Διάλεξη 9 / Κινήσεις με μπάλα (lay up shot)

Κινήσεις με μπάλα (lay up shot): Σήμερα θα μιλήσουμε για το layup shoot, το passimo shoot. Είναι το shoot που αρέσει στους περισσότερους γιατί θα τα πούμε παρακάντω τα τεχνικά στοιχεία. Πριν σας δώσω στεγνά τα τεχνικά στοιχεία σας δείχνω μια προσέγγιση χρησιμοποιώντας δύο μορφές. Δύο μορφές ιδιαίτερ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Γαλαζούλας Χρήστος (Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=66917561
Απομαγνητοφώνηση
Κινήσεις με μπάλα (lay up shot): Σήμερα θα μιλήσουμε για το layup shoot, το passimo shoot. Είναι το shoot που αρέσει στους περισσότερους γιατί θα τα πούμε παρακάντω τα τεχνικά στοιχεία. Πριν σας δώσω στεγνά τα τεχνικά στοιχεία σας δείχνω μια προσέγγιση χρησιμοποιώντας δύο μορφές. Δύο μορφές ιδιαίτερα όταν έχουμε να παρουσιάσουμε και να ενημερώσουμε νεαρούς και αρχάριους αθλητές, μαθητές χρησιμοποιώντας δύο γνώριμες μορφές ακόμα και στο πιο νεαρό μαθητή ή αθλητή. Που είναι ο Bugs Bunny και ο Michael Jordan. Η υπόθεση γιατί σας παρουσιάζω έναν τρόπο παραμυθικής παρουσίασης μιας τεχνικής δεξιότητας. Ο στόχος είναι αποτελεσματικός ίσως αποτελεσματικότερος αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα. Είναι ένα μικρό παιδάκι το οποίο είναι στεναχωρεμένο και έρχεται ο απομηχανής θεός ο Bugs Bunny και του λέει γιατί είσαι έτσι. Δεν ξέρω λέει η App και δεν με παίρνει κανείς στην ομάδα του. Α αυτό είναι όλο μη στεναχωριέσαι έχω τον κατάλληλο άνθρωπο δηλαδή βρήκες τον κατάλληλο άνθρωπο ή τον κατάλληλο λαγό για την ακρίβεια. Λοιπόν ο Michael Jordan είναι φίλος μου και που είσαι Michael χρειάζεται ο φίλος μου βοήθεια πρέπει να μάθουμε Lay App. Ήδη ξεκινάει πρώτη το ενδιαφέρον από τους νεαρούς μαθητές όσον αφορά την ιστορία που ξεκινάμε. Εμείς ιστορία τους διηγούμε. Δεν τους κάνουμε παρουσίαση των τεχνικών στοιχείων του Lay App και μη μου πεις όχι μη μου αρνηθείς. Τους ήρωες παρουσιάζουμε είναι γνωριμοι από τα κινούμενα σχέδια που βλέπουν οι νεαροί μαθητές. Το μάθημα αρχίζει και μην τα βλέπεις όλα μαύρα προσπαθούμε να του τονώσουμε το ηθικό γιατί έχουμε τη λύση. Μπορείς να καταφέρεις τα πάντα αρκεί να προσπαθείς. Ισάγουμε μηνύματα της προσπάθειας της μίζωνος προσπάθειας για τα μίζωνα αποτελέσματα. Όχι ελάσωνα προσπάθεια για μίζωνα αποτελέσματα που είναι στο μυαλό των περισσότερων νέων. Πληροφορία. Το Lay App είναι το δεύτερο πιο συχνό shoot που γίνεται σε έναν αγώνα. Έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίες. Περνάμε πληροφορίες στη συνομιλία 2 καρτούν. Τρίτη πληροφορία αποτελείται από τη φορά το άλμα και το shoot. Τέταρτη πληροφορία γίνεται