Παρουσίαση Academia.edu (06/4/2017) /

: Καλημέρα. Άλλη μία παρουσίαση του Accademia.edu για όσους ενδιαφέρονται για τη δημιουργία online profile μέσα στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ξεκινάει. Τις προηγούμενες μέρες είδαμε τις πλατφόρμες του Mendeley και του ResearchGate όσον αφορά την ίδια διάσταση. Πολλοί από τους άτομα που παρακολουθούν τα...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Είδος:Προωθητικές δράσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΑΠ 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=5hQU75tHRCU&list=PLyzRyKCQI9E0BCqiGvZt0gctCX6Yh4wKl
Απομαγνητοφώνηση
: Καλημέρα. Άλλη μία παρουσίαση του Accademia.edu για όσους ενδιαφέρονται για τη δημιουργία online profile μέσα στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ξεκινάει. Τις προηγούμενες μέρες είδαμε τις πλατφόρμες του Mendeley και του ResearchGate όσον αφορά την ίδια διάσταση. Πολλοί από τους άτομα που παρακολουθούν τα σεμινάρια θα έχουν παρατηρήσει μέσα από τον πειραματισμό τους, ότι αυτά τα εργαλεία παρέχουν και άλλες δυνατότητες. Εμείς, από την πλευρά μας, αυτή τη στιγμή βλέπουμε γραμμικά όλα αυτά τα εργαλεία από την πλευρά της δημιουργίας ενός online profile, της δημιουργίας μιας φυακής παρουσίας ενός ερευνητή μέσα στα κοινωνικά δίκτυα που απευθύνονται σε αυτές τις κοινότητες. Είναι εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης που διαφοροποιούνται από το Facebook, διαφοροποιούνται από το Twitter, διαφοροποιούνται από ό,τι άλλο ξέραμε μέχρι σήμερα σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα. Έχουν συγκεκριμένη στόχευση και δεν περιλαμβάνουν μέσα στη λειτουργία τους την προοπτική, την οπτική της ψυχαγωγίας όπως έχουν το Facebook και το Twitter. Αν έχετε κάποιες απορίες μπορείτε να τις σημειώσετε και να τις παραθέσετε στο πλαίσιο της ζωντανής συζήτησης που βρίσκεται στην σελίδα στο YouTube δίπλα ακριβώς από την οθόνη που παρακολουθείτε την παρουσίαση αυτή τη στιγμή. Το Academy.edu πολλοί από εσάς το γνωρίζετε και μπορεί να έχετε ήδη κάποιο λογαριασμό στην πλατφόρμα καθώς δεχτήκα με πολλά σχόλια από τους φοιτητές του ανοιχτού πανεπιστημίου ότι έχουν ήδη λογαριασμό σε αυτή την πλατφόρμα. Προφανώς η CASO ήταν αποτέλεσμα και της συζήτησής μας ότι πολλοί χρήστες, πολλοί φοιτητές έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα, τη χρησιμοποιούν επομένως αυτό το γεγονός αποτελεί πόλο έλξης για να μπούν και άλλοι είτε φοιτητές είτε καθηγητές να την χρησιμοποιήσουν. Το Academy.edu είναι μια πλατφόρμα ακαδημαϊκών δημοσιεύσεων όπου μέσα σε αυτήν είναι εγγεγραμμένη περίπου 47,5 εκατομμύρια χρήστες, έχουν αναρτήσει γύρω στα 17,5 εκατομμύρια αναρτήσεις με επικύλα ερευνητικά ενδιαφέροντα και κάθε μήνα προσεγγίζονται 36 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες. Το συγκεκριμένο στρατιστικό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όσους έχουν κάποιο προφίλ μέσα στην πλατφόρμα, καθώς όσο μεγαλύτερο είναι το κοινό που