Mobile Interface Multimedia Technologies: [♪ Μουσική Γλώσσα, Επικό Δεικνήρι ολόκληρης, δυστυχία. Συμφωνή μουσική. κ. Μαρτζάρ,なる Μαρτζαρ. Μουσική Γλώσσα, Επικό Δεικνήρι ολόκληρης, δυστυχία. Συμφωνή μουσική. κ. Μαρτζάρ. Μουσική Γλωσσαρ. Μουσική Γλώσσαρ. ΚαλημέραARRR. Συμφωνή μουσική. ΚαλημέραARR. Συμφωνή μουσική. Καλημέραarr. Συμφωνή μουσική. Καλημέραarr. Συμφωνή μουσική. Καλημέραarr. Συμφωνή μουσική Μουσική Καλησπέρα σας, προχωράμε με τη δεύτερη διάλεξη για τις διαπαφές φορητών συσκευών, που ακριβώς σήμερα θα επικεντρωθούμε σ' αυτό που είναι και ο τίτλος του μαθήματος, στις διαπαφές. Και για να γίνω πρακτικός, αυτή τη στιγμή έχω προβάλλει το κινητό μου στον υπολογιστή και γνωρίζω πολύ καλά η ισοδυναμία πλέον υπάρχει μεταξύ της απεικόνισης του στον υπολογιστή και αυτό που μου δείχνει στην οθόνη του κινητού έχει επενεργοποιηθεί τώρα προφανώς γιατί πέρασε κάποιος χρόνος και η μπαταρία του πρέπει να μπει σε κάποια διαργασία εξοικονόμησης ενέργειας αλλά εγώ θα πρέπει τώρα να το κάνω wake up, να το ξυπνήσω. Πώς το κάνω με ποια διαπαφή, ενώ στον υπολογιστή θα ενεργοποιήσω αυτό το πλήκτρο το οποίο είναι εικονικό, δεν υπάρχει στο κινητό μου, δεν έχει κάποιο αφτάκι του κινητό μου δηλαδή η ισοδύναμη κίνηση είναι εδώ στην οθόνη του υπολογιστή να κάνω κλικ σε κάποιο button ενώ η ισοδύναμη κίνηση στο κινητό μου θα ήταν να κάνω κάποιους τέτοια κίνηση, τοκ τοκ το βλέπετε, τώρα το κάνω στο κινητό μου οπότε δίνω τον κωδικό μου έτσι και βρίσκομαι εδώ πέρα στην οθόνη και στο ερώτημα που έκανα στον συφητητή σας τι καιρό κάνει έξω έχω πάρει και την απάντηση δηλαδή με πληροφορεί το κινητό μου ότι η θερμοκρασία είναι κρύα για μαρτιάτικη μέρα και η αίσθηση είναι πολύ χαμηλή είναι δύο βαθμούς Κελσίου σε συνδυασμό μεταξύ θερμοκρασίας και υγρασίας και της πίεσης που υπάρχει και φυσικά ο καιρός είναι βροχερός και η διαπαφή αυτή βγάζει και νέες κινήσεις ας πούμε αυτή την κινήση δεν ήξερα πως θα την κάνω στο σταθερό μου υπολογιστή οπότε θα συνεχίσουμε τη δεύτερη διάλεξη από εκεί που σταματήσαμε την προηγούμενη φορά δηλαδή θα αρχίσουμε να εξηγούμε γιατί έγινε μια επανάσταση υπολογιστικής φύσεως άρα εφόσον είναι υπολογιστικής φύσεως μας αφορά εμάς αυτό δίκαια ζητάμε και εμείς να μπούμε στο παιχνίδι και τι συνέπειες έχει αυτή εδώ η επανάσταση εφόσον οι διαπαθές των θεωρητών συσκευών παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη διαδραστικότητα πλέον από το 1984 που είπαμε ότι εφανίστηκε ο Μάκιντος να για παράδειγμα ας πούμε τι εντυπωσιακή διαδραστικότητα υπάρχουνε θα μπορούσαμε τώρα να δούμε ποιοι είστε εσείς στο βίντεο μας και να έχουμε κάποιο είδους real time βίντεο και αυτό για λόγους ευκολίας και σταθερότητας το κάνω τώρα μέσα στον υπολογιστή αυτό θα μπορούσα λόγω σταθερότητας να το κάνω με το USB καλόδιο που έχω μπροστά μου αλλά σας πληροφορώ ότι δουλεύει και με Bluetooth και τελευταία και με Wi-Fi άρα πραγματικά μιλάμε για