Διάλεξη 2 / Διάλεξη 2 / Εργαστηριακή άσκηση 2

Εργαστηριακή άσκηση 2: Οι κατηγορίες του αρχηγού μπορούν να αντιδράσουν, σε ένα μάθημα χημίας δεν μπορείς να μιλήσεις για τις χημικές αντιδράσεις Οι χημικές αντιδράσεις τώρα πρέπει κάπως να τα χρησιμοποιηθούν, είναι μια ανθρώπινη προδιάθεση αυτό το πράγμα Φυσικά, οι χημικές αντιδράσεις μπορούν να τα...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Ακριβός Περικλής (Αναπληρωτής Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Χημείας / Γενική και ανόργανη χημεία (φαρμακευτική)
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=179427f5
Απομαγνητοφώνηση
Εργαστηριακή άσκηση 2: Οι κατηγορίες του αρχηγού μπορούν να αντιδράσουν, σε ένα μάθημα χημίας δεν μπορείς να μιλήσεις για τις χημικές αντιδράσεις Οι χημικές αντιδράσεις τώρα πρέπει κάπως να τα χρησιμοποιηθούν, είναι μια ανθρώπινη προδιάθεση αυτό το πράγμα Φυσικά, οι χημικές αντιδράσεις μπορούν να τα χρησιμοποιηθούν όποιο τρόπο θέλει ο καθένας Θα μπορούσαμε να μιλάμε για τις αντιδράσεις μεταξύ αεριών, μεταξύ υβρών, για τις αντιδράσεις από τις οποίες προτείνουν κίτρινα, βάσινα, λιπόκυνα προϊόντα, π.χ. Όμως, αφού στη χημία μαθαίνουμε για να γίνει μια αντίδραση πρέπει τουλάχιστον ένας χημικός δεσμός να καταγριφθεί και τουλάχιστον ένας χημικός δεσμός να σημαστηθεί Πιο χρήσιμο θα ήταν να περιγράψουμε τις χημικές αντιδράσεις και να τις ομορφήσουμε με ένα δεύτερο σπετήλαιο Έχουμε, λοιπόν, γενικές κατηγορίες χημικών αντιδράσεων που ονομάζουμε αντιδράσεις της σύνθεσης, αντιδράσεις της διάστασης και αντιδράσεις της αντικατάστησης Στις αντιδράσεις της σύνθεσης, το οποίο πραγματοποιείται είναι ανάμιξη δύο ή περισσότερος ομάδων Και στην πορεία της αντίδρασης προκύπτει ένα σώμα που περιέχει, ας το πούμε έτσι, τα αντιδράσεις σημαντικά εγκλήτησης Αν πάρουμε το α και το β και να τα ενώσουμε με τα ταξίδιες και να συμπανθήσει ένα σώμα αβ Θα δούμε τώρα ένα παράδειγμα τέτοια σύνθεση συνταξύ φύου και συνδύου Εδώ έχουμε βάλει σε δύο τριπμαστικού σωτίνα, σε μια μικρή ποσότητα συνδύου, είναι αυτή η σκούρη μαύρη κόκκι Και μια πλήκτη ποσότητα από θείο, είναι αυτή η κίτρινη ποσότητα. Σε ένα τρίτο σωτίνα έχουμε συμπατήσει ένα μήγμα από σύνθερο και θείο Θα ανακατώσουμε καλά κατά, έτσι από μακριά δούμε την εντύπωση ενός μήγματος, ενός σώματος που έχει γρύζους κόκκους Από κοντά δεν μπορεί να φανεί ότι υπάρχουν κίτρινη και ματουχόρια Θα προσπαθήσουμε τώρα να θερμάζουμε το μήγμα αυτό Ελπίζοντας να συμπατήσει κάποιο προϊόν