Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Η κατάσταση και οι προοπτικές της οικονομίας Η Κυβέρνησή μας στα τρία από τα τριάμισι χρόνια, της πρώτης τετραετίας μας βρέθηκε να διαχειρίζεται κρίσεις. Η μεταναστευτική εισβολή στον Έβρο, η πανδημία, η κλιματική […]: Καλό μεσημέρι. Η Κυβέρνηση μας στα τρία από τα τρισήμιση χρόνια της πρώτης τετραετίας μας βρέθηκε να διαχειρίζεται κρίσεις. Η μεταναστευτική εισβολή στον Εύρωο, η πανδημία, η κλιματική κρίση, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η συνεχής γεωστρατηγική ένταση στην Ανατολική Μεσόγειο ενέσκυψαν από πολύ νωρίς ήδη από την έναρξη του 2020 και ανοπόλησαν σχεδόν το εγχώριο και διεθνές ενδιαφέρον. Η Ελλάδα σε κάθε μια από αυτές τις κρίσεις, σε κάθε επιμερους τομέα τα κατάφερε καλύτερα από πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρκετά συχνά, μάλιστα, γίναμε παράδειγμα προσμήμηση και σε καμιά περίπτωση αντιπαράδειγμα. Αυτό δεν ήταν ούτε εύκολο ούτε τυχαίο. Απετούσε σχέδιο, συνεχή συλλογή και ανάλυση των δεδομένων, γνωσία, εφευρετικότητα, άριστη γνώση του διεθνούς περιβάλλοντος. Απετούσε ισχυρή πολιτική βούληση, αλλά και υψηλό αίσθημα ευθύνης, ταχύτητα στη λήψη των αποφάσεων και επαγγελματική διαχείριση της καθημερινότητας. Απετούσε ταυτόχρονα άμεση αναπροσαρμογή στα απότομα γυρίσματα της συγκυρίας. Οι δυσκολίες συνεχίζονται και εμείς συνεχίζουμε να προσπαθούμε για να βρισκόμαστε πάντοτε ένα βήμα μπροστά τους. Αντέχουμε, παρότι αυτό δεν ήταν ούτε εύκολο ούτε αναμενόμενο για μια χώρα με τα μεγέθη και τα χαρακτηριστικά της Ελλάδος, η οποία είχε διέλθει για μια δεκαετία από την κρίση των μνημονίων. Τη μεγαλύτερη κρίση, θυμίζω, σε εφιλελεύθερη Ευρωπαϊκή Δημοκρατία μετά το ΒΠΠ. Φυσικά, τα όσα μας συνέβησαν κατέφεραν βαριά πλήγματα, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μας έριξαν στο καναβάτσο. Προχωρήσαμε, προχωράμε, χωρίς να αφήνουμε κανέναν πίσω και είμαστε πεπισμένοι ότι θα τα καταφέρουμε μέχρι τέλους. Και όχι μόνο αυτό. Θα βγούμε από τις κρίσεις με φορά που θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε ακόμη περισσότερο το βιωτικό επίπεδο των πλέον ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών και να αποκαταστήσουμε πλήρως τις αδικίες σε βάρος των Ελλήνων που επισορεύθηκαν από το 2010 και μετά. Αυτό δεν είναι απλώς πεποίθηση ούτε ευχή. Το δείχνουν όλα τα στοιχεία. Γιατί στη χώρα μας, στην Ελλάδα, όλα αυτά τα χρόνια συντελέστηκε και συντελείται ένα πολύ σημαντικό έργο. Ταυτόχρονα με τη διαχείριση των επιπτώσεων των κρίσεων στη ζωή των Ελλήνων, υλοποιήσαμε και υλοποιούμε όλα όσα αποτέλεσαν δέσμευσή μας και συγκρότησαν το σχεδιασμό μας για αυτήν την πρώτη μας τετραετία. Μέτρα και πολιτικές οριστικής εξόδου της χώρας από τα μνημόνια και την άρση των συναιπειών τους στην οικονομία και στην κοινωνία. Ανασχεδιασμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και εξυγχρονισμό του κράτους. Αναβάθμιση της παιδείας, βελτίωση της καθημερινότητας. Εξάλληψη των αδικιών στην κοινωνική ατζέντα και εμπέδοση της δημόσιας και ιδιωτικής ασφάλειας. Αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Απόκτηση ενεργειακής αυτονομίας με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αποκατάσταση του διεθνούς κύρους της χώρας. Θοράκηση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Με αλλαγή παραδείγματος στην διπλωματία και την εξωτερική μας πολιτική, αλλά και ενίσχυση των ενόπλων μας δυνάμεων. Αυτή ήταν η βασικότερη από τις άξονες του πολιτικού μας σχεδίου. Και μέσω κατακλυσμίαιων κρίσεων πετύχαμε να πραγματώσουμε το μεγαλύτερο μέρος του αρχικού μας σχέδιου. Συγκεκριμένα. Πρώτον, ο φετινός θα είναι ο πρώτος προϋπολογισμός τα τελευταία 12 χρόνια που συζητείται εκτός μνημονιακού περιβάλλοντος και εκτός πλαισίου ενισχυμένης εποπτείας. Είναι ο προϋπολογισμός επιστροφής της χώρας σε δημοσιονομική ευστάθεια. Είναι ένας προϋπολογισμός συνέπειας, συνέχειας και σταθερότητας σε μια περίοδο αυξημένων διεθνών προκλήσεων και υψηλής αβεβαιότητας. Ο προϋπολογισμός υπηρετεί τον διπλό στόχο της οικονομικής αποτελεσματικότητας αλλά και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αποτυπώνει τη σταθερή αναπτυξιακή οικονομική πορεία της χώρας μας. Αγράφει πολιτικές ενίσχυσεις τόσο της προσφοράς όσο και της ζήτησης στην οικονομία. Επιβεβαιώνει την ήδη συντελούμενη παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Επικυρώνει όλες μας τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες, πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδος και ενσωματώνει και την κατάλληλη περιβαλλοντική διάσταση στην κατάρτισή του. Δεύτερον, πιστωποιείται ότι η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται ισχυρά και σταθερά, οι επενδύσεις και οι εξαγωγές ενισχύονται σημαντικά, η ανεργία συρρικνώνεται, το διαθέσιμο εισόδημα μεγαλώνει, το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης υποχωρεί σημαντικά, το κύρος και η αξιοπιστία της χώρας ενισχύονται. Τρίτον, ειδικότερα για την οικονομία. Αυτή κινείται όλο και καλύτερα του μέσοευρωπαϊκού όρου, καθώς ο ρυθμός μεγένθεσης είναι διπλάσιο στο 2022 και θα είναι τριπλάσιο στο 2023 του αντίστοιχου ευρωπαϊκού μέσου όρου. Οι επενδύσεις αναμένεται και φέτος να παρουσιάσουν υψηλό ρεκόρ. Το εννιάμινο του 2022, οι άμεσες ξένες επενδύσεις έχουν φτάσει ήδη στο 95% του συνόλου των επενδύσεων της περασμένης χρονιάς που αποτέλεσαν ρεκόρ για την Ελλάδα. Η χώρα μας γίνεται πόλος έλξης πολλών επενδύσεων, όπως αποτυπώνεται σε σειρά γεγονότων, για παράδειγμα, στην προσέλκυση επιχειρηματικών κολωσών. Βεβαιώνεται από την πρωτιά στον ευρωπαϊκό δείχτη χρηματαγοράς. Αποδεικνύεται από έρευνα της εταιρείας Therence Young, σύμφωνα με την οποία τρεις στους τέσσερις επενδυτές εκτιμούν ότι η Ελλάδα θα γίνει ακόμη πιο ελκυστική επενδυτικά την επόμενη τριετία. Καταγράφεται στην έκθεση του Economist, στην οποία η Ελλάδα αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος τα τρία τελευταία χρόνια, σημειώνοντας άνοδο 16 θέσεων. Τέταρτον, στις εξαγωγές. Η Ελλάδα εξάγειος ποσοστό του ΑΕΠ, περισσότερο από την Ιταλία, την Ισπανία, την Γαλλία. Η Ελλάδα έχει πλέον έξι κατηγορίες αγαθών, στις οποίες οι εξαγωγές ξεπερνούν το 1% του ΑΕΠ μας, όταν πριν από την έναρξη της κρίσης χρέους είχαμε μόνο μία τέτοια κατηγορία. Η ανεργία έχει υποχωρήσει σημαντικά και προσεγγίζει πλέον το επίπεδο εργαζομένων του 2010. Έκτον, το διαθέσιμο εισόδημα των οικοκυριών έχει στηριχθεί με μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών φορών, διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού, μίωση της ανεργίας, μέτρα στήριξης της κοινωνίας. Εύδομον, τα κόκκινα δάνεια. Τα κόκκινα δάνεια έχουν μειωθεί κατά 60,5 δισεκατομμύρια ευρώ από τον Ιούνιο του 2019 και κινούνται πλέον κάτω του 10% των συνολών των δανειών από το 44% που ήταν τον Ιούνιο του 2019. Όγδον, το δημόσιο χρέος. Εκεί το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ θα μειωθεί κατά 47 μονάδες από το 2020 και κατά 21 μονάδες από το 2019, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη μίωση δημοσίου χρέους σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ένατον, η Ελλάδα το 2023 θα επιστρέψει σε πρωτογενές πλεώνασμα. Και δέκατον, με την άρση των κεφαλαιακών περιορισμών, την πρόωρη αποπληρωμή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, την έξοδο από την ενισχυμένη υποπτία, το 2023 θα κατακτήσουμε και την επενδυτική βαθμίδα. Ο στόχος της επίτευξης της επενδυτικής βαθμίδας είναι ένας στόχος απολύτως ρεαλιστικός, αν αναλογιστεί κανείς, ότι η ελληνική οικονομία έχει αναβαθμιστεί έντεκα φορές την τελευταία τριετία, εν μέσο μάλιστα κρίσεων και στήριξης της κοινωνίας. Με δεδομένου ότι οι κρίσεις συνεχίζονται και οι αντοχές των Ελλήνων της κοινωνίας εξακολουθούν να δοκιμάζονται, όσα πετύχαμε μέσα στα τρία πολύ δύσκολα χρόνια δεν μας αφήνουν περιθώρια ούτε φυσυχασμού, ούτε πανηγερισμών. Δεν πρέπει όμως ούτε να τα υποτιμούμε, γιατί έχουν ουσιαστικό αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών. Η αναπτυξιακή πορεία της χώρας διασφάλιξε την απρόσκοπτη στήριξη της κοινωνίας σε πολύ δύσκολες συνθήκες, χωρίς μάλιστα να θέτει σε κίνδυνο τη δημοσιονομική μας σταθερότητα. Η προσέλκυση επενδύσεων, η μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών δημιούργησε θέσεις απασχόλησης για 200.000 ανθρώπους και στήριξε το διαθέσιμο εισόδημα των οικοκυριών. Η μείωση της ανεργίας, από την άλλη, διαμόρφωσε όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Οι πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού, η υιοθέτηση προτάσσεων του Πρωθυπουργού για μεγάλα ζητήματα της εποχής μας είχαν σαν αποτέλεσμα το κύρος, η θέση και η εικόνα της χώρας μας στην παγκόσμια σκηνή να αναβαθμιστούν εντυπωσιακά. Η θωράκιση της άμυνας της χώρας μας και οι ισχυρές διεθνείς συμμαχίες ενίσχυσαν σημαντικά το γεωστρατηγικό αποτύπωμα της πατρίδας μας. Όλα αυτά, και πολλά ακόμα, εκτός από τα αποτελέσματα μιας συνεχούς προσπάθειας να εμπεδοθεί στην ελληνική κοινωνία ένα αίσθημα ασφάλειας σε δύσκολες