα την ψηφιακή σχεδιάση. Με τον όρο ψηφιακή σχεδιάση εννοούμε τη δημιουργία ενός σχεδίου με τη βοήθεια ελεκτρονικού υπολογιστή. Αναφέρουμε μερικά από τα πλεονεκτήματα...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Μανιόπουλος Δημήτριος (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Πολιτικών Μηχανικών / Πληροφορική Σε Θέματα Πολιτικού Μηχανικού
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2020
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=1e2c9a12
id 6bc5ba93-86d2-46a9-93cf-db0764bb49de
title Ψηφιακή Σχεδίαση - Μέρος Πρώτο / Δημιουργία σχεδίου με την βοήθεια Η/Υ
spellingShingle Ψηφιακή Σχεδίαση - Μέρος Πρώτο / Δημιουργία σχεδίου με την βοήθεια Η/Υ
Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού
AutoCad
Μανιόπουλος Δημήτριος
publisher ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
url https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=1e2c9a12
publishDate 2020
language el
thumbnail http://oava-admin-api.datascouting.com/static/2c3b/85cf/8bf7/64ff/d9e5/3b03/d608/468a/2c3b85cf8bf764ffd9e53b03d608468a.jpg
topic Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού
AutoCad
topic_facet Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού
AutoCad
author Μανιόπουλος Δημήτριος
author_facet Μανιόπουλος Δημήτριος
hierarchy_parent_title Πληροφορική Σε Θέματα Πολιτικού Μηχανικού
hierarchy_top_title Πολιτικών Μηχανικών
rights_txt License Type:(CC) v.4.0
rightsExpression_str Αναφορά
organizationType_txt Πανεπιστήμια
hasOrganisationLogo_txt http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png
author_role Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
author2_role Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
relatedlink_txt https://delos.it.auth.gr/
durationNormalPlayTime_txt 00:31:11
genre Ανοικτά μαθήματα
genre_facet Ανοικτά μαθήματα
institution Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
asr_txt Καλησπέρα σε όλους και όλες. Το βίντεο αυτό είναι το πρώτο μέρος από μια σειρά μαθημάτων με θέμα την ψηφιακή σχεδιάση. Με τον όρο ψηφιακή σχεδιάση εννοούμε τη δημιουργία ενός σχεδίου με τη βοήθεια ελεκτρονικού υπολογιστή. Αναφέρουμε μερικά από τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής σχεδιάσης. Έχουμε περάσει από τα ογκώδη σχεδιαστήρια στις οθόνες των ελεκτρονικών υπολογιστών. Από τα εργαλεία σχεδίασης στα ψηφιακά εργαλεία του λογισμικού. Από τα stencilς δημιουργίας εικονιδίων στις ψηφιακές βιβλιοθήκες του AutoCAD που περιέχουν πολλά εικονίδια. Από τους χώρους αποθήκευσης των σχεδίων στα μικροσκοτικά memory sticks που αποθηκεύουμε τα ψηφιακά σχέδια. Οι κλίμακα παλιά οριζόταν στην αρχή του σχεδίου, τώρα πλέον ορίζεται στην εκτύπωση. Παλιά είχαμε διαφάνειες για να ενσωματώνουμε επιπλέον σχέδια στο υπάρχον σχέδιο. Τώρα αυτές οι διαφάνειες είναι ψηφιακές και ονομάζονται layers. Η διορθώση παλιά ήταν δύσκολη υπόθεση. Με την βοήθεια του λιτρονικού πολλογιστή είναι εύκολη δουλειά. Η αποστολή ενός σχεδίου παλιά γινόταν με υπήρυσιες ταχυδρομίου, τώρα γίνεται με την αποστολή ενός email. Τα αντίγραφα παλιά δημιουργούντουσαν με πολύ μεγάλα φωτοτυπικά μηχανήματα. Τώρα πλέον είναι υπόθεση ένα απλό copy-paste στον υπολογιστή μας. Θα χρησιμοποιήσουμε το λογισμικό της Autodesk, το AutoCAD 2018. Ξεκινώντας τη δημιουργία ενός σχεδίου, επιλέγουμε το πλήκτρο New. Και στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξουμε το αρχείο Template, το αρχείο δηλαδή που περιλαμβάνει τις αρχιές ρυθμίσεις για το σχέδιό μας. Διαλέγουμε το ACAD αρχείο. Στη συνέχεια πηγαίνουμε κάτω δεξιά στο πλήκτρο το οποίο συμβουλίζεται με ένα γρανάζι και ονομάζεται Workspace και βεβαιωνόμαστε ότι είναι επιλεγμένο το Drafting & Annotation, σχεδίαση και σχόλια. Το Workspace είναι αυτό το οποίο φέρνει τις ρυθμίσεις περιβάλλοντος για το λογισμικό μας. Βλέπουμε ότι επάνω υπάρχουν διάφορα tabs όπως είναι το Home, το Insert, το Annotate και σε κάθε tab υπάρχουν διάφορα panels. Στο tab του Home έχουμε το Draw το οποίο περιλαμβάνει τα εργαλεία σχεδίασης, έχουμε το Panel Modify το οποίο περιλαμβάνει τα εργαλεία διορθώσεων. Στη συνέχεια κάτω όπως θα δούμε υπάρχει το Command Line. Όταν δεν υπάρχει καμία εντολή ενεργοποιημένη θα γράφει κάτω Type Command. Όταν υπάρχει μια εντολή ενεργοποιημένη, κάτω εδώ θα υπάρχουν διάφορα μήματα σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε για να προχωρήσουμε