Συνέντευξη με τον Κο Γ. Τζαμπαζλή στο πλαίσιο του έργου SCD. /

: Καλησπέρα. Βρισκόμαστε με τον Γιώργο Τζαμπασλή, Πρόεδρο της ΛΕΣΚΙ 4x4 Κομοτεινής, για να γνωρίσουμε τη ΛΕΣΚΙ, τις τουριστικές προοπτικές αυτής, αλλά και τις προτάσεις της προς την Πολιτεία. Κύριε Τζαμπασλή, καλησπέρα. Καλησπέρα. Ευχαριστώ για την πρόσκληση. Και θέλω να επισημάνω ότι η ΛΕΣΚΙ 4x4 Κο...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Μορφή:Video
Είδος:Προωθητικές δράσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Democritus University of Thrace 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=6LPfF8DtLek&list=UC65_Su-opKVqNNYI5tJ7NUA
Απομαγνητοφώνηση
: Καλησπέρα. Βρισκόμαστε με τον Γιώργο Τζαμπασλή, Πρόεδρο της ΛΕΣΚΙ 4x4 Κομοτεινής, για να γνωρίσουμε τη ΛΕΣΚΙ, τις τουριστικές προοπτικές αυτής, αλλά και τις προτάσεις της προς την Πολιτεία. Κύριε Τζαμπασλή, καλησπέρα. Καλησπέρα. Ευχαριστώ για την πρόσκληση. Και θέλω να επισημάνω ότι η ΛΕΣΚΙ 4x4 Κομοτεινής είναι από τις πρώτες στην Ελλάδα που δημιουργηθήκαν, δημιουργήθηκε από μια παρέα κάποιων ατόμων το 2004, έλαβε πολλές καταξιώσεις στο ελληνικό χώρο της Τετρακίνησης, έκανε φοβερές οργανώσεις αγώνων μέχρι τις καλές εποχές του 2012, οι οποίες μπορούσαν να λάβουν μέρος πάρα πολλοί αθλητές από όλη την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Έχαμε φέρει ανθρώπους από Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία οι οποίοι δεν έρχονται μόνο τα πληρώματα των αυτοκινήτων, αυτοί φέρνουν και τους μηχανικούς τους, φέρνουν και τους συνοδούς τους και άφηναν ζωή και άφηναν χρήματα και περνούσαν καλά στην πόλη της Κομοτεινής. Άρα υπάρχει πεδίο για την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού μέσα από το μηχανοκίνητο θελητισμό και συγκεκριμένα μέσα από τη ΛΕΣΚΙ 4x4. Βέβαια, βέβαια υπάρχει. Φανταστείτε ότι κάποιος επιχειρηματίας, ο οποίος ήταν σε πιο μικρό level από τη ΛΕΣΚΙ τη δικιά μας δραστηριοτήτων, με τον Δήμο Καστοριάς, διεργάνωνε έναν αγώνα 24 ώρου, συναρχή σε τοπικό επίπεδο μετά σε πανελλήνιο και τώρα έχει φτάσει με τη βοήθεια της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Καστοριάς και άλλων φορέων της περιοχής να είναι ο αγώνας σε παγκόσμιο πρωτάθλημα τετρακίνησης. Κάτι το οποίο φέρνει πάρα πάρα πολύ κόσμο, δηλαδή οι συμμετοχές ήταν γύρω στις 200, αυτοί δεν είναι μόνο τα πληρώματα όπως σας είπα και προηγουμένως, αυτοί φέρνουν πάρα πολύ κόσμο μαζί τους. Στο σήμερα για να ασχοληθούμε με τη ΛΕΣΚ 4x4 Κομοτίνης, πόσοι άνθρωποι ασχολούνται με το τουριστικό σκέλο στο 4x4 και πόσος κόσμος έχει έρθει από άλλες περιοχές, ίσως και από το εξωτερικό. Η ΛΕΣΚ μας ξεκίνησε γύρω στα 65 άτομα, τώρα αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται λόγω της κρίσης που πέρασε η χώρα μας και όλος ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γύρω στα 20-25 άτομα. Ευελπιστώ ότι φέτος θα είναι καλύτερη χρονιά το Σεπτέμβριο που θα ξαναοργανωθούμε να μαζευτούν γύρω στα 25-30 άτομα και παρακαλούμε νέα παιδιά να έρθουν. Ότως ώστε να οργανωθούμε να μπορέσουμε να κατεβάσουμε μια πρόταση, να κάνουμε κάποιους αγώνες πάλι οι οποίοι θα φέρουν ξένο κόσμο, οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνιοι, οι Τούρκοι έχουν άνεση παραπάνω από