: Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι θα έχουμε στο βήμα, στο μέσο live streaming, το πρώτο επάλ και σαριανής και συγκεκριμένα τον υπεύθυνο έργου για τα σχέδια δράσης, λέω, ο Άγγελος Μακρύ, με ένα μαθητή και θα παρουσιάσουν την εμπειρία και τις απόψεις τους από την πληρωτική φάση για το πρόγραμμα ΦΑΕΘΘΩΝ, την κατασκευή του πρότυπου οχείματος που έχουν κάνει. Καλησπέρα σας. Βοηθάμε από το πρώτο επάλ και σαριανής. Ονομάζομαι τον Μακρύ Σάγητος, ο πρωτογραμμόλογος. Είμαι επέρτυνος του σχεδίου δράσης που πραγματοποιήσαμε πέρσι. Και μαζί μου είναι, βέβαια, τους μαθητές που συμμετείχαν στο έργο. Ο Νίκος Σαχελαρίου, που πρέπει να είναι στην πρώτη τάξη και φέτος είναι στη δεύτερη τάξη. Και ο Κωνσταντίνος Τανάσης, ο οποίος πρέπει να πέσει στη δεύτερη τάξη και φέτος στη γάμα. Είμαστε, πρώτα απ' όλα, αρκετά ευχαριστημένοι και τυχεροί που καταφέραμε να βρεθούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Έχει μας δώσει και είμαστε το πρόγραμμα ευδυνατότητα να μπλέξουμε τους αριθμούς μας στις ίδιες δράσεις. Μια πραγματική εφαρμογή. Βλέπετε την πραγματοποίηση του σχολείου μας. Και νομίζω ότι εγώ το σχολείο είναι το πιο μεγάλο σχολείο. Το σχέδιο δράσης για εμάς ήταν μια ευκαιρία να συνεργαστούμε, να φτιάξουμε μια ομάδα. Να έχουμε έναν πολύ συγκεκριμένο πρακτικό στόχο. Κάτι που λείπει και από τις υπογραμμές των εργαστεριακών κέντρων σε πολύ μεγάλο αθμό. Ήρθαμε στη τομή, όπου επιλέξαμε να ασχοληθούμε στα αρχήματα. Και σε έναν πολύ συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το οποίο ήταν πραγματικά πάρα πολύ επιπλέον σημαντικά, να καταφέρουμε όχι μόνο να φτιάξουμε μια κατασκευή, αλλά να την φέρουμε και στο επίπεδο να μπορούν να απορρισιαστεί ένα πολύ σοβαρό επίπεδο στο τέλος της διαδικασίας στην οικογραφία του κανηστήση. Το σημαντικό στην όλη ιστορία δεν ήταν το αποτέλεσμα του έργου. Το σημαντικό δεν ήταν η εξοστρέφεια από παίκτσια του σχολείου, που ήταν πάρα πολύ σημαντική με το σχολείο. Το σημαντικό δηλαδή, για πότε φορά μέσα σε ένα σχολείο, συνεργάστηκαν παραπάνω από δύο σχολείς, συνεργάστηκαν έξι σχολείς. Συνεργάστηκαν όλες οι ειδικότητες του σχολείου, πάνω σε μια κυβρική ιδέα. Η κυβρική μας ιδέα ήταν η δημιουργία ενός πυθύματος ελεύθερου χρόνου. Η δημιουργική μας ιδέα ήταν ο ΦΑΕΘΕΝ. Η ουσιαστική μας ιδέα ήταν να βάλουμε τα παιδιά να δουλέψουν ερεαλιστικοί. Ήμαστε πάρα πολύ κλειστικοί σε αυτή την ιδέα. Θέλω να θυμίσουμε πώς το ξέρουμε από την αρχαία στιγμή. Οι συνεργάσεις πραγματοποιήθηκαν σε πάρα πολύ στενό χρόνο. Είχαμε 52 ημέρες για να σκεδιάσουμε, να βασκευάσουμε, να παρουσιάσουμε και να όρθουμε. Είναι πραγματικά μια πολύ δημοσιακή συνθήκη ελευασίας για όλους, και