Scratch / Διάλεξη 1 / Το περιβάλλον Scratch
Το περιβάλλον Scratch: Βαθμών βάζετε ανάθεσης εκπαιδευτικού λογισμικού είναι ένα μάθημα το οποίο εγώ στη σειρά από το επιστέγασμα τέσσερις μαθημάτων που έχουν ενταχθεί στο τμήμα στα προηγούμενα χρόνια θέλοντας να συνδυάζει στοιχεία από τρεις μαθήματα που έχουν προηγηθεί στο πρώτο στο δεύτερο στο τρί...
Κύριος δημιουργός: | |
---|---|
Γλώσσα: | el |
Φορέας: | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Μορφή: | Video |
Είδος: | Ανοικτά μαθήματα |
Συλλογή: | Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών / Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού |
Ημερομηνία έκδοσης: |
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
2016
|
Θέματα: | |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγο Έργο |
Διαθέσιμο Online: | http://delos.uowm.gr/opendelos/videolecture/show?rid=36d3a43d |
Το περιβάλλον Scratch: Βαθμών βάζετε ανάθεσης εκπαιδευτικού λογισμικού είναι ένα μάθημα το οποίο εγώ στη σειρά από το επιστέγασμα τέσσερις μαθημάτων που έχουν ενταχθεί στο τμήμα στα προηγούμενα χρόνια θέλοντας να συνδυάζει στοιχεία από τρεις μαθήματα που έχουν προηγηθεί στο πρώτο στο δεύτερο στο τρίτο έτος και σκοπός του είναι να έχει έναν πιο πρακτικό πάμε εργαστηριακό χαρακτήρα με στόχο να μπορέσει να δώσει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια έτσι ώστε να είναι σε θέση να φτιάξουν μικρές δραστηριότητες μας χρησιμοποιούν υπολογιστή τακτικές δραστηριότητες τεράστιες του αγώνων σε εντάξουν μέσα σε μια συνολική διδακτική προσέγγιση σαν σχέδιο μαθήματος και να μπορούν να ανταπεξέλθουν ικανοποιητικά μόνοι τους πόρισμα έχουν νοσήσει του προγραμματισμό οι άλλες τεχνικές γνώσεις στο μάθημα συνδυάζει στοιχεία γεύματα που θυμάμαι κανείς από το βαθμό συναίνεσης στοιχεία που διδάχτηκα στο βαθμό που πρώτος αρχές πληροφορεί τη που ασχολήθηκαν με τα βασικά περί υπολογιστών μπορούν να κατανοήσουν το εργαλείο και οτιδήποτε σχετίζεται το μάθημα εφαρμογές της πληροφορικής στην εκπαίδευση του δεύτερου έτους το οποίο ουσιαστικά ασχολήθηκε με θετικές προσεγγίσεις και πρακτικές προσεγγίσεις θεωρίες Μάθησης και το ποσό των πέντε τεχνολογία στην άδικη πράξη πώς φτιάχνουμε σχέδια μαθήματος το κάθειρξη και τέλος το επιλογής του τρίτου έτους το όποιο έργο Amazon τα νέες τεχνολογίες γαλλική δημιουργεί στην πραγματικότητα αυτό το κουβάρι διαπραγματευόταν ήταν η ψηφιοποίηση υλικού και ανάπτυξη ψηφιακού υλικού πρωτογενώς ψηφιακού υλικού από τους φοιτητές είχαν ασχοληθεί με το πώς μας φωτογραφίες όσο έξοδος master φωτογραφίες και τιμές εικόνες πώς μπορούμε να επεξεργαστούμε ήχο να συνθέσουμε δίχως τέλος μπορούμε να συγχωρήσουμε και να έχει ο βίντεο άρα είναι υπάρχουν οι γνώσεις οι καπνοί που παράγονται από τρεις μαθήματα για να μπορέσει να σχεδιάσει ένα σκάλισμα σχεδίαση ψηφιακό υλικό και στο βαθμό αυτό θα δούμε πώς όλα αυτά μπορούν να τα συνδυάσουν μέσα προγραμματιστικό περιβάλλον για να μπορέσουν να φτιάξουν μια αυτοτελή δραστηριότητα δύο ποια αποτέλεσε αυτόνομα μας σχέδιο μαθήματος μια δραστηριότητα χρήματος σπουδαστές ένα σχέδιο που θέτει το πλαίσιο και τα εξής οίνοι θα αποτελέσει μέρος ένα ευρύτερου σχεδίου μαθήματος αποτελώντας μια επιμέρους δραστηριοτήτων της συνολικής τακτικής προσέγγισης σύμφωνο τον έχω μάθει μέχρι τώρα για τις ανάγκες αυτές επιλέχθηκε το περιβάλλον τους crash το οποίο θα δούμε σε λίγο καιρό όλοι αστειότητες και λογική του βαθμό συστημένη πάνω σε αυτό το περιβάλλον είναι λοιπόν το κρασί τους ετσι με μια γλώσσα προγραμματισμού που αναπτύχθηκε από το MIT στην ομάδα του Michel έστηνε με στόχο να μπορέσουν να ανταλλαχθούν προγραμματισμό παιδιά ηλικίας επτά 12 χρόνων απευθύνεται δηλαδή πρωτίστως ιδιωτών όπως σχεδιάστηκε απευθυνόταν σε παιδιά του Δημοτικού στόχος ήταν να μπορούν τα παιδιά να μάθουν προγραμματίστηκε εισήγηση της προγραμματίστηκε σήμερα χωρίς να μπουν στη διαδικασία να συζητήσουν διασύνδεσης προγραμματίστηκε σε έννοιες με πιο εύκολο και ευχάριστο τρόπο να γίνει κατανοητό σε όλο τον κόσμο το περιβάλλον πώς γίνεται στην πορεία εξελίχθηκε και πάλι γλώσσα προγραμματισμού Scratch σώθηκαν μέσα είναι δεμένες δυνατό ναι αλλά το σημαντικότερο είναι ότι οι γι υπάρχει μια πολύ μεγάλη παγκόσμια κοινότητα και είμαστε μια πολύ δυναμική ελληνική κοινότητα παράλληλα που αξιοποιεί το περιβάλλον τους δράση για να φτιάξει λογισμικά οι επιμέρους δραστηριότητες αυτή τη γλώσσα προγραμματισμού που απευθύνονται σε παιδιά όλων των ηλικιών ναι και μάλιστα όπως θα δούμε προς το τέλος του συγκεκριμένου μαθήματος έχω πολλά προβλήματα από τέτοιου τύπου δραστηριότητες και Μηλιώνης με κάμποσα ακόμα σου έτσι βρέθηκα λογισμικά που απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά φτάνουμε μέχρι σε παραδείγματα που απευθύνονται σε ενήλικες πέρα από πραγματισμό αυτοτελή προγραμματισμό χωρίς πολλές γνώσεις πραγματικά προγραμματισμού όπως χθες 8 ένα φοιτητής του τμήματος πληροφορικής αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο το σκρατσ για το μη εν ενεργεία τον μελλοντικό εκπαιδευτικό όποιος δεν έχει τέτοιο τεχνικού υποθέτω θα μπορέσει να κατανοήσει ψυχοφθόρο πειστικές δομές αλλά να είναι σε θέση να φτιάξει κάτι το οποίο αναμένεται και για τις ανάγκες της δουλειάς του για να μπορέσει να φτιάξετε Αστέριος για τα παιδιά δηλαδή συνδυάζοντας υλικό που θα μπορεί να βρει έτοιμο να επεξεργαστεί ίνα σύνθεση μόνο στο σώμα σε προηγούμενο άρθρο κι όλο το αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό και αξιοπρεπές επίπεδο για το SKA θα δούμε τρεις συνολικά εκδόσεις ναι υπάρχουν συνολικά εκδόσεις υπάρχει γνώση να πέσετε μετανάστη που δουλεύω κόσμος για πολλά χρόνια μέχρι περίπου το 2014 και πάρα πάρα πολύ δουλειά τιμής αυτό και μάλιστα πολλά τα παραδείγματα που θα δούμε στη συνέχεια ανάλογα με τις συνθήκες κάθε φορά που βλέπουμε στην γλώσσα νατάσα αριθμεί 22 η επόμενη βλέπουν σημαντική αναβάθμιση τους μας λέει η προγραμματισμένη να παρουσιαστεί περίπου το στις αρχές του 2013 τέλη του 12 τελικά έχασαν περίπου το 2014 υπάρχει μια λειτουργική έκδοση του αρχικά ο λάιμ και στη συνέχεια το 2009.2015 παρουσιάστηκε offline έκδοση του για να μπορεί κάποιος να το χειρίζεται να δουλεύει χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο και τέλος πρόσφατα έχει πρόσφατο τελευταίο ένα χρόνο υπάρχει μια εκδόσεις κρατήσεις Junior η οποία απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και λειτουργεί κυρίως τρέχει κυρίως σε ταμπλέτες Android και iOS οπότε ας περάσουμε σιγά σιγά να δούμε το βασικό περιβάλλον και στη συνέχεια θα μπορέσουμε να δούμε μικρά παραδείγματα αρχεία τα οποία βοηθούν στη στιγμή ώριμη αυτού του περιβάλλοντος και των λειτουργιών που αυτό παρέχει θα ξεκινήσουμε αρχικά από την 21 τέσσερις και σταδιακά να δούμε τις διαφορές που υπάρχουν στη έκδοση δύο εξόδους εξάσκησης που θα χαθούν και θα ξεχαστούμε κάτι 10ο εξάμηνο είναι ανεξάρτητες πλατφόρμας για τη στόχος είναι να το πιάσουμε την προσέγγιση για τον τρόπο σκέψης πρέπει να κάνεις για να εξεταστεί για προϊόντα κι όχι τόσο να δούμε αναλυτικά εύρος και τις τεχνικές δυνατότητες αλλά και να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο έκανε μπορεί Καμπουρόπουλου ικανός π χρησιμοποιώντας τους ρώτησα αν θέλει να ασχοληθεί παραπάνω και να φτιάξει ιωσήφ το προϊόν αυτό που έχει σημασία είναι στο τέλος του εξαμήνου θα γίνει παρουσίαση επίμονα εργασιών κυρίως με την επιτυχία των διπλωματικών εργασιών ολοκληρωμένων διδακτικών προσεγγίσεων μπάσο κώστας και έχουν το σημαντικό πλεονέκτημα το χαρακτηριστικό στοιχείο το όποιο έχουν φτιαχτει από φοιτητές του τμήματος μας μια από στο προπτυχιακό επίπεδο από μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος μας συνήθως οι οποίοι είναι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί από την καταβολή του και κατά συνέπεια δεν είχαν όπως στην αρχή της πανεπιστημιακές γνώσεις για να φτιάξουν σύνθετα προϊόντα παρόλα αυτά έκαναν συνθέτες σιγά το σχέδιο μαθήματος και αυτοτελή προϊόντα πληροφορικής μικρά λογισμικά δηλαδή χωρίς ιδιαίτερη τεχνική βοήθεια μόνο τους εντελώς σε αρκετά ικανοποιητικό βεβαίως και θα δούμε βέβαια και κάποιες από τις δυνατότητες που έχουν προστεθεί στην έκδοση δύο για τις ανάγκες λοιπόν μπροστά αγόρασε μέσω παρουσιάσεων στο νησί όπου θα αναδειχθεί το περιβάλλον σκρατσ ένα τέσσερις και το περιβάλλον συγγραφέας βιβλίων για να γίνει παρουσίαση της οθόνης και της διεπαφής χρήστη της και σταδιακά θα πάμε σε πιο σύνθετες σχέσεις θέλουμε να μαθήματα θα γίνει μια απόπειρα να μελετούμε και τα λάθη που κάνουμε σωστή αίσθηση μισθός λόγω ακριβώς της έλλειψης τεχνικού υπόβαθρο προσπαθώντας να εξηγήσουμε την λογική ανάπτυξης τέτοιων προϊόντων και όχι ένα κόμμα ενωμένες ασκήσεις και τον τρόπο που αυτές Ελένη πάμε λοιπόν να δούμε πού μπορούμε να πούμε όχι κράτος που μπορούμε να το αντικαταστήσουμε και να του δείξουμε και τι ακριβώς σας προσφέρει ξεκινώντας λοιπόν αναζητήσουμε τους κράτησε πάμε στον ιστότοπο τους κράζουν όποιος με σκρατσ . MIT τελεία του έτσι πατώντας enter οδηγούμαστε στον ιστότοπο φορά την έκδοση δύο μηνών καθισμένος στο τόπος όπως είπαμε πριν της δεύτερης έκδοσης του σκρατσ των οποίων ζούμε επί τροχάδην στην πάνω πλευρά εδώ στην είναι γραμμή έχει διάφορες επιλογές εστιάζουμε σε αυτές τις δύο πάνω δεξιά εδώ που λέει και γράφει και σύνδεση με το γραφείο μπορούμε να φτιάξουμε έναν κωδικό πρόσβασης όποιος μας βοηθά να αποθηκεύουμε online στο site τους κρατήστε λάβει όλες τις δουλειές που κάνουμε ενωμένοι το σύνδεση ουσιαστικά έχουμε έναν κωδικό συνδεόμαστε για να μπορέσουμε να δουλέψουμε να επεξεργαστούμε παλιότερες παλιότερα έργα έχουμε φτιάξει να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε καινούρια έωλη διαδικασία είναι μια κλασική διαδικασία εγγραφής σε μια διαδικτυακή υπηρεσία χρησιμοποιώντας ένα λογαριασμό e-mail Μποτόπουλος ετοιμάζεται μπορούμε να πάμε στου περιβάλλον στο οποίο δουλεύουμε για να ζούμε πώς ακριβώς λειτουργεί το Skroutz δε το παράδειγμα για να δούμε διάφορα πατημένο το ξίφος λίγο το γίνεται μέλος με το έλλειμμα το γράφει επίσης ενδιαφέρον έχει το συζητήσεις που βρίσκεται πάνω στο οποίο το οποίο οδήγησε ένα χώρο με διαδικτυακές συζητήσεις μελών τους κράτησε για να μπορέσει όπου πολλοί χρήστες τους κράτησε ανταλλάσσουν ιδέες λύσεις κλπ αυτό που έχει σημασία Ποιοι αυτό το νούμερο λέει λοιπόν ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 15706000 E200 τρεις έργα περασμένο πάνω στο διαμοιρασμό ανάμεσα από τον ιστότοπο του τους κράτη και αυτό ακριβώς είναι μεγάλο του δύναμη ότι δηλαδή είναι ένα δωρεάν περιβαλλοντικά δουλειάς εργασίας προγραμματιστικό περιβάλλον τι είναι ένα επιπλέον λόγος αυτός για τον οποίο το χρυσό με αλλά έχει αυτή τη δυνατότητα της ελεύθερης διακίνησης και διαμοιρασμό έχει καταφέρει να φτιάξει ένα τεράστιο τεράστια διαδικτυακή κοινότητα στην οποία μπορεί κανείς να πάει να βρει εύκολα λύσεις για το δήμο τον απασχολεί και θα επανέλθουμε αυτός λίγο προχωρώντας παρακάτω έχει κατηγορηθεί με διάφορες διακυμάνσεις κατηγορίες παρουσιάζει διάφορα έργα τα οποία κάνουμε κλικ σε κάποιο αυτό μπορούμε να του πούμε εδώ πολύ για να μη γίνει περισσότεροι κοινότητα χώρα η ανάμειξη στα αγγλικά ο όρος σήμερα εμείς ουσιαστικά αφορά τον πάρει κανείς το έργο ένα άλλου χρήστη να μπορέσει να το επαναχρησιμοποιηθούν το 10 στα δικά του ενώ το μικρό τροποποίηση για να βγάλει ένα ειδύλλιο παρόμοιο δικό του με μόνο περιορισμό μόνη υποχρέωση να χάραξη από ποιον δανείστηκε το αρχικό έργο μην δοκιμάσω δανειστή αυτή είναι η λογική που ακολουθεί την άδεια χρήσης Creative Commons πέλετ από τα πάντα ελεύθερα για χρήση μη εμπορική χρήση μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε όπως ακριβώς θέλουμε δέρματος για περιορισμό κατασκευαστής ένα έργου φτάνει να μη δημοσιεύσουμε το όνομά του στο καινούριο