: ่Η ΝΕΛΕΝΤΗ ΜΟΥΠΟΥΣΗΣΤΕΝΕΙ ΖΙΟΥΤΗΣΤΕΙ ΦΑΧΥΫΑΝΤΟΝΤΟΣΩΤΘΕΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤΗΤ Γι' αυτό θα φέρετε τα βιβλιαράκια σας και το χοντρό και το λεπτό, τη γομίτσα σας, το μολυβάκι σας να είναι καλά ξυσμένο και μία ξυλομπογιά. Είστε έτοιμοι, τα πήραμε, όλα τα πράγματα μας. Για να θυμηθούμε τι είχαμε μάθει στα προηγούμενα μαθήματα. Στο τελευταίο μάθημα μάθαμε την παριούλα του όμικρον με το γιώτα. Που είπαμε ότι είναι το ί των πολλών. Θυμάστε που κατρακυλούσε, την πλαγιάκια έπεσε πάνω στο γιώτα. Στο πιο προηγούμενο είχαμε μάθει την παρεούλα του Αι, που όταν ήταν μαζί φωνάζενε στα άλλα γραμματάκια, για να τα δούνε. Και ακόμα πιο πριν είχαμε μάθει το Ει, που φωνάζει η. Είχαμε μάθει λοιπόν δίψηφα φωνήεντα. Σήμερα θα μάθουμε κάτι λίγο διαφορετικό. Σε αυτό εκεί το χωριό της Αβ που ήμασταν. Άρχισαν όλα τα γραμματάκια να θέλουν να κάνουν παρεούλες. Και άρχισαν, εκτός από τα φωνήεντα που είχαμε μάθει, που φωνάζουν δυνατά, να θέλουν να κάνουν παρεούλες και τα σύμφωνα, τα άλλα γραμματάκια. Ζήλεψαν! Λοιπόν, γι' αυτό η πρώτη παρέα λοιπόν που σχηματίστηκε από δίψηφα σύμφωνα, και είναι αυτή που θα μάθουμε σήμερα, είναι η παρεούλα του Μ με το Π. Το Μ με το Π. Για να το δούμε στον πίνακα. Θυμάστε πώς γράφουμε το Μ με το Π. Θέλω να δίνετε και λίγο σημασία στη φορά, για να κάνουμε όμορφα γράμματα. Κάνουμε μία γραμμούλα από πάνω προς τα κάτω και άλλη μία δίπλα. Και εδώ ένα ν. Δεν βάζω βελάκια, έχετε μεγαλώσει τώρα, τα βλέπετε. Και το Π το μικρό, μία γραμμούλα και δύο ποδαράκια. Το ένα είναι λίγο μπαστουνάκι. Ενώ το μικρό, ένα ποτηράκι, ένα μπαστουνάκι και η γραμμούλα από κάτω. Και πάλι το μικρό. Για να δούμε πώς τα διαβάζουμε αυτά τα δύο. Μπ, μπ, το ακούτε. Όπως το ακούω, μπ, είναι το μπ. Αυτό θα μάθουμε σήμερα. Για να δούμε και ποιες φωνούλες μπορούμε να φτιάξουμε με το μπ, και τα γραμματάκια μας που φωνάζουν δυνατά. Δηλαδή τα φωνήεντα. Ποιες έχουμε μάθει μέχρι στιγμής? Μέχρι στιγμής όλα τα έχουμε μάθει. Έχουμε μάθει το α, το ε, τα τρία η, το γι, το η και το υ, και τα δύο ο, το όμικρο και το ω. Όμως έχουμε μάθει και τα δίψηφα φωνήεντα. Είχατε μάθει πριν τελειώσατε τα γράμματα το ο, που ήταν από το όμικρο και το υ, και μαζί μάθαμε το ει, τα αι και το ο που είπαμε. Λοιπόν, θα τα γράψω κατευθείαν σπανεωλώς, δεν θα τα γράφουμε για να τα φτιάχνουμε, γιατί έχουμε μεγαλώσει. Είπαμε το μπ με το ε, με το η, το η, τα μπ, με το γι, το μπ, με το υ, το μπ, με τα