ανφίπλευρα και από δεξιά και από οριστερά. Πώς γίνεται αφού πατήσουμε το αριστερό μας πόδι αν είμαστε από δεξιά. Πιάνουμε την μπάλα με τα δύο χέρια όταν πατάμε το αντίθετο πόδι από εκεί που είμαστε. Και κάνουμε δύο βήματα δεξιά αριστερό και μετά άλμα προς τα πάνω. Για να φτάσουμε όσο το δυνατό ψηλότερα και να εκτελέσουμε το shoot. Καλά τα λόγια αλλά η εικόνα μιλάει καλύτερα. Έχουμε πει κατεπανάληψη ότι οι εικόνες είναι οι καλύτεροι δάσκαλοι στους νεαρούς μαθητές. Δείχνουμε δεξί πατάει ένα δύο αριστερό τρία σηκώνουμε το γόνατο ψηλά. Φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο την μπάλα ανεβάζουμε την μπάλα και καλάθι. Το δείχνουμε και από την άλλη πλευρά όπου έχουμε αριστερό δεξί και επάνω. Αν θέλετε κάνετε μια αμνία για το πώς είναι τα πόδια στην προσγείωση. Πρέπει να προσγειωθούμε όχι στο ένα πόδι αλλά στα δύο πόδια. Πες μου τώρα τα βήματα. Άρα τι ζητάμε ανατροφοδότηση για να δούμε τι έχουμε από όλη την διαδικασία αυτή κερδίσει και τι έχουμε καταλάβει. Οι παιχνιώδεις διακοπές με τον έλεγχο ακουής του Τζόρνταν μπορούν να γίνονται για να διανθίσουμε την παρουσία εσύ μας. Επίκληση περισσότερης βοήθειας από δεξιά, δεξί, αριστερό και επάνω ή μέσα όποιαδήποτε λέξη και να χρησιμοποιήσετε. Το θέμα είναι ότι εμείς ήδη μέσα από την κωδικοποίηση μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά να λένε δεξί, αριστερό, επάνω, δεξί, αριστερό, μέσα ή αριστερό, δεξί, επάνω ή μέσα. Όπως βλέπετε σε καμία περίπτωση δεν παραλείπουμε να μιλάμε και για την άλλη πλευρά και όχι μόνο για την καλή τους πλευρά είτε είναι δεξιά είτε είναι αριστερά. Αριστερό, δεξί και μέσα δείχνοντάς τους και την εικόνα που είναι και τα δύο χέρια και πάνω κάτω δηλαδή και τα δύο ταυτόχρονα. Αριστερό, δεξί και επάνω λοιπόν και τους δείχνουμε και τις δύο εικόνες της τελικής εκτέλεσης γιατί αυτό εδώ είναι σαν να είναι καθρέφτη στη μέση. Και τους επισημαίνουμε ότι πρέπει να το μάθουμε και από δεξιά και από αριστερά. Μυστικά πολλές φορές μπορούμε να χρησιμοποιούμε μία εκμυστυρευτική διαδικασία στους μαθητές μας όσον αφορά κάποια αθνήματα για να πετύχουν. Δεν είναι μυστικόπαθή τα παιδιά αλλά τους αρέσουν οι εκμυστυρεύσεις. Θα το διαπιστώσετε και σαν δάσκαλοι και σαν γονείς αργότερα. Πιο συνηθισμένοι τρόποι για το κράτημα της μπάλας είναι δύο γιατί την πληροφορία το πως κρατάμε την μπάλα δεν την έχουμε δώσει. Το χέρι πίσω από την μπάλα και το χέρι όταν είναι πίσω από την μπάλα είναι όβερ χαντ λέγεται το σούτ όπου η εκτέλεση γίνεται όπως κάναμε τα σούτ σε στάση και τζαμ σούτ με καρπό και δάχτυλα και συνήθως το χρησιμοποιούμε αυτόν τον τρόπο εκτέλεσης όταν είμαστε μακρύτερα από