id |
b2c4f569-3c08-4dea-aa30-478831768354
|
title |
Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δήμου Παλλήνης /
|
spellingShingle |
Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δήμου Παλλήνης /
|
publisher |
DimosPallinis
|
url |
https://www.youtube.com/watch?v=pLfpKgtIiDQ&list=PLXgEiUoredvsdDqxAOC2LUw_TZUMUeB45
|
publishDate |
2014
|
language |
el
|
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/2024/0326/3660/443d/73c1/0bc5/d265/24c0/202403263660443d73c10bc5d26524c0.jpg
|
organizationType_txt |
Δημόσιος τομέας
|
durationNormalPlayTime_txt |
617
|
genre |
Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
|
genre_facet |
Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
|
asr_txt |
Το επόμενο θέμα είναι Δίκτυο Κοινωνικής Ελληλεγγύης Δήμο Παλίνης και το λόγιο έχει η κοδέσπινα η κυρία Κουνενάκη. Κύριες και κύριοι δήμαρχοι, αγαπητοί εναπομείναντες φίλοι, έχουμε μείνει λίγοι. Εμπλέξαμε από το σύνολο της κοινωνικής πολιτικής που ασκείται στο Δήμο Παλίνης, να θέσουμε προς συζήτηση και να σας παρουσιάσουμε και το σκεπτικό, το Δίκτυο Κοινωνικής Ελληλεγγύης του Δήμου μας. Στην συζήτηση που προηγήθηκε, συμφωνήσαμε ότι η κοινωνική πολιτική είναι η οργανωμένη παρέβαση του κράτους, με στόχο την κάλεξη διαπιστωμένων αναγκών για την κοινωνική συνοχή. Άρα, αυτονόητα, το κράτος είναι ο επιτελικός φορέας για το σχεδιασμό και την άσχηση κοινωνικής πολιτικής, αφού είναι εκείνος ο φορέας που καθορίζει το θεσμικό πλαίσιο, εξειδικεύει τα μέτρα πολιτικής και αποφασίζει για την κατανομή των πόρων και για τη δημιουργία των θεσμών. Και η ίδια επίστοση, ας να διορθώσει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, ο Σίμος ο Δανιηλίδης, είναι ότι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, στη χώρα μας, η άσκηση της κοινωνικής πολιτικής ήταν ελληματική. Και τα ελλήματα στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής αποδίδονταν σε έναν ή σε πολλούς από τους παρακάτω λόγους. Ο κοινωνικός σχεδιασμός, ο εθνικός κοινωνικός σχεδιασμός ήταν κατά κόρο βιωματικός, στηριζόμενος σε προσωπικές εκτιμήσεις, που δεν προέκυπτε μέσα από συστηματική και ποσοτικοποιημένη διάγνωση των πραγματικών αναγκών, ή ο κοινωνικός σχεδιασμός ήταν επίσης συγκυριακός και συσχετισμένος με θρηματοδοτήσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ή άλλων ευρωπαϊκών θρηματοδοτήσεων, βλέπε τα ΚΔΑΠ, το βοήθεια στο σπίτι και όλους αυτούς τους θεσμούς που δημιουργήθηκαν με τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σταθερή ροή θρηματοδότησης από την κεντρική διοίκηση. Εξαιτίας όλων των παραπάνω, ο κοινωνικός σχεδιασμός στην πραγματικότητα απήχε πάρα πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, που χαρακτηριζότανε κυρίως από μια πανσπερμία ασυντώνυστον και συχνά αλληλοκαλυπτώμενων παρεβάσεων. Στα παραπάνω ελλείμματα της άσκησης κοινωνικής πολιτικής, σε τοπικό επίπεδο προσθέθηκαν οι ανάγκες που δημιουργήθηκαν αφενός από τη διαδικασία συνένωσης που προέβλεπε ο Καλλικράτης και από τις συνέπειες μιας πρωτόγνωρης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Όταν το 2011 αναλάβαμε τη διοίκηση του νέου Καλλικρατικού Δήμου Παλίνης, είχε ξεκινήσει ήδη διαμόρφωση μιας άλλης πραγματικότητας, η οποία χαρακτηριζότανε κυρίως από μίωση εισοδημάτων, από άφηση των ποσοστών ανεργίας και από δημίωση της απασχόλησης. Σήμερα η κοινωνική πραγματικότητα που όλοι αντιμετωπίζουμε είναι μια οδυνηρή πραγματικότητα. Δώθηκαν, αποτυπώθηκαν πολύ εύκολα με στοιχεία από τους εμπειρογνώμονες. Ποια είναι η κοινωνική πραγματικότητα στο Δήμου Παλίνης? 