δύο μπ, με το ω, για να δούμε και τα δίψηφα φωνήεντα. Είχατε μάθει πιο παλιά το μπ, το ο, με συγχωρείτε, που μαζί με το μπ, κάνει μπ. Μάθαμε το ει, το αι και το μπ. Να γράψουμε και το ηα, που μας δυσκόλεμε. Το είχαμε μάθει, θυμάστε, τότε που μάθαμε τα πολλά στο λάμδα, όταν ήταν ένα λεμόνι με φτερά το παπαγάλω. Μπ και ηα, μπια. Μπ, ηα. Λοιπόν, ας πάμε τώρα να δούμε την εικόνα στο βιβλίο μας, που είναι στη σελίδα, για να θυμηθώ, σελίδα 14. Κοιτάξτε την λοιπόν κι εσείς προσεκτικά. Και πείτε μου, ποιους βλέπουμε στην εικόνα. Πάντα είναι η πρώτη μας ερώτηση αυτή. Ποιους βλέπουμε, βλέπουμε γνωστά μας παιδάκια? Όλη η παρέα είναι πάλι εδώ. Ήτανε που ήταν στο οικώπεδο, θυμάστε. Είναι ο Ορφέας, ο Άρης, η Μαρίνα, ο Σαμπέρ και η Ιωάννα. Και ποια άλλη δύο είναι, το ξανθό παιδάκι, το γοράκι, ποιο είναι? Είναι ο Πέτρος. Πολύ ωραία! Ο συμμαθητής της Ιωάννας και του Άρη, που είχαμε γνωρίσει. Ήταν αυτός που είπαμε να ονομάσουν το Μολύβιο. Πώς το κατά... Πού βρίσκονται λοιπόν τα παιδιά? Για κοιτάξτε, να μου πείτε. Τι σας φαίνεται ότι είναι εκεί? Βρίσκονται σε ένα, πώς το είπατε, εργαστήρι ζωγραφικής. Α, καλέ, είστε πολύ παρατηρητικοί. Πώς το καταλάβατε? Από τον Πίνακα, το καβαλέτο στο πλάι, την μπαλέτα που κρατάει η αδελφή του Πέτρου και το πινέλο. Την αδελφή του Πέτρου δεν την αναφέραμε. Για να δούμε, ξέρουμε πώς τη λένε. Μήπως μάθουμε σήμερα πώς τη λένε. Θα δούμε. Τι δείχνει ο Πίνακας, τι βλέπετε εσείς σ' αυτόν τον Πίνακα. Για να δούμε. Βλέπετε σύννεφο, έναν υπόκαμπο, ένα ψάρι, ένα αστέρι, έναν αστερή, άλλη το βλέπετε, διάφορα σχήματα. Τι να λένε τα παιδιά σ' αυτό το μάθημα. Τι να λένε, να λένε για τον Μολύβιο, να λένε για τον Πίνακα. Θα δούμε. Θα διαβάσουμε το κείμενο και θα δούμε. Όμως πριν το διαβάσουμε θα γράψουμε λεξούλες από την εικόνα, που έχουν μέσα το μπ, και θα τις συμπληρώσουμε με δικές μας στη συνέχεια. Εντάξει. Λοιπόν, πείτε μου λεξούλες από τον Πίνακα, από την εικόνα που έχουν μέσα το μπ. Υπόκαμπος, πολύ ωραία. Ένα ζώο της τάλασσας, υπόκαμπος. Να το κυκλώσω με το κοκκινάκι μου. Ωραία. Για κοιτάξτε και δείτε μου, να μου πείτε μία άλλη λεξούλα. Μπογιές, έχει πολλές μπογιές. Βέβαια, αφού είναι εργαστήρι ζωγραφικής, όπως είπατε, θα έχει πολλές μπογιές. Το κυκλώνω. Άλλο. Μπλε. Μπράβο! Έχει πολύ μπλε. Έτσι, το έχω γράψει σωστά. Όχι, κυρία, δεν το έγραψες σωστά. Για πείτε μου τι λάθος έχω κάνει. Δεν πρέπει να βάλω τόνο. Για ποιο λόγο δεν πρέπει να βάλω τόνο στο