Διάλεξη 8 / Κινήσεις με μπάλα (jump shot - hook shot)
Κινήσεις με μπάλα (jump shot - hook shot): Είχαμε μιλήσει στο προηγούμενο μάθημα για το σούτ σε στάση. Ξαναφημίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του στάτικου σούτ που όμως είναι ακριβώς οι ίδια τα στοιχεία που έχουν τα τεχνικά με το σούτ το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα. Το αντίστοιχο πόδι με το χέρι που...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2013
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά |
Διαθέσιμο Online: | https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=76724605 |
id |
d0594a1c-7a19-4010-b56c-c2b89acec966 |
---|---|
title |
Διάλεξη 8 / Κινήσεις με μπάλα (jump shot - hook shot) |
spellingShingle |
Διάλεξη 8 / Κινήσεις με μπάλα (jump shot - hook shot) Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής Γαλαζούλας Χρήστος |
publisher |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
url |
https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=76724605 |
publishDate |
2013 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/f56d/8445/1260/7202/9550/9b35/5747/5d3e/f56d84451260720295509b3557475d3e.jpg |
topic |
Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής |
topic_facet |
Επιστήμες Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής |
author |
Γαλαζούλας Χρήστος |
author_facet |
Γαλαζούλας Χρήστος |
hierarchy_parent_title |
Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι |
hierarchy_top_title |
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού |
rights_txt |
License Type:(CC) v.4.0 |
rightsExpression_str |
Αναφορά |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png |
author_role |
Καθηγητής |
author2_role |
Καθηγητής |
relatedlink_txt |
https://delos.it.auth.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
00:35:30 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
asr_txt |
Είχαμε μιλήσει στο προηγούμενο μάθημα για το σούτ σε στάση. Ξαναφημίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του στάτικου σούτ που όμως είναι ακριβώς οι ίδια τα στοιχεία που έχουν τα τεχνικά με το σούτ το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα. Το αντίστοιχο πόδι με το χέρι που σουτάρουμε είναι πιο μπροστά έτσι ώστε η μύτη του άλλου ποδιού να βρίσκεται στη μέση του πέλματος. Λυγισμένα τα γόνατα, το σώμα μας ελαφρά και καμένο μπροστά, η κίνηση ξεκινάει από τα ακροδάχτυλα του ποδιού και καταλήγει στα ακροδάχτυλα του χεριού που σουτάρουμε. Το σπάσιμο του καρπού και η ελαφρά στροφή προς τα έξω δίνει τη δυνατότητα να έχουμε τις ανάποδες στροφές εκείνες που θα κάνουν το σούτ πιο ομαλό. Οι υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία τα οποία αναφέρουμε. Μιλώντας για το jumpsuit που πλέον γίνεται από κάθε πλευρά και κάθε σημείο γύρω από την ρακέτα, το μόνο τεχνικό στοιχείο το οποίο προστίθεται σήμερα είναι το άλμα. Ξανα επαναλαμβάνω κάποια τεχνικά στοιχεία το κάθετο του χεριού, των όμων, όλο το σώμα μας βλέπετε είναι κάθετα στο στόχο και ο αγγόνας είναι μέσα. Έτσι ώστε κάθετα σηκωνόμαστε μετά το