: Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι. Θέλω να αρχίζω, αφού σας καθοδορίσω και πάλι, λέγοντας ότι θα ήμουν ευτυχής αν η σημερινή αποθέτηση, την οποία έρχονται τη μήνα με έρχεται τα λέξη, κύριε Πρόεδρε και Διογραμματές του Συνελίου, αν μπορούσε να αποτελέσει, όχι πάλι μια σειραφή λόγων που οι πολιτικές συγκεσίες συνηθίζουν να κάνουν, αλλά να αποτελέσει αρχή για να κάνουμε πράγματα. Να κάνουμε πράγματα που πια είναι όρημα, γνωρίζοντας ότι δεν ξεκινάμε από το μηδέν. Είναι και ένα άλλο λάθος που συνηθίζουν οι πολιτικοί και άλλοι πριν από μας έχουν κάνει πράγματα, μπορεί να μην γίναν όπως θα θέλαμε ή όπως θα θέλαγαν και οι ίδιοι να γίνουν, αλλά εν βάση περίπτωση ξεκινώντας από αυτό που έχει γίνει να εκτιναχτούμε προς το μέλλον. Νομίζω ότι είναι η ώρα, είναι η ευκαιρία, να προχωρήσουμε με αυτόν τον τρόπο. Η παρουσία του Γενικού Γραμματέρα του Υπ. Διοικητικής Πεταρρίας της Ευπρύνη μου δίνει την ευκαιρία και την αφορμή να πω ότι ό,τι θα γίνει στην υγεία μπορεί να είναι αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας, των ιδεών και των αναγκών μουνοκύμπους στο χώρο της υγείας, αλλά υποχρεωτικά για να πετύχει θα πρέπει και θα είναι γιατί αυτή είναι η πολιτική βουλήση της κυβέρνησης, να είναι υπό την ομπρέλα της Γενικής Διακυβέρνησης και μάλιστα σας ενημερώνω υπό την ομπρέλα και την κάρυψη του ίδιου του πρωθυπουργού. Αυτή είναι η μεγάλη σημασία που δίνεται στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ελπίζουμε αυτό να έχει και αποτέλεσμα. Βεβαίως είπα και γι'αυτό το γεγονισμό μου που θέλω να το εμπαραλάβω αρχίζοντας. Ηλεκτρονική Υγεία. Επιτέρματα στην ηλεκτρονική Υγεία χωρίς αναβάθμιση και σταθεροποίηση του δημόσου συστήματος υγείας δεν μπορούν να εμπάσουν. Αν δεν υπάρχει το σύστημα, αν δεν υπάρχουν οι άνθρωποι που θα τα χειρίζονται, που θα έχουν τον χρόνο, την γνώση, την ευκαιρία, δεν μπορεί να υπάρχει τίποτα. Και επίσης τίποτα δεν μπορεί να υπάρξει σαν πετυχημένο εάν δεν υπάρξει και η μεταρρύθμιση στο σύστημα πρωτοβάθμια στον δίδαση υγείας η ηλεκτρονικός φάγητος υγείας δεν αρχίσει να ελλοποιείται από αυτό το πυρήνα άσκησης πολιτικής υγείας. Με ιδιαίτερη χαρά, δημόσεις καταστορίζω. Είναι αυτό που έχουμε σήμερα εδώ μια κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Υγείας, της ASIL, την οποία ευχαριστώ. Θα μου επιτρέψουν όμως να ευχαριστήσω και ιδιαίτερα τους συνεργάτες μου στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας οι οποίοι έδωσαν πολύθυμο χρόνο παραπάνω από αυτό που θα ήταν αναμενόμενο αλλά φυσικά έτσι μπορεί να γίνει, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς και ονομαστικά τον κ. Στεφανόπουλο και τον κ. Φωτεινό για αυτά που έκαναν για να ετοιμαστεί αυτή η διαδικασία για αυτό το συνέδριο το οποίο έχει αστόχο να φέρει κοντά στους εμπλεκόμενους στο χώρο της ηλεκτρονικής υγείας στην χώρα μας και να αποτελέσει μια βάση