Παρουσίαση των παγκόσμιων τηλεοπτικών καναλιών και τα χαρακτηριστικά τους. Οι περιπτώσεις CNN και BBC.: Τα παγκόσμια δίχτυα ενημέρωσης όπως αναφέρει ο Γκυλιγκώα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά ότι μεταδίδουν συνεχώς 24 ώρες το 24ο, παρέχουν πληροφόρη σε πραγματικό χρόνο και υπάρχουν περιορισμοί που επιβάλλονται από την έμπνηση λοδανή κάποιου στο γεγονό του μπορούν να μεταδίδουν αιτήσεις από το ένα μέρος στο άλλο του κόσμου και ταυτόχρονα επειδή λειτουργούν ως τηλεοπτικοί ας το πούμε με τη λογική του τηλεοπτικού μέτρου τα περισσότερα είτε σιναι, είτε μπι μπι σι και λοιπά τους ενημείδουν έως στην εντυπωσιοθερία αυτά είναι τα τέσσερα χαρακτηριστικά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αυτά τα χαρακτηριστικά δεν πειράζει για έναν άνοιξη της ίδησης. Αν αυτά τα χαρακτηριστικά τα πέντε που αναφερόμαστε θα πω να δείτε ενημέρωση, ο κυλβό αποτυπώνει το τρόπο λειτουργίας του CNM και του BPC είναι σημαντικό να γνωρίζουμε εμείς ως δημοσογράφους είτε θα είμαστε καταναλωτές ας το πούμε ή θα εξοποιήσουμε αυτό που θα δούμε στο CNM και στο BPC θα εξοποιήσουμε για το προβάλλον. Πιχεί, την ίδη ιστορία της Θεσσατοίτου Άησης η σεβαρή στην Βαλμύρα. Τι είναι αυτό το οποίο, έχοντας αυτά κατανοώ τα χαρακτηριστικά τι είναι αυτό το οποίο εμείς θα εξοποιήσουμε για να αναλύσουμε, για να εξοποιήσουμε το υλικό του BPC και να... τι λέτε? Θα βρούμε λογικά, πέρα από τα δημιουργίες της πληροφορίας, θα θαξουμε να βρούμε γενικότερα ποιες περιβλίες την καταλάβει η Άησης, ποια χαρακτηριστικά έχουνε και ποια η σημασία που κατέλαβα την Βαλμύρα. Ωραία. Αυτά εδώ πως επηρέαζουν εσένα, ότι ως δημοσογράφος θα δεις και πού με το CNM να παίζουν ότι πήγαν στην Βαλμύρα το Άησης. Αυτά εδώ πως θα επηρέαζουν τρόπος η οποία θα εξοποιήσουμε ο ίδιος ο δημοσογράφος. Ναι. Αρκετά, γιατί η συνεχή της μετάδοσης μπορεί να σου δείχνει την έμμενο ότι πήγαν στην Βαλμύρα, αλλά ποιοι μπορεί να έχουν κάνει επίθεσης κι αλλού και να μην τη δείχνουν. Ο ίδιος μπορεί να επικεντρωθείς εκεί, εγώ δεν πρέπει να επικεντρωθείς εκεί. Ωραία. Ή από... όταν υπάρχει... όταν υπάρχει, ξέρω, πως στις 4 ή 6 ώρες, πως σε πλάο μετάδοση. Όχι, αν υπάρχει. Ναι. Όχι, άλλο θέλω να πω. Μπορεί ξέρω, στις 10 το πρωί αυτοί να κάνουν μια αναπούρη επίθεση, που θα έχει πολύ μεγαλύτερες απώλειες. Και εσύ να μην τύχεις να τον δεις εκείνη την ώρα, αλλά να τύχεις μετά το επόλοιπο δειό, τα πράγματα θα είναι πιο ήρεμα. Και να πεις να κάνεις ένα κείμενο που λες ότι ήταν, ξέρω, ειρνική ισδορή, ή τίποτα άλλο, όταν έχει γίνει μακελειόδη. Ο ίδιος τώρα... Α, ναι, απόψε... Λοιπόν, ήθελα να πεις κάτι. Ήθελα να πω ότι θα εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι να τον δει την ύπνιση του συστημονισμού του στιγράμμαρου και ότι αυτό, ότι υπάρχει πλειορυφόραση από δυτό χρόνο και ζωντανή κάλυψη, θα βρεθεί σύμφωνο οποιονδήποτε. Δηλαδή, οποιονδήποτε χρέος, οποιονδήποτε μέρος του πλανήτια, πάλι η ύπνιση από το σύνδελ, για παράδειγμα, που έχει συνεχώς μεταδόσεις από την άισθηση, από το συστημονισμό. Είναι πιο εύκολο να σε βάσουμε φορείες έτσι. Λοιπόν, αυτός ο Γιλμποά αναφέρεται στα παγκόσμια δημοσιογραφικά δίκτυα. Και λέει, ως παγκόσμια δημοσιογραφικά δίκτυα, θα συζητήσουμε σήμερα, τα παθώνουμε τηλεοπτικά κανάλια, όπως είναι το C1 και το PPC. Έχοντας υπόψη πώς συνδέεται τώρα η θεωρία, με αυτόν τον οποίο εγώ θα ασκήσω ως πρακτική εργότητα να βγαίνω, δουλεύοντας ως δημοσιογράφος. Βλέπω την ίδιση ότι το ΆΙΣ, ας πούμε, έχει καταλάβει την Παλμύρα. Βλέποντας το τηλεγράφιμα, που παραδείγονται στο Γραφικό Πρακτορίο του Τύπου Ρόιτες, σημαίνει ότι για να δω, αν πάρει κάποια νεότερη