Γονιδιώματα προκαρυωτικών οργανισμών, Μεταγονιδιωματικά προγράμματα, Γονιδιώματα ευκαρυτικών οργανισμών, Συνολική Γονιδιωματική Ανάλυση της Βιοποικιλότητας: Σήμερα σας μάτσεψε όλους εδώ πέρα για να πούμε σχετικά με την εργασία που θα πρέπει να καταθέσετε. Όπως έχουμε πει επανειλημμένα και θα το πούμε άλλη μία φορά, σκοπός κάθε μαθήματος είναι αν μπορεί να δίνει και μια πρακτική προσέγγιση σε αυτό το οποίο κάνουμε στη θεωρία. Το μήνυμα που έχουμε πει είναι ότι όλα αυτά είναι σχετικά με την εργασία που θα πρέπει να καταθέσετε. Είναι αν μπορεί να δίνει και μια πρακτική προσέγγιση σε αυτό το οποίο κάνουμε στη θεωρία. Το μάθημά μας ασχολείται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό με γονιδιώματα και σε ένα αρκετά μικρότερο βαθμό με γενετική και διαχείριση πληθυσμών. Όσον αφορά το κομμάτι της γενετικής και διαχείρισης πληθυσμών, το κάνετε πρακτικά, το προσεγγίζετε, με τη βοήθεια των εργαστηριών που κάνετε πάνω σε τι ή στην ηχνηλασιμότητα. Όσον αφορά τα γονιδιώματα, δεν μπορούμε να κάνουμε γονιδιώματα προφανώς, άρα λοιπόν αυτό που μπορείτε να κάνετε όμως είναι να γράψετε μια εργασία σχετικά με γονιδιώματα. Η εργασία που θα γράψετε είναι κάτι πολύ απλό. Σκοπός αυτής της εργασίας, ο σκοπός έχει, αυτά θα τα βάλω και στο moodle, οπότε δεν υπάρχει λόγος να τα γράφετε, άμα θέλετε κάτι να σημειώσετε το σημειώνετε. Πολλά από αυτά τα πράγματα που θέλω εγώ για την εργασία είναι απλά και γενικά. Κάποιες είναι συγκεκριμένα για την εργασία. Έτσι λοιπόν θεωρώ ότι αν και γενικά έχετε αρχίσει και βελτιώνες τις σχέσεις με τα περίσσινα έτη, έχετε μάθει πολύ περισσότερο να κάνετε εργασίες, παρόλα αυτά κάποια πράγματα καλώνετε, επαναλαμβάνετε ώστε όταν πια φτάσετε και θέλετε να κάνετε ένα μεταπτυχιακό, να είστε έτοιμοι για όλα αυτά τα πράγματα. Ο σκοπός λοιπόν αυτής της εργασίας, η γενική σκοπή, η ησυχία παιδιά, είναι θέλω πρώτα από όλα να μπει σε μια δικασία να ψάξετε. Έτσι καλύτερα ψάχνετε του κόσμου τα πράγματα, τώρα θα ψάξετε για κάποια γονιδιώματα. Το δύσκολο για εσάς είναι, κάτσε βρε Παύλο κάπου, το δύσκολο για εσάς είναι κάποια φορά και εδώ δεν το ξέρετε πολλές φορές, είναι έχετε μια πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα πληροφορίας και θέλετε από αυτή την πληροφορία να βρείτε συγκεκριμένα πράγματα και να κρατήσετε. Άρα λοιπόν εκεί θέλει μια κριτική σκέψη, η οποία πια δεν είναι τίποτα τρελό αυτό που θα σας ζητήσω, είναι συγκεκριμένα πράγματα και θα σας πω ακριβώς το πράγμα είναι αυτά τα οποία θα ψάξετε. Θα ψάξετε λοιπόν μια βιβλιογραφία, θα βρείτε μια εργασία που είναι σχετική, θα μάθετε να βρείτε τα σημαντικά της σημεία και αυτά θα πρέπει να τα γράψετε σε μια εργασία σε τρεις σελίδες. Το βασικό σε αυτό που θέλω να κάνετε επίσης, και το οποίο εκεί ίσως διαφοροποιούμε από τις συνηθισμένες εργασίες που έχετε κάνει μέχρι τώρα, είναι ότι είμαι πολύ αυστηρός όσον αφορά το πρότυπο αυτής της εργασίας. Είναι ένας τρόπος πρώτα απ' όλα να είμαι και ίσως απέναντι σε όλους σας. Από τη στιγμή που σας έχω δώσει ένα συγκεκριμένο πρότυπο, δεν βαθμολογίστε με βάση άμα το έκανα πιο ωραίο ή λιγότερο ωραίο, το πρότυπο είναι συγκεκριμένο. Άρα λοιπόν αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι η πληροφορία, το περιεχόμενο, όχι η ομορφιά αυτού του πράγματος. Και γιατί το κάνω αυτό το πράγμα σχετικά με το πρότυπο. Το κάνω γιατί θέλετε να υποβάλετε ένα πρόγραμμα ερευνητικό κάποια στιγμή στο μέλλον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη Γιεγέτση, στη Γενική Γραμματή Ερεύνηση και Τεχνολογίας, στη Μπαβέτ, σε οτιδήποτε τέλος πάντων. Πάντα όταν αποβάλετε πρόγραμματα χρειάζεται να ακολουθείτε ένα πρότυπο που σας λένε μισή σελίδα θα είναι η περίληψη, τρεις σελίδες θα είναι το κυρίως κείμενο, μία σελίδα θα είναι το αντίκτυπο για την κοινωνία αυτού του πρόγραμματος. Άρα λοιπόν θέλω να σας βάλω σε μία τέτοια λογική ότι όταν γράφουμε κάτι πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανόνες. Και ειδικά στην Ελλάδα το έχουμε μεγάλο πρόβλημα να ακολουθούμε κανόνες. Έτσι λοιπόν γίνομαι εγώ λίγο σπαστικός, θα με συγχωρέσετε για να μπορέσετε εσείς να μάθετε να ακολουθείτε κάποιους κανόνες. Και μέσα από αυτούς τους κανόνες που θα πρέπει να μάθετε να ακολουθείτε είναι και να σέβεστε το χρονοδιάγραμμα. Επίσης είναι κάτι που στην Ελλάδα δεν το κάνουμε