Υπογραφή σύμβασης του έργου εκσυγχρονισμού και ενεργειακής αναβάθμισης του Πνευματικού Κέντρου /

: Πρώτα απ' όλα να σας καλησπερίσω και να σας καλωσορίσω που ήρθατε στη σημερινή, έτσι, μικρή εκδήλωση που λαμβάνει η χώρα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας. Επιλέξαμε αυτόν τον χώρο γιατί πολύ απλά η σημερινή εκδήλωση αφορά το Πνευματικό Κέντρο. Μια πολύ μεγάλη παρέμβαση την οποία την ο...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Δήμος Λευκάδας
Μορφή:Video
Είδος:Συνεδριάσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Municipality of Lefkada - Δήμος Λευκάδας 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=6umk-2eq6gA&list=UC6gYuMAwajqsOpaGncLqd5g
Απομαγνητοφώνηση
: Πρώτα απ' όλα να σας καλησπερίσω και να σας καλωσορίσω που ήρθατε στη σημερινή, έτσι, μικρή εκδήλωση που λαμβάνει η χώρα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας. Επιλέξαμε αυτόν τον χώρο γιατί πολύ απλά η σημερινή εκδήλωση αφορά το Πνευματικό Κέντρο. Μια πολύ μεγάλη παρέμβαση την οποία την οραματιστήκαμε, την σχεδιάσαμε, βρήκαμε τη χρηματοδότηση και θα αναφερθώ πιο αναλυτικά στη συνέχεια και είμαστε στην ευχάριστη θέση σήμερα να την συμβασιοποιήσουμε με την ανάδοχο εταιρεία και να αρχίσει η υλοποίηση του έργου. Τον ορίζουν όλοι ότι το κτιριακό συγκρότημα που βρισκόμαστε απαρτίζεται τόσο από το Πνευματικό Κέντρο όσο και από το χώρο του θεάτρου. Αντιλαμβάνεστε ότι θα ήταν οι μητελές, όχι μόνο το θεάτρο το οποίο παραμένει, παρέμενει μάλλον, επί 20 συναπταέτη οι μητελείοι, αλλά θα ήταν η μητελή και η προσπάθειά μας να παρέχουμε στο χώρο του θεάτρου με μια πολύ μεγάλη χρηματοδότηση της τάξης των 6.450.000 ευρώ που αφορά την ολοκλήρωση του κλείστομα θεάτρου και την κατασκευή του ανοιχτου θεάτρου και το υπόλοιπο τμήμα του κτιριακού συγκροτήματος που είναι ο χώρος του Πνευματικού Κέντρου να μην εξοχωνίζονταν. Στις 22 έκτου 2020 εκδόθηκε μια πρόσκληση από το ΕΜΕΜΕΡΑΜ, από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Πεγδύσσου, που ο τίτλος της ήταν Παρεμβάσις Αναβάθμισης και Εξοχρονισμού Κτιριακού Αποθέματους Αρχιτεκτονικής Αξίας και Πολυπιστικού Ενδιαφέροντος που βρίσκεται σε σημαντική θέση σε σχέση με πλέγμα διαδρομών ιστορικού, περιβαλλοντικού ή πολυπιστικού χαρακτήρα. Αυτή ήταν η πρόσκληση. Καταλαβαίνετε ότι αμέσως ο μηχανισμός του Δήμου κινητοποιήθηκε προκειμένου έγκαιρα να είμαστε σε θέση να υποβάλλουμε την πρόθεση. Καταληκτική ημερομηνιά υποβολής των τάσων ήταν ο Μάρτις του 2020. Εμείς, βοηθούμενοι και από εξωτερικός συνεργάτη, την εταιρεία Mentoring, μπορέσαμε στο τέλος του 2020, δηλαδή συγκεκριμένα στις 17-12, να φέρουμε το θέμα στην Οικονομική Επιτροπή για την έκριση της μελέτης και προτεύχων δημοπράθησης του έργου και να μπορέσουμε να κινηθεί η διαδικασία αυτή. Τι θέλω να πω με όλα αυτά, ότι μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ολοκληρώσαμε την μελέτη σε χρόνους πολύ μικρούς, δεν θα πω χρόνος ρεκόρ, αλλά θα πω πολύ μικρούς, για τα δεδομένα τουλάχιστον της αλκάδας, έτσι ώστε να είμαστε ο πρώτος δήμος και αυτοκρατίστατος σε όλη την Ελλάδα, που υπέβαλε πρόταση στο τομεϊκό αυτό πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Πελντήσεων. Αξιολογήθηκε η πρότασή μας και χρηματοδότηθηκε η πρότασή μας. Ποιος είναι ο προϋπολισμός? 