εξέλιξη, έχοντας υπόψη τη μεταδύδωνε την πληροφορά σε πραγματικό χρόνο, θα απευθυθώ, θα εμπλουτίσω το τηλεγράφιμα που πήρα από τον Ρόιτες και με το τι λέει το C1 ή το PPC. Γιατί όταν γνωρίζω τα χαρακτηριστικά τους, είμαι ότι μπορεί να κολάβω να μην ενημερώσω, μόνο γρήγοροτερα από τον Ρόιτες. Άρα σημαίνει ότι θα εμπλουτίσω εγώ το περιεχόμενό μου ακόμη και θα γράφω για ένα εντυπωμέσο ή για το είδη με το τίτοι τίποτα. Η περιορισμένη υπόψη όμως του περιορισμού που πηγαίνουμε από την έμφραση της ζωντανίας του εισαγωγικού καριστώ και εγώ να πω, τι σημαίνει αυτό, ότι εγώ βλέποντας παραδείγματος καρυ το CNN, θα κοιτάξω από πού μεταδίδει την είδηση για την εισβολή στην πραγματικό χρόνο. Ένα από κάτω γράφει ότι ο δημοσογράφος είναι στο αμάτι της Ιορδανίας. Σημαίνει ότι αυτό θα πρέπει να το έχω υπόψη ότι βασίζεται και αυτό σε τρίτες στιγμής. Άρα αν βγω και πω ας πούμε ότι οι τσιχαντιστές μπήκαν στον αρθειολογικό χώρο της Ισφανήρας και σπάνε αγάλματα, θα πρέπει να είμαι επιφυλακτικός καθώς και αυτός ο δημοσογράφος βρίσκεται πολύ μακριά από το σημείο στο οποίο εξελίσθηκε το γεγονός. Δηλαδή δηλαδή το πώς η θεωρία συνδέεται με την πρακτική. Από το να τρέξω και να αναπαράγω απευθείας την ίδιση που την είδα πολύ γρήγορα είτε στο Twitter του CNN είτε σε ένα ζωντανό έκτατο που βγάζει το CNN, θα πρέπει να είμαι επιφυλακτικός καθώς και ο δημοσογράφος αυτός έχει μια απόσταση τοπική, γεωγραφική, χρονική από το γεγονός. Και αυτός λοιπόν μας έδωσε δημοσογραφικές μαρτυρίες. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν εγώ γνωρίζοντας και έχοντας διαβάσει την παρουσία στο Twitter του Kilboa, καταλαβαίνω και λέω ότι εξήφανα με δημοσογραφικές μαρτυρίες. Δεν αναφέρουμε ότι όπως μετά έδωσε το CNN, γιατί και το CNN βασίζεται σε τρίτες δημοσογραφικές μαρτυρίες. Ή το CNN που βασιζόμενο σε τρίτες δημοσογραφικές παρθυρίες, δημοσογραφικές μαρτυρίες, ανέφερα ότι ξέρω ότι υπάρχει καταστροφή των αγαλμάτων. Είναι σημαντικό στο πώς αξιοποιούμε. Η παγκόσμια κάλυψη εννοεί το ότι μπορεί να μας δώσει πρόσβαση σε περιοχές που εμείς δεν έχουμε πρόσβαση. Ή ακόμη και το Reuters μπορεί να μην έχει πρόσβαση. Παραδείγματος χάρη, αν γίνεται κάτι στην Αφρική σε ένα μέρος στο οποίο δεν έχει το Reuters ανταποκριτή και μπορεί να πάει μέσα από το iReport, από τέτοιους πλαφχόρμες, το CNN και μεγάλα παγκόσμια δημοσογραφικά δίχτυα να προβάλλουν υλικό που τα παραδοσιακά δημοσογραφικά πρακτορίες δεν έχουν. Άρα, εξοποιώ αυτήν τη δυνατότητα. Και το πέντο, θα πρέπει να γνωρίζω ότι καθώς το μέσο είναι τηλεοπτικό, βασίζεται πολύ στην εντυπωσιοθυρία. Που σημαίνει ότι πολλές φορές μπορεί να θυσιάζεται η δημοσογραφική ακτήρια ένας από τους εντυπωσιοθυριακούς. Και αυτό γιατί το μέσο επιβάλλει ένας συγκεκριμένον τρόπο λιχειδίδες. Αυτό δεν λέει για πολλούς λόγους. Και, ναι. Που σημαίνει όμως, αναφέρομαι ότι εγώ αυτή τη στιγμή δουλεύω, γράφω, ξεκίνηση, εφημερίδα. Βλέποντας αυτού του είδους και λέω, συζητήσαμε αυτήν την πρώτη παρουσία και λέει, ξέρω, που αποτυπώνεται χαρακτηριστικά των παγκόσμιων δημοσογραφικών δικτύων, τα έγραφα όπως τα κατέγραψε ο Κιλιμπόα. Ποιοι είναι οι περιορισμοί που εγώ θα πρέπει να ακούω κατά νου αναδημοσιεύοντας αυτά τα οποία είδα εγώ στα διεθνή δημοσογραφικά πρακτορία. Οι περιορισμοί λοιπόν είναι οι εξής. Ότι θα πρέπει να γνωρίζω ότι το τηλεπτικό μέσο του ΙΝΕ ή το BPC, το οποιοδήποτε, αυτά τα δίνει το αλτζαζίρας μου, λειτουργούν σε έναν πλαίσιο που επιβάλλει το μέσο και πρέπει να είναι εντυπωσιακό η κείδηση για να μπορέσει παραδείγματος χάρη να προσελκύσει ενδιαφέρον. Άρα για τα συνέχεια εγώ δεν μπορώ να δείξω μια αναπαράσταση που έχει