Διάλεξη της κα. Π. Παπαδοπούλου. /

: Ξεκινήσαμε με την πρώτη κατασυρά διάλεξη για τη δραστηριότητα του εργασμού μας από το Λευμάτο. Είναι δεύτεροι, πρωτότως ο κ. Μητρέα, είναι δεύτεροι καράμοι μας και κοιμούμαστε εδώ ο πρόεδρος του Συμβουλίου, ο κ. Ρεννίκος Καποπότης, με πρότεση του οποίου ξεκίνησε αυτή η σειρά. Δεν ξέρω αν θα ήθελα...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:ΤΕΙ Αν. Μακεδονίας Θράκης
Μορφή:Video
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Eastern Macedonia and Thrace Institute of Technology 2014
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=E7NA5on7Y7g&list=UCvG5ZGUf2e0M5UXs4u3g9HQ
Απομαγνητοφώνηση
: Ξεκινήσαμε με την πρώτη κατασυρά διάλεξη για τη δραστηριότητα του εργασμού μας από το Λευμάτο. Είναι δεύτεροι, πρωτότως ο κ. Μητρέα, είναι δεύτεροι καράμοι μας και κοιμούμαστε εδώ ο πρόεδρος του Συμβουλίου, ο κ. Ρεννίκος Καποπότης, με πρότεση του οποίου ξεκίνησε αυτή η σειρά. Δεν ξέρω αν θα ήθελα να πει δύο λέξεις. Μπορώ να συνοψήσω λίγο πού βρισκόμαστε. Κάναμε ένα κύκλο από κάθε τρεις χωλές του ΤΕΙ, δηλαδή της ΣΤΕΙ, της ΔΩ και της ΣΤΕΙ, και τώρα είμαστε στο δεύτερο κύκλο, στη μέση μάλιστα, είμαστε ξανά στη ΣΤΕΙ, με την πέμπτη διάλεξη. Θέλετε να πείτε κάτι για το πρωτότου προστασίας του Μητρέα. Τι να μπορώ να σας συγχαρώ που το αρχίσατε, και σε σένα που το οργανώνεις, να πω, έμαθα ήδη από τη γραμματιακή υποστήριξη, και το βλέπω και με τα μάτια μου, ότι η παρακούθηση των συναδελφών δεν έλεγε τόσο καλά. Ναι, σήμερα είναι κύριε Βερή. Και αυτή είναι λόγω μέρας, μάλλον, για κάποιο λόγο σήμερα είναι... Κάποιοι είχαν παιχνίδες μέτρα που μπορείτε να φανταστείτε, μπορούμε να το συζητήσουμε λίγο, πώς θα μπορούμε να το εμπνεύσουμε. Μπορούμε να το συζητήσουμε. Τώρα, αυτά είχαν παιχνίδες. Συνεχίζω. ΟΚ. Καλησπέρα, συγνώμη λίγο για το πρώτο. Αν όλα αυτά, πάνω σε παιχνίδες θα έπρεπε μετά να κάνουμε μια συζήτηση, γιατί πραγματικά, ίσως επειδή δεν είμαστε από πολλά διαφορετικά παιδεία, και αυτό το λόγο και η συμμετοχή είναι πολύ... Ναι. Λίγο θα οργανωθεί με κάποιον άλλο. Η σημερινή μας συζήτηση, παρουσία, είναι από την κυρία Παναγιώτα Παπαδοκούλου, επίπουρη καθηγήτρια, πλουβούμα Ελεκτρολόγων Μηχανικών της ΣΤΕΦ. Και το θέμα της είναι σχεδιασμός, προσομιούση κάθε συσκευή, κατακτηρισμός μικροελεκτρονικών και μικροελεκτρονικών διατάξεων. Λόγω στη κυρία Παπαδοκούλου. Καλησπέρα. Ευχαριστώ πολύ το συμβούλιο του ΤΕΙ για την πρόσκληση της μου απαίτησης, γιατί ώστε να πάρω μέρος και εγώ σε αυτή τη διαλέξη. Και ευχαριστώ πάρα πολύ που ήρθατε για να ακούσετε την δικιά μου την παρουσία. Και ιδιαίτερα ευχαριστώ τον κύριο Κεταπόλου. Ο κύριος Καμπουργλάζος σας ανέφερε το τίτλο της διάλεξης. Έχει να κάνει με τον σχεδιασμό, την προσομιούση, την τετασκευή και τον χαρακτηρισμό μικροελεκτρονικών και μικροελεκτρονικών διατάξεων. Αυτό είναι το άσχομαι γνωστικό μου αντικείμενο, με το οποίο ασχολούμαι τα τελευταία αρκετά χρόνια στη ζωή μου. Προτού προχωρήσουμε παραπέρα και εγώ, παραπέρα και μπορούσα να πτήξω τα ελληνικά μου ενδιαφέροντα, πρέπει να σας πω λίγα πράγματα για μένα, κάποια βιογραφικά στοιχεία. Το βασικό μου τοιχείο είναι φυσικός. Τέλειωσα στο θύμα φυσικής του Αριστοτέλη Πανεπιστήματος Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 1993, εκεί περίπου. Στη συνέχεια, το Σεπτέμβριο της ίδιος χρονιάς ξεκίνησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Φυσικής στην κατεύθυνση ηλεκτρονικής φυσικής. Το πρόγραμμα ήταν ραδιοελεκτρολογία και εγώ θα ακολουθήσω στην κατεύθυνση ηλεκτρονικής φυσικής, όπου και ολοκληρώσα τις σπουδές μου, όπως λέει, είναι η λήψη τυχίου 25 π.Χ. 1996, ή πιο νωρίς είχαν τελειώσει, τότε ήταν η τελική μερομονία του τυχίου. Ενώ ταυτόχρονα είχα ξεκινήσει στο Τμήμα Υερτιολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δημοκρατήματος Θεσσαλονίκης ένα διδακτορική μου διατριβή, την οποία και ολοκληρώσα το 2002. Επίσης, κατά τη διάρκεια όλων αυτών, το σπουδό μου, είχα ξεκινήσει ήδη να έχω κάποια επαγγελματική δραστηριότητα, η οποία δραστηριότητα συνοψίζει σε δύο κατευθύσεις, ας το πούμε. Η μία ήταν η διδασκαλία εδώ στο TEI Καβάλας και η άλλη ήταν η εργασία, τέλος πάντως, σε κάποια ερευνητικά προγράμματα. Τώρα, επί του παρότος, είμαι επίκληκος καθηγήτρια στο Τμήμα Υερτιολόγων Μηχανικών, με γνωστικό εδικείμενο, όπως λέει και στη διαφάνεια, φυσική με έβαση στην τεχνολογία των ηλεκτρονικών διατάξεων. Στο Τμήμα Υερτιολόγων Μηχανικών, όπως όλοι ξέρετε, είμαστε στους τελευταίους περίπου 9 μήνες, από νία Σεπτεμβρίου του 1913. Από τον Ιούλιο του 2018 μέχρι 31 Αυγούστου του 2013, ήμουνα στην ίδια θέση, επίκληκος καθηγήτριας στο Γενικό Τμήμα, το οποίο βέβαια καταλήθηκε, γι' αυτό και πήγαμε στα άλλα τμήματα. Επίσης, από τον Μάρτιο του 2003 μέχρι τον Ιούλιο του 2012, ήμουνα στο Γενικό Τμήμα ως καθηγήτρια εφαρμοκό, με αντικείμενα θυσικού εξειδικευμένους σε αντικείμενα ηλεκτρονικής φυσικής. Και από το 93, από τότε ξεκινάει η ιστορία μας, δηλαδή, ήμουνα εδώ ως έκτακτοι εκπαιδευτικός, ορομίστρια καθηγήτρια, έχουν αλλάξει κατά καιρούς οι ονομασίες μας, έχουν αλλάξει πολλές φορές, έτσι, στη βαθμίδα του Εκτηγητή εφαρμογών. Όπως σας είπα, ταυτόχρονα είχα ασχοληθεί και ασχολούμαι με κάποια ερευνητικά προγράμματα. Μέσα στο ΤΕΙ, σε δύο ήμουνα επιστημονική υπεύθυνος, στο πρώτο, το οποίο χρηματογοτήθηκε από τον ΕΛΚΕ του ΤΕΙ και είχε να κάνει με σχεδιασμό και προσομίωση της υπηρετίας διατάξεων υπηρετήων του τύπου ΠΠΛΑΣ-ΕΝΠΕ σε επίπεδη τεχνολογία και ως πύλη σε τρανζίστρο τεχνολογίας ΠΠΕΛ, για χαμηλή καταγάλωση, χαμηλή καταγάλωση του τεχνολογικού υπαρμογιού. Και το δεύτερο, το οποίο ήταν ένα έργο που είχε να κάνει εξοπλισμό, ένα επέαγγερος πάντων εδώ στο ΤΕΙ. Πιο πριν, στα πλαίσια της δικασιορικής μου διατημής, είχα σχοληθεί με διάφορες οδητικά προγράμματα. Εντάξει, παίρνονται διάφορα εγώ που είχανε γίνει στο Δημοκρίτιο. Αυτά να μην τα ραντάξει, τα είχανε γίνει κάποια στιγμή, ας τα αφήσουμε εκεί. Με τι εργασίες ασχολήθηκα στα πλαίσια των σπουδών μου. Όσο είναι φοιτήτρια, σαν πτυχιακή, ασχολήθηκα με την εργασία αυτή, όπως λέει, στην πρώτη παρακομπή. Είναι