Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΣΟΥΣΟΥΡΕΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ, το ολοκαίνουργιο βιβλίο της κ. Ελισάβετ Τάρη /

: Καλημέρα σας. Καλωσορίσατε στη δημόσια βιβλιοδίκη. Χαιρόμαστε πάρα πολύ που μαζευτήκαμε σήμερα όλοι εδώ. Είναι τιμή μας που για δεύτερη φορά φιλοξενούμε την παρουσίαση του βιβλίου της κυρίας Αλισσάβερ Πάρι, του καινούριου της βιβλίου με τίτλο «Η Μάγισσα Σοσουρέλα και η Αδυθμή». Πριν από τρία χρόνι...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας 2015
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=mydJCBvDFuA&list=PLF_TSWFK8X_O_0A8Hmh_04RACYy9nvU7S
Απομαγνητοφώνηση
: Καλημέρα σας. Καλωσορίσατε στη δημόσια βιβλιοδίκη. Χαιρόμαστε πάρα πολύ που μαζευτήκαμε σήμερα όλοι εδώ. Είναι τιμή μας που για δεύτερη φορά φιλοξενούμε την παρουσίαση του βιβλίου της κυρίας Αλισσάβερ Πάρι, του καινούριου της βιβλίου με τίτλο «Η Μάγισσα Σοσουρέλα και η Αδυθμή». Πριν από τρία χρόνια είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε την παρουσίαση του πρώτη της βιβλίου, «Η Μάγισσα Σοσουρέλα και η Αλφαβήτα». Και χαιρόμαστε πολύ που είστε σήμερα όλοι εδώ για το καινούριο της βιβλίου. Για το βιβλίο θα μιλήσουν η κυρία Γεωργίνα Αθανασίου, διδάκτυρα γλωσσολογίας, και ο κύριος Νίκος Πιτάνιος, δημοσιογράφος. Ενώ μαζί μας συμμετέχει και στο διαδραστικό παιχνίδι το 16ο Δημοτικό Σχολείο της Βέριας. Απλά να σημειώσω ότι ευχαριστούμε πάρα πολύ το ζαχαροπλασί του κύριου Τζέμπου, ο οποίος θα είναι χορηγός της συνεχής εκδήλωσης, και να σας πω ότι θα έχει παγωτό για όλα τα παιδιά στο τέλος της εκδήλωσης. Και για τους μεγάλους, ναι. Επίσης, ευχαριστούμε τις εκδόσεις φυλάτους που είχε σήμερα μαζί μας εδώ. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να αγοράσει και το βιβλίο της κυριαστάρη, η οποία φυσικά με χαρά φοβάζουν τα υπογράφη τους φίλους της. Θα παρακαλούσα τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, κ. Σοφιανίδη, να ευχαριστούμε. Καλημέρα σας. Στάνομαι πολύ άβολα όταν με αποκαλούν αντιδήμαρχο, εγώ αισθάνομαι εκπαιδευτικός ακόμα, αν και απεχώρησα εδώ και ένα μισό χρόνο. Αλλά ασχολούμαι πάλι με τα θέματα, 2 να 33 χρόνια, τα θέματα της εκπαίδευσης. Είναι τιμή μου που παρεμβρίσκομαι, όχι εγώ τιμώ την σημερινή εκδήλωση. Θα θεωρώ αυτονόητο ως έναν δήμαρχος παιδείας, εκπαισουπώντας και τον δήμαρχο να είμαι εδώ, για να παρακολουθήσω την παρουσίαση του δεύτερου βιβλίου, της κυρίας το επίθετο Διαμαντοπούλ, θα πω εγώ, γιατί ο Διονύσης είναι φίλος μου πάρα πολλά χρόνια, τον αγαπώ πολύ, είναι φίλος μου, το ίδιο και της σύζυγό του. Εύχομαι να δούμε και άλλα βιβλία της κυρίας Διαμαντοπούλου. Λοιπόν, νομίζω τα λόγια είναι παιδετά, οι άνθρωποι που το μελέτησαν θα μας το παρουσιάσουν. Ευχαριστώ πολύ, να είστε καλά. Καλησπέρα. Εμένα με έφερε από τέτοια να κάνω μια συνέντεξη πάω στο βιβλίο. Κυρία, ξέρετε. Η κυρία Τσοτσίνα Θαρασίας. Α, η γροσωλόγος. Εσείς είστε. Είστε νεότατοι, νεότατοι. Αυτό θα τους κρατήσει, παρακαλώ, να έχουν και υπερπτήκα. Ναι, φέραζε να το κρατήσει. Απλά μια παρέαγγιση μου πρέπει να πω στον κύριο Σοφιανίδη, δημοσίωτον που καλούμε αντιβήμαρχο, αλλά κατηβίαθον που καλούμε πάντα συνάδελφο. Οπότε να μην έχει παράπονο. Θα