γίνει, που αυτό γίνονταν ιδιαίτερα για τις αστυνομικές συνείδησης που ήταν, απεριστούσαν το γεγονός με ειθοποιούς, είτε παίζανε καρέα, από αστυνομικές συνείσεις και τις εφανίζανε κατά τη στοιχεία του γεγονότος. Αυτό σημαίνει ότι εγώ δεν θα πρέπει να παρασχηθώ, γιατί το μέσο έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Επίσης θα πρέπει να είμαι προσεκτικός στην αξιοποίηση της πληροφόρησης, ιδιαίτερα όταν οι δημοσγράφους του Hipsy, της ουγραφικού καναλιού, δεν είναι στον τόπο στην Παλμύδα που έχεις βάλει το ΆΕΣΤΙΣ, αλλά βρεις και δεκτός Παλμύδας. Είναι κατανοητόπολια και τη συνδέει τη θεωρία με την πράξη. Σημαίνει ότι αν εγώ αυτά δεν τα έχω υπόψη, ή επιτιδευμένα τα αγνώ, ή δεν εξασκούμαι σε αυτά, είναι το να διαβάσω και να σκεφτώ, σημαίνει ότι στην επαγγελματική μου λειτουργία, μπορεί να πέσω θύμα, ας το πούμε έτσι, ή να συντελέσω για την ακτήρια στη διάρκεια του ψαντής πληροφοράς, η οποία πάντοτε δεν πρέπει να αναγκάγεται σε σκοτεινά κέντρα που συνομοτούν κάνω, αλλά σχετίζεται με το ότι πολλές φορές οι δημοσογράφοι, στην κουλτούρα του copy and paste ας πούμε, δεν δουλεύουν όπως θα έπρεπε να δουλέψουν, και ένα κομμάτι της απαξίωσης των παραδοσιακών και μη δημίευσημα, μορφεύεται σε αυτόν τον τρόπο προσέγγιση. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, έχει σαν συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, που λέει ότι εγώ εξοποιώντας αυτό το οποίο μεταδίδουν τα δημοσογραφικά πρακτορία, θα πρέπει να έχω κατανόητερα στα τριολογικά, απ' τους εδώ τους περιορισμούς. Εχθές, κυκλοφόρησε ένα πάρα πολύ ωραίο άρθρο, με αυτό που είχε γίνει με το associated prep, όχι με αυτό που είχε γίνει, όπου το 2013 κάποιοι χρησιμοποιώντας το ολογαριασμό το associated prep, το twitter, μετέτωσαν ένα tweet ότι έγινε έκδειξη στο Λευκό Ίκο, ότι δραματίστηκε ο Obama, μα αποτέλεσμα να πηθυστεί ο δίκτης ο χρηματιστριακός στην Wall Street και να υπάρξει σε απόλυση στάντρα να ακούσουν οι μηχανικοί δίκτες, κατά 136 εκατομμύρια δολάρια, από ένα ψεύτικο tweet, το οποίο δείχνει τους εστιθέτους περιορισμούς, αλλά και το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί σημαντικά. Εντάξει, τώρα πρέπει να έχουμε την υπόψη. Διαβάζω, όσοι ανεφέρονται μπορώ να σας στείλω το άρθρο, αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον. Αλλά θέλω να σας πω ότι, παιδιά, αν δεν ασκηθείτε και στην τερεστω, να δείτε πώς λειτουργεί το BBC, πώς λειτουργεί το CNET, ποια είναι ξέρω, η δομή, ποιο υπάγεται παραγωγός κάτω από το Αλ-Ζαζίρεκο, ποιόν παραγωγός κάτω η Λαϊκή, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το τι εξυπηρετεί τις κοπημότητες, πολιτικές, οικονομικές, αλλά και ταυτόχρονα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το Αλ-Ζαζίρεκο. Αν δεν κάνετε αυτό το πράγμα, δεν υπάρξει τριβή, λοιπόν, με αυτή τη θεωρία της δημοσιογραφίας, το τελικά αποτέλεσμα, το οποίο εσείς θα εξασκείτε, θα έχει πολλά ζητήματα και προβλήματα, γιατί θα γνωρίζετε βασικά θέματα. Δηλαδή, όταν εγώ, ας πούμε, θα πάρω και θα μεταδώσω την ίδιος 21 που λέει ότι, ξέχω, αναφέρεται στη Συρία, αλλά η ανταπόκριση είναι από την Ιορδανία, σημαίνει ότι και οι δημοσιογράφους είναι, βασίζονται σε τρίτιες μαρτυρίες. Άρα, θα πρέπει αυτό το οποίο εγώ έχω δει, να είναι πολύ διβλακτικός το πώς θα το μεταδώσω. Δεν βασίζεται σε ιδικότητες μαρτυρίες. Αυτό το οποίο θα πρέπει να έχουμε κατά νου, και αυτό το οποίο χαρακτηρίζει, έτσι, τα παγκόσμια δίκτυα ενημέρωσης, είναι η έννοια της αλληλεξάρτησης. Αλληλεξάρτηση, λοιπόν, η οποία υπάρχει μεταξύ των δημοσιογράφων, λόγω της πίεσης για μετάδοση συγκέντρωσης πληροφοριών, αλλά και στους πολιτικά