λήγισμα κάνουμε ένα ελαφρύ άλμα ανάλογα με την απόσταση που είμαστε. Αυτό είναι η διαφοροποίηση του στρατικού σουτ σε σχέση με το jumpsuit για το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα. Η δυσκολία του έγκειται στο ότι έχουμε ένα άλμα σε σχέση με το στρατικό σουτ είναι πιο δύσκολο. Πλύνω όμως το άλμα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ανέβουμε ψηλότερα άρα να έχουμε καλύτερη πρόσβαση προς το καλάθι και δευτερευόντος να αποφύγουμε τα χέρια του αντιπάλου δηλαδή σηκωνόμαστε ψηλότερα και σουτάρουμε από πάνω. Ιδιαίτερα στις αναπτυξιακές ηλικίες το άλμα το μόνο τεχνικό στοιχείο που προσθέτουμε σε σχέση με το στρατικό σουτ είναι αρκετά δύσκολο και περίπλοκο στη διαδικασία της εκπαίδευσης, της εκμάθησης της τεχνικής δεξιότητας του jumpsuit. Ο λόγος είναι ότι δεν κρατάνε το σώμα και το σε μια ευθεία δηλαδή δεν κάνουν κάθετο άλμα. Δεν κάνουν κάθετο άλμα γιατί ουσιαστικά μετατρέπουμε την κίνησή μας την ευθύγραμη γιατί μπορεί να γίνει μετά από κίνηση τρεξίματος σε κάθε τι και είναι μια διαδικασία που χρειάζεται ιδιαίτερη προπόνηση. Το άλλο στοιχείο είναι ότι δεν πηδάνε πολύ ψηλά, άρα πως το αντιλαμβάνονται ιδιαίτερα οι νεαροί μαθητές ή αθλητές ότι συνήθως κάνουν κινήσεις των ποδιών, είτε λυγίζουν τα πόδια τους είτε ανοίγουν τα πόδια τους γιατί έτσι νομίζουν ότι θα πήξουν ψηλότερα ή αισθάνονται ότι έχουν απογειωθεί γιατί δεν έχουν καλό άλμα και χρειάζεται ιδιαίτερη προπόνηση στην εξηγείωση με αυτήν την κίνηση χωρίς μπάλες. Είναι καλό να βάλουμε μια ταινία ή ένα στόχο, ένα σχοινί, κάτι το οποίο πρέπει να φτάνουν. Που όμως? Καλά είναι να το βάλουμε στον τείχο. Ξέρετε τι τους πει αυτό να κάνουν. Κάθε το άλμα στον τείχο είναι συγκεκριμένο. Εάν εγώ δηλαδή πρέπει να πηδήξω και να φτάσω εδώ ένα σημείο, το άλμα μου υποχρεωτικά το κάνω κάθετα γιατί θα χτυπήσω στον τείχο. Άρα δηλαδή ένα μη κινητό στοιχείο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στη διαδικασία της διδασκάλιας μας για να κατανοήσουν την καθετότητα του άλματος. Τα πόδια μας πρέπει να είναι χαλαρά, χωρίς περητές κάποιους των γωνάτων που σας είπα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που γίνονται. Το σούτ να γίνεται στο ψηλότερο σημείο. Εδώ είναι το άλλο στοιχείο το οποίο πρέπει να δουλέψουμε με αρκετές προασκήσεις για τον συγχρονισμό της κίνησης έτσι ώστε στο ανέβασμα στο ψηλότερο σημείο να φεύγει η μπάλα και όχι όταν κατεβαίνουμε ή όταν ανεβαίνουμε. Ο αγκώνας μέσα και κάτω από την μπάλα. Όπως είχαμε αναφέρει στην τεχνική του shoot and stasi όταν πιάνουμε την μπάλα και βάζουμε κατευθείαν μέσα τον αγκώνα και το βάζουμε πίσω το χέρι μας που σουτάρει από την μπάλα, στο shoot and stasi είναι εύκολο και η εξικίωση μας μπορεί να γίνει ευκολότερα. Επειδή έχουμε προσθέσει την κίνηση πριν από το shoot είτε είναι με σταματήματα, stride stop, jump stop που θα κάνουμε σταδιακά είτε είναι μετά από τρίπλα είτε μετά από πάσα και άλμα επειδή θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη όθεση και μεγαλύτερο άλμα οι αγκώνες μας υποβοηθούν το σώμα μας να σηκωθεί. Αυτό τι κάνει αυτόματα ανοίγουν οι