Διαλέξη 14 / Διάλεξη 14 / σύντομη περιγραφή

σύντομη περιγραφή: Επίσης, η αδύναμιση της θερμοκρασίας είναι μια σημαντική σωροβία. Ένα ωραίο και ενδιαφέρον δείραμα, το οποίο όμως έχει κάποιους κινδύνους, είναι η επίγραση της θερμοκρασίας στην θέση μιας σημανικής σωροβίας. Μια πολύ ωραία δίδραση με αυτή που θα δούμε στη συνέχεια, αλλά επειδή η δ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Ακριβός Περικλής (Αναπληρωτής Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Χημείας / Διδακτική της Χημείας
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=322b5ed
id 9e859856-981e-4aa9-b80d-ec5305503e43
title Διαλέξη 14 / Διάλεξη 14 / σύντομη περιγραφή
spellingShingle Διαλέξη 14 / Διάλεξη 14 / σύντομη περιγραφή
Χημεία
Ακριβός Περικλής
publisher ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
description σύντομη περιγραφή: Επίσης, η αδύναμιση της θερμοκρασίας είναι μια σημαντική σωροβία. Ένα ωραίο και ενδιαφέρον δείραμα, το οποίο όμως έχει κάποιους κινδύνους, είναι η επίγραση της θερμοκρασίας στην θέση μιας σημανικής σωροβίας. Μια πολύ ωραία δίδραση με αυτή που θα δούμε στη συνέχεια, αλλά επειδή η διαδικασία πρέπει να πάρει και χρήση κυκνού μητροπολικού, ξέρετε, πρέπει να πάρει και χρήση κυκνού μητροπολικού, και επειδή η διαδικασία πρέπει να πάρει και χρήση κυκνού μητροπολικού οξέως, καλό είναι να γίνει είτε σε χώρο που έχει από απόγωγο, είτε αν γύπνει ο απόγωγος, να γίνει με τη μορφή επίδεξης από τον διτάστα. Εδώ δηλαδή θα χρησιμοποιήσουμε μια αποσότητα από διάλειμμα φλωριού κομπαλιτίου, διδατικό, βλέπετε ότι αυτό το διαλειμματάκι έχει ένα ανοιχτό ρόντινο φρώμα. Μπορούμε λοιπόν σε αυτό να προσθέσουμε σιγά σιγά και με προσοχή το πυκνό μητροπολικό οξύ. Σιγά και με προσοχή σιγά και μόνο σε αυτό που βλέπουμε. Ο σωτήνας ο Λοξάν, το ποτήρι ο Λοξάν. Εκείνο που παρατηρούμε είναι ότι σε αυτό το σημείο έχουν σημανιστεί δυο στιβάλες από χρώμα. Το ανοιχτό ρόντινο που είχαμε επάνω στην αρχή και κάτω ένα κυαλό χρώμα. Επειδή λοιπόν το πυκνό το πυκνό μητροπολικό οξύ είναι λίγο πιο πυκνό από αυτό το νερό και το πρώτο που έγινε προσθέστηκε τα τύσια σιγά σιγά το περίπτωμε στο κατήρ και κάτω στο σωτήνα. Έχει κάτω λοιπόν λοιπόν μια μεγάλη περίσσια από χρωριού παϊό αλλά και συμπροθέστηκε ένα άλλο προϊόντο που είχε κάτω σε χρώμα. Προφανώς λοιπόν αν αναμίξουμε τα δύο αυτά συστατικά στο σωτήνα θα επιτύχουμε τη θέση της ισορροπίας εκείνης την οποία δεν έχουμε ούτε το ρόδι να πάρουμε και το κυαλό κάτω. Η ανάληξη των δύο ιδρών τελικά μας έδωσε αυτό το ενιαίο χρώμα του σωτήνα που έχει αυτό το ιώδες χρώμα. Εγώ λοιπόν αν δεν γνώρισα κάτι θα έλεγα ότι αυτός ο σωτήνας περιέχει κάτι που έχει αυτό το ιώδες χρώμα. Όμως από αυτό που κάναμε τελικουμένους καταλαβαίνουμε ότι μέσα εκεί συνηπάρχουν δύο ένα χρωμά συστατικά, ένα το αρχικό ρόδινο πρώτο κομπομάτιο και ένα εκείνο το τελικό κομπομάτιο. Άρα έχουμε μια θέση κυνηγική ισορροπίας και ενδεκομένως η επίτρεψη της θερμοκρασίας πάνω σε αυτήν την κυνηγική ισορροπία να είναι εμφανής. Υπερημένουμε τώρα για την επίτρεψη της θερμοκρασίας, θερμαίνοντας προφανώς η κυνηγική ισορροπία θα μετατοπιστεί προς τη μή, προς την άλλη κατεύθυνση. Άρα το περημέναμε ενός σωτήνας μας τώρα που