μας πεις τώρα πώς και από εδώ. Πώς και από εδώ. Ακριβώς λοιπόν, διότι πέρα από φίλη της κυρίας Τέτας, με πέτυχε και η Σουσουρένα. Την τώρα που σκούπιζε έξω στη βιβλιοθήκη. Την βιβλιοθήκη. Με πέρασε λοιπόν για μάγισσα. Και εμένα και με έφερε κοντά σας. Υποθέτω ότι και εσείς για να είστε εδώ παρόντες σήμερα μαζί μας, γνωρίζετε τη σημασία που έχουν τα παραμύθια για τα παιδιά. Δεν είμαι ψυχολόγος για να μπορέσω να σας αναλύσω τις ευγενείς υπηρεσίες και όλα αυτά τα δαρρύγκροτο που θέλει να δεχθωμένους, να έχουν κάποιοι σαν την κυρία να γνωρίζουν ότι είναι ψυχολόγος. Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι πρωτίστως έχει σημασία η φυσική παρουσία του αγαπητού προσώπου προς το παιδί δίπλα του. Κι εδώ ήρθαμε για να δούμε γιατί αυτό το παραμύθιο της κυρίας Τάρη. Η κυρία Τάρη συνεχίζει μια πετυχημένη συνταγή. Η πρώτη της συνταγή που αφορά την Σοσουρέλα δεν ήταν στάδιο, ήταν ένα απλό βιβλίο που έγινε αγαπητό. Απλό αλλά όχι απλοϊκό. Την ίδια συνταγή, λοιπόν, συνεχίζει και με τη Σοσουρέλα και τους αριθμούς. Βλέπει ένα απλό θέμα που δεν παρουσιάζει δυσκολία τα γνώσεις στα παιδιά. Έχει απλή προσέγγιση. Είναι η μάγισσα, ας πούμε, το δικό του το πλανήτη. Η μάγισσα, ας πούμε, το δικό του το πλανήτη. Και της σκέφτονται η μάγισσα της μάγισσας. Δηλαδή η πλοκή της μιλήσεται πάνω στο πώς θα φιλοξενήσουμε, πώς θα κανονίσουμε, πόσα πιάτα, πόσα φωτήρια, πόσα μαχαίρια χρειαζόμαστε. Ήδη είπα τα μισά να διαβάσει το βιβλίο. Πες μου λίγο, τρατζήκα, ποια είναι η πραστηχία της Σοσουρέλας, που είναι η τέλος πιο γνωστή της στο παιδί. Η κυρία Τάρη, επιλέγοντας απλή φιλομετρολογία, θέλει τα παιδιά να επικεντρωθούν στον καινούριο στο χειοκρισσάκι, τεκάτω φορά. Δεν έχουν να σκέφτονται διάφορες προσωπικότητες και κολλοκλή και ποιος είπε τι. Έχουν επικεντρωθούν όμως στον καινούριο στοιχείο, το οποίο είναι στο συγκεκριμένο η αριθμή. Δεν ξέρω τι άρχισε να χρηστεί η κυρία Τάρη για το επόμενο τρίτο βιβλίο. Ποια είναι η αριθμή, θεωρείς ότι μέσα από το παραμύθι μπορεί να σημειάσουν μερμάτηση, να υπάρξει λιδαχείο το βιβλίο. Να σοβαρτήσω λίγο μετά σαν άνθρωπος. Πέρα από την απλή δομή που έχει το παραμύθι της κυρίας Τάρη, έχει και απλή γλώσσα που προσαρμόζει δηλαδή την σκέψη της, όσο περίπλοκε και αν είναι η δική μας των ενήλικων, στην απλή δομή και απλή γλώσσα των παιδιών. Και έτσι γίνεται κατανοητή. Το γινότηση είναι τα παιδιά τους. Πέρα από αυτό ίσως, Σουρέγα, υποβοηθάτε από το τραγουδί, που έχει υποστήριξη ένας ειτύπου που θα βρείτε όλοι μέσα στο αντίτυπο. Ελπίζω, εύχομαι, ίσως να θέλετε να αγοράσετε και να αποκτήσετε. Είναι ένα τραγούδι που έπαθα και εδώ είναι παρούσα και η τραγουδίστρια, η τέτοια κυρία. Η στοίχη, βέβαια, είναι της κυρίας Στάρη και η μουσική είναι από τον κύριο Σούρι Ιάκο. Τα παιδιά, λοιπόν, παρουσιάζονται στο να κινηθούν, να χορέψουν και να κάνουν βίωμα την αριθμητική και την απαρρίχνηση. Εστιάζει στον χαρούμενο και χρήστον τον κύριο Ιάκο. Και η συγγραφέρα σε προτείνεται και στη λογική των παιδιών αλλά και στο θυμικό. Συνδυάζει και τη φαντασία δηλαδή και τη λογική τους. Άλλωστε και η Σουσουρέλα, αν και μάγισσα και αν και κατάφερε να μου φέρει χάρις τη μαγική μου σκούπα, δεν καθαφεύγει και την αριθμητική