το καλάθι ουσιαστικά δηλαδή σουτάρουμε από μια κοντινή απόσταση δεν αφήνουμε την μπάλα στο ταπλό και γίνεται από τα πλάγια. Όταν είμαστε από το κεντρικό διάδρομο κάθετα προς το καλάθι το χέρι μας είναι από κάτω και είναι underhand το άφημα της μπάλας γίνεται με σήκωμα ψηλά και γίνεται είτε από τα πλάγια είτε από το κεντρικό διάδρομο. Στο άλμα το σημείο που πάτησε το τελευταίο πόδι σμπρώχνει δυνατά αν είμαστε από δεξιά είναι το αριστερό πόδι και αν είμαστε από αριστερά είναι το δεξί πόδι. Επισημαίνουμε που γίνεται το πάτημα ιδιαίτερη μνία το γόνατο το οποίο θα μας βοηθήσει να έχουμε άλμα ψηλότερο θα μας τραβήξει έτσι να πάμε ψηλότερα όσον αφορά το άλμα μας και κατά κόρυφα. Αυτά είναι τα σημεία τα οποία επισημαίνουμε. Όταν ανεβάζουμε την μπάλα την κρατάμε κοντά στο σώμα μας όχι δεξιά αριστερά. Όπως θα πούμε και παρακάτω από τα συνθέστερα σφάλματα είναι το κοσκοίνισμα αυτό της μπάλας από τους νέαρους μαθητές και ερχάριους ο λόγος πιστεύουν ότι παίρνουν μεγαλύτερη φόρα ή ταχύτητα κονάντας την μπάλα. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να έχουν απώλεια ισορροπίας. Γι'αυτό έχουμε την εικόνα με το κράτημα της μπάλας στον κεντρικό άξονα του σώματος. Και σουτάρουμε όταν φτάσουμε στο ψηλότερο σημείο. Που σουτάρουμε που σημαδεύουμε είναι ένα στοιχείο τεχνικό το οποίο θα δώσουμε τώρα. Από δεξιά όταν είμαστε στην δεξιά πάνω γωνία στο τετραγωνάκι που έχει το ταμπλό και από αριστερά στην αριστερή γωνία πάνω γωνία. Εάν χτυπήσουμε την μπάλα στη συμβολή εκεί πέρα νομοτελιακά η μπάλα πάει μέσα στον καλάθι. Είναι τέτοια η γωνία πρόσκουσης και πρόσπτωσης που οδηγείται μέσα στον καλάθι. Δεν χάνεται από εκεί το καλάθι. Και το χρησιμοποιούμε το ταμπλό στο layup γι'αυτό και διασφαλίζεται η μεγαλύτερη ευστοχία. Όπως βλέπετε ο νεαρός μαθητής μας ήδη σηκώθηκε όρθιος. Ήδη αναφωνεί ότι δεν έχει να φοβάται τίποτε γιατί τώρα ξέρει αλλά τίποτα δεν μαθαίνεται με τα λόγια και χρειάζεται προπόνηση. Η προσπάθεια και η προπόνηση που χρειάζεται για να καταφέρουμε κάτι είναι άλλο ένα μήνυμα το οποίο μπορούμε να περάσουμε. Και όταν προπονηθείς δεν φοβάσαι τίποτα και κανέναν. Φυσικά δεν παραλείπουμε να χρησιμοποιήσουμε τον υποφαινόμενο για να αναφέρουμε ότι όταν κάνουμε layup δεν ξεχνάμε να δίνουμε πάσες. Γιατί το παιχνίδι είναι ομαδικό και στο μπάσκετ δεν είσαι μόνος. Το quiz με τα πόδια το δεξι αριστερό πως κινούνται μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε επίσης στη διάρκεια της διδασκαλίας. Καταρχήν θα ήθελα από σας κάποιο σχόλιο για την παρουσίαση. Πιστεύετε ότι θα είναι αποτελεσματικότερη σύμφωνα με τα δεδομένα τα δικά σας. Σε μαθητές μια τέτοιου