μας έργο έτσι μπορούν κάνοντας κλικ σε ένα από αυτά στην μπορούμε να δούμε όχι μόνο το αποτέλεσμα αλλά μπόνο και μέσω των εμπορικά για να δούμε πώς ακριβώς λέξη για να πάρουν ιδέες και άρα να χρησιμοποιήσουμε μέρη ολόκληρο το έργο όπως είναι προχωρώντας παρακάτω έχει διάφορες πληροφορίες για να μπορέσουμε να καθοδόν στο μεγαλύτερό τους μέρος σημαντικό έτος κράτησε τους προσφέρονται και ζωμό που ανταλλάσσουν ιδέες εκπαίδευσης σχετικά με τους αγρότες εδώ οδηγούμαστε στο σκρατς ζούνε ημερών τους έχει ενδιαφέρον είναι σωστικά αίμα ως χώρος προβολής και συλλογής υλικού για να φτιάξει κανείς ημερίδες επιμορφωτικές ημερίδες που αφορούν τη χρήση τους κράτησε διαφημίζονται πάνω σε έναν χάρτη σαν τον χάρτη της Google με ποινές όλο δηλαδή οι χώροι στους οποίους γίνονται ανά τον κόσμο τέτοιου τύπου έδρασαν συνήθως γίνονται η ανεξάρτητα είτε στα πλαίσια κάποιου μεγάλου συνεδρίου και κάποιος μπορεί να ενημερώνει τον χώρο αλλά εάν υπάρχει η μάσκαρα της ΔΕΗ κοντά του και να μπορέσει να παρακολουθήσει το συνέδριο του κράτους το οποίο με μια καινούργια προσέγγιση τα τελευταία δύο-τρία χρόνια διοργανώνεται ένα διεθνές συνέδριο που αφορά το το σκρατσ και απότομο τέλος κάτω-κάτω διαλέγουμε τη γλώσσα με την οποία θα λειτουργήσουν το περιβάλλον αυτό όπως είπα είμαι το καινούριο περιβάλλον τους πλαστούς κρατήσεις δύο αν αναζητήσουμε στο Google γράφοντας εδώ τις κρατήσεις 1.4 έτσι για να βρούμε την παλιά έκδοση του τους κράτησε η πρώτη επιλογή μας κατέγραψε Sports τέσσερις είναι ακριβώς η παλιά μορφή του ιστότοπους crash ανοίγω το βλέπουμε λοιπόν εδώ ότι υπάρχουν διάφορες πληροφορίες την προηγούμενη έκδοση και μπορούμε αποχωρώ να κατεβάσουμε την έκδοση τη συγκεκριμένη επανέκδοσή τους crash για περιβάλλον Windows Linux Macintosh και να το εγκαταστήσουμε ειδικά για ταμπλέτες που αφορά αφορούν τους περισσότερους από μας κάνουμε κλικ κατεβάζουν αυτό το εκτελέσιμο αρχείο όταν κατέβει στον υπολογιστή μας κάνουμε διπλό κλικ επόμενο επόμενο επομένως και τελικά βρίσκουμε ένα εικονίδιο τους crash μέσα στου όλα τα προγράμματα όλες οι εφαρμογές που έχουμε που εμφανιζόταν να πέσουμε στη σημαία κάτω δεξιά εδώ όντως το περιβάλλον τους κράτους ένα ξενοδόχος είναι ανοιγμένο λάκκο είναι αυτό έτσι πολλές φορές κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα χρησιμοποιεί αυτή την έκδοση για δύο λόγους ο ένα είναι ότι υπάρχουν αρκετά παραδείγματα διάδημα σ' αυτή την εκδοχή για να μπορέσουμε να σταθούμε πιο δεύτερος συνεντεύξεις ενώ πίσω στην έχει δώσει ένα στην 22 θα πατήσω πουλιέται και είμαστε εδώ για να δούμε το περιβάλλον λειτουργίας έτσι και να κάνουμε μια μικρή σύγκριση και θα εξηγήσουμε ταυτόχρονα τον λόγο για τον οποίο γίνεται αυτό που ανέφερα μέχρι να φορτώσει να περάσουμε λίγο να δούμε το σκρατσ ένα τέσσερις βασικές αρχές κράτησαν τέσσερις είναι χωρισμένη σε τρεις κομμάτια το πρώτο κόμμα να Θεοδωρίδη πλέει στήλη στα αριστερά αυτός εδώ μεγάλος κενός χώρος στο κέντρο κα τη περιοχή στα δεξιά αν το εξετάσουμε λίγο αναλυτικά θα δούμε αν θα προκύψει μας ενδιαφέρουν συσχετισμός ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί αρκετά κράτη διάρκεια του εξαμήνων με παραδείγματα λοιπόν στο ενδιάμεσο έχουμε φορτώσει με αυτό το περιβάλλον που τους κράτησε δύο κι αυτό δεν το περιβάλλοντος κράτησης ένα τέσσερις πριν λοιπόν δούμε τις οθόνες να την κατανομή της οθόνης να εξηγήσω το εξής οτι αυτό το περιβάλλον έχει τον εξής περιορισμό έχει πάνω στο μενού εδώ πέρα αρχείο για να κάμω αποθήκευση άνοιγμα κλπ έχει εδώ την επιλογή είσοδος πάνω δεξιά για να μπούμε στον δικό μας όπως είπα στην αρχή και να μπορέσουμε να έχουμε πρόσβαση στο υλικό που όπως και εσύ είσαι παιδί μου κάνει δυσώδη και αν το κόμμα το ριζωμένο έχουμε αλλά αυτό που έχει σημασία είναι ότι για να έχουν πρόσβαση και να δουλέψουν σε αυτό το περιβάλλον πρέπει να υπάρχει διαδικτυακή σύνδεση χωρίς διαδικτυακή σύνδεση δεν μπορεί κανείς να δουλέψει κι αυτόν τον μεγάλο μειονέκτημα ήταν μάλλον μέχρι πόσο το μεγάλο μειονέκτημα του μπιστρό αστείο βίαιη το κρασί δύο λόμπι διότι ήταν προγραμματισμένο να βγει στην αγορά να διανεμηθεί στα τέλη του 2012 τελικά διανεμήθηκε στα τέλη του 2013 Μάρτιος του 2014 ενδεχομένως όμως το πάσχα του 2014 και σχεδόν ένα χρόνο μετά έγινε διαθέσιμη offline έκδοση ή δήλωνε με την οποία μπορούμε να δουλέψουμε το σκρατσ χωρίς να χρειαζόμαστε διαδικτυακή σύνδεση για να τη βρούμε αυτή θα γράψουμε σου πέραν της offline έτσι η offline αντί των δύο για επιμέλεια αφορά την έκδοση νέων εδώ λοιπόν είναι η πρώτη επιλογή μας οδηγεί στον online editor του σκρατσ και ουσιαστικά βρισκόμαστε σε αυτήν εδώ τη σελίδα η οποία μας λέει ότι εξηγεί αναλυτικά κείμενα στα αγγλικά σελίδα βλέπουμε τη στιγμή γιατί εγώ έχω το περιβάλλον γυρισμένη στα αγγλικά για αυτό τον λόγο και λέω λοιπόν ότι μπορεί κάποιος να φτιάξει να χρησιμοποιήσω κράζετε τον για να δουλεύει χωρίς διαδικτυακή σύνδεση υπάρχει έκδοση για Macintosh για Windows και κάποιες εκδόσεις Γαληνός έτσι λέει λοιπόν ότι είναι απαραίτητο και δίκαιοι για τους χρήστες Mac είναι εγκατεστημένο το Bloomberg το Bloomberg το βρίσκουμε από χωριά Macintosh για Windows και Linux το κατεβάζουμε και εγκαθιστούμε είναι μια πλατφόρμα πάνω στην οποία πατάει ουσιαστικά τους κράτησε δυο για να μπορέσει να απεικονίσεις στα ταφικά και μάχιμη αλληλεπίδραση απαιτούν εξηγήσεις λίγο αποχωρώ από τη μεσαία στήλη στον βόλο δύο κατεβάζουν για διαφορετικές αγορές πάλι τον επεξεργαστή έργο τους crash με την ίδια διαδικασία που κάναμε στο πόστο που έπαιξαν στο προηγούμενο στην προηγούμενη έκδοση δηλαδή κατεβάζουν το εκτελέσιμο αρχείο κάνουμε διπλό κλικ για το επόμενο και κάποια στιγμή θα το δούμε στον υπολογιστή μας και ποτών μπορούμε να βρούμε υποστηρικτικό υλικό το οποίο θα το δούμε στη συνέχεια αφού λοιπόν έχουν ολοκληρώσει αυτά μπορούμε να δουλέψουμε το σκρατσ δύο χωρίς να είναι υποχρεωτικό να έχουμε διαδικτυακές