ΤΠΕ - Εισαγωγή στη ζωγραφική και τον προγραμματισμό - Α'-ΣΤ΄Δημοτικού Επ. 213 /

: [♪ Μουσική Γεια σας, παιδιά! Ονομάζομαι Κωνσταντίνος, είμαι παιδευτικός πληροφορικής. Θα δούμε για σήμερα, για τα παιδιά της 1ης και της 2ης Δημοτικού, θα δούμε μία ζωγραφιά, την οποία θα τη φτιάξουμε στο ελεύθερο λογισμικό ζωγραφικής, στο Tux Paint. Για ποιο λόγο τώρα να ζωγραφίσουμε στον υπολογι...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Υπουργείο Παιδείας
Μορφή:Video
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων 2020
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=XO6_ljSPG3U&list=PLvLZ8duymN1Bdag3D9ibNaERK3A-nG3pI
Απομαγνητοφώνηση
: [♪ Μουσική Γεια σας, παιδιά! Ονομάζομαι Κωνσταντίνος, είμαι παιδευτικός πληροφορικής. Θα δούμε για σήμερα, για τα παιδιά της 1ης και της 2ης Δημοτικού, θα δούμε μία ζωγραφιά, την οποία θα τη φτιάξουμε στο ελεύθερο λογισμικό ζωγραφικής, στο Tux Paint. Για ποιο λόγο τώρα να ζωγραφίσουμε στον υπολογιστή? Ζωγραφίσουμε στον υπολογιστή γιατί είναι πάρα πολύ δημιουργικό. Μπορούμε να φτιάξουμε ένα δικό μας όμορφο αποτέλεσμα. Επίσης, στον υπολογιστή έχουμε κάποια εργαλεία τα οποία δεν τα έχουμε στο χαρτί. Για παράδειγμα, αν κάνουμε λάθος, μπορούμε πάντα να γυρίσουμε λίγο πίσω. Δεν χρειάζεται να πετάξουμε το χαρτί μας ή να χρησιμοποιήσουμε τη σβίστρα. Τέλος, αν ζωγραφίσουμε κάτι στον υπολογιστή, έχουμε ωραία ζωντανά χρώματα και μπορούμε την εργασία μας, τη ζωγραφιά μας, να τη χρησιμοποιήσουμε. Για παράδειγμα, σε οποιαδήποτε ψηθιακή δημιουργία φτιάξουμε. Πάμε να δούμε λίγο το λογισμικό Tux Paint. Εδώ έχουμε λοιπόν μια λευκή οθόνη. Και στα αριστερά βρίσκονται τα εργαλεία. Τα εργαλεία με τα οποία θα ζωγραφίσουμε. Θα εξηγήσουμε στην πορεία τι είναι αυτά τα εργαλεία. Δεξιά βρίσκονται διάφορες επιλογές για το κάθε εργαλείο. Για παράδειγμα, εδώ έχουμε τις επιλογές για το πινέλο. Στο κάτω μέρος της οθόνης βρίσκουμε τα χρώματα. Τα βασικά χρώματα, αλλά μπορούμε και εδώ στη γωνία να πάμε και να διαλέξουμε από όλα τα χρώματα του ουρανού τόξου. Όποιο χρώμα μας αρέσει καλύτερα. Πάμε λοιπόν πίσω τώρα και πάμε να ξεκινήσουμε να έρθουμε τα εργαλεία. Θα δοκιμάσουμε εδώ το πινέλο. Με το πινέλο φυσικά μπορούμε να ζωγραφίσουμε. Έχουμε διάφορες επιλογές. Έχουμε λεπτό πινέλο, έχουμε πινέλο αστεράκι, έχουμε διάφορα πινέλα. Για να ζωγραφίσουμε με το πινέλο φυσικά θα διαλέξουμε ένα χρώμα. Για παράδειγμα εδώ το πράσινο. Παίρνω το λεπτό πινέλο για να ζωγραφίσω τώρα. Πρέπει να χρησιμοποιήσω το δάχτυλό μου να κάνω κλικ πάνω στο ποντίκι. Κάνω κλικ λοιπόν, κουνάω