Ιόνιο Πανεπιστήμιο και Ελαιώνας μέρος δεύτερο /

: Γεια σας κυρίες και κύριοι. Μέσα στο ζεστό καλογεράκι, είναι ευκαιρία να κάνουμε και κάνα μπάνιο. Και γι' αυτό το λόγο ξέρω ότι επειδή την προηγούμενη εβδομάδα, ή περισσότεροι από εσάς δεν παραβρεθήκατε στην πολύ ωραία μερίδα που είδαμε στην προηγούμενη εκπομπή, που αφορά τον Κυριακηραϊκό Ελε...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Είδος:Προωθητικές δράσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Ιόνιο Πανεπιστήμιο 2011
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=IpThm0B0dZQ&list=PLUnCYmxiB5mRKV7Jja53UG1HmC6DjRupR
Απομαγνητοφώνηση
: Γεια σας κυρίες και κύριοι. Μέσα στο ζεστό καλογεράκι, είναι ευκαιρία να κάνουμε και κάνα μπάνιο. Και γι' αυτό το λόγο ξέρω ότι επειδή την προηγούμενη εβδομάδα, ή περισσότεροι από εσάς δεν παραβρεθήκατε στην πολύ ωραία μερίδα που είδαμε στην προηγούμενη εκπομπή, που αφορά τον Κυριακηραϊκό Ελεώνα και γενικότερα τον Αδρυατικό Ελεώνα, την οποία εκπονεί το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, είναι διεθνής αυτό το πρόγραμμα, είναι διεθνές, κρατάει τρία χρόνια και υπάρχει συνεργασία με την Ιταλία και με την Αλβανία. Λοιπόν, γι' αυτό το λόγο, επιλέξαμε μια ακόμα εισήγηση από τις πολλές και καλές εισηγήσεις σχετικά με τις μελέτες που θα κάνει αυτό το πρόγραμμα, πολύτιμες μελέτες, οι οποίες θα μείνουν εδώ για εμάς τους Κερκυραίους για αξιοποίησή τους. Λοιπόν, η εισήγηση αυτή αφορά, όπως σας υποσχεθήκαμε και την προηγούμενη εβδομάδα, αφορά τον αγροτουρισμό στον Κερκυραϊκό Ελεώνα. Έτσι, είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό που όλους μας ενδιαφέρει. Ξέρουμε πολύ λίγα πράγματα εδώ στην Κέρκυρα για τον αγροτουρισμό και θα σίγουρα μας ενδιέφερε να ξέρουμε κάτι παραπάνω. Λοιπόν, ο κ. Σπύρος ο Κασίμις έχει αναλάβει την ομάδα η οποία θα κάνει αυτή τη μελέτη, γιατί οι μελέτες θα γίνουν από ομάδες, και στην εισήγηση του που θα ακούσουμε τώρα, έχει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τον Κερκυραϊκό Ελεώνα και τον αγροτουρισμό. Πάμε λοιπόν να δούμε ένα βίντεο από την παρουσίαση αυτή, και με το απαλείδω. Μία από τις δράσεις που έρχεται να υλοποιηθεί στα πέσια του προγράμματος «Πατριατικός Ελεώνας, Εκπρόβληξη του Ινδίνου, Ναϊκολία, Πάντηση» είναι η δράση «Τρία-Τέσσερα, Αγροτουρισμός και Κερκυραϊκός Ελεώνας για Υπόρους Αναπτύσης». Η ομάδα εργασίας για τη συγκεκριμένη δράση θα αποτελεστεί από δύο άνθρωποι. Ο Θανάσης Καθαρόπολος και ο Πόνος με εξήγηση στην αγροτική οικονομία και τον υποκανόμενο Σπύρο Καζίδη, Πολιτικό Μυαϊκό Δημιούγραμματος Τη εργασία που πρέπει να παρακολουθήσουμε στα πλαίσια της δράσης θα πρέπει να πάρει δύο θέματα. Πρώτον, η ερεύνηση των δυνατοτήτων αναβάθμισης της αγροτικής οικονομίας στην Κερκυρα μέσω του αγροτουρισμού. Και δεύτερον, οι κοινωνικές πρωτοβουλίες, ΛΙΤΕΡ και ΟΠΑΡ, η εφαρμογή τους στην Κερκυρα και η συμβολή τους στην ανάδυση της κερκυραϊκής αδερφής μέσω του αγροτουρισμού. Το πρώτο θέμα θα