3.000 άνεργοι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΑΕΦ. 400 περίπου οικογένειες εξυπηρετούνται από το κοινωνικό μας παντοκολείο. 250 άτομα έχουν εξυπηρετηθεί από το Γραφείο Εξυπηρετικής Υποστήριξης. 170 μαθητές από το κοινωνικό φροντιστήριο. 350 περίπου βιβλιάρια ανασφαλίστων για το 2012 και 335 βιβλιάρια μέχρι σήμερα υποανανέωση. Σε αυτό το τοπίο που διαμορφώνεται τα τελευταία τρία χρόνια στη χώρα μας, οι θεσμοθετημένες δράσεις και οι θεσμοθετημένες αρμοδιότητες είναι προφανές ότι δεν είναι επαρκής για να καλύψουν τις φραγματικές κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν. Για το λόγο αυτό, εμείς ως Δήμος Παλίνης προχωρήσαμε στην υιοθέτηση μη θεσμοθετημένο το 2011, γιατί το κοινωνικό πατοπολείο θεσμοθετήθηκε το 2012, δράσεων κοινωνικής πολιτικής και βεβαίως χωρίς πρόσθετους πόρους πληματοδότησης υποκαθιστώντας το ρόλο του κοινωνικού κράτους. Στηριχτήκαμε στις παρακάτω παραδοχές. Η πρώτη παραδοχή ήταν ότι η κοινωνική πολιτική, όπως έχει διαμορφωθεί η κοινωνική πραγματικότητα, δεν μπορεί να εξατλείται στις υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας. Η κοινωνική πολιτική του Δήμου Παλίνης στις νέες συνθήκες που δημιουργήθηκαν θα πρέπει να αποτελείται από μια δέσμη μέτρων και ενεργειών που θα καλύπτουν τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί. Η δεύτερη παραδοχή πάνω στην οποία στηριχτήκαμε είναι ότι η κοινωνική πολιτική είναι μια αμφίδρομη διατικασία που δεν μπορεί απλώς να παρέχεται ή να προσλαμβάνεται παθητικά, αλλά που πρέπει να υλοποιείται από κοινού με την τοπική κοινωνία και με τις φορείς της τοπικής κοινωνίας. Μακριά από κάθε έννοια φιλανθρωπίας λοιπόν, που αναπαράγει ουσιαστικά το κοινωνικό χάσμα που δημιουργείται από το ίδιο το οικονομικό σύστημα, στηριχτήκαμε στην έννοια της αλληλεγγύης που περιλαμβάνει την ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών και της οργανωμένης συλλογικότητας στην κατεύθυνση της εθελοντικής προσφοράς. Τρίτη παραδοχή, η ενεργή συμμετοχή και η πολυδιάστατη αξιοποίηση του ανθρωκύλου κεφαλαίου, το οποίο θεωρούμε ότι είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για κάθε δήμο. Με βάση της παραπάνω παραδοχίας, στοχεύσαμε στη δημιουργία του δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης. Ήταν πολιτική επιλογή να δημιουργήσουμε αλληλοσυμπληρούμενες κοινωνικές δομές, για να δώσουμε ένα χέρι βοήθεια σε αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Ένα δίκτυο που θα κάλπται διαφορετικές ανάγκες των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Αυτή είναι η έννοια του δικτύου, έτσι εμείς την αντιλαμβανόμαστε, χωρίς να αποκλείουμε βεβαίως και τη συνέργεια πολλών φορέων. Σε αυτή την προσπάθεια συνέργησαν συλλογικότητες της πόλης φορείς εθελοντές και επιχειρήσεις. Με δεδομένο το κλίμα της πιστίας προς όποιον ασκεί η διοίκηση, δημιουργήσαμε αυτές τις δομές και δημιουργήσαμε επίσης κανόνες