Διαδικασίες ποιότητας Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής /

: Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότι...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Μορφή:Video
Είδος:Προωθητικές δράσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: University of West Attica 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=UKuXG0VnlVA&list=UC6WZNwNkywfXLNgf_MKOVJw
Απομαγνητοφώνηση
: Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Υπότιτλοι AUTHORWAVE Εδώ και τρία, τρισίμισι χρόνια και είχα αυτό το χαρτοφυλάκι για την ποιότητα. Έχουμε εργαστεί όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα άωκνα και με τρομερές θυσίες και προσπάθειες για να φτάσουμε ένα επίπεδο ποιότητας, το οποίο θα παρουσιάσουμε αμέσως μετά για να το γνωρίζουν και όποιος ακούς την εκπομπή και η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι άλλοι. Αλλά τι σημασία έχει να έχουμε μια τόσο μεγάλη, ας πούμε, προσπάθεια σε ένα τόσο πολύ γραφειοκρατία και τόσο φόρτος εργασίας στις βάρους άλλων βέβαια δραστηριοτήτων των ακαδημαϊκών μελών όταν δεν έχουμε κοιτάξει τα στοιχεία της αυτή τη χώρα. Δεν ξέρω, δεν θέλω να επικταθώ άλλως σε αυτό το θέμα, είναι πραγματικά πολύ τραγικό, όλους μας έχει συγκλονήσει, αλλά θα πρέπει να υπάρχει ένας προβληματισμός γενικότερα στο πώς χαράζουμε πολιτική σε κεντρικό επίπεδο, ας πούμε, πολιτικής κυβέρνησης και τα λοιπά, κεντρικής διοίκησης. Έχουμε πιάσει, εντάξει, τον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, για τον οποίο θα μιλήσω, αλλά και γενικά της εκπαίδευσης, να αξιολογηθεί, να κάνει, να πιστοποιηθεί, να έχουμε τα καλύτερα και τα λοιπά. Και εδώ το τρένο για να πέσει από ένα σταθμό στο άλλο, ειδοποιούσε ο σταθμάρχης ο ένας τον άλλον με σήματα μόρς, ας πούμε. Δηλαδή, εντάξει, όλα αυτά πρέπει να μας προβληματίσουμε. Νομίζω ότι μετά από αυτό το τόσο τραγικό συμβάν, θα υπάρξει γενικότερα ένα μετά. Θα τεθούν σε νέα βάση πολλά πράγματα και νομίζω ότι και η οργή του κόσμου είναι έκδυλη πλέον. Ο σκοπός είναι να μην φτάσει στην οργή του κόσμου και όταν είμαστε σήμερα, τι σήμερον ημέρο που εδώ από το κινητό εγώ μπορώ να δω, το αεροπλάνο που με ενδιαφέρει, σε ποιο σημείο, σε ποιες δεδραγμένες είναι στον ορίζοντα και δεν μπορεί ο σταθμάρχης να ξέρει πού βρίσκεται το τρένο και ότι έρχεται ένα άλλο κατά πάνω του, τότε τι να το κάνω εγώ τώρα, την τεχνολογία αυτή που έχουμε αναπτύξει. Να ευχηθούμε συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και οι σημαίες του ιδρύματος ήταν μεσίστοιες. Ναι, βεβαίως, βεβαίως και ελπίζω να είμαστε όλοι καλά και από εδώ και πέρα είναι το τελευταίο, σε όλο τον πλανήτελα, τουλάχιστον σε αυτή τη χώρα που όλοι παλεύουμε. Πάμε στα καθημάς, γιατί άλλωστε είναι και προγραμματισμένοι οι εκπομπή, η ζωή προχωράει αναγκαστικά να δούμε ως προς το ίδρυμα αρχικός τι είναι η αξιολόγηση, γιατί πράγματι παρακολουθούν πολλά μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και από άλλα πανεπιστημία και από άλλες από άλλα πόστα μέσω του Άντικα TV που μας αναμεταδίδει στην περιφέρεια Αττικής και σε τι διαφέρει από την πιστωποίηση. Λοιπόν, η αξιολόγηση εντάξει είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη λέξη, έτσι ο καθένας μπορεί να την αντιληφθεί υπό μια έννοια σε ένα ευρύτερο όρο, αλλά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η αξιολόγηση είναι ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά με το νόμο 374 του 5 όταν πρωτοδημιουργήθηκε η ΑΔΥΠ που ήταν η αρχή διασφάλισης ποιότητας για την ανώταση εκπαίδευση, για να περιγράψει μια διαδικασία διασφάλισης ποιότητας οπωσδήποτε στα ελληνικά πανεπιστήμια η οποία συνίσταται σε συστηματική τεκμηριωμένη και λεπτομερή αποτίμηση, ανάδειξη και καταγραφή του έργου των ιδρυμάτων της ανώτασης εκπαίδευσης με τη χρήση κάποιων αντικειμενικών κριτηρίων και τα λοιπά. Τώρα, η διαδικασία αξιολόγησης περάσαμε, έχω χρόνο να πω δύο πράγματα παραπάνω για την αξιολόγηση αν και έχει παρέλθει πλέον η αξιολόγηση. Η διαδικασία λοιπόν της αξιολόγησης γινόταν πιο μετά από το 8 μάλλον ξεκίνησε, το 5 ήταν ο νόμος που την πρωτοεισήγαγε, ας πούμε, στα διαδικασία και άρχισε να υλοποιείται από το 8 μεχρι το 16 περίπου στα πανεπιστήμια και σε όλα τα τμήματα της χώρας όπου αξιολογήθηκαν κοντά στα 400 ακαδημαϊκά τμήματα, εσωτερικά και εξωτερικά, γιατί έχει δύο φάσεις, και εσωτερική αξιολόγηση και εσωτερική αξιολόγηση. Στη συνέχεια έδωσε της Κιτάλης την εμπιστοποίηση για την οποία θα μιλήσουμε και περισσότερο και είναι και η διαδικασία που μας απασχόλησε την τελευταία τριετία εδώ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αντικής. Τώρα η εσωτερική αξιολόγηση έχει το πρώτο στάδιο ας πούμε, το οποίο είναι μια τακτικά επαναλαμβανομένη συμμετοχική διαδικασία, είναι μια διαδικασία κατ' ουσίαν θα έλεγε κανείς αυτοαξιολόγησης, η αξιολόγηση. Ήταν μια διαδικασία που την κάνει η ίδια η ακαδημαϊκή κοινότητα για να δει πρώτα απ' όλα ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια είναι τα μειονεκτήματά της, να αντακαταγράψει αναλυτικά και βεβαίως μετά από αυτό να βγάλει τα συμπεράσματά της, σαν την αυτοκριτική της ας πούμε, να βγάλει τα συμπεράσματά της για να μπορέσει να κάνει κάποια σχέδια βελτίωσης και γενικά να βελτιωθεί περαιτέρω. Έχει λοιπόν το κομμάτι της εσωτερικής αξιολόγησης, όπου κατέληγε σε μια έκθεση κάτι τέτοιο σαν αυτή ας πούμε, μια τέτοια μεγάλη έκθεση που κάνανε όλα τα τμήματα της χώρας, που καταγράφαν τα πάντα στην ακαδημαϊκή μονάδα και καταλήγαν στα συμπεράσματά τους και μετά ερχόταν μια ομάδα εμπειρογνωμόνων από το εξωτερικό, οι οποίοι έρχονταν να διαπιστώσουν την αλήθεια των λεγόμενων της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης και να βάλουν ένα εξωτερικό χαρακτηρισμό για την ακαδημαϊκή μονάδα και βέβαια αυτή ήταν μια διαδικασία που θα επαναλαμβανόταν συμμετοχική και περιοδική. Στη συνέχεια όμως αυτή η διαδικασία αντικαταστάθηκε από τη διαδικασία της πιστωποίησης. Η πιστωποίηση άρχισε να γίνεται όπως σας είπα στα πανεπιστήμια από το 16, το Παδά όμως που ως γνωστό δημιουργήθηκε το 18. Δεν είχε τη δυνατότητα να πιστωποιηθεί αμέσως γιατί για να εισαχθεί ένα πρόγραμμα σπουδών και τα λοιπά σε μια διαδικασία πιστωποίηση θα πρέπει να έχει και ένα ικανό χρόνο