είναι μια μελέτη που θα αναλύει την υπάρχουσα κατάσταση στην αγροτική οικονομία στην Κερκυρα και ειδικά στο κομμάτι που αφορά τον κερκυραϊκό αιώνα, ο οποίος και αποτέλεσε στη διάρκεια των χρόνων τον ένα από τους δύο ασφαλικούς πυλώνες της αγροτικής οικονομίας του νομού. Ο άλλος ήταν την ανθρωπή. Στόχος της μελέτης θα είναι να διαρρυνήσει και να αναδείξει τις δυνατότητες ανάπτυξης της αγροτικής οικονομίας με ικαγή του κερκυραϊκό αιώνα, λαμβάνοντας επόψη. Τη δεσπόδοτα, σαν τέση του, στο περιβάλλον της Κερκυρας, μιας και αποτελεί η κυριακή μορφή της Χλωρίδα στο νομό, έχοντας μετατρέψει τα νησιά μας σε έναν πέρατο ελαιοτάσος, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τη μεγάλη ηλικία των τέντρων, το μεγάλο τους ύπνους, καθώς και τη δημιουργία των λύθινων αναλαμβάνειδων, που έχουν μετατρέψει το ανάγκη φωτοβισιών σε αδερφάλιλα επίπεδα σκάλας. Β. Την εξαιρετική κοινότητα του ελαιολάδου, που μπορεί να παραχθεί, ιδιαίτερα όσο στην γεύση και τα άλλα οικανομικά χαρακτηριστικά. Στο σημείο αυτό, ιδιαίτερη έμπαση θα δοθεί στις δυνατότητες μελτίωσης των φυσικών του χαρακτηριστικών οξύβητα, με διαρρέψη και δυνατοτήτων διακοπίησης του τρόπου καλλιέτειας και συλλογή του καρπού. Β. Τις δυνατότητες άλλων εργοτικών και κλινοτροπτικών δραστηριωτήτων, που θα χρησιμοποιήσουν συμβιωματικά και συγκεκριμένα. Καλλιέτης εντός των ελαιοκτημάτων 7 ηδέντρα που μπορούν να συμβιβάλλουν σε 7 ελαιόμετρα, παράδειγμα το σκάλι εσπεριοειδή. Μικρή φιλοτροφία, πρόβαθα πότες που έχει το πλεονέκτημα της παραγωγής διπάσματος του κοπριάς και του καθαρισμού του εδάφους από την ανεπιδύμη δυνάστηση, χωρίς τη χρήση μηχανικών μέσων ή χημικών. Και τέλος, η μεισοκομία. Και όλα αυτά με τελικό στόχο, τη δημιουργία επισκέψης των ελαιοκτημάτων προβληρωμένης διαχείρισης, με πρωτοκόντων αποτέλεσμα την παραγωγή ιδιωτικών προϊόντων ταυτόκοπων προστασίας περιβάλλοντος. Τέταρτο, τη δυναμική της ανάπτυξης και κυραϊκής διοικανίας παραγωγής και υποβίλησης του κυραϊκού λαδιού και άλλων προϊόντων της ελιάς, βρώσο με ελιά, βάρκα με ελιάς, καθώς και την πιστοποίηση των προϊόντων προστατευόμενη ονομασία αποέλευσης, προστατευόμενη ιωρική ένδειξη, διολογικά. Και πέμπτο, την ανάπτυξη των παλαιών και κυραϊκών ελαιοτρεβίων, είτε με την παραδοσιακή τους πλήση ως επισκέψη με κατατριάκια της παραγωγής, είτε ως νοσία θεσιακούς χώρους, είτε κι άλλες πλήσεις, παράδειγμα το στάρι, τα παιδεία μου, το ελίδι, λοιπά. Με αυτά τα δεδομένα και μέσα από τη συγκεκριμένη μελέτη θα αναδεικθεί η δυνατότητα της προσέγγισης των επισκεκτών, οι οποίοι θα συμμετέχουν στις εμπορικές δραστηριότητες, είτε ως παρακτηριστές, είτε ως εμπεριζόμενες αυτές, ώστε να αναδεικθεί ο αποτουρισμός της ελιάς. Με τον τρόπο αυτό θα καταστεί δυνατόν να αντιεκδικθεί το τουριστικό προϊόν της Κεκτήρας, τόσο πορικά ανάπτυξη της Εντομόρας, όσο και χρονικά επινήκτηση του τουριστικού περίοδου με στόχο τον τουρισμό όλο το πρώτο. Στους τόπους αυτούς σημαντικό ρόλο, εκτός από την παρακογή, θα έχει και ο πολιτισμός σε όλες του τις μορφές. Τοπική παράδοση, λαογραφία, μαγειρική παιχνίκτωρα, τοπικές γιορτές, παγκοίρια, μουσική, αρχιτεκτονική. Η Κεκτήρα διαθέτει άφθονα όλα αυτά τα στοιχεία του πολιτισμού και μάλιστα με ιδιαίτερα έντονη ταυτότητα και χαρακτήρα. Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αρθμός, όπως η μόνη σχήμα των τρακτονογικές πατολυκάτων σκοβονιών, τοπικά παραδοσιακά ουσιακά συγκροτήματα, χορευτικών και λαογραφικών συγκροτημάτων και πολιτιστικών συλλόγου σε όλα τα νησιά του νομού. Υπάρχει ένας μεγάλος μούτος έγωρος τέχνης κάθε μορφής από την λαϊκή παραδοσιακή αρχιτεκτονική, υψηλονυκή, υψηλονυκή, υψηλονυκή, ορθογραφική, ως τις κλασικές τέχνες που μπορεί να δοκιμάσει κανείς τα διάφορα μουσήματα. Η ιδιαίτερη εκτεκτονική των χτισμάτων δίνει μια ξεχωριστή ταυτότητα στην Κέκτρια, τους Παψούς και τα Διακόπια της Ιάρας και προσθέρεται ιδιαίτερα για την ανάπτυξη του αγοτουρισμού, καθώς πάρα πολλά από τα επαναλαγημένα παραδοσιακά χτίσματα μπορούν να μετατραπούν σε καταλήματα ή σε χώρους εστιασίες. Μέσα, λοιπόν, από τη δεύτερη μελέτη αναδεικνύονται όλες αυτές οι δυνατότητες ανάπτυξης του αγοτουρισμού της Ιάρας, ως το πλού ανάπτυξης της κεκριαρικής αγοτικής οικονομίας. Η δεύτερη μελέτη αφορά τις κοινωνικές πρωτοβουλίες και προγράμματα «ΛΙΤΕΤ» και «ΟΠΑΤ» ολοκληρωμένα προγράμματα ανάπτυξης σε ρωτικού χώρου, όπως αυτά προκλήθηκαν στο νομό από το 1999 μέχρι σήμερα. Ο στόχος των προγραμμάτων αυτός ήταν η άμεση τόνος της τοπικής αγοτικής οικονομίας με την ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών εισοδήματος για τον αγορτικό πληθυσμό μέσω του αγοτουρισμού, αλλά και τις μεταπληγήσεις της βρύσης του επεχνίας και των κράσεων πολιτισμού και την πληρωτική εφαρμογή όλων αυτών των οικονομικών δραστηριοτήτων ώστε να αποτελέσουν στο παράδειγμα και να παρακυνήσουν στους τοπικούς πληθυσμούς δραστηριότητες αυτές οι οποίες και απονοτικές οικονομικά είναι και θυμητές ως το περιβάλλον και την παράδοση και επίσης αυξάνουν την αξία του τουριστικού προϊόντος καθώς το διαφορμιούν από τις συνήθικες μορφές του νασικού τουρισμού των παραγιών και των φα, που τελικά μόνος μία εφαρμογή στην οικονομία των περιβάλλων και του πολιτισμού της κέκερας. Το πρώτο πρόγραμμα που εφαρμόστηκε ήταν το LITER2 από το 1999 στο 2002 με μικρό προεκολληπισμό αλλά με σημαντική προσγορά μίας και αποτέλεσης των οδηγών για τα προγράμματα που εφαρμόστηκαν τα επόμενα χρόνια. Εδώ θέλω να νομίσω ότι οι εμπεριθύσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του LITER2 έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο και είχαν εμφανιθετικά αποτελέσματα ειδικά στην περιοχή των οδονών και της παλαιάς περίπτιας που πραγματικά άλλαξαν την τοπική οικονομία αυξάνοντας κατά πόρτα της καινών αντιπαρτητήν μετά. Κατόπιν ήρθε το LITER2 και το ΒΑΚ του οριμόγου του Παλαιοδράτορα από το 2003 μέχρι το 2009 με πολύ μεγαλύτερους προεκολληπισμούς τα οποία πραγματοποιήθηκαν με