1.808.400 ευρώ. Αν τα αθρίσαμε, μαζί με τα 6.450.000, που είναι τα θέατρά μας, θα δηλαμβάνεσθα ότι στην ελεύτερη περιοχή, τα χρήματα τα οποία επενδύονται από διάφορους χώρους, ξεπερβούν τα 8.300.000 ευρώ, αποκλειστικά για τον πολιτισμό. Και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι γι' αυτό. Στο σημείο αυτό, θέλω να κάνω μια αναφορά για το τι περιλαμβάνει αυτό το έργο, το οποίο σήμερα θα συμβασιωποιήσουμε. Γιατί μπορεί να επιλέχθηκε ένας τίτλος, θεωρώ όμως ότι υποτιμά την παρέμβαση, εδώ στις εκολικών, υποτιμά την παρέμβαση την οποία θα γίνει. Καθότι ο τίτλος είναι «Εξυγκρονισμός, Ενεργειακή Αναβάθμιση και Τράση Αξιοποίησης στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας». Για να δούμε, λοιπόν, τι να αναμένει ο κόσμος της Λευκάδας, αλλά και οι επισκέπτες. Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στο σύνολο του Πνευματικού Κέντρου, που περιλαμβάνει το υπόγειο, το ισόγειο, με το Αρχαιολογικό Μουσείο και τον Όνοφο. Και θα αφορούν τόσο ενεργειακές, όσο και παρεμβάσεις που θα εξοχρονήσουν το κτίριο και θα το κάνουν πιο λειτουργικό, σύγχρονο και ασφαλές για το χρήστημα. Πιο συγκεκριμένα. Αντικαθίσταται τα συστήματα θέρμανσης και ψήξης, νέος κλιματισμός, για να πετύχουμε και την ενεργειακή ανεβάθμιση στα πόδια. Αντικατάσταση του συστήματος εξαγερισμού, νέος εξαγερισμός. Αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων. Αυτοματισμός στο φωτισμό και στο κλιματισμό. Παραγωγή ζεστού νερού χρήσεις. Αντικατάσταση των ελκυστήρων, τοποθέτηση φορτιστών αυτοκινήτων. Εγκατάσταση φωτογονταϊκών. Αντικατάσταση όλων των ψαδοροφών. Αντικατάσταση όλων των εξωτερικών κουφωμάτων. Αντικατάσταση αλλά και προσθήκη θειρών, σύμφωνα με τη μελέτη παθητικής πυροπροστασίας. Αντικατάστασης στους χώρους υγιεινής όλων των θειρών, των πλακηδίων, των υποδοχαίων λόγω φθοράς. Και θα τοποθετηθεί όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός υγιεινής και για τη δημιουργία ΒΕΣΕΑΜΕΑ καθώς επίσης και θα γίνουν και όλες οι απαραίτητες ερεασίες για την πλήρη συμμόρφωση με τους ισιόδους κανονισμούς. Επιπλέον, επισκευή όλων των μαρμάρινων αδαπέδων. Παρακολουθούμε όλη τη φθορά η οποία υπάρχει ειδικά στο εξωτερικό χώρο. Αντικατάσταση της υγρομόνωσης στον δρόμο λόγω φθοράς. Κατασκευή κηλυκίου. Χρωματισμός τόσο των εσωτερικών όσους και εξωτερικών επιφανιών. Εγκατάσταση αναβατορίου αμέα στην κεντρική είσοδο του κτιρίου και στην κλίμακα της πινακοθήκης που γεννιάζει. Καθώς επίσης η αλλαγή γενικό των ηλεκτρονικανολογικών πινάκων με νέους συγκρονικοπτες. Σας είπα καθαρά επίγραμματικά τις παρεμβάσεις τις οποίες θα γίνουν. Εκείνο το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι ουσιαστικά θα ανακοινιστεί στον συνολό του όλο το κτιρί. Ας φανταστούμε μία εικόνα την οποία την γνωρίζουμε αλλά την κρατάμε για έκπληξη. Όχι για σήμερα προσεχώς. Ας αναλογιστούμε όμως φτιαγμένο πρώτο το ανοιχτό θέατρο μία επίσκεψη πίσω μας. Οδυτικά θα δείτε ότι έχει πέσει ήδη το πετωεξιλιένσις, έχει ήδη διαμορφωθεί ο χώρος και ας οραματιστούμε ένα θέατρο ξύλινο στο συνολό του χωρητικότητας 852 θεατό και με δυνατότητα άλλων 100 θέσου. Ας οραματιστούμε το θέατρο μας το κλειστό στο οποίο τώρα γίνονται εργασίες. Ένα θέατρο πολύ μεγάλο