Διάλεξη 6 / Διάλεξη 6 / Διάλεξη 6

Διάλεξη 6: Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την ε...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Κυριαζόπουλος Κυριάκος (Επίκουρος Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Νομικής / Εκκλησιαστικό Δίκαιο Ι (Προπτυχιακό)
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=1d664f5e
Απομαγνητοφώνηση
Διάλεξη 6: Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ, για να δημιουργήσει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Σε αυτόν τον κεφάλαιο, ο κύριος ο Κατζουλίδας, πρόκειται να στρέψει την εμπόδιο του κυβερνήτη του ΕΚΤΑ. Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει και με την προοριτική αναγραφή του θρησκεύματος, υποστηρίζοντας η πλειοψηφία ότι όσοι δεν φανερώσουν τις σκεφτικές τους πεποιθείς, σε περίπτωση προοριτικής αναγραφής, είναι σαν να δέχονται, ότι σαν να φανερώνουν, είναι μία έμνηση φανέρωση, ότι δεν έχουν τις θρησκευτικές απόψεις της πλειοψηφίας. Και τώρα προχωράμε στη δεύτερη απόφαση, στο σχολιασμό της, την απόφαση 20 του 2001, του Αρίου Πάγου. Αυτή η απόφαση αφορά την καταδίκη της εκπροσώπου ενός μιας αστικής εταιρείας βουδιστών, διότι έθεσε αυτή η αστική εταιρεία, δηλαδή αυτός ο βουδιστικός οργανισμός, έθεσε σε λειτουργία, ευκτήριο, οίκο, στη θέση τραπέζι του Χολομόντα Χαλκιδικής. Κατά την, και εδώ είχαμε πλειοψηφία και μειοψηφία, κατά την πλειοψηφούσα γνώμη, η ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών επεπιθύσεων, ειδικότερη μορφή της οποίας αποτελεί άστηση λατρείας, υπόκειται στους περιορισμούς που επιβάλλονται από τη δημόσια τάξη και τα χριστά ήθη, καθώς και την απαγόρευση του προσιλητησμού. Εδώ θεωρώ ότι είναι λάθος αυτή η ερμηνεία, διότι η απαγόρευση του προσιλητησμού δεν αποτελεί περιορισμό της ελευθερίας εκδήλωσης, της ελευθερίας της λατρείας, αλλά περιορισμό της ελευθερίας διδασκαλίας θρησκείας, που και αυτή αποτελεί μερικότερο δικαίωμα της ελευθερίας εκδήλωσης θρησκείας. Αναφέρει στη συνέχεια τους νόμους της εποχής δικατορίας μεταξά, το 1363 του 38 και το 1692 του 39 και το εκτελεστικό διάταγμα του 39. Από αυτές τις διατάξεις προκύπτει ότι για την ανέγερση ή θέση σε λειτουργία ναού, για ναού οποιοδήποτε δόγμα του εθνητήριου οίκου, απαιτείται άδεια του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο όμως έχει την ευκαιρία να μην χωρίσει την άδεια, όταν κρίνει ότι η ανέγερση ή θέση σε λειτουργία ναού ή του εθνητήριου οίκου δεν εξυπηρετεί σε συγκεκριμένη περίπτωση πραγματική ανάγκη της συσκευτικής κοινότητας στην οποία συγκροτούν αυτοί που υποβάλλουν την έτσι. Ο Άριος Πάγος, η πλειοψηφία του ακολουθώντας την απόφαση Μανουσάκης, του Ευρωπαϊκού Δικαστήρου Ανθρωπινων Δικαιωμάτων, έκρινε ότι το σύστημα της προηγούμενης διοικητικής άδειας για την ανέγερση λειτουργίας ευκαιρίας οίκου στοχεύει στην προστασία της δημόσιας τάξης και είναι καταρχήν