Το κράτος του Κιέβου / Διάλεξη 8 / Σύντομη αναφορά στην ιστορία του κράτους του Κιέβου μετά τον θάνατο του Γιαροσλάβ του Σοφού έως τη διακυβέρνηση του Βλαδίμηρου Μονομάχου.
Σύντομη αναφορά στην ιστορία του κράτους του Κιέβου μετά τον θάνατο του Γιαροσλάβ του Σοφού έως τη διακυβέρνηση του Βλαδίμηρου Μονομάχου.: Φέσσα αναφερθήκαμε στην πρώιμη έτσι περίοδο της ιστορίας του κράτους του κιέβου και μιλήσαμε και για τον χριστιανισμό στον οποίο πρωτοστάτησαν η πριγκίπισσα όλγα...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Ιστορίας και Αρχαιολογίας / Ιστορία των Σλαβικών Λαών |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2015
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή |
Διαθέσιμο Online: | https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=73f7046f |
id |
89622306-e1e3-4e28-b776-05f68e887d4e |
---|---|
title |
Το κράτος του Κιέβου / Διάλεξη 8 / Σύντομη αναφορά στην ιστορία του κράτους του Κιέβου μετά τον θάνατο του Γιαροσλάβ του Σοφού έως τη διακυβέρνηση του Βλαδίμηρου Μονομάχου. |
spellingShingle |
Το κράτος του Κιέβου / Διάλεξη 8 / Σύντομη αναφορά στην ιστορία του κράτους του Κιέβου μετά τον θάνατο του Γιαροσλάβ του Σοφού έως τη διακυβέρνηση του Βλαδίμηρου Μονομάχου. Γιαροσλάβ ο Σοφός Βλαδίμηρος Μονομάχος. Βλαδίμηρος Α΄ Ιστορία και Αρχαιολογία εκχριστιανισμός των Σλάβων Δεληκάρη Αγγελική |
publisher |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
url |
https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=73f7046f |
publishDate |
2015 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/8fc2/41b8/5af9/0b03/d12b/a3cd/decc/a2c6/8fc241b85af90b03d12ba3cddecca2c6.jpg |
topic |
Γιαροσλάβ ο Σοφός Βλαδίμηρος Μονομάχος. Βλαδίμηρος Α΄ Ιστορία και Αρχαιολογία εκχριστιανισμός των Σλάβων |
topic_facet |
Γιαροσλάβ ο Σοφός Βλαδίμηρος Μονομάχος. Βλαδίμηρος Α΄ Ιστορία και Αρχαιολογία εκχριστιανισμός των Σλάβων |
author |
Δεληκάρη Αγγελική |
author_facet |
Δεληκάρη Αγγελική |
hierarchy_parent_title |
Ιστορία των Σλαβικών Λαών |
hierarchy_top_title |
Ιστορίας και Αρχαιολογίας |
rights_txt |
License Type:(CC) v.4.0 |
rightsExpression_str |
Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png |
author_role |
Επίκουρη Καθηγήτρια |
author2_role |
Επίκουρη Καθηγήτρια |
relatedlink_txt |
https://delos.it.auth.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
00:39:50 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
asr_txt |
Φέσσα αναφερθήκαμε στην πρώιμη έτσι περίοδο της ιστορίας του κράτους του κιέβου και μιλήσαμε και για τον χριστιανισμό στον οποίο πρωτοστάτησαν η πριγκίπισσα όλγα και Βλαδίμηρος έτσι έντονος στην πλάτη μηρούς με τον βλαδίμηρο έχουμε τον επίσημο χριστιανισμό του κράτους της ρωσίας είπαμε ότι καταργείται η δόλια τρεις και με την είσοδο της ρωσίας στον χριστιανισμό από το βυζάντιο αρχίζουν να διεισδύουν στη ρωσία διάφορα βυζαντινά πολιτισμικά πρότυπα η προσέγγιση στην Εύβοια με την πραγματικότητα είναι πιο εμφανής την περίοδο που ανέλαβε την εξουσία ο γιώργος και διάδοχος του Βλαδίμηρου για νοσήλια ενώ λεγόμενος Γιάροσλαβ σοφούς Γιάροσλαβ βασίλεψε από το 1000 19 μέχρι το 1054 βλέπετε έχουμε μια μακρόχρονη περίοδο βασιλείας τυχερός να οι ρωσικές πηγές και κυρίως το χρονικό του νέστορα τον περιγράφουν ως φίλο των βιβλίων πολύγλωσσο άτομο που χειρίζεται τέσσερις γλώσσες και ως ιδρυτή ένα αντιγραφή στο Κίεβο 1037 στο αντιγράφει τον εαυτό θα γίνει οι μεταφράσεις βυζαντινών έργο στη λατινική γλώσσα έτσι γι αυτόν τον λόγο λέγεται ότι ιδρύθηκε τελικά το γραφείο για προκειμένου να γίνουν μεταφράσεις βυζαντινών έργο στη γαλλική γλώσσα το προσωνύμιο σοφός γιατί μιλάμε για τον Γιάροσλαβ σοφό δηλώνει το ενδιαφέρον που έδειχνε ο Γέρος να για την ανάπτυξη μίας γραμματείας η οποία δε θα ήταν προσανατολισμένη μόνο σε έργα βιολογικού χαρακτήρα αλλά και κοσμικά καθώς και την ανάπτυξη της παιδείας του της παιδείας γενικότερα της ρωσικής παιδείας στη χώρα του η περίοδος του Γιάροσλαβ χαρακτηρίζεται επίσης από μια έντονη οικοδομική δραστηριότητα ο ηγεμόνας αυτός γνωρίζουμε ότι ήταν 6η τώρα ας τον πρώτο μόνον στη ρωσία δηλαδή του αγίου Γεωργίου και της αγίας ειρήνης επίσης στην περίοδο του Γιάροσλαβ ολοκληρώνεται ο καθεδρικός ναός της αγίας σοφίας στο κίεβο όποιος χτίστηκε από βυζαντινούς τεχνίτες κατά το πρότυπο του ομώνυμου ναού της κωνσταντινούπολης ετσι κατά το πρότυπο δηλαδή της αγίας σοφίας της κωνσταντινούπολης ναός της αγίας σοφίας θεωρείται ως ένα από τα ωραιότερα αρχιτεκτονικά μνημεία της εποχής του και αντικατοπτρίζει φυσικά τη χριστιανική πλέον χροιά του κράτους του και στην οικονομική δραστηριότητα του Γιάροσλαβ ανήκει επίσης η λεγόμενη Χρυσή πύλη του κίεβο που ήταν ένα πύργος κατασκευασμένος αποκλίνει φόρους με ένα αψίδα ως προέκταση του πύργου τση και πάνω από την αψίδα υψωνόταν κατά το βυζαντινό πρότυπο και μια εκκλησία αφιερωμένη στον ευαγγελισμό της θεοτόκου η έρευνα θεωρεί σήμερα ως δεδομένο ότι η εντατική οικοδομική δραστηριότητα των Βλαδίμηρου και τυχερός να επιτάχυνε αποφασιστικά την πολεοδομική μετεξέλιξη έτσι τις πωλήσεις κίεβο από ένα μικρό οχυρωμένο οικισμό σε μια μεσαιωνική μεγαλούπολη από τη στιγμή που έχουμε έτσι την οικοδόμηση διαφόρων μεγάλων κτισμάτων όπως είναι οι νέοι αιώνος του αγίου Γεωργίου ένα της αγίας ειρήνης του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Καθεδρικός ναός της Σοφία και πολλών άλλων βλέπουμε ότι σιγά σιγά πολύ του κίεβο μεταμορφώνεται σε μια μεγαλούπολη ανάλογη με τις μεγαλουπόλεις εκείνης της εποχής στο εξωτερικό το κράτος του κίεβο προσπάθησαν με να μιμηθούν μάλλον το κίεβο εξαπολυθεί κι εγώ προσπάθησαν να μιμηθούν αργότερα και άλλες πόλεις της ρωσίας όπως είδαν τον όγκο και αργότερα τον βλαντιμίρ στην ηγεμονία τους τα σημειώνω τις πόλεις στο πλαίσιο της νομοθετικής δραστηριότητας τυχερός να εντάσσεται η πρώτη κωδικοποίηση ρωσικού εθιμικού δικαίου της πράβντα όρους για επίσης ο Γιάροσλαβ κωδικοποίησε και κανόνες του εκκλησιαστικού δικαίου και δημιουργήθηκε οδηγούμενος κώδικας Γέρος ένα έτσι γουστάρω