: Αυτό είναι πως το πρώτο υπόλοιπο... δε θέλετε να σας ευχαριστήσω για την υπέροχη σας ευγενία. Ευχαριστώ πολύ. Ευχαριστώ πολύ. Τα ευχαριστήματα. Καλημέρα σας. Θα ήθελα να σας χαρακολουθήσω στο χώρο του κέντρου διάδοσης... επιστημών και μουσουί τεχνολογίας νόησης. Ονομάζομαι Αναστάσιος Δαβίζας και είμαι συντωνηστής του έργου... σύντονιστής της παρούσας εκδήλωσης. Χαίρομαι ιδιαίτερα για το γεγονός... γιατί βλέπω πάρα πολλά άτομα και ανθρώπους... στην αίθουσα που ενδιαφέρονται πραγματικά... για την επαγγελματική εκπαίδευση... και ελπίζω τόσο εμείς όσο και εσείς... να βοηθήσουμε μαζί για την εκπλήρωση... των στόχων του προγράμματος Μια Νεαρχή Στεπάλ. Πριν ξεκινήσουμε με τους χαιρετισμούς... θα επιθυμούσα επίσης να καλωσορίσω τα άτομα και τους εκπαιδευτικούς... που μας παρακολουθούν από τον χώρο τους... μέσω της ιστοσελίδας μας για live streaming. Η ιστοσελίδα είναι το noisys.edu.gr κάθετος live. Μέσω της ιστοσελίδας μπορεί ο καθένας απόλυτην επικράτειον... να παρακολουθεί στην εκδήλωση σήμερα. Σε αυτή τη στιγμή θα ήθελα να παρακολούσω τον κ. Σιγάλα Μιχάλη... Πέδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών... και Μουσική Ταχνοεργίας Νόησης να κάνει έναν σύντομο χαιρετισμό. Κύριε Σιγάλα. Καλημέρα σας. Θα ήθελα καταρχήν να σας μεταφέρω το χαιρετισμό... του Γιώργου του Αγγελόπουλου... του προϊστάμενου του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη... και όπως γνωρίζετε πρώην Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας... ο οποίος σήμερα δεν μπορεί να είναι μαζί μας... γιατί είναι στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός... και έχει αυξή πολύ βεβαρημένο πρόγραμμα. Από την πλευρά μου και εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου... και του Προσωπικού του Νόησης... σας καλωσορίζω στη σημερινή ημερίδα. Η αποστολή του Νόησης συνίσταται στον επιστημονικό και τεχνολογικό εγγραμματισμό... δηλαδή την εξήγηση του κοινού και ιδιαίτερα των νέων... σε θέματα επιστήμης και τεχνολογίας. Επίσης, στη συγκέντρωση και τεκμηρίωση και προβολή... της επιστημονικής και τεχνολογικής μας κληρονομιάς... και στην ανάπτυξη και διάδοση γενικότερα του κεντρονομικού πνεύματος. Στα πλαίσια αυτής της αποστολής, το Νόησης... απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερα στις σχολικές ομάδες... νέους που έχουν ενδιαφέρον για τις φυσικές επιστήμες και τεχνολογία... εκπαιδευτικούς για επιμόρφωση και υποβοήθηση του έργου τους... και γενικότερα σε κάθε ενδιαφερόμενο... για πληροφόρηση, επιμόρφωση και παροχή υπηρεσιών. Έτσι λοιπόν, εκ της αποστολής του και της απευθυσής του... αποδέχτηκε με χαρά την πρόταση εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας... για την ενεργή συμμετοχή του... στην υλοποίηση του προγράμματος Μια νέα αρχή στα επάνω. Το πρόγραμμα αυτό θεωρώ ότι αποτελεί μια οφυλή της προηλειτίας... προς τη δημόσια επαγγελματική ηλικιακή εκπαίδευση... που δέχτηκε σημαντικά πλήγματα στα χρόνια της κρίσης. Παρακολουθήσαμε πριν λίγο καιρό εδώ στο ΝΟΗΣΙ... στην ίδια αίθουσα μια άλλη ημερίδα για τη μαθητία... η οποία είναι ένα άλλο εξαιρετικό project που υλοποιείται στα επάνω. Το πρόγραμμα Μια νέα αρχή στα επάνω, όπως γνωρίζετε... περιλαμβάνει εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές... στελέγωση των