Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας-ΟΠΑ(πρώην ΑΣΟΕΕ) /

: Καλησπέρα σας, ονομάζομαι εσύ Μέτς Παούλιος, είμαι θεκρητής στο τοίμα Μαρκετίνγκ και Κοινωνία Αθληκονομικών Παραπιστημάτων, το οποίο και θα σας παρουσιάσω. Δυστυχώς στην Ελλάδα, πέρα από αυτός που ασχολείται με το Μαρκετίνγκ, ελάχιστη είναι αυτή που ξέρει τι πραγματικά κάνει το Μαρκετίνγκ και με τ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Προωθητικές δράσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Unique Minds GR 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=5i356LcEVjY&list=PLTEXenvAyobRQG0Y2TRtZpyEpRxCyzPtD
Απομαγνητοφώνηση
: Καλησπέρα σας, ονομάζομαι εσύ Μέτς Παούλιος, είμαι θεκρητής στο τοίμα Μαρκετίνγκ και Κοινωνία Αθληκονομικών Παραπιστημάτων, το οποίο και θα σας παρουσιάσω. Δυστυχώς στην Ελλάδα, πέρα από αυτός που ασχολείται με το Μαρκετίνγκ, ελάχιστη είναι αυτή που ξέρει τι πραγματικά κάνει το Μαρκετίνγκ και με τι ασχολείται. Αν βούμε τώρα στον δρόμο και ρωτήσουμε δέκα ανθρώπους να μας πούνε τι πιστεύουμε ότι είναι το Μαρκετίνγκ, θα ακούσουμε ίσως και δέκα διαφορετικούς ορδισμούς. Η πιο κρατέστερη είναι ότι το Μαρκετίνγκ είναι διαφήμιση, δεν είναι. Ή το Μαρκετίνγκ είναι το πριν την βράδυ που βλέπω στο τηλεόραση, ή το Μαρκετίνγκ είναι αυτό που με πήρε η κοπέλα από τη Βόνταφο το μεσημέρι να μου πει για τη νέα προσφορά με τα 50Mbps internet που δίνουμε, ή το Μαρκετίνγκ είναι το promotion, δεν είναι. Άρα λες καμία από τις κοπέλες που μοιράζουν να εντάνεστεί και λένε δοκιμάσατε τη νέα γεύση Νέστη ή Κορανά. Η αλήθεια είναι πως το Μαρκετίνγκ περιλαμβάνε αυτά τα πράγματα, αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Πάμε λοιπόν να δούμε τα βασικά δικίμενα με τα οποία σχολεί το Μαρκετίνγκ και τις βασικές του έννης. Και είναι τα λεγόμενα τέσσερα πρίσι. Project, Price, Promotion, Placement και στα εγγλικά Προϊόν, Τιμή, Διανομή και Πρόθεση. Τα πράγματα για τα οποία καλύτερα να πάρει αποφάση νέας Μαρκετίνγκ είτε μεμονωμένα είτε συνολικά. Αποφάσεις για το προϊόν πρέπει να κάνουν με τη συσκευασία, τα χρώματα, τα γράμματα, τα υλικά κατασκευής, τα συστατικά του προϊόντος και οτιδήποτε έχει να κάνει με το φυσικό προϊόν, δηλαδή το προϊόν που πιάνουμε στα χέρια μας. Αποφάσεις για την τιμή, δηλαδή πόσο θέλω να χρειώσω το προϊόν μου, θέλω να το χρειώσω πολύ ακριβά για να δημιουργήσω μια εικόνα πολυτέλειας, θέλω να το χρειώσω ως ενταγωνισμός, θέλω να το χρειώσω πιο φτινά για να δώσω την εικόνα που είναι πιο προσετώ. Επίσης αποφάσεις για τη θεονομή. Που θα πουλήσω το προϊόν μου, θα το πουλήσω στο σπερμάρκετ, θα το πουλήσω σε ψιλκατζύρικα, θα το πουλήσω σε φαρμακεία. Οι καταναλωτές στους οποίους θέλω να πουλήσω