Διαδίκτυο και Project στο Δημοτικό - 2η ημέρα /

: Και εύκολα κατανοητεί. Να την καταλαβαίνουν όλοι. Συμβουλή πρώτη. Λέει, αποκτήστα ομοιομορφία, δηλαδή να έχει όμια μορφή το κείμενο μας, χρησιμοποιώντας παντού την ίδια γραμματοσυρά. Να μην έχει μία σελίδα, η μία γραμματοσυρά και η άλλη σελίδα διαφορετική. Συνήθως χρησιμοποιούμε απλές, απλά στους...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας 2013
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=yyu098HJkaU&list=PLF_TSWFK8X_O_0A8Hmh_04RACYy9nvU7S
Απομαγνητοφώνηση
: Και εύκολα κατανοητεί. Να την καταλαβαίνουν όλοι. Συμβουλή πρώτη. Λέει, αποκτήστα ομοιομορφία, δηλαδή να έχει όμια μορφή το κείμενο μας, χρησιμοποιώντας παντού την ίδια γραμματοσυρά. Να μην έχει μία σελίδα, η μία γραμματοσυρά και η άλλη σελίδα διαφορετική. Συνήθως χρησιμοποιούμε απλές, απλά στους τίτλους και σε αυτά που θέλουμε να τονίσουμε, χρησιμοποιούμε τα υγραφικά γράμματα ή τα τονίζουμε με μπολ και τα λοιπά και να δώσουμε έμφαση. Θα πρέπει η γραμματοσυρά να έχει παντού το ίδιο μέγεθος, εκτός από τους τίτλους ή από αυτά που θέλουμε να τονίσουμε. Αυτή είναι η γραμματοσυρά 4, 18, 24, 28, 32 και 36. Φανταστείτε τώρα ένα κείμενο που κάθε σειρά θα έχει διαφορετική γραμματοσυρά. Δεν είναι όμορφο. Ακόμα, οι υπογραμμήσεις και τα σημεία στίξη θα πρέπει να είναι αρκετορισμένα και εφόσον παρουσιάζουμε με τη μορφή PowerPoint, θα γράψουμε ολόκληρα κείμενα, αλλά προσπαθούμε να τα κωδικοποιούμε. Κοιτάξτε αυτό το κείμενο. Θα ήταν ωραίο να παρουσιάζουμε κάτι τέτοιο σε PowerPoint. Κανένας δεν θα ήταν σε θέση να το διαβάσει και να καταλάβει το περίεργο φωμενό του. Το PowerPoint δεν είναι work. Καλό είναι, αντί για bullets, που είναι αυτές οι τελείες, να χρησιμοποιούμε αρρύθμιση. Για παράδειγμα, έχουμε τα πανηχίδια, καλό είναι να τα αρρυθμίσουμε. Δεν είναι καλύτερα στιγμή. Συμβουλή δεύτερη, χρησιμοποιούμε σωστά τις εικόνες και τα βίντεο. Μια εικόνα χείλη εξήλειξης, αλλά πολλές εικόνες εξήλειξης. Δεν βάζουμε στο κείμενο μας πάρα πολλές εικόνες. Γιατί λογικό είναι να αποσπάσουμε τον αναγνώστη ή τον παρατηρητή από κάτω από το κυρίως περιεχόμενο, αυτό που θέλουμε να δείξουμε στους συναθητές μας. Βάζουμε συνήθως τύπλος στις εικόνες, μια λεγάντα δηλαδή που να εξηγεί τι είναι, περίγραμμα για να το κάνουμε πιο όμορφο και να πέφτει το μάτι εκεί πέρα και προσέχουμε στις παραμορφόξες, δηλαδή όταν παίρνουμε μια εικόνα από το ίντερνετ και βάζουμε στο κείμενο μας, λογικό είναι να τη διαμορφώσουμε, να τη κάνουμε πιο μεγάλη, πιο μικρή, προσέχουμε να μην φαίνεται αλλειωμένη. Αν δεν μας αρέσει το αποτέλεσμα θα σκοπούμε τα ποια άλλη εικόνα. Δεν παραμορφώνουμε από το βελάκια. Από το βελάκια. Ή την ανοίγουμε ή την κλείνουμε. Ναι, από το shift. Πατώ το shift και τα αλλάζει. Όχι, από το βελάκια. Έχει βελάκια. Αυτός είναι ένας διάθωστος τρόπος. Είναι ένα κείμενο που έχει πάρα πολλές εικόνες. Δεν μας εξηγεί τι είναι κάθε εικόνα από κάτω και τη νιώθει η σύγχυση. Που να πρωτοπέσει το μάτι μας. Ενώ αυτός είναι ο σωστός τρόπος. Έχουμε δύο εικόνες με λεζάντα από κάτω. Δείχνει ακριβώς αυτό που θέλει. Δε θέλει συμβουλή. Χρησιμοποιούμε σωστά τα βίντεο. Να μην έχουμε μεγάλη καρδόρφωση. Και θα βάζουμε έναν τύπλο όπως και στη σηκώνη. Χρησιμοποιούμε σωστά τα εφέ. Τι είναι τα εφέ. Τα εφέ κίνησης. Πράγματι τα εφέ κίνησης. Πώς θα μπαίνουν τα εφέ κίνησης. Θα πρέπει να μπαίνουν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Ή να μην χρησιμοποιείται πολλή σύγχυση. Θα χρησιμοποιούμε για έλφαση. Όχι πολλά και διαφορετικά εφέ μέσα στην ίδια παρουσίαση. Για παράδειγμα. Θα πατήσω. Να δείτε πώς μπαίνει η κίνηση στον πρώτο παράδειγμα. Ωραία. Είδαμε πώς μπαίνει. Δεύτερον φορά μπαίνει με διαφορετικό τρόπο η κίνηση. Πάλι διαφορετικό τρόπο. Δημιουργούν τη σύγχυση. Αυτός είναι λάθος τρόπος. Είναι ο σωστός τρόπος. Είδατε πώς μπήκε. Με τον ίδιο τρόπο και η δεύτερη σειρά. Το ίδιο και η δεύτερη. Το ίδιο εφέ παντού. Το ίδιο εφέ παντού. Σωστή αντίθεση χρωμάτου. Μια δείχτυση όμως είναι αυτό. Αν έχουμε σκοτεινό χώρο θα επιλέξουμε ένα σκοτεινό φότο. Σκούρο φότο. Αν έχουμε ένα σκοτεινό χώρο, ένα ανοιχτό χρώνο φότο. Γιατί δεν πάει καλύτερο στο μάτι. Και γενικότερα τα πολύ άκρη χρώματα δημιουργούν τη σύγχυση. Γιατί δεν ξέρουμε πού να εστιάσουν. Που να παίρνει προσοχή μας. Το μπλε χρώμα γενικότερα είναι δύσκολο. Βασικά και το συλλοφωτισμός είναι δύσκολο. Και το συγκεκριμένο. Και χρησιμοποιούμε το ίδιο φότο σε όλη στη διαφάνεια. Με το οποίο έχουμε μαθαίνει από πλήξο. Το μπλε χρώμα είναι άσπρο. Περισσότερα από τρία χρώματα σε μία παρουσίαση δεν βοηθούμε. Κοιτάξτε, το μπλε χρώμα δεν φαίνεται καθόλου στη συγκεκριμένη περίπτωση. Από κάτω έχουμε πλήκτες με διαφορετικά χρώματα. Δεν είναι σωστό. Βασικά δεν ξεχωρίζουμε καλά τα χρώματα εδώ πέρα. Κανονικά σε εμάς είναι έναν κόκκινο, έναν μπλε, έναν κίτερ. Με το οποίο φαίνονται τελείως διαφορετικά. Δεν πειράζει. Ως προς την αντίθεση στο χρωμάτιο. Σχέση φόντ και γραμματοσυρά. Δηλαδή, ανητόχρονο φόντο, σκούρα χράματα. Το αντίθετο? Σκουρά χράματα. Σκουρά χράματα. Σκουρά χράματα. Θα δούμε ένα παράδειγμα. Δεν ξέρω καλά πόσο θα είναι. Αυτό υποτίθεται ότι είναι μαύρο. Κοιτάξτε τους εμπολογιστή. Με άσπρα γράμματα. Ενώ άσπρο με σκούρα γράμματα. Χρήση γραφημάτων και τα σπεράσματα. Λοιπόν, γραφήματα είπαμε σε ποια έχουν χαρέσει αναζήτηση μπορούμε να κάνουμε. Φέτα δεν πρέπει να βάλουμε πάρα πολλά σε μια διαφάνεια. Ένα, δύο ή σα ήσα και τα σπεράσματα τις θα εξάχουμε. Να γράψουμε από κάτω και κάποια σχόλια. Να μην φετάμε, δηλαδή, το γράφημά μας μέσα στην παντοσύριαση χωρίς να σχολιάζουμε. Αυτά είναι τέσσερα γραφήματα. Δεν καταλαβαίνουμε τι μας λένε. Δεν έχει κάποια λιζάντα, δεν έχει κάποια διαξύληση από κάτω. Ένα αυτός είναι ο σωστός τρόπος. Έχει από κάτω το συμπέρασμα. Δεν μας ενδιαφέρει να είναι ενδεικτή. Κάποιος δεν ενδιαφέρει το παραδείγμα το τι