αγκώνες και το κράτημα της μπάλας εκεί είναι μια διαδικασία που πρέπει να το βάλουμε από πίσω αυτό το άλμα είναι που δυσκολεύει τη διαδικασία της τεχνικής το jumpsuit γιατί αν το κάνουμε στη διάρκεια της αναπήδησης στη διάρκεια του άλματος έχουμε απώλεια ισορροπίας. Όπως έχουμε αναφέρει για όλες τις τεχνικές διεξιότητες η μεθοδική διαδικασία είναι αυτή του στατικού σουτ και όταν φτάνουμε να διδάξουμε μία παραλλαγή όπως είναι το jumpsuit η βολή με άλμα δηλαδή θα ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία. Τα κομμάτια που θα επιλέξουμε εμείς θα τα δουλέψουμε ξεχωριστά με αρκετές προασκήσεις πριν να κάνουμε ολοκληρωμένη την κίνηση. Και θα το κάνουμε αυτό αφενός μεν χωρίς μπάλα με την μπάλα χωρίς να σουτάρουμε μόνο την κίνηση του άλματος να εξικοιωθούμε δηλαδή έχοντας μία μπάλα στα χέρια και κάνοντας τα άλματα. Ακολούθως θα κάνουμε βολές από κοντά από διάφορες πλευρές και σημεία γύρω από το καλάθι από τη ρακέτα και μετά βολές με τρίπλα μετά από πάσα και ακολούθως με παθητική ή ενεργητική άμυνα. Δέστε σε αργή κίνηση το jumpsuit και προσπαθήστε να δείτε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Με την μπάλα στα χέρια προσγείωση στα δύο πόδια συσπίρωση λυγίζουν τα γόνατα και η ελαστική δύναμη που συσσορεύεται κάθε το άλμα στο ψηλότερο σημείο του άλματος απελευθέρωσε της μπάλας σπάσιμο του καρπού για να δώσουμε τα απαραίτητα φάλτσα και προσγείωση. Για ποιον λόγο γιατί στην πρόταση που είπα τώρα πρόσθεσα μία λέξη σε σχέση με αυτά που είπα προηγουμένως τη λέξη προσγείωση η οποία πρέπει να είναι κάθετα και όμονα γιατί αν προσγειωθούμε λίγο δεξιά ή αριστερά ή μπρος ή πίσω μπορεί να έχουμε κάποιον αντίπαλο και να προσγειωθούμε σε κάποιο πόδι. Άρα η ασφάλεια και ο πιθανός κίνδυνος τροματισμού και όχι αυτή κάθε αυτή εκτέλεση της τεχνικής μας οδηγεί στην προσγείωση να γίνεται κάθετα. Θέλω εσείς να μου πείτε με κοινή λογική για ποιον λόγο από αυτά που έχουμε πει το άλμα μας πρέπει να είναι κάθετο για δυο τρεις λόγους με κοινή λογική και όχι με την τεχνική του μπάσκετ. Πες μου ένα λόγο. Πρώτον πας προς μια οπότε είσαι πιο κοντά στο καλάτι. Άρα στο ψηλότερο σημείο του άλμα μας πας πιο ψηλά άρα βλέπεις και στοχεύεις καλύτερα. Δεύτερο δεν αλλάζει απόσταση δηλαδή άμα κάνεις άλμα σε μήκος είναι δύσκολο να υπολογίζεις το καλάτι. Θα πλησιάσω κι άλλο όμως άμα κάνω άλμα σε μήκος θα είμαι σε κίνηση. Άρα τι σημαίνει αυτό. Καλύτερη ισορροπία. Όχι για το κάθετο άλμα. Θα έχω καλύτερη ισορροπία αν είμαι σε κίνηση είτε μπρος είτε πίσω ή το είδη. Θα έχω απώλεια ισορροπίας. Άρα είναι ένας βασικός λόγος για την πιθανή αστοχία μου. Και ένας τρίτος λόγος που ίσως αυτό να μην τον ξέρετε γιατί έχει να κάνει με τους κανονισμούς. Πες. Δεν άκουσα Ιωάννα δυνατά. Ακριβώς αυτό είναι ένας κανονισμός που υπάρχει επειδή δεν μπορούμε να πέφτουμε πάνω στον αντίπαλο. Εάν κάνει με το άλμα μας καταμήρκος και πέσουμε πάνω στον αμυντικό που θα έχουμε μπροστά μας γιατί στην εξέλιξη του παιχνιδιού έτσι θα γίνει. Είναι παράβαση και είναι επιθετικό φάουλ. Θέλετε να ρωτήστε κάτι. Θέλετε δεσποινείς εκεί στο τέλος να ρωτήστε