προσελκύεται στην πλατφόρμα τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει κάποιος να δει το προφίλ του να δέχεται επισκέψεις από άλλους χρήστες. Το προσών αυτών των εργαλείων είναι ότι ουσιαστικά δημιουργεί κάποιος το δικό του προφίλ, δημιουργεί μια σελίδα των δραστηριοτήτων του μέσα σε μια πλατφόρμα όπου και άλλοι ερευνητές δημιουργούν τις δικές τους σελίδες και μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί τους. Η δημιουργία μιας μεμονωμένης σελίδας στο διαδίκτυο ή μιας σελίδας που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα ενός πανεπιστημίου ενός ερευνητικού κέντρου ίσως θα ήταν μεμονωμένη και δεν θα λάμβανε, δεν θα είχε αυτές δυνατότητες που μπορεί να έχει μέσα από τις συγκεκριμένες πλατφόρμες. Τα εργαλεία αυτά συχρησιμοποιούνται, όπως είπαμε, κατά κύριο λόγο ως πύλες επικοινωνίας για τους ακαδημαϊκούς. Στη συγκεκριμένο γράφημα βλέπουμε τις απαντήσεις που δόθηκαν σε μια έρευνα που έγινε σχετικά με τους παράγοντες που οθούν τους ερευνητές, τους ακαδημαϊκούς, να χρησιμοποιήσουν τις συγκεκριμένες πλατφόρμες. Για την πλατφόρμα του academia.edu έδωσαν τις συγκεκριμένες απαντήσεις, δηλαδή το θεωρούν ως μια πύλη επικοινωνίας και σε δεύτερο επίπεδο θα θέλαμε μέσα από αυτοί να δημοσιεύσουν περιεχόμενο, να βρουν προτεινόμενο υλικό που μπορεί να τους ενδιαφέρει και να βρουν παράλληλα και ανθρώπους με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν. Αξίζει να επισκεφτείτε το συγκεκριμένο άρθρο στο περιεδικό Nature, είναι ελεύθερο, για να δείτε και τις απαντήσεις που δόθηκαν για άλλα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, όπως το ResearchGate, το Mendeley, το LinkedIn, το Twitter και το Facebook. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στο Facebook οι απαντήσεις συγκεντρώθηκαν στην απάντηση «δεν το χρησιμοποιώ επαγγελματικά» και αυτό αποδεικνύει τις ελλείψεις του συγκεκριμένου εργαλείου όσον αφορά τις ανάγκες του χώρου των ερευνητών. Τώρα, ποια είναι η προέλευση των χρηστών της συγκεκριμένης πλατηφόρμας. Η πλειοψηφία των χρηστών της πλατφόρμας προέρχεται από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, του Cambridge, του Toronto και της Ρώμης. Αυτό που έχει σημασία να παρατηρήσουμε, δεν είναι τόσο τα πανεπιστήμια τα οποία συμμετέχουν έτσι ενεργά μέσα στην πλατφόρμα, έχει σημασία να δούμε την ταυτότητα των χρηστών που συμβάλουν είτε με το περιεχόμενο είτε με τη δημιουργία του προφίλτους μέσα στην μικροκοινωνία του academia.edu. Αξίζει να σημειωθεί ότι με το πράσινο χρώμα είναι οι undergraduate χρήστες, χρήστες δηλαδή οι οποίοι περισσότερο θέλουν να πάρουν από αυτή την πλατφόρμα και όχι να δώσουν, να δώσουν υλικό, μπαίνουν για να ενημερωθούν περισσότερο για τη δραστηριότητα των ατόμων τα οποία θέλουν να παρακολουθήσουν και είναι λογικό ένας με μη πτυχιούχος να μην έχει και πολλά πράγματα να προσφέρει σε ζητήματα δημοσιεύσεων. Επομένως είναι θετικό το γεγονός ότι είναι λίγα τα άτομα τα οποία συμμετέχουν ως