οκτικές ιδιότητες τρεπτόνιμενιου, οξυδίου του βουλτφραμίου και τιτανίου πενητίου. Αυτά ήταν πιο πολύ πάνω σε υλικά. Είχα σχοληθεί τότε πιο πολύ πάνω σε υλικά, τα οποία χρησιμοποιούνται στην μικροελετρονική. Και το οξύδιο του βουλτφραμίου και το τιτάνιο πυρίτιο είναι υλικά τα οποία χρησιμοποιούνται στην μικροελετρονική. Και στα πλαίσια αυτής της πτυχιακής είχα επισκεφθεί το σύγκροτο στο Βερολίνο, την Πέση, όπου κάναμε εκεί κάποιες μετρήσεις. Μετά από τους δύο-τρεις φοιτητές που είχαμε πάει τότε, εκείνη την εποχή, στο Βερολίνο. Στη συνέχεια, στο μεταπτυχιακό του κτήματος του Φυσικού Τυνήματος, σαν τυχιακή εργασία, τυχιακή διαδρομματική διαδρομματική πέστα, έστω στα πλαίσια του μεταπτυχιακού, ασχολήθηκα με τον σχεδιασμό ολοκληρωμένου κυκλομάτων επεξεργασίας σύμματος, το οποίο μας έδινε μέχρι στη ελάχιστη τιμή. Η πρώτη μου επαφή με την προσωμίωση έδινε σε αυτήν εδώ την εργασία. Εδώ πέρα ασχολήθηκα πρώτη φορά με προσωμιώσεις. Αυτή η εργασία είχε να κάνει με σχεδιασμό κάποιων κυκλομάτων, τα οποία χρησιμοποιούσαν σαν δομικές μονάδες. Γνωστά στοιχεία ήταν σύμμος, σε σύμμος τεχνολογία, τα οποία μας δίναν στην έξοδο κάποιο σήμα και μάλιστα αυτό το συγκεκριμένα επέλεγε τη μία από μία σειρά σειριακές εισόδους. Και η διεκτονική μου διατριβή, η οποία όπως σας ανέφερα έγινε ως οτιμή ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών του Δημοκρατή Παντεστημίου Θραάκης με την πλέγοντα του κ. Γιωργουλά Νικόλαο, είχε τίτλο σχεδιασμός, κατασκευή, χαρακτηρισμός και προσωμίωση διόδων BBD, πυρητείου του τύπου P plus LF. Τα γνωστικά μου τώρα ενδιαφέροντα έχουν να κάνουν με την προσωμίωση. Η προσωμίωση μικροελεκτρονικών διατάξεων και νοτών μικροελεκτρονικών διατάξεων, οι οποίες μας δίνουν ιδιαίτερες ιδιότητες, είναι στην αρχή της τεχνολογίας της μικροελεκτρονικής. Εμείς, για να μπορέσουμε να χαρακτηρίσουμε μία μικροελεκτρονική διάταξη, θα πρέπει να προσδιορίσουμε τα ηλεκτρικά και τα φυσικά χαρακτηριστικά της διάταξης αυτής. Αυτό μπορεί να το πετύχουμε εφαρμόλοντας κάποια μοντέλα. Με τα μοντέλα περιγράφουμε τη λειτουργία της διάταξης, την οποία θέλουμε να κατασκευάσουμε και να σχεδιάσουμε. Όλη αυτή η διαδικασία είναι η διαδικασία της μοντελοποίησης. Κατά τη διάρκεια της μοντελοποίησης γίνεται η ανάλυση και προσωμίες της διάταξης. Όταν λέμε προσωμίες, τι εννοούμε? Εννοούμε ότι στην ουσία μιμούμαστε τη λειτουργία της διάταξης, η οποία περιμένουμε να λειτουργεί έτσι και πραγματικά. Αυτό όταν λέμε μιμούμαστε σημαίνει ότι όταν εγώ θα πάρω και θα βάλω τη διάταξη αυτή στο εργαστήριο, περιμένω να έχει την ίδια συντεληφορά με αυτή που παίρνω στην προσωμίωση. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί όταν εγώ μπορώ μέσω της προσωμίωσης να σχεδιάσω και να προσωμιώσω τη λειτουργία μιας διάταξης, ξέρω ότι κάνοντας αυτό αυτή τη συγκεκριμένη διάταξη, θα έχουν αυτά τα αποτελέσματα. Αν πήγαινα να το κάνω στο εργαστήριο θα ξόδευα εργατοόρες, πολλές εργατοόρες, θα ξόδευα πολλά χρήματα, πολλά υλικά τα οποία δεν συμφέρουν στην πράξη. Γι' αυτό ακολουθούμε τον τρόπο της προσωμίωσης. Χρησιμοποιώντας κατάλληλες τεχνικές μπορούμε να προσωμιώσουμε τις διατάξεις αυτές, να πάρουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε και μετά αφού καταλήξουμε σε ένα τελικό αποτέλεσμα, να πάμε στο εργαστήριο να τις κατασκευάσουμε και στο τέλος να τις μετρήσουμε και να δούμε ότι όντως αυτό που περιγράφαμε με τα θεωρητικά μας μοντέλα, αυτό που μας έδωσε η προσωμίωση έχει να κάνει με τι πραγματικότητα. Θα σας δείξω στην πορεία κάποια πράγματα. Όλη αυτή η διαδικασία που σας περιέγραψα φαίνεται περίπου σ' αυτό εγώ το διάβραμα. Υπάρχουν τα θεωρητικά μοντέλα τα οποία θεωρητικά μοντέλα βασίζονται πάνω σε κάποιες φυσικές αρχές. Μέσω των θεωρητικών μοντέλων οδηγούμαστε στο σχεδιασμό της διάταξης. Σχεδιάζουμε εμείς τη διάταξη και τώρα ακολουθούμε τον δρόμο. Ποιο δρόμο? Στη προσωμίωσης, ο οποίος, όπως είπα, είναι ο πιο γρήγορος, πιο εύκολος και πιο φθινός. Μπορώ μέσω της προσωμίωσης να καναλαμβάνω αυτή τη διαδικασία πολλές φορές, να βελτιώνω κάθε φορά το σχεδιασμό μου, να βελτιώνω κάθε φορά τη διάταξη και ταυτόχρονα μπορώ μέσω της προσωμίωσης να δορφωγωθώ και τα θεωρητικά μου μοντέλα με αποτέλεσμα να παίρνω καλύτερα αποτελέσματα από τα θεωρητικά μου μοντέλα και να οδηγούμαι σε καλύτερο σχεδιασμό. Και στο τέλος, όταν εγώ καταφέρω και πάρω αυτό που θέλω, μπορώ να πάω και να κατασκευάσω τη διάταξη, να τη χαρακτηρίσω και να δω ότι όντως αυτό που εγώ περιέγραφα θεωρητικά και έπαιρνα από την προσωμίωση βουλεύει πραγματικά. Ας δούμε λίγο τους άξιοντες τώρα της έρευνας. Ο ένας άξιοντας έχει να κάνει με τη διαφοροποίηση του σχεδιασμού κλασικών διατάξεων και δομών όπως είναι ιδίοδοι, τα transistor, τα FET, οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κάποιος. Οι κλασικές αυτές διατάξεις διαφοροποιούνται σχεδιαστικά με σκοπό την βελτίωση των λειτουργικών τους παραμένων. Έχουν γίνει διάφορες δημοσιογραφίες στις οποίες αφορούν αυτό το κομμάτι. Και θα σας δείξω τώρα το χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής εδώ της δομής. Αυτή εδώ η δομή, αν θυμόσαστε, είναι μια δομή πυρητίου, transistor. Το transistor είναι μια διάταξη τριών στρωμάτων. Πε, εν, πε ή εν, πε, εν. Αυτά μας λένε, αυτά μαθαίνουμε από τα μαθητικά μας χρόνια ακόμη και από το σχολείο. Το transistor έχει, λέει, τρεις αφοροδέκτες. Το μεκπομπό, τη βάση και το συλεκτρ. Και αυτό βλέπουμε, αν πάμε στα ηλεκτρονικά μας στο εργαστήριο, θα δούμε ότι έχει τρεις αφοροδέκτες. Έχει κάποιες συγκεκριμένες κατασκευαστικές, ας πούμε, κατασκευαστικές χαρακτηριστικά. Εμείς τι κάναμε, πήραμε αυτή τη διάταξη, η συγκεκριμένη είναι πε, πλας, εν, πε. Πε, πλας σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερη συγκέντρωση προσμήξεων, η περιοχή πάνω. Και την κατασκευάσαμε έτσι ώστε το μεσαίο στρώμα, το στρώμα το εν, το οποίο χαρακτηρίζουμε ως βάση, να είναι πολύ λεπτό. Αυτό έχει σε αποτέλεσμα, η περιοχή φορτίων χώρου, μέσα στην περιοχή φορτίων χώρου, των δύο επαφών, να είναι πολύ αγλωμένες και να καλύπτουν όλη τη μεσαία περιοχή. Καλύπτοντας τη μεσαία περιοχή, εδώ μέσα δεν υπάρχει ελεύθερη φορή, είναι όπως λέμε κενωμένη η διάταξη. Στο τραζίστο δεν το παρατηρούμε αυτό, εδώ μέσα εμφανίζεται μία περιοχή ουδέτερη, όπου μπορούμε να δούμε διάφορα φαινόμενα. Και γι'αυτό χρειάζεται να βάλουμε τον ακροδέκτη της βάσης, να δώσω ρέγμα από τη βάση για να μπορέσω να ελευθερωθεί στο τραζίστο. Η διάταξη αυτή δεν χρειάζεται ακροδέκτη στη βάση, έχει ακροδέκτη στον εκπομπό και στο συλλέκτη και λόγω αυτής της κατασκευής δημιουργεί μέσα στη μεσαία περιοχή ένα φράγμα δυναμικού, το οποίο φράγμα δυναμικού στην ουσία επηρεάζει το ρέγμα το οποίο ρέει μέσα από αυτή τη διάταξη. Αυτή τώρα η διάταξη έχει μια τέτοια ρηβή χαρακτηριστική. Όταν μιλάμε για μικροελεκτρονικές διατάξεις, σύντομα μιλάμε για ρηβή χαρακτηριστικές. Ρηβή χαρακτηριστικές είναι οι χαρακτηριστικές που μας δίνουν τη λειτουργία της διάταξης. Η κλασική δίοδος, γιατί όπως είπαμε έχει δύο ακροδέκτες στον εκπομπό και στο συλλέκτη, η κλασική δίοδος είναι μία ανορθωτική διάταξη. Έτσι, ανοίγει στην προσαπρόσωπη όλωση και κρατάει σταθερό το δυναμικό στα άκρα της και αυξάχνει πάρα πολύ το ρεύμα. Αυτή η διάταξη έχει την εξής ιδιαιτερότητα. Έχει ανορθωτικό πλάγμα και στην ανάστορφη πόλωση. Και μάλιστα, οι τάσεις κατοφλίου και στην προσαπρόσωπη και στην ανάστορφη πόλωση ρυθμίζονται με τις τεχνολογικές παραμέτρους κατασκευής της διάταξης αυτής. Δηλαδή, μπορώ εγώ να κάνω μία διάταξη που ανοίγει πάρα πολύ κοντά εδώ στο 0 και να δίνει μεγάλο ρεύμα, αλλά μπορώ να κάνω και μία διάταξη που ανοίγει σε πολύ μεγαλύτερη πόλωση. Μπορώ να κάνω διάφορες τροποποιήσεις και να πάρω ανάλογο τι χαρακτηριστικά θέλω. Γιατί θα κάνω όλα αυτά. Εδώ σας δείχνω το μοντέλο το θεωρητικό. Ωραία, έτσι το φαντάζομαι εγώ, έτσι φαντάζομαι ότι θα δουλεύει η συγκεκριμένη διάταξη. Τώρα, στην προσομοίωση αυτό που το δίνω εδώ είναι αυτή εδώ η δομή. Έχω τον εκπομπό, έχω το συλλέπτυ, τη βάση, έχω επαφές εδώ και εδώ. Εδώ κάπου είναι υπηρετειο, γιατί είναι πάνω σε υπηρετειο αυτές οι διατάξεις. Η κίνηση του ρεύματος γίνεται κατά αυτή την φορά, ή κατά αυτή την φορά ανάλογα τι πόλωση έχω σε κάθε περίπτωση. Οπότε έχουμε ροή ρεύματος σε αυτό εδώ το στρώμα. Τι παίρνω τώρα, αυτά εδώ είναι αποτελείς με το προσομοίωσης. Εδώ βλέπετε ότι μεταβάλλοντας το ν το ν είναι το έβος της βάσης. Μεταβάλλοντας το ν βλέπετε ότι το ρεύμα ξεκινάει από μεγάλες τιμές και πέφτει. Πάμε σε μεγαλύτερες τιμές του έβρος. Άρα εγώ έχω μια διάταξη που ανοίγει, απορθώνει από μικρές τάσεις και όσο πειράζω το ν το έβος της αισαίας περιοχής ανεβαίνω σε μεγαλύτερες τιμές. Το ίδιο βλέπω και στην ανάστοφη πόλωση. Βλέπω ότι εδώ πέρα καθώς μεγαλώνω το ν πέφτει το ρεύμα της συγκεκριμένης διάταξης. Βλέπω ότι και εδώ μπορώ να πάρω ανοιχτοτικό κλάβο σε μικρότερες και μεγαλύτερες τάσεις αντίστοιχα. Αυτό είναι το ένα θετικό στοιχείο της συγκεκριμένης διάταξης. Μπορώ ετομένως να μεταβάλλω τα όρια στα οποία ανοίγει η διάταξη αυτή και αυτό είναι πολύ χρήσιμο. Γιατί ξέρουμε ότι στο Πυρήτειο η τάση γόνατους, η τάση κατωφλίου είναι 0,7 βότς στην πρωσταπρόσωπολωση. Ξέρουμε ότι στο Γερμανιο είναι περίπου 0,3 στην πρωσταπρόσωπολωση. Αυτά είναι στάνταρ, έχουν να κάνουν το υλικό. Βλέπουμε τώρα εδώ ότι ξεκινάμε από ένα υλικό που είναι το Πυρήτειο. Μπορώ επιλέγοντας τις κατάλληλες τεχνικές να πάρω διαφορετικές τάσεις στην πρωσταπρόσωπολωση και στην ανάστοφη πόλωση. Αυτό είναι το σημαντικό στοιχείο σε ό,τι έχει να κάνει με τη δυσσή συμπεριφορά της διάταξης αυτής. Ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι παρατηρείτε στην διάταξη αυτή, παρατηρούνται πολύ μικρή χρόνια απόκριση. Στην τάξη το πίκος 0,7. Αυτό είναι σημαντικό, είναι Πυρήτειο το ξαναρέω, είναι μια διάταξη χωρίς ομοιοψηφίας. Δεν εμφανίζει όπως η δύο δοσηχρασική, η ΠΕΝ, φορείς ομοιοψηφίας, οι οποίοι πρέπει να φύγουν και τα λοιπά, να φάμε κάποιο χρόνο στον αδιωχό, να φύγουν οι φορείς ομοιοψηφίας μέσα από την περιοχή φορτιών χώρων. Αυτό, το ότι εμφανίζει χρόνους λειτουργίας της τάξης το πίκος 0,7 είναι πολύ σημαντικό γιατί μπορώ να πετύχω λειτουργίες αντίστοιχες με τις δυό δουσότκοι. Η δύο δουσότκοι, όπως ξέρουμε, είναι μια δύο δουσότκοι, η οποία μας δίνει πολύ μεγάλες ταχύτητες λειτουργίας, αλλά έχει το εξής πρόβλημα. Η τάση στην οποία αρχίζει και κάνει ανόρθωση, η συγκεκριμένη δύο δουσότκοι, εξαρτάται από το μέταλλο και από τον ημιαγωγό που θα βάλω. Και είναι συγκεκριμένες αυτές οι τιμές και δεν μπορούν όλα τα μέταλλα να δώσουν επαφές σότκοι με τους ημιαγωγούς. Ενώ εδώ κατασκευάζουμε μια διάταξη, η οποία έχει όπως είπαμε τα θετικά χαρακτηριστικά στην δυσσία συμπεριφορά, αλλά έχει και πολύ μεγάλες ταχύτητες λειτουργίας. Τι άλλο θετικό δίνει αυτή η διάταξη. Αυτή η διάταξη μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε κάποιες ιδιαίτερες συμπεριφορές όταν τη φωτίζουμε. Καθώς τη φωτίζουμε, όπως ξέρουμε όταν φωτίζουμε ένα υλικό, τότε δημιουργούνται μέσα στο υλικό μας ζέφη ηλεκτρονίων και οπών. Πέφτει ένα φωτόνιο, δημιουργούνται ζέφη ηλεκτρονίων και οπών, οι οποίες κινούνται μέσα στη ζώνη στέμους, τα ηλεκτρόνια μέσα στη ζώνη αγωγημότητας. Οι οποίες μπορούν να κινηθούν και να φύγουν, να πάρουν μέρος στο ρεύμα της διάταξής μας. Τα ηλεκτρόνια όμως, καθώς γεννούνται, πάνε και βλέπουν μέσα στη ζώνη αγωγημότητας αυτό εδώ το πηγάδι δυναμικού και συσσωρεύονται μέσα αυτή την περιοχή. Αυτό τι σημαίνει? Σημαίνει ότι καθώς συσσωρεύονται ηλεκτρόνια, αυτό το δυναμικό μας αρχίζει και αγατώνεται, γιατί είναι σε αυτή την περιοχή που είναι η περιοχή της βάσης, έχει θετικό φορτίο μαζεμένα. Είναι το φορτίο χώρου που λένε. Όταν εγώ μέσα αυτή την περιοχή πάω και ρίχνω ηλεκτρόνια, κατεβάζω το σημειωτικό φορτίο χώρου, το οποίο βλέπουμε στην περιοχή αυτή. Και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του φραγμού δυναμικού. Καθώς μιλώνουμε φραγμός δυναμικού, τι γίνεται? Συνεισφέρον μπορούν και ρέω περισσότερες φορές και συνεισφέρον περισσότερες φορές. Έχουμε την ίδια απόλωση από ό,τι θα το βλέπαμε αν δεν το φωτίζαμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλη αυτή η διαδικασία να παρατηρούμε κβαντικές αποδόσεις σε αυτή τη διάταξη, οι