συνθήκες, σε ένα περιβάλλον παγκόσμιας αστάθειας, σηματοδοτούν και κάτι ακόμη. Είναι ισχυρές αποδείξεις του πόσα μπορούμε να καταφέρουμε σε μια νέα τετραετία, χωρίς την πίεση των διεθνών κρίσεων και απελευθερωμένοι πλήρως από τις συνέπειες της δεκαετούς περιόδου των λιμονίων. Το δύσκολο είναι πάντοτε η αρχή, είναι η θεμελήωση. Αυτό έγινε και από εδώ και πέρα θα συνεχίσουμε σταθερά και ανοδικά για όλους, μακριά από φωνές και αντιλήψεις που απλώς θέλουν να καταστρέψουν και να μας ξαναβηθήσουν στην κρίση και την υστέρηση. Έρχομαι τώρα στην πρώτη έκθεση της μεταπρογραμματικής εποπτίας και εκταμίευσης της δεύτερης δόσης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Την εβδομάδα που πέρασε είχαμε την πρώτη θετική έκθεση μεταπρογραμματικής εποπτίας της Ελλάδος, με την οποία οι εταίροι μας εισηγούνται υπέρ της εκταμίευσης της τελευταίας δόσης από τα κέρδη των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών από ελληνικά ομόλογα που εκκρεμούσε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και υπέρ της κατάργησης μιας τιμωρητικής προσαύξησης που πληρώναμε ως επεπτευόμηνη χώρα στο Επιτόκιο για την εξυπηρέτηση του χρέους μας. Και αυτό, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει σε ανάρτηση, το πρωθυπουργός Κυριάκος Νητσοτάκης, σημαίνει δύο πράγματα. Οριστική επιστροφή της Ελλάδος στην ευρωπαϊκή κανονικότητα, ισδροή περίπου 770 εκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία άμεσα, αλλά και εξοικονόμηση 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ από τόκους που θα πληρώναμε μέσω μακροπρόθεσμα προς τον ESM. Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε επίσης το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκταμίευση της δεύτερης δόσης του Ταμείου Ανάκαμψης και ανθεκτικότητα σύψους 3,56 δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι, μαζί με την πρώτη πληρωμή, αλλά και την προχρηματοδότηση, το ποσό που λαμβάνει προς το παρόν η χώρα μας υπερβαίνει τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι το αίτημα της πληρωμής κατατέθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου του 2022 μετά την επιτυχή ολοκλήρωση 28 προβλεπόμενων οροσίμων και η Ελλάδα ήταν μέσα στις 5 πρώτες ευρωπαϊκές χώρες που κατέθεσαν αίτημα δεύτερης πληρωμής από το Ταμείο. Μάλιστα, ήταν η πρώτη που κατέθεσε αίτημα και για την τρίτη πληρωμή αργότερα. Σε ό,τι αφορά την πορεία υλοποίησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, θέλω να σημειώσω ότι στο πρόγραμμα των επιδοτήσεων έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής 440 έργα, τα οποία έχουν συνολικό προϋπολογισμό 13,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Στο πρόγραμμα των δανείων έχουν υποβληθεί προς το παρόν 224 επενδυτικά σχέδια με συνολικό προϋπολογισμό 8,44 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 121 συνολικού ύψους 1,78 δισεκατομμύρια ευρώ προέρχονται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Σημειώνεται πως στο πλαίσιο του πρόγραμματος Ελλάδα 2.0 προβλέπονται εξαιρετικά ευνοϊκά και σταθερά επιτόκια δανεισμού με 0,35% για τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις και 1% για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Η απόφαση για την εκταμίευση της δεύτερης δόσης από το Ταμείο Ανάκαμψης, ανάμεσα στα υπόλοιπα, βάζει και ευρωπαϊκής φραγίδα στη σωστή διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων από την Κυβέρνηση και ταυτόχρονα απαντά και σε όσα κατά καιρούς ανεύθυνα διακυρίσουν οι διάφοροι για αναδιαπραγμάτευση ή επαναδιαπραγμάτευση του σχεδίου Ελλάδα 2.0. Έρχομαι τώρα σε μια άλλη πολύ σημαντική εξέλιξη. Δόθηκε την πρασμένη 5η, σε δημόσια διαβούλευση, που θα διαρκέσει έως την 7η Δεκεμβρίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σπίτι μου για τη στεγαστική πολιτική για τους νέους. Χτίζει τέσσερις άξονες στεγαστικής πολιτικής που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της κοινωνικής στέγασης που εξέγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μιτσοτάκης στη διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης. Πρώτος άξονας είναι το πρόγραμμα σπίτι μου. Αφορά την παροχή άτοκων ή χαμηλότοκων δανείων για άτομα ηλικίας 25 έως 39 ετών από εισόδημα που ξεκινά από τις 10.000 ευρώ και φτάνει μέχρι το προβλεπόμενο όριο για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης και οι οποίοι δεν διαθέτουν ακίνητο κατάλληλο για τη διαβίωσή τους. Τα ακίνητα πρέπει να έχουν αξία έως 200.000 ευρώ και το δάνειο μπορεί να φτάσει έως τα 