: tasty music Γεια σας παιδάκια μου! Είμαι πάλι εδώ μαζί σας, Είμαι η Πόλη Νικολοπούλου για ένα καινούριο μάθημα μουσικής. Σήμερα, πριν ξεκινήσουμε, θέλω να ζητήσω τη βοήθεια από κάποιον μεγαλύτερο που έχετε κοντά σας, ένα μεγαλύτερο αδελβάκι σας, τη μαμά, τον μπαμπά ή όποιος είναι μαζί σας. Γιατί θέλω, μέχρι να εξηγήσω εγώ κάποια πρώτα πράγματα, να σας βοηθήσουν να φτιάξετε πεντάγραμμα. Είναι πολύ απλό, θα πάρετε ένα λευκό χαρτί ή και ένα τετράδιο που έχει ήδη γραμμές, και εσείς με ένα πιο χοντρό μαρκαδόρο ή στυλό, θα ζωγραφίσετε πέντε παράλληλες γραμμές μία φορά, δύο φορές, τρεις φορές. Και αν μπορείτε να φτιάξετε κι άλλο ένα και προλαβαίνετε, ακόμα καλύτερα θα τα χρειαστούμε σε λίγο. Ελάτε τώρα να δούμε και να θυμηθούμε τι είχαμε πει στο προηγούμενο μάθημα που είχαμε μιλήσει για τις νότες μας. Είχαμε πει ότι έχουν το πολύ ωραίο σπίτι τους, το σπίτι της μουσικής. Όπου για να ξεκλειδώσει αυτό το σπίτι και να μπουν μέσα είναι όλες οι νοτούλες μας και να κάτσουν στο σπιτάκι τους, στη θεσούλα τους, χρειαζόμαστε το καταπληκτικό κλειδί του soul που ξέρω πόσο πολύ σας αρέσει. Γι' αυτό και σήμερα θα σας μάθω να το φτιάχνετε μόνοι σας. Γι' αυτό και χρειαζόμαστε το πεντάγραμμα να το έχετε μπροστά σας. Ελπίζω να προλάβατε όλοι να ετοιμάσατε έστω το ένα από τα πεντάγραμμα που σας ζήτησα. Μας φτάνει για να ξεκινήσουμε. Πρέπει λοιπόν να μάθουμε να φτιάχνουμε ό,τι γράφουμε στο πεντάγραμμα με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή και απόλυτη ακρίβεια. Διαφορετικά, ούτε η πόρτα της μουσικής θα ξεκλειδώσει με το κλειδί μας για να μπουν μέσα οι νότες, ούτε οι νοτούλες θα είναι σωστές για να μπορούμε να τις διαβάσουμε. Ελάτε να σας δείξω τι εννοώ και εσείς σιγά σιγά να εξελίξετε την παρατηρητικότητά σας με αυτό τον τρόπο. Ελάτε εδώ λοιπόν να δούμε. Όπως βλέπετε, εδώ σας έχω ζωγραφίσει ένα πεντάγραμμο. Και όπως είπαμε και στο προηγούμενο μάθημα, αποτελείται από πέντε γραμμές, που τους είπαμε ορόφους, για να διευκολυνθούμε. Η πρώτη γραμμή είναι η κάτω κάτω, όπως θα ήταν και ο πρώτος όροφος μιας πολυκατοικίας. Η δεύτερη γραμμή, η τρίτη, η τέταρτη και η πέμπτη. Και ανάμεσά τους τα τέσσερα κενά που τα είπαμε, είμαι σίγουρη ότι το θυμάστε. Διαστήματα, μπράβο! Το πρώτο διάστημα, το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο. Τώρα λοιπόν πάμε βήμα-βήμα, με πολύ εύκολο τρόπο, να μάθετε κι εσείς να φτιάχνετε εξαιρετικά, με απόλυτη ακριβία το κλειδί του σόλ. Τι κάνουμε, μετράμε τις γραμμές πρώτα-πρώτα, η