: Παρακαλώ να σας ευχαριστώ για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας. Παρακαλώ για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας. Παρακαλώ για την ευκαιρία σας, για την ευκαιρία σας. Η Βικτόρια είναι προσωμιωτής υψηλής πιστότητας που έχει τη δυνατότητα να απεικονίζει φυσιολογικές και επίγουσιες καταστάσεις, οι οποίες συμβαίνουν κατά την ώρα του τοκετού. Η Βικτόρια είναι προσωμιωτής υψηλής πιστότητας που έχει τη δυνατότητα να απεικονίζει φυσιολογικές και επίγουσιες καταστάσεις, οι οποίες συμβαίνουν κατά την ώρα του τοκετού. Αυτός ο προσωμιωτής έχει τη δυνατότητα καταγραφής παθολογικών καταστάσεων υπομορφής σενάριων στον υπολογιστή ελέγχου και στη συνέχεια απεικονίζονται στο εικονικό μόνιτορ παρακολούθησης, όπως η καταγραφή της καρδιακής λειτουργίας του εμβρίου ή των ζωτικών σημείων της μητέρας. Παρακολουθούμε την κάφοδο όταν το ηνείο φτάσει στο περίνεο και το τεντώνει το περίνεο, τότε θα πάρουμε την κομπρέσα για να καλύψουμε το έντερο και να κάνουμε την λεγόμενη αναχέτηση ώστε να βγει η ελεγχόμενη κεφαλή του εμβρίου. Ακουμπάμε τα δυό μας δάχτυλα στο περίνεο και το τρίτο μας δάχτυλο βρίσκεται από κάτω πάνω από τον προκτό για να διευκολύνει αν χρειαστεί την έξοδο και την έκταση της κεφαλής. Καλέχουμε πώς υπάρχει την περιτήληξη. Θα σκουπίσουμε τη μύτη και το στόμα του παιδιού μέχρι να ολοκληρώσει την εξωτερική στροφή πριν πάρει την πρώτη αναπνοή. Το βάζουμε προς τα κάτω προκειμένου να βγει ο πρόστιος όμως στη συνέχεια ο πίστεος και μετά ευθιάζουμε το κορμό του εμβρίου. Το ένα μασχαίρι μένει στον αυχένα και το άλλο προσπαθεί να πιάσει κατά μήκος πανδελικής τυλής να φτάσει στα κάτω άκρη και να έχει τη χάλα στα πέληματα του νεογνού. Στη συνέχεια θα κάνουμε απολύνωση του εμφαλείου λόρου. Οι λαβύδες μπαίνουν με την άκρη τους προς τα κάτω περίπου σε απόσταση 5 εκατοστών και κόφουμε ανάμεσα στις δύο λαβύδες. Περιμένουμε να αποκολληθεί ο πλακούντας. Ο χρόνος αποκόλλησης είναι διαφορετικό. Κάνουμε τον έλεγχο με τον χειρισμό του κούσσνερ, πιέζουμε δηλαδή κάθετα ή περιβικά και βλέπουμε αν πιέζοντας το χέρι μας αυτό έλεικε προς τα μέσα, η ομφαλή δηλαδή έλεικε προς τα μέσα. Εάν δούμε ότι έχει αποκολληθεί, τότε μπορούμε με μια συνεχή τάση ή με κρεμοειδείς κινήσεις να διευκολύνουμε τη γέννηση του αποκολλημένου όμως πλακούντα. Βγαίνοντας ο πλακούντας θα ελέγξουμε με ποια επιφάνεια βγαίνει. Εάν βγαίνει με την εμβρυκή επιφάνεια, όπως το βλέπουμε αυτή τη στιγμή, κάνουμε περιστροφικές κινήσεις έτσι ώστε να αποκολληθούν και οι μένες οι οποίες καλύπτουν την εσωτερική επιφάνεια της μήτρας. Εάν βγαίνει με την υτρική επιφάνεια, τότε θα πρέπει να περάσουμε την εμβρυκή επιφάνεια κανονικά και να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο τις κινήσεις που είπαμε. Θα πρέπει να ελέγξουμε τον πλακούντα συμπλησιάζοντας τις κοτυλιδόνες βάζοντας σε μία λεκάνη μήπως και λείπει κάποια κοτυλιδόνα. Αυτό το πρόβλημα μας δίνεται δυνατότητα να δούμε πώς είναι εάν λείπει μια