Τμήμα Ψυχολογίας - ΕΚΠΑ /

: ΠΣΙΚΟΛΟΓΙΑ Γεια σας! Μελανή Καστατίνα Παγώνη και είμαι φοιτητρια στον 3ο έτοχο του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και θα σας παρουσιάσω το τμήμα. Το τμήμα Ψυχολογίας στεγάζεται στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και λειτουργεί από το 2014. Αποτελ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Προωθητικές δράσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Unique Minds GR 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=MVgPT1H8RgU&list=PLTEXenvAyobR6YniH20z1m09OE1zWrCNG
Απομαγνητοφώνηση
: ΠΣΙΚΟΛΟΓΙΑ Γεια σας! Μελανή Καστατίνα Παγώνη και είμαι φοιτητρια στον 3ο έτοχο του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και θα σας παρουσιάσω το τμήμα. Το τμήμα Ψυχολογίας στεγάζεται στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και λειτουργεί από το 2014. Αποτελεί συνέχεια του προγράμματος Ψυχολογίας που λειτουργούσε για 20 ολόκληρα χρόνια στη Φιλοσοφική Σχολή από το 1993 έως το 2013. Πριν αρχίσω την παρουσία στους τμήματός μου θα ήθελα να αναφερθώ σε δύο θέματα τα οποία θεωρώ ότι προκαλούν σύγχυση σε μαθητές που καλούνται να συμπληρώσουν τηχανογραφικό τους. Το πρώτο θέμα αφορά την άδεια ασκήσεις επαγγέλιματος. Πώς γίνεται κανείς, δηλαδή αυτό που λέμε ψυχολόγος. Για να γίνει κανείς ψυχολόγος πρέπει να έχει αποφυτήσει από ένα από τα τέσσερα τμήματα ψυχολογίας που λειτουργούν στην Ελλάδα που πέρα από το δικό μου είναι το τμήμα της Σπαντίου, επίσης στην Αθήνα, το τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και το τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κανένα άλλο τμήμα ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα, στα ελληνικά τουλάχιστον πλαίσια, δεν δίνει σε κάποιον τα επατειλωματικά δικαιώματα ενός ψυχολόγου. Το δεύτερο θέμα, το οποίο υπήρχε σαν φήμη κατά κάποιον τρόπο, τον καιρό που καλούνα εγώ να συγκληρώσω τον χανογραφικό μου, ήταν το κατά πόσο το δικό μου τμήμα δίνει ένα πηχείο εισάξιο με τα υπόλοιπα τμήματα ψυχολογίας που λειτουργούν στην Ελλάδα. Αυτή η φήμη υπήρχε επειδή μέχρι το 2013 το τμήμα μου ήταν υπό τη διοίκηση του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Τεθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αρθεινών. Ωστόσο θέλω να δευκρινίσω πως αυτό αποτελεί απλά μια φήμη και το πτυχίο μας είναι εισάξιο με την υπόλοιπο τμήμα του Ψυχολογίας της χώρας. Ας δούμε τώρα τι μελετά η Ψυχολογία ως επιστημονικός κλάβος. Η επιστήμη λοιπόν της Ψυχολογίας είναι μια επιστήμη που αφορά τη μελέτη του νου και της συμπεριφοράς. Με τον όρο νου εννοούμε όλες τις ασωτερικές εμπειρίες, σκέψεις, αναμνήσεις, αντιλήψεις και συναισθήματα του ανθρώπου. Ενώ η συμπεριφορά αναφέρεται σε παρατηρήσιμες πράξεις τόσο των ανθρώπων όσο και των υπόλοιπων έμπειων όντων. Όλη αυτή η μελέτη γίνεται με σκοπό να βρει λύση στα προβλήματα του σύγχρονα ανθρώπου και ιδιαίτερα στα ψυχολογικά προβλήματα. Σκοπός λοιπόν του τμήματος είναι να εκπαιδεύσει ψυχολόγους οι οποίοι θα μπορούν να εργαστούν είτε στη διδασκαλία, είτε στην έρευνα, είτε στις πρακτικές εφαρμογές της Ψυχολογίας. Ας