μπλε. Γιατί είναι μία φωνούλα. Μπλε, ένα παλαμάκι. Έχουμε πει ότι όταν είναι ένα παλαμάκι, δεν βάζουμε τόνο. Το κυκλώνω και εδώ. Τι άλλο? Για κοιτάξτε προσεκτικά τι φορούν τα παιδιά. Πλούζες. Πολύ ωραία, μπλούζες. Για να συμπληρώσουμε κι εμείς. Μπαμπά σας. Ξέρω, τον αγαπάτε πολύ τον μπαμπά σας. Και εγώ τον αγαπάω τον δικό μου. Όλοι αγαπάμε τους μπαμπάδες μας. Δύο μπου εδώ. Μπα, μπας. Μπουκάλι. Ωραία. Το κυκλώνω στην αρχή της λέξης. Να μου βρείτε τώρα και δύο που να το έχουν στη μέση. Κουμπαράς. Μπράβο! Έχετε όλοι φαντάζομαι κουμπαρά, ε? Και φυλάτε το χρήματά σας. Μπ. Και άλλη μία. Καλαμπόκι. Πολύ νόστιμο. Για να τα διαβάσουμε. Θέλω να προσπαθήσετε κι εσείς μαζί μου. Γιατί τώρα τα έχουμε μάθει όλα τα γραμματάκια, μπορούμε να τα διαβάσουμε. Υπόκαμπος, μπογιές, μπλε, μπλούζες, μπαμπάς, μπουκάλι, κουμπαράς, καλαμπόκι. Για να διαβάσουμε τώρα το μάθημά μας. Για πείτε μου ποιος είναι ο τίτλος. Μπλε όνειρα. Τι να λέει! Όνειρα. Βλέπετε κανένα κοιμάται. Εγώ δεν βλέπω κανένα κοιμάται για να βλέπει όνειρα. Μπλε. Έχει όντως πολύ μπλε μέσα. Κάτι σε σχέση με τον μπλε, κάτι με τον πίνακα λογικά θα έχει, αφού έχει πολύ μπλε ο πίνακας μέσα. Για να δούμε, να διαβάζουμε, να μάθουμε τι λένε. Ποιοι μιλάνε σε αυτό το μάθημα? Μιλάει η Ιρήνη. Την έχουμε συναντήσει ξανά την Ιρήνη. Όχι. Ποιά να είναι η αδερφή του Πέτρου. Μάλλον αυτή θα είναι, έχετε δίκιο. Ο Ωρφέας, η Μαρίνα, ο Σαμπέρ και στο τέλος πάλι η Ιρήνη. Ξεκινώ να διαβάζω. Μπλε όνειρα. Ιρήνη, ο σκύλος σας ακούμπησε στον πίνακα που ζωγραφίζω. Έγινε πολύχρωμος. Ο Ωρφέας. Τεράστιος πίνακας! Μοιάζει σαν βυθός. Να, ένας υπόκαμπος και ένας κόκκινος αστερίας. Μαρίνα. Βλέπω και μπουρμπουλήθρες στον πίνακα. Δύσκολη λεξούλα. Σαμπέρ. Μπορεί να είναι ουρανός με αστέρια. Με παράξενα πουλιά και μπαλόνια. Ιρήνη, κάθε άνθρωπος βλέπει στον ίδιο πίνακα διαφορετικά πράγματα. Ο τίτλος του πίνακα είναι μπλε όνειρα. Αυτή είναι η αναγνωσή μας. Όλο το μάθημά μας πια. Θα το διαβάσω άλλη μία φορά και θέλω να το διαβάζετε κι εσείς μαζί μου. Σας ακούω! Μπλε όνειρα. Ιρήνη. Ο σκύλος σας ακούμπησε στον πίνακα που ζωγραφίζω. Έγινε πολύχρωμος. Ορφέας. Τεράστιος πίνακας! Μοιάζει σαν βυθός. Να, ένας υπόκαμπος και ένας κόκκινος αστερίας. Μαρίνα. Βλέπω και μπουρμπουλήθρες στον πίνακα. Σαμπέρ. Μπορεί να είναι ουρανός με αστέρια. Με παράξενα πουλιά και μπαλόνια. Ιρήνη. Κάθε άνθρωπος βλέπει στον ίδιο πίνακα διαφορετικά πράγματα. Ο τίτλος του πίνακα είναι μπλε όνειρα. Για