επέθορους, για να μπορέσουν να απαντήσουν. Συγκεκριμένου. Υπάρχει μια πίεση, παραδείγματος χάρη, αυτή την που πάλι χρησιμοποιώ, το παράδειγμα της κατάληψης της Παλμύρα από την ΑΕΣΙΣ. Η κατάληψη, λοιπόν, της Παλμύρα από την ΑΕΣΙΣ, δημιουργεί μια πίεση, που οι δημοσιογράφοι συγκεντρώσουν τις απαραίτητες κληροφορίες, που έχουν προξενήσει καταστροφές και οτιδήποτε, και ταυτόχρονα, στην Δύση, να πάρει κάποιες αποφάσεις στον υπόλοιπο κόσμο. Τι θα κάνουν με τις ίδια, θα αφήσουν να εξελιχθεί έτσι η κατάσταση. Η αλληλεξάρτηση αυτή δημιουργεί πίεση και στους δύο πόλους, και στον πόλο τον πολιτικό που παίρνει τις αποφάσεις, και στον πόλο τον δημοσιογραφικό που είναι τα δίδυτα και ορονό. Η αλληλεξάρτηση λοιπόν αυτή δημιουργεί και για τους δύο ένα τέτοιο κλαίσιο, το οποίο πολλές φορές, ιδιαίτερα στην κάλεψη παγκόσμιων γεγονότων, επιβάλλει, πηχεί την επέμβαση για να λυθεί μια κατάσταση. Δείτε το παράδειγμα της Λιβύης και πώς αποφασίστηκε η επέμβαση στην Λιβύη, η οποία ήταν ουσιαστικά πίεση και δημοσιογραφική αλλά και πολιτική. Ήτε άλλες φορές δημιουργεί ζητήματα όπως την περίπτωση της Συρίας, που η Λιβύης όπου η διεθνή κοινότητα μένει μακριά από όλη αυτή την κατάσταση. Τα παγκόσμια τηλεοπτικά κανάλια, το CNN και το BBC στην αρχή, με την ιδιαίτερα και με την εμφάνιση του CNN, άσκησαν πίεση στα παραδοσιακά δημοσιογραφικά πρακτορία. Το United Press Agency δημιουργήθηκε επίσης αντίστοιχες τηλεοπτικές παροχή επιτυλικτικών περισσών και δημιουργία τηλεοπτικών καναλιών. Το Reuters λοιπόν είναι αγώρα σημαντικό προστοστό. OBC News όπως επίσης. Το Reuters μετά απογόρησε συμφωνία με το NBC και το ABC. Αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών ήταν η εξηγή της πίεσης που είχε δημιουργεί η συμφάνιση του CNN και λοιπόν και η ιδιέτρα και το Al Jazeera αργότερα για αναδημορφώση του προγράμματος. Τώρα, οι αντιδράσεις που υπήρξαν. Υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις στην ιδιέτρα, στην Γαλλία, η οποία δημιουργήθηκε μετά το France 24 News με σκοπό να απαντήσει σε αυτή την επικυριαρχία των αγγλωσσαξονικών, παγκόσμων δημοσιογραφικών καναλιών. Η απάντηση αυτή με το France 24 News, ήθελε να αναδείξει τη σημασία ας πούμε, το να δημιουργήσω έναν δηλωτικό κανάλι το οποίο θα εκπέμπουν 24 ώρες του 24. Στην περίπτωση αυτή, υπήρξε μια μετακίνηση από το ενός στην αρχή επενδία με πάρα πολύ στη δημιουργία εθνικών κρατικών πρακτοριών, τώρα επενδύουμε σε δηλωτικούς σταθμούς σε οποίοι θα εκπέμπουν 24 και θα προβάλλουν τη δική μας άποψη. Οι χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι το Russia Today, που είναι ένα πάρα πολύ καλό case study και επειδή μάλλον θα κάνουν η έρευνα για την κάλυψη του Russia Today, όσοι ενδιαφέρεστε, παιδιά, την κάνουμε μαζί. Ή όσοι ενδιαφέρεστε, να μπείτε στο θεοσμό στο ερευνητικό αυτό το κομμάτι. Το Russia Today... Αυτό δεν υποθέτει ενός εξήλός σας. Όχι, στα εγγλικά είναι πρέπει. Το Russia Today βλέπεις στα εγγλικά. Όπως και το France 24. Με τα βλέπουμε στα εγγλικά. Παιδιά, μπείτε να τα δείτε. Έρτι λέγεται Russia Today και France 24. Είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση για το πώς, ουσιαστικά, τα κράται επενδύωμα για την βελτίωση της εικόνας τους μέσα από τηλεοπτικούς σταθμούς παγκόσμιας ευγέλλειας που εκφέμπουν 24 ώρες του 24. Παρατζαζίρα δημιούργησε και άλλαξε την εικόνα για τον αγαπητικό κόσμο. Ήταν μια σημαντική παρουσία. Το οποίο PSA για αγίτηση συγκεκριμένης χάλης των γεγονότων και έδωσε την άλλη κλευρά. Δηλαδή η παρουσία του... η ισχυροφή του Παρατζαζίρα ήταν μια κίνηση με εξαιρετική πολιτική σημασία. Το Russia Today επίσης χρησιμοποιήθηκε πάρα πολύ για να προβάλλει την άποψη που είχε δημιουργηθεί ο Ρωσίας Παγκόσμιο για το θέμα της Ουκρανίας κλπ. Στόχος ποιος ήταν να σπάσουν την εξάρτησή τους από τα δυτικά ενισογραφικά βρακτορία. Γνωρίζοντας εγώ τον τρόπο τον οποίο λειτουργούν αυτά τα δύο δημοσιογραφικά... παντούς με δημοσιογραφικά τηλεοπτικά κανάλια, σημαίνει ότι όταν εγώ πάω να εξοποιήσω την ίδια ιστορία του Russia Today, πρέπει να έχω υπόψη στους ισχυρούς δεσμούς που έχει για την ρωσική κυβέρνηση, που σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαι σχετικά επιφυλακτικός σε αυτό το οποίο έχω μεταδείθηκε. Ο λόγος λοιπόν για τον οποίο συζητάμε την περίπτωση των λιπαγκόσμιων της ουκρανικών πρακτορίων και τα αναλύουμε δρόμο τον οποίο να δημιουργηθεί την ιεραρχία τους κλπ, δημιουργηθεί τα άμεσα με το γεγονός ότι γνωρίζοντας εγώ το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί το ΜΜΕ, το συγκεκριμένο της ουκρανικών πρακτορίων, σημαίνει ότι αντίστοιχα θα χρησιμοποιήσω ή όχι τις φυλλές μου. Λοιπόν, το CNN παιδιά, ιδρύνκε το 80. Ήταν το πρώτο δίκτυο που εξέπεμπε 24 χρόνια το 24, ο Ted Turner ήταν ο ιδρετής του. Αποτέλεσε μια τονία της την κάρυψης παγκόσμια γεγονότων και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κανάλι το οποίο θα εκπέμπει παγκόσμια. Γιατί ήταν σημαντική η απόφαση του Ted Turner να κάνει κάτι τέτοιο? Συνδεόταν με αντίστοιχες πολιτικές και κορονικές εξελίξεις, τι λέτε? Ήταν το πρώτο που... Ήταν το πρώτο. Σαν και εμένα ήταν λίγο πιο μετά από εμένα το ότι ήταν η ύψεξη του πολέμου. Ναι. Αυτό το 80, πρασικά, το έκανε να εξελίξει και να κάνει σηκώσει και να χωρήσει και μπορεί να συνέχισε να κάθινε. Ωραία. Άλλη απόψη, τι λέτε. Λέξε ό,τι σου έκανε. Ίσως επειδή ήθελαν να κάνει κάτι πανκόσμο στοχο, έλεξαν να το δείχνει ειδήσει 24 ώρες στο εξετάδρομο για να καλύπτει όλες τις συγκεκριμένες ζώνες. Ωραία. Άρα και ωφέλεται και η επιτυχία. Ωραία. Άλλη απόψη. Έλα, Βασίλειο. Κι αν είμαστε πρώτοιμος, κανείς άλλος δεν είχε φτιάξει να κάνει άλλη, έτσι θέλεις ότι άρχισες να παρειτορίσκω να μεταφέρει δηλαδή το μυσογραφικό πρακτικό με ένα νέο μέσο. Πολύ ωραία. Και την καρδιλόραση. Αν είσαι πρώτοιμος, απλά πιάνεις μπιζα, μπουκατολιά και δεν κάνεις κάτι άλλο. Εφόσον ανακοφιώνοντας το πανκόσμο κοινό γιατί είσαι τραύλος, έπαιζε κάποιο όρκη διακοάβου φάρκης στις ζώνες όλες σαν το κόσμο. Ναι, βέβαια. Γιατί πάνε το φανός κάθε στιγμή θα γίνει λεπτάς. Ναι, ναι. Μπορεί να επιθένετε σε όλο το κόσμο. Καλύτερο το σημαντικό. Δηλαδή, μπορεί να πατήσουμε ευρύτερο κοινό. Σας είπα το βασικό στοιχείο της δημοσογραφίας, ιδιαιτέρως το πώς ασκεί. Το βασικό στοίχημα της δημοσογραφίας είναι πλέον η ερμηνεία του δημοσογραφίου. Το θέμα της ταχύτητας έχει καθεί από την παραδοσιακή δημοσογραφία. Γιατί? Γιατί μπορεί να μεταδοθεί γρήγορα από το πολίτημάς του κινητού του τηλεφωνού, που είναι βασικότερα από τρίτους μηχανισμούς, ξέχωρα και πέρα από την παραδοσιακή, κλασική δημοσογραφία. Άρα, ποιο είναι το ζήτημα της δημοσογραφίας, είναι η ερμηνεία. Δηλαδή, το γεγονός ότι, ας το δώσουμε ένα πρόσφατο παράδειγμα. Εκθέσα έγινε η συνάντηση του Τσίπρα με τον Αλάντ και τη Μέρντ. Όλοι μετά έδωσαν ότι έλειξε η συναντήση και είπαν να βγάλουν γενικό λόγο για ανακοίνουση. Αυτό παίχθηκε γρήγορα. Το θέμα είναι όμως, να ερμηνεύσουν. Αν ακούσατε σήμερα ή διαβάσατε τις συντήσεις, θα δείτε ότι υπάρχει ένα γενικότερο ερωτηματικό. Τι έγινε χθες, το ζήτημα είναι το τι έγινε ή τι επιπτώσεις έχει κάτι τέτοιο. Παφάνω στον δεύτερο, συνάντηση έγινε. Ναι, τι σημαίνει, οι περισσότεροι στέκονται στο έγινε. Θα δείτε ότι η δημοσογραφία απαξιώνει, γιατί οι περισσότεροι θα δώσουν ένα εφραστό. Τι