το ποντίκι μου και το πινέλο ζωγραφίζει. Εάν κουνάω το ποντίκι μου χωρίς να κάνω κλικ το πινέλο δεν ζωγραφίζει. Να εδώ λοιπόν τώρα θα διαλέξω χοντρό πινέλο να κάνω χοντρή γραμμή. Πάμε τώρα στο επόμενο εργαλείο. Πάμε στην ίσια γραμμή. Η ίσια γραμμή είναι σαν να έχουμε ένα χάρακα. Μπορούμε λοιπόν εδώ να διαλέξουμε ένα χρώμα, για παράδειγμα το κίτρινο, να διαλέξουμε το πάχος της γραμμής, κάνουμε κλικ εκεί που θέλουμε να ξεκινήσει η γραμμή, κρατάμε το ποντίκι μας πατημένο, το οδηγούμε εκεί που θέλουμε να τελειώσει η γραμμή, αφήνουμε το ποντίκι και έχουμε μία ολόησια γραμμή σαν να είχαμε ένα χάρακα. Ένα άλλο εργαλείο που έχουμε εδώ στη ζωγραφική είναι τα σχήματα. Πατάμε λοιπόν στα σχήματα και έχουμε διάφορα σχήματα να διαλέξουμε. Τετράγωνα, ορθογώνια, κύκλους, ελείψεις, τρίγωνα, πολλά σχήματα. Παρατηρήστε ότι έχουμε δύο είδη σχημάτων. Έχουμε τα σχήματα που είναι μόνο γραμμή και τα σχήματα τα οποία είναι γεμάτα με χρώμο. Να εδώ είναι κύκλος γεμάτος με χρώμο. Για να χρησιμοποιήσουμε τώρα τα σχήματα. Κάνουμε κλικ στο σχήμα που θέλουμε. Εδώ διάλεξα τον κύκλο μόνο γραμμή. Πάμε εκεί που θέλουμε να φτιάξουμε τον κύκλο, κάνουμε κλικ, το κρατάμε πατημένο, κουνάμε το ποντίκι, μεγαλένει ο κύκλος μέχρι εκεί που θέλουμε και το αφήνουμε. Έχω φτιάξει ένα τέλειο κύκλο. Τώρα θα δοκιμάσω και ένα κύκλο ο οποίος είναι γεμάτος με χρώμα. Ωραία. Να λοιπόν ένα από τα εργαλεία που έχουμε εδώ όταν ζωγραφίζουμε στον υπολογιστή που μπορούμε να φτιάξουμε τέλεια σχήματα. Εδώ τώρα θα δούμε ένα ακόμα εργαλείο είναι οι σφραγίδες. Οι σφραγίδες είναι δίπλα στο πινέλο και μας δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε κάποιες έτοιμες ζωγραφιές που τις έχει μέσα το λογισμικό ζωγραφικής. Διαλέγουμε μια ζωγραφιά όποια μας αρέσει. Ας πούμε διαλέγω εδώ την κότα. Πάω κάνω κλικ κάπου στην οθόνη και η κότα εμφανίζεται. Μπορώ να διαλέξω μεσαίου μεγεθος. Μπορώ να κάνω κλικ, είδατε εδώ κάτω δεξιά, επιλέγουμε το μέγεθος, μεγάλη ή πολύ μικρή. Νομίζω δεν μου πολύ αρέσει αυτό το σχέδιο. Κοιτάξτε τι έκανα τώρα. Πάτησα πάνω στην ανέερεση, έχει ένα χεράκι εκεί και μπορώ το τελευταίο πράγμα που έκανα, μπορώ να το πάρω πίσω. Άρα λοιπόν, να ένα εργαλείο ακόμα που δεν το έχω στο χαρτί. Μπορώ ό,τι δεν μου αρέσει να πατήσω ανέερεση και να το πάρω πίσω. Και αν θέλω μπορώ να πατήσω πάλι και στην ακύρωση και να το ξαναεμφανίσω. Έχουμε λοιπόν μερικά εργαλεία που δεν τα έχουμε στο χαρτί. Βέβαια έχουμε και εργαλεία που έχουμε στο χαρτί όπως η σβίστρα, μπορούμε να διαλέξουμε εδώ τη σβίστρα, το μέγεθος της, κάνουμε κλικ πάλι