150.000 ευρώ. Μπορεί να καλύπτει έως το 90% της αξίας του ακίνητου και χρηματοδοτείται κατά 75% από τη ΔΥΠΑ. Για το ποσοστό αυτό δεν θα οφείλεται τόκος ενώ το υπόλοιπο 25% του δανείου θα χορηγείται από τις τράπεζες. Για τρίτεκνους ή πολίτεκνους το δάνειο θα είναι άτοκο. Άτοκο θα γίνεται και για όσους κατά τη διάρκεια αποπυρωμής του αποκτήσουν επαιδί. Δεύτερος άξονας είναι το πρόγραμμα κοινωνική αντιπαροχή. Αφορά στη σύμπραξη φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με ιδιώτες αναδόχους κατά την οποία ο ανάδοχος αναγείρει με δικές τους ταπάνες κτίριο επί αδόμη του ακίνητου που έχει ο φορέας με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση για ορισμένο χρονικό διάστημα του ακίνητου και την παράλληλη υποχρεωσή του να εκμιστώνει μέρος αυτού μέρος του ακίνητου σε δικαιούχους εν αντιχαμηλού προκαθορισμένο μισθώματος. Οι δικαιούχοι μιστοτές θα επιλέγονται με βάση αντικειμενικά κοινωνικά κριτήρια. Τρίτος άξονας του προγράμματος αφορά το πρόγραμμα Κάλυψη, στη μίστοση δηλαδή από το δημόσιο ιδιωτικών κατοικιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ για τη στέγαση μεταναστών και τη διάθεσή τους σε οικονομικά ευάλωτους νέους και νέες ζευγάρια. Τέταρτος άξονας είναι το πρόγραμμα Ανακενίζω Ενοικιάζω, αποσκοπή στην ένταξη κενών κατοικιών στη μιστοτή αγορά με την επιδότηση των ιδιοκτητών για την αναβάθμιση τους. Το στεγαστικό ζήτημα είναι φλέγον σε όλο τον προηγούμενο κόσμο και πειράζει αρνητικά μια σειρά από κοινωνικούς και δημογραφικούς δείκτες, αντανάκλαση των οποίων είναι και η δημογραφική κρίση. Μίωση γεννήσεων, αύξησης θανάτων, γύρανση πληθυσμού, λιγότερα νέα ζευγάρια, αντίκτυπο στο σύστημα υγείας και συντάξεων, όλα αυτά, ανάμεσα στα υπόλοιπα, συνδέονται και με την αδυναμία έβρεσης στέγης από τους νέους ανθρώπους. Με έξυπνες και εύκολα εφαρμόσυμες πολιτικές, μπορούμε να αναστρέψουμε την κατάσταση αυτή και μπορούμε να καταφέρουμε την άμβληνση της δημογραφικής κρίσης. Έρχομαι τώρα σε μια σειρά δράσεων για την αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών, όπως νορίζεται την Παρασκευή, που ήταν η Διεθνή Σημέρα για την εξάλιψη της βίας κατά των γυναικών. Ο Πρωθυπουργός και τα συναρμόδια Υπουργεία ανέδειξαν τη σοβαρότητα του προβλήματος αλλά και τις δράσεις που με συνέπεια η κυβέρνησή μας αναπτύσσει για την πρόληψη, την καταστολή και τη στήριξη των γυναικών που υπήρξαν θύματα βίας. Εμπληματική, πρόσφατη δράση στην κατέθυνση αυτή είναι η νομοθετική ρύθμιση για την πηλωτική εφαρμογή του panic button. Αφορά γυναίκες που έχουν ήδη κακοποιηθεί, είναι κρυπτογραφημένη ώστε να μην γνωρίζει κανένας αν υπάρχει ή όχι, παρά μόνο η ίδια η γυναίκα και δίνει τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού και χωρίς να το καταλάβει κανείς να ειδοποιείται η αστυνομία. Σημειώνεται ότι ήδη έχουμε ή δημιουργούμε 6 συν 12 επιχειρσιακά κέντρα αντιμετώπισης ενδοικογενειακής βίας από την ελληνική αστυνομία, στελεχωμένα κυρίως με γυναίκες αστυνομικούς, συνολικά πάνω από 400. Έχουμε αναπτύξει προγράμματα εργασιακής αποκατάστασης μέσω δήπα κακοποιημένων γυναικών. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα δωρεάν νομικής βοήθειας στα θύματα ενδοικογενειακής βίας, ενώ αναπτύξαμε και ένα εργαλείο εκτίμησης επικίνδυνότητας από επαγγελματίες και δομές υποδοχής, ώστε να γίνεται έγκαιρα ο εντοπισμός του κινδύνου. Η κοινωνική μας πολιτική και αλλού, αλλά κυρίως σε αυτό το πολύ ευαίσθητο κομμάτι, ανταποκρίνεται σε καθημερινές ανάγκες και συμβάλλει στη σταδιακή υπέρβασή τους. Δίχως μεγαλοστομίες, δίχως μαξιμαλισμούς, με κατανόηση και ενσυνέσθηση, υλοποιούμε άμεσα όλα όσα μπορούν να έχουν πρακτικό αποτέλεσμα να ανταπεξέρθουν στις ανάγκες των ανθρώπων που κινούνται σε αυτό το ευαίσθητο φάσμα και να βοηθήσουμε όσους και όσες έχουν ανάγκη άμεσης ουσιαστ Τέλος, όπως είναι γνωστό, ο Πρωθυπουργός και η Διάκοδη Μητσοτάκης βρίσκεται στο Λονδίνο, χθες το βράδυ μίλησε σε εκδήλωση με μέλη και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, σήμερα θα είναι κεντρικός ομιλητής στο Ελληνικό Επενδυτικό Συνέδριο που οργανώνουν το Χρηματιστήριο Αθηνών και η Μόργαν Στάνλι και θα έχει συναντήσεις με επενδυτές και στελέχη επιχειρήσεων. Το απόγευμα Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, θα γίνει δεχτή από τον βασιλιά Κάρολο III στο Λονδίνο. Στις 9.30 ώρα Ελλάδος ο Πρωθυπουργός θα έχει συζήτηση με αφορμή την πέτειο 25 χρόνων από την ίδρυση του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE με τον Καθηγητή Σύγχρονων Ελληνικών Σπουδών και Διευθυντή του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του London School of Economicsconomics τον κ. Φέδρεστον. Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ρωτήσεις σας. Κύριε Πρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω το εξής. Όταν ένας πολίτης ακούει, όχι τον δημοσιογράφο ή κάποιον μεσονημέρωσης, αλλά τον ίδιο τον Πρωθυπουργό να λέει ότι μυρίζουν εκλογές, τι πρέπει να υποθέσει ο πολίτης αυτός ότι βρισκόμαστε κοντά σε εκλογές, ότι απλά υπόθηκε για χάριν πολιτικής αντιπαράθεσης ή απλά μυρίζουν και τίποτα άλλο. Το 2023 είναι προεκλογική χρονιά. Βρισκόμαστε περίπου ένα μήνα πριν το 2023, όπως με συνέπεια είχαμε πει, οι εκλογές θα γίνουν το 2023, στο τέλος της τετραετίας, είναι ένα χρονικό διάστημα, το οποίο το πλησιάζουμε. Καλησπέρα κύριε Πασοφία. Η κυρία Σίφορτ του Facebook έγραψε στην καθημερινή, το Σοφαντοκύριακο, και βεβαίως στην παρακολούθησή της από το Predator. Στην λίστα που δημοσιεύαμε στο ντοκουμέντο την Κυριακή βρίσκεται και το δικό σας όνομα. Σκοπεύετε να καταφύγετε στην δικαιοσύνη εναντίον όσων σας παρακολουθούσαν, είστε βέβαιος για την ασφάλεια των τηλεπικοινωνιών των δικών σας? Πρώτα απ' όλα βρίσκεται σε εξέλιξη ανοιχτή δικαστική διαδικασία γύρω από όλα τα ζητήματα που αφορούν την ενδεχόμενη χρήση κακόβλο λογισμικών στη χώρα μας. Η Κυβέρνηση έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στη διαδικασία αυτή. Καλεί όλους όσους έχουν στοιχεία να τα προσκομίσουν στη δικαιοσύνη και να συνδράμουν τη δικαιοσύνη στο έργο αποσαφήνισης αυτής της κατάστασης. Εμείς από την πρώτη στιγμή είμαστε συντονισμένοι στη διάσταση αυτή. Σε ό,τι αφορά τα κακόβλα λογισμικά ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση μιας πρωτοπόρας σε όλη την Ευρώπη νομοθετικής παρέμβασης, η οποία πολύ σύντομα θα κατατεθεί και στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Προβλέπει και μια σειρά από άλλες πολυουσιαστικές ρυθμίσεις. Και δεν θα σταματήσουμε να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην ελληνική δικαιοσύνη και σε όλες τις αρμόδιες αρχές στην προσπάθειά τους να μην μείνει καμιά σκέα πάνω από το θέμα αυτό. Και αυτό, νομίζω, είναι αυτό που πρέπει να κάνουν όλοι όσοι. Ισχυρίζονται ότι έχουν πληροφορίες, στοιχεία, πράγματα που μπορούν να συνδράμουν την ελληνική δικαιοσύνη στην αποσαφήνιση της κατάστασης αυτής. Κύριε Πρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω θα θέσει ο Πρωθυπουργός στο θέμα της επισοφής των κληπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας, κατά τη συνάντησή του με τον βασιλιά Κάρολο, δεδομένου ότι έχει γίνει ήδη μεγάλη προεργασία από την ελληνική κυβέρνηση για το θέμα αυτό. Και επίσης, αν υπάρχει ενδεχόμενο συνάντηση στο Λονδίνο με τον νέο Πρωθυπουργό τον κ. Ρίση Σούνα, ευχαριστώ. Δεν έχει προγραμματιστεί κάποιο ραντεβού μέχρι στιγμής με τον καινούργιο Πρωθυπουργό. Από εκεί πέρα υπάρχουν μια σειρά από θέματα κοινού ενδιαφέροντος και για τα μεγάλα ζητήματα τα παγκόσμια που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και ιδιαίτερου ελληνικού ενδιαφέροντος που θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, της συνάντησης του Έλληνα Πρωθυπουργού με τον βασιλιά Κάρολο. Επειδή ο κ. Δημητριάντης καταθέτει αυτήν την ώρα, μιλάει αυτήν την ώρα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνιων Βουλής για αυτά τα θέματα για τον Πριζήπολου, έχετε μιλήσει καθόλου μαζί του μετά τη δημοσιοποίηση του ονόματός σας στη λίστα των παρακολουθωμένων, έχετε μιλήσει με τον κ. Μπίτζιο, τους ξέρετε αυτός τον κ. Λαβράνο, είναι άνθρωποι που γνωρίζετε, που είχατε κάποια σχέση μαζί τους. Ευχαριστώ. Αν και δεν συνηθίζεται στο βήμα του κυβερνητικού εκπροσώπου να απαντώ για προσωπικά μου θέματα, αλλά για να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, δεν γνωρίζω κανέναν από τους προσωπικά τους, κυρίως αυτούς που λέτε. Ούτε έχω συζητήσει με τον κ. Δημητριάντη για αυτά που αναφέρονται σχετικά με ενδεχόμενη παρακολούθηση της ειδικής μου από τον Πρέντατορ. Προσωπικά στα ζητήματα αυτά, η αντίδραση που έχουμε ως κυβέρνηση είναι αυτονόητο ότι καλείπτε πολλοί τους και εμένα. Κάποια στελέχη από την αξιωματική αντιπολίτευση έχουν αρχίσει και εκφράζονται με διάφορες φωνές, ότι φοβούνται στις επικείμενες εκλογές, όποτε αυτές κι αν γίνουν, φοβούνται ενωθεία. Πολύ απλά. Τι απαντάτε? Ότι η αυθεντική αποτύπωση της λαϊκής βούλησης και η απολύτως διασφάλιση της διαφάνειας στις εκλογές είναι ένα από τα κεκτημένα της μεταπολίτευσης, που κανείς ποτέ δεν διανοήθηκε