συνήθως, αλλά τουλάχιστον όσον αφορά αυτή την εργασία είμαι αυστηρός, δηλαδή υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέχρι πότε θα την καταθέσει στην εργασία. Θα σας τα πω όλα. Αυτά είναι τα γενικά. Από κει και πέρα, ειδικά για αυτή την εργασία, αυτή η εργασία σας βάζει σε μία διαδικασία. Θα διαβάσετε μια εργασία γεγονιδίωμα, οπότε ηκόπιστας τόσο καιρό που έρχεστε, παρακολουθείτε το μάθημα, συζητάτε, κάνετε απορίες κτλ. θα ανταποκριθούν να σας είναι πιο εύκολο όσοι ερχόσασταν να δείτε πόσο πιο εύκολα θα καταλάβετε αυτή την εργασία. Θα δείτε όρους, θα παιδευτείτε, σίγουρα θα παιδευτείτε. Και επίσης σίγουρα θα βρείτε πράγματα που δεν θα καταλαβαίνετε. Δεν είναι πρόβλημα αυτό το πράγμα, μην χαθείτε σε αυτό. Και εγώ να μου δώσετε μια εργασία για next-generation sequencing transcriptome of 1000 individuals κτλ. οτι εγώ θα τα καταλάβω όλα σε μια εργασία. Το σημαντικό για εσάς είναι να μάθετε να κρατάτε τις βασικές πληροφορίες, έτσι στο κάτω κάτω βασικές πληροφορίες ζητάω από εσάς. Δεν θα σας ζητήσω να μου πείτε αναλυτικά πώς πήραν τους κλόνους, σε τι συγκεκριμένα πλασμίδια το κάνανε, με τι συγκεκριμένα software το ετοιμάσανε, πώς δούλεψε το software. Μπορείτε να μου πείτε δύο ή τρία πράγματα, αλλά αναλυτικά δεν θα σας ζητήσω να ξανακάνετε την εργασία από την αρχή. Άρα λοιπόν μην τρελένεστε με αυτά που δεν ξέρετε. Το σημαντικό να σας μείνουν πέντε βασικά πράγματα, τα οποία βασικά πράγματα στα γωνιδιώματα, στα μαθήματα μέχρι τώρα τα έχουμε πει. Και για όσο δεν ήσασταν στα μαθήματα, στις σημειώσεις επίσης υπάρχουν. Άρα λοιπόν δεν θα παιδευτείτε τόσο πολύ. Και με αυτή τη διαδικασία θα σας είναι πιο εύκολο να κατανοήσετε και ότι έχουμε πει και μέχρι τώρα. Άλλο να ακούτε μόνο, παθητικοί δέκτες και άλλο να πρέπει μετά να τα γράψετε κι εσείς και να καταλάβετε λίγο παραπάνω τι γίνεται. Άρα σας βοηθάει αυτή η εργασία στο να καταλάβετε καλύτερα τη θεωρία ώστε να την κατανοήσετε και να γίνει κτήμα σας. Αυτή είναι η στόχη. Πώς θα το κάνετε λοιπόν αυτό είναι, είμαι πολύ αναλυτικός γενικά στις πληροφορίες που θα σας δώσω, οπότε δεν θα παιδευτείτε καθόλου για να βρείτε. Άρα ακόμα και το πώς θα ψάξετε στο ίντερνετ θα σας το δώσω. Άρα λοιπόν ξεκινάτε από το NCBI. Λοιπόν έριξα στο NCBI, το δείχνω και στην παρουσίαση, θα έρθείτε στο genome, θα πατήσετε το search και θα μπείτε εδώ πέρα. Το πιο καλό είναι να ανοίξετε το browse by organism, οπότε θα σας βγάλει εδώ. Ταυτόχο να σας δείχνω ότι τα λέω και εδώ πέρα, τα λέω και στην παρουσίαση. Πατάτε το search, σας βγάζει το browse by organism, πατάτε εκεί πέρα και μπαίνετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Εδώ απλώς φαίνεται καλύτερα, εντάξει. Από εδώ και πέρα, όπως βλέπετε, έχει του κόσμου τους οργανισμούς πάνω στους οποίους μπορείτε να κάνετε μια εργασία. Βέβαια δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα, δεν υπάρχουν 30.000 προκαριώτες, θα υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί. Σίγουρα αυτό που θέλω από σας είναι, για να γράψετε μια εργασία, πρέπει να υπάρχει αυτό το γωνιδίωμα ολοκληρωμένο. Και ποιος είναι ο τρόπος να είστε σίγουροι ότι είναι ολοκληρωμένο το γωνιδίωμα, πέρα από να πατήσετε εδώ πέρα complete, έστω και chromosome, γιατί δεν είναι δεδομένο ότι, όπως έχουμε πει πανηλυμένα, ένα γωνιδίωμα δεν απαραίτητο είναι τέλειο, τέλειο, τέλειο, γιατί υπάρχουν και πολλά gaps. Άρα λοιπόν δεν θα βρείτε κι εύκολα ένα τέλειο γωνιδίωμα. Ένας άλλος τρόπος, για να είστε σίγουροι ότι έχετε πληροφορίες για να γράψετε για ένα γωνιδίωμα, ποιος είναι, πέρα από αυτό που βλέπετε εδώ πέρα, τι πιστεύετε ότι θα χρειάζεται να ξέρετε, πέρα από αυτό, τι άλλο θα χρειάζεται να ψάξετε, για να είστε σίγουροι. Να υπάρχει εργασία για το γωνιδίωμα, δηλαδή από κάπου πρέπει να ξεκινήσετε. Μπορεί να σας λέει εδώ πέρα ότι είναι συναρμολογημένο το γωνιδίωμα και να υπάρχουν πληροφορίες, αλλά άμα δεν μπείτε μέσα σε αυτό το γωνιδίωμα να δείτε ότι υπάρχει και μια εργασία, τότε πρέπει να ξεκινήσετε από μια εργασία. Άρα λοιπόν, έρχεστε εδώ, για παράδειγμα, πατάτε εδώ πέρα σε ένα συγκεκριμένο είδος, και τι βλέπετε όταν μπείτε σε αυτή τη συγκεκριμένη νηστοσελίδα αυτού του συγκεκριμένου του είδους, το πιο σημαντικό που πρέπει να ψάξετε όταν το βρείτε αυτό είναι να υπάρχει publication. Και αυτό το publication που λέει εδώ πέρα να είναι σχετικό με γωνιδίωμα, γιατί μπορεί κάποιες φορές να υπάρχει μια εργασία που να μην έχει σχέση με το publication. Όταν λέει όμως whole genome analysis reveal genetic instability του τάδια είδους, τι λέει αυτό δηλαδή ότι υπάρχει το γωνιδίωμα. Άρα λοιπόν, η εργασία υπάρχει και αυτό το είδος, θα πατήσετε, σας βγάζει το PubMed, πατάτε και εδώ πέρα, πατάτε και εκεί πέρα και θα βγει εργασία, τέλος πάντων θα βγει κάτι άλλο. Μετά τι χρειάζεται να κάνετε να διαβάσετε εργασία. Εντάξει, μετά θα σας πω και άλλα πράγματα. Άρα αυτή είναι η δικασία που χρειάζεται να κάνετε. Τίποτα άλλο δεν χρειάζεται αρχικά για να βρείτε, αλλά παρόλα αυτά θέλω κάποια πράγματα να προσέξετε. Ένας τρόπος για να δείτε τι γίνεται είναι, εδώ πέρα, αυτό που θέλω είναι, συγγνώμη λίγο, βλέπετε εδώ πέρα, ένα πράγμα που θέλω να προσέξετε είναι, θα καταλάβετε αν υπάρχει ολοκληρωμένο το γωνιβήμα από εδώ. Βλέπετε στα χρωμοσώματα, άμα δεν υπάρχει καμιά κατάθεση σημαίνει ότι σίγουρα δεν υπάρχει πληροφορία. Άρα μην ξεκινήσετε να ψάχνετε σε γωνιδιώματα στο οποίο δεν υπάρχουν χρωμοσώματα. Να υπάρχει κάποια κατευθεμένη αλληλουχία. Ένας τρόπος δηλαδή να μην ψάχνετε τυχαία. Ένας άλλος τρόπος επίσης είπαμε είναι να βγάλετε καλύτερα τα context, οπότε να ψάξετε τουλάχιστον γωνιδιώματα από scaffold και πάνω, που σημαίνει ότι υπάρχει ήδη μια κάποια ιεράρχηση και κάποια συναρμολόγηση όσον αφορά αυτά τα γωνιδιώματα. Και κάτι άλλο το οποίο λίγο θα σας παιδέψει, αλλά είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι ότι εσείς έχετε γράψει με εσείς την εργασία και δεν την έχετε πάρει από κάποιον από τα προηγούμενα έτη. Δεν θα κάνετε εργασία για είδος το οποίο έχει κάνει κάποιος στα προηγούμενα έτη. Και πώς θα το ξέρετε αυτό το πράγμα. Εσείς δεν μπορεί να το ξέρετε αυτό το πράγμα, το ξέρω εγώ όμως και σας το βάζω εδώ πέρα. Εδώ υπάρχει αναλυτικά και αλφαβητικά στο moodle, σας έχω βάλει τα ίδια τα οποία έχει γίνει η εργασία. Άρα λοιπόν όταν μπείτε εδώ στο moodle θα δείτε ότι υπάρχει μια λίστα με καμιά 400 είδη. Για προσέξτε λίγο εδώ. Πόσα λέει εδώ πέρα για προκαριώτες ότι υπάρχουν γωνιδιώματα, 29.000. Και εγώ δεν σας αφήνω να κάνετε εργασία στα 400, τι κακός που είμαι. Ναι, περιμένετε, περιμένετε να τελειώσω λίγο και μετά, εντάξει. Άρα λοιπόν θα σας το πω και αυτό για να μην παιδεύεστε, τι χρειάζεται να κάνετε. Θα έρχεστε εδώ πέρα, βλέπετε το είδος που θα σας ενδιαφέρει, που έχει και το χρωμόσουμα. Έχετε δίπλα και το παραθυράκι από το moodle, βλέπετε ας πούμε. Άσε το butter pasteurianus 828303. Υπάρχει εδώ? Όχι, υπάρχει το 386b. Άρα δεν υπάρχει, άρα μπορώ να το κάνω. Τόσο πολύ θα σας παιδέψω, τόσο κακός είμαι. Εντάξει, με μια τέτοια σύγκριση κατευθείαν το βρίσκετε και δεν παιδεύεστε. Δίπλα δίπλα θα το βάλετε το παράθυρο, πες τέρια. Πρέπει να προσέξετε να κάνετε προκαριώτες. Όχι, μπορείτε να κάνετε. Απλώς ξεκινάμε από τους προκαριωτικούς, για να πούμε στον λόγο ότι είναι 29.000. Εντάξει, ευκαριώτες είναι 17-70 υποτίθεται, αλλά όπως βλέπεις στις περισσότερες περιπτώσεις χρωμοσώματα και τα λοιπά δεν υπάρχουν. Άρα δεν θεωρώ ότι είναι τόσο πολύ. Βλέπεις, δηλαδή, χρωμοσώματα εδώ πέρα δεν υπάρχουν καθόλου. Άρα μπορεί και να μην έχετε εύκολα ευκαριώτες. Μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε. Μην κάνετε ιούς, εκτός άμα θέλετε να κάνετε τους μεγάλους κυταροπλασματικούς ιούς, γιατί έχουν 10 γονίδια, 15 γονίδια. Τι θα βρείτε να γράψετε για έναν ιό με 15 γονίδια και με ένα γονιδίωμα τόσο όλο και όλο. Δεν θα βρείτε πράγματα εύκολα. Για πρώτη φορά φέτος, αυτό που θα σας επιτρέψω να κάνετε, που δεν το έχω επιτρέψει μέχρι τώρα, επειδή πια μπορείτε να κάνετε εργασίες, βάλλον βρίσκεται πολλές εργασίες, ο οποίες δεν κάνουν αλληλούχηση ενός γονιδιώματος, αλλά κάνουν πολλά είδη ταυτόχρονα. Και μετά, άμα βρείτε αυτή την εργασία, θα παιδεύεστε να ψάξετε, να βρείτε πληροφορίες μόνο γι' αυτό το είδος, γιατί πάντα τώρα πια αρχίζουν και βγαίνουν πολλές εργασίες συγκριτικοί γονιδιωματικοί. Όπως σας υπερθυμίζω, χθες όσοι ήσασταν στο μάθημα, φέτος βγήκε μια εργασία στο Nature, αυτό που σητούσαμε, για σύγκριση πέντε διαφορετικών ειδών που τα κυκλύνται στην Αφρική. Εντάξει? Το λέγαμε χθες στο μάθημα. Τώρα, να πάτε να κάνετε αλληλούχηση σε ένα από αυτά τα πέντε τα είδη, να συζητήσετε, ας πούμε, είναι δύσκολο. Μπορείτε