εξαιρετική επιχειία με πολύ μεγάλο αριθμό εμπεριθύσεων στο τομέα του οδοντολισμού αλλά και στις περαποίησης, τις μυθές βιοπαιδείας στα χώρια του τομέα του πολιτισμού. Αντικείμενο της βαλειάτης αυτής θα είναι η ανάδειξη όλων αυτών των εμπερδίσεων, η αποδίμηση των οικονομικών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών επιπτώσεων τους στις διάφορες περιοχές, η καιρέυνση της δυναμικής που παρουσιάζουν σήμερα και το δυνατοκύτων περαιτέρω ανάπτυξης τους, ο βαθμός αποδοχής τους από ιστορικές κοινωνίες, ο παραδειγματικός τους καρατήρας για την παρακίνηση και άλλους εμπραγματοποίησης τέτοιων εμπερδίσεων και τέλος η επίδρασή τους στη ζωή των περιοχών όπου εμπραγμόσταν. Επίσης, μέσα από την ελέγχη θα προπαθήσουμε να διαγραφίσουμε τρόπους δευτείωσης της αποδοτικότητας των εμπερδίσεων ερωτησμών στον κέντρα με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ίντερνετ, ίντερνετ, ίντερνετ, καθώς και δικτυώσεων και συνεχιών με παρόμενες ή συμπληρωματικές επιχειρήσεις, τόσο στο νομό όσο και εκτός από το κλούνι. Ακόμη θα προσπαθήσουμε να βλήσουμε εμπειρίες από ανάλογες επιχειρήσεις στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και στις άλλες περιοχές ιδιωτικής του προγράμματος. Οι περιέργες αυτές θα αποτελέσουν ένα ξεχωριστό κεφάλαιο του συνελικού προγράμματος και θα προπηδούν τόσο έντοιπα πόσο και μέσω του διαδικτύου αναψικά και σε ζωντανές εκπηλώσεις σαν τη σημερινή. Σας ευχαριστώ. Λοιπόν αυτό το πρόγραμμα από το οποίο είδαμε μέχρι στιγμής τρεις εισηγήσεις είναι πάρα πολύ μεγάλο και πολύ ενδιαφέρον. Τι ακριβώς θα προσφέρει αυτό το πρόγραμμα και πώς έγινε για να φτάσουμε ως εδώ να μπορέσει τελικά το Ιόνιο Πανεπιστήμιο να το εκκονίσει. Θα μας μιλήσει ο κ. Σασονίτης ο οποίος είναι θα έλεγα ψυχή του προγράμματος και γιατί ακριβώς είναι τα πράγματα έτσι. Θα μας τα πει ο ίδιος στη συνέντεξη αυτή που του πήραμε. Πάμε λοιπόν να δούμε τη συνέντεξη αυτή. Ο κ. Σασονίτης είναι καθηγητής του Ιόνιο Πανεπιστήμιου και είναι επιστημονικός υπεύθυνος για το πρόγραμμα για τον Αδριατικό Ελεώνα. Κ. Σασονίτη πώς ξεκίνησε το πρόγραμμα αυτό και φτάσαμε σήμερα στις πολύ ωραίες παρουσιάσεις που μόλις είδαμε πριν λίγο. Ευχαριστώ καταρχήν για την πρόσκληση και την ευκαιρία που μου δίνεται να επικοινωνήσω με το κοινό, το οποίο μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα διότι το πρόγραμμα αυτό δεν συντελείται εν κενό και μέσα στο Πανεπιστήμιο, αλλά χρειάζεται όλη την κοινωνία την οποία και επιδιώκει να κινητοποιήσει πάνω σε θέματα που αφορούν τον Κερκυραϊκό Ελεώνα. Άρα η πρόσκληση σας είναι πραγματικά πολύ χρήσιμη και σας ευχαριστώ για αυτό. Πώς ξεκίνησε το θέμα, ξεκίνησε το θέμα από την πρόσκληση η οποία έγινε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα πρόγραμμα ευρωπαϊκό, το οποίο αναφέρεται στην διασυνοριακή επικοινωνία μεταξύ των κρατών που είναι υποψήθεια προσένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τους ήδη ενταγμένους στην Ευρωπαϊκή Ένωση