θερμαίνεται, να το συστηθεί μέσα σε θερμό νερό, να μετακλεινυθεί είτε προς το ρόδινο είτε προς το κιάνο προϊόν. Έχουμε εμφανώς την τεχνική προς το κιάνο. Συνεχώς, γνωρίζοντας και από τη θεωρία ότι στις περιπτώσεις που έχουμε ενδόθερμες ή εξόθερμες θερμιδράσεις, η επίεδραση θερμοκρασίας σχολεί και την αντίδραση προς την κατεύθυνση που είναι ενδόθερμη, μπορούμε να πούμε, να γράψουμε τη θερμική αντίδραση, προς ποια κατεύθυνση είναι εξόθερμη και προς ποια είναι ανδόθερμη. Σε αυτό να θυμηθούμε την ιδέα του Μαλοπολαβουαζίου Καλαβουάζ. Αν η αντίδραση προς την κατεύθυνση είναι εξόθερμη, προς την αντίστορνη κατεύθυνση είναι ενδόθερμη. Μπορούμε να παραφέρουμε τη θέση της θερμικής αυτορροπίας εκεί που ήταν στην αρχή ή η αντίδραση είναι τελειωτική. Έχουμε εδώ ένα ποθείο με όχι παγωμένο γραμμό, νερό, όχι ζευλή ζητά το κρασί οδηγό. Αν η δύσκολη σωγή είναι εκεί και το χρώμα παραμείγει κι η ανώ, προφανώς η αντίδραση έχει πάει κάπου και δεν με στρέφει ποτέ πίσω. Άλλη η αντίδραση είναι αντιστρεπτή, τότε σιγά σιγά το χρώμα του σωγή να μας θα μπορεί να γίνει σε εκείνο το υιώδες που είχαμε αρχικά. Και φυσικά αν επιστρέψεις το υιώδες, όπως είπαμε είναι, όπως αν είχαμε ένα βιχείο με πάγο, θα μπορούσαμε να σφρώσουμε την αντίδραση προς την αντίδραση. Δηλαδή μέσα στον πάγο το διάλειο θα περιμένουμε να πάρει έναν χρώμα. Μπορούμε να εξετάσουμε να δούμε τι χρώμα έχει αυτό το σωγή μας. Φαίνεται ότι αρχίσει να κάνει και εκείνο το υιώδες χρώμα που είχε και προγουμάνουσης. Είναι ακομαγή που κυριανόσαμε, το μεγαλύτερο μέρος του έχει γίνει υιώδες.
url https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=322b5ed
publishDate 2015
language el
thumbnail http://oava-admin-api.datascouting.com/static/6c12/39a0/d1c0/7442/472e/8a7d/7e1b/0366/6c1239a0d1c07442472e8a7d7e1b0366.jpg
topic Χημεία
topic_facet Χημεία
author Ακριβός Περικλής
author_facet Ακριβός Περικλής
hierarchy_parent_title Διδακτική της Χημείας
hierarchy_top_title Χημείας
rights_txt License Type:(CC) v.4.0
rightsExpression_str Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
organizationType_txt Πανεπιστήμια
hasOrganisationLogo_txt http://delos.it.auth.gr/opendelos/resources/logos/auth.png
author_role Αναπληρωτής Καθηγητής
author2_role Αναπληρωτής Καθηγητής
relatedlink_txt https://delos.it.auth.gr/
durationNormalPlayTime_txt 00:04:28
genre Ανοικτά μαθήματα
genre_facet Ανοικτά μαθήματα
institution Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
asr_txt Επίσης, η αδύναμιση της θερμοκρασίας είναι μια σημαντική σωροβία. Ένα ωραίο και ενδιαφέρον δείραμα, το οποίο όμως έχει κάποιους κινδύνους, είναι η επίγραση της θερμοκρασίας στην θέση μιας σημανικής σωροβίας. Μια πολύ ωραία δίδραση με αυτή που θα δούμε στη συνέχεια, αλλά επειδή η διαδικασία πρέπει να πάρει και χρήση κυκνού μητροπολικού, ξέρετε, πρέπει να πάρει και χρήση κυκνού μητροπολικού, και επειδή η διαδικασία πρέπει να πάρει και χρήση κυκνού μητροπολικού οξέως, καλό είναι να γίνει είτε σε χώρο που έχει από απόγωγο, είτε αν γύπνει ο απόγωγος, να γίνει με τη μορφή επίδεξης από τον διτάστα. Εδώ δηλαδή θα χρησιμοποιήσουμε μια αποσότητα από διάλειμμα φλωριού κομπαλιτίου, διδατικό, βλέπετε ότι αυτό το διαλειμματάκι