Γ. ΠΛΙΩΤΑΣ "Λογοτεχνική πραγματικότητα & φανταστικό" /

: Υπόλοιπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ Επιτροπής της Παρτικής όπως και οποιονδήποτε από την Παρτική έχει σχέσεις με μοίρας με ιδρυαόρων και στους να κυκλοφόρει σούλυβες. Αυτό είναι...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ 2012
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=lVymFL7vzdA&list=PL4ir5o_3uDPsjSMDIHl84lg1zxBcYj723
Απομαγνητοφώνηση
: Υπόλοιπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ Επιτροπής της Παρτικής όπως και οποιονδήποτε από την Παρτική έχει σχέσεις με μοίρας με ιδρυαόρων και στους να κυκλοφόρει σούλυβες. Αυτό είναι κάτι... Είναι εγώ στο δικαιομεθόλιο των δυο, είμαι οποιονδήποτε τρόπο. Τώρα, δεν θα σας μπουράσω να είμαι σεντρόμος γιατί το δικό μου θέμα είναι μια προέκταση ουσιαστικά, σε όσα είπε, σε όσα έφερε το ρόφο στο τίπος. Γιατί είναι και εξωτισμού μικρό το θέμα, η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα σε σχέση με το φανταστικό. Στην Ελλάδα, ο φανταστικός αντιμετωπίστες του σαν ικαρίας, είναι θεωρείται ακόμα παραλλαγωτεχνία, σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Αυτό έχει να κάνει πρώτα απ' όλα με τις παραδεικές των αντιμετωπικών εικών, σε συνδυασμό με ότι δεν υπάρχουν πάρα πολύ αρισιόδογα έργα. Ή τέλος πάντως δεν υπάρχουν σε πολύ μεγάλο βαθμό, σε πολύ μεγάλη αριτάση. Είναι ακόμα σύγχρονος στο που λέγαμε σαν ποιος, ότι άνοιξαν τα αριθματικά. Ξεκινώντας από τον τρόμο, ο τρόμος εφαρμογείται αρκετά από το διηγήμα. Περισσότερο οι Έλληνες που γράφουν τρόμο γράφουν διηγήματα. Οι κρωτικοί, ειδικά οι μεγαλύτεροι, έχουν αλλεργία στα διηγήματα. Είναι σχεδόν σύγχρονος ότι κάποιος εγγραφέας τρόμου απλείεται να φέρνει να κάνει κάτι στην Ελλάδα. Η επιστημονική φαντασία είναι πολύ επηρεασμένη από την πολιτική στην Ελλάδα. Βέβαια, ούτως ή άλλως και στη μεγάλη άρθρηση που νομίζει η επιστημονική φαντασία, μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, και στην αντακή και στη σωτηρική ένωση, ήταν αποτέλεσμα της λόγος ή απλούπισης της διοχωράς ή διαφορικούς λόγους. Έχει επηρεαστεί αρκετά από το έγινε οι σύγχρονοι Έλληνες της επιστημονικής φαντασίας. Η επιστημονική φαντασία είναι πολύ πολιτικοποιημένη, το κοινό είναι πολύ μικρό, δεν υπάρχει εκεί κάποιο πρόσφαρο ένταφος να αντιχθεί ένα ρεύμα. Μετά, αποχωρώντας το φάνταζι, υπάρχουν δύο πράγματα τα οποία πιέζουν. Το πρώτο είναι το πλειοσακσονικό στοιχείο, μετά και το Άρθρο Δυνατολυδιό, μετά το Harry Potter, έχουν έρθει στες συμμετολίδες στα ταβουλιά, που υπήρχαν πάρα πολύ, ο Άρθρος Δυνατολυδιό που υπήρχε εδώ και τα κατήσαμε. Με τη ταινία είναι πολύ γνωστός και αναγκαστικά οι συγγραφείς επηρεάζονται πάρα πολύ. Επηρεάστηκαν πάρα πολύ από το αγγλωσοκσονικό στοιχείο, οι πότες, ομοράμι, οι θαυμαγίες, όλες αυτές. Τώρα και πρόσφατα με τον Game of Thrones, την Μάρτιν, πάλι θα δεχτεί νέα πείσια ολικοφανταστικό. Οπότε αναγκαστικά όποιος γράφει, υπηρεάζεται πάρα πολύ από αυτού, που συναντήσει