Διάλεξη 1 / σύντομη περιγραφή

σύντομη περιγραφή: Λέγαμε τη Μήτρη Σκατζόφουλος, οπότε μαζί θα κάνουμε εδώ πέρα το αφιθέατρο, το αφιθέατρο, τη θεωρία. Και όπως είπαμε, μπορείτε να έρθετε ό,τι ώρα θέλετε και να φεύγετε ό,τι ώρα θέλετε. Λέγαμε τη Μήτρη Σκατζόφουλος, οπότε μαζί θα κάνουμε εδώ πέρα το αφιθέατρο, το αφιθέατρο, τη θεωρί...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Χατζόπουλος Δημήτριος (Επίκουρος Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / ΔΙδακτική της Φυσικής Αγωγής στην Α' βάθμια εκπαίδευση
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=42b4f2b6
Απομαγνητοφώνηση
σύντομη περιγραφή: Λέγαμε τη Μήτρη Σκατζόφουλος, οπότε μαζί θα κάνουμε εδώ πέρα το αφιθέατρο, το αφιθέατρο, τη θεωρία. Και όπως είπαμε, μπορείτε να έρθετε ό,τι ώρα θέλετε και να φεύγετε ό,τι ώρα θέλετε. Λέγαμε τη Μήτρη Σκατζόφουλος, οπότε μαζί θα κάνουμε εδώ πέρα το αφιθέατρο, το αφιθέατρο, τη θεωρία. Και όπως είπαμε, μπορείτε να έρθετε ό,τι ώρα θέλετε και να φεύγετε ό,τι ώρα θέλετε. Λοιπόν, όσοι δεν έχετε συμβιώσει εδώ πέρα τις ώρες συνεργασίας, είναι αυτές εδώ πέρα, 12 με 2. Αλλά δεν χρειάζεται να έρθετε κάθε φορά στη θέληση. Στείλτε ένα email ή βάρτε τηλέφωνο. Συνήθως είναι σε καθημερινή βάση, εκεί 12 με 2. Αλλά το email είναι το πιο εύκολος τρόπος για να την κοινωνείτε μαζί μας. Εκείνο, όμως, που είναι πολύ σημαντικό, είναι να μπείτε στο eTeFa. Ό,τι και αν λέω εδώ πέρα, το ανεβάζω και το έχω ήδη ανεβάσει και στο eTeFa. Αυτό σημαίνει ότι εσείς δεν χρειάζεται να σημειώνετε κάτι εδώ. Άρα, λοιπόν, μπένετε κατευθείαν στο eTeFa και κατεβάζετε όλες τις διαφάνειες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό για αυτούς οι οποίοι θέλουν να πάρουν μόνο ένα 5 σε αυτό το μάθημα. Γιατί θα διαβάσουν μόνο τις διαφάνειες και θα το περάσουν μόνο. Αυτός είναι ο λόγος που εγώ δεν δέχομαι αυτούς οι οποίοι έρχονται και μου λένε «άδω, άσχελε, είπα το τελευταίο μάθημα» και όλα αυτά. Θεωρώ ορισμένα πράγματα ότι είναι πολύ σημαντικά και τα βάζω στις διαφάνειες. Αυτός ο οποίος θέλει να πάρει όμως 10, τα πρέπει να διαβάσει και τα υπόλοιπα, τα οποία θα αναφέρουν εμείς εδώ. Όπως στο εργαστήριο έτσι και εδώ υπάρχουν ανάλογοι κανόνες. Ωραία, και σε εσάς θα τύχει στο σχολείο να βάλετε κανόνες και κάποιοι μαθητές να μην τους ακολουθήσουν. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και το πιο σημαντικό. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και το πιο σημαντικό. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και το πιο σημαντικό. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και το πιο σημαντικό. Και κάποιοι μαθητές να μην τους ακολουθήσουν. Σε αυτή την περίπτωση αυτό που σας προτείνω είναι την πρώτη φορά να κάνετε μία παρατήρηση. Διότι αν πας κατευθείαν και του πεις, δηλαδή με το που μιλάει εκείνος εκεί, πας και του πεις εσύ βγες έξω από το παιχνίδι, το πιο πιθανό είναι ότι θα σου δημιουργήσει η αντίγραση. Άρα λοιπόν από την αρχή ξεκαθαρίζεις ότι ξέρεις που μιλάνε εκεί είναι εκεί πέρα. Κύτρινη κάρτα ή μία παρατήρηση για παράδειγμα. Σε εσάς εδώ, αν μιλάνε κάποιοι, συνήθως αυτό που κάνω είναι δείχνω εκεί πέρα με το κόκκινο. Και δεν κάθομαι να πω εσύ, εσύ, εσύ. Γιατί συνήθως δεν μιλούσα εγώ, μιλούσα διπλαμός μου, είτε και εγώ δεν ξέρω. Καλύτερα να αποφεύγετε εσείς πέρα στο σχολείο ανάλογες καταστάσεις. Όσο πιο γρήγορα γίνεται. Δεν έχω τώρα χρόνο να ασχοληθώ με αυτό. Κατήστε στην ώρα του διαλήμματος να το βρούμε, για παράδειγμα. Την τρίτη μου γράφετε μία έργαση. Αν με ανεχτείτε μέχρι την τρίτη φορά. Γιατί μια και εδώ μπορείτε να φύγετε. Μπορείτε όμως κάτι ανάλογο να κάνετε και εσείς στο σχολείο. Τι ήταν αυτό που έκανε ο μαθητής. Ποια ήταν η αιτία. Γιατί το έκανε. Και τι θα μπορούσε να προτείνει. Ξέρετε τις περισσότερες φορές στην τάσκαλη. Νομίζουμε ότι ξέρουμε τι γίνεται μέσα στην τάξη. Βλέπουμε εκεί κάποιος να μιλάει με εκείνον εκεί. Έλα όμως που τις περισσότερες φορές κάνουμε λάθος. Δεν μιλάει αυτός με εκείνο. Ή τον έχει πειράξει ο άλλος. Οπότε ξέρω ένα σωρό άλλα πράγματα. Περισσότερα πράγματα για την αντιμετώπιση ανεπιθύμηκης συμπεριφοράς. Δεν έχουμε διάσταση. Θα πούμε στο αντίστοιχο μάθημα. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι τώρα έτσι στα γρήγορα να ξέρετε ότι είναι καλός και να πει να κάνετε μια παρατήρηση. Και τη δεύτερη φορά έξω από το παιχνίδι. Διότι εμείς έχουμε πολύ αγαπητό μάθημα. Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις σε κάποιον είναι να μπορείς και να το βγάλεις έξω από το παιχνίδι. Βέβαια εάν εσύ φτάσεις στο σημείο και κάνεις ένα κακό μάθημα τότε αυτός θα κέρεται. Όπως είναι η δάσκα, για παράδειγμα, το πεδίο να κάθετε μέσα όπως εσείς τώρα εδώ και με ακούετε και βαριέστε. Και εγώ σας πω, βγαίνετε έξω από λάμπειδια χέρια. Οπότε δεν είναι τιμωρία. Κανόνες για το σχολείο που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε είναι αυτή εδώ. Μπορείτε να τους διαβάσετε. Είναι όλα στο ίτεφα. Κυρώσεις θα μπορούσατε. Πρώτη φορά, κίτρινη κάρτα. Αυτός εδώ λέει κα. Και δεύτερη φορά, κόκκινη κάρτα. Το κάνεις και έτσι και πολλές φορές να ξέρετε ότι όταν υπάρχει μια δυσάρεστη κατάσταση, αν εσύ χρησιμοποιήσεις χιούμορ και το κάνεις έτσι, αυτό αμέσως θα προβήξει στην προσοχή του. Και το πας αλλού το πράγμα και πολλές φορές ένα αστείο κατεβάζει την ένταση πολύ καλύτερα από οποιαδήποτε μέθοδο αντιμετώψενε επιθύμητη συμπεριφοράς. Αυτά μπορείτε να τα διαβάσετε μόνοι σας. Συνήθως πολλοί δάσκαλοι πένουν μέσα και λένε θα σας κάνω αυτό, θα σας κάνω εκείνο, θα σας κάνω εκείνο και από ένα σημείο και μετά αρχίζουν και βαριούνται τα παιδιά. Θεωρώ ότι αυτά μπορείτε να τα διαβάσετε μόνοι σας. Λίγα πράγματα για το πώς αξιολογείται