: Όσο για την κατεπίγουσα πρόσκληση, όσον αφορά το θέμα αποδοχής συμμετοχής του Δήμου Καβάλλα στην πρόσκληση 12 του προγράμματος Φιλόδημος 2 του Υπουργείου Συντερικών που αφορά την προμήθεια μικρού φορτηγού οχήματος τύπου Vant, εγκρίθηκε ομόφωνα. Έχουμε ένα έκτακτο θέμα, θα σας το διαβάσω και θα σας τεκμηριώσουμε το λόγο το οποίο ζητούμε ως έκτακτο να μπει, περί έγκριση των εγγράφων της ύβασης και καθορισμού των όρων... Συγγνώμη, εγώ νομίζατε ομόφωνα. Ήταν ομόφωνος, αλλά δεν μπήκα. Ήτανε προφανώς ομόφωνα σύμφωνα με τους παρόντες. Με τους παρόντες, ναι. Εντάξει. Α, εντάξει, εντάξει τότε. Λοιπόν, επαναλαμβάνω λοιπόν το έκτακτο, περί έγκριση των εγγράφων της ύβασης και καθορισμού των όρων του ανοιχτού ηλικτρονικού διαγωνισμού ανω των ορίων για τη συλλογή μεταφορά επεξεργασίας, αξιοποίησης και διάθεση ογκωδών αποβλήτων, πράσινων αποβλήτων, αποβλήτων εσκαφών, κατασκευών και κατεδαφήσεων και λοιπόν αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Καβάλας ετών 2022-2023. Λοιπόν, είστε σύμφωνοι για το έκτακτο? Εμείς, ναι. Είναι εύκολο λίγο να μας πει κάτι ο εισηγητής, κάποιος... Ναι, βεβαίως. Ο κύριος κητής θα το συγκηθεί. Καλησπέρα, με ακούτε. Ναι, σας ακούμε. Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Λοιπόν, αληθώς. Πρόκειται για την ανάθεση της υπηρεσίας που αφορά τη συλλογή μεταφορά επεξεργασίας, αξιοποίησης και διάθεση βασικά τριών κατηγοριών αποβλήτων, αστικών, παράγει ο Δήμος Καβάλας. Είναι τα ογκώδη, είναι τα πράσινα, είναι τα αποβλήτα εξκαφών κατασκευών και κατεταφύσεων και λοιπά, αστικά, στριαπόβλητα που κατά κανόνα βρίσκονται μαζί με τα ογκώδια αναμιγμένα. Η παροχή της υπηρεσίας αφορά τα έτη 2022 και 2023. Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 20.179,67 ευρώ με το ΦΠΑ, εκ των οποίων υπάρχουν δύο ομάδες, οι οποίες θα προχωρήσουν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και οι λοιπές ομάδες θα προχωρήσουν με ηλεκτρονικό διαγωνισμό σύμφωνα με τις διατάξεις του 4412. Ενωλίγης αυτή είναι η περιγραφή της υπηρεσίας. Δεν ξέρω αν θέλετε κάποιες ερωτήσεις. Πολύ ευχαρίστως. Θα σας διευκρινήσουμε. Έρχομαι για ερωτήσεις. Επειδή άκουσα ότι στη μία ομάδα είναι για απευθείας αναθέσεις, άρα για τι ποσού και για πόσες απευθείας αναθέσεις. Και δεν ξέρω και τι συγκλειορματικά θέλω να ρωτήσω. Είναι δύο τμήματα. Το ένα είναι προϋπολογισμού 15.456,60 ευρώ, το οποίο αφορά μη επικίνδυνα στερά απόβλητα στη δημοτική ενότητα Καβάλας. Είναι κάποιες ιστορικές αποθέσεις. Και η άλλη ομάδα είναι προϋπολογισμού 17.526,16, με το ΦΠΑ, και αφορά ιστορικές αποθέσεις στη δημοτική ενότητα Φιλίππον. Να πω λίγο κάτι για να σας βοηθήσω. Και τα δύο τα ποσά δεν ξεπερνάνε το 20% και τις 80.000 ευρώ, το οποίο ποσορίζει το AK4412 και μας δίνει το δουλειό μας να κάνουμε ανάθεση. Θα βγει πρόσκληση προς τους οικονομικούς φορείς. Μάλλον έχουμε κινήσει παράλληλα, δηλαδή το πρωτογενές έτοιμα αφορά και τον διαγωνισμό και την απευθείας ανάθεση. Και από εδώ και πέρα θα βγάλουμε μια πρόσκληση που αφορά το κομμάτι της απευθείας ανάθεσης προς όλους τους οικονομικούς φορείς και θα τρέχουμε παράλληλα και τον διαγωνισμό, ώστε όσο καιρό κάνουμε να έχουμε τα αποτέλεσμα, ώστε να υπάρχει ροή και να μπορούμε να παίρνουμε από εκεί που έχουν αναχωριστεί υλικά ώστε να μπορέσουμε να μην δημιουργήσουμε πρόβλημα ούτε στην υπηρεσία αλλά ούτε στους κοινόχροντους χώρους. Είναι διαγωνισμός άνω των ορίων. Να ρωτήσω λίγο κάτω την ευχορμή που είναι εδώ και η κυρία Χινίσογλου. Θα κάνει λίγο με το διαδικαστικό. Στην εισήγηση, αφού παρατήθεται αναλυτικά ο προϋπολογισμός σαν ομάδες, στο τέλος, τώρα προσπαθώ να το βρώσω, μιλάμε και στο ενδιάμεσο, αναφέρεται στο συνολικό ποσό του διαγωνισμού, στο συνολικό μάλλον προϋπολογισμό, μνημονεύοντας τη διαενέργεια του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με την διαδικασία του ηλεκτρονικού διαγωνισμού και απευθύνεται σε όλο το ποσό, στο 320.000 στάδες. Ο διαγωνισμός, επειδή το κάνουμε έτσι, δηλαδή, και έχει ξανασυνδύει, είναι ενιαίο, δηλαδή ουσιαστικά είναι ένας διαγωνισμός, απλώς το κομμάτι, ένα κομμάτι που πρέπει να είναι κάτω από 20% και κάτω από 80.000. Ναι, αυτό ισχύει από παλιά. Με τη διαφορετική διαδικασία. Ουσιαστικά όμως ο διαγωνισμός είναι ένας. Το μετράμε όλο μαζί. Και αν κάνουμε και κάτι καινούργιο, πάλι όλο μαζί θα το μετρήσουμε. Δηλαδή, δεν το ξεχωρίζουμε. Δεν είναι μια απευθείας ανάδυση που θα κάνουμε πρώτα και μετά θα κάνουμε έναν διαγωνισμό. Είναι όλο μαζί, γι' αυτό το βάσουμε όλο μαζί. Απλά στη σημερινή απόφαση, κυρία Χινίσογου, θα μνημονευτεί, υποθέτω, ένα τμήμα το οποίο είναι το συγκεκριμένο α και β, τέλος πάντων προϋπολογισμού τόσο, ότι θα ακολουθεί η διαδικασία. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να πω. Γιατί, τι θέλω να πω. Αν δεν ήσασταν εδώ για διακρινήσεις, κάποιος ο οποίος θα έπαιρνε την εισήκηση και θα τη διάβαζε, όπως εμείς την διαβάσαμε πριν ξεκινεί η συνεδρίαση, ξέραμε και καταλάβαμε από το ισχυγητικό ότι είναι ένας διαγωνισμός, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις 44-12 και πάνω των ορίων που είναι, ότι θα γίνει ένας διεθνικός ηλεκτρονικός διαγωνισμός. Αυτή η στιγμή, με τη διεθκρίνησή σας του κυρίου κητή και τη δική σας, μας αναφέρετε ότι ένα κομμάτι θα γίνει όσο με ευθείας ανάθεση, βάσει του νόμου τάδε, άρθρο τάδε, με τα ποσοστά και με το 80% στις 80.000, στις λιγότερες από 80.000. Αυτό θα θέλαμε να αναφερθεί στη σημερινή απόφαση της Συγκροτήρησης Επιτροπής. Ένα πρόβλημα θα το συμπληρώσω, σταλαβάνοντας υπόψη, ότι το σύνολο του προϋπολογισμού είναι οι 320.000 και για τις ομάδες, αν δεν κάνω λάθος, δελτά και έψιλο, θα πάει με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Και αυτό ξέρετε γιατί το λέω, γιατί το 2023 από σήμερα θα είναι ένα έτος, το οποίο θα είναι αυτός ο κωτικός δεσμεθμένος και δεν θα μπορεί κανένας να κάνει κάτι παραπάνω, έστω και 1.000 ευρώ πλιν ενός διαγωνισμού. Έτσι δεν είναι. Αυτό δεσμεύει εδώ την υπηρεσία και την διοίκηση, ότι δεν θα μπορεί να κάνουν κάτι άλλο, εκτός αν είναι άλλον των ορίων ή αν δεν έχουν ξεπεράσει τα όρια της απευθείας ανάθεσης, έτσι όπως τα ορίζει το συγκεκριμένο άρθρο που δίνει αυτό το δικαίωμα. Αν μου επιτρέπετε όμως σε αυτή την επισήμαση κυρία Σεδρακονάκη άρα να κάνουμε, θα σας στείλουμε μια ορθή επανάληξη της εισηγήσης. Θα κάνω μια ορθή επανάληξη που θα... Πρόεδρε να κάνω κι εγώ μια λογική. Κι εγώ πάλι δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να αποκοπεί ή να μην αποκοπεί αυτό το κομμάτι ας πούμε δυο ομάδες αυτές από τον διοίκησμο. Δεν μπορούσε ας πούμε να γίνει ένα ξεχωριστό κομμάτι και να είναι ευθείας ανάθεσης. Και γιατί έπρεπε να εσωματωθεί σε ένα συνολικό διαγωνισμό και πώς το ξέρει αυτός που θα πάρει το συνολικό διαγωνισμό ότι εδώ αυτό είναι ένα επιθέαση ανάθεση που το άλλο δεν είναι. Πρώτον... Δεν και καλά θα έπρεπε να είναι μέσα δηλαδή. Το αρχείο που είδα μαζί με την εισηγήση γίνεται αναφορά ακριβώς ανατμήμα πόσα διενεργηθεί. Το έχουμε ξεκαθαρισμένο στη μελέτη. Αυτός που θα πάρει για να υποβάλει προσφορά θα διαβάσει τη μελέτη. Μέσα στη μελέτη αναγράφονται ξεκάθαρα πόσα γίνει κάθε διαδικασία και τους λόγους γιατί επιλέγουμε να γίνει έτσι. Αν δεν τύχει το θέμα. Εγώ όμως, εφόσον μου ζητήθηκε, θα το αναλύσω και λαμβάνοντας υπόψη, δηλαδή στο τελευταίο κομμάτι, ότι οι ομάδες Δ και Λ του 22 και μόνο θα πάνε με τη διαδικασία της απευθείας ανάδρασης που ορίζει το συγκεκριμένο άρθρο. Υπάρχουν κάποιες άλλες ερωτήσεις. Θα πω και κάτι ακόμα για να το κλείσουμε. Δεν θα μπορούσε να πάει ξεχωριστά απευθείας ανάδραση. Υπάρχει ειδικό άρθρο για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Δηλαδή δεν είναι απευθεία σαν ανάθεση όπως κάνουμε τις συνηθισμένες μέχρι 37-200. Είναι διαφορετική η διαδικασία, γι' αυτό εγκρίνονται και όλα μαζί, δηλαδή εγκρίνεις ένα τεύχος, που στο τεύχος μέσα περιγράφονται και οι δύο διαδικασίες. Γι' αυτό το βλέπουμε και συνολικά και εγκρίνουμε τον προϋπολογισμό των 320.000. Για να δεσμεύει και τη δίκη και την υπηρεσία ότι δεν πρόκειται να γίνει κάτι άλλο και ότι είναι ενιαίο. Συγγνώμη Πρόεδρε, μπορώ να κάνω μια συμπληρωματική ερώτηση. Βέβαια καλά θα ήταν να είναι εδώ ο κ. Σταυρίδης, αλλά ίσως ο κ. Σκητής σαν ειδικός σύμβουλος μπορεί να απαντήσει. Είμαι ο κ. Σταυρίδης εδώ και σας ακούει. Ήθελα να ρωτήσω για το πώς η υπηρεσία καθαριότητας, γιατί μάλλον απ' ό,τι καταλαβαίνω η αντιδημαρχία της ποιότητας ζωής θα επομισθεί όλο το βάρος διαχείρισης αυτής της παροχής υπηρεσίας, είτε ενός τμήματος που είναι απευθείας ανάθεσης είτε μέσω διαγωνισμού. Αλλά ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι αυτό το ποσό και το υπερδιπλάσιο να είναι δεν αρκεί ούτε για ζήτο. Με αυτήν την όλη κατάσταση που βλέπουμε έξω στους κοινόχρους χώρους και στους δρόμους και στα πεζοδρόπια, με ευθύνη βέβαια και των πολιτών για να μην αποποιούμε τις ευθύνες μας. Θα υπάρχει μια διαδικασία κ. Σταυρίδη που θα ακολουθηθεί, γιατί καταλαβαίνετε ότι με την απευθείας ανάθεση θα καλύψετε, αν καταφέρετε να καλύψετε, την αποκομιδή όλων όσων υπάρχουν τώρα έξω στους κοινόχρους χώρους και στα πεζοδρόπια. Αλλά η επόμενη ενεργοποίηση της μελέτησης της διαδικασίας παροχής υπηρεσίας, θα γίνεται συνεργασία με την υπηρεσία και με κάποια παράβολα, με κάποιο πρόστιμο. Πώς σκοπεύεται, γιατί αν πουν όλοι όσοι κάνουν ανακενήσεις, ή όλοι όσοι κουρεύουν και κλαδεύουν τους κήπους τους στα εναποθέτωσης στους δημόσια χώρους, αυτό το ποσό δεν θα αρκετήσει ούτε για το καλοκαίρι του 2022. Και ό, το σκεφτικό ποιά είναι η πολιτική δηλαδή της διοίκησης για να αξιοποιήσει στο μέγιστο την παροχή αυτή υπηρεσίας, από τη στιγμή που θα καταπανηθούν και τόσα χρήματα. Ωραία. Καλησπέρα και από εμένα Χριστός Ανέστη. Πρώτα να διαφυγίσουμε, να μπούμε λίγο στην ουσία. Οι δύο απευθείας είναι για το χώρο στο οποίο δεν υπάρχει στη Δημοκρατική Ενόητα Φιλίπου. Είναι συγκεκριμένος χώρος που είχε γίνει καταγγελία και πρέπει να καθαριστεί. Όπως και πρέπει, φτάσαμε, δηλαδή, θα προχωρήσουμε να καθαρίσουμε από κάθε αντικείμενο το κοτσάμα. Στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι το πράσινο, το οποίο δεν δουλεύουν τα μηχανήματα μας. Τελειώνουμε από τα μπάζα και από τα ογγόδια. Οι τα ογγόδια έχουν τελειώσει δέκα χρόνια, έχουν μείνει τα μπάζα. Οι δύο συγκεκριμένες απευθείες είναι αυτές για να τελειώσουν και άμεσα γιατί υπάρχουν καταγγελίες. Στο άλλο το κομμάτι, με τον Κώσταντο Κητή που πεθύσαμε και κάναμε την ελέτη, δείγματολυπικά που πήραμε κάθε χρόνο τις ποσότητες, πιστεύουμε πως επαρκούνε μέχρι στιγμής με αυτά τα δεδομένα, γιατί δεν ξέρουμε αν χειροτερέψει η κατάσταση, μέχρι και το 2023. Η διαχείριση σίγουρα τώρα πώς θα γίνει. Θα γίνει μόνο από την υπηρεσία, σε συνεργασία φυσικά με τους μειοδότες που θα πάρουν το διαγωνισμό, και αυστηρός μόνο από την υπηρεσία. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να πάρουμε κάτι περισσότερο από αυτά που αναλογούν την υπηρεσία. Και νομίζω είναι αρκετό και το ποσό και οι ποσότητες που έχουμε βάλει μέσα. Δεν νομίζω σε κάλυψα, Ευαγγελία, για κάτι άλλο. Ο μοναδικός μου φόβος είναι ο εξής. Γνωρίζουμε ότι στις ενόμιμες εκδοθήσεις οικοδομητίας άδειας υπάρχει η υποχρεότητα των ιδιοκτητών, τα ξέρει και ο κ. Γιακοπίδης καλύτερα, να έχουν συμβάσεις με μονάδες, σε περισυλλογή, σε ΑΕΚ και τα λοιπά, έτσι ώστε στις αναγέρσεις, στις αναγενήσεις να αποτεθούνται εκεί πέρα. Πρώτον δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να γίνει αυτός ο έλεγχος. Και δεύτερον φοβάμαι μην δημιουργηθεί μια κατάσταση και να περάσει στον κόσμο ότι ο δήμος είναι εδώ με μια σύμβαση πλέον και μαζεύει ό,τι μπάζα και ό,τι κλαδιά και ό,τι απόβολη τα έχετε αποκατεδαφίσει από κατασκευές. Δεν νομίζω να μπορούμε να το κάνουμε αυτό, γιατί θα υπάρχει έλεγχος. Θα υπάρχει παντού, ακόμη και σε μεγάλες επιχειρήσεις που κάνουν αναγκενήσεις, θα φωνάζουν εμάς. Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Ωραία. Αυτό που μπορεί να εφαρμοστεί είναι σε άδειες μικράς κλίμακας, στις οποίες προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να το ελέγξουμε μέσω πολυεδομίας που είναι υποχρεωμένη να μας θέλει πού γίνεται, πού έχει δώσει άδειες μικρές κλίμακας. Σε αυτούς θα είμαστε πολύ αυστηροί. Θα βοηθήσουμε τους συλλόγους, οι οποίοι τις μικροϋποσότητες θα τις μεταφέρουν σε κάποιο χώρο και από κει στις μονάδες, θα προχωράνε να κάνουν ακενήσεις και η άδειά τους προβλέπει πως πρέπει να τα πάνε μόνοι τους σε μονάδες ανακύκλωσης. Εκεί θα είμαστε αυστηροί γιατί όλο το σχέδιο είναι να καθαρίσει πόλη από τα μπάζα. Εκεί είναι αυτό που μας ενοχλεί ιδιαίτερα. Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να πάρουμε μπάζα, δεν μπορούμε να τη διαχειριστούμε, δεν τα δέχεται κανείς. Ωραία. Εμείς, κύριε Πρόεδρε, είμαστε θετικοί. Ευχαριστούμε, κύριε Δρακουνάκη. Και κύριε Λαζαρίδη. Κύριος Λαζαρίδης μας ακούει. Ναι, πρόεδρε, το μικρόφωπο προσπαθούσε να λογωθούσε. Ναι, συμφωνώ από είδα. Ευχαριστώ πολύ. Ο κύριος Κελαϊδάκης. Τικός, κύριε Πρόεδρε. Εγκρίνεται, λοιπόν, το έκταπτο ομόφωνο. Σας ευχαριστούμε πολύ. Να περάσουμε τώρα στα τακτικά μας θέματα. Πρώτο θέμα, έγκριση της παρίθυμου 37 του 2022 απόφαση του Δυτικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη προσχολική αγωγή Καβάλλας στο Δήμο Καβάλλας με θέμα έγκριση της αναμόρφησης προϋπολεγσμού οικονομικού έδρος του 2022. Υπάρχουν ερωτήσεις? Από μας όχι, κύριε Πρόεδρε. Ωραία. Από ότι καταλαβαίνουμε δεν υπάρχουν ερωτήσεις, οπότε πάμε προς ψήφιση. Συμφωνούμε με. Σε ευχαριστώ. Ομίως. Ομίως θετικός. Ομόφωνα το πρώτο θέμα από μένα. Έγκριση της παρίθυμου 38 του 2022 απόφαση του Δυτικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη προσχολική αγωγή Καβάλλας το Δήμο Καβάλλας που αφορά την έγκριση μηνιας έκθεσης εκτέλεση του υπολογισμού του νομικού προσώπου οικονομικού έδρος του 2022. Είμαστε σύμφωνοι και με τη μηνία. Παρούσες εμείς Πρόεδρε. Κύριε Λαζαρίδη. Όχι εμείς, όπως πήρε και ο εκπρόσωπος του νομικού πρόσωπου. Όχι. Όχι. Αρνητική. Κύριε Κελαϊδάκη. Εντικός κύριε Πρόεδρε. Εγκρίνεται καταπληροψηφία. Να ευχαριστήσουμε και την κυρία Χαλκέα η οποία ήταν συνδεμένη και να την αποδεσμεύσουμε. Είμαστε στο τρίτο θέμα. Σύνταξ τριμμηνίας έκθεσης αποτελεσμάτων προϋπολογισμού πρώτου τριμμήνου 2022. Σε ό,τι αφορά λοιπόν την τριμμηνία του πρώτου τριμμήνου του 2022, έχουνε βεβαιωθεί το 14% των τακτικών εσόδων μας και έχει σπραχθεί το 11% αυτών. Όσον αφορά τα ΠΟΕ, έσοδα παραλυτών των οικονομικών ετών έχει βεβαιωθεί το 487% και έχει σπραχθεί το 434%. Στο σύνολο του προϋπολογισμού έχει βεβαιωθεί το 34% και έχει σπραχθεί το 24%. Τέλος, το σκέλος των δαπανών στο σύνολο του προϋπολογισμού των δαπανών έχει διεσμευτεί το 74% των δαπανών, τιμολογήθηκε το 11% και πληρώθηκε το 10%. Στη διάθεσή σας, αν θέλετε, για κάποιες ερωτήσεις. Να κάνω εγώ μια ερώτηση θέλω. Παρακαλώ, κυρία Σφύλου. Δεν θα πάρω τους κωδικούς έναν έναν γιατί έτσι και αλλιώς το θέμα θα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Απλά θέλω να μου πείτε αν μπορείτε να κάνετε μία σύγκριση σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο τρίμινο. Είναι στα ίδια ποσοστά έσοδα, έξοδα, επενδύσεις και τα λοιπά. Και αν πιστεύετε ότι αυτή είναι μία κανονική εικόνα α' τριμμένου για το δήμο. Δεν έχω μία ακριβής εικόνα, αλλά σίγουρα αυτό μπορώ να σηκώ με τα βιώτα της κυρία Σφύλου. Υπάρχει μία πολύ καλύτερη κατάσταση σε όταν αφορά τους προσώδους από την ακίνητη περιουσία. Όπου εδώ πραγματικά έγινε μία πολύ σημαντική δουλειά. Καταγράφηκαν όλα τα ακίνητα του Δήμου ψηφιακά και έγιναν χρηματικοί κατάλογοι και βεβαιώθηκαν. Επότε βλέπετε έχει βεβαιωθεί το 101%. Είχαμε υπολογίσεις 583 και έχουμε βεβαιώσεις τα 585.000. Επίσης είναι πολύ καλή και η εικόνα σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις από παρελθόν τα οικονομικά αίτη. Όπου και εδώ έχουν εβεβαιωθεί πολλά χρήματα από ανύσπρακτα δημοτικά τέλη, τέλη καθαριώντας δηλαδή και τα. Σε γενικές γραμμές είναι αρκετά ικανοποιητική. Σε σχέση με Πέρσι είναι τα ίδια ποσοστά. Είναι καλύτερα, είναι χειρότερα με την Περσινή εχθρονιά. Κοιτάξτε δεν έχω ακριβή εικόνα όπως σας είπα αυτή τη στιγμή, αλλά αυτά τα δύο στοιχεία που σας παρέθεσα είναι σίγουρα καλύτερη εικόνα. Συνολικά δεν μπορώ να το δώ. Αναστασία πρόεδρο, αν έχω την άδεια, έχω σταμπάρει τρεις κωδικούς, Αναστασία, που σε σύγκριση με το 21 δεν έχει και καμιά βελτίωση. Ας πούμε, ο κωδικός 13, επιχωρηγίες για επιδητικές δαπάνες. Το πρώτο τρίμμα του 21 είχαμε 1,14% εισπλάξη, το 22 1%, χειροτέρευση δηλαδή. Κωδικός 7, επιβινδύσεις στα έξοδα. Το πρώτο τρίμμα του 21 είχαμε πληρώσει 0,49%, φέτος 0%. Το κωδικός 74, μελέτες πάλι έξοδα. Είχαμε πληρώσει το πρώτο τρίμμα του 21 σχεδόν 0%, το πρώτο τρίμμα του 22 πάλι 0%. Δηλαδή, αυτοί τους τρεις κωδικούς διάλκαν, για να το υποθετηθώ και τελικά να ψηφίσω και όχι. Αναφέρεστε στους κωδικούς εξόδων κυρίως, γιατί εγώ αναφέρω και προβλήμα στους εξόδους. Ναι, στους εξόδους, αλλά και ένας κωδικός 13, επιχωρηγίες για επιδητικές δαπάνες, ήταν έξοδα. Αφορά επιχωρηγίσεις, οπότε δεν ήξερα να πω το που αναφέρα. Αυτά, σε σύγκριση με το 21, που μου ρώτησε η κυρία του Σοφίου, αυτά είχα ξεχωρίσει, έτσι για διευκόλυση ας πούμε. Απλά ξεηγόντουσα να σας επισημαίνω ότι αυτό όχι με το πότε έχετε σάτα, δεν εξάρτητα από το δήμο αυτό, όσον αφορά τις δαπάνες, εντάξει, ακούσατε τα όσα είπατε, οπότε είστε αρνητικός. Οπότε να επιστρέψω στη κυρία Ιωσήφιδη και στη κυρία Δρακονάκια, αν έχουν να προσθέσουν κάτι άλλο, να ψηφίσω. Εμείς επειδή θα το αποθετηθούμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, θα δηλώσουμε την παρουσία μας, αν και υπάρχει, κατά την άποψη, μία απογοητευτική εικόνα από αυτά που διαβάζουμε. Και μου κάνει εντύπωση πάντως ότι στην ερώτηση που έκανα, απάντησε ο Σωτήριος Λαζαρίδης και δεν απάντησες εσύ πρώτα. Δε βάζει περιπτώσεις, θα το αποθετηθούμε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Νομίζω ότι απάντησα και σας έδωσα και νούμερα. Τώρα, σχετικά με το σχέδιο των απανών, δεν έχω να πω σας κάτι άλλο. Είστε αρνητικοί, δεν σας άκουσα. Παρούσες, παρούσες. Κύριε Κελαϊδάκη. Ομοίως, κύριε Πρόεδρε, θα είμαι παρόν εδώ γιατί θα το αποθετηθούμε για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ωραία, γρήνει κατά πλειοψηφία το τρίτο θέμα. Τέταρτο θέμα, έγκριση πρακτικού δύο για το έργο αναπλάσσης περιοχών Δημοτικής Ενότητας Θηλύπων. Θα το εισηγηθεί ο κ. Σιακοβίδης. Καλησπέρα και από μένα. Έχουμε ένα παρόμοιο με προκερού θέμα έγκρισης, πρότασης, εισήγησης για την αποδοχή ή όχι σε προηγούμενο έργο και σήμερα για το πρακτικό δύο του έργου αναπλάσσης περιοχών στη Δημοτική Ενότητα Θηλύπων σε προηγούμενη φάση, σε προηγούμενη τέτοια λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής. Έχουμε την έγκριση ενός παρόμοιου έργου παρόμοιος αναφορά το πρόβλημα της αιτιολόγησης που αφορούσε το έργο των ραμπών και βεσέ σε δημοτικά κτίρια του Δήμου Καβάλλας. Είμαστε και για τα δύο αυτά έργα. Το θυμίζω γιατί η επιχειρηματολογία μου θα είναι πολύ συγγενής με την προηγούμενη και αφορά τον χρόνο που υποβλήθηκαν αυτές οι προσφορές και θα αναφέρω ότι οι αναπλάσεις δημοπρατήθηκαν 24-19 του 21 και τα βεσέ και οι ράμπες αμέα που ήταν σε προηγούμενη συνεδρία της Οικονομικής Επιτροπής. Πάλι παρόμοιο θέμα για την έγκριση ή όχι της προσφοράς του πλέον μεγάλης έκτοσης αναδόχου, συγγνώμη για την έκφραση της τραβλής. Υπάρχει δηλαδή 7 Δεκάτου του 21. Έχουμε δηλαδή την περίοδο του φθινωπόρου, αρχές του φθινωπόρου πέρσι, προσφορές των οποίων οι αιτιολογήσεις όσον αφορά τις υψηλότερες προσφορές έχουν μια παρόμοια ελληματική προσέγγιση όσον αφορά την επαρκή αιτιολόγηση. Φοβάμαι ότι αυτό οφείλεται στην έλλειψη εμπειρίας. Η εφαρμογή του νόμου ήταν πρόσφατη και δεν υπήρχε η επαρκής εμπειρία για να ανταπεξέλθουν οι οικονομικοί φορείς σε μια σωστή και πλήρη και επαρκή αιτιολόγηση της προσφοράς τους. Αποτέλεσμα αυτόν είναι ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις η Επιτροπή Δημοπράτησης του έργου δεν ενέκρινε και δεν αποδέχτηκε επαρκής τις αιτιολογήσεις και τις απέριψε. Και πρότεινε πέραν του υψηλότερου ποσοστού έκπτωσης που έδωσε ο ανάδοχος στη μία και στην άλλη περίπτωση να επιλέξει τον δεύτερο. Αυτόν που ήταν μέσα στα πλαίσια του 10%. Προκειμένως δεν ήταν απαραίτητο να αιτιολογήσει την προσφορά του. Η πρότασή μας και στην προκειμένη περίπτωση για τους εξής λόγους. Ότι ουσία υπάρχει μίωση εκτός και