εντυπωσιακή έκρηξη που όπως το 1984 ο Μάκιντος όχι απλώς άλλαξε τη μοίρα της προδιαγραφές των προσωπικών υπολογιστών αλλά άλλαξε την κατεύθυνση της πληροφορικής γιατί mainframe είχαμε τότε και ξαφνικά βρέθηκε ένα PC το οποίο έκανε περισσότερα πράγματα από το mainframe σε σημείο που τα mainframe δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν δηλαδή για να γράψεις ένα κείμενο με mainframe ήταν ιστορία αμαρτία σχεδόν αδύνατο και να το πάρεις τυπωμένο και να βλέπεις και στην οθόνη του υπολογιστής αυτό που πρόκειτο να τυπωθεί γι' αυτό ξέρετε τι τραβάτε με το Lattex ας πούμε που είναι προϊόν αυτής της γενιάς υπολογιστών που κάνει πράγματα και θάματα αλλά δεν είναι αυτό που θα λέγαμε what you see what you get και τώρα σας έδειξα μόλις πριν ότι ο υπολογιστής αυτός το κτοκ έτσι η φορητή συσκευή δηλαδή μπορεί να κάνει πράγματα τα οποία δεν μπορεί να τα κάνει αυτός ο υπολογιστής δηλαδή έχουμε το ανάλογο φαινόμενο με την ιστορία του προσωπικού υπολογιστή που λεγόταν Mankintosh το 1984 και ο οποίος έφερε μια επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας των ανθρώπων σε σχέση με τον υπολογιστή και έτσι λέγαμε στο προηγούμενο μάθημα οι βασικές αρχές του ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού απέκτησαν καινούργια διάσταση και είπαμε την προηγούμενη φορά ότι αυτό δίνει μεγάλη αξία στα κινητά μας αναφέραμε και κάποια νούμερα προφανώς τα κινητά μας έχουν μεγάλη αξία γιατί επιτελούμε πάρα πολλά tasks για παράδειγμα όταν βγήκε ο πρώτος Mankintosh οι γραφίστες βρήκαν τη χαρά τους δηλαδή ένας ολόκληρος κλάδος που έχει να κάνει με τις γραφιστικά, με τις εκτυπώσεις κτλ αναπτύχθηκε επειδή βρέθηκε το κατάλλο μηχάνημα αρχίστε εσείς να σκέφτεστε τι θα γίνει τώρα που ξαναβγάλαμε ένα ανάλογιους επαναστατικότητας μηχάνημα δηλαδή εμείς εστιαζόμαστε στην πλατφόρμα ανάπτυξης και στους περιορισμούς που αυτή εισάγει που σε πρώτη φάση δεν είναι περιορισμοί αλλά είναι επαύξηση των tasks, των καθηκόντων, των δραστηριοτήτων που επιτελώ μέσω του υπολογιστή Αυτός είναι ο κύκλος που εμφανίζει ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός γνωρίζαμε από άλλα σχετικά μαθήματα όπως η επικοινωνία ανθρώπου υπολογιστή όμως αυτό που αρχίζει να γίνεται σαφές στην περίπτωσή μας είναι ότι ενδεχομένως αυτός ο σχεδιασμός να είναι κάπως η μητελής δηλαδή όλα ωραία, υπάρχει κάποιο επαναστατικό στοιχείο στις φορητές συσκευές αλλά μήπως υπάρχουν προβλήματα που αν δεν τα λύσουμε σωστά κάτι δεν θα πάει καλά και θα μείνουμε με ένα μετεωροβήμα Για σκεφτείτε λίγο, θα αναφερθούν και σε πιο συγκεκριμένα παραδείγματα Εδώ βλέπουμε μια πρώτη μορφή για το πώς χρησιμοποιούνται οι υπολογιστές στις μέρες μας Εδώ βλέπουμε ότι γίνεται η μουσική επέμβυση κάποιας ταινίας δηλαδή ο παραγωγός εργάζεται στο στούντιο του ή στο σπίτι του ή στο χώρο εργασίας του βλέπει την ταινία και με όλα αυτά τα μηχανήματα προσπαθεί να συγχρονίσει τον ήχο που