φήμες Δευτέρα δεν δουλεύει το ίδιο καλά πάντα είναι πιο βαρύ το περιβάλλον είναι πιο βαριά τα γραφικά και αυτός είναι ένα επιπλέον λόγος για τον οποίο πολλές φορές για τη βάση κι εκμάθηση τους κράτους Κατ' αρχάς για το εξάμηνο θα χρησιμοποιούμε το περιβάλλον του ένα τέσσερις για την πιο ευνοϊκό και σταθερό και έτσι κι αλλιώς περισσότερες δουλειές είναι δουλειές που θα δούμε στη συνέχεια πάμε λοιπόν να δούμε προσδιορίζονται αυτών αρχικά έχουμε την βασική οθόνη χωρισμένη στα σε τρεις περιοχές και θα ξεκινήσουμε την περιοχή στα δεξιά στα αριστερά στο αριστερό άκρο της οθόνης όπου υπάρχουν τέσσερις τέσσερις και τέσσερις 8 κουμπιά τα οποία έχουν εγκριθεί έτσι αρκεί που δείχνει το πότε κάθε στιγμή η πέγκυ και έχουν ένα μικρό χρωματάκι στο αριστερό τους άκρο αυτή τη στιγμή εδώ που λέει κίνηση είναι χρωματισμένο με το όλο το κουμπί με το χρωματάκι που υπάρχει στο άκρο και αντίστοιχα από κάτω βλέπουμε μια σειρά από κομματάκια πλακιδίων μας δε φτάνει τα οποία έχουν διάφορες λέξεις πάνω στο συνειδητό ές έτσι βλέπουμε κοιμήσου πέντε βήματα στρίψε μέρες κλπ απέχουν το ίδιο χρώμα με το κουμπί εκκίνησης αν πατήσουμε σε κάποιο από τα άλλα δύο θα αλλάξουν πλακίδια των εντολών που βρίσκονται από κάτω για να χρωματίσει το αντίστοιχο κουμπί αυτό λοιπόν που συμβαίνει το εξής τα 8 είναι οι κατηγορίες των εντολών που υποστηρίζει το σκρατσ και ακριβώς από κάτω όλες οι εντολές όλα τα πλακίδια που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένη κατηγορία αυτό θα φτιάξουμε τον προγραμματισμό μας στη συνέχεια πάμε στη μεσαία περιοχή όπως στη μεσαία περιοχή πάλι βλέπουμε δύο υπό περιοχές στην πάνω από περιοχή βλέπουμε το σχέδιο αυτό το άτομο δεν είναι κάποια bugs κάποιες πληροφορίες εδώ πέρα εδώ πέρα λέει μορφή και να το μορφή εμένα η ονομασία αυτού χαρακτήρα του κλάδου το οποίο θα το δούμε και εδώ κάτω λέγει και ομορφιά αλήθεια όμως αν και για να αλλάξουμε το όνομα του έρχομαι εδώ κάνω διπλό κλικ αλλάζουν όνομα και τον turbo Τατούλη Πατούλης λοιπόν έτσι και αλλάζοντας τον έκανα κλικ κάπου αλλού γράφει για τους τρεις και πάντα έτσι ακριβώς από κάτω υπάρχουν τρεις καρτέλες η πρώτη καρτέλα όλες σενάρια δεύτερη Levy μάσηση τι λέει ηχεί το σενάρια στην καρτέλα σήμερα βλέπουμε μια τεράστια περιοχή σ' αυτήν εδώ την περιοχή λοιπόν φτιάχνουμε τον προγραμματισμό του προγράμματος αφορά τον χαρακτήρα του για να το κάνουμε αυτό παίρνουμε εντολές πλακίδια από αριστερά τη στράτα πάμε με το ποντίκι και τις ακουμπάμε σε αυτή την περιοχή αν φέρω και άλλη ένα την ακουμπάω και αυτή στο χορό σοβαρό έχουμε λοιπόν διάλεξα τις εντολές αυτή τη στιγμή οι οποίες θα κάνουν και κάτι αν πλησιάσω όμως με το ποντίκι τη μια πάνω στην άλλη ξαφνικά θα βγάλει μια άσπρη χοντρή γραμμή αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυνατό θέση Γ Πολύζο και ξαφνικά βλέπετε κόλλησε μια με την άλλη και τώρα αυτοί οι δύο αποτελούν ένα μικρό πρόγραμμα δύο εντολών λέει κινήσου αργά βήματα δείξτε κατέθεσε 90 εξηγήσουμε τι μπορεί τι σημαίνουν όλα αυτά αυτό σαν να παρατηρήσουμε τα εξής θα ξεκολλήσει βιοτεχνίες ξεκολλήσουν παίρνω την από κάτω πρόκειται να πάμε για να βάλετε από πάνω βάλε την από κάτω μαζί παρά λοιπόν την από κάτω τι τραβάτε ξεκολλάει λοιπόν αυτό που θέλω να παρατηρήσουμε το εξής ότι καθένα από αυτά τα πλακίδια έχει μια μικρή εσοχή στο πάνω μέρος και μια προεξοχή στο κάτω μέρος και έχει μια μικρή εσοχή από πάνω μια προεξοχή από κάτω άρα η ένα με την άλλη το ένα με το άλλο πλακιδίων κολλάνε μεταξύ τους όπως ακριβώς κατασκευασμένα μετάλλιο ΕΠΑΣ όπου τα κομμάτια έχουν εξογκώματα και έξοχες εξογκώματα μπαίνουν στις αρχές μπόνι των μετάλλων και κατασκευάζουν συνολική εικόνα ίδια λοιπόν λογική ακριβώς ισχύει εδώ πρέπει να υπάρχει προεξοχή από δω εσοχή οπότε για να μπορέσει αυτό το δύο να κολλήσουν αλλά κολλάνε έτσι η αντίστοιχα μπορώ στον φάρο από πάνω και να κολλήσει έξι εκτός απ' τα σενάρια υπάρχει το ενδυμασίες εδώ βλέπουμε τη φιγούρα του γάτου σε δύο στάσης αυτή είναι η ετοιμασία αυτήν ενδυμασία πιο θα εξηγήσουμε την αυτά και βλέπουμε ήχους όπου βλέπουμε ένα ηχείο και έλενας 21 ο αυτός σύνορα δίχως εδώ λοιπόν βλέπουμε τα στοιχεία που αφορούν το χαρακτήρα αυτό θα παλέψει μέσα στην πορεία πάμε στην άριστη στήριξη περιοχή όπου βλέπουμε μια μεγάλη άσπρη περιοχή με το κράτος να εμφανίζεται στη μεσσήνη και από καναδό έχουν τα κουμπιά θα εξηγήσουμε ότι ήμασταν από κάτω βλέπουμε τη φιγούρα του κάτω του 150 επιλεγμένες τη στιγμή αυτό πλαίσιο γύρο ηχηρών και μια επιλογή εδώ πολύ κυνικό λοιπόν ας κάνουμε τώρα τον παραλληλισμό που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε τι συμβαίνει ας υποθέσουμε ότι στην θεατρική παράσταση αυτή δουλειά στην περιοχή είναι ισχυροί είπαμε στην οποία παίζουν οι ηθοποιοί κρατικών εκεί που το κράτος αυτή τη στιγμή βρίσκεται ως θίασος εδώ λοιπόν οι χαρακτήρες οι οποίοι θα εμφανιστούν αργότερα στην θεατρική παράσταση αυτή στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε θεατρική παράσταση με μόνο όπλο το Apple και δεν τα σκηνικά που χρησιμοποιούνται για την παράσταση αυτή αν κάνω κλικ πάνω στο σκηνικό θα δούμε ότι αντίστοιχα εδώ στη μεσαία περιοχή στις καρτέλες έχουμε σενάρια έχουμε ξαναδεί και το σκηνικό το οποίο σήμερα για τους νίκο είναι πιο επιθετικά δεν χρειάζεται τρικ παράσταση εναλλάσσονται τα σκηνικά σε κάθε σκηνή μπορούμε να επιλέξουμε πιο σκηνικό πιο πιο παρασκήνιο τι θα εμφανιστεί στο πίσω μέρος της σκηνής επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το σενάριό τους δημητριακά μας συνολικός χρονισμό θα δούμε τέτοια παραδείγματα στην πορεία δεν θελω να τα λύσουμε το ενδυμασίες έγινε υπόβαθρα είναι αυτά που βρίσκονται από πίσω σαν μάγμα δηλαδή στο πίσω μέρος της θεατρικής σκηνής ένα μεγάλο πανί τοπίο αλλάζει και έτσι αλλάζει το φόντο πάνω στο οποίο στηρίζεται κάθε σκηνή κάθε φορά και έχουμε και ήχους βέβαια οι οποίοι αφορούν τα σκηνικά συνδέονται με