λειτουργίας προγενέστερο για να μπορέσει να αποτυπώσει κάποια πράγματα και να ταξιολογήσει μέσω της διαδικασίας. Συνεπώς η πρώτη δυνατότητα που δόθηκε στο πανεπιστήμιό μας να πιστωποιηθεί ήταν το 20, δηλαδή μετά από 2 χρόνια λειτουργίας και πράγματι το 20 πιστωποιήθηκε ως ίδρυμα, έγινε δηλαδή πρώτα η πιστωποίηση στο εσωτερικό σύστημα διασφάλισης ποιότητας λέγεται, κατ' ουσιαν αφορά όλο το ίδρυμα όχι τις επιμέρους μονάδες του. Και για να προχωρήσουμε στις επιμέρους μονάδες και διαδικασίες πιστωποίησης ας πούμε των προγραμμάτων σπουδών του, των ξενόγλωσων τμήματων του, ενδεχομένως του κεδιβίντου του, γιατί όλα θα πιστωποιηθούν με τη σειρά τους, θα έπρεπε πρώτα να έχει πιστωποιηθεί το ίδρυμα. Πράγματι έγινε αυτή η διαδικασία, θα την πούμε σε λίγο. Πριν από αυτό όμως να πούμε ότι η διαδικασία της πιστωποίησης και της αξιολόγησης έχουν μερικά κοινά, επειδή με ρωτήσατε σε τι διαφέρουν ας πούμε, ποιά είναι τα κοινά τους και σε ποια βασικά σημεία διαφέρουν. Όλοι είχαμε περάσει μέχρι τώρα τη διαδικασία της αξιολόγησης, λόγω ότι δεν την περασμένε δεκαετία, όσοι λοιπόν συνάδελφοι. Άρα σαν ταιοί. Σαν ταιοί όμως βέβαια, σαν Ακαδημαϊκό ίδρυμα της χώρας, δεν έχει σημασία. Σαν δύο ταιοί γι' αυτό. Σαν δύο ταιοί και η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας η πρώην είχε ας πούμε κάποια διαδικασία αξιολόγησης. Είχαμε στο μυαλό μας την αξιολόγηση, δεν είχαμε όμως την υπιστοποίηση και τι διαφορές έχει. Λοιπόν, να ξεκινήσω από τα κοινά. Τα κοινά σημεία των δύο διαδικασιών, που και οι δυο βέβαια σου αφορούν τη διασφάλιση ποιότητας, είναι εκτός του ότι αφορούν τη διασφάλιση ποιότητας, ότι έχουμε την έκθεση αξιολόγησης την εσωτερική και την εξωτερική που συντάσσεται. Αυτά είναι τα κοινά. Αυτά είναι πολύ λίγα για κοινά. Έχουμε αρκετές διαφορές, θα εντοπίσω, της εξής. Η πρώτη σημαντική διαφορά είναι ότι, το ανέφερα ήδη για την αξιολόγηση, ότι η αξιολόγηση αφορά μια αυτοεκτίμηση της ίδιας η μονάδας. Είναι μια διαδικασία που την κάνω εγώ ίδιος για να αυτοβελτιωθώ. Η υπιστοποίηση είναι μια διαδικασία που έρχεται απ' έξω. Δηλαδή, θα αξιολογηθώ, αλλά όχι με δίκτες και ποιοτικούς ποσοτικούς και τα λοιπά, τους οποίους ενδεχομένως θα βάλω εγώ ως κριτήρια για τον εαυτό μου, γιατί αυτό με ενδιαφέρει και αυτό θέλω να βελτιώσω. Αλλά έρχονται κάποιοι δίκτες απ' έξω από την Εθνική Αρχή Διασφάλιση Ποιότητας, που έχει με το νομαστήριο μεταξύ ΕΘΑΕ, έτσι, σε Εθνική Αρχή Ενώτα της Εκπαίδευσης, η ΑΔΥΠΕ εντωμεταξύ έγινε ΕΘΑΕ, έρχονται λοιπόν οι δίκτες αυτοί, ποιοτικοί και ποσοτικοί απ' έξω, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Αρχή Διασφάλιση Ποιότητας, αυτοί οι δίκτες είναι κοινά αποδεκτοί, έχουν τεθεί και στον Ευρωπαϊκό Χάρτη και στην ΕΜΕΔΑΠΗ και είναι ίδιες για όλα τα ιδρύματα, οπότε έρχεται ενώ στην αξιολόγηση όταν ο καθένας και έλεγε εγώ θέλω να δω αν είμαι καλός στην έρευνα, εγώ θέλω να δω, ξέρω εγώ βάζω την έρευνα προτεραιότητα και σε αυτό αξιολογούμε περισσότερο και αυτό προτάσω ας πούμε ή αυτό βάζω στα σχέδιά μου και στο να βελτιωθώ. Στην πιστοποίηση έρχονται συγκεκριμένα πράγματα και πρέπει να δούμε αν περνάμε τον μπίχη σε αυτούς τους συγκεκριμένους δίκτες οι οποίοι είναι προκαθορισμένοι, είναι και ποιοτικοί και ποσοτικοί. Μα είναι και η πιο αξιοκρατική διαδικασία θεωρείτε και το αποτέλεσμα. Αξιοκρατική ήταν και η άλλη αλλά αυτή είναι πιο σκληρή διαδικασία, διότι δεν είναι κάτι που το ορίζω μόνος μου, δεν είναι κάτι που θέλω εγώ να το βάλω για τον εαυτό μου, είναι κάτι που το βάζουν οι άλλοι και εγώ πρέπει να περάσω τον μπίχη από εκεί και πάνω για να πω ότι έχω πιστοποιηθεί. Οπότε έχουμε μία βασική διαφορά που το ένα λοιπόν είναι αυτοεκτίμηση ενώ το άλλο είναι εκτίμηση από τρίτους. Η δεύτερη βασική διαφορά των δύο διαδικασιών είναι ότι η πιστοποίηση αφορά συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών. Δηλαδή θα πιστοποιηθεί το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών που έχουμε ήδη πιστοποιήσει, θα πιστοποιηθεί το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών, θα πιστοποιηθεί το πρόγραμμα διαβίου, θα πιστοποιηθεί το τάδε το τάδε το τάδε. Θα πιστοποιηθούν τα πάντα. Στην αξιολόγηση δεν είχαμε συγκεκριμένο μόντζουλ ας πούμε που θα πιστοποιηθεί αλλά είχαμε όλη την ομπρέλα της Ακαδημαϊκής Μονάδας και η αξιολόγηση η οποία συντάσσεται στο τ ομπρέλα της Ακαδημαϊκής Μονάδας όλα τα επιμέρειες που έχει από κάτω και τις υποδομές της και τα προγράμματά της και τα προπτυχιακά και τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά και όλα τα πάντα τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει την εξωστρέφειά της το ένα το άλλο. Εδώ τώρα λοιπόν πάμε δηλαδή μια Ακαδημαϊκή Μονάδα μπορεί να πιστοποιήσει ένα πρόγραμμα πάνω από ένα πρόγραμμα σπουδών πρώτα απ' όλα και με τον καινούργιο νόμο επιτρέπεται αυτό και να έχει και ξενόγλωσο πρόγραμμα σπουδών και να έχει να πιστοποιήσει ένα πρόγραμμα σπουδών προπτυχιακό παραδείγματος χάρη και να πάρει άριστα και να πιστοποιήσει μετά ένα δεύτερο πρόγραμμα και να μην πάρει άριστα ίδια Ακαδημαϊκή Μονάδα Έχει το δικαίωμα πως να το πω τώρα γιατί μπορεί να παρακολουθεί και κάποιος εντελώς άσχετος ακόμα και να το κόψει δηλαδή να θεωρήσει ότι δεν επαρκεί Ναι τώρα τώρα θα πούμε η άλλη λοιπόν η βασική διαφορά μπράβο πολύ καλή ερώτηση γιατί θα το ακριβώς η επόμενη διαφορά είναι ότι η Ακαδημαϊκή Μονάδα πρέπει να μην πάρει άριστα ξέρω παράδειγμα ή λύει αν καλώς κάπως έτσι όπως είναι και ο χαρακτηρισμός χωρίς επίπτωση όμως χωρίς επίπτωση εδώ λοιπόν στην πιστοποίηση έτσι η οποία όπως είπαμε πραγματοποιείται με βάση συγκεκριμένα προκαθορισμένα και διεθνώς αποδεκτά και των προτέρων δημοσιοποιημένα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια έτσι για να είναι ομοειδή και να μπορεί να γίνει σύγκριση μεταξύ των Ακαδημαϊκών τον προγρα στον Ακαδημαϊκό Χάρτη της Συμμεταπής αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου ας πούμε της ανώτατης εκπαίδευσης έχουμε χαρακτηρισμούς που μπορούν να καταλήξουν και στο non-compliance δηλαδή να μην είναι καν αποδεκτή η πιστοποίηση να μην πιστοποιηθείς έχουμε λοιπόν και την κατηγορία της μη πιστοποίησης έρχονται λοιπόν πάλι οι εξωτερικοί εμπειροογνωμόνες οι οποίοι είναι πολύ εξειδικευμένοι άνθρωποι σε αυτά τα πράγματα