φάγανε, αν ήπιανε, τι φορούσανε, αν είναι σκεπτικός ή έτσι. Που σημαίνει ότι φάνε σε μια δημοσογραφία, η οποία από μόνη της απαξιώνει τον εαυτό της. Γιατί δημιουργώ ή καταντώ τη δημοσογραφία, μια δημοσογραφία ξέρω εγώ, του Σαλονίου, του Τσεμβουλιούτσου. Οι περισσότεροι θα δώσουν έμφαση στο τι έγινε, όχι στο τι επιπτώσεις έχει. Η ερμηνεία στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να εστιαστεί στο γεγονός ότι ενώ μέχρι τώρα υπάρχει μια κατηγορηματική άρνηση να συζητηθούν θέματα εκτός των τεχνικών κλιμακείων, τώρα για πρώτη φορά υπάρχει μια έμμεση από την άλλη πλευρά που λέει ότι μπορούμε να συζητούσουμε κάποια πράγματα και σε πολιτικό επίπεδο. Άρα η ερμηνεία θα πρέπει να σταθεί σε αυτό το επίπεδο, ότι υπάρχει σχετικά ένα ανοίγμα από το τεχνικό στο πολιτικό επίπεδο. Αυτή η δημοσιογραφία είναι το μέλλον. Και αυτή η δημοσιογραφία εγώ είμαι πρόθυμος να πληρώσω και να εγώ να αγοράσω την ερμηνεία για να διαβάσω, να ερμηνεύσω. Απ' το να ακούω διάφορα στο μυαλό μου ή αφού το στετράγραχα κάνουν το οποία συνεχώς παίζουν και νου μου, μου αφήνουν ένα θόρυβο, χωρίς τους χαστοκάρδο να παίρνω κάτι. Στην ερώτηση λοιπόν, γιατί η κίνηση του τέτερμενου ή άλλου ήταν επιτυχημένη, καθώς θα δομνείτε την απάντησή σας, θα πρέπει να πάρετε υπόψη δύο πράγματα. Το πρώτο είναι το πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσετε κάτι. Το CN1 αναπτύσσεται σε ένα πλαίσιο πιο. Ότι υπάρχει έτσι τη δεκαετία του 80 μια πόλωση μεταξύ των δυνάτων, των δύο υπερδερνάμενων τότε Αμερικής Ρωσίας. Η πόλωση αυτή δημιουργεί μια ζήτηση για τηλεοπτικό, για περιεχόμενο δισογραφικό. Η πόλωση αυτή και σε συνδυασμό με τον γεγονός ότι υπάρχει ένα μεγαλύτερο κοινό, δημιουργεί τις ηθήκες για παγκόσμιες ιδέες σας. Στην στιγμή που οι δύο υπερδερνάμες πάθουν σε τους δύο ξανά, εγώ πρέπει να καταλάβω τι γίνεται, πώς επηρεάζει ο πέρας του άλλου. Είναι κατανοηλυτό το πρώτο επίπεδο. Το δεύτερο επίπεδο έχει να κάνουμε τις τεχνονομικές εξέλιγες, οικονομικές και κοινωνικές. Τη δεκαετία του 80 όλα και περισσότερα σπίτια έχουν τηλεοράσεις. Τη δεκαετία του 80 υπάρχει έξαρση των δορυφόρων. Αυτές είναι τεχνονομικές εξελίξεις που επιτρέπει πάλις ο οποίος μπορεί να στριθεί έναν τεχνονομικό κανάλι. Παγκόσμιο τεχνονομικό κανάλι, γιατί το επιτρέπει η τεχνολογία πλέον. Επειδή έχει γίνει πιο φθηνή στο να με τα δώσω, να κάνω, να αποστήλω, να με δουν. Το δεύτερο είναι οι οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις. Αυτό που ονομάζονται παγκοσμοποιήσου. Παγκοσμοποιήσουν πλέον να υπάρχει ζήτηση για πληροφόρηση, η οποία κορυφώνεται τη δεκαετία του 90. Ζήτηση για πληροφόρηση και ενημέρωση σε παγκόσμιο επίπεδο. Το οποίο δεν καλύπτεται από κάποια άλλα κανάλια. Οι παγκοσμοποιήσεις, οι τεχνονομικές και κοινωνικές εξελίξεις, ερμηνεύουν το γιατί ας πούμε η απόπειρα αυτή ήταν σχετικά πετυχημένη. Ή πάρα πολύ πετυχημένη. Αν όμως εγώ μείνω σε αυτό, θα πω ότι ξέρεις, αν τώρα υπάρχει ένας γίγκατας που λέγεται CNN και BBC, ποιος μπορεί να ανταγωνιστεί αυτούς τους δύο γίγκατες. Και τους ανταγωνίστηκε το Al Jazeera. Γιατί θεωρείτε το Al Jazeera μπορεί να ανταγωνιστεί το CNN και το BBC, τα οποία είχαν την πρωτοκαθεδρία. Το CNN ξεκίνησε πρώτο, κυριαρκούσε, είχε τους χώρους και τα λεφτά και τους ανταποκριτές, το οποίο ήταν αγγλικά βασικό, εξαιρετικά βασικό. Έτσι λοιπόν ακόμα και σε αυτό το οποίο φαίνεται ότι είναι δύσκολο, το οποίο φαντάζουν μονοπόλοιο, όπως φάνταζε το CNN και το BBC, πάντοτε θα πρέπει να είμαστε στενές να μπορέσουμε να αποτυπώσουμε την κατάσταση. Λέει όχι, ο κόσμος, ο αραπικός κόσμος, μετά το υπτώσει της Σοβετικής Ένωσης, αρχίζει να γίνεται μια