στις συναλήθειες και στις κατηγορίες. Οι συνεργασίες για εμένα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Είχαμε σε άλλη τοφή οικονομιστές μας. Βλέψαμε εξοδοτικούς χρόνους. Βλέψαμε τον γεγονός που ανεδοχήθηκε. Είχαμε σύνθεση με κάποια παιδιά. Ήρθαμε και είδανε και τα παιδιά ότι οι καθηγητές τους δεν είναι μονασφαρία. Δεν είναι μονασφαρία. Μπορούν να κάνουν πράγματα και μπορούν και οι ίδιοι να κάνουν πράγματα. Αυτό ήταν το πιο ενδιαφέρον στιγμή στο ιστορία, το ότι ξαφνικά βρεθήκαμε. Αφού είχαμε ήρθει σε εξετάσεις της Οικονομίας, είμαστε καθημερινά, μέχρι τις 27 Ιουνιού, τα εργαστήρια μας, τα εργαστήρια μας, να σκεδιάσουν και μεγαλωμένους έργους. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της ιστορίας είναι ότι τα παιδιά αυτά απέκτησαν ενδιαφέρον πέρα από το ωραίο φύγελο. Έπαναν κάτι πνευματικά στο μυαλό τους. Και όχι μόνο κατασκευάσαν έναν μενόσινο, έφτιαξαν μια προσεασία, σκεδίασαν ένα λαγότυπο, που φαίνεται στο πάντε μας, στο πάνω, που φτιάξανε τα παιδιά. Έπαναν την ζητή τους, αυτό το αριθμό. Θα ήθελα να δώσω τον λόγο στις συνεχιτές μου, γιατί μπορείτε αυτοί να το εργάσετε πολύ πιο σαφήνια, και θα το δώξαν πραγματικά οι ίδιοι. Εγώ, προσωπικά, θεωρώ να είμαι αυτόν τον τυχερό, αν και κουράστηκα πάρα πολύ, γιατί αυτά παιδιά απέκτησαν από τους καθηγητές τους. Ήταν αυτόν τον τυχερό, που κατέφεραν μου να περάσεις αυτήν την διαδικασία και να ευλογώ σαν να είμαι ο μυαλότυπος με αυτές μου, που είναι πραγματιολιστικό. Δεν ξαναφέρομαι καλά. Άγγελε, περίμενε ένα λεπτό, να τα πω εγώ αυτά. Λοιπόν, όπως δεν θεωρώ τον εαυτό μου αρκετά τυχερό, που ενεπλάκισαν σε αυτή τη διαδικασία, γνώρισαν τους μαθητές μου και με γνώρισαν μαθητές μου πέρα τόσα πεντά λεπτό της τάξης, και θετάσαμε να καταφέρουμε μαζί να βάλουμε ένα στόχο και να τον ονοκληρώσουμε σε πολύ συγκεκριμένο ένα χρονικό διάστημα. Θα ήθελα να δώσω γι' αυτό το λόγο τους μαθητές μου. Απλά να μιλάνε λίγο δυνατά οι μαθητές. Φαέθων ήταν το αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε, είναι το όνομά του, και συνεργάστηκε, μας είπε ότι συνεργάστηκαν όλοι οι τομείς του σχολείου για την κατασκευή. Ενεπλάκισαν όλοι οι καθηγητές και κάθε ένας από τους τομείς σχεδίασε ένα μέρος για τη δημιουργία αυτού του πιλοτικού έργου που ήταν ενταγμένο μέσα στα σχέδια δράσης και σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, γιατί είχαμε προβλήματα με τη χρηματοδότηση εμείς στα πιλοτικά, είχαμε πολύ μικροχρονικό διάστημα για να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε το έργα. Κατάφεραν, λοιπόν, να κατασκευάσουν το Φαέθοντα, που είναι ένα όχημα υβρυδικό, που όχι μόνο κατασκευάστηκε από όλους τους τομείς, αλλά παρουσιάστηκε, είναι