λειτουργίας που διέπονται από διαφάνεια και αξιοπιστία, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα θεσμικό πλαίσιο που θα μπορεί να διασφαλίσει τη συνέχεια. Οι κοινωνικές αυτές δομές είναι το κοινωνικό παντοβολείο, είναι το κοινωνικό φροντιστήριο, είναι το κοινωνικό φαρμακείο, είναι η διανομή των προϊόντων χωρίς μεσάζοντες. Ξεκινήσαμε με το λεγόμενο κίνημα της πατάτας που δεν ήταν άλλο παρά μια προσπάθεια αυτοργάνωσης και ελέγχου της τιμής των αγορατικών προϊόντων αφού το ίδιο το κράτος εξέλιπε και εκλείπη ένας μηχανισμός ελέγχου των τιμών για την προστασία του καταναλωτή. Δημιουργήσαμε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, το marketplace.gr, η οποία λειτουργεί ουσιαστικά ως ηλεκτρονικό δημοπρατήριο. Το γραφείο επίσης ψυχοκοινωνικής υποστήριξης που παρέχει τις υπηρεσίες του σε 250 περίπου άτομα. Την τράπεζα χρόνου. Δημιουργήσαμε την τράπεζα χρόνου που είναι προσανατολισμένη στη φιλοσοφία της ανταλλαφτικής οικονομίας και παράγειλα προάγειλου τον αθελοντισμό και την αλληλέγγια προσφορά. Έχουν ήδη εγγραφήσει σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα το τράπεζαχρόνου.gr 100 άτομα. Τέλος, οι παραπάνω δομές που δημιουργήθηκαν την τελευταία τριετία σήμερα, μόλις πριν από τρεις μήνες, υποστηρίζονται από τη σύμπραξη η οποία έχει δημιουργηθεί με το Δήμο Αγιές Παρασκευής με τη ΜΚΟΔ, δράσε. Μέσα από το πρόγραμμα, λοιπόν, δράσε αλληλέγγια κοινωνικές δομές αντιμετώπισης της φτώχειας στους δήμους Αγιές Παρασκευής και Παλίνης, έχουμε εξασφαλίσει την συνέχιση αυτών των δράσεων για μια διετία με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ. Κλείνοντας και ολοκληρώνοντας. Για το Δήμο Παλίνης, το υπόβαθρο στο οποίο οκοδομήθηκε το δίκτυο του νοηγικής αλληλεγγύης είναι η ίδια η τοπική μας κοινωνία. Η ενεργοποίηση της τοπικής κοινωνίας ήταν και παραμένη το μεγάλο στίχημα και νομίζω ότι το κερδίσαμε. Οι εθελοντές μας, η συλλογική φορείς, η κοινωνική ευαισθησία των επιχειρήσεων ήταν τα βασικά στατικά όλων μας των δράσεων. Η τραγική καθημερινότητα που διαμορφώνεται στη χώρα μας με τους χιλιάδες ανέργους, τους χιλιάδες χαμηλόμισθους και χαμηλοζηταξιούκους, τους άνεργους μικροεπιχειρηματίας επιβάλλει τη διατήρηση πάση θυσία αυτών των θεσμών που δημιουργήθηκαν και αυτών των δομών που δημιουργήθηκαν όχι μόνο στον Δήμο Παλίνης, αλλά και στην πλειοψηφία των δήμων για το επόμενο διάστημα. Η σημερινή ημερίδα μας δίνει τη δυνατότητα και προέκυψε και τη συζήτηση να προτάξουμε κάποια πρέπει. Πρέπει να προχωρήσει λοιπόν η δικτύωση όλων των φορέων που ασκούν κοινωνική πολιτική. Με έλφαση αν θέλουμε στα θεματικά δίκτυα μεταξύ των δήμων, υπόθηκαν παραδείγματα νωρίτερα, απαιτείται επίσης όμως μια στοχευμένη και εξειδικευμένη άσκηση κοινωνικής πολιτικής από τους ίδιους τους δήμους μέσα από την καταγραφή των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Τέλος, οφείλουμε σε κάθε περίσταση και σε κάθε ευκαιρία που μας δίνεται να υπενθυμίζουμε ότι το κράτος οφείλει να επανασχεριάσει την κοινωνική πολιτική λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές κοινωνίες, τους ωφελούμενους και τον οθλοντισμό. Και τέλος, οφείλει το κράτος να χρηματοδοτήσει τις ουσιαστικές δράσεις κοινωνικής πολιτικής. Σας ευχαριστώ πολύ.