αυτό το μάθημα. Είναι 7 μονάδες η γραφτή εξέταση. Θα δώσετε μια γραφτή εξέταση. Και επίσης έχετε το εργαστήριο, θα πάτε δηλαδή στο σχολείο κάποιες ώρες να κάνετε μάθημα και θα μου παροδώσετε μια εργασία. Περισσότερα πράγματα όμως για την εργασία και για το εργαστήριο θα πούμε για εκεί. Απλά τώρα εδώ αυτό που θα θυμάστε είναι ότι 7 μονάδες είναι η θεωρία, 3 μονάδες πιάνει το εργαστήριο. Εάν εσείς πάρετε τρία εδώ στο εργαστήριο και δύο στο γραπτό, τότε δεν περνάτε. Πρέπει να γράψετε τρισήμιση στο γραπτό σας για να περάσετε. Όμως όλα αυτά είναι γραμμένα στον κανονισμό και στα ένδυνα που θα πάρετε από το εργαστήριό σας. Ποιοι έχουν δικαίωμα να το παρακολουθήσουν όλο και να τελειώσουν αυτοί που θα κάνουν τις παρουσίες τους εκεί πέρα στο εργαστήριο και θα κάνουν και τις ώρες διδασκαλίας στο σχολείο. Βιβλιογραφία θα πάρετε το βιβλίο μου, αυτό εδώ, διδακτική φυσική εισαγωγή. Επίσης θα έχετε και κάποια άρθρα ανάλογα με το θέμα που θα έχουμε. Εργασίες που θα έχετε εδώ να κάνετε για τη θεωρία, μη σας τρομάζει αυτό. Θα σας το επενθυμίζω και εγώ κάθε φορά την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε θα έχετε αρκετό διάστημα. Η μία η εργασία που έχετε να κάνετε, μια και η προθέρμανση είναι βασικό κομμάτι στη φυσική αγωγή, κάθε φορά κάνουμε προθέρμανση. Και η δική μου η ρώτηση εδώ πέρα είναι, εάν πράγματι η προθέρμανση είναι απαραίτητη στη φυσική αγωγή. Για να μην κάθομαι κάτω με κάτω παράκι μου γλάω εγώ και εσείς βαριέζετε έτσι και να μου ακούτε, το θεωρώ πολύ ωραίο να ψάξετε και να βρείτε κάποια εργασία σε σχέση με την προθέρμανση και τις διατάσεις που κάνουμε συνήθως, γιατί συνήθως η προθέρμανση περιλαμβάνει και κάποιες διατάσεις, και τι επίπτωση έχει αυτό στις επιδόσεις των μαθητών. Για παράδειγμα, εάν κάποιος κάνει προθέρμανση στη συνέχεια κάνει διατάσεις, καθίσει εδώ 30 δευτερόλεπτα, πόσα λέω μαντρούκας και εγώ δεν ξέρω, και στη συνέχεια πάρει και κλοτσίσει μία μπάλα ή σημαδέψει κάτι, μήπως οι στατικές διατάσεις τελικά επηρεάζουν την επιδοσία του αν δυνατό που ήτανε. Τι συμβαίνει με τους τραυματισμούς, αυτό είναι η μία έργαση, όποιος το κάνει παίρνει μία μονάδα. Επίσης, όποιος θέλει θα μπορούσε αυτή την εργασία να την παρουσιάσει. Το δεύτερο είναι αυτό εδώ, επειδή θα μιλήσουμε για ολική και μελλική μέθοδο της τασικαλίας. Όταν μιλάμε θεωρητικά για μεθόδους της τασικαλίας, μπαίνει από το ένα αυτή και μπαίνει από το άλλο. Επέλεξα λοιπόν για εσάς, όσοι μάθουνε τα ζωγκλερικά με τις τρεις μπάλες, θα το κάνουν 20 φορές, αυτό εδώ το πράγμα, αυτοί θα πάρουνε μία μονάδα. Θέλω ταυτόχρονα να μας πούνε, θέλω ταυτόχρονα όμως να μας πούνε, να μας περιγράψουνε, τι έκαναν για να μάθουνε αυτήν την δεξιότητα, την καινούργια δεξιότητα, γιατί το κάνουν αυτό. Όταν θα πας εσύ να διδάξεις τα παιδιά μία δεξιότητα, το μπάσιμο για παράλληλα, στο μπάσιμο, έτσι, ή το καφί στον πόλευ, ποιος το διδάσκεται αυτό. Πώς αισθάνεται ένας αρχάριος όταν μαθαίνει κάτι καινούργιο. Το ίδιο θέλω και για εσάς. Όταν θα πάτε να μάθετε αυτήν εδώ την δεξιότητα, μπορείτε να δοκιμάσετε διάφορους τρόπους για να τη μάθετε. Μπορείτε να μας περιγράψετε πώς τη μάθετε με την ολική μέθοδο, με τη μελλική μέθοδο, όμως περισσότερα, θα σας πω, μια εβδομάδα πριν πλησιάσουμε σε αυτό εδώ. Συνήθως γίνεται στο έντομο μάθημα, αλλά είμαι ευέλικτος και αν δω ότι υπάρχει ενδιαφέρον από εσάς για κάποιο άλλο αντικείμενο, μπορώ να το προετοιμάσω εκείνο. Το ρόγμα λοιπόν, το βασικό, είναι, εμείς θα γίνουμε δάσκαλοι. Το ρόγμα λοιπόν εδώ είναι, για ποιό λόγο υπάρχει το σχολείο, για ποιό λόγο υπάρχει η εκπαίδευση. Για ποιό λόγο υπάρχει η εκπαίδευση. Το όνομά σου είναι Μπάμπης. Μπάμπης. Ναι. Πιστεύω ότι ο εθνόμος της εκπαίδευσης είναι να μεταδάσεις τις αξίες και τις γνώσεις, της κοινωνίας, της φάγκους. Μπράβο. Ο λόγος για τον οποίο έχουμε εκπαίδευση είναι γιατί η κοινωνία έχει κάποιους κανόνες και θεωρεί ότι αυτοί οι κανόνες είναι πολύ καλοί και σημαντικοί για να συνεχίσει να υπάρχουν. Αυτός είναι ο ένας τόπος της εκπαίδευσης. Πώς φαίνεται σε εμάς στο δικό μας το μάθημα. Όλα τα μαθήματα που είναι στο σχολείο έχουν αυτό σαν βασικό στόχο. Να περάσουμε βασικές γνώσεις και συμπεριφορές. Για παράδειγμα, μου δίνεις κάτι. Τι λέμε. Ευχαριστώ. Όλα αυτά εδώ είναι υποχρεωτική εκπαίδευση. Σε εμάς τον αθλητισμό δεν επιτρέπεται να κλέψεις μέσα στο παιχνίδι. Μιλάμε για εφαλγονίζεστε. Σε εμάς μεταφέρουμε γνώσεις ότι ξέρεις θα πρέπει να τρως λαχανικά. Θα πρέπει να γυμνάζεσαι για να έχεις αυτό το σώμα. Θα πρέπει να αντίνεσαι με αυτόν τον τρόπο. Θα πρέπει να συμπεριφέρεσαι με αυτόν τον τρόπο στο ποδόσφαιρο. Και όλα αυτά μεταδίδουν βασικές γνώσεις και συμπεριφορές της κοινωνίας. Εάν ζούσαμε για παράδειγμα στην αρχαία Σπάρτη, τότε δεν θα έπαιζαν ποδόσφαιρο. Θα ήταν χαζό να παίζουν ποδόσφαιρο. Γιατί για εκείνους ήταν σημαντικό να είναι καλοί πολεμιστές. Για παράδειγμα, εάν ζούσαμε σε μία φανατική κοινωνία, η οποία πιστεύει για παράδειγμα ότι το σώμα μας δεν αξίζει, ιδιαίτερα αυρισμένες θρησκείες το έχουν αυτό και μόνο το μυαλό αξίζει και εμείς δεν εκυμναζόμαστε καθόλου, τότε δεν θα είχαμε καθόλου φυσική εμπογή. Υπάρχουν, λοιπόν, οι κοινωνίες οι οποίες πιστεύουν ότι οι κανόνες τους είναι σταθεροί και είναι πολύ καλοί και δεν υπάρχει λόγος να τους αλλάξουν. Μπορεί να μου αναφέρει κανείς μία τέτοια εκπαίδευση, εδώ, σε εμάς, που συναντάτε αυτό το είδος εκπαίδευσης. Υπάρχει κάποια εκπαιδευτική διαδικασία, εδώ, στην Ελλάδα, η οποία θεωρεί ότι οι κανόνες της δεν αλλάζουν στον πέρασμα των αιώνων. Ποια είναι η εκπαίδευση, εδώ, που τη συναντάμε, βέβαια, όχι τόσο στα ενημόσια σχολεία, αλλά σε άλλα σχολεία. Πού συναντάμε μία τέτοια εκπαίδευση, σε ποιο