επάνω με ψυχολόγους... αναβάθμιση του θεσμού του συμβούλου του καθηγητή... εξοπλισμό των επάνω με υποδομές πληροφορικής... ώστε να αναβαθμιστεί η διασύνδεση των επάνω με άλλα σχολεία και δομές... και τέλος τη δημιουργία και υλοποίηση σχεδίων δράσης καινοτομικών... από όλα τα επάνω της Ελλάδας. Την υλοποίηση και παρακολούθηση των σχεδίων δράσης αυτών... έχει αναλάβει το ΝΟΗΣΙΣ. Προς τούτο έχει συσταθεί στο ΝΟΗΣΙΣ η ειδική ομάδα στελεχών... που εργάζεται σχεδόν αποκλειστικά με το πρόγραμμα... η οποία ομάδα μόλις έχει ολοκληρώσει μια πιλοτική εφαρμογή... με σχέδια δράσης το προηγούμενο χρόνο από εννέα ΕΠΑΛ... και είναι σήμερα έτοιμη για την επέκτεση του προγράμματος... σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας. Η σημερινή ενημερωτική ημερίδα είναι αφιερωμένη... στα πρακτικά ζητήματα αυτής της δράσης. Τέλος, επιτρέψτε μου να εκφράσω μια βαθιά μου πεποίθηση... ως πανεπιστημιακός δάσκαλος. Κανένα πρόγραμμα, καμία δράση, καμία βελτίωση υποδομών... δεν μπορεί να πετύχει τους κουτόχους της... χωρίς τη συμμετοχή της προδογουλίας... και την αφοσίωση των ενεργών εκπαιδευτικών... και τη δυνατότητα τους να εμπνεύσουν τη δημιουργικότητα... και τη φιλομάθεια των μαθητών. Και στην ημερίδα και σε όλους σας καλό αγώνα... για την αναβάθμιση της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης... και της συμβολής της στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Σας ευχαριστώ πολύ. Ευχαριστούμε τον κ. Συγγιάλα για το εκπαιδευσμό του. Θα συνεχίσουμε με τον κ. Αναννιάδη Παναγιώτη... περιφερειακό διευθυντή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας... της Μακεδονίας. Κύριε Αναννιάδη, μπορείτε να προσέδετε στο βήμα... και ένα σύντομο χαιρετισμό. Συναδεύεις, συνάδελφοι, φίλες και φίλοι. Να ευχαριστήσουμε καταρχήν το φιλόξενο χώρο εδώ του ΝΟΙΣΙΣ... με το οποίο συνεργαζόμαστε εδώ και χρόνια... και κάνουμε αυτές τις ωραίες εκδηλώσεις. Επίσης βέβαια, το ΝΟΙΣΙΣ όπως γνωρίζετε... έχει και την τεχνική υλοποίηση... του προγράμματος του Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ. Σε παγκόσμο επίπεδο η εκπαίδευση... βρίσκεται σε συνεχή αναπροσαρμογή. Το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ έχει λάβει υπόψη... τις βασικές παραδοσιακές πεταγωγικές προσεγγίσεις... για την ενθάριση των μαθητών. Τη θεωρία για τις πολλαπλές νοημοσύνες, τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης... αλλά και τις σύγχρονες καλές πρακτικές... οι οποίες προέρχονται από μακρόχρονες έρευνες... και αποτυπώνονται στον Ευρωπαϊκό Οδηγό... για τη μίωση της διαρροής από τα σχολεία. Το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ... δεν αποτελεί μια ανεξάρτη πρωτοβουλία... αλλά εντάζεται στο εθνικό στρατηγικό πλαίσιο... και της μαθητίας του ΕΠΕΘ, το στρατηγικό πλαίσιο... το οποίο περιλαμβάνει την αναβάθμιση του επαγγελματικού ρόλου... της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης... συμπληρώνεται με το Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ... το οποίο επικεντρώνται στον κοινωνικό ρόλο... της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το εθνικό στρατηγικό πλαίσιο για την επαγγελματική εκπαίδευση... είναι ο επαγγελματικός ρόλος δηλαδή η προετοιμασία των μαθητών... για να τα αποκριθούν σε ένα επάγγελμα... ή