έχει ένα ανοιχτό ρόντινο φρώμα. Μπορούμε λοιπόν σε αυτό να προσθέσουμε σιγά σιγά και με προσοχή το πυκνό μητροπολικό οξύ. Σιγά και με προσοχή σιγά και μόνο σε αυτό που βλέπουμε. Ο σωτήνας ο Λοξάν, το ποτήρι ο Λοξάν. Εκείνο που παρατηρούμε είναι ότι σε αυτό το σημείο έχουν σημανιστεί δυο στιβάλες από χρώμα. Το ανοιχτό ρόντινο που είχαμε επάνω στην αρχή και κάτω ένα κυαλό χρώμα. Επειδή λοιπόν το πυκνό το πυκνό μητροπολικό οξύ είναι λίγο πιο πυκνό από αυτό το νερό και το πρώτο που έγινε προσθέστηκε τα τύσια σιγά σιγά το περίπτωμε στο κατήρ και κάτω στο σωτήνα. Έχει κάτω λοιπόν λοιπόν μια μεγάλη περίσσια από χρωριού παϊό αλλά και συμπροθέστηκε ένα άλλο προϊόντο που είχε κάτω σε χρώμα. Προφανώς λοιπόν αν αναμίξουμε τα δύο αυτά συστατικά στο σωτήνα θα επιτύχουμε τη θέση της ισορροπίας εκείνης την οποία δεν έχουμε ούτε το ρόδι να πάρουμε και το κυαλό κάτω. Η ανάληξη των δύο ιδρών τελικά μας έδωσε αυτό το ενιαίο χρώμα του σωτήνα που έχει αυτό το ιώδες χρώμα. Εγώ λοιπόν αν δεν γνώρισα κάτι θα έλεγα ότι αυτός ο σωτήνας περιέχει κάτι που έχει αυτό το ιώδες χρώμα. Όμως από αυτό που κάναμε τελικουμένους καταλαβαίνουμε ότι μέσα εκεί συνηπάρχουν δύο ένα χρωμά συστατικά, ένα το αρχικό ρόδινο πρώτο κομπομάτιο και ένα εκείνο το τελικό κομπομάτιο. Άρα έχουμε μια θέση κυνηγική ισορροπίας και ενδεκομένως η επίτρεψη της θερμοκρασίας πάνω σε αυτήν την κυνηγική ισορροπία να είναι εμφανής. Υπερημένουμε τώρα για την επίτρεψη της θερμοκρασίας, θερμαίνοντας προφανώς η κυνηγική ισορροπία θα μετατοπιστεί προς τη μή, προς την άλλη κατεύθυνση. Άρα το περημέναμε ενός σωτήνας μας τώρα που θερμαίνεται, να το συστηθεί μέσα σε θερμό νερό, να μετακλεινυθεί είτε προς το ρόδινο είτε προς το κιάνο προϊόν. Έχουμε εμφανώς την τεχνική προς το κιάνο. Συνεχώς, γνωρίζοντας και από τη θεωρία ότι στις περιπτώσεις που έχουμε ενδόθερμες ή εξόθερμες θερμιδράσεις, η επίεδραση θερμοκρασίας σχολεί και την αντίδραση προς την κατεύθυνση που είναι ενδόθερμη, μπορούμε να πούμε, να γράψουμε τη θερμική αντίδραση, προς ποια κατεύθυνση είναι εξόθερμη και προς ποια είναι ανδόθερμη. Σε αυτό να θυμηθούμε την ιδέα του Μαλοπολαβουαζίου Καλαβουάζ. Αν η αντίδραση προς την κατεύθυνση είναι εξόθερμη, προς την αντίστορνη κατεύθυνση είναι ενδόθερμη. Μπορούμε να παραφέρουμε τη θέση της θερμικής αυτορροπίας εκεί που ήταν στην αρχή ή η αντίδραση είναι τελειωτική. Έχουμε εδώ ένα ποθείο με όχι παγωμένο γραμμό, νερό, όχι ζευλή ζητά το κρασί οδηγό. Αν η δύσκολη σωγή είναι εκεί και το χρώμα παραμείγει κι η ανώ, προφανώς η αντίδραση έχει πάει κάπου και δεν με στρέφει ποτέ πίσω. Άλλη η αντίδραση είναι αντιστρεπτή, τότε σιγά σιγά το χρώμα του σωγή να μας θα μπορεί να γίνει σε εκείνο το υιώδες που είχαμε αρχικά. Και φυσικά αν επιστρέψεις το υιώδες, όπως είπαμε είναι, όπως αν είχαμε ένα βιχείο με πάγο, θα μπορούσαμε να σφρώσουμε την αντίδραση προς την αντίδραση. Δηλαδή μέσα στον πάγο το διάλειο θα περιμένουμε να πάρει έναν χρώμα. Μπορούμε να εξετάσουμε να δούμε τι χρώμα έχει αυτό το σωγή μας. Φαίνεται ότι αρχίσει να κάνει και εκείνο το υιώδες χρώμα που είχε και προγουμάνουσης. Είναι ακομαγή που κυριανόσαμε, το μεγαλύτερο μέρος του έχει γίνει υιώδες.
_version_ 1782817487818063872