θεσμό. Το όνομά σου. Στη θεσκία. Για παράδειγμα, μιλάμε για τους φανατικούς, εντάξει. Τι λέει ότι απαγορεύονται οι προγραμμιές σχέσεις και η άλλη φτάνει στα 30, ή ο άλλος, και οι ορμόνες του έχουν παρέσει το κεφάλι και... σε άλλες συνθήκες, όταν υπήρχαν αυτοί οι κανόνες, τώρα υπάρχουν άλλες συνθήκες. Όμως, παρόλα αυτά, υπάρχει η άποψη το αλάθιτο του Πάπα. Παράδειγμα, το ίδιο και στο στρατό. Ό,τι πει ο ανώτερος, δεν έχει το δικαίωμα, αλλιώς πηγαίνει στο στρατοδικαίο. Άρα, λοιπόν, σε κάποια σημεία συναντάμε αυτή την εκπαίδευση και ίσως να είναι και σε καλό σημείο. Ίσως, τώρα. Υπάρχουν, όμως, κάποιες άλλες κοινωνίες, οι οποίες πιστεύουν ότι οι κανόνες τους, δεν είναι οι τέλειοι κανόνες και θα τα πρέπει να αποσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργούνται. Αυτές οι κοινωνίες δίνουν σημασία και στην ατομική εξέλιξη του μαθητή. Για παράδειγμα, ο Χίτλερ στη Γερμανία, θεωρούσε ότι το swing ήταν καπιταλιστικό, ότι ήταν του διαβόλου, και εγώ δεν ξέρω τι. Είναι ο χορός swing και η μουσική ταυτόχρονα. Γιατί είναι καπιταλιστή, σαν ο Χίτλερ? Ναι, αυτό είναι μεγάλο. Γιατί εγώ ξέρω ότι ο Χίτλερ τόσο είναι καπιταλιστής, όχι που το άλλο. Όσο γι' αυτό το θέμα, θα σας αναφέρω μια μικρή παρένθεση. Γνωρίζετε όλοι τον Volkswagen, την VW. Ο Χίτλερ είχε πει, συνήθως τα κατηστώτα αυτά το κάνουν αυτό για τους λαούς που προσπαθούν να πάρουν τις μεγάλες μας με το μέρος τους. Γιατί, αναφέρα για καπιταλισμό, μέχρι τότε υπήρχαν πάρα πολλοί. Υπήρχε Mercedes, BMW, Porsche εκεί πέρα. Και όλοι φαντάζουν, γνωρίζετε τον Porsche. Είναι αυτός που έκανε για τα αυτοκίνητα Porsche. Είναι τα πολύ γνωστά αυτοκίνητα. Τι κάνει ο Χίτλερ, γιατί ήθελε να έχει το λαό του. Λέει, εγώ θα σε βοηθήσω να κάνεις μια ερευνητική ομάδα ώστε με χίλια μάρκα να μπορεί ο καθένας να παίρνει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Έτσι κοίτε, VW. Volkswagen, είναι το αυτοκίνητο του λαού σημαίνει. Volkswagen, το αυτοκίνητο του λαού. Οι υπόλοιποι αντέρασαν του Mercedes ιδιαίτερα. Είπε, μα αυτό αντιβαίνει τους κανόνες της αγοράς. Κανένας δεν τόλουξε να πει τίποτα. Χρηματοδότησε τον Πόρσε και ο Πόρσε έκανε αυτό το αυτοκίνητο. Και βέβαια το γνωρίζουν όλοι. Άρα λοιπόν, όσον αφορά τον καφιταλισμό του Χίτλερ, όπως μας βολεύει τα πράγματα. Και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα, όταν υπάρχει μόνο μία αρχή, η οποία δεν δελέχεται από πουθενά αλλού. Όμως κλείνω εδώ την παρένθεση. Ότι αυτά τα θέματα είναι, έχουμε ένα πολύ ωραίο μάθημα, κοινωνιολογία, δεν έχετε εδώ πέρα. Είναι καταπληκτικό μάθημα. Μιλάμε εκεί, μπορείς να αναφερθείς σε τέτοιου είδους θέματα. Και να, πραγματικά, ένας λόγος για τον οποίο τουλάχιστον διάβαζα παλαιότερα, ακόμη και στη Γερμανία, τον Πλωρίτι, ήτανε γιατί η εφημερίδα έχει σχόλια. Ενώ το ίντερνετ συνήθως έχει μόνο το γεγονός και την εικόνα. Αυτό δεν είναι εμένα αρκετό. Εγώ θέλω να δω και το σχόλιο που κάνει ο δημοσογράφος κάστοτε που ασχολείται με αυτό το θέμα. Παρασκάλε, τη Φορξάγγιν τη δημιούργησε ο Χίτλερ. Ναι. Και οι απόγονείς του έχουνε τώρα τη Φορξάγγιν. Κοιτάξτε, δεν ήτανε κοινωνομιάς του Χίτλερ, δεν το έγραψε στο όνομά του, όπως τα μοναστήρια που λένε... Γιατί εγώ είμαι Φορξάγγινας. Συγχώλη. Για παράδειγμα, θα δείτε ότι και εδώ στην Ελλάδα τα μοναστήρια έχουνε μεγάλη περιουσία. Και πολλές φορές όταν πηγαίνει κάποιος να τη διεκτηθήσει, λένε «Α, εγώ έχω το χρυσόβουλο του τάδε αυτοκράτορα». Και έτσι αποδεικνύουνε ότι είναι η περιουσία δικιά τους. Ξεχνάμε όμως ότι ιδιαίτερα την περίοδο της Τουρκοκρατίας, πάρα πολύ Έλληνες, αν δεν την πάρει την περιουσία τους το Τουρκικό κράτος, την έγραφαν στα μοναστήρια. Ο Χίτλετ δεν έκανε κάτι τέτοιο, έκανε όμως άλλα στραβά. Πάντως το χωματοδότησε η Φορντ, το Χίτλετ, το Κόμαθε. Βλέπω σας ενδιαφέρει πολύ αυτό το θέμα. Τι ώρα που το έλεγε. Λοιπόν, διαβάστε εδώ πέρα, αν μια κοινωνία λοιπόν έχει αυτήν εδώ μόνο την πλευρά της εκπαίδευσης, τότε τι σκοπεύει να κάνει. Και αν μια κοινωνία έχει την σημασία και σε αυτήν την πλευρά, τότε ποιος είναι ο στόχος της. Μπορείτε να διαβάζετε, είστε σαπίτι πίσω. Σιγά μη διαβάζετε το μάτι. Πες μου λοιπόν. Ωραία διαδικασία. Ωραία. Με ένα σημαντικό σχέδιο προσαρμογή του πολιτικού ιερονομιάς. Ωραίος, ωραίος. Εδώ τώρα υπάρχει μια πολύ μεγάλη αντίφαση. Από τη μια εγώ θέλω σε εσάς να μεταφέρω κάποιες γνώσεις, από την άλλη όμως θέλω να αναπτύξετε τη δική σας προσωπικότητα και να μου τυπένει όπως μου τυπένει αυτός εδώ πέρα ή οποιοςδήποτε άλλος. Αυτά δεν είναι εύκολα πράγματα. Και τι σας έφερα να δείτε γι' αυτό. Καλησπέρα. Που είσαι βρε Σανιμώ, έρχομαι να σε πιάσω. Πού είναι η κόρη μου που έχει γενέθλια. Θα την κάνω μια οπουκιά όλοι στιγμό. Θα σε φάω. Φέρβους, δεν θέλω όπλα στο τραπέζι. Δεν ξέρω πέρας, μπορώ μπορώ, μπορώ μπορώ, σε μπορώ καλό. Α, μ' αυτό όχι, γιατί δεν χρησιμοποιείς το δικό σου. Χρόνια σου πολλά, αγαπούλα μου. Πριν από μερικά χρόνια θα ήταν αδιανόητο να δώσει τεκπαίδευση, να σε τέτοια παραμύρια να δίνω όπλα σ' ένα κορίτσι. Παραδοποιήσου με το κουλό σου, έτσι κάνει. Βγάλα τα μάτια σου πάνε λεπτά και ρίξε. Τίφος. Άντε μου. Να τόξω Φέρβους, είναι πριγκίπισσα. Αλλά το βασίλειό της. Εκπαίδευση. Δεν μου τζουρώνει. Όχι. Είναι ευσύ, όχι. Μια πριγκίπισσα δεν με σπογελάει. Δεν ποκώνει το στόμα της. Ξηκώνεται νωρίς. Είναι ευσπλαχνική. Επιμελείς. Προσεκτική. Δίκαιη. Πάνω απ' όλα μια πριγκίπισσα μοχθεί για τελειοτήτα. Αλλά πού και πού. Έρχεται μια κουμπή. Όλο αυτό είναι κλασική εκπαίδευση. Δεν χρειάζεται να φέρουμε σαν πριγκίπισσα. Ούτε μαθήματα, ούτε υποχρεώσεις. Μια μέρα που τα πάντα είναι μεθαλάει. Μια μέρα που μπορώ να αλλάξω τη μέρα μου. Έχει βρει ένα πολύ καλό για η γυναίκα η Ταλεφόνο για