να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην επόμενη βαθμίδα. Αυτός ο ρόλος αναβαθμίζεται κυρίως... αλλά όχι αποκλειστικά με το θεσμό της μαθητίας... συνδεδεμένη με το σχολείο... και την ασφάλεια που αυτό μπορεί να κατοχυρώνει. Είναι σημαντικό όμως ότι αναδεικνύει επίσης... και επιδιώκει την αναβάθμιση του κοινωνικού ρόλου ως προϋπόθεση... για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης... σύμφωνα με την αναλυτική περιγραφή του κοινωνικού ρόλου των ΕΠΑΛ... και των δράσεων για την ανάδειξη και ανάπτυξή του. Σύμφωνα με ό,τι αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας... Έρευνος και Θρησκευμάτων... η επαγγελματική εκπαίδευση σε όλο το εύρος της... διαδραματίζει άτυπα ένα σημαντικό κοινωνικό ρόλο, δίνει χώρο σε αδυνατούντες μαθητές... ή ακόμα προσφέρει δυνατότητες πανένταξης τους στην εκπαιδευτική διαδικασία... με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης. Η συνεργασία, η δικτίωση σε όλα τα επίπεδα... και η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης... με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας... θέλουν μια ιδιαίτερη κατεύθυνη τρατηγικής. Η διοργάνωση της σημερινής εκδήλωσης... για το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή και τα ΕΠΑΛ... αποσκοπεί ακριβώς να διαχειθεί η σκοπιμότητα του προγράμματος αυτού... και να αναδειχθεί η χρησιμότητα και οι ωφέλη για την εκπαίδευση... αλλά για την κοινωνία γενικότερα. Όπως γνωρίζετε εδώ το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε πυλοτικά πέρυσι... στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά, φέτος υλοποιείται σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, υπάρχει ψυχολόγος σε κάθε ΕΠΑΛ... υπάρχει δεύτερος φιλόλογος και δεύτερος μαθηματικός στην πρώτη τάξη του επαγγελματικού Λυκείου. Είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, θα το ακούσετε βέβαια, ίσως κάποια το γνωρίζετε... αλλά εδώ θα ακούσετε και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προγράμματος... το οποίο παράλληλα με την μαθητία βοηθά πάρα πολύ την επαγγελματική εκπαίδευση. Θα σας θα πει βέβαια και ο κύριος Κοτσιφάκης, οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ φέτος αυξήθηκαν 15% περίπου... και έχει αλλάξει το κλίμα, το πώς βλέπει η κοινωνία την επαγγελματική εκπαίδευση. Βέβαια το πρόγραμμα αυτό, επειδή όπως είπαμε βοηθά πάρα πολύ στην πρώτη Λυκείου... δεν ξέρω αν υπάρχει σαν σκέψη στο Υπουργείο ο δεύτερος φιλόλογος ή ο δεύτερος μαθηματικός... να υπάρχει και από το γυμνάσιο. Στην πρώτη Γυμνασίου, εκεί θα βοηθούσε για όλα τα παιδιά... γιατί για το Γενικό Λυκείο δεν το συζητάμε και δεν χρειάζεται... αλλά τουλάχιστον στην πρώτη Γυμνασίου, αν δίνονται πόροι για ίσως παράλληλη στήριξη ή κάτι άλλο... να μπορούνε κάποια, επειδή όλα αυτά είναι και πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Να υπάρχει δεύτερος φιλόλογος ή δεύτερος μαθηματικός και στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου. Να σας συνημερώσω επίσης για το πρόγραμμα της μαθητίας... το οποίο συνεχίζεται για ακόμα μια χρονιά, έχει μεγάλη επιτυχία και στην κεντρική Μακεδονία. Πάλι είμαστε πρώτοι στην Ελλάδα. Έχουμε πάνω από χίλιους απόφητους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό... και για εννιά μήνες θα