κοτυλιδόνα. Όταν έρθει την επίτοκος θα πρέπει να κάνουμε τους σχετισμούς του λεωπόληδου για να βρούμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Πρώτα πρώτα θα επιβεβαιώσουμε την ηλικία κύσης. Με το ένα μασχαίρι οριοθετούμε το ύψος του πιθμένα της μήχος και με το άλλο μασχαίρι μετράμε πόσα δάχτυλα είναι κάτω από τη διφοειδή απόψη. Ελέγχουμε λοιπόν, πιέζουμε τον πιθμένα της μήχος για να δούμε εάν είναι πολύ σκληρό ή μαλακό. Εάν είναι πολύ σκληρό θα κρατήσουμε στο μυαλό μας εάν είναι το κεφάλι και θα το συγκρίνουμε με τους γλυτούς που κανονικά θα έπρεπε να βρούμε κάτι. Εάν είναι πάνη γλυτή τότε θα πρέπει το κεφάλι να είναι κάτι. Αφού δούμε τι υπάρχει στον πιθμένα συνεχίζουμε με το ένα μασχαίρι σταθερό, πιέζουμε λαφρά ώστε να σπρώξουμε ό,τι υπάρχει μέσα. Το έμβρυ για την εγκεκριμένη περίπτωση και από πάνω προς τα κάτω πιέζουμε τόσο όσο να καταλάβουμε εάν έχουμε κλάτη, αν έχουμε δηλαδή μια συνέχεια ή αν έχουμε μέλη. Το επιβεβαιώνουμε από την άλλη μηδιά με τον ίδιο τρόπο έτσι ώστε εάν έχουμε βρει τη συνέχεια από αυτή την πλευρά τα μέλη θα τα έχουμε βρει από την απέναντη πλευρά. Στη συνέχεια γυρίζουμε προς τα πόδια της γυναίκας, τη ζητάμε να τα ανεβάσει, να τα κάμψει στα γόνατα και ελέγχουμε τι υπάρχει στο κατώτερο μέρος του σώματος της μήτρας. Το συγκρίνουμε με αυτό που βρήκαμε στον πιθμένα της μήτρας. Και το δεύτερο πράγμα που βλέπουμε είναι εάν τα χέρια μας μπαίνουν πάνω από την ιδική σύμφυση, δηλαδή πάνω από τον πύελο, οπότε εκεί βλέπουμε εάν έχει εμπεδοθεί ή όχι. Η εμπέδοση βέβαια ελέγχεται πλήρως με την κολυπική εξέταση. Εάν το κεφάλι είναι πάνω από τα χέρια μου, επιβεβαιώνουμε ότι κινείται, δηλαδή βρίσκεται εκτός μικρής πιέλου, με αυτόν τον χειρισμό, πιάνοντας το κεφάλι και προσπαθώντας να το μετακινήσουμε, να το κουνήσουμε, δηλαδή ανάμεσα στα δάχτυλά μας. Στα πλαίσια της καταγραφής και παρακολούθησης της ενδρικής καρδιακής λειτουργίας συνήθως χρησιμοποιούμε τον συμβατικό καρδιοτοκογράφο. Στην συμβατική καρδιοτοκογραφία έχουμε πάνω από όλα δύο κεφαλές. Η πρώτη κεφαλή είναι αυτή εδώ, η οποία όπως βλέπετε γράφει ultrasound transunder και είναι η κεφαλή με την οποία καταγράφουμε τους ενδρικούς καρδιακούς παλμούς. Είναι μια κεφαλή η οποία εκπέμπει υπερυχητικά κύματα τα οποία καταγράφουν, βρίσκουν την κίνηση στις βαλβίδες της καρδιάς και κάθε κίνηση στις βαλβίδες αποτυπώνεται στον καρδιοτοκογράφο σαν ένας χτύπος. Η δεύτερη κεφαλή είναι αυτή εδώ. Σαν κεφαλή είναι η κεφαλή του τοκομετατροπέα, βλέπετε ότι υπάρχει ένα κομβείο το οποίο καταγράφει την πίεση που ασκείται από την κοιλιά της γυναίκας, από τη μήτρα δηλαδή και αυτή η πίεση μεταφράζεται σε μιλιμέτ υδραγγύρου όπως και σε ένα απλό πιασόμετρο. Για να γίνει τοποθέτηση σε αυτές τις δύο κεφαλές είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε προηγουμένως την θέση, την προβολή του εμβρίου. Στην προκειμένη περίπτωση θα υποθέσουμε ότι έχουμε ένα εμβρίο με κάθετο σχήμα και με μια κεφαλική προβολή. Κάνοντας