στην εντολή. Κάτω αριστερά θα δείτε υπάρχουν τρία desktop, το ένα είναι το Model το οποίο αυτή τη στιγμή είναι ενεργοποιημένο και είναι το desktop στο οποίο σχεδιάζουμε και δημιουργούμε το σχέδιό μας ενώ οι άλλες τα δύο desktop είναι το Layout 1 και Layout 2 στα οποία στην ουσία είναι κάποιες τα προσεκτύπωση σχέδια. Πάντα τα σχεδιά μας θα δουλεύουμε στο Model. Δεξιά μας υπάρχει το Taskbar, η μπάρα εργασιών με διάφορα εικονίδια. Παρόν θα τα ενεργοποιήσουμε όλα, όσα είναι ενεργοποιημένα. Επίσης πέραμα δεξιά, στο κουμπί που γράφει Customization ενεργοποιούμε το Coordinate για να μπορούμε να βλέπουμε τις συνδεταγμένες που δουλεύουμε. Θα δείτε ότι εδώ κάτω αριστερά θα ανοίξει ένα πλαίσιο στο οποίο θα αναγράφονται οι τρέχουσες συνδεταγμένες του Cursor. Επίσης, αν θέλουμε μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και την μπάρα με το Μενού. Όχι ότι είναι απαραίτητο, αλλά μερικές φορές μας βοηθάει. Σε αρκετά πράγματα. Με αυτό το βελάκι που υπάρχει εδώ πηγαίνουμε και επιλέγουμε το Show Menu Bar. Οπότε εμφάνιζεται η μπάρα με το Μενού. Το προεπιλεγμένο σύστημα συνδεταγμένων που χρησιμοποιεί το AutoCAD είναι το WCS World Coordinate System. Παγκόσμιο σύστημα συνδεταγμένων. Το οποίο αποτελείται από δύο κάθετους άξονες. Τον έχει και τον έψει. Και έχει στο σημείο το μισθούς την αρχή των συνδεταγμένων. Όταν σχεδιάζουμε αντικείμενα στο AutoCAD. Για παράδειγμα μια γραμμή και λέμε ότι αυτή η γραμμή είναι 10. Εννοούμε ότι όταν σχεδιάζουμε αντικείμενα στο AutoCAD οι διαστάσεις αποδίδονται σε σχεδιαστικές μονάδες. Όταν, για παράδειγμα, λέμε ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε μια γραμμή η οποία έχει μήκος 10. Αυτό εδώ σημαίνει ότι αυτή η γραμμή έχει μέγεθος διαστάσεις 10 σχεδιαστικές μονάδες. Οι πραγματικές μονάδες, αν θα είναι μέτρα, εκατοστά ή χιλιοστά, όπως και οι κλίμακα, αποδίδονται κατά τη διαδικασία της εκτύπωσης, στο πλωτάρισμα. Σε πρώτη φάση, αυτό που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι από την αρχή θα πρέπει να προκαθορίσουμε και να συμφωνήσουμε ότι όλα τα αντικείμενά μας θα είναι σε διαστάσεις σε μια συγκεκριμένη μονάδα. Για παράδειγμα, θα είναι μόνο σε μέτρα ή μόνο σε εκατοστά ή μόνο σε χιλιοστά. Δεν μπορούμε, για παράδειγμα, να δημιουργήσουμε μια γραμμή η οποία έχει μήκος 10 και να εννοούμε 10 μέτρα και στη συνέχεια να δημιουργήσουμε μια άλλη γραμμή και να πούμε ότι αυτή η γραμμή έχει μέγεθος 15 και να εννοούμε εκατοστά. Αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα κατά την εκτύπωση. Πριν από την αναλύξη κάθε σχεδίου θα πρέπει να ορίσουμε την μορφή που θα έχουν οι μονάδες για τα μήκη και τις γωνίες. Πάμε, λοιπόν, κάτω στο Command Line και πλητρολογούμε την εντολή Units. Θα δείτε ότι με το που πλητρολογώ το πρώτο και το δεύτερο γράμμα από την εντολή ήδη έχει γίνει μπλε και μου προτείνει την εντολή Units, στην οποία κάνω κλικ ή πατάω Enter. Εδώ πέρα για τα μήκη length θα επιλέξω οι μονάδες να έχουν την δεκαδική μορφή. Παραπιλέγω το decimal και από κάτω precision ακρίβεια δύο δεκαδικά για τα μήκη. Για τις γωνίες επιλέγω το grads, βαθμούς δηλαδή, και για ακρίβεια στις γωνίες επιλέγω τέσσερα δεκαδικά. Ενεργοποιώ το clockwise έτσι ώστε οι γωνίες να ορίζονται δεξιώστροφα, σύμφωνα με τους δίκτες του ρολογιού. Το insertion scale έχει να κάνει σε οποίες μονάδες θα έρχονται τα διάφορα αντικείμενα τα οποία θα εισάγω. Θα τα δούμε αυτά στη συνέχεια, είναι νωρίς ακόμα. Εδώ ας επιλέξουμε μέτρα, μιας και θα δουλέψουμε σε μέτρα, άρα επιλέξτε μέτρες. Και στο κουμπί direction ορίζουμε ότι οι γωνίες που θα ζητάμε θα έχουν ως αρχή το βορά. Πατάμε ok και ξανά ok. Στη συνέχεια να δούμε μερικές λειτουργίες που έχουν να κάνουμε με το zoom, με την επιλογή των αντικειμένων και με τη διαγραφή. Δημιουργώ ένα τετράπλευρο. Όταν θέλω να κάνω zoom μπορώ να το κάνω με διάφορους τρόπους. Μπορώ με δεξί κλικ στο ποντίκι μου να επιλέξω zoom. Βλέπετε ότι το σταυρόνιμα πλέον γίνεται ένας μεγεθιτικός φακός και πατώντας κρατημένο το αριστερό πλήκτρο από το ποντίκι, όταν το σέρνω προς τα πάνω βλέπετε ότι βγάζει ένα sin και μεγενθύνει, ενώ όταν το πηγαίνω προς τα κάτω έχει ένα plane και κάνει zoom-out στην οθόνη μου. Να το πάω πάνω και ξανά να κρατήσω πατειμένο το αριστερό πλήκτρο, μπορώ να κάνω και άλλο zoom-out. Σε κάποια escape πάντα ακυρώνω τις εντολές. Ένας άλλος τρόπος για να κάνω zoom-in και zoom-out είναι με τη