και κουνάμε τη σβίστρα για να σβήσει. Αν θέλουμε να τα σβήσουμε όλα, για να ξεκινήσουμε από την αρχή, πατάμε στο νέο χαρτί. Τώρα λοιπόν το μάθημά μας θα αρχίσει να γίνεται λίγο πιο ενδιαφέρον, διότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε τη ζωγραφιά μας. Προς το παρόν δείξαμε απλώς τα εργαλεία. Έχουμε λοιπόν το άσπρο χαρτί και πάμε να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία μας για να φτιάξουμε την πασχαλίτσα. Θα παίρνω τα σχήματα, το κύκλο, βλέπετε κύκλο γεμάτο, χρώμα κόκκινο, πηγαίνω κάπου στο κάτω μέρος της σελίδας, κάνω κλικ, το κρατώ πατημένο και το κουνάω. Μεγαλώνω περίπου σε αυτό το μέγεθος το κύκλο και το αφήνω. Έχω ένα κόκκινο κύκλο. Βέβαια η πασχαλίτσα δεν είναι κύκλος, είναι μισός κύκλος, οπότε πρέπει να κόψω το κύκλο μου στα δύο. Τι θα κάνω? Θα πάρω την ίσια γραμμή. Θα διαλέξω άσπρο χρώμα γραμμής, όπως είναι, όπως βλέπετε, το γύρο-γύρο από την πασχαλίτσα. Θα πάρω το πιο λεπτό πινέλο που έχω. Πάω λοιπόν στη μία άκρη και κάνω κλικ, το κρατώ πατημένο, περνάω τη γραμμή πάνω από τον κύκλο και κόβω τον κύκλο μου σε δύο μέρη. Το πάνω και το κάτω. Δύο ημικύκλια. Το κάτω δεν το χρειάζομαι. Τι θα κάνω τώρα? Θα θέλω να το εξαφανίσω. Πάμε λοιπόν να σας δείξω κάτι. Τα μαγικά. Τα μαγικά είναι κάποια εργαλεία καταπληκτικά, τα οποία δεν τα έχουμε στο χαρτί, τα έχουμε όμως όταν ζωγραφίζουμε στον υπολογιστή. Και κάνουν πραγματικά αυτό το οποίο λένε. Κάνουν αληθινά μαγικά. Κοιτάξτε τώρα πώς με τα μαγικά θα εξαφανίσω το κάτω ημικύκλιο και θα μου μείνει μόνο η πασχαλίτσα μου. Πάμε να δούμε. Παίρνω λοιπόν τα μαγικά μου. Πάω και παίρνω εκείνο το μαγικό που λέγεται γέμισμα. Έχει σχήμα ένα κουβά. Πατάω λοιπόν στο γέμισμα. Θα διαλέξω χρώμα. Θυμηθείτε τι θέλω να κάνω. Θέλω να εξαφανίσω το κάτω ημικύκλιο. Θέλω λοιπόν αυτό το ημικύκλιο με έναν μαγικό τρόπο να εξαφανιστεί. Παίρνω το άσπρο, το γέμισμα, κάνω κλικ και όριστε το μαγικό έγινε. Το ημικύκλιο έχει εξαφανιστεί. Δηλαδή στην πραγματικότητα έγινε άσπρο. Πάμε τώρα να συνεχίσουμε με την πασχαλίτσα μας. Παίρνω την ίσια γραμμή, διαλέγω χρώμα μαύρο και πολύ λεπτή γραμμή. Εδώ θέλει λίγο προσοχή. Για παράδειγμα, θέλει προσοχή να πετύχουμε να στοχεύσουμε ακριβώς η μαύρη γραμμή να πηγαίνει ακριβώς από το πάνω μέρος της πασχαλίτσας μέχρι το κάτω. Εδώ λοιπόν θα προσέξουμε λίγο πριν ξεκινήσουμε, πριν πατήσουμε το κλικ, θα προσέξουμε να στοχεύσουμε καλά. Το πατάμε, το κρατάμε πατημένο. Πάμε ακριβώς μέχρι το κάτω μέρος της πασχαλίτσας και εκεί το αφήνουμε. Αν το κάναμε σωστά, το κάναμε σωστά εδώ. Έχουμε χωρίσει