Διάλεξη 6 / Διάλεξη 6 / Διάλεξη 6

Διάλεξη 6: Είχαμε μιλήσει για τεστ και είχαμε πει ότι είναι σημαντικό να τα χρησιμοποιούμε τα τεστ. Και μάλιστα αναφερθήκαμε στο ότι αν χρησιμοποιείς ένα τεστ σε σχέση να βάλεις σημάδι μόνο έναν κόνο, τότε το πρόβλημα που εμφανίζεται είναι ότι δεν έχεις πολλές πληροφορίες. Γι' αυτό λοιπόν σας π...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Χατζόπουλος Δημήτριος (Επίκουρος Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της Παιδαγωγικής Γυμναστικής ΙΙ
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2014
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=dfe96f50
Απομαγνητοφώνηση
Διάλεξη 6: Είχαμε μιλήσει για τεστ και είχαμε πει ότι είναι σημαντικό να τα χρησιμοποιούμε τα τεστ. Και μάλιστα αναφερθήκαμε στο ότι αν χρησιμοποιείς ένα τεστ σε σχέση να βάλεις σημάδι μόνο έναν κόνο, τότε το πρόβλημα που εμφανίζεται είναι ότι δεν έχεις πολλές πληροφορίες. Γι' αυτό λοιπόν σας προτείνω να χρησιμοποιείτε με αυτόν τον τρόπο, το στόχο, ώστε να έχετε για όλους τους μαθητές πληροφορίες. Το ερώτημα εδώ που προκύπτει είναι για ποιο λόγο αναφέρθηκα την προηγούμενη φορά σε τεστ. Ποιο ήταν ο λόγος που ζήτησα από εσάς να εφαρμόζετε τεστ και στο σχολείο αλλά και στο συλλογό σας. Για ποιο λόγο λοιπόν εφαρμόζουμε τεστ, για ποιο λόγο εφαρμόζεις τεστ. Για ποιο λόγο κάνουμε τεστ στο σχολείο. Α, για επιβεβαίωση και αφού σιγουρευτούμε ότι έχουν καταλάβει σε τι μας χρησιμοποιεί μετά το τεστ στο σχολείο. Α, βγάλτε λοιπόν ένα φύλλο χαρτί, κάθε φορά σας κρατάω σε γρήγορση. Α, πρώτα βεβαιωνόμαστε και μετά βγάζουν τεστ. Είναι κάπως ανακόλουθο. Μπράβο, βλέπουμε την προοδότηση και αφού βλέπουμε την προοδότηση τι μας βοηθάει αυτό. Να δούμε πόσο καλά κάνουμε τη δουλειά μας. Ένα λοιπόν για εμάς και εντάξει αφού δούμε εμείς πόσο καλά κάνουμε τη δουλειά μας. Για ποιο λόγο βάζουν τεστ στα σχολεία. Για ποιο λόγο. Ένα λοιπόν για την αύξηση της παρακίνησης των μαθητών. Βλέπει ποιο είναι το επίπεδό του και σου λέει πρέπει να φτάσω εκεί. Για παράδειγμα βάλεις εσύ στο σουτ στο μπάσκετ. Τους πεις παιδιά μετρήστε εσείς έξι προσπάθειες πόσες θα βάλετε μέσα. Είναι τελείως διαφορετικό από ότι εάν τους πεις παιδιά κάντε σουτ στο μπάσκετ. Είναι τελείως διαφορετικό. Θα το δοκιμάσετε. Η αύξηση του ενδιαφέροντος είναι πολύ μεγαλύτερη στους μαθητές σας όταν εσείς χρησιμοποιείτε τεστ αυτής της μορφής. Όμως για ποιο λόγο χρησιμοποιούμε τεστ στο σχολείο. Για ποιο λόγο. Δεν πειράζει. Είσαι τόσα χρόνια μαθητρία και φοιτήτρια. Για ποιο λόγο βάζουμε τεστ. Το ξέρεις είναι σίγουρα το ξέρεις. Για ποιο λόγο. Αυτό που είπαν οι τα παιδιά. Εκτός από αυτά εδώ που είπαν για την αύξηση της παρακίνησης. Ποιο λόγο βάζουμε τεστ στο σχολείο. Και τι το κάνουμε μετά. Δηλαδή τι το κάνουμε αυτό το πράγμα το αποτέλεσμα. Αξιολόγηση. Αξιολόγηση παιδιά. Εσείς μπήκατε στο πανεπιστήμιο γιατί πήρατε ένα συγκεκριμένο βαθμό. Άρα λοιπόν τα τεστ μας βοηθάνε στο να βαθμολογήσουμε τους μαθητές και να ξεκαθαρίσουμε ποιοι είναι αυτοί οι οποίοι είναι κατάλληλοι για το ένα το επάγγελμα και ποιοι είναι για το άλλο επάγγελμα. Όταν πηγαίνει ένας γονιός και ρωτάει για ποιο λόγο έβαλε στο παιδί μου στα μαθηματικά 10 τότε ο γονιός ανατρέχει στα γραπτά και του λέει για να δούμε να το το γραπτό του παιδιού σας έγραψε 8 για παράδειγμα. Κάτι ανάλογο. Δεν συμβαίνει όμως στη φυσική αγωγή και αυτό είναι προβληματικό στη φυσική αγωγή. Πρέπει να δείτε ότι πάρα πολύ βάζουνε μεγάλους βαθμούς και πάρα πολύ αρνώνονται να βάλουνε και βαθμούς. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο μάθημά μας. Εάν όμως εσείς έχετε τεστ και έχετε τολμήσει να βάλετε σε κάποιον μαθητή 14 και έρθει ο γονιός τότε μπορείτε να του πείτε ξέρεις να με βάσεις τα αποτελέσματα από τον τεστ που έχω κάνει αυτός αξίζει για 14. Επίσης σας βοηθάει πάρα πολύ αυτό στους διαφόρους συλλόγους όπου δουλεύετε, για παράδειγμα μπάσκετ, βόλει. Εκεί πολλές φορές έχουμε πολλά παιδιά ιδιαίτερα στις ακαδημίες και το πρόβλημα που συναντάμε είναι ποιους θα βάλουμε στην καλή την ομάδα και ποιους θα βάλουμε στην χειρότερη την ομάδα. Πολλές φορές υπάρχει η σύγκρουση θα κερδίσω τον αγώνα ή θα βάλω και τον άσχετο ώστε να τον ικανοποιήσω και αυτόν. Ένας καλός τρόπος για να βγείτε από αυτό το δίλημα είναι να κάνετε δύο ομάδες. Η μία η ομάδα είναι αυτή η οποία είναι για τον αγωνιστικό αθλητισμό και η άλλη η ομάδα είναι αυτή στους οποίους αρέσει να παίζουν και ίσως στο μέλλον να μπορέσουν να πάνε και στην καλή την ομάδα. Αλλά για να τους διακρίνετε αυτούς τότε θα πρέπει με κάποιον τρόπο να αιτιολογήσετε αυτό που κάνετε. Το ερώτημα τώρα εδώ πέρα είναι ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να χρησιμοποιήσουμε ένα τεστ. Ναι πέρασε. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη χρησιμοποίηση ενός τεστ. Τον όνομά σου. Όλκα. Όταν πρέπει να έχω διδάξει σαν καθηγητής όλα αυτά θα τους εξετάσουν στο τεστ. Αυτό είναι μια σημαντική προϋπόθεση για το τι τεστ θα τους βάλεις. Εγώ αναφέρομαι σε τρία κριτήρια. Στην ερώτηση ποια κριτήρια πρέπει να πληρεί ένα τεστ για να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για μία επιστημονική εργασία είναι εγκυρότητα. Δεν θα πω περισσότερα γι' αυτό θα το δούμε στην πράξη. Εγκυρότητα πάντως θεωρητικά είναι όταν ένα τεστ μετράει αυτό το οποίο υποστηρίζει ότι μετρά. Καταλαβαίνω ότι είναι κοινέζικα αυτά που λέω θα το δείτε όμως την πορεία. Το άλλο είναι αντικειμενικό. Αυτό σημαίνει αν το εκτελέσω εγώ και το εκτελέσει η βάσω τότε θα βγάλουμε τα ίδια αποτελέσματα. Για να συμβαίνει αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιείτε το τεστ ακριβώς όπως το χρησιμοποίησα εγώ έτσι να το χρησιμοποιεί και η βάσω. Εάν δηλαδή εσείς πάτε και κάνετε ένα τεστ στην αρχή της χρονιάς για το σουτ στο μπάσκετ και πείτε εγώ θα τους βάλω να συμμαδέψουν κάτω από το καλάθι είναι άσχετοι. Και στη συνέχεια αφού τους κάνεις εξάσκηση λες είναι εύκολο αυτό για αυτούς θα τους βάλω να συμμαδέψουν δύο μέτρα και πλάγια από το καλάθι από την προσωπική. Τότε δεν μπορείς να συγκρίνεις αυτά τα δύο αποτελέσματα δεν είναι το ίδιο τεστ. Οπότε όταν χρησιμοποιείτε ένα τεστ θα πρέπει αυτό το τεστ να είναι ακριβώς οι ίδιες συνθήκες και την επόμενη φορά. Το επόμενο που είναι πολύ σημαντικό είναι η αξιοπιστία. Αυτό σημαίνει ότι αν το εκτελέσω εγώ το τεστ σήμερα και το εκτελέσω μετά από μία εβδομάδα θα πρέπει αυτό το τεστ να μου βγάλει τα ίδια αποτελέσματα. Δηλαδή αν μετρήσω εδώ αυτά τα έξι άτομα και στη συνέχεια τα ξαναμετρήσω την επόμενη φορά θα πρέπει πάνω κάτω να έχουν τις ίδιες επιδόσεις. Αυτός ο οποίος είναι καλός να βγάλει πάλι υψηλή επίδοση. Αυτή η οποία είναι χάλια πατάτα να βγάλει χάλια επίδοση. Άρα λοιπόν γι' αυτό είναι σημαντικό να έχεις μεγάλο δείγμα. Οπότε σε αυτή την περίπτωση μπορείς να αντιμετωπίσεις τέτοιου είδους προβλήματα. Αυτός είναι ο λόγος που προσπαθούμε να έχουμε όσο γίνεται μεγαλύτερο δείγμα. Έτσι το αντιμετωπίζουμε. Πάμε λοιπόν στην εγκυρότητα γιατί όταν τα λες αυτά θεωρητικά τότε από εδώ μπαίνει και από εκεί βγαίνει. Γι' αυτό και πέλεξα να τα αναφέρω στην αρχή του μαθημάτος όπου η προσοχή σας είναι τεταμένη. Εδώ λοιπόν αυτό το τεστ είναι πολύ γνωστό. Είναι από το Eurofit και το τεστ είναι σε 30 δευτερόλεπτα πόσους κιλιακούς θα κάνει. Και υποστηρίζει ο συγγραφέας ότι με αυτό το τεστ αυτός μετρά την ικανότητα των κιλιακών σας. Το ρώτημά μου είναι είναι έγκυρο αυτό το τεστ για τη μέτρηση των κιλιακών. Είναι έτοιμο αυτό το τεστ θα το χρησιμοποιήσεις εσύ και θα έλεγες με αυτό μετράω κιλιακούς. Να τους το δείχνεις το κάνουν έτσι όπως το δείχνεις α και β. Είναι έγκυρο αυτό το τεστ. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του τεστ. Μα σε ένα τεστ δεν μπορούν να έχουν όλοι το ίδιο αποτέλεσμα κάτω. Είναι λογικό αυτό δεν μπορεί να μετρήσω εγώ εσάς και να περιμένω από όλους σας το ίδιο αποτέλεσμα. Το όνομά σου. Μάγδα. Μάγδα. Να σας ρωτήσω όταν κάνετε αυτήν εδώ την άσκηση και κάνετε πολλούς κιλιακούς σίγουρα κάποιοι από εσάς κάνουν προπόνηση τον ελεύθερό τους χρόνο. Πού νιώθουν ότι πονάνε και σταματάνε την άσκηση. Σε ποιο σημείο. Το όνομά σου. Μαραβάνω εγώ. Άρα λοιπόν αυτό είναι μια ένδειξη. Με αυτό θέλω να σας πω ότι μπορεί να βρείτε εκατό χιλιάδες ασκήσεις εκατό χιλιάδες τεστ και να σας λέει ότι με αυτήν την άσκηση εγώ γυμνάζω τον τάδε μη. Πάρτε και δοκιμάστε την άσκηση. Που πονάτε όταν την κάνετε για πολλή ώρα. Άρα εκείνος ο μης έχει πρόβλημα. Εκείνον εξασκείς. Άρα λοιπόν με βάση αυτό που είπε η Ταμάρα εάν κάνετε αυτήν την άσκηση και σίγουρα την έχετε κάνει πάρα πολλές φορές τότε σταματάμε γιατί πονάει ο λαγονοψωίτης. Εδώ. Και όχι γιατί πονάνει η κιλιακή μας. Θέλω να σας δείξω ότι υπάρχουν πάρα πολλές ασκήσεις που τις χρησιμοποιούμε επειδή μας έχουν πει ότι αυτή η άσκηση είναι για κιλιακούς με αυτόν τον τρόπο μας έχει μπει αυτό εντάξει είναι για κιλιακούς. Άρα λοιπόν αυτό εδώ το τεστ δεν είναι έγκαιρο για τη μέτρηση των κιλιακών. Ένας τρόπος υπάρχουν και άλλα προβλήματα βέβαια. Να λοιπόν πως προτείνεται να γίνεται το τεστ και μέχρι σε αυτό το σημείο διότι πέρα από αυτό το σημείο της ανύψωσης δεν γυμνάζονται πλέον οι κιλιακοί. Εάν εκτελέσεις με αυτόν τον τρόπο το τεστ τότε θα διαπιστώσεις ότι σταματάς την άσκηση και νιώθεις ότι πονάς σε αυτό το σημείο. Άρα εντάξει αυτό το τεστ είναι για τους κιλιακούς. