ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ; Βιωματική διδασκαλία! /

: του οικογέφαλου που πρόκειται να να βρίσκεται από την κοντά στην κορυφή τους, μία λεπτοφυλακτική πλήρη. Δεν είναι πλήρη. Να δείτε πόσο ο εγκέφαλος λειτουργείς όταν ακούει λέξεις, όταν μιλάει άλλο κομμάτι του εγκέφαλου, και όταν παράει λέξεις ο λογοπλάστς του λέει, δηλαδή, πιθανόσις ο κύριος Κρυαρά...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ 2015
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=DAwSflI-i1k&list=PL4ir5o_3uDPuX0OF4vvqHltMtBFPlhaRh
Απομαγνητοφώνηση
: του οικογέφαλου που πρόκειται να να βρίσκεται από την κοντά στην κορυφή τους, μία λεπτοφυλακτική πλήρη. Δεν είναι πλήρη. Να δείτε πόσο ο εγκέφαλος λειτουργείς όταν ακούει λέξεις, όταν μιλάει άλλο κομμάτι του εγκέφαλου, και όταν παράει λέξεις ο λογοπλάστς του λέει, δηλαδή, πιθανόσις ο κύριος Κρυαράς που πέθανε τελετρικά, που έκανε μια στερά πράγματα, να λειτουργούσαν και τα κομμάτια αυτού του εγκεφάλου και να μην τον αφήνουν να γεράσει. 188 πέθανε και έγραφαν μέχρι τελευταία. Όπως και ο Αρτεμιάδης ο μαθηματικός, 102 του τελευταίου βλέπουμε στα 100. Πιο ψηλά δεν πάει, έτσι να βλέπουμε, πιο πάει και ψηλά. Λοιπόν, όπως βλέπετε όλα αυτά λειτουργούν και ο εγκέφαλος προχωράει. Εδώ προσέξτε τώρα, είμαι αναγκασμένος να σας πω από όλα τα θέματα να πιάσω, έτσι. Πάμε λοιπόν και κοιτάξτε να δείτε τι εξετάζουμε, τι πρέπει να εξετάζουμε. Προσέξτε, μόλις αυτές οι περιπτώσεις πρέπει να τις εξετάσουμε. Πάμε στην πρώτη. Αν λοιπόν το παιδί έχει πρόβλημα στην όραση ή στην ακοή, είναι ενοχικό να έχει θέμα. Άρα βρήκαμε το θέμα, βρήκαμε το πρώτο θέμα. Τώρα μπορεί να μου πείτε ότι σε λίγο θα βρούμε και κάτι άλλο, όταν έχει συνοσηρότητα. Δηλαδή είχε ένα θέμα και κάποιο άλλο. Αλλά αν πάντως υπάρχει μειονεξία εκεί, τότε είναι γεγονός ότι είναι γλουστή αιτία και το παιδί δεν πάει σωστά, δεν πάει καλά, δεν πάει με το μεσό όνομα. Δεν υπάρχει το θέμα αυτό. Τέλειο δωμάτιο και ταυτή. Νευρολογική διαταράχη. Υπάρχει μειονεξία. Αν υπάρχει, γνωστή αιτία. Αν όχι, νοητική στέρηση. Λίγα λόγια σε αυτό. Λένε το IQ στέχει, δεν στέχει. Μας περιτώσει, για να είμαστε σοβαροί, αν κάνεις μια συνολική έρευνα γύρω από τα θέματα της παιδείας στο παιδί και δεις ότι οριακά αντιμετωπίζει κάποια ευθύματα, ή κάτω από τόρια, καταλαβαίνεις ότι υπάρχει μια νοητική στέρηση. Δεν μιλάμε για ένα παιδί που είναι πολύ εμφανές. Που ξεκίνησε μικρό, για να σας πω τώρα και μερικά μια κουβέντα, που ξεκίνησε μικρό, σε ηλικία