πού συχνάζουν και πού θα βρίσκουν περισσότερο το προϊόν μου και πως θα αυξήσω τους πουλήσεις μου. Και τέλος η προώθηση, που είναι όλη η τρόπο μέσω των οποίων κάνω γνωστό το προϊόν μου, με σκοπό να το μάθουν οι διηγητικοί μου πελάντες, με απότερο σκοπό να το αγοράσουν. Και είναι όλα αυτά που είπαμε πριν, με τις κομπέλες και τα προμόσιον και τα telemarketing. Τώρα άλλες βασικές έννοιες με τις οποίες σχετίζονται με το marketing είναι η τουματοποίηση, η στόχευση και η τοποθέτηση. Τουματοποίηση εννοούμε τη τουματοποίηση της αγοράς σε κάποια τμήματα που έχουν να κάνουν με χαρακτηριστικά των περιλαττών, όπως είναι ο περισσότερος οδημά τους, το φύλλο τους, η ηλικία τους και άλλα τέτοια χαρακτηριστικά. Δηλαδή ο καταμερισμός της αγοράς σε μικρότερα κομμάτια, στόχευση είναι ότι αφού έχω καταμερίσει την αγορά σε αυτά τα κομμάτια, σε ποια κομμάτια θέλω εγώ να στοχεύσω για να πουλήσω τον προϊόν μου, σε ποια κομμάτια κατανοητών, σε ποια τμήματα κατανοητών και τέλος η τοποθέτηση είναι η τοποθέτηση του προϊόντος μου στο μυαλό του κατανοητή. Δηλαδή, όταν ο κατανοητής τα σχέδια του προϊόντος μου, τι εικόνα θέλει να έχει στο μυαλό του. Αφού λοιπόν είδαμε τις βασικές έννοιες με τις οποίες ασχολείται το marketing, πάμε να μιλήσουμε πριν συγκεκριμένα για το κμήμα. Αυτή τη στιγμή είναι το μοναδικό κμήμα marketing σε ελληνικό-δημόσιο aeke.com. Είναι update της εξελίξης στο χώριο με τις νέες κατευθύνσεις που μπήκανε στο κμήμα μεταλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών. Και έχει λένει μπαϊδόνι χαρακτήρα. Τι εννοώ με αυτό. Ότι είναι ένα κμήμα στο οποίο κάνουμε αρκετές εργασίες, μέσα από τις οποίες μπορούμε να καταλάβουμε πιο καλά και να κατανοήσουμε τα αντικείμενα που μαθαίνουμε και τη δασκόμασταν σε θεωρητικό επίπεδο. Επίσης, και σαν κμήμα και σαν αντικείμενα το marketing απαιτεί και δημιουργικό και στρατηγικό τρόπο σκέψης. Και τι εννοώ με αυτό. Δημιουργικό τρόπο σκέψης γιατί όταν θα δημιουργηθεί ένα νέο προϊόν και θα πρέπει να σχεδιάσουμε από την αρχή, από το μηδέμι την στρατηγική marketing, θα πρέπει να είμαστε δημιουργικοί για τα μηνύματα που θα χρησιμοποιήσουμε, τον τρόπο που θα το προωθήσουμε. Υπάρχουν κάποια έξοδες στους οποίους πατάμε, αλλά δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος οδηγός ή κάποιο μάλιο που μας λέει ότι θα κάνεις στρατηγική έτσι, έτσι, έτσι και έτσι ακριβώς. Υπάρχουν κάποιες αρχές τις οποίες βασιζόμαστε και από εκεί και πέρα δημιουργούμε. Και τι στρατηγικό τρόπο σκέψης γιατί για να υλοποιήσει κανείς μια στρατηγική marketing και η επιτυχής ή ανεπιτυχής έκβαση αυτής, έγινε στο κατά πόσο θα προβλέψει όλες τις μεταβητές και κατά πόσο θα τους λάβει υπόψη του, ώστε να έχει προβλέψει τα πάντα και να λαντσάρει το προϊόν στο οποίο αποτελεσματικά γίνεται. Παράδειγμα, τις τιμές των ανταγωνιστών, τη φαρολογία, άλλα πράγματα όπως είναι τα δικά του κόστι. Είναι ένα σωρό αποφάσεις μεταβητές που θα πρέπει να εξετάζει και να τους λάβει πολύ σοβαρά υπόψη, ώστε να μην τους ξεφύγει τίποτα και έχει κάνει κάποιο πολύ σοβαρό λάθος και είναι τέλεια αποτύχηση στο δική του. Επίσης, σαν τμήμα είναι ένα μέσο από το οποίο μπορούμε να καταλάβουμε πώς λειτουργεί μια επιχείρηση στο συνολό της. Δηλαδή περνάμε τα βαθμάτά του Μάρικα που διδασκόμαστε και άλλα μαθήματα από τα οποία καταλαβαίνουμε πώς λειτουργούν όλα τα τμήματα που δραστηριοποιούν τόσο μιας επιχείρηση και πώς όλα αυτά σχετίζονται μεταξύ τους. Πάμε τώρα να μιλήσουμε λίγο για το πρόγραμμα σπουδών, τα μαθήματα και τις κατηθύνσεις που υπάρχουν στο τοιμί μου. Το πράγμα μου είναι το τούμα ενειδητραπείου σφιδίσεις, στο οποίο διδασκόμαστε 40 μαθήματα. Επίσης, υπάρχουν 6 μαθήματα ξένης γλώσσας, αγγλικά, γαλλικά ή γερμανικά και αν έχεις lower, παίρνεις τα πανάγια από τα πρώτα 2, αλλά έχεις προφύζενση από τα 4 και πρέπει να δώσεις τα τελευταία 2. Άρα σε κάθε εξάγωνα διδασκόμαστε 5 μαθήματα, σύναινα της ξένης γλώσσας. Τώρα, από τα 40 μαθήματα, τα 30 είναι υποχρετικά, μαθήματα κορμού δηλαδή. Τα 4 είναι μαθήματα κατεύθυνσης για τις κατευθύνσεις, πόσες είναι και τι κάνουμε να μιλήσουμε αναλυτικά παρακάτω και 6 μαθήματα επιλογής. Πάμε λίγο να καταρρίψουμε ένα μύθο που θέλει το Toon Marketing να είναι πολύ δικαιωμένος στο τοιμίμα και ότι ασχολείται μόνο με το Marketing ως αντικείμενο. Αυτό δεν ισχύει και θα σας πω γιατί. Καθώς στο Toon μας αποκτάμε γνώσεις, εισαγωγικές βέβαια, αλλά αποκτάμε γνώσεις αντικείμενα όπως είναι η στατιστική, τα οικονομικά, οι λογιστικοί ή τα χρυματοοικονομικά, προγράμματα Office, όπως μπορείτε ξέρει η PowerPoint και γνώσεις πως τα αντικείμενα της δίκης επιχειρήσεων και δίκης ανθρωπιλου δυναμικού. Να αναφέρω ότι η δίκης ανθρωπιλου δυναμικού έχει να κάνει με πως μια επιχείρηση προσελκύει νέους εργασσόμενους, τους προσλαμβάνει, τους εκπαιδεύει, τους αξιολογεί και τους αμήνει. Φτάνοντας λοιπόν στο τέταρτο έτος, ενώ και καλούμαστε να επιλέξουμε κατεύθυνση, οι κατευθύσεις είναι τέσσερις και είναι εξής. Η κατεύθυνση διεθνές marketing και επιχειρηματικότητα, που έχει να κάνει με τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει ένας marketer όταν θέλει να λαντσάρει ένα προϊόν σε κάποιο διεθνές περιβάλλον, για παράδειγμα σε μια αραβική χώρα, που η κουλτούρα και η ανθρωπία των ανθρώπων είναι τελείως διαφορετικοί, τι αποφάσεις σχετί πρέπει να λάβει υπόψου να είναι επιτυχημένη η στρατηγική marketing που θα απολυθήσει, επίσης οι δείξεις