Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου / Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Η Κυβέρνησή μας ξεκίνησε το έργο της, παραλαμβάνοντας μια Ελλάδα σε θέση μειονεξίας και υστέρησης σε κάθε τομέα, εξαιτίας της κρίσης των μνημονίων. Σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας ξέσπασαν ακόμα μεγαλύτερες […]

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Η Κυβέρνησή μας ξεκίνησε το έργο της, παραλαμβάνοντας μια Ελλάδα σε θέση μειονεξίας και υστέρησης σε κάθε τομέα, εξαιτίας της κρίσης τ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Σπύρος Λουκόπουλος
Γλώσσα:el
Είδος:Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας 2023
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Copyright © 2018 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr
Διαθέσιμο Online:https://www.media.gov.gr/enimerosi-politikon-syntakton-kai-antapokriton-ksenou-typou-38/
Απομαγνητοφώνηση
Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Η Κυβέρνησή μας ξεκίνησε το έργο της, παραλαμβάνοντας μια Ελλάδα σε θέση μειονεξίας και υστέρησης σε κάθε τομέα, εξαιτίας της κρίσης των μνημονίων. Σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας ξέσπασαν ακόμα μεγαλύτερες […]: Σε κάθε τομέα, εξαιτίας της κρίσης των μνημονίων, σχεδόν αμέσως, μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, ξέσπασαν ακόμα μεγαλύτερες κρίσεις, η μεταναστηυτική εισβολή, η πανδημία, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, κρίσεις οι οποίες δεν είχαν ομοιότους μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Θα περίμενε κανείς μια χώρα σαν την Ελλάδα με εμφανείς αδυναμίες και υλίψεις να πέσει στο καναβάτζο, να πετάξει σε λευκή πετσέτα και να μείνει για χρόνια δέσμια στον φαύλο κύκλο της συστέρισης. Σήμερα, τρισίμισι χρόνια μετά, οι πολίτες ξέρουν άριστα με αποδείξεις που έχουν ιδιώσει στην προσωπική τους ζωή ότι πετύχαμε πολλά ώστε όχι μόνο να μην βυθισθεί η Ελλάδα, αλλά να ανταπεξέλθει στα προβλήματα με τρόπο πολύ καλύτερο από αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι κρίσεις μας έπηξαν σφοδρά, μας επηρέασαν έντονα, μας δημιούργησαν πολλά προβλήματα, μας στεναχώρησαν, αρκετές φορές μας έκαναν να είμαστε απεσιόδοξοι, αλλά δεν μας έριξαν στο καναβάτσο σε καμία περίπτωση. Δεν παραδοθήκαμε. Αντίθετα, πετύχαμε να σταθούμε όρθιοι αρχικά και στη συνέχεια να σημειώσουμε επιδόσεις που μας κατατάσσουνε σήμερα στην πανευρωπαϊκή πρωτοπορία, στην ανάπτυξη της οικονομίας, στην κοινωνική προστασία και στήριξη στον εξυχρονισμό της χώρας. Τα κοινωνικά προβλήματα όμως είναι εδώ, παραμένουν και η κοινωνία περιμένει από εμάς. Με ανανεωμένη εντολή συνέχειας, συνέπειας, σταθερότητας, θα πάμε καλύτερα δίνοντας έμπρακτες λύσεις στις αγωνίες και στα προβλήματα της κοινωνίας, ανοίγοντας νέες προοπτικές και νέες ευκαιρίες για όλους και κυρίως για τους νέους ανθρώπους. Στην προσπάθεια αυτή και όσο πλησιάζουν οι εκλογές, η αντιπολίτευση έχει να αντιτάξει ένα συντονισμένο σχέδιο φθοράς, ο οποίος δεν είναι πολιτικός και υποστηρίζω ότι δεν είναι πολιτικός γιατί τα μέσα που χρησιμοποιούνται δεν έχουν καμιά σχέση με την πολιτική έτσι όπως τον αντιλαμβάνεται και η κυβέρνηση και η κοινωνία. Με ψέματα, με υποκριτικές κραυγές, με αλλαλαγμούς, με σκανδαλολογία, με τοξικότητα, με μικροπολιτική, δεν υποστηρίζονται τα συμφέροντα της πατρίδας και της κοινωνίας. Εξυπηρετούνται μόνο κομματικά συμφέροντα, παρέες