Είναι ακαδημαϊκή Αυτή είναι θα σας πω τη σύσταση της Επιτροπής της Πιστοποίησης είναι τρεις ακαδημαϊκοί από το εξωτερικό από Αμερική από Ευρώπη από παντού και είναι ένας φοιτητής από τα Μητρώα της ΕΘΑΕ σε αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και ενδεχομένως εάν υπάρχει αντίστοιχο επιμελητήριο ένας εκπρόσωπος του αντίστοιχου επιμελητηρίου που μπορεί να ανοίγει το τμήμα ή από κοινωνικούς φορείς και τα λοιπά Είναι λοιπόν πενταμελείς η Επιτροπή με πρόεδρο κάποιον ακαδημαϊκό βεβαίως και άνθρωποι οι οποίοι έχουν εντρυφήσει στα θέματα ποιότητες και μπορούν να αντιληφθούν και να χαρακτηρίσουν όλα αυτά τα οποία έχει μέσα ο φάκελος πιστοποίησης Έλληνες οι καθηγητές του εξωτερικού γιατί η γλώσσα είναι θέμα Ναι βεβαίως είναι γιατί έχει και ιδιαίτερη ορολογία και θα ήταν πολύ δύσκολο να αποτιμηθεί όλο το πρόγραμμα σπουδών σε ξένη γλώσσα και θα ήταν και σωστό γιατί μπορούμε να πάξουμε με την ελληνική γλώσσα η οποία είναι η επίσημη γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος παραδείγματος χάρη εάν το πρόγραμμα αφορά σε προπτυχιάκο που είναι ελληνόγλωσσα ας πούμε οπότε έχει τη δυνατότητα η επιτροπή να βάλει τους εξής χαρακτηρισμούς να βάλει full compliance που σημαίνει πλήρη συμμόρφωση με τις αρχές πιστοποίησης να βάλει ικανοποιητική συμμόρφωση substantial compliance να βάλει μερική συμμόρφωση που είναι το partial και να βάλει και non compliance καθόλου στο καθόλου φυσικά υπάρχει το ενδεχόμενο μετά από απόφαση του Εκάστο του Υπουργού Παιδείας ας πούμε ενδεχομένως να καταργηθεί και το πρόγραμμα σπουδών εφόσον δεν πληρεί τη συμφορή υποθέση είναι κάτι δηλαδή η πιστοποίηση μεταξύ αξιολόγησης και ISO είναι κάτι σαν άδεια λειτουργίας να το πούμε έτσι εάν δεν πας καλά στην πιστοποίηση δεν έχεις λόγο να υφίστασαι Άρα έχει μεγάλη βαρύτητα δεν είναι κάτι τυπικό το ποιο συμβαίνει Δεν είναι κάτι τυπικό δεν είναι μια βελτιωτική διαδικασία που θέλω να την κάνω για να είμαι συνεχώς καλύτερος Τώρα που το σκέφτομαι μας βρήκε και στον Covid λογικά ο ΣΥΔΡΙΜΑ Μας βρήκε και στον Covid λοιπόν είναι φυσικά διάβλητη διαδικασία έτσι είναι με ενιαία κριτήρια όπως είπαμε και διεθνώς και εντός Ελλάδος και έκτος και έρχεται λοιπόν η επιτροπή σαν τελευταίο στάδιο γιατί για να ξεφτάσουμε στην επιστοποίηση πρέπει να ξεκινήσουμε από το φάκελο υποβολής Ξεκινήσαμε λοιπόν εδώ με το φάκελο υποβολής του ιδρύματος έγινε όλη η διαδικασία πήγε στην ΕΦΑΕ ελέγχθηκε ότι πληρεί όλες τις προϋποθέσεις ο φάκελος ότι είναι πλήρης και μετά έδωσε το πράσινο φως να βρει τους αξιολογητές να έρθουν εδώ να κάνουν την επιτόπια που κρατάει μια εβδομάδα δύο μέρες βέβαια στο ίδρυμα και οι άλλες μεταξύ τους με διάφορες διαβουλεύσεις που κάνουν για το που θα καταλήξουν και την βαθμό θα βάλουν εν πάση περιπτώσει και στη συνέχεια βγάζουν το πορυσμά τους το στέλνουν στην ΕΦΑΕ η ΕΦΑΕ το στέλνει σε μας διατυπώνουμε ενδεχομένως τυχόν ενστάσεις και μετά γίνεται οριστικό επικυρώνεται από το Ανότατο Συβούλιο της ΕΦΑΕ και παίρνουμε το περίφημο πιστοποιητικό πιστοποίηση το οποίο είχε διάρκεια τέσσερα γίνεται πέντε λόγω του Covid είναι πενταετίας εμείς λοιπόν πιστοποίησαμε το ίδρυμα το Δεκέμβριο του 2020 με άριστα είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό ότι πήραμε άριστα πρέπει να αναγνωριστεί αυτή η προσπάθεια γιατί είναι πολύ μεγάλη και πολύ συλλογική και πολύ συλλογική και μπράβο και στη συνέχεια πήραν σειρά τα τμήματα, τα προγράμματα σπουδών των τμήματων για την ακρίβεια άρα γίνονται όλα χωριστά, συγνώμη που σας διακόπτω δηλαδή μπορεί να πάρει άριστα όλο το ίδρυμα και κάτι άλλο μετά να μην πάει καλά φυσικά το κάθε τμήμα και το κάθε πρόγραμμα σπουδών πιστοποιείται χωριστά μπορεί ένα πρόγραμμα σπουδών να πάρει άριστα θα σας πω και πότε είναι το άριστα και είστε πάντα εσείς αρμόδια Ναι, κάτω από τη δική μου καθοδήγηση να το πω έτσι και σκληρό αγώνα τη δική μου και της Μοδήπ σαν υπηρεσίας η κυρία Σιγάλα είναι η προσταμένη έχουμε κάνει τεράστιο αγώνα διότι για να φτάσουμε σε ένα σημείο να μπορούμε να πιστοποιήσουμε πρέπει να έχουν τρέξει πριν διαδικασίες ποιότητας οι οποίες να έχουνε ολοκληρωθεί να έχουνε μια φορά τουλάχιστον να φέρνουν τα αποτελέσματά τους για να πείσουμε τους εμπειρογνωμόνες τους εξωτερικούς ότι πράγματι εμείς έχουμε διαδικασίες ποιότητας οι οποίες έχουν αποθέσει αυτά τα αποτελέσματα γιατί αλλιώς πώς θα μας αξιολογήσουν και θα μας βάλουν και άριστα μάλιστα όπως πήραμε εμείς Και όλο αυτό τελικά είναι μάλλον ένας διαρκής αγώνας δηλαδή αν κάθε πέντε χρόνια πρέπει να επαναλαμβάνονται Και θεωρητικά υπάρχει και διάμεσο feedback Άρα δεν είναι ένα κεκτημένο και τελείωσο Όχι παίρνεις μια άδεια λειτουργίας για την επόμενη πενταετία και στη συνέχεια επανέρχεται να είναι στην ανανέωση και μπορεί φυσικά στην ανανέωση να μην μπορείς να πάρεις άριστα εάν δεν έχεις ακολουθήσει τις ίδιες ας πούμε διαδικασίες ποιότητας και αριστείας παραδείγματος χάρη που θα έπρεπε Πέρα από το άριστα που πήραμε γίναν ενδεχομένως κάποιες παρατηρήσεις από πλευράς τους Βεβαίως Θα και ενδιαφέρον να πούμε κάτι τέτοιο Βεβαίως, συγκράφουν ένα report, στα αγγλικά είναι το report που συγκράφουν. Περίεργο αυτό γιατί. Γιατί είναι διεθνές. Μόνο στα αγγλικά. Μόνο στα αγγλικά. Παρόλο που η όλη η διαδικασία έχει συμβεί στα ελληνικά. Βεβαίως. Βεβαίως. Ίσως θα πρέπει να το έχουν και στα ελληνικά αυτό, τέλος πάντων. Εντάξει, το μεταφράξαμε εμείς. Εμείς τα μεταφράζουμε. Δηλαδή επίσημα, σαν παδά, ώστε να υπάρχουν στην ιστοσελίδα και της ΜΟΔΥΠ και του ιδρύματος, αναρτημένα και στο report το επίσημο. Στη γλώσσα του κράτους μας. Βέβαια. Αλλά από την ΕΕ είναι στην αγγλική γλώσσα το τελικό report ας πούμε. Το οποίο βεβαίως αποτιμά τους άξονες στους οποίους αξιολογόμαστε και έχει και κάποια συμπεράσματα και κάποια βελτιωτικά σχέδια που μας προτείνουν και είναι για καλό βεβαίως. Αλλά η ουσία είναι, για να ολοκληρώσουμε την ερώτηση, ότι η πιστοποίηση είναι ένα πράγμα που είναι αρκετά πιο σκληρό από την αξιολόγηση και μπορεί να οδηγήσει και σε παρατράγουδο εντός εισαγωγικών, αν δεν πάει όπως πρέπει. Και από την άλλη, αν πάει όπως πρέπει, μπορεί να προσδώσει ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία στον ό,τι πιστοποιείται, το πρόγραμμα σπουδών, το ίδρυμα ολόκληρο κτλ. Είναι