οποίες είναι μεγαλύτερες από τη μονάδο. Όταν το ακούει κάποιος ο οποίος καταλαβαίνει τι σημαίνει κβαντική απόλωση, μπορεί να γυρίσει και να σου πει, αυτό το πράγμα δεν μπορεί να γίνει, γιατί δεν μπορεί να ισχύει, δεν μπορώ να παράγω κάτι παραπάνω από αυτό που δίνω, γιατί κβαντική απόδοση τι είναι, είναι στην ουσία το φωτόρυγμα που παίρνω από τη διάταξη αυτή ως προς το ρέδιμα το οποίο μου δίνει η φωτήνη πηγή. Μπορώ δηλαδή στην ουσία τη ροή του ρέδματος που περνάει εδώ πέρα να πω ότι είναι ένα διαθέσιμο φωτόρυγμα, δηλαδή το φωτόρυγμα που θα μπουν είναι μια διάταξη όταν ένα φωτόρυγμα μου δίνει ένα ηλικτρόνιο και μία οπί. Εγώ όμως βλέπω ότι τελικά σε όλη αυτή τη διαδικασία ένα φωτόρυγμα δεν μου δίνει ένα ηλικτρόνιο μία οπί, μου δίνει αρχικά ένα ηλικτρόνιο μία οπί, αλλά σαν αποτέλεσμα έχω πολλά ηλικτρόνια και πολλές οπές να συμμετέχουν στο συνολικό μου ρέδιμα. Γι' αυτό παρατηρώ κβατικές αποβόσεις οι οποίες είναι της τάξης του 200, 300, 400 ίσως και 1000. Και μάλιστα βλέπουμε ότι αυτή είναι φασματική απόκριση. Εδώ πέρα έχω τον μήκος κύματος, ξεκινάω από τα 0.33 και πάω περίπου μέχρι τα 1. Στην ουσία παίρνω όλη την ορατή περιοχή και πάω λίγο στο υπέρυθρο και βλέπω ότι έχω μία εκβατική απόκριση, εδώ είναι ανάλογα με την πόλεση που φαρμόζω, η οποία είναι σταθερή σχεδόν σε όλη την περιοχή μου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σαν διάταξη, γιατί αυτή η διάταξη μπορεί να δουλέψει σαν ένας δέκτης, ο οποίος να μας δίνει σταθερή απόκριση σε όλο το οπτικό φάσμα. Εδώ τώρα, σε αυτό το διάγραμμα, δίνω την αθώκρηση της ίδιας διάταξης, ως προς τους διαμορφωμένους οπτικούς παλμούς, δηλαδή διαμορφώνω εγώ το φως μου, ας το πούμε χοντρικά, αναβοσβήνω τη λάμπα, αναβοσβήνω το LED με το οποίο φωτίζω τη διάταξή μου και εδώ παίρνω την απόκριση έως προς τη συγνώτητα. Βλέπετε ότι εδώ που είναι πάρα πολύ ψηλή η βαντική απόδοση φτάνει περίπου χίλια, έχω φτάνει σε μικρές, σε κάποιες περιεχίες της τάξης των κάποιων κιλωχέρτς. Ωραία, χάνεται και μετά που εδώ και πέρα δεν έχω καθόλου ενίσχυση, αμύτι έχουμε φτάσει τη μονάχου, δηλαδή εδώ πλέον είμαστε στο λεγόμενο πρωτογενές φωτόρευμα, δεν έχω το φαινόμενο της ενίσχυσης. Πάλι όπως βλέπουμε ότι μπορούμε να πετύχουμε να έχουμε διάταξη, η οποία να δίνει μεγάλη απόδοση βαντική και να δουλεύει και σχετικά γρήγορα με το φως. Όλα αυτά είναι αποσομίωση. Δέστε όμως τι έχει δώσει η μέτρηση. Το ίδιο πράγμα στην ουσία έχει δώσει η μέτρηση. Είναι μια διάταξη η οποία έχει κατασκευαστεί. Αυτή η διάταξη που μελετάμε εδώ πέρα έχει κατασκευαστεί με εμφύτευση, έχει γίνει με iron plantation. Είναι κλασικά τριών στορμάτων. Και βλέπουμε ότι αυτή η διάταξη δίνει όντως αυτό που εγώ έβλεπα στην προσομίωση. Και μάλιστα την ίδια συμπεριφορά καθώς αυξάνω την τάση μου, βλέπω ότι αυξάνει και η βαντική απόδοση της διάταξης αυτής. Και αντίστοιχα το ίδιο αποτέλεσμα με την εγώ έχει να κάνει με την ισκή. Βλέπω δηλαδή ότι αλλάζοντας την ισκή του φωτός έχω αντίστοιχα την βαντική απόδοση. Το ίδιο αποτέλεσμα δίνει αν πάρω και την διαμόρφωση. Δεν το έχω δώσει αυτό το διάβαμα αλλά δίνει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα. Επομένως τι κάναμε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ξεκινήσαμε από μια απλή διάταξη, μια σχεδιαστικά απλή διάταξη, ένα τρανζίστο. Το διαφοροποιήσαμε και καταφέραμε να σχεδιάσουμε μια διάταξη η οποία έχει πάρα πολύ ενδιαφέρουσες ιδιότητες. Αυτό από εμένως ήταν το ένα κομμάτι της έρευνας η οποία με ενδιαφέρει και με την οποία ασχολούμε. Να μπορούμε να μπορέσουμε διατάξεις κλασικές με μικρή διαφοροποίηση να τις φτιάξουμε και να πάρουμε σημαντικά αποτελέσματα. Ένα άλλο για παράδειγμα, μια άλλη σκέψη είναι η ίδια ακριβώς δομή να χρησιμοποιηθεί και να μπει σαν πύλη σε ένα ΦΕΤ και να λειτουργήσει έτσι το ΦΕΤ. Να λειτουργήσει κάπως γιατί να δείτε την επίδραση της διάδεξης αυτής πάνω στο ΦΕΤ. Ο δεύτερος άξονας έρευνας έχει να κάνει με το σχεδιασμό και την οικοσομεία συνδιατάξη με πολύ μικρές γεωμετρίες. Εδώ το ένα αρχίζει και παίρνει η έννοια της νανοτεχνολογίας. Όσο προχωράει η τεχνολογία μπορούμε να σχεδιάζουμε και να προσομοιώνουμε διατάξεις, αλλά και να κατασκευάζουμε γιατί μπορούμε πλέον και να κατασκευάζουμε διατάξεις με μικρές γεωμετρίες. Μπορούμε να κατασκευάζουμε επομένως να προσομοιώνουμε και να σχεδιάζουμε διατάξεις οι οποίες έχουν πολύ μικρές διαστάσεις. Τώρα όσο ελαττώνονται οι διαστάσεις αρχίζουν και φανίζονται ιδιότητες οι οποίες είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Όπως, για παράδειγμα, αυτό που σας είπα πιο πριν. Στην περίπτωση του Πυρητίου, διάταξη P plus NP, μπορούσα να πάρω χρόνους πίκο second. Πολύ σημαντικό σε τέτοιου είδους δομή. Κατεβήκαμε σε χρόνους πάρα πολύ μικρούς γιατί μειώσαμε, συμπιέσαμε τις διατάξεις. Όταν όμως αρχίζουν και οι συμπιέσεις με τις διατάξεις, τις διαστάσεις των διατάξεων, αρχίζουν και βγαίνουνε διάφορα εκβατικά θενόμενα, τα οποία δίνουν συμπεριφορές οι οποίες είναι αρκετά ιδιαίτερες. Ας πούμε και παράδειγμα, παρατηρούνται διάφορα χαωτικές συμπεριφορές IV, οι οποίες εμφανίζουν μια χαωτική συμπεριφορά, μια ταλάντοση ιδιαίτερη, η οποία είναι προς μελέτη. Ή ακόμα μπορεί δομές του τύπου μέταλο, αυθρακοπυρίτιο, πυρίτιο, μέταλο ή αφόμικο και πολυπυρίτιο, τέτοιου είδους δομές, οι οποίες είναι λεγόμενες σε τεραπαφές, να δώσουν φαινόμενα εισθέρησης στις κλασικές αεροί. Όλα αυτά εδώ είναι φαινόμενα τα οποία είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα και είναι από τα πιο σύγχρονα αντικείμενα τα οποία μελετούνται στους δομές πυριολιτρονικής. Θα σας δώσω και λίγο κάποιες γραφικές παραστάσεις. Σε αυτήν την διαφάνεια έχουμε την κλασική περίπτωση μιας ετελοδομής. Η ετελοδομή αυτή είναι αυτή που σας ανέφερα στην προηγούμενη διαφάνεια. Είναι δηλαδή μέταλο, όπου μέταλο έχουμε αλουμίνιο, εμείς στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αυθρακοπυρίτιο, άμορφο αυθρακοπυρίτιο είναι ένα σημειάμουρος ο οποίος είναι ιδιαίτερος, φανίζει ένα αρκετά μεγάλο ενεργειακό χάσμα και μπορεί πολλές φορές να τον θεωρήσουμε και σαν μονωτή εντός εισαγωγικών. Ανάλαβε με το πώς είναι