και μειοψηφίες που βάζουν το ατομικό πάνω από το συλλογικό και το πατριωτικό. Τελευταίο εγχείρημα είναι η εκ νέου υπονόμευση της ανεξάρτητης δικαιοσύνης. Δικαιοσύνη κάποιοι τη θέλουν αλα κάρτ. Την επεννούν και την στηρίζουν όταν οι αποφάσεις και ενέργειές της εξυπηρετούν τις προσωπικές και κομματικές τους επιδιώξεις, την κατηγορούν και τη μάχονται σε αντίθετη κατεύθυνση. Αυτή η συμπεριφορά, όμως, απάνδια από τη θεσμικότητα. Η δικαιοσύνη πρέπει να προστατεύεται και να στηρίζεται απροϋπόθετα προκειμένου να κάνει τη δουλειά της. Και για να γίνω ακόμη πιο συγκεκριμένος, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η κυβέρνηση δεν υπαγορεύει τις απόψεις και το ρόλο, ούτε της δικαιοσύνης, ούτε των ανεξάρτητων αρχών. Δεν πολιτικοποιεί και πολύ περισσότερο δεν κομματικοποιεί το ρόλο τους. Άλλοι είναι εκείνοι που πολιτικοποιούν τη λειτουργία προσεγγίζοντας πολύ τελευταία τις ανεξάρτητες αρχές. Οι ίδιοι που πολλές φορές, κατά το παρελθόν, είχαν χαρακτηρίσει τις ανεξάρτητες αρχές μπουρδες και ισχυρίζονταν δημοσίως ότι πρέπει να επιστρέψουν σε πολιτικό έλεγχο. Σήμερα, αυτοί οι ίδιοι, προσεγγίζοντας επαναλαμβάνω στενότατα κάποιες ανεξάρτητες αρχές, προσπαθούν να μας πείσουν ότι κόπτονται για την ανεξαρτησία τους. Κυβέρνησή μας είναι πόλος θεσμικότητας και επιμένει σταθερά στη θεσμική λειτουργία των αρχών. Η αμφισβήτηση των νόμων, η παρότρυνση σε ανυπακοή, οι επιθέσεις στους εκπροσώπους της δικαιοσύνης πολλές φορές και στη δικαιοσύνη την ίδια, οι θεατρινισμοί, οι μεγαλοστομίες, είναι επικίνδυνα μονοπάτια. Και καλά θα κάνουν οι πολιτικοί, κυρίως παράγοντες, να αναλογιστούν σοβαρά τις τάσεις τους αυτοί. Έρχομαι τώρα σε ένα θέμα σχετικό με την πορεία της οικονομίας. Η ελληνική οικονομία, όπως υπησημαίνει και η τελευταία έκθεση του ΟΣΑ για τη χώρα μας, καταγράφει εξαιτίας της συνέχισης των μεταρρυθμίσεων ισχυρή ανάκαμψη, σημαντική αναβάθμιση των παραγωγικών δυνατοτήτων και υψηλή ανθεκτικότητα. Καταγράφει επίσης σημαντική μείωση της ανεργίας, βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών, αύξηση των εξαγωγών, αύξηση των επερδύσεων, καθώς και σημαντική πρόοδος στην αποκατάσταση σταθερότητας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι παρουσιάζοντας την έκθεση, ο γενικός δραματέας του οργανισμού, ο κ. Κόρμαν, υπογράμισε ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται στο σωστό δρόμο και είναι σημαντικό να συνεχίσει στο ίδιο πλαίσιο. Αξιοσημείωτο είναι το συμπέρασμα της έκθεσης ότι στη διάρκεια των αλλεπάλληλων κρίσεων της τελευταίας περίοδου, η ελληνική οικονομία ξεπέρασε τις προβλέψεις που είχε ο οργανισμός και αποδείχθηκε σε πολλά μέτωπα η θετική έκπληξη για την Ευρώπη. Το 2021 η χώρα μας πέτυχε ανάπτυξη 8,4% υπέρ διπλάσια των αρχικών προβλέψεων, το τρίτο υψηλότερο ποσοστό ανάκαμψης στην ευρωζώνη. Το 2022 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 5,5%, επίδοση πάλι σχεδόν διπλάσια του ευρωπαϊκού μεσού όρου. Ενώ κατά την τρέχουσα χρονιά, παρά την υποχώρηση των ρυθμών ανάπτυξης σε ολόκληρη την Ευρώπη, θα είναι τριπλάσια η ανάπτυξη στη χώρα μας του ευρωπαϊκού μεσού όρου. Η κυβέρνηση, όπως επισήμανε ο Πρωθυπουργός Κ. Νιτζοτάκης, στήριξε και θα συνεχίσει να στηρίζει τα κοινωνικά στρώματα που χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια εξαιτίας των εισαγόμενων κρίσεων. Θέτει παράλληλα ως επόμενο στίχημα την αύξηση των μισθών, ώστε να συγκλίνουν με τους ισχυρότερους ευρωπαϊκούς. Και θέλουμε να εφαρμοσκοί πέγραψαν παρουσία του Πρωθυπουργού και του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης... μνημόνιο κατανόησης για την ίδρυση ερευνητικού κέντρου του ΩΣΑ στην Κρήτη... που αντικείμενό του θα είναι η διασύνδεση των πληθυσμιακών και οικονομικών δεδομένων. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων το κέντρο αυτό στην Κρήτη θα διοργανώνει κάθε χρόνο... διεθνές συνέδριο για πληθυσμιακά ζητήματα σε συνεργασία... με τον Δήμο Χανίον και τον Delphi Economic Forum. Οι αποτιμήσεις και οι εκτιμήσεις του ΩΣΑ είναι μία ακόμη απόδειξη. Είναι μία τρανή απόδειξη. Με το κύρος μάλιστα ενός διεθνούς οργανισμού για το τι πετύχαμε και πόσα καλύτερα ακολουθούν... αν μείνουμε στην ίδια πορεία χωρίς κλιλωνισμούς και αστάθεια. Έρχομαι στο κομμάτι της Ανεργίας. Η Ανεργία στην Ελλάδα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και την EuroStat μειώθηκε το Νοέμβριο στο 11,4%. Από το 17,5%, που ήταν το καλοκαίρι του 2019. Παρά τη διεθνή κρίση, όπως υπησημένει ο Υπουργός Εργασίας ο κ. Χατζιδάκης... η Ανεργία συνεχίζει να μειώνεται και είναι ήδη έξι μονάδες κάτω από εκεί που μας την παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Το Νοέμβριο οι άνεργοι ανήλθαν σε 527-758 ανθρώπους... σημειώνοντας μείωση κατά 85.828 ανθρώπους... σε σχέση με το Νοέμβριο του 2021. Πρόκειται για θετική, αλλά όμως όχι επαρκή, για την κυβέρνησή μας εξέλιξη. Και γι' αυτό συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς... οι πολιτικές και τα προγράμματα τόνωσης της απασχόλησης. Να σημειώσω να υπενθυμίσω ότι έχει ήδη δρομολογηθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0... το μεγαλύτερο πακέτο που έχει υπάρξει ποτέ στη χώρα μας για την κατάρτιση 500.000 ανέργων... αλλά και εργαζομένων, ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα που πλησιάζει το 1 δις εκατομμύριο ευρώ. Παράλληλα η Δημόσια Επιτροπή Απασχόλησης έχει καταρτήσει έξι νέα προγράμματα με τίτλο «Δουλειά για Σένα»... που θα δημιουργήσουν συνολικά 68.000 νέες θέσεις εργασίας. Η ανεργία εξακολουθεί να είναι σημαντικό πρόβλημα. Η μέχρι τώρα πολιτική μας στον τομέα αυτό δείχνει έμπραχτα ότι έχουμε βρει λύσεις... ότι έχουμε αξιοποιήσει εργαλεία, ότι έχουμε τις πολιτικές... για να περιορίσουμε κι άλλο την ανεργία και να δημιουργήσουμε περισσότερες... και καλύτερες θέσεις εργασίας στο άμεσο μέλλον. Έρχομαι σε μια σειρά δράσεων που υλοποιούνται σήμερα για τους νέους. Κυβέρνηση, όπως είναι γνωστό, αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη των νέων... και κυρίως των ανθρώπων που είχαν την ατυχία να διώσουν τα πρώτα τους βήματα... τα πρώτα βήματα της αυτόνομης ζωής τους μέσα σε ένα περιβάλλον αλεπάλληλων και εισαγόμενων κρίσεων. Έχει ήδη αναπτύξει η κυβέρνησή μας και συνεχίζει σειρά δράσεως... ξεκινώντας από την αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά και τις μεταρρυθμίσεις... για τον εναρμονισμό της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή. Ανάμεσα στα άλλα, οι δράσεις αυτές έχουν να κάνουν με την αύξηση του 100% του μισθού... την διασφάλιση προσθητής τέγης για τους αδύναμους. Τη στιγμή αυτή υλοποιούνται μια σειρά από δράσεις. Πρώτον, η τόνωση της απασχόλησης των νέων. Περιλαμβάνονται ανάμεσα στα άλλα... το πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας Πρώτο Ένσιμο, τα προγράμματα του Νέου ΕΣΠΑ... για την απασχόληση των νέων με συνολικό προϋπολογισμό