μας, έχουν αυτοκίνητα πολύ καλύτερα αυτή τη στιγμή από μας, τα οποία γυρνάν σε όλη την Ελλάδα και όπου έχει αγώνες και εκτιλώσεις πάνε και αφήνουν χρήματα. Εάν το καταλάβει αυτό η πολιτεία και βοηθήσει, δεν θέλουμε τεράστιες βοηθήσεις, εμείς τη μόνη βοήθεια που θέλουμε για να δελαιάσουμε αυτούς τους ανθρώπους είναι να μπορέσουμε να τους κοιμήσουμε. Όταν θεωρήσουμε τον τριήμερο ύπνο που θα μείνουν στην πόλη μας, τετραήμερο, πόσο θα είναι δωρεάν ή με κάποιο φθινό κόστος, τότε συνεπάγεται ότι θα τους δελαιάσουμε το κόστος του ύπνου, όχι του φαγητού ή της μετακίνησης, ότι θα είναι αυτό λιγότερο από τι υπολογίζουν να τους δελαιάσουμε να έρθουν στην περιοχή μας και να αναδείξουμε την περιοχή μας. Κάποτε φέραμε από τις Λέσχες, άλλες Λέσχες από άλλες περιοχές της Ελλάδος, δείξαμε τη Μαρώνια, δείξαμε τη Νιφέα, κάναμε δρομές με τις Λέσχες σε όλες τις καλές περιοχές μας και αυτές οι περιοχές μπορούν να δειχνούν γιατί είναι ιστορικές περιοχές. Η Μαρώνια τώρα, η διαδρομή που είναι προς τα πετροτά είναι ότι η καλύτερη διαδρομή υπάρχει για τη τρακίνηση. Αυτό δείχνει όλο το τοπίο της περιοχής μας, το οποίο αν το εκμεταλλευτούμε και εμείς σαν Λέσχη και η περιοχή, οι δήμοι, οι φορείς βοηθήσουν, δεν είναι κάτι του ακριβό. Δεν είναι κάτι του ακριβό, το ξαναλέω. Δεν θα γίνουν αγώνες με αγωνιστικά αυτό και θα έρθει κόσμος για να βοηθήσει την περιοχή, για να δείξουμε την περιοχή μας. Επειδή μιλάμε για εναλλακτικό τουρισμό και όταν κάποιος ακούει αυτοκίνητα, πόσο δεν μάλλον τέσσερα επί τέσσερα, πιστεύει ότι κάνουν κάτι κακό στο περιβάλλον, πώς εξασφαλίζετε εσείς μέσα από τις διαδρομές που χαράζεστε και τα γεγονότα που υλοποιείτε, ότι δεν καταστρέφονται οι διαδρομές σας και σέβεστε το περιβάλλον. Οι διαδρομές είναι από μονοπάτια οριβατικά, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από προγενέστερους που πάνω στα βουνά, είτε υλοτόμους που κόβουν τη ξυλία, είτε κυνηγούς, είτε από το ίδιο το δασαρχείο. Εμείς οι παρεβάσεις που κάνουμε είναι λάχιστες, δηλαδή κάνουμε μια παρέμβαση της τάξης του 100 μέτρου μέσα σε μια υπερηγρική διαδρομή, η οποία δεν χαλάμε ούτε το τοπίο, ούτε καθαρίζουμε τα πάντα από όπου περνάμε, δεν αφήνουμε σκουπίδια, έχουμε βρει και έχω ενημε γεμάτα σκουπίδια από λαθρομετανάστες στο δάσος της Νιφέας, στο δάσος του Κάλχα, τα οποία βρήκαμε βαλίτσες, σκηνάκια, ρούχα πεταμένα και προς τιμή της εφημερίδας σας ήρθε και τα φωτογράφησε και τα ανέδειξε, αλλά φωνή βόντουσε τη ρήμο. Μετά την εφημερίδα τη δικιά σας που το ανέδειξε καν ας δεν έκανε το παραμικρό, εμείς φροντίζουμε και καθαρίζουμε κάποια πράγματα όσο μπορούμε, γιατί δεν είμαστε και πολλά άτομα για να το κάνουμε αυτό και προσπαθούμε τα χρόνια που ήμασταν πολλά άτομα, είχαμε με την πολιτική προστασία κάνει κάποιες επαφές να έχουμε τα αυτοκίνητά μας ετοιμοπώνωμα σε περίπτωση που χρειαστούν, γιατί τα αυτοκίνητα τα δικά μας πάντου, αυτά τα αυτοκίνητα που έχουν κάποια μέλη της Λέσκης δεν σταματάν, είναι παντός καιρού που λέμε και πάλι και σήμερα που είναι λιγότερα τα μέλη και λιγότερα τα αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα είναι έτοιμα για να βοηθήσουν σε οτιδήποτε χρειαστή στην περιοχή. Κατά το παρελθόν έχετε απασχολήσει τουριστικά δίνοντας ευκαιρίες