μου σκούπα. Άλλωστε και η Σουσουρέλα, αν και μάγισσα και αν και κατάφερε να μου φέρει χάρις τη μαγική μου σκούπα, δεν καθαφεύγει στις σημαντικές της δυνάμεις για να μπορέσει να οργανώσει το πάρτι. Καταφεύγει στη λογική, όπως αριθμούς. Δεν κάνει έναν μαγικό και έναν στροφιδοτραπέζι. Θα ήταν αλλά όχι πανόντως. Νεκριπριντήσουμε και ένα σκοπό. Να πεις λίγο στις συγγραφές μας πώς προσεγγίζει το μηχανισμό της αριθμητικής στο συγκεκριμένο δημιουργείο. Θεωρώ ότι η κυρία της δημιουργίας, για αυτό μιλάμε, αλλιώς το δημιουργήσω και σε εσένα. Η κυρία της δημιουργίας θεωρείται ότι προσεγγίζει με ένα πολύ όμορφο τρόπο, ώστε να δείξει πώς υπάρχουν τα σταλλοπατά και τον αριθμό. Και να περάσουμε από έναν δημιουργικό αριθμό στον αμέσως μεγαλύτερο επόμενο, προσθέτουμε ένα. Γι' αυτό και θα σημειώσει, λέει η Σουρέλα, έχουμε ένα μπαλόνι και ακόμα ένα. Η λέξη που ειδεί είναι το ακόμα. Γιατί στο μηδέν βάζουμε το ένα και το ένα, στο ένα βάζουμε άλλο ένα και το ένα. Ακόμα ένα, ακόμα ένα και έτσι φτάγουμε στο άμπυρο. Επομένως υποδεικνύει ότι υπάρχουν ευσικά λογαθάρια που μπορούμε, το βέβαια με τα έγκυτα στους γωνείς, να τα ανέβουμε, εξίσου χαριτωμένα να τα κατεύουμε. Εκτύπηση το μοιούνται και στην αντίστοιχη μέταση που σαφώς δεν φύγεται μέσα στον διφλή, γιατί είναι μια πιο σύνθετη έννοια. Για να επανέλθω στις ερωτήσεις που σου έπαιρνα πριν και ίσως αφέρνεις τα απαντήσεις ή την ξέχασες, δεν ξέρω. Πιστεύεις ότι μέσα από το παραμύθι μπορεί να υπάρξει η δαχείο του παιδί. Πιστεύω ότι μέσα από το παραμύθι οι παρόντες εδώ στην αίθουσα είναι και εκπαιδευτικοί. Δεν υπάρχει μόνο η δαχείο για το παιδί. Νομίζω ότι όλοι μας, αν και δεν γνωρίζουμε οργανική κοινία, αν μας τη δείξουν με έναν παιχνιότη τρόπο, χαριτωμένο, μη έχοντας το φράγμα του παιδιού, πόσο δύσκολο είναι και δεν θα καταλάβουμε τίποτα, αμέσως κάπτονται για τις τάσεις μας και η κατανοησία μας και η ελευθερία με την οποία νιώθουμε ότι μπορούμε να ρωτήσουμε, να λύσουμε αφορίες, είναι μεγαλύτερη και έτσι είμαστε πιο ανοιχτοί στο να τεχτούμε καινούργιες γνώσεις. Ξέρεις, στην παρατήρηση, έχεις πει να συνεχίσουν με αριθμού Μπουγάλο, όπως αρέσει να λέει, στο βιβλίο. Να πει γιατί είναι αυτό. Ναι, να δούμε στον κόσμο τι είναι αριθμού Μπουγάλο πρώτα. Η κυρία Τάρια έχει στο βιβλίο και μια ωραία κομμάτιση, την οποία έχει κάνει ο κύριος Χατζιδασδέκης, ο οποίος είναι και γιος της κυρίας Τάρια. Βέβαια, το μήλο κάτω από τη λιλιά έλθεσε. Στην αρχητικά, λοιπόν, αυτή έχει όλους τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 9. Και για την πρώτη μας συνάντηση, εγώ ήλα κανένας Ρώσος, αλλά γιατί, όχι από το 0. Να το αγαπά πολύ από το 0. Όμως, η δικαιώνω και δικαιωρισμό την επιλογή της να μην αναφέρει το 0 και να ξεκινήσει από το 1, λοιπόν, μέχρι το 10, διότι τα παιδιά γνωρίζουν πόσα πράγματα υπάρχουν. Το πόσα δεν υπάρχουν, καλά κάνει σε αυτή την ηλικία, να μην τα φορά. Ακριβώς. Επομένως, εισάγονται στην απαρρύθμιση. Και σαφώς απαρρυθμίσουμε αυτά που έχουμε συνήθως. Επειδή σε λέει πανητή, λες πολλά πράγματα, θέλω να μου πεις κάτι ακόμα, πως τους ρωτάς την τεκέντη ή πως να μιλούν, γιατί θα έρθουν εδώ μαζί μας. Τα πληρούσια χρόνοντα που χρησιμοποιεί ο κ. Χατζιδαρδέκης, το πόσο εύκολο