ενός δισεκατομμυρίου ευρώ... που περιλαμβάνουν προγράμματα κατάρτισης για την ένταξη στην αγορά εργασίας ανέργων 18 έως 29 ετών... προγράμματα υποστήριξης της νεαρικής επιχειρηματικότητας, ενίσχυση της μαθητίας για νέους έως 29 ετών. Δεύτερον, η νέα στεγαστική πολιτική για τους νέους. Προβλέπει την αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος... από τα χίλια στα 1.500 ευρώ και για όσους συγκατοικούν στα 2.000 ευρώ. Προβλέπει κυρίως την εφαρμογή του προγράμματος «Σπίτι μου» προϋπολογισμού 1,75 δισεκατομμυρίων ευρώ... με έμφαση στη στέγαση νέων και νέων οικογενειών με χαμηλότοκα ή άτοκα για τρίτοκνους στεγαστικά δάνεια... και χαμηλά ενίκια με τη θέσπιση του θεσμού της κοινωνικής αντιπαροχής. Τρίτον, δράσεις για τη συμφιλίωση, όπως είπα και προηγουμένως, επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής... που ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνουν την άδεια πατρότητας 14 ημερών... γονική άδεια και για τους δύο γονείς μετά τους δύο μήνες, οι οποίοι θα επιδοτείται από τη ΔΥΠΑ... διεύρυνση των επιδοτούμενων από τη ΔΥΠΑ αδειών μητρότητας από τους 6 στους 9 μήνες. Περιλαμβάνει ακόμη επέκταση του προγράμματος επιδότησης για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς... το πρόγραμμα ανταδάδες της γειτονιάς για τη φροντίδα βρεφών και νηπίων ηλικίας από 2 μηνών έως 2,5 ετών... τη δημιουργία μονάδων παιδικής φροντίδας σε 120 μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις... την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας νηπιαγωγίων και λοήμερων δημοτικών σχολείων. Όσο κάποιοι πασχίζουν να βρουν τα χάου τους, η Κυβέρνηση παρέχει ήδη πρακτικές και αποδοτικές λύσεις... για να βοηθήσει τη νεολέα στα πρώτα της βήματα, για να τη βοηθήσει και να τη στηρίξει στις σπουδές... στην εργασία, στη στέγαση, στην οικογένεια. Τέλος, θέλω να σημειώσω ότι συζητείτε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής... το νομοσχέδιο πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στο δημόσιο τομέα. Ισάγεται μια πολύ σημαντική, μια μίζωνα μεταρρύθμιση που αναμένεται να αποτελέσει... το μηχανισμό γέφυρα ανάμεσα στο επιτελικό κράτος και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Στόχος είναι ένα ολιστικό σύστημα κυβερνησιμότητας... για την υλοποίηση του οποίου ορίζονται συγκεκριμένα θεσμικά όργανα. Οργανώνεται ένας ευρύς μηχανισμός συντονισμού... στο πλαίσιο του οποίου συμμετέχουν όλοι οι συναρμόδιοι φορείς. Συστήνεται γνωμοδοτικό όργανο το Εθνικό Συμβούλιο Πολιεπίπεδης Διακυβέρνησης... με κύριο σκοπό τη διατύπωση απόψεων και εισηγήσεων προς τον Υπουργό Εσωτερικών... αναφορικά με θέματα τόσο ανακατανομής όσο και μεταφοράς αρμοδιοτήτων... μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων διακυβέρνησης που έχουμε στον τόπο μας. Συστήνεται με στόχο την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του συστήματος... και κατά περίπτωση συγκρότησης συντονιστικών οργάνων υλοποίησης δημόσιας πολιτικής με επιμέρους θεματικές. Ορίζονται η γενική όρη και η κοινή μεθαδολογία συντονισμού... των κατά περίπτωση εμπλεκομένων σύμφωνα με τις αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολιεπίπεδης Διακυβέρνησης. Αξιοποιούνται οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, πληροφοριακά συστήματα και εφαρμογή... ώστε μεταξύ άλλων να υποστηριχθεί η καταγραφή κατηγοριοποίηση και κατανομή των αρμοδιοτήτων όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Προβλέπεται