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα ιδιαίτερα στα παιδιά που εμφανίζει αυτό το τεστ είναι όταν πρέπει να πιάνουν εδώ το σβέρκο τους και όχι μόνο στα παιδιά και σε ενήλικες στα γυμναστήρια τους λες κάνει κιλιακούς και τους δείχνεις. Ορίστε. Μπράβο και μετά τι σου λέει. Σου λέει μα δεν μου πονάει κιλιακή μου πονάει ο αφιένας μου. Κάνουν ζημιά στον αφιένα τους γιατί τραβάνε το κεφάλι τους εδώ και δημιουργούν πρόβλημα. Μιλάμε για τέτοια προβλήματα που λες αν είναι δυνατόν. Άρα λοιπόν εγκυρότητα αν μετράει πράγματι αυτό το οποίο υποστηρίζει ότι μετρά. Αξιοπιστία. Εδώ ας υποθέσουμε ότι έχεις αυτόν εδώ το μαθητή ο οποίος έχει εδώ αυτή την επίδοση. Έχει περίπου 7 στην πρώτη μέτρηση και περίπου 7 στη δεύτερη. Αν πάρουμε αυτόν εδώ το μαθητή έχει περίπου 6 περίπου 6 εδώ. Βλέπετε ότι αυτοί οι οποίοι έχουν χαμηλές επιδόσεις βρίσκονται εδώ μεσαίες και υψηλότερες. Και όταν παίρνεις πολλές μετρήσεις και τους βάζεις στον άξονα χ και ψ εδώ πέρα τότε βλέπεις εδώ. Αυτό σημαίνει ότι έχει υψηλή συσχέτηση. Αν είχαμε εδώ άτομα και εδώ άτομα και εδώ παντού τότε δεν θα είχαμε συσχέτηση. Αυτό σημαίνει συσχέτηση μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης μέτρησης. Εδώ υπάρχει ένας τύπος δεν χρειάζεται να το ξέρετε απλά ενημερωτικά. Όταν έχουμε μια συσχέτηση πάνω από 0,70 που συνήθως όταν έχεις αυτήν την εικόνα υπάρχει τότε θεωρείς ότι είναι υψηλή η συσχέτηση. Άρα μπορείς να χρησιμοποιείς αυτό το τεστ. Σας προτείνω κάθε φορά που χρησιμοποιείτε τεστ να κάνετε σε συνέχεια ανανέλεγχο της συσχέτησης. Γιατί μπορεί για διάφορους λόγους κάτι να πήγε στραβά στη δεύτερη ή στην πρώτη μέτρηση και να μην έχεις συσχέτηση. Άρα θα πρέπει να επαναλάβεις την έρευνά σου. Τέλος θα πρέπει να είναι κατάλληλο μπλα μπλα αυτά μπορείτε να τα διαβάσετε και μόνοι σας. Θα πρέπει να είναι ευαίσθητο και θα διαπιστώσετε ότι πολλές φορές το μάθημα που σας κάνω δεν μένω μόνο σε ένα αντικείμενο. Δηλαδή την προηγούμενη φορά μίλησα για διαπολιτισμική εκπαίδευση και στη συνέχεια σας μίλησα και για τεστ. Κάποιος θα μπορούσε να πει εδώ πέρα μα τι κάνεις πως τα μπλέκεις όλα και τα κάνεις μια ωραία σαλάτα. Αυτό το κάνω γιατί έχω προσέξει ότι εάν είσαι στο σχολείο αλλά και εδώ με τους φοιτητές και πεις εγώ θα διδάξω καλαματιανό σε ένα τμήμα πέμπτης δημοτικού και θυμάμαι δεν μου άρεσε καθόλου να μου κάνουν παραδοσιακούς χορούς ήθελα να παίζω μόνο ποδόσφαιρο. Και μας έβαζε 45 λεπτά να κάνουμε καλαματιανό δεν το μαθαίναμε τον καλαματιανό ιδιαίτερα τα αγόρια γιατί είμασταν αδιάφοροι. Πρόσεξα λοιπόν ότι αν κάνω εγώ αντί για 45 λεπτά τη μία φορά καλαματιανό κάνω 10 λεπτά και στη συνέχεια τους βάλω για παράδειγμα να κάνουν σούτ στο μπάσκετ 10 λεπτά και στη συνέχεια στο επόμενο μάθημα κάνω 10 λεπτά σούτ στο μπάσκετ 10 λεπτά καλαματιανό λοιπόν πρόσεξα ότι είχα πολύ καλύτερα αποτελέσματα από ότι εάν έχω όλη την ώρα καλαματιανό διότι από τη στιγμή που δεν θα έχεις το ενδιαφέρον των μαθητών όπως και εγώ των φοιτητών τότε δεν έχει νόημα να κάνω μάθημα. Αυτή λοιπόν είναι μία βασική αρχή και σας προτείνω να την χρησιμοποιείτε και θα δείτε ότι αυξάνετε το ενδιαφέρον όπως και το δικό σας εδώ πέρα. Αρχή της ποικιλίας. Διαβάστε το αυτό εδώ. Οι προκαταλήψεις λοιπόν αν εγώ μπω εδώ πέρα μέσα και μου είχε πει ο άλλος ότι ξέρεις αυτό το τμήμα κάνει φοβερή φασαρία. Τα πρωτάκια αυτή τη χρονιά είναι άστα να πάνε. Εάν εγώ μπω με αυτή την προκατάληψη ότι τότε θα φερθώ με τον ίδιο τρόπο και με τον ίδιο τρόπο θα μου φερθείτε και εσείς. Μπορεί εσείς να είσαστε μια χαρά εκτός από δύο-τρία άτομα. Άρα λοιπόν οι προκαταλήψεις μας περιορίζουν και μας στυφλώνουν. Από εσάς θέλω να ξέρετε θεωρητικά τις τέσσερις βασικές αρχές αυτού του συγκεκριμένου μοντέλου. Υπάρχουν όμως και άλλα μοντέλα αν ενδιαφέρεστε μπορείτε μόνοι σας να τα ψάξετε. Σε αυτό το μοντέλο οι τέσσερις βασικές αρχές είναι εν συνέστηση βλέπετε εδώ βάζω και τη λέξη έμπαθη για να σας δείξω ότι οι ξένοι τη χρησιμοποιούν με διαφορετικό τρόπο από ότι εμείς. Εν συνέστηση να καταλάβω πώς αισθάνεται το παιδί όταν εγώ κάνω μάθημα και δεν καταλαβαίνει τι λέω. Εγώ καταλάβαινα τα μισά από τι έλεγε η δασκάλα. Οπότε πώς αισθάνεται αυτό εδώ για αλληλεγγύη όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για τους άλλους λαούς και για το Βούλγαρο αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όταν γίνεται κάποιο σεισμός για παράδειγμα στην Τουρκία στέλνουμε βοήθεια. Όχι μόνο για εμάς. Τώρα για παράδειγμα που έχουμε προβλήματα ζητάμε αλληλεγγύη από τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης γιατί και αυτοί μπορούν να βρεθούν στην ίδια κατάσταση με εμάς για διάφορους λόγους. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι όταν είχαμε την κατοχή εδώ από τους Γερμανούς οι Τούρκοι ήταν από τους πρώτους οι οποίοι μας στείλανε καράβια για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την πείνα. Και αν θα ανατρέξετε στα αρχεία θα δείτε ότι οι Έλληνες ιδιαίτερα την πρώτη χρονιά της κατοχής είχανε σοβαρά προβλήματα και πεθαίνανε στους δρόμους και αυτοί στέλνανε τρόφιμα. Είναι πολύ σημαντικό να διδάξουμε στους μαθητές μας να σέβονται τον πολιτισμό και των Τούρκων και των Αφρικάνων ή οποιοδήποτε άλλο που εμείς θεωρούμε ότι έχουμε ανώτερο πολιτισμό και πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να ξεφύγουμε από έναν εθνικιστικό τρόπο. Όλα αυτά καλά στη θεωρία το θέμα είναι όμως τι μπορούμε να κάνουμε στην πράξη. Μια και εμείς εδώ είμαστε και παιδαγωγικοί γυμναστικοί. Για αυτό λοιπόν για να σας ευαισθητοποιήσω για αυτό το θέμα δέστε στην πράξη τι έκανε ένας δάσκαλος σε ένα σχολείο και πραγματικά