αυτό είναι το πνεύμα του νομοθέτη και ήδη υλοποιείται. Το είδος της κατασκευής που αφορά το συγκεκριμένο έργο είναι μέσα στα πλαίσια έργων τα οποία έχει υλοποιήσει ο ανάδοχος και έγιναν από την υπηρεσία αποδεκτά. Προκειμένως δεν πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει ιδιαιτερότητες και θα πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα. Όπως τόνισα είναι η πρώτη φάση εφαρμογής του νόμου και έχουμε ίσως ελληματικές αιτιολογήσεις. Το τέταρτο μας επιχείρημα είναι ότι θα θέλαμε το μέγιστο δυνατό όφελος για το δήμο και εδώ προκύπτει από την επόμενη προσφορά της τάξης των 80 έως 90 χιλιάδων όφελος για το δήμο. Και το τελευταίο που θα ήθελα να τονίσω και καλά είναι έτσι να το έχουμε στο μυαλό μας για το μέλλον είναι ότι όλες αυτές οι αιτιολογήσεις πολύ σύντομα θα αποκτήσουν μία μορφή τυποποίησης και δεν θα μπορούμε να χωρίσουμε τη μία από την άλλη εύκολα και να μπούμε σε προβληματισμούς ικανοποιητικότερες ή λιγότερο ικανοποιητικής αιτιολόγησης των προσφορών που δίνονται. Θα ήθελα να τα δούμε αυτά έτσι με πλατιά προσέγγιση και αντίληψη και να μην μπούμε σε ιδιαιτερότητες τις οποίες δεν προσφέρουν και δεν εκφράζουν αν θέλετε το συμφέρον του δήμου μακροσκοπικά. Στα πλαίσια αυτά λοιπόν προτείνουμε σαν ανάδοχο του έργου την κοινοπραξία πρασίνης τσάντας που έχει δώσει την υψηλότερη προσφορά εν προκειμένου. Την μεγαλύτερη έκτοση, συγγνώμη, την μέγιστη έκτοση. Διαφωνείτε με την εισήγηση της Επιτροπής. Διαφωνώ για όλους τους λόγους που σας παρουσιάσα πριν. Η πρόταση της, όπως επιχειρηματολόγησα και την προηγούμενη φορά, η πρόταση της Επιτροπής Διαγωνισμού περιορίζεται στην τυπική διερεύνηση των προϋποθέσεων και δεν τις βρίσκει επαρκής ή όχι. Ο ανάδοχος έβαλε και ένα στοιχείο αν θέλετε μπροστά πριν την αιτιολόγηση με ποιες εκτώσεις λειτουργούσαν οι αναθέσεις των έργων πριν την εφαρμογή αυτού του άρθρου του νόμου. Και είχαμε τις τάξεις των 50 έως 55% εκτώσης. Αυτή τη στιγμή είμαστε αρκετά κάτω από αυτό και πιστεύω γι' αυτό τόνισα ότι ουσία υπάρχει μίωση των εκτώσεων δηλαδή ο στόχος του νομοθέτη να χαμηλώσουν οι εκτώσεις επιτυχάνεται εν προκειμένου. Επιτυχάνεται όμως και το συμφέρον του δήμου με την πρότασή μας να ωφεληθεί αυτά τα 80 και 100 χιλιάδες ευρώ που θα προκύψουν από την ανάθεση στον χωρίς να το θεωρώ αποκλειστικό κριτήριο για να μην θεωρηθεί ότι καταστρατηγείται και η πρόθεση του νομοθέτη. Εν προκειμένου το προτείνομαι γιατί πιστεύουμε ότι ανήκει στην ομάδα των προσφορών της πρώτης περιόδου που επιχειρηματολόγησα και σε προηγούμενη ευκαιρία ότι υπήρχε μία σάφια όσα αναφορά τις προϋποθέσεις αιτιολόγησης. Και φοβάμαι ότι τότε ούτε εντός ούτε εκτός του χώρου κρίσης των αιτιολογήσεων είχαν σαφή εικόνα για αυτήν την καινούργια ρύθμιση του νομοθέτη για τις δημοπρασίες. Εν κατακλείδι το κρίνουμε ότι επανέρχομαι πάλι το συμφέρον του Δήμου προσεγγίζει την λύση, την ανάθεση στην πρώτη εταιρεία με τη μέγιστη δυνατή έκτοση που είναι το 46% και όχι στη δεύτερη που είναι το 33%. Ευχαριστώ. Αντιδήμαρχε θα μου επιτρέψω να κάνω κι εγώ μια ερώτηση. Έχω διαβάσει την αιτιολόγηση της οικονομικής προσφαράς. Τι θεωρώ αξιόλογοι. Μήπως θα μπορούσαμε να έχουμε μια πιο εμπερσατωμένη την ισύης και ενός τεχνικού συμβούλου επ'αυτού. Να προτείνω το εξής. Να μη γίνει όμως τόσο σύνθετο. Αν κρίνουμε, να το θέσουμε αλλιώς, ότι εφόσον κρίνουμε ικανή την οικονομική επιτροπή να κρίνει μια περαιτέρω βελτίωση της αιτιολόγησης, να το δεχτώ. Αν πρόκειται να στραφούμε σε ειδικούς οι οποίοι θα μας συμβουλεύσουν για το αν είναι επαρκέστερη η αιτιολόγηση σε μια δεύτερη ευκαιρία από την οικονομική επιτροπή. Γιατί, ως γνωστόν, η Επιτροπή Δημοπράτησης του έργου αρνείται να μπει σε αυτή τη λογική. Έχει αρνηθεί και σε προηγούμενες άλλες δύο περιπτώσεις. Μέχρι σε εκείνη, αλλά αν έχουμε τη σύμφωνη γνώμη της οικονομικής ότι μπορεί να κρίνει την επάρκεια μιας περαιτέρω βελτίωσης της αιτιολόγησης για να γίνει κατανοητή και αποδεχτή. Μέχρι σε εκεί. Κυρία Δρακωνάκη, θα ήθελα να πάρω το λόγο. Έχετε κάποιες ερωτήσεις. Θα ήθελα να πάρω το λόγο. Νομίζω ότι πιο πολύ έχει να κάνει με το υποθέτησο, όχι με ερώτηση. Θα ήθελα να ξαναπω για ακόμα μια φορά την άποψη και την προσωπική μου αλλά και της παράταξής μας ότι δεν συμφωνούμε με την άρνηση της υπηρεσίας να μην εφαρμόζει τον νόμο έτσι όπως διατυπώνεται και έχει αντίκτυπο και στην πρότυπη διακήρυξη. Αλλά για να μην γίνω κουραστική και γραφική. Αντιδίμαρχα αναφερθήκατε σε δύο έργα αλλά μάλλον ξεχάσατε και ένα τρίτο το οποίο το ψηφίσαμε και το περάσατε κατά πλειοψηφία διότι έχετε τη δυνατότητα στην οικονομική επιτροπή και εκεί θεωρώ ότι στηριζόσαστε στην πλειοψηφία της παράταξής σας ένα έργο το οποίο πέρασε αντίστροφα. Δηλαδή δεχτήκαμε την εισήγηση της επιτροπής διαγωνισμού και αφήσαμε τον πρώτο μειοδότη ο οποίος σημειωτέων να υπενθυμίσω και στους συναδέρφους ότι είναι η μοναδική περίπτωση που ο οποίος δεν παίρνει το έργο και δεν εμπίπτει εγγυητική υπέρ του Δήμου και κηρύξετα να κηρύξετα να το έχω έναν δεύτερο στην σειρά. Εκεί δηλαδή αντιμετωπίστηκε διαφορετικά το όφελος το