τον καθιστικό ξεχωριστά παράλληλο επέλεξαν το σκηνικό άλλαξε και κάποιες από τις εντολές για παράδειγμα κίνηση επειδή δεν μπορούν να κοιμηθούν κινητού θέατρο δεν έχει νόημα να έχουμε εντολές κίνησης μπορεί να γίνεις ηθοποιός πάνω στην κίνηση στη σκηνή άρα στο θάνατο έχουμε πολλές κινήσεις στο σκηνικό δεν έχουν έντονες κινήσεις στον έλεγχο έχουμε εντολές και στο ένα και στο άλλο έτσι εδώ είναι οι δύο όψεις του ένα και τον πόλεμο στο χαρακτήρα έχουμε περισσότερες εντολές εξέθεσα κάποιες διαφοροποιήσεις οι οποίες έχουν σημασία στην συνέχεια πάμε να δούμε λίγο όπως είναι η καινούργια έκδοση του τους ας πάμε στον editor οπότε θα παρατηρήσουμε το εξής θα κλείσει αφού το βοηθητικό παραθυράκι θα δούμε στην πορεία αυτό λοιπόν που έχει γίνει είναι το εξής σκηνή με το σκηνικό και τους ηθοποιούς έχει αυτή στα αριστερά προφανώς όλο το υπόλοιπο κομμάτι της οθόνης προς τα δεξιά άρα είμαι ένοχος που βάζουμε τα σενάρια αλλά αν ηρωίνη εντολές κατηγοριοποιεί εμείς οι τρεις κατέληξαν σε παρεμβάσεις έχει και εδώ μπορούμε να παρατηρήσουμε το εξής έχει βέβαια είχαμε μικρή διαφοροποίηση γιατί έχει περισσότερες δυνατότητες θα δούμε σιγά σιγά στην βόρεια αλλά μπορούμε να παραδώσουμε το εξής κατηγόρησε το βγαίνει 10 στο παλιό το σκρατσ κατηγόρησε τον 8 πρώτη διαφορά αυτή εδώ όταν μας όπως το είχαμε και πριν και εδώ μας βγάζει απ' το ζωγραφίσουν με θάβουν μόδιστρος κράτησε στο παλαιό έβγαινε σε ξεχωριστό παράθυρο για πράγματα που θα δούμε τις διαφορές και μας δίνει περισσότερες δυνατότητες των λίγων και οι ήχοι από το βλέπουμε ότι είμαι όμορφη πάμε λοιπόν στο σήμερα με διάφορες έχουμε κινήσεις έχουμε κινήσεις και στο άλλο έχουμε συμβάντα εδώ θέλω να δώσουμε λίγο προσοχή όλες συμβάντα και έλεγχος έτσι στο συμβάντα έχει κάποιες δουλειές που λέει όταν γίνει κλικ στο κουμπάκι με την πράσινη σημαία πρώτο κόμμα αυτό που είναι πράσινη σημαίνει εδώ ο παν το πλήκτρο Space πατηθεί κλπ και στον έλεγχο λέει περίμενε ένα δευτερόλεπτο επανέλαβε είναι κίτρινα και πάμε για τα έργα αυτά είναι λίγο πιο σκούρο είναι λίγο πιο πορτοκαλιών και τέρμα φτάνει κίτρινο στο παλαιό το σκρατσ λοιπόν να πάμε στον έλεγχο θα δούμε ότι το ταμείο είναι κλειστή σήμερα η να περιμένει 400 είναι όλα μαζί ομαδοποιημένες στην ίδια κατηγορία άρα λοιπόν μια διαφορά που βλέπει μόνο τη O έλεγχος κατηγορία έλεγχος στο την περίοδο κράξι έχει σπάσει στα δύο και έχει γίνει έλεγχος και συμβάντα έτσι πάει πολύ ΠΑΟΚ ψυχή οι πένες κλπ με τα ίδια αυτό που εισάγεται στο τεράστιο είναι το άλλες εντολές το οποίο αυτή τη στιγμή δεν κάνει κάτι και θα το δούμε ανάλογα με το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας στην πορεία του του μαθήματος πάντως η σημαντική διαφοροποίηση έναντι εντολές πάνω κάτω ίδιες έχουν σπάσει αυτές οι δύο ΕΣΠΑ σε προηγούμενη κατηγορία σε δύο υποκατηγορίες έτσι και έχουν κάποιες μικροδιαφορές στο περιβάλλον γράφηκε στην επιφάνεια χρήσης δηλαδή και κάποια έπιπλα δυνατά στο μέσον της ανακαλύπτουμε στην βόρεια σιγά-σιγά μεταξύ τώρα θα περάσουμε πίσω στην έκδοση ένα τέσσερις για ν αρχίσουμε σταδιακά να βλέπουμε τα λαμπρά παραδείγματα αυτό που θέλω να τονίσω πριν περάσουμε να δούμε παραδείγματα και να δούμε πώς βρίσκουμε παραδείγματα για να μπορέσουμε να δουλέψουμε είναι το εξής το σκρατσ μαζί με την δυνατότητα να συνδέσουμε τον υπολογιστή εξωτερικές συσκευές με τις οποίες θα δουλέψουμε εξέδρες σε αυτές όπως θα δούμε στην πορεία είναι πλακέτες αισθητήρων είμαι εδώ ξέρω ότι της liquid μου το οποίο το είδαμε στο μάθημα εφαρμογές πληροφορικής άρα έχουμε τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν όχι μόνο με τα ρομποτάκια τοπίο προγραμματίζουμε ανεξάρτητα αλλά να συμβούν πράγματα στην οθόνη το οποίο θα ελέγχουν το τι γίνεται με το ρομποτάκι και να αλληλεπιδρούν με αντίστοιχα το ένα με το άλλο και να μας θα δούμε τέτοια παραδείγματα στο τέλος τέλος το των μαθημάτων της σειράς μαθημάτων επίσης μας δίνει τη δυνατότητα το σκρατσ να δουλέψουμε να χρησιμοποιήσουν σαν είσοδο αλληλεπιδράσεις τον αισθητήρα Kinect του xbox υπάρχουν έχουμε φτιάξει τέτοιες δουλειές ξοπίσω δομή στο τελευταίο μάθημα του του εξαμήνου άρα μπορούμε να λείπει βρασμό χρησιμοποιώντας το σώμα μας τόσο με την οθόνη του υπολογιστή όσο και με ρομπότ και παράλληλα ετσι θα δούμε τέτοια παραδοχή δηλαδή μπορούμε να χειριστούμε μια ρομποτική κατασκευή είχαν αποδόσεις όμως μας μέσω του κράτους κάτι το οποίο απευθείας έγινε δεν λέει και στην έκδοση αρχείο υπάρχει δυνατότητα στη στιγμή 22 του σκρατσ υπάρχει δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με με το περιβάλλοντος κρασί χρησιμοποιώντας του ειδώλου μας μέσα από την web camera ένα υπολογιστή έτσι αυτά είναι πράγματα για τα οποία θα τα δούμε στην πορεία αυτό λοιπόν είμαι χοντρικά το βασικό περιβάλλον εντός έδρας να περάσουμε να δούμε ένα ολοκληρωμένο παράδειγμα για το πώς λειτουργεί το περιβάλλον τους έτσι ως την μπάλα την έκδοση γιατί τα παραδείγματα είναι έτσι πιο κλασικά παραδείγματα ανεβασμένα κι θα πάω στο άνοιγμα φερόταν να αποθηκεύσει το έργο το οποίο ζούμε σαν αποθήκες το έργο το οποίο δουλεύει γιατί έβαλα αυτές τις διετέλεσε έβγαλε κλπ του λέω όχι και μου δίνει να βγάζει σε αυτό το περιβάλλον το οποίο μπορούν να είστε στον υπολογιστή μου στην ευθανασία κλπ μαύρο έργα που έχω φτιάξει μαζί με την εγκατάσταση των καθιστά αυτά τα παραδείγματα τα οποία είναι κατηγορούμενα ανοίξουμε ένα κλασικό στην κατηγορία animation έτσι το δε ίδρυμα το οποίο θα εξετάσουμε λίγο τώρα εντάξει θα πάρει μερικά δευτερόλεπτα να ανοίξει έτσι λοιπόν και βλέπουμε εδώ ότι στο χώρο των σεναρίων υπάρχουν αρκετές εντολές τόσο στο χώρο της σκηνής εμφανίζονται διάφορα πράγματα βλέπουμε ένα τετράδιο όπως το κόμμα ένα μέρος ένα τετραδίου μισό διάφορα στοιχεία τα οποία αν τα δούμε προτιμά το πουλί να πριν αυτός χαρακτήρας του πουλί αυτός εδώ ξαπλωμένος χαρακτήρας δυνατός είναι χαρακτήρας μα είμαι ηθοποιός μα