Ενότητα 1: Εισαγωγή - Μέρος 1 / Οικονομική Ιστορία της Ελλάδας
Οικονομική Ιστορία της Ελλάδας: Να σας καλωσορίσουμε στο μάθημα της οικονομικής ιστορίας της ελλάδας το οποίο στήνεται στους φοιτητές του δευτέρου εξαμήνου του τμήματος οικονομικής επιστήμης του οικονομικού πανεπιστημίου αθηνών το μάθημα αυτό έχει σχεδιασθεί με έναν τρόπο fun να πείστηκαν να εμπεδών...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών |
Μορφή: | Video |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Οικονομικής Επιστήμης / Οικονομική Ιστορία της Ελλάδος |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
2015
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγο Έργο |
Διαθέσιμο Online: | http://delos.aueb.gr/opendelos/videolecture/show?rid=145eac22 |
id |
d7d0c24a-3466-4106-a432-b79daceeda8a |
---|---|
title |
Ενότητα 1: Εισαγωγή - Μέρος 1 / Οικονομική Ιστορία της Ελλάδας |
spellingShingle |
Ενότητα 1: Εισαγωγή - Μέρος 1 / Οικονομική Ιστορία της Ελλάδας Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων Πεπελάση Ιωάννα-Σαπφώ |
publisher |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ |
url |
http://delos.aueb.gr/opendelos/videolecture/show?rid=145eac22 |
publishDate |
2015 |
language |
el |
thumbnail |
http://oava-admin-api.datascouting.com/static/df17/bb7a/64c2/f24e/7aa5/856e/3e1c/7ae2/df17bb7a64c2f24e7aa5856e3e1c7ae2.jpg |
topic |
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων |
topic_facet |
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων |
author |
Πεπελάση Ιωάννα-Σαπφώ |
author_facet |
Πεπελάση Ιωάννα-Σαπφώ |
hierarchy_parent_title |
Οικονομική Ιστορία της Ελλάδος |
hierarchy_top_title |
Οικονομικής Επιστήμης |
format |
Video |
rights_txt |
CC |
rightsExpression_str |
Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγο Έργο |
organizationType_txt |
Πανεπιστήμια |
hasOrganisationLogo_txt |
http://delos.aueb.gr/opendelos/resources/logos/aueb.png |
author_role |
Αναπλ. Καθηγήτρια |
author2_role |
Αναπλ. Καθηγήτρια |
relatedlink_txt |
https://www.aueb.gr/ |
durationNormalPlayTime_txt |
00:09:18.62 |
genre |
Ανοικτά μαθήματα |
genre_facet |
Ανοικτά μαθήματα |
institution |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών |
asr_txt |
Να σας καλωσορίσουμε στο μάθημα της οικονομικής ιστορίας της ελλάδας το οποίο στήνεται στους φοιτητές του δευτέρου εξαμήνου του τμήματος οικονομικής επιστήμης του οικονομικού πανεπιστημίου αθηνών το μάθημα αυτό έχει σχεδιασθεί με έναν τρόπο fun να πείστηκαν να εμπεδώνει την οικονομική ιστορία των ελλήνων και της ελλάδας μέσα στην παγκόσμια οικονομική ιστορία δηλαδή για να πάρω αυτό το μάθημα οι φοιτητές έχουν πάρει το προηγούμενο εξάμηνο το μάθημα της παγκόσμιας οικονομικής ιστορίας το οποίο λέγεται γενική οικονομική ιστορία και το οποίο και αυτό υπάρχει στα όπου χωριστές και έτσι αν θέλετε μπορείτε να δει εκείνο το μάθημα όχι εξολοκλήρου αλλά απονομής έχετε κενά στην μακρά εξέλιξη της οικονομικής ιστορίας λοιπόν στο μάθημα αυτό πάλι κοιτάμε την εξετάζουμε τη μακρά διάρκεια ξεκινάμε με ένα φωτογραφία της αρχαίας αθήνας τον 5ο αιώνα π.