να δούμε, να το ξεκλειδώσουμε το κείμενο. Ποια είπαμε ότι είναι η Ιρήνη λοιπόν? Είναι η αδερφή του Πέτρου. Τι έκανε το σκυλάκι, τι λέει στην παρέα η Ιρήνη? Ότι το σκυλάκι ακούμισε στον πίνακα που ζωγραφίζει. Και πώς έγινε? Έγινε πολύχρωμος βλέπουμε που τα λέει. Τι βλέπει ο Ορφέας στον πίνακα? Με τι του μοιάζει ο πίνακας λέει? Μοιάζει σαν βυθός. Και τι βλέπει? Βλέπει έναν υπόκαμπο και έναν κόκκινο αστερία. Η Μαρίνα τι βλέπει? Βλέπει και μπουρμπουλήθρες λέει στον πίνακα. Ενώ ο Σαμπέρ τι λέει? Μπορεί να είναι ουρανός με αστέρια. Με παράξενα πουλιά και μπαλόνια. Ο καθένας βλέπει ότι θέλει. Τι γίνεται εδώ παιδάκια μου! Τι λέει η Ιρήνη όμως? Ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να δει στον ίδιο πίνακα διαφορετικά πράγματα. Ο καθένας βλέπει άλλα πράγματα στον πίνακα. Όντως το είδαμε και όλες τα παιδιά, ότι καθένας μας είπε κάτι διαφορετικό. Για να μου πείτε ποιος είναι ο τίτλος του πίνακα. Λέει εδώ, ο τίτλος του πίνακα είναι πώς... Μπλε, όνειρα, οπότε είχατε δίκιο. Για τον πίνακα μας μιλούσε το μάθημα. Και ο τίτλος αναφερόταν στον πίνακα. Ωραία, ας πάρουμε τώρα να κυκλώσουμε το μπ, όπου το βλέπουμε. Τώρα και το ακούμε και το βλέπουμε. Εντάξει, δεν ήταν όπως τα ί που ακούγαμε και άλλα ί και δεν ξέραμε ποιο είναι, γιατί δεν έχουμε μάθει όλα στις λέξεις ορθογραφία. Πάμε! Μπλε. Το κυκλώνω. Όνειρα, ο σκύλος σας ακούμπησε μπ στον πίνακα που ζωγραφίζω. Έγινε πολύχρωμος. Στην ειρήνη δεν έχουμε ορφές, γιατί κάποιος έχει ένα μπ, γι' αυτό σας το λέω. Τεράστιος πίνακας, μοιάζει σαν βυθός. Να ένας υπόκαμπος και ένας κόκκινος αστερίας. Βλέπω και μπουρμπουλήθρες, σας είπα, λίγο δύσκολη λέξη αυτή στον πίνακα. Μπορεί, μπ, ο σαμπέρ, όμως, πρέπει να κυκλώσω και το μπ του σαμπέρ. Να είναι ουρανός με αστέρια, με παράξενα πουλιά και μπαλόνια. Ειρήνη, κάθε άνθρωπος βλέπει. Μπαλόνια, το ξέχασα καλά, καλά που το είπατε, είδατε που σας ακούω όταν το λέτε μπαλόνια. Στον ίδιο πίνακα διαφορετικά πράγματα. Ο τίτλος του πίνακα είναι μπλε όνειρα. Τα κυκλώσαμε όλοι, παιδάκια μου! Μπράβο σας, πολύ όμορφα! Για να δούμε λίγο τα σημαδάκια που έχει στο κείμενο, γιατί έχει ένα σημαδάκι το οποίο δεν το συναντάμε και πολύ συχνά. Και θέλω λίγο να το ξαναθυμηθούμε. Έχουμε τελεία, βαθιά ανάσα, τέλος της πρότασης. Θαυμαστικό, στο τέλος και αυτό της πρότασης, και αλλάζουμε τη φωνή μας, δείχνουμε τον θαυμασμό μας. Ξανά εδώ τελεία, θαυμαστικό. Κόμμα, παίρνω μια μικρή ανασούλα πριν συνεχίζω να