ροδέλα του ποντικιού, κονώντας τη ροδέλα δύο μπρος-πίσω. Αν θέλω να μετακινήσω το σχέδιό μου δεξιά ή αριστερά, με δεξί-κλικ επιλέγω pan, οπότε το σταυρόνιμα μετατρέπεται σε ένα χεράκι και κρατώντας πατειμένο πάλι το αριστερό πλήκτρο του ποντίκιού μου, μπορώ να σέρνω το σχέδιο αριστερά ή δεξιά. Πάλι με escape ακυρώνω αυτή την εντολή. Επίσης, μια πολύ σημαντική εντολή. Όταν, για παράδειγμα, είναι χαμένο το σχέδιό μου κάπου, ας πούμε βρίσκεται κάπου εδώ και ψάχνω να το βρω και δεν μπορώ να το εντοπίσω, μπορώ με την εντολή να πάτε view, zoom και zoom extend αμέσως φέρνω το σχέδιό μου στο κέντρο της οθόνης όπου και να βρίσκεται. Θα κάνω κλικ με το ποντίκι μου πάνω σε ένα αντικείμενο. Αυτό, όπως βλέπετε, επιλέγεται, γίνεται μπλε και στη συνέχεια μπορώ με το delete του τρολόγου να το σβήσω. Όταν έχω μια γραμμή, την οποία την έχω δημιουργήσει, θα δείτε ότι όταν επιλέγω, κάνω κλικ πάνω σε μια γραμμή, αυτή η γραμμή είναι ένα αντικείμενο. Αυτή εδώ η γραμμή είναι ένα άλλο αντικείμενο, αυτή εδώ η γραμμή είναι ένα άλλο αντικείμενο. Κρατώντας πατημένο το αριστερό πληκτρο μπορώ να επιλέγω από τα αριστερά προς τα δεξιά, όταν επιλέγω από τα αριστερά προς τα δεξιά, επιλέγω μόνο τα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται μέσα σε αυτό το τετράπλερο. Αν επιλέγω όμως από τα αριστερά προς τα δεξιά, θα επιλέγω μόνο τα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται μέσα σε αυτό το τετράπλερο. Αν επιλέγω όμως από τα δεξιά προς τα αριστερά, θα δείτε ότι επιλέγονται όσα αντικείμενα βρίσκονται σε επαφή με αυτό το τετράπλερο. Άρα όλα. Καταλαβαίνουμε τη διαφορά. Από τα αριστερά, θα επιλεγεί μόνο η πρώτη γραμμή, οι άλλες δεν θα επιλέγουν, γιατί δεν είναι μέσα στο τετράπλερο, ενώ από τα δεξιά προς τα αριστερά, ακόμα και αν δεν είναι μέσα στο τετράπλερο, επειδή έρχονται σε επαφή με αυτό, θα επιλεγούν όλες. Και συνέχεια με το deal μπορώ να τις διαγράψω. Αν θέλω να ακυρώσω την τελευταία εντολή, μπορώ πάνω αριστερά με το δοβελάκι με το undo, μπορώ να πηγαίνω σε διάφορες εντολές προκοτώση, και να πηγαίνω προς τα πίσω, να τις επαναφέρω. Αν θα παρατηρήσετε, όταν θέλω να δημιουργήσω για παράδειγμα μία γραμμή, θα μιλήσω με αυτόν τον πρόγραμμα μία γραμμή. Κάποια βάση έχει μια ώρα να βγει η εμπορική απόσταση. Εκεί που βρίσκεται το Σταυρόν ημά μου, το λεاصμικό μου δίνει διάφορες πληροφορίες, όσον αφορά την γωνία που σχηματίζω, τα Dynamic Inputs Πηγαίνουμε κάτω δεξιά με το κοντίκι μας εδώ που λέει, που γράφει Object Snap πατάμε δεξί κλικ επιλέγουμε Object Snap Settings μας ανοίγει μια καρτέλα, ένα μενού που έχει σαν επικεφαλήδα το Drafted Settings ρυθμή σχεδίασης επιλέγουμε το Dynamic Input και απενεργοποιούμε όλες τις επιλογές και πατάμε OK με τον όρο ξανανοίγουμε λίγο το Drafted Settings πάμε τώρα εδώ που γράφει Object Snap με τον όρο Snap υπάρχουν πολλές ερμηνείες για τη λέξη όπως για παράδειγμα αρπάζω, μαγνήτης κρατάμε τη λέξη μαγνήτης στην ουσία ενεργοποιούμε στην ουσία πρόκειται για συγκεκριμένα σημεία πάνω στα αντικείμενα, στα οποία μαγνητίζεται, δηλαδή έλκεται το σαυρόνυμά μας θα το δούμε στην συνέχεια προς το παρόν επιλέγουμε το End Point, το Mean Point το μέσο δηλαδή το Center, το κέντρο του κύκλου το Intersection, τα σημεία που διχοδομούνται τα δύο αντικείμενα το Perpendicular η καθετότητα δηλαδή επιλέγουμε αυτά εδώ και πατάμε OK για παράδειγμα δημιουργώ δύο τετράπευρα για να σας δείξω λίγο πώς δουλεύει το Object Snap θα πρέπει βέβαια πρώτα να το ενεργοποιήσουμε πατάμε ένα κλικ εδώ στο Object Snap, σε αυτό το κλικτρο για να γίνει μπλε έχω επιλέξει τώρα την εντολή Line θα δούμε πώς δουλεύει συνέχεια βλέπετε ότι μόλις πηγαίνω στο τέλος της γραμμής δημιουργείται ένα πράσινο τετράγωνο που μου δείχνει ότι είναι το τέλος της γραμμής το γράφει κιόλας End Point αν πάω στη μέση της γραμμής βλέπετε ότι δημιουργείται ένα τρεγωνάκι πράσινο και μου γράφει Midpoint αν πάω στα σημεία εδώ που διχοτομούνται οι δύο γραμμές βγάζει ένα πράσινο X και γράφει Intersection και κάπως έτσι δουλεύει το Object Snap χρειάζεται να βρω ακριβώς το σημείο που διχοτομούνται οι δύο γραμμές με το που εμφανίζει εδώ το X μπορώ να πατήσω κλικ στο βοδίκι μου και πλέον ξέρω ότι η γραμμή θα ξεκινάει από το σημείο που διχοτομούνται σε συνέχεια θα δούμε τρεις εντολές τις οποίες θα χρησιμοποιήσουμε και στην άσκηση που θα δημιουργήσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο θα μας δοθεί πάμε να δούμε λίγο πώς δουλεύει η εντολή Line βρίσκεται μέσα στο panel Draw επιλέγω την γραμμή Line για να δημιουργήσω μια γραμμή από την οποία την έχω επιλέξει βλέπετε κάτω, το λογισμικό μου ζητάει να ορίσω το πρώτο σημείο της γραμμής μπορώ πολύ απλά με ένα κλικ του ποντικίου να ορίσω την αρχή και με ένα άλλο κλικ να ορίσω το τέλος μετά που δημιουργηθεί η γραμμή πάντα τραγματίζω την εντολή ή με το Enter ή με το Escape αυτός είναι ο ένας τρόπος την επιλέγω και την διαγράφω ένας άλλος τρόπος είναι να ορίσω την αρχή και το τέλος της γραμμής με συνδεταγμένες μπορώ να πάω στο Command Line και να πω ότι η γραμμή θα αρχίσει από το 2.2 δηλαδή από τις συνδεταγμένες 2x και 2x να πατήσω Enter και να ορίσω στη συνέχεια και το τέλος της γραμμής specify next point έως το 4.4 ένας άλλος τρόπος για να δημιουργήσω την γραμμή είναι να δώσω τις συνδεταγμένες της αρχής και του τέλους επιλέγω Line και στη συνέχεια πλητρολογώ για αρχή για τις συνδεταγμένες της αρχής 2.2 δηλαδή από τις συνδεταγμένες 2x και 2x και για τις συνδεταγμένες της αρχής 2.2 χ2 δηλαδή και ψ2 τάω Enter και για τις συνδεταγμένες τέλους το 8.8 χ8 ψ8 και πατάω Enter για να τραματίζω την εντόλη δεν ξεχνάω να πατήσω Enter ο τρίτος τρόπος είναι δίνοντας τις πολικές συνδεταγμένες του τέλους ορίζω την αρχή, είτε με το κοντίκι ή με τις συνδεταγμένες και στη συνέχεια πλητρολογώ παπάκι μετά από κάθε παπάκι το λογισμικό περιμένει το μήκος πλητρολογώ 3 και στη συνέχεια αριστερό βέλος μετά από το αριστερό βέλος το σύστημα περιμένει να του δώσει ότι είναι γωνία και γωνία 100 Enter και δίνω το Enter για να τραματίσω την εντολή σε σημασία τι έκανα όρισα με το κοντίκι με αριστερό κλικ την αρχή που βρίσκεται εδώ και στη συνέχεια έδωσα τις πολικές συνδεταγμένες δηλαδή μήκος 3 μέτρα το οποίο το όρισα μετά το σύμβολο με το παπάκι και του είπα ότι η γωνία προς την οποία θα κατευθυθεί η γραμμή είναι τα 100 βαθμούς και η όρθια γωνία ας κάνουμε ακόμα ένα παράδειγμα επιλέγω την εντολή Line του λέω τώρα ότι οι αρχοί θα είναι συνδεταγμένες ας βάλουμε και δεκαδικά 4,5 για X 5,5 για Ψ πατάω enter και στη συνέχεια ορίζω με παπάκι το μήκος 15 και με αριστερό βέλος την γωνία ας δώσουμε αυτή τη φορά λίγο παραπάνω από τη γωνία 150 βαθμούς και enter για να τρεματίσουμε την εντολή κάνω zoom out για να δω την γραμμή που σχημάτιστηκε την επιλέγω στη συνέχεια και τη διαγράφω στη συνέχεια ας δούμε λίγο την εντολή cycle με την οποία δημιουργώ κύκλους υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργήσω ένα κύκλο είτε δίνοντας το κέντρο και την άκθηνα του κύκλου ένας άλλος τρόπος είναι δίνοντας το κέντρο και την διάμετρο δίνοντας δύο σημεία δίνοντας τρία σημεία δίνοντας δύο σημεία εφαπτόμενα και την άκθηνα του κύκλου και τέλος μια τελευταία επιλογή δίνοντας τρία εφαπτόμενα σημεία θα δούμε λίγο τους δύο πρώτους τρόπους θα δείτε ότι πηγαίνοντας το ποντίκι πάνω στην πρώτη επιλογή δίνοντας το κέντρο και την άκθηνα του κύκλου ανοίγει ένα δεύτερο παράθυρο που μου δίνει κάποιες επεξηγήσεις με ποιον τρόπο λειτουργεί η εντολή και από κάτω ένα παράδειγμα ας επιλέξουμε λοιπόν την πρώτη μέθοδο ορίζω με το ποντίκι μου το κέντρο και στη συνέχεια πληκτρολογώ, είτε να την πληκτρολογήσω είτε να την ορίσω με το ποντίκι εμείς θα την πληκτρολογήσουμε, θα πούμε ότι έχει μήκος 10 και δημιουργήθηκε ο κύκλος τον διαγράφω πάμε να δούμε λίγο και τον δεύτερο και τη δεύτερη μέθοδος δίνοντας δηλαδή το κέντρο του κύκλου και την διάμετρο του κύκλου πάντα δεν ξεχνάω να παρακολουθώ κάτω στην εντολή που τρέχει τι μου ζητά η εντολή το παράδειγμα specify center point for cycle με τον κύκλο ορίζω το κέντρο του κύκλου με το ποντίκι μου και στη συνέχεια μου ζητάει να δώσω τη διάμετρο του λέω ότι διάμετρος, για να σχηματιστεί ο ίδιος και με τον προηγούμενο θα του δώσω η κόση και έχω σχηματίσει με αυτόν τον τρόπο πάλι τον ίδιο κύκλο αλλά με ένα διαφορετικό τρόπο επιλέγω και τον διαγράφω μπορείτε στη συνέχεια μόνοι σας να δείτε και να πειραματιστείτε με τις υπόλοιπες μέθοδους της εντολής και τέλος ας δούμε την εντολή arc με την οποία δημιουργούμε τόξα επίσης υπάρχουν διάφοροι τρόποι να δημιουργήσω ένα τόξο ας δούμε τον πρώτο τρόπο με την βοηθέτριον σημείο επιλέγω τρία σημεία και δημιουργώ ένα τόξο και δημιουργώ ένα τόξο παραδείγμαν θα είχα ένα τετράπλευρο θα μπορούσε τα τρία σημεία να είναι το μέσο αυτής της πλευράς το άλλο να είναι το