|
_version_ |
1782816389438898176
|
description |
: Το επόμενο θέμα είναι Δίκτυο Κοινωνικής Ελληλεγγύης Δήμο Παλίνης και το λόγιο έχει η κοδέσπινα η κυρία Κουνενάκη. Κύριες και κύριοι δήμαρχοι, αγαπητοί εναπομείναντες φίλοι, έχουμε μείνει λίγοι. Εμπλέξαμε από το σύνολο της κοινωνικής πολιτικής που ασκείται στο Δήμο Παλίνης, να θέσουμε προς συζήτηση και να σας παρουσιάσουμε και το σκεπτικό, το Δίκτυο Κοινωνικής Ελληλεγγύης του Δήμου μας. Στην συζήτηση που προηγήθηκε, συμφωνήσαμε ότι η κοινωνική πολιτική είναι η οργανωμένη παρέβαση του κράτους, με στόχο την κάλεξη διαπιστωμένων αναγκών για την κοινωνική συνοχή. Άρα, αυτονόητα, το κράτος είναι ο επιτελικός φορέας για το σχεδιασμό και την άσχηση κοινωνικής πολιτικής, αφού είναι εκείνος ο φορέας που καθορίζει το θεσμικό πλαίσιο, εξειδικεύει τα μέτρα πολιτικής και αποφασίζει για την κατανομή των πόρων και για τη δημιουργία των θεσμών. Και η ίδια επίστοση, ας να διορθώσει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, ο Σίμος ο Δανιηλίδης, είναι ότι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, στη χώρα μας, η άσκηση της κοινωνικής πολιτικής ήταν ελληματική. Και τα ελλήματα στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής αποδίδονταν σε έναν ή σε πολλούς από τους παρακάτω λόγους. Ο κοινωνικός σχεδιασμός, ο εθνικός κοινωνικός σχεδιασμός ήταν κατά κόρο βιωματικός, στηριζόμενος σε προσωπικές εκτιμήσεις, που δεν προέκυπτε μέσα από συστηματική και ποσοτικοποιημένη διάγνωση των πραγματικών αναγκών, ή ο κοινωνικός σχεδιασμός ήταν επίσης συγκυριακός και συσχετισμένος με θρηματοδοτήσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ή άλλων ευρωπαϊκών θρηματοδοτήσεων, βλέπε τα ΚΔΑΠ, το βοήθεια στο σπίτι και όλους αυτούς τους θεσμούς που δημιουργήθηκαν με τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σταθερή ροή θρηματοδότησης από την κεντρική διοίκηση. Εξαιτίας όλων των παραπάνω, ο κοινωνικός σχεδιασμός στην πραγματικότητα απήχε πάρα πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, που χαρακτηριζότανε κυρίως από μια πανσπερμία ασυντώνυστον και συχνά αλληλοκαλυπτώμενων παρεβάσεων. Στα παραπάνω ελλείμματα της άσκησης κοινωνικής πολιτικής, σε τοπικό επίπεδο προσθέθηκαν οι ανάγκες που δημιουργήθηκαν αφενός από τη διαδικασία συνένωσης που προέβλεπε ο Καλλικράτης και από τις συνέπειες μιας πρωτόγνωρης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Όταν το 2011 αναλάβαμε τη διοίκηση του νέου Καλλικρατικού Δήμου Παλίνης, είχε ξεκινήσει ήδη διαμόρφωση μιας άλλης πραγματικότητας, η οποία χαρακτηριζότανε κυρίως από μίωση εισοδημάτων, από άφηση των ποσοστών ανεργίας και από δημίωση της απασχόλησης. Σήμερα η κοινωνική πραγματικότητα που όλοι αντιμετωπίζουμε είναι μια οδυνηρή πραγματικότητα. Δώθηκαν, αποτυπώθηκαν πολύ εύκολα με στοιχεία από τους εμπειρογνώμονες. Ποια είναι η κοινωνική πραγματικότητα στο Δήμου Παλίνης? 3.000 άνεργοι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΑΕΦ. 400 περίπου οικογένειες εξυπηρετούνται από το κοινωνικό μας παντοκολείο. 