η κατάρτιση τετραετού σχεδίου στρατηγικής καθώς και αιτισίων σχεδίων δράσης και μια επιχειρησιακή εργαλειοθήκη. Ισάγονται με σαφήνια αρχές, κριτήρια και διαδικασίες για την κατανομή και ανακατανομή και μεταφορά... αρμοδιοτήτων ανεξαρτήτως του επιπέδου διακυβέρνησης. Δομήται μια νέα μηχανιστική συλλειτουργίας και διαδραστικότητας για όλους τους φορείς πλέον του δημοσίου... που εδράζεται όχι μόνο σε κοινούς άξεων στρατηγικής αλλά και σε ενίως κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας. Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν τη συστηματική διαχείριση των κινδύνων... που επηρεάζουν την υλοποίηση των στρατηγικών και των επιχειρησιακών στόχων των φορέων του ευρύτερου δημοσίου. Θεσπίζεται η υποχρέωση κάθε φορέα να αναπτύσσει και να εφαρμόζει πολιτική, πλαίσιο... και διαδικασία διαχείρισης κινδύνων βάση διεθνών προτύπων. Προβλέπονται όργανα διαχείρισης κινδύνων και οι αρμοδιότητές τους. Προβλέπεται υποχρέωση τήρησης μητρώου κινδύνων από όλους τους φορείς. Προβλέπεται κεντρικό αποθετήριο κινδύνων διαφθοράς στο οποίο συλλέγονται δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους διαφθοράς... που αντιμετωπίζουν οι φορείς του δημόσιο τομέα. Η επιτυχημένη διαχείριση των κρίσεων είναι θέμα σχεδιασμού, είναι θέμα δεδομένων, τεχνογνωσίας και επαγγελματικής διαχείρισης. Τα όσα θετικά αποτελέσματα έχουμε πετύχει και τα ακόμη καλύτερα που επιβιώκουμε δεν γίνονται δια της τύχης, αλλά με πλάνο, σχεδιασμό και σκληρή δουλειά. Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας. Κύριε Εκπρόσωπε, 16 συνταγματολόγοι εκφράζουν τις διαφωνίες τους και την έντονη ανησυχία τους για τη γνωμοδότης του Ισίδωρο Ντογιάκου για την ΑΔΑΕΕ. Ποιο είναι το σχόλιο της Κυβέρνησης? Πρώτα απ' όλα, η Κυβέρνηση δεν είναι αντιδική με την επιστημονική κοινότητα, παρακολουθεί το διάλογο που γίνεται. Όπως σας είπα και προηγουμένως, η Κυβέρνηση δεν υπαγορεύει τις απόψεις, το ρόλο, την τακτική, ούτε της δικαιοσύνης, ούτε των ανεξαρτήτων αρχών. Σέβεται την ανεξαρτησία τους. Η Κυβέρνηση αυτό που κάνει είναι να υπερασπίζεται τους νόμους της. Αν οι νόμοι αυτοί κρεθούν στο μέλλον αντισταγματικοί από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, αυτό είναι μια σάλιστα άξιο συζήτηση. Η Κυβέρνηση υπερασπίζεται τους νόμους και πιστεύει ότι οι νόμοι που εισηγείται και ψηφίζει το Ελληνικό Κοινοβούλιο σέβονται απόλυτα το Σύνταγμα. Πιστεύουμε ότι η δικαιοσύνη και οι ανεξάρτητες αρχές πρέπει να κάνουν απροϋπόθετα τη δουλειά τους, όπως ορίζει το Σύνταγμα και οι νόμοι. Και να μην τοποθετούμαστε, αυτό αφορά το πολιτικό σύστημα, απέναντι στη δικαιοσύνη και τις ανεξάρτητες αρχές, ανάλογα με το αν οι αποφάσεις και οι κινήσεις τους είναι σύμφωνες με τις απόψεις και τις επιδιώξεις μας. Απροϋπόθετα πρέπει να σεβόμαστε τη λειτουργία της δικαιοσύνης και των ανεξάρτητων αρχών στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων του Ελληνικού Κράτους. Και να ρωτήσω τελικώς γιατί υπάρχει μία παρεξήγη στο δημόσιο διάλογο, εν πάση περίπτωση δεν υπάρχει και από σαφηνιστή. Τελικώς οι ίδιοι του Εκκληπόντα σας ζήτησαν σε δύο ραντεβού στο Μεγάλο Μαξίμο που έχουν πληροφορηθεί να αποδοθούν τιμές αρχηγού κράτους στον Τέσο Βασιλιά Κωνσταντίνο. Πρώτα απ' όλα θέλω να πω ότι ο Πρωθυπουργός προσωπικά έχει συλλυπηθεί τα παιδιά του Τέος Βασιλιά και την σύζυγό του. Δεύτερον να σας πω ότι όλο το τελετουργικό έχει προκύψει