Γιάροσλαβ η συλλογή αυτή συμπληρώνει τις διατάξεις του παλαιότερου κώδικα του Βλαδίμηρου στον τομέα του οικογενειακού δικαίου και διασώζει μια πληθώρα πληροφοριών και την κοινωνική κατάσταση της χώρας καθώς και για την πρόοδο στην εκκλησιαστική οργάνωση χρέη και οι δύο αυτοί κώδικες και η πράβντα ρουσφέτια και τον σταύρο για νοσήλια αποτελούν σημαντικά νομοθετικά εργαλεία εκείνη την περίοδο στο κράτος Τουρκία στην επιτάχυνση όμως της χειραφέτησης του ρωσικού πολιτισμού από το βυζαντινό θα συντελέσει η κατάσταση και οι πολιτικές σχέσεις στις αρχές του δεκαετίας της τέταρτης δεκαετίας του μπέκα του αιώνα που συνδέονται με τον βυζαντινό ρωσικό πόλεμο 1043 εκείνη την περίοδο πίεζε τίνος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος O 9ος Μονομάχος τότε ο γιος του Γέρος να λάβει μηρούς είχε εκστρατεύσει εναντίον της κωνσταντινούπολης χωρίς όμως να έχει κάποια επιτυχία υπήρχε μια ιδιαίτερη κατάσταση στο βυζάντιο του προφανώς οι ρώσοι ήθελαν να προσφέρουν υποστήριξη στον επαναστάτη δεν δίνω στρατηγό γεώργιο Μαγκάκη όποιος αφού αυτό ανακηρύχθηκε σε αυτοκράτορα ήρθε σε σύγκρουση με τις δυνάμεις του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του ένατου η σύγκρουση αυτή είχε διαρκέσει αρκετά χρόνια τότε έτσι και δεν σταματήσαμε την ανακωχή του 1046 αλλά κυρίως με τον γάμο της βυζαντινής πριγκίπισσας έτσι μιας βυζαντινής πριγκίπισσας με τον να γιο του Γέρος να και την ενθρόνιση του πρώτου Μητροπολίτη ρωσικής καταγωγής του Ιλαρίωνα η περίοδος για νοσήλια χαρακτηρίζεται συχνά ως Χρυσή εποχή του κράτους στο κίεβο ένα χαρακτηριστικό της εξουσίας του κυρίως στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής ήταν σύναψη γάμου με την αστικούς οίκους της Ευρώπης αυτό είχε ως συνέπεια να συνδεθεί ο Γέρος να με συγγενικούς δεσμούς με τα ευρωπαϊκά κράτη και σας εξηγώ τι σήμαινε αυτό που ο ίδιος ήταν παντρεμένος με την κόρη τους σούρι ΔΟΥ ηγεμόνα η οποία ταυτόχρονα ήταν και αδελφή της βασίλισσας της πολωνίας ενώ έστειλε ως νύφες τις τρεις κόρες του στις αυλές της νορβηγίας της γαλλίας και της ουγγαρίας επίσης οι δύο γιοι του καιρός να ο Ιγκόρ και ως γιατρός να παντρεύτηκαν πριγκίπισσες από τις αξονική αριστοκρατία ένα συμβόλου της μια συγγενή του Βυζαντινού αυτοκράτορα Κωνσταντίνου μονομάχοι οδύσσειας αλλά γιος του 1000 την αδελφή του πολωνού ηγεμόνα οπότε πώς κατάλαβε ένα όλες αυτές οι επιμιξία άλλες βοήθησαν τον γιατρό σου να αποκτήσεις στενότερους δεσμούς με τους δυνάστη 20 20 της Ευρώπης αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία αντιπρόσωποι όλοι στο κίεβο έτσι με πρέσβεις οι οποίοι είχαν πλέον και έδρα στην πολιτική Ε.Ε. το κίεβο απέκτησε μια κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα η οποία ευνοούσε την ανάπτυξη και διαφορετικών πνευματικών επιρροών και τάσεων έτσι δεν είναι πλέον μόνο οι Βυζαντινές επιδράσεις που έρχονται διεισδύουν στο κίεβο πλέον έχουμε ευρωπαϊκές επιδράσεις η ρωσία με τον τρόπο αυτό όχι μόνο συνειδητοποιούσε την ισοτιμία της μετά υπόλοιπα σύγχρονα κράτη σε όχι στις αλλά προσπαθούσες φυσικά ανεκμετάλλευτη και προς όφελος της τις διασυνδέσεις αυτές Γιάροσλαβ εκτός από την διπλωματία επέλεξε και στρατιωτική δραστηριότητα η οποία οδηγεί σε σε επέκταση τα σύνορα της Ρωσίας έτσι γνωρίζουμε ότι επεκτάθηκε προς τα βορειοανατολικά μέχρι την περιοχή του Μπέλο ποδόσ αιρο έτσι έτσι μπαίνουν και 100 ευρώ σημαίνει λευκοί οίνοι είναι αρκετά προς τα βόρεια μπορείτε να τα βρείτε επίσης επεκτείνεται σύνορα μέχρι το βόλγα και ίδρυσε εκεί ένα πόλη με το όνομα του έτσι το Γιαροσλάβλ το γένος ἀλλά βρίσκεται περίπου 120 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της μόσχας η παράδοση αποδίδει στο ότι εγκαίρως να και τη σύνταξη ένα κανονισμού περί διαδοχής στο θρόνο του κιέβου πρόκειται για το λεγόμενο PSI ώρα έτσι θεσμός της πρέσβη για εννοίας στα δικά σύμφωνα με τον θεσμό της πρεσβείας μιας ο μεγαλύτερος αδερφός πρεσβύτερος δηλαδή είχε την προτεραιότητα στην άσκηση της εξουσίας και ομολόγους του όφειλε να γίνεται Σεβαστός από τους νεότερους αδερφούς του σκοπό του ρώσου ηγεμόνα ήταν να προλάβει με τις γραπτές αυτές διατάξεις στις δικαστικές διαμάχες ανάμεσά μας τους γιους του για πιο λόγο έτσι φοβόταν ότι μετά θα μετά τον θάνατό τους ξεσπούσαν διάφορες δικαστικές έριδες που θα οδηγούσαν σε θάνατο κάποια από τα παιδιά του και είχε καλή πήρα γιαυτό ο Γέρος να έτσι επειδή αμέσως μετά τον θάνατο του πατέρα του του Βλαδίμηρου ο μεγαλύτερος αδερφός του για το πόσο αφού είχε καταλάβει το κίεβο δολοφόνησε τρεις από τους αδελφούς του τον γέρο πόρων καθώς και τους μπορείς και το τι λέει έτσι μπορείς και δηλαδή είναι γνωστή μάρτυρες της Ρωσίας για τους οποίους μιλήσαμε χθες γελούσαμε βέβαια κατόρθωσε 1019 να καταλάβει την εξουσία αφού εξουδετέρωσε τον για τον πόνο το κύρος του Γέρος να αντικατοπτρίζεται και σε μια επιγραφή από τον Ναό της Αγίας Σοφίας του κίεβο η οποία είχε γραφτεί λίγο μετά τον θάνατο του στην επιγραφή αυτή για νοσήλια αποκαλύπτεται έξαρχος έτσι είναι ένα τίτλος ο οποίος στις γραπτές πηγές της εποχής χρησιμοποιείται μόνο για τον βυζαντινό αυτοκράτορα ωστόσο υπάρχει υπήρχε η απεικόνιση στον Αώο του Βυζαντινού αυτοκράτορα μεστή φωτοστέφανο απεικόνιση αυτή δεν σώζεται σήμερα αλλά έχουμε πληροφορίες ότι έτσι υπήρχε η επίπονη απεικόνιση του βυζαντινού αυτοκράτορα με φωτοστέφανο και τον Γιάροσλαβ να τον προσκυνά ο Γέρος δε φορούσε φωτοστέφανο έτσι έχουμε μια ουσιαστικά να δήλωσε της πολιτικής υπεροχής του Βυζαντινού τώρα έτσι οι Ρώσοι δέχονται την πολιτική αυτή επιρροή υπεροχή του υδάτινου αυτοκράτορα τοιχογραφίες και τα ψηφιδωτά της αγίας σοφίας του κιέβου θεωρήθηκαν ως ώριμα έργα βυζαντινών ζωγράφος οι οποίοι δεν προέρχονταν από αρετή από τη σχολή της Κωνσταντίνου που όλης όσον αφορά την γραμματεία της εποχής πρέπει να τονίσουμε ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα email ομιλία περί νόμου και χάριτος του μητροπολίτη κιέβου Ιλαρίωνα που γράφτηκε στα μέσα του δέκατου αιώνα λοιπόν μετά το θάνατο του γερουσία όπου το 1054 συμφώνησαν οι τρεις μεγαλύτεροι γι αυτό boys για συναυλία ως όσο για το ισλάμ ως και ως σύμβολο να σχηματίσουν ένα τριανδρία και να κυβερνήσουν από κοινού αυτό το έκαναν με την ελπίδα ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν καλύτερα όχι μόνο τις απαιτήσεις παράλληλα μέλη μένων από την κατανομή ρωσικού κράτους ανησυχιών του Γιάροσλαβ αλλά και τον κίνδυνο από το είναι στα επτά όπου είχε εγκατασταθεί ένα νέος ρομαντικός και επιθετικός λαός και κόμμα η κομπανία εμφανίζονται στις ρωσικές πηγές πως όλο αυτό έτσι αντλείται δηλαδή κα έτσι στα κείμενα όλο αυτό να ξέρετε ότι πρόκειται για τους κουβανούς τα πρώτα 15 έτη λειτούργησε αυτή η τριανδρία σχετικά ομαλά δεν υπήρχαν σημαντικά προβλήματα μετά όμως αρχίζουν τα σοβαρά προβλήματα έχουμε δυσαρέσκεια του λαού συνωμοσίες πολεμικές διαμάχης με τους πανύψηλους Γέρος La κ.