Χ. προχωράνε με ένα σύντομη επισκόπηση του μαζί του βυζαντίου όπου δίνουμε έμφαση στον 9ο μέχρι 900 12ο αιώνα και μετά πάνε στην εποχή πριν την ήδη είναι επανάσταση αφού έχουμε κοιτάξει σύντομα τις σταθερές και τα σταθερά χαρακτηριστικά της οικονομίας στον ελλαδικό χώρο στην Αττική είχε άμεσο όπως αυτά αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας στη συνέχεια πια κοιτάμε την εξέλιξη με έναν άλλο τρόπο όχι με απλές φωτογραφίες στα κεραίες εκεί ξεκινά το 1830 και φθάνουμε ως το 1974 75 γυναίκες τελευταία μαθήματα κάποια αναφορά για την περίοδο μετά το δύο τέσσερις αλλά η μεγάλη έμφαση είναι άστοχη 900 ναύτες η μέθοδος που ακολουθούμε μια ζακέτα με τιμές φέτος στο μάθημα σκηνικής ιστορίας με την έννοια ότι βασιζόμαστε πάρα πολύ στην μελέτη της εξέλιξης του καπιταλισμού στην Ελλάδα επίσης θέτουμε το ερώτημα του τι τύπου οικονομική ανάπτυξη είχαμε όσον αφορά τις πρωτογενείς πηγές πάλι έρχονται σε επαφή οι έφηβοι ιδέες με στατιστικά μεγέθη ναι υπάρχει στο υλικό που αναρτάται και κάποιο άλλο όχι σε μεγάλη έκταση πρωτογενές υλικό όπως λόγου χάρη μαρτυρίες προσωπικές ατόμων που έζησαν τον 19ο αιώνα και που έπαιξαν σημαντικό ρόλος στην ελληνική οικονομική ιστορία υλικών πίθηκοι εκτός απ το να είναι εξελικτική και με έμφαση στους θεσμούς είναι και συγκριτική δηλαδή καταρχάς συγκρίνουμε τη δομή της οικονομίας στο βαθμό που μπορούμε μεταξύ της αρχαίας αθήνας βυζαντίου και της οθωμανικής περιόδου και της σύγχρονης θέτοντας στο δύο ερωτήματα κατά πόσο έχουμε στοιχεία καπιταλιστικά κατά πόσο η Ελλάδα είναι στο επίκεντρο της παγκόσμιας οικονομίας και κατά πόσο η Ελλάδα από είναι ευρύς δυτική οικονομία και μέσα στον ιστό του μαθήματος ξεκινώ με την τοποθέτηση τη διαχέεται να γεννά την τον δυτικό πολιτισμό και όχι μόνο η αρχαία αθήνα αλλά και στεκόμαστε έλλειψη χρόνου πώς γεννιέται Δημοκρατία πως δημιουργείται ένα περιβάλλον θεσμικό τοπίο μια δημιουργική ευνοϊκό για την επιχειρηματικότητα και ειδικότερα την επιχειρηματικότητα που έχει ηθικό στοιχείο και μια παραγωγική μετά πάμε στο βυζάντιο οπότε βλέπουμε εκεί πόση Ελλάδα παύει να είναι στο επίκεντρο της δυτικής οικονομικής κοινωνίας το ίδιο συνέχεια υπάρχει επί της Οθωμανικής αρχές και βεβαίως μετά προχωράμε στην σύγχρονη εποχή μετά το 1830 ο σύγκριση γίνεται καθαρά με τη χρήση και έχουμε αρκετές αναφορές σε χώρες που μελετήσαμε στη γενική οικονομική ιστορία που είχαμε δει την πορεία τους όσον αφορά τη βιομηχανική επανάσταση και την οικονομική ανάπτυξη το μάθημα αυτό θα μπορούσαν να μας τέτοια οικονομική ιστορία της ελλάδας οικονομική ιστορία της ελλάδας και της διασποράς και επιδιώκει αυτό που μας ενδιαφέρει είναι εκεί σε μεγάλο βαθμό η σημασία των ελλήνων σας ώρας και παρακολουθούν τη συμβολή του στη νίκη οικονομία μέχρι τα μέσα του εικοστού αιώνα δεν υπάρχει ιδιαίτερη έμφαση στη ναυτιλία η οποία στην η οποία μετεξέλιξης μίας ώρας μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο ελλείψει πάλι ένα χρόνο επίσης εδώ να τονίσω ότι μέχρι το 1830 