κράτοι, όπως είναι η Ελλάδα και η Ιταλία. Εμείς τώρα σε αυτό το πρόγραμμα έχουμε ως συνετέρω και την Αλβανία. Και την Αλβανία, μάλιστα. Αυτό το πρόγραμμα προκυρίθηκε πριν από δύο χρόνια και ενκρίθηκε μετά από τις σχετικές διαδικασίες που έγιναν στην Ιταλία και το πανεπιστήμιό μας κέρδισε αυτό το πρόγραμμα ως επικεφαλής εταίρος των άλλων δύο εταίρων, από τους οποίους ο ένας είναι το Ιωπωνικό Πανεπιστήμιο των Τυράνων και η επαρχία του Ριμίνη της Ιταλίας. Το πρόγραμμα εγκρίθηκε πέρσι το Δεκέμβριο και αυτή τη στιγμή είμαστε στις διαδικασίες στελέχουσης των υπηρεσιών που θα διαμορφώσουν όλη την οργάνωση και την εξέλιξη του πρόγραμματος. Δύο λόγια για τον αδρυατικό ελαιόνα. Αδρυατικός ελαιόνας είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι από τον μεσογειακό ελαιόνα. Η ελαιά όπως ξέρετε είναι χαρακτηριστικό του μεσογειακού χώρου, του μεσογειακού τοπίου και το νησί μας είναι γεμάτο κατάφυτο από αιγές. Αυτό το κατάφυτο βέβαια έχει μια δική του ιδιαίτερη ιστορία, την οποία θα αντιμετωπίσουμε στο πρόγραμμα. Φυσικά έχουμε ελαιόνες και στις άλλες περιοχές της Αδρυατικής και εμείς τώρα συνεργαζόμαστε με δύο φορείς από τους οποίους ο ένας, το Πανεπιστήμιο των Πειράνων, είναι το γεωπονικό μήμα του Πανεπιστήμιου. Επομένως συνεργαζόμαστε με αυτούς στον τομέα τον επιστημονικό, αν θέλετε, τον κατοξοχή επιστημονικό της Γεωπονίας. Από την άλλη πλευρά έχουμε την βαθία του ρήμινη, η οποία δραστηριοποιείται εντονότατα στο θέμα της καλλιέργειας του ελαιόνα και έχει να επιδείξει πολλά επιτεύματα και πολλούς νεοτερισμούς έχει οργανωμένα στήματα παρακολούθησης της ελαιοπαραγωγής, της τυποποίησης και λοιπά, δηλαδή εμπειρίες οι οποίες θα είναι πάρα πολύ χρήσιμες και για μας. Κατά συνέπεια από την μια πλευρά θα πάρουμε την τεχνογνωσία, αν θέλετε, από μια χώρα που είναι προφανώς πιο προηγμένη σε θέματα ελαιοκαλλιέργειας και λοιπά, και από την άλλη θα συμβάλουμε στον αναβαθμιστή ο ελαιόνας της γειτονικής μας χώρας της Αλβανίας, ενταξύ ανταλλάσσιντας και με αυτούς εμπειρίες και γνώσεις. Η Αλβανία, αν γνωρίζετε, έχει παρόμοιο ελαιόνα με της Κέρκυρας, γιατί γεωγραφικά είμαστε πολύ κοντά και... Ναι, δεν θα έλεγα ότι είναι το ίδιο με την Κέρκυρα. Η Αλβανία παρουσιάζει ομοιότητες σε ό,τι αφορά τον ελαιόνα από ό,τι είδαμε και στις παρουσιάσεις των εταίρων μας τώρα εδώ στο... Πολύ ωραίες παρουσιάσεις, ήταν πολύ ωραίοι μέρα πραγματικά, ναι. Είδατε εκεί πέρα ότι μοιάζει περισσότερο, θα έλεγα, ο ελαιόνας της Αλβανίας με τον ελαιόνα που βρίσκεται στην Ήπειρο τη δική μας. Δηλαδή, υπάρχουν περιοχές με ελιές, αλλά δεν έχει αυτό το κατάσυτο και αυτό το τοπίο, το ιδιαίτερο τοπίο, που έχει η Κέρκυρα. Η Κέρκυρα έχει ένα ιδιαίτερο τοπίο. Από την άλλη πλευρά, όμως, θα πρέπει να τονίσουμε το εξής, ότι το ερεθισμά μας για να κάνουμε όλο αυτό το πρόγραμμα, δεν ήταν ακριβώς ο ίδιος το ελαιόνας, αλλά οι κίνδυνοι, οι οποίοι εγκυμονούνται από την κακή διαχείριση αυτού του ελαιόνα. Για μας έχει σημασία ότι ο