undergraduate, είναι μικρή η κοινότητα αυτή. Απ' την άλλη πλευρά είναι μεγάλη η κοινότητα των διδασκόντων, γεγονός που σημαίνει ότι μέσα αυτή τη μικροκοινότητα του academy.edu μπορεί να βρει κάποιος πολύ υλικό από άτομα τα οποία έχουν να παρουσιάσουν δραστηριότητα, έχουν ενδιαφέρον, επομένως υπάρχει ένας πυρήνας τον οποίο κάποιος μπορεί να ακολουθήσει και να ενημερωθεί για τα πράγματα που κάνει είτε τα πρότζεκτε, τις δημοσιεύσεις και γενικότερα την δραστηριότητά του. Πρώτο βήμα όμως για να παίξει κάποιος με πλατφόρμα, για να γίνει χρήστης, είναι να δημιουργήσει το προφίλ του. Και το προφίλ του παρτίζεται από δύο κομμάτια. Το ένα κομμάτι είναι η εισαγωγή των δημοσιεύσεων του, δηλαδή θα πρέπει ο κάθε χρήστης να ανεβάσει στην πλατφόρμα τις δημοσιεύσεις τις οποίες έχει ολοκληρώσει και οι αναρτήσεις αυτές γίνονται με τον απλό τρόπο του browsing, δηλαδή choose file, επιλέγω το αρχείο της δημοσιεύσεις από τον υπολογιστή μου, πατάω το πράσινο κουμπί choose file, αυτό και αυτό ανεβαίνει και κάνουμε browsing καταρχήν στον υπολογιστή μας, το επιλέγουμε το αρχείο και αυτό ανεβαίνει στην πλατφόρμα. Και σε δεύτερο επίπεδο, μπαίνουμε στη διαδικασία περιγραφής του υλικού που ανεβάσαμε, θα πρέπει να εισάγουμε τον τίτλο του άρθρου της δημοσίευσης, της ομιλίας σε βάση περίπτωση που παρουσιάζουμε, της περιήλειψης, αξίζει να σημειωθεί ότι η περιήλειψη είναι σημαντικό κομμάτι της περιγραφής, γιατί μέσα από την περιήλειψη μπορεί κάποιος να καταλάβει αν τον ενδιαφέρει το υλικό που παρέχουμε ή όχι, θα πρέπει η περιήλειψη να είναι ελικιστική, να μην είναι εκτεταμένη, να έχει όλα τα χρητικά μια σκαλής περιήλειψης. Στη συνέχεια προσθέτουμε τους ανθρώπους με τους οποίους έχουμε γράψει μαζί το άρθρο, την δημοσίευση, το ερευνητικό ενδιαφέρον στο οποίο εμπίπτει η δημοσίευση, και στη συνέχεια γράφουμε τον τύπο της δημοσίευση. Είναι βιβλίο, είναι ομιλία, είναι ένα άρθρο σε περιοδικό, μπας περίπτωση το περιγράφουμε με κάθε λεπτομέρεια. Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ πέρα ότι δεν ανεβάζουμε υλικό το οποίο μπορεί να προσβάλλει τα πνευματικά δικαιώματα εκδοτών. Και ταυτόχρονα το δεύτερο κομμάτι είναι η δημιουργία του προσωπικού μας προφίλ, δηλαδή των λεπτομεριών που αφορούν το πρόσωπό μας. Θα πρέπει να βάλουμε δηλαδή το όνομά μας, να ανεβάσουμε αν θέλουμε κάποια φωτογραφία μας, καθότι μιλάμε και για social media εργαλείο, να ανεβάσουμε το affiliation, δηλαδή το χώρο στο οποίο εργαζόμαστε, το χώρο με τον οποίο, τον φορέα με τον οποίο συσχετιζόμαστε, είναι ένα εργατικό κέντρο, είναι μια εταιρεία. Τις λεπτομέρειες επικοινωνίας, πώς κάποιον μπορεί να βρει εμάς, μέσα από ένα mail, τη διεύθυνσή μας και το τηλέφωνό μας. Στη συνέχεια μπορούμε να προσθέσουμε τα social profile μας, δηλαδή μπορούμε να προσθέσουμε τους λογαριασμούς μας από άλλα κοινωνικά δίκτυα, πάρα μόσα χάρη το twitter, το facebook ή ακόμα και το URL από τη σελίδα που έχουμε στον πανεπιστήμιο ή τη σελίδα που συντηρούμε μόνη μας στο διαδίκτυο. Να