μπορείτε και εσείς να το επαναλάβετε αυτό το πείραμα. Σε παιδιά ηλικίας 3-7 ετών τους έβαλε μια μαύρη και μια άσπρη κούκλα και τους ζήτησε να επιλέξουν ποια θα θέλανε. Λοιπόν το σύνολο των παιδιών επέλεξαν τη λευκή κούκλα και τα μαύρα τα παιδάκια. Το 2006 μία μαθήτρια έκανε το ανάλογο πείραμα και κατέληξε σε ανάλογα συμπεράσματα. Τι έκανε ένας δάσκαλος τώρα σε ένα σχολείο. Αυτό είναι έρωμα σε ένα σχολείο. Ακούστε το εδώ. Ποιά είναι οι ομορφότεροι λοιπόν ρωτά. Είναι ενδεικτικά δεν είναι όλο το δείγμα. Ποια κούκλα είναι κακιά. Καμία από αυτές απαντάει αυτή. Όλες είναι κακές. Δέστε τα αποτελέσματα. Τα μισά παιδιά απάντησαν ότι οι μαύροι είναι οι κακιά. Και ο αριθμός των παιδιών που απάντησαν ότι οι μαύροι ήταν οι ομορφότεροι ένα. Βέβαια τώρα εδώ για να μας και βέβαια καταλήγουν μετά εάν η ομορφιά θα μπορούσε να διαχωριστεί από το χρώμα του δέρματος. Βέβαια τώρα εδώ εμείς μιλήσαμε για εγκυρότητα, αξιοπιστία και τέτοια θέματα. Εάν καθίσει κάποιος και δει αυτό εδώ το πείραμα που έκαναν αυτοί. Τι θα μπορούσατε να λέγατε εσείς έτσι αν σου στέλνανε σαν κρίση σε ένα περιοδικό. Σε αυτόν που το έκανε το άρθρο αυτό. Τι θα του λέγατε. Θα ήθελα να σηκώσετε το χέρι σας. Δημήτρη. Δεν ξέρω με το δείγμα. Άρα θα έπρεπε να μας γράψει πόσα ήταν τα άτομα που συμμετείχανε. 1. Ειρήνη. Νίκη. Εάν πήγαμε σε άλλη χώρα. Δηλαδή αν το πείραμα πραγματοποιούνταν σε άλλη χώρα. Σε ένα πιο πραγματικό παράδειγμα. Επίσης. Επίσης. Στην Αμερική. Στην Αγγλία. Δεν ξέρω πού έκανε το πείραμα. Συνήθως το πρόβλημα της Βάρβη. Αν ήταν στρατιωμένος. Το σώμα της γυναίκας είναι της Βάρβη. Αυτό προβάλλεται και μέσω του κοινωνικού σκεφίου. Περισσότερα στις Ιξανθιές. Ο Χριστός. Ο δικός μας ο Χριστός. Είναι Ιξανθός με γαλανά μάτια. Ο Κατολικός. Καλά. Άρα λοιπόν εδώ πέρα. Είναι πολύ σημαντικό. Μας έλεγε πόσο ποσοστό ήταν. Ωραία. Θα ήταν σημαντικός αυτόν εδώ να μας πει ποιο ήταν το ποσοστό των λευκών παιδιών. Ποιο ήταν το ποσοστό που υπήρχε κάποια μήξη. Ποιο ήταν το ποσοστό των μαύρων παιδιών. Και αν μπορέσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Ποιο ήταν το ποσοστό των μαύρων παιδιών. Λοιπόν τι μπορείς να κάνεις. Ένα χωρούς είναι πολύ σημαντικό. Εκτός από τους δικούς μας παραδοσιακούς χωρούς. Να διδάσκονται και άλλοι ευρωπαϊκοί χωροί. Να διδάσκονται και άλλοι χωροί από τη Ρουμανία, από τη Βουλγαρία, από την Τουρκία. Αυτό θέλω να το περάσω. Χαίρομαι λοιπόν που αρχίζω και σιγά σιγά το ζητάνε φοιτητές. Οπότε πιστεύω κάποια στιγμή να περάσουν και άλλοι ευρωπαϊκοί χωροί. Βάζε πόστα όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες στο χώρο που γίνονται τα μαθήματα. Βάζε χάρτες και από άλλες χώρες και σημαίες και όχι μόνο της Ελλάδας. Εδώ θα πρέπει να σας πενθυμίσω για παράδειγμα ότι στη Γερμανία στις δημόσιους χώρους και στα σχολεία έχουν βγάλει έξω το σταυρό και οτιδήποτε θυμίζει κάποιο θρησκευτικό περιεχόμενο. Ακόμη και εγώ τώρα αν ήμουν δάσκαλο στη Γερμανία και έβαζα το σταυρουδάκι όπως το βάζουμε εμείς οι Έλληνες τότε εκεί θα σου κάνει παρατήρηση ο διευθυντής και θα σου πει ότι θα πρέπει να το βγάλεις. Πάμε παρακάτω. Είναι πολύ σημαντικό στα παιχνίδια να μη χρησιμοποιείς μόνο παιχνίδια για το παιδί σου ή και για τα παιδιά του σχολείου τα οποία να είναι μόνο να έχουν χαρακτηριστικά όπως εμείς αλλά να έχουν και άλλα χαρακτηριστικά από Κινέζους κτλ. Είναι πολύ σημαντικό να γιορτάζουμε όχι μόνο τις δικές μας αλλά και αν έχουμε στην τάξη μας ένα παιδί από την Ταγκανίκα ή από τη Μαλαισία να μας πει αυτό κάποιο σημαντικό γεγονός όπως ας πούμε οι Γάλλοι έχουν την Γαλλική επανάσταση εμείς έχουμε τη δική μας επανάσταση και τι έγινε εκεί πέρα. Είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε αντίστοιχα βιβλία και στο μάθημα των νέων Ελληνικών όχι μόνο στα δικά μας τα παιχνίδια σας είπα την προηγούμενη φορά ότι μπορείτε να χρησιμοποιείτε κι εσείς παιχνίδια όπως και βιωματική διδασκαλία για να καταλαβαίνουν τα παιδιά πως αισθάνονται οι άλλοι αλλά αυτό που επηρεάζει πάρα πολύ είναι το διάβασμα των βιβλίων. Θα ήθελα λοιπόν στη δική μας την εκπαίδευση τα παιδιά μας τα 12 χρόνια που πηγαίνουν στο σχολείο τα περισσότερα 9 είναι τα επεχωρητικά να έχουν διαβάσει κάποια βιβλία σε σχέση με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση δέστε ορισμένα βιβλία όπως για παράδειγμα η σταχτοπούτα η περσική σταχτοπούτα δέστε εδώ κάποιους τίτλους κι ας είναι στα ξένα είναι μεταφρασμένα και στα ελληνικά οι ίδιοι τίτλοι θα ξαφνιαστείτε τι μεγάλη επίδραση έχουν αυτά τα βιβλία και όπως και η συζήτηση το κόσμιο σιντερέλα το περζιάν σιντερέλα είναι πολύ σημαντικό να μιλάς με τα παιδιά σχετικά με τις παραδόσεις των άλλων πως γίνεται ο γάμος σε κάποιους άλλους πως γίνεται η κηδεία όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν να πάμε να μάθουμε τις κουλτούρες τον πολιτισμό των άλλων λαών είναι σημαντικό να μάθουμε πρώτα τη δικιά μας κουλτούρα αυτό σημαίνει ότι εμείς εξελισσόμαστε όπως και όλοι οι υπόλοιποι λαοί για παράδειγμα στην