φαίνεται πραγματικά να παίζουν μεταξύ τους και πόσο εύκολο φαίνεται αυτό. Η οματική εργασία με την οποία υπεκλείνονται όλα τα ευώδια μέσα στο βιβλίο, οι συμβουλματικές ικανότητες των νάνων, των μάγων, των μαγισσών, όλοι, απεικονίζεται πραγματικά η σύνθεση μιας ομάδας, στην οποία κανείς δεν είναι ίδιος, έχουν όμως τον ίδιο στόχο, οπότε ο ένας πληρώνει τα κενά και τις υλίψεις του άλλου, και επιβιβάλλεται ο στόχος. Φαντάζομαι ότι όσο καλό και ένα για να παραμείνει, είναι καθαριστός και ο τρόπος της εμποσίας του, δηλαδή όσο όσο η σουσουρέλα να γίνει αποτελεσματική στη δουλειά της, πρέπει ο γονέας να έχει κάποια βοηθήματα, να το διαβάσει με τον κατάλληλο τρόπο και να το επικοινωνήσει με τους παιδίους. Υπάρχουν αυτά τα βοηθήματα. Και όπως και κάθε βιβλίο, πέρα απ' το να περιλαμβάνει απαντήσεις, είναι και πάντα ένα έννοξμα, ένα κύριο, στο να τεθούν και ερωτήματα. Αυτά τα ερωτήματα, σαν πώς θα τα λύσει, όχι η κυριατάρη, που δε συμφως δεν μπορούμε να τηλεονοποιήσουμε, αλλά ο κάθε γονιός που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Το τέλος του βιβλίου έχει αξιωματώσει η κυριατάρη κάποια βοηθήματα από στα ανέκτερες, τα οποία βοηθούν το παιδί να ανακαλέσει πληροφορίες που άκουσε ή που διάβασε, αλλά όπως τι ικανότητα έχουν, έχει την ελευθερία, αν δεν θυμάται, για να ανακαλέσει να ανατρέξει, το οποίο είναι επίσης και εξίσου ίσως και περισσότερο σημαντικό, γιατί το βοηθάει να δει πληροφορίες ξανά, να αποκλείσει αυτές που βρίσκει και που δεν απαντούν στο ερώτημα και στο τέλος να επιλέξει, να αξιολογήσει, δηλαδή, ποια πληροφορία του χρειάζεται και τελικά να αποφασίσει ποια ερώτηση είναι η σωστή. Και η απάντηση είναι η σωστή, η ερώτηση είναι πάντα η σωστή, η απάντηση παίρνει. Βεβαίως, σαν παιχνίδι πάντα, με παιχνιόδι τρόπο. Μην βάζουμε ότι είναι δηλαδή τρασικαλικό ή τετάστιμα κάτι. Το δηλειό δεν είναι δηλειό γνώσης, είναι παραμύτη μαζί με γνώση. Είναι πολύ δυνατός λόγο. Δεν κουρώσετε καλά, έχεις όλα απάντησες. Είχες εύκολες ερωτήσεις. Έχουμε κάποια πιο δύσκολα απαντησιακή ερώτηση. Θα της πω λίγο δύσκολα. Ανταπεξεύχετε, μην την φοβάστε. Κυρία, αναβνώχομαι. Κοιτάξτε αν άρχιζε ο κομμένος. Σας καλύψω από τόσο πολύ. Κυρία, τι είμαστε? Κύριοι συνάδελφοι. Δεν έφυγε. Τι σκέφτηκαν από εδώ εμείς, έχουμε την Ρώση. Έχουμε και τον τιμόμενος δρόμο της σημερινής ημέρας. Συγγραφέας της Ζουρέλλας, η κυρία Τάρη. Πότα μπλέξει με νέα άτομα σαν κι αυτούς τους δύο που με έχουν τρελάνει. Θέλουμε συνέντευξη, δεν θέλουμε να παρουσιάσουν στο panel. Θέλουμε διάφορα πέτια, με έχουν αλλάξει τα φώτα. Λοιπόν, τους ευχαριστώ πάρα πολύ. Δηλαδή την Τζορτζίνα Θανασίου, που την γνώρισα φέτος, με ευκαιρία με το βιβλίο. Γλωσσολόγος, διδακτορικός στην Προσωλογία. Νομίζω ότι είναι το ιδικό για να μιλήσει, ιδικό άτομο, ιδικό πρόσωπο. Ξυδικευμένο, μάλλον, για να μιλήσει για το βιβλίο. Επίσης ο Νίκος Πιτάνιος, φοιτητής φιλολογίας και νέος δημοσογράφος. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρωτότυπη παρουσίαση. Να ευχαριστήσω όλους εσάς προσωπικά που είστε εδώ και με τη μάθη με την παρουσίαση και μια ακόμη φορά. Τους επισήμους που έχουμε τον κ. Σοφιανίδη, τον κ. Διαμαντόπουλο, διευθύντη πρωτοβάθμιας, τον κ. Κούπρα, υπεύθυνο των εκπαιδευτικών πραστηρωτήτων στη δευτεροβάθμια, προεστάμενο. Όλους εσάς, διευθυντές των σχολείων, νηφιαγωγούς, δασκάδους, γονείς και κυρίως και τους γονείς που ήθελαν τα παιδάκια τους σήμερα εδώ να παρακολουθήσουν την παρουσίαση. Να ευχαριστήσω τη Δημόσιο Κεντρική Πλωθήκη της Βέρειας γιατί και η κ. Σφασία. Συνεργαστήκαμε άψογα σε κάθε λεπτομέρα για να γίνει αυτή η παρουσίαση. Ναι, για παράλληλση, όταν έχεις και άνθρωποι και εγώ με τα μικρόχρονα τα πάκαλα, την κ. Αναγνώστου, την προεσταμένη στο κεβί και πολλοί φίλοι. Γι' αυτό λοιπόν ευχαριστώ πολύ και την κ. Σφασία και για τη φιλοξενία εδώ στη Δημόσιο Κεντρική Πλωθήκη της Βέρειας, που για μια ακόμα φορά με στηρίζει στην παρουσίαση του καινούργιου βιβλίου. Να ευχαριστήσω τον Λιάκο, τον Σούλυ Λιάκο και αυτός φίλος, ο οποίος έλεγε στη μουσική, γιατί όταν του έδωσα τους στίχους του λέω θα ήθελα να γράψω μια μουσική φανταστική, τόσο ρυθμική, να ξετρελάγει τα παιδιά, αλλά και κυρίως να τα κάνει να αγαπήσουν ακόμα περισσότερο τους αριθμούς. Και νομίζω το κατάφερε, γιατί έχει έναν μυστικό, μου είπε, τρόπου δεν είναι εδώ που θα το πω, ότι με το βιβλίο σου για τους στίχους του τραγουδιού, με έκανες να βγάλω το παιδί που έχω μέσα μου. Όσοι γράφουν για τα παιδιά, κρύβουν και ένα παιδί μέσα τους, φαντάζω. Έτσι λοιπόν, πιστεύω η μουσική είναι ιδανική για τα παιδιά, πολύ ρυθμική, και θα το δούμε και αργότερα στην πράξη, το σχολείο που θα το παρουσιάσει. Να ευχαριστήσω την τραγουδίστριά μας, η οποία πήγαινε στον Βόιστε, γεννούσα και οι τέσσερις, δεν το συζητάμε. Η Ειρήνη Κουρκούλη, η οποία έχει μια... Άσε εδώ να γυρίσουμε. Να κάνω τίποτα τελικά. Έχει μια υπέροχη φωνή, πραγματικά, αλλά κυρίως φαίνεται ότι η φωνή της είναι ιδανική για παιδικά τραγούδια. Είναι μουσικός, έρχεται από τη Θεσσαλονίκη και εργάζεται... Εργάζεται στο 3ο και στο 1ο δημοτικό σχολείο της Βέρειας, είναι πολύ τυχερά τα σχολεία τους, δεν έχουν. Να ευχαριστήσω επίσης και τον κύριο Γκαλίτσι Οκοστίν, γιατί μου έκανε ένα πάρα πολύ ωραίο βίντεο για το τραγούδι μου, που θα το έχουμε ανεβάσει στο YouTube και θα το δείτε κι εσείς, φαντάζομαι. Τον εκδότη μου τον Κωνσταντίνο Φιλάτο, για την πολύ καλή παρουσίαση του βιβλίου, την αισθητική του και τη συνεργασία που είχαμε. Και επίσης ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ, μην ξεχάσουμε να πέσει στον κανένα, στο 10ο έκτο δημοτικό σχολείο, γιατί ανέλαβε όλη την παρουσίαση, ιδιαίτερα η διευθύντρια του εδώ, η πολύ δυναμική, η κυρία Νατάσα Ιτσου, η οποία θα είναι και αποκάλυψη της ημέρας, γιατί ήθελα να μας χορέψει μετά. Σε σχολείο, τουλάχιστον χώρα, που είμαστε με τη δασκάλα, την κυρία Κατερίνα Σούμπουρου, την ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνεργασία, τα δρόμενα και τη χαρακάξη. Και τον Τζέπον, να ευχαριστήσουμε για τα παγωτά, ο χορηγός μας. Τα το Βιατζέπος, το οποίο είναι στην Άουσα και βρέχουν και εδώ από το μαγαζί τους. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ. Τα παγωτά μου και ρίχνουν σε πάντα. Επειδή συνήθως το ερώτημα που μου βάζουν όλοι και στα σχολεία που πηγαίνω και οι εκπαιδευτικοί, αλλά κυρίως τα παιδάκια, κυρία Βέτα, πώς εμπνευστήκατε το κειβλίο, το παραμύτη σας, είναι η πρώτη ερώτηση που μου βάζουν. Πάντα λέω και τονίζω, τα παιδιά είναι η μεγάλη μου έμπνευση. Όχι, και να βρεθώ με παιδιά, κάτι θα με εμπνεύσω, με τα αστεία τους, με τη φαντασία τους. Αλλά τώρα, στο παραμύτη, η μάγισσα Σουρέρα και η Αλφαβίτα, είχα μια ιδιαίτερη εμπνεύση από δυο μικρές φιλανάδες μου, την Ήρυδα και τη Μαριάννα. Οπότε, όταν έβραξα το κειβλίο, η μάγισσα Σουρέρα και η Αλφαβίτα μου λέει, κυρία Βέτα, οι μάγοι ρε θα μάθουν τους ερθμούς, οι μάγισσες. Και έκανε να το σκέφτομαι πριν τρία χρόνια, οπότε η έμπνευση υλοποιήθηκε τώρα, και έτσι οι μάγοι πρέπει να μάθουν και οι μάγισσες τους ερθμούς. Γι' αυτό, λοιπόν, τις ευχαριστώ ιδιαίτερα, γιατί τις αγαπώ πολύ, και ευχαριστώ πολύ για την έμπνευση που μου έδωσα. Κι εκεί κάθε μέρα ήρθαμε πάγκες, παιδάκια μεταμοσχευμένα, παιδάκια καρδιοεπαθείς σε τελευταίο σκάδιο, πάντα με τη Σουρέρα, τρελανόντουσαν πια από την πάγκη που διαβάζε, και χορεύανε, μου λέει, ακόμη και με τις φυλάριες τους, ξεσήκωσε η μουσική τους, ξεσήκωσε το κειβλίο, και είπα ότι ακόμη και γι' αυτό ήτανε το πιο ευκλικτικό μέρος. Οι επιτευτικοί έχουμε ένα ρότιμα που βάζουμε συνήθως. Γιατί όλοι οι μαθητές φοβούνται τα μαθηματικά. Οι επιστήμονες έχουν ανταπατήσει σ' αυτό και λένε, ότι φταίει ο τρόπος με τον οποίο τα διδάσκουν. Τα μαθηματικά για να αποφύγουν τα παιδιά, να αποτρέψουν το φόβο, πρέπει να τα διδάσκουνε σαν παιχνίδι. Αυτό είναι και που βάζει στη Σουρέρα στο παραμύθι. Διδάσκει τα μαθηματικά με πολύ απλό τρόπο, με παλώνια, με καρπέλες, με το τύμπανο, με μουσική. Αυτό ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε και οι επιτευτικοί. Διδάσκοντας με παιχνίδι, κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν τα μαθηματικά, να αποκτήσουν κριτική στάση απέναντί τους και με γαλόνοτος να αποκτήσουν και κριτική σκέψη. Γιατί αυτό είναι το σημαντικό. Η μάθη σας στη Σουρέρα λοιπόν, στον πλανήτη που έφτασε με τις μάγισσες, πολύ ωραία και καλά, ξερήγονος φτάνουν από έναν δαγκοπλανήτη με τον αρχηγό τους τον Απρακατάπρα, όλοι μάγοι των παραμυθιών. Πώς θα υποδεχθούν υπό τους μάγους, τι θα κάνουνε, πώς θα ετοιμάσουν το τραπέζι, πρέπει να μετρήσουν πιάτα, ποτήρια, να βγάλει το πετσέ της, όπως μας είπε και η κυρία Τζοτζίνα. Να όμως που οι μάγισσες δεν ξέρουν να μετράνε και λένε στη Σουρέρα, τι μας κάνεις τώρα, εμείς δεν ξέρουμε να μετράνουμε. Αυτό είναι το δύσκολο λέει στη Σουρέρα. Λοιπόν με παιχνίδι και θα παίξουμε τώρα και θα γελάσουμε και θα τραγουδήσουμε και θα μάθουμε τους αριθμούς. Έτσι λοιπόν ξεκινάει το παραμύθι με πολύ χαρά και πολύ παιχνίδι και η μάγισσα στη Σουρέρα με τόσους τρόπους κερδίζει το στόχο της. Οι μάγισσες και η μάγη να μετράνε πολύ εύκολα και να αγαπήσουν τους αριθμούς. Δεν ξεχνάμε ότι η μάγισσα στη Σουρέρα έχει ένα σύνθημα. Η γνώση δεν τελειώνει ποτέ και πάντοτε έχουμε καινούργια πράγματα να μάθουμε. Είναι λοιπόν μια μάγισσα της γνώσης που με πολύ αγάπη θέλει να διδάξει, αλλά και συγχρόνως να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν τη μάθηση. Κάτι που πρέπει να κάνει και το σχολείο, έτσι δεν είναι. Μην ξεχνάμε όμως βέβαια το εκπαιδευτικό μας σύστημα πολλές φορές πορτώνει τα παιδιά με γνώσεις, παραγελίσουμε τα κεφάλια τους όπως λένε, σαν τις γαλοπούλες λέει κάποιος