Διάλεξη 7 / Διάλεξη 7 / Διάλεξη 7

Διάλεξη 7: Συμβουλή του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου Ροσικός Νόμος για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία Ροσικός Νόμος για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία Γεια σας αγαπητές φίλες και φίλοι. Στην 7η διάλεξη του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου Θ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Κυριαζόπουλος Κυριάκος (Επίκουρος Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Νομικής / Συγκριτικό Εκκλησιαστικό Δίκαιο Ι
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=ccf303dd
id c712cbb6-d9dc-4773-9032-ef7e01d2ef23
title Διάλεξη 7 / Διάλεξη 7 / Διάλεξη 7
spellingShingle Διάλεξη 7 / Διάλεξη 7 / Διάλεξη 7
Εκκλησιαστικό
Συγκριτικό
Νομική Επιστήμη - Δίκαιο
Δίκαιο
Κυριαζόπουλος Κυριάκος
publisher ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
url https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=ccf303dd
publishDate 2015
language el
thumbnail http://oava-admin-api.datascouting.com/static/8775/6901/e12d/9400/e734/a298/79bd/d699/87756901e12d9400e734a29879bdd699.jpg
topic Εκκλησιαστικό
Συγκριτικό
Νομική Επιστήμη - Δίκαιο
Δίκαιο
topic_facet Εκκλησιαστικό
Συγκριτικό
Νομική Επιστήμη - Δίκαιο
Δίκαιο
author Κυριαζόπουλος Κυριάκος
author_facet Κυριαζόπουλος Κυριάκος
hierarchy_parent_title Συγκριτικό Εκκλησιαστικό Δίκαιο Ι
hierarchy_top_title Νομικής
rights_txt License Type:(CC) v.4.0
rightsExpression_str Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
organizationType_txt Πανεπιστήμια
hasOrganisationLogo_txt http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png
author_role Επίκουρος Καθηγητής
author2_role Επίκουρος Καθηγητής
relatedlink_txt https://delos.it.auth.gr/
durationNormalPlayTime_txt 00:31:26
genre Ανοικτά μαθήματα
genre_facet Ανοικτά μαθήματα
institution Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
asr_txt Συμβουλή του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου Ροσικός Νόμος για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία Ροσικός Νόμος για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία Γεια σας αγαπητές φίλες και φίλοι. Στην 7η διάλεξη του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου Θα ασχοληθούμε με τον Ροσικό Νόμο για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία. Από αυτή τη διάλεξη και στις υπόλοιπες διαλέξεις του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου θα εξετάζουμε συγκριτικά τους νόμους διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών που αφορούν τη θρησκεία ή την κοσμοθεωρία, δηλαδή τις θρησκευτικές ή κοσμοθεωρητικές κοινότητες. Ξεκινούμε με τον Ροσικό Νόμο για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία. Το άρθρο 6 του Ροσικού Νόμου μας δίνει την έννοια του θρησκευτικού σωματείου. Θρησκευτικός σωματείος στη Ρωσική Ομοσπονδία θα σημαίνει οποιαδήποτε εκούση ένωση πολιτών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, άλλων προσώπων που κατοικούν μόνιμα και νόμιμα στην επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας, ένωση η οποία ιδρύεται για τους σκοπούς της αποκοινού ομολογίας και διάδοσης της πίστης, που χαρακτηρίζεται από τα γνωρίσματα που ανταποκρίνονται στον ενλόγο σκοπό, δηλαδή από τη θρησκεία, από την τέλεση ακολουθίων λατρείας άλλων θρησκευτικών ιεροτελεστειών και τελετών, τη δασκαλία της θρησκείας και τη θρησκευτική εκπαίδευση των πιστών της. Μετά την έννοια του θρησκευτικού σωματείου, που μας δίνει το άρθρο 6 παράγραφος 1 του Ρωσικού Νόμου, κάτω οποίου ο θρησκευτικός σωματείος είναι μ'ένωση πολιτών ή άλλων νομίμος διαμενώντων στην Ρωσκή επικράτεια προσώπων, οι οποίοι έχουν σκοπούς θρησκευτικούς, η παράγραφος 2 μας δίνει τις δύο μορφές του θρησκευτικού σωματείου. Οι δύο μορφές του θρησκευτικού σωματείου είναι οι θρησκευτικές ομάδες και οι θρησκευτικοί οργανισμοί. Οι θρησκευτικές ομάδες, η έννοια της θρησκευτικής ομάδας μας δίνεται στο άρθρο 7 παράγραφος 1. Η θρησκευτική ομάδα είναι η εκούση ένωση πολιτών που ιδρύεται με σκοπό την αποκοινή ομολογία και διάδοση της πίστης και η οποία αναπτύσσει τις δραστηριοτητές της χωρίς καταχώρηση από τις κραδικές αρχές και χωρίς την απόκτηση νομικής προσωπικότητας. Οι θρησκευτικές ομάδες είναι ενώσεις πολιτών που επιδιώκουν θρησκευτικούς σκοπούς, οι οποίες ενώσεις δεν έχουν νομική προσωπικότητα. Η παράγραφος 3 του άρθρο 7 μας δίνει τα δικαιώματα της θρησκευτικής ομάδας. Ποια δικαιώματα έχει? Οι θρησκευτικές ομάδες θα έχουν το δικαίωμα να τελούν ιερές ακολουθίες, άλλες θρησκευτικές ερωτελεστίες και τελετές, ένα δικαίωμα. Δεύτερο δικαίωμα να διδάσκουν τη θρησκεία και να παρέχουν θρησκευτική εκπαίδευση στους πιστούς τους. Το άρθρο 8 αναφέρεται στους θρησκευτικούς οργανισμούς που είναι η άλλη μορφή θρησκευτικών σωματίων. Θρησκευτικός οργανισμός είναι η εκούσια Ένωση Πολιτών, άλλων προσώπων που κατοικούν μόνιμα και νόμιμα στην επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Ένωση που ιδρύεται για τους σκοπούς από κοινόμολογίας και διάδοσης της πίστης και η οποία έχει δε όντως καταχωρηθεί ως νομικό πρόσωπο. Δηλαδή, ο θρησκευτικός οργανισμός