για τα δεδομένα της Λευκάδας αλλά και γενικότερα της Δυτικής Ελλάδας, χωρητικότητας 452 θέσου. Ας αναλογιστούμε τον περιβάλλοντα φόρο εκεί που λέμε τώρα ανοιχτό θέατρο που η συγκεκριμένη πλειοψηφία των Λευκαδιών θεωρεί ότι εκεί θα γίνει το ανοιχτό θέατρο. Αυτός είναι ο περιβάλλοντας χώρος του θέατρου μας. Σκεφτείτε το λοιπόν πλήρως ανακενισμένο, αυτή τη στιγμή αν πάτε έχουν γίνει εργασίες αποξύλωσης πάνω από το 50% της επιφάνειας για να τοποθετηθούνται τα υλικά τα κέντρο για τα οποία προβλέπεται το έργο του θέατρου και ας αναλογιστούμε και τις τεράστιες παρεμβάσεις που γίνονται στον χώρο που βρισκόμαστε. Σκεφτείτε επίσης ότι ο τείχος η μάντα η οποία τώρα υπάρχει μεταξύ του ανοιχτού χώρου του θέατρου μας και της λιμνοθάλασσας όπως επίσης και του εσωτερικού πεζοδρόμου να μην υπάρχει και ας σκεφτούμε την εξής εικόνα. Ίσοδος πόλης αναμορφωμένη, το έργο που έκλεικαν, η δυνατότητα στους λευκαδίτες πρωτίστους, στους ανθρώπους που κατοικούν εδώ αλλά και τους επισκέπτες, η δυνατότητα μέσα από πεζοδρόμους, μέσω της ξύλιμης γέφυρας. Δεν θα πω ότι μελετάμε και την ιδιωργία και δεύτερη της ξύλιμης γέφυρας, αυτό προσαχώς. Αλλά η δυνατότητα λοιπόν μέσω πεζοδρόμου, είτε της Άγγελου Σικελιανού όταν κλείνει είτε το σημερινό πεζοδρόμο, να έχει τη δυνατότητα ο κόσμος αυτός όλοι μας, εσείς όλοι μας, να έχουμε τη δυνατότητα να φτάνουμε στο πολιτιστικό τοπόσιμο της πόλης. Να διαχειώμαστε μέσα σε αυτά τα κτίρια, γιατί τα κτίρια θα έχουν ζωή, θέατρα, πνευματικό κέντρο, λειτουργία γενικότερη. Να διαχειώμαστε να βλέπουμε και την ιστορία του τόπου μας, αλλά και τις πλήρως αναβαθμισμένες καλλιτεχνικές και όχι μόνο παραστάσεις, οι οποίες σταματάνε χώρα σε αυτούς τους χώρους. Φρονώ ότι είναι μια πολύ μεγάλη πανέμβαση για τον πολιτισμό της Λευκάδας. Δε θα να αφερθώ, γιατί δεν είναι ο σκοπός αυτός, σε μια σειρά άδου νέων που γίνονται πάλι για τον πολιτισμό της Λευκάδας, όπως ο κινηματογράφος Απόλλωνας, όπως το Πολιτιστικό Κέντρο των Σφαγιωτών, όπως το Πολιτιστικό Κέντρο της Καριάς, όπως το Πολιτιστικό Κέντρο του Νηδριού. Μεγάλες πανεμβάσεις, ολιστικές πανεμβάσεις, μένουν εδώ. Ας πανταλογιστούμε. Ας σκεφτούμε πώς αλλάζει ο τόπος μας, πώς αλλάζει η πόλη μας και πώς καθίσταται πολύ πιο φιλική και πολύ πιο αναβαθμισμένη η παροχή, ας το πούμε, της πολιτιστικής προσέγγισης από πλευράς της πόλης μας, από πλευράς του δήμου μας. Νομίζω ότι όλοι μας είμαστε σε θέση να συλλάβουμε τη μεγάλη εικόνα. Όλα αυτά δεν είναι ούτε προεκλογικές εξαγγελίες, ούτε θα. Τα θέατρα κατασκευάζονται και σήμερα θα έχουμε τη δυνατότητα, όπως είπα, την υπογραφή της σύμβασης. Σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα θα έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και μια συζήτηση, κύριε Διαλέτη, γιατί έρχεται καλοκαίρι, υπάρχουν μια σύνοδραση, οπότε έχουμε κάποιους περιορισμούς και χρήσεις των συγκεκριμένων κτιρίων, αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο θα το συζητήσουμε, γιατί είμαι σίγουρος ότι, όπως απασχολούν και τους ευχαριστώ για την παρουσία τους, τους εκπροσώπους πολλών πολιτής των καλοσοματιών του νησιούνας, για να υπάρχει η διαθετησιμότητα του χώρου, για τις παραστάσεις, για τις εκπαιλώσεις. Έτσι, κατά τη στιγμή, υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί εδώ, στο κτίριο που είμαστε, το Αρχαιολογικό Μουσείο, ασχετώς αν πρόσφατα είχαμε γερή εξαγγέλια από πλευράς κυβέρνησης για την κατασκευή νέου Αρχαιολογικού Μουσείου, νωτίως της εισόδου, της νότιας εισόδου της πόλη μας, κοντά στο ΚΤΕΡΟ, στο ακίντο που είναι εκεί, αλλά αυτό θα γίνει μετά από αρκετά χρόνια, άρα το Αρχαιολογικό Μουσείο θα πρέπει να συνεχίζει να λειτουργεί στους χώρους που πάρουμε και μια σειρά άλλων χρήσεων που έχει αυτός ο χώρος εδώ που βρισκόμαστε. Εγώ θέλω να δηλώσω ότι είμαι πολύ κανοποιημένος και να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του Δήμου Λευκάδας, να ευχαριστήσω τους συναδέλφους τους αυτοδοκιτικούς, να ευχαριστήσω τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράδοτες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς επίσης και του τομεακού προγράμματος Αυφόρος Ανάπτυξη Οδομές Μεταφορών και Περιβάλλων, το από το ΕΝΕΠΕΡΑ, γιατί είχαμε μια πάρα πάρα πολύ καλή συνεργασία και προφανώς να ευχαριστήσω και τον Γενικό Γραμματέα του Αρμόδιου Υπουργείου, τον κ. Ζερβό, για την έκριση αυτού του πολύ μεγάου για μας έργου. Αυτά θα ήθελα να πω πριν προχωρήσουμε στην υπογραφή της Σύμβασης. Θα ήθελα, αν και φόσον υπάρχει, από τους δημοσιογράφους κάποια ερώτηση, αν δεν κάλυψα πλήρως με την αποθέτηση, και εν συνεχεία από τους φορείς του τόπου, όπως είπα μας, τιμούν με την παρουσία τους. Ευχαριστώ. Κυρία Μεσίνη. Θα κάνω την ερώτηση που αφορά και τα τοιχιστικά σωματεία στη Λουσία και όσον είμαι εδώ τη μέρα στο Ορφέα, αυτό που μας καίει εμάς. Είναι βέβαια τι θα γίνει φέτος και δηλαδή αναφερθήκατε και στον χρονοδιάγραμμα, αν μπορείτε να μας πείτε τι χώρους θα έχουμε φέτος στη διάθεσή μας και σαν σωματεία αλλά και σαν πολίτες του τόπου. Θα σας πω ότι το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υπάρχουν οι κατάλληλοι χώροι έτσι ώστε όλες οι εκκληλώσεις να πραγματοποιηθούν στον χρόνο τον οποίο έχετε εσείς προγραμματίσει σαν σωματεία. Ποιος του συγκεκριμένου. Έγινε για πολύ μεγάλη προσπάθεια, να μπορέσουμε εν ώψη και του επόμενου festival folklore να είναι έτοιμο το ανοιχτό θέατρο. Αυτό σύμφωνα και με την τελευταία ενημέρωση που έχω από την ανάδοχο εταιρεία δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, καθότι υπάρχει μια ιδιαίτερη δυσκολία, όχι αν υπέροχη το εμπειρίο, αλλά μια δυσκολία σε σχέση με την προμήθεια του ξύλου, γιατί όπως σας είπα είναι όλο το ανοιχτό θέατρο ξύλινο. Προφανώς έχει γίνει παρακελία, προετοιμάζονται αλλά είναι μια ιδική κατηγορία ξύλου που θέλει το χρόνο του για να μπορέσει να έρθει από το εξωτερικό που είναι η στιγμή παρακελίας. Σημαίνει ότι δεν θα έχουμε στη θέση μας φέτος, με το χρόνο του χρόνου, το ανοιχτό θέατρο. Εκείνο το οποίο θα έχουμε στη θέση μας, ήταν όπως και πέρυσι, το εντός εισαγωγικών ανοιχτό θέατρο, ο περιβάλλον χώρος για τον οποίο θα έκανα ειδική αναφορά, του θεάτρου μας, όπου παρότι γίνονται εργασίες εφαρμογής της μελέτης και όπως σας είπα, η κατάσταση του δαπέδου σε πάρα πολύ μεγάλη έκταση, γύρω στις 20 Ιουνίου, θα γίνει μια διακοπή εργασιών στον χώρο το συγκεκριμένο, έτσι ώστε καθόλου τη διάρκεια του καλοκαιριού να πραγματοποιηθούν όλες οι εκκληλώσεις και να συνεχιστούν οι όποιες εργασίες από το Συμπέροχο και μετά. Και επειδή