είναι. Μας ενδιαφέρει ο τρόπος παρουσίασης. Επίσης, καλό είναι, άμα ξέρουμε να χρησιμοποιούμε τους πίνακες, να βάζουμε και πίνακες. Να μακροδοκοπίρουμε τελικότερα όσο μπορούμε. Σχήματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην παρουσίασή μας. Και επίσης τα εφέ, για να τονίσουμε αυτά που θέλουμε. Κάποιες άλλες κρίσιμες συμβουλές. Να μην διαβάζουμε απλώς το κείμενό μας, αλλά να είναι βοηθητικό εργαλείο το PowerPoint. Να γράψουμε λίγα πράγματα στην παρουσίαση και να εξηγούμε τα περισσότερα μελόγια στο κοινό μας. Αν το κάνουμε αυτό, αν απλά διαβάζουμε, η παρουσίαση θα είναι απαρατή. Θα σας δω ένα παράδειγμα. Κάποτε, τώρα, φέτος αυτή τη χρονιά, μου ζήτησε ένα παρουσίσμα να του κάνω ένα PowerPoint για μια παρουσίασή μου στην τάξη. Για ένα είδος υποεξαφάνισης και που έλαμψα για την οχέα της Μίλου. Όταν του έκανα το PowerPoint, έγραφα λίγο πράγμα, ας πούμε, μέγεθος, ηλικία, χρώμα, κτλ. Στην παρουσίασή του δεν ήξερα τι να πει. Δηλαδή απλά τα διάβαζα. Την επόμενη μέρα έφυγε και του λέω, κυρία Ολυμπία, την επόμενη φορά γίνεται να μου γράφετε και λιματάει, γιατί δεν ήξερα τι να πω. Να του γράφω, καταλήγω, να του γράφω ολόκληρη την πρόταση, γιατί δεν ήξερα πώς να το παρουσιάσει. Και του λέω, τότε θα πρέπει να το κάνουμε σε διαφορετική μόνη, δηλαδή να εκτυπώνουμε, να βρίσκουμε πληροφορίες, να κάνουμε σε ένα Word και να το διαβάζεις. Όχι, όχι, θέλω και εικόνα και ήχο. Απλά να μου γράφετε περισσότερα λόγια, μου είπε. Αφήστε τις λεπτομέλες για το προφορικό μέρος. Οτιδήποτε, οποιαδήποτε πλεξίκηση χρειάζεται, δηλαδή η εργασία μας, και να πείμε για το προφορικό λόγο, δεν πουπώνουμε το κείμενο μας με πολλές λεπτομέλες, παρουσίασή μας. Και η διαφάνιση θα πρέπει να είναι όσο πιο απλές γίνεται. Αν χρειάζεται, άμα δεν θυμόμαστε κάτι που θέλουμε να πούμε, κρατάμε σημειώσεις γι' αυτό. Όριστε, είναι καλά. Είναι προλαμβαίνει να τα γράψεις και στην αρχή. Α, σοβαρά, μία. Θα σου τα στείλουμε όλα. Στο mail σου. Θα σας στείλουμε μέχρι το γράμμα. Θα ανέβει και στα ενότητα η παρουσίαση. Υπάρχουν και οι παλιές παρουσιάσεις. Μπορείτε να βρείτε να κατεβάσετε και τις παλιές παρουσιάσεις. Αλλά, η συγκεκριμένη παρουσίαση θα σας στείλουμε μέχρι. Μέχρι τη δευτέρα, σίγουρα. Λοιπόν, θα πρέπει να οργανώνουμε σωστό το περιεχόμενό μας ενότητα. Ζω σπρος το περιεχόμενο τώρα, όχι ως προς την μορφή που θα έχει, να βάζουμε ενότητα, με κίκλος κάθε ενότητα. Θα δούμε και παραδείγματα μετά από ένα δόξο που έχουμε ετοιμάσει και που ανάλογο θα κάνετε και εσείς. Να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένη διάβαση. Άμα θέλουμε, μπορούμε να βάλουμε για να γίνει πιο ενδιαφέρον κίνηση και ήχο. Τα φορούμε να δούμε παρακολουθήσεις στο Powerpoint, δεν είναι κάτι. Λοιπόν, τώρα τα μηνύματα μας θα βλέπουν να είναι σαφή και ξεκάθαρα. Δεν είναι κατανοητό αυτό που γράφουμε, ναι. Τώρα πρέπει να πάτε για ήχο στο Powerpoint. Ήθελα να πάρω ένα τραγούδι για μια