να μην μπορεί να μιλήσει και να αργήσει να μιλήσει. Και λέει, γιαγιά, και ο θείος του άργησε, αλλά λαλάει. Τι λαλάει, έμαθε μαθηματικά ο θείος. Δεν το κατάλαβα, έμαθε αρχαία. Τι έγινε ο θείος που λαλάει. Όταν το παιδί σε μικρή ηλικία αργήσει να μιλήσει, είναι ένδειξη, όχι απόδειξη, ότι έχουμε ένα ζήτημα. Ποιο όριο λέτε, με τη ρούχη δεκοστάρα. Όταν μιλάνε ένα παιδάκι, ξεκινάει την πρώτη λέξη στις 10-12 μήνες, άμα φάει δύο χρονών και δεν μπορεί να πει μερικά βασικά πράγματα, όπως θα πουν τα νύστια παιδιά της ηλικίας, το καταλαβαίνουμε. Αυτό θέλω να πω. Όχι το λέω με την άνοια, ότι είσαστε όλοι οι γονείς, οι καταγωγοί, ξέρετε περίπου που υπάρχουν. Άμα δείτε και είναι πίσω από το μέσο όρο. Εντάξει, το ότι θα λαλήσει, λαλήσει, αλλά κάτι τρέχει. Και δεν το έχουμε αντιμετωπίσει. Πάμε λοιπόν. Βλέπουμε ότι υπάρχει εδώ θέμα, άρα γνωστή αιτία. Όχι ότι είναι αυτό, δηλαδή ούτε πρόβλημα ώρας της ακοής, ούτε νευρονοητής διαταραχής, ούτε νευρονοητικής. Ξεκινάμε από θέματα που δεν κινείται καλά το παιδί σε κάποιες κατακτηριστικές παιδές, μιλάμε για ζητήματα που είναι εμφανές ότι το παιδί αντιδρά σε ένα περιβάλλον με οξύτητα χωρίς να ανταποκρίνεται την ώρα και είναι οξύτητα. Εντάξει, μια από τις δύο η κινησίδη δεν έχει να κάνει με το περιβάλλον πραγματικά. Πάμε σε ένα σχεδόν θέματα. Υπάρχει μια δυσγραφία που από πίσω κάτι υποθάλωτα. Άρα μπορεί να υπάρχει μια δυσκολία συντονισμού και κεφάλου και χέρι. Μπορεί να υπάρχει και κάτι άλλο, να υπάρχει αδυναμία οπτικοχωρική. Τι εννοώ. Πονάει σε ένα μάστορα και του λες πόσο είναι αυτό εκεί απέναντι και λέει τρία μέτρα. Το πάρε εδώ τρία μέτρα, πες απαταίω, να είναι. Θέλει να μου πάρει πολλή για το τζάμπο. Αυτό δεν είναι παραπάνω από ένα εξήντα. Λέω εγώ. Αν αυτός πραγματικά λέει τρία μέτρα, δεν μπορεί να αντιληφθεί το οπτικοχωρικό. Αν τον βάλεις σε ντρεφόρλα δεν θα βρει αυτός θέρμα που θέλει. Θα το πω απλά. Είναι λογικό, δεν αντιληφθεί το οπτικοχωρικό. Λοιπόν, πάμε λοιπόν σε βέβη. Είναι υπόψη αυτά τα κομματάκια. Βέβαια, όταν μιλάμε για ταραχή του αυθυστικού φάγματος, μιλάμε για περιπτώσεις παιδιών που ανταποκρίνονται κάπως σε μια κοινωνική σχέση. Το παιδί με αυθυσμό σε πολύ μικρή ηλικία, ξέρετε ότι θα το πάρει από το χαρακτηριστικό δήμα, θα το πάρει σε μια πλατεία, σε μια παιδική χαρά να παίξει. Όλα τα παιδάκια θα παίζουν και αυτό θα δει στην άκρη μια σακούλα από γαριδάκια και θα κοιτάει μονήμως στη σακούλα από γαριδάκια. Αν αντιμετωπίσουμε κάτι, σημαίνει ότι έχουμε αυτό. Αν πάντα που