Προσοχήζουμε ο σωτίνας να έχει μία σύνθηκη πίσση, ούτως ώστε αν προκύπτει κάποιο αέριο, αυτόν έχει δρόμο για να ανέβει στο χαλό Έτσι το πιο ψυχρός αέρας που βρίσκεται πάνω από το σωτίνα, να μπορέσει να μπει μέσα στο σωτίνα Εδώ παρακολουθούμε ότι κάτι φαίνεται μακροσκοπικά να συμβαίνει Έχει γίνει αυτό που λέμε ερηθροπήρωση του μήματος Έχουμε λοιπόν την ένδειξη πως κάτι πραγματοποιείται, μία αντίδραση Μόλις η άκρη του σωτίνα ερηθροπηρώθηκε σταματήσαμε την θέρμαση Βλέπουμε όμως ότι αυτό το κόκκινο εν προχώμα συνεχίζει και προχωράει και στο πάνω Αυτό σημαίνει ότι θερμώνει το χαλάκι για την αντίδραση, η ικανία θα συνεχίσει μέχρι και η ερηθροπήρωση Ελπίζουμε πρώτα την διαδικασία αυτή να έχουμε συμφέσει το θύοχο σύνθετο Εδώ θα πραγματοποιήσουμε μία αντίδραση διάσταση Έχουμε βάλει μία ποσότητα από στερεό φλωρικό κάλλιο σε ένα δικαμαστικό σωλήνα Έτσι είναι άσπρο κρύστακι Θα επιχείρησουμε να το θερμάνουμε για να δούμε τι δεν παρατηρήσουμε Φυσικά κάτι που μπορεί να συγκριθεί κάποιος είναι ότι κάθε στερεοσώμα μπορεί σε κάποια τετροκρασία να λιώσει Πολύ πιθαμόν να δούμε λοιπόν ότι η διαδικασία αστροφιά αυτό το φλωρικό κάλλιο θα λιώσει Τώρα έχουμε την αίσθηση ότι υπάρχουν εκεί κρύσταλλοι σε λίγο λοιπόν μπορεί να αρχίσει αυτή η κρύσταλλη να εξελίσσονται και να δημιουργείται ένα υγρό σώμα Και εδώ ο σωλήνας έχει μία κλίση που δεν περιμένει κατακόρυβος Ούτως ώστε να σχηματίζεται κάποιο έργο να έχει τρόπο διαφυγής στις ατώστερα Από τον θόρυβο ακούγονται κάποιες διαδικασίες να παρακοτοποιούνται Πιθανόντατα αυτός που κρατάει το σωλήνα στο χέρι του καταλαβαίνει ότι πλέον το υλικό μεταβαίνει στην υγρή φάση Αυτό πρέπει να είναι εμφανές σιγά σιγά και από τους παρακυριντές Όμως εμείς θα συνεχίσουμε Και μετά από το σημείο που φαίνεται να έχει λιώσει το υλικό μας Να συνεχίσουμε ό,τι θέλουμε Δύο διαδικασίες κάθε σώμα το οποίο διδρο μπορεί σε κάποια θερμοκρασία να εξαιρεθεί Εδώ λοιπόν αντιληφθήκαμε το συμπατισμό κάποιων θησαγήδων Μπορεί λοιπόν κάποιος να υποθέσει ότι το φλωρικό καλειό αφού πρώτα έλειωσε τώρα να εξαερρώνεται Και κάνουμε αυτό το αστείο, ας το πούμε, τέστα αυτή την αστεία αποκοιμή Ένα ξεναλάκι το οποίο μόλις καίγεται μπαίνει μέσα στο σωλήνα και μας δίνει αυτή την εικόνα Τι καταλαβαίνετε σας από αυτή την εικόνα Ότι γίνεται κάποια αντίδραση με το ξενάλακι μέσα στο δοκιμαστικό Και τι αντίδραση χρειάζεται Κάποια που παράχει οξυγόνο γιατί έχουμε συντήρηση της κάψης Έχουμε συντήρηση της κάψης του ξενάλακια και που