: Η επόμενη παρουσίαση θα γίνει από την κυρία Κατερίνα Κυγιακίδου, που είναι υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος Μια Νέα Αρχεία ΣΕΕΠΑΛ και θα σας μιλήσει για τα βήματα υποβολής των σχεδίων δράσης. Κατερίνα. Καλησπέρα σας. Να σας καλωσορίσω και εγώ με τη σειρά μου στο νόησεις και στα σχέδια δράσης. Θα αναφερθούμε στα βήματα υποβολής του σχεδίου δράσης και θα κάνουμε κάποιες προτάσεις σχετικά με το τι μπορεί να περιλαμβάνουν αυτά τα σχέδια. Έχουμε έρχει σε επαφή με εκπαιδευτικούς, έχουμε κατανοήσει την πραγματικότητά τους, μας ενδιαφέρουν αυτά τα σχέδια δράσης να έχουν επιστημονικό υπόβαθρο αλλά κυρίως να είναι υλοποιήσιμα. Αρχικά λοιπόν πρέπει να εισέλθουμε στην επίσημη σελίδα των σχεδίων δράσης του νόησης. Εκεί παρέχεται βοηθητικό υλικό όπως οδηγός υποβολής, πώς να συμπληρώσουμε τα αρχεία, οδηγός διαχείρισης που αναφέρεται κυρίως σε οικονομικές φυσικές ζητήματα και επίσης εγχειρίδιο χρήσης της ιστοσελίδας μας. Από την ιστοσελίδα αυτή θα κατεβάσουμε τα αρχεία, τα απαραίτητα που είναι τέσσερα, έτηση, τεχνικό δελτίο, χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμός. Η έτηση έχει την εικόνα που βλέπετε, μας ενδιαφέρει ασφαλώς να υπάρχει η υπογραφή του Διευφυντή και του υπεύθυνου του έργου. Ο υπεύθυνος έργου ορίζεται κάποιος μέσα από τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν τη δράση, αυτό σε συνενόηση μεταξύ τους, συντάσσει σε συνεργασία με τους καθηγητές το σχέδιο δράσης και αναλαμβάνει την ανάρτηση αυτών. Ο υπεύθυνος έργου, μαζί με το Διευφυντή οπωσδήποτε, είναι κονβικά πρόσωπα για το νόησις, γιατί ουσιαστικά έχουν την εικόνα των υποδράσεων και είναι ο βασικός διάβλος επικοινωνίας μας με τους εκπαιδευτικούς. Στη συνέχεια, καλούμαστε να συμπληρώσουμε το τεχνικό δελτίο. Εδώ αναφέρεται ένας συνοπτικός και ένας αναλυτικότερος τίτλος των σχεδίων δράσης. Κάθε πάλα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει ένα τεχνικό δελτίο που αφορά ένα σχέδιο δράσης, το οποίο όμως θα μπορεί να έχει επιμέρους δράσεις. Οι θεματικές περιοχές είναι κάποιες που προτείνονται, τέχνες πολιτισμός, τεχνολογία, περιβάλλον, υγεία, επιχειρηματικότητα και οπωσδήποτε άλλος θεματικός άξονας σας ενδιαφέρει. Οι υποδράσεις δεν είναι απαραίτητο να εμπίπτουν στην ίδια θεματική περιοχή. Στη συνέχεια, θέλουμε κάποιες κληροφορίες για το σχολείο σας, στοιχεία επικοινωνίας με τον υπεύθυνο του έργου, την αρμόδια σχολική επιτροπή σας και, οπωσδήποτε, να αναφέρονται οι συνεργαζόμενοι καθηγητές με την ειδικότητά τους. Θέλουμε, επίσης, και τα ονοματεπώνημα των μαθητών που θα συμμετάσχουν στις δράσεις αυτές. Τίχατε πολύ συχνά το ερώτημα ποιοι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε αυτές τις δράσεις. Το πρόγραμμα γενικώς εστιάζει στον εγκληματισμό των μαθητών της α τάξης Λυκείου. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η συμμετοχή μαθητών δευτέρας και τρίτης, οι οποίοι έχουν ουσιαστικές γνώσεις πάνω στις ειδικότητες και, οπωσδήποτε, μπορούν να προσφέρουν. Επειδή βασικός στόχος του προγράμματος είναι η προώθηση της συνεργασίας, τόσο σε μικρός όσο και σε μάκρο επίπεδο, αν μου επιτρέπετε τη χρήση των όρων, προωθείτε, λοιπόν, η συνεργασία τόσο μέσα στο ίδιο το ΕΠΑΛ μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών κτλ. Αλλά μας ενδιαφέρει και η σύνδεση των ΕΠΑΛ και η δικτύωσή τους με άλλα ΕΠΑΛ, με την τοπική κοινωνία και, ενδεχομένως, με κάποιους φορείς. Έτσι, λοιπόν, σε περίπτωση συνεργασίας σας με κάποιο άλλο ΕΠΑΛ, συμπληρώνετε τα στοιχεία του ΕΠΑΛ αυτού. Δεν θα πρέπει, όμως, στο σύνολο, να ξεπερνούν τα τρία στον αριθμό τα ΕΠΑΛ αυτά, διότι μετά τελειώνται θέματα οργάνωσης, οπωσδήποτε. Σε περίπτωση συνεργαζόμενου ΦΟΡΕΑ, συμπληρώνουμε τα στοιχεία του ΦΟΡΕΑ, φορείς που σχετίζονται με τη δημόσια υγεία, την πρόληψη και τον εθελοντισμό, τα αντίστοιχα εργαστηριακά κέντρα σας, κλπ. Στην παράγραφο τρία, καλούμαστε να περιγράψουμε το φυσικό αντικείμενο αυτού των σχεδιών δράσης. Υπάρχουν τη τεχνολογία και τις κατασκευές, οπωσδήποτε τα περισσότερα σχέδια δράσης προσανατολίζονται προς τα μαθήματα των ειδικοτήτων. Ωστόσο παρακάτω θα προτείνουμε και κάποια παραδείγματα δράσεων που καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο μαθημάτων γενικής σπαιδείας, γιατί είναι δεχομένως αυτά με αυτόν τον τρόπο να γίνουν και πιο ελκυστικά. Οι δράσεις αυτές προβλέπεται, όπως προείπαμε, να πραγματοποιηθούν στο μάθημα Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, 3 ώρες εβδομαδιέως, στην ερευνητική έργαση της τεχνολογίας, 2 ώρες εβδομαδιέως, αλλά και εκτός σχολικού οραρίου, εφόσον υπάρχει διάθεση και δυνατότητα βεβαίως. Κάποιες δράσεις που προτείνονται είναι η δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης, η δημιουργία ενός μαθητικού ραδιοφωνικού σταθμού, εργαστήρια ενδεχομένως πράσινης χοινίας, ημερίδα ενημέρωσης για τα σεξουαλικώς μεταειδόμενα νοσίματα, δημιουργία μιας εικονικής επιχείρησης. Συγγνώμη, σε αυτό το σημείο να κάνω μια παρέβαση, είναι ενδεικτικά. Δηλαδή, σας δίνουμε ενδεικτικά κάποια παραδείγματα, δράσεις που μπορείτε να κάνετε. Εσείς μπορείτε να ακολουθήσετε το πλάνο σας, εκτός από... Περισσότερο, αυτά που λέω είναι βοηθητικά για τον τρόπο της συμπλήρωσης, ασφαλώς και δεν είναι δρασματικά. Ευχαριστώ, κύριε Ταμπλίζα. Ημερίδα ενημέρωσης σχετικά με τα σεξουαλικώς μεταειδόμενα νοσίματα, δημιουργία ενδεχομένως μιας εικονικής επιχείρησης. Από κάτω, αρκεί να περιγράψουμε σύντομα πώς σκεφτόμαστε τη δράση αυτή. Δηλαδή, κάποιες πληροφορίες σχετικά με τη θεατρική παράσταση, ενδεχομένως στη δημιουργία ραδιοφωνικού σταθμού, ποια είναι η ανάγκη αυτοί των μαθητών για να δημιουργήσουν ένα ραδιοφωνικό σταθμό. Για τα πειράματα πράσινης χημείας, είναι γενικότερα μια τάση η παραγωγή προϊόντων μη τοξικών, φιλικών προς τον περιβάλλον. Η δημιουργία της ημερίδας θα μπορούσε να γίνει, για παράδειγμα, σε συνεργασία με το Δήμο και το Κελπνό. Η δημιουργία εικονικής επιχείρησης θα μπορούσε να είναι, παράδειγμα, μια βιομηχανία γάλακτος, που θα