υπάρχει σκηνή ο τίτλος κλπ κάποιοι χορευτές Superfoods λόγο αυτή τη στιγμή υπάρχουν έτσι όλοι αυτοί λοιπόν είναι οι χαρακτήρες για καθένα σου ποιος θα δούμε κάνοντας κλικ εγώ σε καθαρά χαρακτήρα απ'αυτούς και επιλέγοντας τον αλλάζει αντίστοιχα το κομμάτι σενάρια έτσι το ΣΕΤΕ εντολών που υπάρχει τώρα βέβαια είχαμε τη μεγάλη διαφορά για τους χορευτές είναι παρόμοιο με τη θα δούμε στη συνέχεια εμφανίζονται ταυτόχρονα και εκτελούν χορευτικό ποτέ παρόμοιος κώδικα αυτός ζούμε για το πουλί έτσι αλλάζει τελείως τόσο των εντολών το σενάριο το έτσι το City το πρωί και πάει λέγοντας άστον αυτόν τον άνθρωπο λοιπόν πάμε να δούμε και τις ενδυμασίες έχει διάφορες ενδυμασίες εδώ πέρα που ουσιαστικά την στιγμιότυπα του χαρακτήρα αυτού βλέπουμε ξαπλωμένοι προσπαθεί σιγά σιγά να σηκωθεί μέχρι που στέκεται στα πόδια του προχωρώντας παρακάτω έτσι έχει διάφορες στάσεις έχει διάφορους ήχους για καθέναν από αυτούς τους χαρακτήρες και τελικά για να το εξηγήσω πριν το χουμε αυτό που γίνεται είναι το εξής ότι όπως ακριβώς αναφέρει σχετικό έργο ένα μεγάλο βιβλίο το οποίο περιγράφονται και όταν διανέμεται στους ηθοποιούς είναι παρκαρισμένα με διαφορετικό χρώμα δεχόμενος τα λόγια του καθενός για να το πω έτσι χοντρικά έτσι ακριβώς αυτό κάνουμε και εδώ αυτό που φαίνεται στο σενάριο μετάλλιο για του κάθε ηθοποιού ξεχωριστά εκτός από τα λόγια όμως υπάρχουν εδώ και όλοι σου οδηγίες γι αυτόν τον σκοπό για το πως θα σταθεί πότε θα εμφανιστεί επί σκηνής θα παίξει πόση ώρα θα κάνει να κυνηγάτε μια σκηνή στην άλλη από ένα σημείο σε ένα άλλο ενδεχομένως την ενδυμασία θα φορέσει τη φορεσιά δηλαδή θα φορέσει τη στολή του για να παίξει συγκεκριμένο ρόλο και πάει λέγοντας όλες αυτές οι νίκες τις βάζουμε στο αυτό λοιπόν σημαίνει ότι ότι όταν έχουμε ένα μεγάλο έργο δεν είναι υποχρεωτικό όλοι οι ηθοποιοί είναι φαν του ταυτόχρονα στη σκηνή έτσι αυτό συνήθως αλλά στο τέλος πάλι δεν ήταν στα θέλουμε να είμαστε ακριβείς λόγοι αλλά τελικά αυτό που εσείς που ισχύει είναι ότι μπορεί ναχει 10 σκηνές ένα έργο ένα ηθοποιός να παίξει στην πρώτη στην 7η και στην τελευταία σκηνή και αναμένει παίξει στο ενδιάμεσο καθόλου το ίδιο ακριβώς λοιπόν ισχύει στο παράδειγμα που έχουμε εδώ που οι χαρακτήρες η σερένα δύο τρεις και τέσσερις τέσσερις χορευτές που βλέπουμε εδώ λοιπόν αυτή τη στιγμή δεν εμφανίζει στην οθόνη αλλά αν πιάσουμε να δούμε το έργο θα δούμε ότι θα εμφανιστούν στην εξέλιξη του λοιπόν θα πάμε να το δούμε να εκτελείται θα κάνουμε το εξής πάνω αριστερά εδώ έχει τρεις κουμπάκια λέει μετάβαση σε μικρή σκηνή μετάβασης πλήρης κοινή μετάβαση σε κατάσταση παρουσίας απάτες λόγω πραγματικά τόσα μικρής κινήθηκαν μικραίνει τη σκηνή και σπρώχνει τον μαζεύει λίγο τους ηθοποιούς για να αλλοιώσει το χώρο για τα σενάρια για να έχουμε περισσότερο χρόνο βλέπουμε στην οθόνη η ενδιάμεση κατάσταση αυτοί που και το πάμε σε πλήρη οθόνη προβολής όπως θα δούμε μόνο την οθόνη θα κρυφτεί το κομμάτι με τις εντολές των σήμερα κλπ ούτως ώστε να μπορέσουμε να εκτελέσουμε αυτό που θα φτιάξουμε τουτέστιν μπορεί εμείς θα δούμε τι θα με λογισμικά μίνι λογισμικά για διδακτικές δραστηριότητες και το κάνουν ακριβώς για να μπορεί να δει να εκτελέσει αυτό θα κάνουμε αυτό θα έχουμε φτιάξει σε πλήρη οθόνη πρώτον να μην αποσπάται από άλλη πληροφορία που έφτασε η πληροφορία για τις εντολές κλπ δεύτερον και τρίτον να μην μπορεί με το ποντίκι από ένα τράβηξε κάτω από 18 αλλά συν την ώρα που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην έκδοση διόδους κρατήστε αυτό το κάνουμε από το b αυτό το χαρτί των LED που βρίσκεται πάνω αριστερά είμαι στην άλλη άκρη της οθόνης λοιπόν άρα πάμε εδώ να περάσουμε σε κατάσταση παρουσίασης αυτό που θέλουν να δουν περάσουν σε κατάσταση παρουσιάσεις είναι τα δύο μπακ αυτό εδώ επίσης μια και τους πράγματι μόνο που λέει τα υπό τις περισσότερες φορές με τη σημαία ως σημείο εκκίνησης ότι ξεκινάει το έργο μας κερδοσκόποι είναι αντίστοιχο με το stop ξέρουμε οτιδήποτε λειτουργεί με κουμπιά σταματάνε τα πάντα και ήταν στην κατάσταση που είμαστε αυτή τη στιγμή πάμε λοιπόν σε πλήρη οθόνη και θα δούμε ότι αυτό το βλέπουμε και έχουν μεταφερθεί στο πάνω και αντίστοιχα υπάρχει αυτό το βελάκι εδώ πέραν το οποίο μας οδηγεί στην προηγούμενη κατάσταση έξοδος αντικατάσταση παρουσίασε δηλαδή για να μας αυτήν που είχαμε πριν παρά λοιπόν την πληρώνει θα απαντήσω τι σημαίνει τώρα για να ξεκινήσει το έργο και να δούμε τι κάνει ακριβώς εμφανίζεται χαρακτήρας δέντρο αλλάζει φορεσιά σου φαίνεται εγκλωβισμένος στη βουλή ξαφνικά τη βρετανία στην ύφεση τις τελευταίες στηρίζει ενεργά και άλλη των κυρίων αλλάζουν σκηνή στην πόλη φεύγουν τέσσερις χορεύτριες και χαρακτηρισμός πίσω στην αρχή εφαρμογών τώρα οι τίτλοι τέλους αν πάμε λίγο να το αναλύσουμε θα δούμε ότι στην ουσία το σκηνικό εντός βουλής συνέβη παλιά δούλευα μου πίσω είναι τα ενδυμασίες ένα χαρακτήρα ο χαρακτήρας αυτών των τα σύννεφα κτλ εδώ Κούλης κυνικό θα δούμε ότι το σκηνικό ένα αστικά το βιβλίο έτσι και εγώ πουλήσει ήδη πολλοί είναι οι πόλεις σε διάφορους χρωματισμούς που βλέπω ότι αλλάζει το χρώμα του ουρανού στην πόλη λοιπόν αυτό που έγινε εδώ τι είναι ένα χρήστης λοιπόν σε σκίτσα επίσης ένα τετράδιο στο οποίο η φωτογράφηση έτσι για να τον μαλώσει υπόβαθρο όλους αυτούς τους χαρακτήρες έτσι το πατέρας από το σκάνερ τον καναδά ανέβασε εδώ θα δούμε στην πορεία πως γίνεται αυτό ουσιαστικά έφτιαξα αυτή την σύντομη ιστορία σαν μικρή εδέμ Λάμπρου μήκους χρησιμοποιώντας ανθρωπάκια που της χάρισε ο ίδιος σύμφωνα με την μαρτυρία του στην αρχή και αρχηγοί εκτός του χώρου κράτησης το οποίο τώρα δεν είναι πια διαθέσιμο έτσι του πυρός συνολικά έξι ώρες για να φτιάξω αυτό το έργο και προγραμμάτισε τη συμπεριφορά του κάθε χαρακτήρα του κάθε χορευτή ξεχωριστά για παράδειγμα αν πάρουμε το Dance σε ένα έτσι λέει λοιπόν ότι όταν το γυμνή στη σήμερα λέει λέει θα φορέσει στην ετοιμασία Dance Arena τελοσπάντων