να κάνετε, όχι αλληλούχηση του γονιδιώματος αυτού του είδους, αλλά αλληλούχηση των γονιδιωμάτων αυτών των πέντε ειδών. Εντάξει? Δεν έχω τέτοιο θέμα. Για να σας διευκολύνω το κάνω και αυτό. Έγινε? Λοιπόν, να δούμε, άμα ξέχασα κάτι στα γενικά. Άρα έρχεστε εδώ πέρα, επιλέγετε μέχρι και Scaffold, αυτά είναι τώρα η παρουσίαση. Μέχρι και Scaffold καλύτερα, να μην υπάρχουν κενά εδώ πέρα στα χρωμοσώματα. Μπαίνετε σε αυτό το συγκεκριμένο το είδος, ψάχνετε να υπάρχει αυτή η εργασία. Το επαναλαμβάνω τώρα, τι είπαμε. Μπορεί να είναι εδώ πέρα, μπορεί να πάτε και ευχαριότη. Βλέπετε, εδώ πέρα είναι το Giant Panda, το Panda. Μπαίνετε σε αυτό το site, κατεβάζετε και διαβάζετε την εργασία. Έγινε? Άμα δεν βρείτε την εργασία κατευθείαν από εκεί πέρα, μπορείτε πάντα να την ψάξετε από το Healink. Περίμενε λίγο, ωραία, ναι. Αυτή η εργασία δεν είναι δυνατό, μπορεί να την διαβάει. Ας πάντως είναι για κλίμα που δεν μπορείς να βρεις. Για εξόνια, για έξω, σπάνια θα βρεις. Μπορεί να σου λέει η εργασία ότι δεν κάναμε ολόκληρο το γονιδί μου, ότι υπάρχουν gaps. Ε, οκ, λογικό είναι αυτό. Αυτό που λέγαμε, το ανθρώπου το γονιδί μου και ακόμα έχει gaps. Θα βρείτε εσείς ολοκληρωμένο πλήρος γονιδί, αλλά σε προκαρυώτης μπορεί και να βρείτε. Έτσι κι αλλιώς, αυτό που θέλα από εσάς είναι να μου τη γράψετε και αυτή την εργασία στην οποία βασίζεστε, τη βασική εργασία. Από τον τίτλο και μόνο, φαίνεται αν η εργασία είναι γονιδιωματική εργασία, γιατί κατά καιρού, σπάνια βέβαια, έχω δύο εργασίες, οι οποίες βασίζονται αλληλούχηση και ταυτοποίηση ειδών με βάση το 16S γονίδιο. Αυτό δεν είναι γονιδιωματική. Αλλά πάνω σε αυτή, δυστυχώς, ο φοιτητής βασίστηκε να προσπαθήσει να γράψει εργασία γονιδίωμα. Εκεί ήταν εκτός θέματος. Αλλά οι εργασίες γονιδίωμα, εκεί όλοι σας πανέξυπνίστε. Όλοι σας, δεν το συζητάω. Άρα, λοιπόν, αυτό, άμα δεν το καταφέρετε, δεν επειδή είναι δύσκολη εργασία, όλοι σας κανονικά πρέπει να πάρετε το 100%. Δεν θα το καταφέρετε, γιατί δεν ασχοληθήκατε πάρα πολύ και φαίνεται αυτό το πράγμα. Δηλαδή, αυτά που σας ζητάω είναι απλά. Να συνεχίσω σε αυτά που σας ζητάω ή θέλετε να κάνετε κάποια ερώτηση. Άρα, τι σας ζητάω και θα δείτε μετά και το πρότυπο. Θέλω το είδος ή τα είδη πια που μπορεί να κάνετε την εργασία. Εντάξει, είπαμε μπορεί να κάνετε συγκριτική γονιδιωματική. Φωτογραφίες του οργανισμού. Ταξινόμηση θέλω να βάλετε. Επιστημονική ομάδα, η οποία έχει ασχοληθεί με αυτό. Εδώ πέρα θέλω λίγο να προσέξετε. Μπορεί να υπάρχουν και 100 ονόματα. Δεν θέλω και τα 100 ονόματα. Θα βάλετε τα δύο βασικά εργαστήρια. Το πρώτο και το τελευταίο, για να μην πεδευόμαστε. Άμα έχει 100 ονόματα, δεν θέλω να βάλετε και τα 100 ονόματα. Η σημασία για εμένα δεν είναι να βάλετε 100 ονόματα. Απλώς να μπείτε στη δικασία ποιο πανεπιστήμιο ήταν αυτό που δούλεψε για να βγάλει αυτό το γονιδίωμα ή ποιο βασικό πανεπιστήμιο δούλεψε. Όχι ονόματα. Επιστημονική ομάδα. Γι' αυτό με αυτή την λογική το έχω πάλι. Ποια ερευνητικά κέντρα δουλέψανε. Πληροφορίες γενικές για το είδος. Να το γράψω καλύτερα εδώ πέρα. Πληροφορίες για τη βιολογία του είδους. Όχι για το γονιδίωμα, για τη βιολογία. Εντάξει. Σε τι θερμοκρασία ζει, τι τρώει, τέτοια πράγματα του είδους. Ευχαριστώ. Επιστημονική ομάδα. Ας γράψω δύο ινστιτούτα και θα καταλάβετε. Εντάξει, τα δύο βασικά ινστιτούτα. Το πρώτο και το τελευταίο. Με ποια τεχνική αλληλούχησης έγινε. Hold genome sequencing, shotgun sequencing, hierarchical sequencing. Αυτά είναι σημαντικά να τα βρείτε. Τι κλονοποίησης κάνανε επίσης, τι φορτίες κλονοποίησης χρησιμοποιήσαν. Αυτά θα τα βρείτε. Μέγεθος του γονιδιώματος, αριθμός χρωμοσομάτων που υπάρχουν, αριθμός γονιδίου με γνωστή λειτουργία ή όχι, αριθμός non-coding RNAs, small non-coding RNAs. Αριθμός ποσοστό μοναδικών περιοχών, ποσοστό επαναλαμβανόμενων περιοχών, μεταθετά στοιχεία, αναλυτικές πληροφορίες για το γονιδίο με το οποίο δεν μπορώ να σας πω εγώ τι θα είναι, θα διαβάσετε την εργασία και θα το βρείτε. Έγινε. Και μετά, αυτό είναι τα αποτελέσματα αυτά τα κομμάτια και μετά συζήτηση. Ποιο είναι το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο ή άμα δεν μπορείτε να βρείτε το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο, συγκριτική γονιδιωματική. Αλλά το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο, όχι γενικά μας ενδιαφέρει να δουλέψουμε