το ημικύκλιο σε δύο μέρη. Πάμε τώρα πάλι στα μαγικά μας. Παίρνουμε το γέμισμα, το μαύρο χρώμα, κάνουμε κλικ και κάνουμε το κεφάλι της πασχαλίτσας μαύρο. Τώρα έχει αρχίσει λίγο να μοιάζει με πασχαλίτσα. Πάμε στην ίσια γραμμή, παίρνουμε το στρογγυλό, παίρνουμε το άσπρο χρώμα και θα κάνουμε ένα απλό κλικ μέσα στο κεφάλι της πασχαλίτσας. Κάνουμε λοιπόν κλικ μία φορά και εμφανίζεται ένας άσπρος κύκλος. Παίρνουμε το μικρότερο κυκλάκι, παίρνουμε χρώμα μαύρο, κάνουμε κλικ μέσα στο ματάκι και τώρα πια έχουμε ένα πραγματικό μάτι. Αρχίζει να μοιάζει με ζωντανό πλασματάκι. Πάλι με το κυκλάκι, κάνουμε κλικ στην πασχαλίτσα μας και εμφανίζουμε μικρές μαύρες βούλες. Πάρα πολύ ωραία! Τι της λείπει τώρα? Πολύ σωστά, της λείπουν τα πόδια. Πάμε λοιπόν να φτιάξουμε τα ποδαράκια. Μήπως ξέρει κανείς πόσα πόδια έχουν τα έντομα. Πολύ σωστά, τα έντομα έχουν 6 πόδια. Πάμε λοιπόν να φτιάξουμε τα 6 πόδια της πασχαλίτσας μας. Θα διαλέξουμε πάλι τη γραμμή αλλά θα πάρουμε τώρα λεπτή γραμμή. Εδώ η ίσια γραμμή, μαύρο, όπως είμαστε ήδη και θα κάνουμε 6 μικρές γραμμούλες τα 6 πόδια της πασχαλίτσας. 3, 4, 5, 6 ποδαράκια. Πολύ ωραία! Τι άλλο θα κάνουμε, θα κάνουμε κεραίες φυσικά. 2 γραμμούλες. Πάμε και παίρνουμε λίγο μεγαλύτερο κυκλάκι. Ένα κλικ εδώ, ένα κλικ εδώ και έχουμε τις κεραίες της. Και επειδή η ζωγραφιά μας είναι έτσι κι αλλιώς φανταστική, θα πάρουμε το κόκκινο χρώμα και θα κάνουμε μια λεπτή γραμμούλα. Κοιτάξτε εδώ πώς θα αλλάξει όλο. Η πασχαλίτσα μας είναι χαμογελαστή. Έχουμε φτιάξει λοιπόν μια ωραία χαμογελαστή πασχαλίτσα και έχει το ματάκι της. Είναι ένα ζωντανό πλασματάκι. Ουσιαστικά έχουμε τελειώσει το κύριο μέρος της ζωγραφιάς μας, αλλά θέλουμε τώρα να την κάνουμε λίγο πιο όμορφη. Θέλουμε να φτιάξουμε λίγο και το γύρο-γύρο από την πασχαλίτσα, το περιβάλλον της. Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε το περιβάλλον της πασχαλίτσας. Θα διαλέξουμε χρώμα πράσινο, διότι η πασχαλίτσα ζει στην εξοχή. Άρα λοιπόν θα της φτιάξουμε ένα πράσινο χορτάρι. Προσέξτε εδώ τώρα. Θα κάνω επίτηδες ένα λάθος. Συνήθως όταν οι δάσκαλοι κάνουν λάθος, τα παιδιά αμέσως το προσέχουν. Για να δω αν θα βρείτε τι λάθος έχω κάνει. Πάω λοιπόν να φτιάξω, θυμηθείτε, φτιάχνω το χορτάρι. Θα φτιάξω λοιπόν μια ίσια γραμμή πράσινη από τη μία άκρη του χαρτιού μου έως την άλλη. Και τώρα θα πάω να χρησιμοποιήσω τα μαγικά μου, για να χρωματίσω το κάτω μέρος με πράσινο, για να μοιάζει χορτάρι. Παίρνω λοιπόν τα μαγικά μου. Ετοιμάζομαι να κάνω κλικ. Να δούμε αν θα βρείτε το λάθος. Για να δοκιμάσουμε λοιπόν. Θα γίνει πράσινο