μέσο της δεύτερης πλευράς και το τρίτο σημείο να είναι το μέσο της τρίτης πλευράς ένας άλλος τρόπος να δημιουργήσω είναι με τη βοήθεια της αρχής του τέλους και του κέντρου του κύκλου που θα οριστεί το τόξο παρακολουθούμε πάντα κάτω ότι μας ζητάει το λογισμικό για την εντολή να ορίσουμε το πρώτο σημείο του τόξου να ορίσουμε το κέντρο και στη συνέχεια να ορίσουμε το τέλος του τόξου βλέπουμε ότι το κέντρο στην ουσία είναι η ακτίνα του κύκλου ορίζει και το πόσο κυρτό θα είναι το τόξο θα δούμε και έναν άλλο τρόπο ορίζοντας την αρχή, το τέλος και την ακτίνα και καθώς μετακινούμε το ποντίκι ορίζουμε το μέγεθος της ακτίνας βλέπετε ότι μπορεί να πάρει συγκεκριμένα στιγμές η ακτίνα για να χάνεται το τόξο γιατί δεν μπορεί να δημιουργηθεί τόξο με αυτό το μήκος ακτίνας όσο μεγαλώνει η ακτίνα του κύκλου, τόσο χάνεται η καμπυλότητά του τόξου αυτό ήταν το πρώτο μέρος της σειράς μαθημάτων για την ψυχαϊκή σχεδιέση
_version_ 1782817554881839104
description Δημιουργία σχεδίου με την βοήθεια Η/Υ: Καλησπέρα σε όλους και όλες. Το βίντεο αυτό είναι το πρώτο μέρος από μια σειρά μαθημάτων με θέμα την ψηφιακή σχεδιάση. Με τον όρο ψηφιακή σχεδιάση εννοούμε τη δημιουργία ενός σχεδίου με τη βοήθεια ελεκτρονικού υπολογιστή. Αναφέρουμε μερικά από τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής σχεδιάσης. Έχουμε περάσει από τα ογκώδη σχεδιαστήρια στις οθόνες των ελεκτρονικών υπολογιστών. Από τα εργαλεία σχεδίασης στα ψηφιακά εργαλεία του λογισμικού. Από τα stencilς δημιουργίας εικονιδίων στις ψηφιακές βιβλιοθήκες του AutoCAD που περιέχουν πολλά εικονίδια. Από τους χώρους αποθήκευσης των σχεδίων στα μικροσκοτικά memory sticks που αποθηκεύουμε τα ψηφιακά σχέδια. Οι κλίμακα παλιά οριζόταν στην αρχή του σχεδίου, τώρα πλέον ορίζεται στην εκτύπωση. Παλιά είχαμε διαφάνειες για να ενσωματώνουμε επιπλέον σχέδια στο υπάρχον σχέδιο. Τώρα αυτές οι διαφάνειες είναι ψηφιακές και ονομάζονται layers. Η διορθώση παλιά ήταν δύσκολη υπόθεση. Με την βοήθεια του λιτρονικού πολλογιστή είναι εύκολη δουλειά. Η αποστολή ενός σχεδίου παλιά γινόταν με υπήρυσιες ταχυδρομίου, τώρα γίνεται με την αποστολή ενός email. Τα αντίγραφα παλιά δημιουργούντουσαν με πολύ μεγάλα φωτοτυπικά μηχανήματα. Τώρα πλέον είναι υπόθεση ένα απλό copy-paste στον υπολογιστή μας. Θα χρησιμοποιήσουμε το λογισμικό της Autodesk, το AutoCAD 2018. Ξεκινώντας τη δημιουργία ενός σχεδίου, επιλέγουμε το πλήκτρο New. Και στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξουμε το αρχείο Template, το αρχείο δηλαδή που περιλαμβάνει τις αρχιές ρυθμίσεις για το σχέδιό μας. Διαλέγουμε το ACAD αρχείο. Στη συνέχεια πηγαίνουμε κάτω δεξιά στο πλήκτρο το οποίο συμβουλίζεται με ένα γρανάζι και ονομάζεται Workspace και βεβαιωνόμαστε ότι είναι επιλεγμένο το Drafting & Annotation, σχεδίαση και σχόλια. Το Workspace είναι αυτό το οποίο φέρνει τις ρυθμίσεις περιβάλλοντος για το λογισμικό μας. Βλέπουμε ότι επάνω υπάρχουν διάφορα tabs όπως είναι το Home, το Insert, το Annotate και σε κάθε tab υπάρχουν διάφορα panels. Στο tab του Home έχουμε το Draw το οποίο περιλαμβάνει τα εργαλεία σχεδίασης, έχουμε το Panel Modify το οποίο περιλαμβάνει τα εργαλεία διορθώσεων. Στη συνέχεια κάτω όπως θα δούμε υπάρχει το Command Line. Όταν δεν υπάρχει καμία εντολή ενεργοποιημένη θα γράφει κάτω Type Command. Όταν υπάρχει μια εντολή ενεργοποιημένη, κάτω εδώ θα υπάρχουν διάφορα μήματα σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε για να προχωρήσουμε στην εντολή. Κάτω αριστερά θα δείτε υπάρχουν τρία desktop, το ένα είναι το Model το οποίο αυτή τη στιγμή είναι ενεργοποιημένο και είναι το desktop στο οποίο σχεδιάζουμε και δημιουργούμε το σχέδιό μας ενώ οι άλλες τα δύο desktop είναι το Layout 1 και Layout 2 στα οποία στην ουσία είναι κάποιες τα προσεκτύπωση σχέδια. Πάντα τα σχεδιά μας θα δουλεύουμε στο Model. Δεξιά μας υπάρχει το Taskbar, η μπάρα εργασιών με διάφορα εικονίδια. Παρόν θα τα ενεργοποιήσουμε όλα, όσα είναι ενεργοποιημένα. Επίσης πέραμα δεξιά, στο κουμπί που γράφει Customization ενεργοποιούμε το Coordinate για να μπορούμε να βλέπουμε τις συνδεταγμένες που δουλεύουμε. Θα δείτε ότι εδώ κάτω αριστερά θα ανοίξει ένα πλαίσιο στο οποίο θα αναγράφονται οι τρέχουσες συνδεταγμένες του Cursor. Επίσης, αν θέλουμε μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και την μπάρα με το Μενού. Όχι ότι είναι απαραίτητο, αλλά μερικές φορές μας