κάτι. Ωραία μπορείτε να το συζητάτε μόνοι σας τότε. Ένα άλλο shoot που θα σας αναφέρω και θα αφήσουμε για το επόμενο μάθημα το layup shoot που είναι ίσως και το αγαπημένο των νεαρών αθλητών γιατί με αυτό πλησιάζουν. Εδώ είναι τα τεχνικά στοιχεία που ήθελα να σας δείξω όσον αφορά τα πόδια, το λήγισμα, το κράτημα της μπάλας και πώς έρχεται ιδιαίτερα στη διαδικασία της διδασκαλίας όταν θα το βάλουμε σε κίνηση είτε μετά από τρίπλα είτε μετά από πάσα. Είναι καλά να δουλεύουμε οι προασκήσεις μας πρώτα το σταμάτημα με βηματισμό και ακολούθω στο jump stop. Γιατί αν θυμάται κάποια να μου πει όσον αφορά τα σταματήματα το σταμάτημα με βηματισμό το stride stop και το jump stop γιατί να χρησιμοποιήσουμε στις προασκήσεις μας πρωτίστως το σταμάτημα με βηματισμό και ακολούθω στο jump stop. Πες μου κοπέλα μου, συμφωνώ και είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. |
_version_ |
1782818451610402816 |
description |
Κινήσεις με μπάλα (jump shot - hook shot): Είχαμε μιλήσει στο προηγούμενο μάθημα για το σούτ σε στάση. Ξαναφημίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του στάτικου σούτ που όμως είναι ακριβώς οι ίδια τα στοιχεία που έχουν τα τεχνικά με το σούτ το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα. Το αντίστοιχο πόδι με το χέρι που σουτάρουμε είναι πιο μπροστά έτσι ώστε η μύτη του άλλου ποδιού να βρίσκεται στη μέση του πέλματος. Λυγισμένα τα γόνατα, το σώμα μας ελαφρά και καμένο μπροστά, η κίνηση ξεκινάει από τα ακροδάχτυλα του ποδιού και καταλήγει στα ακροδάχτυλα του χεριού που σουτάρουμε. Το σπάσιμο του καρπού και η ελαφρά στροφή προς τα έξω δίνει τη δυνατότητα να έχουμε τις ανάποδες στροφές εκείνες που θα κάνουν το σούτ πιο ομαλό. Οι υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία τα οποία αναφέρουμε. Μιλώντας για το jumpsuit που πλέον γίνεται από κάθε πλευρά και κάθε σημείο γύρω από την ρακέτα, το μόνο τεχνικό στοιχείο το οποίο προστίθεται σήμερα είναι το άλμα. Ξανα επαναλαμβάνω κάποια τεχνικά στοιχεία το κάθετο του χεριού, των όμων, όλο το σώμα μας βλέπετε είναι κάθετα στο στόχο και ο αγγόνας είναι μέσα. Έτσι ώστε κάθετα σηκωνόμαστε μετά το λήγισμα κάνουμε ένα ελαφρύ άλμα ανάλογα με την απόσταση που είμαστε. Αυτό είναι η διαφοροποίηση του στρατικού σουτ σε σχέση με το jumpsuit για το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα. Η δυσκολία του έγκειται στο ότι έχουμε ένα άλμα σε σχέση με το στρατικό σουτ είναι πιο δύσκολο. Πλύνω όμως το άλμα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ανέβουμε ψηλότερα άρα να έχουμε καλύτερη πρόσβαση προς το καλάθι και δευτερευόντος να αποφύγουμε τα χέρια του αντιπάλου δηλαδή σηκωνόμαστε ψηλότερα και σουτάρουμε από πάνω. Ιδιαίτερα στις αναπτυξιακές ηλικίες το άλμα το μόνο τεχνικό στοιχείο που προσθέτουμε σε σχέση με το στρατικό σουτ είναι αρκετά δύσκολο και περίπλοκο στη διαδικασία της εκπαίδευσης, της εκμάθησης της τεχνικής δεξιότητας του jumpsuit. Ο λόγος είναι ότι δεν κρατάνε το σώμα και το σε μια ευθεία δηλαδή δεν κάνουν κάθετο άλμα. Δεν κάνουν κάθετο άλμα γιατί ουσιαστικά μετατρέπουμε την κίνησή