έχει παράξει με τα frames του βίντεο στο οποίο επενβύει τη μουσική του Το πρώτο χαρακτηριστικό που βλέπουμε είναι ότι η νέα εποχή μας θέλει πολλές οθόνες Έτσι, άρα εδώ έχουμε ένα οξύμορο γιατί μείναμε με ένα ερωτηματικό από την προηγούμενη διαφάνεια Όταν από τη μια μεριά θέλω πολλές οθόνες και μπορώ πολύ εύκολο να πάω σε απίστευτα νούμερα δηλαδή πόσες ίντσες είναι η οθόνη που είναι μπροστά σας? 17 Ίσως και πιο λίγο Υπάρχει κανείς στις μέρες μας που παίρνει η οθόνη κάτω από 22 ίντσες? Και πόσο του κοστίζει να πάρει και μια δεύτερη 22 ίντσες, να έχει δύο 22 ίντσες Όσο κόστιζε η 17 ίντσες που έχετε μπροστά σας πριν 7-8 χρόνια που φτιάξαμε αυτό το εργαστήριο τόσο κοστίζουν οι δύο 22 ίντσες σήμερα Άρα πηγαίνουμε σε μεγάλες οθόνες Το πρόβλημα ποιο είναι ότι πρέπει να χρησιμοποιήσω τις μεγάλες οθόνες με μικρές συσκευές Δηλαδή οι φορητές συσκευές παρουσιάζουν μια αντινομία από τη νιά απευθύνονται σε ένα κενό που θέλει μεγάλες οθόνες και από την άλλη αυτές λόγω των στοιχείων φορητότητας που φέρουν και το μεγάλο τους πλεονέκτημα πρέπει να έχουν πολύ μικρές οθόνες και αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο σχεδιασμό της διαπαφής εκεί ήθελα να καταλήξω Άρα θα έχουμε κάποια αλλαγή στο μέταφόρο Εδώ βλέπουμε πάλι έναν καλλιτέχνη, ένας μουσικός ο οποίος χρησιμοποιεί το home studio του για να παράξει μουσική Όσοι παίρνετε το μάθημα της μουσικής πληροφορικής είδατε με το βίντεο που κάναμε το πως μπορεί κάποιος πολύ εύκολα με τον υπολογιστή του να υποκαταστήσει σχεδόν ένα ολόκληρο studio Βέβαια είναι πολύ επαγγελματική δουλειά δεν μπορούμε να τα κάνουμε τα πάντα στον βαθμοαρτιότητας ενός dedicated studio αλλά το γεγονός ότι μπορούμε πάρα πολλές δραστηριότητες να τις υποκαταστήσουμε σημαίνει ότι η πληροφορική βάζει για καλά το πόνο Αυτός ο μέρος της δραστηριότητας του γενικού κοινού έχει να κάνει με τα παιχνίδια Τα παιχνίδια κατασκευάζονται από εμάς τους, τους κομπιτεράδες Αυτό που αυξάνει τη διαδραστικότητα με το παιχνίδι είναι η δυνατότητα αναγνώρισης των κινήσεων του υποκειμένου δηλαδή αλλιώς παίζεις τένις με τον υπολογιστή σου αν αυτός μπορεί να ανοιχνεύσει κάποιες κινήσεις σου και αλλιώς παίζεις τένις αν θα πρέπει όλα να τα κάνεις εσύ και δίως με το ποντίκι που δείχνει εδώ τα όριά του ως διεπαφή Εδώ βλέπουμε κάτι πιο προχωρημένο βλέπουμε όχι μόνο αναγνώριση κινήσεων αλλά και αποτύπωση της θέσης στον χώρο δηλαδή έχουμε ένα σύστημα συνδεταγμένων Hipsy-Zed που αποτυπώνει τι γίνεται στον χώρο Οπότε πάμε να δούμε τι χαρακτηριστικά έχουν οι διεπαφές των καινούριων συσκευών Το πρώτο το οποίο έχουν είναι το επιταχυνσιόμετρο δηλαδή μετράει τις επιταχύνσεις Πώς το κάνει αυτό υπάρχει κατά ηλεκτρονικός σένσωρας εδώ πέρα Παλαιά της επιταχύνσης μετράγαμε κάποιο είδους ελατήρια τα οποία μετρούσανε κάτι σαν βάρη που κινούνται Τώρα εδώ πέρα ανοιχνεύει το επιταχυνσιόμετρο τη θέση στον χώρο και πόσο γρήγορα κινεί σε σχέση με