ά. 1068 ύστερα από μια η που υπέστη από τους κουμάρ το κράτος του κίεβο αρχίζει μια αντίδραση των κατοίκων του κιέβου στη συνέλευσή τους αποφασίζουν την εκδίωξη του πρέσβη γένους ίσια συλλάβουν από την έδρα του και τον επόμενο χρόνο όμως επιστρέφει ο ίσιες La και με τη βοήθεια πολωνικών στρατευμάτων τώρα αρχίζει να τιμωρεί πόρους από αυτούς που είχαν εμπλακεί στην εκδίωξη του ως θεσμός της πρέσβη για μιας λειτουργίας για τρεις χρόνια ακόμη και βλέπουμε ότι το 1073 εκδιώκεται όχι για σένα για δεύτερη φορά από την έδρα του και αυτή τη φορά καταφεύγει στην πολωνία όπου είχε και αναζήτηση όπως είπαμε καταφυγίου και την πρώτη φορά υπονοώ πως δεν το δέχονται Ετσι δεν το θέλουν πια τότε στρέφεται προς το γερμανό αυτοκράτορα τον ερρίκο τον Δ και ακολούθως προς τον πάπα της ρώμης και κάνει μια ενέργεια η οποία δεν με την οποία θα συμφωνήσει ο ρωσικός λαός έτσι υπόσχεται στον πάπα ότι θα οδηγήσει στην εκκλησία της ρώμης στην παπική εκκλησία και ευφυώς αναγνωρίζει τον πάπα ως κορυφή έτσι της ρωσικής εκκλησίας όπως σας είπα προκαλείται μια πολύ μεγάλη σκιά εναντίον του στο κίεβο και αυτό τον αποξενώνει φυσικά από τους κόλπους της ρωσικής ορθόδοξης εκκλησίας που πέσει πολύ σημαντικό ρόλο εκείνη την περίοδο ψεύτη νεοσύστατη ρωσική εκκλησία οι πολωνοί μετά από πίεση του ερρίκου του τέταρτου βοηθούν ως ένα σημείο τόνισε άσυλα τον οποίος κατορθώνει μόνο μετά το θάνατο τους για το λαό μου 1076 να επιστρέψει και πάλι στο κίεβο θα κυβερνήσει για λίγους μήνες γιατί θα σκοτωθεί γρήγορα σε μια εκστρατεία που έκανε εναντίον των νησιών ως τελευταίος της τριανδρίας ανέρχεται στο θρόνο σε βόλο διακυβέρνησή του σε Βολιώτη διαρκεί 15ετή 1078 μέχρι το 1903 και χαρακτηρίζεται από συνεχείς εμπνεύστηκε στη διαμάχη της στον αγώνα εναντίον του ΣΕΜΠΟ λόγω της παίρνουν μέρος έντονα έξι ανίψια του και μάλιστα έχουν την υποστήριξη των ομάδων της στέπας νομάδες αυτοί δε χάνουν την ευκαιρία να ενεργούν ληστρικές επιδρομές στην ρωσική ηγέτη να την LaFerrari μόνο κενά αποτυπώνει 1000 κατοίκους της έτσι στα σκλαβοπάζαρα της ανατολής η απόλυση του πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες ακόμη και όσοι γλιτώνουν από το θάνατο και την αιχμαλωσία ήταν οικονομικά κατεστραμμένη νομάδες τους είχαν πάρει τόσο έτσι άμεσα της εργασίας τους εργαλεία κλπ έκαιγαν τα σπίτια τους η παραγωγή ήταν αναγκασμένη να δανείζεται του με υπέρογκους τόκους και γαιοκτήμονες έτσι εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση όταν οικονομικά αδύνατοι δεν μπορούσαν να εξοφλήσουν τα χρέη τους τους έπαιρναν ως σύμβουλος έτσι στις ιδιοκτησίες τους επίσης όσοι είχαν καταφύγει ως πρόσφυγες σε άλλες περιοχές της χώρας οι οποίες δεν είχαν δεχθεί αυτές τις επιθέσεις από τους νομάδες και αυτοί πληρώνουν πολύ λιγότερο έτσι σε σχέση με τον ντόπιο πληθυσμό δηλαδή τους εκμεταλλεύονταν η καινούργια εργοδότες στους το μέγεθος αυτής της οικονομικής καταστροφής και τις συνέπειές της μας περιγράφει έτσι με γλαφυρό τρόπο το χρονικό του νέστορα υπομονή το χρονικό του νέστορα είναι ένα πολύ σημαντική πηγή σημαντικότερη έλεγα για την πρώιμη ρωσική ιστορία και σας διαβάζω σε μετάφραση ένα χωριού έτσι από το χρονικό του νέστορα μετά από σύντομη πολιορκία παραδόθηκε σε εκείνους δηλαδή τους Μανούσο οχυρωμένη πόλη τορπίλες επειδή οι κάτοικοί της είχαν εξουθενωθεί από την πείνα νομάδες καθώς ήταν λεηλάτησαν τις νότιες περιοχές Τουρκία και του περιέργειας αλλά και οδήγησαν σε αιχμαλωσία σε άλλες περιοχές πλήθη ολόκληρα από ρώσους άνδρες και γυναίκες ένα μεγάλος όμως πλήθος χριστιανών βρέθηκε σε κατάσταση έσχατης εξάντλησης περίεργοι ποιοι βασανισμένη εξασθενημένη από το κρύο με τα πρόσωπά τους χαραγμένα από την πείνα τη δίψα και την δυστυχία με τα σώματά τους μαυρισμένα από τα χτυπήματα καθόσουν βάδισαν στην οδυνηρή τους πορεία γυμνοί και ξυπόλητοι με τα πόδια εξάσκηση με ένα από τα αγκάθια προς μια άγνωστη χώρα χωράμε Marc Marquez φίλες με δάκρυα απόκρημνο όταν ένα τον άλλον από την πόλη προερχόμενου και άλλοι από το χωριό κατάδικο μου έτσι βλέπετε αυτή την εικόνα της εξαθλίωσης αυτόν τον άνθρωπο τύπος την περιγράφουν το χρονικό του νέστορα το τραγικό όμως σας στην όλη ιστορία η επικύρωση οι ίδιοι Ρώσοι ηγεμόνες συμπεριφέρονταν με την ίδια βαρβαρότητα στις περιοχές των συγγενών τους έτσι γιατί βλέπουμε ότι έχουμε με τον θεσμό της τρίτης γενιάς έτσι διάφοροι ήχοι οι Ρώσοι έχουν δικαίωμα στην κατανομή της εξουσίας έχουν την δική τους περιοχή εκεί λοιπόν περιπολούσαν λεηλατούσαν στις περιοχές αυτές που ανήκαν στην εξουσία των συγγενών απόψε μολονότι ήταν τελευταίος ηγεμόνας από τη γενιά των τριών γιων για Ρωσία αναπτύσσουν σειράς διάδοχοι είχαν τώρα η εμμονή του Γιάροσλαβ έτσι σύμφωνα με την με τον κανόνα αυτό της διαδοχής ετσι με το θεσμό της τρίτης γενιάς τον θρόνο του κιέβου κατέλαβε όσο για τον πολ όποιος ήταν γιος του βασιλιά τις πληγές του λαού η διακυβέρνηση του για το πόσο χαρακτηρίζεται από έντονες προσπάθειες να περιορίσει τις δυναστείες έριδες και να αποτρέψει φυσικά και τον εξωτερικό κίνδυνο γιατί αυτά είναι τα δύο προβλήματα που απασχολούν εκείνη την περίοδο το κράτος και οι δικαστικές έρευνες και νομάδες έτσι οικουμένη παρά τις αρχικές