είναι μια ένωση προσώπων του ιδίου θρησκεύματος που επιδιώκει θρησκευτικούς σκοπούς και οποία έχει αποκτήσει νομική προσωπικότητα. Στην Παράγραφο 2 μας δίνονται τα δύο είδη των θρησκευτικών οργανισμών. Οι θρησκευτικοί οργανισμοί, ανάλογα με την εδαφική έκταση των δραστηριοτήτων, τους ταχωρίζονται σε τοπικούς και συγκεντρωτικούς. Επομένως, δύο είναι τα είδη των θρησκευτικών οργανισμών, η τοπική και η συγκεντρωτική. Στη συνέχεια, η Παράγραφο 3 μας δίνει την έννοια του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού. Η Παράγραφο 4 μας δίνει την έννοια του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Τοπικός θρησκευτικός οργανισμός είναι ο θρησκευτικός οργανισμός που αποτελείται από τουλάχιστον 10 πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας και τα οποία κατοικούν μόνιμα στον ίδιο τόπο ή στην ίδια περιοχή πόλης ή χωριού. Από το επίθετο τοπικός γίνεται αντιληπτή η έννοια του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού. Είναι ο θρησκευτικός οργανισμός που αποτελείται από πρόσωπα που κατοικούν μόνιμα στον ίδιο τόπο, στην ίδια πόλη, στο ίδιο χωριό. Τα πρόσωπα, δηλαδή τα ιδρυτικά μέλη του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού μπορούν να είναι το ελάχιστο 10. Και πρέπει να είναι ενήλικα. Αυτός ο αριθμός 10 πρόσωπα, ο ελάχιστος αριθμός ιδρυτών είναι ιδανικός αριθμός μελών ιδρυτικών ενός θρησκευτικού νομικού προσώπου. Και απολύτως σύμφωνος με τα διεθνή standards για την ελευθερία της εκδήλωσης θρησκείας σε συνδυασμό με την ελευθερία του συνετριστή για θρησκευτικούς σκοπούς. Συγκεντρωτικός τώρα, θρησκευτικός οργανισμός κατά την παράγραφο 4 του άρθρο 8, είναι ο θρησκευτικός οργανισμός που αποτελείται με βάστο καταστατικό του από τουλάχιστον τρεις τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς. Ο συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός είναι ένας θρησκευτικός οργανισμός ο οποίος έχει ιδρυτές, όχι φυσικά πρόσωπα, αλλά νομικά. Και συγκεκριμένα τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς έχει ως ιδρυτικά μέλη, ως συγκεντρωτικός. Και ο ελάχιστος αριθμός των τοπικών θρησκευτικών οργανισμών που είναι ιδρυτικά μέλη, του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, είναι τρία. Επίσης, στην παράγραφο 6 μας δίνεται και μία άλλη έννοια του θρησκευτικού οργανισμού. Θρησκευτικός οργανισμός σημαίνει μια υπηρεσία ή έναν οργανισμό που ιδρύεται από τον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό σε συμφωνία με το καταστατικό του και ο οποίος επιδιώκει τους σκοπούς και έχει τα χαρακτηριστικά που εξειδικεύονται με βάση στην παράγραφο 1 του άρθρο 6, δηλαδή τα χαρακτηριστικά του θρησκευτικού σωματίου, περιλαμβανομένου ενός διοικητικού ή συντονιστικού οργάνου ή υπηρεσίας καθώς και τις ίδρες ενός επαγγελματικού θρησκευτικού ιδρύματος. Η άλλη έννοια λοιπόν του θρησκευτικού οργανισμού ποια είναι. Είναι μια υπηρεσία ή ένας οργανισμός ο οποίος ιδρύεται από έναν συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό, εφόσον ο συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός έχει με βάση το καταστατικό το δικαίωμα να ιδρύει τέτοιους θρησκευτικούς οργανισμούς που να είναι υπηρεσίες ή οργανισμοί. Να συνιστούν δηλαδή ένα διοικητικό ή συντονιστικό όργανο ή υπηρεσία ενδιάμεση ανάμεσα στο συγκεντρωτικό και το τοπικό θρησκευτικό οργανισμό. Ή να συνιστούν αυτή η κατηγορία θρησκευτικών οργανισμών να συνιστούν επαγγελματικά θρησκευτικά ιδρύματα. Το άρθρο 9 αναφέρεται στην ίδρυση των θρησκευτικών οργανισμών και αναφέρει στην παράγραφο 1. Οι ιδρυτές ενός τοπικού θρησκευτικού οργανισμού μπορεί να είναι τουλάχιστον 10 πολίτες της Ρωσκής Ομοσπονδίας που ενώνονται ως θρησκευτική ομάδα και οι οποίοι έχουν πιστοποιητικό της ύπαρξής της Ευρωπαϊκή Περιοχή επί τουλάχιστον 15 χρόνια, το οποίο εκδίδεται από τα όργανα της τοπικής διοίκησης ή πιστοποιητικό ότι αυτή είναι μέλος συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού του ίδρου θρησκεύματος, το οποίο εκδίδεται από τον εν λόγω οργανισμό. Δηλαδή για την ίδρυση τοπικών θρησκευτικών οργανισμών εκτός από αυτή την προϋπόθεση που είναι απολύτως σύμφωνη με τους διεθνείς κανόνες για την ελευθερία εκδίδεσης θρησκείας σε συνδυασμό με την ελευθερία του συνετερής διαδικαιυτικού σκοπούς, δηλαδή του ελάχιστο αριθμού ιδρυτών φυσικών προσώπων 10 μελών φυσικών προσώπων, απαιτείται και μία άλλη προϋπόθεση, η οποία τουλάχιστον την εποχή κατά την οποία είχε θεσπιστεί αυτός ο νόμος, ήταν αμφιβόλου αξίας και δημιουργούσε κάποια προβλήματα σε σχέση με το διεθνές δίκαιο για τη θρησκεία, την κοσμοθεωρία, διότι για την ίδρυση τοπικών θρησκευτικών οργανισμών, απαιτούνταν και ένα πιστοποιητικό, που να εκδιδόταν είτε από ένα συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό του ίδιου θρησκεύματος, ή αν δεν υπήρχε συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός του ίδιου θρησκεύματος, τότε θα έπρεπε να εκδοθεί αυτό το πιστοποιητικό από την τοπική διοίκηση την κρατική και να ανέφερε ότι αυτή η ομάδα πιστών, η οποία θα ήθελε να αποκτήσει την μορφή του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού, αυτή τη μορφή νομικής προσωπικότητας, ότι υπάρχει