"Η σύγχρονη Θεσσαλονίκη: προβλήματα και προοπτικές" (3/5/2017): Κυριάκος Λουφάκης /

: Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Πα...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=bF8XZZ0aeTU&list=PLJpizJmCRHW3KgTUY1MKYxulNJ7DjFc7p
Απομαγνητοφώνηση
: Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παράκαλες ami Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα. Παρακαλέσαμε λίγο τώρα το πρόγραμμα- guitar vel hyper- η ευκαιρία που υπήρχε τότε, χάθηκε. Η χώρα μας συνολικά ενεπλάκει, αντί να είναι ο διευκτήτης των προβλημάτων που έχει η γενικότερη περιοχή, ενεπλάκει στα προβλήματα και στις συγκρούσεις από μόνη της, απόλυσε την δυνατότητα την οποίαν είχε να είναι η πρωτεύουσα, η οποία θα αγγλύνει και δεν θα ουσύνει τις διαφορές. Βεβαίως υπάρχει μια ιστορική συνέχεια και υπάρχουν ορισμένα πειράκματα τα οποία σιγά σιγά αλλάζουν. Και για να έρθω σε θέματα τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με οικονομικά στοιχεία. Για να εκμεταλλευτεί η πόλη την θέση την οποίαν έχει, είναι απαραίτητη η ανάγκη να μπει στους εμπορικούς δρόμους. Είναι καλό να έχεις μια εξαιρετική γεωργραφική θέση, αυτό όμως δεν φτάνει. Αν είσαι απομονουμένος και δεν έχεις μπει στις διεθνείς συμμαχίες, προφανώς θα έχεις πολύ μικρότερες δουλειές από αυτές τις οποίες μπορείς να πάρεις. Έτσι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατάθυσε να είναι ένα περιφερειακό λιμάνι με περιορισμένη κίνηση, η οποία έγινε ακόμη μικρότερη λόγω των προβλημάτων που είχαμε κατά καιρός με τις απεργίες, με το κλείσιμό του, με όλα τα εμπόδια τα οποία βάζαμε εμείς. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περιοχή της Νοκιαναγωρικής Ευρώπης ΜΟΝΟ, οι ανάγκες διακίνησης επωρυφματικών φωτιών φτάνουν τα τρία με τρισίμιση εκατομμύρια κοντέινες. Αυτή η κίνηση, η φυσική είσοδος σ' όλη αυτή την ενδοχώρα, είναι η Θεσσαλονίκη, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα είναι η Θεσσαλονίκη σε μια διεθνή συμμαχία και θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες επενδύσεις στο χερσαίο δίκτυο ώστε να συμπερθεί με τις αγορές στις οποίες θα μπορούν να καταλήγουν τα επορεύματα αυτά. Εδώ πέρα να τονίσω και να πω ότι η Θεσσαλονίκη σε αντίθεση με το Πειραία είναι ένα λιμάνι τρανζιντ, είναι ένα λιμάνι στο οποίο φτάνουν τα επορεύματα, μεταφορτώνονται μετά σε χερσαία μέσα μεταφοράς και πηγαίνουν στο τυλικό τους οικοδυσμό. Αυτό έχει πολύ μεγαλύτερο προοδεκτασιαστικό χαρακτήρα για την οικονομία της περιοχής από ότι έχει αυτό το οποίο συμβαίνει στο λιμάνι του Πειραία. Το λιμάνι του Πειραία είναι πλεονεκτή ένοδη του λιμάνιου της Θεσσαλονίκης για τις ενέργειες τρασίγματα. Τι σημαίνει αυτό, ότι τα κοντέινερ τα οποία φτάνουν στον Πειραία και είναι πολύ περισσότερα από αυτά που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη σημαίνει περίπου 4 εκατομμύρια, ξεφορτώνουν στο λιμάνι και φωτώνουν σε άλλα πλοία, έχονται πολύ μεγάλα πλοία