διαβάζω. Και τι άλλο, ποιο είναι αυτό που δεν το συναντάμε και πολύ συχνά, είναι αυτά τα δύο σημαδάκια. Θυμάστε πώς σας είχα πει ότι λέγονται αυτά? Καλά, εσείς είστε εκπληκτικοί! Πού τα θυμάστε όλα! Ισαγωγικά, μπράβο! Πότε τα βάζουμε τα εισαγωγικά, τι βάζουμε μέσα στις εισαγωγικά. Λέμε, ανοίγω εισαγωγικά στην αρχή και γράφω μέσα, οπότε είναι από εδώ το στόμα της φάλαινας, όπως έχουμε μάθει στα μαθηματικά. Και από εδώ τα κλείνω. Κοιτάει προς τα δώ το στόμα της φάλαινας. Τι βάζω μέσα στα εισαγωγικά. Βάζω τα λόγια που μπορεί να έχει πει κάποιος. Ένα τίτλο μιας παράστασης, ένα τίτλο ενός βιβλίου, ένα τίτλο ενός πίνακα, όπως εδώ στο μάθημά μας. Εντάξει! Τελειώσαμε και αυτά. Οπότε, νομίζω ότι είμαστε έτοιμοι να πάμε παρακάτω να πούμε εδώ, ότι σε αυτό το μάθημα θα μάθουμε τις πολλές. Είχαμε μάθει τους πολλούς στο προηγούμενο. Εδώ θα μάθουμε τις πολλές, τα κορίτσια που θα είναι πολλές. Δηλαδή, έχω μία, από τη μία μεριά είναι η μία, και εδώ γράφω τις πολλές. Η μπότα... Προσοχή! Οι πολλές είναι, για πείτε μου το πώς θα το πούμε, οι μπότες. Πολύ ωραία! Όμως το η μπροστά, πώς θα πάει? Θα πάει όπως και στα αγόρια, το η των πολλών θα πάει. Και στους πολλούς και στις πολλές, μπροστά βάζουμε το η των πολλών, το ο, μικρονοιώτα. Μπότες. Φεύγει το α και βάζουμε ες. Η μπανάνα. Νόστιμη κι η μπανάνα, ε! Και πολύ θρεπτική. Οι πολλές, πώς είναι η, το η των πολλών και εδώ. Μπανάνες. Πολύ ωραία! Μπα-να-νες. Ες, στο τέλος. Η καμπάνα. Οι πολλές, μπροστά το η αυτό, το ο μικρονοιώτα των πολλών. Καμπάνες. Και το τελευταίο. Η μπαταρία. Οι πολλές, οι μπαταρίες. Φεύγει το α και στη θέση τους μπαίνει το ες. Εντάξει? Λίγη εξάσκηση και εδώ. Αυτό είναι πιο εύκολο. Απλά θέλω να προσέξετε αυτό. Ό,τι μπροστά, το η στις πολλές, είναι και το ο μικρονοιώτα, όπως και στους πολλούς. Λοιπόν, για να δούμε πώς μπορούμε να δούμε γραμμένο το μπ. Το βλέπουμε. Εντάξει? Πάμε και δίπλα στην άσκηση, στην διπλανή μας σελίδα στη δεξιά. Να τη συμπληρώσουμε. Τι άλλο είδαν τα παιδιά στο εργαστήριο της Ειρήνης, συμπλήρωσε τα μπ με μεγάλο ή με μικρό και διάβασε πολλά μπουκαλάκια με χρώματα. Θα συμπληρώνετε, ε? Διάφορα σολυνάρια με μπογιές. Μπ, το συμπληρώνω. Ένα μικρό μπαούλο με μεγάλα πινέλα. Και στο τέλος, μπλοκ ζωγραφικής. Πώς θα το βάλω το μπλοκ ζωγραφικής? Με κεφαλαίο, μπράβο σας, γιατί στην προηγούμενη είχε τελεία. Μπλοκ ζωγραφικής. Για να κοιτάξουμε και εδώ πέρα, παρατηρούμε τις εικόνες. Και τις βλέπετε και τις