το χορτάρι. Κάνω κλικ στα μαγικά. Έγινε όλο πράσινο. Εδώ τώρα τη χαλάσαμε τη ζωγραφιά. Ήθελαμε μόνο το κάτω να είναι πράσινο, το κάναμε όλο πράσινο. Τι μπορούμε να κάνουμε? Αν θυμηθείτε τι λέγαμε στην αρχή, είπαμε ότι η ζωγραφική στον υπολογιστή έχει κάποια εργαλεία που δεν τα έχουμε στο χαρτί. Δεν χρειάζεται λοιπόν εδώ να πετάξουμε το χαρτί μας. Απλώς, πολύ απλά, θα το γυρίσουμε πίσω. Θα πάμε να βρούμε εκείνο το εργαλείο την ανέρεση. Θα το πατήσουμε και παίρνουμε πίσω το λάθος. Πού ήταν το λάθος μου? Πολύ σωστά. Έχω αφήσει τρύπα σε εκείνη την άκρη. Και η πογιά πήγε παντού. Πάω λοιπόν με την ίσια γραμμή, κλείνω την τρύπα μου και τώρα πια μπορώ να χρησιμοποιήσω τα μαγικά μου. Παίρνω τα μαγικά μου, παίρνω το κουβά, κάνω κλικ μέσα και είναι όλο πράσινο. Ωραία λοιπόν, έτοιμο το χορτάρι, αλλά γύρω γύρω θέλω και να φτιάξω έναν ωραίο ουρανό. Πάω λοιπόν στα χρώματα, θα διαλέξω όποιο γαλάζιο μου αρέσει. Όποιο γαλάζιο σας αρέσει θα διαλέξετε όταν θα ζωγραφίστε. Διάλεξα λοιπόν ένα γαλάζιο, θα χρησιμοποιήσω πάλι τα μαγικά μου και θα κάνω τον ουρανό γαλάζιο. Τώρα η πασχαλίτσα μου ζει σε ένα ωραίο περιβάλλον, πράσινο χορταράκι. Για να πάμε να χρησιμοποιήσουμε και ένα ακόμα μαγικό, να κάνουμε το χορτάρι λίγο πιο ωραίο. Δίπλα λοιπόν στον κουβά είναι το γρασίδι και με το γρασίδι μπορούμε να βάλουμε ένα αληθινό χορταράκι, ώστε να μοιάζει όμορφο το περιβάλλον της πασχαλίτσας. Έχω κι άλλα μαγικά εδώ να σας δείξω. Όπως βλέπετε εδώ το λουλούδι. Με το λουλούδι μπορούμε να φτιάξουμε ωραία λουλουδάκια. Σε ό,τι χρώμα θέλουμε. Το μέσα βέβαια είναι πάντα κίτρινο, αλλά το απ' έξω είναι στον χρώμα το οποίο επιλέγουμε. Κάνουμε κλικ λοιπόν σε κάθε χρώμα, κλικ εκεί που θέλουμε να εμφανιστεί το λουλούδι και εμφανίζεται ένα ωραίο λουλούδι. Τώρα εδώ αν διαλέξω το κίτρινο βέβαια, το λουλούδι είναι όλο κίτρινο, το άσπρο νομίζω είναι λίγο πιο ωραίο. Άρα λοιπόν έχω φτιάξει ωραία λουλουδάκια στην πασχαλίτσα μου. Έχουμε μια ωραία ζωγρεφιά, έχουμε μια πασχαλίτσα, έχουμε τα λουλουδάκια της. Και τώρα πάμε να χρωματίσουμε λίγο, να φτιάξουμε λίγο και τον ουρανό. Θα δοκιμάσουμε ένα ακόμα μαγικό. Πάμε ψηλά λοιπόν στα μαγικά μας και διαλέγουμε το ουράνιο τόξο. Αυτό είναι το αγαπημένο μαγικό των μαθητών μου στην τάξη, όταν το χρησιμοποιούμε τους αρέσει πάρα πολύ. Πάμε λοιπόν στη μία άκρη, κάνουμε κλικ, το κουνάμε μέχρι την άλλη άκρη, το αφήνουμε και σχηματίζεται ένα υπέροχο ουράνιο τόξο. Γέμισε τώρα η ζωγρεφιά μας με πολύ ωραία χρώματα. Τι άλλο έχει ο ουρανός, έχει και έναν ήλιο. Πάμε στα σχήματα, θα διαλέξουμε