από το εξωτερικό, ξεφορτώνουν τα κοντέινερ, τα μεταφορτώνουν σε άλλα μεγάλια πλοία και τα διαπιβάζουν σε όλη τη λεκάνη της μεσογείου. Αυτό έχει ο κολοπλασιαστής, σε αυτή την περίπτωση είναι ένα, ενώ ο κολοπλασιαστής για το τράστι και την οικονομία της χώρας είναι γύρω στο τέσσερα. Ο ΣΕΒΕΡ είχε κάνει μία προμέτρηση η οποία δείχνει ότι εάν καταφέρνουμε να απορροφήσουμε περίπου 600-800 χιλιάδες αιτήλιου θα μπορέσουμε να έχουμε στο αρεύ της περιφέρειας Κυκρικής Μακεδονίας μία αύξηση της τάξης του 6 με 10% διότι έχοντας ένα λιμάνι transit, ο κολοπλασιαστής ως χαρακτήρας, οφείλεται από την αυξημένη διαχείριση, βέβαια στο λιμάνι, και εξαίρα μεταφορά των επολίγματοι οικογένειων, οφείλεται στην επίτραση που έχει που υπάρχει από την ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων στην περιοχή, όπως για παράδειγμα επιχειρήσεις του EPCX, βιομηχανικές επιχειρήσεις κραταμένες με την αυτηλία και τέλος οφείλεται στην έμπιση επίτραση που θα έχει σε άλλους πλάδους παραγωγής, όπως είναι μεταφυκτικές επιιομηχανίες. Θεωρούμε λοιπόν, τυχερόν τον εαυτό μας σήμερα, που μοιάζει να ζούμε την ιδιωτικοποίηση του λιμάνιου της Θεσσαλονίκης και την παραχώρησή του, ελπίζουμε, σε κάποιον οπερέτητος, σε κάποιον ο οποίος είναι μέσα σε αυτά τα δίκτυα. Φυσικά, εκτός από το λιμάνι για να γίνει η Θεσσαλονίκη ένα χάρ και να μπορέσει να εκμεταλλευτεί την αδοχόρα της για την οποία μιλούσα κοηγουμένως, απαραίτητο είναι να γίνουν και οι υπόλοιπες υποδομές οι οποίες χρειάζονται. Έτσι, αυτή τη στιγμή, είναι απαραίτητη, έχουμε την εγκατάσταση στον αεροπμένα της Θεσσαλονίκης της Λαφών με όλα τα μέτρα τα οποία παίρνουν και ελπίζουμε να ολοκληρωθούν, έτσι ώστε να αυξηθεί και η κίνηση ανθρώπων μέσα από τον αεροπμένα, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό να επεκταθεί και νομίζω ότι και προς αυτή την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε ο εμπορικοματικός σταθμός του αεροπμένου. Και φυσικά είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν οι συστηροκομικές συμπέσεις. Η παραχώρηση της τρανουσίας στην Φεροβίτελο στάντου Ιταλιάδο πιστεύουμε ότι θα συσφέρουμε σωμακροφόρθεσμα στην άξη του αερ της οικονομίας της περιοχής μας. Για να κάνω όλη τη συζήτηση πιο περιληπτική, το ένα μεγάλο πλεονέκτημα που έχει η πόλη μας έχει να κάνει με τη γεωγραφική της θέση και με τη δυνατότητα να γίνει ένα χαύ, ένα χαύ μέσα από το οποίο θα έρχονται τα επορεύματα τα οποία σήμερα παράγονται κυρίως στην Αποανατολή ενώ η κατανάλωση τους βρίσκεται στην Ευρώπη, οι συντομότεροι δρόμοι περνάνε από εδώ. Αν το καταφέρουμε και το κάνουμε αυτό θα έχουμε και περισσότερες ωφέλειες λόγω της ελαφράς μεταποίησης. Τα επορεύματα δεν καταναλώνονται από τους τελικούς καταναλωτές στη μορφή στην οποία παράγονται. Θέλουν να υποσχύουν με μια ελαφρά μεταποίηση. Άρα αυτός είναι ο ένας στόχος ή μία αποτοπαραγωγική πηγή για την πόλη μας. Μου μίλησε προηγουμένως ο γιος Αντιδίμαχος