είναι περίπτουστησμένο ξανάει Τι ξέρω εμείς, ένα σώμα το οποίο συντήρηται η κάψη χωρίς του ιορκία γιατί του εξηγώνει Άρα τι μπορείτε να υποθέσετε για την αντίδραση που δίνει μέσα στο σωλήνα Ότι παράγεται οξυγόνο Και αυτές οι χρυσαλίδες δεν έχουν ορικοκάλυο το οποίο ο αφοκόρταγιος έτσι τώρα εξααιρώνεται Τα παράγεται οξυγόνο Αυτή η διαδικασία που έχουμε όλοι είναι ταυτοποίηση Δηλαδή δίνουμε μία ταυτότητα σε αυτό το υγικό το οποίο έχουμε Τώρα πια αφού έχουμε ταυτοποίηση και τα προβλήμα, μπορούμε να πάμε να γράψουμε τη χημική εξίσωση που περιγράφεται ο φαινόματος Τα αυτοποίηση όμως κάνουμε στην πριντεδίδραση εκεί απλώς λιώσανε ας το πούμε μαζί σύνδελο και θύο, έτσι εδώ μπορώ να σας το ξέρετε έτυχε βρήκατε τη θερμοκρασία που το θύο λιώνει Έκλειωσε, περιέκτησε μέσα στο πιτσκόκο στο θύο και δεν λιώσει ένα ωραίο μήμα από σύνδελο και θύο μόνο που τώρα αυτά είναι και ομέρα Τι ήθελα να πει για αυτό Πρέπει να το πείσουμε Πρέπει να το αυτοποίησουμε Πρέπει να κάνουμε μια αντίδραση που θα δείξουμε ότι είναι κάποιο προϊόν που αντιδράζει Η θεωρία μας λέει ότι ένα προϊόν, μια αντίδραση προφανώς θα πρέπει να έχει τουλάχιστον κάποια φυσική ή χημική ιδιότητα διαφορετική από κάποια από τα σώματα Εμείς λοιπόν αυτό που θα κάνουμε θα προσθέσουμε μια ποσότητα από ευκαιρικού οξύμι σε κάποια από τα τέτοια από τα σώματα Με βένει να ρουφήξω Η παρατήρηση είναι ότι το θύο κολυμπάει πολύ ωραία στο υπολοιπωρικό οξύμι Αν το λατάνωσταν καλά μπορεί να ανακαταβηθήσει Στο σωλινάνι με το σίδηρο εσείς που είστε κοντά πρέπει να έχετε κάποιες φυσαλίδες να σημαχίζουν Που σημαίνει κάποια αντίδραση πραγματοποιείται εκεί Κάτι τι σημαίνει Να ήθελε να ρουφήξω τώρα και μια μικρή ποσότητα από το υπολοιπωρικό οξύμι Στο σωλινάνι με το υποτιθέμενο θύο μου σίδηρο Αυτό σημαίνει πως έχει γίνει κάτι το οποίο δεν έγινε στις προηγούμενες περιτώσεις Έχω μια αντίδραση διαφορετική Ήδη στην πορεία αυτής εδώ πέρα της διεργασίας πραγματοποιήσαμε και μια αντίδραση αντικατάστασης Εκεί που προσδέσανε υπολοιπωρικό οξύμι στον σίδηρο πραγματοποιήσαμε την αντίδραση αντικατάστασης Σχηματίσαμε πλωρίχο σίδηρο και οι φυσαλίδες που είδαμε ήταν αέριο τελμών που ευλογήθηκε Ωστόσο ας πούμε και μια ωραία και χαρή αντίδραση διπλής αντικατάστασης Έχουμε εδώ ένα διάλειμμα υπολοιπωρίχου καλύπτου και ένα διάλειμμα θερμολίδου και από τώρα μια σύγχρια την παρατήρηση Όχι μόνο σχηματίζεται ένα ίσημα αλλά σχηματίζεται και ένα προβατηστό ίσημα από αυτή τη διάλειμμα και ήταν άθλωμα Είδαμε