με αυτό το είδος επειδή προκαλεί ασθένειες. Το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο από την άποψη του γονιδιώματος, γιατί επιλέξαμε να δουλέψουμε με αυτό το γονιδίωμα. Έγινε. Και στο τέλος θέλω την εργασία της δημοσίευσης πάνω στην οποία βασιστήκατε για να μπορώ να τσεκάρω και εγώ πού βασιστήκατε για να μπορέσετε να γράψετε αυτή την εργασία. Και όλα αυτά τα θέλω αυστηρά σε τρεις σελίδες. Τι εννοώ λοιπόν αυστηρά σε τρεις σελίδες. Το πρότυπο το οποίο θα ακολουθήσετε είναι αυτό. Είναι αυστηρό πρότυπο, δεν θα το αλλάξετε για να είμαστε όλοι οι ίδιοι. Άρα, ξεκινάς έτσι, η πρώτη σελίδα βασικά μια φωτογραφία, δεν είναι και τίποτα ιδιαίτερο. Ανάλφουγον ιδιώματος του είδους, πείτε μου ποιο είδος, μην μου το αφήσετε έτσι, το έχω δει και αυτό. Μία με δύο εικόνες του είδους. Το όνομά σας, αριθμός ειδικού μητρώου, Θεσσαλονίκ 2014 τελείωσε η πρώτη σελίδα. Βλέπετε, ακριβώς σας έχω βάλει και αρίθμηση των σειρών, άμα θέλετε κρατήσετε την, άμα θέλετε βγάλτε την, για βοήθεια την έχω αφήσει. Το είδος, η τα είδη, η ταξινόμηση, οι πληροφορίες για τη βιολογία του είδους. Οι πληροφορίες για το γονιδίωμα, η επιστημονική ομάδα, τα βασικά ινστιτούτα, όχι τα όνομα των εργηντών, εδώ τα λέω αναλυτικά δηλαδή. Οι μέθαδοι αλληλούχης, αυτό είναι τα υλικά και μέθαδοι μπορούμε να πούμε. Πώς ολοκληρωμένο είναι το γονιδίωμα, πώς ακόντιξ, ποιος τρόπος αλληλούχης χρησιμοποιήθηκε, πότε ολοκληρώθηκε, άμα τα βρείτε. Και μετά αποτελέσματα. Εδώ, είναι η πρώτη χρονιά που το άλλαξα επίσης, γιατί μέχρι τώρα σας έλεγα μπορείτε να βάλετε και πίνακες και εικόνες και τα λοιπά. Και τελικά καταλήγαμε, η μισή να βάζετε έναν πίνακα μια εικόνα και να μην γράφετε τίποτα. Οπότε, τώρα θέλω κείμενο, αυστηρά κείμενο, 30 σειρές με αποτελέσματα, τα ίδια πράγματα που σας είπα ακριβώς που θέλω. Δεν θέλω εικόνες εδώ πέρα, δεν θέλω πίνακες, θέλω κείμενο. Βλέπετε ακριβώς έχω αφήσει 30 σειρές και μετά άλλες 20 σειρές συζήτηση. Συμπεράσματα για το γονιδίωμα του είδους ή των ειδών, συγκριτική γονιδιωματική. Εντάξει, ποιο είναι το ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτού του γονιδιώματος. Εργασία δημοσίευση του γονιδιώματος, απαραίτητη. Εδώ πέρα επίσης, θέλω να μου γράψετε τη βιβλιογραφία, πάλι είμαι παράξενος, γερνάω και παραξενεύω, θέλω να μου βάλετε τη βιβλιογραφία έτσι ακριβώς όπως σας έχω γράψει και αυτή τη βιβλιογραφία, δηλαδή να ακολουθήσετε αυτό το συγκεκριμένο το πρότυπο της βιβλιογραφίας. Τι το κάνω αυτό, για να είμαι παράξενος, ναι, αλλά και πέρα από αυτό, γιατί κάθε εργασία όταν θέλετε να γράψετε, η κάθε εργασία έχει το δικό της τρόπο βιβλιογραφίας. Άλλο τρόπο γράφει στη βιβλιογραφία στο nature, άλλο τρόπο γράφει στο science. Εκεί πέρα, δυστυχώς, ως επιστήμονες ερευνητές, σας πρίζουμε στη λεπτομέρεια και σας λέμε, αφού το nature είναι έτσι, έτσι πρέπει να τη γράψετε στη βιβλιογραφία. Άρα, λοιπόν, σας βάζω σε μια λογική επίσης, ότι πρέπει να ακολουθήσω αυτό το συγκεκριμένο τρόπο που μου ζητάει ο εγκληρωτικός ίκος. Εντάξει, άρα, λοιπόν, αυτό θέλω να κάνετε. Θέλω να μου γράψετε μόνο το πρώτο όνομα του ερευνητή. Αρχικά, et al., υπόλοιπη παρένθεση, 2005 κλείνει παρένθεση τελεία. Ο τίτλος της εργασίας, όχι κεφαλαί έτσι όπως είναι, τελεία, ο τίτλος του περιοδικού, όχι italics κανονικά, το volume του τεύχους κόμμα pages. Και άμα δεν έχει, επειδή μπορεί να είναι το plus one και δεν έχει pages, γράψτε μόνο τον κωδικό της εργασίας εκεί δίπλα. Εντάξει. Άμα θέλετε να βάλετε κι άλλη βιβλιογραφία, βάλετε από κάτω άμα σας χωράει, δεν έχω θέμα. Άμα διαβάζετε κι άλλα πράγματα, καλό για σας είναι, βάλετε το. Εμένα με ενδιαφέρει να έχει μία βιβλιογραφία. Δεν θα σας βάλω περισσότερους βαθμούς αν μου βάλετε 10 βιβλιογραφίες ας πούμε. Εντάξει. Και η εργασία θα είναι γραμμένη σε γραμματοσυρά Times New Roman, μέγεθος 12, απλή γραφή, πλήρη στίχη σε μονοδιάστημα. Επίσης θα δίνω όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Το ξέρω ότι γίνομαι σπαστικός, αλλά έτσι πρέπει να δουλεύετε όταν δουλεύετε και οποιοδήποτε πρόγραμμα θέλετε να υποβάλετε. Σας βάζω συξασκό σε αυτή τη λογική. Έγινε. Και άμα δεν ακολουθείτε αυτή τη λογική, τότε θα σας βαθμολογώ αρνητικά. Και επίσης θέλω τρεις σελίδες. Δεν θέλω πέντε σελίδες, δεν θέλω τρεις ήμισης σελίδες, θέλω τρεις σελίδες. Τι άλλο. Δίπλα ακριβώς το καθένα από αυτά και δεν φαίνεται, σας λέω, και πόσους βαθμούς αντιστοιχούν. 