βοηθάει. Σε αρκετά πράγματα. Με αυτό το βελάκι που υπάρχει εδώ πηγαίνουμε και επιλέγουμε το Show Menu Bar. Οπότε εμφάνιζεται η μπάρα με το Μενού. Το προεπιλεγμένο σύστημα συνδεταγμένων που χρησιμοποιεί το AutoCAD είναι το WCS World Coordinate System. Παγκόσμιο σύστημα συνδεταγμένων. Το οποίο αποτελείται από δύο κάθετους άξονες. Τον έχει και τον έψει. Και έχει στο σημείο το μισθούς την αρχή των συνδεταγμένων. Όταν σχεδιάζουμε αντικείμενα στο AutoCAD. Για παράδειγμα μια γραμμή και λέμε ότι αυτή η γραμμή είναι 10. Εννοούμε ότι όταν σχεδιάζουμε αντικείμενα στο AutoCAD οι διαστάσεις αποδίδονται σε σχεδιαστικές μονάδες. Όταν, για παράδειγμα, λέμε ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε μια γραμμή η οποία έχει μήκος 10. Αυτό εδώ σημαίνει ότι αυτή η γραμμή έχει μέγεθος διαστάσεις 10 σχεδιαστικές μονάδες. Οι πραγματικές μονάδες, αν θα είναι μέτρα, εκατοστά ή χιλιοστά, όπως και οι κλίμακα, αποδίδονται κατά τη διαδικασία της εκτύπωσης, στο πλωτάρισμα. Σε πρώτη φάση, αυτό που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι από την αρχή θα πρέπει να προκαθορίσουμε και να συμφωνήσουμε ότι όλα τα αντικείμενά μας θα είναι σε διαστάσεις σε μια συγκεκριμένη μονάδα. Για παράδειγμα, θα είναι μόνο σε μέτρα ή μόνο σε εκατοστά ή μόνο σε χιλιοστά. Δεν μπορούμε, για παράδειγμα, να δημιουργήσουμε μια γραμμή η οποία έχει μήκος 10 και να εννοούμε 10 μέτρα και στη συνέχεια να δημιουργήσουμε μια άλλη γραμμή και να πούμε ότι αυτή η γραμμή έχει μέγεθος 15 και να εννοούμε εκατοστά. Αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα κατά την εκτύπωση. Πριν από την αναλύξη κάθε σχεδίου θα πρέπει να ορίσουμε την μορφή που θα έχουν οι μονάδες για τα μήκη και τις γωνίες. Πάμε, λοιπόν, κάτω στο Command Line και πλητρολογούμε την εντολή Units. Θα δείτε ότι με το που πλητρολογώ το πρώτο και το δεύτερο γράμμα από την εντολή ήδη έχει γίνει μπλε και μου προτείνει την εντολή Units, στην οποία κάνω κλικ ή πατάω Enter. Εδώ πέρα για τα μήκη length θα επιλέξω οι μονάδες να έχουν την δεκαδική μορφή. Παραπιλέγω το decimal και από κάτω precision ακρίβεια δύο δεκαδικά για τα μήκη. Για τις γωνίες επιλέγω το grads, βαθμούς δηλαδή, και για ακρίβεια στις γωνίες επιλέγω τέσσερα δεκαδικά. Ενεργοποιώ το clockwise έτσι ώστε οι γωνίες να ορίζονται δεξιώστροφα, σύμφωνα με τους δίκτες του ρολογιού. Το insertion scale έχει να κάνει σε οποίες μονάδες θα έρχονται τα διάφορα αντικείμενα τα οποία θα εισάγω. Θα τα δούμε αυτά στη συνέχεια, είναι νωρίς ακόμα. Εδώ ας επιλέξουμε μέτρα, μιας και θα δουλέψουμε σε μέτρα, άρα επιλέξτε μέτρες. Και στο κουμπί direction ορίζουμε ότι οι γωνίες που θα ζητάμε θα έχουν ως αρχή το βορά. Πατάμε ok και ξανά ok. Στη συνέχεια να δούμε μερικές λειτουργίες που έχουν να κάνουμε με το zoom, με την επιλογή των αντικειμένων και με τη διαγραφή. Δημιουργώ ένα τετράπλευρο. Όταν θέλω να κάνω zoom μπορώ να το κάνω με διάφορους τρόπους. Μπορώ με δεξί κλικ στο ποντίκι μου να επιλέξω zoom. Βλέπετε ότι το σταυρόνιμα πλέον γίνεται ένας μεγεθιτικός φακός και πατώντας κρατημένο το αριστερό πλήκτρο από το ποντίκι, όταν το σέρνω προς τα πάνω βλέπετε ότι βγάζει ένα sin και μεγενθύνει, ενώ όταν το πηγαίνω προς τα κάτω έχει ένα plane και κάνει zoom-out στην οθόνη μου. Να το πάω πάνω και ξανά να κρατήσω πατειμένο το αριστερό πλήκτρο, μπορώ να κάνω και άλλο zoom-out. Σε κάποια escape πάντα ακυρώνω τις εντολές. Ένας άλλος τρόπος για να κάνω zoom-in και zoom-out είναι με τη ροδέλα του ποντικιού, κονώντας τη ροδέλα δύο μπρος-πίσω. Αν θέλω να μετακινήσω το σχέδιό μου δεξιά ή αριστερά, με δεξί-κλικ επιλέγω pan, οπότε το σταυρόνιμα μετατρέπεται σε ένα χεράκι και κρατώντας πατειμένο πάλι το αριστερό πλήκτρο του ποντίκιού μου, μπορώ να σέρνω το σχέδιο αριστερά ή δεξιά. Πάλι με escape ακυρώνω αυτή την εντολή. Επίσης, μια πολύ σημαντική εντολή. Όταν, για παράδειγμα, είναι χαμένο το σχέδιό μου κάπου, ας πούμε βρίσκεται κάπου εδώ και ψάχνω να το βρω και δεν μπορώ να το εντοπίσω, μπορώ με την εντολή να πάτε view, zoom και zoom extend αμέσως φέρνω το σχέδιό μου στο κέντρο της οθόνης όπου και να βρίσκεται. Θα κάνω κλικ με το ποντίκι μου πάνω σε ένα αντικείμενο. Αυτό, όπως βλέπετε, επιλέγεται, γίνεται μπλε και στη συνέχεια μπορώ με το delete του τρολόγου να το σβήσω. Όταν έχω μια γραμμή, την οποία την έχω δημιουργήσει, θα δείτε ότι όταν επιλέγω, κάνω κλικ πάνω σε μια γραμμή, αυτή