αποτυχίες που είχε όμως για το πόσο κατόρθωσε τελικά με τη βοήθεια του ξαδέρφου του Βλαδίμηρου το μονομαχία να οργανώσει μια συνάντηση έξι ρώσων ηγεμόνων αυτή συνάντηση έγινε το 1097 στο οχυρό Bloomberg που βρισκόταν βόρεια του κίεβο Σκοπός της συνάντησης ήταν να λάβουν μέτρα προκειμένου να περιορίσουν αυτές τις έρευνες και να αντιμετωπίσουν τελικά τους ακόμα τσάμπα ήταν ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για τη ρωσία τότε λοιπόν συμφώνησαν οι ρώσοι και οι μόνες να ενώσουν τις στρατιωτικές τους δυνάμεις εναντίον του κοινού εχθρού αυτό ήταν το ζητούμενο από την εκκλησία έτσι και η εκκλησία ζητούσε επίμονα από τον ηγεμόνα να αντιμετωπίσει τους κουβανούς η δεύτερη σπουδαία απόφαση της συνόδου αυτής στο Λίμπερετς τιτανίου of αίτηση της αρχής ότι κάθε υγιή μονάς μπορούσε να θεωρεί το τμήμα της χώρας το στο οποίο διακυβέρνησης έτσι ως άκρο κλήρο προσπαθεί μόνη με την απόφαση αυτή εγκαταλείπεται πλέον αυτή η πολιτειακή πρακτική της εναλλαγής των ηγεμόνων στις έδρες δηλαδή δεν θα ισχύει όταν πέθανε πρεσβύτερος ηγεμόνας τον διαδέχεται στην έδρα του ΚΚΕ κλπ που αμέσως ο δεύτερος στη σειρά επόμενο στη σειρά τον κάθε υγιή μονάδας θα εγκατέλειπε στο μέλλον την έδρα του μόνο στην περίπτωση που θα ήταν αναγκαίο λόγω διαδοχής έτσι που όταν λένε φέτα παίζει πηγαίνεις οι υπόλοιποι ηγεμόνες δεν χρειαζόταν να φεύγουν από τις έδρες τους έτσι ακολουθούν δηλαδή αυτό το σύστημα της διαδοχικής ανάληψης των διαφόρων περιοχών πατάω σκληρός επίσης θα μπορούσε από δω και πέρα να περιέρχεται και στους απογόνους κάθε ηγεμόνα και αυτό ήταν πολύ σημαντικό για το ταιπεδ θα εξαιρεί παρά να οι προστριβές με τους ανηψιός του κάθε για μόνο έτσι όταν πέθανε παπάδες οι συναντήσεις αυτές των ρώσων ηγεμόνων Cine συνεχίστηκαν αλλά οι αποφάσεις του μάλλον δεν ήταν αποδεκτές από όλους ωστόσο σχηματίστηκε ένα ενιαίο εκστρατευτικό σώμα με επικεφαλής τον άσχετο λοιπόν και τον Βλαδίμηρο μονομάχο όποιος ήταν ένα έμπειρος στρατιωτικός και κατάφερε διαδοχικά να νικήσει τους κουβανούς έτσι έχουμε νίκες εναντίον του μανώλη του 1103 το 1107 το 1111 και χημικές αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα να απελευθερώθηκε πάλι ο δρόμος προς το Βυζάντιο έτσι γιατί κουμάντο έκλειναν αυτή την οδό προς το Βυζάντιο που ήταν πάρα πολύ σημαντική για το εμπόριο της ρωσίας αποφασιστικός ρόλος στην προετοιμασία καθώς και στρατιωτικοί εκτέλεση αυτών των επιχειρήσεων αν και μάλλον στον βλαδίμηρο μονομαχία έτσι που σε όλες τις πηγές εμφανίζεται ως ένα πολύ ικανός στρατιωτικός Μονομάχος Βλαδίμηρος Μονομάχος δεν περιορίστηκε μόνο στην αμυντική πολιτική αλλά προέλαση του ίδιου ως σε βάθος προς την στέπα και κατόρθωσε να νικήσει εκεί τους κουβανούς οι οποίοι ήταν απροετοίμαστη δεν περίμεναν μια τέτοιου είδους αντίδραση ήταν συνηθισμένοι να επιτίθενται αυτή δεν περίμενε δεν περίμεναν οι κουβανοί ότι οι ρώσοι θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν στα επτά το μεγάλο κύρος που απέκτησε από τις επιτυχίες αυτές ο Βλαδίμηρος μονομάχους τώρα ανέβασε πολύ στην εκτίμηση του λαού και παρακίνησε αυτή η αντίδραση τους κατοίκους του κιέβου μετά τον θάνατό τους το PSI το ποσό να του προσφέρουν τη διακυβέρνηση της χώρας έτσι ήθελαν δηλαδή κάτοικοι του κιέβου τον Βλαδίμηρο στην ηγεσία της χώρας του Βλαδίμηρου μόνο μα ο Βλαδίμηρος Μονομάχος βασίλεψε από το 1913 μέχρι το 1125 εσωτερική κατάσταση που βρήκε στη Ρωσία δεν ήταν καλή έχουμε πολύ υψηλές τιμές σταδιακά στα δημητριακά και στα άλλα αυτό προκαλούσε την αντίδραση του λαού εναντίον των αξιωματούχων και σκέφτεται το αλάτι έτσι ενώ Χρυσός του μεσαίωνα χωριστά αλλά δε μπορούσε να δει δεν μπορούσα να διατηρηθούν τα τρόφιμα από τα απαραίτητα κι αυτή γι αυτό η τιμή του ήταν πάντα υψηλή αλλά αυτή την περίοδο είναι ακόμη πιο υψηλή Βλαδίμηρος Μονομάχος επιβεβαιώνει και στους διαδόχους φρόντισε να προσαρτήσει τη δική του πατρώα γη στην επικράτειά της δικής του της μάλλον της νέας έδρας του έτσι του κίεβο με το με την πράξη αυτή συγκέντρωσε περίπου τα δύο τρίτα της ρωσικής γης έφτανε πάρα πολύ σημαντικό γιατί αποθάρρυνε τους ανιψιός του για το πόσο να αντιδράσουν έτσι έχει μια πολύ μεγάλη επικρατείας διαφέρει στη διάθεση του οπότε οι ανιψιοί φοβούνται να αντιδράσουν όσο μάλιστα το έκαναν καθαιρεθεί καν από τις έδρες τους τα εσωτερικά μέτρα τώρα που πήρε όπλα διμερώς Μονομάχος για να αντιμετωπίσει την άσχημη κατάσταση που επικρατούσε στον κοινωνικό τομέα τέτανο ότι ανανέωσε τη δημοτική αρχή του κι εγώ κατήργησε την υποδούλωση λόγω χρέους έτσι στους τοκογλύφους τοκογλυφία όταν θα μπορούσα οι χωρικοί για παράδειγμα να πληρώσουν τα δάνεια που είχαν λάβει από αυτούς έτσι τους υπόδουλων και επίσης απαγόρευσε τα δάνεια τα βραχυπρόθεσμα δάνεια με πολύ υψηλούς στόχους τα μέτρα αυτά κωδικοποιήθηκαν και μπήκαν κανονικά έτσι στη νομοθεσία της χώρας την πρόνοια για τους φτωχούς και την φιλανθρωπία ως υποχρέωση πλέον του ηγεμόνα τονίζει ο δημιουργός Μονομάχος στο έργο που συνέταξε ο ίδιος τη λεγόμενη νουθεσία κόουτς αλλά ξέρει οκ και νουθεσία είναι η πολιτική και πνευματική υποθήκη την οποία απευθύνει Βλαδίμηρος Μονομάχος προς τους γεωργούς και τους διαδόχους του και ταυτόχρονα βέβαια αποτελεί ένα από τα ωραιότερα κείμενα της παλινόρθωσης της γραμματείας νουθεσία βλέπουμε ότι είναι εμπνευσμένη από την χριστιανική διδασκαλία για κοινωνική δικαιοσύνη για πρώτη φορά διατυπώνονται στα ρωσικά θεμελιακές αρχές της πολιτικής θεωρίας του βυζαντίου όπως είναι φόβους θεού που πρέπει να διαθέτει κάθε ηγεμόνας η αγάπη προς τους συνανθρώπους και η ευθύνη για αυτούς γενναιότητα του καταφυγίου μόνα προκειμένου να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις στη όλες μαζί αυτές οι αρετές θεωρείο Βλαδίμηρος Μονομάχος ότι πρέπει μέχρι να χαρακτηρίζουν κάθε χριστιανό ηγεμόνα Μονομάχος διέθετε επίσης αξιόλογες οργανωτικές αρετές κατόρθωσε να εντάξει στο κράτος του του Φοίνικος λαούς ούτε είναι οι πρόγονοι των έστω μόνον και έχει αυγό καθώς και τους μαύρους νεαρούς του βόλγα το προσωνύμιο οδού Μονομάχος υπενθυμίζει