εισάγει τα παιδιά σχετικά με τις διαδικασίες που πραγματοποιούνται μέσα σε μία βιομηχανία. Στη συνέχεια, πρέπει να αναφερθούν οι στόχοι και οι τρόποι επίτευξής τους. Πώς το βλέπουν, δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί. Για παράδειγμα, η θεατρική ομάδα που θα αναλάβει τη δημιουργία της θεατρικής παράστασης, θα μπορούσε να κάνει πρόβες κατά τη διάρκεια της ζώνης δημιουργικών δραστηριοτήτων. Μέσα από αυτή τη δράση, οπωσδήποτε, θα αυξηθεί η δική τους αυτοεκτίμηση. Ο σεβασμός μεταξύ των μαθητών θα μπορούν να συζητούν, να ξεπερρούν εμπόδια. Επίσης, μπορούμε να έχουμε συνεργασία ειδικότητων. Για παράδειγμα, παιδιά που ασχολούνται με το σχέδιο να μπορέσουν να δημιουργήσουν τα σκηνικά. Μαθητές της ηλεκτρολογίας και της ηλεκτρονικής να βοηθήσουν με την οπτικοακουστική κάλυψη την παράσταση. Όσον αφορά τη δημιουργία μαθητικού σταθμού, εμπίπτει κυρίως την ειδικότητα των αρχών ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες επισκέψεις σε τοπικούς ραντιωφωνικούς σταθμούς ή σε άλλους μαθητικούς ραντιωφωνικούς σταθμούς. Όσον αφορά τα πειράματα πράσινης χημίας, θα μπορούσαν να γίνουν κάποια πειράματα επίδειξης μέσα στην τάξη, χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες που έχουμε μέσα στην κουζίνα μας. Παρασκευή ενδεχομένως κάποιων καθαριστικών μη τοξικών φιλικών προς το περιβάλλον, έτσι θα καλλιεργηθεί και η οικολογική συνείδηση των μαθητών. Στο πλαίσιο του μαθήματος Αγωγής της Υγείας, για παράδειγμα, θα μπορούσε να διοργανωθεί η ημερίδα για τα σεξουαλικός με τα δεδόμενα νοσίματα για την ενημέρωση, τα παιδιά στο λύκειο είναι έτοιμα να δεχτούν μια τέτοια πληροφόρηση. Τέλος, η εικονική επιχείρηση θα μπορούσε να γίνει στο πλαίσιο του μαθήματος Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία, θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει κάποιο σεμινάριο, να έρθει δηλαδή κάποιος εξωτερικός συνεργάτης και να κάνει σεμινάριο στα παιδιά σχετικά με τη διοίκηση επιχειρήσεων. Επίσης θα μπορούσε να γίνει επίσκεψη σε μια βιομηχανία γάλακτος. Στην τεχνική περιγραφή, αυτό που θέλουμε είναι ο εκπαιδευτικός να μας πει ποια είναι τα αναγκαία μέσα για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου δράσης. Παράδειγμα, στη θεατρική παράσταση θα χρειαστούν γραφική υλή, πανιά για τα σκηνικά, ενοικία σε εξοπλισμό οπτικοακουστικής κάλυψης, εκτύπωση προσκλήσεων. Για το μαθητικό ραδιοφωνικό σταθμό υπάρχουν κάποιες άδειες που θα πρέπει να βγουν, να μετακινηθούν οι μαθητές για να επισκεφτούν άλλους ραδιοφωνικούς σταθμούς, τα εργαστερία πράσινης χημίας, οπωσδήποτε κάποια εργαστεριακά σκεύη, κάποιες πρώτες ύλες, ποδιές και γάντια για λόγους ασφαλείας. Στην ημερίδα ενημέρωσης έχουμε εκτύπωση ενημερωτικού υλικού, ενοικία σε ενδεχομένους μικροφόνων και στη δημιουργία εικονικής επιχείρησης, τα γραφική ύλη, τα σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν κτλ. Τώρα, κάθε υποδράση θα πρέπει να συνδέεται με ένα παραδοτέο, ανεξάρτητα από το αν είναι κατασκευαστική ή