και κάποια στιγμή αυτό που θα κάνεις να αλλάζεις ενδυμασίες νομίζετε μασήστε ενδυμασίες των διαφορετικά στιγμιότυπο οπότε εναλλασσόμενο από τη ένα στην άλλη φαίνεται ότι χορεύει έτσι κάποια στιγμή λοιπόν ο σου πω Παναγούλης εντάσσεται στα ταξίδια αυτά όλα στην πορεία εμφανίζεται και κινείται είναι η στιγμή στην οποία έρχεται τώρα στην άκρη της οθόνης οι χορευτές έρχονται παίρνουν τη θέση τους δίπλα στον κεντρικό ήρωα κάπνισμα χορεύουν έτσι και όταν λάβουν LCD όταν τελειώσει το PSI μύωπες εκτυλίσσεται στη πόλη εξαφανίζεται αυτός πάλι έτσι κρίνεται γιατί μένει μόνος του παλαιού κεντρικός χαρακτήρας για να γυρίσει πίσω έτσι αυτό τόσοι είναι χοντρικά τρόπος σκέψης προσεγγίσεων που ακολουθούμε για να προγραμματίσουμε κάτι στο σκρατς βέβαια αυτό είναι ένα αρκετά σύνθετο παράδειγμα και θα δούμε τώρα σιγά σιγά σταδιακά πώς μπορούμε ξεκινώντας από πολλαπλή και ασκήσεις με τη βοήθεια της ομάδας τους κράτησε και υλικά που θα βρούμε το online να αρχίσουμε να εγκληματική ομάδα λέγω να γνωρίσουν το περιβάλλον να δούμε τι εντολές έχουμε στη διάθεσή μας πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έτσι και πώς μπορούμε να σκεφτόμαστε πιο συνθετών για να φτιάξουμε ολοκληρωμένα έργα πάμε λοιπόν να δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να βρούμε στοιχείο για να μπορέσουμε σιγά σιγά να ξεκινήσουμε μεν κλιματισμός και μετά θα αρχίσουμε να κάνουμε τέτοια παραδείγματα αρχικά να κλείσουμε αυτό το έργο μόλις είδαμε απαγωγών που λέει αρχείο με το έξοδος θα κλείσει τέλος συνδέουμε τον πατήσουμε το όχι που υπάρχει πάνω έτσι εμείς θέλουμε να φτιάξουμε ένα νέο για τη θάλασσα μα φτιάξουμε ένα τελείως κενό για να μπορέσουμε σιγά σιγά να ξεκινήσουμε τα παραδείγματα μας πάμε λοιπόν επειδή έχω κάνει κάποιες αλλαγές μιλένα αποθήκευσης το τις αλλαγές που μόλις έκανε με τον θα αποθηκεύσει μετοχικά funds αποθήκευση και μετά και όσοι θα κλείσει αυτό το μικρό παραθυράκι και δε θα κλείσει το έργο τα όχι λοιπόν θα περάσουμε σε ένα κενό χαρά καινοτόμο έργο με βασικό χαρακτήρα ξεκινά πάντα τον Στρατούλη παίρνοντας λοιπόν στη διαδικτυακή πλατφόρμα βλέπουμε εδώ υπάρχει η επιλογή μόλις για αν πατήσουμε πάνω στο βοήθεια οδηγούμαστε σε αυτήν εδώ την καρτέλα όπου μπορούμε να δούμε κάποια βίντεο Κλειτορίας βασικά έργα ένα βίντεο ξεκινήματος έναν πλήρη αναλυτικό οδηγό για να μπορέσουμε σε μορφή PDF για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε εδώ θέλω να πω ότι όλα από το περιβάλλον τους κράτους και όλο το σχετικό ηχητικό υλικό είναι μεταφρασμένα και στα ελληνικά και σε πάρα πολλές γλώσσες του κόσμου αυτό γίνεται γιατί είναι ανοιχτό το περιβάλλον μπορούν δηλαδή εθελοντικά χρήστες να συνεισφέρουν στη μετάφραση του όλου έργου και στην δημιουργία καινούριων στοιχείων μάλιστα συγκεκριμένα στην εκδόσεις κράτησε 5.4 όλο τον οδικό της χάρτη που θα σας δείξω τώρα και διάφορα άλλα τέτοια έργα κάθομαι μεταφράζεται στο πανεπιστήμιο δυτικής μακεδονίας με τη συνδρομή μιας μεταπτυχιακής φοιτήτριας άρα λοιπόν ας αναλυτή αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης αυτό που θα δούμε είναι οι κάρτες τους κράτους όπου αν το παρατηρήσουμε πού οδηγούμαστε σε μια σελίδα από που μας δείχνετε καρδούλες και μάλιστα αυτό που έχω κάνει εγώ είμαι έχω ψάξει ήδη με τρεις λέξεις κλειδιά σκρατσ Program card στις εικόνες του hubble για να πάρουμε μια ιδέα αυτή είναι μια τυποποιημένη τέτοια καρδούλα η οποία μας δείχνει πως πρέπει να προγραμματίσουμε βήμα βήμα για να κάνουμε ένα χαρακτήρα που αντιστοιχεί στον καρχαρία να πάει να φάει ένα χαραχτήρα που αντιστοιχεί στο σαράκι και βέβαια υπάρχουν και άλλες τέτοιες καυτό όλες τις οποίες έχουμε δυνατό μάλιστα να τις εκτυπώσουν για να τις έχουμε στη διάθεσή μας για να μπορούμε να ανατρέχουμε σε αυτές όποτε θέλουν ετσι θα δούμε παραδείγματα από αυτές στη βόρεια για παράδειγμα θα τρέξουμε να τέτοιο παραδείγματα κι έτσι εκεί υπάρχουν και διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο τον οποίο μπορούμε να δούμε όλα αυτά τα παραδείγματα και τοπία θα εκτελέσουμε στην έκδοση ένα τέσσερις ένα προς ένα για να δούμε κάποια από αυτά όχι όλα γιατί είναι αρκετά μεγάλο τελικό που μπορούμε να βρούμε διαθέσιμο online θα δούμε τώρα μια επιπλέον βοήθεια που υπάρχει στον editor του σκρατσ δύο ήταν εκείνο του κουμπάρου του Προέδρου το παραθυράκι πρόκληση στην αρχή πατώντας λοιπόν εδώ το ερωτηματικό θα εμφανιστεί και βγάζει λοιπόν αυτήν εδώ την επιλογή λέει εξοικειωθείτε με το σκρατσ μπει κι έτσι και έχετε διάφορες κατηγορίες λέει στη ξεκινά να κινείσαι πατώντας λοιπόν θα μου δείξεις πως μπορώ να φτιάξω κάποιες εντολές κίνησης STER είναι έξι για να δούμε το ΚΚΕ τα τα τμήματα από Χ σταθμού ρυπαντές έχουμε βάλει έναν ήχο δηλαδή να ξεκινήσουμε να χορεύουμε ξανά και ξανά την έβδομη επανάληψη αυτή πείτε κάτι κλπ κλπ αυτά όλα τα παραδείγματα έχουμε στην πορεία είναι δουλεμένα είναι παρουσιάσουμε με μια λογική σειρά για να πάμε σε ολοένα και πιο σύνθετα πράγματα για μας ακολουθεί βήμα-βήμα αντί να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες καθώς υπήρχαν στην ένωση αίμα τέσσερις παράλληλα αποδοχή θα το κλείσω παράλληλα εάν πάμε εσείς το bug και ψάξουμε για παράδειγμα με την επιλογή της κράτησης Κλειτορίας έτσι είμαι παραδείγματα εκμάθησης θα δούμε ότι το ίδιο το σκρατσ βλέπουμε εδώ διαθέσιμες κρατήστε με αίμα την τελετή του κάθε σκέλους κάθετος βίντεο στο ίδιο το σκρατσ λοιπόν έχει ανεβάσει εισαγωγικά μαθήματα αγγεία έτσι βλέπουμε εδώ σε μορφή βίντεο και κάποια απ' αυτά θα παίξουμε σε λίγο στο επόμενο μάθημα για να μπορέσουμε να δούμε σιγά σιγά πως μπορούμε μάλιστα να μαθαίνουμε και να ρίξει φως στο τι μπορούμε να πάμε σε άλλο νέες διευθύνσεις όπως παραδείγματος το New deal του πορείας τηλ gr ένα ελληνικός ιστότοπος έτσι όπου έχει παραδείγματα και στο γιο του έχει πάρα πολλά βίντεο παραδείγματα για για να μπορέσει κανείς να ψάξει και να βρει ασκήσω όλες