το στρογγυλό, θα πάρουμε το κίτρινο, πάμε ψηλά στον ουρανό, κάνουμε κλικ εκεί που θέλουμε, το κρατάμε πατημένο, το μεγαλώνουμε και το αφήνουμε όταν είμαστε έτοιμοι. Φτιάξαμε έναν όλο στρογγυλό ήλιο. Θα του βάλουμε με την ίσια γραμμή και ακτήνες. Κάνουμε λοιπόν μικρές ίσιας γραμμές που ξεκινούν από τον κύκλο, σχηματίζοντας τις ακτήνες. Να λοιπόν και άλλες ακτήνες γύρω γύρω από τον κύκλο μας. Είναι μια ωραία ανοιξιάτικη ζωγραφιά. Ωραία, λοιπόν είμαστε έτοιμοι με τις ακτήνες και πάμε τώρα να κάνουμε κάτι που θα ομορφύνει πολύ περισσότερο τη ζωγραφιά μας. Πάμε να πάρουμε τον κύκλο μόνο γραμμή, το κόκκινο χρώμα. Θα κάνουμε έναν κύκλο μέσα στον ήλιο μας. Ωραία, τόσο το αφήνουμε. Πάμε τώρα να πάρουμε το πινέλο. Εδώ θέλει πραγματικά τέχνη, παίρνουμε το κίτρινο και κόβουμε τον κόκκινο κύκλο σε δύο σημεία. Ένα, δύο. Το πάνω κομμάτι που μας έμεινε θέλουμε να το εξαφανίσουμε. Τώρα νομίζω ξέρετε πώς θα εξαφανίζουμε. Πάμε στα μαγικά, στο γέμισμα. Κάνουμε κλικ και έγινε κίτρινο, άρα εξαφανίστηκε και έμεινε ένα υπέροχο χαμόγελο στον ήλιο μας. Παίρνουμε λοιπόν την ίσια γραμμή, τα κυκλάκια. Το έχουμε ξανακάνει για το ματάκι της πασχαλίτσας. Βάζουμε λοιπόν ένα κυκλάκι, δύο κυκλάκια εδώ. Παίρνουμε το μικρότερο κυκλάκι. Διαλέγουμε χρώμα μαύρο. Και βάζουμε και ματάκια στον ήλιο μας. Και μια τελευταία πινελιά εδώ. Θα πάρουμε λίγο το ροζ χρώμα. Θα πάρουμε το θωλό κυκλάκι, βλέπετε εδώ. Και θα κάνουμε ένα κλικ, δύο κλικ. Βάζουμε ωραία μαγουλάκια στον ήλιο μας και η ζωγραφιά μας είναι έτοιμη. Έχουμε φτιάξει μια υπέροχη ανοιξιάτικη ζωγραφιά. Μια πασχαλίτσα με έναν ωραίο ήλιο και ένα ωραίο ουράνιο τόξο. Η ζωγραφιά μας είναι πολύ ωραία, μπορούμε να την αποθηκεύσουμε. Να την εκτυπώσουμε. Πάμε να δούμε και κάτι διαφορετικότερα. Κάτι ίσως λίγο πιο δύσκολο. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε με τον προγραμματισμό. Για να το μάθουμε θα πατήσουμε εδώ πάνω στον υπολογιστή, ώστε να ξεκινήσουμε. Πατάμε λοιπόν στο ξεκίνημα. Και μεταφερόμαστε σε ένα δωμάτιο. Έχουμε εδώ τη γάτα η οποία μας λέει ότι ο προγραμματισμός βρίσκεται παντού γύρω μας. Πάρα πολλά πράγματα που μπορεί να μην τα έχουμε συνειδητοποιήσει, γίνονται με τον προγραμματισμό. Χρησιμοποιείς λοιπόν τον προγραμματισμό. Πότε? Όταν αναζητάς κάτι στο διαδίκτυο. Όταν βάζουμε σε μια μηχανή αναζήτηση να μας βρει κάτι, χρησιμοποιούμε τον προγραμματισμό. Όταν ακούς την αγαπημένη σου μουσική, από τον υπολογιστή ή το κινητό σου, τότε χρησιμοποιείς τον προγραμματισμό. Όταν ζητάς από τον πλοηγό, το γνωστό μας GPS, να σου βρει την καλύτερη