πρώτη γραμμή, η δεύτερη γραμμή. Εδώ δεν είπαμε ότι είναι η κλειδαρότρυπα, θυμάστε, στη δεύτερη γραμμή που γράφουμε και τον κύριο σόλ. Εδώ λοιπόν βάζουμε με τη μύτη του μολυβιού μας μία τελίτσα, ακριβώς πάνω στη δεύτερη γραμμή. Σας είπα πάνω στη δεύτερη γραμμή. Και όπως σας είπα πρέπει να είστε πολύ παρατηρητικοί, γιατί δεν είναι καθόλου σωστό να βάλετε την τελίτσα σας πάνω από τη δεύτερη γραμμή. Αυτό είναι λάθος, εκεί δεν έχει κλειδαρότρυπα. Ούτε λίγο πιο κάτω από τη δεύτερη γραμμή, ούτε εκεί έχει κλειδαρότρυπα. Δεν θα ξεκλειδώσει η πόρτα, το κλειδί μας θα είναι στραβό, δεν θα είναι το σωστό. Για να δούμε λοιπόν, προσέξτε και βάλετε όλη την τελίτσα σας στη δεύτερη γραμμή. Έτοιμοι? Αυτό, το πρώτο βήμα που θα σας δείξω τώρα, είναι το πιο δύσκολο. Θα δείτε ότι δεν είναι τόσο δύσκολο, απλώς θα καταλάβετε με αυτό που σας λέω ότι τα υπόλοιπα είναι πολύ απλούστερα. Για να δω λοιπόν, βάζω τη μύτη του μολυβιού μου πάνω στην κλειδαρότρυπα, στην τελίτσα μου, και προχωρώ προς την άκρη, προς την κοντινότερη άκρη του πεντάγραμμου για λίγο, με το μολυβάκι μου. Στρίβω στρογγυλά στρογγυλά και φτάνω ακριβώς στη δεύτερη γραμμή. Μη μου την περάσετε, θέλω απλώς να τη χαϊδέψετε. Στρογγυλά στρογγυλά συνεχίζω και κατεβαίνω ακριβώς και χαϊδεύω την πρώτη γραμμή. Βλέπετε, φτιάξαμε ένα σχήμα που μοιάζει με ένα ενέα. Όμως αυτό το ενέα, για να δείξω και το λάθος, δεν είναι ούτε έτσι. Δεν περνάει από πάνω, δεν είναι ούτε έτσι, πιο χαμηλά στο περίπου. Όχι, ξεκινάει από τη δεύτερη γραμμή, χαϊδεύει την τρίτη γραμμή και γυρίζοντας χαϊδεύει και την πρώτη γραμμή. Για να δείξουμε και το λάθος τώρα. Αν βάλω την κλειδαρότρυπα μου ακριβώς στη δεύτερη γραμμή και πάω και ξεφύγω λίγο πιο ψηλά από την τρίτη. Και ξεφύγω και πιο κάτω από την πρώτη. Αυτό δεν είναι κλειδί του σόλ που θα ξεκλειδώσει την πόρτα. Αυτό είναι ένα διακοσμητικό να το έχουμε, δεν είναι σωστό, δεν ξεκλειδώνει και ούτε και αυτό είναι σωστό. Να πάμε λίγο πιο κάτω ή λίγο πιο μέσα. Όχι, ούτε αυτό θα μας ξεκλειδώσει το πεντάγραμμο. Πρέπει να χαϊδέψουμε με το μολύβι μας την τρίτη γραμμή όπως ανεβαίνουμε και την πρώτη γραμμή όπως κατεβαίνουμε. Και αυτό ήταν το δύσκολο, παιδιά. Το φτιάξατε, το καταφέρατε. Είμαι σίγουρη, με λίγη παρατηρητικότητα είναι τέλειο. Από εδώ και πέρα τα πράγματα γίνονται εύκολα. Βάζω πάλι τη μύτη του μολυβιού μου εδώ που σταμάτησα. Και στρογγυλά, στρογγυλά, στρογγυλά, στρογγυλά ανεβαίνω λίγο λουξά και βγαίνω επάνω στην ταράτσα της πολυκατοικίας μου. Και φτιάχνω ένα