επιστήμονας, αλλά ξεχνάμε να τους διδάξουμε ή μάλλον να τους εμπλέξουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Αυτό είναι το βασικό. Και ποιο είναι το κύριο συστατικό των παραμύθιων είναι η φαντασία. Αυτή λοιπόν τη φαντασία θα τους δώσουμε μέσα από τα παραμύθια. Για αυτό και ο Αϊσθάν είχε πει ότι θέλετε τα παιδιά σας να γίνουν εξυπνότερα, διαβάστε τους παραμύθια. Ακόμα πιο έξυπνα, ακόμα πιο πολλά παραμύθια. Εκεί είναι το μυστικό. Εκεί στα παραμύθια από πολύ μικρή ηλικία τα παιδιά να μάθουν και να μπορούν να αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθεροι και να είναι πιο δημιουργικά μέσα από τα παραμύθια. Πρέπει να πω ότι στο τέλος όπως είπε και η Τζορτζίνα υπάρχουν τόσο σωροπαιχνίδια πάντοτε χωρίς να θέλουμε να διδάξουμε ή να κάνουμε μάθημα στη τάξη είναι για την ευέλικτη ζώνη να χρησιμοποιηθεί από τους δασκάλους, για τις δράσεις της αναγνωσίας, είναι για τους γονείς στο σπίτι να κάνουν πράγματα με τα παιδιά τους να τραγουδήσουν, να χορέψουν, να κάνουν ασκησούλες, να κάνουν τραματοποίηση, να κάνουν πατομήμα, να πάρουν συναντεύξεις. Είναι τόσες πολλές συντράσεις και στο τέλος να μαγειρέψουν και να κάνουν τη συνταγή με τα κουλουράκια που τη συστήνει η μάη σας Σουσουρέλα γιατί πλάφτει τα κουλουράκια με τα σύβολα των αριθμών και έτσι τους κάνει στο τραπέζι σαν κι αέρασμα τα κουλουράκια αυτά. Είναι λοιπόν και συνταγή αυτή που μπορούμε να τη φτιάξουμε και στην επιαγωγή και στα σχολεία και στο σπίτι με τους γονείς. Όλα αυτά είναι πολύ χρήσιμα γιατί θα διασκεδάσουν τα παιδιά αλλά και θα μάθουν. Μην ξεχνάει με το παραμύθι μου όπως και το προηγούμενο με την αλφαβήτα παραξηγήθηκα πορκετούς ότι είναι παραμύθια γνώσης. Δεν θέλω να διδάξω ότι είμαι δασκάλα και έκανα αυτά τα παραμύθια. Ήθελα μέσα από το παραμύθι και τη φαντασία να βάλω ένα γνωστικό αντικείμενο αλλά να το κάνω πιο διασκεδαστικό. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να εντάξουν στη τάξη μας χρησιμοποιώντας και τα παραμύθια αλλά τα παραμύθια μου δεν έχουν στόχο μόνο τη δασκελία. Έχουν πρώτα πρώτα τη ψυχαγωγία, τη διασκέδαση και να αναπτύξουν τη φαντασία των παιδιών. Θα τονίσω στο τέλος ένα μοναδικό για να κλείσω την ομιλία μου για τον αγαπημένο μου παραμυθά τον Τσιάνι Ροντάρι ο οποίος είπε αν καταφέρει ένα παραμύθι να κάνει τα παιδιά να παίξουν τότε αυτό έχει επιτυχία. Ελπίζω ότι σου σημαίνει και ακόμα μπορώ να πηγαίνεις το στόπες. Ευχαριστώ πολύ. Κυρίες και κύριοι θα ξεκινήσουμε το άγραμμα μας για να στο βλέπουμε και να σας ανακοινώσουμε ένα έταρτο τελευταίο ειδήσιο. Αγαπητοί ακροατές διακόπτουμε το πρόγραμμά μας για να σας παρουσιάσουμε ένα έταρτο τελευταίο σε ζωντανή σύνδεση από το Μαγοπλανίτσι στη χώρα της Αλφαβύτας. Η μάγισσα σου Σουρέλλα έβαλε τους αισθμούς στη χώρα αυτή. Να τι έχετε. Εμείς οι μάλισσες έχουμε λύσει το πρόβλημα του παρκαρίσματος στον πλανήτη μας. Μικραίνουμε τα μεταφορικά μέσα και τα παίρνουμε μαζί μας. Καλημέρα σας μάγισσα σου Σουρέλλα. Για πες μας πώς σας έρθε αυτή η πρωτοποριακή ιδέα να βάλει τους αισθμούς στη χώρα αυτή. Την ιδέα την πήρα από τον κόσμο των ανθρώπων. Χρησιμοποίησα μάλιστα και τα σύμβολά τους μόνο που με τα μαγικά μου μπαλόνια και το τραμούδι μου χρησιμοποίησα πιο διασχεδαστικά στους φίλους μου. Θέλετε να δείτε. Μα φυσικά. Εμπρός καλή μου μάγη. Ελάτε να δείξουμε την αξία των αριθμών. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Πέντε. Έξι. Εφτά. Οχτώ. Εννά. Δέκα. Πάμε η δασκάλα δυνατά. Μιλιάδι. Μιλιάδι. Μιλιάδι. Πως μ' αρέσει με πολύ. Πως μ' αρέσει με πολύ. Τους μαθαίνουμε βαρέα. Τους μαθαίνουμε βαρέα. Και περνάμε όλοι ωραία. Και περνάμε όλοι ωραία. Τους μαθαίνουμε βαρέα. Και περνάμε όλοι ωραία. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Να μετράω τα χτυλάκια. Να μετρώ τα ταχτυλάκια. Να μετράω και την ώρα. Και την ύψος που έχω τώρα. Να μετράω στο δέκα. Να μετράω στο δέκα. Να μετράω στο εκατό. Και στο χέρι να μπορώ. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Να μετράω τα χτυλάκια. Να μετράω τα ταχτυλάκια. Να μετράω και την ώρα. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Πέντε. Έξι. Επτά. Οχτώ. Εννιά. Δέκα. Να μετράω πόσο κάνω. Πόσο κάνω. Να μετράω αν μου φτάνει. Δεν φτάνει. Να μετράω πόσο ναι. Πόσο ναι. Όταν κι άλλοι μου τα παίρνουν. Να μετράω πόσο να παίρνουν. Όταν κι άλλοι μου τα παίρνουν. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Να μαθαίνω πώς να βάζω. Να μαθαίνω πώς να φτάζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Ένα. Δύο. Τρία. Τέσσερα. Να μαθαίνω πώς να βάζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Να μαθαίνω πώς να βάζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Ένα. Δύο. Τρία. Τεσσερα. Να μαθαίνω πώς να βάζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Να μαθαίνω να μοιράζω. Καλησπέρα. Θα ξαναβούμε με τα χαρουδάκια με τους ανοιγμούς. Αυτό είναι η έπαιξη. Ποιος πείτε το μικρόφωνο παρακαλώ. Πάρτε το σε λιτουργία. Να το κάνουμε σαν βιντεοκλή. Να τραγουδάει και να χορεύουμε. Η αλήθεια είναι να προετοιμαστείτε την προετοιμασία. Πάτε την μουσική. Πάτε και παίρνουμε μόνο μαζί. Γυρνάμε όλοι τις πλάτες και άμα μας αρέσει γυρνάμε μπροστά. Λοιπόν, πάμε. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, τέσσερα, δύο, ένα, δέκα. Πως μ' αρέσουνε πολύ, τους μαθαίνουμε παρέα και περνάμε όλοι ωραία. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Να μετράω τα δάχτυλα μου, να μετράω τα δάχτυλα μου, να μετράω και την ώρα και την ύψωσέ μου τώρα. Να μετράω σ' τέκατο και στο χίλια να μπορώ. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, τέσσερα, δύο, ένα, δέκα. Να μετράω πως θα μπαίνουν, να μετράω πως θα παίρνουν, να μετράω πως θα παίρνουν, να μετράω πως θα μπαίνουν, να μετράω πως θα παίρνουν, ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω να μοιράζουν και να πολλοπλασιάζουν. Να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω να μοιράζουν και να πολλοπλασιάζουν. ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, ένα, δέκα. Να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω να μοιράζουν και να πολλοπλασιάζουν και να πολλοπλασιάζουν. ένα, δύο, τρία, τέσσερα. Να μαθαίνω πως θα μπαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω να μοιράζουν και να πολλοπλασιάζουν. Να μαθαίνω πως θα μπαίνουν, να μαθαίνω να μοιράζουν και να πολλοπλασιάζουν και να πολλοπλασιάζουν. Σε φιλό να αγαπήσουν, να τα αγαπήσουν και τα παιδιά και οι παιδευτικοί. Ευχαριστούμε.