τους δεσμούς συγγένειας του ρώσου ηγεμόνα με το Βυζάντιο έτσι ο ίδιος ο Βλαδίμηρος Μονομάχος ήταν συγγενείς από την πλευρά της μητέρας του με τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνου 9ο τον μονομάχο και επίσης πάντρεψε την κόρη του μαρίνα με τον λέοντα διογένη έτσι τον γιο του αυτοκράτορα Ρωμανού τελικά με το όνομα το όνομα αφού συνδέει την αστική παράδοση της ρωσία το περίφημο στέμμα το μονομάχο έτσι ίσως άδικα ονόμασαν έκανε δώρο στον βλαδίμηρο μας από του βυζαντίου και με το οποίο στο εξής θα στρέφονταν όλοι οι ηγεμόνες και τσάρος της ρωσίας η διακυβέρνηση του κράτους του κιέβου από τον μονομάχο ταυτίζεται παράλληλα με μια περίοδο αναγέννησης του κράτους κίεβο έτσι αποκτά και πάλι ιδιαίτερη έντονη και ισχύει και γενικά έξι όπλα διμερώς Μονομάχος έχει μείνει στην ψυχή των ρώσων να ως ένα χριστιανός ηγεμόνας όποιος σκεφτόταν να τους υπηκόους του και προσπαθούσε να τους προσφέρει μια καλύτερη ζωή τον μονομάχο διαδέχτηκε στον θρόνο ως προσφυγή πρέσβη γενιές κομιστής Λάμπος που είχαν ιδίως του από την κόρη του Άγγλου βασιλιά και αποδείχτηκε πολύτιμος βοηθός του πατέρα του |
_version_ |
1782816544921747456 |
description |
Σύντομη αναφορά στην ιστορία του κράτους του Κιέβου μετά τον θάνατο του Γιαροσλάβ του Σοφού έως τη διακυβέρνηση του Βλαδίμηρου Μονομάχου.: Φέσσα αναφερθήκαμε στην πρώιμη έτσι περίοδο της ιστορίας του κράτους του κιέβου και μιλήσαμε και για τον χριστιανισμό στον οποίο πρωτοστάτησαν η πριγκίπισσα όλγα και Βλαδίμηρος έτσι έντονος στην πλάτη μηρούς με τον βλαδίμηρο έχουμε τον επίσημο χριστιανισμό του κράτους της ρωσίας είπαμε ότι καταργείται η δόλια τρεις και με την είσοδο της ρωσίας στον χριστιανισμό από το βυζάντιο αρχίζουν να διεισδύουν στη ρωσία διάφορα βυζαντινά πολιτισμικά πρότυπα η προσέγγιση στην Εύβοια με την πραγματικότητα είναι πιο εμφανής την περίοδο που ανέλαβε την εξουσία ο γιώργος και διάδοχος του Βλαδίμηρου για νοσήλια ενώ λεγόμενος Γιάροσλαβ σοφούς Γιάροσλαβ βασίλεψε από το 1000 19 μέχρι το 1054 βλέπετε έχουμε μια μακρόχρονη περίοδο βασιλείας τυχερός να οι ρωσικές πηγές και κυρίως το χρονικό του νέστορα τον περιγράφουν ως φίλο των βιβλίων πολύγλωσσο άτομο που χειρίζεται τέσσερις γλώσσες και ως ιδρυτή ένα αντιγραφή στο Κίεβο 1037 στο αντιγράφει τον εαυτό θα γίνει οι μεταφράσεις βυζαντινών έργο στη λατινική γλώσσα έτσι γι αυτόν τον λόγο λέγεται ότι ιδρύθηκε τελικά το γραφείο για προκειμένου να γίνουν μεταφράσεις βυζαντινών έργο στη γαλλική γλώσσα το προσωνύμιο σοφός γιατί μιλάμε για τον Γιάροσλαβ σοφό δηλώνει το ενδιαφέρον που έδειχνε ο Γέρος να για την ανάπτυξη μίας γραμματείας η οποία δε θα ήταν προσανατολισμένη μόνο σε έργα βιολογικού χαρακτήρα αλλά και κοσμικά καθώς και την ανάπτυξη της παιδείας του της παιδείας γενικότερα της ρωσικής παιδείας στη χώρα του η περίοδος του Γιάροσλαβ χαρακτηρίζεται επίσης από μια έντονη οικοδομική δραστηριότητα ο ηγεμόνας αυτός γνωρίζουμε ότι ήταν 6η τώρα ας τον πρώτο μόνον στη ρωσία δηλαδή του αγίου Γεωργίου και της αγίας ειρήνης επίσης στην περίοδο του Γιάροσλαβ ολοκληρώνεται ο καθεδρικός ναός της αγίας σοφίας στο κίεβο όποιος χτίστηκε από βυζαντινούς τεχνίτες κατά το πρότυπο του ομώνυμου ναού της κωνσταντινούπολης ετσι κατά το πρότυπο δηλαδή της αγίας σοφίας της κωνσταντινούπολης ναός της αγίας σοφίας θεωρείται ως ένα από τα ωραιότερα αρχιτεκτονικά μνημεία της εποχής του και αντικατοπτρίζει φυσικά τη χριστιανική πλέον χροιά του κράτους του και στην οικονομική δραστηριότητα του Γιάροσλαβ ανήκει επίσης η λεγόμενη Χρυσή πύλη του κίεβο που ήταν ένα πύργος κατασκευασμένος αποκλίνει φόρους με ένα αψίδα ως προέκταση του πύργου τση και πάνω από την αψίδα υψωνόταν κατά το βυζαντινό πρότυπο και μια εκκλησία αφιερωμένη στον ευαγγελισμό της θεοτόκου η έρευνα θεωρεί σήμερα ως δεδομένο ότι η εντατική οικοδομική δραστηριότητα των Βλαδίμηρου και τυχερός να επιτάχυνε αποφασιστικά την πολεοδομική μετεξέλιξη έτσι τις πωλήσεις κίεβο από ένα μικρό οχυρωμένο οικισμό σε μια μεσαιωνική μεγαλούπολη από τη στιγμή που έχουμε έτσι την οικοδόμηση διαφόρων μεγάλων κτισμάτων όπως είναι οι νέοι αιώνος του αγίου Γεωργίου ένα της αγίας ειρήνης του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Καθεδρικός ναός της Σοφία και πολλών άλλων βλέπουμε ότι σιγά σιγά πολύ του κίεβο μεταμορφώνεται σε μια μεγαλούπολη ανάλογη με τις μεγαλουπόλεις εκείνης της εποχής στο εξωτερικό το κράτος του κίεβο προσπάθησαν με να μιμηθούν μάλλον το κίεβο εξαπολυθεί κι εγώ προσπάθησαν να μιμηθούν αργότερα και άλλες πόλεις της ρωσίας όπως είδαν τον όγκο και αργότερα τον βλαντιμίρ στην ηγεμονία τους τα σημειώνω τις πόλεις στο πλαίσιο της νομοθετικής δραστηριότητας τυχερός να εντάσσεται η πρώτη κωδικοποίηση ρωσικού εθιμικού δικαίου της πράβντα όρους για επίσης ο Γιάροσλαβ κωδικοποίησε και κανόνες του εκκλησιαστικού δικαίου και δημιουργήθηκε οδηγούμενος κώδικας Γέρος ένα έτσι γουστάρω Γιάροσλαβ η συλλογή αυτή συμπληρώνει τις διατάξεις του παλαιότερου κώδικα του Βλαδίμηρου στον τομέα του οικογενειακού δικαίου και διασώζει μια πληθώρα πληροφοριών και την κοινωνική κατάσταση της χώρας καθώς και για την πρόοδο στην εκκλησιαστική οργάνωση χρέη και οι δύο αυτοί κώδικες και η πράβντα ρουσφέτια και τον σταύρο για νοσήλια αποτελούν σημαντικά νομοθετικά εργαλεία εκείνη την περίοδο στο κράτος Τουρκία στην επιτάχυνση όμως της χειραφέτησης του ρωσικού πολιτισμού από το βυζαντινό θα συντελέσει η κατάσταση και οι πολιτικές σχέσεις στις αρχές του δεκαετίας της τέταρτης δεκαετίας του μπέκα του αιώνα που συνδέονται με τον βυζαντινό ρωσικό πόλεμο 1043 εκείνη την περίοδο πίεζε τίνος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος O 9ος Μονομάχος τότε ο γιος του Γέρος να λάβει μηρούς είχε εκστρατεύσει εναντίον της κωνσταντινούπολης χωρίς όμως να έχει κάποια επιτυχία υπήρχε μια ιδιαίτερη κατάσταση στο βυζάντιο του προφανώς οι ρώσοι ήθελαν να προσφέρουν υποστήριξη στον επαναστάτη δεν δίνω στρατηγό γεώργιο Μαγκάκη όποιος αφού αυτό ανακηρύχθηκε σε αυτοκράτορα ήρθε σε σύγκρουση με τις