γνώριζα, όσο εγώ, όσο και για τη Δήμαρχη, το τι πρόκειται να γίνει εκεί, θα είναι το πριν και το μετά. Δηλαδή θα βλέπετε κάποια καινούργια υλικά, αυτά που θα φτιάξουν μέχρι τις 20 Ιουνίου, και θα βλέπετε, για να γίνει και το κοντράστο, να γίνει και η σύγκριση, τα παλιά τα υλικά. Οπότε, το λέω αυτό γιατί θα γίνει αμέσως αφηλευτό η πραγματική αναβάθμιση αυτού και αυτού του χώρου. Η κυρία Παρδή. Ήθελα να ρωτήσω αν είναι τυχαία εσύ με την εκδήλωση ή έχει να κάνει και με όλα αυτά που ακούστηκα, σχετικά με την απέταψη και... Πολύ ωραία, να το ευκαιρνήσουμε αυτό. Δεν έχει να κάνει καθόλου με την τυπική διαδικασία που αφορά τα θέατρα μας. Εδώ ήταν μια ξεχωριστή δημοκράτηση, ένα ξεχωριστό έργο, ξεχωριστή μελέτη, δηλαδή είναι τελείως δυο ανεξάρτητα προγράμματα. Ούτω σε ό,τι σας είπατε μία, το θέατρο είναι επί γη χρηματοδότησης το ΕΣΠΑ 1420, θα αναφερθώ πραγματικά. Εδώ είναι το μεακό του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Σε ό,τι αφορά το θέατρο, επειδή το έργο δεν προλαβαίνει... Και είναι μια σειρά έργων που τρομολογούνται σε επίπεδο περιφερίας, όχι μόνο Ιονίσου και γενικότερα. Επειδή δεν προλαβαίνει να οδοκληρωθεί μέχρι 31 Δεκάτου του 23, που είναι η ημερομηνία που κλείνει το πρόγραμμα 1420, και μη σας παραξανεύει ότι λέει 1420 και μιλάμε για το 23, είναι ο κανόνας μη συν 3. Άρα λοιπόν, όσα έργα δεν έχουν οδοκληρωθεί μέχρι 31 Δεκάτου του 23, γίνονται έργα γέφυρες στο επόμενο πρόγραμμα. Έτσι λοιπόν, αυτή η γεφύρωση που γίνεται μεταξύ των δύο πρόγραμματων, 1420 και 2127, αφορά και το θεατρό μας και τα δύο θέαδρα, και με την ευκαιρία, και σας ευχαριστώ πολύ Βιβιάννα για αυτό, να πω ότι δεν αλλάζει τίποτα απολύτως σε σχέση με τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί. Ο προϋπολογισμός είναι ο ίδιος, άλλη δημοκρατήση δεν γίνεται, ο ανάδοχος είναι ο συγκεκριμένος, το συμβασιωποιημένο πως όλοι είναι ακριβώς το ίδιο, απλώς αλλάζει η πηγή χρηματοδότησης. Αυτό δεν επιφέρει καμία καμία αλλαγή, σώρος σώρος, και γι' αυτό ακριβώς το λόγο σας λέω τώρα, δηλαδή αν θα μου το καλό υπογράψουμε και θέλουμε να ρίξουμε μια ματιά για το τι γίνεται τώρα στο χώρο του ανοιχτού θεάτρου, που είπαμε για ανάπλαση, τα συνεργεία δουλεύουν καμονικά. Ότι υπήρξε μια αφημολογία περί απένταξης και λοιπά, είναι μια συνήθιμη διαδικασία που γίνεται στην αλλαγή των προγραμμάτων αυτών. Στην πράξη, λοιπόν, κατηγορηματικά, διαβεβαιώνω όχι μόνο εσένα Βιάννα, αλλά και όλο τον κόσμο της Λευκάδας, όπου δεν πρέπει να υπάρχει παραμικρή ανησυχία. Όλα ό,τι έχουμε πει και είχαμε κάνει και την αντίστοιχτη εκκλήλουση στο Δημαρχείο για το θέατρο, ισχύει κανονικά. Δεν υπήρξε θέμα καθυστερήσεων, δηλαδή όταν... Όχι. Επουδενή δεν υπήρξε θέμα καθυστερήσεων, θα μπορούσε, αν η ανάλογος εταιρεία περίμενε και τυπικά να υπάρχει η έταξη στο κοινό για το πρόγραμμα. Λόγω και της καλής συνεργασίας που υπάρχει με την εταιρεία, γι' αυτό και σας είπα ότι η εργασία, και σήμερα, πριν έρθε εδώ, μετέπει στο χώρο αυτόν και δουλεύουν κανονικά, και στο ανοιχτό, και στο πιστόρο θέατρο. Γι' αυτό και σας λέω ότι δεν επηρεάζει καθόλου και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του άλλου μεγαλού έργου μας, που είναι των δύο θέατρων μας. Πάμε στον πρόεδρο, μάχε πρόεδρο, πρόεδρος και