μας την ευθύγραμη γιατί μπορεί να γίνει μετά από κίνηση τρεξίματος σε κάθε τι και είναι μια διαδικασία που χρειάζεται ιδιαίτερη προπόνηση. Το άλλο στοιχείο είναι ότι δεν πηδάνε πολύ ψηλά, άρα πως το αντιλαμβάνονται ιδιαίτερα οι νεαροί μαθητές ή αθλητές ότι συνήθως κάνουν κινήσεις των ποδιών, είτε λυγίζουν τα πόδια τους είτε ανοίγουν τα πόδια τους γιατί έτσι νομίζουν ότι θα πήξουν ψηλότερα ή αισθάνονται ότι έχουν απογειωθεί γιατί δεν έχουν καλό άλμα και χρειάζεται ιδιαίτερη προπόνηση στην εξηγείωση με αυτήν την κίνηση χωρίς μπάλες. Είναι καλό να βάλουμε μια ταινία ή ένα στόχο, ένα σχοινί, κάτι το οποίο πρέπει να φτάνουν. Που όμως? Καλά είναι να το βάλουμε στον τείχο. Ξέρετε τι τους πει αυτό να κάνουν. Κάθε το άλμα στον τείχο είναι συγκεκριμένο. Εάν εγώ δηλαδή πρέπει να πηδήξω και να φτάσω εδώ ένα σημείο, το άλμα μου υποχρεωτικά το κάνω κάθετα γιατί θα χτυπήσω στον τείχο. Άρα δηλαδή ένα μη κινητό στοιχείο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στη διαδικασία της διδασκάλιας μας για να κατανοήσουν την καθετότητα του άλματος. Τα πόδια μας πρέπει να είναι χαλαρά, χωρίς περητές κάποιους των γωνάτων που σας είπα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που γίνονται. Το σούτ να γίνεται στο ψηλότερο σημείο. Εδώ είναι το άλλο στοιχείο το οποίο πρέπει να δουλέψουμε με αρκετές προασκήσεις για τον συγχρονισμό της κίνησης έτσι ώστε στο ανέβασμα στο ψηλότερο σημείο να φεύγει η μπάλα και όχι όταν κατεβαίνουμε ή όταν ανεβαίνουμε. Ο αγκώνας μέσα και κάτω από την μπάλα. Όπως είχαμε αναφέρει στην τεχνική του shoot and stasi όταν πιάνουμε την μπάλα και βάζουμε κατευθείαν μέσα τον αγκώνα και το βάζουμε πίσω το χέρι μας που σουτάρει από την μπάλα, στο shoot and stasi είναι εύκολο και η εξικίωση μας μπορεί να γίνει ευκολότερα. Επειδή έχουμε προσθέσει την κίνηση πριν από το shoot είτε είναι με σταματήματα, stride stop, jump stop που θα κάνουμε σταδιακά είτε είναι μετά από τρίπλα είτε μετά από πάσα και άλμα επειδή θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη όθεση και μεγαλύτερο άλμα οι αγκώνες μας υποβοηθούν το σώμα μας να σηκωθεί. Αυτό τι κάνει αυτόματα ανοίγουν οι αγκώνες και το κράτημα της μπάλας εκεί είναι μια διαδικασία που πρέπει να το βάλουμε από πίσω αυτό το άλμα είναι που δυσκολεύει τη διαδικασία της τεχνικής το jumpsuit γιατί αν το κάνουμε στη διάρκεια της αναπήδησης στη διάρκεια του άλματος έχουμε απώλεια ισορροπίας. Όπως έχουμε αναφέρει για όλες τις τεχνικές διεξιότητες η μεθοδική διαδικασία είναι αυτή του στατικού σουτ και όταν φτάνουμε να διδάξουμε μία παραλλαγή όπως είναι το jumpsuit η βολή με άλμα δηλαδή θα ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία. Τα κομμάτια που θα επιλέξουμε εμείς θα τα δουλέψουμε ξεχωριστά με αρκετές προασκήσεις πριν να κάνουμε ολοκληρωμένη την κίνηση. Και θα το κάνουμε αυτό αφενός μεν χωρίς μπάλα με την μπάλα χωρίς να σουτάρουμε μόνο την κίνηση του άλματος να εξικοιωθούμε δηλαδή έχοντας μία μπάλα στα χέρια και κάνοντας τα άλματα. Ακολούθως θα κάνουμε βολές από κοντά από διάφορες πλευρές και σημεία γύρω από το καλάθι από