ομορφιά. Σκεφτείτε τη Σταλτομούτα. Συντερέλα μου. Είμαι όμορφη, με προσέχει ο πρίγκιπας. Το περιμένω, το παντρεύεται, σ' αγαπάω. Αυτό όμως έχει συνέπειες. Μη ξεχνάτε ότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όχι πολλά και ίσως και τώρα ακόμη, υπήρχε το προξενειό. Και αν εγώ έλεγα ότι ο μπασάμ μπαμπά σου εσύ θα παντρευτείς αυτόναν, τελείωσε. Ήταν κανόνας. Άρα, λοιπόν, υπάρχει αυτή η εκπαίδευση, αυτοί όμως αναθρέψανε το κορίτσι τους με αυτή την εκπαίδευση και ταυτόχρονα της δίσανε και έναν τόξο. Συνήθως τα κοριτσάκια παίζουν με κούκλες. Και αυτό δίνουμε και γι' αυτό μεγαλώνουν έτσι. Και μετά λέμε, άρε κόντα, δεν ξέρεις να οδηγάσαι. Ναι, γιατί έτσι τις μεγαλώνουμε. Και το κορίτσι αντιτράει. Ήταν και εγώ για το ίδιο μου το χέρι. Μέριντα, αυτό το παλιό φόρεμα... Δεν δίνει τόση σημασία στα φόρεματα. Μέριντα, σταμάτα. Έγινε διαγωνισμός ποιος είναι καλύτερος το τόξο της νηστείας. Μην θυμήσεις να ρίξεις άλλο μέρος. Είναι πολύ καλύτεροι, λέει. Διεκδικώ εγώ το χέρι μου. Μέριντα, το απαγορεύω. Η εκπαίδευση αυτή φανεί σε σύγκρουση τις γενιές. Με αυτά που ισχύουν. Αυτό, όμως, παίρνει προβλήματα. Διότι αν δεν δεχτείς εσύ, τον πρίγκιπα του άλλου του βασιλείου είναι προσβολή. Και υπάρχει πόλεμος. Μα τι πείτε, μεξιγάνε τα ρούχα μου νεαρή. Εσύ είσαι αυτή που θες να... Τι γελιοποίησες. Με έκανες ρε σύντροφη. Ακριβώς. Δεν ξέρεις τι έκανες. Η εκπαίδευση ήτανε φοβερές αν δεν επανορθώσουμε. Μα άκουσέ με. Είμαι η βασίλισσα. Εσύ θα ακούσεις εμένα. Α, είναι πολύ άδικο. Άδικο. Τι μοιάζει τι σκέφτομαι. Η υπόθεση του γάμου είναι αυτό που θες εσύ. Αναρωτήθηκες τι θέλω εγώ. Όχι. Όλη μέρα μου λες τι πρέπει να κάνω και τι δεν πρέπει να κάνω προσπαθώντας να με κάνεις ίδια με εσένα. Ε, λοιπόν, σαν και εσένα δεν θα γίνω. Φέρεσαι σαν παιδάκι. Κι εσύ είσαι ένα τένος. Δεν σ' αντέχω. Μέριτα. Δεν θα γίνω σαν εσένα. Όχι, μην το κάνεις. Προτιμώ να πεθαίνω παρά να θου μοιάζω. Έρχεται σύγκρουση όταν μεγαλώνεις έτσι ένα παιδί. Μέριτα, είσαι πριγκίπισσα και απαιτώ να φέρεσαι ανάλογα. Άρα, λοιπόν, είναι πολύ καλά αυτά που λέμε. Άρα, λοιπόν, στη θεωρία είναι πολύ ωραία να λες. Α, εγώ μεγαλώνω παιδιά που να έχουν τη δική τους κρίση. Εάν όμως εγώ είμαι καθηγητής και ο άλλος μου μιλάει για καφιταλισμό, ο άλλος μου μιλάει για αριστερά πράγματα κτλ. Ανάλογα με εμένα, έρχομαι σε δύσκολη θέση. Γι' αυτό σπάνια θα δείτε, καθηγητές, να κάνουμε ερωτήσεις. Γιατί ερχόμαστε σε δύσκολη θέση στη συνέχεια. Ιδιαίτερα, αν εγώ ζητάω από εσάς κάτι τέτοιο, όπως αυτό εδώ, διότι αμέσως θα μισβητείς αυτά τα οποία λέω εγώ. Και αυτό εμένα με κάνει να νιώθω άσχημα. Ενώ αν σας έχω όλη την ώρα εκεί και όλη την ώρα μπλα μπλα εγώ μιλάω, τότε είναι μια χαρά. Είναι η αυθεντία και εσείς μαθαίνετε να με υπακούτε. Τη φυσική αγωγή. Πώς εμφανίζεται αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης στον δικό μας τωμανό. Τι κάνουμε εμείς στη φυσική αγωγή. Του δίνουμε υλικό για να διαλέξει ό,τι του αρέσει. Λέμε στα παιδιά, θέλετε να παίξετε ποδόσφαιρο ή μπάσκετ στο τέλος της ώρας. Εάν ζούσαμε σε μια άλλη κοινωνία, αυτοί που λένε, α στα χρόνια μας πού να τολμούσες να αντιμιλήσει τον δάσκαλο. Και εγώ σας ρωτάω, γιατί δεν αντιμιλούσανε τον δάσκαλο. Γιατί δεν αντιμιλούσανε στα προηγούμενα χρόνια τον δάσκαλο. Α, μπράβο, γιατί ο δάσκαλος είχε αυτή την εξουσία. Και τολμάνε, τολμάνε να λένε, ότι η εκπαίδευση ήτανε καλύτερη. Όσοι όμως ρίξουνε μια ματιά στις εφημερίδες εκείνο τον καιρό, στην καθαρέβουσα, άλλα έλεγε εκείνος, άλλα καταλάβαινε ο άλλος. Και λες, είναι δυνατόν, αλλά τι γίνεται. Όταν είμαστε νέοι, ε, ό,τι ήτανε στη γενιά μας, ήτανε πιο καλό. Οι σημερινοί νέοι είναι και εγώ δεν ξέρω τίποτα. Αυτό σημαίνει. Σε εμάς, λοιπόν, στη φυσική αγωγή, με ποιον άλλον τρόπο, τι μεθόδους χρησιμοποιούμε για να ανταποκριφούμε σε αυτό το στόχο της σύγχρονης εκπαίδευσης. Έχετε κάνει σίγουρα από το διβλίο του κ. Γίδαρη, μια και το έχω αναλάβει τώρα εγώ το μάθηκα. Τι μεθόδους χρησιμοποιούμε. Μαθητοκεντρικές μεθόδους δασκαλίας. Εκεί φαίνεται αυτό. Άρα λοιπόν, το βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης αποτελείται από αυτό εδώ το σημείο. Περνάμε γνώσεις και συμπεριφορές. Ένα μικρό κομμάτι είναι αυτό εδώ. Από τις 7 μέρες τη 1 μέρα. Γι' αυτό, είμαι αντίθετος με αυτούς οι οποίοι λένε ότι θα πρέπει στα σχολεία να κυριαρχεί μόνο η μαθητοκεντρική μέθοδος δασκαλίας. Ποιο είναι το βασικό μειονέκτημα της μαθητοκεντρικής μεθόδου δασκαλίας. Για παράδειγμα, να πάρουμε. Για να πάρουμε. Έχετε να μου πω τι είπε καμιά. Έχετε να μου πείτε καμιά μέθοδο μαθητοκεντρική. Για να μιλάμε συγκεκριμένα. Για παράδειγμα, το σουτ στο μπάσκετ. Πώς θα το διδάξετε με μία μαθητοκεντρική μέθοδο. Τον όνομά σου. Κατερίνα. Κατερίνα. Και άμα ρωτήσεις το παιδί με πώς διαφορετικούς τρόπους, μπορείς να βάλεις. Άρα λοιπόν, μέθοδος αποκλίνουσας παραγωγικώντας. Ο ένας ο δάσκαλος τι λέει. Κοίταξε, έτσι σουτάδουνε. Εδώ, εδώ και σπάσινο του καρπού. Και μόλις βλέπει ένα μαθητή, ο οποίος σουτάρει και με τα δύο χέρια. Λάθος. Πάρε το πενταράκι σου. Και σε σάς εδώ απαντάζουμε στη σχολή. Μα ο μαθητής σου λέει, εμένα με βολεύει, τσάκι με τα δύο χέρια και όλα μέσα. Είναι λάθος με τη τεχνική αυτή. Ο άλλος όμως ο δάσκαλος, ο οποίος έχει στο μυαλό του και αυτό εδώ, δεν θα απορρίψει τόσο εύκολα τη τεχνική που θα του προτείνει ο μαθητής. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου εύκολο. Ξέρετε, ανάλογα με το χαρακτήρα κάποιου, υπάρχουν άνθρωποι, στους οποίους αρέσει να τους δώσουμε ένα δουλείο και να τους λέμε, έτσι θα συμπεριφερθείς. Συνήθως αυτοί οι άνθρωποι είναι αυτοί οι οποίοι σκύβουν το κεφάλι, ακολουθούν και δεν τους ενιαφέρει αυτό το πράγμα. Υπάρχουν όμως κάποιοι άλλοι άνθρωποι, οι οποίοι τις ανασχετούν. Όταν εσύ δίνεις ένα δουλείο και λες, θα φοράς μπουρκα, θα φοράς εκείνο, θα κάνεις εκείνο, έτσι θα φέρεσαι και όλα αυτά. Κάποιοι άλλοι το κάνουν αυτό το πράγμα, κάποιοι άλλοι όχι. Εμείς λοιπόν στο σχολείο θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα και αυτό εδώ και αυτό. Όσον αφορά τώρα γι' αυτό εδώ που είπε η Κατερίνα για το σουτ στον μπάσκετ για παράδειγμα, βρέστε διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βάλετε εσείς την πάλα στον καλάθο. Ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα που εμφανίζεται σε αυτές τις μεθόδου δασκαλίας. Δηλαδή, ο ένας ο δάσκαλος πηγαίνει και λέει, το σουτ στον μπάσκετ δίνεται με αυτόν τον τρόπο, έτσι σουτάρουμε και τον βάζουμε. Ο άλλος ο δάσκαλος λέει, βρείτε διαφορετικούς τρόπους. Ποιο είναι το μοιονέκτημα της μαθητακεντρικής μεθόδου δασκαλίας. Πες μου το όνομά σου. Ιωάννη. Ιωάννη. Ότι το παιδί μπορεί να ξεφύγει τελείως από την τεχνική του μπάσκετ, να αρχίζει να την πετάει με τα δυο χέρια από κάτω ή από πίσω, γενικά να κάνει κάτι τελείως διαφορετικό. Μου να μην μοιάζει με μπάσκετ στην ουσία. Δηλαδή ξεφεύγει από αυτό που θέλει να μάθει ο καθηγητής. Είναι σωστό αυτό που λέει η Ιωάννη. Κάποιος όμως μπορεί να προχωρήσει λίγο παραπέρα, έτσι, αυτό το σκεπτικό. Τον ονομά σου. Ρο. Μαρία. Μαρία. Δεικνάμε πολύ χρόνο. Μπράβο. Φαντάζεστε, για να φτάσουμε εμείς στην τεχνική του μπάσκετ, αυτό εδώ το σουτ, πέρασε κάποιο χρονικό διάστημα. Για να μάθουμε εμείς εξισώες τρίτου βαθμού, οι άνθρωποι χρειάστηκαν κάποιες γενιές για να φτάσουν σ' αυτές τις γνώσεις. Φαντάζεστε εμείς να βάζουμε τα παιδιά, να τα καλύπτουνε τη γνώση όλη αυτή που υπάρχει από την αρχή. Δεν θα τους έφτιανε μια ζωή. Ευχαριστούμε πάρα πολύ. Ανάλαβα όμως για ποιο... Που οι μαθαίνοι μας στην Ακαδημία, αν έρχεται ένα χώρο που έχουμε μικρά παιδά και σε την ηλικία που είναι το παιδί και έχουμε μικρά παιδάκια, δεν μας ενδιαφέρει τότε σε αυτή την ηλικία να έχουν τεχνική του μπάστημα. Μας ενδιαφέρει να μάθουν κινητική δεξιότητα ή να καλύπτουν μόνος τους τρόπους πως μπορεί να βάλει απλά την μπάλα στο καλάθι. Ότι η μπάλα μπαίνει στο καλάθι. Είσαι 4 χρονών, τριών, πόσο είσαι πριν ξέρω και πρέπει να μάθεις να βάλεις την μπάλα στο καλάθι. Μας ενδιαφέρει αυτό. Τότε δεν είναι πρόβλημα. Εάν καθίσουμε και το κουβεντιάσουμε, θα δούμε ένα σωρό διαφορετικές λύσεις ανάλογα με την φιλοσοφία που έχει εφτάξει ο δάσκαλος. Ο ένας ο δάσκαλος λέει όχι, εγώ θα του διδάξω αυτή την τεχνική, γιατί αυτή είναι η σωστή τεχνική και έτσι θα έχει αποτελεσματικότητα και ο άλλος ο δάσκαλος λέει όχι, δεν με νοιάζει να διδάξω αυτή την τεχνική. Λέει αυτή είναι εδώ την άποψη. Αυτό που θέλω εγώ να πω είναι ότι δεν υπάρχει μόνο μία αλήθεια. Γι' αυτό και για μένα εκτός από αυτή την εκπαίδευση, θεωρώ σημαντικό να δίνετε και κάποια λεπτά για αυτήν εδώ. Όμως, αν προσπαθήσω, όπως είπα εδώ πολύ σωστά, ανάλογα, αν προσπαθήσω τα πάντα να τα διδάξω με αυτήν εδώ τη μέθοδο και τα πάντα να τα θέλω σε αμφισβήτηση, τότε θα χάσω το μούσουλα. Δεν είναι λοιπόν τόσο απλά τα πράγματα. Αυτό σαν απάντηση σε όσους θέλουν μόνο μαθητοκεντρικές μεθόδους. Εντάξει, πάμε παρακάτω. Αυτό το συζητήσαμε, οπότε το ερώτημα εδώ είναι, εάν πείτε για το σούπ στο μπάσκετ, πώς θα διατυπώσετε το στόμα. Αυτά που είπαμε στο εργαστήριο. Πώς θα διατυπώσετε το στόμα στο σούπ στο μπάσκετ. Θα δώσουμε το στόμα του καλάθισσα με αυτοί, να έχει αυτός κύριο στόχο, ας πούμε να βάλει το καλάθιτο. Στη συνέχεια την ονάντρυξη τεχνικής του, δηλαδή να τετώνει το χέρι, να σπάει καρπός. Άρα λοιπόν διατυπώνουμε ποσοτικά και ποιοτικά τους στόχους μας. Διαβάστε εδώ όσοι μπορείτε, έχω αυτή την απόσταση. Τα παιδιά θα μάθουν τη δεξιότητα της στρίψης, είναι γενικό αυτό λέμε. Θα πρέπει από τα 4 μέτρα με το ένα χέρι, αυτό εδώ και τα ποιοτικά κριτήρια. Τότε, ναι, θα σας πω στο πλάνο σας, πρέπει να είστε άριστα. Θα σας δώσω όλα τα κριτήρια πόσο αφιολογώ τα πλάνο. Πες. Ακριβώς αυτό. Το ερώτημα είναι τώρα, ποιος είναι ο βαθμός δυσκολίας που θα πρέπει να βάλεις εσύ σε μια άσευση. Η θεωρία λέει να είναι προκλητικός ο στόχος. Και αυτός εδώ λέει, εγώ θα τον βάλω. Έχει κανένας καμιά πάλω μαζί του. Α, ναι. Εγώ θα βάλω λέει, θέλω να διδάξω το σούπ στο μπάσκετ. Και θα βάλω, δεν θα τον βάλω να σουτάρεις το γαλάκι. Θα τον βάλω στην αρχή να κάνει αυτή εδώ την κίνηση. Γιατί θέλω να του διδάξω σωστά την τεχνική. Είναι προκλητικός ο στόχος αυτή την περίπτωση. Λοιπόν, έλα. Εκτέλεσε δέκα φορές μπροστά στα παιδιά. Δέκα φορές το σούπ στο μπάσκετ στον αέρα. Το ίδιο θα κάνουν και τα παιδιά. Γιατί, γιατί δεν θα βρίσκουν νόημα το προκλητικό σου. Δέκα φορές συνεχίζεις. Τρεις. Τέσσερα. Πέντε. Πέξι. Οκτώ. Εννιά. Δέκα. Δέκα φορές στον τείχο. Το επόμενο βήμα της θα επιστρέφει. Πάμε. Δεν πειράζει. Μην ξεχνάς ότι θα έχεις τέσσερις μπάλες δέκα φορές. Δεν πειράζει και αντιδράμ. Και το βρίσκω επειδή κάνω καψόνιο. Βασική, λοιπόν, ικανότητα ενός δασκάδου, είναι, εντάξει, βλέπουν αυτά που λένε τα πιθλία, αλλά να μπορώ να βένω στη θέση του μαθητή μου. Τι αισθάνεται αυτός εάν εγώ ακολουθήσω όλη αυτήν εδώ τη μεθοδολογία μου. Άρα, λοιπόν, για να είναι μία άσκηση καλή, θα πρέπει να είναι προκλητική. Ιδιαίτερα για μικρές συλληγίες. Αν είσαι σε ένα σύλλογο, ο οποίος ενδιαφέρεται για το σουξ το μπάσκετ, εσ' αυτόν μπορείς να καθίσεις και να το βάλεις εκεί και να το πατήσεις και να το κάνεις και εκατό ώρες προκόνηση. Αν, όμως, είσαι σε ένα σχολείο, όπου το ένα το παιδί του αρέσει το ποδόσφαιρο, το άλλο το γόλι και στο άλλο αρέσει να κορέβει χειτώ, τότε τι θα έχεις πρόβλημα, εάν πας να εφαρμόσεις αυτό το τραύμα. Οπότε ξαναγυρνάω εδώ. Ας πούμε για το σουξ το μπάσκετ, τον