ακόμα και σε άτομα αναπηρίας να γνωρίσουν το βάθμιμα. Ναι, με τον Περπατώ με τον κ. Ταξιδλάρη είχαν φέρει κάτι Γερμανούς και Έλληνες αναπήρους οι οποίοι ήρθαν σε κάτι διασυνδρότητος του Περπατώου, ήταν με κανό, με κατασκευνό στις υπέθρειες και εμείς με τη Λέσκη 4x4 πήραμε τα άτομα αυτά και πρώτη φορά το λέω και ανατριχιάζω για αυτό που λέω, άτομα με ειδικές αναπήρια ανεβήκαν σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και χαρήκαν την οδήγηση και την φύση. Δεν θα ξεχάσω το σπυράκο του Ταντανίδη που τον ανέβασα στο αυτοκίνητο δικό μου και κατ' ενθουσιάστηκε το παιδί με αυτό που είδε και έζησε. Εμείς είμαστε στη διάθεση, οποιοδήποτε συλλόγου θέλει να φέρει άτομα ανάπηρα στην περιοχή μας, γιατί η Κομοτίνη είναι μια εύκολη σε πρόσβαση πόλη σε τέτοια άτομα που μπορεί να έχουμε και τέτοιο είδους εναλλατικό τουρισμό με ανάπηρα άτομα που μπορούν να έρθουν και να ζήσουν και να βιώσουν στην Κομοτίνη εύκολα, μπορούμε να βοηθήσουμε να χαρνούν τη φύση. Αυτό το λέω και το στηρίζω και το κάνω, γιατί ήταν μια προσπάθεια του συλλόγου του δικού μας και του Περπατώ, η οποία για μένα χαράκτηκε στη μυσική μου και θα μείνει για πάντα. Άρα είναι κατακλείδι, υπάρχουν πολλές τουριστικές προοπτικές γύρω από το μηχανοκίνητο αθλητισμός, συγκεκριμένα για τα 4x4, ακόμα και συγκεκριμένα στην περιοχή στην οποία βρισκόμαστε. Εάν ανατρέξουμε στο παρελθόν και δούμε αγώνες που γίναν στην πόλη της Κομοτινής, στην πίστα του τυχερού που μας την είχε δώσει τότε ο έμμυστος Γιώργος Παπατρέλης, ο δήμαρχος της πόλης, είχαμε μαζέψει μέχρι 5-5,5 χιλιάδες κόσμους, θεατές από την περιοχή και από όμορους νομούς και βλέπανε τους μικρούς αγώνες της τότε εποχής που κάναμε. Στην εποχή του 2007 ήμασταν οι πρώτοι Λέσχες στην Ελλάδα, του 2008, που κάναμε Wilter Reign, ένα αγώνα ο οποίος και σήμερα ακόμη είναι μεγάλης θεματικότητας και έχει μεγάλο ενδιαφέρον από όλες τις Λέσχες των όμορων χωρών και των ελληνικών πόλεων. Εάν αυτόν τον ξαναδημιουργήσουμε, πιστεύω ότι θα φέρουμε κόσμο. Και την Ταπασλή να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη σημερινή κομμάτια. Ευχαριστώ πάρα πολύ και εύχομαι η πολιτεία να καταλάβει ότι δεν ακριβώς ο μηχανοκίνητος αθλετισμός για να συνεισφέρει η πολιτεία. Ακριβώς είναι για αυτούς που μετέχουν. Γιατί τα αυτοκίνητα αυτά στοιχίζουν κάποια λεφτά. Αυτοί που έρχονται, το ξαναλέω και το τονίζω, αυτοί που έρχονται και συμμετάσουν σε αυτούς τους αγώνας δεν έρχονται μόνοι τους. Δεν πάω εγώ μόνος μου. Εγώ εντάξει εμείς οι Ελλήνες είμαστε λίγο πιο λαό προφίλ. Οι Τούρκοι έρχονταν εδώ, φανταστείτε ότι οι Τούρκοι φέραν κάποτε και τηλεόραση δικιά τους για να τραβάει με link και έστειναν κατευθείαν αναμετάδοση. Οι Ρουμάνοι τα ίδια, έρχονται με ταλίκες, έρχονται με οργανωμένα συνεργία, μένουν σε εξωνοχεία, αφήνουν λεφτά στον τόπο. Δεν θα το ξεχάσω να βράδει σε μια παλιά ταβέρνα τα λαϊκά προάστια, το μαγαζί από την κίνηση δεν το έμεινε τίποτα μέσα. Μακάρι να ξαναζήσουμε τέτοιες εποχές και θέλουμε μια μικρή στήριξη αντιπολητίας, η οποία νομίζω ότι είναι εύκολη, γιατί τα λεφτά που θα πανούνται για τη διαφήμιση του τουρισμού είναι τόσα πολλά, αλλά μηδένα αποτέλεσμα. Το βλέπετε καλύτερα από εμάς. Ευχαριστώ πολύ. Ευχαριστώ πολύ, καλή συνέχεια.