δυνάμεις του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του ένατου η σύγκρουση αυτή είχε διαρκέσει αρκετά χρόνια τότε έτσι και δεν σταματήσαμε την ανακωχή του 1046 αλλά κυρίως με τον γάμο της βυζαντινής πριγκίπισσας έτσι μιας βυζαντινής πριγκίπισσας με τον να γιο του Γέρος να και την ενθρόνιση του πρώτου Μητροπολίτη ρωσικής καταγωγής του Ιλαρίωνα η περίοδος για νοσήλια χαρακτηρίζεται συχνά ως Χρυσή εποχή του κράτους στο κίεβο ένα χαρακτηριστικό της εξουσίας του κυρίως στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής ήταν σύναψη γάμου με την αστικούς οίκους της Ευρώπης αυτό είχε ως συνέπεια να συνδεθεί ο Γέρος να με συγγενικούς δεσμούς με τα ευρωπαϊκά κράτη και σας εξηγώ τι σήμαινε αυτό που ο ίδιος ήταν παντρεμένος με την κόρη τους σούρι ΔΟΥ ηγεμόνα η οποία ταυτόχρονα ήταν και αδελφή της βασίλισσας της πολωνίας ενώ έστειλε ως νύφες τις τρεις κόρες του στις αυλές της νορβηγίας της γαλλίας και της ουγγαρίας επίσης οι δύο γιοι του καιρός να ο Ιγκόρ και ως γιατρός να παντρεύτηκαν πριγκίπισσες από τις αξονική αριστοκρατία ένα συμβόλου της μια συγγενή του Βυζαντινού αυτοκράτορα Κωνσταντίνου μονομάχοι οδύσσειας αλλά γιος του 1000 την αδελφή του πολωνού ηγεμόνα οπότε πώς κατάλαβε ένα όλες αυτές οι επιμιξία άλλες βοήθησαν τον γιατρό σου να αποκτήσεις στενότερους δεσμούς με τους δυνάστη 20 20 της Ευρώπης αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία αντιπρόσωποι όλοι στο κίεβο έτσι με πρέσβεις οι οποίοι είχαν πλέον και έδρα στην πολιτική Ε.Ε. το κίεβο απέκτησε μια κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα η οποία ευνοούσε την ανάπτυξη και διαφορετικών πνευματικών επιρροών και τάσεων έτσι δεν είναι πλέον μόνο οι Βυζαντινές επιδράσεις που έρχονται διεισδύουν στο κίεβο πλέον έχουμε ευρωπαϊκές επιδράσεις η ρωσία με τον τρόπο αυτό όχι μόνο συνειδητοποιούσε την ισοτιμία της μετά υπόλοιπα σύγχρονα κράτη σε όχι στις αλλά προσπαθούσες φυσικά ανεκμετάλλευτη και προς όφελος της τις διασυνδέσεις αυτές Γιάροσλαβ εκτός από την διπλωματία επέλεξε και στρατιωτική δραστηριότητα η οποία οδηγεί σε σε επέκταση τα σύνορα της Ρωσίας έτσι γνωρίζουμε ότι επεκτάθηκε προς τα βορειοανατολικά μέχρι την περιοχή του Μπέλο ποδόσ αιρο έτσι έτσι μπαίνουν και 100 ευρώ σημαίνει λευκοί οίνοι είναι αρκετά προς τα βόρεια μπορείτε να τα βρείτε επίσης επεκτείνεται σύνορα μέχρι το βόλγα και ίδρυσε εκεί ένα πόλη με το όνομα του έτσι το Γιαροσλάβλ το γένος ἀλλά βρίσκεται περίπου 120 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της μόσχας η παράδοση αποδίδει στο ότι εγκαίρως να και τη σύνταξη ένα κανονισμού περί διαδοχής στο θρόνο του κιέβου πρόκειται για το λεγόμενο PSI ώρα έτσι θεσμός της πρέσβη για εννοίας στα δικά σύμφωνα με τον θεσμό της πρεσβείας μιας ο μεγαλύτερος αδερφός πρεσβύτερος δηλαδή είχε την προτεραιότητα στην άσκηση της εξουσίας και ομολόγους του όφειλε να γίνεται Σεβαστός από τους νεότερους αδερφούς του σκοπό του ρώσου ηγεμόνα ήταν να προλάβει με τις γραπτές αυτές διατάξεις στις δικαστικές διαμάχες ανάμεσά μας τους γιους του για πιο λόγο έτσι φοβόταν ότι μετά θα μετά τον θάνατό τους ξεσπούσαν διάφορες δικαστικές έριδες που θα οδηγούσαν σε θάνατο κάποια από τα παιδιά του και είχε καλή πήρα γιαυτό ο Γέρος να έτσι επειδή αμέσως μετά τον θάνατο του πατέρα του του Βλαδίμηρου ο μεγαλύτερος αδερφός του για το πόσο αφού είχε καταλάβει το κίεβο δολοφόνησε τρεις από τους αδελφούς του τον γέρο πόρων καθώς και τους μπορείς και το τι λέει έτσι μπορείς και δηλαδή είναι γνωστή μάρτυρες της Ρωσίας για τους οποίους μιλήσαμε χθες γελούσαμε βέβαια κατόρθωσε 1019 να καταλάβει την εξουσία αφού εξουδετέρωσε τον για τον πόνο το κύρος του Γέρος να αντικατοπτρίζεται και σε μια επιγραφή από τον Ναό της Αγίας Σοφίας του κίεβο η οποία είχε γραφτεί λίγο μετά τον θάνατο του στην επιγραφή αυτή για νοσήλια αποκαλύπτεται έξαρχος έτσι είναι ένα τίτλος ο οποίος στις γραπτές πηγές της εποχής χρησιμοποιείται μόνο για τον βυζαντινό αυτοκράτορα ωστόσο υπάρχει υπήρχε η απεικόνιση στον Αώο του Βυζαντινού αυτοκράτορα μεστή φωτοστέφανο απεικόνιση αυτή δεν σώζεται σήμερα αλλά έχουμε πληροφορίες ότι έτσι υπήρχε η επίπονη απεικόνιση του βυζαντινού αυτοκράτορα με φωτοστέφανο και τον Γιάροσλαβ να τον προσκυνά ο Γέρος δε φορούσε φωτοστέφανο έτσι έχουμε μια ουσιαστικά να δήλωσε της πολιτικής υπεροχής του Βυζαντινού τώρα έτσι οι Ρώσοι δέχονται την πολιτική αυτή επιρροή υπεροχή του υδάτινου αυτοκράτορα τοιχογραφίες και τα ψηφιδωτά της αγίας σοφίας του κιέβου θεωρήθηκαν ως ώριμα έργα βυζαντινών ζωγράφος οι οποίοι δεν προέρχονταν από αρετή από τη σχολή της Κωνσταντίνου που όλης όσον αφορά την γραμματεία της εποχής πρέπει να τονίσουμε ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα email ομιλία περί νόμου και χάριτος του μητροπολίτη κιέβου Ιλαρίωνα που γράφτηκε στα μέσα του δέκατου αιώνα λοιπόν μετά το θάνατο του γερουσία όπου το 1054 συμφώνησαν οι τρεις μεγαλύτεροι γι αυτό boys για συναυλία ως όσο για το ισλάμ ως και ως σύμβολο να σχηματίσουν ένα τριανδρία και να κυβερνήσουν από κοινού αυτό το έκαναν με την ελπίδα ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν καλύτερα όχι μόνο τις απαιτήσεις παράλληλα μέλη μένων από την κατανομή ρωσικού κράτους ανησυχιών του Γιάροσλαβ αλλά και τον κίνδυνο από το είναι στα επτά όπου είχε εγκατασταθεί ένα νέος ρομαντικός και επιθετικός λαός και κόμμα η κομπανία εμφανίζονται στις ρωσικές πηγές πως όλο αυτό έτσι αντλείται δηλαδή κα έτσι στα κείμενα όλο αυτό να ξέρετε ότι πρόκειται για τους κουβανούς τα πρώτα 15 έτη λειτούργησε αυτή η τριανδρία σχετικά ομαλά δεν υπήρχαν σημαντικά προβλήματα μετά όμως αρχίζουν τα σοβαρά προβλήματα έχουμε δυσαρέσκεια του λαού συνωμοσίες πολεμικές διαμάχης με τους πανύψηλους Γέρος La κ.