για τον τουρισμό. Δεν έχω να πω τίποτα. Ίσως να είναι ακόμα πιο σημαντικό από τη δυνατότητα που έχουμε να είμαστε ένα χαρ. Ο τρίτος μεγάλος το νέας, των οποίων πρέπει να εκμεταλλευτούμε, πάλι εκμεταλλευόμενη την ιστορία της πόλης και όλη αυτήν τη θετική δημοσιότητα την οποία ανέφερε και ανέφερε ο γιος Πέργας προηγουμένως. Να εκμεταλλευτούμε επίσης τα ιδρύματα ανώτα της εκπαίδευσης που έχουμε, το Αρισκοτέριο, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Διεθνές Παγκτιστήμιο, ακόμα και τα ΤΕΙ. Και να εκμεταλλευτούμε το ανθρώπινο δυναμικό που αυτά τα ιδρύματα παράνομαι. Αυτό εδώ μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο από την δυνατότητα και την θέληση και επιθυμία που έχουν πάρα πολλά νέα παιδιά από τις γειτονικές χώρες να πηγαίνουν και να σπουδάσουν εδώ, στον ιδιωτικό τομέα, οι ιδρυτικά πανεπιστήμια, άμα θέλετε εσείς ανοιχτικά, έχουν καταφέρει και έχουν προσελκίσει πλήθος νεαρών από τις γειτονικές χώρες. Είναι κύκλος κοιμής για τους Κοπιανούς, για τους Γούλου, για τους Σαλμάνου, για τους Πασανανίκη. Αυτή την παραβουχή και αυτό το τεράστιο ανθρώπινο δυνατό που έχουμε, θα πρέπει να το εκμεταλλευθούμε. Και προφανώς όλοι γνωρίζετε ότι κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Το pain train είναι ένα τεράστιο πρόβλημα και μιλώντας και με το καπέλο, αν θέλετε, του έργου του Σέβερ, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν σήμερα οι εξαλογές μας είναι η μικρή προστιθέμενη αξία τους. Προστιθέμενη αξία, όμως, σε ένα προϊόν δίνεται από τους ανθρώπους, οι οποίοι του παράδειγμα. Και οι άνθρωποι αυτοί, για να μείνουν και να δουλέψουν εδώ, πρέπει να μισθούν. Αυτή τη στιγμή, ενώ έχουμε το ανθρώπινο δυνατό, ενώ έχουμε μια πολύ ωραία πόλη στην οποία θέλουν να εύχονται και να ζουν άνθρωποι και ειδικά νέοι άνθρωποι, και αυτό που λέω δεν είναι καθόλου ασήμαντο. Καταφέρνεις όλα τα μεγάλα ερευνητικά κέντρα να γίνονται σε όμορφα μέρη και οι εταιρίες που τα κάνουν εξοδεύουν πάρα πολλά μισθά για να είναι ευχαριστημένοι οι ερευνητές τους. Έχουμε, λοιπόν, όλα αυτά τα προσώδα, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να καταφέρεις να προσελχίσεις κάποιον απ' έξω και πολύ περισσότερο ούτε να καταφέρεις να κρατήσεις τους ανθρώπους που φεύγουν από εδώ, εάν δεν τους ανήψεις και αυτή τη στιγμή η πολιτική που ακολουθούμε κάνει ακριβώς το αντίθετο. Η υπερβολική φορολόγηση της εργασίας, η οποία παρακρατάει από τα άτομα με ταλέντο ένα πολύ μεγάλο όσο στόχο ισοδύνατός τους, επιτείνει το brain drain. Τέταρτος, βέβαια, παράγοντας που θα μπορούσε να ωφελήσει την οικονομία της περιοχής της χώρας είναι οι παραδοσιακοί παράγοντες πάνω στους οποίους η πόλη ανατύχθηκε στο παρελθόν. Η περιοχή μας έχει έναν πλούσιο εγωτοδιακροφικό βλάδο, έχει πάρα πολλά, μια πολύ πλούσια πανίδα και χλωρίδα και αυτός είναι ίσως ο τέταρτος τομέας πάνω στον οποίο πρέπει να ανατυχθεί η οικονομία της χώρας. Αυτά ήθελα να σας πω. Καλησπέρα.