παλαιοσύνδεση. Και λέει ο τύπος αρχείου δεν μπορεί. Ναι, δεν δέχεται. Η θερμόνιση το κατέβασε σε MP3. Υπάρχει μια συγκεκριμένη τύπια αρχείου που δέχεται το Powerpoint. Οπότε το γραμμένο ένας τύπος αρχείου είναι το WAV, έτσι λέγεται. Πρέπει να βρεις ένα μετατροπέα, ένα πρόγραμμα. Υπάρχουν και online τέτοια προγράμματα που βάζεις το MP3 μέσα, το φορτώνει το πρόγραμμα και στο πεντάει στην επιφάνεια εργασίας σε WAV. Οπότε πολύ πέρα μπορείς να το επιλέξεις. Αλλά καλό είναι να βάζεις μικρούς ήχους, όχι να βάζεις ολόκληρο το τραγούδι. Εκτός από η παρουσίαση του τραγουδιού του ίδιου. Μας προσφέρει αν είσαι στήρις. Είσαι στήρις γιατί τραγουδίζεις εδώ. Α, ναι. Οπότε θες να ακούω γιατί και ο ήχος που βρίσκεται αυτό στα μιάθανα, γιατί κλαίει πίσω μου πίσω. Καλώς, τι το γίνεται. Χαμηλόφωνο. Να μην μιλάμε γρήγορα, ώστε να είμαστε κατανοητοί όταν τα λέμε. Πολλές φορές τα παιδιά αγχώνονται, ανεβαίνουν πάνω, παίρνουν το λόγο και μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα. Δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Δεν καταλαβαίνουμε τίποτα οι συμμαθητές, είτε από άγκος είτε για να τελειώνουν, είτε επειδή βαριούνται. Να μιλάτε καθαρά. Να επικοινωνούμε με τον κοινό. Να καθυνόμαστε σε όλους. Να μην κοιτάμε μόνο τη δασκάλα. Εδώ πέρα επικοινωνεί ο μιλητής με τον κοινό. Όχι, καμία σέση. Εδώ πέρα είναι όλοι εκστασιασμένοι. Εκστασιασμένοι από την παρακολουμότηση. Λοιπόν, το κεντρικό πρόσωπο δεν είναι η διαφάνειας, αλλά θα πρέπει να τραβάμε εμείς οι ίδιοι τον ενδιαφέροντο συμμαθητό μας. Εμείς, δηλαδή, είναι εξηγούμενα. Η διαφάνειά είναι απλά ένα βοηθητικό εργαλείο δικό μας. Συνήθως ο χρόνος της παρουσίασης. Τώρα, αυτό που κάνουμε εμείς είναι εργαστήριο. Δεν μπορούμε να το κάνουμε μέσα σε δέκα λεπτά. Αλλά ο χρόνος της παρουσίαςσης θα πρέπει να είναι συνήθως δέκα λεπτά. Για να υπάρχει το περιθώριο, όπως συζήτηση, σε ερωτήσεων, απαντήσεων. Όπως μου λέτε και μέρα στο μετατυχιακό, η παρουσίαση πρέπει να είναι πέντε λεπτά και πέντε λεπτά θα έχει ερωτήσεις. Γι' αυτό το λέμε σε δέκα λεπτά. Δέκα λεπτά. Σε παιδιά δημοτικού, οι διαφάνειες δεν μπορούν να είναι πάνω πέντε διαφάνειες. Πέντε, έξι διαφάνειες. Δεν θα κάνουμε μια μεγάλη παρουσίαση. Τώρα, σε μεγαλύτερης ηλικίας, εντάξει. Πάλι, πρέπει να βρίσκουμε δυο, τρία πραγματάκια και να τα αναφέρουμε έτσι. Πρέπει να βγάζουμε το ζμί μέσα από τις πηγές που βρίσκουμε. Λοιπόν, τώρα ολοκληρώσουμε το πρότζεπτο. Και πρέπει να το στείλουμε στον καθηγητή. Για το λόγο πρέπει να το στείλουμε, για να το ανεβάσει, είναι στη σχολική εφημερίδα ή στο site της εφημερίδας. Εκτός από το να το δώσουμε χέρι με χέρι σε ένα φοραστάκι, υπάρχουν και κάποια άλλη τρόπη που μπορούμε να το παραδώσουμε. Ένας τρόπος είναι να το στείλουμε με email. Όλοι ξέρουμε να χρησιμοποιούμε τα email, παρ' όπου δεν επιτρέπετε ακόμα την ηλικία σας. Από τα 13 και πάνω θα επιτρέπω. Από την πρώτη γυμνασία και πάνω επιτρέπετε. Ένας άλλος