πρόσωπος της Νέας Προοδίας, Αντώνη Σακού. Κατ' αρχάς, δέχουμε όλη αυτή την προσπάθεια, τις αλλαγές που θα γίνουν πολύ θετικά, είναι σημαντικό για τον πολιτισμό του τόπου μας, για τη Σωματεία, για όλους εμάς που προζόμαστε σε αυτή την πόλη, να βλέπουμε να γίνονται καινούργια δάματα προς όπλο της κοινωνίας των πολιτών. Μια έργα της κ. Δημάκη, γιατί όλα αυτά τα έργα, σίγουρα, εντυπέδουν μια αναστάτωση, και στην πόλη, και σε μας, στη Σωματεία, και να συμβιώσω εγώ στην ερώτηση που έκανε, εκτός από τον Χριστό Θεέ μου, επειδή το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του Χριστού, θεάτου, φαντάζομαι ότι θα είναι γύρω στο 2025, έτοιμο. Τέλος του 2024, αρχείο του 2025. Τέλος του 2024, αρχείο του 2025. Απλώς θέλω να ρωτήσω, εάν έχει αποσχορίσει το πνευματικό κέντρο του δίγμου, και αν υπάρχει δυνατότητα εξαίρεση κάποια πόλη, γιατί τις επόμενες δύο χειμόνες, θα καταλαβαίνετε ότι οι εκδηλώσεις, η διοργάνωση εκδηλώσεων, εκδηλώσεων και γνώσεων στο Σωματείο, και για την κοβρακία από το πραγματικό κέντρο της χωρίς, μας φέρει σε πολύ μεγάλη δυσκολία. Είχαμε ένα φαγε, εντάξει, περίπτωση, μας κράτησε πάρα πολύ, υπήρχε ένα χωρακτικό κόμμα, και εμείς τουλάχιστον, το επόμενο χρόνο, πριν για τα 60 χρονών, για τα 60 χρονών θα βγάλουμε τη διάρκεια μας, και σχεδόν θα κάνουμε τις εκδηλώσεις. Το κομματισμό μας, μέσα στο χειμό, δεν ψάχνει για εκδηλώσεις, δεν ξέρετε πολύ καλά εσείς, γιατί κέρνει σχεδόν στο Σωματείο, να κάνει κάποια σημαντική ασυνδράσεις, και θέλουμε να τις συνεχίσουμε. Που θα γίνονται αυτές οι εκδηλώσεις? Είναι πολύ κέρια η ερώτηση. Πρώτα απ' όλα θα πω, φίλε Αντώνιο, ότι αντιλαμβανόμαστε, όταν με το καλό το πρόθυμε τα έργα, ότι πλέον θα έχουμε και υποδομές, και δεν θα μας αφήσουν καθόλου. Αν βρέχει, γιατί μπαίνει νερό στο φαϊγέ, αν κάνει κρύο έξω, και δεν έχουμε θέρμα στιγμών, είναι αυτά που βιώνουμε τώρα. Στο ερώτημα μας αυτό, κάθε αυτό που διατύχωσες, επειδή προφανώς μας έχει προσχολήσει, θα πω ότι επειδή το έργο του κλειστού θεάτρου, έχει διάφορες παρεμβάσεις. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι έχει ήδη δοθεί εντολή, στην ονάδοχο εταιρεία, να κατασκευάσει πρώτα το φουαγέ, να κάνει τις όποιες παρεμβάσεις, δηλαδή μια τιμηματική παραδοσία του έργου, κάτι το οποίο γίνεται και στην είσοδο της πόλης. Είδονται ότι κατασκευάστηκε το άκρος, απαραίτητο παραλιακό πεζογρόμιο, δεν υπάρχει διασύνδεση από την Άγγελου Σιχεριανού, προς τη γέθρα του Πόλτετ. Αν λοιπόν, επειδή η έθουσα, και δεν ξέρω αν όλοι εσάς, έτσι, έχετε μπεί με εσάς, την πολύ μεγάλη έθουσα του θεάτρου μας, γιατί ο πολύς κόσμος, αρκετός κόσμος μόνος από το θεάτρο ήταν το φουαγέ. Το φουαγέ είναι η είσοδος του θεάτρου μας. Λοιπόν, για να μπορέσουμε να έχουμε, έστω και αυτό το κτήριο, την έθουσα αυτόν τον χώρο, η κατεύθυνση που έχει γινωθεί, στην Κανάδο Φεντερία, είναι σε όλες τις φορές, το κλειστό μέρος του θεάτρου, να ολοκληρώσει τις διαδικασίες αυτές, και να έχουμε και τον επόμενο χειμώνα, μια έθουσα, αυτή, του φουαγέ, για να κάνουμε τις όλες τις εκκληρώσεις. Και να δουλεύει παράλληλα, το εργοτάξιο, στο υπόλοιπο το κτήριο, που είναι και η μεγάλη έθουσα, και η διαδικατάσταση όλων των συστημάτων, θέρμανσης, δραμπλικών εγκαταστάσεων, δηλαδή και το θεατρό, ουσιαστικά, ξαναφτιάχνεται