προσθέσουμε το ερευνητικό μας πεδίο, ένα ή περισσότερα, να προσθέσουμε άλλες δημοσιεύσεις, να τις αφαιρέσουμε ή να τις κάνουμε rearrange, να τις αναδιαμορφώσουμε, να προσθέσουμε, να αφαιρέσουμε πράγματα που είχαμε βάλει και ήταν λάθος. Και αν θέλουμε μπορούμε να ανεβάσουμε και το βιογραφικό μας. Θα πρέπει να σημειώσω ότι όποιος ασχολείται με τις συγκεκριμένες πλατφόρμες θα πρέπει να μπαίνει σε μια διαδικασία συνεχής ενημέρωσης του προφίλου του για να παραμένει πάντα ελκυστικό για τους υπόλοιπους χρήστες και παράλληλα να προσελκύει νέους χρήστες. Αυτό τα εργαλεία απαιτούν ένα κόπο και μια παρακολούθηση και γι' αυτό το λόγο δεν είναι ανάγκη να δημιουργηθούμε πολλά τέτοια εργαλεία γιατί θα πρέπει όταν κάνουμε κάτι να μπαίνουμε στην διαδικασία να τα ενημερώνουμε όλα αναλόγως. Ένα βασικό κομμάτι πέρα από τη δημιουργία του προφίλου είναι η παρακολούθηση των στατιστικών, των ημμοσιεύσεών μας και του προφίλου μας. Τα λεγόμενα analytics, που στην ουσία αφορούν την απήχηση της δουλειάς μας, το impact. Η πλατφόρμα δίνει μια πληθόρα στατιστικών λειτουργιών, τις οποίες μπορεί να παρακολουθήσει ο κάθε ερευνητής, ο κάθε χρήστης, σχετικά με τους μοναδικούς επισκέπτες που επισκέπτον το προφίλ του, από ποιες χώρες, ποιο είναι το επαγγελμά τους, ποιο είναι η πόλη ή το πανεπιστήμιο στο οποίο ανήκουν οι χρήστες, οι οποίοι μας είδαν, από ποιο χώρο προέρχονται και από ποια πηγή προήλθε η επίσκεψή τους. Είναι στοιχεία τα οποία ενδιαφέρουν κάθε ερευνητής και στην ουσία μέσα από τη συμμετοχή τους στο ε κάστο τέτοιο δίκτυο, θέλει όλα αυτά τα στοιχεία να τα δει ανεβασμένα για να δει και τη δυναμική της δραστηριότητάς του. Αν αυτά τα δομένα είναι υψηλά μπορεί να εικάσει ότι στο μέλλον μπορεί να λάβει και τις ανάλογες αναφορές, η δουλειά του να πάρει τα αντίστοια, δηλαδή citations. Τα στατιστικά αυτά ο κάθε ερευνητής μπορεί να τα κάνει export, μπορεί να τα εξάγει και να τα χρησιμοποιήσει και κάπου αλλού. Παράλληλα μπορεί να δει και την αναγνωσιμότητα των δημοσιεύσεων που έχει αναρτήσει μέσα από γραφήματα χρόνου, χρονολογικά διαγραφήματα και να δει ποιος έκανε download το άρθρο το οποίο είχε κάποιος ανεβάσει ή εν πάση περίπτωση ποιος το είδε. Και ανάλογα να επιλέξει τις 30 ημέρες ή τις 60 ημέρες που τον ενδιαφέρουν. Εδώ βλέπουμε μια δημοσίευση που στην ουσία είχε μηδενική χρήση. Είχε μια χρήση την περίοδο του Δεκεμβρίου και την περίοδο του Ιανουαρίου. Άλλες δύο την περίοδο του Ιανουαρίου. Αφού δημιουργήσουμε το προφίλ μας, το δεύτερο κομμάτι της δραστηριότητας μας και το εξίσου και εξίσου κύριο είναι η διαδικασία του networking της δικτύωσης. Δηλαδή η διαδικασία να βρούμε άτομα τα οποία είτε είναι φίλοι μας, είτε είναι άτομα τα οποία έχουμε γράψει μαζί ένα άρθρο, είτε είναι άτομα τα οποία θαυμάζουμε ή γνωρίζουμε ότι έχουν μια έντονη δραστηριότητα στον χώρο που εμείς ανήκουμε. Και θα θέλαμε να δούμε, να λαμβάνουμε συνεχή ενημέρωση για το τι γράφουν αυτά τα άτομα, είτε π.