λοιπόν ότι κάποια αντίδραση πραγματοποιήθηκε και η αντίδραση αυτή σχηματίζει έναν της διάλειπων προϊόν, αυτό το κέντρο του Αν τα δύο σώμα θα δεν αντιδρούσαν μεταξύ τους θα μπορούσε να εξακούν πως εμελέχουμε ένα κοινό άνθρωπο διάλειμμα Οι αντιδράσεις που πραγματοποιήσαμε χρειάζονται και έναν κάποιο σχολιασμό, οι πρώτοι από αυτές Υποθέτουμε ότι η αντίδραση που πραγματοποιήσαμε είναι αυτή εδώ και φαίνεται απλή στην γραφή της Δείξαμε όμως ότι εκείνο που χρειάζεται είναι ταυτοποίηση των προϊόντων Εδώ λοιπόν εμείς υποθέτουμε ότι έχει σημαντικεί ο θείουχος ύδρος. Θα πρέπει ο θείουχος ύδρος να έχει κάποια φυσική χημική ιδιότητα διαφορετική από το θείο και από το ύδρο Διαλέξαμε εμείς λοιπόν να κάνουμε την αντίδραση με υδροχλωρικό οξύ Η αντίδραση του θείου με το υδροχλώριο έδωσε τίποτα Η αντίδραση του σιδείρου με το υδροχλώριο, όπως είπαμε, είναι παρεμπιπτόντος Μια αντίδραση απλής αντικατάστασης όπου παρατηρήσαμε το σχηματισμό φυσαλίδων που είναι το αέριο υδρογόνο που σχηματίζεται Και η αντίδραση του προϊόντος μας με το υδροχλώριο έδωσε ένα καινούργιο προϊόν που δεν το είχαμε δει προηγουμένως. Είναι αυτό που είχε την έντονη οσμή και είναι το υδρόθιο Υδρόθιο λοιπόν σχηματίζεται και στους βόθρους λόγω των αναερώβιων διαδικασιών που πραγματοποιούνται εκεί πέρα Δεν μπορεί να σχηματιστεί διοξείδο του θείου, όπως και στο αυγό Τα κλούβια τα αυγά, επειδή έχουν ένα κέλλιεφος που εμποδίζει την είσοδο του αέρα, αν χαλάσουν οι θειούχες ενώσιος θα μας δώσουν υδρόθιο και όχι διοξείδο του θείου Η δεύτερη αντίδραση που πραγματοποιήσαμε ήταν διάσπαση του χλωρικού καλείου Το χλωρικό κάλλιο με τη θέρμαση μας δίνει χλωρίο κοκάλιο και οξυγόνο Η ανοίχνευση του οξυγόνου έχει την ακριβώς με βάση την ιδιότητά του να συντηρεί την κάψη Αυτό ανοιχνεύσαμε, αυτό πιστωπίσαμε και κατά συνέπεια μπορούσαμε να γράψουμε εδώ την αντίδραση Τέλος, η αντίδραση της διπλής αντικατάστασης που πραγματοποιήσαμε ήταν μεταξύ νητρικού μολύβδου και υιοδίουχου καλείου Εδώ οπτικά είδαμε ότι κάτι συνέβη, κατά συνέπεια μπορούμε να φανταστούμε ότι γίνεται μια αντίδραση ανάμεσα στα δύο σώματα Η αντίδραση αυτή θα ήταν μια αντίδραση διπλής αντικατάστασης όπου θα σχηματιζόταν νητρικό κάλλιο και υιοδίουχος μολύβδος Έχοντας υπόψη μας ότι τα περισσότερα νητρικά άλατα είναι βδιάλυτα και τα περισσότερα άλατα του καλείου και του νατρίου είναι επίσης βδιάλυτα οδηγόμαστε στο συμπέρασμα ότι αυτό το κίτρινο ίζημα που είδαμε να σχηματίζεται είναι ο υιοδίουχος μολύβδος