σχήμα που είναι ένα έξισα σαλιγκαράκι λίγο. Το βλέπετε? Για φτιάξτε το κι εσείς μια στιγμή. Μια πολύ ωραία λοξιγραμμούλα θα φτιάξετε προς τα έξω. Πολύ ωραία! Εδώ ανέβηκε το κλειδί μας να πάρει λίγο αέρα. Όμως εκεί που ανέβηκε και βγήκε να πάρει τον αέρα του, πιάνει μία δυνατή καταιγίδα. Και γρήγορα, γρήγορα, γρήγορα, ευτυχώς και το έχει μαζί του, τσουπ φοράει ένα σκουφάκι στο κεφάλι του. Για φορέστε το κι στο δικό σας το κλειδάκι, μην μας κρυώσει. Έτοιμο! Μπράβο παιδιά! Και τώρα για να προλάβει, μην γίνει μούσκεμα, μπαίνει στο ασανσέρ και φρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ Κάθε φορά που δεν θα θυμάστε πώς γίνεται, θα ανατρέχετε σε αυτό το χαρτάκι που θα φτιάξουμε σήμερα, και έτσι θα ξέρετε πώς γίνεται το κλειδί του σωλ. Πολύ ωραία, εγώ θα τα σβήσω λίγο αυτά εδώ με προσοχή, για να μην χαλάσω το πενταγραμμό μου και να σας δείξω το κλειδί του σωλ πάλι. Για πάμε παιδάκια μου. Το πρώτο μας βήμα είναι η τελίτσα μας. Πολύ ωραία, το έχετε βάλει όλη την κλειδαρότρυπα. Η δεύτερη γραμμή. Προσέξτε, πολλά παιδάκια κάνουν λάθος και πάνε στη μέση του πενταγραμμού και το βάζουν την κλειδαρότρυπα στην τρίτη γραμμή. Δεν είναι σωστό αυτό. Στη δεύτερη γραμμή μετράμε. Πρώτη, δεύτερη. Στρογγυλά, στρογγυλά, στρογγυλά κάνω το εννιά μου που χαϊδεύει την τρίτη και την πρώτη γραμμή. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Το δεύτερο βήμα είναι ότι στρογγυλά, στρογγυλά, στρογγυλά φτιάχνω το εννιά μου και συνεχίζω και φτιάχνω το έξι μου. Πολύ ωραία, το φτιάξατε όλοι. Ωραία, συνεχίζουμε. Βάζω την κλειδαρότρυπα, φτιάχνω το εννιάρι, φτιάχνω το έξι, φοράω το σκουφάκι στο κλειδί μου. Και μετά, πολύ απλά, η τσουλήθρα μου και έτοιμο το κλειδί του σολ, περνώντας από την κλειδαρότρυπα. Όταν θα τελειώσουμε το μάθημα και θα έχετε όρεξη, θέλω να φτιάξετε αρκετές φορές το κλειδί του σολ ολοκληρωμένο, βλέποντας ένα ένα τα βήματα και να εξασκηθείτε και να το θυμάστε για πάντα. Τώρα θα προχωρήσουμε και θα σας δείξω, αφού καθαρίσω τον πίνακα, πώς φτιάχνουμε τις νότες στις γραμμές και στα διαστήματα. Και με ένα πολύ ωραίο τραγουδάκι θα τις μάθουμε να τις λέμε όλοι καλά. Δώστε με ένα λεπτάκι να σκουπήσω τον πίνακα. Έτοιμος λοιπόν ο πίνακας μας καθαρίστηκε και έχει τώρα δύο πεντάγραμμα. Για να μάθουμε πιο εύκολα τις νότες, θα τις χωρίσουμε σε δύο κατηγορίες. Σε εκείνες που γράφουμε στις γραμμές και σε εκείνες που γράφουμε στα διαστήματα. Όπως έχουμε πέντε γραμμές στο πεντάγραμμο, θα έχουμε και πέντε διαφορετικές νότες