χ. τι κάνουν. Επομένως μπορούμε να ψάξουμε άτομα, μπορούμε να ψάξουμε το όνομά τους και να βρούμε το προφίλ τους. Εδώ βρήκαμε έναν τυχαίο ερευνητή, στη σελίδα του που παρουσιάζεται σε εμάς βλέπουμε τη φωτογραφία του, το όνομά του και το affiliation του, το χώρο τον οποίο ανήκει, την ελληνική ιστορία που βλέπουμε, ο ίδιος δουλεύει σε ένα πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας. Έχει 1000 περίπου ακολούθους και ο ίδιος ακολουθεί 782 άτομα. Έχει έναν συγγραφέα και έχει 32.000 συνολικά views το προφίλ του. Και από κάτω από κάθε προφίλ παρουσιάζεται όλη η δραστηριότητά του. Βλέπετε ότι μπορούμε να κατεβάσουμε να κάνουμε download αυτά που είναι διαθέσιμα και να κάνουμε bookmark ένα συγκεκριμένο άρθρο, σε μια συγκεκριμένη δημοσίευση ή αν θέλω να το κοινοποιήσω σε ανθρώπους που ακολουθούν εμένα. Δηλαδή ουσιαστικά τους εφιστώ την προσοχή σε ένα συγκεκριμένο άρθρο το οποίο έχω βρει εγώ. Εάν θέλω να κάνω follow τον ερευνητή αυτόν, πατάω follow. Εάν θέλω να στείλω ένα μήνυμα, πατάω message. Εάν θέλω να κάνω skype μαζί του, εφόσον έχει προσθέσει ίδιος κάποιο skype account, πατάω το skype. Και τέλος μπορούμε να κάνουμε αναζήτηση φίλων. Αν δεν θέλουμε να πούμε στη διαδικασία τυχαίας αναζήτησης και χάσιμο χρόνου μέσα από την ίδια την πλατφόρμα, μπορούμε να εισάγουμε όλες τις επαφές μας από το Gmail μας, το Yahoo, το Twitter και το Facebook. Μέσα από αυτή τη διαδικασία δεν χάνουμε, δεν ξεχνάμε κάποιον τον οποίον ξέρουμε. Αυτόματα ο μικρό κόσμος που έχουμε δημιουργήσει μέσα στις αυτές τις πλατφόρμες, μεταφέρεται και στη πλατφόρμα του academy.edu και σε αυτό δεν χάνουμε επαφές τις οποίες έχουμε αναπτύξει μέχρι σήμερα στα άλλα δίκτυα. Λίγο πολύ αυτό ήταν το εργαλείο για να το χρησιμοποιήσει κάποιος προκειμένου να φτιάξει ένα προφίλ και να συνδεθεί με άλλους χρήστες. Αυτό που θέλω να σημειώσω είναι το βασικό κριτήριό μας για την επιλογή αυτών των εργαλείων, είναι η κοινότητα η οποία κρύβεται από πίσω, οι άνθρωποι οι οποίοι το χρησιμοποιούν. Θα θέλαμε, θα θέλε κάθε χρήστης ουσιαστικά να ψάξει και να βρει μέσα ανθρώπους με το ίδιο ρευνικό ενδιαφέρον που έχει ο ίδιος και όχι κάποιους άσχετους. Θα προτιμούσα προσωπικά να εντοπίσω άτομα που θαυμάζω, άτομα που με ενδιαφέρουν το έργο τους μέσα σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα και να είχα λιγότερα αφάνξεως, λιγότερες λειτουργίες από κάποια άλλη ή τουλάχιστον λιγότερο λυκιστικό ενδιαφέρον στη διεπαφή με την πλατφόρμα αρκεί να έπαιρνα την πληροφορία που θα ήθελα, γιατί όπως προανέφερα, η χρήση πολλαπλών πλατφορμών στην ουσία συνοδεύεται με εκτεταμένη επένδυση σε χρόνο, κάτι που δεν θα το θέλαμε. Γιατί στη διαφορετική περίπτωση θα διατηρούσαμε ελπί προφίλ στις πλατφόρμες. Αν θέλετε τώρα μπορείτε να προσθέσετε ερωτήσεις στη ζωντανή συζήτηση στο πλαίσιο που βρίσκεται δίπλα στην παρουσίαση στο YouTube επομένως αναμένω τις δικές σας ερωτήσεις. Ευχαριστούμε πολύ. Ευχαριστούμε πολύ. Προφανώς δεν υπάρχει κάποια ερώτηση. Σας ευχαριστώ που με παρακολουθήσατε.