ευκαιρίσεων ανθρωπινων πόρων, την οποία αν αλήθισετε πριν δεν τη ασχολείτε, και οι δύο πιο hot αν θέλετε κατευθύνσεις που βρίσκονται πολύ κοντά στις εξελίξεις στον τομέα του marketing είναι το digital marketing, δηλαδή το ψηφιακό marketing, είναι η αναλυτική της διαδικτύου και αναλυτική μεγάλη δεδομένη. Το ψηφιακό marketing ασχολεί με τις εφαρμογές του marketing σε περιβάλλον διαδικτύου, είτε μέσα από κάποιες σελίδες, είτε σε εφαρμογές όπως είναι το facebook και το instagram και διαφημίσεις σε αυτά τα μέσα. Είναι η αναλυτική της διαδικτύου και ανάληση μεγάλης δεδομένη. Έχει να κάνει με αναλύσεις, αποβάσεις που έχουν συλλέξει μεγάλα δεδομένα, ώστε να πάρουμε εκεί την πληροφορία ως marketeers για να εθαμούσουμε την καλύτερη σταθερική marketing με βάση των προϊόντων που έχουμε και το κοινό που θέλουμε να προσφυλθούμε. Παράδειγμα, όταν κατευθύνσει κανείς το instagram, το ζητάει να αποτεθεί ένα σωρό όρους, όπως είναι πρόσβαση στις φωτογραφίες, πρόσβαση σε τοποθεσία του, πρόσβαση σε επαφές και ένα σωρό άλλα πράγματα. Όλα είναι μόνο αυτά τα δεδομένα που συλλέγει το instagram από όλους αυτούς τους χρήστες που έχει, αποθηκεύονται σε βάση δεδομένων και αναλύονται με τίτοιο τρόπο ώστε οι marketeers να παίρνουν ακριβώς ακείνες οι πληροφορίες που χρειάζονται για να μπορούν να σχεδιάσουν με το βέλεση το τρόπο της στρατηγικής marketing. Επίσης, τα μαθήματα επιλογής, μπορεί κάποιος να επιλέξει ένα μαθήμα επιλογής μαθήματα από άλλες κατευθύνσεις, δηλαδή όταν στο 4ο έτος επιλέγουμε μια κατεύθυνση μπορούμε από άλλες κατευθύνσεις να πάρουμε μαθήματα για να τα παρακολουθήσουμε ως μαθήματα επιλογής. Επίσης, μαθήματα επιλογής μπορούμε να πάρουμε από μαθήματα του πληματός μας ή από άλλα πλημάτα. Τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος γίνονται ως εξής. Βασικά είναι οι διαλέξεις, όπου δεν υποχρετικές, ο κληπτής διαλέγει αν θα πάει να παρακολουθήσει ή όχι. Τα φροντιστήρια, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τα φροντιστήρια που κάνετε αυτή τη στιγμή. Είναι παραπάνωρες διδασκαλίες τις οποίες επιλύουμε ασκήσεις σε διάφορες μαθήματα. Και τα εργαστήρια. Τα εργαστήρια, μη φαντάζεστε με το μυαλό σας πειράματα χημίας φυσικής ή δεν ξέρω από τι άλλο, είναι υπολογιστές στις οποίους μαθαίνουμε τα προγράμματα που σας ανέφερα και πριν. Τέλειες είναι και οι εργασίες, που είναι άλλα τα υποχρετικές, άλλα τα προαιρετικές και δίνουν συνήθως κάποια έξτρα μουνάδα ή έξτρα βαθμούς στο μάθημα. Και εγώ θα σύστημασα όλες αυτές τις καρδιάκες γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικές και μέσα από αυτούς μπορείτε να καταλάβετε τη θεωρία πολύ καλύτερα και να την εφαρμόσετε στην πράξη. Προοπτικές βαλαιοντικής