να το αμφισβητήσει. Έχουμε απαντήσει και άλλες φορές ότι είναι άκρως ανησυχητικό το γεγονός ότι προσπάθει άτους κάποιοι να οικονομήσουν μια γραμμή άμυνας για τη νέα επερχόμενη ίτα στις βουλευτικές εκλογές, αρχίζουν και εντάσσουν στην επιχειρηματολογία τους τέτοιου είδους ανυπόστατα πράγματα. Η ελληνική δημοκρατία είναι ισχυρά θεσμικά θωρακισμένη και είναι απολύτως βέβαιο ότι όπως έχει γίνει από το 1974 μέχρι σήμερα σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, έτσι και τώρα αυτό που θα επιλέξουν και θα ψηφίσουν οι πολίτες, γνήσια αυθεντικά, δημοκρατικά, θα αποτυπωθεί και στο τελικό αποτελεσμό. Πώς σχολιάζει η Κυβέρνηση στην Ενόκληση των Τούρκων, τόσο για την επέκταση των ερευνών, όσο και για την ενίσχυση της συνεργασίας μας με την Αίγυπτο. Και κάτι ακόμα, θα ήθελα και το σχόλιο σας για τις αναφορές του Ερντογάν σχετικά με παραβιάσεις Μουσουλμάνων στην Ελλάδα, τους οποίους μάλιστα κάλεσε να πάψουν να είναι απλοιοι παρατηρητές. Ευχαριστώ. Σ' ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος, είναι γνωστό, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παντού, ότι η χώρα μας είναι μια χώρα που σέβεται απολύτως τα θρησκευτικά δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών, τηρεί πλήρως τις υποχρεώσεις της όπως αυτές αποραίωνα από το ελληνικό σύνταγμα. Μακάρι μιμητές της δικής μας συμπεριφορές να ήταν και άλλες χώρες. Η ιστορία προσφέρει αποστομωτικές απαντήσεις για πώς είχαν συμπεριφερθεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις άλλες χώρες και συγκεκριμένα η Τουρκία. Από εκεί και πέρα, η ελληνική εξωτερική πολιτική, η στρατηγική της χώρας μας, ό,τι αφορά την αξιοποίηση όλης της έκτασης που βρίσκεται εντός της εθνικής μας δικαιοδοσίας, είναι καλά μελετημένη, καλά προετοιμασμένη, πάντοτε με απόλυτο σεβασμό στο διεθνές δίκιο και στο δίκιο της θάλασσας και υλοποιείται με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα και όφελος για την ελληνική οικονομία, για την ελληνική κοινωνία, για τους ελληνες πολιτές, με σχεδιασμό, με ασφάλεια και με την λήψη κάθε δυνατής πρόνοιας για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα. Θέλω να γυρίσουμε λιγάκι στο θέμα των παρακολουθήσεων, δεδομένου ότι κάθε εβδομάδα υπάρχουν και νέα ονόματα τα οποία φέρονται να έχουν υποστή παρακολούθηση από το Predator. Ήθελα να ρωτήσω, σχεδιάζει η Κυβέρνηση, θα το σκεφτόταν η Κυβέρνηση, να ελεγχθούν τα κινητά πολιτικών προσώπων μέσω του εργαστηρίου στον Καναδά, ώστε να διαπιστωθεί αν όντως είχανε μολυνθεί με το συγκεκριμένο spyware. Βρίσκεται σε εξέλιξη ανοιχτή δικαστική διαδικασία και έρευνα, στην οποία επαναλαμβάνω, ο καθένας μπορεί να συμβάλλει, να συνδράμει και να προσκομίσει ό,τι αισθάνεται ότι μπορεί να ρίξει φως σε αυτή την υπόθεση. Από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνηση έχει τοποθετηθεί με σαφήνια στο θέμα αυτό. Όλοι και πρώτοι εμείς θέλουμε να μην είναι καμιά σκιά στο συγκεκριμένο ζήτημα. Το ζήτημα αυτό να τοποθετηθεί και να διεργανηθεί στις πραγματικές του διαστάσεις, έτσι ώστε η πιθανή αυτουργή να υποστούν τις συνέπειες του νόμου και από την άλλη να αναδειχθεί και η κατασκοπευτική, μυθιστοριματική διάσταση αυτού του θέματος που παρακολουθούμε σε συνέχειες και νουβέλες εδώ και 3-4 εβδομάδες. Κύριε Κυπροσωπέτ, πριν να πω, σε τελευταίες του δηλώσεις, βασικά ο συνάδελφος ο κύριος Τέλογλου, δήλωσε πως το σύστημα πρέντα το χρησιμοποιείται από το κράτος και πως το σύστημα ήταν εργαλείο ελέγχου της πληροψηφίας. Μιλάει για χειραγώγηση της κοινής δόμης και των πολιτών. Δεν έχουμε ακούσει εσάς να επιτίθεστε σε αναφορές όπως του κύριου Τέλογλου για μύθι ιστορυματική, τύπο αφηγήσεις ή για έσωπο. Πώς βλέπετε λογικό και πολιτικά όρθο την ώρα που βγαίνουν αποκαλύψεις, αντί να απαντάει η Κυβέρνηση να επιτίθεται σε δημοσιογράφους επιλεκτικά. Με έχετε ξανανοτήσει αυτό. Δεν είναι ολόκληρη. Μάλλον δεν παρακολουθείτε, υποθέτω, το σύνολο της απάντησής μας. Αυτό που από την πρώτη στιγμή έχει πει η Κυβέρνηση, και εκεί κανείς θα πρέπει να επικεντρώνει στο βάρος της προσοχής, είναι ότι υπάρχει δικαιοσύνη που έχει σε εξέλιξη δικαστική έρευνα. Υπάρχουν αρμόδιες κρατικές αρχές που συνδράμουν την δικαιοσύνη προς αυτή την κατεύθυνση. Υπάρχει θέμα με τα κακόβουλα λογισμικά στη χώρα ακόμη και από την περίοδο διακυβέρνησης επί ΣΥΡΙΖΑ, όπως έχουμε δει με σειρά αποκαλύψεων. Το θέμα με τα κακόβουλα λογισμικά δεν είναι αμυγός ελληνικό. Υπάρχει σειρά ευρωπαϊκών χωρών που αντιμετώπισε αντίστοιχα προβλήματα και εκεί γίνονται έρευνες