μείναμε για τον οικονομικό χώρο του ελληνισμού των ελλήνων εννοώντας την ελλαδική χερσόνησο έτσι μπορούμε να μιλάμε για Ελλάδα πριν το 1830 νέοι λένε την λέξη Ελλάδα αλλά βεβαίως καταλαβαίνουμε κάτι ευρύτερο και κάτι διαφορετικό λοιπόν άρα Στεκόμαστε μετά το τρεις τρεις στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ελλάδας στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης βλέπουμε την ίδια δράση με τη δύση και και τη θέση της ελλάδας στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα είχε αναβληθεί φωνή φοιτητές να αποκτήσουν ένα άνευ έτσι πιο το αντικειμενική αντίληψη για τη χώρα τους και για να τις τοποθετήσουν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ζήτησα το κάποιος έχει ιδέες να κάνουν παρουσιάσεις χωρών δηλαδή να πάρουν μια χώρα και να δουν την ιστορική εξέλιξη από παλιά μέχρι σήμερα και να σκέφτονται τις διαφορές και ομοιότητες με την Ελλάδα και κρήτη και μάθαμε για τη χώρα αυτός έκανε σαφή τη σύγκριση θα διαιρέσεις βιντεοσκόπησης στις παρουσιάσεις οι οποίες κιόλας έχουν αναπτυχθεί στο Ιράκ ένα άρα το μάθημα αυτό είναι συνέχεια της γενικής οικονομικής ιστορίας και εννοώ αρχικά παλαιότερα πολύ παλιότερα δινόταν πρώτα οικονομική ιστορία της ελλάδας την λογική τα παιδιά μετά το λύκειο οι φοιτητές μας δεν μένει σπάμε έτσι στα μαλακά αναγνωρίσουν είτε τη χώρα έτσι και μετά να πάμε στην παγκόσμια οικονομία το αντέστρεψαν είναι με τη λογική ότι σήμερα πρέπει η σαν άτομα να σκεφτόμαστε σαν ευρωπαίοι και όχι μόνο προς Έλληνες και να αποκτήσει καλύτερη έτσι μεγαλύτερο βάθος η γνώση τους για την χώρα μας ενώ πρόσθεσε ότι έχουν ήδη στην αίθουσα υπήρχαν αρκετοί φοιτητές οι οποίοι είχαν εξαιρετικές ερωτήσεις και χωριά και ποτέ για τον ακροατή του μαθήματος νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον να σταθεί με προσοχή σε αυτές τις ερωτήσεις γιατί δίνουν ένα εικόνα των ανησυχιών των νέων σήμερα γιατί είμαι και το πού πάει η χώρα τους και παγκόσμια οικονομία και βεβαίως αυτό έχει ενδιαφέρον κοινωνικό για τον ιστορικό του μέλλοντος υπήρξε στο τέλος μια κινηματογράφηση τις διαλέξεις που είχαμε πάνω στην μαρξιστική οικονομική ιστορία τις θεωρώ ποια κατεύθυνση έχει πάρει στην περίπτωση θα σας συμβούλευα ίσως να το δείτε κάπου προς στιγμές δηλαδή εκεί που ξεκινάει το κομμάτι για την ΑΕΚ μίλησε έτσι σαλάτας όπως και στην γενική οικονομική ιστορία κινείται σε τρεις επίπεδα ανάλυση μακροοικονομία καθημερινή ζωή μικρή οικονομία και το το τρίτο σκέλος είναι επιχειρηματικότητα που είναι κάτι που το κοιτάμε λοιπόν Ελπίζω να το ευχαριστηθεί το μάθημα ένα ας συνεχίσουμε το λύκο να Καλλιθέας |
_version_ |
1782816554993319936 |
description |