ά. 1068 ύστερα από μια η που υπέστη από τους κουμάρ το κράτος του κίεβο αρχίζει μια αντίδραση των κατοίκων του κιέβου στη συνέλευσή τους αποφασίζουν την εκδίωξη του πρέσβη γένους ίσια συλλάβουν από την έδρα του και τον επόμενο χρόνο όμως επιστρέφει ο ίσιες La και με τη βοήθεια πολωνικών στρατευμάτων τώρα αρχίζει να τιμωρεί πόρους από αυτούς που είχαν εμπλακεί στην εκδίωξη του ως θεσμός της πρέσβη για μιας λειτουργίας για τρεις χρόνια ακόμη και βλέπουμε ότι το 1073 εκδιώκεται όχι για σένα για δεύτερη φορά από την έδρα του και αυτή τη φορά καταφεύγει στην πολωνία όπου είχε και αναζήτηση όπως είπαμε καταφυγίου και την πρώτη φορά υπονοώ πως δεν το δέχονται Ετσι δεν το θέλουν πια τότε στρέφεται προς το γερμανό αυτοκράτορα τον ερρίκο τον Δ και ακολούθως προς τον πάπα της ρώμης και κάνει μια ενέργεια η οποία δεν με την οποία θα συμφωνήσει ο ρωσικός λαός έτσι υπόσχεται στον πάπα ότι θα οδηγήσει στην εκκλησία της ρώμης στην παπική εκκλησία και ευφυώς αναγνωρίζει τον πάπα ως κορυφή έτσι της ρωσικής εκκλησίας όπως σας είπα προκαλείται μια πολύ μεγάλη σκιά εναντίον του στο κίεβο και αυτό τον αποξενώνει φυσικά από τους κόλπους της ρωσικής ορθόδοξης εκκλησίας που πέσει πολύ σημαντικό ρόλο εκείνη την περίοδο ψεύτη νεοσύστατη ρωσική εκκλησία οι πολωνοί μετά από πίεση του ερρίκου του τέταρτου βοηθούν ως ένα σημείο τόνισε άσυλα τον οποίος κατορθώνει μόνο μετά το θάνατο τους για το λαό μου 1076 να επιστρέψει και πάλι στο κίεβο θα κυβερνήσει για λίγους μήνες γιατί θα σκοτωθεί γρήγορα σε μια εκστρατεία που έκανε εναντίον των νησιών ως τελευταίος της τριανδρίας ανέρχεται στο θρόνο σε βόλο διακυβέρνησή του σε Βολιώτη διαρκεί 15ετή 1078 μέχρι το 1903 και χαρακτηρίζεται από συνεχείς εμπνεύστηκε στη διαμάχη της στον αγώνα εναντίον του ΣΕΜΠΟ λόγω της παίρνουν μέρος έντονα έξι ανίψια του και μάλιστα έχουν την υποστήριξη των ομάδων της στέπας νομάδες αυτοί δε χάνουν την ευκαιρία να ενεργούν ληστρικές επιδρομές στην ρωσική ηγέτη να την LaFerrari μόνο κενά αποτυπώνει 1000 κατοίκους της έτσι στα σκλαβοπάζαρα της ανατολής η απόλυση του πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες ακόμη και όσοι γλιτώνουν από το θάνατο και την αιχμαλωσία ήταν οικονομικά κατεστραμμένη νομάδες τους είχαν πάρει τόσο έτσι άμεσα της εργασίας τους εργαλεία κλπ έκαιγαν τα σπίτια τους η παραγωγή ήταν αναγκασμένη να δανείζεται του με υπέρογκους τόκους και γαιοκτήμονες έτσι εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση όταν οικονομικά αδύνατοι δεν μπορούσαν να εξοφλήσουν τα χρέη τους τους έπαιρναν ως σύμβουλος έτσι στις ιδιοκτησίες τους επίσης όσοι είχαν καταφύγει ως πρόσφυγες σε άλλες περιοχές της χώρας οι οποίες δεν είχαν δεχθεί αυτές τις επιθέσεις από τους νομάδες και αυτοί πληρώνουν πολύ λιγότερο έτσι σε σχέση με τον ντόπιο πληθυσμό δηλαδή τους εκμεταλλεύονταν η καινούργια εργοδότες στους το μέγεθος αυτής της οικονομικής καταστροφής και τις συνέπειές της μας περιγράφει έτσι με γλαφυρό τρόπο το χρονικό του νέστορα υπομονή το χρονικό του νέστορα είναι ένα πολύ σημαντική πηγή σημαντικότερη έλεγα για την πρώιμη ρωσική ιστορία και σας διαβάζω σε μετάφραση ένα χωριού έτσι από το χρονικό του νέστορα μετά από σύντομη πολιορκία παραδόθηκε σε εκείνους δηλαδή τους Μανούσο οχυρωμένη πόλη τορπίλες επειδή οι κάτοικοί της είχαν εξουθενωθεί από την πείνα νομάδες καθώς ήταν λεηλάτησαν τις νότιες περιοχές Τουρκία και του περιέργειας αλλά και οδήγησαν σε αιχμαλωσία σε άλλες περιοχές πλήθη ολόκληρα από ρώσους άνδρες και γυναίκες ένα μεγάλος όμως πλήθος χριστιανών βρέθηκε σε κατάσταση έσχατης εξάντλησης περίεργοι ποιοι βασανισμένη εξασθενημένη από το κρύο με τα πρόσωπά τους χαραγμένα από την πείνα τη δίψα και την δυστυχία με τα σώματά τους μαυρισμένα από τα χτυπήματα καθόσουν βάδισαν στην οδυνηρή τους πορεία γυμνοί και ξυπόλητοι με τα πόδια εξάσκηση με ένα από τα αγκάθια προς μια άγνωστη χώρα χωράμε Marc Marquez φίλες με δάκρυα απόκρημνο όταν ένα τον άλλον από την πόλη προερχόμενου και άλλοι από το χωριό κατάδικο μου έτσι βλέπετε αυτή την εικόνα της εξαθλίωσης αυτόν τον άνθρωπο τύπος την περιγράφουν το χρονικό του νέστορα το τραγικό όμως σας στην όλη ιστορία η επικύρωση οι ίδιοι Ρώσοι ηγεμόνες συμπεριφέρονταν με την ίδια βαρβαρότητα στις περιοχές των συγγενών τους έτσι γιατί βλέπουμε ότι έχουμε με τον θεσμό της τρίτης γενιάς έτσι διάφοροι ήχοι οι Ρώσοι έχουν δικαίωμα στην κατανομή της εξουσίας έχουν την δική τους περιοχή εκεί λοιπόν περιπολούσαν λεηλατούσαν στις περιοχές αυτές που ανήκαν στην εξουσία των συγγενών απόψε μολονότι ήταν τελευταίος ηγεμόνας από τη γενιά των τριών γιων για Ρωσία αναπτύσσουν σειράς διάδοχοι είχαν τώρα η εμμονή του Γιάροσλαβ έτσι σύμφωνα με την με τον κανόνα αυτό της διαδοχής ετσι με το θεσμό της τρίτης γενιάς τον θρόνο του κιέβου κατέλαβε όσο για τον πολ όποιος ήταν γιος του βασιλιά τις πληγές του λαού η διακυβέρνηση του για το πόσο χαρακτηρίζεται από έντονες προσπάθειες να περιορίσει τις δυναστείες έριδες και να αποτρέψει φυσικά και τον εξωτερικό κίνδυνο γιατί αυτά είναι τα δύο προβλήματα που απασχολούν εκείνη την περίοδο το κράτος και οι δικαστικές έρευνες και νομάδες έτσι οικουμένη παρά τις αρχικές αποτυχίες που είχε όμως για το πόσο κατόρθωσε τελικά με τη βοήθεια του ξαδέρφου του Βλαδίμηρου το μονομαχία να οργανώσει μια συνάντηση έξι ρώσων ηγεμόνων αυτή συνάντηση έγινε το 1097 στο οχυρό Bloomberg που βρισκόταν βόρεια του κίεβο Σκοπός της συνάντησης ήταν να λάβουν μέτρα προκειμένου να περιορίσουν αυτές τις έρευνες και να αντιμετωπίσουν τελικά τους ακόμα τσάμπα ήταν ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για τη ρωσία τότε λοιπόν συμφώνησαν οι ρώσοι και οι μόνες να ενώσουν τις στρατιωτικές τους δυνάμεις εναντίον του κοινού εχθρού αυτό ήταν το ζητούμενο από την εκκλησία έτσι και η εκκλησία ζητούσε επίμονα από τον ηγεμόνα να αντιμετωπίσει τους κουβανούς η δεύτερη σπουδαία απόφαση της συνόδου αυτής στο Λίμπερετς τιτανίου of αίτηση της αρχής ότι κάθε υγιή μονάς μπορούσε να θεωρεί το τμήμα της χώρας το στο οποίο διακυβέρνησης έτσι ως άκρο κλήρο προσπαθεί μόνη με την απόφαση αυτή εγκαταλείπεται πλέον αυτή η πολιτειακή πρακτική της εναλλαγής των ηγεμόνων στις έδρες δηλαδή δεν θα ισχύει όταν πέθανε πρεσβύτερος ηγεμόνας τον διαδέχεται στην έδρα του ΚΚΕ κλπ που αμέσως ο δεύτερος στη