στη δεδομένη τοπική εδαφική περιοχή εδώ και 15 χρόνια. Όταν λοιπόν θεσμίστηκε αυτός ο νόμος το 1997, πολλά από τα θρησκεύματα δεν μπορούσαν να εκπληρώσουν αυτή την προϋπόθεση, διότι δεν είχαν 15 ετών ύπαρξη στην συγκεκριμένη τοπική περιοχή, όπου ήθελαν να αποκτήσουν την νομική προσωπικότητα του θρησκευτικού οργανισμού, του τοπικού. Και εξάλλου, αυτή η προϋπόθεση είναι εντελώς περιοριστική από την άποψη ότι δισχαιρένει την απόκτηση, δισχαιρένει εναντίον των διεθνών κανόνων για την ελευθερία της θρησκείας ή κοσμοθεωρίας, την απόκτηση της νομικής προσωπικότητας του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού, από νέο ιδρυώμενες ομάδες διαφόρων θρησκευτικών κοινοτήτων. Το άρθρο 10 αναφέρεται στο καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού και ορίζει στην παράγραφο 1 «ο θρησκευτικός οργανισμός θα ενεργεί με βάση το καταστατικό που εγκρίνεται από τους συντριτές του ή από τον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό και το οποίο θα εκπληρώνει προϋποθέσεις αστικής νομοθεσίας ρωσικής ομοσπονδίας». Δηλαδή, το καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού είτε εγκρίνεται από τους συντριτές του αν είναι τοπικός θρησκευτικός οργανισμός, είτε εγκρίνεται από τον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό στον οποίο υπάγεται ο τοπικός θρησκευτικός οργανισμός, με την έννοια ότι ο θρησκευτικός οργανισμός, ο οποίος υπάγεται στον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό, αποτελεί είτε ένα ενδιάμεσο διοικητικό ή συντρονιστικό όργανο ή υπηρεσία αυτού του οργανισμού, είτε αποτελεί ένα εκπαιδευτικό θρησκευτικό ήδημα του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Η παράγραφος 2 μας δίνει τα δεδομένα τα οποία πρέπει να πυριέχει το καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού και αυτά τα δεδομένα είναι επωνυμία, έδρα, τύπος του θρησκευτικού οργανισμού, ποιος τύπος, τοπικός θρησκευτικός οργανισμός, θρησκευτικός οργανισμός, συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός, το θρίσκεμα στο οποίο ανήκει και σε περίπτωση που αυτός οργανισμός είναι μέλος ηφιστάμενου συγκεντρωτικού οργανισμού, την επωνυμία αυτού. Πρέπει επίσης να αναφέρει τους σκοπούς, τα καθήκοντα και τις βασικές δραστηριότητες. Τη διαδικασία για την έναρξη και την πάψη της δραστηριότητας, τη δομή του οργανισμού, την οργάνωση δηλαδή, τα όργαρα διοίκησης, τη διαδικασία για τη συγκρότηση και την αρμοδιότητά τους. Πηγές αποκόμησης χρηματικών πόρων και υπόλοιπη περιουσία του οργανισμού. Τη διαδικασία για τις τροποποιήσεις του καταστατικού. Τη διαδικασία για τη διάθεση της περιουσίας σε περίπτωση πάυσης των δραστηριοτήτων. Άλλα δεδομένα που σχετίζονται με τις ιδιαιτερότητες της δραστηριότητας του δεδομένου θρησκευτικού οργανισμού. Το άρθρο 11 αναφέρεται, τροσκουνό μου, αναφέρεται στην καταχώρηση των θρησκευτικών οργανισμών από τις κρατικές αρχές, δηλαδή στην απόκτηση νομικής προσωπικότητας με την υποβολή σχετικής έτησης της αρμόδιας αρχές. Κατά την παράγραφο 1, η καταχώρηση των θρησκευτικών οργανισμών από τις κρατικές αρχές θα πραγματοποιείται από το ομοσπονδιακό όργανο της δικαιοσύνης. Και εκείνα των διοικίσεων, τον υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας Εδαφικών Τμήματων, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπετε, απναστική νομοθεσία της Ρωσκής Ομοσπονδίας και από αυτό τον ομοσπονδιακό νόμο. Αρμόδιο λοιπόν, αρμόδια υπηρεσία για την υποβολή έτησης, για απόκτηση νομικής προσωπικότητας από τους θρησκευτικούς οργανισμούς, είναι το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ρωσκής Ομοσπονδίας ως διοικητική υπηρεσία. Στην παράγραφο δύο, η κυβερνητική καταχώρηση των τοπικών, όπως και των συγκεντρωτικών θρησκευτικών οργανισμών, που αποτελούνται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, που έχουν την έδρα τους μέσα σε ένα εδαφικό τμήμα, που τελεί υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας, τα πραγματοποιείται από το όγραμτο της δικαιοσύνης, το αντίστοιχο εδαφικό τμήμα που τελεί υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας. Αν πρόκειται για τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς ή αν πρόκειται για συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, που αποτελούνται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, οι οποίοι τοπικοί θρησκευτικοί οργανισμοί όλοι έχουν την έδρα τους μέσα σε ένα εδαφικό τμήμα της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Δηλαδή, ποια είναι τα τμήματα υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας. Είναι οι περιφέρειες και οι δημοκρατίες, οι οποίες επέχουν θέση περιφεριών. Στην περίπτωση, λοιπόν, των τοπικών θρησκευτικών οργανισμών και των συγκεντρωτικών θρησκευτικών οργανισμών, που αποτελούνται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, που έχουν την έδρα τους όλοι οι τοπικοί σε μια περιφέρεια, τότε αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης είναι εκείνη που εδρεύει σε εκείνη την περιφέρεια. Παράγραφος 3, το Ομοσπονδιακό Όργανο της Δικαιοσύνης θα καταχωρεί τους συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, των οποίων οι τοπικοί θρησκευτικοί