συμβατό με τη Συνταγμή της Ευρωπαϊκής Ανθρωπινων Δικαιωμάτων μόνο κατά το μέρος που το σύστημα της προηγούμενης άδειας περιορίζεται στον έλεγχο των προϋποθέσεων που τίθενται από τους περιορισμούς της ελευθερίας εκδήλωσης της θρησκείας, που στο Σύνταγμα είναι η γνωστή θρησκεία, στο Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση η μη προσβολή της δημόσιας τάξης ή των Χριστωνηθών και στο Σύνταγμα η μη άσκηση αθέμη του προσυλτισμού που είναι εσφαλμένο όπως είπαμε προηγουμένως, καθώς και στον έλεγχο των τυπικών προϋποθέσεων που απαιτούνται για τη χορήγηση της άδειας. Δεν έρχεται λοιπόν λέει η πλειοψηφία του Ρειουπαούγου, δεν έρχεται λοιπόν το σύστημα της προογούμενης διοικητικής άδειας σε αντίθεση με τη σκεφτική ελευθερία αν η άδεια έχει διαπιστροτικό απλώς χαρακτήρα και χορηγείται όταν συντρέχουν οι προοριγμένες προϋποθέσεις υποχρεωτικώς. Αν όμως δεν συντρέχουν, αν δηλαδή η θρησκεία δεν είναι γνωστή, η λατρεία προσβάλλει δημόσια τάξη στα ήθη ή ασκείται προσυλτισμός ή δεν εκπληρώνονται οι τυπικές προϋποθέσεις για τη χορήγησης άδειας ευθύρια οίκου, τότε μπορεί να εκδόσει η διοίκηση αντικειμή πράξη. Η μοιοψηφία του Ρειουπαγου έκρινε ότι το σύστημα της προογούμενης διοικητικής άδειας είναι αντίθετο προς την ελευθερία εκδήλωσης θρησκείας, διότι σύμφωνο είναι μόνο η πρόλεψη άδειας πολεοδομικής. Υπήρξε όμως ομόφωνη γνώμη της Ολομέλειας του Ρειουπαγου που εξέδωσε αυτή την απόφαση, ότι μία από τις προϋποθέσεις που προβλέπει το εκτελεστικό διάταγμα του 1939, δηλαδή η κρίση αν συνδρέχουν ουσιαστική λόγια τη χορήγηση της άδειας, αυτή η προϋπόθεση δεν συμβιβάζεται με την ελευθερία εκδήλωσης θρησκείας συγκεκριμένα που κατοχυρώνεται στο ΣΥΝΤΑΜΑ και την Ευρωπαϊκή Εφασία Αθροπήρων Δικαιωμάτων, διότι ξεπερνά τα όρια της δεσμευτικής αρμοδιότητας και ανάγεται σε διακριτική ευχέρεια της διοίκησης. Δηλαδή μέσω αυτής της προϋπόθεσης, της διαπίστωσης της πραγματικής ανάγκης, η διοίκηση μπορεί να χορηγεί ή να μην χορηγεί την άδεια κατά τον δοκούν, χωρίς δηλαδή να υποχρεούνται καταδέσεις με αρμοδιότητα να εκδώσει την άδεια αν συνδρέχουν οι τυπικά προβλεπόμενες προϋποθέσεις. Έτσι, εισάγεται για την άσχη ελευθείας λατρείας νέο σπεριορισμός, λέει ομοφόνος ο Άριος Πάγκος, μη περιεχόμενος στους σπεριορισμούς της ελευθείας λατρείας προβλέπονται τόσο από το Σύνταγμα όσο και από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπινών Δικαιωμάτων. Το ζήτημα της ίδρυσης Ισλαμικού Τεμένους αποτελεί ζήτημα της σκεφτικής ελευθερίας των Μουσουλμάνων στην περιοχή της Αττικής. Εκδόθηκε, ψηφίστηκε από την Βουλή ένας νόμος ο 3512 του 2006 που έχει τίτλο «Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών και άλλες διετάξεις». Το τέμενος αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσοπικού χαρακτήρα. Αυτό το νομικό πρόσωπο έχει την επωνυμία Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών. Εδρεύει