συζητάτε στην τάξη με τη δασκάλα σας και τους συμμαθητές σας. Είναι εικόνες από πίνακες. Εντάξει, τι μπορεί να δείτε. Θα δείτε ότι αν το συζητήσετε, κάθε ένας θα πει κάτι διαφορετικό που βλέπει. Εντάξει. Σε αυτό το σημείο, να πάμε λίγο στο διαδραστικό βιβλίο. Εδώ βλέπουμε το μάθημά μας, μπλε όνειρα. Και πάμε κάτω από εκεί που ήμασταν. Να δούμε το πάζλ μας. Πατάω πάνω, να δούμε τι ασκησούλα μας έχει σήμερα. Λοιπόν, τι λέει το ποντικάκι, συμπλήρωσε τα μπ και μάθε. Μεγάλο ή μικρό, προσέχω, οπότε θα βάλω το κεφαλαίο. Ζωγραφίζω ένα μπισκότο. Κάνω κλικ πάνω και γράφω τα γραμματάκια με το πληκτρολόγιο. Μ και π. Πολύ ωραία. Συνέχισε, μου λέει. Ένα μπισκότο, δύο μπανάνες. Μ και π. Και ένα μπουκάλι. Έκανα λάθος, πάω πίσω και βατάω το π. Πολύ ωραία, συνέχισε. Τελεία έχει. Λέει εδώ, α, α. Για να βάλω μπαμπά, ο μπαμπάς που είπαμε που τον αγαπάμε πολύ. Για να δούμε τι πρέπει να βάλω εδώ. Σωστό, όχι. Γιατί δεν είναι σωστό, μου το βγάζει κόκκινο. Πρέπει να έχω βάλει το κεφαλαίο. Γιατί είχε τελεία πριν. Μπάζω και δίπλα. Έλα να δεις τον πίνακα μου. Τα καταφέραμε, χτυπάνε και τα παλαμάκια. Ας πάμε τώρα στο τετράδιο εργασιών. Στη σελίδα 12 και στη σελίδα 13. Λοιπόν, στη σελίδα 12 έχει δύο εικονίτες. Για να μου πείτε τι είναι η πρώτη εικόνα. Είναι μία πινακίδα, μία ταμπέλα που μας λέει για να πάμε στον κάμπο πρέπει να πάμε προς τα δεξιά. Και από κάτω τι είναι? Ένα μπλοκ ζωγραφικής. Σαν αυτά που έχετε εσείς και φτιάχνετε αυτές τις υπέροχες ζωγραφιές στο σχολείο. Και μετά τις χαρίζετε στις δασκάλες σας. Ξέρετε εμένα, όλες τις έχω φυλαγμένες. Δεν ξέρετε πόσο χαρούμενες μας κάνετε όταν μας ζωγραφίζετε ωραίες ζωγραφιές. Για να δούμε, να κυκλώσουμε τα μπ εδώ. Καμπος, το κυκλώνω. Το κυκλώνετε κι εσείς, εντάξει. Και μπλοκ ζωγραφικής. Εδώ είναι και το π κεφαλαίο, γιατί είναι όλα τα γραμματάκια μας κεφαλαία. Εντάξει. Λοιπόν, ας πάμε από κάτω. Να δούμε την ασκησούλα με το ουράνιο τόξο. Ποια χρώματα χρειάζεται η γάτα για να φτιάξει το ουράνιο τόξο. Γράψε τις λέξεις και βάλε τόνους. Δεν φαίνονται πολύ καθαρά εδώ τα χρώματα, αλλά τα ξέρουμε. Το πρώτο είναι κόκκινο. Προσέχτε το κόκκινο, γράφεται με δύο κ. Το θυμόμαστε, το έχουμε μάθει πολύ παλιά τότε στο γυρίο με το σακάκι, κάπου το είχαμε συναντήσει. Μετά πορτοκαλί. Πορτοκαλί. Προσοχή να μην μπερδευτούμε, γιατί είναι λίγο πιο δύσκολο. Κιτρινό, και εδώ είναι λίγο δύσκολο το τουρου. Κιτρινό. Δεν ξεχνάω να βάζω τους