δούμε λίγο τη δομή του προγράμματος που δόνει. Οι σπουδές διαρκούν 4 έτη, δηλαδή 8 έτη άμυνα. Στο δικό μου τμήμα σε αντίθεση, παραδείγματος χάρι, με το τμήμα του Αριστοτελίου Πανεπιστημίου δεν υπάρχουν κατευθύνσεις. Και για τη λήψη στοιχείου, απαιτείται επιτυχής εξέτασης σε 33 μαθήματα, εκπώνηση τυχιακής εργασίας πάνω σε ψυχολογικό ερευνητικό θέμα και πρακτική άσθηση σε ένα φορέα ή λύδιμα εφαρμοσμένης ψυχολογίας. Ας δούμε λίγο τις κατηγορίες των μαθημάτων. Υπάρχουν τα υποχρεωτικά μαθήματα, τα οποία είναι 26 και τα οποία διανέβονται σε πρώτα τρία έτη σπουδών. Όσο αυξάνονται τα έτη, νιώνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα και τα αυξάνονται τα επιλογής. Τα επιλογές θέλω να χωρίζονται σε 5 ομάδες και είναι 18 για τη λήψη στοιχείου. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει την εξυλικτική σχολική ψυχολογία, η δεύτερη ομάδα την προσωπικότητα τυγνική ψυχολογία, η τρίτη ομάδα ασχολείται με την κοινωνική διαπολιτισμική ψυχολογία, η τέταρτη με τη γνωστική πειραματική και η πέμπτη που βλέπετε κενό, είναι επειδή εκεί πέρα εντάσσονται όλα τα μαθήματα, τα οποία δεν ανοίγουν σε κάποια από τις προαναφερτήσεις κατηγορίες. Επίσης για τη λήψη στοιχείου χρειαζόμαστε να περάσουμε τρία μαθήματα φιλοσοφίας και δύο πεταγωγικής. Είναι κατά κάποιον τρόπο τα κατάλογα από την εποχή που ήμασταν εγώ τη διοίκηση του DPC. Και επίσης, κατά διάρκεια των σπουδών, το φοιτητής έχει τη δυνατότητα να εκλέξει τέσσερα μαθήματα ελεύθερης εκλογής από οποιοδήποτε άλλο τμήμα του ΕΛΠΑ θέλει, αρκεί να μην είναι μαθήματα ψυχολογίας. Η τυχιακή εργασία στην πλαίστα ψυχολογίας είναι υποχρετική. Κατά το 6ο εξάγωνα των σπουδών παρακολουθούμε το σεμινάριο τυχιακής εργασίας, το οποίο είναι και αυτό υποχρετικό, και την τυχιακή εργασία εκπονούμε στο 7ο και 8ο εξάγωνα των σπουδών μας. Η τυχιακή εργασία πρέπει να περιλαμβάνει κάποιο θέμα ψυχολογικού εργατικού ενκεφέροντος, το οποίο επιλέγουμε σε συνεργασία με τον υπόλοιπο καθηγητή με τον οποίο συνεργαζόμαστε. Επίσης αντιστοιχεί σε εννέα διδακτικές μονάδες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον καθορισμό του τελικού βαθμού τυχίου. Η πρακτική άσκηση είναι και αυτή υποχρετική. Ωστόσο δεν έχει καμία σημασία στον υπολογισμό του τελικού βαθμού τυχίου. Μόνο χαρακτηρίζεται επιτυχής ή ανυπητυχής. Γίνεται σε φορείσεις ή ιδρύματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας. Παραδείγματος χάρη σε σχολεία, σε κέντρα ψυχικής υγείας, σε ψυχιατικές κλινικές, συμβουλευτικά κέντρα κλπ. Και γίνεται κατηδέα του 25ου και συμπεριλαμβάνει 160 ώρες τις οποίες δεν μπορεί να εξαγλίσει ένας φοιτητής σε λιγότερο από δύο μήνες. Λοιπόν, το μίσο απασχόλησης. Τι μπορεί να κάνει κάποιος απόφυτος του μήματος ψυχολογίας. Καταρχείται πιο κλασικό. Μπορεί να εργαστεί σε ένα δικό του ιδιωτικό γραφείο ως ελεύθερος επαγγελματίας. Ύστερα, μπορεί να προσληφθεί σε κάποιο σχολείο, οικοτροφείο, σε κάποιο κέντρο από κατάσταση σε τόμο με ειδικές ανάγκες. Ή μπορεί να δουλέψει σε ψυχιατικές κλινικές νοσοκομείων ή και σε ιδιωτικές κλινικές. Επίσης, υπάρχουν θέσεις για ψυχολόγους σε εγγραφεία