κατασκευασμένο. Επόμενος έχω αυθρακοπυρίτιο, πυρίτιο και φίσο μπακ κόντακ μέταλο. Και μάλιστα τέτοιου είδους δομές έχουν κατασκευαστεί και εδώ στο εργαστήριό μας. Έχουμε καταφέρει και έχουμε κατασκευάσει τέτοιου είδους δομές στο εργαστήριο που έχουμε με το σπάτερι που υπάρχει μέσα στο TAF. Κατασκευαστεί αρκετά είδους δομές. Εδώ σας δίνω αυτά τα αποτελεσματά πάλι προσομοίωσης, έτσι, γιατί είπαμε ότι όλα αυτά έχουν να κάνουν προσομοίωση. Εδώ σας δίνω τη χαρακτηριστική αειδή καμπύλη στην προστακρό σωπόλωση μιας τέτοιας δομής, η οποία έχει αθρακοπυρίτιο, πυρίτιο και μέταλο στις επαφές, η οποία δίνει μία αρθρωτική συμπεριφορά όπως είναι μία κλασική δύοδο. Και εδώ τώρα, σε αυτά εδώ τα δύο, φαίνονται δύο διατάξεις τις οποίες έχει επηρεαστεί το έμπρος, έχουμε λατώσει το έμπρος και βλέπουμε ότι αρχίζουν να εμφανίζονται κάποιο είδους τέτοιες ταλαντώσεις πάνω στην I.V. καμπύλη της διάταξης αυτής. Αυτά είναι πολύ ενδιαφέροντα γιατί παρατηρούνται στην προσομίωση, θέλουμε να δούμε αν θα τα δούμε τελικά και στην μέτρηση, πιστεύουμε ότι θα τα δούμε στην μέτρηση και είναι συμπεριφορές οι οποίες έχουμε να κάνουμε χάος, λόγω του ότι αρχίζουμε και συμβιέζουμε πάρα πολύ τις διαστάσεις του διατάξου. Και ένα άλλο επίσης ενδιαφέρον είναι αυτή εδώ η δομή, αυτό είναι αποτέλεσμα προσομίου και βάλετε έτσι όπως μας το δείτε το πρόγραμμα προσομίου που χρησιμοποιούμε, έχει πάλι αλουμίνιο, ανθρακοπυρίτιο, εδώ είναι πολυπηρίτιο, αυτό είναι μέταλο, το χρησιμοποιούμε σαν μεταλλική επαφή, είναι στην ουσία δομή μέταλο ή μιαγογός ή μονοτής και ξανά μέταλο, είναι οι λεγόμενες MIM διατάξεις, Metal Insulator Metal. Αυτές οι διατάξεις χρησιμοποιούνται ή μάλλον και μελετούνται πολύ του τελευταίου διάστημα, γιατί εμφανίζουν διάφορα περίεργα φαινόμενα ηστέρησης τα οποία είναι πολύ ενδιαφέροντα και ονομάζονται και ως μερμίστορα αυτές οι διατάξεις και έχουμε έτσι αρκετά ενδιαφέρον. Εδώ βλέπουμε ότι εμφανίζεται μία ηστέρηση. Τι έχουμε κάνει εμείς, έχουμε κάνει την προσομοίωση. Από το 1V πήγαμε στο μ.1 και ξαναγυρίσαμε πίσω, αλλά ο δρόμος που ακολουθήσαμε δεν ήταν ο ίδιος. Δηλαδή η μία μέτρηση μου έδειξε αυτό εδώ το αποτέλεσμα και η άλλη μέτρηση όταν γύρισα πίσω μου έδωσε αυτό εδώ το αποτέλεσμα. Αυτό τι σημαίνει ότι στην ίδια πόλωση τη μία φορά μετράω άλλο ρεύμα, την άλλη φορά βγυγνώντας μετράω άλλο ρεύμα. Αυτά εδώ είναι φαινόμενα ηστέρησης τα οποία παρουσιάζουν πολύ ενδιαφέρον και αρχίζουν και εμφανίζονταν μικρά διαστάσεις. Δηλαδή η στοιχεία τα οποία τα κάναμε παλιά σε μεγαλύτερες διαστάσεις δεν το εμφάνιζαν αυτό το φαινόμενο. Καθώς αρχίζουμε τώρα και συμπιέζουμε την ενεργό περιοχή, η οποία είναι η περιοχή που περιέχει η μιαβγόητο μονοτή, αρχίζουν και εμφανίζονται τέτοιου ήθους φαινόμενα. Και παρουσιάζουν πολύ ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί διατάξει αυτού του τύπου ή του προηγούμενου που σας έδειξα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να δουλεύουν σαν ταλαντοτές. Δηλαδή να μπορούν να δίνουν ένα ήθος, να λειτουργούν σαν χαωτικοί ταλαντοτές, να ταλαντώνται σε μία συγκεκριμένη συχνότητα και μπορούν να τετειά και πολύ μεγάλες συχνότητες λειτουργίας. Αυτά όλα είναι προσέρευνα και θέλουμε να δούμε στην πράξη να γίνει, δηλαδή να καταφέσουμε στο σημείο να κατασκευάσουμε την διάταξη και να το δούμε. Αυτό θα ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει για το εργαστήριό μας και για το ΤΕΙ. Ένας τρίτος άξονας είναι πώς μπορούμε σε κλασικές διατάξεις να τις κατασκευάσουμε σε καινούργια υλικά. Αναφέρω το ανθρακοπηλίτιο, αλλά πολύ καλά εμφανίζουν και τα οργανικά ηλικά. Οργανικά ηλεκτρονικά, τα οποία είναι υλικά οργανικά κυρίως πολύμεροι, τα οποία χρησιμοποιούνται, το πάρουν με κάποιο κατάλληλο υλικό και με έναν πάρα πολύ εύκολο τόπο. Δόξα βοηχών εύκολο τρόπο, πολύ πιο εύκολο από τη διαδικασία που χρησιμοποιούμε για να κάνουμε τα συμβατικά ηλεκτρονικά. Μας δίνουν διατάξεις οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να έχουν πολλές εφαγγολιές. Εδώ δίνει ένα παράδειγμα μιας organic light emitting diode, είναι δηλαδή ένα λεπτοοργανικό. Αυτό έχει μία μεταλλητική κάθογο, έχουν γιαλία από κάτω, τα ηλεκτρόδια της Ανόδου βρίσκονται εδώ πέρα, τα κατασκευάζουν με, όσοι ήδη βάζουν ασβέστιο το κάτσεο, έτσι, ασβέστιο, για να γίνουν οι επαφές αυτές. Εδώ είναι οι άμεσα, μπαίνουν τα ενεργά υλικά τα οποία είναι αυτά τα πολυμερίου που σας είπα και έχουν τις κατάλληλες προσμήξεις και όπως βλέπετε τώρα να πάρω από αυτήν εδώ τη δομή, μπλε πράσινο και κόκκινο φως, ανάλογα με το τύπο όλους είχα βάλει. Τέτοιου είδους διατάξεις καθώς και οργανικά φωτοβολταϊκά μπορούμε να τα σχεδιάσουμε και να τα προσχωμιώσουμε. Έχουμε ένα παράδειγμα μιας αντίστοιχης OLED, είναι δηλαδή ένα LED αντίστοιχο το οποίο προσπαθήσαμε κάτι να κάνουμε εμείς εδώ πέρα. Έχει αυτό που σας είπα την επαφή, εδώ είναι το ακροδέκτης το ασβέστιο, εδώ είναι ένας άλλος ακροδέκτης, είναι ένα ειδικό μέταλλο το οποίο το χρησιμοποιούν για να μπορούν να κάνουν την επαφή με το πολυμερές και εδώ είναι το πολυμερές PPV, εσείς θα μπορούσετε να μας... Πολυπροπηλένιο. Πολυπροπηλένιο, ναι. Αυτά όταν τα κατασκευάσουμε τα κατασκευόμαστε πάρα πολύ απλά, ρίχνουμε τη ρετίνη αυτή πάνω στο πλακάκι στο οποίο θέλουμε να κατασκευάσουμε τη συγκεκριμένη διάταξη με spin on την απλώνουμε, δηλαδή το περιστρέφουμε, απλώνεται αυτό, δηλαδή γίνεται ένα film και μετά με κάποιες διαργασίες μέσα στο ίδιο το υλικό αυτήν την τίνη έχουν και τα doping μετά με κάποιες διαργασίες το σκληρώνουμε εντός εισαγωγικών, δηλαδή το κάνουμε πιο stable, πιο σταθερό και πάνε και πάζουμε μετά τα ηλεκτρόδια, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνουμε το ασβέστιο πάρα πολύ απλά από ό,τι μου έχουν εδείξει με απλή επάλιψη έστω και με μία μπατονέτα, δηλαδή τόσο απλά μπορεί να γίνει αυτή η κατασκευή, βέβαια μη φανταστείτε ότι αυτά τα υλικά και τα οργανικά φωτοβολταϊκά δίνουν μεγάλες αποβόσεις είναι πολύ φθηνή η παραβολή τους και η κατασκευή τους αλλά δεν είναι τόσο αξιόβιστα και τόσο ακριβής όσο τα ηλεκτρονικά στοιχεία τα οποία κατασκευάζουμε με τις κρατικές τεχνικές και