250 άτομα έχουν εξυπηρετηθεί από το Γραφείο Εξυπηρετικής Υποστήριξης. 170 μαθητές από το κοινωνικό φροντιστήριο. 350 περίπου βιβλιάρια ανασφαλίστων για το 2012 και 335 βιβλιάρια μέχρι σήμερα υποανανέωση. Σε αυτό το τοπίο που διαμορφώνεται τα τελευταία τρία χρόνια στη χώρα μας, οι θεσμοθετημένες δράσεις και οι θεσμοθετημένες αρμοδιότητες είναι προφανές ότι δεν είναι επαρκής για να καλύψουν τις φραγματικές κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν. Για το λόγο αυτό, εμείς ως Δήμος Παλίνης προχωρήσαμε στην υιοθέτηση μη θεσμοθετημένο το 2011, γιατί το κοινωνικό πατοπολείο θεσμοθετήθηκε το 2012, δράσεων κοινωνικής πολιτικής και βεβαίως χωρίς πρόσθετους πόρους πληματοδότησης υποκαθιστώντας το ρόλο του κοινωνικού κράτους. Στηριχτήκαμε στις παρακάτω παραδοχές. Η πρώτη παραδοχή ήταν ότι η κοινωνική πολιτική, όπως έχει διαμορφωθεί η κοινωνική πραγματικότητα, δεν μπορεί να εξατλείται στις υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας. Η κοινωνική πολιτική του Δήμου Παλίνης στις νέες συνθήκες που δημιουργήθηκαν θα πρέπει να αποτελείται από μια δέσμη μέτρων και ενεργειών που θα καλύπτουν τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί. Η δεύτερη παραδοχή πάνω στην οποία στηριχτήκαμε είναι ότι η κοινωνική πολιτική είναι μια αμφίδρομη διατικασία που δεν μπορεί απλώς να παρέχεται ή να προσλαμβάνεται παθητικά, αλλά που πρέπει να υλοποιείται από κοινού με την τοπική κοινωνία και με τις φορείς της τοπικής κοινωνίας. Μακριά από κάθε έννοια φιλανθρωπίας λοιπόν, που αναπαράγει ουσιαστικά το κοινωνικό χάσμα που δημιουργείται από το ίδιο το οικονομικό σύστημα, στηριχτήκαμε στην έννοια της αλληλεγγύης που περιλαμβάνει την ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών και της οργανωμένης συλλογικότητας στην κατεύθυνση της εθελοντικής προσφοράς. Τρίτη παραδοχή, η ενεργή συμμετοχή και η πολυδιάστατη αξιοποίηση του ανθρωκύλου κεφαλαίου, το οποίο θεωρούμε ότι είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για κάθε δήμο. Με βάση της παραπάνω παραδοχίας, στοχεύσαμε στη δημιουργία του δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης. Ήταν πολιτική επιλογή να δημιουργήσουμε αλληλοσυμπληρούμενες κοινωνικές δομές, για να δώσουμε ένα χέρι βοήθεια σε αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Ένα δίκτυο που θα κάλπται διαφορετικές ανάγκες των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Αυτή είναι η έννοια του δικτύου, έτσι εμείς την αντιλαμβανόμαστε, χωρίς να αποκλείουμε βεβαίως και τη συνέργεια πολλών φορέων. Σε αυτή την προσπάθεια συνέργησαν συλλογικότητες της πόλης φορείς εθελοντές και επιχειρήσεις. Με δεδομένο το κλίμα της πιστίας προς όποιον ασκεί η διοίκηση, δημιουργήσαμε αυτές τις δομές και δημιουργήσαμε επίσης κανόνες λειτουργίας που διέπονται από διαφάνεια και αξιοπιστία, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα θεσμικό πλαίσιο που θα μπορεί να διασφαλίσει τη συνέχεια. Οι κοινωνικές αυτές δομές είναι το κοινωνικό παντοβολείο, είναι