παροχής ψυχολογικών συνδουλών, σε συμβουλευτικά κέντρα, ιδιωτικά ή δημόσια. Επίσης, ένας ψυχολόγος μπορεί να επιλέξει να συνεχίσει την έρευνα και να πασχοληθεί σε κάποιο ελευθευτικό κέντρο. Τέλος, με αντίστοιχη ειδίκευση, με κάποιο μεταπτυχιακό ενδεχομένος, μπορεί να ασχοληθεί στον επιχειρησιακό τομέα, είτε ως εργασιακός ψυχολόγος, είτε να ασχοληθεί με το μάρκετινγκ και τη διαφήμηση, είτε υπάρχουν και άλλες επιλογές τις οποίες έχει με την αντίστοιχη ειδίκευση και εκπαίδευση, όπως παραδείγματος χάρη να γίνει ευθυντικός ψυχολόγος, δικαστικός ψυχολόγος, εγκληματολόγος, να ασχοληθεί με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, να ειδικευτεί σε κάποιο ψυχοθεραπευτικό μοντέλο και να γίνει ψυχοθεραπευτής, μέχρι και με την πληροφορική μπορεί να ασχοληθεί. Λοιπόν, πέρα από την ασφαλή, τι άλλο μπορεί να κάνει ένας φοιτητής ψυχολογίας παράλληλα με τους σπουδές, πρώτα απ' όλους τους ευθελοντισμούς. Προσωπικά είμαι εθελόντρος στο χαμόγελο του παιδιού από τις αρχές του 2ου έτους και το συνισθώ ανεπιφύλακτα. Και μόνο η διαδικασία του κάποιος να είναι σε ένα κέντρο, σε ένα νοσοκομείο, όλη αυτή η επαφή με τους ανθρώπους, σου προσφέρει εμπειρίες τις οποίες δεν θα μπορούσες να έχεις αποκτήσει πριν από την πρακτική σου παραδείγματος γάρ. Και είναι κάτι το οποίο νομίζω όλοι οι φοιτητές ψυχολογίας πρέπει να δοκιμάσουμε κάποια στιγμή. Ύστερα συνέδρια, μερίδες, σεμινάρια. Είναι ένας τρόπος να ανημερώνεστε για τον κλάδο της ψυχολογίας πέρα από τη σχολή. Καταρχήν αυτό το οποίο προσφέρουν τα συνέδρια είναι σύγχρονες εξελίξεις στον χώρο της ψυχολογίας. Κάτι το οποίο εσείς πολλές φορές δεν γίνεται στη σχολή. Σε κάθε συνέδριο παρουσιάζονται αποτελέσματα έρευνων και η φοιτητή έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με το τι είναι μια έρευνα. Επίσης κατά τη διάρκεια ενός συνεντρίου μπορεί κάποιος να κάνει σημαντικές γνωριμίες είτε με άλλους επαγγελματίες του κλάδου είτε με καθηγητές. Πολλά συνέδρια ψυχολογίας διεργανούνται από το ίδιο τοίμα της ψυχολογίας του έκπρα. Άλλα μπορεί να παρακολουθείς κανείς στην ΠΑΤΙΟ, στην Ιατρική, στην Νοσηλευτική, άλλα είναι ανεξάκριτα και διεργάνονται από νοσοκομεία. Επίσης υπάρχουν κάποια που είναι σε εθνικό επίπεδο είτε υπάρχουν και ευρωπαϊκά συνέδρια για τα οποία θα σφυλίσεις σε λίγο. Εράσμους. Το εράσμος χωρίζεται σε τρεις χοντρικά κατηγορίες. Πρώτα υπάρχει το κλασικό εράσμος, η ακαδημαϊκή ανταλλαγή για συνήθως ένα εξάμενο, που κάποιος φοιτητής μπορεί να πάει σε κάποιο αντίστοιχο είδημα στο εξωτερικό και να σπουδάσει εκεί για ένα μητροχρονικό διάστατο. Επίσης υπάρχει τη δυνατότητα του οράζοντος placement δηλαδή κάποιος να πάει για κάποιους μήνες, μέχρι δώδικα νομίζω είναι, για πρακτική στο εξωτερικό με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Και τέλος, το οποίο είναι ανεξάρτητο από τη σχολή κατά κάποιο τρόπο, υπάρχουν διάφορα προγράμματα, ανταλλαγές νέων, εκπαιδευτικά προγράμματα, προγράμματα θελοντισμού, τα οποία διαγνωρίζονται μέσα από οργανισμούς νέων κατά κάποιο τρόπο, οι οποίοι εκπροσωπεύουν τεράστιους πλάσεις και ο φοιτητής έχει τη δυνατότητα