τόνους, παιδάκια, εντάξει! Πράσινο. Γαλάζιο. Μπλε. Χωρίς τόνο. Θυμάστε, ένα παλαμάκι μπλε, δεν βάζω τόνους. Και μοβ. Και εδώ, μοβ. Χωρίς τόνο, δεν βάζω παλαμάκι. Δεν βάζω τόνο, είναι ένα παλαμάκι. Πάμε δεξιά, στη σελίδα 13. Για να βοηθήσουμε, εδώ, το κουτάβι. Μας λέει, βοήθησε το κουτάβι. Γράψε και βάλε τόνο στις λέξεις. Μας το υπενθυμίζει συνέχεια το τόνο, είδατε, σας το είπα. Φτιάχνω το μοβ από ποιά δύο χρώματα. Για κοιτάξτε, από κόκκινο και μπλε. Εδώ τα χρώματα φαίνονται λίγο διαφορετικά, αλλά εντάξει. Φτιάχνω το πορτοκαλί από κόκκινο, 2κ, όπως και πριν. Και κίτρινο. Και φτιάχνω το πράσινο από ποιά δύο χρώματα. Από μπλε και κίτρινο. Αυτή ήταν και η δεύτερη άσκηση, εύκολη. Τι γράψαμε, μπράβο σας! Πάμε στο τρίο. Τι ζωγραφίζουν τα ζώα. Γράψε τις λέξεις και βάλε τί, τόνους, δεν ξεχνάω τους τόνους. Ζωγραφίζω, λέει, ο υποπόταμος είναι αυτός, μάλλον. Ζωγραφίζω μία τραμπάλα. Ο ποντικός τι ζωγραφίζει. Ζωγραφίζω δύο μπλε, τι είναι αυτά, μπαλόνια. Πολύ ωραία! Βάζω και τον τόνο μου. Η κότα. Ζωγραφίζω τρεις μπανάνες. Πολύ σωστά! Και ο βάτραχος. Ζωγραφίζω τέσσερις ομπρέλες. Δύσκολο! Μπουρού και ομπρέλες. Για να δούμε τώρα, η επόμενη άσκηση είναι η τελευταία. Που είναι η ορθογραφία μας. Να δούμε κάτι, θα μας ζητάει να γράψουμε κάτι από όλα αυτά. Για να δούμε για ποιον θα μας ρωτήσει τι ζωγραφίζει. Μάθε να γράφεις σωστά τι λέει ο ποντικός. Τι ζωγράφιζε ο ποντικός, είχαμε πει. Ζωγραφίζω δύο μπλε, τι είναι αυτά, μπαλόνια. Αυτή θα είναι και η ορθογραφία σας. Μαθαίνουμε καλά την ορθογραφία. Γράφουμε πολλές φορές στο σπίτι, για να γράφουμε σωστά. Δεν φτάνει μόνο να γράφουμε τα γραμματάκια, πρέπει να είναι και τα σωστά γραμματάκια. Γιατί έχουμε πολλά η, πολλά ο, δύο ε, εντάξει. Και τώρα που τελειώσαμε και το τετράδιο εργασιών, τελειώσαμε και το μάθημά μας. Να θυμηθούμε λίγο γρήγορα τι μάθαμε και σήμερα. Μάθαμε την καινούργια παρεούλα, που φτιάχτηκε στο χωριό της Αλφαβήτας. Είναι το μπ, που είναι από το μι και το πι, μ και π. Μάθαμε επίσης... Α, και πώς τα είπαμε... Συγγνώμη, ξέχασα. Πώς τα είπαμε, είναι δύο σύμφωνα μαζί. Πώς λέγονται δίψηφα, γιατί είναι δύο. Σύμφωνα. Επίσης μάθαμε να πηγαίνουμε από τη μία στις πολλές. Η μπότα ή μπότες, το η των πολλών. Και ξέχασα να σας πω ότι και τις παρεούλες του μπ, με τα διάφορα φωνή, εντάμ. Θα κάνετε όμως και εσείς λίγη εξάσκηση στο σπίτι, σε όλα αυτά, εντάξει? Ήσασταν και σήμερα υπέροχοι. Τώρα ήρθε η ώρα να σας χαιρετήσω. Θα τα ξαναπούμε, παιδάκια μου! Γεια σας! |