οργανισμοί λειτουργούν σε δύο ή περισσότερα δαφικά τιμήματα που τελούν υπό την κυριαρχία της Ροσκής Ομοσπονδίας. Αν πρόκειται, λέει παράγραφος 3, για συγκεντρωτικό οργανισμό, ο οποίος αποτελείται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, οι οποίοι έχουν έδρες σε δύο ή περισσότερες περιφέρειες της Ροσκής Ομοσπονδίας, τότε αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης για να δεχθεί την αίτηση του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού για απόκτηση νομικής προσωπικότητας είναι η Ομοσπονδιακή υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Τώρα, αν πρόκειται για ένα θρησκευτικό οργανισμό, ο οποίος θρησκευτικός οργανισμός συνιστά μια υπηρεσία ή έναν οργανισμό που έχει ιδρυθεί από έναν συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ή πρόκειται για επαγγελματικό θρησκευτικό ίδρυμα του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, σε αυτή την περίπτωση μας λέει, παράγραφος 4, το άρθρο 11, ότι η κυβερνητική καταχώρηση των θρησκευτικών οργανισμών που ιδρύονται από ένα συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό, σύμφωνα με την έννοια που είπαμε του θρησκευτικού οργανισμού, θα πραγματοποιείται από το όργανο της δικαιοσύνης που έχει καταγορήσει ένα ομόλογο θρησκευτικό οργανισμό. Δηλαδή ανάλογα με το ποια υπηρεσία είναι αρμόδια για να δεχθεί έτηση συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, εκείνη η υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνη συναρμόδια να δεχθεί και έτηση για την απόκτηση δομικής προσωπικότητας από ένα θρησκευτικό οργανισμό αυτού του είδους για το οποίο μιλάμε. Ποια είναι τα έγγραφα που πρέπει να υποβάλλουν? Οι ιδρυτές στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης για να αποκτήσει η νομική προσωπικότητα ένας τοπικός θρησκευτικός οργανισμός. Χρειάζεται να υποβληθεί μία έτηση. Και ποια άλλα έγγραφα πρέπει να είναι συνημένα σε αυτή την έτηση? Ένας κατάλαβος προσώπων που ιδρύουν τον θρησκευτικό οργανισμό, ιδρυτικά μέλη, ο οποίος θα αναφέρει η θαγένεια, τόπο κατοικίας, ημερομηνία γέννησης. Το καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού, του τοπικού. Τρίτον, το πρακτικό της ιδρυτικής συνέλευσης, δηλαδή την συστατική πράξη. Τέταρτον, το έγγραφο που πιστοποιεί την ύπαρξη της θρησκευτικής ομάδας στη δεδομένη δαφκή περιοχή επί 15 τουλάχιστον έτη και το οποίο εκδίδεται από το όργανο της αρμόδιας τοπικής διοίκησης. Ή το πιστοποιητικό που πιστοποιεί ότι ο τοπικός θρησκευτικός οργανισμός αποτελεί μέλος συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, οπότε σε αυτή την περίπτωση αυτό το πιστοποιητικό εκδίδεται από το διοικητικό κέντρο του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Πέμπτο, ένα έγγραφο για τα δεδομένα που αφορούν τις βασικές αρχές της θρησκευτικής δρασκαλίας και της αντίστοιχης πρακτικής, περιλαμβανομένων της ιστορίας της προέλευσης της θρησκείας και του δεδομένου οργανισμού, των μορφών και των μεθόδων των δραστηριοτήτων του, της τάσης έναντι της οικογένειας και του γάμου, της εκπαίδευσης, των ιδιαιτερωτήτων της τάσης έναντι της υγείας από τους πιστούς της δεδομένης θρησκείας, των περιορισμών που επιβάλλονται στα μέλη και τους κληρικούς του οργανισμού σε σχέση με τα δικαιώματα και τα καθήκοντά τους προς το κράτος. Αυτό το πέμπτο έγγραφο δεν μπορεί να θεωρηθεί σύμφωνο με τα διεθνή standards για την ελευθερία εκκλείωσης της θρησκείας. Σε σηδιασμό με ελευθερία του συνεταιρήστε για θρησκευτικούς σκοπούς διότι ζητά υπερβολική ενημέρωση. Έκτον έγγραφο, το έγγραφο που επιστοποιεί την έδρα του πρόσφατα ιδρυμένου θρησκευτικού οργανισμού. Εάν το θρίσκεμα στο οποίο ανήκει ο τοπικός θρησκευτικός οργανισμός έχει ένα ανώτερο διοικητικό κέντρο που εδρεύει εκτός της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Αναφέρει η παράγραφος έξω ότι απαιτείται να υποβάλει εκτός από τα έγγραφα που προαναφέραμε ως ενημένα στην έτηση και το καταστατικό ή οποιοδήποτε άλλο βασικό έγγραφο του αλλοδαπού θρησκευτικού οργανισμού το οποίο πρέπει να επικοιρώνεται από το διοικητικό όργανο της χώρας στην οποία βρίσκεται η έδρα του εν λόγου οργανισμού. Η παράγραφος 7 μας δίνει τις προϋποθέσεις για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας από τους συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς καθώς και από τους θρησκευτικούς οργανισμούς που ιδρύονται από τους συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς. Εκτός από την έτηση καταχώρησης τα έγγραφα τα συνειμένα σε αυτή είναι ο κατάλογος των ιδρυτών του θρησκευτικού οργανισμού. Το καθαστατικό του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού που πρέπει να εγκρίνεται από τους ιδρυτές του, οι οποίοι είναι νομικά πρόσωπα. Δηλαδή το έγγραφο που πιστοποιεί την έδρα του διοικητικού οργάνου του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού και επίσης και συστατική πράξη. Και επίσης πρέπει να υποβληθούν και τα καταστατικά των τριών τοπικών θρησκευτικών οργανισμών που είναι ιδρυτικά μέλη του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Η έτηση τώρα για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας μέσα σε πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να