στο Δήμο Αθηναίων. Εποπτεύεται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σκοπός του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών είναι η διοίκηση, διαχείριση και συντήρηση του ισλαμικού τεμένους που θα ανεγερθεί προκειμένου να καλύψει τις θρησκευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων της Αθηνικής. Το άρθρο 3 προβλέπει πώς θα γίνει η ανέγερση του τεμένους. Πώς θα γίνει από τη Διεύθυνση Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Σχεδίων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και Μεδαπάνες του Προγράμματος Δημοσιών Επενδύσεων σε έκταση που θα παραχωρηθεί από το δημόσιο. Σύμφωνα με τους όρους και τους περιορισμούς δόμισης που καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα. Το άρθρο 4 προβλέπει ότι η έκταση που θα παραχωρηθεί για την ανέγερση του τεμένους ανήκει κατά κυριότητα σε αυτόν που παραχωρεί τη χρήση, δηλαδή στο δημόσιο. Στην παράγραφο 2 προβλέπονται οι πόροι αυτού του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, που είναι τακτικοί και έκτακτοι. Τακτικοί είναι αυτοί που προέρχονται από επιχορηγήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη λειτουργία και συντήρηση του τεμένους. Έκτατοι είναι αυτοί που προέρχονται από επιχορηγήσεις, δωρεές κληρονομιές, κληροδοσίες και κάθε είδους ισφορές φυσικών νομικών προσώπων κλπ. Η Δικούσα Επιτροπή διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τριετή θετία, με δυνατότητα ανεώσεως της θετίας για μία ακόμη τριετία. Είναι έπτα μελής, αποτελείται από τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, που είναι ο Γενικός Διεθυντής Θρησκευμάτων και συμμετέχουν και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες και δύο εκπρόσωποι των Μουσουρμάνων με τους οραμπληρωτές τους που επιλέγονται από τον Υπουργό Επιτροπή και Θρησκευμάτων μεταξύ των προτινωμένων από δύο νομίμως συγκροτημένα και πλέον αντιπροσωπευτικά σωματεία Μουσουρμάνων της Αλτικής. Τα δύο σωματεία τα πλέον αντιπροσωπευτικά προτείνουν δύο εκπροσώπους με τους αναπληρωτές τους. Για το προσδιορισμό της αντιπροσωπευτικότητας των σωματείων λαμβάνται υπόψη ιδίως η αριχνητική υπεροχή των μελών, η γενικότερη απήχηση μεταξύ των διαβιούντων στην Αντική Μουσουρμάνων καθώς και ο συσχετισμός με τον αριθμό τους. Καθένα από τα δύο αυτα σωματεία προτείνει τέσσερις εκπροσώπους. Για να επιλέξει ο υπουργός Παιδιασκευμάτων για να διορίσει στη Δικούς Επιτροπή δύο εκπροσώπους με δύο αναπληρωτές τους μουσουρμάνους. Βέβαια υπάρχει ένα πρόβλημα παρά τα κριτήρια αντιπροσωπευτικότητας που θέτει το άνθρωπ 5 αυτού του νόμου και εκ των πραγμάτων ο υπουργός Παιδιασκευμάτων έχει ευραία περιθώρια συνεργασίας με κάποια σωματεία μουσουρμάνων επιλεκτικά. Επίστηθηται ένα ζήτημα σε σχέση με το συγκεκριμένο δόγμα στο οποίο ανήκουν τα σωματεία των μουσουρμάνων, διότι ως γνωστόν τα δύο κυρία δόγματα των