διαβούλευσης των τάσεων και των οχτών πολιτικών εφαρμογών και υπηρεσιών στον τομέα της δημόσιας υγείας η οποία αγκαλιάζει όλους τους φορείς, δημόσιο και ιδιωτικού χαρακτήρα, τους επιστημονικούς οργανισμούς και τους επαγγελματίες τόσο στον χώρο της υγείας όσο και στον χώρο της ιατρικής πληροφορικής. Γνωρίσουμε όλοι τη σημασία και τα ταποδοτικά εφέλη από τη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων τόσο σε επίπεδο εφαρμογής ιατρικής πληροφορικής όσο και σε επίπεδο αποτελεσματικότερης διαχείρισης των ανθρώπινων και ηλικοτεχνικών χώρων των συστημάτων φροντίδας υγείας έχουμε καταλάβει όμως και τη δυσκολία των εμπλεκόμενων. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν επενδυθεί αρκετά μεγάλα ποσά στον τομέα του πληροφοριακών συστημάτων και επαρμογών ηλεκτρονικής υγείας όμως όπως διαπιστώνουμε στο μικρό αυτό χρονικό διάστημα εμπειρίας για η κυβέρνησή μας οι προσπάθειες αυτές στην πληροδοσύντά τους δεν έφεραν τα ειλικρινικά αποτελέσματα. Βέβαια για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που οι πειραματισμοί στην ηλεκτρονική υγεία οι επερβήσεις και οι προσπάθειες ανάπτυξης δεν είχαν το αποτέλεσμα που αναμενόταν ούτε μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είμαστε μια από τις χώρες με τις μεγαλύτερες λαπάνες στον τομέα του πληροφοριακών συστημάτων. Ωστόσο για να ξεκινήσουμε σωστά νομίζω ότι μεριές αυτοίς οι επιζημάνσεις είναι απαραίτητες. Πρώτον πολλά μεγαλόπνοα κατά τάλλα έργα αντιμετωπίστηκαν αποσπασματικά από κάποιο ανακοπευόμενο χωρέα του Υπουργείου χωρίς διαβούλευση και δημιουργική εμπλοχή άλλων υπηρεσιών του Υπουργείου. Ανατέθηκαν σε αναδόχος αμφίχοδης σχεδιαστικής και επιστημονικής επάγκειας χωρίς προϋπερρυσία στον χώρο της εκτρονικής υγείας. Δεν εντάχτηκαν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο εφαρμογών αλλά αντιμετωπίστηκαν ως απλά παραδοτέα, το είπε και ο προηγούμενος ο Μιλών. Η όποια θεστική τους αξία δεν επικενωνήθηκε για να αξιοποιηθεί όπως έπρεπε. Δεν υποστηρίθηκαν από ένα ενιαίο πλαίσιο προδιαγραφών συντήρησης και υποστήριξης. Υγνωρίζετε, καταλαβαίνετε. Και τελικά πολλά από αυτά απαξιώθηκαν και σταμάτησαν να αντιτούχουν. Άλλα έκαν, όπως τα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστημάτια των νοσοκομείων του τρίπτου πληροφορικήν δεσίου στήριξης, δεν είχαν την αναμενόμενη επιτυχία λόγω πεκίνων στρεβλώσεων τοπικών και οικονομικών συμφερόντων που είσαν εναντίον. Στρεβλώσεων οι οποίες είχαν τους αποτέλεσμα ανάδοχοι, οι οποίοι ολοκληρώναν το έργο τους σε ένα νοσοκομείο μιας περιφέρειας να μην καταφέρουν να ολοκληρώσουν το έργο τους σε άλλο νοσοκομείο της ίδιας περιφέρειας. Από τότε και μέχρι σήμερα, τα περισσότερα νοσοκομεία όμως κάλυψαν μέσω διαγωνισμών τις ανάγκες τους εγκαθιστώντας πληροφοριακά συστημάτια. Αυτό όμως έγινε χωρίς έναν κεντρικό σχεδιασμό σε επίπεδο προδιαγραφών και χωρίς πρωτίστως να έχουν