πολλά τα οφέλη της πιστοποίησης, λειτουργεί προς όφελος των φοιτητών, προς όφελος της ακαδημαϊκής κοινότητας, γιατί διασφαλίζει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο καλύπτει κάποια λέξη τα κριτήρια ποιότητας. Έχει πιστοποιηθεί αυτό από διεθνείς εμπειρογνώμονες. Δηλαδή, σε όλο το ίδρυμα, τι άλλο πιστοποιείται, θέλω να πω, μπορεί να είναι η νοσοκομιακή περίθαλψη, δεν ξέρω, τα κυλικία, οι χωριά αθλησίσεις, είναι όλα αυτά μέσα, είναι μόνο το ακαδημαϊκό κομμάτι, αποκλειστικά. Τα υπόλοιπα εμπίπνουν σε άλλες κατηγορίες, ας πούμε, ελέγχου να το πούμε έτσι και βεβαίως ο έλεγχος ποιότητας πρέπει να υπάρχει σε οτιδήποτε υπάρχει μέσα σε έναν πανεπιστήμιο και στην ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά εδώ μιλάμε για διαδικασίες. Δηλαδή αυτό που κατουσίαν θέλουμε να πείσουμε, και που πείσαμε βεβαίως, είναι ότι έχουμε διαδικασίες ποιότητας τις οποίες εφαρμόζουμε και τις οποίες μπορεί να μην είμαστε οι άριστοι, δεν ενδιαφέρει η πιστοποίηση, δεν είναι να μας βάλει τον καλό βαθμό ότι είμαστε οι καλύτεροι όλων, γιατί φυσικά είμαστε ένα καινούργιο πανεπιστήμιο ανερχόμενο και έχουμε μπροδρόμο μπροστά μας συνέχεια πεδίο δόξη λαμπρό να βελτιωνόμαστε. Δεν είμαστε οι καλύτεροι όλων, ούτε λέμε ότι όταν παίρνουμε εμείς άριστα ότι είμαστε καλύτεροι από τους άλλους, αλλά έχουμε βάλει τις βάσεις για κάποιες σωστές διαδικασίες ότι είμαστε σοβαρό πανεπιστήμιο το οποίο έχουμε πάρει πολύ σοβαρά το ρόλο που πρέπει να έχουμε σαν ένα μεγάλο ακαδημαϊκό ίδρυμα της χώρας και αυτό ελέγχθηκε, διαπιστώθηκε και έχουμε μια συνεχή προσπάθεια στο να παίρνουμε καλύτερους βαθμούς. Αλλά το ότι εμείς έχουμε πάρει άριστα και παντού όπως θα δείτε και παραπέρα δεν σημαίνει ότι είμαστε καλύτεροι όλων, εννοείται. Αλλά έχουμε κάνει μια σοβαρή προσπάθεια για να έχουμε σοβαρές διαδικασίες ακαδημαϊκές. Ναι, εμένα γενικότερα δεν μ' αρέσει ποτέ αυτή η λογική που συγκρίνουν τα ιδρύματα. Κάθε ιδρύμα έχει τη δική του φυσιογνωμία, τις δικές του σχολές, τα δικά του. Αυτό είναι το θέμα της πιστοποίησης, ότι η πιστοποίηση συγκρίνει οριζόντια, επειδή οι δίκτες είναι ακριβώς ίδιοι για όλους, τα κριτήρια είναι ίδια για όλους. Μετά γίνεται έτσι η κατάταξη. Όταν, ας πούμε, έχουμε εμείς συγκεκριμένους άξονες στις οποίες πιστοποιούμε και έχουμε πάρει στον τάδε, στον τάδε, στον τάδε και στον τάδε άξονα την τάδε βαθμολογία. Και το ΜΟΙΔΕΣ πρόγραμμα που δώσε σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, έτσι, στους ίδιους ακριβώς άξονες με τα ίδια κριτήρια έχει πάρει στον τάδε, στον τάδε και στον τάδε. Αμοιραία γίνεται. Βγάζει και το Υπουργείο Παιδείας εσκεμένα κάποια κατάταξη των εθνικών ΑΕΕ. Όχι, αλλά είναι ελευθυμένα στην ιστοσελίδα της ΕΦΕ. Και μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος, ας πούμε ο φοιτητής, ο μαθητής που θέλει να συμπληρώσει ένα μηχανογραφικό και θέλει να γίνει μαθηματικός, όπως εγώ παραδείγματος χάρη, και να πει να μπω στο μαθηματικό Αθήνας και να μπω και στο μαθηματικό Θεσσαλονίκης. Και να δω πώς πιστωποιήθηκε το ένα πρόγραμμα σπουδών, τι βαθμό πήρε, σε ποιους άξονες πήγε καλά και σε ποιους δεν πήγε και σε ποιο το άλλο. Αυτό αποτελεί ένα αντικειμενικό μέτρο για να μπορώ να αποφασίσω, ας πούμε, ποιο είναι καλύτερον των εισαγωγικών πρόγραμμα σπουδών και να το επιλέξω. Αυτό δεν υπήρχε μέχρι τώρα. Άρα να το περάσουμε αυτό σαν μήνυμα, ότι όποιος θέλει μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της ΕΦΑΕ. Και θα δει το report για το πανεπιστήμιο που αναρτήθηκε το 20, μάλιστα εμείς, τώρα να περνέψουμε και λίγο στο σπίτι μας, πιστωποιήθηκαμε, είχαμε μείνει τελευταίοι βεβαίως, γιατί δεν είχαμε δικαίωμα νωρίτερα όπως σας είπα, έπρεπε να περάσουν τουλάχιστον δύο χρονιά λειτουργίας του Ιδρύματος για να μπορέσει να πάει στη διαδικασία επιστοποίησης, αλλά είχαν μείνει και κάποιοι άλλοι τελευταίοι για δικούς τους λόγους όπως το Μετσόβιο, Πολυτεχνείο, το Πάντιο και λοιπά. Και εμείς πήραμε άριστα εκεί, άλλοι δεν πήραν. Βεβαίως. Το Μετσόβιο πού σου πήρε, δεν το γνωρίζω γι' αυτό. Πήρε κανοπητικά. Θα πει κανείς είναι καλύτερο το Πανδάπ το Μετσόβιο, να είχαμε στήσει καλύτερα τις διαδικασίες. Δεν έχει να κάνει, για αυτό θέλω να πω, δεν έχει να κάνει ακριβώς με το αν έχει καλύτερους καθηγητές, αν έχει καλύτερες δημοσιεύσεις, αν έχει καλύτερους καλύτερους βάσεις εισαγωγής κλπ. Αυτά είναι θέματα αριστείας. Η πιστοποίηση δεν είναι θέμα αριστείας, είναι θέμα σοβαρότητας κυρίως. Και βεβαίως αν είσαι σοβαρός θα έρθει σιγά σιγά και η αριστεία. Οι βασικοί άξονες στο στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου Δυτικής Εθικής ποιοι είναι? Λοιπόν, στην πιστοποίηση του ιδρύματος η οποία έγινε, μέσα σε ένας από τους άξονες που αξιολογήθηκαν ήταν και το στρατηγικό σχέδιο και η στοχοθεσία του ιδρύματος. Το στρατηγικό σχέδιο που περιγράφηκε πάρα πολύ καλά, το 20, αφορά, ας πούμε, μέσω πρόθεσμο, αφορά την επόμενη τετραετία πάντα. Ως προς τι? Ως προς τους άξονες που έχουμε βάλει εμείς ως προτεραιότητα να αναπτυχθούμε. Στο ακαδημαϊκό επίπεδο πάντα. Στο ακαδημαϊκό επίπεδο και θα σας πω ποιοι είναι οι άξονες αυτοί. Είναι 8. Εμείς βάλαμε 8 άξονες λοιπόν. Την αριστεία στην εκπαίδευση, πρώτο πρώτο, την προαγωγή της έρευνας, εννοείται σαν δεύτερο, τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως τρίτο, την βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος ως τέταρτο άξονα, βάλαμε την ενίσχυση της λογοδοσίας και της διαφάνειας, εννοείται, βάλαμε εξωστρέφια διεθνοποίηση, βάλαμε αυφορία και βιώσιμη διαχείριση πόρων και βάλαμε τέλος και βέβαια είναι υποχρετικό αυτό η διασφαλής ποιότητας. Σαν άξονας μπαίνει τελευταίος ότι διασφαλίζει όλα τα προηγούμενα ας πούμε. Αυτό λοιπόν περιγράφηκε με συγκεκριμένους δείκτες, οι άξονας αυτοί δηλαδή έχουν επιμέρους στόχους και επιμέρους δείκτες. Δεν είναι κάτι γενικό να το περάσουμε αυτό. Δεν είναι καθόλου γενικό. Αναλύεται υπό αναλύεται μετά. Αναλύεται υπό αναλύεται και μάλιστα περιγράφονται συγκεκριμένοι ρόλοι και συγκεκριμένοι τρόποι και μέσα που θα υλοποιηθεί το ζητούμενο. Πώς θα πετύχουμε δηλαδή, δηλαδή η ενίσχυση ας πούμε παραδείγματος χάρη της λογοδοσίας της διαβάνειας. Πώς θα την ενισχύσουμε αυτή. Έτσι γενικά και αόριστα μπορούμε να γράφουμε, δεν γράφουμε έκθεση ιδεών. Ή παραδείγματος