μετά από συζητήσεις και συνενόηση που έγιναν σε πολύ καλό κλίμα με την οικογένεια του Τέος Βασιλιά, σε ένα κλίμα όπου υπήρχε απόλυτη κατανόηση της ευαισθησίας της κάθε πλευράς. Κύριε Πρόσωπε, η έλεγχη της ΑΔΑΕ φαίνεται πως έχουν καταλήξει σε επιβεβαίωση των αποκαλύψων αντιδοκουμέντων για σειρά δημοσιευμάτων για πρόσωπα που παρακολουθούνταν από την ΑΔΑΕ. Αν έχετε μια απάντηση για όσα ενδεχομένως να έρχονται και επί προσθέτως είπατε για τους 16 δαγκοτολόγους, επίσης έχουμε και άλλες αντιδράσεις από τον νομικό κόσμο. Έχουμε τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Παυλόπουλο, την αντιπολίτευση σχεδόν σε όλον τον φάσμα, ακόμα και βουλευτές σας, την κ. Κεφαλογιάννη και τον κ. Τζαβάρα. Αναφερθήκατε στην σήγησή σας σε παρέες και μιοψηφίες. Σε αυτούς αναφέρεστε. Και επίσης σχεδόν όλοι βάζουν στο στόχαστρο το νομοθέτημα το δικό σας, ψηφίσατε προσφάτως. Όχι τον κ. Τζαβάρα, δηλαδή συγκεκριμένα, αλλά το νόμο το δικό σας. Τι απαντάτε σε αυτό. Σας είπα για το νόμο, ότι η κυβέρνηση υπερασπίζεται το νόμο της. Εάν αυτός ο νόμος κριθεί αντισταγματικός, αυτή είναι μιας άλλης τάξης συζήτηση, αλλά τη συνταγματικότητα των νόμων την κρίνουνε στην Ελληνική Πολιτεία τα όργανα της Συνταγμένης Πολιτείας. Οι γνώμεις, οι απόψεις είναι θεμητές και καλό είναι να ακούγονται στο δημόσιο διάλογο, όμως οι αποφάσεις παίρνονται από τα αρμόδια όργανα. Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω σε αυτό. Σας είπα και επιμένω ότι η κυβέρνηση δεν υπαγορεύει τις αποφάσεις, τις απόψεις και πολύ περισσότερο το ρόλο και τον τρόπο που κινούνται ούτε η δικαιοσύνη, ούτε ανεξάρτητες αρχές. Και καλό θα είναι αυτό να κάνουν όλοι. Όλα αυτά, κύριε εκπρόσωπε, χαρακτηρίσατε και σήμερα μάλλον κατηγορήσατε την αντιπολίτευση ότι υπονομεύει τη δικαιοσύνη και ότι την αντιμετωπίζει ΑΛΑΚΑΡΤ επειδή αντιτίσσετε στη γνωμοδότηση του κυρίου Ντογιάκου. Επιτρέψτε μου να επανέλθω στο ερώτημα της αδέλφου. Θεωρείτε ότι ποια τα στελέχη τα προβλημμένα της δικής σας παράταξης, όπως κ. Κεφαλογιάννη, ο κ. Παυλόπουλος, ο κ. Τζαβάρας, θα αντιμετωπίζουν ΑΛΑΚΑΡΤ τη δικαιοσύνη. Θεωρώ ότι οι αποφάσεις της δικαιοσύνης πρέπει να γίνονται σεβαστές και να αφήνουμε τη δικαιοσύνη όλοι απροϋπόθετα να κάνει τη δουλειά της. Αυτό είναι μια θέση αρχής της ελληνικής κυβέρνησης. Είναι μια θέση αρχής, είτε οι αποφάσεις της κατά καιρούς βρίσκονται σύμφωνες με κάποιες δικές μας απόψεις ή με την αίσθηση που είχαμε για μια σειρά υποθέσεων που διαχειρίζεται η δικαιοσύνη, είτε όχι. Δεν ακολουθεί την ίδια τακτική και την ίδια λογική. Η αντιπολίτευση σε μια σειρά από πράγματα υπάρχουνε εμβληματικά, νομίζω, παραδείγματα που επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό μου αυτό. Όσο σε ό,τι αφορά ιδιαίτερα τις ανεξάρτητες αρχές, είπα και προηγουμένως εκείνοι που τις χαρακτήριζαν μπουρδές, εκείνοι που υποστήριζαν ότι πρέπει να επανέλθουν σε πολιτικό έλεγχο, σήμερα φαίνονται να κόπτονται για την ανεξαρτησία τους έχοντας σφιχταγκαλιάσει κάποιες από αυτές. Ο κόσμος θυμάται, κρίνει, βλέπει και όλα αυτά τα λαμβάνει υπόπιστο. Το ζήτημα του χειρίου Ντογιάκου και της αντιπαράθεσης που υπάρχει με την αντιπολίτευση και συνταγματολόγους και όλο αυτό το κλίμα, κάνει κάποιος να διετυπώνει μία άποψη ότι θα πρέπει να ξαναδεί η πολιτεία, συνολικά το πολιτικό σύστημα, τον τρόπο εκλογής και της διοικητικής δομής της δικαιοσύνης, αν θα πρέπει να ορίζεται από την κυβέρνηση ή πώς θα πρέπει αυτό