μουσουρμάνων είναι οι Σουνίτες και οι Σίοιτες. Σαν λέμε για το χριστιανισμό καθολική και ορθόδοξη. Το Ισλάμ δεν είναι νείο. Και σε όλες τις χώρες θέστηκε πάνω το ένα ζήτημα, τις Ευρωπαϊκές, διότι δεν υπάρχει ένας αντιπροσωπευτικός οργανισμός που μπορεί να αντιπροσωπεύει τους μουσουρμάνους καθολικά, δηλαδή όλους. Το Διοικητικό Συμβούλιο διαχειρίζεται τα κονδύλια για τη λειτουργία και τη συντήρηση του τεμένους και τους έκτακτους πόρους και έχει τις αρμοδιώτες προλέπονται από τον νόμο αλλά και από τον κανονισμό λειτουργίας του. Προλέπονται δύο κανονισμοί. Ένας κανονισμός λειτουργίας του Ιδρυώμενου Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών και ένας κανονισμός λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου. Με το κανονισμό λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται η λειτουργία καθώς και ο τρόπος και ο χρόνος παραχώρησης της χρήσης του τεμένους στις κατηδύερμουσσουλμανικές κοινότητες που διαβιούν στην Αντική και την κανοποίηση λατρευτικών τους αναγκών. Στο τεμένο σε αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 6, τοποθετείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Εθνικευμάτων Μουσουρμάνων θρησκευτικός λειτουργός Ιμάμης μετά από εισηγή του Διοικητικού Συμβουλίου με θετία δύο ετών. Και πάλι το ίδιο ζήτημα αντίθεται. Υπό το δόγμα τους μουσουρμανικού, αφού είναι ένας. Σουνίτης, Σοιήτης δεν προβλέπει τη δυνατότητα διορισμού περισσότερων. Μουσουρμάνος θρησκευτικός λειτουργός, τοποθετείται. Εκδόθηκε η απόφαση 2.399 του 2014 του Συμβουλίου Επικρατίας, η οποία έκρινε νόμιμη την κρατική χρηματοδότηση για την ανέκριση του ισλαμικού τεμένου στην Αθήνα. Υπήρξε μια υπουργική απόφαση για την κρατική χρηματοδότηση της ανέγελσης. Έγινε μια έτηση ακυρώσεως του Μητροπολίτη Πειραιά και κάποιον άλλον. Υπήρξε παρέμβαση υπέρ της κατασκευής απλομουφτή κομμοτινής, Μέτσο Τζέμαλι. Η Ολομέρεια του Συμβουλίου της Επικρατίας, με αυτή την απόφαση 2.399 του 2014, έκρινε ως νόμιμη την χρηματοδότηση ανέγελσης του εμένους επί της Ιεράς Οδού στην περιοχή Βοτανικού του Δήμου Αθηνέων. Σε έκταση 17 στρεμάτων πρόκειται να κτιστεί του παλαιού συνεργείου αυτοκινήτων του πολεμικού ναυτικού στον Βοτανικό. Ως νωστόν η κατασκευή αποσκοπεί στην κάλυψη των σκεφτικών αναγκών των Μουσουρμάνων που μένουν στην Αττική και οι οποίοι ικανοποιούν σκεφτικές ονάγκες σε άτυπα τζαμιά, τα οποία υπάρχουν και λειτουργούν σε διάφορες πολυκατοικίες της Αττικής. Χωρίς να πληρούνται βεβαίως οι όροι της ασφάλειας και της υγιεινής, αλλά λειτουργούν με την ανοχή του κράτους. Η Ολομέλη της Πολυσυβουλιοπηκρατίας έκρινε κατά πλειοψηφίας συνταγματικούς και τον νόμο για την ίδρυνση του τζαμιού, του τεμένους ισλαμικού, 35-12-16, και την Υπουργική Απόφαση 2014-2011 για την κατάσκευή δίκης διαχείρισης και συντήρηση του ισλαμικού τεμένους. Αν και αυτό ήταν το κύριο αντικείμενο, η Υπουργική Απόφαση 