κάνουνε πρακτικές επιχειρήσεις. Αμοιβόμενοι βέβαια με το ποσό αυτό των 350 ευρώ περίπου τον μήνα. Παράλληλα βέβαια θα έχουν την ασφάλιση, θα έχουν τα ένσημα, θα έχουν την προϋπηρυσία... σε ηλικία 18-19-20 ετών. Και αν θέλουν βέβαια μετά στο τέλος να δώσουν εξετάσεις και να πάρουν την πιστωπή σε επίπεδο 5. Αλλά θα ήθελα βέβαια το Υπουργείο λίγο να μην μένει μόνο σε αριθμούς και νούμερα... γιατί είχαμε κάποιες μη εγκρίσεις τεμιμάτων τα οποία ήταν ολιγομελοί στη μαθητία... και ειδικά στο ΕΠΑ Λαγκαδά όπου είχαμε ένα τεμίμα μαθητίας για δομικούς... το οποίο ήταν μοναδικό στην Κέντρικη Μακεδονία και ακόμα δεν έχει εγκριθείς. Αυτό θα ήθελα, αν μπορούμε, επειδή είναι εδώ ο κ. Σκοτσυφάκης, να το εγκρίνουμε. Υπάρχει περιθώριο ακόμα και αυτή τη εβδομάδα ή έστω την άλλη... να μπορέσουμε να το εγκρίνουμε και να υλοποιηθεί. Υπάρχουν 7 πόφητοι. Ξέρετε ότι επειδή είναι καινοτόμου πρόγραμμα και αυτό της μαθητίας... όλος έρχεται από η Γουμενίτσα, από την Πελοπόννηστο και επειδή υπάρχει εδώ το τμήμα, θέλει να το παρακολουθήσει... για όλα αυτά που είπαμε, τα πλεονεκτήματα που έχει. Σας ευχαριστώ και καλή επιτυχία στην ημερίδα. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Νανιάδη για τον χαιρετισμό του. Πριν προχωρήσουμε στις παρουσιάσεις θα θέλα να ρωτήσω... αν μπορεί να βγει η κυρία Μερόπιτζιοφίφ, υπουργός Επαιδείας, να κάνει ένα σύντομο χαιρετισμό. Καλημέρα από τη Θεσσαλονίκη, στο Υπουργείο Επαιδείας. Καλημέρα σας. Καλημέρα. Με ακούτε. Καλημέρα σε όλες και σε όλους από την Αθήνα και από το Υπουργείο Επαιδείας. Σ' απολογούμε γιατί δεν μπορώ να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας... σε αυτήν την τόσο σημαντική ημερίδα... που αναφέρεται στη νέα αρχή στα επάλα και στη διαχείριση των σχέδεων δράσης... βεβαίως με την πολύτιμη βοήθεια του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών... και Μουσείου Τεχνολογίας Συνόησης. Θέλω να πω ότι για το Υπουργείο Παιδείας αλλά και για την Κυβέρνηση συνολικά... η ενίσχυση και η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης... είναι σημαντική προτεραιότητα. Και αυτό προκύπτει και από το σύλλο των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών... που έχουν δρομολογηθεί το τελευταίο διάστημα... οι οποίες βεβαίως ήταν απολύτως οπαραίτητες ώστε να αναθεωρηθούν ρύζικα... εκπαιδευτικές πολιτικές του παρελθόντος που είχαν οδηγήσει την επαγγελματική εκπαίδευση... όπως όλοι γνωρίζουμε σε βαθμία απαξίωση. Σημαντικός σε αυτή την κατεύθυνση ήταν το 2016... όταν εκπομήθηκε ο στρατηγικός σχεδιασμός... και ο στόχος ήταν η αναγνώριση και η ενίσχυση... του κοινωνικού ρόλου της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο περιορισμός των κοινωνικών ανισοτήτων. Ξέρουμε ότι στην επαγγελματική εκπαίδευση πηγαίνουν παιδιά... τα οποία έχουν σοβαρά κοινωνικά ή και οικονομικά προβλήματα... και όχι μόνο βεβαίως να ανεβάσουμε το επίπεδο μόρφωσης... αλλά κυρίως να το διασυνδέσουμε με ασφαλής επαγγελματικής διεξόγου για τους αποθήκους... εναρμονίζοντας αυτή την δυνατότητα και με τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας... καθώς πιώνει μια πολύ μεγάλη χρήση. Επομένως αυτό που θέλαμε ήταν η επαγγελματική εκπαίδευση να μην είναι λύση ανάγκης... αλλά να είναι επιλογή για τους μαθητές και τις μαζί χρήσης