εξεδεσθεί από την αρμόδια διοικητική υπηρεσία. Μας τορίζει οι παράγραφους 8 του ίδιου άρθρου, 11. Η έτηση για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας από θρησκευτικό οργανισμό που ιδρύεται από συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ή στη βάση του πιστοποιητικού που εκδίεται από το συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό. Δηλαδή, εάν ο θρησκευτικός οργανισμός ιδρύεται από συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ή εάν ένας τοπικός θρησκευτικός οργανισμός αποκτήσει πιστοποιητικό από ένα συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ότι είναι μέλος του, τότε σε αυτές τις δύο περιπτώσεις η έτηση θα εξετάζεται μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής όλων των εγγράφων τα οποία προναφέραμε. Και επειδή όμως τελείωσε ο χρόνος της παρούσας έβδομης διάλεξης του Γρητικού Εκκλησιαστικού Δικαίου, θα επανέλθομαι στην επόμενη όγδοη διάλεξη. Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
_version_ 1782818357707276288
description Διάλεξη 7: Συμβουλή του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου Ροσικός Νόμος για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία Ροσικός Νόμος για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία Γεια σας αγαπητές φίλες και φίλοι. Στην 7η διάλεξη του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου Θα ασχοληθούμε με τον Ροσικό Νόμο για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία. Από αυτή τη διάλεξη και στις υπόλοιπες διαλέξεις του Συγκριτικού Εκκλησιαστικού Δικαίου θα εξετάζουμε συγκριτικά τους νόμους διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών που αφορούν τη θρησκεία ή την κοσμοθεωρία, δηλαδή τις θρησκευτικές ή κοσμοθεωρητικές κοινότητες. Ξεκινούμε με τον Ροσικό Νόμο για την Ελευθερία της Συνείδησης και τα Θρησκευτικά Σωματεία. Το άρθρο 6 του Ροσικού Νόμου μας δίνει την έννοια του θρησκευτικού σωματείου. Θρησκευτικός σωματείος στη Ρωσική Ομοσπονδία θα σημαίνει οποιαδήποτε εκούση ένωση πολιτών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, άλλων προσώπων που κατοικούν μόνιμα και νόμιμα στην επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας, ένωση η οποία ιδρύεται για τους σκοπούς της αποκοινού ομολογίας και διάδοσης της πίστης, που χαρακτηρίζεται από τα γνωρίσματα που ανταποκρίνονται στον ενλόγο σκοπό, δηλαδή από τη θρησκεία, από την τέλεση ακολουθίων λατρείας άλλων θρησκευτικών ιεροτελεστειών και τελετών, τη δασκαλία της θρησκείας και τη θρησκευτική εκπαίδευση των πιστών της. Μετά την έννοια του θρησκευτικού σωματείου, που μας δίνει το άρθρο 6 παράγραφος 1 του Ρωσικού Νόμου, κάτω οποίου ο θρησκευτικός σωματείος είναι μ'ένωση πολιτών ή άλλων νομίμος διαμενώντων στην Ρωσκή επικράτεια προσώπων, οι οποίοι έχουν σκοπούς θρησκευτικούς, η παράγραφος 2 μας δίνει τις δύο μορφές του θρησκευτικού σωματείου. Οι δύο μορφές του θρησκευτικού σωματείου είναι οι θρησκευτικές ομάδες και οι θρησκευτικοί οργανισμοί. Οι θρησκευτικές ομάδες, η έννοια της θρησκευτικής ομάδας μας δίνεται στο άρθρο 7 παράγραφος 1. Η θρησκευτική ομάδα είναι η εκούση ένωση πολιτών που ιδρύεται με σκοπό την αποκοινή ομολογία και διάδοση της πίστης και η οποία αναπτύσσει τις δραστηριοτητές της χωρίς καταχώρηση από τις κραδικές αρχές και χωρίς την απόκτηση νομικής προσωπικότητας. Οι θρησκευτικές ομάδες είναι ενώσεις πολιτών που επιδιώκουν θρησκευτικούς σκοπούς, οι οποίες ενώσεις δεν έχουν νομική προσωπικότητα. Η παράγραφος 3 του άρθρο 7 μας δίνει τα δικαιώματα της θρησκευτικής ομάδας. Ποια δικαιώματα έχει? Οι θρησκευτικές ομάδες θα έχουν το δικαίωμα να τελούν ιερές ακολουθίες, άλλες θρησκευτικές ερωτελεστίες και τελετές, ένα δικαίωμα. Δεύτερο δικαίωμα να διδάσκουν τη θρησκεία και να παρέχουν θρησκευτική εκπαίδευση στους πιστούς τους. Το άρθρο 8 αναφέρεται στους θρησκευτικούς οργανισμούς που είναι η άλλη μορφή θρησκευτικών σωματίων. Θρησκευτικός οργανισμός είναι η εκούσια Ένωση Πολιτών, άλλων προσώπων που κατοικούν μόνιμα και νόμιμα στην επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Ένωση που ιδρύεται για τους σκοπούς από κοινόμολογίας και διάδοσης της πίστης και η οποία έχει δε όντως καταχωρηθεί ως νομικό πρόσωπο. Δηλαδή, ο θρησκευτικός οργανισμός είναι μια ένωση προσώπων του ιδίου θρησκεύματος που επιδιώκει θρησκευτικούς σκοπούς και οποία έχει αποκτήσει νομική προσωπικότητα. Στην Παράγραφο 2 μας δίνονται τα δύο είδη των θρησκευτικών οργανισμών. Οι θρησκευτικοί οργανισμοί, ανάλογα με την εδαφική έκταση των δραστηριοτήτων, τους ταχωρίζονται σε τοπικούς και συγκεντρωτικούς. Επομένως, δύο είναι τα είδη των θρησκευτικών οργανισμών, η τοπική και η συγκεντρωτική. Στη συνέχεια, η Παράγραφο 3 μας δίνει την έννοια του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού. Η Παράγραφο 4 μας δίνει την έννοια του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Τοπικός θρησκευτικός οργανισμός είναι ο θρησκευτικός οργανισμός που αποτελείται από τουλάχιστον 10 πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας και τα οποία κατοικούν μόνιμα στον ίδιο τόπο ή στην ίδια περιοχή πόλης ή χωριού. Από το επίθετο