τρόπος είναι το Edmundo. Δεν ξέρω χρησιμοποιείτε Edmundo στο σχολείο. Αυτό το Edmundo είναι μια πλατφόρμα τύπου Facebook, θα σας το πω έτσι για να το καταλάβετε, το οποίο όταν έχει φτιάξει Έλληνας προγραμματιστής, έχει εγκριθεί από το υπογείο παιδείας, το φτιάχνει ο δάσκαλος και φτιάχνουν και λογαριασμό οι μαθητές και φτιάχνουν μια μικρή ομάδα εκεί μέσα, όπου μπορούν να έχουν μια συζήτηση. Σκεφτείτε ότι είναι σαν μια ομάδα, τώρα δεν έχετε Facebook, είναι μια ομάδα που μπορούν και μπαίνουν όλοι εκεί μέσα και μπορούν και συζητάνε αλλά μόνο οι συμμαθητές. Δεν μπορεί να μπει κάποιος άλλος άγνωστος και δεν μπορεί να σας κάνει έκπλημα φιλίας κάποιος άλλος άγνωστος, μόνο οι συμμαθητές μεταφέτος, απλώς ο καθηγητής. Ο μπότερ και ο καθηγητής μπορεί και ελέγχει τι γίνεται μέσα από αυτή την πλατφόρμα. Το χρησιμοποιούμε μόνο και εφόσον το εκρίνει ο καθηγητής. Να το χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί. Είναι πολύ χρήσιμο και πιο λόγο, γιατί πολλές φορές το project είναι ένα ομορφικό πρόγραμμα. Δεν έχουμε τον χρόνο να βρίσκουμε σε κάποιο σπίτι. Αυτό είναι κλειστή ομάδα που είναι μόνο τα μέλη του project μέσα και μπορούν να κάνουν εις πέντε στην εργασία και μπορούν να αναλάβει. Σαν πλατφόρμα τηλεκπέρευσης. Η πλατφόρμα τηλεκπέρευσης δεν έχει όμως συζήτηση μέσα. Έχουμε βάλει και συζήτηση. Κάπως έτσι. Είναι πολύ απλή η πλατφόρμα. Τα παιδιά, εμείς έχουμε σχολεία που το χρησιμοποιούν στην Ισαλονίκη, δηλαδή με το προσθέσαμε στη διαβάση. Και εμείς από μαθητές το μάθαμε, δεν το ξέραμε πιο πριν. Είναι κόμμα. Όχι, είναι κόμμα. Και το έχει φτιάξει ένας, νομίζω, φυσαλονικός προγραμματιστής. Είναι από την πόλη μας. Ένας άλλος τρόπος είναι κάποιες υπηρεσίες που προσφέρει η Google, η Microsoft και η Dropbox. Όλες αυτές οι υπηρεσίες ονομάζονται Cloud, Cineford. Τι είναι αυτές οι υπηρεσίες? Είναι υπηρεσίες που βρίσκονται στο διαδίκτυο. Και βρίσκονται μόνιμα εκεί πάνω. Δεν χρειάζεται να το έχουμε κατεβασμένο στον οικολογιστή μας. Το Google Drive, αναφερθήκαμε λίγο χθες, είναι ίδιο με το SkyDrive. Το ένα είναι της Google, το άλλο είναι της Microsoft. Όπως είναι τα Office, είναι τα Office ανεβασμένα στο διαδίκτυο. Όπου εκεί πέρα μπορούμε να γράψουμε κείμενο σε ένα Word, μπορούμε να γράψουμε ένα PowerPoint και το καλό είναι ότι μπορούμε τρία-τέσσερα άτομα, που είναι η ομάδα, να συνδεχτούμε ταυτόχρονα στο ίδιο έλεγχο, στο ίδιο PowerPoint με τα email μας και να δουλέψουμε ταυτόχρονα μαζί στο ίδιο απομακρυσμένο. Δεν μπορούμε να βρεθούμε, μπορούμε να το κάνουμε απομακρυσμένο. Το Dropbox είναι, φανταστείτε πώς είναι ένα φλασάκι, είναι και αυτό ένα φλασάκι, δεν υπάρχει, δεν υφίσταται στην ουσία σαν υλικό, μας δίνει ένα χώρο 3 GB πάνω στο διαδίκτυο. Όπου μπορούμε να βάσουμε εκεί πέρα μία φωτογραφία, μία εργασία και να τη μοιραστούμε με το φύλλο μας. Προσωπικός χώρος. Παίρνεις κανονικά με λογαριασμό σου και μπορείς να καλέσεις τον φύλλο σου