να προσαρμόσει τις ιστορίες του σε τέτοια πρότυπα, σε αισιονικά, στις οποίες δεν έχουμε ως λαός τόσο μεγάλη επαφή αυτές οι εποχές. Εμείς ήμασταν μητροποκρατίας, οθωμανικοί κατοχοί, δεν είχαμε τόσο επαφή με τη Δύση. Είναι λίγο άγνωστο, λέξεις δεν υπάρχουν για να περιγράψουμε. Προσπαθούμε να αντεγωριστούμε ένα μεγάλο κοινό, μια μεγάλη σειρά ξένων συγγραφέων, οι οποίοι έχουν εμπειρία, έχουν ιδικές τους εμπειρίες από τη δική τους κουρτούρα. Είναι πολύ δύσκολο αυτό. Οπότε αφαιλείται και εκτός από αυτή την πίεση από το ολισφασικό στοιχείο, όπως στοιχείο υπάρχει και η πίεση της εμπορικότητας. Υπάρχει όλο αυτό όπως κάποιες μόντες με τους Ναΐτες, οι οποίοι όλοι μπαίνουνε στα χωράφια του φανταστικού. Δεν υπάρχει πρόσχορο έδαφος για να αναπτύξει κάποιος ένα ρεύμα. Αυτό που ήμασταν πρώτον δεν υπάρχει ρεύμα. Υπάρχει όμως μια αποκτική, κατά τη νόμιμο μου δεν έχει αναπτύθει πολύ. Έχουν μυθολογία όλα αυτά τα παραμύθια που αναφέρθηκαν οι εποχές του Βυζαντίου και παλαιότερα στην ελληνιστική περίοδο ή και στην αρχαία Ελλάδα. Υπάρχουν εποχές περίοδη, υπάρχουν πράγματα όπως η μαγεία. Οπότε οι άνθρωποι συμμετρώνουν διάφορα πράγματα, διάφορα πράγματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ώστε να γίνει κάτι σε ένα ρεύμα το οποίο θα έχει στηριχθεί σε παραλήθεια της Ελλάδας, σε παραδόσεις και θα μπορείς να έχεις το ελληνικό φανταστικό. Το οποίο θα μπορέσεις να εξάγει κάποτε προϊόντα, το οποίο θα θα δουλεύει με κάποιον διαφέρον που δεν ξέρετε, αλλά και ενώ θα προσεγγίσει το ελληνικό κοινό, το οποίο από τη στιγμή που έχει ένα βιβλίο από κάποιον που ξέρω πολύ ως συγγραφέα που έχει και το αντίστοιμο γραμμένο με τους ίδιους ως ελληνικού, θα προτιμήσει το ξένο, να τον πιστευτεί περισσότερο. Είναι ο κανόνας αυτός. Οπότε, λίγες όσον καταφέχουμε να εκμεταλλευτούμε από τους λύθους τα παραμύθια, ίσως υπάρξει κάτι, γίνει κάτι. Είναι κάτι που έχει κάνει ο Καστατήλος πολύ πετυχημένος στο βιβλίο, συνέχιζε τη σκόπα του μας, μεταλλεύτηκε παραλώσεις από πάνω από την Υπήρου, από την Πλαϊκάνα, από αυτά τα λαϊκά παραμύθια. Από αυτό το βιβλίο βλέπω στον Καστατήλον, δεν το λέω επειδή είναι φιλισμένο, είναι μετά το βιβλίο φίλος μου. Είναι ένα βιβλίο που έχει συνεχιστεί στην ελληνική παράδοση και έφτιαξε, έφτιαξε από το πρώτο κόσμο κάτι στο οποίο έχει κάτι το ξεχωριστό. Μπορεί να ταξιδεύσει από ένα γνώστι, αλλά με γνωρίσματα τα οποία ήδη τα έχει αποσιλεί, όπως η ηγεία που στα παραμύθια από τη γηγιά του είναι πράγματα τα οποία τα ξέρετε. Στο ίδιο μοτύφο είναι ας πούμε και ένα βιβλίο που βγήκε πριν από λίγους μήνες του Ελευθέρωδη Γραμμίδα, το «Κοράκι Σάζιμο Φώτο» της Εκκλησίας Πατάκτου, που είναι πάλι ένα βιβλίο που υποστηρίζεται πάρα πολύ στην εποχή του Βυζαντίου σε διάφορες περιόδους και είναι ακριβώς αυτό το στοιχείο του λύπωση, το σκρίβος, το σωστορικό στο να ενώσει το παραμύθι με το συγχρόνο φάνταζε, με το συγχρόνο ελληνικό φάνταζε. Και τους άλλους περισσότεροι που γράφουν και διαβάζουν είναι μυθές ηλικίας, οπότε