καλυφθεί σημαντικά προκατρακτικά και σε περίοδες τυχείας σχεδίασης, όπως κοινά μητρώα, κοινές κωδικοποιήσεις, κοινά πρότυμμα αυθακού γης, κοινά λειτουργικά πληρωτικά χαρακτηριστικά, υποδομές μηχανισμών διαλειτουργικότητας, καθώς και χωρίς κοινά πλαίσια κατονισμού και προδιαγραφής συμβολεών συντήρησης. Στυχία τα οποία υπάρχει ο κίνδυνος, αν δεν προσέξουμε, να εγκλειοδήσουν το Υπουργείο σε μονοπολιακές κρατικές και σε υψηλές και μη ανταποδοτικές χρεώσεις υποστήριξης. Η υποστήριξη των πολυπόθετων υπηρεσιών ηλεκτρονικού φακέλου υγείας του πολίτη, αντί να σχεριαστεί με γνώμα να το όφελος του πολίτη και ως ένα υποστηρικτικό εργαλείο του γιατρού της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, καλύπτοντας το 65-75% του μέσους συνόλου της υποδιαχείρισης ιατρικής πληροφορίας, ενσωματώθηκε σε πρώτο χρόνο σαν συστήματα δευτεροβάθμιας, νοσοκομιακής φροντίδας, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει και η μοίρα αντίστοιχων εφαρμογών και άλλων ευρωπαϊκών χωρών και να γνωρίσει την υμερική υωλική αποξύωση από το ίδιο εργασιακά πειρεσμένο για τον μονοσυλλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων. Άρα η μεταρρίθμηση στην πρωτοβάθμια φροντίδα και η ισαγωγή της πληροφορικής αυτής είναι λύση για να αρχίσουμε από την αρχή την προσπάθεια. Τις δημόσιας δομές του Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τα σημερινά παιδί, αντί να υποστηριχθούν από αντίστοιχα λογκυρωμένα πληροφοριακά συστήματα σε όλες οι παθμίδες της υπερεσίας τους, εγκαταλήφθηκαν πλήρως απομηχανογραφημένα, ενώ θα μπορούσαν να υποστηριχθούν από τα πληροφοριακά συστήματα γυντωνικών νοσοκομείων αναφοράς. Αντί λοιπόν για τη δημιουργία εξωσπρεφών πληροφοριακών συστημάτων, με την υποστηρήση μηχανισμών αλληλεπίδρασης και διαλειτουργικότητας, ακόμα και επιτυχημένες αναπτυξιακές δράσεις, κατέληξαν να λειτουργούν με την πορφή αποκομμένων πληροφοριακών νησίδων, των οποίων τα πρωτογενή ή δευτερογενή παράγωνα δεδομένα αποτελούν υπεραξέατων φορέων υποδοχής τους, αλλά όχι πραγματικά όφελος για τον πολίτη ή τη δημόσια υγεία και το υπηλείο του. Τέλος, ακόμα και τα πιο επιτυχημένα πληροφοριακά συστήματα που σχεδιάστηκαν και αναπλήθηκαν μέσα στη δύνη της κρίσης, το σύστημα της ηλεκτρονικής καταογράφησης της ιδίδα με τη μοναδικότητα της δύσης 99% μάλλον είναι παγκόσμια πρωτοτυπία και το σύστημα ηλεκτρονικών λαμπανών του ΕΟΠΙ, το σύστημα επιχειρηματικής εμπειίας του Υπουργείου Υγείας, το περίφημο PI ξεκίνησαν, προχώρησαν, όμως την πορεία ενεργοποίησαν τα στενιακά δραγκαστικά πολλών επαγγελματικών κλάδων και μάλιστα τις περισσότερες φορές ομολογώ βάσιμα αφού δεν στηρίχθηκαν σε διαδικασίες αριχτής διαβούλεσης και δεν βασίστηκαν σε διεθνείς κρατικές συνεισθώντας το αποτέλεσμα μιας επικοδομητικής και παραγωγικής διαδικασίας μεταξύ των εμπρεκόμενων φορέων. Όλα αυτά είναι σε πορεία, βεβαίως, διόρθωσης. Από την άλλη περιάκτονίσουμε όλοι πόσο πολυσύνθετα και πολύκλογα είναι τα πληροφοριακά συσχήματα υγείας. Ξέρουμε πως διαθέτουμε μια ικανή δεξαμενή φορέων ανάπτυξης. Ξέρουμε πως διαθέτουμε υψηλό επίπεδο τεχνοδοσίας και ικανό ανθρώπινα δυναϊκό και από πλευράς δημοσίου και από πλευράς ιδιωτικού τομέα. Ξέρουμε πως τα πανεμισκήμια μας είναι πρωτοπόρα σε ρευνητικά προγράμματα ιατρηθής τεχνολογίας. Ξέρουμε πως άξιοι οι διστημονές μας αντί να μπορούν να προσφέρουν στη χώρα μας προσφέρουν σε άλλες χώρες του εξωτερικού γιατί εδώ δεν υπάρχει η αναπληξιακή προοδική και τώρα. Καταλαβαίνουμε πως αυτό που έχει ανάγκη η χώρα μας και το Υπουργείο είναι το κατάλληλο θεσμικό και διαθυλιστικό πλαίσιο για την υποστήριξη μιας σοβαρής και σωστά σχεδιασμένης πορείας ολοκλήρωσης των εφαρμογών και των συστημάτων πληροφορικής υγείας. Γνωρίζουμε πως η νεκρονομική υγεία σε όλες τις εφάνσεις έχει τεράστιο δρόμο να διανύσει και μπορεί να αποφέρει μετά τις τηλεπιγενομίες τεράστια οφέλη για τον πολίτη, για τις επιτελικές δομές του Υπουργείου, για τους χρήστες επαγγερμάτων υγείας αλλά και για την αγορά με εφαρμογών και υπηρεσιών στο σύγχρονο κόσμο της τεχνολογικής εξέλιξης. Παρακολουθούμε και συμμετέχουμε στα ευρωπαϊκά δρόμενα διαμόρφωσης ενός διακρατικού διαρρυθμικού πλαισίου για την απόδοση συνολικών υπηρεσιών προς τους ευρωπαίους πολίτες, προς την απόδοση του συνοπτικού ιστορικού υγείας, του ηλεκτρονικού φαγέλου, της βελτίωσης της ηλεκτρονικής συνταγωγράφησης, της διαδικασίας ηλεκτρονικών δαμπανών και αποζημιώσεων, κλινικών και διαγνωστικών πράξεων, του μητρώου ασθενειών, των τεχνολογιών αξιολόγησης, των ιατροτεχνολογικών εξοπισμών, των πρωτοκόλων διάγνωσης και θεραπείας, των μηχανισμών κλειστών ενοποιημένων νοσηλείων, έξυπνων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσα από τον υπολογιστή τους ή από το καινητό τους τηλέφωνο, την big data ανάλυσης, τον ιατρικό τουρισμό, τις συνοπιερωμένες υπηρεσίες υγείας και όλα αυτά μέσα από ένα ευρωπαϊκό κλαίσιο διαδικτουργικότητας με την ανάπτυξη και εγκατάσταση των απαραίτητων μηχανισμών. Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν την ορήμανση των δικών μας δράσεων στη χώρα μας. Καλούμαστε λοιπόν σε μια κρίσιμη στιγμή που υλοποιούμε ένα δύσκολο πρόγραμμα που οι δημόσια δομές υγείας είναι σε προβληματική κατάσταση λόγω της αποδεδειμένης οικονομικής δυστραγίας να δώσουμε όλοι μας το καλύτερο εαυτό. Εμείς λοιπόν από το Υπουργείο και ειδικά από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας που έχει γίνει και Γενική Γραμματεία Ελεκτρονικής Διαγυβέρνησης Υγείας δημιουργούμε και δεσμευόμαστε για μόνιμο μηχανισμό επικοινωνίας και διαβούλευσης με τις διευθύνσεις πληροφορικής του Υπουργείου, των υποκτευόμενων χωρέων, των υγειονομικών περιφεριών και των νοσοκομείων για να καθοριστούν πλήρως οι προθεραιότητες κάλυψης των αναγκών μας σε επίπεδο πληροφοριακών εφαρμογών και