ελαιόνας δεν αποτελεί μόνο παραγωγικού κομμάτι, από την έννοια του παραγωγικού πρωτογενούς τομέα, αλλά αποτελεί και στοιχείο του τοπίου, το οποίο σχετίζεται και με τον τριτογενή τομέα, τις πυρεσίες, τον πουρισμό και όλα τα δράξει. Επομένως, θα έλεγα ότι όχι, εκεί δεν αντιμετωπίζεται σαν μεγάλο ρίσκο το θέμα της κοπής, της ανεξαίρετης κοπής. Για μας όμως είναι ένα ιδιαίτερο πρόβλημα, και το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί, με όχι μόνο μέτρα, θα λέγαμε, νομικά, κατασταλτικά και λοιπά, αλλά περισσότερο με την ευαισθητοποίηση των δατύκων, πάνω στο τι κόβουμε κάθε φορά, γιατί το κόβουμε, να ξέρουν τηλελογισμένη, δηλαδή, χρήση του πριονιού, να δω πως έτσι. Η παραγωγή ξύλου είναι ένα από τα προϊόντα του ελαιόνα, αλλά άλλο η καρατόμηση. Ένα και άλλο το άλλο. Μας ενδιαφέρει δηλαδή, εκείνο το οποίο πρέπει να γίνει κατανοητό σχετικά με το πρόγραμμα, είναι ότι συγκεντρώνουμε πληροφορίες, διαχειριζόμαστε πληροφορίες, τις οποίες θέλουμε να διαχειθούν σε όλο τον πληθυσμό, όχι μόνο στους αυστηρά επαγγελματικά κινούμενος στο πλαίσιο του ελαιόνα, δηλαδή ελεοπαραγωγούς, ελεοτριβής. Αυτά λοιπόν μας είπε ο κύριος Ασωνίτης. Πάμε λοιπόν τώρα σε ένα διαλειμματάκι και μετά το διαλειμμα θα ακούσουμε και περισσότερα στοιχεία γύρω από αυτή την πανέμορφη ημερίδα που έγινε και αυτό το πολύ πολύ χρήσιμο για τον τόπο μας πρόγραμμα που θα εκβονήσει το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Αυτά λοιπόν είναι τα πολύ ωραία πράγματα που ακούσαμε στις εισηγήσεις, τις τρεις κυριότερες που επιλέξαμε σχετικά με την ημερίδα που έγινε για το πρόγραμμα που έχει αναλάβει το Ιόνιο Πανεπιστήμιο τον διεθνές. Αυτό το πρόγραμμα να εκβονήσει τα επόμενα τρία χρόνια, τα οποία είναι πολύ σημαντικά. Τα στοιχεία που ακούσαμε ήταν πολύ ενδιαφέροντα για τον κυριακό Λεώνα. Λοιπόν και επειδή από την ημερίδα αυτή βέβαια το πρόγραμμα αυτό θα μας απασχολήσει στις επόμενες εκπομπές και στα επόμενα χρόνια πάρα πολύ γιατί αυτός είναι ο στόχος μας, όλα αυτά τα σοφά πράγματα θα έλεγα που ακούστηκαν αλλά δεν μεταφέρθηκαν τόσο διαδεδομένα δηλαδή σε εσάς. Ο στόχος μας είναι αγαπητές φίλες και φίλοι να σας μεταδώσουμε την ουσία των πραγμάτων αυτών. Για αυτό λοιπόν επειδή δεν ξέρα και τι να πρωτοδιαλέξουμε από τις τόσο ωραίες εισηγήσεις που έγινε, πάμε να δούμε τώρα σε ένα συνοπτικό βίντεο ορισμένα αποσπάσματα από τις υπόλοιπες εισηγήσεις που έγιναν στην ημερίδα αυτή έτσι για να πάρετε κι εσείς μια πλήρη ιδέα του προγράμματος αυτονού στο οποίο είμαι σίγουρος ότι στα επόμενα τρία χρόνια θα το αγαπήσετε, όλοι θα το στηρίξουμε, οι κολεγικές οργανώσεις θα συμβάλουν στην επώνυσή του, θα συμβάλουμε εθελοντικά και όχι μόνο εμείς αλλά και πάρα πολύς κόσμος ο οποίος είναι ευαισθητοποιημένος για την ανάδειξη αλλά και για τη διάσωση του Κερκυραϊκού Ελεώνα, το κομμάτι της διάσωσης του Κερκυραϊκού Ελεώνα και της εξεργασίας των αποβλήτων του Κερκυραϊκού Ελεώνα που είναι δύο πράγματα που ταλαιπωρούν την κοινωνία μας