να δώσει μία πνοή διαφορετική. Έχει κάποια θέση η κυβέρνηση σε αυτός, σκέφτεται κάποια μεταρρύθμιση σε αυτό το τομέα. Δεν υπάρχει κάποια σχέση προς την κατεύθυνση αυτή, ετούτη τη στιγμή. Εκείνο όμως που θέλω να πω με αφορμή τις διαφωνίες που κατά καιρούς φαίνονται να προκύπτουν ανάμεσα σε διάφορους θεσμικούς πυλώνες της δημοκρατίας μας και τελευταία μάλιστα και στο συγκεκριμένο ζήτημα, θα ήταν καλό οι επικεφαλείς αυτών των θεσμικών φορέων να επιδιώξουν έναν διάβολο θεσμικής επικοινωνίας μεταξύ τους, αυτό θα ήταν προς όφελος νομίζω συνολικά της κοινωνίας και δημοκρατίας, είναι πιθανόν πολλές φορές να υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες, παρανοήσεις, παρεξηγήσεις ή και ερωτηματικά σε ζητήματα που άπτονται αποφάσεων και αρμοδιωτήτων βασικών θεσμικών οργάνων της Συντεταγμένης Πολιτείας, θα ήταν καλό αντί για θορύβους να επιδιωχθεί ένας διάβολος θεσμικής επικοινωνίας που νομίζω ότι πολλές φορές θα μπορούσε να δώσει απαντήσεις σε ερωτηματικά και να λύσει προβλήματα. Κύριε Εκπρόσωπε, ο κύριος Σαμαράς διαφώνησε ουσιαστικά με την απόφαση ο Κωνσταντίνος Γλυξπουργκ να κυδευτεί ως ιδιώτης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρώην Πρωθυπουργός ότι οι δημοκρατίες δεν αποσιωπούν το πάνε λιθόν τους και υπενθύμησε ότι ο Κωνσταντίνος Γλυξπουργκ υπήρξε ανώτατος άρχοντας της χώρας, αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων και Ολυμπιονίκης. Ποιο είναι το σχόλιο σας? Δεν έχω κάποιο σχόλιο να κάνω για τις απόψεις του πρώην Πρωθυπουργού, ξέρετε ότι δεν σχολιάζω τις απόψεις τους. Όμως, με αφορμή το ερώτημά σας, θέλω να πω το εξής. Η ελληνική δημοκρατία είναι μια όρημη δημοκρατία, πριν θυμίζω μια δημοκρατία που θεμελίωσε η παράταξή μας και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουμε χωρίς κομπλεξισμούς, χωρίς δυσκολίες, ζητήματα που άπτονται της ιστορίας. Το πολιτιακό στη χώρα μας έχει λυθεί οριστικά. Απ' την άλλη, είναι πολύ φυσιολογικό να υπάρχουνε στην ελληνική κοινωνία άνθρωποι που προσεγγίζουνε το θέμα αυτό μέσα από μια μερική οπτική, ανάλογα με τις πεπιθύσεις τους, ανάλογα με τα συναισθήματά τους ή ανάλογα και με τις επιδιώξεις τους. Παραλαμβάνω, δεν αναφέρομαι στον πρώην Πρωθυπουργό για να μην γίνει καμία παρανόηση, αλλά αναφέρομαι σε μια υπαρκτή κατάσταση που με αφορμή των θάνατων του πρώην βασιλιά έχει έρθει στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα. Η Κυβέρνηση οφείλε να βλέπει το θέμα συνολικά, θεσμικά και ολυστικά, να βάζει το συνολικό πάνω από το μερικό. Και επίσης δεν είναι καιρός για να αναζητήσουμε ή να καλλιεργήσουμε εντάσεις, εσωστρέφια και διχασμούς με αναφορά στο παρελθόν. Αυτό που είναι ζητούμενο, αυτό που επιδιώκει, αυτό στο οποίο είναι σταθερά προσιλωμένη η Κυβέρνηση, είναι η διαχείριση του μέλλοντος και όχι η διαχείριση του παρελθόντος. Ωστόσο, είπατε ότι υπάρχουν άνθρωποι που διάκυνται θετικά. Εκτός από τον πρώην Πρωθυπουργό, έχουμε τον Υπουργό εσωτερικών τον κ. Βορίδιο, που είσαι από τη φόρο τιμής στον Κωνσταντίνο Γλυκσπουργ ως Ενεργία Βασιλιά. Και ταυτόχρονα και άνθρωπος που θα διαγραγεί στις εκλογές. Συμμερίζεστε τις ανησυχίες από τέτοιου είδους δηλώσεις. Και επίσης, συμπληρωματικά στα προηγούμενα, όσον αφορά τον κ. Ντογιάκου. Μιλήσατε για αποφάσεις της δικαιοσύνης, όσον αφορά τον κ. Ντογιάκου. Υπάρχει κάποια άλλη κύρις του κ. Ντογιάκου, εκτός από την γνωμοδότηση την οποία δημοσιεύσε? Εγώ λέω ότι αποφάσεις της δικαιοσύνης