: Εκονομικά Γεια σας, είμαι Μαρία και είμαι Απόφητη του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Και θα σας πω λίγα λόγια γι' αυτό το τμήμα. Αρχικά, τι είναι τα οικονομικά. Ξέρετε από το ΑΟΘ ότι στην οικονομία υπάρχουν κάποιοι περιορισμένοι πόροι. Και τα οικονομικά λοιπόν έρχονται και παίρνουν τους περιορισμένους πόρους και προσπαθούν να τους μοιάσουν εξίσου σε όλα τα άτομα της, ως όλα τα οικονομικά άτομα, ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι, δηλαδή να έχουν όλοι κάποια επιμερία. Τώρα μερικά λόγια για τη σχολή και το τμήμα της Οικονομικής Επιστήμης. Το τμήμα της Οικονομικής Επιστήμης είναι το αρχαιότερο τμήμα οικονομικών στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί ιδρύθηκε μαζί με τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών το 1920, που ήταν η πρώτη σχολή αυτού του κλάδου στην Ελλάδα. Επομένως λόγω της παλαιότητάς του και της ακαδημακής και εθνητικής πορείας που έχει ανά τα χρόνια, το τμήμα αυτό βγάζει οικονομολόγους υψηλού επιπέδου και επίσης έχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα στα μετατυχιακά, τόσο στην Ευρώπη και στην Αμερική ως επίσης και στο επαγγελματικό τομέα. Σχετικά με τη δομή και το πρόγραμμα των σπουδών, η σχολή μας είναι τετραϊτούς φίτησης και έχει 36 προπετούμενα μαθήματα για την απόκτηση πτυχίου. Δεν έχει ούτε υποχρεωτική πρακτική ούτε υποχρεωτική πτυχιακή. Επίσης έχει 4 μαθήματα αγγλικής γλώσσας, τα κλικά 1, 2, 3 και 4, που όμως αν έχει slower, απαλάσσεις από τα 2 πρώτα και αν έχεις proficiency, απαλάσσεις από όλα. Τώρα τα μαθήματα χωρίζονται ως εξής, είναι 19 μαθήματα κορμού, υποχρεωτικά δηλαδή, που δίδονται από το πρόγραμμα σπουδών, 12 μαθήματα κατεύθυνσης και 9 μαθήματα αλεύθερης επιλογής, τα οποία τα επιλέγεις είτε από το τμήμα είτε από άλλα τμήματα ή από άλλες κατευθύνσεις. Οι κατευθύνσεις είναι 3, οικονομικής θεωρίας και πολιτικής, οικονομικής των επιχειρήσεων και χρηματοεκονομικών και διευθυνών και ευρωπαϊκών σπουδών, που όμως ενώ έχουν κάποια εξειδικευμένα μαθήματα σχετικά με το κομμάτι που αναφέρονται, παρ' όλα αυτά έχουν την ίδια βαρύτητα στην αποκτήση πτυχίου, δηλαδή στο τέλος του πτυχίου σας λέει οικονομική επιστήμη, δεν έχει σημασία από ποια κατεύθυνση είσαι. Γι' αυτό άλλωστε και κατεύθυνση διαλέγεις στο τρίτο έτος και τη συνεχίζεις στο τέταρτο, γιατί πλέον, όπως θα σας εξηγήσω και μετά για το πρώτο και το δεύτερο έτος που έχεις τάποια μαθήματα τα οποία είναι υποχρεωτικά και βασίζονται σε εργαλία ανάλυσης και που θα χρησιμοποιήσεις στην σχολή, στο τρίτο και στο τέταρτο έτος πλέον έχεις κατασταλάξει, έχεις καταλάβει τι σου αρέσει και σε διευκολύνουν με το να σε αφήνουν να επιλέξεις μαθήματα που σου αρέσουν λίγο περισσότερο. Να σας εξηγήσω τώρα τι γίνεται στο πρώτο και στο δεύτερο έτος της σχολής σχετικά με τα μαθήματα. Το πρώτο και το δεύτερο έτος της σχολής είναι τα πιο σημαντικά έτη και έχουν και τα πιο σημαντικά μαθήματα γιατί στην ουσία διδάσκεστε τα εργαλία του οικονομολογού. Όπως θα δείτε σας παραθέτω τα μαθηματικά 1, 2, την οικονομική ανάλυση 1 και 2, τη στατιστική 1 και 2, το 1 και 2 αναφέρεται κυρίως στα εξάμινα στο πρώτο ή στο δεύτερο εξάμινα το οποίο διδάσκονται, τη μικροοικονομική θεωρία 1, τη μικροοικονομική θεωρία 1 και 2 επίσης και την οικονομετρία. Τώρα τι γίνεται σχετικά με αυτά τα μαθήματα. Λοιπόν τα μαθηματικά είναι όπως θα ακούτε, είναι τα μαθηματικά του ηλικίου σας ίσως έχουν κάποια πρόσμουξη μέσα με οικονομικά γιατί είναι μαθηματικά για οικονομολόγους, αλλά κατά βάση είναι τα μαθηματικά κατεύθυνσης του ηλικίου σας και μπαίνουν ως πρώτο μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών και πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι τα έχετε κατανοήσει πλήρως, ότι είστε άνετοι με το να τα χρησιμοποιήσετε, γιατί οτιδήποτε από μια απλή άσκηση μέχρι απόδειξη μιας οικονομικής θεωρίας χρησιμοποιούμε τα μαθηματικά. Τώρα οι στατιστικοί είναι λίγο πιο εξεδικευμένοι από τις στατιστικοί που κάνετε στο