διαδρομή. Να εδώ η γάτα βρήκε τη διαδρομή της. Άλλα με τον προγραμματισμό μπορούμε να κάνουμε και πολύ περισσότερα πράγματα. Εφαρμογές πολύ πιο ξεχωριστές και όχι τόσο καθημερινές. Να δούμε ένα παράδειγμα εδώ. Μπορούμε να στείλουμε διαστημόπλια, χωρίς αστροναύτες σε μακρινούς πλανήτες. Να εδώ αυτό το διαστημόπλιο κινείται μόνο του. Τέλεια προσγείωση. Με τον προγραμματισμό λοιπόν μπορούμε να κάνουμε πράγματα, τα οποία μοιάζουν αυτή τη στιγμή εντυπωσιακά, όπως για παράδειγμα να κατασκευάσουμε. Αυτόματα οχήματα χωρίς οδηγό. Αυτό εδώ το λεωφορείο είναι αυτόματο, είδατε. Σταμάτησε μόνο του. Να λοιπόν πόσα πράγματα γίνονται με τον προγραμματισμό, είτε στην καθημερινότητά μας, είτε εφαρμογές εντελώς διαστημικές. Σε τι μας χρησιμεύει τελικά ο προγραμματισμός? Είδαμε τι μπορούμε να κάνουμε. Πάμε να δούμε μια γενική απάντηση σε αυτό. Σε τι μας χρησιμεύει ο προγραμματισμός. Για να το δούμε αυτό θα πάμε εδώ στον πίνακα. Ο προγραμματισμός μας χρησιμεύει στο να λύνουμε προβλήματα. Έχω εδώ ετοιμάσει λοιπόν για σας ένα πρόβλημα, το οποίο πρέπει να το λύσουμε. Τι έχουμε εδώ, ξέρω ότι σε όλους αρέσει το κινήγι θησαυρού. Εδώ λοιπόν έχουμε ένα κινήγι θησαυρού. Έχουμε ένα πειρατικό πλοίο, το οποίο βρίσκεται εδώ, σε αυτό το σημείο του χάρτη, και θα πρέπει φυσικά να φτάσει στο θησαυρό. Για να γίνει αυτό δεν μπορεί να κατευθυνθεί ευθεία, γιατί υπάρχει μπροστά του ένα μεγάλο εμπόδιο, ένα μεγάλο νησί. Άρα λοιπόν από το νησί δεν μπορεί να περάσει το πλοίο. Δεν μπορεί να περάσει φυσικά και από το μικρό νησί. Εκτός από αυτό όμως έχω βάλει και κάποια ακόμα εμπόδια. Έχω τοποθετήσει βόμβες. Φυσικά και το πλοίο μας δεν μπορεί να πέσει πάνω στις βόμβες, διότι θα εκραγεί. Έχουμε λοιπόν εδώ ένα πρόβλημα. Να οδηγήσουμε το πειρατικό πλοίο στο θησαυρό, περνώντας μέσα από τα εμπόδια. Τι πρέπει να κάνουμε σε ένα πρόβλημα? Να το λύσουμε φυσικά. Για να το λύσουμε όμως θα χρειαστούμε, έχουμε εδώ κάποιες επιλογές. Μπορεί το πειρατικό μας πλοίο να στρίψει αριστερά, μπορεί να προχωρήσει προς τα εμπρός ή μπορεί να στρίψει δεξιά. Αυτές εδώ οι τρεις επιλογές είναι που θα μας φτιάξουν τη λύση. Να ξεκινήσουμε λοιπόν να το λύσουμε. Ας ξεκινήσουμε. Βλέπουμε ότι το πλοίο μας κοιτάει προς το νησί. Φυσικά και δεν μπορεί να συνεχίσει εμπρός. Θα πρέπει να στρίψει. Για να καταλάβουμε όμως πώς θα πρέπει να στρίψει, θα πρέπει να σκεφτούμε λίγο, όπως σκέφτονται, να δούμε μάλλον το χάρτη με τα μάτια των πειρατών. Πάω λοιπόν από αυτή την πλευρά, κοιτάζω όπως κοιτάζουν οι πειρατές και πρέπει να στρίψω προς το δεξί μου χέρι. Θα πάρω