καριέρας. Τελειώνοντας κάποιος στο τούμα marketing και κοινωνίας. Μπορεί φυσικά να ασχοληθεί σε μια επιχείρηση στο τούμα marketing. Σε κομμάτια εμπορικά και κομμάτια απολύσεων, να δουλεύεις σε εταιρίες ερευνών αγοράς, σε κομμάτια εταιρικής επικοινωνίας, καθώς όπως είπαμε το τούμα είναι marketing και επικοινωνίας. Σε κομμάτια που αφορά τη συμβουλευτική των επιχειρήσεων, σε διαφημιστικές εταιρίες, εταιρίες δημοσίων και σχέσεων και στο κομμάτι δείξεις ανθρωπλή με δημορικού. Πριν κλείσω λοιπόν το βίντεό μου θα ήθελα να κάνω μια σύνοψη με κάποια θετικά και κάποια αρνητικά τα οποία έχει το τούμα. Στα θετικά μπορούμε να πούμε ότι ελθαρήνει τη δημιουργική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Εξεγήσαμε γιατί. Επίσης είναι να πούμε μέσα από το τούμα μπορεί να βοηθήσει κανείς της όσκρης και παράδειγμα από τις πολλές παρουσιάσεις που κάνουνε στο τούμα μπορούμε και μαθαίνουμε να παρουσιάζουμε μπροστά σε κοινό χωρίς να έχουμε άγχος ή τραγ. Καλλιεργεί την κριτική σκέψη καθώς ένας μαρκετήρας πρέπει να μάθει να εξολλεγεί σωστά όλες τις φιλοφορίες που δέχεται τόσο από το εξωτερικό περιβάλλον όσο και τις γνώσεις που ήδη έχει για να σχεδιάζει όσο βαρατόν καλύτερες στρατικές μάρκετινγκ για τα προϊόντα του. Επίσης μπορεί να μάθει πράγματα για όλα τα παιδεία στο χώρο του business και να κάνει μετά κάποιες μετατυχιακώς διάφορα δικείμενα. Και τέλος με το νέο πρόγραμμα σπουδών το μάρκετινγκ βρίσκεται πολύ κοντά στις νέες τάσεις που βρίσκονται στο χώρο του μάρκετινγκ. Και για να δούμε κάποια από τα ελληνικά θεωρείται ίσως λίγο αποδειμημένος αυτοίμα ανάλαστα στα θέματα του οικονομικού παραγωγικού στιγμών καθώς έχει και μια μέτρια βάση. Επίσης το μάρκετινγκ είναι ένας όχι και τόσο αναπτυγμένος κλάδος στις ελληνικές επιχειρήσεις. Παρ' όλα αυτά λόγω οικονομικής κρίσης το εισόδομα του κατανοητή έχει μεωθεί αρκετά και το πού δαπανάνε οι κατανοητές τα χρήματα τους το σκέφτονται πολύ περισσότερο τώρα που τα χρήματα τους είναι περιορισμένα. Άρα οι εταιρείες καλούνται και θεωρηθούν να αναπτύξουν πολύ ανταγωνιστικά χρήματα μάρκετινγκ για να μπορούν να έχουν έναν μεδίδιο της αγοράς που να τους ξεασφαλίζει μια βιωσιμότητα και μια κερδοφορία εν μέσω οικονομικής κρίσης. Επίσης θεωρείται από κάποιος πολύ στεκευμένος τμήμα γιατί εστιάζει περισσότερο στο μάρκετινγκ αν και εγωματικά τέτοιο δεν ισχύει και τόσο καθώς δίνει γνώση και σε άλλα αντικείμενα και θεωρείται ίσως λίγο πιο θεω θεωρητικής ή στατιστικής. Αυτά από μένα. Για περισσότερη ερωτοφορία την μπορείτε να βρείτε στο site της Βολής και στο κανάλι του YouTube και να θυμάστε ότι εν τέλειο ό,τι κάνετε να αποφάσιστε να σπουδάσετε, στο τέλος όλα είναι θέμα μάρκετινγκ. Ευχαριστώ πολύ.