σε μορφή παρουσιάζει για να μπορέσει να τις χρησιμοποιήσει αυτό όμως εδώ το video θα δούμε ότι υπάρχουν πάρα πολλά βίντεο έτσι πάρα πολλές σελίδες στο PC έχουν από πολύ απλοϊκά μέχρι πολυσύνθετα παράδειγμα το σκρατσ απευθύνονται τόσο στον πολύ αρχάριος και τον πολύ έμπειρο χρήστη δίνοντας ιδέες για τον κόσμο μας συντάσσουμε εξωτερικής και διεπαφές αλληλεπίδρασης κλπ b για να μπορε για να πάρουν ιδέες και να φτιάξουν εξωτερικές κατασκευές με τις οποίες θα λυπηθούμε με το λογισμικό θα φτιάξουμε στο περιβάλλον σκρατσ πάντως στη Σύμη στην πορεία αλλά αυτό που θα δούμε είναι πως τελικά ένα περιβάλλον το οποίο φτιάχτηκε με τη λογική να πάμε στο έλεος των and ονόμασαν παιδιά του δημοτικού προγραμματισμό στοιχειώδη προγραμματισμό έχει εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο τέλος γιατί με τόσα εκατομμύρια χρήστες και τόσα εκατομμύρια έργα τα οποία διαμοιράζονται και τόσες δεκάδες ενδεχομένως εκατοντάδες σκρατσ ρήγμα γίνονταν ανά τον κόσμο ουσιαστικά αποκτά το χαρακτήρα του φαινομένου πια έχει τόσο πολλές δυνατότητες που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μια πλήρης πλατφόρμα ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού αυτόνομα παιδευτικό λογισμικού όπως θα δούμε στην πορεία κλείνοντας το πρώτο μάθημα την παρουσίαση θα αναφέρω μόνο τα εξής δύο στοιχεία το πρώτο είναι ότι εγγυηθεί όπως είδαμε προγραμματισμό στο Σκρατς στην ουσία είναι καθαρό οπτικό δηλαδή τραβάμε τα πλακίδια και τα ακουμπάμε στη μέση και κάποια τα ενωμένα μεταξύ τους η όχι θα δούμε ότι πάροδο των ελέγχων θα δούμε το εξής αυτό ας πούμε ότι σήμερα έτσι από πάνω έχει αυτή την καμπύλη μορφή και δεν έχει αυτή την νέα αρχή που σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάει να κολλήσει κάτι άλλο πάνω του μπορούμε όμως αλλά να κολλήσουμε που κρατούν τους βλέπετε γιατί έχει την προεξοχή μ'αυτό τον τρόπο λοιπόν οδηγούμαστε το ίδιο το περιβάλλον στον Αμύντα με συντακτικά λάθη αυτό το βασικό μειονέκτημα μειονέκτημα το βασικό πρόβλημα που έχουν οι περισσότερες γλώσσες προγραμματισμό όσο μεγάλες και μικρές δυνατότης καν έχω όσο συνθέτης απλοϊκές και να κάναμε τι περνάμε αδικημένοι οίκο ένα κειμενογράφο ουσιαστικά ενσωματωμένο και γράφαμε συντελεστεί μια κάτω απ' την άλλη και σε λογικές ενότητας ακόμα και στις οπτικές της μείζονος αυτό που κάνουμε να σχεδιάζω αντικείμενα στοιχεία επάνω στην οθόνη και για κάθε στοιχείο προγραμματίζουμε με λέξεις πάλι με τη μορφή κειμένου συμπεριφορές συμβάντα τι θα συμβεί εάν το ποντίκι παλαιότητας εάν γίνει εγώ α τι θα συμβεί αν γίνει το Β εκεί γράφουμε κώδικα και συνήθως αυτός ο δικαστής έχει και όπως ακριβώς οι αποδίδονται γλώσσα μιλάμε τα ελληνικά τα αγγλικά τα γερμανικά και τα γαλλικά για να μετάσχει μια γλώσσα προγραμματισμού του δικού της συντακτικό έτσι άρα πρέπει να μπουν με συγκεκριμένη σειρά πολλές λέξεις τα νούμερα αυτά που πρέπει να εμφανίζονται για να βγει μια ολοκληρωμένη ακολουθία εντός των δίσκοι τα δεδομένα μια γλώσσα έχει συγκεκριμένες θέσεις οι οποίες πρέπει να μπει το έλλειμμα πρέπει να μπει το υποκείμενο το αντικείμενο ποτέ μια πρόταση ολοκληρωμένη ποτέ μια πρόταση είναι δε η ολοκληρωμένη για να μπορέσει να βγάλει νόμιμα παλιούς έτσι λοιπόν ως Σαρκοζύ έτσι λοιπόν και ένα προγραμματιστικό κομμάτι πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένους τακτικά για να καταλάβετε υπολογιστής τι εννοούμε έχουμε σημεία στίξης και το καθεξής ένα απ' τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι Πομάκοι εμπειρότερους προγραμματιστών είναι ότι κάνουν λάθη συντακτικά με την έννοια ποια ξεχνάνε όμως κατά λάθος πάνω στην ταχύτητα πληκτρολόγησης όταν δύο φορές ένα ακόμα ερωτηματικό και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα άλλο λάθος το οποίο θα εμφανιστεί σε σημείο διαφορετικό από εκεί που έγινε το συντακτικό λάθος δεν έχει νόημα να εξηγήσουμε Αναλυτικά γιατί δεν είμαστε μαύρο φορητής αλλά έμεινε κλασικό λάθος για το οποίο μπορεί κανείς να φάει ημέρες πάρα πολύ χρόνο τελοσπάντων για να μπορέσει να βρει τους ιδρυμάτων καθώς το πλεονέκτημα που έχει το περιβάλλον τους πείραξε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε συντακτικό λάθος γιατί οι εντολές είτε κολλάνε μεταξύ τους είτε δεν κολλάνε εντάξει θα δούμε λοιπόν επτά αλλά τι μπορούμε να κάνουμε είναι μόνο αποκλειστικά λογικά αν κάτι δεν δουλεύει σωστά δεν έχουμε σκεφτεί το πρόγραμμα επίσης στα και θα δούμε πιο τρόπο μπορούμε να κάνουμε αυτό που στην ορολογία της πληροφορικής του πραγματισμού λέγεται αποσπάσματος βιβάλντι να δούμε δηλαδή που έχει λάθος να πρόγραμμά μας όχι κάνοντας ασκήσεις επί χάρτου και αναλύσεις ειδικά αυτών αλλά παίρνοντας τη θέση του χαρακτήρα και εκτελώντας τα πράγματα που έχουν πει να εκτελέσει για να καταλάβουμε τι κάνει λάθος χαρακτήρας της αυτοί είναι οι τεχνικοί που θα ακολουθήσουμε και γι αυτό χρησιμοποιώ πάρα πολύ τη θεατρική αναπαράσταση στα πλαίσια του μαθήματος αυτό δηλαδή θα πάρουμε τη θέση του ηθοποιού θα εκτελέσουμε το σενάριο το κόμμα τους αρείου της παράστασης που του αντιστοιχεί και θα δούμε γιατί ακολουθώντας τις εντολές του εμείς του δώσαμε ως χαρακτήρας κάνε κάτι διαφορετικό από αυτό που ζήτησαν να κάνει έτσι έλεγε σχεδόν αποκλειστικά το λάθος έχουμε κάνει εμείς το προγραμμάτισαν τα άτομα αυτά στην πορεία για το επόμενο μάθημα αυτό που κάνουμε είναι θα πρέπει θα τα δούμε όλα στο στόμα θυμάμαι νερό βίου αλλά καλό ενώ καθένας να ξεκινήσει από τις καρδούλες τα ενσωματωμένα παραδείγματα κάπου έχει το περιβάλλον δύο και κάποια βιντεάκια που έχουν αρχίσει να ψάχνουν να βρίσκει παραδείγματα και να εξασκείται ήμασταν θα δούμε βέβαια στην στο επόμενο μάθημα εξηγήσουμε ειδικά τ ο επόμενος σταθμός των παραπάνω πράγμα που θυμάται έτσι για να αρχίσουμε σιγά σιγά να γευματίζουν ώστε να κατανοούμε τις δυνατότητες των και να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε πιο το συνθετών προϊόντα |