2014-2011, για τη χρηματοδότηση των βάση φύσεως δαπανών κατασκευής του τεμένους. Έκρινε η Ολομέλη της Πολυσυβουλιοπηκρατίας ότι οι νομοθετικές διατάξεις προβλέπουν την κατασκευή και τη χρηματοδότηση του τεμένους, δεν παραβιάζουν τις αρχές ισότητας και της ελευθείας εκδίδουσης σκεφτικών πεποιθήσεων, αλλά εξασφαλίζουν στους ουμανούς αττικείς τη συνταγματικά προεδευμένη ελευθερία εκδίδουσης των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων, όπως αυτή προβλέπεται και από τις διεθνείς υποχρεώσεις και διεσμεύσεις της κόρας. Το Συμβούλιο της Επικρατίας παρέλειψε να αναφερθεί στην αιτιολογία του στον ουσιαστικό λόγο στον οποίο βάσισε την απόφαση του. Ο ουσιαστικός αυτός λόγος από άψι νομικής επιχειρηματολογίας είναι ότι η αρχή της ισότητας απαιτεί μερικές φορές από τα κράτη να αναλαμβάνουν ειδική δράση προκειμένου να ελατώσουν ή να εξαλείψουν τις προϋποθέσεις, οι οποίες προκαλούν ή συντελούν στη διαιώνηση των διακρίσεων που απαγορεύονται από το Διεθνές Σύμφωνο για τατομικά και πολιτικά δικαιώματα μεταξύ αυτών και της σχετικής ελευθερίας, όπως αναφέρει το Γενικό Σχόλιο της Επιτροπής του Συμφώνου για τατομικά και πολιτικά δικαιώματα στο άρθρο 26 για την ισότητα του νόμου. Αυτή η ειδική δράση μπορεί να περιλαμβάνει την παραχώρηση ορισμένης προνομιακής μεταχείρισης σε ειδικά θέματα σε σύγκριση με τον υπόλοιπο πληθυσμό για μια χρονική περίοδο σε ορισμένο τοίμα του πληθυσμού, το οποίο οι γενικές συνθήκες παρεμποδίζουν ή αποδυναμώνουν την απόλαυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η συγκεκριμένη όμως προνομιακή μεταχείριση αποτελεί περίπτωση νόμιμης διαφοροποίησης, δυνάμης του συμφώνου ή αλλιώς affirmative discrimination, καταφατική διάκριση, όσο χρονικό διάστημα απαιτείται για να διορθωθούν οι πραγματικές διακρίσεις discrimination, in fact. Δηλαδή είναι νόμιμη η διαφοροποίηση, το ότι και δεν αποτελεί διάκριση υπέρ των μουσουλμάνων, το ότι το ίδιο το κράτος ενδιαφέρθηκε, όχι οι μουσουλμάνοι δεν έκαναν καμία έτηση για να ιδρυθεί αυτό το τέμενος, το ίδιο το κράτος με νόμο αποφάσισε την τυπικό νόμο της Βουλής την είδη του τεμένους, το ίδιο το κράτος ανέλαβε να χρηματοδοτήσει την ανέγκη του τεμένους, ενώ αυτό δεν συνηθίζεται γενικώς, διότι τη χρηματοδότηση των χώρων λατρείας να λαμβάνουν τα ίδια τα θρησκεύματα. Φαίνεται εμπρός ότι αποτελεί διάκριση, αλλά δεν αποτελεί διάκριση αυτή η προνομιακή μεταχείριση, αλλά αποτελεί μια νόμη διαφοροποίηση προκειμένου να διορθωθούν οι πραγματικές διακρίσεις, δηλαδή το γεγονός ότι άλλα θρησκεύματα έχουν ναούς στην περιοχή της Αδικής, οι μουσουλμάνοι δεν έχουν και καλύπτουν τις σκεφτικές τους ανάγκες σε άτυπα τζαμιά με όλους τους κινδύνους οι οποίοι ελοχεύουν για την υγιεινή, την ασφάλεια, αλλά και την εθνική ασφάλεια της χώρας, διότι δεν είναι υπό ελέγχο αυτά τα άτυπα τζαμιά. Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.