χάρη αριστεία στην εκπαίδευση. Τι πάει να πει αριστεία στην εκπαίδευση. Μπορεί το πώς θα το βάλω είναι το πώς θα το πετύχω μάλλον. Τι ακριβώς θα να πετύχω για την αριστεία στην εκπαίδευση είναι δική μου δουλειά. Αυτό πάντως είναι ενδιαφέρον να σταθούμε στο πρώτο κομμάτι αυτό με την αριστεία. Γιατί πολύ τώρα μπορεί να σκέφτονται τι σημαίνει αυτό. Θα αυξηθούν οι βάσεις του πανεπιστημίου. Είναι μια ένδειξη αριστείας και αυτή. Που όμως δεν το καθορίζει νομίζω το ίδρυμα αυτό. Όχι, αλλά θα μπορούσε να προσελκύσει καλύτερους μαθητές με open days ας πούμε. Παραδείγματος χάρη. Ή να προβάλλει τα επιτεύματα να γίνουν γνωστά στη μαθητή όσα νεολαία και να έρθουν να μας προτιμήσουν. Είμαστε ένα πανεπιστήμιο της ευρύτερης περιοχής πρωτεύου σας που έχουμε και συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα ας πούμε για να ενισχύσουμε την ροή μαθητών, καλών μαθητών. Και θέλω να πω σε όσους δεν έχουν έρθει εδώ ότι έχουμε και φανταστικές εγκαταστάσεις. Δηλαδή πλεονέκτη πάρα πολύ το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αυτό το τομέα. Πάρα πολύ είναι φανταστικές οι πανεπιστήμοι πόλεις μας. Και ή επίσης θα μπορούσαμε να κατευθεθούμε προς τα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία δεν έχουν κατοχύρωθει όπως πρέπει όλα γιατί είναι νεοσύστατο το πανεπιστήμιο. Με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αμέσως θα αυξηθούν και οι βάσεις και η ροή των αριστών μαθητών προς εμάς. Δηλαδή υπάρχουν τρόποι που μπορείς να βάλεις ως στόχο και ποιος θα το υλοποιήσει και με ποια μέσα θα υλοποιηθούν αυτά τα πράγματα για να βελτιώσεις παραδείγματος χάρη την εκπαίδευση ή επίσης θέλεις να αυξήσεις τον μέσο βαθμό πτυχίου. Αυτό πως μπορεί να γίνει. Μπορεί να γίνει και αυτό. Γιατί έχει να κάνει και με την προσπάθεια του φοιτητή αυτό. Έχει να κάνει και με την προσπάθεια του φοιτητή αλλά έχει να κάνει και με τα μέσα που δίνεις στο φοιτητή για να προσπαθήσει. Δηλαδή παραδείγματος χάρη αν παρέχεις φροντιστριακά μαθήματα. Πάλι να επανέλθω στο δικό μου μάθημα. Στα μαθηματικά παραδείγματος χάρη. Όταν σε ένα τμήμα έχουμε ένα τμήμα εισαγωγής που έγινε εξ' εγώ 200 φοιτητές. Και διαφόρων ειδών και στα μαθηματικά βεβαίως πάντα υπάρχει μια αδυναμία σε αρκετές περιπτώσεις. Και ειδικά μάλιστα προέρχονται και από επαγγελματικά ελίκια. Οφείλουμε να εντοπίσουμε τις αδυναμίες στο συγκεκριμένο μάθημα, όπως είναι και σε άλλα μαθήματα υποδομής βασικά, φυσική, χημία και τα λοιπά. Να τα εντοπίσουμε, να φτιάξουμε μαθήματα εμβάνθησης και να δώσουμε σε μικρά γκρουπάκια τη δυνατότητα να λύσουν τις απορίες τους και να καλύψουν τα κενά τους. Αυτό δεν είναι τρόπος για να βελτιώσουμε το δημοθμό. Το έχουν σίγουρα και στη Γερμανία όταν είχα πάει ράσμος το θυμάμαι ότι υπήρχε. Άρα αυτό απέτει πάντως επικοινωνία και με τους προέδρους των τμήματων και των καθηγητών. Βεβαίως, γενικά η πιστωποίηση είναι συμμετοχική διαδικασία. Και ξεκινάει, έχει την αντίστροφη πυραμίδα. Δείξαν ενδιαφέρον οι καθηγητές. Τεράστιο, τεράστιο ενδιαφέρον. Μπορώ να πω και θα σας πω μετά ποια τμήματα έχουν πιστωποιηθεί ότι τους ευχαριστώ από καρδιά σε όλους διότι ό,τι προσπάθει να κάνει και η Μοδήπ και η κυρία Σιγάλα και οι συνεργάτες της Μοδήπ και εξωτερική και το μόνιμο προσωπικό. Και εγώ προσωπικά, εάν δεν υπήρχε η ανταπόκριση αυτή από όλους, δεν υπήρχε περίπτωση να πετύχουμε τις επιδόσεις που επιτύχαμε. Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω προσωπικά γιατί τελειώνει έτσι κι αλλιώς λίγη η θητεία αυτής της πρώτης εκλεγμένης διοίκησης και αυτό ήταν ένα πάρα πολύ σημαντικό επίτευμα του πανεπιστημίου και δεν θα είχε πραγματοποιηθεί εάν δεν το είχαμε πάρει όλοι το ίδιο ζεστά. Και όχι μόνο οι καθηγητές, όχι μόνο όλα οι διοικητικοί παντες και οι φοιτητές. Διότι οι πιστωπίτες που έρχονται βλέπουν εκτός από τη σωμαία που είναι η ομάδα διασφαλής ποιότητας του κάθε προγράμματος, βλέπουν και τους καθηγητές χωριστά σε γκρουπ, βλέπουν και φοιτητές, βλέπουν και εξωτερικούς φορείς που συνεργάζεται το τμήμα, το πρόγραμμα σπουδών από την κοινωνία, από άλλα πανεπιστήμια και τα λοιπά και να δουν ας πούμε την εξωστρέφεια και το feedback που υπάρχει με την ευρύτερη κοινωνία να το πούμε έτσι. Πολύ ωραία. Έχοντας δει την πιστωπίεση όλου του ιδρύματος, πάμε τώρα να περάσουμε στο προπτυχιακό επίπεδο και να δούμε εκεί έχουν πιστωπηθεί όλα τα προγράμματα, έχουν πιστωπηθεί κάποια, πιστωποιούνται ακόμα κάποια άλλα. Λοιπόν, κάνουμε εγώ ένα δρόμο φέτος, αφού λοιπόν ολοκληρώθηκε η διαδικασία του Πανεπιστήμιου και πήγε άριστα, στη συνέχεια μπήκαμε στη διαδικασία, να αρχίζουν να πιστωποιούνται έναν ένα τα προγράμματα προπτυχιακών και άρχισαν τώρα και τα μεταπτυχιακά. Έχουμε ως γνωστόν έξι σχολές και 27 τμήματα. Αν εξαιρέσουμε το τμήμα πολιτικών δημόσιας υγείας που δεν έχει προπτυχιακούς φοιτητές και έχει άλλη διαδικασία πιστωποίησης, γιατί πάμε διάφορες διαδικασίες ανάλογα με την κατηγορία του προγράμματος, τα υπόλοιπα 26 υπέβαλαν φακέλους πιστωποίησης όλη την περσινή χρονιά, τιμάσαμε τους φακέλους, υποβλήθησαν στην ΕΘΑΕ, εγκρίθηκαν, στέλνουν κάποια παρατηρήσεις, κάναμε οριστική υποβολή και παίρνουν τη σειρά τους σιγά σιγά για να έρθουν οι εξωτερικοί αξιολογητές να κάνουν την επιτόπια αξιολόγηση και να βγάλουν το ρεπόρτ τους. Αυτό ξεκίνησε από το Σεπτέμβρη τώρα. Έχουν λοιπόν πιστωποιηθεί έντεκα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών, έξι της σχολής μηχανικών από τα οχτώ, να πούμε ότι εκεί έχει ιδιαίτερη σημασία για τη σχολή μηχανικών. Θα αναφερθώ λίγο μετά σε αυτό. Έχει πιστωποιηθεί η νοσηλευτική από το Επιστημό Υγείας και Πρόνοιας, η Φυσισκοθεραπεία, η Αγωγή και Φροντίδα στην πρώην παιδική ηλικία, η Διοίκηση Επιχειρήσεων, η Διοίκηση Τουρισμού. Αυτά. Και έχουμε πάρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Να πούμε ότι οι άξονες που πιστωποιούμε είναι δώδεκα. Δηλαδή βάζουν βαθμό σε δώδεκα. Στο προπτυχιακό. Ναι, στο προπτυχιακό. Σε δώδεκα επιμέρους άξονες. Να τους πούμε επιγραμματικά ή στο κάποιος από αυτούς ενδεικτικά. Να έχει ο κόσμος μια εικόνα. Να τους πούμε αναλυτικά. Είναι λοιπόν να πούμε ότι ως νέο πανεπιστήμιο και ως νέο πρόγραμμα σπουδών πιστωποιούμε σε δώδεκα άξονες ενώ όλα τα άλλα πανεπιστήμια πιστωποιούνται σε δέκα. Να πούμε και αυτό. Έχουμε