λοιπόν εδώ μία εντολή στρίψε δεξιά και θα ξεκινήσω τη λύση μου. Το πλοίο μου πρέπει πρώτα να στρίψει δεξιά. Στρίβει δεξιά. Τώρα πρέπει να κάνει ένα, δύο βήματα. Άρα λοιπόν παίρνω τα βήματα και βάζω ένα βήμα και ένα ακόμα βήμα. Μόλις κάνω αυτά τα δύο βήματα θα βρεθώ ένα, δύο, εδώ. Δεν μπορώ να συνεχίσω φυσικά γιατί υπάρχει η βόμβα. Τι θα κάνω πρέπει να στρίψω. Εδώ τώρα θέλω λίγο την προσοχή σας. Προς τα πού πρέπει να στρίψω. Αν κοιτάξουμε εμείς το χάρτη, τότε λέμε φυσικά πρέπει να στρίψω προς τα δεξιά. Δεν είναι σωστό αυτό όμως. Θυμηθείτε τι είπαμε πρέπει να δούμε το πρόβλημα, τον χάρτη εδώ μέσα από τα μάτια των πειρατών. Αν κοιτάξουμε λοιπόν όπως κοιτάνε οι πειρατές, καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να στρίψουμε αριστερά. Παίρνω λοιπόν τη στροφή αριστερά. Και αυτή είναι η επόμενή μου κίνηση. Στροφή αριστερά. Προχωράω ένα βήμα. Βάζω λοιπόν ένα ακόμα βήμα. Πάλι δεν μπορώ να συνεχίσω. Πάλι τώρα θα πρέπει να σκεφτώ όπως σκέφτονται οι πειρατές. Να στρίψω δεξιά. Βάζω λοιπόν μια δεξιά στροφή. Τώρα μπορώ να κάνω δύο βήματα. Ένα βήμα. Δύο βήματα. Και το πειρατικό μου βρίσκεται εδώ. Πάλι δεν μπορώ να συνεχίσω διότι τελειώνει ο χάρτης μου. Θα πρέπει να στρίψω. Για να σκεφτούμε τώρα, νομίζω τώρα έχετε αρχίσει να το καταλαβαίνετε. Θα πρέπει να δούμε το χάρτη με τα μάτια των πειρατών... και να καταλάβουμε ότι πρέπει να στρίψουμε αριστερά. Βάζω λοιπόν εδώ μια αριστερή στροφή. Το πλοίο μου στρίβει αριστερά. Προχωράω ένα δύο βήματα. Ένα βήμα. Δεύτερο βήμα. Το πλοίο μου λοιπόν βρίσκεται εδώ. Πρέπει να στρίψω για να σκεφτούμε. Πάλι στρίβω προς τα αριστερά. Θα περάσω εγώ από εδώ. Έχουμε λοιπόν μια αριστερή στροφή. Μπορώ να κάνω ένα βήμα, δύο βήματα. Ένα βήμα, δύο βήματα. Και βρίσκομαι εδώ. Δεν μπορώ να συνεχίσω διότι πάλι βρίσκομαι μπροστά στη βόμβα. Θα στρίψω τώρα προς τα δεξιά. Δεξιά στροφή. Κάνω ένα βήμα. Βρίσκομαι εδώ. Θα πρέπει να ξαναστρίψω. Να σκεφτούμε λίγο πώς κοιτάνε οι πειρατές. Πρέπει να στρίψουμε αριστερά. Άρα λοιπόν αριστερή στροφή. Κάνω άλλα δύο βήματα. Και είμαι σχεδόν έτοιμος να πάρω το θησαυρό. Τι μου μένει να κάνω? Μου μένει να κάνω μία αριστερή στροφή πάλι. Και ένα τελευταίο βήμα. Αριστερή στροφή, βήμα, μισό λεπτό. Και είμαι στον θησαυρό. Αυτό ήταν λοιπόν το μάθημά μας. Δείξαμε δύο ωραίες ζωγραφιές. Πιστεύω να σας άρεσαν. Μπορείτε κι εσείς να χρησιμοποιείτε το Toux Paint, είναι ελεύθερο λογισμικό. Και να φτιάξετε τις δικές σας δημιουργίες. Με ωραία, ζωντανά χρώματα. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που μας παρακολουθήσατε.