αυτή η γενεύτια τώρα μέσω ταινιών, μέσω βιβλίων, μέσω σειρών, όπως του Βιεντιθόμου που ξαναείπα, του λέει ότι έχει ένα επαφή με το φανταστικό, θέλει να γράψει κάτι λοιπόν στον φανταστικό, πρέπει να ξεκίνησε λίγο να μην αντιγράφει τόσο πολύ ή κάτι το οποίο έκανα και εγώ παραλυμμένος. Πρέπει να ξεκίνησουμε δηλαδή, να δούμε, να φοραστούμε λίγο τις ελληνικές παραδόσεις, τα παραμύθια και να βάλουμε πάνω σε αυτό. Νομίζω είναι μια καλή ευκαιρία και μέσω των ηλεκτρονικών κασμών, γιατί θέλουμε πλέον, γιατί αλλάζει από τώρα το βιβλίο σχετικά, αργότερα με εναγώδου ζωή του στιχώματος, αλλά βγάζουμε ακόμα και δυνατότητες ηλεκτρονικής αυτοεκδόσης, η οποία δίνει ακόμα και σε κάποιον πιτσινικά όπως είναι κάποια δεκάτια χρόνια, μπορεί να μάθει κάτι το οποίο θα το διαβάσουμε πολύ. Έχει πλέον το κανάλι αυτό που δεν υπήρχε παλιότερα, έχει το παράδειγμα της διανομής μέσα του ίντερνετ, έχει μητεχθεί αυτό και μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Και θέλω να κλείσω, είναι λίγο άσχετο, πως να συγκροτήσω, όσο είπε ο κύριος Ευγενικός πάνω στη τεχνολογία, ήταν πολύ σημαντικά αυτά που είπε, η τεχνολογία όσο θα εξελιχθεί, όσο θα εξελιχθεί, δεν γίνεται. Το παραμύθι θα συνεχίσει να υπάρχει. Θα υπάρχει μέσω e-books, θα υπάρχει μέσω του ίντερνετ, θα υπάρχει μέσω blogs. Συνεχίζουμε να γράφουμε και σήμερα παραμύθια, λαϊκά, παραδοσιακά, όπου ο κόσμος θα συνεχίσει να διατάζει να γράφει όσο πιστεύει ότι έχουν κάποια αξία να διαδοθούν. Θα επικρατήσουν, θα συνεχίσουν, θα υπάρχουν και σε 100 χρόνια. Δεν θα αποκολλήσουν τελείως από την ελληνική λογοτεχνία. Εκτός από όσο διαβάζει ο κόσμος και είναι μικρή σε μεγαλύτερες ηλικίες. Και είναι μια καλή ευκαιρία αυτός μας να γίνει και μέσω της τεχνολογίας. Και δεν ξέρω αν έχει συνεχιστεί τώρα ο κόσμος να συνεχίσει να συνεχίσει. Βέβαια δεν θα γίνει ποτέ ό,τι θα δουλέψει ο κόσμος, αλλά ποιο θα ήταν σε 20 χρόνια, σε 20 χρόνια, θα μπορεί και το ηλεκτρονικό βιβλίο να μοιραστεί με τον ίδιο τρόπο. Δεν ξέρω αν θα φύγεις κάπου να φλασάει και θα δίνεις ηλεκτρονικό αναγνώστευμα. Θα είναι λίγο πιο ακριβό, αλλά θα μπορούσε. Μπορούσε να δίνεις στις συσκευές αναγνώστευσης, δύο βιβλία στο μέλλον. Ή όπως και ήταν, όπως είχαμε πάει στην ΑΕΟ και είχαμε κάνει ένας καρδένις και πάει σε έναν τείχο, είχε γαθώσει και εντυχύσει μια μνήμη με λιωφθάς. Ένα φορασμένο πρόσωπο ζούνται να βάλει τον ολοκληρωστήριο στον τείχο, να αφήσει κάποια βιβλία, να πάρει κάποια βιβλία, να μπορέσει να πάει επόμενος στον ΤΑΝ. Ήταν από 10 περίσσονα καλή ταχυτική κίνηση, ήταν δύσκολο πρακτικά να επιτρέφει κάτι τέτοιο, αλλά είχε ενδιαφέρον με το που πρόσημα μπορεί να γίνει και μέσω ηλεκτρονικής μορφής τρογικά. Το να στείλεις απλώς αρχεία μέσω μέλη βιβλίου που έχεις διαβάσει είναι ίσως κάτι διαφορετικό, αλλά απλώς το θέτος θα πιάσει ίσως αγώνα, δεν ξέρω αν έχει συμβεί. Άντως, θέλω να συμφασίσουμε πάρα πολύ που με χαλέσετε εδώ πέρα και είμαι πολύ χαραμένος. Δεν έχω κάτι άλλο να πω πέρα από το να συμφασίσουμε.