τέλος ολοκληρώνοντας... Αυτό τι μάρμα έχει είναι η έρευνα που κάνει ένας φυσικός για να δει τις ιδιότητες των οργανικών ηλεκτρονικών και τη δυνατότητα χρήσης των οργανικών Πολλά οργανικά δεν έχει να κάνουν φυσικούς, τα χρησιμοποιείται από πολλούς φυσικούς αλλά οργανικά ηλεκτρονικά ενδιαφέρει πάρα πολύ να κατασκευαστούν γιατί είναι αυτά τα λεγόμενα flexible τα οποία μπορούν να μπούν ακόμα και σε ρούχα Δηλαδή μπορείς να έχεις ένα φωτοβολταϊκό το οποίο να είναι πάνω σε μία μπλούζα σου ή πάνω σε μία τσάντα αυτό να παράγει ενέργεια και μέσω αυτής της τσάντας να χωρίσεις ένα κινητό άσθομαι ή να ακούς στρατιώχουλ για παράδειγμα Αυτά μελετώνται έχουμε βγει σε παραγωγή πολλά από αυτά αλλά γενικά υπάρχει μία πολύ μεγάλη έρευνα πάνω σε αυτό το αντικείμενο είναι δηλαδή και αυτό στην εχνή της τεχνολογίας Αυτό που βολεύει πάρα πολύ είναι την πολύ εύκολη κατασκευή τους. Ειδικά στα φωτοβολταϊκά θέλεις κλειδ ρουμ όχι πάρα πολύ. Θέλεις βασικά γκλαρ τσέιμπερ γιατί αν τα βγάλεις αυτά εξω πολλές φορές οξυδώνονται και σου δημιουργούν προβλήματα Αλλά γενικά δεν είναι απαραίτητο να είναι κλειδ ρουμ με την έννοια του τελειωστήρου χώρου. Μπορείς να έχεις αυτό που λέμε γκλαρ τσέιμπερ να γίνεται όλη η διαδικασία εκεί μέσα και εσύ από πάνω να ελέγχεις και να μεταφέρεις την διάταξη από τα διάφορα στάδια Πολλημερές να είναι σχετικά ευσταθές να είναι μια σχετική συμβατότητα με τα υπόλοιπα υλικά σου γιατί φαντάζω ότι αυτό εσύ θα το χρησιμοποιήσεις μετά για να το βάλεις σπιχί σε μία οφόνη για παράδειγμα ή να το χρησιμοποιήσω όπως είπα πάνω κάπως σε μία μπλούζα κάπως σε κάτι να έχει μια σχετική συμβατότητα με την όλη τεχνολογία Η συμβατότητα τι σχέση είναι αυτό είναι μια συγκεκριμένη διάταξη αυτό έτσι δεν είναι Για παράδειγμα αν θα θέλω να χρησιμοποιήσω ασβέστιο ή αν θα θέλω να χρησιμοποιήσω κάποιο άλλο υλικό για να κάνω την επαφή πρέπει να δω τι είδους πολυμερές να βάλω Δεν είναι πάρα πολλά τα πολυμερή που χρησιμοποιούμε είναι αυτό το PPT που είπαμε το PPV ένα άλλο τώρα δεν τα θυμάμαι με τις ολολογίες που έχουν εκεί οι χημικοί είναι κάποια συγκεκριμένα πολυμερή τα οποία χρησιμοποιούμε Απλά να μπορούν να τα διαχειριστούν και να μπορούν ας πούμε για παράδειγμα έτσι όπως γίνεται η διεργασία και απλώνεται με το σπινό θέλουμε να μπορούμε να το απλώνουμε εύκολα Η άλλη τεχνική που δεν την ανέφερα είναι η τεχνική η λεγόμενη roll top η οποία πάνω σε μεμβράνες με βαθύ στην ουσία περνά το πολυμερές επίσης με βάση αυτό επιλέγεις τι πολυμερές θα βάλεις και πόσο σημαντικό μπορεί να είναι τις διάφορες προσμήξεις που θα βάλεις μέσα για να του κάνεις να έχει κάποιο συγκεκριμένο τύπο πρόσμήξη να το χαρακτηρίσουν δηλαδή σαν πέ ή σαν ναι το συγκεκριμένο το πολυμερές και έχει και μια σχετική θεωρία από πίσω με βάση τα τορχιακά και πως μπορεί ένα τέτοιου είδους οργανικό πολυμερές να συμπεριφερθεί σαν γενικά τύπου πέ ή σαν γενικά τύπου εν έχει μια τέτοια θεωρία από πίσω η οποία είναι πιο πολύ στους χημικούς ας πούμε έγινε φυσικοχημία για παράδειγμα παρά στους φυσικούς έτσι και εκεί στοχεύεται τώρα η έρευνα τόσο στο υλικό όσο και στο πως θα κατασκευάσω εγώ τις διατάξεις που θέλω στη συνέχεια ένας άλλος άξονας ας το πούμε έρευνας είναι οι οπτικές ιδιότητες των μικροελεκτρονικών και ενωελεκτρονικών διατάξεων αλλά και των υλικών των ιδίων που έχουν να κάνουν και χρησιμοποιούνται στη διατασκευή αυτού των διατάξεων δηλαδή εμένα με ενδιαφέρει να μπορώ εκτός από το ότι θέλω να πάρω όσο την βαρτική απόδοση να βγω το στοτόλεμα και τα λοιπά με ενδιαφέρει να βω απορροφήση με ενδιαφέρει να βω ανακαριστικότητα με ενδιαφέρει να μετρήσω τέτοιου είδους οπτικές ιδιότητες στα υλικά τα οποία χρησιμοποιώ για το λόγο αυτό έχουμε εξοπλήσει ένα εργαστήριο το οποίο υπάρχει εδώ στο TEI για να μπορούμε να κάνουμε τέτοιου είδους μετρήσεις να μπορούμε να μετράμε ευαισθησία, εκβατική απόδοση, φωτόεργμα να μπορούμε να μετρήσουμε απορροφήση ή ανάγκραση ή διαπερατότητα στα διάφορα υλικά στο εργαστήριο μας αυτό έχουμε μια σειρά από διάφορα συστήματα όπως ειναι οπτικές τράπεζες, διάφορα συστήματα τα οποία τα χρησιμοποιούμε για να κάνουμε τις μετρήσεις μας, σπακί κλάτοπτα κτλ υπάρχει μια πηγή φωτός η οποία ξέντου και δουλεύει από τα 200 μέχρι τα 2,5 χιλιάδες νανόμετρα υπάρχει σχετικός μονοχρωμάταρος ο οποίος χρησιμοποιείται για να παίρνουμε μονοχρωματικό φως, διάφορα είδους φίλτρα, οπτικοί ανθυνευτές οι οποίοι αν δείτε αν προσέξετε την περιοχή λειτουργίας τους μπορούν και δουλεύουν από τα 0.2 μέχρι σχεδόν τα 3,3 μικρά δηλαδή πάνε και πολύ μέσα στο υπέρυθρο ο σκοπός μας ήταν αυτό να μπορούμε να κάνουμε μετρήσεις για να πιάνουν όλη την γκάμα των μετρήσεων υπάρχουν διάφοροι διόδοι λέζερ οι οποίες βουλεύουν σε διάφορα μικρή κύμα τους και δίνουν συγκεκριμένες ισχύσεις σφάλι για να μπορούμε να τις διαμορφώνουμε, να μπορούμε να φωτίζουμε, να κάνουμε μετρήσεις χρησιμοποιώντας αυτά τα στοιχεία υπάρχει ένα απλό λέζερ ηλίου νέο το οποίο δίνει ισχύα από 0.3 μέχρι 4 μυλιβόλες σε διάφορα μικρή κύμα τους, διάφορα συστήματα μέτρησης και επίσης στο ίδιο χώρο υπάρχει ένα σύστημα με το οποίο μπορούμε να χαρακτηρίσουμε οπτικές ύνες υπάρχει ένα συμπολιτής οπτικών υνών, ένα πολυόργαν οπτικών υνών, ένα OTDR, ένας οπτικός αναλυτής φάσματος και το πολύ πιστεύω σημαντικό είναι αυτό εδώ είναι μία πηγή υπερσυνικούς φάσματος, είναι στην ουσία ένα λέζερ φως το οποίο όπως δεν έχει καμία σχέση με τα κλασικά λέζερα αυτό εκτέμπει στην ουσία άσπρο φως, έχει πολύ μεγάλη ισχύς και τα μύτια κύματος είναι από τα 490 νανόμετρα μέχρι τα 2200 νανόμετρα αυτό είναι ένα πάρα πολύ ισχυρό λέζερ, αν το ανάψουμε θα βρούμε ότι βγάζει πολύ έντονο λευκό φως μπορεί να καύσει και να καταστρέψει τις επιφάνειες τις οποίες φεύγει, από αυτό το λέζερ εμείς μπορούμε να πάρουμε μέσω του μονοχαμάτορα και κατάλληλων φραγμάτων να πάρουμε συγκεκριμένα μυσικίματος μέσω του μονοχαμάτορα και μπορούμε με τη βοήθεια αυτού του λέζερ να κάνουμε μετρήσεις διατάξεις λιγάτα τα οποία θέλουν πολύ μεγάλη ισχύς για να μας δώσουν αυτά που μας ενδιαφέρουν επίσης όπως σας ανέφερα όλα αυτά τα οποία σχεδιάζουμε και προσωμιώνουμε γίνονται