από την αρχή. Και προφανώς χωρακίζεται και ανισισμικά. Άρα, όπως είπαμε και τον ανοιχτό χώρο, να έχουμε για το καμικέρι, έτσι προβλέπουμε, και πιστεύω δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα, να έχουμε για την έθουσα, τουλάχιστον του φουαγέ, των όπλων χειμερινών εμπειρώσεων, που δεν είναι πολλές, και βλέπετε σε αυτό και με την δυνατότητα που γίνει, βλέπετε ότι και σαν δήμος και σαν πνευματικό κέντρο, κάνουμε ό,τι είναι δυνατό, και πιστεύω ότι θα συμμονήσει, ότι χρόνο με το χρόνο, βελτιώνουμε, όχι μόνο το επίπεδο, αλλά και αυξάνουμε και τον αρχή των δράσεων, που λαμβάνονται, που γίνονται μέσα στη διάρκεια του χειμώνα, είτε αυτό λέγονται Χριστούγεννα, έτσι με τις εκκληρώσεις στην Βατία, είτε στο Φουαγέ, είτε το Πάσχα, γιατί το έχουμε ανάγκη, και ειδικά οι άνθρωποι, εμείς που έχουμε επιλέξει, συμμετείταμε, πιστεύω, να μένουμε και το χειμώνα στην Λευκάδα, το έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη, και αυτό φέρνει από την πολύ μεγάλη συμμετοχή, και από την πολύ μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου, σε αυτές τις εκκληρώσεις, που λαμβάνουν χώρα μέσα στο χειμώνα. Δεν βλέπω κάποια άλλη ερώτηση, οπότε θα καλέσω τον εκπρόσωπο της, τον κύριο Διαλέτη, το άνθρωπο του Διαλέτη, και εγώ, πριν προβούμε στην επόμενη, αν θέλεις και εσύ, να πεις δύο πράγματα, είτε για το έργο, είτε για τη Λευκάδα, γιατί καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια, δεν θα πω οικειότητα, αλλά μια βοηχειότητα. Όχι, αυτό που θέλω να πω, επειδή πώς εδώ έχουμε έργα σε διάφορους δήμους, είμαι πάρα πολύ καλοποιημένος, νέος άνθρωπος, οριξάτος, δεν το βλέπουμε πάντων, αυτό, τίποτα. Γιώργο, σε σχέση με το χωροδιάγραμμα υλοποίησης, γιατί δεν ήταν ένας εγκαταλειμμένος χώρος, ο χώρος που βρισκόμαστε, υπάρχουν τα γραφεία, υπάρχουν το ιστορικό και το πλευκάρι, ειδικά το υπαρχαιολογικό μουσείο, δηλαδή, είναι εν λειτουργία. Αυτό που φαντάζομαι, ότι δημιουργεί κάποια κατεσπεριορισμός, οπότε, πάνω σε αυτό θα ήθελα. Κοιτάξτε, να ξέρετε όλοι, ότι ένα έργο γίνεται, όταν υπάρχει καλυφθέρηση και από τις δύο πλευρές. Δηλαδή, θα βοηθήσουμε κι εμείς, να μην ενοχλήσουμε πολύ τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τους χώρους και από εσάς θα έχουμε την αντίστοιχη βοήθεια. Πάντα στηριζόμαστε στις καλές σχέσεις με τους χρήστες, ας πούμε, τους χρήστες. Οπότε, με αυτή τη βάση προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα έργο, χωρίς να ενοχλήσουμε πολύ. Το καταδύναμε πάντως, γιατί είναι ένα έργο, ένα τεχνικό έργο. Χρειάζεται να γίνουν αποξυλώσεις, μπορεί να υπάρχει ρεύμα παντού, να υπάρχει κάποια γκρινιά, αλλά όλα με καλή θέση γίνονται. Σε αυτό που λες, επειδή δέχομαι κάποιες συμβολές, ότι τα έχουμε εξυλώσει όλα, και δεν έχουμε τίποτα όρθιο... Ας τελειώσουμε ελεύθερη φυσικά πάντε, έτσι που πρέπει να οδηγήσεις. Προφανώς, εκείνο το που θέλω να σημαίνω, είναι το ότι, ειδικά για το Αρχαιολογικό Μουσείο, που απελαμβανόμαστε ότι δεν μπορούν να γίνουν... Θα κάνουν ό,τι μπορεί να λειτουργήσει. Και πάντα με το αρμόδιο υπουργείο, με την εφορία αρχαιοτήτων, γιατί κατά διέργεια της Παλέτης, μας ήδη απασχολήσει το θέμα το συγκεκριμένο, οπότε είναι κάτι οικοποιείο επιστημένο. Είχαμε κάνει και... έχουμε δουλέψει