συζήτηση και τώρα προς τα πού θα πάει ο κόσμος. Τότε βγαίνει το 90 το άρθρο του Φουκογιάμα, το οποίο αποτέλεσε το δικείμενο ευρύτατο να συζητήσουμε, που το άρθρο αυτό με σημαίνει με το Φουκογιάμα, έλεγε ότι ξέρεις τι θα φτάνουν στο τέλος της ιστορίας, δεν θα υπάρχουν πλέον ανταγωνιστικά πολιτικά και οικονομικά συστήματα, ο καπιταρισμός έχει τριαμπέξει, άρα τελειώνει η ιστορία. Ταυτόχρονα αρχίζουν και βγαίνουν κάποια άρθρα, τα οποία λένε ότι ξέρεις, μια η απειλή θα έρθει από το μουσουλμανικό κόσμο. Άρα λοιπόν η περιοχή, ο αραπικός κόσμος, αρχίζει και μπαίνει στο επίπεδρο που είναι διαφέροντος. Η κορύφωσή του είναι οι τρομοκρατικές συνθήκες του 2001, με τους δίδυμους πύργους και μετά στον ομορφωτήριο και λοιπά, που τοποθετεί την περιοχή στο ενδιαφέρον. Το 2001 του στέλνει την Πάρμα να ανακαλύπτει τους εσπέχειες, έχει μόνο πέντε άτομα που μιλούν αραπικά και αντιλαμβάνει ότι όλες οι πηγές του για την Αραβία βασίζονται σε αυτόν ο οποίος μιλάει αγγλικά για την Αραβία, για τον αραπικό κόσμο δηλαδή. Συνομίλημα έναν άνθρωπο ο οποίος μιλάει αγγλικά και τελικά αυτό που εγώ εισπράττω ως τελικός αποδέκτης, ως τελική είδηση, είναι μια μετάφραση της μετάφρασης. Δημιουργεί αυτό ζητήματα, σαφέσταται, γιατί δημιουργεί ζητήματα κατανόσης του κόσμου στον οποίο εγώ απευθύνω. Σημαίνει ότι εγώ μέχρι τότε δεν είχα εικόνα του κόσμου στον οποίο εγώ απευθύνω. Είναι το ίδιο λάθος που σας είπα που θα μπορεί πολύ εύκολα να το κάνετε κάποιος ο οποίος δεν λαμβάνει υπόθετα χαρακτηριστικά των πακοσμιών δικτύων. Ποιο είναι το λάθος αυτό? Πρώτα, οι περιορισμοί που επιβάλλονται στην κάθε γεγονότηση. Δηλαδή, εάν εγώ και θεωρήσω ως δεδομένη και μεταδόσω, αναπαράγω την είδηση την οποία προβάλλει, ή αναδεικνύει, ξέρω εγώ, η απεστατημένη του χύψη μέσα η οποία βρίσκεται, ξέρω εγώ, στην Κωνσταντινούπολη και μιλάει ότι είναι στη Θεσσαλονίκη, σημαίνει ότι βασίζουμε στη μετάβραση της μετάχρησης. Η άλλη από την Κωνσταντινούπολη αναφέρεται στο τι πιθανολογία ή τι άκουσε ότι γίνεται στην Αθή, στη Θεσσαλονίκη. Η χρονική, γιογραφική και λοιπά απόσταση, αν εγώ δεν το γνωρίζω, σημαίνει ότι εγώ θα μεταφέρω μια εικόνα η οποία μπορεί άλλες φορές να είναι πραγματική και άλλες φορές να παίχει παρασάνδες. Αυτό είναι το οποίο έγινε και το οποίο μεταλλεύτηκε, ας το πούμε ήρθε και κάλυψε για την ακρίβεια, το Αντζαζίρα. Το γεγονός ότι η περιοχή μεταδιδόταν μέσα από τη μετάβραση της μετάχρησης. Εγώ μιλούσα με έναν άραβα ο οποίος μιλούσε αγγλικά και ο οποίος μου μετάρτηκε την άποψή του. Δεν είχα τεκίνη μου άποψη απλά γιατί τον εμπιστευόμουν και έλεγα ότι είναι έτσι, αλλιώς ή μού έκανε μια μοτάμφραση που πιθανώς να απείχε και εγώ αυτό μεταδιδοσύρησα. Άρα λοιπόν η περιοχή αναδεικτητή ήταν σημαντική. Το δεύτερο είναι το κενό που υπήρχε στην κάλυψη. Καλυπτόταν πάντα ότι η άλλη άποψη, ο αρνηπός κόσμος και η υπόλοιπος κόσμος καλύπτεται από την πλευρά της δύσης. Και άρα λοιπόν καλυπτόταν με το τι ήθελα εγώ να δω και όχι το τι πραγματικά συνέβαινε. Δηλαδή εγώ ήθελα να δω ότι τα καθεστώτα στον αραπικό κόσμο απολάβαλαν υποστήριξης, ότι όλα καλά και όλα ωραία ενώ υπήρχαν υπόγεια ρέγματα, μουσουλμάνε δε ξέρω εγώ στην Αίγυπτο κλπ κλπ, οι οποίοι σαλαφιστές με τη σωδική αραβιατόπια έρχονται τώρα στην Υπιθάνη και μας αποδεικνύουν την πολυπλοκότητα του αριθμικού κόσμου. Αλλά εγώ τι έβλεπα, εγώ έβλεπα τον κόσμο αυτό μέσα στα δικά μου κελιά. Άρα πρέπει να έρθει το αντισαζήρα να σου δείξω τι υπάρχει, να σου δείξω την άμψη του ίδιου του αριθμικού κόσμου. Και ταυτόχρονη οικονομικούς πόδους, που μπορούσαν να υποστηρίξουν ενώ τέτοια ηχεία, που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορούσαν να υποστηρίξουν. Αυτό το γεγονός όμως δημιουργούσε και επιχειρηματικές ευκαιρίες, για τις οποίες άρχισε να επιδιφθούν οι οικονομικοί κόροι, το γεγονός ένα μεγάλο κροατίνι. Το οποίο ήθελα να μάθει για τις εξελίξεις των αγαπηκών κόσμων μέσα από ένα δικότετο εξαγωγικό κανάλι. Η ερμηνεία αυτή όμως δεν σημαίνει ότι το ατσαζίρα υπηρετεί πολιτικές και άλλες οικονομικές σκοπιμότετες. Υπάρχουν σκοπιμότες και ο αραβικός κόσμος δεν είναι μοκενοποιημένος. Χαρακτηριστική περίπτωση δείτε η επέμβαση στην Ιεμένη, η οποία έχει καλυφθεί ελάχιστα ή καθόλου, αλλά όπως στην περίπτωση της Ιεμένης υπάρχουν πάρα πολλά ζητήματα, που σχετίζονται με την εκδίκηση της οδικής αραβίας ενός πιο ενεργού ρόλου, με την ανάδειση ενός πόλου ανταγωνισμού μεταξύ Ιράν και της οδικής αραβίας που θα συμπαρασίλει τις υπόλοιπες χώρες του κόλου. Επηρεάζει όλη αυτή η εξέλιξη την κάτι του ατσαζίρα, ναι. Γιατί, και σας το τονίζω αυτό, γιατί το ατσαζίρα πολλές φορές έχει φροντιθεί στην Ελλάδα ως το αντικειμενικό ανεξάρτητο αραβικό κανάλι. Θέλει προσοχή και αυτή. Ναι, ακριβώς. Όταν μέσα στην γενικότερη αυτού του στεύση όμως και μέσα στην πιασίλη μας να παξώσουμε να καταδικάσουμε οτιδήποτε πρέπει από τη Δύση και να αναδείξουμε οτιδήποτε πρέπει από αλλού, αγνοούμε ουσιαστικές πολιτικές, όχι μόνο, ουσιαστικές πολιτικές έτσι. Κανάλου κατάρεστας. Ναι, ναι, ναι. Ένα θέμα που θα ήθελα να πω γιατί η διαφορά να έχω στο αλήθεια του κανάλου, στο ατσαζίρα κλάσικο, είναι μεθαρά ένα ανάμεσο που σκομμώνω το βίντεο. Πού, πού? Σκομμώνω βίντεο. Στην Ιημένη τα ρεποδάσματα που έχουν γίνει ή τα βίντεο αναλύσεις συνήθως περιοριζόταν στο τι γίνεται ακριβώς στην Αμερική, στις πλευρές που δεν υπήρχε σε καμία ανάλυση και στις καμία... Δεν υπήρχε μέσα η υπόνοια ότι υποστηρίζει κάτι συγκεκριμένοι που θα σαν αλτζαζίρα. Και φάντα και ίσως πάρετε φανάτα γλώσσα να είναι φιλάνες και δημοσιογράφικες. Ναι, αυτό είναι ουσιαστικά κάτι που εγκαινίασε το Euro News. Το είχαμε συζητήσει και την άλλη φορά με αυτό που λέγεται το No Comment. Όπου ουσιαστικά μέσα από την κάλαια σου δείχνει και σου μεταβεί τη λιγότητα σου να αφήνεις έναν να αποφασίσεις και να δεις το τι γίνει. Ουσιαστικά όμως αυτό πάλι ξεκινά με το ευρύτερο πλαίσιο που σημαίνει και ότι το No Comment σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή όπως ο Κώστος έτσι ξέρω, βιντεοσκοπεί, δείχνει μόνο εμένα. Δείχνει μόνο μια πλευρά, ας πούμε, της πραγματικότητας που συμβαίνει τώρα εδώ. Κάποιοι μιλάνε, κάποιοι κάνουν τα... Ξέρεις, αυτό βγαίνει εκεί τόσο. Σημαίνει ότι εγώ για να καταλάβω πως δεν γίνεται στο μάθημα του Παναγιώτου και αν ενδιαφέρουν αυτά τους οι υπολίπους, θα έπρεπε να είναι ένα γεγονός κι όπως σας. Καταλαβαίνετε ότι το No Comment σου δίνει την αίσθηση ότι εσείς αυτός που αποφασίζει και βλέπετε κυναιδικά τα γεγονότα, ωστόσο που ξεράζει το γεγονός, ωστόσο ακόμα και η κάναρα έχει κάποιες πλευρές, κάποια εγγονεία σ' αυτές τις οποίες. Προσλαμβάνει, εν πάρα σ' αυτές τις πλευρές, δεν βλέπει, δεν βλέπει τί θέλω εγώ να πω. Βλέπει να είσαι το που θέλω εγώ, το τι θέλω εγώ να πω. Όλοι και μόνο εσείς. Ακριβώς, ακριβώς. Στην περίπτωση στις εμένες που ανέβρεψε πίσω και ο Θάνος, και επειδή το αιτζαζί είναι από το κατάρ, το οποίο κατάρ είναι εδώ από δίπλα, είναι το μαν, και εδώ είναι η εμένη στο κέρας, τέλος πάντων, δεν είναι καλώς σησογραφική, εδώ είναι η εμένη, εδώ είναι το μαν, εδώ είναι το κατάρ, ας πούμε. Ας το σβήσω και θα δείξω. Έτσι λοιπόν, λόγω των τοπικών προτεραιο Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το CNN. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. Λοιπόν, το AirPort. |