αρχή είχαμε το δεδεκάθεο στη συνέχεια γίναμε χριστιανοί ορθόδοξοι στη συνέχεια καταργήσαμε τους Ολυμπιακούς αγώνες και αφήσαμε το όνομα Έλληνας αυτό μας θύμιζε τους ειδωλολάτρες ήταν συνδεδεμένο άμεσα με τους ειδωλολάτρες πήραμε το όνομα Ρωμιός από τη Ρώμη πήραμε στη συνέχεια αλλάξανε πάλι κάποιοι φωτισμένοι πατέρες την άποψή τους για τους αρχαίους Έλληνες και πήρανε πάλι τα συγκράματα των αρχαίων Ελλήνων βλέπετε λοιπόν ότι στην πορεία ένας λαός δεν μένει πάντοτε στα ίδια πιστεύω κάθε φορά επηρεάζεται από την επαφή του με άλλους λαούς είναι σημαντικό αυτό να περάσει στους μαθητές είναι σημαντικό να μάθουνε οι δικοί μας συμμαθητές σε μία κηδεία τι κάνουμε πότε γίνονται τα μνημόσυνα μπορεί να σας φαίνονται όλα αυτά περίεργα αλλά αυτά είναι η ταυτότητά μας γιατί γίνονται αυτά τα μνημόσυνα για παράδειγμα αυτόν τον τρόπο εμείς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα τον πόνο της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου εμείς για παράδειγμα θαύουμε τους νεκρούς και στη συνέχεια πηγαίνουμε εκεί στο μνήμα και θέλουμε να βλέπουμε έτσι είμαστε κοντά άλλοι λαοί και είναι τους νεκρούς τους πριν λοιπόν προχωρήσεις στη διδασκαλία της κουλτούρας άλλων λαών είναι σημαντικό να μάθουμε τα δικά μας ήθη και έθιμα και θα ξαφνιαστείτε ότι αυτά τα οποία αυτά είναι η ταυτότητά μας σε πάρα πολλούς εδώ αν ρωτήσω και καταλαβαίνεις κάτω από τη λέξη κουλτούρα δεν θα μπορέσουν να απαντήσουν η απάντηση είναι αυτά τα μικροπράγματα στην καθημερινή μας ζωή είναι η κουλτούρα μας αυτά αυτή είναι δηλαδή τι κάνω ότι δίνουμε πρύκα για παράδειγμα αυτό είναι αυτή είναι η κουλτούρα των Ελλήνων μην ξεχνάτε ότι γι'αυτά τα πιστεύω σας έδειξα την προηγούμενη φορά ο Αθανάσιος Διάκος είπε όχι εγώ θέλω να παραμείνω Έλληνας ενόντας όλο αυτό εδώ ότι αυτό τον εκφράζει και δεν θέλω να γινω Τούρκο συναλλαξοπιστήσω παρά τα βασανιστήρια που μου κάνετε Εδώ θα πρέπει επίσης επειδή τα ακούω πολύ συχνά είναι παγκοσμιοποίηση είναι κάτι πολύ κακό είναι κακό αν την εννοείς ότι εισοπεδώνεις τα πάντα και όλοι αποκτάνε τα ίδια πιστεύω σας πληροφορώ όμως ότι και εδώ στην Ελλάδα έχουμε διαφορές εμείς εδώ οι βόροι από τους νότιους έχουμε τελείως διαφορετικά έχουμε κάποια κοινά αλλά έχουμε και διαφορετικά ήθη και έθιμα άρα λοιπόν εάν εσύ ξέρεις τη δική σου κουλτούρα δεν φοβάσαι να βδεις και τις άλλες να τις γνωρίσεις και να πάρεις ό,τι σου αρέσει από αυτές δέστε τώρα αυτό εδώ σε εμάς που ανήκει στη δική μας κουλτούρα είναι αυτό εδώ η παρέλαση το ερώτημά μου εδώ είναι μη βιάζεσαι στο σχολείο κάνουμε κάποια πράγματα στο σχολείο κάνουμε κάποια άκουσε με ξέρω ότι σας ενδιαφέρει αυτό το θέμα κάνουμε ό,τι και αν κάνουμε σε ένα σχολείο το κάνουμε γιατί θέλουμε να διδάξουμε κάτι στους μαθητές μας η δική μου η εμπειρία η προσωπική εμπειρία από τις παρελάσσεις ήτανε ότι ένα τόσο σημαντικό γεγονός όπως η 25η Μαρτίου κατάφερε το σχολείο να την κάνει εκείνη την ημέρα σε εμένα μισητή και να μη θέλω να συμμετέχω σε μια τόσο σημαντική εκδήλωση γιατί γιατί με έπαιρνε και μου έλεγε ένα δύο ένα δυο ένα δυο ένα ένα τα εισαγωγικά και τα λοιπά το φαίνεστε ήταν αυτό τι μαθαίνουμε στην παρέλαση θα ήθελα να σηκώνεις το χέρι σου μάγβα τι μαθαίνουμε στην παρέλαση τι μας διδάσκει αυτό το πράγμα το να κάνουμε παρέλαση τι μαθαίνεις από την παρέλαση σε σένα το λέω τι μαθαίνουν τα παιδιά στην παρέλαση να είναι πιθαρχημένα και να ακολουθούν αυτό το συγκεκριμένο ρυθμό το ίδιο πράγμα παιδιά δηλαδή το φαίνεστε δεν μας ενδιαφέρει αν είναι βουτυρομπεμπέδες αν χάνουμε ώρες για αυτό εδώ το πράγμα και είμαστε φυσική αγωγή πηγαίνω λοιπόν στρατό σε ένα χωριό στο Νεύρο δεν ήθελα να πάω το θεωρούσα ότι με έκοβε από τα υπόλοιπα όνειρα που είχα να κάνω όμως αφού έπρεπε να πάω πήγα και επειδή ανήκω στους ανθρώπους που προσπαθούν ακόμη και αυτό που δεν μας αρέσει να προσπαθήσω να βρω τα θετικά του είπα εντάξει θα κάνω προπόνηση στο στρατό άμδε η εμπειρία μου ήτανε και όσοι έχετε όσες έχετε φίλους που έχουν πάει στο στρατό πηγαίνω εκεί και δεν υπήρχε γυμναστήριο δεν υπήρχε μια αίθουσα όπου θα μπορούσα να γυμναστώ και όχι μόνο αυτό δεν υπήρχε ένας αξιωματικός ο οποίος θα ήταν ειδικευμένος και θα μου έκανε προπόνηση και μιλάμε για το στρατό λέω τάξι περίμενε λοιπόν τι ήταν αυτό στο οποίο δίνανε ιδιαίτερη βαρύτητα το αν είναι γυαλισμένες οι αρβήλες μου το αν ξέρω να διπλώνω σωστά το κρεβάτι μου και ας είμαι εγώ μία βδομάδα δύο βδομάδες είχα αρχίσει να βάζω κιλά λέω δεν γίνεται αυτό το πράγμα και πηγαίνω και μιλάω στον διοικητή αυτό εμένα δεν μου αρέσει είμαι γυμναστής να αγοράσουμε κάποια όργανα και έπεσα σε ένα ανοιχτό μυαλό άνθρωπο ο οποίος έδωσε χρήματα και αγοράσαμε όργανα όταν το έκανα αυτό οι υπόλοιποι φαντάροι είπανε έρε το τζάτσο το γλυφτράκι θα μας βάλει τώρα να κάνουμε γυμναστική το ίδιο συμβαίνει και εδώ πολλά άτομα τα οποία δεν ενδιαφέρονται για το μάθημα με αυτόν τον τρόπο το σαμποτάρουνε είναι κάτι καινούριο εντάξει βαριόμαστε ας κοιμηθούμε εκεί πέρα η εμπειρία