το κοινωνικό φροντιστήριο, είναι το κοινωνικό φαρμακείο, είναι η διανομή των προϊόντων χωρίς μεσάζοντες. Ξεκινήσαμε με το λεγόμενο κίνημα της πατάτας που δεν ήταν άλλο παρά μια προσπάθεια αυτοργάνωσης και ελέγχου της τιμής των αγορατικών προϊόντων αφού το ίδιο το κράτος εξέλιπε και εκλείπη ένας μηχανισμός ελέγχου των τιμών για την προστασία του καταναλωτή. Δημιουργήσαμε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, το marketplace.gr, η οποία λειτουργεί ουσιαστικά ως ηλεκτρονικό δημοπρατήριο. Το γραφείο επίσης ψυχοκοινωνικής υποστήριξης που παρέχει τις υπηρεσίες του σε 250 περίπου άτομα. Την τράπεζα χρόνου. Δημιουργήσαμε την τράπεζα χρόνου που είναι προσανατολισμένη στη φιλοσοφία της ανταλλαφτικής οικονομίας και παράγειλα προάγειλου τον αθελοντισμό και την αλληλέγγια προσφορά. Έχουν ήδη εγγραφήσει σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα το τράπεζαχρόνου.gr 100 άτομα. Τέλος, οι παραπάνω δομές που δημιουργήθηκαν την τελευταία τριετία σήμερα, μόλις πριν από τρεις μήνες, υποστηρίζονται από τη σύμπραξη η οποία έχει δημιουργηθεί με το Δήμο Αγιές Παρασκευής με τη ΜΚΟΔ, δράσε. Μέσα από το πρόγραμμα, λοιπόν, δράσε αλληλέγγια κοινωνικές δομές αντιμετώπισης της φτώχειας στους δήμους Αγιές Παρασκευής και Παλίνης, έχουμε εξασφαλίσει την συνέχιση αυτών των δράσεων για μια διετία με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ. Κλείνοντας και ολοκληρώνοντας. Για το Δήμο Παλίνης, το υπόβαθρο στο οποίο οκοδομήθηκε το δίκτυο του νοηγικής αλληλεγγύης είναι η ίδια η τοπική μας κοινωνία. Η ενεργοποίηση της τοπικής κοινωνίας ήταν και παραμένη το μεγάλο στίχημα και νομίζω ότι το κερδίσαμε. Οι εθελοντές μας, η συλλογική φορείς, η κοινωνική ευαισθησία των επιχειρήσεων ήταν τα βασικά στατικά όλων μας των δράσεων. Η τραγική καθημερινότητα που διαμορφώνεται στη χώρα μας με τους χιλιάδες ανέργους, τους χιλιάδες χαμηλόμισθους και χαμηλοζηταξιούκους, τους άνεργους μικροεπιχειρηματίας επιβάλλει τη διατήρηση πάση θυσία αυτών των θεσμών που δημιουργήθηκαν και αυτών των δομών που δημιουργήθηκαν όχι μόνο στον Δήμο Παλίνης, αλλά και στην πλειοψηφία των δήμων για το επόμενο διάστημα. Η σημερινή ημερίδα μας δίνει τη δυνατότητα και προέκυψε και τη συζήτηση να προτάξουμε κάποια πρέπει. Πρέπει να προχωρήσει λοιπόν η δικτύωση όλων των φορέων που ασκούν κοινωνική πολιτική. Με έλφαση αν θέλουμε στα θεματικά δίκτυα μεταξύ των δήμων, υπόθηκαν παραδείγματα νωρίτερα, απαιτείται επίσης όμως μια στοχευμένη και εξειδικευμένη άσκηση κοινωνικής πολιτικής από τους ίδιους τους δήμους μέσα από την καταγραφή των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Τέλος, οφείλουμε σε κάθε περίσταση και σε κάθε ευκαιρία που μας δίνεται να υπενθυμίζουμε ότι το κράτος οφείλει να επανασχεριάσει την κοινωνική πολιτική λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές κοινωνίες, τους ωφελούμενους και τον οθλοντισμό. Και τέλος, οφείλει το κράτος να χρηματοδοτήσει τις ουσιαστικές δράσεις κοινωνικής πολιτικής. Σας ευχαριστώ πολύ.
|