έφερε ο Ποσοτήρης. Από ποια απόσταση θα τον βάζετε εσείς να σου πράγει το Σοτήρη? Θα ήθελα να σηκώνει τα χέρια. Άλλος, εκτός από τον Πάμπη, από ποια απόσταση θα τον βάζετε να σου πράγει? Έχεις ένα παιδάκι. Εάν είναι μαθητή δημοτικού, δεν θα έχει δίκιο. Πέντη δημοτικού. Έπειτα τσβολές. Από τσβολές? Στην μισή απόσταση. Στην μισή απόσταση από τις τσβολές. Γιατί θα τον βάλεις εκεί πέρα? Γιατί, άμα τον βάλεις από μία μεγάλη απόσταση, η πιθανότητα επιτυχίας της τσβολής θα είναι μικρή. Οπότε αυτό θα σημαίνει ότι θα ομορθεί σαν βοητεγότανε. Βοητεγότανε από κοντά, η επιτυχία είναι πιο πιθανή. Αγιά σου, τώρα έτσι μάλιστα αρχίζει να σκέφτεται. Συνήθως λένε ότι προκλητικός είναι ένας βαρβός δυσκολίας, όταν είναι 50% με 60% για την επιτυχία σου. Εάν εσύ έχεις κάτω από το καλάθι, ή και εδώ βάζουν τα παιδιά πολλές φορές να κάνουν πάσα ο ένας δίπλα από τον άλλο, και σου λέει, δεν με ενδιαφέρει η τεχνική σου, δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, με ενδιαφέρει η τεχνική. Ναι, αλλά στις αρθροπεδιές είναι σημαντικό το αποτέλεσμα. Και αν το βάλεις εκεί και με τιμήτη να το κάνει, και έτσι να το κάνει, θα μπει. Εάν βάλεις έναν τόσο υψηλό επίπεδο να σου τάρει κάτω από το καλάθι και βάζει 10 στις 10, δεν έχει κανέναν νόημα, θα αρχίσει να κάνει άλλα πράγματα για να κάνει πιο προκλητική την άσκηση. Αυτός είναι και ο λόγος που πάρα πολλοί μαθητές μας δημιουργούν προβλήματα, γιατί τους κάνουμε στο μάθημά μας γελοία πράγματα. Κάθε φορά που ερχόταν ένας γυμναστής να μου κάνει μάθημα στο ποδόσφαιρο, μου έβαζε αυτό ένα μέτρο να κάνω πάσα με τον άλλο. Μα ήταν αγγελείο αυτό και για τα περισσότερα αγόρια. Οπότε τι κάναμε, κάναμε κολπάκι. Και φώναζε αυτός και εγώ θέλω να σας διδάξω. Ε, ναι, αλλά αυτά που μας διδάσκεις είναι χαζά για μας. Άρα λοιπόν, 50 έως 60%. Πες το. Εγώ... Όχι από εδώ, σήκωσε το χέρι. Δεν σήκωσε το χέρι. Ναι, δε σήκωσε το χέρι. Ένα παιδάκι όμως στο οποίο στο σχολείο δεν έχει την επιπτώση να είναι παιδιό. Και εμείς δεν πρέπει να ακολουθούμε με το παιδί με το χαμηλόδο. Α, αυτό είναι πολύ σημαντικό θέμα. Συνήθως οι δάσκαλοι ακολουθούν το μέσο ώρα της τάξης. Και εγώ σας ρωτάω στα αγγελικά τι γίνεται στο σχολείο. Πολλές ούτε σαν χάρι στο χαμηλόδο. Έτσι. Εάν εγώ τώρα είμαι καλός στο μπάσκετ για το δικό μου το επίπεδο και με βάλεις να παίξω με τους παίκτες του Παναθηναϊκού Ουτιού ή του Ολυμπιακού και με το που θα μου έρχεται η μπάλα θα κάνω συναρχή να πάω να κάνω κόλπο εμφανίζει ο Διαμαντήδης, πλάκ θα μου την παίρνει την μπάλα κάθε φορά. Πάει να κάνω πάσα, τσάκω. Άρα λοιπόν, κάθε φορά που θα μου έρχεται η μπάλα, συναρχή θα συμμετέχω. Γιατί είναι ενδιαφέρον να παίζω με τόσο καλούς παίκτες. Και όλοι θέλουμε να παίξουμε. Με ένα σημείο όμως και μετά θα δίνω την μπάλα αμέσως. Γιατί θα χαλάω το παιχνίδι τον επόμενο. Άρα εγώ δεν εξελίσω. Εκεί όμως θα συζητήσουμε όταν θα πάμε αργότερα, στην αρχή της διαφοροποίησης της διδασκαλίας. Και εδώ έχει πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση το θέμα. Λοιπόν, τα υπόλοιπα νομίζω ότι μπορείτε να τα διαβάσετε και εσείς. Αυτό όμως θέλω να μου το πείτε και εσείς, το θεωρώ πολύ σημαντικό. Για ποιο λόγο σας προτείνω εγώ να διατυπώνετε στο εργαστήριο με αυτόν τον τρόπο ποσοτικά και ποιοτικά τους τόμους. Ξέρετε, προσπαθώ και κάνω διακόσιες επαναλήψεις. Γιατί θέλω αυτοί οι οποίοι έρχονται στο μάθημά μου, στο τέλος όταν θα πάνε να γράψουν εξετάσεις, αυτά θα ρουτήσω. Το ίδιο και εσείς. Όταν θα πάτε να κάνετε μάθημα στο σχολείο, θα ανιδάξετε το σουτ στο μπάσκετ και αυτό θα εξετάσετε. Ειδικαίτερα στην απόσταση στην οποία έδωσε εσείς η βαρύτητα. Και όχι άλλα κάνω εδώ και άλλα εξετάζω. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Εκτός και αν θέλετε να βάζετε στους παθητές σας πεντάρια και εξάγιο, γιατί θεωρείτε ότι όταν βάζετε πέντε και έξι σε κάποιον, ότι είστε πολύ καλός δάσκαλος. Υπάρχει και αυτή η αντιληψία. Κάποιοι λένε το δέκα είναι μου θεού. Πάνε και αυτές οι εθνικές. Άρα λοιπόν, για ποιον λόγο που σας προτείνω έτσι να πω... Για ποιον λόγο... Το ξέρεις εε... Είναι το κόκκινο που τραβάει, δεν το ζητάς να μου πεις. Είναι το χρώμα. Για αυτό η τερματοφυλαίκης είναι καλό να φοράει κόκκινο. Τραβάται στους πάτης. Και όχι πάει και μου βάζει μάβο. Φαίνεται έτσι σαν... Δεν φαίνεται καθόλου το μάβο. Ορίστε. Άρα λοιπόν, στην ομάδα σας θα πείτε... Κόκκινο. Λέγεται... Κόκκινο. Για ποιον λόγο. Άμαν. Τι σωδάση καλώς είναι. Εκτός κι αν δεν ήρθες στο εργαστήριο. Και ήρθες. Α, απογοήτευση μεγάλη. Για μένα. Άρα λοιπόν, στο εργαστήριο εγώ δεν έκανα καλή δουλειά. Αυτό σημαίνει. Για να ρωτήσω κάποιον ο οποίος είναι καλός φιλητής, που δεν ξέρω εγώ ποιος είναι. Πες μου. Άρα λοιπόν, γνωρίζοντας εγώ, αν οι μαθητές μου καταφέρουν να βάλουν την μπάλα κάτω από το καλάφι, στη συνέχεια μπορώ να προγραμματίσω, την επόμενη φορά και να τους διδάξω. Εάν οι φοιτητές μου δεν έχουνε μάθει πως διατυπώμω στόχους στην φυσική εργασία, δεν έχει λόγω να αποχωρήσω παραμέρα. Απλά και μόνο τι, για να τα πω και να πω στο τέλος, α, εγώ σας την έκανα την ύλη, άρα λοιπόν, εσείς πρέπει να το ξέρετε. Ορισμένα βασικά πράγματα, θα θεωρώ πολύ σημαντικά, αυτά θα πρέπει να τα ξέρουν οι φοιτητές μου, για να βάλουν τις δεδάδες τους. Θες κάτι να πεις? Συνεχίζουμε. Άλλος λόγος για τον οποίο... Πες τον πρώτο. Άλλος λόγος είναι γιατί σκοπός μας είναι οι μαθητές μας να διδιοθούν, οπότε πρέπει να έχουν συγκεκριμένους στόχους για να μπορούν να βλέπουν... Σ' άλλη το ενδιαφέρον. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Είπαμε, άλλο είναι να πεις, εκτελέστε σούτ στο μπάσκετ και άλλο είναι να πεις, εκτελέστε έξι σούτ και μετρήστε πόσα θα βάλετε. Ο συγκεκριμένος λοιπόν στόχος, αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το μάθημα. Πες το. Και για να δούμε το λογπέδο τους. Ω, πολύ ωραίο. Αυτό είναι... Και βοηθάει στη συνέχεια στον προγραμματισμό. Άλλος λόγος για τον οποίο σας ζητάω να έχετε συγκεκριμένους στόχους. Πες. Εγώ? Ναι, ναι. Για να ξέρουμε αυτός τι θα κάνει, τι θα κάνει συγκεκριμένα και να το κάνει η κτήμα του. Γιατί άμα δεν το καταλάβει, δεν το κάνει η κτήμα, δεν το καταλάβει. Πείτε, λοιπόν, σήμερα, να έχει γίνει η κτήμα σας για ποιο λόγο θέλω να διατυπώνητε ποιοτικά και ποσοτικά. Έχεις άλλο λόγο να πεις. Ναι, νομίζω αυτό είχα πει στο δηλαδή, για τη συγκανόμηση χρόνου. Για να μην κάνω τέτοια συνέχεια ερωτήσεις. Γιατί άμα δεν δίνεις συγκεκριμένους στόχους, θα γίνεται λάθος. Θα κάνει το παιδί λάθος. Και θα πω ως μαστιά, γιατί το κάνεις λάθος. Θα πει, γιατί πολλές φορές μου είπες να ρίξω σου. Γιατί άμα δεν δίνεις ποσοσκεκριμένους στόχους, γίνονται ρωτήσεις στα παιδιά και κάνετε φορές στο μάχη. Θα έλεγα, καλό και αυτό, για τον προγραμματισμό θα έλεγα. Νίκει εκεί πέρα περισσότερο. Διαβάστε εδώ, για να μην ακούνε μόνο τη φωτλή μου. Να έχετε και μια άλλη δίκη βιοφόρησης. Διαβάστε και αυτή την ερώτηση στον ΑΣΑ. Έχετε εσείς να προτείνετε κάποια καλύτερη διατύπωση ή μάλλον, καταρχήν, ναι, πρώτα να απαντήσουμε στην ερώτηση. Ποιος κατηγητής είναι πιο σωστός και γιατί. Κάνεις πως δεν βλέπεις ή δεν βλέπεις πράγματι. Διάβαζα, είναι αυτό. Α, διάβαστε και πάτησε. Γιατί αυτοί του δεν θέλουν να τους ερωτήσω και ήτανε κάτω. Δώδεκα μόρια έπιανε αυτή η ερώτηση και δεν την απαντούσανε, παιδιά. Δώδεκα μόρια, εξήντα ήταν η βάση. Ποιος είναι λοιπόν. Ο δεύτερος που στέλνουμε. Δηλαδή ποιος. Ο δεύτερος που στέλνουμε, ο δεύτερος που στέλνουμε, ο δεύτερος που στέλνουμε, ο δεύτερος που στέλνουμε, ο δεύτερος που στέλνουμε. Το ερώτημα εδώ είναι, υπάρχει κάποιο πρόβλημα όταν εσύ ζητάς τουλάχιστον 20 έψτωχα σερβίς ή πως αλλιώς θα μπορούσες να το διατυπώσεις για να είναι καλύτερα. Πως αλλιώς θα μπορούσες να διατυπώσεις το στόχο με βάση αυτά που είπαμε, ώστε να είναι καλύτερα η διατύπωση και γιατί να το αναφέρετε μετά. Όνομα. Γιάννης, με εμπελέστε έξι σερβίς για να με δέστηκες με αυτά που θα περάσουν. Πολύ ωραία. Νομίζω ότι έχετε γίνει σαΐνια. Διαβάστε το και αυτό εδώ, πως θέλω να διατυπώνετε τους στόχους σας. Ωραία. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε, θα πρέπει να κάνετε, όταν θέλετε να διδάξετε μια δεξιότητα. Για παράδειγμα, την επόμενη φορά, ίσως να σας βάλω ένα θέμα και να σας πω, να πρέπει να διδάξετε, ποιο θα πούμε, τι βάση στο ποδόσφαιρο. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνουμε, δε βάζει αυτά που είπαμε. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις. Λοιπόν, ξέρω ότι αυτό είναι πολύ άσχημο που κάνω, ότι και εμένα τώρα αν ξαφνικά μπει κάποιος μεγάλος καθηγητής και μου κάνει μια ερώτηση, κοιμήκε από πάνω και δείχνει και όλες, αλλά μου αρέσει μέσα σου. Μου βλέπω το σώμα σου. Ποιο είναι. Κάποιες προασκήσεις. Πριν από τις προασκήσεις. Αγιά σου. Προσωπικά και ποιοτικά λοιπόν. Το πρώτο πράγμα. Στόχος. Τι θέλεις να διδάξεις. Μετά από αυτό. Το έκανες αυτό εδώ και πείσαι τώρα στην τάξη μέσα. Τι κάνεις. Κύριε, τι περιφέροντα να έχουμε εμείς, με ποιον τρόπο θέλουμε να του διδάξουμε, δηλαδή αν θα είναι ολική ή μερική μέθοδος. Και αυτό πολύ ωραίο. Και αυτό είναι σωστό. Θα το προσθέσω του χρόνου. Σε αυτούς που θα το. Και θα βάλω copy right. Τι το όνομα. Ιωάννα. Ιωάννα. Έχεις καθορίσει λοιπόν το στόχο. Στη συνέχεια αν όχι. Τον όνομά σου. Μαρία. Μαρία. Έχεις καθορίσει το στόχο. Είσαι μέσα στην τάξη. Τους λέεις παιδιά θα μάθουμε αυτό εδώ πέρα το πράγμα. Το επόμενο πράγμα. Τι είναι αυτό που κάνεις. Εξηγώνε αυτολογία και επίσημο. Επίδειξη. Σωστό. Άρα λοιπόν στην επίδειξη λέω. Ένα, δύο, τρία. Αυτά είναι σημαντικά. Αυτό δεν κάνουμε. Έκανες την επίδειξη. Μετά. Τι κάνεις. Ή μάλλον να το θέσω ακόμα πιο γενικά. Ας υποθέσουμε. Ότι πηγαίνετε σε ένα σύλλογο. Είναι η πρώτη σας μέρα. Και θέλετε να τους κάνετε προπόνηση. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε. Είμαι λοιπόν. Σηκώνω με τα χέρια. Είμαι ο Μουρίνιο και μπαίνω τώρα στην Τσέλσι. Να κάνω για πρώτη μέρα προπόνηση. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνουμε. Τι είσαι ποδόσφαιρος. Ποδόσφαιρος. Μια και είναι το αγαπημένο μάθημα. Γεια σας είμαι ο Χατζόπουλος. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις. Γεια σου είμαι ο Χατζόπουλος Δημήτρης. Και θα είμαι ο προπονητής σας και δεν θα δούμε ότι μιλάει κανείς. Στη στέχα τι θα κάνεις. Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις στην προπόνησή σου. Να τους πω ότι θα ξεκινήσουμε ή τι έχει το πρόγραμμα της ημέρας. Με τι. Όπως είπαμε και πριν. Μάθεις ή όχι. Βέλουμε σε ένα σύλλογο. Σε ένα σύλλογο. Ή σε ένα γυμναστήριο. Έχεις μια ομάδα εκεί πέρα. Στο πρώτο σου μάθημα ποιος είναι ο στόχος σου. Λέγε δίπλα. Ποιος είναι ο στόχος σου στο πρώτο μάθημα. Να τους πεις. Εγώ γιατί θέλω να δω τι σκοπό έχουμε για να χτυπήσουμε το πρωτάθυμα. Θέλουμε να χτυπήσουμε το πρωτάθυμα. Θα είσαι ο προποντής. Θέλεις ότι οι απαιτήσεις είναι υψηλές. Να τους πεις. Παίχνεις. Περιμένω το καλύτερο. Οι απαιτήσεις είναι υψηλές. Ωραία ναι. Ξεκινάς προπόνηση. Τι κάνεις. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις. Μετά το ζέσταμα. Άντε. Το κάναμε και το ζέσταμα. Τι ελέγχουμε. Τι ελέγχουμε. Σε εκεί πέτω. Το πρώτο πράγμα που κάνουμε. Είναι να δούμε ποιο είναι το επίπεδο των μαθητών μας. Ή των αθλητών μας. Θέλουμε να είμαστε επιστήμονες. Έτσι. Άρα λοιπόν. Το πρώτο πράγμα με το που θα μπεις μέσα σε μία ομάδα. Είναι να δεις τι ξέρουν. Αφού δεις τι ξέρουν. Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνεις το προγραμματισμό σου. Ξέρεις. Οι παίχτες αυτοί. Έχει πρόβλημα στη μακρινή πάσα. Αυτός έχει πρόβλημα εκεί. Είναι σημαντικό να γνωρίσεις τους αθλητές σου. Αν έρθει δηλαδή κάποιος και σου πει. Θέλω να μου κάνεις προπόνηση. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να δεις. Ή είσαι σε ένα γυμναστήριο. Είναι να του κάνεις κάποια τέστη να δεις τι ξέρει. Τι μπορεί να κάνει αυτός. Πόσες επαναλήψεις θα του βάλω. Επειδή λέει το βιβλίο 10 επαναλήψεις. Θα του βάλω 10 επαναλήψεις. Πρώτα πρέπει να δω ποιο είναι το επίπεδο του. Όχι, κάποιοι θέλουν να μου τυπούν. Την βλέπω πολύ επιθέτικη. Άμα όμως η ομάδα δεν έχει ξανασπορθεί ποτέ με τον δωσό. Δεν μπορεί να τους πείτε πάρε την μπάλα και παίξτε. Αυτό ήθελα να δεις. Πώς βλέπεις το επίπεδο. Πώς βλέπεις το επίπεδο. Ένας τρόπος είναι το παιχνίδι. Άλλος τρόπος. Πώς θα δεις το επίπεδο του κάποιου. Πες κάτω από το καλάδι και σούταρ έξι φορές. Ναι, ποδόσφαιρο. Ποδόσφαιρο. Βάλε εκεί δύο κόνους. Μετρήστε στις έξι προσπάθειες πώς μπορείς να πετύχει από τους κόνους. Άρα ξέρεις, γι' αυτό υπάρχουν τα τέστ. Στα καλά τα τέστ, γι' αυτό έχεις πολλές επαναλήψεις. Θα μιλήσουμε και για τέστ και στα επόμενα μαθήματα. Και γι' αυτό επιμένω και το θεωρώ πολύ σημαντικό στο μάθημά σας να χρησιμοποιείτε τέστ. Τα τέστ για μένα είναι ο καλύτερος τρόπος διδασκαλίας. Δεν είναι μόνο τέστ για να δω ποιον είναι το επίπεδο, αλλά και αυξάνται των ενδιαφέρον κομματητών, διότι ξέρουν τι έχουν να πετύχουν. Άρα λοιπόν θα τους βάλω να κάνουνε τέστ. Και να δω τι ξέρουν. Αν δεν γνωρίζουν τίποτα, το γνωρίζουν από πριν. Πρώτη φορά με βλέπεις εδώ πέρα και λες αυτός είναι άσχετος στο ποδόσφαιρο. Είναι τρία χρονώ παιδάκια. Τρία χρονώ παιδάκι, ναι. Σε τρία χρονώ παιδάκι θα πας και θα του πεις πάρε αυτήν εδώ την μπάλα και ρίξεις στον αέρα. Εάν αυτό το παιδάκι πηγαίνει ήδη ρυθμική και σου κάνει και κάνει τέτοιο και την πιάσε, θα σου πω εγώ. Άρα λοιπόν το πρώτο πράγμα που κάνεις, δεν μπορείς βλέποντας τον άλλο να καταλάβεις τι ξέρει. Πρέπει να τον βάλεις να στο κάνει. Εάν είσαι ας πούμε χορόμενος, έτσι, και έχεις κάποια παιδάκια πήγαν ήδη δημοτικούς χορούς, κάποια παιδάκια όχι και θέλεις εσύ να τους διδάξεις τσα τσα τσα. Τα παιδάκια τα οποία, υπάρχουν και κάποια παιδάκια που τα πιάνουν και πιο γρήγορα. Άρα λοιπόν θα πρέπει να δεις τι γίνεται, πού είναι το επίπεδό τους. Πάμε να κάτσουμε. Άρα λοιπόν εσείς θα θυμάστε. Διατύπωση στόχων, επίδειξη, ανίχνευση των παιδών των παιδιών. Τα υπόλοιπα δε χρειάζονται προσαρμογή στις ικανότητές τους. Αυτό σημαίνει ότι εάν εγώ έχω ένα μαθητή ο οποίος βάζει από τις έξι βολές κάτω από το καλάθι και τις έξι, αυτό το μαθητή θα το βάλω να κάνει μια αλληάσκηση. Δεν έχει νόημα να συνεχίσει αυτός να κάνει αυτό το πράγμα, όμως έχω ένα μαθητή ο οποίος κάτω από το καλάθι δεν βάζει κανένα καλάθι. Τότε για αυτόν εδώ ο οποίος κάτω από το καλάθι δεν σου βάζει κανένα καλάθι. Ονομάσου μου. Ηλία. Ηλία. Πες μου, κάτω από το καλάθι δεν σου βάζει. Τι άσκηση θα του βάλεις. Άσκηση σε ένα χαμηλότερο καλάθι. Άγια σου. Ή μια άλλη πιο ελαφρία μπάλα ή πιο μικρή. Εκεί είναι το θέμα, το πόσο καλά ο δάσκαλος θα κηριστεί αυτές τις καταστάσεις. Διότι όλα τα παιδιά θα θέλουν να κάνουν σούκ ίσως αυτό το τρίποντο ή από εκεί που σοτάρει το αστέρι της τάξης. Εάν εσύ επιβραβεύεις το αστέρι της τάξης για αυτό που μπορεί να καταφέρει και το βάλονται κοιτάς έτσι και δεν τους δίνει σημασία, ενέχει να νιώσει μυαλτικά. Ας υποθέσουμε όμως ότι δεν κάνεις αυτό που είπε τώρα ο Ηλίας. Και ας δούμε τον άλλο τον τρόπο. Δηλαδή, έβαλα κάτω από τον καλάθι από τα 10 άτομα, οι 8 τα βάζουμε, οι 2 δεν τα βάζουμε καθόλου. Ούτε μία δεν βάζουμε. Εσύ προσανατολίζεσαι στο μέσο όρο της τάξης. Οι 8 τα καταφέρουν, το πάω πιο πίσω. Αυτό συνεχίζει, τίποτα δεν βάζει. Οι άλλοι μια χαρά, πιο πίσω. Άρα λοιπόν, αν ακολουθήσω τον άλλον τον τρόπο, πού θα φτάσουν. Πού θα φτάσουν. Σε σχέση με το παιδί θα θέλει να συμμετέχει άλλο μαζί μου. Άρα λοιπόν, κάθε φορά, όταν έχετε να επιλέξετε λύσεις, όλες οι λύσεις έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Θα πρέπει εσείς να γνωρίζετε ποια είναι αυτά και ανάλογα να επιλέγετε. Πάνω σε αυτήν εδώ την πορεία όμως, θα πούμε πάρα πολλά πράγματα και στα επόμενα μαθήματα. Τι μάθαμε σήμερα. Κανόνες για τη διαξαγωγή του μαθήματος. Ποιοι είναι οι κανόνες που είπαμε στην αρχή. Εκεί με το μαύρο πίσω στο τοιχνιστό. Περιμενή η τελευταία. Ωπω, έτσι κι η μου κάνει κανένας καμία καταγγελία... ότι τον τίφλωσα με το λέιζερ. Αυτό θα εξαρτηθεί ο πιο κλήσος. Αμά, μάλλον! Πες μας... Τελευταία. Τον ομμά σου πρώτα? Κόκτο. Κόκτο. Κόκτο. Κόκτο. Εάν ανοιγήσουμε το μάθημα πένουμε από πλάκια, χωρίς να το κλήσουμε. και καθόμαστε έση κατά την άκρη. Καθόμαστε επίσης την άκρη όταν θέλουμε να φύγουμε πριν τελειώσει το μάθημα. Προσοχή και σεβασμός στην τάξη. Σε περίπτωση που κάποιος παραβεί αυτές τις καιρόσεις, τι κάνω εγώ, εκτός αυτού του ξύλου. Πρώτα κάνουμε μία παρατήρηση. Πρώτα λοιπόν κάνουμε παρατήρηση. Όταν σας απανίζεται έτσι μία ανεπιθύμητη συμπεριφορά, είναι σημαντικό να το προεδοποιήσετε μία φορά. Και τώρα ο Χατζόπουλος είπε αυτό το πράγμα και πάει αυτός και κάνει... Δυνατή ήταν ο λόγος. Ο Χατζόπουλος είπε... Ο Χατζόπουλος είπε παρατήρηση. Εσύ τι θα κάνεις, θα πεις παρατήρηση? Αλληλούια τετωμερουσία. Άρα λοιπόν βλέπετε ότι σε κάθε τι που λέμε, σε κάθε τι που λέμε εξαρτάται. Άρα λοιπόν, σε αυτή την περίπτωση, παίρνει η αρχή της αντιστοιχίας. Δεν μπορεί εσύ να έχεις κάποιον να παίζει μπουνιές με τον άλλον και να του λες κίτρινη κάρτα. Στο ποδόσφαιρο, όταν παίζει κάποιος αντιεθυντικά, παίρνει κατευθείαν κόκκινη κάρτα όταν το κλαδεύει. Αυτό σκέφτεται πέντε χρόνια.