η γραμμή είναι ένα αντικείμενο. Αυτή εδώ η γραμμή είναι ένα άλλο αντικείμενο, αυτή εδώ η γραμμή είναι ένα άλλο αντικείμενο. Κρατώντας πατημένο το αριστερό πληκτρο μπορώ να επιλέγω από τα αριστερά προς τα δεξιά, όταν επιλέγω από τα αριστερά προς τα δεξιά, επιλέγω μόνο τα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται μέσα σε αυτό το τετράπλερο. Αν επιλέγω όμως από τα αριστερά προς τα δεξιά, θα επιλέγω μόνο τα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται μέσα σε αυτό το τετράπλερο. Αν επιλέγω όμως από τα δεξιά προς τα αριστερά, θα δείτε ότι επιλέγονται όσα αντικείμενα βρίσκονται σε επαφή με αυτό το τετράπλερο. Άρα όλα. Καταλαβαίνουμε τη διαφορά. Από τα αριστερά, θα επιλεγεί μόνο η πρώτη γραμμή, οι άλλες δεν θα επιλέγουν, γιατί δεν είναι μέσα στο τετράπλερο, ενώ από τα δεξιά προς τα αριστερά, ακόμα και αν δεν είναι μέσα στο τετράπλερο, επειδή έρχονται σε επαφή με αυτό, θα επιλεγούν όλες. Και συνέχεια με το deal μπορώ να τις διαγράψω. Αν θέλω να ακυρώσω την τελευταία εντολή, μπορώ πάνω αριστερά με το δοβελάκι με το undo, μπορώ να πηγαίνω σε διάφορες εντολές προκοτώση, και να πηγαίνω προς τα πίσω, να τις επαναφέρω. Αν θα παρατηρήσετε, όταν θέλω να δημιουργήσω για παράδειγμα μία γραμμή, θα μιλήσω με αυτόν τον πρόγραμμα μία γραμμή. Κάποια βάση έχει μια ώρα να βγει η εμπορική απόσταση. Εκεί που βρίσκεται το Σταυρόν ημά μου, το λεاصμικό μου δίνει διάφορες πληροφορίες, όσον αφορά την γωνία που σχηματίζω, τα Dynamic Inputs Πηγαίνουμε κάτω δεξιά με το κοντίκι μας εδώ που λέει, που γράφει Object Snap πατάμε δεξί κλικ επιλέγουμε Object Snap Settings μας ανοίγει μια καρτέλα, ένα μενού που έχει σαν επικεφαλήδα το Drafted Settings ρυθμή σχεδίασης επιλέγουμε το Dynamic Input και απενεργοποιούμε όλες τις επιλογές και πατάμε OK με τον όρο ξανανοίγουμε λίγο το Drafted Settings πάμε τώρα εδώ που γράφει Object Snap με τον όρο Snap υπάρχουν πολλές ερμηνείες για τη λέξη όπως για παράδειγμα αρπάζω, μαγνήτης κρατάμε τη λέξη μαγνήτης στην ουσία ενεργοποιούμε στην ουσία πρόκειται για συγκεκριμένα σημεία πάνω στα αντικείμενα, στα οποία μαγνητίζεται, δηλαδή έλκεται το σαυρόνυμά μας θα το δούμε στην συνέχεια προς το παρόν επιλέγουμε το End Point, το Mean Point το μέσο δηλαδή το Center, το κέντρο του κύκλου το Intersection, τα σημεία που διχοδομούνται τα δύο αντικείμενα το Perpendicular η καθετότητα δηλαδή επιλέγουμε αυτά εδώ και πατάμε OK για παράδειγμα δημιουργώ δύο τετράπευρα για να σας δείξω λίγο πώς δουλεύει το Object Snap θα πρέπει βέβαια πρώτα να το ενεργοποιήσουμε πατάμε ένα κλικ εδώ στο Object Snap, σε αυτό το κλικτρο για να γίνει μπλε έχω επιλέξει τώρα την εντολή Line θα δούμε πώς δουλεύει συνέχεια βλέπετε ότι μόλις πηγαίνω στο τέλος της γραμμής δημιουργείται ένα πράσινο τετράγωνο που μου δείχνει ότι είναι το τέλος της γραμμής το γράφει κιόλας End Point αν πάω στη μέση της γραμμής βλέπετε ότι δημιουργείται ένα τρεγωνάκι πράσινο και μου γράφει Midpoint αν πάω στα σημεία εδώ που διχοτομούνται οι δύο γραμμές βγάζει ένα πράσινο X και γράφει Intersection και κάπως έτσι δουλεύει το Object Snap χρειάζεται να βρω ακριβώς το σημείο που διχοτομούνται οι δύο γραμμές με το που εμφανίζει εδώ το X μπορώ να πατήσω κλικ στο βοδίκι μου και πλέον ξέρω ότι η γραμμή θα ξεκινάει από το σημείο που διχοτομούνται σε συνέχεια θα δούμε τρεις εντολές τις οποίες θα χρησιμοποιήσουμε και στην άσκηση που θα δημιουργήσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο θα μας δοθεί πάμε να δούμε λίγο πώς δουλεύει η εντολή Line βρίσκεται μέσα στο panel Draw επιλέγω την γραμμή Line για να δημιουργήσω μια γραμμή από την οποία την έχω επιλέξει βλέπετε κάτω, το λογισμικό μου ζητάει να ορίσω το πρώτο σημείο της γραμμής μπορώ πολύ απλά με ένα κλικ του ποντικίου να ορίσω την αρχή και με ένα άλλο κλικ να ορίσω το τέλος μετά που δημιουργηθεί η γραμμή πάντα τραγματίζω την εντολή ή με το Enter ή με το Escape αυτός είναι ο ένας τρόπος την επιλέγω και την διαγράφω ένας άλλος τρόπος είναι να ορίσω την αρχή και το τέλος της γραμμής με συνδεταγμένες μπορώ να πάω στο Command Line και να πω ότι η γραμμή θα αρχίσει από το 2.2 δηλαδή από τις συνδεταγμένες 2x και 2x να πατήσω Enter και να ορίσω στη συνέχεια και το τέλος της γραμμής specify next point έως το 4.4 ένας άλλος τρόπος για να δημιουργήσω την γραμμή είναι να δώσω τις συνδεταγμένες της αρχής και του τέλους επιλέγω Line