10 βαθμούς, 20 βαθμούς, άμα τα θρύσεις όλα αυτά, βγαίνει 100. Δηλαδή, είμαι λίγο αυστηρός σχετικά με τη λεπτομέρεια, αλλά όλοι σας πρέπει το 80% να το πιάσετε. Δεν είναι τίποτα. Είναι ένας βαθμός συνολικά. Λοιπόν, να τελειώσω λίγο πέντε πράγματα και μετά. Όπως σας είπα, για να μην υπάρχει περίπτωσης κατάδυσης εργασίας και το ίδιο ίδιος, πρέπει να ελέγξετε στο moodle ότι κάποιος ευητής δεν έκανε εργασία, σας έδειξα πού. Και θα πρέπει να έρθετε στο μάθημα ή στο εργαστήριο και να κατοχερώσετε το είδος σας συγκεκριμένη λύση που θα έχω εγώ μαζί μου. Άρα θα έρθετε και θα γράψετε δίπλα στο όνομά σας το είδος. Δεν θα μου στέλνετε email γιατί δεν μπορώ εγώ να μου στέλνετε email να ψάχνω έκανε ο Παπαδόπουλος σε αυτό το είδος που θέλει ο Παπαδόπουλος. Έχει κάνει κάποιος όλος. Α, έχει κάνει. Στείλε Παπαδόπουλο email, βρέσαι ένα άλλο είδος. Δεν είναι δουλειά μου να το κάνω αυτό το πράγμα, εντάξει. Θα έρθείτε, θα το ελέγξετε. Αυτό που επίσης μπορώ να κάνω για να μπορείτε να βλέπετε, θα κάνετε δύο πράγματα. Θα μου γράψετε το είδος στη λίστα ή για να είμαστε ακόμα πιο σιγουροί ότι δεν θα υπάρχουν προβλήματα μεταξύ σας. Έχω βάλει εδώ πέρα, έχω ανοίξει ένα φόρουμ ας πούμε συζήτησης, κατοχύρωση είδους για την εργασία. Μπαίνετε στο είδος εδώ πέρα. Και θα γράψετε, αυτό είναι ένας άλλος ας πούμε από τη βιβλιοθήκη. Θα έρθείτε εδώ πέρα και θα γράψετε και το δικό σας το είδος. Άρα, λοιπόν, ο καθένας από εσάς θα φύγει από εδώ κάτω να γράψει το είδος, να γράψει το είδος, να γράψει το είδος. Και θα μπορείτε να συγκρίνετε να πάει σε στιγμή ποιος άλλος το έχει κάνει. Εντάξει, δηλαδή συγκρίνετε με όλα τα προηγούμενα τα είδη και βλέπετε μετά, άμα είστε ok, έρχεστε και εδώ πέρα να τεκάρτετε αν κάποιος άλλος της συμφυτητής σας το έχει ελέγξει. Αφού βρείτε το είδος σας, το κατοχυρώνετε εδώ πέρα και μετά έχετε να το γράψετε και στη λίστα, να το έχω και στη λίστα. Ναι, θα γράψετε από κάτω, θα κάνετε απάντηση και θα μπορέσετε να γράψετε και εσείς. Να το, εδώ πέρα, θα έρθεις πρώτη, θα γράψεις το είδος σου και φαίνεται ποιος το έκανε πρώτος, όποιος προλάβει. Έχετε 28.500 είδη, δηλαδή μην τρελαθούμε κιόλας, δηλαδή τι να πω άλλο. Όχι 28.500, 40.000 είδη για να κάνετε, δηλαδή τόσο πολύ πια όλοι σας. Ε, δεν είναι ολαπίνη, εντάξει είναι 15.000, δεν σου φτάνουνε. Λοιπόν, να τελειώσουμε λίγο. Πληροφορίες, σας έχω το πρότυπο στο moodle, θα το δείτε, θα το σώσετε σε μορφή pdf για να μου το στείλετε, σε pdf το θέλω. Το όνομα του αρχείου που θα το στείλετε, θα βάλετε το όνομά σας στο επίθετό σας 2014.pdf. Μην μου στείλετε εργασία 30 φιλίδες 2014.pdf, εντάξει το έχω δει κι αυτό. Έγινε. Το δικό σας επίθετο θέλω, να μην ψαχνόμαστε. Η εργασία θα κατατεθεί στο moodle μέχρι ένα μήνα από τώρα. Πόσο σας πιέζω, πότε θα προλάβετε. Έχετε τόσα, ένα μήνα. Γιατί πέντε, γιατί είναι η εργάσιμη μέρα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση τα θέλει τα προγράμματα μέχρι τις δύο η ώρα το μεσημέρι. Εγώ σας δίνω και τρεις ώρες παραπάνω. Έτσι κι αλλιώς, μετά τις 19 Δεκεμβρίου ημέρα Παρασκευή, όλοι σας θα την κάνετε να πάτε στα σπίτια σας. Και δεν νομίζω ότι είναι το Σαββατοκύρικο. Χάρη σας κάνει να γυρίσετε στο σπίτι σας και να μην χρειάζεται να ασχολείστε με την εργασία. Να πάτε να φάτε μελομακάρονα και να πιείτε. Λίγο ησυχία, θα σας δείξουμε. Ησυχία λίγο. Έχω κι άλλη έκπληξη. Πάω παρακάτω, συνεχίζω. Αυτό το ξέρετε, το mood θα δείτε, παρουσιάσει πρόγραμμα μαθήματος απορίες και καταθέτε την εργασία και η έκπληξη. Εξετάζει το εργαστηρίο, πότε θα δώσετε, να ξέρετε από τώρα. Άμα το αφήσω σε εσάς, πότε θα αποφασίσετε να γράψετε εργαστήρια, δεν μπορείτε να συμβεί ποτέ. Για πες. Τι δίνετε, συγγνώμη. Τι δίνετε πιο πριν. Τι έχετε, Δευτέρα πρωί. Να σας πω, να σας πω λίγο, κάντε ησυχία. Κάντε λίγο ησυχία. Η αλήθεια είναι ότι θα διαβάσετε πάρα πολύ γι αυτά τα εργαστήρια. Δηλαδή, πότε να προλάβετε, έχετε ένα μήνα από τώρα να προετοιμαστείτε αυτά τα εργαστήρια και σας πιέζω πάρα πολύ. Θα σας χαλάσω το Σαββατοκύριακο, γιατί αυτό είναι Δευτέρα πρωί, εννιά η ώρα. Να συνεχίσουμε. Ποιοι, που δεν έχετε μάθημα, ακριβώς, είδες πόσο καλά οργανωμένος είμαι. Λοιπόν, λίγο ησυχία. Ησυχία. Πες Βαγγέλη. Δε φταίω εγώ γι' αυτό, είσαι υποχρεωμένος να είσαι εδώ πέρα. Είσαι υποχρεωμένος