και είναι περιβαλλοντικά ζητήματα, αυτό με μεγάλη μας καρά διαπιστώσαμε ότι θα απασχολήσει πάρα πολύ το πρόγραμμα αυτό το οποίο θα εκπονίσει και τις προτάσεις για τις λύσεις. Πάμε λοιπόν να δούμε και τα υπόλοιπα από τις εισηγήσεις που έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα σε αυτή την πολύ ωραία μερίδα συνέδροσα του Ιωνίου Πανεπιστημίου. Ο αγροτουρισμός των Ελεώνα είναι κάτι καινούργιο που ακούσαμε μια πάρα πολύ καλή εισηγήση του κ. Κασίμι. Μέσα από τους στόχους δηλαδή του προγράμματος είναι να δώσει στοιχεία για να μπορέσει η Κέρκυρα να πήξει τον αγροτουρισμό. Μέσα από το πρόγραμμά μας θα αναδειχθούν και μελέτες οι οποίες έχουν να κάνουν με το νομικό πλαίσιο το οποίο είναι πάρα πολύ χρήσιμο να το ξέρει κάποιος ο οποίος θέλει να ασχοληθεί επιχειρηματικά στο πλαίσιο του αγροτουρισμού. Αυτές τις πληροφορίες θα τις πάρει μέσα από το πρόγραμμά μας, έχει το νομικό πλαίσιο και όχι μόνο. Ό,τι σχετίζεται με τον Ελεώνα και τις νομικές διαδικασίες και με τη βιολογική καλλιέργεια θα περνάνε μέσα από το πρόγραμμα αυτό το οποίο θα έχει ένα πόρταξ στη συνέχεια όπου ο κάθε μιακρόμηνος θα μπορεί να προστρέξει και να πάρει τις πληροφορίες στον αγροτουρισμό. Υπάρχουν μηλέτες πέρα από τις νομικές βέβαια υπάρχουν και άλλες που αναφέρονται στην χρήση των παλαιών ελαιοτριβίων κλπ. Βέβαια ο αγροτουρισμός είναι ένα μεγάλο θέμα το οποίο χρειάζεται πολλές γνώσεις, πολλές δεσμέρεις σε μας περιπτώσεις του επιχειρηματίας και επίσης μια υποδομή η οποία θα πρέπει να είναι έτσι οργανωμένη από το δημόσιο και όχι από τον ιδιωτικό τομέα μόνο. Δηλαδή θα πρέπει κάποιες υποδομές να βελτιωθούν δρόμοι και λοιπά για να υπάρχουν προσβάσεις στις περιοχές όπου υπάρχει ο Λεόνας, υπάρχουν παλαιά ελαιοτριβίια και ξέρω ότι άλλο μπορεί κανείς να αναστυλώσει ούτως ώστε να προχωρήσει σε τέτοιες εξελίξεις στο θέμα του αγροτουρισμού. Ο αγροτουρισμός επίσης είναι κάτι το οποίο απαιτεί και κάποια άλλου είδους οργάνωση. Σας επισημαίνω ότι είπε ο κύριος από την Ιταλία, ο οποίος είναι ειδικός στο θέμα του Λεόνα, σχετικά με την περίοδο συλλογής του ελαιοκάρπου. Λέει ότι μειώσανε με το μέγεθος της παραγωγής, δηλαδή τον όγκο της παραγωγής, αλλά βελτιώσανε την ποιότητα και το αποτέλεσμα ήταν το μεγαλύτερο κέρδος. Η Ιταλία τα κατάφερε αυτό ή που για μας είναι ο στόχος και σαν όνειρο μοιάζει. Σου λέει ότι η περίοδος την οποία κάνουμε συλλογή ελαιοκάρπου είναι μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου. Και εξετάζουν ζητήματα τα οποία σχετίζονται βέβαια και με τη μισογειακή διατροφή και με τη θρετική χρησιμότητα, τα οποία για μας είναι τερανικογνητά. Δηλαδή εμείς ασχολούμαστε περισσότερο με την οξύτητα και λέμε αυτό είναι άσος, αυτό είναι μηδέν, αυτό είναι κλπ. Αυτοί ασχολούνται με άλλα πράγματα τα οποία έχουν σχέση με την αντιοξυδωτική εδράση και τις ιδιότητες που έχει ο ελαιόκαρπος και πότε τις αποκτά σε ποια φάση κλπ. Όχι, δεν θα είναι στο σιτάρι αυτό, θα είναι στην κοινωνία. Εντάξει, αλλά μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η συμμετοχή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά. Γιατί ο ελαιόνας είναι το στοιχείο του περιβάλλοντος, το οποίο κυριαρχεί στο περιβάλλον στην ύπευροπτωσιακή, και το οποίο θα πρέπει τα παιδιά να το ξέρουν πάρα πολύ καλά, να είναι ευαίσθητα πάνω σε αυτό το θέμα, για να εμποδίζουν ενδεχόμενες παρεμβάσεις οι οποίες δεν έχουν καλές προθέσεις πάνω στο θέμα του ελαιόνας. Α, λοιπόν, μετά από τα τρία χρόνια αυτά, στα οποία θα ελοκληρωθεί αυτό το βεργάλο πρόγραμμα, που είναι και πολύ σημαντικό πρόγραμμα, θα μπορούμε όλοι να έχουμε τις πληροφορίες και ο κόσμος να... Ναι, θα μπαίνετε στο... Στην ιστοσελίδα... Όχι μετά από τα τρία χρόνια... Και κατά τη διάρκεια της. Και κατά τη διάρκεια, εντάξει. Αλλά, τι ζήσει από να λαμβάνουμε, θα κάνουμε και διάφορες επιπηλώσεις, βασίλες με τα σχολεία κλπ, καλλιτεχνικές επιπηλώσεις. Να τονίσω επίσης ότι θα παρουσιαστούν και ιστορικά στοιχεία σχετικά με τον ελαιόνα της Κέρκυρα, διότι ο ελαιόνας της Κέρκυρας δεν είναι ένα φυσικό μόνο κατασκεύασμα... Είναι την πολιτιστική κληροδρομιά. Αλλά έχει σχέση με πολιτική, δηλαδή τη βενετική πολιτική, η οποία αποφάσισε να κάνει αυτό το είδος της δεντροφύτευσης και λοιπά, επιδότησε... Να γεμίζει την ασπίρη την Κέρκυρα με... Και όλο αυτό διαμόρφωσε και την κοινωνία της Κέρκυρας στη συνέχεια, τις σχέσεις τις αγρολυτικές, τις σχέσεις τις κοινωνικές, διαμόρφωσε επαγγελματίες στο αστικό περιβάλλον, αυτούς οι οποίοι είναι οι λαδέμποροι, μεγάλοι λαδέμποροι, οι οποίοι είχαν και τα μεγάλα ασπίρια στην Κέρκυρα καμιά φορά. Τα ασπίρια τα οποία λέμε στο σπίτι του Κομπίτσι, ξέρω εγώ, του Άλφα, του Διάφηλα, δεν μπορεί αυτή, εντάξει. Λοιπόν, όλα αυτά τα πράγματα που σχετίζονται και με το πολιτισμό της Κέρκυρας και με την ιστορία, την κοινωνική, θα βγουν μέσα από αυτό το πλαίσιο του προγράμματος. Κυρία Ζωνίδη, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο πρόγραμμα. Για αυτό τη συμπαράσταση, όλων όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά, γιατί εγώ δεν τη λώνω, έτσι, απλά υπολόγως, εντάξει, αλλά με ενδιαφέρει το θέμα, διότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και για τα παιδιά μας. Ήδη ο κολογικός οργανώσης είναι μαζί σας και πιστεύουμε ότι όλη η μη κυβερνητική φορείς θα συμβάλλουμε. Να είστε καλά, ευχαριστούμε πάρα πολύ. Και εσείς, ευχαριστούμε πολύ. Αυτά ήταν λοιπόν, φίλες και φίλοι, και η σημερινή μας εκπομπή ήταν αφιερωμένη σε αυτή την καταπληκτική ημερίδα που έγινε στο Ιόνιο Παραπιστήμιο. Πραγματικά, όταν πήγα να την παρακολουθήσω, δεν περίμενα να είναι τόσο όμορφα. Κρεμόμουν από τα χείλη όλων των ομιλούντων. Όπως είμαι και εσείς, είμαι σίγουρος ότι και εσείς αγαπήσατε αυτά που ακούσαμε, διότι έχουν να κάνουν με τις ρίζες μας, με τον Κερκυριακό αλεόνα μας, όπου είναι η πολιτιστική μας κληρονομιά. Σας ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε και αυτή την εκπομπή. Την επόμενη Πέμπτη και πάλι μαζί.