που γράφονται στις γραμμές. Και όπως έχουμε τέσσερα διαστήματα, θα έχουμε τέσσερις νότες που γράφονται στα διαστήματα. Για να γράψω λοιπόν τις νότες στις γραμμές, φτιάχνω το κλίδι του Sol. Αλλιώς, ό,τι και να μπει στο πεντάγραμμο δεν έχει κανένα νόημα. Την κλειδαρώ τρυπά μου, στρογγυλά στρογγυλά ανεβαίνω στην τρίτη γραμμή, κατεβαίνω στην πρώτη φτιάχνω το ενιάρι μου, βγαίνω ψηλά στην ταράτσα με το έξι μου, φοράω σκουφάκι και φρουπ ξεκλείδωσα. Μπορούν τώρα οι νότες μου να μπουν μέσα. Για να δούμε τώρα. Και εδώ παιδιά πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί και πολύ ακριβείς σε αυτά που φτιάχνετε. Οι νότες στις γραμμές είναι αυτές οι νοτούλες που κυκλώνουν μία γραμμούλα. Έτσι μπορούμε να το πούμε. Νάτη λοιπόν η πρώτη νότα που γράφεται στην πρώτη γραμμή, κυκλώνει την πρώτη γραμμούλα. Η νότα που γράφεται στη δεύτερη γραμμή, κυκλώνει τη δεύτερη γραμμούλα. Στην τρίτη γραμμή, κυκλώνει την τρίτη γραμμούλα. Στην τέταρτη γραμμή, την τέταρτη γραμμούλα. Και στην πέμπτη γραμμή, την πέμπτη γραμμούλα. Προσέξτε, θέλω να τις κυκλώνει με τέτοιο τρόπο που να είναι περίπου όσο μπορούμε. Μισή νοτούλα από πάνω από τη γραμμούλα και μισή νοτούλα από κάτω. Να είναι συμμετρικά φτιαγμένες σε σχέση με τη γραμμούλα. Πολύ ωραία. Για να τις ονομάσουμε τώρα αυτές τις νότες. Οι νότες λοιπόν που γράφονται στις γραμμές είναι οι εξής. Μι, σολ, σι, ρε και φα. Αυτές τις νότες θέλω να τις λέτε σαν το όνομά σας. Ποιες είναι οι νότες στις γραμμές? Μι, σολ, σι, ρε, φα κυρία Πόλη. Μπράβο παιδάκια μου. Πάρα πολύ ωραία. Θα κάνουμε εξάσκηση σε λίγο και θα τις μάθετε. Για να φτιάξουμε τώρα και τις νότες που γράφουμε στα διαστήματα, στα κενά μας. Οι οποίες είναι λιγότερες είναι τέσσερις. Ξαναφτιάχνω το κλειδί του σολ. Βάζω την κλειδαρότρυπά μου. Φτιάχνω στρογγυλά στρογγυλά το ενιάρι μου. Ωπ! Μου ξέφυγε. Βγήκα πιο πάνω. Βλέπετε έτσι δεν θα ξεκλειδώσει η κλειδαρότρυπά μου. Διορθώνω λοιπόν. Στρογγυλά στρογγυλά πάω στην πρώτη γραμμή. Στρογγυλά στρογγυλά στρογγυλά βγαίνω στην ταράτσα φοράω σκουφάκι. Και φρρρρπ περνάω από την κλειδαρότρυπα. Ξεκλειδώνω την πόρτα. Και έτσι οι νότες μπορούν να μπούν στο πεντάγραμμο. Πώς φτιάχνουμε τώρα τις νότες στα διαστήματα. Οι νότες στα διαστήματα είναι και αυτές στρογγυλές. Και θέλουμε να ακουμπάει το κεφαλάκι του στη μία γραμμή και η κυλίτσα του στην άλλη γραμμή. Ορίστε. Βλέπετε. Δεν πρέπει να ξεφεύγει πάνω από τη γραμμή. Γιατί έτσι δεν θα καταλαβαίνουμε αν είναι νότα σε διάστημα ή αν έχει κυκλώσει μία