να μπει στην παρουσίαση που έχεις φτιάξει, έτσι ώστε να συμπληρώσει ο φύλλος σου το δικό του κομμάτι από εκεί και κάπου. Για παράδειγμα, εμείς στην παρουσίαση μας σήμερα την αναφάσαμε στο Dropbox. Πουζήναμε την εύκολη σε κάποιο κλασάκι στην κρυφάρια εργασίας, μπήκαμε στο Ethernet, βρήκαμε το συγκεκριμένο φάνταξι και το σχέδουμε από εκεί πέρα. Αλλά ο καθένας μπορεί να βάλει το κομμάτι του. Αν δηλαδή εργαζόμαστε σε ομάδες, τελειώνει εύα το κομμάτι της, το ανεβάζει στο Dropbox. Τελειώνει η αναστασία το κομμάτι της, το ανεβάζει και αυτή. Οπότε γίνεται μετά η σύνθεση. Μπορεί στο κομμάτι της εύας να καλέσει η εύα την αναστασία και κάτω από το κομμάτι της εύας να πάει η αναστασία το δικό της, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί και να συμπληρωθεί η εργασία. Από εκεί και μετά έχουμε μια ολοκληρωμένη εργασία και μπορούμε να καλέσουμε και τον καθηγητή εκεί πέρα και να του πούμε ότι σε αυτό το σημείο βρίσκεται η εργασία χωρίς ατυφάρεις. Φυσικά όλα αυτά προϋποθέτουν Gmail, Hotmail και οποιοδήποτε email. Τελειώσαμε. Πάμε να στήσουμε τώρα το δικό μας project. Στο πρώτο θεωρητικό κομμάτι θα δούμε πώς θα στήσουμε ένα θεωρητικό project. Θα ασχοληθούμε με τη διογραφία ενός συγγραφέα. Θα το στήσουμε και σε Word και σε PowerPoint. Η δασκάλα μπορεί να μας ζητήσει σε Word ένα κείμενο για τον συγγραφέα, μπορεί να μας ζητήσει μόνο PowerPoint μια παρουσίαση, αλλά μπορεί να μας ζητήσει, θέλω το Word, αλλά θέλω να κάνεις και ένα PowerPoint για να το παρουσιάσεις στους συμμαθητές σου. Οπότε εμείς θα τα δούμε και τα δύο, να δούμε πώς τύνεται σωστά, σύμφωνα με τις συμβουλές που είπαμε πιο πριν, η εργασία μας. Κατ' αρχάς, ποια είναι η διαδικασία σε βήματα, μας αναθέτει η κυρία τη δασκάλα, ποιες ποινήσεις θα πρέπει να κάνουμε. Ανοίγουμε ένα λεγισμικό από τα εξεργασία σε γράφω, Word, Word παραμελέχωτος στο υπολογιστή μας, Google Doc αν έχουμε είπαμε λογαριασμό. Εμείς τι θα ανοίξουμε τώρα? Ωραία, ανοίγουμε ένα hold, όλοι μαζί. Αυτό θα χρειαστεί να γράφουμε κάτι, γιατί το υλικό θα το διέσουμε από το είτες, δεν θα το πάρουμε έτοιμο. Επιλέγουμε το συγγραφέ, θέλουμε να ασχοληθούμε. Εγώ επέλεξα, θέλω να μου πει ο καθένας τον αγαπημένο μου συγγραφέα, και με αυτό θα ασχοληθεί. Ακούω. Μη ρώτα το μόνο σου. Πώς? Μη ρώτα το μόνο σου. Δεν συγγνωρίζω καν. Τέλεια. Δεν ξέρω κατά πόσο θα έχει εργογραφή. Έχει βιβλία? Έχει. Πολλά? Έχει. Ωραία. Ξεκτικά θα την έχει. Ωραία. Υπόλοιπο αποφασίσαμε να ασχοληθούμε. Έχουμε. Για ποιο έχουμε? Για το ποιημένο. Α, μάλιστα. Ωραία. Δεν ξέρω ότι θα έχει τους Έλληνες συγγραφή. Να επιλέξουμε έναν Έλληνα συγγραφέα, γιατί θα δείξουμε και κάποιες σελίδες που έχει μέσα τους Έλληνες συγγραφή. Ωραία. Πολύ ωραία. Ζόρσαρι. Ζόρσαρι. Μπράβο. Άρα, η Εύου θα ασχοληθεί με τη Ζόρσαρι. Η Αμεστασία με τη Δεν τη θυμάμαι. Η Μαριά είναι επίσης πολύ ωραία. Ο Ευγέννης μας είπε. Ναι. Μην βάζουμε φύλλο. Ναι, Ζάκη. Ποιος διάβαζε. Να πω εδώ μια ιδέα. Ας πούμε την Αλκιζέη. Τι ξέρει. Ε, ασχοληθούμε την Αλκιζέη. Ωραία, κράτα αυτό. Εντάξει. Επιλέξαμε. Τι να βάλουμε. Ναι, τι να τρεβιζάσουμε. Έχει και πολλά πράγματα. Λοιπόν, και ξεκινάμε την αναζήτηση στο διαδίκτυο. Τώρα, από πού μπορούμε να κλείσουμε υλικό. Επειδή εγώ είμαι φιλός και ξέρω πράγματα. Μπράβο. Πρώτο και βασικό. Και ξέρω κάποια πράγματα. Ξέρω σάιτ, δηλαδή, που μπορούμε να κλείσουμε υλικό για συγγραφή. Θα σας προτείνω μερικά. Λοιπόν, καταρχάς στην Google. Πρώτα πηγαίνουμε στην Google. Πατάμε το όνομα του συγγραφέα που επιλέξαμε και βλέπουμε τι μας βγάζει. Για να το κάνουμε. Βλέπουμε τι μας βγάζει η Google πρώτα και μετά θα σας πω συγκεκριμένα σάιτ εγώ. Ωραία. Δε χρειπάει άλλο σάιτ που θα σου κάνω. Πιο κάτω. Ωραία. Η δικαιοπέδια μας κάνει, είναι κύριο σάιτ, γιατί πρέπει να ξυλογούμε και τα σάιτ. Ωραία, πάρε το άλλο σάιτ που σου βγάζει. Άλλο σάιτ που σου βγάζει παρακάτω. Α, είναι εκεί. Ωραία, πες μέσα μας ό,τι λέει. Πολλές φορές στο κειτικί που εμπιδίδουνε τα βιβλία του συγγραφείς έβρακαν εκεί κάποια πληροφορία για τον ίδιο το συγγραφέα. Οπότε, για παράδειγμα, εδώ πέρα, στο site του πατάκι, αν μπείτε μέσα, σίγουρα θα έχει κάποια μπιογραφία, εργογραφία του συγγραφέα. Οπότε μπορούμε και από το site του Πατάκη, θεωρείται έγκυρο site, μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες και από εκεί πέρα. Φυσικά κάποιες πληροφορίες να είναι κοινές, κάποιες μπορεί να μην είναι κοινές. Εμείς θέλουμε όσο το δυνατό περισσότερο για να είναι όσο καλύτερο το... Λοιπόν, που άλλο μπορούμε να δούμε λοιπόν, άμα έχετε σημείωση σ' αυτές θα τα πιάσουμε. Βιλπέδια, όπως είδαμε. Book Βιλπέδια, διαβάζουμε τελεία τζιά. Πάρα πολύ καλό site, πάρα πολύ καλό. Έχει ερευασμένα τα βιογραφικά διαφόρους συγγραφέων. Τα έργα, κριτικές, άρθρα που έχουμε γράφει, εξώσεις, βιβλιονέτς τελεία τζιά. Θέλεις να σου δώσω κάτι, έφευγε, να σε σέντασαι, βιβλιονέτς τζιά, να σου φέρνω χαρτάκι. Έχεις ελευθεριότητα? Έχω ελευθερίοτητα. Το site αυτό είναι από την Εταιρία Συγγραφέων, έτσι λέγεται. Είναι μια ένωση που έχουν όλοι οι συγγραφείς. Ελληνική Εταιρία Συγγραφέων λέγεται και είναι ερευασμένα όλα τα έργα που σου περιγραφείς. Και επίσης, αν ο συγγραφέας έχει προσωπικό site, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. Μπράβο, αυτό θα το δούμε και στην Ελληνική Εταιρία Συγγραφέων, δηλαδή αν πάμε στην Εταιρία Συγγραφέων και δούμε ότι έχει προσωπικό site, μπορούμε να μπορούμε και μέσω της Εταιρίας Συγγραφέων. Λοιπόν, τώρα, ναι, μπορούμε να μπορούμε σε όποια από αυτά θέλουμε για να πιέσουμε το υλικό μας. Καλό είναι να μπορούμε σε περισσότερα από ένα, δηλαδή να μην πάμε στην Εταιρία Συγγραφέων και πάμε όλο το υλικό από εκεί πέρα, μπορεί και κάποιος άλλος μαθητής μας να έχει τα υλικά. Μπορούμε σε πολλά διαφορετικά. Λοιπόν, φωτογραφίες τώρα από πού μπορούμε να βάλουμε, γιατί σίγουρα θέλουμε να εμπλουτίσουμε το κείμενό μας και