μου ήτανε ότι εγώ πήγαινα το απόγευμα και έχει αρχίσει να έρχεται και ο διοικητής και να του λέω και κάποια πράγματα του άρεσε να κάνει βάρη ήρθανε και κάποιοι άλλοι φαντάροι σιγά σιγά σας πληροφορώ ότι μέσα σε ένα μήνα γινότανε χαμός εκεί πέρα και αναγκάστηκα να βγάλω πρόγραμμα γιατί είχαμε τόσα όργανα αυτό όμως συνέβη σε ένα στρατόπεδο γιατί αυτός ο διοικητής ήταν ανοιχτό μυαλός φανταστείτε υποχρεωτική εκπαίδευση και δεν έχει γυναστή Τι τους ενδιαφέρει μάλλον, κάναμε παρελάσεις, γιαλίζαμε τα όπλα μας και από εκεί και πέρα έτσι και μας άφηνες για λίγο παρατηρήστε αυτούς που είναι φαντάροι η φυσική τους κατάσταση είναι χάλια και λες αν είναι δυνατόν Άρα λοιπόν θα προτιμούσα να δίνουμε βαρύτητα στην ουσία και να βλέπουμε τι διδάσκουμε στους μαθητές μας με αυτού του είδους τις παρελάσεις χώρο για το ότι έρχεται σε σύγκρουση με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση που λέγαμε πιο πριν Αλλά εμένα με ενδιαφέρει και το κομμάτι της φυσικής κατάστασης και ότι κατάφερε με αυτόν τον τρόπο να αντιπαθήσω την ημέρα της 25ης Μαρτίου. Διαβάστε εδώ πέρα πως προσπάθησε μια καθηγήτρια να περάσει το μήνυμα της 25ης Μαρτίου στους μαθητές της εκτός από αυτά τα ζήτο που εντάξει μπορούμε να τα έχουμε είναι αυτό εδώ. Διαβάστε το είναι μια γυμνάστρια στον Πειραιά η ομίλια της που δίνει βαρύτητα Υπότιτλοι AUTHORWAVE Και ξέρετε οι παρελάσσεις είναι ένα σημαντικό θέμα στο σχολείο και πάντοτε το αναλαμβάνει ο γυμναστής αυτό. Εγώ θεωρώ ότι αυτού του είδους οι γιορτές δεν θα πρέπει να είναι μόνο δουλειά του γυμναστή θα πρέπει όλο το σχολείο να συμμετέχει και ο στόχος μας είναι να δείχνουμε τα πράγματα όσο γίνεται πιο αντικειμενικά και επίσης να προσπαθούμε να περνάμε το μήνυμα της ειρήνης και όχι του πολέμου να πάρουμε ξέρω εγώ τι να πάρουμε. Φτάνει λοιπόν με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Την προηγούμενη φορά επίσης είχαμε μιλήσει και για διαβίω άθληση για υγεία και όσοι θέλατε μπορούσατε να κάνετε μια εργασία και να μας την παρουσιάσετε. Στο ερώτημα τι θα κάνετε για να προάγετε τη διαβίω άθληση στο σχολείο αυτό εδώ είναι το θεωρητικό κομμάτι. Εάν σας πέσει μια ερώτηση στον ΑΣΕΠ για παράδειγμα και απαντήσετε έτσι θα πάρετε άριστα. Διαβάστε το. Υπάρχει κανείς που διαβάζει ακόμη. Πρέπει να σας δείξω κάποια στιγμή το διαγώνιο διάβασμα. Λοιπόν από ποιες ικανότητες αποτελείται η φυσική κατάσταση. Ποιες είναι οι ικανότητες. Αν έρθει κάποιος και σας πει θέλω να μου κάνεις προπόνηση θέλω να γίνεις ο personal trainer private driver private trainer. Και άλλη μία και ταχύτητα αυτή είναι η γερμανική βιβλιογραφία. Αυτό το μοντέλο προσέξτε εμείς τι κάνουμε ιδιαίτερα πολλοί φοιτητές εδώ μαθαίνουν αυτό εδώ το μοντέλο. Έρχεται κάποιος από αγγλοσαξονική χώρα και του λέει αυτό εδώ και αμέσως τον κοιτάζει έτσι άσχετος είναι. Κάθε χώρα έχει διαφορετικό μοντέλο. Εμείς έτυχε να έχουμε κάποιους οι οποίοι μεταφράσανε από τη Γερμανία και έχουμε αυτό το μοντέλο. Δεν μας πειράζει αυτό. Εμένα με ενδιαφέρει να μάθετε εδώ πέρα τώρα πως θα καθορίσουμε την ένταση για την αντοχή. Σύμφωνα με αυτά εδώ θα πρέπει λοιπόν οι μαθητές καθημερινά να γυμνάζονται μία ώρα με μέτρια ένταση. Και το ερώτημά μου είναι πως θα καθορίσεις τη μέτρια ένταση. Πως καθορίζουμε την ένταση στο τρέξιμο. Με ποιον τρόπο. Για να κατεβω να σας αναστατώσω λίγο. Πως καθορίζεις την ένταση στο τρέξιμο. Πως. Έρχεται μία φίλη σου 20 χρονών η οποία είναι αποφιλοσοφική και σου λέει θέλω να μου κάνεις ένα πρόγραμμα για την αντοχή. Πλεισιάζει καλοκαιράκι. Εσύ με τι ένταση θα της πεις. Εντάξει θα της πεις μία ώρα μετρια ένταση. Τη μέτρια ένταση λοιπόν πως θα την καθορίσεις. Με τους σφυγμούς. Ωραία. Πάρα κάτω πόσους σφυγμούς θα πρέπει να έχει. Αφού καταλήξαμε πόσους σφυγμούς θα της πεις ότι θα πρέπει να έχει. Πόσους σφυγμούς θα πεις εσύ ότι θα πρέπει να έχει. Και πως το βγάζεις αυτό. Σκεφτείτε μέτρια ένταση και πως το βγάζεις το 130. Πως το βγάζει αυτός που σας το προτείνει. Είναι σωστό αυτό που λες. Αν το κάνουμε πιο συγκεκριμένο Μάγδα. Βασικά για το καθαριστικό δηλαδή υπάρχουν οι κλειδικοί σφυγμοί ηρεμίας. Τους οποίους μπορεί να τις μετρήσουμε στις τρεις μέρες. Θα πάρει το μέρι το ποσοστό περίπου. Από εκεί υπάρχει μια βράση. Ωραία. Λοιπόν τώρα για εσάς για να δούμε ποιοι είναι οι σφυγμοί ηρεμίας των φοιτητών του Τεφά. Ποιος έχει κινητό. Εδώ κάποιος είδα τι έπαιζε με το κινητό του. Η Ταμάρα. Θα μας βγάλει το χρονόμετρο στα 10 δευτερόλεπτα. Πιάστε λοιπόν το σφυγμό σας. Και στη συνέχεια θέλω να γράψετε αριθμό μητρώου και δίπλα K. Να ξέρω τι είναι κορίτσι ή αγόρι. Και δίπλα θα γράψετε στα 10 δευτερόλεπτα τους σφυγμούς που είχατε. Θα σου πω εγώ τώρα και όταν θα πάει στα 10 δευτερόλεπτα. Ναι σωστά. Οπότε έτσι την επόμενη φορά εγώ θα σας δώσω το μέσο όρο για να δούμε ποιος είναι ο μέσος όρος του σφυγμού ηρεμίας των φοιτητών του Τεφά του πρώτου έτους. Τώρα. Μόλις πάει 10 θα πεις stop. Ωραία. Γράψτε το λοιπόν σε ένα φιλοχαρτί εδώ αυτή η σειρά σε ένα