πρέπει να γίνονται σεβαστές απροϋπόθετα, όλες. Είναι μια πάγια θέση της κυβέρνησης, η οποία αφορά συνολικά τον ρόλο της δικαιοσύνης. Τώρα από εκεί πέρα είπα, η ελληνική δημοκρατία είναι μια πολύ όριμη, πολύ σταθερή, πολύ δυνατή, πολύ ανθεκτική, σύγχρονη, αστική, ευρωπαϊκή, φιλελεύθερη δημοκρατία. Δεν κυνηγεύει από τίποτα και από κανέναν. Κύριε Κρόσωπε, από τη στιγμή που ο Θεός Βασιλιάς κοινεύεται ως ιδιότης, γιατί η κυβέρνηση θεώρησε ότι έπρεπε να εκπροσωπηθεί επισήμως μέσω της Υπουργικού Πολιτισμού. Ο Θεός Βασιλιάς κοινεύεται ως ιδιότης, είναι ένα δημόσιο πρόσωπο. Και είναι πολύ πιθανό στην εξόδιο ακολουθία του να είναι παρόντες αρχηγή ξανου κρατών. Θα τηρηθεί πλήρως το πρωτόκολλο που προβλέπετε στις περιπτώσεις αυτές. Όλα θα γίνουν με αξιοπρέπεια, με σεβασμό στους θεσμούς, με την οριμότητα που έχουμε και που μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε την κατάσταση αυτή, η ελληνική δημοκρατία. Σας είπα και προηγουμένως ποιο είναι το πλαίσιο, ποιος είναι ο τρόπος μέσα από τον οποίο η κυβέρνηση προσεγγίζει το ζήτημα αυτό. Κύριε Κρόσωπε, είχαμε μια δήλωση από τον Υπουργό Πετρελαίου της Λιβύης, που καλεί την Ελλάδα μαζί με την Αίγυπτο, αν δεν κάνω λάθος, για να οριοθετήσουν θελάσσες ζώνες και αφήνει να εννοηθεί ότι αποδέχεται και την επέκταση στα 12 μίλια. Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση αυτό το άνοιγμα κατά κάποιο τρόπο που κάνει η Λιβύη? Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη. Να σας θυμίσω ότι ο Πρωθυπουργός, κατά την πρόσφατη παρουσία του στη Γαβδό, για μια ακόμη φορά, κάλεσε την Λιβύη στο να οριοθετήσουμε μαζί τις θαλάσσες ζώνες μας. Στο χώρο αυτό της Μησογείου υπάρχει ένας χώρος κοινού ενδιαφέροντος, οριοθέτησης των ζωνών, που αφορά μια σειρά από χώρες, ανάμεσα στις οποίες σίγουρα δεν είναι η Τουρκία, και οποιαδήποτε κίνηση γίνεται προς την κατεύθυνση αυτή, νομίζω ότι είναι μια θετική εξέλιξη. Κύριε Πρόσωπε, ο Υπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας είπε για τον Πρόεδρο του Βρετανικού Μουσείου και τα Γλυπτά, πως νομίζω ότι η άποψή του γι' αυτό το θέμα έχει παρερμηνευτεί και σίγουρα επικονίζεται λανθασμένα, πως δεν πρόκειται να τα στείλει πίσω, δεν είναι αυτή η πρόθεσή του, δεν έχει καμία επιθυμία να το κάνει, έχει επίσης συζητηθεί ιδέα ενός δανείου 100 ετών, κάτι που σίγουρα δεν είναι αυτό που σχεδιάζει, και θα συμφωνούσε μαζί μου ότι δεν πρέπει να τα στείλουμε πίσω και στην πραγματικότητα ανοίγουσα στο ενωμένο βασίλειο. Εφόσον ισχύονται παραπάνω, τι σχέση έχουμε με την πραγματικότητα αυτά που ακούσαμε χθες από τον Πρωθυπουργό, στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας και από εσάς την Δευτέρα. Οι διαπραγματεύσεις και συζητήσεις για την επιστροφή και την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα βρίσκονται σε εξέλιξη και ισοδοξούμε ότι θα έχουν μια θετική κατάληξη. Έχουμε θετικά δείγματα εξαιτίας της πολύ οργανωμένης και πολύ αποτελεσματικής προσπάθειας που χαρακτηρίζεται από υπευθυνότητα, που με επικεφαλεί στον Έλληνα Πρωθυπουργό έχει κάνει η ελληνική κυβέρνηση τα τελευταία τρεις και μισή χρόνια, και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά και να επιδιώκουμε το να επιστρέψουν και να επανανονθούν τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης, ενός εμβληματικού μνημείου για την εθνική μας αυτοσυνειδησία, κάτι που θα συνιστά μια τεράστια επιτυχία της πατριδούς. Ευχαριστώ πολύ. Γεια σας.