γραμμούλα. Πρέπει να είναι ακριβώς ανάμεσα. Ακριβώς ανάμεσα. Να είναι δύο ωραία μαξιλαράκια οι γραμμές. Στο δεύτερο διάστημα λοιπόν, στο τρίτο και στο τέταρτο. Βλέπετε. Να κάνω και μία που θα είναι λάθος. Να δείτε πώς μπορεί να σας ξεφύγει. Δεν θα αντιλάβετε υπόψη σας. Τη φτιάχνω εδώ. Να, στο τρίτο διάστημα ας πούμε. Όχι. Αυτή δεν καταλαβαίνω τι είναι αυτό το πράγμα. Είναι σε γραμμή, είναι σε διάστημα. Πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί και πάρα πολύ παρατηρητικοί. Βάζω χ εδώ. Λάθος. Δεν είναι σωστή. Μην μου μπερδευτείτε. Και για να ονομάσω και τις νότα στα διάστηματα. Είναι η φα στο πρώτο διάστημα, η λα στο δεύτερο διάστημα, η ντο στο τρίτο διάστημα και η μη στο τέταρτο διάστημα. Πολύ ωραία. Άρα οι νότες στις γραμμές είναι το μη, σολ, σι, ρε, φα και στα διάστηματα το φα, λα, ντο, μη. Ελάτε να τις πούμε μαζί νότες στις γραμμές. Πάμε παιδάκια. Μη, σολ, σι, ρε, φα. Άλλη μια φορά. Μη, σολ, σι, ρε, φα και στα διάστηματα φα, λα, ντο, μη. Άλλη μια φορά. Φα, λα, ντο, μη. Ονοματεπώνυμο λοιπόν. Όνομα, νότες γραμμές. Μη, σολ, σι, ρε, φα. Επώνυμο, φαλαντομή. Είναι λοιπόν ο κύριος μη, σολ, σι, ρε, φα, φαλαντομής. Αυτό είναι το ονοματεπώνυμό του. Και να σας δείξω και ένα κόλπο που όλοι έχετε από αυτό. Και θα μπορείτε με αυτόν τον τρόπο να κουβαλάτε μαζί σας ένα πεντάγραμο και δεν το ξέρετε ότι το έχετε. Για να δούμε όλοι το υπαλάμη μας, το χεράκι μας. Θέλω ότι γυρίσετε την παλάμη σας και να την κοιτάτε εσείς. Μη τη γυρίσετε έτσι, να τη βλέπουμε εμείς έτσι, να την κοιτάτε εσείς. Πόσα δάχτυλα έχουμε, αυτό το ξέρετε όλοι. Έχουμε πέντε δάχτυλα, το πρώτο, το δεύτερο, το τρίτο, το τέταρτο, το πέμπτο. Με το μαγικό μας ραβί θα ονομάσουμε αυτά τα πέντε μας δάχτυλα πεντάγραμο. Και ανάμεσα θα έχουμε τα τέσσερα διαστήματα, το πρώτο, το δεύτερο, το τρίτο, το τέταρτο. Για να δούμε τώρα, μη, σολ, σι, ρε, φα, φα, λα, ντο, μη. Είδατε ότι όλοι κουβαλάτε μαζί σας ένα πεντάγραμο, το οποίο πάρα πολύ θα σας βοηθήσει για να μάθετε και να κάνετε εξάσκηση στις νότες. Για να δούμε τώρα λοιπόν. Θα τα αφήσουμε τώρα όλα αυτά και θα πάμε να κάνουμε ένα τραγουδάκι. Γιατί δεν γίνεται μουσική χωρίς να διασκεδάσουμε λιγάκι. Αλλά τι τραγουδάκι. Αυτό το τραγουδάκι το έγραψα ειδικά για εσάς και είναι για να μάθετε τις νότες στις γραμμές και στα διαστήματα. Για ακούστε το μια φορά να σας το πω και θέλω να μου πείτε αν σας αρέσει. Πάμε να το ακούσουμε μια φορά. [♪ Μουσική Μουσική Στ' ο πέντα γράμμος αν πω με χαρά θα τραγουδώ νότες βάζω στη σειρά Μι, Σολ, Σι, Ρε, Φα. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, κατέβαίνω άμα θέλω και ξανά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, κατέβαίνω άμα θέλω και ξανά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, κατέβαίνω άμα θέλω και ξανά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, κατέβαίνω άμα θέλω και ξανά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανεβαίνω ένα-ένα τα σκαλιά. Πιστεύω ότι όταν βάλουμε στα λόγια τη μουσική είναι ο μόνος τρόπος για να αντιμάθουμε και να μην τα ξεχάσουμε ποτέ. Τώρα λοιπόν θα κάνουμε λίγο μάθημα να μάθουμε το τραγουδάκι όλοι και πάντα θα θυμάστε το μη σ' όλ' σύρεφα, φα λαντομή. Είστε έτοιμοι? Ξεκινάμε με την πρώτη στροφή. Στο πενταγραμμό σαν πω, με χαρά θα τραγουδώ, νότες βάζω στη σειρά μη σ' όλ' σύρεφα. Πολύ ωραία! Πάμε τώρα στο ρεφρέν, τα λέω πιο αργά για να μπορέσετε να με ακολουθήσετε. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, ανέβαινω ένα ένα τα σκάλια. Μη σ' όλ' σύρεφα, μη σ' όλ' σύρεφα, κατεβαίνω άμα θέλω και ξανά. Πάρα πολύ ωραία παιδάκια! Προχωρώ στην τρίτη στροφή. Θα το κάνουμε έτσι αργά μια φορά και μετά θα το πούμε ολόκληρο μαζί. Πάμε λοιπόν την τρίτη στροφούλα. Έτοιμοι και... Στο πενταγραμμό σαν πω και πατήσω στο κενό θα ακούσω τη φωνή φα λαντομή. Έτοιμοι τώρα ρεφρέντ! Φα λαντομή, φα λαντομή, στο διάστημα πάτο ελά και εσύ. Φα λαντομή, φα λαντομή, μουσική φανταστική διαστημική. Καταλάβατε πώς πάει το τραγουδάκι μας. Είστε έτοιμοι να το πούμε μια φορά ολόκληρο όλοι μαζί. Λίγο πιο αργά θα το κρατήσω για να με ακολουθήσετε κι εσείς γιατί θέλω να το μάθετε και να χαρείτε. Πάμε παιδάκια μου! Και στο πενταγραμμό σαν πό με χαρά θα τραγουδώ νότες βάζω στη σειρά μη σολ σι ρε φα. Ρεφρέντ! Μη σολ σι ρε φα, μη σολ σι ρε φα, ανεβαίνω ένα ένα τα σκαλιά. Μη σολ σι ρε φα, μη σολ σι ρε φα, κατεβαίνω άμα θέλω και ξανά. Μη σολ σι ρε φα, μη σολ σι ρε φα, ανεβαίνω ένα ένα τα σκαλιά. Μη σολ σι ρε φα, μη σολ σι ρε φα, κατεβαίνω άμα θέλω και ξανά. Στο πενταγραμμό σαν πό και πατήσω στο κενό θα ακούσω τη φωνή φα λαν το μη, φα λαν το μη, φα λαν το μη. Στο διαστήμα πάτω ελάγεσαι φα λαν το μη, φα λαν το μη, μουσική φανταστική διαστήμη και ξανά. Φα λαν το μη, φα λαν το μη, στο διαστήμα πάτω ελάγεσαι φα λαν το μη, φα λαν το μη, μουσική φανταστική διαστήμη και ξανά. Ελπίζω όλοι να μπορέσετε έτσι να μάθετε τις νότες στις γραμμές και στα διαστήματα, να μην τις ξεχάσετε ποτέ. Γεια σας για σήμερα, εύχομαι να έχετε μια υπέροχη ημέρα. |