: Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών είναι ο εθνικός πρωταγωνιστής στη μετάβαση της Γεωργίας από την περίοδο κατηνοπία που θα συνυπέφθει για τις επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή σε μια φιλοπεριβαλλοντική καινούργια κατάσταση. Υπηρετούμε μια επιστήμη, η οποία εξυπηρετεί στο πάντρεμα με τα κοινωνικά δραστηριότητες της Αθήνας. Είναι ένας εθνικός πρωταγωνιστής. Είναι ένας εθνικός πρωταγωνιστής. Υπηρετούμε μια επιστήμη, η οποία εξυπηρετεί στο πάντρεμα μεταξύ της ανάγκης της παραγωγής και του σεβασμού στη φύση. Το πανεπιστήμιο είναι ένα τοπιακό ρώσιμο. Είναι ένα μητροπολιτικό πάρκο σε μια επιβαθμισμένη περιοχή του Δήμου της Αθήνας, που μπορεί να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Είναι ένα κάμπους, 350 στρέματα. Είναι ένα ενεργοβόρο πανεπιστήμιο, που θέτει πάρα πολλά συστήματα που καταναλώνουν πάρα πολλή ενέργεια. Και γι' αυτό επομένως σκεφτήκαμε να βρούμε διάφορους τρόπους να μειώσουμε αυτή τη δαπάνη. Στόχος μας είναι να συνδέσουμε τις λειτουργίες του πανεπιστήμιου, που αφορούν εμάς άμεσα, και τις ακαδημικές δράσεις και την έρευνα του πανεπιστήμιου με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΟΕ με δράσεις πρόληψης και διαχείρισης αποβλήτων και εξοικονόμησης ενέργειας για παράδειγμα, ώστε να μπορέσει να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του πανεπιστήμιου. Έχουμε δράσεις που σχετίζονται με την ανακύκλωση των πλαστικών, με την ανακύκλωση των μετάλλων, με την ανακύκλωση των χημικών αποβλήτων που παράγονται από τα εργαστήρια. Νέες μέθοδοι που προστατεύουν το περιβάλλον έχουν σωματωθεί στο πρόγραμμα σπουδών. Έχουμε δράσεις που μας δίνουν την ιατότητα να αξιοποιήσουμε οργανικά υπολήματα για την παραγωγή προϊόντων ευστηρίς προστιθέμενης αξίας στο πανεπιστήμιό μας. Οι ζύματα φλύ, κουκούτσια και τα τσαμπιά του σταφυλιού συλλέγονται στο πειραματικό ινοποιείο του εργαστηρίου ινολογίας και αλκοολούχων ποτών του Ιοπωνικού Πανεπιστημίου και δίνεται στο εργαστήριο μηχανικής τροφήμων όπου χρησιμοποιείται σαν πρώτη ύλη για δώδημα πλαστικά, δώδημες μεμβράνες και παραγωγή βιοκαυσίμου. Τέλος μένει ένα στερό υπόλοιμμα πλούσιος σε πρωταίνες που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ζωοτροφή. Καταφέρνουμε τα οργανικά προϊόντα που παράγονται σύντα κλαδέματα να τα μετατρέπουμε στο οργανικό λύπασμα για την παραγωγή των φυτών, δηλαδή έχουμε μια πλήρως κυκλική δράση πάνω σε αυτό το κομμάτι. Επομένως όχι μόνο οι τεχνικές γνώσεις αλλά και η φιλοσοφία η ανάπτυξη ενός ήθους σεβασμού προς το περιβάλλον αλλά και εξεύρεσης λύσεων που να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον και την ίδια στιγμή να υπηρετούν την παραγωγική διαδικασία αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι λοιπόν και εμείς πήραμε ένα μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα χρησιμοποιούμε τον ήλιο και είναι το πρώτο δημόσιο ηλεκτρικό λεωφορείο αυτής της μορφής. Θέλουμε οι φοιτητές, θέλουμε οι εργαζόμενοι να θεωρήσουν ότι είναι ένα εργαλείο της δουλειάς τους το οποίο προσδίδει μια ποιότητα στη ζωή μας. Επίσης το ίδιο πρόγραμμα χρηματοδότησε η ηλεκτρικά ποδήλατα και τη δική μας βιβλιοθήκη η οποία χρησιμοποιεί ερεύμα από τον ήλιο. Η βιβλιοθήκη είναι από το κύριο σημείο που γίνεται η έρευνα. Ο περιβάλλον χώρος αποτελείται από δέντρα, από θάμνους και από βλάστης έχει πολύ ψηλό ταβάνι ώστε ο θερμός αέρας να συγκεντρώνεται στο πάνω μέρος να διατηρείται μπροσαιρή η βιβλιοθήκη και ένα σύστημα φωτοβολταϊκών το οποίο διαχειρίζεται το φωτισμό και τη λειτουργία των μηχανημάτων και των συσκευών που υπάρχουν στη βιβλιοθήκη. Είναι πολλές χιλιάδες ευρώ που γλιτώνουμε αιτισίως από τον προϋπολογισμό του ιδρύματος λόγω του ότι η βιβλιοθήκη έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Είμαι μέλος της Συμμαχίας για τη Μαϊφορία του Πανεπιστημίου που είναι μια περιβαλλοντική ομάδα διότι ήθελα να είμαι ενεργή στη διάσταση του περιβάλλοντος και πιστεύω η βιωσιμότητα και η αφορία μου αισθανόντως. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι φοιτητές και μάλιστα κάθε νέα φουρνιά πολύ περισσότερο είναι πολύ ενημερωμένοι για τα θέματα του περιβάλλοντος. Έχει να κάνει με την ολική αντίληψη που χρειάζεται κάποιος πλέον για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του περιβάλλοντος και τα θέματα της ανάπτυξης. Γιατί εν τέλει είναι θέμα ενός καινούργιου αφηγήματος που χρειαζόμαστε ως ανθρωπότητα για την ανάπτυξή μας. Στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε το ρόλο που μας αναλογεί. Είμαστε αυτοί οι οποίοι θα γιηθούνε της έρευνας και της εκπαίδευσης έτσι ώστε να οδηγηθούμε σε μια νέα αντίληψη για την παραγωγική διαδικασία σε σχέση με το περιβάλλον. |