αυτή την επιπλέον δυσκολία. Ως πρώτη φαντάζομαι. Μπορεί στο μέλλον να κοιμήσει δέκα. Ναι, ναι. Αλλά επειδή είναι η πρώτη φορά, θεωρούμαστε νέα προγράμματα, δηλαδή γιατί να θα έμειδενησε ο χρόνος λειτουργίας των ιδρυμάτων των πρώην που συνιστούν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αντικής και ξεκίνησε ο χρόνος 0 από το 18, θεωρούμαστε νέοι. Που έχει όμως μια λογική γιατί είναι διαφορετικό. Η λογική των νέων προγραμμάτων που δώνει είναι ότι ξεκινάω κάτι τώρα και άρα να δω αν έχω υποδομές, αν έχω βιωσιμότητα, αν έχω τώρα, αν έχω τ' άλλο. Όχι ότι έχω 50 χρόνια λειτουργίας στην πλάτη μου επιτυχημένης και να πω να αποδείξω τώρα ότι δεν είμαι ελέφαντας. Άρα μας βάζουν δύο άξιονες επιπλέον. Άρα διαφωνείτε λιγάκι με τον τρόπο. Διαφωνώ διότι είναι πάρα πολύ επιβαρυμένο το σύστημα πιστοποίησης το δικό μας σε σχέση με τα άλλα. Κάναμε πολύ πιο μεγάλο κόπο εμείς για να πιστοποιηθούμε. Που ανταμύφθηκε όμως. Ανταμύφθηκε αλλά είναι τεράστια η προσπάθεια και γραφειοκρατική πολύ σε ένα βαθμό ας πούμε. Οι καθηγητές έχουν ερευντικό έργο, έχουν διδακτικό έργο, έχουν διοικητικό έργο, έχουν το ένα, έχουν το άλλο, έχουν και την πιστοποίηση από πάνω. Δηλαδή δεν έχουμε πάρει ανάσα. Έχουν προσθέσει δύο άξονες, τον πρώτο και τον τελευταίο. Ο πρώτος αφορά το στρατηγικό σχέδιο, τη βιωσιμότητα, ας πούμε την αναγκαιότητα ύπαρξης της Ακαδημαϊκής Μονάδας και τα λοιπά. Στην οποία βρίσκεται το πρόγραμμα. Πολύ βαρύς άξονας. Στον οποίο αν δεν πάρεις άριστα, δεν παίρνεις άριστα ό,τι και να κάνεις στους άλλους. Διότι σου λέει δεν θα έπρεπε καν να υπάρχεις. Τόσο πολύ φτάνεις σε τέτοιο επίπεδο, έτσι, που είναι πολιτική βούληση υπαρξίνος τμήματος, έτσι δεν είναι το Υπουργείο Παιδείας. Επειδή θεωρείς νέος λοιπόν πρέπει να αποδείξεις γιατί δημιουργήθηκες και γιατί έχεις χώρο στον Ακαδημαϊκό Χαρτί της Χώρας. Έχεις τα μέσα τα αντίστοιχα για να επιβιώσεις, είσαι αναγκαίος και όλα αυτά. Έχεις στρατηγικό σχέδιο ή κανό να το παρουσιάσεις και στοχοθεσία που αφορά τον ετήσιο προγραμματισμό, να την πετύχεις και να ρθω μετά να δω πέτυχες στους στόχους που έβαλες μες στο έτος και όλα αυτά τα πράγματα. Τα άλλα πανεπιστήμια δεν τον έχουν αυτό τον άξονα καθολού. Μπορεί πολύ βαρύς. Και αν εκεί δεν πάρουμε άριστα δεν παίρνουμε πουθενά. Πήραμε σε όλα άριστα να το πούμε από την αρχή. Τώρα, στη μετάβαση από το ΤΕ, δηλαδή από την τεχνολογική εκπαίδευση που ήταν τα πρώην ΤΕΙ, στην πανεπιστήμιακή εκπαίδευση, δηλαδή τι έχουμε κάνει για την μετάβαση, η νομαλή μετάβαση, ποιοι είναι οι φοιτητές που αυτή τη στιγμή παρακολουθούν μαθήματα ΤΕΙ, ποιοι είναι φοιτητές που παρακολουθούν, ας πούμε, που επίλεξαν όταν τους δόθηκε δυνατότητα να πάρουν το πτυχίο ΤΕΙ και αν μπορούμε αυτούς, τους έχουμε καταγράψει, τους έχουμε καταγράψει πώς τους εξυπηρετούμε κτλ κτλ. Και οι άλλοι ενδιάμεση λοιπόν άξονες, οι ενδιάμεση δέκα είναι ο δεύτερος αφορά την πολιτική ποιότητα της Ακαδημαϊκής Μονάδας, ο τρίτος που πάλι είναι μια συμμετοχική διαδικασία βεβαίως και την έχουνε ολοκληρώσει όλα τα μονάδες μας, ο τρίτος είναι ο βασικός άξονας που είναι το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών που περιλαμβάνει τα πάντα, τα μαθήματα, τα ECTS τους, τα μαθησιακά τους αποτελέσματα, τα περιγράμματά τους κλπ που πρέπει να είναι πως πρέπει με βάση τα πρότυπα της ΕΘΑΕ κλπ. Ο τέταρτος είναι η φοιτητοκεντρική μάθηση που είναι πάρα πολύ σημαντικός άξονας, η φοιτητοκεντρική προσέγγιση δηλαδή στη διδασκαλία και στη μάθηση πρέπει να ξεφύγουν πια όλα τα συστήματα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από το δασκαλοκεντρικό σύστημα που είχαμε μάθει, το καθέδρας που βγαίνει κάποιος και λέει, ο κάποιος ο καθηγητής δηλαδή ο κάστοτε δάσκαλος, καθηγητής και τα λοιπά και στο τέλος βάζει εξετάσεις και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Το πως μπορεί όμως να αλλάξει, θέλω να πω να πούμε πρακτικά, θα αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας. Βεβαίως, θα αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας και έχει ήδη αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας και έχουμε κάνει τεράστια δουλειά μέσω των πιστοποιήσεων για να ας πούμε εμφυσίσουμε και στα μέλη ΔΕΠ και στους άλλους διδάσκοντες του ιδρύματος ότι πρέπει να αντιμετωπίζουν το φοιτητή κεντρικά και όχι να είναι αυτό το κέντρο της αίθουσας όταν γίνεται το μάθημα. Και σε αυτό βοηθάνε βέβαια και πάρα πολλά μέσα τεχνολογικά που υπάρχουν και που παρέχει το πανεπιστήμιό μας, το ECLAS, το Moodle και τα λοιπά που βοηθάνε και σε βοηθάει η διαμήρες σε μικρές ομάδες. Βοηθάνε δηλαδή στους φοιτητές που είπα και πριν να κάνουμε και ενισχυτικά μαθήματα. Βοηθάνε οι εργασίες και οι εναλλακτικοί τρόποι, το να βάζουμε στο φοιτητή εργασία και εναλλακτικούς τρόπους. Αρκεί να τη γράφει ο ίδιος. Να μπορεί να ελεγχθεί, γιατί μπορεί να την παρουσιάσει ο ίδιος, να την παρουσιάζει στους φοιτητές του. Και να γίνεται έτσι, να τον κάνεις στον ίδιο το κέντρο. Εναλλακτικοί τρόποι και εξέτασης, όχι μόνο και προφορική ας πούμε. Και ποσόστοση με τόσο ποσό ποιά είναι το γραπτό, τόσο ποσό ποιά είναι η προφορική, η εργασία, τόσο το ένα, τόσο το άλλο. Παρουσία, συμμετοχή. Παρουσίες και οτιδήποτε μπορεί να αρκεί να είναι από την αρχή προκαθορισμένα και να έχουν ενημερωθεί οι φοιτητές. Όπως υπάρχει ακαδημαϊκός σύμβουλος, σύμβουλος φοιτητών με αναπηρία, ώρες γραφείου που να τηρούνται και πάρα πολλά πράγματα που αφορούν στη φωτογραφική προσέγγιση. Ο Σύνυγορος του φοιτητή, που είναι ο κ. Γιανακόπουλος εκεί. Και βεβαίως έχουμε πάρα πολλές δυνατότητες να βοηθήσουμε τους φοιτητές μας σε πάρα πολλά επίπεδα και το κάνουμε. Και βέβαια να πούμε ότι ο άξονας αυτός ο τέσσερα που είναι η φιτοκεντική προσέγγιση είναι από τους άξονας τους οποίους κανείς φοβάται τον βαθμό. Δηλαδή, εντάξει και οι πιστοποιητές δεν πείθονται εύκολα, ας πούμε, ότι μπορεί να γίνεται τέτοιου είδους προσέγγιση. Γιατί, ας πούμε, στην Αμερική έχουν πολύ μικρό αριθμό φοιτητών και κάθε καθηγητής αναλαμβάνει, ας πούμε, μια ομάδα μικρών φοιτητών και τους παρακολουθεί συνέχεια και όλα αυτά. Πράγματα τα οποία εμείς λόγω δεν έχουμε τους άπειρους πόρους να τα κάνουμε γιατί χρειάζεται όλα αυτά πάρα πολύ ωραία, αλλά δεν έχουμε όλους τους πόρους να τα κάνουμε. Υπάρχει αυτό