ή κάθε νέος να πάει στο εξωτερικό για κάποιες μέρες και να εκπαιδευτεί σε κάθε και να αποκομίσει όλη αυτή την ευρωπαϊκή εμπειρία. Επιπλέον στη σχολή μας λειτουργεί δανειστική βιβλιοεθύκη και αναγνωστήριο. Επίσης υπάρχουν εργαστήρια πειραματικής ψυχολογίας, εργαστήρια ψυχομετρίας και εφαρμοσμένης ψυχολογίας, εργαστήριο ψυχολογικής συμβουλευτικής φοιτητών, εργαστήριο σχολικής ψυχολογίας και ενώ πρόσφατα έχει συνα λειτουργεί εργαστήριο ψυχολογικής κλινικής έρευνας, στο οποίο μπορούν να συμμετάσουν και φοιτητές. Τέλος, άφησα την έφησα. Είναι η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Φοιτητών Ψυχολογίας, η οποία είναι κάτι που δεν δίνουμε πολύ βαρύτητα στην Ελλάδα, αλλά είναι πολύ σημαντική, διότι μέσα από την έφησα, οι φοιτητές έχουν ευκαιρίες για προγράμματα ανταλλαγής και προγράμματα εκπαίδευσης, για ευρωπαϊκά συνέδρια όπως είπα πριν, μπορούμε να συμμετάσουμε σε διάφορες καμπάνιες ψυχολογίας, και είναι μια εμπειρία την οποία δεν απογομίσεις εύκολα στην Ελλάδα μόνο. Λοιπόν, ενδεικτικά, αναφέρω ποια χαρακτηριστικά ενός καλού ψυχολόγου. Σημαντικό είναι ο ένας ψυχολόγος να έχει συναισθηματική ισορροπία και υπευθυνότητα, έχει εμήθεια και να εμπνέει εμπιστοσύνη, επικοινωνιακές δεξιότητες, ενσυνέστηση, αγάπη και περιέργεια για τον άνθρωπο, πολύ βασικό, θέληση να βοηθήσει, ανοιχτό μυαλό, επίσης πάρα πολύ βασικό, και υπομονή. Τέλος, ας μιλήσουμε γιατί να διαλέξει κάποιος το τμήμα ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το τμήμα μας προσφέρει ένα μοντέρνο πρόγραμμα σπουδών, δίνει προοπτικές ενασχόλησης με διαφορετικούς αποκλιματικούς τομείς, γιατί, όπως προείπα και στη δομή του προγράμματος σπουδών, αγγίζει πολλούς διαφορετικούς κλάδους ψυχολογίας με τα μαθήματά του, δίνει αρκετή έμφραση σε κλινική ψυχολογία και ψυχοπαθολογία, που είναι κάτι που δεν το κάνουν όλα τα θμήματα ψυχολογίας, και είναι πολύ σημαντικό. Επίσης, έχουμε για καθηγητές μας αρκετούς κορυφαίους Έλληνες ψυχολόγους, είτε σε εθνικό είτε σε διεθνές επίπεδο. Και επιπλέον, οι καταλήψεις αποτελούν είναι ένα σπάνιο γενικά φαινόμενο στη φιλοσοφική. Είμαστε πιο ιδελισταίς στρώφιου επαναστατού. Λοιπόν, από την άλλη πλευρά υπάρχουν, βέβαια, και κάποια αρνητικά χαρακτηριστικά του τμήματος. Πρώτον, δεν υπάρχουν εργαστηριακά μαθήματα. Παρόλο που η ψυχολογία δεν είναι ένας αμπηγός θεωρητικός πλάος. Επίσης, το οποίο δεν είναι καλό διότι αναγκαζόμαστε να διαβάσουμε αρκετά άρθρες στα αγγλικά, βιβλιογραφία, δεν έχουμε μαθήματα τα οποία να γίνονται στα αγγλικά. Επίσης, το τμήμα μας είναι αρκετά θεωρητικό, ανήκει άλλωστε της φιλοσοφικής σχολής. Και οι δυνατότητες που έχουμε, είτε για εργασίες, είτε για άμεση συμμετοχή σε έρευνα, στα πλαίσια τουλάχιστον των υποχρεωτικών μαθημάτων, είναι περιορισμένες. Και τέλος, σε αντίθεση με άλλα δμήματα, όπως παραδείγματος χάρη του Μεντζόμιου Πολιτεχνίου, ή κάποια οικονομικά δμήματα, δεν έχουμε ευκαιρίες διασύνδεσης σε διεθνές επίπεδες. Στην τελευταία διαφάνεια, σας παραθέτω κάποιους χρήσιμους συνδέσμους, τους οποίους ελπίζω να αξιοποιήσετε και την διάρκεια της έρευνάς σας. Σας ευχαριστώ πολύ.