φιλοχαρτί, η άλλη σε ένα άλλο. Εσείς το ίδιο. Εντάξει τελειώσανε και από εκεί. Μετά στο τέλος θα τα αφήσετε εδώ μπροστά. Λοιπόν, ένας τρόπος με τον οποίο υπολογίζουμε την ένταση για το τρέξιμο είναι να χρησιμοποιήσουμε αυτόν εδώ τον τύπο που λέει δεν μπορώ να φωνάζω τόσο δυνατά. Αυτός εδώ ο τύπος λέει για να βρω τη μέγιστη καρδιακή συχνότητα αυτό που έχω να κάνω είναι 220 μίον την ηλικία του αθλούμενου. Για εσάς για παράδειγμα εάν έχουμε 220 μίον 20 τότε είμαστε... εντάξει είναι πιο εύκολο για μένα. Μπύρι μπύρι μπύρι μπύρι θα σταματήσετε καμιά φορά. Σας περιμένω εάν λοιπόν είναι 200 λοιπόν για να βγάλεις την ένταση 50-70% που θεωρείται η μέτρια ένταση εφαρμόζεις απλή μέθοδο των τριών. Εφαρμόζεις και λες στα 150. Στα 200 πόσο? 100. Άρα λοιπόν εδώ πέρα εάν πεις 50-70% ή 60% η σφιγμή της καρδιάς είναι 100-120. Γιατί το λέω αυτό θα το πούμε στην πορεία. Προσέξτε τώρα εδώ αυτός εδώ ο τύπος έγινε πριν από κάποια χρόνια και βασίστηκε σε κάποιες μετρήσεις. Η δική μου υπήρα από την χρησιμοποίηση αυτού του τύπου και όχι μόνο η δική μου, φτάνει με τίποτα να συνεχίσω. Αυτός ο τύπος ναι μεν βρίσκεται σε πάρα πολλές εργασίες, σε πάρα πολλές εργασίες όμως δεν ισχύει. Έχει πάρα πολλά προβλήματα και γι' αυτό είπε ένας άλλος έξυπνος ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσω έναν άλλον τύπο στον οποίο θα υπολογίσω μέσα Σταματήστε δεν χρειάζεται, τα έχω βάλει όλα στο E.F.A. Αυτός εδώ ο καρβόνετς έβγαλε αυτόν εδώ τον τύπο εδώ πέρα και λέει ότι θα χρησιμοποιήσω και τους φυγμούς συγκρεμίας διότι εάν έρθει ένας γυμνασμένος και ένας αγύμναστος τότε εγώ θα βγάλω και για τους δύο την ίδια ένταση και ας είναι στην ίδια ηλικία έτσι είναι η ίδια ηλικία άρα θα τους βγάλω στην ίδια ένταση και όμως είναι τελείως άλλο είναι να έχει κάποιος 60 σφυγμούς και άλλο είναι να έχει κάποιος 72 σφυγμούς συγκρεμίας άρα για αυτή την περίπτωση θεωρείται καλύτερος αυτός εδώ ο τύπος δεν χρειάζεται εσείς να το μάθετε απέξω απλά σας τον δίνω ώστε να μπορείτε να το χρησιμοποιείτε για να υπολογίζετε την ένταση του τρεξήματος δέστε τώρα εδώ εάν είμαι εγώ στο σχολείο και θέλω να προάγω τη διαβίω άθληση για υγεία τότε θα δείξω στα παιδιά πως μετράμε τους σφυγμούς ένα το κρατούμενο δύο θα τους δώσω αυτήν εδώ την καρτέλα και θα τους πω να δώσετε αυτήν την καρτέλα στους γονείς σας και να υπολογίσει ο καθένας με βάση αυτόν τον τύπο που είναι η χτύπη για υγεία βλέπετε και για κάψιμο λίπους είναι 50 έως 60% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας άρα λοιπόν αμέσως έχουνε το σφυγμό με τον οποίο θα πρέπει να τρέχουνε γι αυτό το λόγο σας έβαλα όλη αυτή τη διαδικασία εάν θέλετε τώρα εσείς να βελτιώσετε την αερόβια ικανότητά σας θα πρέπει να δουλεύετε σε αυτό το ποσοστό ανάμεσα εάν λοιπόν εσύ θέλεις να βελτιώσεις την αερόβια ικανότητά σου θα δουλέψεις σε αυτά τα ποσοστά δίνεις τις καρτέλες αυτές στα παιδιά και τους λες υπολογίστε τα είναι απλή μέθοδος των τριών το πρόβλημα που εμφανίζεται είναι ότι ακόμη και αν ξέρουν τους τύπους της καρδιάς με τους οποίους θα πρέπει να δουλεύουνε να εξασκούνται όταν θα βάλεις παιδιά αλλά και ενήλικες και τους πεις τρέξτε για 7 λεπτά τότε αυτό που κάνουνε ότι ξεκινάνε πολύ δυνατά και γρήγορα να τρέχουνε εδώ εφαρμόζεται το τεστ της ομιλίας για να καθορίσεις την ένταση όταν τρέχεις λοιπόν είναι σημαντικό να μπορείς να μιλάς άρα λοιπόν την ώρα του μαθήματος όχι αυτού του μαθήματος την ώρα της φυσικής αγωγής που θα βάλετε εσείς τα παιδιά θα τους πείτε τρέξτε βάλτε και μία μουσικούλα και μιλάτε μεταξύ σας με αυτόν τον τρόπο δείχνετε ότι είστε στην κατάλληλη ένταση εάν λαχανιάσετε τότε αυτό σημαίνει ότι είναι παραπάνω από ότι πρέπει άρα θα περπατήσετε εκεί πέρα σε εκείνο το σημείο αυτό είναι το τεστ της ομιλίας Ποιοι είναι οι παράγοντες που θα λάβεις υπόψη σου όταν θα πρέπει να δώσεις ένα πρόγραμμα για την αντοχή ποιους παράγοντες θα πρέπει να λάβεις υπόψη για να κάνεις ένα τέτοιο πρόγραμμα Ιωάννα δε σηκώσεις χέρι εγώ νίκη δάσκαλος συγγνώμη είναι 20 χρονών ξέρεις αυτά τα πράγματα και θέλεις να κάνεις ένα πρόγραμμα σε αυτό το πρόγραμμα τι θα περιλαμβάνει Ένα ας πούμε θα περιλαμβάνει την ένταση και θα του πεις 50 έως 60% εκτός από την ένταση τι άλλο θα πρέπει να περιλαμβάνει το πρόγραμμα ώστε να έχει ακριβείς οδηγίες και να ξέρει τι πρέπει να κάνει Τι άλλο διάλειμμα άρα λοιπόν το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να του δώσει είναι η ένταση 50 έως 60% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας πλέον μπορείτε να την υπολογίσετε Διάρκεια 30 λεπτά αν μιλάμε για ενήλικες είναι 30 λεπτά συνήθως 20 με 30 λεπτά στην ένταση 100 με 140 περίπου σφιγμούς πόσες φορές την εβδομάδα τρεις φορές την εβδομάδα και επίσης θα πρέπει να του δώσεις και το διάλειμμα αυτή η μέθοδος είναι η συνεχόμενη υπάρχουν και οι διαλειματικές μέθοδοι αυτές θα τις μάθετε στο μάθημα της προπονητικής Οπότε εάν σας έρθει κάποιος και σας πει δώσ' μου ένα πρόγραμμα για την αντοχή μου θα δώσεις ένα τέτοιο