το γραφείο μάθησης και δασκαλίας τώρα που είναι έργο ΕΣΠΑ και το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ και τους καθηγητές και προς αυτή την κατεύθυνση. Και ο πέμπτος άξονας αφορά το φοιτητή, τα οράσμους του, το ένα το άλλο, ο έκτος τον ίδιο το καθηγητή, το αποτίμηση του διδακτικού του ερευνητικού έργου που κάνει, ο έβδομος τις υποδομές στις οποίες συλλοποιείται το πρόγραμμα σπουδών, ο όγδος τα πληροφοριακά στήματα τα οποία χρησιμοποιούνται, ο ένα το συνίστο σελίδα και εξοστρέφεια του προγράμματος, ο δέκατος είναι η εσωτερική αξιολόγηση και αν υπάρχει διαδικασία ολοκληρωμένη εσωτερικής αξιολόγησης και ο εντέκατος είναι η εσωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση που γίνεται βέβαια για πρώτη φορά, ο δωδέκατος όπως σας είπα είναι η μετάβαση από το τ έ στο π έ, αυτή είναι οι δώδεκα άξιονες. Για να πάρει κάποιος τώρα άριστα, εκτός από ότι πρέπει να πάρει στον πρώτο όπως είπα άριστα, πρέπει να πάρει τουλάχιστον στους μισούς άριστα και στους άλλους μισούς και πάνω, να μην πάρει τον γαμα βαθμό, το partial, δηλαδή να είναι έστω β, ικανοποιητικά. Άρα για να γαρακτηριστούμε με άριστα θέλουμε πάνω από έξι άριστα, οπωσδήποτε ο πρώτος και οπωσδήποτε τα υπόλοιπα να μην είναι πουθενά γ. Εμείς λοιπόν, για να ενημερώσω και όποιον μας ακούει, έχουμε πάρει τρία δώδεκα στα δώδεκα, τρία τμήματα έχουν πάρει δώδεκα το απόλυτο άριστα, το οποίο είναι νομίζω, ίσως και δεν υπάρχει άλλο, ίσως άλλο ένα τμήμα σε όλη την Ελλάδα. Τα υπόλοιπα εννιά. Και τα τρία αυτά που πήραν το δώδεκα είναι η νοσηλευτική, είναι η πολιτική μηχανική και είναι και τώρα τελευταία είναι ναυπηγή μηχανική, δύο δηλαδή των μηχανικών. Λοιπόν, και τα υπόλοιπα έχουν πάρει έντεκα στα δώδεκα, έχει πάρει η αγωγή και φροντίδα στην πρώην παιδική ηλικία, εννιά στα δώδεκα η διοίκηση επιχειρήσεων, εννιά στα δώδεκα η διοίκηση τουρισμού, δέκα στα δώδεκα η πληροφορική, οχτώ στα δώδεκα ηλεκτρολόγοι, εννιά στα δώδεκα οι τοπογράφοι, αν δεν ξέχασα κάποιον, η μηχανολόγη δεν έχει βγει ακριβώς ακόμα, έχουμε πληροφορίες και η φυσικοθεραπεία δεν μας έχει βγάδει συγκεκριμένα αποτέλεσμα. Και αναμένεται και η αξιολόγηση και των υπόλοιπων προπτυχιακών. Και κάθε εβδομάδα μέσα στην άλλη εβδομάδα είναι το λογιστική και χρηματοοικονομική και ελπίζω... Κανένας δεν θα χλιτώσει, όλα τα τμήματα θα πιστωπίθουν. Όλα τα τμήματα θα χλιτώσουν και στη συνέχεια ξεκινάνε και τα μεταπτυχιακά. Πολύ ωραία κυρία Παπαγεωργιού, φτάνοντας έτσι προς τη λήξη της σημερινής μας εκπομπής, τεπόμενα 10 λεπτά που μας απομένουνε, θέλω να μας πείτε ότι άλλο κρίνεται σκόπιμος... στο επίπεδο της πιστωπίστης, της αξιολόγησης και ίσως όχι τόσο επιμέρους, αλλά και γενικά πραγματικά τι προστιθέμενη αξία δίνει στο ίδρυμα. Και παρατηρήσεις που ακούσατε, που μας είπαν ότι θα ήταν καλό να αλλάξουμε, αλλά και για τα PMS, οπωσδήποτε σε τι κατάσταση βρίσκονται αυτή τη στιγμή, γιατί έχει πάρα πολλά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών... ως η πιστή προσέλθεται και πολύ σημαντικά και πολύ ωραία και πολύ επίπεδα μεταπτυχιακά. Ναι, να πούμε λίγο πόσα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών έχουμε. Αναπτύχθηκε το Πανεπιστήμιο πάρα πολύ. Τα χρόνια αυτά, τα πρώτα που είμαστε, έχουμε φτάσει τα 82 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Τόσα πολλά? Ναι, τα 82. Και μισό λεπτό κάπου έχω σημειώσει ακριβώς. Λοιπόν, είναι 82 συνολικά, εκ των οποίων 58 είναι αυτοδύναμα. Πέντε διατυμπηματικά μεταξύ των τμήματων δικών μας, του Παδά, πέντε διδρηματικά με άλλα ελληνικά πανεπιστήμια αλλά είμαστε εμείς επισπεύδων ίδρυμα, έτσι το Παδά δηλαδή. Έξι διδρηματικά με το εξωτερικό και επισπεύδων πάλι το Παδά και οχτώ διδρηματικά με επισπεύδων άλλο ελληνικό ίδρυμα. Δηλαδή κατουσίαν από τα 82 μόνο οχτώ είναι με άλλο επισπεύδων ίδρυμα και έχουμε και εφτά τα οποία είναι εξενόγλωσα από αυτά. Και αναπτυσσόμαστε συνέχεια. Νομίζω ότι είναι μια, φυσικά καταλαβαίνει κανείς ότι για να διατηρούνται 82 με τα επιτυχιακά προγράμματα σημαίνει ότι έχουν και την αντίστοιχη ανταπόκριση διαφορετικά, δεν θα μπορούσαν να λειτουργούν. Έχουν πολύ μεγάλη προσέλευση. Έχουν πολύ μεγάλη προσέλευση. Είμαστε πάρα πολύ, ας πούμε, χαρούμενοι που προσφέρουμε μια τέτοια γκάμα σε όλες τις σχολές και τα τμήματα μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και φυσικά έχουμε και τα δακτωρικά προγράμματα. Και έχουν προσέλευση όχι απλά από ο Αποφύτου Στουπαδάη, τον Προϊντέη αλλά και από άλλα ιδρύματα που αυτό κι αν δίνει προστιθέμενη αξία νομίζω. Εννοείται, εννοείται. Και τώρα ξεκίνησε λοιπόν και η διαδικασία πιστοποίηση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Τα άλλα ιδρύματα την ξεκίνησαν βέβαια τώρα, την έθεσε ως πρώτη φορά η ΕΘΑΕ για τα μεταπτυχιακά. Τώρα ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε λοιπόν τους πρώτους σουφακέλους, υποβλήθησαν ήδη πέντε από τα 82 και στο επόμενο call, που η ΕΘΑΕ ήταν λίγο ρευστή ας πούμε όσον αφορά τα μεταπτυχιακά. Κάναμε και μια ημερίδα. Είναι καλά στελεχωμένη. Όχι, η ΕΘΑΕ δεν είναι. Δεν είναι και εκεί υπάρηλοι ας πούμε. Οι άνθρωποι ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα για να ελέγξουν όλους αυτούς τους ογκωδές στους φακέλους. Διότι φανταστείτε ότι όταν λέμε τώρα ότι υποβάλλουμε φάκελο με 12 άξονες και 32 παραρτήματα ένα τέτοιο πράγμα ας πούμε σε κάθε πρόγραμμα και πρέπει να το ελέγξουν ότι είναι πλήρας και τα λοιπά. Να το διαβάσουν μετά. Είναι μια πολύ χρονοβόρα διαδικασία. Τώρα θα ξεκινήσουν βέβαια πρέπει να ολοκληρώσουμε τα προπτυχιακά μας εμείς. Αυτό μας ενδιαφέρει να πάρουμε παντού άριστα. Είναι προϋπόθεση για να αξιολογηθεί ένα τμήμα στον μεταπτυχιακό να έχει ολοκληρώσει το προπτυχιακό. Όχι είναι ανεξάρτητα μόνος λοιπόν. Επιστοποιείται ένα ένα χωριστά και μια σας λέω μια ακαδημαϊκή μονάδα μπορεί να πιστοποιήσει 2 3 4 προγράμματα σπουδών της. Ειδικά για τους μηχανικούς θα ήθελα να πω ότι έχει τεράστια σημασία το ότι πήγε πάρα πολύ καλά η πιστοποίηση τους ως ώρας. Έχουν μείνει μόνο δύο τμήματα που δεν έχουν αξιολογηθεί από εξωτερικούς να ολοκληρωθεί δηλαδή η διαδικασία. Αλλά αυτό θα βοηθήσει ο τόσο καλός βαθμός που έχει μπει και στην ισοτίμηση με πολιτεχνική σχολή που είναι το ζητούμενο για το παρεμπιστήμιό μας. Το πρώτο ζητούμενο για το