και στη συνέχεια πλητρολογώ για αρχή για τις συνδεταγμένες της αρχής 2.2 δηλαδή από τις συνδεταγμένες 2x και 2x και για τις συνδεταγμένες της αρχής 2.2 χ2 δηλαδή και ψ2 τάω Enter και για τις συνδεταγμένες τέλους το 8.8 χ8 ψ8 και πατάω Enter για να τραματίζω την εντόλη δεν ξεχνάω να πατήσω Enter ο τρίτος τρόπος είναι δίνοντας τις πολικές συνδεταγμένες του τέλους ορίζω την αρχή, είτε με το κοντίκι ή με τις συνδεταγμένες και στη συνέχεια πλητρολογώ παπάκι μετά από κάθε παπάκι το λογισμικό περιμένει το μήκος πλητρολογώ 3 και στη συνέχεια αριστερό βέλος μετά από το αριστερό βέλος το σύστημα περιμένει να του δώσει ότι είναι γωνία και γωνία 100 Enter και δίνω το Enter για να τραματίσω την εντολή σε σημασία τι έκανα όρισα με το κοντίκι με αριστερό κλικ την αρχή που βρίσκεται εδώ και στη συνέχεια έδωσα τις πολικές συνδεταγμένες δηλαδή μήκος 3 μέτρα το οποίο το όρισα μετά το σύμβολο με το παπάκι και του είπα ότι η γωνία προς την οποία θα κατευθυθεί η γραμμή είναι τα 100 βαθμούς και η όρθια γωνία ας κάνουμε ακόμα ένα παράδειγμα επιλέγω την εντολή Line του λέω τώρα ότι οι αρχοί θα είναι συνδεταγμένες ας βάλουμε και δεκαδικά 4,5 για X 5,5 για Ψ πατάω enter και στη συνέχεια ορίζω με παπάκι το μήκος 15 και με αριστερό βέλος την γωνία ας δώσουμε αυτή τη φορά λίγο παραπάνω από τη γωνία 150 βαθμούς και enter για να τρεματίσουμε την εντολή κάνω zoom out για να δω την γραμμή που σχημάτιστηκε την επιλέγω στη συνέχεια και τη διαγράφω στη συνέχεια ας δούμε λίγο την εντολή cycle με την οποία δημιουργώ κύκλους υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργήσω ένα κύκλο είτε δίνοντας το κέντρο και την άκθηνα του κύκλου ένας άλλος τρόπος είναι δίνοντας το κέντρο και την διάμετρο δίνοντας δύο σημεία δίνοντας τρία σημεία δίνοντας δύο σημεία εφαπτόμενα και την άκθηνα του κύκλου και τέλος μια τελευταία επιλογή δίνοντας τρία εφαπτόμενα σημεία θα δούμε λίγο τους δύο πρώτους τρόπους θα δείτε ότι πηγαίνοντας το ποντίκι πάνω στην πρώτη επιλογή δίνοντας το κέντρο και την άκθηνα του κύκλου ανοίγει ένα δεύτερο παράθυρο που μου δίνει κάποιες επεξηγήσεις με ποιον τρόπο λειτουργεί η εντολή και από κάτω ένα παράδειγμα ας επιλέξουμε λοιπόν την πρώτη μέθοδο ορίζω με το ποντίκι μου το κέντρο και στη συνέχεια πληκτρολογώ, είτε να την πληκτρολογήσω είτε να την ορίσω με το ποντίκι εμείς θα την πληκτρολογήσουμε, θα πούμε ότι έχει μήκος 10 και δημιουργήθηκε ο κύκλος τον διαγράφω πάμε να δούμε λίγο και τον δεύτερο και τη δεύτερη μέθοδος δίνοντας δηλαδή το κέντρο του κύκλου και την διάμετρο του κύκλου πάντα δεν ξεχνάω να παρακολουθώ κάτω στην εντολή που τρέχει τι μου ζητά η εντολή το παράδειγμα specify center point for cycle με τον κύκλο ορίζω το κέντρο του κύκλου με το ποντίκι μου και στη συνέχεια μου ζητάει να δώσω τη διάμετρο του λέω ότι διάμετρος, για να σχηματιστεί ο ίδιος και με τον προηγούμενο θα του δώσω η κόση και έχω σχηματίσει με αυτόν τον τρόπο πάλι τον ίδιο κύκλο αλλά με ένα διαφορετικό τρόπο επιλέγω και τον διαγράφω μπορείτε στη συνέχεια μόνοι σας να δείτε και να πειραματιστείτε με τις υπόλοιπες μέθοδους της εντολής και τέλος ας δούμε την εντολή arc με την οποία δημιουργούμε τόξα επίσης υπάρχουν διάφοροι τρόποι να δημιουργήσω ένα τόξο ας δούμε τον πρώτο τρόπο με την βοηθέτριον σημείο επιλέγω τρία σημεία και δημιουργώ ένα τόξο και δημιουργώ ένα τόξο παραδείγμαν θα είχα ένα τετράπλευρο θα μπορούσε τα τρία σημεία να είναι το μέσο αυτής της πλευράς το άλλο να είναι το μέσο της δεύτερης πλευράς και το τρίτο σημείο να είναι το μέσο της τρίτης πλευράς ένας άλλος τρόπος να δημιουργήσω είναι με τη βοήθεια της αρχής του τέλους και του κέντρου του κύκλου που θα οριστεί το τόξο παρακολουθούμε πάντα κάτω ότι μας ζητάει το λογισμικό για την εντολή να ορίσουμε το πρώτο σημείο του τόξου να ορίσουμε το κέντρο και στη συνέχεια να ορίσουμε το τέλος του τόξου βλέπουμε ότι το κέντρο στην ουσία είναι η ακτίνα του κύκλου ορίζει και το πόσο κυρτό θα είναι το τόξο θα δούμε και έναν άλλο τρόπο ορίζοντας την αρχή, το τέλος και την ακτίνα και καθώς μετακινούμε το ποντίκι ορίζουμε το μέγεθος της ακτίνας βλέπετε ότι μπορεί να πάρει συγκεκριμένα στιγμές η ακτίνα για να χάνεται το τόξο γιατί δεν μπορεί να δημιουργηθεί τόξο με αυτό το μήκος ακτίνας όσο μεγαλώνει η ακτίνα του κύκλου, τόσο χάνεται η καμπυλότητά του τόξου αυτό ήταν το πρώτο μέρος της σειράς μαθημάτων για την ψυχαϊκή σχεδιέση