συστημάτων υγείας. Δημιουργούμε μόνιμο μηχανισμό επικοινωνίας και διαβούλευσης με τους ιδιότητες παρόχους εφαρμογών και συστημάτων υγείας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα σε έστω και ένα νοσοκομείο. Δημιουργούμε μόνιμο μηχανισμό εκπροσώπησης των ακαδημαϊκών και ερευνητικών φόρετ σε εθνικό επίπεδο με στόχο την υποστήριξη ερευνητικών έργων σε όλους τους τομείς υγείας και την υποστήριξη διδακτορικών και μεταπτυχιακών ερευνών και την οικονομική ενίσχυσή τους μέσα από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Συστήσαμε το Εθνικό Συμβούλιο για κυβέρνησης ηλεκτρονικής υγείας σε πρώτη φάση αποτελούμενου απομέλου φορέου του κράτους με υψηλή τεχνοδοσία στα θέματα ηλεκτρονικής υγείας. Είναι αληθή διαδικασία, δεν θα αποκλείσουμε κανένα. Το Συμβούλιο αυτό θα πραγματοποιήσει την πρώτη συνευρίαση πριν το τέλος του έτους. Υπογράφουμε προγραμματική συμφωνία με την HF7ELAST και δημιουργήσαμε μόνο υπογραφείο έδρα υπροσωπισής τους μέσα στο Υπ.Γ.Γ.Ι.Ο. σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των αναγκών του Υπουργείου σε επίπεδο επιστημονικής επάρκειας. Θα κινηθούμε στο ίδιο πλαίσιο, σύναμψεις προγραμματικών συμφωνιών με φορείς του Δημοσίου, όπως η Ιδίκα και άλλους ιδιωτικούς επιστημονικούς δωρείς και θεσμικά όργανα μη και οδοσκομικού χαρακτήρα, όπως η ΕΣΠΙ και η ΕΛΑΚ. Συστήνουμε το εθνικό σημείο επαφής National Contact Point με κύριο εφραστή του την Ιδίκα. Ενισχύουμε την ηλετρονική διαγυβέρνηση του Υπουργείου με τη σύσταση γενικής διεύθυνσης ηλετρονικής διαγυβέρνησης υγείας, αποτελούμενης από τις διευθύνσεις στρατηγικού σχεδιασμού υποστήριξης έργων, κωδικοποιήσων, μητρώων και προτύπων διαλειτουργικότητας, ευρωπαϊκών έργων, συνεργασιών και συνεχώς εκπαίδευσης. Δημιουργούμε άμεσα με τη συνεργασία σας το εθνικό οικοσύστημα ηλεκτρονικής υγείας, το οποίο θα εμπεριέχει κάθε εφορέα δημόσιο, ιδιωτικό και ακαδημαϊκό, ο οποίος αποδεδειγμένα θα μπορεί να συνησφέρει με την άποψή του και την τεχνική του επάγεια στην προσπάθεια διαμόρφωσης του εθνικού κλαισίου πολιτικής ηλεκτρονικής υγείας. Δημιουργούμε ανοιχτή ψηφιακή πλατφόρμα διαβούλευσης έργων και δράσεων ηλεκτρονικής υγείας, στην οποία θα μπορούν όλοι να εφέρουν την άποψή τους σε σχέση με αναπτυξιακές δράσεις και πολιτικές του υπουργείου. Σχεδιάζουμε από κοινού, με απόλυτη διάβοια όσο μας αφορά, και με νόμο να το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των πολιτών, το λοδικό χάρτη υπηρεσιών και φαγωγών ηλεκτρονικής υγείας του κράτους. Ενισχύουμε τη διέχνηση διεθνών σχέσεων του υπουργείου σε μια προσπάθεια ακόμα και επικοινωνιακής υποστήριξης, αλλά και διαβούλευσης με τους ευρωπαίους εντέρες μας στα θέματα της πληροφορικής υγείας. Αποτυπώνουμε τις διοικητικές πράξεις σε επίπεδο υπηρεσιών προβλήτας υγείας, που ταλεπορούν τους πολίτες, τους ασθενείς, τους εργαζόμενους, ώστε με τη ψηφιοποίησή τους, με την είσοδό