σειρά επόμενο στη σειρά τον κάθε υγιή μονάδας θα εγκατέλειπε στο μέλλον την έδρα του μόνο στην περίπτωση που θα ήταν αναγκαίο λόγω διαδοχής έτσι που όταν λένε φέτα παίζει πηγαίνεις οι υπόλοιποι ηγεμόνες δεν χρειαζόταν να φεύγουν από τις έδρες τους έτσι ακολουθούν δηλαδή αυτό το σύστημα της διαδοχικής ανάληψης των διαφόρων περιοχών πατάω σκληρός επίσης θα μπορούσε από δω και πέρα να περιέρχεται και στους απογόνους κάθε ηγεμόνα και αυτό ήταν πολύ σημαντικό για το ταιπεδ θα εξαιρεί παρά να οι προστριβές με τους ανηψιός του κάθε για μόνο έτσι όταν πέθανε παπάδες οι συναντήσεις αυτές των ρώσων ηγεμόνων Cine συνεχίστηκαν αλλά οι αποφάσεις του μάλλον δεν ήταν αποδεκτές από όλους ωστόσο σχηματίστηκε ένα ενιαίο εκστρατευτικό σώμα με επικεφαλής τον άσχετο λοιπόν και τον Βλαδίμηρο μονομάχο όποιος ήταν ένα έμπειρος στρατιωτικός και κατάφερε διαδοχικά να νικήσει τους κουβανούς έτσι έχουμε νίκες εναντίον του μανώλη του 1103 το 1107 το 1111 και χημικές αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα να απελευθερώθηκε πάλι ο δρόμος προς το Βυζάντιο έτσι γιατί κουμάντο έκλειναν αυτή την οδό προς το Βυζάντιο που ήταν πάρα πολύ σημαντική για το εμπόριο της ρωσίας αποφασιστικός ρόλος στην προετοιμασία καθώς και στρατιωτικοί εκτέλεση αυτών των επιχειρήσεων αν και μάλλον στον βλαδίμηρο μονομαχία έτσι που σε όλες τις πηγές εμφανίζεται ως ένα πολύ ικανός στρατιωτικός Μονομάχος Βλαδίμηρος Μονομάχος δεν περιορίστηκε μόνο στην αμυντική πολιτική αλλά προέλαση του ίδιου ως σε βάθος προς την στέπα και κατόρθωσε να νικήσει εκεί τους κουβανούς οι οποίοι ήταν απροετοίμαστη δεν περίμεναν μια τέτοιου είδους αντίδραση ήταν συνηθισμένοι να επιτίθενται αυτή δεν περίμενε δεν περίμεναν οι κουβανοί ότι οι ρώσοι θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν στα επτά το μεγάλο κύρος που απέκτησε από τις επιτυχίες αυτές ο Βλαδίμηρος μονομάχους τώρα ανέβασε πολύ στην εκτίμηση του λαού και παρακίνησε αυτή η αντίδραση τους κατοίκους του κιέβου μετά τον θάνατό τους το PSI το ποσό να του προσφέρουν τη διακυβέρνηση της χώρας έτσι ήθελαν δηλαδή κάτοικοι του κιέβου τον Βλαδίμηρο στην ηγεσία της χώρας του Βλαδίμηρου μόνο μα ο Βλαδίμηρος Μονομάχος βασίλεψε από το 1913 μέχρι το 1125 εσωτερική κατάσταση που βρήκε στη Ρωσία δεν ήταν καλή έχουμε πολύ υψηλές τιμές σταδιακά στα δημητριακά και στα άλλα αυτό προκαλούσε την αντίδραση του λαού εναντίον των αξιωματούχων και σκέφτεται το αλάτι έτσι ενώ Χρυσός του μεσαίωνα χωριστά αλλά δε μπορούσε να δει δεν μπορούσα να διατηρηθούν τα τρόφιμα από τα απαραίτητα κι αυτή γι αυτό η τιμή του ήταν πάντα υψηλή αλλά αυτή την περίοδο είναι ακόμη πιο υψηλή Βλαδίμηρος Μονομάχος επιβεβαιώνει και στους διαδόχους φρόντισε να προσαρτήσει τη δική του πατρώα γη στην επικράτειά της δικής του της μάλλον της νέας έδρας του έτσι του κίεβο με το με την πράξη αυτή συγκέντρωσε περίπου τα δύο τρίτα της ρωσικής γης έφτανε πάρα πολύ σημαντικό γιατί αποθάρρυνε τους ανιψιός του για το πόσο να αντιδράσουν έτσι έχει μια πολύ μεγάλη επικρατείας διαφέρει στη διάθεση του οπότε οι ανιψιοί φοβούνται να αντιδράσουν όσο μάλιστα το έκαναν καθαιρεθεί καν από τις έδρες τους τα εσωτερικά μέτρα τώρα που πήρε όπλα διμερώς Μονομάχος για να αντιμετωπίσει την άσχημη κατάσταση που επικρατούσε στον κοινωνικό τομέα τέτανο ότι ανανέωσε τη δημοτική αρχή του κι εγώ κατήργησε την υποδούλωση λόγω χρέους έτσι στους τοκογλύφους τοκογλυφία όταν θα μπορούσα οι χωρικοί για παράδειγμα να πληρώσουν τα δάνεια που είχαν λάβει από αυτούς έτσι τους υπόδουλων και επίσης απαγόρευσε τα δάνεια τα βραχυπρόθεσμα δάνεια με πολύ υψηλούς στόχους τα μέτρα αυτά κωδικοποιήθηκαν και μπήκαν κανονικά έτσι στη νομοθεσία της χώρας την πρόνοια για τους φτωχούς και την φιλανθρωπία ως υποχρέωση πλέον του ηγεμόνα τονίζει ο δημιουργός Μονομάχος στο έργο που συνέταξε ο ίδιος τη λεγόμενη νουθεσία κόουτς αλλά ξέρει οκ και νουθεσία είναι η πολιτική και πνευματική υποθήκη την οποία απευθύνει Βλαδίμηρος Μονομάχος προς τους γεωργούς και τους διαδόχους του και ταυτόχρονα βέβαια αποτελεί ένα από τα ωραιότερα κείμενα της παλινόρθωσης της γραμματείας νουθεσία βλέπουμε ότι είναι εμπνευσμένη από την χριστιανική διδασκαλία για κοινωνική δικαιοσύνη για πρώτη φορά διατυπώνονται στα ρωσικά θεμελιακές αρχές της πολιτικής θεωρίας του βυζαντίου όπως είναι φόβους θεού που πρέπει να διαθέτει κάθε ηγεμόνας η αγάπη προς τους συνανθρώπους και η ευθύνη για αυτούς γενναιότητα του καταφυγίου μόνα προκειμένου να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις στη όλες μαζί αυτές οι αρετές θεωρείο Βλαδίμηρος Μονομάχος ότι πρέπει μέχρι να χαρακτηρίζουν κάθε χριστιανό ηγεμόνα Μονομάχος διέθετε επίσης αξιόλογες οργανωτικές αρετές κατόρθωσε να εντάξει στο κράτος του του Φοίνικος λαούς ούτε είναι οι πρόγονοι των έστω μόνον και έχει αυγό καθώς και τους μαύρους νεαρούς του βόλγα το προσωνύμιο οδού Μονομάχος υπενθυμίζει τους δεσμούς συγγένειας του ρώσου ηγεμόνα με το Βυζάντιο έτσι ο ίδιος ο Βλαδίμηρος Μονομάχος ήταν συγγενείς από την πλευρά της μητέρας του με τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνου 9ο τον μονομάχο και επίσης πάντρεψε την κόρη του μαρίνα με τον λέοντα διογένη έτσι τον γιο του αυτοκράτορα Ρωμανού τελικά με το όνομα το όνομα αφού συνδέει την αστική παράδοση της ρωσία το περίφημο στέμμα το μονομάχο έτσι ίσως άδικα ονόμασαν έκανε δώρο στον βλαδίμηρο μας από του βυζαντίου και με το οποίο στο εξής θα στρέφονταν όλοι οι ηγεμόνες και τσάρος της ρωσίας η διακυβέρνηση του κράτους του κιέβου από τον μονομάχο ταυτίζεται παράλληλα με μια περίοδο αναγέννησης του κράτους κίεβο έτσι αποκτά και πάλι ιδιαίτερη έντονη και ισχύει και γενικά έξι όπλα διμερώς Μονομάχος έχει μείνει στην ψυχή των ρώσων να ως ένα χριστιανός ηγεμόνας όποιος σκεφτόταν να τους υπηκόους του και προσπαθούσε να τους προσφέρει μια καλύτερη ζωή τον μονομάχο διαδέχτηκε στον θρόνο ως προσφυγή πρέσβη γενιές κομιστής Λάμπος που είχαν ιδίως του από την κόρη του Άγγλου βασιλιά και αποδείχτηκε πολύτιμος βοηθός του πατέρα του |