το δεύτερο χειρισμό του λεωπόλδου ψάχνουμε να βρούμε την πλευρά από την οποία βρίσκεται η ράχη του εμβρίου προκειμένου να τοποθετηθεί σωστά η κεφαλή που καταγράφει τους εμβρικούς καρδιακούς παλμούς οι οποίοι πάντα τοποθετείται ακριβώς πάνω από τη ράχη του εμβρίου και βέβαια προς το σημείο της κεφαλής. Αν υποθέσουμε, λοιπόν, κάνοντας το δεύτερο χειρισμό ότι έχουμε την ράχη στην αριστερή πλευρά της γυναίκας, θα τοποθετήσουμε πάνω απ' όλα προς τα κάτω που θεωρητικά το κεφάλι μας είναι χαμηλά. Αυτό είναι εδώ, αυτή εδώ την κεφαλή, ακούμε πρωτίστως ότι έχουμε εντοπίσει την εμβρική καρδιακή λειτουργία και εφόσον ακούσουμε και έχει εντοπιστεί η εμβρική καρδιακή λειτουργία, τοποθετούμε την κεφαλή και βάζουμε τη ζώνη. Μπορεί να χρειαστεί να διορθώσουμε. Για να γίνει η τοποθέτηση αυτής της κεφαλής προηγουμένως χρησιμοποιούμε τζέλι για να τοποθετηθεί η δεύτερη κεφαλή, πάμε και βάζουμε την κεφαλή κοντά στο μπιθμένο της μήτρας όπου εκεί οι συστολές καταγράφονται με τον πιο έντονο τρόπο και βάζουμε τη ζώνη να συγκρατεί χαλαρά την κεφαλή του τοκομετατροπέα ούτως ώστε να μην έχουμε λάθος καταμέτρηση της μυρωμετρικής δραστηριότητας. Εφόσον έχουμε συνδέσει και τις δύο κεφαλές, αυτή τη στιγμή είμαστε έτοιμοι, ελέγχουμε στο μόνιτορ και παρατηρούμε ότι στο μόνιτορ στην πρώτη σειρά γίνεται καταγραφή των εμβρικών καρδιακών παλμών, παρατηρούμε τη μεταβλητότητα, βλέπουμε ότι βρίσκεται εντός του πράσινου εύρους, άρα είναι φυσιολογική η παλμή του εμβρίου και στη δεύτερη σειρά γίνεται η καταγραφή της μυρωμετρικής δραστηριότητας. Στην περίπτωση τώρα της κούκλας αυτής έχουμε τη δυνατότητα χρησιμοποιώντας ένα μόνιτορ χειρισμού να ρυθμίσουμε από το μόνιτορ τις παραμέτρους που καθορίζουν και την ενδρυκή καρδιακή λειτουργία και την μυρωμετρική δραστηριότητα. Καλώς ήρθατε σε αυτό το εργαστήριο, το οποίο είναι το τελευταίο σας εργαστήριο στην φύτησή σας στο Τμήμα Μυρωμευτικής και αφορά την προετοιμασία γονέων. Έχοντας ολοκληρώσει στα δύο προηγούμενα εξάμινα δύο πολύ σημαντικά εργαστήρια που αποφορούσαν το φυσιολογικό και τον ανώμαλο τοκετό, ερχόμαστε πια σε αυτό το εξάμινο και σε αυτό το χώρο να κάνουμε άσκηση, πράξη, πώς θα ενημερώσουμε και θα βοηθήσουμε ένα ζευγάρι να αφυπνιστεί και να ενημερωθεί για θέματα που αφορούν τη γονεϊκότητα. Εδώ λοιπόν μαζί με τις συναδέλφους θα κάνουμε τις ασκήσεις και την ολοκληρωμένη δομή που αφορούν τα μαθήματα προετοιμασίας που κάνουμε σαν ΜΕΕΣ και είναι μέσα στα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Αυτά λοιπόν τα μαθήματα πέρα από τις ασκήσεις που έχουν να κάνουν με το ποιηλικό έδαφος και την προετοιμασία όσον αφορά το κετό και την εξόθεση, τις αναπνοές που οφείλει να γνωρίζει μια επίτοκος για να είναι πιο προετοιμασμένη τη διαδικασία του τοκετό, θα μάθουμε και θέματα που αφορούν την φροντίδα του νεογνού και τις θέσεις και στάσεις που έχουν να κάνουν με τον θυλασμό. Ευχαριστούμε. Η Επιτροπή Επιτροπή Επιτροπή Επιτροπή Επιτροπή Επιτροπή Επιτροπή Επιτροπή |