και διαδικασίες και προσπαθούν να αποσαφηνήσουν την κατάσταση. Υπό αυτό το πρίσμα, προφανώς, και η Κυβέρνηση θέλει, συνδράμει, από την πρώτη στιγμή κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση, η ελληνική δικαιοσύνη θεσμικά, σε διδαγμένη πολιτεία, να κάνει αυτό που απαιτείται, παραλαμβάνω, αυτό που απαιτείται και γρήγορα, για να αποκαλυφθούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης αυτής. Από την άλλη, δεν μπορούμε να μην υπογραμμίσουμε και να μην αναδείξουμε, όσο κι ανωλυσμένοι δισαρεστούνται, το ανυπόστατο, το ατεκμηρίωτο, μια σειράς ισχυρισμών, ανθρώπων, δημοσιευμάτων, που μιλούν για κατασκόπους, οι οποίοι περιτριγύριζαν την ελληνική επικράτεια, οι οποίοι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στις εσωκοματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι κατάφεραν και με το ζόρι έπεισαν τον κ. Τσίπρα δυο μήνες, δυο εβδομάδες μετά τη φωτιά στο μάτι να πάει σε ανακότερο και τον φωτογράφησαν μετά για να του δημιουργήσουν προβλήματα και ζητήματα, και οι οποίοι επειδή έτσι έχουν στο μυαλό τους, μπορούν ότι είναι και πραγματικότητα, έχουν αποφασίσει ότι ο εγκέφαλος όλης αυτής της ιστορίας, ο συντονιστής, ήταν ο πρωθυπουργός, ο οποίος παρακολουθούσε τους υπουργούς του, τις γυναίκες τους, άμεσους συνεργάτες τους στον πρωινό καφέ και μια σειρά από άλλα ζητήματα. Συγγνώμη. Επειδή η συγκεκριμένη λίστα, αυτή που δημοσιολογήθηκε χθες, αφορά εσάς προσωπικά. Δεν σας έτσι ανησυχεί, δεν σας κεντρίζει κάπως το ενδιαφέρον, το τι έχει συμβεί με αυτή τη δικαστική έρευνα πέντε μήνες ώρα από τη σύνορα που ούτε διαψέβεται, ούτε βεβαιώνεται εάν είχατε τεθεί υπό παρακολούθηση ή όχι. Είναι μια έρευνα σε εξέλιξη από τον περασμένο Ιούλιο. Δεν έχει καταλήξει πουθενά ακόμα. Δεν σας έτσι προκαλεί ένα ενδιαφέρον το τι έχει συμβεί. Το ενδιαφέρον μας είναι να καταλήξει η έρευνα αυτή και να δώσει απαντήσεις και έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη θα το κάνει. Θα ήμασταν πολύ περισσότερο προβληματισμένοι, αν σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Είχαν καταλήξει σε αποτελέσματα και εδώ παρατηρούταν μια αισθέριση της Ελλάδος. Όσοι διατυπώνουν την ερώτηση αυτή για τα κακόβλα λογισμικά, οφείλουν να αναρωτηθούν. Ή να συνεργαστούν με συναδέρφους τους και σε άλλες χώρες. Ποιες ακριβώς απαντήσεις έχουν δοθεί για τις παρακολουθήσεις δημοσιών προσώπων από κακόβλα λογισμικά στο Βέλγιο, στην Γαλλία, στην Ισπανία, στην Πολωνία ή και σε άλλες χώρες. Ανεξαρτήτως λοιπόν του τι από όλα αυτά με τα οποία βομβαρδίζεται η επικαιρότητα τις τελευταίες εβδομάδες είναι πραγματικότητα και τι είναι μύθος. Και αυτό θα το μάθουμε. Η δικαιοσύνη θα οδηγήσει και σε αυτό. Θα οδηγήσει δηλαδή και στην πραγματικότητα και στις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος αλλά και στο μύθος. Οφείλει να αντιληφθεί ότι υπάρχει και μια συγκεκριμένη δυσκολία που δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο στον προσδιορισμό και στην αποσαφήνιση αυτής της κατάστασης. Πάντως σε κάθε περίπτωση επαλαμβάνω ότι πάει για αρχή της κυβέρνησης είναι ότι η ελληνική δικαιοσύνη και οι κατά τον νόμο αρμόδιες αρχές οφείλουν να απαιτείται να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να μην μείνει καμιά σκιά πάνω στην υπόθεση αυτή. Ή είχατε κάποια ένδειξη στο κινητό σας όπως αναφέρουν όλοι. Όχι. Δεν είχα ούτε καμιά τέτοια ένδειξη ούτε καμιά την πληροφορία. Και δεν μου προσκόπισε και ο κ. Βαξεβάνης καμιά. Κύριε Πρόσωπε, δεν ξέρω αν επιμένετε ακόμα ότι οι εθνικές εκλογές θα γίνουν με τα νέα δεδομένα της απογραφής, της τελευταίας απογραφής. Προφανώς. Το Υπουργείο Συντερικών είναι περισσότερο αρμόδιο. Υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις και θεσμικές ρυθμίσεις που διέπουν το εκλογικό σώμα και την κατανομή των ιδρών. Υπάρχουν και νέα πληθυσμιακά δεδομένα. Αυτά θα ληφθούν υπόψη στις επόμενες εκλογές. Θέλω να πάμε λιγάκι στα ενεργειακά, κύριε Υπουργέ. Δεδομένου ότι φαίνεται ότι υπάρχει μια μεγάλη διστοκία στην Ευρώπη στο να βρεθεί μια λύση τόσο για το πλαφόν. Και φαίνεται ότι υπάρχουν και κάποια ζητηματάκια και για το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου. Η ελληνική κυβέρνηση πρώτον επιμένει στην καθιέρωση πλαφών στην χοντρική τιμή του φυσικού αερίου και αν θα δεχθεί κάποια τιμή, η οποία να βρίσκεται μεταξύ της δικής μας πρότασης, της πρότασης Αθήνας και της πρότασης της Κομισιών. Και δεύτερον, αν τελικά δεν υπάρξει συμφωνία, τι κάνουμε? Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, έχω απαντήσει πάρα πολλές φορές. Εμείς έχουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο στήριξης της κοινωνίας, που έχει σαν αποτέλεσμα ο Έλληνας κατανολουτής να πληρώνει πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τη δεύτερη, νομίζω, στην ότερη τιμή κατανολουτή ρεύματος και θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Κατέχουμε υπερκέρδη από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και μέσα από αυτά τα υπερκέρδη, μέσα από αυτή την ανάκτηση, ενισχύουμε την ελληνική κοινωνία, κάθε Έλληνα, κάθε ελληνικό νοικιριό και τις ελληνικές επιχειρήσεις, για να μειώσουμε το αποτύπωμα της ελληνικής ακρίβειας στη ζωή τους. Από εκεί και πέρα, η ελληνική πλευρά έχει με σαφήνια διατυπώσει τη θέση της, σ' ό,τι αφορά τις ευρωπαϊκές παρεμβάσεις και στο θέμα του πλαφών. Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι η πρόταση αυτής της Κομισιών για τη διαμόρφωση του πλαφών στην τιμή των 2,70, νομίζω, είναι μια πρόταση, είναι μια πρόταση, η οποία προφανώς και δεν μας καλύπτει και δεν εξυπηρετεί ούτε τους στόχους, ούτε τον προσανατολισμό, ούτε τη φιλοδοξία αυτής της προσπάθειας για τους ευρωπαίους πολίτες. Θα συνεχίσουμε μαζί και με άλλα κράτη την πίεση για να συγκροτηθεί μια πρόταση που να έχει αποτέλεσμα και αντίκρισμα. Στο θέμα της απογραφής, πότε περιμένουμε τα επίσημα αποτελέσματα, κυρία εκπρόσωπε, και αν με βάση τα αποτελέσματα αυτά, αναμένεται να αλλάξουν έδρες κάποιες περιφέρειες της χώρας. Αναμένουμε τα επίσημα αποτελέσματα στο τέλος του έτους. Με βάση τις πληροφορίες και τις εκτιμήσεις που έχουν γίνει από αρμόδιους, αναμένεται μια αλλαγή των ενδρών σε κάποιες εκλογικές περιφέρειες. Αλλά θα έλεγα ότι είναι προτιμότερο να περιμένουμε την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων και να τα δούμε τότε. Κύριε Πρόσωπε, θέλω να σας ρωτήσω. Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Τσίπρας επιμένει σε προκήρυξη πρόορων εκλογών. Υπήρχε μια ανακοίνωση χθες από το ΣΥΡΙΖΑ που έκανε λόγο μεταξύ άλλων για κρυπτόμενο πρωθυπουργό. Είναι σε εξέλιξη, το γνωρίζουμε, η διαδικασία σε σχέση με την υπόθεση να παρακολουθήσουν στη δικαιοσύνη. Και, όπως λέτε, τα πρώτα αντίστοιχα στην Ευρώπη υπάρχουν με καθυστέρη στις υποθέσεις αυτές. Και να ρωτιέμαι τι θα έκανε τον πρωθυπουργό να φέρει πιο νωρίς τις εκλογές ενώ ενδεχομένως δεν τις προκήρυξε τον Γενάρη. Και αν εκτιμάται ότι η τοξικότητα αυτή, η οποία φαίνεται ότι αυξάνεται, δρά ανασταλτικά στο κυβερνητικό έργο. Ο πρωθυπουργός έχει αποδείξει ότι η διαχείριση του εκλογικού και πολιτικού χρόνου γίνεται προς όφελος της πατρίδας και των πολιτών. Αξιοποιούμε τον πολιτικό χρόνο, αξιοποιούμε την εντολή διακυβέρνησης που μας έδωσαν οι Έλληνες πολίτες με ορίζοντα τετράετια στο 2019, για να διαχειριστούμε με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο τις επιπτώσεις των εισαγόμενων κρίσεων στη ζωή τους, για να υλοποιήσουμε μια σειρά από μεταρρυθμίσεις και δράσεις που αλλάζουν επίπεδο την Ελλάδα, όπως είπαμε και προηγουμένως, σε μια σειρά από το εμείς. Έτσι αντιλαμβανόμαστε εμείς την πολιτική, έτσι διαχειριζόμαστε τον πολιτικό και εκλογικό χρόνο και σε αυτή την κατεύθυνση θα επιμείνουμε. Μιλήσατε για τις δυσκολίες της έρευνας και εδώ και σε άλλες χώρες σχετικά με το Predator. Στο ντοκουμέντο της Κυριακής αποκαλύψαμε τους παρόχους του Predator. Επήρξαν και αντιδράσεις διεθνώς και από το Ευρωκοινοβούλιο και από διεθνείς παράγοντες. Σκοπεύει η Κυβέρνηση να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία σε αυτό το επίπεδο ή θα το αφήσει και αυτό στη δικαιοσύνη. Η Κυβέρνηση έχει ήδη αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία με την οποία καλύπτει ένα τεράστιο νομοθετικό κενό που υπήρχε. Ασαφές και περίεργο αν αναλογιστεί κανείς και τις αλλαγές στον ποινικό κόδικα που γίνανε λίγες μέρες, λίγες δωμάδες νομίζω πριν τις εκλογές του 2019, όταν είχε ήδη από τότε επισημανθεί η παρουσία κακόβουλων λογισμικών στη χώρα από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Προχωράμε στην καθολική απαγόρευση κατοχής, δημιουργίας, διακίνησης χρήσεις τέτοιων λογισμικών εδώ, για το από εδώ και πέρα. Και από εκεί και ύστερα, επαναλαμβάνω, βρίσκεται σε εξέλιξη ανοιχτή δικαστική έρευνα. Αν θυμάμαι καλά, ο εκδότης της εφημερίδος είχε παρουσιαστεί πριν από μία εβδομάδα στην αρμόδια εισαγγελέα, προκειμένου να προσκομίσει στοιχεία. Συμφωνώ αυτόν τον νόητο ότι θα της πήγε και στοιχεία, θα υπέδειξε και μάρτυρες και θα αξιολογηθούν και η όλη διαδικασία θα τρέξει. Καλησπέρα. |