είδους παρουσίας ή μια τέτοια δεξιότητα. Ακούω. Πες φουβελό μου. Γιατί όχι. Μην λες γιατί όχι. Γιατί αν πεις ναι θα πρέπει τεκμηριωμένα να το πεις. Αν πεις όχι πάλι τεκμηριωμένα. Δεν είναι αν σας άρεσε ή όχι. Εσείς είστε δάσκαλοι δεν είστε μαθητές του δημοτικού. Με αυτή την έννοια. Πες. Ναι θα τους κεντρήσουμε πιο πολύ το ενδιαφέρον δείχνοντάς τους με αυτόν τον τρόπο. Το τι θέλουμε να τους διδάξουμε. Οπότε και αυτοί με το να πάνε μετά να το μάθουμε θα τους είναι πιο ευχάριστο. Δηλαδή και αν τους φέρουμε τα παραδείγματα τι είπε ο Μπαξμπάνη για να κάνουμε αυτό. Τι έκανε θα τα προσέχουμε πιο πολύ. Άρα μπορούμε να έχουμε γνώριμων στοιχείων να επικαλούμαστε δηλαδή κάποιους οι οποίοι τους είναι πιο γνώριμοι πιο οικοί. Άλλος κάποιο σχόλιο. Φυσικά μπορούμε να το επενδύσουμε με μουσική. Και να είναι κυριολεκτικά η διαδικασία μιας ιστορίας. Παρακαλώ κορίτσο μου. Στο σχολείο είναι λίγο δύσκολο να παρουσιάσουμε κάτι. Πρώτον είναι μικρή η ώρα. Δεύτερον πρέπει να μαζεύσετε παιδιά πρώτα μέσα στην έψω να τους δείξει το βίντεο μετά να φύγεις έξω να κάνεις πράξεις όλα αυτά. Καλά δεν το κάνεις την ίδια ώρα. Μπορείς να αναφέρεις τις πληροφορίες τη μία φορά. Που θα έχεις το πρόβλημα που είχε παράδειγμα μιας συνάδελφός σου. Που έβρεχε. Και δεν είχε κλειστό γυμναστήριο. Άρα θα μπορούσες μία μέρα, αφού σκοπεύεις το μήνα εκείνο, σε κάποια άλλη ημέρα να διδάξεις κάτι, να δώσεις πληροφορίες. Θέλεις το πρόβλημα αυτό να το προσδιορίσουμε να το κάνουμε συγκεκριμένο. Δηλαδή, θα το κάνουμε στην πέμπτη-έκτη δημοτικού, ή θα το κάνουμε τρίτη-τετάρτη δημοτικού. Παιδιά, δηλαδή λέω 8-9 χρονών. Ωραία, άρα θα τους βάλουμε αυτό εδώ και θα τους δείξουμε. Ποια θα είναι η επόμενη δραστηριότητα που θα κάνουμε όσον αφορά το lay-up. Θα πάμε να τους δείξουμε τα βήματα δεξι, εριστερό και πάνω. Τι. Σταδιακά. Θα τα πούμε τα σταδιακά μετά. Πες. Ε, διαδροχικά δεν θα τους πάμε κατ' αυτό. Όχι, είσαι σε άλλο δρόμο. Πες το. Τι παιχνίδι. Εδώ, αφενός μεν μπορούμε να σας δώσουμε. Και τα ίδια τεχνικά στοιχεία που αναφέραμε πριν. Δηλαδή, εδώ τώρα είναι ο ρόλος ο δικός σας. Τι παιχνίδι έχουμε εδώ. Δηλαδή, πες το. Όχι. Τα βήματα έχουμε. Προσέξτε. Δηλαδή, μπορούμε να πάρουμε μία εικόνα. Μία εικόνα. Και να παίξουμε το παιχνίδι που λες εσύ. Τι είναι. Δηλαδή, παίρνουμε το γνώριμο που είναι ο λαγός. Και το βάζουμε τι να περνάει. Το ποτάμι. Τι έχει εδώ. Δύο βραχάκια. Πώς θα τα κάνουμε τα βραχάκια. Είτε με γραμμές, είτε με κύκλους. Είτε με οποιοδήποτε τρόπο. Δηλαδή, τι θα κάνουν. Δεξί, αριστερό και επάνω. Αριστερό, δεξί και επάνω. Θα έχουμε κάνει το παιχνίδι. Δηλαδή, η διαδικασία της διδασκαλίας. Αφού τους δείξουμε