τους στην ηλεκτρονική εποχή, και τις υπηρεσίες να μας συγχωρήσουμε, αλλά και τους πολίτες να εξυπηρετήσουμε. Σκοπεύουμε να προτείνουμε την έργαξη του μαθήματος «Ελεκτρονικός Φάκελος Υγείας Ασθενούς» στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών των γιατρών και νοσηλευτών της χώρας. Επανακαθορίσουμε τον ρόλο του Υπουργείου σε συνεργασία με τη Μυδίκα και τον HL7 με σκοπό τη δημιουργία ενός κεντρικού μηχανισμού προδιαγραφής, προτύπων και πιστοποίησης των εφαρμογών ηλεκτρονικής υγείας και μόνιμης επιχειροποίησής τους για τη πλήρη πιστοποίηση των εταιριών και των φορέων ανάπτυξης που σχετίζονται με την ηλεκτρονική υγεία βάσει διεθνών προτύπων και προφίλων. Στόχος είναι η δημιουργία ενωποιημένης πλατφόρμας, υπηρεσιόψης δημόσιας υγείας, για την παρακολούθηση, τον συντονισμό, την ανάλυση των αποτελεσμάτων, τον εικηλούγραμμα της Γενικής Υραμματιάς Δημόσιας Υγείας. Από το τέλος του χρόνου θα αρχίσει να ελπηγεί ο Άπλας Υγείας. Αυτό που όλοι ακούτε σαν χάρτη Υγείας τόσα πρόγραμμα, είμαστε να του αλλάξουμε λίγο το όνομα γιατί έχει απαξιωθεί ως όνομα, αλλά δεν θα απαξιωθεί ως πράξη που θα τη δείτε στο τέλος του χρόνου πειραματικά και στο πρώτο τρίμερο του 2016 να λειτουργεί η πλήρωση. Σε συνεργασία με τον Εουπίδη. Στο σημείο αυτό και λίγο πριν ολοκληρώσω, επιτρέψτε μου να αναφέρω πως όλα αυτά για μας οφείλουν να έχουν κάποιους στόχους, τα κάνουμε για κάποιο λόγο, όχι επειδή μας αρέσει η πληροφορική ή είμαστε ψώνια, επιτρέψτε μου τι λέξεις. Όλη η στρατιωτική διέβεται απ' τους εξής πέντε άξιμους. Πρώτο και κυριότερο, την εξυμπηρέτηση των ασθενών, τη διευκόλυση της προσβασής τους, της υπηρεσίας της υγείας. Δεύτερο, το σπάσιμο της γραδιογρατίας. Τρίτο, το σπάσιμο της διαφθοράς και της κακοδιαχείρισης. Τέταρτο, την ενίσχυση των ελεκτικών μηχανισμών. Και παίρνω και όχι τελευταίο, την ανάπτυξη της έρευνας και των κλινικών μελετών στη χώρα μας. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το όραμά μας για μια υγιή και εξοπτριφή πολιτική ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, πληροφοριακών συστημάτων και φορμογών ηλεκτρονικής υγείας. Ξέρουμε ότι αυτό το όραμα για να ελλοποιηθεί πρέπει να συνεγείρει και να εμπνεύσει όλους εσάς που είστε εδώ σήμερα αλλά και πολλούς άλλους που έχουν την ικανότητα, τις γνώσεις, την όρεξη και την διάθεση να προσφέρουν. Αν τα καταφέρουμε θα έχουμε βάλει ένα λιθαράκι. Ούτε τους οχούς παρεσθάνουμε, ούτε τους παντογνώστες, ούτε τους μοναδικούς κατόφους της αλήθειας. Ελπίζουμε να σας πείσουμε πως το όραμά μας αξίζει τον κόπο να ελλοποιηθεί. Και σε αυτόν τον δρόμο σας θέλουμε μαζί μας. Σας ευχαριστώ πολύ. Για την πολύ ενδιαφέρον ευκαιρία, είναι σύνδεσμα σε πάντα πολλά θέματα τα οποία αξίζει να συνεχίσουν και βέβαια να συνεχίσουν. Προτείνω όμως η συζήτηση να γίνει στο τέλος του σεσίου ώστε να μην χάσουμε πάρα πολύ χρόνο γιατί ήδη είμαστε πίσω. |