και σαν λαμβουσία, έχουμε κάνει στο αχείλειο, έχουμε κάνει το θυρωρίο, έχουμε κάνει επιστημιασίες μέσα στο αχείλειο, είναι τέσσερα κτίρη μέσα, οπότε οι αρχαιολόγους έχουν δουλέψει και ξέρουν πώς δουλεύουν και πώς θέλει μια τεχνική εταιρεία να δουλέψει. Θα ήθελε πάλι ο λόγος... Και μάλιστα να προσθέσω ότι αυτή τη στιγμή κάνουν κάτι τελείωσας. Και το υπογράψαμε χθες, το Μουσείο της Μάριας Κάλλας στην Αθήνα, στη Μητροπόλεως, και ξεκίνησαμε τις εργασίες, δεν είπατε για μουσία, κάνουν μουσίες. Αναφέρατε έναν όνομα το οποίο έχει... Ναι, έχουμε αναλάβει, γιατί το Μουσείο της Μαρίας Κάλλας πρέπει ακριβώς να πάνε από τη Μητροπόλεως στην Μητροπόλεως. Ήσουνε το όνομα σχετικά με στιγμή. Υπάρχουν ιστορικά δεδομένα για τη Μαρία Κάλλας. Είναι και επέτειος φέτος. Γι' αυτό ακριβώς τρέχουμε την πανεκόβλητη να τελειώσουμε το Μουσείο. Προγραμματίζουμε και εμείς μια σειρά δρασίων στο πλήσιο. Ο αφιερώματος που θα κάνουμε. Κρατάμε και μια έκπληξη, η Ιωάννα, η οποία ελπίζουμε να αποκλειωθεί. Δεν θα το πούμε τώρα. Δεν θα το πούμε. Λοιπόν, πάτε σχετικά με τη Μαρία Κάλλας, πάτε. Ωραία. Θα ήθελα να σας πω εκτός μικροφών. Δεν ορίζουμε. Έκανα λίγο μια διαρροή. Μια διαρροή την έκανα. Όχι εδώ. Δεν σε κάνει γενικός. Λοιπόν, είναι... Εντάξει. Θα ήθελα να... Αν κάποιος από τους δημοσιογράφους πρώτα, να ρωτήσει κάτι τον ανάδοχο, τον εκπρόσωπο της Αναδόγου Αλληλείας, κύριε Μαρδί. Εντάξει. Ναι. Ήθελα έρξει ένα γενικό πλαίσιο μονοδιαβάματος που έχετε, μαζί με τις οποίες δίκοτε κάθε στέληση μπορεί να είναι, είτε από φυσικά φαινόμελα, είτε από τίποτε άλλο. Δεν τα υπάρχει. Πάντα υπάρχει το συμβατικό χρονοδιάγραμμα, που θα το αποληθήσουμε και θα το παλέξουμε, αλλά πάντα υπάρχουν και απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως γνωρίζετε, που μπορεί λίγο να το μακρύνουν, αλλά όχι πάρα πολύ, πόσο πιο πίσω. Αμείς θα προσπαθήσουμε να είμαστε... όσο γίνεται πιο σύντομο, πιστεύω, χρονικά. Κάποιος άλλος από τους παριστάνους, δηλαδή με δόξα σε έναν μοναδικό σωστό, βάζει την εμπόδια και το μωριάς, που είναι το πιο σωστό. Θα δώσω και να φέρει σε κάποιους άλλους. Θα δώσει και να φέρει σε κάποιους άλλους. Θα δώσει και να φέρει σε κάποιους άλλους. Αυτό θα δώσει και να φέρει σε κάποιους άλλους. Αυτό θα δώσει και να φέρει σε κάποιους άλλους. Θα δώσει και να φέρει σε κάποιους άλλους. Σε ευχαριστώ. Είναι εγγράσεις προβολής, είναι ο τεχνικός σύμβουλος, είναι κάποια υγραία μικρότερα, το κυρίως έργο όμως είναι αυτό. Ευχαριστούμε. Με το καλό σύντομα να αποκροθούν όλες αυτές οι μεγάλες παρεμβάσεις, τις οποίες τόσο ο πολίτης έχει ανάγκη ο τόπος μας, για να αποδοθούν στον κόσμο της ελευκάδας και στους εξέκτης. Ευχαριστούμε πάρα πολύ. Εύχομαι όλο να πάνε καλά, είμαι σίγουρος ότι όλα θα πάνε καλά. Εγώ να σας ευχαριστήσω για την καλούσια και με μεγάλη προσβολή να βλέπουμε μήνα μήνα την πρόοδο των εργασιών. Αν όχι τώρα, κάποια στιγμή θα ήθελα να μεταβένατε, βέβαια εντάξει είναι μοντάξια, μην τη θέλω σαν προσοχή, και στους χώρους που γίνονται τώρα τέρα, είτε στο ανοιχτό θέατρο, είτε στο περιβάλλον των χώρων, είτε ακόμη και μέσα στο κλειστό το θέατρο, για να δείτε πως σιγά σιγά αρχίζει και παίρνει σάντια και ωστά με παρέμβαση μες αυτή η μεγαλύτερη. Ευχαριστούμε. Ευχαριστούμε πολύ. Ευχαριστούμε.