φωτογραφίες. Μπράβο, Google Ικόνες, το Flick, όπως είπαμε, και το GP και να έχουν και κάποια γίνηση εικόνες. Λοιπόν, σίγουρα το project, η εργασία μας θα πρέπει να έχει κάποιο εξώφυλλο, στο οποίο εξώφυλλο γράψουμε με τι θα σχοληθούμε. Βάζουμε εις εμείς ως μια φωτογραφία. Εδώ πέρα είναι το θέμα της εργασίας μας. Εδώ πέρα είναι μια φωτογραφία του συγγραφέα που θα σχοληθούμε. Εδώ πέρα είναι η ομάδα που εργαστήκαμε. Εδώ πέρα θα πάρουμε μόνο το όνομά μας τώρα, ενώ είμαστε μόνοι μας, το σχολείο και το έτος. Πάμε τώρα όλοι μαζί να κάνουμε αυτό, να κάνουμε το εξώφυλλο της εργασίας. Ο καθένας για το δικό του. Ο καθένας για το δικό του. Φωτογραφία μπορούν να τη βάλουν από το θέμα, από το Google Ικόνες, από όπου βήκονται. Και εμείς θα βοηθάμε. Έχουμε ανοιχτώ το World All να ξεκινήσουμε να γράψουμε. Θυμόμαστε και όλα αυτά που είπαμε για τις παρουσιάσεις. Φωτίζουμε οι τίτλοι να είναι με μεγαλύτερα γράμματα και με σπούρα. Να υπάρχει και ομοδεωμασίας προς τα ίδια όλοι. Άνοιξε το Word για να ξεκινήσουμε να γράψουμε, να γράψουμε από πού πάνε. Μπορεί να βρει φωτογραφία. Α, ωραία. Ό,τι θέλει. Βάλουμε πέρα τα εργασία. Κατακράτη, πριν ξεκινήσουμε, επιλέγουμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Θέλουμε αυτό. Άνοιξε. Άνοιξε. Θα σας κάνει μια μπλέχνη νομοτοσύρα. Ωραία. Τι μένει. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. Ποια νομοτοσύρα θέλουμε να σκοληθούμε. θα μας το στείλνε, γιατί είπαμε ότι το στέλνουμε κιόλας, εμείς είμαστε οι δάσκαλοι και μας στέλνετε τις εργασίες σας και μετά όποιος θέλει, φόσον θέλει, θα το αναβάσουμε και στο site μας. Οπότε θα το δεις και εκεί πέρα μετασμένο αυτό που έκανες. Και όποιος θέλει μετά μπορεί να μας την παρουσιάσει κιόλας. Να σηκωθεί πάνω. Όταν θα φτιάχνει το powerpoint όμως. Θα φτιάχνει και powerpoint και θα σας το παρουσιάσει. Θα πάρει τηλεκοντρών και θα το παρουσιάσει. Πού είμαστε, για να δώσουμε ποιο σημείο είμαστε. Σωγόν. Γενικότερο. Κάτω. Κάτω κάτω τελεία. Βιογραφή. Βιογραφή. Πέρα. Ξέρετε γιατί φαίνεται ότι δεν έχει τα μαχάμα. Έχει μπει το καλόδιο λίγο. Πού? Που πηγαίνει στο μπροβολέ. Έχει ένα πρόβλημα λίγο το κόκκινο. Βασικά το τι λέω. Για αυτό από πίσω υπάρχει κόκκινο αυτό. Πρέπει να έχει μπρόβλημα το καλόδιο. Να μην πηγαίνει σημείο για το κόκκινο. Ναι. Θα σου πω. Λοιπόν, πάτα έντερ. Βλέπεις το από κάτω. Όλοι μας τη γραφέν. Ό,τι γράφει. Βλέπεις. Από κάτω. Ναι, πάτα άλλο ένα έντερ. Έτσι θα έχει και εδώ. Βλέπουμε δηλαδή. Βιογραφή. Έτσι είναι και η βιογραφή. Είναι η βιογραφή. Βοηθάμε. Βοηθάμε. Δεν θα είναι βοηθάμε. Παρακαλώ. Παρακαλώ. Είναι το κοντάρι της οικογραφίας. Παρακαλώ. Παρακαλώ. Δεν θα είναι κοντάρι. Βοηθάμε. Βοηθάμε. Βοηθάμε. Βοηθάμε. Μετά θα θα είναι η βιογραφή. Είναι το κοντάρι. Βοηθάμε. Παρακαλώ. Βοηθάμε. Μετά θα θα είναι η βιογραφή. Είναι το Q, το γράμμα του Q, συνήθως. Άσ' το έτσι. Στον υπολογιστή τώρα. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι. Άσ' το έτσι.