όχι. Οπωσδήποτε σε μία πράξη τεχνολογικού ενδιαφέροντος, το παραδοτέο είναι η κατασκευή που προκύπτει. Επειδή όμως οι δράσεις μπορεί να έχουν και πολιτισμικό ή ενημερωτικό χαρακτήρα, σε αυτή την περίπτωση το παραδοτέο θα μπορούσε να είναι η συλλογή οπτικοακουστικού υλικού από τη διεξαγωγή, τις δράσεις, φωτογραφίες, βίντεο, οι προσκλήσεις, οι αφήσεις που θα συνοδεύουν τη δράση. Εδώ αναφέρω ενδεικτικά κάποια παραδείγματα παραδοτέων για τις δράσεις που ανέφερα. Να μην σας κουράζω. Τώρα, ένας άλλος μασικός στόχος του προγράμματος είναι αυτή η δουλειά, η οποία θα κάνετε, να προβληθεί τόσο σε τοπικό επίπεδο, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Γι' αυτό, όταν συμπληρώνουμε το τεχνικό δελτίο, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έχουν κάνει κάποιες σκέψεις σε σχέση με το πώς θα προβάλλουν αυτό το έργο τους. Σε τοπικό επίπεδο, λοιπόν, θα μπορούσαν τα σχολεία να διοργανώσουν κάποιες εκδηλώσεις, κάποιες αφήσεις, ενημερωτικά φυλάδια και διαθυμιστικά να τυπώσουν, όπως συνέβη και με τα πηλωτικά ΕΠΑΛ. Τώρα, σε πανελλαδικό επίπεδο, θα έρθει να αναλάβει το νόησις, θα αναρτήσει τα έργα σας στην ιστοσελίδα του στο διαδίκτυο, θα προωθήσει δημοσιεύματα και θα προβάλει όλα αυτά τα έργα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και επίσης θα αναφέρεστε σε οποιαδήποτε διοργάνωση ημερίδων πραγματοποιήσουμε. Έτσι, λοιπόν, ολοκληρώνεται η υποβολή του τεχνικού δελτίου. Στη συνέχεια, έχουμε το χρονοδιάγραμμα. Το χρονοδιάγραμμα είναι περισσότερο για να διευκολύνει εσάς. Αναφέρονται επί γραμματικά οι δράσεις, μια ενδεικτική ημερομηνία έναρξης και λήξης της δράσης σας, οι υπεύθυνοι και ένα διάγραμμα εβδομαδιέας ανάπτυξης, για να δούμε πόσο θα διαρκήσει η κάθε δράση. Μεχύς σημειώνουμε το χρονικό διάστημα, στο οποίο πιστεύουμε ότι θα είμαστε σε θέση να προβάλλουμε το έργο σε μία εκδήλωση. Τέλος, έχουμε τον προϋπολογισμό. Στον προϋπολογισμό προτείνουμε έναν τρόπο για την κατηγοριοποίηση των δαπανών. Έχουμε, λοιπόν, μικροεξοπλισμό, έντυπα και γραφική ύλη, υπηρεσίες, έξοδα μεταφοράς, έξοδα προβολής και διαφήμισης. Αυτό που θα πρέπει να σημειώνουμε σίγουρα είναι στις παρατηρήσεις σχόλια σε ποια δράση εμπίπτει κάθε δαπάνη. Εδώ, με βάση της προτάσεις που κάναμε, ενδεικτικά, κάποιοι μικροεξοπλισμοί, έντυπα και γραφική ύλη, στις υπηρεσίες, λοιπόν, μπορούμε να βάλουμε την ενοικίαση εξοπλισμού οπτικοακουστικής κάλυψης, τη διεξαγωγή σεμιναρίων. Στα έξοδα μεταφοράς, επισκέψεις που θα κάνουν οι μαθητές σε ραδιοφωνικό ραθμό, όπως είπαμε, σε διάφορες βιομηχανίες, και έξοδα προβολής και διαφήμισης, τα οποία θα πρέπει να συμπεριλάβουμε. Αυτά ήθελα να σας πω. Καταλήγοντας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το νόησις μας έδωσε να καταλάβουμε πως το ΜΝΕΑΡΧΗ στα ΕΠΑΛ δεν είναι απλώς ένα πρόγραμμα, είναι μια φιλοσοφία, την οποία καλούμαστε να υπηρετήσουμε και είμαστε εδώ μόνο για να σας υποστηρίξουμε και να σας βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή. Ευχαριστώ πολύ. |