την ιστορία. Θα είναι σταδιακή. Τι τους κάνουμε εδώ. Τα βήματα. Τι θέλετε να κάνουμε μετά. Το άλμα. Για να μου πει κάποια. Ποια είναι τα κομμάτια με βάση. Μεθοδική διαδικασία που ακολουθούμε. Για όλες τις τεχνικές δεξιότητες. Και έχουμε δείξει. Ποια είναι η επόμενη κινησή μας. Το επόμενο βήμα ποιο είναι. Ποιο είναι το επόμενο βήμα μεθοδικό. Μετά την επίδειξη της κινησης ολοκληρωμένης. Να κομματιάσουμε την δεξιότητα. Ποια κομμάτια έχουμε. Εν προκειμένου στο μπάσιμο σούτ στο lay up. Πες κομμάτια. Έχουμε τα θέματα. Δηλαδή τι φορά. Τι φορά. Το άλμα. Το άλμα δύο κομμάτια. Και το σούτ. Το σούτ. Τρία. Προσγείωση τέσσερα στοιχεία. Αυτά τα κομμάτια πρέπει να τα δουλέψουμε ξεχωριστά. Άρα λοιπόν εμείς δουλεύουμε εδώ. Τι φορά τα βήματα δεξιά. Ριστερό και αριστερό δεξί και επάνω. Θα πρέπει να δουλέψουμε ξεχωριστά το άλμα. Πες μου σας παρακαλώ μία είπαμε το άλμα τα στοιχεία τα τεχνικά. Που εμείς θέλουμε να περάσουμε είναι. Κατακόρυφο. Το ένα πόδι. Ένα λάξ να τραβάει προς τα επάνω. Και η προσγείωση στα δύο πόδια. Μπορούμε συνδυαστικά να δουλέψουμε το άλμα με την προσγείωση ταυτόχρονα. Η προσγείωση γιατί το λέμε στα δύο πόδια. Για ποιο λόγο επιμένουμε στα δύο πόδια. Για λόγους ασφάλειας. Ακριβώς για να μην έχουμε πιθανό τραυματισμό. Γιατί η προσγείωση σε ένα πόδι ιδέτερα στην αίρα της ηλικίας. Ξέρετε είναι πολύ εύκολο να γυρίσει το πόδι. Ωραία λοιπόν. Ακούω. Ποια προάσκηση θα χρησιμοποιούσατε και γιατί. Πες μου. Το κουτσό για να μπορούμε να βάζουμε μπροστά τα πόδια. Άρα στα παιχνίδια μας εκτός από τα περάσματα θα μπορούσαμε να έχουμε και κουτσό αλματάκια. Και στη συνέχεια μπορούμε να βγάλουμε και το ποτά. Ωραία. Μία. Άλλη. Μπορούμε να βάλουμε ένα σκηνί. Μπορούμε να κάνουμε ένα μπαλόνι και να κάνουμε τα βήματα και στο τέλος να χτυπήσουν μπαλόνι. Πολύ ωραία. Αυτό είναι στην φάση, εάν κάνουν τα βήματα και χτυπήσουν, στην τελική φάση. Αλλά μόνο το μπαλόνι, να ανεβαίνουν ψηλότερα και να το χτυπάνε, να κρέμε το μπαλόνι, είναι πολύ καλή προάσκηση. Άλλη. Ποιο είναι το συνηθέτερο σφάλμα που κάνουν οι αρχάροι όσον αφορά στο τελείωμα, στην τελική φάση. Ξέρετε. Δηλαδή. Να πηγαίνουν μπροστά. Να φεύγουν μπροστά. Και ουσιαστικά περνάνε κάτω από την μπασκέτα. Δηλαδή αφήνουν την μπάλα και φεύγουν. Μπορούμε να βάλουμε μέτωπο σε ένα τύχο και να δουλεύουν κάτι τα βήματα. Λοιπόν. Γιατί όμως θα βάλουμε μπροστά σε τύχο και όχι στην μπασκέτα. Σας ακούω. Ακούτε λίγο. Γιατί από πολύ μικρή ηλικία, από νυκπιακή ηλικία, ο τύχος είναι ξεκάθαρο ότι είναι αμετακίνητος και δεν χτυπάμε από το κεφάλι μας πάνω στον τύχο. Άρα ανσιμαδέψουμε κάπου στον τύχο. Να κάνουν το άλμα για να το ακουμπήσουν