τοπικός γίνεται αντιληπτή η έννοια του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού. Είναι ο θρησκευτικός οργανισμός που αποτελείται από πρόσωπα που κατοικούν μόνιμα στον ίδιο τόπο, στην ίδια πόλη, στο ίδιο χωριό. Τα πρόσωπα, δηλαδή τα ιδρυτικά μέλη του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού μπορούν να είναι το ελάχιστο 10. Και πρέπει να είναι ενήλικα. Αυτός ο αριθμός 10 πρόσωπα, ο ελάχιστος αριθμός ιδρυτών είναι ιδανικός αριθμός μελών ιδρυτικών ενός θρησκευτικού νομικού προσώπου. Και απολύτως σύμφωνος με τα διεθνή standards για την ελευθερία της εκδήλωσης θρησκείας σε συνδυασμό με την ελευθερία του συνετριστή για θρησκευτικούς σκοπούς. Συγκεντρωτικός τώρα, θρησκευτικός οργανισμός κατά την παράγραφο 4 του άρθρο 8, είναι ο θρησκευτικός οργανισμός που αποτελείται με βάστο καταστατικό του από τουλάχιστον τρεις τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς. Ο συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός είναι ένας θρησκευτικός οργανισμός ο οποίος έχει ιδρυτές, όχι φυσικά πρόσωπα, αλλά νομικά. Και συγκεκριμένα τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς έχει ως ιδρυτικά μέλη, ως συγκεντρωτικός. Και ο ελάχιστος αριθμός των τοπικών θρησκευτικών οργανισμών που είναι ιδρυτικά μέλη, του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, είναι τρία. Επίσης, στην παράγραφο 6 μας δίνεται και μία άλλη έννοια του θρησκευτικού οργανισμού. Θρησκευτικός οργανισμός σημαίνει μια υπηρεσία ή έναν οργανισμό που ιδρύεται από τον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό σε συμφωνία με το καταστατικό του και ο οποίος επιδιώκει τους σκοπούς και έχει τα χαρακτηριστικά που εξειδικεύονται με βάση στην παράγραφο 1 του άρθρο 6, δηλαδή τα χαρακτηριστικά του θρησκευτικού σωματίου, περιλαμβανομένου ενός διοικητικού ή συντονιστικού οργάνου ή υπηρεσίας καθώς και τις ίδρες ενός επαγγελματικού θρησκευτικού ιδρύματος. Η άλλη έννοια λοιπόν του θρησκευτικού οργανισμού ποια είναι. Είναι μια υπηρεσία ή ένας οργανισμός ο οποίος ιδρύεται από έναν συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό, εφόσον ο συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός έχει με βάση το καταστατικό το δικαίωμα να ιδρύει τέτοιους θρησκευτικούς οργανισμούς που να είναι υπηρεσίες ή οργανισμοί. Να συνιστούν δηλαδή ένα διοικητικό ή συντονιστικό όργανο ή υπηρεσία ενδιάμεση ανάμεσα στο συγκεντρωτικό και το τοπικό θρησκευτικό οργανισμό. Ή να συνιστούν αυτή η κατηγορία θρησκευτικών οργανισμών να συνιστούν επαγγελματικά θρησκευτικά ιδρύματα. Το άρθρο 9 αναφέρεται στην ίδρυση των θρησκευτικών οργανισμών και αναφέρει στην παράγραφο 1. Οι ιδρυτές ενός τοπικού θρησκευτικού οργανισμού μπορεί να είναι τουλάχιστον 10 πολίτες της Ρωσκής Ομοσπονδίας που ενώνονται ως θρησκευτική ομάδα και οι οποίοι έχουν πιστοποιητικό της ύπαρξής της Ευρωπαϊκή Περιοχή επί τουλάχιστον 15 χρόνια, το οποίο εκδίδεται από τα όργανα της τοπικής διοίκησης ή πιστοποιητικό ότι αυτή είναι μέλος συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού του ίδρου θρησκεύματος, το οποίο εκδίδεται από τον εν λόγω οργανισμό. Δηλαδή για την ίδρυση τοπικών θρησκευτικών οργανισμών εκτός από αυτή την προϋπόθεση που είναι απολύτως σύμφωνη με τους διεθνείς κανόνες για την ελευθερία εκδίδεσης θρησκείας σε συνδυασμό με την ελευθερία του συνετερής διαδικαιυτικού σκοπούς, δηλαδή του ελάχιστο αριθμού ιδρυτών φυσικών προσώπων 10 μελών φυσικών προσώπων, απαιτείται και μία άλλη προϋπόθεση, η οποία τουλάχιστον την εποχή κατά την οποία είχε θεσπιστεί αυτός ο νόμος, ήταν αμφιβόλου αξίας και δημιουργούσε κάποια προβλήματα σε σχέση με το διεθνές δίκαιο για τη θρησκεία, την κοσμοθεωρία, διότι για την ίδρυση τοπικών θρησκευτικών οργανισμών, απαιτούνταν και ένα πιστοποιητικό, που να εκδιδόταν είτε από ένα συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό του ίδιου θρησκεύματος, ή αν δεν υπήρχε συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός του ίδιου θρησκεύματος, τότε θα έπρεπε να εκδοθεί αυτό το πιστοποιητικό από την τοπική διοίκηση την κρατική και να ανέφερε ότι αυτή η ομάδα πιστών, η οποία θα ήθελε να αποκτήσει την μορφή του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού, αυτή τη μορφή νομικής προσωπικότητας, ότι υπάρχει στη δεδομένη τοπική εδαφική περιοχή εδώ και 15 χρόνια. Όταν λοιπόν θεσμίστηκε αυτός ο νόμος το 1997, πολλά από τα θρησκεύματα δεν μπορούσαν να εκπληρώσουν αυτή την προϋπόθεση, διότι δεν είχαν 15 ετών ύπαρξη στην συγκεκριμένη τοπική περιοχή, όπου ήθελαν να αποκτήσουν την νομική προσωπικότητα του θρησκευτικού οργανισμού, του τοπικού. Και εξάλλου, αυτή η προϋπόθεση είναι εντελώς περιοριστική από την άποψη ότι δισχαιρένει την απόκτηση, δισχαιρένει εναντίον των διεθνών κανόνων για την ελευθερία της θρησκείας ή κοσμοθεωρίας, την απόκτηση της νομικής προσωπικότητας του τοπικού θρησκευτικού οργανισμού, από νέο ιδρυώμενες ομάδες διαφόρων θρησκευτικών κοινοτήτων. Το άρθρο 10 αναφέρεται στο καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού και ορίζει στην παράγραφο 1 «ο θρησκευτικός οργανισμός θα ενεργεί με βάση το καταστατικό που εγκρίνεται από τους συντριτές