που τον επιλέγουν... και σε αυτή την κατεύθυνση καταβάλλουμε κάθε δημιουργική προστάθεια. Όπως ξέρετε σε αυτή την αρμονιότητα, τελείως πρόσφατα την έχω αναλάβει. Έχουν δίνει σημαντικές προσπάθειες στο προηγούμενο χρονικό διάστημα, στο χρόνο που πέρασε... και από τον προηγούμενο εφηβό τον κ. Βαξεβανάκη αλλά και από την ομάδα των συμβρατών... αλλά και από όσους ανθρώπους ανέλαβαν στην πλάτη τους από την εκπαιδευτική κοινότητα... αλλά και από τις παντήσικες δομές του επιβιβλίου να διακυβερώσουν αυτό το εγκύλμα. Επομένως, θέλω να πω ότι βρισκόμαστε σε αυτήν την διαδικασία... να πω ότι το κομμάτι της νέας αρχής στην ΕΠΑΛ έχει τελειώσει η πληροφορική της εφαρμογής του προηγούμενου χρονιά. Ξέρετε ότι αυτό το τέτοιο συγκυβεύεται σε όλα τα αλήθεια, περίπου 400 στην Ελλαδικό χώρο. Σε αυτήν την κατεύθυνση υπάρχουν χρηματοδοτήσεις και από εθνικούς και από ευρωπαϊκούς χώρους... και φαίνεται ότι πλέον η κοινωνική ηλιοκληρία το υποθετείται θετικά... για τις αλλαγές αυτές στις οποίες θα προχωρούμε. Όμως αυτό αποτυπώνει και τις ενούμερα, γιατί τα νούμερα είναι απαραίτητα... όταν θέλουμε να μιλήσουμε για την απόδοση των παρεμβάσεων που κάνουμε. Έτσι έχουμε αύξηση. Πού μάθουμε τους δυναμικούς. Στα ημερή ηθεια και στα εσπερινά τα κοινωνικά ηλικία... εγώ θα ήθελα να προσδέσω ότι έχουμε και παιδιά με αναπληρία... ή με ιδικές μαθησιακές ανάγκες... και αυτό είναι για μας κάτι πολύ σημαντικό... αφού ξέρουμε ότι ο πλησμός αυτού των παιδιών έχει σοβαρά προβλήματα... για σύνδεσης με την αγορά εργασίας... αλλά και από τη δυναμική που αποκτάει ο θεσμός της μαθητίας. Τις πριν λίγες μέρες κάναμε μια τέτοια μεγάλη εκδήλωση... στην Ευρυκανή Διασπολή, το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Εξιοτύπων. Παρεβρέθηκαν και εκπρόσωποι εκεί στα Ευρωπαϊκείς Ένωσες... οι οποίοι εκδήλωσαν την διάθεση να συνεχίζουν να υποστηρίζουν αυτές τις προσπάθειες... και επιπλέον να δώσουν και άλλες δυνατότητες... δηλαδή να διπλασιάσουν το ποσό των χρημάτων... τα οποία μπορούν να διατεθούν για την κινητικότητα... στο κομμάτι της επαγγελματικής εκπαίδευσης του ευρωπαϊκού πεδίου. Το πιο σημαντικό όμως και πιο ενθαρρυντικό γεγονός... ήταν η ίδια η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών... αλλά και των εκπαιδευτικών, θα έλεγα και κάποιων εργοδοτών... οι οποίοι είχαν αναλάβει να υλοποιήσουν αυτά τα δύο θέματα... δηλαδή τη νέα αρχή στα επάλλαλα και το πώς πάει η μαθητία... και οι οποίοι ήταν πάρα πολύ θετικοί και ενθαρρυντικοί... δηλαδή μας περιέγραψαν τα θετικά υποδείγματα... και βεβαίως αυτό θέλουμε να διευρυνθεί. Υπάρχουν και πολλά άλλα θέματα που μας αποσχολούν... όπως τα νέα προγράμματα σπουδών. Είμαστε στη διαδικασία για νέο εκπαιδευτικό υλικό... από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία και πρέπει να επιταγχυθεί... για τον τεχνολογικό εργαστηριακό εξοπλισμό... στα σχολεία και στα ερευνητικά κέντρα και βεβαίως η διεύρυνση... και η ανάπτυξη των προγραμμάτων μαθητίας. Θέλω να πω ότι ως την Υπουργική Υδιασία... νομίζω και το πιο σημαντικό και κρίσιμο... όλοι έχουμε ένα ρόλο σε αυτή την προσπάθεια... είναι κυρίως πώς θα υποσχύσουμε το έργο των εκπαιδευτικών... αλλά και των ίδιων των μαθητών... στον χώρο της εκπαιδευτικής εκπαίδευσης της διατρίας μας. Σας ευχαριστώ πολύ. |