Οικονομική Ιστορία της Ελλάδας: Να σας καλωσορίσουμε στο μάθημα της οικονομικής ιστορίας της ελλάδας το οποίο στήνεται στους φοιτητές του δευτέρου εξαμήνου του τμήματος οικονομικής επιστήμης του οικονομικού πανεπιστημίου αθηνών το μάθημα αυτό έχει σχεδιασθεί με έναν τρόπο fun να πείστηκαν να εμπεδώνει την οικονομική ιστορία των ελλήνων και της ελλάδας μέσα στην παγκόσμια οικονομική ιστορία δηλαδή για να πάρω αυτό το μάθημα οι φοιτητές έχουν πάρει το προηγούμενο εξάμηνο το μάθημα της παγκόσμιας οικονομικής ιστορίας το οποίο λέγεται γενική οικονομική ιστορία και το οποίο και αυτό υπάρχει στα όπου χωριστές και έτσι αν θέλετε μπορείτε να δει εκείνο το μάθημα όχι εξολοκλήρου αλλά απονομής έχετε κενά στην μακρά εξέλιξη της οικονομικής ιστορίας λοιπόν στο μάθημα αυτό πάλι κοιτάμε την εξετάζουμε τη μακρά διάρκεια ξεκινάμε με ένα φωτογραφία της αρχαίας αθήνας τον 5ο αιώνα π.Χ. προχωράνε με ένα σύντομη επισκόπηση του μαζί του βυζαντίου όπου δίνουμε έμφαση στον 9ο μέχρι 900 12ο αιώνα και μετά πάνε στην εποχή πριν την ήδη είναι επανάσταση αφού έχουμε κοιτάξει σύντομα τις σταθερές και τα σταθερά χαρακτηριστικά της οικονομίας στον ελλαδικό χώρο στην Αττική είχε άμεσο όπως αυτά αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας στη συνέχεια πια κοιτάμε την εξέλιξη με έναν άλλο τρόπο όχι με απλές φωτογραφίες στα κεραίες εκεί ξεκινά το 1830 και φθάνουμε ως το 1974 75 γυναίκες τελευταία μαθήματα κάποια αναφορά για την περίοδο μετά το δύο τέσσερις αλλά η μεγάλη έμφαση είναι άστοχη 900 ναύτες η μέθοδος που ακολουθούμε μια ζακέτα με τιμές φέτος στο μάθημα σκηνικής ιστορίας με την έννοια ότι βασιζόμαστε πάρα πολύ στην μελέτη της εξέλιξης του καπιταλισμού στην Ελλάδα επίσης θέτουμε το ερώτημα του τι τύπου οικονομική ανάπτυξη είχαμε όσον αφορά τις πρωτογενείς πηγές πάλι έρχονται σε επαφή οι έφηβοι ιδέες με στατιστικά μεγέθη ναι υπάρχει στο υλικό που αναρτάται και κάποιο άλλο όχι σε μεγάλη έκταση πρωτογενές υλικό όπως λόγου χάρη μαρτυρίες προσωπικές ατόμων που έζησαν τον 19ο αιώνα και που έπαιξαν σημαντικό ρόλος στην ελληνική οικονομική ιστορία υλικών πίθηκοι εκτός απ το να είναι εξελικτική και με έμφαση στους θεσμούς είναι και συγκριτική δηλαδή καταρχάς συγκρίνουμε τη δομή της οικονομίας στο βαθμό που μπορούμε μεταξύ της αρχαίας αθήνας βυζαντίου και της οθωμανικής περιόδου και της σύγχρονης θέτοντας στο δύο ερωτήματα κατά πόσο έχουμε στοιχεία καπιταλιστικά κατά πόσο η Ελλάδα είναι στο επίκεντρο της παγκόσμιας οικονομίας και κατά πόσο η Ελλάδα από είναι ευρύς δυτική οικονομία και μέσα στον ιστό του μαθήματος ξεκινώ με την τοποθέτηση τη διαχέεται να γεννά την τον δυτικό πολιτισμό και όχι μόνο η αρχαία αθήνα αλλά και στεκόμαστε έλλειψη χρόνου πώς γεννιέται Δημοκρατία πως δημιουργείται ένα περιβάλλον θεσμικό τοπίο μια δημιουργική ευνοϊκό για την επιχειρηματικότητα και ειδικότερα την επιχειρηματικότητα που έχει ηθικό στοιχείο και μια παραγωγική μετά πάμε στο βυζάντιο οπότε βλέπουμε εκεί πόση Ελλάδα παύει να είναι στο επίκεντρο της δυτικής οικονομικής κοινωνίας το ίδιο συνέχεια υπάρχει επί της Οθωμανικής αρχές και βεβαίως μετά προχωράμε στην σύγχρονη εποχή μετά το 1830 ο σύγκριση γίνεται καθαρά με τη χρήση και έχουμε αρκετές αναφορές σε χώρες που μελετήσαμε στη γενική οικονομική ιστορία που είχαμε δει την πορεία τους όσον αφορά τη βιομηχανική επανάσταση και την οικονομική ανάπτυξη το μάθημα αυτό θα μπορούσαν να μας τέτοια οικονομική ιστορία της ελλάδας