με κάποια προγράμματα τα οποία είναι της εταιρείας Υβάκου η εταιρεία Υβάκου έχει πάρα πολλά προγράμματα υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι το οποίο αναφέρεται καθαρά στην τεχνολογία δηλαδή στο πως μπορώ εγώ να κατασκευάσω μικροελεκτρονικές διατάξεις αναφέρεται έχει να κάνει με την οξύδωση, τη διάχυση, την εμφύτευση, το Άγιν Πλαντέισον μπορείς να προσωμιώσεις τις μάσκες, πως μπορείς να κάνεις διάφορες μάσκες για να φτάσεις τελικά να κατασκευάσεις διατάξεις εμείς αυτό το κομμάτι δεν το έχουμε και δεν μας ενδιαφέρει τόσο πολύ το κομμάτι της τεχνολογίας εμείς έχουμε το κομμάτι που αναφέρεται στην προσωμίωση των μικροελεκτρονικών διατάξεων το κομμάτι Atlas όπως λέμε το οποίο έχει ένα πακέτο που είναι το SPICE και έχει να κάνει με όλη την τεχνολογία του πυρητίου μπορούμε δηλαδή μέσω του SPICE να προσωμιώσουμε όλες τις διεργασίες, όλες τις λειτουργίες των μικροελεκτρονικών στοιχείων που έχουν να κάνουν με βάση το πυρήτιο υπάρχει το Blaze, το οποίο είναι το έτερο μήνυση του SPICE αναφέρεται πλέον σε άλλου είδους υλικά, σε ομάδες 3-5, αφρακοπυρήτιο κτλ πλέον εξωτικά στοιχεία μπορεί να προσωμιώσει αυτού του είδους τα στοιχεία και ιδιαίτερα πιο εξειδικευμένες διατάξεις όπως για παράδειγμα κάποια τραζίστορ ισχύους ή διατάξεις που δουλεύουν σε πολύ μεγάλες ταχύτητες και τέλος όλα τα άλλα, αυτά που αναφέρονται εδώ πέρα είναι συμπληρωματικά από τον δύο προηγούμενον όπως για παράδειγμα όταν μιλάμε για φως μπαίνει μέσα το λούμινους, με το λούμινους μπορούμε να προσωμιώσουμε όλη τη διαδικασία των ηλεκτρονικών διατάξεων με το TFT μπορούμε να προσωμιώσουμε υλικά τα οποία έχουν να κάνουν με άμορφη τεχνολογία δηλαδή για παράδειγμα εδώ πέρα μπορούμε να δουλέψουμε τα λεγόμενα thin film τραζίστορα ας πούμε τις οφόνες οι οποίες είναι σε τεχνολογία TFT βασίζονται σε τέτοιο είδος τραζίστορα μπορούμε να βάλουμε κρυσταλικές ατέλειες μέσα στο υλικό μας και να προσωμιώνουμε σε αυτό το μοντούλ τη θερμότητα μπορούμε να την προσωμιώσουμε με τον Giga αυτό που σας έλεγα πριν διώνοντας τις διαστάσεις εδώ μπαίνει το quantum αρχίζουν και μπαίνουν μοντέλα και μάλιστα εδώ πέρα επειδή είναι μια πολύ καινούργη συνεχώς βάζουν updates σε αυτά εδώ τα κομμάτια και τέλος όταν εγώ αποφασίσω και πω ότι έχω φτάσει και έχω κατασκευάσει μία πολύ ωραία αντιέταση με πολύ ωραίες ιδιαιτεί ιδιότητες θέλω πλέον να δω αν αυτή μπορώ να την χρησιμοποιήσω μέσα σε ένα κύκλωμα τι κάνω τη βάζω μέσα σε αυτό το πρόγραμμα το οποίο είναι το λεγόμενο mixed mode και τη βάζω μέσα σε ένα απλό κύκλωμα που θα έχει κάποιες πηγές κάποιες καταναλώσεις και βλέπω τι επίδραση έχει το συγκεκριμένο στοιχείο μέσα στο κύκλωμα μου δηλαδή πλέον βλέπω κυκλωματικά πώς λειτουργεί η διάταξή μου ενώ μέσω του organic μπορώ να κάνω όλα αυτά που σας έλεγα σχετικά με οργανικά ηλεκτρονικά και οργανικά φωτογραφικά εγώ αυτά ή θα να πω αυτές είναι μέχρι τώρα τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα στο μέλλον μπορεί να αλλάξουνε ο καθένας για την ώρα αυτά με ενδιαφέροντα ενώ όταν πρέπει να πω κάτι άλλο που να μου αρέσει περισσότερο ευχαριστώ πάρα πολύ για την προσοχή σας και εμείς Ευχαριστούμε η Ρεα Παπαδοπούλου το νόημα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση εγώ έμαθα πράγματα που δεν τα ήξερα το νόημα αυτών των διαλέξεων είναι να γνωριστούμε και ο σκοπός είναι πιστεύω να μαζευτούν κρίσιμες μάζες με σκοπό να διακριθούμε είτε στην παρακολουγή γνώσεων είτε στο να φέρνουμε έργα εδώ ερευνητικά και παρακολουγή γνώσεων φυσικά δεν ξέρα από την αρχή ποιος κάνει τι τώρα το μαθαίνουμε τώρα βλέπουμε ποιος μπορεί να ταιριάξει με ποιον θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν ερωτήσεις να προφερθούμε στην ομιλήτρια να ρωτήσω λίγο για το σύστημα προσομοίωσης γιατί δεν ξέρουμε καν τώρα για το σύστημα το ελέγχεται μόνο στο τέλος το αποτέλεσμα ή ελέγχεται αν το σύστημα προσομοίωσης δουλεύει και σε κάποια ενδιάμεση σημεία δηλαδή να πω πως την ευαισθησία δεν ξέρω πως το εγώ το συγκεκριμένο σύστημα προσομοίωσης μου παρέχει κάποια φιλορτικά μοντέλα στα οποία εγώ μπορώ να επέμβω σε συγκεκριμένα πράγματα δηλαδή για κάθε υλικό μου δίνει μια σειρά από παραμέτρους οι οποίες είτε έχουνε προκύψει από πειραματικά αποτελέσματα είτε τα έχουνε υπολογίσει εγώ μπορώ να επέμβω σε συγκεκριμένες παραμέτρους για παράδειγμα μπορώ να αλλάξω το energy gap το ενεργειακό φράγμα των υλικών δηλαδή να κάνω tuning στο μοντέλο μου έτσι ώστε να μπορέσω τελικά να πάω αυτό που θέλω για παράδειγμα κάποια μοντέλα ειδικά σε αυτά που σας έδειξα με τις λεγόμενες θετεροεπαθές υπάρχουν κάποια μοντέλα μέσα στο πακέτο προσομοίωσης τα οποία σου δίνουν η άλφα δομή η δομή όμως αυτή πολλές φορές δεν ταιριάζει σε αυτά που εσύ θέλεις σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις κάποια επέμβαση ένα tuning δηλαδή στο μοντέλο σου για να πετύχεις τελικά αυτό που πραγματικά είναι το σωστό μπορώ να επέμβω σε κάποια πράγματα μπορώ να επέμβω και κάθε φορά να βλέπω το αποτέλεσμα δηλαδή στην ουσία το πρόγραμμα δεν τελείωσε ανεξέλεγτο εγώ επεμβαίνω εκεί που θέλω και όπως θέλω απλά εκεί που δεν μπορώ να επέμβω ας πούμε πάρα πολύ είναι στα μαθηματικά μοντέλα που έχει και πως μπορεί να επιλύσει τις συγκεκριμένες εξισώσεις γιατί στην ουσία εξισώσεις επιλύνει έτσι εκεί δεν μπορώ να επέμβω όπως αυτά ήταν δεδομένα μαθηματικά μοντέλα που χρησιμοποιεί αλλά σε ό,τι έχει να κάνει με τα προγράμματα αυτό έχει να εμβιδιωθεί και παράδειγμα με άπειρα μοντέλα τα οποία περιγράφω συγκεκριμένες λειτουργίες και εγώ επιλέγω μοντέλα τα οποία θα τα δώσω μέσα στην προσομή ουσίου και βέβαια μπορεί αυτό το συγκεκριμένο μοντέλο που θα πήρε έξω τελευταία στιγμή να μην που κάνει είναι λίγο τραεριπή τη διαδικασία και η δεύτερη ερώτηση εξήγησε μας λίγο ακριβώς το splatter που έχετε φάνει το σπάτερι το σπάτερι, ναι ναι τι ακριβώς, δηλαδή κατασκευάζεται τι κατασκευάζεται και τι εισαγωγείται δηλαδή βάζεις και βάζεις καθαρό πυρίκι βάζεις αυτά τα υλικά τα οποία θες κατασκευάσεις και τι σου βγάζει ακριβώς αυτό καταρχή το σπάτερι η αρχή λειτουργίας του σπάτερι είναι η εξής μπορώ να βάλω ένα στόχο