μπεις και δεν σου επιτρέπει, ενώ σε δικό του, δικό του, αδερφό του, μάνα του, πάντα κάνεις ένα έτσι και δεν σου το επιτρέπει, είναι ένα δεύτερο. Υπάρχει δηλαδή κοινωνική, αντίληψη και σχέση. Και μια σειρά άλλα πράγματα. Όταν λοιπόν δούμε τέτοια πράγματα, παρόλα αυτό μερικά παντάκια, αυτά είναι έξυπα. Μάλιστα μερικές φορές κάνουμε το έξι λάθος. Λένε ότι υπάρχει ένας τύπος που ξέρει απ' έξω τον τηλεφωνικό κατάλογο της ηλιαδιάς του, παράδειγμα. Και λέμε αυτός είναι σαϊδά, φοβερό. Τι φοβερό είναι. Έχει καλή μνήμη, αλλά δεν είναι φοβερός. Γιατί εδώ υπάρχουν και μερικά θέματα σε σχέση με τον έξυπο. Ποιος είναι ο έξυπος? Ο εύστροφος. Πολλές φορές λέμε έξυπο τον εύστροφο, είναι λάθος αυτό. Έχουν ένα χαρματοφύλλακο, είναι εύστροφος. Λέει καμπέσου πετάει στη γωνία, την κιάνει την μπάλα και τη ρίχνει στο αντίπαλο. Και του βάζουν το πόδι. Για να το κάνω εγώ αυτό, εύστροφος είμαι. Ναι, σοφός δεν είναι, έξυπνος δεν είναι. Δεν μπορεί να λειτουργήσει, πρέπει να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις. Μετράει αυτό. Παίζει ρόλο η ευστροφία. Λένε αυτός είναι γρήγορος, είναι καλό, αυτό είναι σημαντικό. Αλλά πάω μετά στη λογική, πάω μετά στη σοφία όσο περνούν τα χρόνια. Η εξυπνάτα είναι ένα σύνολο πράγματα. Πάμε να δούμε ότι δεν είναι εύστροφος, είναι σοφή. Και το πιο σημαντικό είναι η διαδικασία. Και όταν φτάσεις το παιδάκι με τον ναυτισμό που μπορεί να θυμάται όλο τον πολλαυλασιασμό απέξω, πάω να του βάλεις την πράξη του πολλαυλασιασμού, έχει τεράστιο πρόβλημα. Και μάλιστα, επειδή έχω βλέψει τέτοια παιδάκια, μόλις πάω στον πολλαυλασιασμό με δύο, το από κάτω που θέλει πρόσθεση των μερικών γυνωμένων, μου λέει κύριε Γιάννη, πολλαυλασιασμό δεν μου είπε, τι δουλειά έχει πρόσθεση εδώ. Μπορεί να καταλάβει ότι έχουμε άλλη διαδικασία. Επίσης, η διαδικασία είναι βασική στο να μάθουν τα παιδάκια κάποια πράγματα. Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι όλες οι πράξεις ξεκινάν από τα δεξιά προς τα αριστερά μια διαδικασία. Με ξέρεις την διέρεση που ξεκινάει από τα αριστερά προς τα δεξιά. Δεν ξέρω αν το έχετε σκεφτεί, αν το έχετε σκεφτεί. Λοιπόν, αυτή είναι μια διαδικασία. Τώρα πρέπει να την αντιληφθεί το παιδί, πρέπει να την περάσουμε στον παιδί. Έχετε σκεφτεί ποτέ, σας λέω τώρα κάτι, ότι το κλάσμα 3-5, λέμε το 3 αριθμητή, για να το διαβάζουμε 3 και το 5, δεν το λέμε 5, το λέμε 5 και το λέμε παρονομαστή. Έχετε σκεφτεί ότι ο παρονομαστής είναι παρά το όνομα παρά τσούκλι. Για να καταλάβει το παιδί, να του βάλουμε