τη ρακέτα και μετά βολές με τρίπλα μετά από πάσα και ακολούθως με παθητική ή ενεργητική άμυνα. Δέστε σε αργή κίνηση το jumpsuit και προσπαθήστε να δείτε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Με την μπάλα στα χέρια προσγείωση στα δύο πόδια συσπίρωση λυγίζουν τα γόνατα και η ελαστική δύναμη που συσσορεύεται κάθε το άλμα στο ψηλότερο σημείο του άλματος απελευθέρωσε της μπάλας σπάσιμο του καρπού για να δώσουμε τα απαραίτητα φάλτσα και προσγείωση. Για ποιον λόγο γιατί στην πρόταση που είπα τώρα πρόσθεσα μία λέξη σε σχέση με αυτά που είπα προηγουμένως τη λέξη προσγείωση η οποία πρέπει να είναι κάθετα και όμονα γιατί αν προσγειωθούμε λίγο δεξιά ή αριστερά ή μπρος ή πίσω μπορεί να έχουμε κάποιον αντίπαλο και να προσγειωθούμε σε κάποιο πόδι. Άρα η ασφάλεια και ο πιθανός κίνδυνος τροματισμού και όχι αυτή κάθε αυτή εκτέλεση της τεχνικής μας οδηγεί στην προσγείωση να γίνεται κάθετα. Θέλω εσείς να μου πείτε με κοινή λογική για ποιον λόγο από αυτά που έχουμε πει το άλμα μας πρέπει να είναι κάθετο για δυο τρεις λόγους με κοινή λογική και όχι με την τεχνική του μπάσκετ. Πες μου ένα λόγο. Πρώτον πας προς μια οπότε είσαι πιο κοντά στο καλάτι. Άρα στο ψηλότερο σημείο του άλμα μας πας πιο ψηλά άρα βλέπεις και στοχεύεις καλύτερα. Δεύτερο δεν αλλάζει απόσταση δηλαδή άμα κάνεις άλμα σε μήκος είναι δύσκολο να υπολογίζεις το καλάτι. Θα πλησιάσω κι άλλο όμως άμα κάνω άλμα σε μήκος θα είμαι σε κίνηση. Άρα τι σημαίνει αυτό. Καλύτερη ισορροπία. Όχι για το κάθετο άλμα. Θα έχω καλύτερη ισορροπία αν είμαι σε κίνηση είτε μπρος είτε πίσω ή το είδη. Θα έχω απώλεια ισορροπίας. Άρα είναι ένας βασικός λόγος για την πιθανή αστοχία μου. Και ένας τρίτος λόγος που ίσως αυτό να μην τον ξέρετε γιατί έχει να κάνει με τους κανονισμούς. Πες. Δεν άκουσα Ιωάννα δυνατά. Ακριβώς αυτό είναι ένας κανονισμός που υπάρχει επειδή δεν μπορούμε να πέφτουμε πάνω στον αντίπαλο. Εάν κάνει με το άλμα μας καταμήρκος και πέσουμε πάνω στον αμυντικό που θα έχουμε μπροστά μας γιατί στην εξέλιξη του παιχνιδιού έτσι θα γίνει. Είναι παράβαση και είναι επιθετικό φάουλ. Θέλετε να ρωτήστε κάτι. Θέλετε δεσποινείς εκεί στο τέλος να ρωτήστε κάτι. Ωραία μπορείτε να το συζητάτε μόνοι σας τότε. Ένα άλλο shoot που θα σας αναφέρω και θα αφήσουμε για το επόμενο μάθημα το layup shoot που είναι ίσως και το αγαπημένο των νεαρών αθλητών γιατί με αυτό πλησιάζουν. Εδώ είναι τα τεχνικά στοιχεία που ήθελα να σας δείξω όσον αφορά τα πόδια, το λήγισμα, το κράτημα της μπάλας και πώς έρχεται ιδιαίτερα στη διαδικασία της διδασκαλίας όταν θα το βάλουμε σε κίνηση είτε μετά από τρίπλα είτε μετά από πάσα. Είναι καλά να δουλεύουμε οι προασκήσεις μας πρώτα το σταμάτημα με βηματισμό και ακολούθω στο jump stop. Γιατί αν θυμάται κάποια να μου πει όσον αφορά τα σταματήματα το σταμάτημα με βηματισμό το stride stop και το jump stop γιατί να χρησιμοποιήσουμε στις προασκήσεις μας πρωτίστως το σταμάτημα με βηματισμό και ακολούθω στο jump stop. Πες μου κοπέλα μου, συμφωνώ και είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. Είναι πιο κοντά στη φυσική κίνηση των παιδιών. |