εκείνο το σημείο. Είναι πάρα πολύ καλή η εξάσκηση. Και εφόσον κάνουμε εξάσκηση, εμείς μπορούμε να το ονομάσουμε παιχνίδι αυτό. Και να βάζουμε κάποιο ψηλότερο σημείο κάθε φορά. Δηλαδή τι να παίρνει κυμολεία στο δάχτυλο χρωματιστή και να ακουμπάει εκεί για να βλέπουμε πού είναι. Και αν θέλετε μπορούμε να μετράμε για τα παιδιά. Αν θέλετε μπορείτε να κάνετε διαγωνιστικό παιχνίδι. Πες μου κορίτσι μου. Εγώ θέλω να δει γιατί. Θέλω να μεθόμαστε εμείς και να κάνουμε από αριστερούς σε δύο ομάδες. Ή μία να είναι από αριστερά. Θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε αυτή την προάσκηση. Απλά σε διαβεβαιώ ότι είναι λίγο οδυνηρό. Θα το έχετε με αγαπώ. Τουλάχιστον ένα 20% των αρχάριων θα πέσουν πάνω σου. Και σε διαβεβαιώ με την έννοια ότι το έχω δοκιμάσει αυτή την προάσκηση με τους φοιτητές μας εδώ όλα αυτά τα χρόνια. Έχουν πέσει επάνω μου, μου έχουνε καρφώσει το γόνατο. Είναι οδυνηρό. Και ιδιαίτερα δεν βάζουμε και συμμαθητές. Γιατί σίγουρα κάποιο παιδί δεν θα έχει καλή ισορροπία και χρειάζονται αρκετές προασκήσεις. Κάποιο χέρι ήθελε κάτι κάτι από εδώ. Για αυτό το λόγο. Λέμε το αμετακίνητο στοιχείο το οποίο είναι ξεκάθαρο δεν θα πέσει επάνω. Οι μπασκέτες, μάλλον η κολώνα της μπασκέτας συνήθως δεν είναι καλυμμένη στα σχολεία. Ο σοφύλι. Για αυτό χρειάζεται να δουλέψουμε ιδιαίτερα πάνω σε αυτό το κομμάτι για λόγους ασφάλειας. Μαζί με την προσγείωση. Φορά. Ένα, δύο. Ας φύγουμε από τις προασκήσεις τις οποίες αναφέρουμε εδώ συνεχώς και πάμε στα ποιοτικά τα πιθανά λάθη. Το πιάσιμο της μπάλας. Εδώ πολλές φορές πιάνουμε την μπάλα σε λάθος πόδι. Δηλαδή την μπάλα την πιάνουμε την ώρα που πατάμε το αντίθετο πόδι από αυτό που πιάνουμε. Την ώρα που πατάμε το αντίθετο πόδι από αυτό που το χέρι που τριπλάρουμε. Δηλαδή αν τριπλάρουμε με δεξί χέρι, χτυπάμε την μπάλα κάτω. Την ώρα που πατάμε το αριστερό έχουμε πιάσει την μπάλα για να κάνουμε δεξί αριστερό επάνω από δεξιά. Και αντίθετος από αριστερά. Εάν προϊούσεις της διαδικασίας πιάνουμε την μπάλα σε λάθος πόδι. Εδώ θα πρέπει να δώσουμε μία διέξοδο με κάποια προάσκηση η οποία θα μας βοηθείς και την αναφέραμε πριν. Την χρησιμοποιήσαμε για άλλη δραστηριότητα. Το κουτσό που χρησιμοποιήσαμε. Γιατί εδώ όταν πιάνουμε σε λάθος πόδι την μπάλα θα πρέπει να πούμε στο πεδίο ότι πρέπει να κάνει ένα κουτσό και να πατήσει το αριστερό και να σηκωθεί αν είναι από δεξιά. Το οποίο είναι νόμιμο όσον αφορά τους κανονισμούς. Άρα το κουτσό βήμα αν πιάσουμε σε λάθος χρόνο ουσιαστικά την μπάλα πρέπει να το εξασκήσουμε. Το ανέβασμα της μπάλας στα τεχνικά στοιχεία που αναφέραμε και στο παραμύθι είναι στο ανέβασμα της μπάλας. Δηλαδή η