τη λογική γιατί λέμε 3-5 και όχι 3-5. Το παρά το όνομα, ο παρονομαστής, σημαίνει παρά το όνομα. Δηλαδή και τυχαία. Τίποτα δεν βγαίνει τυχαία. Και εγώ, τε κυφιλόλογοι, τους οποίους κάποτε, εγώ, τους έβλεπα με μισό μάτι, στιγμικά δεν. Και όταν έχουμε ασχολήθηκα σοβαρά με την επιστήμη, κατάλαβα ότι το πιο μεγάλο ζήτημα για την εξέλιξη του περιού στη πρώτη φάση είναι ο λόγος. Και όταν αναπληχθεί ο λόγος, αναπλήξει το εγκέφαλος. Γι' αυτό και περιοχές που ζουν σε ένα ομάδης και τα λοιπά, που οι λέξεις είναι λίγες, είναι μετρημένα, δεν έχουμε αναπλησμένο εγκέφαλος για να επέμεινε μετά να κάνεις στα μαθηματικά. Σαφώς είναι. Και σαφώς πολλές λέξεις των φιλολόγων από το παιδί της θεωρικής μεριάς, παίζει ρόλο να την κατανοήσει το παιδί για να μπει στην πράξη στα μαθηματικά. Και σαφώς, για να πάω τώρα μια πτώφακη δυσλεξία, παίζει μεγάλο ρόλο στα μαθηματικά, γιατί όταν έχουμε απολαμβλασιακό δεν παίζει ρόλο, αλλά όταν πάμε να συζητήσουμε το πρόβλημα και το παιδί δεν μπορεί να βγάλει την έννοια collection και τη σημασιολογική πλευρά τους, δεν μπορεί να καταλάβει και τι πρόβλημα θα λύσει στα μαθηματικά ή στη Φυσική. Άρα το παιδί αυτό δεν πρέπει να λύσει στα μαθηματικά και στη Φυσική. Αν λοιπόν δεν συμβούνε τίποτα από όλα αυτά, τότε πάμε για έρευνα με τον εντοπισμό ειδικής μαθησιακής σχολίας. Λοιπόν, καταρχήν εμείς τι κάνουμε. Καταρχήν παίρνουμε αν υπάρχει δυνατότητα. Από το παιδί, από το παιδάτο πεδαλικό κέντρο πρέπει να το πάρουμε πίσω. Είναι μια δουλειά. Όσο προσερμένη και όσο καθυστερημένη να έχει γίνει, είναι μια δουλειά, πράγματι δουλειά. Στη συνέχεια έχουμε ένα πρόγραμμα, το οποίο κοιτάει τις δυνατότητες και τις αδυναμίες, μετά προφοράνε σε τέστι νύμις, σε ορτική μνήμη, νέα μισή ανάγκηση, ανάγνωσης για να δούμε το θέμα της δυσλεξίας, το Rayland test, το Kutuzov test, το Zarek test και μακροπρόθεσμα να τα κάνουμε για δουλειά. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κομμάτια και από το Programme Pavlidi, και από το Davis Programme και από ABDU. Το ABDU είναι το μεγάλο όνομα πάνω στο ασπενγκέζ, το κομμάτι του αυτισμού, που φτιάξει μια σειρά βραματάκια, τα οποία τα έχουμε, τα έχουν, και μπορούμε να περάσουμε κάποια βραματάκια, να τα σκανάρουμε και να βγάλουμε κάποια συμπεράδελμα. Προσέξτε το άνοιγμα. Λέγατε παλιά, έχω μια ασυντητήρια, μια φιλία, μια φιλία, που ότι βλέπει, τέρμα. Το πήγα σε ένα μέρος νύχτα, είδε το σημείο του το σπίτι, για 10 χρόνια το ξεχνάει. Είδε κάτι στον πίνακα, τελείωσε, τόπισε. Τι σημαίνει