παρεμπιστήμιό μας είναι αυτό γιατί συνδέεται και με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφύτων μας. Είσαι αισιόδοξη και αυτό θα γίνει. Είμαι βέβαιη. Δεν είμαι απλώς αισιόδοξη διότι τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών της σχολής μηχανικών είναι ήδη προγράμματα που οδηγούν σε ενιαίο και αδιάσπρα στο τίτλο μεταπτυχιακό. Είναι σωματωμένο μάστερ, το integrated master. Τα παιδιά σπουδάζουν πέντε χρόνια. Οι σπουδές τους είναι family με τις άλλες πολιτεχνικές σχολές. Η πιστοποίηση το έδειξε αυτό. Γι' αυτό λέμε έχει και πολύ μεγάλο πλέον έκτημα το να πιστοποιηθεί κάποιος. Γιατί με αντικειμενικά κριτήρια λέει κυρί, εγώ έχω παθημολογηθεί σε συγκεκριμένους δείκτες, ποιοτικούς, προσωτικούς κτλ. οι οποίοι είναι αντικειμενικοί και έχω πάρει άριστα. Δεν μπορεί να βισβητηθεί. Συνεπώς θα βοηθήσει ιδιαίτερα. Άρα είναι αδύνατον να έχουμε τα παιδιά μας να σπουδάζουν εδώ πέντε χρόνια και φυσικά να μην έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Απλά είναι θέμα χρόνου να γίνει αυτό το πλάγμα. Και η πιστοποίηση βέβαιος έχει βάλει σημαντικό λιθαράκι πάνω σε αυτό. Γενικά νομίζω ότι από αυτή την πλευρά ακαδημαϊκά έχουμε πάει εξαιρετικά. Δεν θα μπορούσαμε να πάμε καλύτερα. Μπορεί να το διαπιστώσει κανείς και μπαίνοντας στην ιστοσιμίδα της ΕΘΑΕ και συγκρίνοντας όπως είπαμε άλλα προγράμματα και άλλα ιδρύματα. Και θα ήθελα να πω ότι η ΜΟΔΥΠ έκανε, έτσι να κλείσουμε, έκανε μια τεράστια προσπάθεια. Έχει στήσει πάρα πολλές διαδικασίες από την αρχή. Με πρώτη και καλύτερη τη διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης από τους φοιτητές του ρετματολογίου. Αποτίμησης διδασκόντων και μαθημάτων που μοιράζεται απρόσκοπτα και αμερόληπτα και αντικειμενικά και απροειδοποίητα στους φοιτητές μας κάποια στιγμή μεταξύ 8 και 12 της εβδομάδας του εξαμίνου και βλένει τη γνώμη τους για τα πάντα. Και τη λένε ευθαρσώς, τη λαμβάνουμε υπόψη μας, βγαίνουν στατιστικά αποτελέσματα τα οποία επίσης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της MODIP και αυτά τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. Πρώτα απ' όλα είναι μια συμμετοχική διαδικασία εξαιρετική δηλαδή έχουμε απαντήσεις από χιλιάδες φοιτητές. Και κάτι να μην είναι θέλω να πω πως μπορεί ένας φοιτητής να έχει ένα παράπονο και αυτό στο πρόγραμμα είναι φαντάζομαι ότι θα λυθεί και αυτό υπόψη. Λαμβάνει την υπόψη αλλά μπορείτε να δείτε ότι με άρεσε το πέντε οι περισσότεροι δείκτες που ζητάμε τη γνώμη τους και τους αποτιμούν είναι πάνω από τέσσερα στα πέντε. Ποιο είναι συνήθως ποιο σκοράρει πιο χαμηλά να πούμε και να έτσι για το λόγο τα αληθές δηλαδή εσύ τι έχει παράπονο ένας φοιτητής συνήθως αν έχεις κάτι παράπονο. Εντάξει οι φοιτητές θα έλεγα ότι έχουν ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο γιατί τους έτυχε και η πανδημία. Ναι αυτό. Ποιοι μπορεί να γκρίνιαζαν που ήταν εξ αποστάσεως δεν ξέρω. Δεν γκρίνιαζαν. Ήταν ευχαριστημένοι. Μάλιστα οι πρώτες αξιολογήσεις γίνανε online την ώρα που γινόταν το μάθημα μέσω του υπολογιστή τους ο καθένας έμπαινε και συμπλήρωνα το ερωτηματολόγιο. Και γι' αυτό το λόγο είχαμε και 100% συμμετοχή. Μπήκανε γιατί συνήθως είναι προαιρητικό θυμάμαι εγώ σε αυτή την πλαίσια. Αλλά ακριβώς αυτό είναι η μεγάλη επιτυχία μας. Είναι προαιρητικό. Σ' άλλα ιδρύματα έχουμε μια συμμετοχή της τάξης του 10% του φοιτητικού κόσμου στα ερωτηματολόγια της ΜΟΔΙ που απαξιώνουν να τα συμπληρώσουν. Και εδώ πέρα είχαμε τεράστια ποσοστά. Μπορούμε να τα δείξουμε. Ναι θα τα προσθέσουμε όλα στο ΜΟΔΑ. Μπορούμε να τα δείξουμε συγκεντρωτικά αποτελέσματα παραδείγματος χάρη στον οποιοδήποτε τμήμα να μπει κανείς να δει. Ειδικά στο δικό μου τμήμα που είναι το Βιοτρικών Υπιστημών είχαμε την περίοδο της πραγματικής πανδημίας 5.000 ερωτηματολόγια συμπληρωμένα. Μόνο στο τμήμα μου αυτά είναι εκπληκτικά ποσοστά. Και μόνο ότι έχουν μπει τόσοι να πούν την γνώμη τους φτάνει. Να πει κανείς ότι έχει πετύχει. Ένα άλλο πολύ σημαντικό που έχουμε να κλείσουμε τελευταία και το οποίο δεν το έχουν επικοινωνηθεί, δεν έχει επικοινωνηθεί παντού θα έλεγα ακόμα, είναι σε συνεργασία με τον πανεπιστήμιο και τον αντιπρίτη των ακαδημαϊκών της Πάτρας έχουμε φτιάξει ένα σύστημα το Αλεξάνδρια το οποίο είναι ένα σύστημα το συγκέντρωσης του ερευνητικού έργου των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας από βάσεις δεδομένων οι οποίες είναι κοινά αποδεκτές τις οποίες τις ζητάει και η ΕΕ για να συμπληρώσουμε δείκτες που αφορούν το ερευνητικό έργο. Και συγκεκριμένα με μια απλή εγγραφή στο σύστημα Αλεξάνδρια μπορεί η ΜΟΔΙ πλέον να συγκεντρώσει όλα τα papers που είναι καταχωρισμένα στη βάση σκόπους και στο Google Scholar και όλες τις ευτερές αναφορές και μπορεί ο κάθε μέλος ΔΕΠ πλέον να τα πάρει που βλέπει τα δικά του να τα πάρει για το βιογραφικό του χωρίς να έχει αυτή την επίπονη προσπάθεια θα έλεγα να κάτσει να συγκεντρώσει όλες τις αναφορές του το ένα το άλλο και τα λοιπά και αυτό ήταν ένα μεγάλο έργο ΑΕΣΠΑ το οποίο χρηματοδοτήθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών και μας βοήθησε, το έδωσε σε εμάς και το παραμενετροποιήσαμε και το χρησιμοποιούμε και στο ΔΕΠ και γενικά η ΜΟΔΙ έχει κάνει πάρα πολλά πράγματα γι' αυτό έχουμε πάει και τόσο καλά ελπίζω να συνεχίσουμε και να ανεβαίνουμε πάντα εύχομαι το καλύτερο για το Πανεπιστήμιό μας, είμαι βέβαια ότι θα πάει όλο και καλύτερα έτσι και αλλιώς ο χρόνος λειτουργίας που έχουμε διανύσει είναι πολύ μικρός για τόσο πολλά που έχουμε πετύχει και εύχομαι πάντα το καλύτερο σε όλους, καλή Σανακοστή και να μην έχουμε άλλα δυσάρεστα Κυρία Αντιπρίτανη, κυρία Παπαγεωργίου θεωρώ ότι ήταν πάρα πολύ σημαντικά όλα όσα εκθέσαμε για τη διασφάλιση ποιότητας και πολύ ακαδημαϊκά και πραγματικά σας ευχαριστώ πάρα πολύ θερμά που τα είπατε, θεωρώ με πολύ κατανοητό τρόπο και στους σχετιζόμενους με το Ίδρυμα και στους όχι τόσο Εγώ ευχαριστώ ιδιαίτερα και για την πρόσκληση και εύχομαι πολύ καλές επιτυχίες και στις επόμενες εκπομπές Ευχαριστούμε πολύ, ευχαριστώ Ευχαριστούμε πολύ το Πανεπιστήμιό μας στην Εξωστρέφεια Πάντα, αφού είναι και του Ίδρυματος εκπομπή, εννοείται Είμαστε στο στόχο 7 αν θυμάμαι καλά, κάπου εκεί στο Ίδρυμα στην Εξωστρέφεια, τέλεια Ευχαριστούμε και όλους εσάς μας που μας παρακολουθήσατε, γεια σας