ηλικίο. Φεύγουμε λίγο από τις πιθανότητες και μια απλή δείγματοληψία του να βρείτε μια μεσή τιμή, ένα τυπικό σφάλμα και κυρίως κάνουμε έλεγχο επωθέσεων, δηλαδή ελέγχουμε τα δεδομένα που έχουμε για να μπορέσουμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα. Οικονομική ανάλυση ως βάση έχει το αόθ, αλλά σας βάζει σε έννοιες όπως επιχειρήσεις και καταναλωτές λίγο πιο εξεδικευμένες για να φτάσετε τελικά να διδαχτείτε μικρο ή μακρο, όπως λέμε εν συντομία τη μικροοικονομική και τη μακροοικονομική θεωρία. Καθώς τα δύο αυτά μαθήματα είναι το ευαγγέλιο της σχολής και είναι το σοβαρότερο εργαλείο ενός οικονομολόγου. Όλη η σχολή είναι βασισμένη και δομίται πάνω σε αυτά τα δύο μαθήματα. Η μικροοικονομική θεωρία είναι μια κλειστού τύπου οικονομία, είναι μια νέα έννοια που εισάγεται στη σχολή. Μιλάμε για οικονομικές δραστηριότητες μεταξύ εικογυριών, δηλαδή καταναλωτών συνουσιακοί επιχειρήσεων σε οποιοδήποτε κλάδο, δηλαδή είτε είναι μονοπόλιο είτε είναι τελείως ανταγωνισμός είτε είναι κάποια άλλη αγορά χρησιμοποιούμε τη μικρο και ώστε να δούμε τι συμβαίνει σε αυτό. Τώρα η μικροοικονομική θεωρία είναι μια ανοιχτού τύπου οικονομία, πάλι ένας νέος όρος που εισάγεται στην οικονομική επιστήμη. Μιλάμε τώρα για όρους όπως τα ισοζύγια, αποταμιεύσεις, επενδύσεις, κρατικές δαπάνες και οικονομικές σχέσεις μεταξύ χωρών. Και τέλος η οικονομετρία που είναι ένα καινούργιο μάθημα, είναι μια μείξη στατιστικής και μαθηματικών που είναι ένα εργαλό που το χρησιμοποιούμε ώστε τα δεδομένα που συλλέβουμε από τις οικονομικές θεωρίες να μπορέσουμε να τα ελέγξουμε και τελικά να τα απορρίψουμε ή όχι. Τελικά γιατί κάποιος να επιλέξει το τοίμα της οικονομικής επιστήμης. Το τοίμα της οικονομικής επιστήμης αρχικά είναι, έχει, σου δίνει όλο εκείνο το γνωσσικό επίπεδο για να πεις τελικά ότι είμαι οικονομολόγος. Δηλαδή από τη δομή των σπουδών μέχρι το πώς διδάσκονται αυτά τα μαθήματα και σε τι βάθος, τελικά στο τέλος μπορείς να πεις ότι είμαι γνώστης αυτού του αντικειμένου. Και επίσης οι καθηγητές είναι διδακτικό προσωπικό το οποίο είναι στον κλάδο πάρα πολλά χρόνια. Έχουν τον τρόπο για να σου μεταδώσουν και να σου εξηγήσουν κάθε τι που συμβαίνει στην οικονομία και στην οικονομική θεωρία. Και εκτός αυτού έχουν περάσει πολύ καιρό κάνοντας έρευνες πάνω σε αυτό το κλάδο που τελικά την αγάπη τους για αυτό το αντικείμενο στη μεταδίδου και καταλαβαίνεις τελικά γιατί σ' αρέσει και σένα αυτό το τμήμα. Για κάποιος όμως αυτό το τμήμα έχει ένα πάρα πολύ μεγάλο κατά. Το γεγονός ότι δεν βγαίνεις με συγκεκριμένο αντικείμενο, δηλαδή στην ουσία είσαι οικονομολόγος, ναι, αλλά δεν είσαι λογιστής, δεν μπορείς ας πούμε έμπρακτα να εφαρμόσεις αυτό που σπούδασες, να ασχολείσεις με τα λογιστικά, δεν είσαι μαθηματικός, να διδάξεις μαθηματικά για παράδειγμα ή να κάνεις κάτι άλλο. Παρ' όλα αυτό το βρίσκω όμως σαν υπέραφτο γιατί εφόσον έχεις όλη αυτή τη γνώση και το γνωστικό επίπεδο ως οικονομολόγος μπορείς να μεταπηδήσεις σε κάποιον άλλο κλάδο και να εργαστείς και σε κάποιον άλλο κλάδο. Για παράδειγμα ένας οικονομολόγος μπορεί πάρα πολύ εύκολα να εργαστεί και σε τράπεζα και ως λογιστής και στον τουριστικό τομέα και στα νουτιλεακά και σε επαγγέρματα της υγείας, γι' αυτό υπάρχει άλλωστε και όρους οικονομικά της υγείας και σχετικά σε κάποιες επιχειρήσεις με τρόφουμα και γενικότερα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επαγγελμάτων. Εγώ για παράδειγμα τελειώνοντας τη σχολή έκανα αίτηση για μετατυχιακό σε γιωπανικό πανεπιστήμιο για το μετατυχιακό της οργάνουσης και διοίκησης επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας που ναι μεν είναι οργάνουση και διοίκηση δηλαδή διοικητικού περιεχομένου μετατυχιακό αλλά έχει και στο πράγμα σπουδών τεχνολογία τροφίμων οπότε μου ανοίγεται και ένας διαφορετικός κλάδος. Αυτά από μένα, ελπίζω να σας βοήθησα. Αν χρειάζεστε κάποια, να σας ρωτήσουμε σε κάποια ρεωτησία μπορείτε να βρεθυνθείτε σε μας στα σχόλια. Τα ευχαριστούμε πάρα πολύ. Γεια σας. |