ότι είναι αυτό, οπτικός στήπος. Ότι είναι οπτικός στήπος. Τι σημαίνει οπτικός στήπος, θυμάται αυτό που βλέπει. Είναι η βιωσιά των μαθητών. Συγκεκριμένα. Αυτά διαβάστε. Του αρέσουν αυτά, δηλαδή κριτία για να καταλάβουμε ότι πάμε στην κατεύθυνση αυτή. Και το τελευταίο είναι το σημαντικό. Δηλαδή είναι στοιχεία τα οποία μπορεί να τα έχει όλα, μπορεί να έχει αρκετά. Αν τα έχει ένα παιδί, λέμε ότι είναι οπτικός στήπος. Πάμε παρακάτω. Είναι η βιωσιά των μαθητών. Τα οποία πάνε στον τύπο τον ακουστικό. Βλέπετε ένα παιδάκι της ο Μαρούσης, είναι τρία χρόνια. Λέω, το παιδάκι αυτό είναι ο νέος Αϊσθάνης της Ελλάδας. Είχα πάθει μπλάκι. Απαντούσε στα πάτα και γρήγορα ένας φοβερός τύπος. Του λέω κάποια στιγμή, έλαξε μου, του λέω, 4.430 έτυχ και πάει και από τη βράδυ. Τέσσερα. Μηδέν. Έχετε κάνει μαρκαδοράκι για να σημειώνω κάτι εδώ με αυτό γραφό. Πάει και με γράφει το παιδάκι. Του είπα 4.346 και μου έλαψε αυτό. Πάσασα. Πάσα επόμενο, επόμενο, επόμενο, όλα λάθος. Το διαβίστωσα μετά από ένα παιδάκι. Μάλιστα, πριν το ρωτήσω αυτό, είχα πάθει, θα του λέω, τη φλάκα μου για τη δυνατότητα του μαθήτριου μετριαστικού τυγωνίστου. Πατέρα μου καθίστησε στο Πολυτερνή, η μητέρα μου στο Ευαγγελισμό, για αυτό. Λέω, εντάξει, παιδάκι. Το παιδάκι έχει ακουστική δυσμεσία, η οποία είναι και η δυσκολότητα αντιμετωπιστήματος. Όπως αυτό το παιδάκι μπορεί να γίνει ένας φοβερός επιστήμος. Και σας λέω, μιλάμε για έναν παιδί σάγητα. Απλώς μη του λες. Γράψτε, πως θα σε εικόνα. Δεν είναι να τα ακούσει. Δεν είναι για διάλεξη. Θα το πω απλά. Προχωράμε. Α, και το τελευταίο το. Αποσπάτε εύκολα από το θόρυπο. Δηλαδή, έχει τόσο δυνατό αυτοί, που ενώ μπορεί να μιλάω τώρα, όταν ακούσω κάτι έξω, και αμέσως το μάτι μου και το μυαλό μου πάει έξω. Αποσπάτε. Αυτός που είναι ακουστικός, έντονο. Προσέξτε τώρα ένας δαμαστάκι. Πάμε στο δάσος τα παιδιά. Αυτό το παιδί μάλλον ψάχνει για την περίμετρο του δέντρου και κοιτάει και προς τα πάνω το ύψος του. Αυτό το παιδί αυτό κοιτάει. Αυτό ήταν ενδιαφέρον. Το άλλο παιδί μάλλον έχει ένα σκουλικάκι και κοιτάει σε μία τρυπούλα δέντρου αυτό το σκουλικάκι. Αυτό ήταν ενδιαφέρον. Πάμε σε δεύτερο παράδειγμα. Αυτό κοιτάει γενικά την πόλητα στο δάσος. Και αυτό κάτι ακούει. Αυτό το παιδί έχει σηκώσει τα μάτια του ψάχνου και λέει τα προηγούμενα παιδάκια δεν ακούγαν. Υπάρχει τόσο στο δάσος και να μην ακούσεις σκουλάκια. Να μην ακούσεις κάτι. Αλλά άλλο ενδιαφέρον το ένα παιδί και άλλο ενδιαφέρον το άλλο παιδί. Άλλο πράμα επεξεργάζεται το