οικονομικό του Δήμου από τη μικρή έκδοση. Επίσης εκείνο το οποίο θέλω να τεωνήσω και να σημειώσω είναι το μεγάλο χρονικό διάστημα για να εγκρίνονται πρακτικά στους διαγωνισμούς του Δήμου Καβάλα. Το θεωρώ ανεπίτρεπτο έξι μήνες να κάνει για να έρθει ένα πρακτικό, για να εγκρυθεί ένα έργο, ένα πρακτικό ή ένα τεχνικό έργο στο Δήμο Καβάλα. Τα υλικά παίρνουν τρομερές ανατιμήσεις και απορώ όλη αυτή τη χασούρα εντός εισαγωγικών ποιος θα την πληρώσει. Και δεν σας κρύβω ότι με προβληματίζει ότι το διάστημα από το φθινόπωρο μέχρι σήμερα είναι έξι μήνες και πάνω. Δηλαδή θεωρώ δεδομένο ότι έχει φροντίσει τουλάχιστον τεχνική υπηρεσία να κάνει μία αλληλογραφία με τους υποψήφιους αναδόχους για παράταση των οικονομικών τους προσφορών. Και το σημαντικότερο και το τελευταίο είναι ότι μιλάμε για ένα πρακτικό το οποίο δεν έχει καμία σχέση με όλα τα υπόλοιπα τα οποία μνημονεύσονται, διότι είναι ένα πρακτικό που ο ένας από τους τρεις υπαλλήλους τεχνικής υπηρεσίας διαφοροποιείται από τους συναδέρφους του. Δηλαδή έχουμε ένα πρακτικό το οποίο ήρθε στην Οικονομική Επιτροπή κατά πλειοψηφία. Συνεχίζω λοιπόν και λέω το εξής, ότι όσο δε ζητάτε γραπτός κάποιες νομικές υποστηρίξεις ή συμβουλές ή έναν μπούσουλα, μέχρις ότου όντως το Υπουργείο και ο νομοθέτης διορθώσουν τα κακώς κείμενα του νόμου του, γιατί όντως υπάρχουν ασάθειες, θα εξακολουθούμε να έχουμε τα ίδια προβλήματα. Το βάρος να πέφτει στην Οικονομική Επιτροπή, η οποία δεν έχει την τεχνογνωσία για να αναλύει τις οικονομικές προσφορές. Η υπηρεσία να εξακολουθεί να αρνείται την εφαρμογή δεύτερων διευκρινήσεων προς τον υπρότον που δεν πληρεί τις προϋποθέσεις λόγω του ποσοστού και ξανά στην ουσία κατά το δοκού θα παίρνουν αποφάσεις. Με όλα αυτά, συνδυαστικά, ειδικά με το ότι έχουμε ένα καταπληροψηφία πρακτικό από την υπηρεσία. Δεύτερον, ότι έχουμε μια μεγάλη έκτοση, η οποία είναι προσόφελος του δήμου, στα οικονομικά του. Τρίτον, στην ουσία ας θεωρήσουμε ότι ήταν όντως έξι-εφτά μήνες πριν και τότε ήταν λίγο αχαρτογράφητα για το πώς εφαρμοστεί ο νόμος. Είμαστε σύμφωνοι με την εισήγησή σας. Ευχαριστούμε. Άρα είστε σύμφωνοι για την εταιρεία Πρασίνης. Κύριε Λαζαρίδη. Να ρωτήσω λίγο κάτι. Να ρωτήσω λίγο κάτι και θέλω να πω. Καταρχήν εντάξει, εννοείται συμφωνώ με αυτά που είπε η Ευαγγελία και μου κάνει εντύπωση πραγματικά πως άλλη ήταν η έγγραφη εισήγηση και άλλα ακούμε ξαφνικά εδώ από τον κύριο Ιωκοβίδη. Για μένα και για την ομάδα υπήρχε μια εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση από τον πρώτο που εγώ δεν μένω στα ονόματα, έτσι, από αυτόν που έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση, σαφέστατα. Για μένα προσωπικά πληρή αιτιολόγηση στο εκατό της εκατό. Απλά όμως εγώ τώρα εδώ να ρωτιέμαι το εξής. Συγγνώμη, εμείς τώρα σήμερα τι ψηφίσουμε. Λέει έγκριση του πρακτικού ή όχι. Άρα εμείς διαφωνούμε με το πρακτικό έτσι όπως μας έρχεται. Συμφωνούμε αν θέλετε με τον μέλος που μειοψήφζε, τον Τζαγκαλί Δηλία, που θα παρακαλούσα κιόλας για να μην γίνομαι κουραστική έτσι όπως είναι το σκεπτικό του όπως το αναφέρει για την τεκμηριωμένη αιτιολόγηση αυτό που έδωσε την μεγαλύτερη έκπτωση. Και στο κάτω κάτω είναι και προσώφελος του δήμου. Απλά αναρωτιέμαι αν μπορούμε τώρα και αυτό για μένα προσωπικά θέλει λίγο ψάξιμο. Αν εσείς μπορείτε εκατό της εκατό να μας πείτε ότι ναι μπορούμε να πούμε. Δεν συμφωνούμε με το πρακτικό και επομένως παίρνουμε και την απόφαση για τον πρώτο. Είναι σύμφωνοι στο εκατό της εκατό και έτσι όπως το τεκμηρίωσε και η Ευαγγελία. Μπορούμε γιατί ή λέμε ή πάμε με το πρακτικό ή δεν πάμε με το πρακτικό και το καταψηφίζουμε κι άρα πρέπει να ξαναγυρίσει πίσω στην υπηρεσία. Η Επιτροπή συγγείται προς την Οικονομική Επιτροπή. Το οποίο εμείς δεν είμαστε σύμφωνοι. Εμείς προσωπικά και χαίρομαι για τον κ. Ιοκοκβίδη που διαφοροποιήθηκε με την έγγραφη συγήγηση. Άρα η απόφασή μας θα είναι πια τελικά να είναι εντάξει και νόμιμη και να μην υπάρχει πρόβλημα. Αυτό εννοώ. Ναι, κατάλαβατε ωραία τη στιγμή μας. Θα προτείνουμε να ακούσουμε τον κ. Λαζαρίδη και τον κ. Κελαϊδάκη και στο τέλος να δούμε αυτό. Ωραία. Τη πρώην φορά, Πρόεδρε, υπήρχε ένα διαφορετικό, να το έλεγα, ας πούμε, 4-5 γραμμών του κ. Ιοκοβίδη που έλεγε ότι αυτό ακριβώς ότι διαφωνεί με την εισήγηση της τεχνικής της Επιτροπής Διαγωνισμού και προτείνει το αντίθετο, τέλος πάντων. Κάτι τέτοιο τώρα δεν υπάρχει. Και έχει δίκιο η κ. Συφίδου. Εμείς τι ψηφίζουμε, ας πούμε. Ένα αυτό. Και δεύτερο, διαγενάται ένα θέμα με την Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία εν όλο κρίνει, ας πούμε, τον διαγωνισμό και από τεχνικής πλευράς, διότι εμείς εδώ κρίνουμε τον διαγωνισμό και την ανάθεση από οικονομικής πλευράς. Δεν έχουμε, ας πούμε, τις τεχνικές γνώσεις. Εντάξει, εγώ μπορεί να έχω πέντε γνώσεις. Η Ευαγγελία το ίδιο ή ο Κιωμανόης. Πάση περιπτώσει, δεν έχουμε, ούτε ξέρουμε, ας πούμε, όλες τα ψηλά γράμματα ή τα χοντρά γράμματα του νόμου, για τον οποίο μιλάμε για τις εκπτώσεις αυτές. Επομένως, θεωρώ ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού κινείται σε ένα ευρύ φάσμα αφισβητήσεων ή