μπάλα αφήνεται νωρίτερα. Άρα εδώ με τις προασκήσεις που έχουμε δουλέψει πριν το κέρδος το αντιλαμβάνονται πολύ εύκολα όταν σημειώνουμε το σημείο αφήματος. Όσο πιο μακριά αφήνουμε την μπάλα τόσο μειώνουμε τις πιθανότητες ευστοχίας. Και το κοσκήνισμα του αριστερά δεξιά όταν μετακινούμε την μπάλα αριστερά δεξιά. Οι νεαροί μαθητές πιθανολογούν ότι παίρνουν μεγαλύτερη δύναμη και φόρα κονώντας την μπάλα αριστερά δεξιά. Είπαμε το άλμα σε μήκος και τι κάνουμε. Το σούτ μακριά από το καλάφι και η προσγείωση προσγειώνεται πολλές φορές σε ένα πόδι επειδή τους έχουμε εκπαιδεύσει να κάνουν το άλμα σε ένα πόδι. Θα θέλα να μου πείτε να απαντήσετε μάλλον εσείς σε ένα προβληματισμό. Πώς θα αντιμετωπίζατε την περίπτωση να θέλετε να κάνετε κάποιο μάθημα αλλά βρέχει. Και όπως είπε και η Ιωάννα που πήγε να κάνει διδακτική στο σχολείο, δύο μπάλα σμπάσκετ είχε μόνο. Ωραία. Τι κάνουμε. Ακούω. Έχουμε δύο μπάλα σμπάσκετ και βρέχει. Ακούω. Σε ακούω. Παίρνουμε μία μπάλα του βόλι. Να την κάνουμε τι. Απαντήστε μόνο. Να την κάνουμε τι. Ωραία. Εσύ θα έκανες αυτό. Μια σκέψη είναι και οι λύσεις που πρέπει να κάνουμε. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους ώστε να κάνουμε διάφορες ασκήσεις με αυτές τις δύο μπάλες που έχουμε ώστε να είναι πιο ομαδικές ώστε να μην έχουμε χρόνο να μονίζει για τα παιδιά. Θα προσπαθήσουμε. Όχι. Προσπάθησε. Αυτό λέω όμως τώρα. Τώρα προσπαθούμε. Συγκεκριμένα. Να σας πω ασκήσεις. Βέβαια λες εγώ θα έκανα αυτό. Το θα προσπαθήσουμε είναι κάτι μελλοντικό. Θα βάλουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες. Στη μία μπασκέτα και στην άλλη όσον έχουμε δύο μπάλες. Αυτό είναι το πρόβλημα για... Πες μου κουβέλα μου πώς λέγεις απ' τα παιδιά. Μοσχούλα. Βουχαρίδου. Βουχαρίδου. Κλειστό γυμναστήριο. Έχουμε ένα υπόστεγο. Μην μιλάτε όλοι μαζί για να μπορούμε να διατυπώσουμε. Λοιπόν, έχουμε ένα υπόστεγο, μία αυλή, δύο μπάλες, είκοσι παιδιά. Λοιπόν, θα τους δώσουμε τον κάθε ένα από έναν αριθμό για να μάθουμε για πάση. Θα δώσουμε τις δύο μπάλες και κάθε ένας θα πρέπει ελεύθερα μέσα στον χώρο. Και θα πρέπει να δίνει πάση στον συγκεκριμένο άνθρωπο και να παίρνει πάντα προς το προηγούμενο. Ιωάννα τι λες γίνονταν αυτό που λέει. Όχι. Όχι. Λέγε. Μισό λεπτό είχε σηκώσει νωρίτερα. Πες. Δηλαδή εκμάθηση του σούτ σε τέσσερις ομάδες, μάλλον σε δύο ομάδες αντιμέτωπες για εκμάθηση του σούτ. Λέγε τώρα. Μπορούμε να τους μάθουμε καλύτερα τη συνεργασία με το παιχνίδι το γρανάζι που τους χωρίζουμε και τους δίνουμε να δίνουν πάση στην κινήση. Δηλαδή έχουμε μία ομάδα, δύο ομάδες ουσιαστικά, που κάνουν έναν κύκλο και τρέχονται. Και σωματώνουμε μετά κι άλλον έναν κύκλο