κάποιο υλικό το οποίο με ενδιαφέρει, έτσι δηλαδή εσύ το παίρνεις και ο λαμπίδας γιατί και ο λαμπίδας έχει επίγεια με το σπάτερι είναι περίπτωση αυτό έχεις ένα αυτό το στόχο του υλικός σου ένα τρακοπυρίτι βέβαια ακριβώς από πάνω φαντάζω σαν δύο ηλεκτρόδια βάζεις το δίκμα σαν να κάνεις ένα γυαλάκι ένα κέρνικαθον έτσι εκεί δημιουργείς πλάσμα υψηλή τάση και αερήτη οπότε δημιουργείται βομπανισμός από τον ατόμο του αργού στο στόχο απελευθέρωνονται λοιπόν κομματάκια άτομα από το στόχο και επικάθονται στον πάνω του φανέζ άρα κάνεις εσύ ένα σκρώμα αθροκλήτη ανάλογα με το τι ροή αργού τι θερμοκρασία, τι ρέβμα, τι συγνώμη βυθάση τι πίεση, ξέρεις ακριβώς τι πάντα σου παράγεις θα καλυμπράρεις τον οργανώσεις και ξέρεις ο πάντως σου παράγεις έκανας ουρανικό πυρίτιο, τώρα μπορείς να πάρεις έναν άρρωστο οπότε ξεκινάς από μία βάση και εσύ παίζεις έναν στόχο μπορείς να κάνεις πολλαπλές στρώσεις το συγκεκριμένο τώρα, όταν σε αυτή τη φάση έχει μόνο ένα γκαν, μπορείς να πάρεις αν δεν κάνω λάθος, άλλα δύο μπορείς να κάνεις ταυτόχρονο στόχο πρώτο, δεύτερο, τρίτο στόχο και να κάνεις ταυτόχρονο διάφορους επιστρέψεις αυτό που σας έλεγα, τιτάνιο πυρίτιο τέτοιου ίδιους δομές, ή να βάλεις τιτάνιο πυρίτιο ξέρω ανθρώπινο πυρίτιο, να κάνεις τέτοιους ίδιους δομές οι οποίες μπορούν να τις χρησιμοποιήσεις σε διάφορα... ας πούμε για παράδειγμα, πολύ μεγάλη εφαρμογή έχουν να κάνουν σε φωτοπολταϊκά, τα κάνουν πάρα πολύ λεπτά δηλαδή τις τάξεις των ανστρέμ άνθρωπ, στην ουσία διάφανων, δηλαδή αν το κάνεις σε ένα γυαλάκι, αυτό δεν το βλέπεις με το μάτσο, είναι διάφανω πρέπει να είναι μεταλλικό το υλικό σου, αλλά θα είναι διάφανω αυτό εδώ δημιουργεί ιδιαίτερες ανακλαστικές ιδιότητες οι οποίες μπορούν να ορισιάσουν πολύ ενδιαφέρον σε εφαρμογές, ακόμα και στα τζάνια που κάνουν αυτά τα λεγόμενα ενεργειακά τζάνια που βάλουν στα σπίτια ακόμα και εκεί έχουν εφαρμογές, όλα αυτά Ωραία αυτή η δύσκολη πληροφορία που είδες πού μπορούν να την αγοράσουν Δεν την πληροφορία! Δεν πήγες παραγωγή, όχι! Την ήθελες! Κάνε καλή προστασία, γιατί όταν πάει μπροστά μέσα στο τσιπάκι σου θες να περνάει τάση κάτω από 0,7 τον έχετε ανάστρυνο τάση σου δε θέλει να σφάλουμε να τον κουστατεύσεις, να τον πιώσεις αυτό είναι ότι πρέπει η σότκι γερμανίου είναι ακριβές αλλά δεν κάνει και την πάνω έχει και στην ορθή πόλωση και στην ανάσπροφη αυτό είναι ότι πρέπει αντί να βάζεις μία σότκι και μία ζένερ βάζεις εδώ και σε μια φεράχτη όταν θα την κατασκευάσεις θα σου κάνουν πόρεμοι να κάνεις εγώ μια συγκεκριτία όταν μειώνουμε τις διαστάσεις τότε αλλάζουν οι ιδιότητες των υλικών αλλάζουν με τρόπο προβλέψιμο ή απλό το χαωτικό πολλές φορές αλλάζουν και χαωτικά γιατί όταν αρχίζεις και μπαίνεις σε μικρές θέσεις που δεν τις έχεις ανάβει όταν αρχίζεις και πας όταν μιλάς για τέτοιου είδους υπάρχει τότε πραγματικά δεν ξέρεις πώς θα συμπεριφερθεί η διάταξη και αυτό είναι και το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζουν όλα αυτά τα θέματα Ευχαριστούμε πολύ Σας ευχαριτήρια για την παρουσίαση που πολύ ενδιαφέροσαν παρ' όμως δεν ξέρω τη φυσική των αντικειμένων σας Τι χρειάζεται το υπολογιστικό βήμα που χρησιμοποιείτε για την δυνατότητα να αλλάξετε το υπολογιστικό βήμα Το υπολογιστικό βήμα... Τι εννοείται... Δεν ξέρω, οι εξόσχολοί έχουν χρόνο μαζί τους Έχουν τουλάχιστον κάποια διάσταση Τους κόμμους επίλυσης Τα νότσ Τη μία την ονομάζεται η στέριση και την άλλη την είπατε χαωτική συμπεριφορά Αν μου δείχνατε αυτές τις δύο εικόνες χωρίς να έχει καμία σχέση με το αντικείμενο σας και ήτανε στη δική μου περιοχή εγώ το πρόγραμμα που θα έλεγα θα ήταν να κόψουμε το ΔΤ στο μισό για να το επαναλάβουμε και μετά στο τέταρτο για να το καταλαβαίνουμε Αυτό που είπατε η στέριση είναι το δυνατό ραρρεφάξιο κύμα και κομπρέσιο Καθώς κάτω μέσα προς τα χαμηλά δεν είχε overshoot και undershoot από τα λεβίκα από τα χαμηλά που στα ψηλά είχαν και undershoot και overshoot το οποίο σημαίνει ότι είναι αριθμητικό το σφάλμα Δεν είναι τόσο αριθμητικό Δεν είναι τόσο αριθμητικό Αν δοκιμάσεις διάφορα βήματα θα εξαφανιστεί Αν είναι αριθμητικό Αυτό το έχουμε δει και στην πράξη Ειδικά στο άλλο στην ταλάδωση Όταν το είδα πρώτη φορά εγώ θεωρούσα ότι είναι λάθος Το πρώτο που είπα είναι λάθος Και επειδή το πέθυψα πάρα πολύ Μίωσα το βήμα στην ουσία το στέκ με το οποίο έκανε τη δειγματολυψία για να σου δώσει την ΑΕΠΚ χαρακτηριστική Το μίωσα πάρα πολύ εμφανιζότανε Μπορεί να μην εμφανιζε το πάρα πολύ μεγάλο ανεποκατέβασμα Σημαίνει ότι έχει όντως πρόβλημα στην επίλυση σε κάποια σημεία Το εμφάνιζε όμως Μπορεί να μην ήταν τόσο έντονο Το εμφάνιζε ίσως στο πλάτο στα λάδωση Αλλά το εφανόμενο εμφανιζότανε Ήταν δηλαδή ένα εφανόμενο το οποίο υπήρχε Το μίωσα πάρα πολύ Έφτασα σε πολύ μικρά μικρή στέψη Είχα φτάσει σε σημεία να έχω τον υπολογιστή Και να δουλεύει μια μέρα λόγλυρ και μια νύχτα λόγλυρ Για τόσο το κάνατε τότε είναι αληθινό Απλώς είμαι γιατί καμιά φορά το ξεφράει κανείς αυτό Ναι όχι εγώ το έχω πάτα στο μυαλό μου Γιατί την έχω πατήσει δυστυχώς Και όταν την πατάς ξέρεις πως θα τα αντιμετωπίσεις Ήταν κάτι το οποίο όντως το είχα στο μυαλό μου Από την πρώτη στιγμή Μειώνοντας το βήμα δεν χανόταν Υπήρχε το φαινόμενο Μπορεί να δεν υπήρχε τόσο έντονο Αλλά υπήρχε Ναι κι ανέφερας το βύθιση κυπερνάκης αρνητική αντίσταση Ναι Γιατί συμβαίνει αυτό Πώς να συμβαίνει αυτή η καθημερινά αρνητική αντίσταση Πέρα από την βαράκτορα είναι δύο Η βαράκτορα και... Η βαράκτορα και ίσως και αυτή η BBT Μπορεί να σου δώσει αρνητική ερώτηση Συμβαίνει Είναι κάτι το οποίο συμβαίνει Αυτό το συγκεκριμένο το χαωτικό Είναι κάτι το οποίο πραγματικά έγινε ένα προβλημάτισε Πάρα πολύ όταν το πρώτο είδε και μάλιστα τα πέταξε την πρώτη φορά Μετά λοιπόν άντε μήπως έγινε κάποιο λάθος Τα ξανάβαλαν και ήταν κάτι το οποίο πραγματικά επαναλαμβανόταν Δεν είχε, δεν χανόταν Ήταν και αυτό το... Είναι πως με έρευνα Ναι αυτό ακριβώς Έχουμε κάποια άλλη ερώτηση Να κάνω μια γενική πρόταση να συμβουλιώσουμε Πρώτον, η υπαρτία ζητησιότητας Ήταν αρκετά πιο εξειδικευμένη Οπότε θεωρώ ότι πραγματικά Πραγματικά... Με κάτι και τα μαθηματικά μοντέλα λίγο καλά είπα...