να είσαι εδώ πέρα, εγώ δεν μπορώ να κάνω κάτι γι' αυτό. Θα βρούμε λύση, αλλά πάντως είσαι υποχρεωμένος κανονικά να είσαι εδώ πέρα. Είναι μέρα καθημερινή, είναι μέρα που κανονικά δεν έχεις κάτι άλλο, έχεις μαθήματα και εργαστήρια. Άσε να το ζητήσουμε από κοντά, εντάξει. Άμα θέλετε, τελευταία φορά ακόμα σας τα δείχνουν αυτά, άμα θέλετε πληροφορίες, ερωτήσεις κτλ. Αυτές είναι οι ώρες που μπορείτε να έρθετε στο γραφείο, μπορούμε ανά πάσα στιγμή στα μαθήματα να τα συζητάμε. Μπορούμε να τα συζητάμε, κάντε λίγο ησυχία ρε παιδιά, έχω άλλες πέντε ώρες σήμερα μάθημα. Πρώτη ώρα τη χάσω τη φωνή μου τι θα κάνω, δηλαδή έλεος. Λοιπόν, οι ώρες αυτές μπορείτε να μου στείλετε email, ισχύει για την εργασία να ρωτήσετε οτιδήποτε, απλώς αυτό που θέλω από εσάς είναι, μην περιμένετε να μου στείλετε το email στις 12 το βράδυ και να απαντήσω εκείνη την ώρα, εντάξει. Μην περιμένετε ότι θα το δω το Σαββατοκύρικο, θα το δω, μπορεί να σας απαντήσω, αλλά δεν είναι και δεδομένο θα το κάνω αυτό το πράγμα. Συνήθως απαντάω γρήγορα, αλλά να μου στείλετε και μια λογική στιγμή για να μπορώ και εγώ λογικά να σας απαντήσω. Έγινε λίγο τελευταίο κάποια πράγματα. Να μπούμε λίγο και στο moodle. Άρα εδώ πέρα, για κοιτάξτε λίγο, σας ενδιαφέρει. Κάντε ησυχία λίγο. Όλες οι πληροφορίες, κάντε λίγο ησυχία παιδιά. Μάνγκες, Παύλος, Παύλος Ραφαήλ. Λοιπόν, εδώ πέρα, όπως βλέπετε, κάντε ησυχία. Στο moodle το έχω βάλει πάνω πάνω, εδώ πέρα θα κατοχερώσετε το είδος σας. Εδώ θα μπείτε για να δείτε τα ίδη τα πίδια έχουν κάνει τα προηγούμενα χρόνια. Εδώ είναι το powerpoint, το οποίο σας έδειξα τώρα τις πληροφορίες. Εδώ είναι το πρότυπο της εργασίας. Και εδώ θα πατήσαμε καταθέσει την εργασία σας. Όλα είναι σε κάθαρα. Καμιά ερώτηση έχετε, έχετε ένα μήνα δηλαδή έλεος αν δεν προλαβαίνετε. Αυτή η εργασία για να την κάνετε το μόνο που θα σας παιδέψει. Θέλετε να σας πω ότι θα σας παιδέψει ή όχι. Το μόνο που θα σας παιδέψει είναι λίγο να βρείτε το γονιδίο με αυτό το οποίο θα κάνετε. Μετά θα το βρείτε, δεν έχει κανένα πρόβλημα. Μπείτε λίγο στη δικασία να το κάνετε γρήγορα γρήγορα. Γράψε, είναι ένα απόγευμα δουλειά. Δεν είναι πολύ πράμα. Ρωτήστε, ναι. Κάντε ησυχία. Όποιος έχει καταλάβει μπορεί να φύγει, αλλά μπορεί να σας ενδιαφέρει κιόλας. Μπορούμε για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουμε ακριβώς 30 σειρές. Σας λέω, 30 σειρές θέλω να κάνετε. Δεν έχω πρόβλημα, εντάξει, αλλά μην είναι 15. Για παράδειγμα όμως αν είναι, ξέρω εγώ, αν χρειάζομαι λίγο παραπάνω μπορούν να κάνουμε... Το simple δεν έχω θέμα, αλλά να χωρέσεις... Αυτό που θέλω, για ακούστε. Το simple είναι λίγο, δεν έχω θέμα εκεί πέρα, εντάξει. Αλλά θέλω να είναι αποκλειστικά τρεις σελίδες. Μην ξεπεράσουμε αυτό. Η πρώτη σελίδα, έτσι καλύτερα, είναι το ισογωγικό, οι άλλες δυο σελίδες είναι. Από εκεί πέρα το αφήνω επάνω. Δηλαδή, αν το 6 γίνει 7 σειρές, ok. Αλλά αν με 30 σειρές γίνουν 15 σειρές, εκεί υπάρχει πρόβλημα. Και βεβαίως, από εκεί και πέρα και στη δικιά μου δικαιοδοσία... ...να δω αυτό που γράφω στις 30 σειρές είναι σωστό και δεν είναι απλώς γεμίζω σειρές. Ήτο ότι δεν το έχω πάρει το αγγλικό τοκίμα, το έχω βάλει στο Google μεταφραστή... ...και βγαίνει πράμα τι να είναι, που το έχω δει και αυτό το πράμα. Δηλαδή, χαζός δεν είμαι. Φαίνεται. Φαίνεται πολύ ξεκάθαρα άμα έχετε ασχοληθεί με την εργασία ή όχι. Δεν ξέρω, σκεφτείτε και τ' άλλο, εντάξει. Θα μου κάνετε εργασίας για 100 γονιδιώματα... ...και πριν από εσάς άλλα 10 χρόνια αυτό γίνεται, δηλαδή συνολικά έχουν περάσει 1.000 γονιδιώματα από μπροστά μου. Όχι, λιγότερα, τέλος πάντων. Πάντως αυτό δεν σημαίνει ότι εγώ ξέρω αυτά τα γονιδιώματα αυτές τις εργασίες, εντάξει... ...και βέβαια δεν μπορώ να τις δω αναλυτικά, ούτε έχω το χρόνο να τις δω αναλυτικά... ...