εγκέφαλος του ενός παιδιού και άλλο επεξεργάζεται το εγκέφαλος του άλλου παιδί. Γιατί όταν είπα προβλημένως ότι ένα παιδί είναι οπτικός τύπος, σημαίνει ότι περνάει από το μάτι και ο εγκέφαλος το επεξεργάζεται. Κι αυτός που είναι ακουστικός τύπος, ότι περνάει από το μάτι ο εγκέφαλος δεν το επεξεργάζεται. Δεν έχει πρόβλημα στα μάτια του, βλέπει τα πάντα. Αλλά ότι περνάει από εδώ, δεν το επεξεργάζεται το εγκέφαλος. Και βέβαια υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν και το ένα και το άλλο παιδί. Προσέξτε λοιπόν. Η εμπειρική νοημοσύνη και η τυπική αφηλημένη νοημοσύνη. Ας σας δείξω παραδειγματάκια. Τα παιδιά μέχρι αυτήν την ηλικία σκέφτονε βάζει την εμπειρία. Δηλαδή, του λες κινητό και σκέφτεται αυτό. Είναι δεδράτο να κάνω εγώ φυσική και να πω το κινητό και να καταλάβει το παιδί ότι είναι αυτό που τρέχει με τα γιντατάδε ή με πιτάκιστάδε. Μόλις του πω ότι λες κινητό, πάει σε αυτό. Τι σημαίνει στην εμπειρία. Το άλλο είναι αφηλημένη η εμπειρία. Το σωματίδιο που κινείται και το λέω κινητό. Μέχρι την ηλικία εγών 11, 12, μετά και 13. Σκέφτονται βάζει την εμπειρία. Άρα, βλέπουν την εικόνα ή ακούν το γεγονός και σκέφτονται βιωματικά. Οι έφθουλοι καταλαβαίνουν την εμπειρία. Οι έφθουλοι περνούν την εμπειρική στην τυπική νοημοσύνη. Και πάμε στην αφηλημένη. Θα λέω λοιπόν αφηλημένες έννοιες που δεν βλέπω αλλά προσπαθώ να δω. Ενώ, πρώτο βήμα αγάπ, λέει το κορετσάκι και λέει το φιλίο του κορετσάκι. Λέει την αφηλημένη έννοια αγάπη, αλλά έρχεται να την επεξεργαθείς και γίνεται πραγματικό. Προχωρά. Δεύτερο βήμα αξία, αλλά βλέπετε τα ευρώ που πληρώνει για την πλούζα ή για το iPad. Έτσι το συνδέει. Δεν μπορεί να πάει στην αξία από αυτή. Δεν μπορεί να πάει στην αγάπη σαν αφηλημένη έννοια έφθουλ. Αυτά είναι πράγματα που σημαίνει για καταφυλή. Περνάμε λοιπόν. Και πάω λοιπόν να σας πω και κάτι που έχει να κάνει με τα δικά μου. Το παιδί όταν είναι 4 χρονών, 5 χρονών, 10 χρονών, του λες 36. Και σχέστον ότι υπάρχουν εδώ πέρα, πέρα, 36 και στον πάνω ράφι. Αργότερα όμως έχουν χ και ψ, που είναι μεταβλητές. Και το παιδί πρέπει να φύγει από το συγκεκριμένο και να φύγει στο αφηλημένο. Ότι η μεταβλητή έρχεται να πει ότι το χ είναι το πάνω ράφι και το ψ είναι το κάτω ράφι. Ή το χ είναι το οριζόντιο και το ψ είναι το κατακόρυφο. Και ένα χαμαλάκι το κατακόρυφο στο Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και κάθετη αφαίρεση. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα. Όλη η Ελλάδα λέει κάθετη πρόσθεση και καθετότητα.