πρόγραμμα στα επόμενα μαθήματα θα μιλήσουμε για τη δύναμη και για την ευκαμψία οπότε σιγά σιγά να μπορείτε να κάνετε ένα πρόγραμμα Προσέξτε τώρα εδώ πέρα τι συμβαίνει πηγαίνουν οι μαθητές μας εννέα χρόνια στο σχολείο και όμως δεν γνωρίζουν τέτοια αυτές εδώ τις γνώσεις που είναι τόσο απλές δεν ξέρουν πως να αθληθούνε συνεχίζουμε λοιπόν αυτό δεν χρειάζεται μπορείτε να το διαβάσετε μόνοι σας ένας βασικός μονοκανόνας είναι ότι ένα δείγμα ότι έχεις καλή αντοχή είναι να μπορείς να τρέχεις τόσα λεπτά όσα είναι η ηλικία σου είσαι εννέα χρονών εννέα λεπτά για εσάς να θυμάστε στους συλλόγους σας εγώ σας είπα τώρα εδώ με κάποια ένταση έτσι ξεκολλήστε όμως από ότι θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε μόνο 100 μέχρι 140 βάλτε τους με παιχνίδια διότι για τα παιδιά είναι βαρετό αυτό που κάνουμε εμείς οι ενήλικες να πηγαίνουμε και για τους ενήλικες πιστεύω είναι βαρετό να τρέχεις γύρω γύρω σε ένα ταρτάν είναι άρρωστο κακά τα ψέματα τουλάχιστον για μένα δεν μου ταιριάζει άρα εσύ θα το κάνεις με ένα παιχνίδι τα ζάρια στο ένα κάνουν αυτό το πράγμα στο δύο ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια στο τρία και τα λοιπά τι κάνουνε βάζετε μουσική μη διστάζετε το άλλο που θα έκανα θα τους έδινα τεστ και θα τα κάναμε μέσα στο μάθημα στα τεστ όμως αυτά δεν θα έδινα βαρύτητα στη μέγιστη επίδοση αλλά θα κοίταζα αυτά τα τεστ να έχουνε τα ελάχιστα όρια την οριακή απόδοση αυτό εδώ για τη διαβίω άθληση για υγεία δεν μετράει η μεγάλη επίδοση μετράει να είσαι στο κατώτερο όριο κάτω από το οποίο θα έχεις πρόβλημα άρα λοιπόν το τεστ αυτό είναι βάζω το μετρονόμο για τα αγόρια στους 96 χτύπους στο λεπτό τους βάζω έναν πάνκο και τους βάζω για τρία λεπτά αλλά στο ρυθμό του μετρονόμου για τρία λεπτά εντάξει στη συνέχεια αφού τελειώσουν τα τρία λεπτά μετράω τους σφιγμούς τους για 10 δευτερόλεπτα όπως το κάνουμε εμείς εδώ πέρα και στη συνέχεια τα μετράνε και πάω εδώ και λέω πρέπει να είσαστε πάνω από αν είστε 13 ετών 14 17 για παράδειγμα το ίδιο θα έκανα και σε για παράδειγμα στο τεστ των κυλιακών εδώ πέρα κάνουμε το τεστ και θα έλεγα η οριακή απόδοση είναι αυτή εδώ περίπου μην κολλάτε όμως τόσο πολύ στα νούμερα είναι διαφορετική η φιλοσοφία αυτή που σας λέω από το να πας και να πεις στα παιδιά ποιος μπορεί να κάνει τους πιο πολλούς κυλιακούς αυτό εννοώ και στα επόμενα έτη θα μιλήσουμε για το τι συνέπειες έχει αυτό στην αξιολόγηση για την ώρα αυτό που με ενδιαφέρει εμένα από εσάς να ξέρετε είναι ότι είναι πολύ σημαντικό για τη διαβίω άθληση για υγεία να δίνετε στους μαθητές σας ανάλογα τεστ όπου θα υπάρχουν τα κατώτερα όρια προσέξτε όμως τι συμβαίνει εδώ πέρα πολύ μαθητές περισσότεροι όταν εκτελέσουν ένα τεστ τη μια μέρα και το εκτελέσουν μετά από τρεις τέσσερις εβδομάδες χωρίς να κάνουν καθόλου προπόνηση έχουνε καλύτερες επιδόσεις που οφείλεται ότι έχουνε καλύτερες επιδόσεις στη δεύτερη φορά που οφείλεται ότι έχουν στη δεύτερη φορά καλύτερες επιδόσεις συνήθως και αυτό σου χαλάει την αξιοπιστία του τεστ που οφείλεται στο ότι οι μαθητές στη συνέχεια όταν το εκτελείς έχουν καλύτερες επιδόσεις ξύπνατον που οφείλεται που οφείλεται λοιπόν είναι απίστευτος τσακ τσακ βάζει στο google scholar που οφείλεται τι πατάς στο κινητό σου κάνω μια ρότσια και εσύ πατάς στο κινητό ας το facebook είσαι πάνω παρακάτω που οφείλεται που οφείλεται μάθανε το τεστ πως γίνεται για παράδειγμα το τεστ κούπερ που είναι να τρέξει για 12 λεπτά και να μετρήσουμε την απόσταση που δίνεις εάν το κάνεις την πρώτη φορά δεν το ξέρεις το τεστ οπότε δεν θα έχεις τα καλά αποτελέσματα τη δεύτερη φορά ακολουθείς μια συγκεκριμένη στρατηγική το τεστ κούπερ είναι στα 12 λεπτά πια απόσταση θα διανείς και ανάλογα με την απόσταση που διανείς σου καθορίζει αν έχεις καλή επίδοση ή όχι σε σχέση με την αντοχή εάν το κάνεις την πρώτη φορά υποερισσότερο τι κάνουμε αρχίζουμε και τρέχουμε γρήγορα στο πρώτο 400 τα έχουμε φτήσει και έχουμε άλλα πόσα λεπτά ο άλλος όμως που ξέρει πάει σε ένα σταθερό ρυθμό και βγάζει μεγαλύτερη απόσταση από ότι εσύ άρα λοιπόν ένας λόγος για τον οποίο οι μαθητές έχουν καλύτερη επίδοση είναι γιατί το μαθαίνουν άρα λοιπόν εσείς όταν θα χρησιμοποιήσετε ανάλογα τεστ θα πρέπει πρώτα να τα διδάξετε και όχι για παράδειγμα και το βλέπω σε πάρα πολλές εργασίες αυτό παιδιά τι κάνει τεστ ισορροπίας και τους βάζει να περπατήσουν εδώ πέρα την πρώτη φορά στη συνέχεια τους κάνει ένα πρόγραμμα ισορροπίας για μια εβδομάδα και τους ξανακάνει το τεστ και τι λέει το πρόγραμμα μου λέει επέδρασε θετικά στη βελτίωση της εξάσκησης ισορροπίας αν κάνεις δυο ή τρεις φορές αυτό εδώ το τεστ βελτιώνεται η ισορροπία σου άρα λοιπόν πρώτα θα πρέπει να φτάσει να μάθουνε το τεστ και στη συνέχεια να το κάνεις διότι διαφορετικά δεν θα έχεις αξιοπιστία και επίσης ένας άλλος λόγος για τον οποίο τα προγράμματα θέλετε να με διώξετε τότε ο δείκτης μαζα σώματος τον οποίο το γνωρίζετε φαντάζομαι είναι ένας άλλος τρόπος για να επηρεάσει τα παιδιά δεν φεύγεται ακόμη