ένα όχημα που κινείται και πραγματικά είναι ένα θαυμαστό έργο, γιατί εκτός από το αποτέλεσμα, είχε να κάνει και με αυτό τη συνεργασία σε όλους τους τομένους του σχολείου. Καλά δεν τα λέξετε. Να δώσουμε λεπτοδύμα στα παιδιά. Ναι. Γεια σας. Γεια σας. Είμαι ο Κωστερίνος Τανάσης. Εγώ ήμουνα ο κατασκευαστής, ο σχεδιαστής του μηχανικού σπιτιού και βοήθησα και σε άλλους τομείς. Σε αυτό το πρότζεκτ, έχω αναγκουδώσει ως μία ομάδα με τα παιδιά που υλοποιήθηκαν και έκανε μία ομάδα, που υλοποιήσαμε αυτό το πρότζεκτ. Και θα μπορούσαμε να πω ότι δεν θα μπορούσαμε να δούμε μία συνεργασία με αυτοί. Για να μάθω να εργάζομαι σε... Έχουμε ένα δίσκημα λίγο με το... Συγγνώμη λίγο. Έχουμε ένα δίσκημα λίγο δικαιακόμενος. Καταλάβατε ότι είναι από ένα σχολικό δίκτυο, από ένα σχολείο, το οποίο καταλαβαίνετε όλοι. Έχετε ζήσει τα προβλήματα καθ' αυτοί αντίμετροι φίλοι με αυτά τα σχολεία. Και γι' αυτό και έχουμε αυτή την αλλείωση της φωνής της ποιότητας. Και βλέπετε, έχουμε και κάποιες διακοπές. Θα βοηθήσω και πάλι, λέγοντας ότι εάν μπείτε στο ΕΠΑΛ και Σαριανείς, ή στη σελίδα του νόησης, αμπορέσετε στα σχέδια δράσης, πηγαίνοντας στα σχέδια δράσης, να δείτε τα σχέδια όλων των πηλωτικών σχολείων και πηγαίνοντας στο ΕΠΑΛ και Σαριανείς, στο πρώτο ΕΠΑΛ θα δείτε αυτό το βιντεάκι που μιλάνε οι μαθητές και εξηγεί ο καθένας ποιος ήταν ο τομέας του και ποιο ήταν το έργο το οποίο έκανε. Και εκεί είναι ανεβασμένα σύντομα βιντεάκια για όλα τα έργα των πηλωτικών σχολείων. Και πραγματικά είναι αξιοθάμμαστο και είναι ωραίο να το κοιτάξετε στη σελίδα του νόησης. Θα συνεχίσουμε λίγο-λίγο εκείνη να μιλήσει και το άλλο το πεδί λίγο για το έργο, γιατί θα έχουμε λίγο την καταγνώση με τα προβλήματα δοσιακά τα οποία θα δημιουργήσουμε στο σχολείο. Ελπίζω ότι θα καταπέρουμε. Συνεχίστε, παιδιά. Γεια σας. Εγώ είμαι ο Σακελλαρίος Μύλτος. Ήμουνα μαθητής χωριστάξης. Και ήμουνα ο μόνος που διδάμε σε αυτό το πρότζεπ. Έμαθα από αυτό το πρότζεπ να συνεργάζομαι περισσότερο με συνομίληφούς μου και να δουλεύουμε όλοι μαζί πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Με βοήθησε να καταλάβω τι θέλω να κάνω στο μέλλον και μου έδειξε πώς το να δουλεύεις με μια ομάδα είναι πολύ καλύτερο από το να δουλεύεις μόνος σου. Και με βοήθησε να μάθω πολλά πράγματα σχετικά με τη μηχανολογία, πώς να δουλεύω πάνω σε μια μηχανολογικό κομμάτι. Πήρε διάφορα πράγματα. Εγώ ασχολήθηκα με το μηχανολογικό κομμάτι στον κάρτ που φτιάξαμε και με το χρώμα του και το σχεδιασμό, καθώς υπήρχαν και διάφορα άλλα παιδιά, οι οποίοι με βοήθησαν και να βγάλουν το αποτέλεσμα. Να ευχαριστήσω και εγώ από τη λευρά μου το ΕΠΑΛΚΕ ΣΑΡΙΖΕΙΣ για την πάρα πολύ καλή προσπάθεια που κάνουνε. |