αποδοχών σχετικά με τη δικαιολόγηση του πρώτος έκτος αναδόχου. Δηλαδή, έχει ένα πολύ ευρύ πεδίο να κινηθεί και μέσα σε αυτό το πεδίο χωράν και οι αφισβητήσεις, έτσι. Κάτι το οποίο είδαμε, ας πούμε, από τον τρίτο μέλος της Επιτροπής που σε εξέφρεσε κιόλας. Εγώ δηλαδή, διαβάζοντας την εισήγηση, το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, δεν κατάλαβα. Αν όντως η αιτηλολόγηση είναι υπαρχής ή δεν είναι υπαρχής, πραγματικά δεν το κατάλαβα. Οι λόγοι που ανέφερε η Επιτροπή Διαγωνισμού, τα δύο που τα κραιαμένουν, δεν ήταν τρανταχτοί να το έλεγα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και σωστή, έτσι. Το να μπουν κάποια κωδικοποιημένα πράγματα, ας πούμε, πώς θα ξελογηθεί η αιτηλόγηση ενός αναδόχου, αυτό είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο θέμα και πρέπει να γίνει, ας πούμε, ένα πολύ αλγόρεθμο, ας πούμε, που μπορεί να προκύψει από τον νόμο. Δηλαδή, με ποια κριτήρια θα μπορεί κανείς να πει ότι αυτά είναι αποδεχτά, αυτές οι αιτηλόγεις είναι αποδεχτές ή δεν είναι αποδεχτές. Σε κάθε περίπτωση, εμείς θα συμπονίσουμε, φυσικά, με το κέρδος που προκύπτει από την ανάναθιση στον πρώτον ανάδοχο του έργου, έτσι. Αλλά, όπως είπε και ο κ. Σουφίδου, πρέπει αυτό να τεκμηνοθεί με άλλη εισηγήση, ενδεχομένως. Ευχαριστώ. Κύριε Κελαηδάκη, συμφωνώ με τους προλαλλησαντές. Είναι ένα πρόβλημα που εγώ είχα τοποθετηθεί και την πρώτη φορά που αναγκαστήκαμε να πάμε, είτε κόντρα την Επιτροπή του Διαγωνισμού, τότε που πάλι πρότεινε το ίδιο πράγμα. Και θα ήθελα να λέγω και ο κ. Αντιδήμαχος, αλλά και εμείς, αν μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, να βρούμε μια φόρμουλα για να προφυλαθούμε και υποτονομικό καθεστώς του νόμου που βάζει αυτήν την νέα διάταξη, ότι όταν υπάρχει μεγάλη διαφορά από το μέσο όρο και δεν διευκρινίζεται τόσο καλά, όπως είπαν και οι προηγούμενοι στο κομμάτι των τεχνικών προδιαγραφών, ένας πρότασης, ναι, είχαμε ένα βούσλα εμείς, όσον αφορά την Επιτροπή, αλλά είχε και άλλη φορά που διαφοροποιήθηκαμε από την Επιτροπή και θα θέλαμε λίγο να το χειρόσουμε. Πιστεύω ότι και στο τεχνικό κομμάτι, αν υπεύθυνοι, θεωρήσουμε και την Επιτροπή, αν δέχεται αυτή ή όχι. Αλλά και επειδή βλέπετε τώρα και ο κύριος Λαζαρίδης και η Βαγγελία γνωρίζουν πράγματα και έχουμε μια άποψη για το πώς προσυγγίζει κάθε φορά μια Επιτροπή, μια πρόταση. Ενώ μέχρι χθες μπορούσαμε και λέγαμε ότι το κύριο κριθύριό μας ήταν η οικονομικότερη προσφορά για τους συμφέροντους του Δήμου. Βέβαια αντιμετωπίζαμε προβλήματα στα οποία λέγαμε ότι ναι, με ένα αυγή στιγμή που πάμε με τη φθινότερη προσφορά, είχαμε κακοτεχνίες, είχαμε καθυστερήσεις, είχαμε παρατάσεις για να βελτιωθούν είτε με επιτιότητα του Δήμου όπως τώρα φαντάζομαι θα υπάρξει ο λόγος των ανατιμήσεων των υλικών, είτε για διάφορους άλλους λόγους να μπλέκουμε και να καθυστερεί ένα έργο που πόσο ανάγκη έχει ο Δήμος και οι πολίτες. Εγώ το είχα πει και την πρώτη φορά, ο ρόλος οικονομικής επιτροπής αρχίται και μένει για μένα κατά τη δική μας άποψη την οικονομικότερη προσφορά, γι' αυτό και θα συμφωνήσω τώρα, αλλά θα πρέπει να το δούμε και σε επόμενα θέματα όταν θα προκύπτει να συμφωνεί η διοίκηση με τη δεύτερη προσφορά γιατί ίσως η επιτροπή κρίνει ή δεχτεί, αποδεχτεί ο κύριος αντιδήματος και υπηρεσία ότι ο ανάδοχος δεν ήταν επαρκής στις εξηγήσεις που έδωσε, θα πρέπει σε εκείνο το στάδιο των εξηγήσεων να υπάρχει μια φόρμολα πιο αναλυτική που να μπορεί να τυμιουργεί καλύτερα για μένα τα επιχειρήματα του κάθε ενδιαφερόμενου γιατί έκανε τόσο μεγάλη προσφορά και πάντα να εξετάζουμε και να οχυρώνουμε την απόφασή μας το να πάμε πάντα προς τη μεγαλύτερη προσφορά. Συμφωνώ προς το παρόλο με τη διευκρίση ότι αν θα πρέπει τώρα να μη εγκριθεί το πρακτικό, γιατί όντως έτσι φαίνεται στην εξήγηση, σαν έγκριση του πρακτικού, από τη σημεία που εμείς θα πρέπει να διαφοροποιηθούμε, αλλά το πρακτικό ίσως θα πρέπει να βάλουμε και ένα κομμάτι εξήγησης που να λέει ότι δεχόμαστε τη μεγαλύτερη προσφορά. Αυτά από μένα. Θα δώσω λίγο κάποιες διευκρινήσεις, να μου επιτρέψετε. Καταρχήν συμβουλευτήκαμε τον κ. Παπαράλη, δυστυχώς δεν έχουμε έγγραφες της απόψης του, αλλά επί της ουσίας τέθη το θέμα ως εξής. Το άρθρο 9 της διακήρυξης αφορά μόνο συμπληρωματικές αιτιολογήσεις και συμπληρωματικά στοιχεία τυπικά και όχι την αιτιολόγηση της προσφοράς. Δηλαδή στην αιτιολόγηση της προσφοράς, όταν είναι ανεπαρκής, δεν θεωρεί δεσμευμένη την επιτροπή δημοπράτησης του έργου να επανεξετάσει και να ζητήσει ίσως συμπληρωματικά στοιχεία για την αιτιολόγηση του έργου. Δεν θεωρείται δηλαδή δευτερεύων και τυπικό η επαρκής αιτιολόγηση της προσφοράς. Ένα αυτό. Και το άλλο θέμα που ετέθη είναι αν μπορεί η Οικονομική Επιτροπή να επιβάλλει την δεύτερη προσέγγιση, την δεύτερη προσπάθεια να επανεξετάσει μια αιτιολόγηση η Επιτροπή Δημοπράτησης, ενώ η Επιτροπή Οικονομική δύναται να κάνει αυτή τη δουλειά. Δηλαδή να ζητήσει περαιτέρω εξηγήσεις και διευκρινήσεις δευτερευόντως για την αιτιολόγηση η οποία έχει κατατεθεί. Αυτά προφορικά. Ελπίζω την επόμενη φορά να τα έχουμε και γραπτά. Πρώτον αυτό. Το