αυτήν Οπότε ας πούμε μπορεί κάποιος από εμάς να παίζει κάποιο game κάνοντας αυτές τις κινήσεις Δηλαδή τώρα αν δεν έπαιρνε κανείς βίντεο την ώρα που το έπαιζε θα γελούσα μετά Μα εγώ κάνω αυτές τις κινήσεις έτσι Εκμεταλλεύουμε το επιταχυνσιόμετρο Πάρα πολύ καλώς στα games που έχουν για παράδειγμα οδήγηση και τέτοιου είδους πράγματα Τώρα αν κάποιος έλεγε αν κάνει κανείς τέτοιες κινήσεις Πρέπει να ονομάσεις αυτή την κινήση Για παράδειγμα όταν κινώ τον υπολογιστή μου λέω κάνω κλικ Όταν κάνω αυτή την κινήση τι θα πω Παρακαλώ Όταν το γέρμιση είναι τίλτλ, το τίλτ δεν βγαίνει επιταχυνιστή, θα πει μου βγαίνει η θέση Είναι άλλη κινήση Αυτή η κινήση που κάνουμε ας πούμε Δεν έχω βρει άκρη Το πλεισιέστερο που έχω βρει και παγκοσμίως είναι το κοσκινίζω Που λέγανε οι παλιές γεγιάδες κοσκινίζω Κάτι σαν ένα κοσκινίζω κάνω Δηλαδή εκεί πήγαινες με επιταχυνόμενη κινήση Ανάλογα με το πόσο σπόρους είχες για να κοσκινήσεις Έτσι σκεφτείτε το αυτό πως θα μπορεί να ονομαστεί αυτή η κινήση Το τίλτ έχει δίκιο συναδελφός, είναι πολύ κοντινό, δεν ακριβώς αυτό Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η αποθήκευση που έχουν αυτά τα κινητά Κοιτάξτε εδώ πριν 10 χρόνια Σκληρός δίσκος, όντως σκληρός έτσι 120 γίγα Δεν 120 γίγα, 32 είναι, αλλά έμαθα ότι βγήκε πρόσφατα 120 γίγα 128 Έτσι Και δεν είναι μόνο ότι έχει μειωθεί πολύ το μέγεθος Το είπατε προηγουμένως Τι τεχνολογία είναι αυτή η καινούργη δίσκη Σκληρός δεν είναι αυτό, αλλά όλοι θα γίνουν έτσι Χωρίς ηλεκτρομηχανικά μέρη που κινούνται, άρα στον χρόνο βγάζουν κόπους ή βλάβες Και το σημαντικότερο, πολύ μεγάλες ταχύτητες Δηλαδή για πρώτη φορά, σημειώστε το αυτό, η μνήμη του υπολογιστή Είναι πολύ σημαντικό, δεν ξέρω αν το έχετε σκεφτεί Για πρώτη φορά η μνήμη σταθερή του υπολογιστή, έχει RAM Σκληρή δίσκη δηλαδή του υπολογιστή Δεν είναι... Αυτή εδώ είναι αργά περιφερειακά Μην τώρα μπλέξουμε να τα εξηγούμε, τα ξέρετε εσείς, τα έχετε κάνει Αυτές εδώ οι μνήμες που έδειξα προηγουμένως, οι μικρούλες Δεν είναι αργά περιφερειακά Και αλλάζουν πάρα πολλά πράγματα στην αρχιτεκτονική των υπολογιστών Το δούμε παρακάτω, θα μιλήσουμε τι σημαίνει αυτό εδώ Να λοιπόν οι άλλοι σένσωρες που υπάρχουν Υπάρχει το επιταχυνσόμετρο εδώ πέρα, ξελερόμετρο Υπάρχει ο G-sensor Μετράει ακόμα και το G το οποίο κάνεις Οπότε το tilt δεν είναι σαφές σε ποιο από τα δύο αναφέρεται Δηλαδή υπάρχει κίνηση tilt Που όπως λέει και η λέξη υπονοεί κάποιου είδους εκτροπή από την ευθεία Αλλά άλλο πράγμα είναι επιτάχυνση Γιατί με την επιτάχυνση μπορείς να προσδόσεις χαρακτηριστικά κίνησης Τα νέα interfaces Αυτό που δημιουργούν Είναι νέες γλώσσες Δηλαδή θα μπορούσε κάποιος να πει ότι αυτές οι κινήσεις που κάνω τώρα με τα χέρια μου Ουσιαστικά αντιστοιχούν σε μια νέα γλώσσα Ένας drummer θα έλεγε Κοίταξε αν μπορούσα εγώ αυτή τη γλώσσα να τη δώσω κάποιο είδους σήμανση Και κάποιο είδους σημειολογία Θα μπορούσα να γράψω μια μελωδία με drums |