άμα είναι όλα σωστά μέχρι τη λεπτομέρεια. Αλλά μπορώ να καταλάβω ξεκάθαρα άμα ασχοληθήκατε με αυτή την εργασία. Αυτό φαίνεται. Φαίνεται αν απλώς έκανα copy-paste πέντε πράγματα χωρίς να καταλαβαίνω τι έγραψα και φαίνεται αν έχω καταλάβει. Αυτό ζητάω από εσάς. Το θέμα σας δεν είναι να ξεγελάσετε εμένα ξεκάθαρα. Το θέμα σας είναι να διαβάσετε μια εργασία και να βρείτε πέντε πράγματα να τα καταλάβετε και να τα καταλάβετε εσείς. Το αν θα μου δείξετε εμένα ότι θα καταλάβατε ή όχι, πόσο σας ενδιαφέρει. Το θέμα είναι εσείς να μάθετε. Μπράβο σας! Σας ευχαριτήρια! Έγινε μέσα. Συμφωνώ. Συμφωνώ. Ναι. Ναι. Μπορούμε να σας στείλουμε... Όχι. Δεν μπορείτε να μου στείλετε την εργασία πιο πριν να τη δω. Γιατί στο κάτω πρέπει να σας αξιολογήσω κιόλας. Δεν σας πω από πιο πριν, όχι ξανακάντηνα ή έτσι. Μετά, αυτό μπορώ να σας πω, αφού σας την αξιολογίζω, μπορώ να σας πω τι λάθη κάνατε. Αλλά μετά. Αυτό σε ένα βαθμό είναι και λίγο εξέταση. Άρα, λοιπόν, δεν μπορώ να σας πω από πιο πριν τι να κάνεις και τι να μην κάνεις. Είναι και θέμα δικό σας. Ναι. Δεν σας ακούω. Κατερίνα, δεν κάνουν συγχείες οι συμφετητές. Κάνετε λίγο συγχεία, παιδιά. Μάγκες και κούκλες, η συγχεία. Ναι. Ξανά δεν άκουσα, σωρί. Όχι, με το που μπαίνεις εδώ πέρα, την κατεβάζεις. Θα μου τη στείλεις. Θα μου τη στείλεις εδώ πέρα. Θα μου έρθει σε εμένα. Θα την πατήσεις από εδώ πέρα και θα έρθει η εργασία, το αρχείο. Α, το πρώτο. Α, το πρώτο. Όχι, θέλω την βιβλιογραφία. Αναφορά, αναφορά. Ναι, ναι. Πες. Για τη βιολογία, για το είδος. Κάντε ησυχία, γιατί μετά θα με ρωτάτε και εμένα. Μάγκες, κούκλες, ησυχία. Ναι. Ναι. Αυτά τα πράγματα δεν είναι αλήθεια. Αυτά τα πράγματα που σας είπα είναι πληροφορίες για το γωνιδίωμα. Δηλαδή σκέψου, θα σου βρω τι πληροφορίες περιλαμβάνει. Για δείτε εδώ πέρα. Περίμενε. Εδώ ας πούμε για παράδειγμα λέει sequencing strategy. Sequencing and Assembling. Αυτά είναι τα materials και methods. Έχεις πρώτες σειρές. Από κει και πέρα αρχίζει και λέει genome size, quality assessment. Comparison to the draft sequence. Περίμενε. Synthesis. Ας πούμε ολόκληρο αυτό είναι συγκεκριτική γωνιδιωματική. Έχεις πληροφορίες εδώ πέρα. Genome landscape. Έχεις πληροφορίες να πεις. Genome expansion and contraction. CPG islands. CPG. Έχει τόσα πολλά πράγματα δηλαδή. Όχι ότι, ναι, έχει διάφορες πληροφορίες. Ανάλογα με το είδους θα βρείτε πράγματα. Με κουράσατε, πόσο με κουράσατε, ναι. Όχι, όχι, όχι. Άκουστε, σας ενδιαφέρει. Κάντε ησυχία. Πες, Άννα. Ναι. Μερικά χρωμοσόματα αποκλείται. Αυτό που μπορεί να σου πει, ας πούμε, είναι ότι έχουμε κάνει μόνο τις μοναδικές περιοχές και δεν έχουμε μελετήσει, ας πούμε, τις τελομερικές περιοχές. Δεν έχουμε μελετήσει το περαναλαμβανόμενο θέμα. Δεν έχουμε μελετήσει το περαναλαμβανόμενο θέμα. Δεν έχουμε μελετήσει το περαναλαμβανόμενο DNA. Άς υπάρχει εργασία για το γονιδίωμα και είμαι καλά. Αυτό. Άς υπάρχει εργασία για το γονιδίωμα, αυτό θα φανεί. Από την εργασία στο γονιδίωμα, εκεί λίγο θα παιδευτείτε, μέχρι να βρείτε αυτή την εργασία, αλλά θα βρείτε εργασίες. Επαναλαμβάνω, όχι, ους, γιατί δεν έχετε πληροφορία να γράψετε σχεδόν τίποτα. Πες, Άλντο. Ναι. Περιβάλλον του πανεπιστημίου. Ή μέσα από εδώ πέρα, ή από το Spitzes, με, πώς το λένε, με VPN. Αλλιώς, δεν θα μπορέσετε να την κατεβάσετε την εργασία. Πώς θα την κατεβάσετε την εργασία, ε? Μπορεί, ίσως. Πάντως, χρειάζεται σίγουρα Περιβάλλον Πανεπιστημίου από το Spitzes. Να σας πω... Να σας πω... Να σας πω... Υπάρχουν εργασίες, οι οποίες είναι open access. Δηλαδή, το Plus One και όλα αυτά, τα περισσότερα είναι open access. Ξεχνάτε από το περιοδικό, δεν ξέρω. Κάποια περιοδικά σας δίνουν έτοιμα την εργασία, κάποια άλλα θα πρέπει να το κάνετε στην Περιβάλλον Πανεπιστημίου. Αυτό δεν μπορώ να σας πω. Πες. Κατά πάση επιθανότητα έτσι. Κατά πάση επιθανότητα με το που θα μπείτε εκεί πέρα, τσακ τσακ τσακ, θα το κάνετε. Ναι. Κρατήστε τους τίτλους, όχι τις επεξηγήσεις. Αυτό σας ενδιαφέρει, όποιος τα άκουσε, τα άκουσε. Κρατάτε τους τίτλους στην εργασία, όχι τις επεξηγήσεις. Ναι. Γιατί όχι, όπως έτσι τους βρίσκεις. Πληροφορίες για τη βιολογία του είδους τους βρίσκεται όπου θέλετε. Βάλτε το εσείς, βάλτε το μετά από πίσω, δεν έχω θέμα. Ναι, ναι, ναι. Τελειώσαμε. Οι εργασίες για την πληροφορίες και τη βιολογία του είδους δεν απαραίτητο είναι από αυτή την εργασία. Μπορεί να είναι από πουδήποτε αλλού. Ναι. Δεν σας ακούω. Δεν σας ακούω. Δεν σας ακούω. Κάντε ησυχία. Την αναφορά. Βάλτε κι άλλοι μια-δυό αναφορές άμα θέλετε τόσο πολύ. Δεν είναι αυτό το θέμα μου. Άμα δεν βάλετε αναφορές όπου βρήκατε και όλες οι υπόλοιες πληροφορίες δεν έγινε και τίποτα. Δεν θα τα λαθώ. Εμένα με ενδιαφέρει να βάλετε αυτή την βασική την εργασία. Από την εργασία θα πρέπει να έχει πληροφορίες. Μπορεί στην πρόταση να έχει την πηγή. Μην τη βάλετε και την πηγή. Όχι, υπερβολικό είναι. Δεν χωράει τώρα σιγά. Εντάξει. Λοιπόν. Γεια σας. |