εξωτερικά. Το παιχνίδι το γρανάζι σε έναν κύκλο με δύο μπάλες. Δεν το γνωρίζεις Ιωάννα. Εγώ το γνωρίζω όμως. Ουσιαστικά είναι ένας κύκλος που παίρνουν και δίνουν πάση συνεχώς με δύο μπάλες. Να κινούνται συνεχώς κυκλικά. Και με δύο μπάλες θα έχουμε πολλά παιδιά. Άρα μπορούμε να κάνουμε και δύο γρανάζια. Όχι κινούνται. Άλλος, άλλοι. Αυτό είπαμε προηγουμένως, το αναφέραμε με τις πάσες. Ρήψεις βασικά. Εννοώ ρήψεις και το σούτ και η πάσα είναι ρήψη. Άλλο, έχετε κάποια άλλη καινοτόμα ιδέα που θα μιλάμε για προβλήματα τα οποία θα αντιμετωπίσετε. Είναι πολύ πιθανόν δηλαδή να αντιμετωπίσετε. Θες να πεις κάτι. Επειδή σε βλέπω δυστακτική. Με τρίπλα. Ξέρετε τι συμβούλεψα τότε τη συνάδελφό σας. Να κάνει δυο ομάδες με ένα διαγωνιστικό παιχνίδι μπολ χάντλινγκ. Ποιο είναι αυτό το παιχνίδι. Το γύρω στον κόσμο με τα περάσματα πάνω κάτω. Δηλαδή, προσέξτε, οι όροι που έχουμε, τα προβλήματα μάλλον που έχουμε να αντιμετωπίσουμε δομούν διαφορετικά αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Επειδή όμως οι ασκήσεις επαφής έχουν ιδιαίτερη αξία και χρησιμοποιούνται σε όλους τις δεξιότητες. Και ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών, συνεχώς πρέπει να βάζουμε ασκήσεις επαφής. Οι περιστροφές γύρω από το σώμα με δυο ομάδες μπορεί να γίνει εύκολα ένα παιχνίδι που να κεντρίσει τον ενδιαφέρον. Να πω άλλο, ε. Βεβαίως και να πεις άλλο ένα μοσχολό. Θα θέλαμε να τους βάλουμε σε σειρές με τους δέκα παιδί. Και να τους βάλουμε να δίνουν, οι δυο πρώτοι να έχουν μπάλα της κάθε ομάδας. Και να δίνουν προς το πίσω, πάσε. Είτε πάνω από το κεφάλι στην αρχή, είτε δεξιά, είτε δεξιά, είτε κάτω από τα πόδια. Και θα πρέπει να κάνουμε ή έτσι πάνω, ή έτσι πάνω. Και ο τελασσίος πάει πάλι μπρος. Μέχρι αυτά θα είστε... Πολύ ωραία. Ουσιαστικά δηλαδή να κάνουμε μία σειρά και να έχουμε τις μεταφορές της μπάλας από πάνω ή από κάτω. Πάνω από το κεφάλι από εδώ. Ή και συνδυαστικά. Όποιος την παίρνει από πάνω, την δίνει από κάτω και πάει λέγοντας όλα αυτά τα παιχνίδια. Είμαστε σε καλό δρόμο, αλλά... Επισημένω, για άλλη μία φορά. Έτσι, οφείλουμε να σκεφτόμαστε όποια τεχνική δεξιότητα και αν θέλουμε να περάσουμε. Η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη σε ό,τι μας παρέχεται είναι το στοιχείο που μας κάνει δυνατότερους και εύκολα να αντιμετωπίσουμε τα οποιαδήποτε προβλήματα. Χαίρομαι που βρήκατε ένα σωρό δυνατότητες και περιπτώσεις για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα. Έτσι θα περπατήσουμε σε όλη τη διάρκεια παρακάτω, απλά να ολοκληρώσουμε κάποιες τεχνικές δεξιότητες για να έχετε όλη την γκάμα των δεξιωτήτων. Σας ευχαριστώ πολύ, να πάτε στον καλό!