του ή από τον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό και το οποίο θα εκπληρώνει προϋποθέσεις αστικής νομοθεσίας ρωσικής ομοσπονδίας». Δηλαδή, το καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού είτε εγκρίνεται από τους συντριτές του αν είναι τοπικός θρησκευτικός οργανισμός, είτε εγκρίνεται από τον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό στον οποίο υπάγεται ο τοπικός θρησκευτικός οργανισμός, με την έννοια ότι ο θρησκευτικός οργανισμός, ο οποίος υπάγεται στον συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό, αποτελεί είτε ένα ενδιάμεσο διοικητικό ή συντρονιστικό όργανο ή υπηρεσία αυτού του οργανισμού, είτε αποτελεί ένα εκπαιδευτικό θρησκευτικό ήδημα του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Η παράγραφος 2 μας δίνει τα δεδομένα τα οποία πρέπει να πυριέχει το καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού και αυτά τα δεδομένα είναι επωνυμία, έδρα, τύπος του θρησκευτικού οργανισμού, ποιος τύπος, τοπικός θρησκευτικός οργανισμός, θρησκευτικός οργανισμός, συγκεντρωτικός θρησκευτικός οργανισμός, το θρίσκεμα στο οποίο ανήκει και σε περίπτωση που αυτός οργανισμός είναι μέλος ηφιστάμενου συγκεντρωτικού οργανισμού, την επωνυμία αυτού. Πρέπει επίσης να αναφέρει τους σκοπούς, τα καθήκοντα και τις βασικές δραστηριότητες. Τη διαδικασία για την έναρξη και την πάψη της δραστηριότητας, τη δομή του οργανισμού, την οργάνωση δηλαδή, τα όργαρα διοίκησης, τη διαδικασία για τη συγκρότηση και την αρμοδιότητά τους. Πηγές αποκόμησης χρηματικών πόρων και υπόλοιπη περιουσία του οργανισμού. Τη διαδικασία για τις τροποποιήσεις του καταστατικού. Τη διαδικασία για τη διάθεση της περιουσίας σε περίπτωση πάυσης των δραστηριοτήτων. Άλλα δεδομένα που σχετίζονται με τις ιδιαιτερότητες της δραστηριότητας του δεδομένου θρησκευτικού οργανισμού. Το άρθρο 11 αναφέρεται, τροσκουνό μου, αναφέρεται στην καταχώρηση των θρησκευτικών οργανισμών από τις κρατικές αρχές, δηλαδή στην απόκτηση νομικής προσωπικότητας με την υποβολή σχετικής έτησης της αρμόδιας αρχές. Κατά την παράγραφο 1, η καταχώρηση των θρησκευτικών οργανισμών από τις κρατικές αρχές θα πραγματοποιείται από το ομοσπονδιακό όργανο της δικαιοσύνης. Και εκείνα των διοικίσεων, τον υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας Εδαφικών Τμήματων, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπετε, απναστική νομοθεσία της Ρωσκής Ομοσπονδίας και από αυτό τον ομοσπονδιακό νόμο. Αρμόδιο λοιπόν, αρμόδια υπηρεσία για την υποβολή έτησης, για απόκτηση νομικής προσωπικότητας από τους θρησκευτικούς οργανισμούς, είναι το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ρωσκής Ομοσπονδίας ως διοικητική υπηρεσία. Στην παράγραφο δύο, η κυβερνητική καταχώρηση των τοπικών, όπως και των συγκεντρωτικών θρησκευτικών οργανισμών, που αποτελούνται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, που έχουν την έδρα τους μέσα σε ένα εδαφικό τμήμα, που τελεί υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας, τα πραγματοποιείται από το όγραμτο της δικαιοσύνης, το αντίστοιχο εδαφικό τμήμα που τελεί υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας. Αν πρόκειται για τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς ή αν πρόκειται για συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, που αποτελούνται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, οι οποίοι τοπικοί θρησκευτικοί οργανισμοί όλοι έχουν την έδρα τους μέσα σε ένα εδαφικό τμήμα της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Δηλαδή, ποια είναι τα τμήματα υπό την κυριαρχία της Ρωσκής Ομοσπονδίας. Είναι οι περιφέρειες και οι δημοκρατίες, οι οποίες επέχουν θέση περιφεριών. Στην περίπτωση, λοιπόν, των τοπικών θρησκευτικών οργανισμών και των συγκεντρωτικών θρησκευτικών οργανισμών, που αποτελούνται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, που έχουν την έδρα τους όλοι οι τοπικοί σε μια περιφέρεια, τότε αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης είναι εκείνη που εδρεύει σε εκείνη την περιφέρεια. Παράγραφος 3, το Ομοσπονδιακό Όργανο της Δικαιοσύνης θα καταχωρεί τους συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, των οποίων οι τοπικοί θρησκευτικοί οργανισμοί λειτουργούν σε δύο ή περισσότερα δαφικά τιμήματα που τελούν υπό την κυριαρχία της Ροσκής Ομοσπονδίας. Αν πρόκειται, λέει παράγραφος 3, για συγκεντρωτικό οργανισμό, ο οποίος αποτελείται από τοπικούς θρησκευτικούς οργανισμούς, οι οποίοι έχουν έδρες σε δύο ή περισσότερες περιφέρειες της Ροσκής Ομοσπονδίας, τότε αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης για να δεχθεί την αίτηση του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού για απόκτηση νομικής προσωπικότητας είναι η Ομοσπονδιακή υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Τώρα, αν πρόκειται για ένα θρησκευτικό οργανισμό, ο οποίος θρησκευτικός οργανισμός συνιστά μια υπηρεσία ή έναν οργανισμό που έχει ιδρυθεί από έναν συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ή πρόκειται για επαγγελματικό θρησκευτικό ίδρυμα του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, σε αυτή την περίπτωση μας λέει, παράγραφος 