οικονομική ιστορία της ελλάδας και της διασποράς και επιδιώκει αυτό που μας ενδιαφέρει είναι εκεί σε μεγάλο βαθμό η σημασία των ελλήνων σας ώρας και παρακολουθούν τη συμβολή του στη νίκη οικονομία μέχρι τα μέσα του εικοστού αιώνα δεν υπάρχει ιδιαίτερη έμφαση στη ναυτιλία η οποία στην η οποία μετεξέλιξης μίας ώρας μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο ελλείψει πάλι ένα χρόνο επίσης εδώ να τονίσω ότι μέχρι το 1830 μείναμε για τον οικονομικό χώρο του ελληνισμού των ελλήνων εννοώντας την ελλαδική χερσόνησο έτσι μπορούμε να μιλάμε για Ελλάδα πριν το 1830 νέοι λένε την λέξη Ελλάδα αλλά βεβαίως καταλαβαίνουμε κάτι ευρύτερο και κάτι διαφορετικό λοιπόν άρα Στεκόμαστε μετά το τρεις τρεις στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ελλάδας στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης βλέπουμε την ίδια δράση με τη δύση και και τη θέση της ελλάδας στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα είχε αναβληθεί φωνή φοιτητές να αποκτήσουν ένα άνευ έτσι πιο το αντικειμενική αντίληψη για τη χώρα τους και για να τις τοποθετήσουν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ζήτησα το κάποιος έχει ιδέες να κάνουν παρουσιάσεις χωρών δηλαδή να πάρουν μια χώρα και να δουν την ιστορική εξέλιξη από παλιά μέχρι σήμερα και να σκέφτονται τις διαφορές και ομοιότητες με την Ελλάδα και κρήτη και μάθαμε για τη χώρα αυτός έκανε σαφή τη σύγκριση θα διαιρέσεις βιντεοσκόπησης στις παρουσιάσεις οι οποίες κιόλας έχουν αναπτυχθεί στο Ιράκ ένα άρα το μάθημα αυτό είναι συνέχεια της γενικής οικονομικής ιστορίας και εννοώ αρχικά παλαιότερα πολύ παλιότερα δινόταν πρώτα οικονομική ιστορία της ελλάδας την λογική τα παιδιά μετά το λύκειο οι φοιτητές μας δεν μένει σπάμε έτσι στα μαλακά αναγνωρίσουν είτε τη χώρα έτσι και μετά να πάμε στην παγκόσμια οικονομία το αντέστρεψαν είναι με τη λογική ότι σήμερα πρέπει η σαν άτομα να σκεφτόμαστε σαν ευρωπαίοι και όχι μόνο προς Έλληνες και να αποκτήσει καλύτερη έτσι μεγαλύτερο βάθος η γνώση τους για την χώρα μας ενώ πρόσθεσε ότι έχουν ήδη στην αίθουσα υπήρχαν αρκετοί φοιτητές οι οποίοι είχαν εξαιρετικές ερωτήσεις και χωριά και ποτέ για τον ακροατή του μαθήματος νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον να σταθεί με προσοχή σε αυτές τις ερωτήσεις γιατί δίνουν ένα εικόνα των ανησυχιών των νέων σήμερα γιατί είμαι και το πού πάει η χώρα τους και παγκόσμια οικονομία και βεβαίως αυτό έχει ενδιαφέρον κοινωνικό για τον ιστορικό του μέλλοντος υπήρξε στο τέλος μια κινηματογράφηση τις διαλέξεις που είχαμε πάνω στην μαρξιστική οικονομική ιστορία τις θεωρώ ποια κατεύθυνση έχει πάρει στην περίπτωση θα σας συμβούλευα ίσως να το δείτε κάπου προς στιγμές δηλαδή εκεί που ξεκινάει το κομμάτι για την ΑΕΚ μίλησε έτσι σαλάτας όπως και στην γενική οικονομική ιστορία κινείται σε τρεις επίπεδα ανάλυση μακροοικονομία καθημερινή ζωή μικρή οικονομία και το το τρίτο σκέλος είναι επιχειρηματικότητα που είναι κάτι που το κοιτάμε λοιπόν Ελπίζω να το ευχαριστηθεί το μάθημα ένα ας συνεχίσουμε το λύκο να Καλλιθέας |