4, το άρθρο 11, ότι η κυβερνητική καταχώρηση των θρησκευτικών οργανισμών που ιδρύονται από ένα συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό, σύμφωνα με την έννοια που είπαμε του θρησκευτικού οργανισμού, θα πραγματοποιείται από το όργανο της δικαιοσύνης που έχει καταγορήσει ένα ομόλογο θρησκευτικό οργανισμό. Δηλαδή ανάλογα με το ποια υπηρεσία είναι αρμόδια για να δεχθεί έτηση συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, εκείνη η υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνη συναρμόδια να δεχθεί και έτηση για την απόκτηση δομικής προσωπικότητας από ένα θρησκευτικό οργανισμό αυτού του είδους για το οποίο μιλάμε. Ποια είναι τα έγγραφα που πρέπει να υποβάλλουν? Οι ιδρυτές στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης για να αποκτήσει η νομική προσωπικότητα ένας τοπικός θρησκευτικός οργανισμός. Χρειάζεται να υποβληθεί μία έτηση. Και ποια άλλα έγγραφα πρέπει να είναι συνημένα σε αυτή την έτηση? Ένας κατάλαβος προσώπων που ιδρύουν τον θρησκευτικό οργανισμό, ιδρυτικά μέλη, ο οποίος θα αναφέρει η θαγένεια, τόπο κατοικίας, ημερομηνία γέννησης. Το καταστατικό του θρησκευτικού οργανισμού, του τοπικού. Τρίτον, το πρακτικό της ιδρυτικής συνέλευσης, δηλαδή την συστατική πράξη. Τέταρτον, το έγγραφο που πιστοποιεί την ύπαρξη της θρησκευτικής ομάδας στη δεδομένη δαφκή περιοχή επί 15 τουλάχιστον έτη και το οποίο εκδίδεται από το όργανο της αρμόδιας τοπικής διοίκησης. Ή το πιστοποιητικό που πιστοποιεί ότι ο τοπικός θρησκευτικός οργανισμός αποτελεί μέλος συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού, οπότε σε αυτή την περίπτωση αυτό το πιστοποιητικό εκδίδεται από το διοικητικό κέντρο του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Πέμπτο, ένα έγγραφο για τα δεδομένα που αφορούν τις βασικές αρχές της θρησκευτικής δρασκαλίας και της αντίστοιχης πρακτικής, περιλαμβανομένων της ιστορίας της προέλευσης της θρησκείας και του δεδομένου οργανισμού, των μορφών και των μεθόδων των δραστηριοτήτων του, της τάσης έναντι της οικογένειας και του γάμου, της εκπαίδευσης, των ιδιαιτερωτήτων της τάσης έναντι της υγείας από τους πιστούς της δεδομένης θρησκείας, των περιορισμών που επιβάλλονται στα μέλη και τους κληρικούς του οργανισμού σε σχέση με τα δικαιώματα και τα καθήκοντά τους προς το κράτος. Αυτό το πέμπτο έγγραφο δεν μπορεί να θεωρηθεί σύμφωνο με τα διεθνή standards για την ελευθερία εκκλείωσης της θρησκείας. Σε σηδιασμό με ελευθερία του συνεταιρήστε για θρησκευτικούς σκοπούς διότι ζητά υπερβολική ενημέρωση. Έκτον έγγραφο, το έγγραφο που επιστοποιεί την έδρα του πρόσφατα ιδρυμένου θρησκευτικού οργανισμού. Εάν το θρίσκεμα στο οποίο ανήκει ο τοπικός θρησκευτικός οργανισμός έχει ένα ανώτερο διοικητικό κέντρο που εδρεύει εκτός της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Αναφέρει η παράγραφος έξω ότι απαιτείται να υποβάλει εκτός από τα έγγραφα που προαναφέραμε ως ενημένα στην έτηση και το καταστατικό ή οποιοδήποτε άλλο βασικό έγγραφο του αλλοδαπού θρησκευτικού οργανισμού το οποίο πρέπει να επικοιρώνεται από το διοικητικό όργανο της χώρας στην οποία βρίσκεται η έδρα του εν λόγου οργανισμού. Η παράγραφος 7 μας δίνει τις προϋποθέσεις για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας από τους συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς καθώς και από τους θρησκευτικούς οργανισμούς που ιδρύονται από τους συγκεντρωτικούς θρησκευτικούς οργανισμούς. Εκτός από την έτηση καταχώρησης τα έγγραφα τα συνειμένα σε αυτή είναι ο κατάλογος των ιδρυτών του θρησκευτικού οργανισμού. Το καθαστατικό του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού που πρέπει να εγκρίνεται από τους ιδρυτές του, οι οποίοι είναι νομικά πρόσωπα. Δηλαδή το έγγραφο που πιστοποιεί την έδρα του διοικητικού οργάνου του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού και επίσης και συστατική πράξη. Και επίσης πρέπει να υποβληθούν και τα καταστατικά των τριών τοπικών θρησκευτικών οργανισμών που είναι ιδρυτικά μέλη του συγκεντρωτικού θρησκευτικού οργανισμού. Η έτηση τώρα για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας μέσα σε πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να εξεδεσθεί από την αρμόδια διοικητική υπηρεσία. Μας τορίζει οι παράγραφους 8 του ίδιου άρθρου, 11. Η έτηση για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας από θρησκευτικό οργανισμό που ιδρύεται από συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ή στη βάση του πιστοποιητικού που εκδίεται από το συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό. Δηλαδή, εάν ο θρησκευτικός οργανισμός ιδρύεται από συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ή εάν ένας τοπικός θρησκευτικός οργανισμός αποκτήσει πιστοποιητικό από ένα συγκεντρωτικό θρησκευτικό οργανισμό ότι είναι μέλος του, τότε σε αυτές τις δύο περιπτώσεις η έτηση θα εξετάζεται μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής όλων των εγγράφων τα οποία προναφέραμε. Και επειδή όμως τελείωσε ο χρόνος της παρούσας έβδομης διάλεξης του Γρητικού Εκκλησιαστικού Δικαίου, θα επανέλθομαι στην επόμενη όγδοη διάλεξη. Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.