δεύτερο είναι ότι θα επιμείνω στο στοιχείο ότι πολύ σύντομα θα έχουμε μια τυποποίηση και επαρκή και πλήρη τύπης των αιτιολογήσεων και θα βρεθούμε πάλι στην ίδια θέση, ακριβώς. Με πλήρως αιτιολογημένες τις προσφορές του κάθε εργολάβου, του κάθε οικονομικού φορέα. Θα έχουμε δηλαδή τα ίδια προβλήματα με ακριβώς τα αντίθετα στοιχεία στη διάθεσή μας. Πλήρως αιτιολογημένες προσφορές και το δίλημά μας θα συνεχίζει να είναι πάλι το ίδιο. Θα θέλα να το σκεφτούμε λίγο αυτό γιατί σύντομα δεν θα έχουμε τέτοια προβλήματα. Είναι η ομάδα των δημοπρασιών που γίνανε το φθινόπωρο του 21 και έχουν αυτές τις δυστυχώς δύσκολες αιτιολογήσεις για μένα, που ίσως δεν είναι τόσο επαρκείς όσο θα θέλαν οι επιτροπές δημοπράτησης, αλλά είναι και εκτός ουσίας, αν θέλετε, όλο αυτό το πρόβλημα. Θα πρέπει ή ο νόμος να βελτιωθεί, ή να μπούμε στη λογική της αποδοχής πάντα της υψηλότερης προσφοράς, μια και από εδώ και πέρα όλοι μάθαν να κάνουν πολύ σωστές αιτιολογήσεις. Ευχαριστώ. Εγώ θα κρατήσω την ομοθημία και την ομοφωνία όλων μας, λειτουργώντας ως Οικονομική Επιτροπή και έχοντας ως κύριο κριτήριο το οικονομικό συμφέρον του Δήμου και θεωρώ ότι ως όργανο έχουμε δυνατότητα να απορρίψουμε την εισήγηση της Επιτροπής, άλλωστε όπως είπε η κυρία Δρακονάκη είναι επιλυψηφούσα και όχι ομόφωνη και να δεχτούμε την εισήγηση του Αντιδημάρχου τεκμηριωμένη, κατά τον τρόπο που πολύ σωστά είπε ο κύριος Κελαϊδάκης και να ορίσουμε ως προσελόνα ανάδοχο την εταιρεία Πρασίνηση. Οπότε κρίνεται ομόφωνα η πρόταση του Αντιδημάρχου κ.Γακουέδη. Να περάσουμε στο πέμπτο θέμα. Επιτρέ, εγώ επειδή έχω ανηλυμμένες υποχρεώσεις, ενημερώνω ότι από το σημείο αυτό και μετά αποχωρώ. Εννοείται στο θέμα που ψηφίσαμε, ήμουν αφετική κι εγώ, έτσι, απλά αποχωρώ από εδώ και πέρα. Ναι, ευχαριστούμε, γεια σας. Σας ευχαριστούμε κ.Γακουέδη, γεια σας. Έγκριση πρακτικού 1 για την ανακήρυξη μειοδότη και την ανάθεση σύμβαση για το έργο συντήρησης αρτευτικών δικτύων και λειτουργία και ανακατεσκευή αντιβιωστασίων άρτησης έτος 2022. Είμαστε σύμφωνοι με το πρακτικό? Συμφώνουμε κ. Πρόεδρε. Ομόφωνα από πέμπτο θέμα. Πέμπτο θέμα, έκριση πρακτικού περιελέγου και αξιολόγησης οικονομικών προσφορών και κήρυξης προσωρινών ανάδοχου στην ηλεκτρονική ανεκτή διαδικασία σύναπς δημόσιας ύβασης, άνατο νοριό με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρος από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει βέλη της ισχυρίας ποιότητας τιμής για την προμήθεια με τίτλο «Προμήθεια πορευματοφόρων οχημάτων, μηχανημάτων έργου και συνοδευτικού εξοπλισμού, φιλόδημος πρόγραμμα 2». Ναι κ. Πρόεδρε. Ομόφωνα λοιπόν και το έκριση πρακτικού περιελέγου και αξιολόγησης οικονομικών προσωρινών ανάδοχου. Παρεμβάσεις αναβαθμίσεις δημόσίου χώρου και τη δημιουργία του ανοικτού κέντρου εμπορίου. Εδώ αν θέλει ο αντιδήμαρχος να μας πει κάποια διακριμμύτη. Ναι ναι. Μετά από διάφορα κύματα εγκρίσεων και από την αρχαιολογική πιτσία και από την εφορία νεωτέρων της Ξάνθης. Τελικά φτάσαμε... Ναι. Ναι. Έχουμε πια ολοκληρώσει όλη τη διαδικασία και μπαίνουμε στην τελική ευθεία της δημοπράτησης του έργου. Το έργο αφορά το τμήμα μεταξύ των οδών ίδρας του Ιράνης, Ομονίας και του Κουμπουριώτη. Σε αυτό το τμήμα θα γίνουν επεμβάσεις στον δημόσιο χώρο που σημαίνει δάπεδα στους κοινόχροντους χώρους. Θα βελτιωθεί και θα αναβαθμιστεί σε κάποιο βαθμό ο φωτισμός των χώρων αυτών. Θα εξασφαλιστούν δίκτυα απορροής ομβρίων ώστε να διευθετούνται το πρόβλημα των ομβρίων να βρει μια καλή και αποτελεσματική λύση σε αυτή την περιοχή. Και να έχουμε έτσι μια αναβαθμίση του κοινόχροντου χώρου σε συνδυασμό με ένα έργο το οποίο θα εκτελεστεί από το εκμελητήριο και θα φορά αντιβελτίωση των όψεων και την ομογενοποίηση αν θέλετε είτε με μια χρωματική γκάμα είτε με ένα σύμβολο το οποίο θα διαθέτει κάθε κατάστημα που θα συμμετάσχει σε αυτήν την ενιαία έκφραση ενός ανοιχτού κέντρου εμπορίου για να έχουμε έτσι μια εικόνα πιο συνεκτική ενός παλιού εμπορικού χώρου της πόλης μας. Ελπίζω ότι σύντομα θα έχουμε τον συνδυασμό αυτών των δύο έργων και ένα καλό αποτέλεσμα που δυστυχώς άργησε αν θέλετε είναι μια περιοχή η οποία έπρεπε εδώ και αρκετά χρόνια να μπει μέσα στο στόχο των πολλά πολλά χρόνια να συγνώσω για να μην γίνει παρεξήγηση να είναι στόχος αναβάθμισης αυτής της περιοχής. Αδηδημαρχέ, την έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής την έχουμε? Βεβαίως, την έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής της εφορίας αρχαιοτήτων και της εφορίας νεωτέρων μνημείων της Ξάνας. Όλες, στη σειρά. Βέβαια. Βέβαια. Όλες, στη σειρά. Με κάθε μια της δικές της παρατηρήσεις που τις καλύψαμε και εντάξει τώρα οδεύουμε στην τελική φάση όπως σας είπα. Κυρία Δρακονάκη θα ψηφίσετε. Ναι θα το ψηφίσουμε Πρόεδρε, άλλωστε είναι κάτι το οποίο το δουλέψαμε και εμείς. Ακριβώς. Να το τονίσω και αυτό ότι θετηρή αντιδικής σας προσπάθεια. Προχωρήσαμε. Για το τυπικό απλά της υπόθεσης το επισυναπτόμενο δεν έχει υπογραφές και δεν βλέπω να έχει ούτε ηλεκτρονικές από τους συναδέρφους αντιδημαχίων. Θα το δούμε. Κύριε Λασσαρίδη. Θετικός Πρόεδρε. Κύριε Κελαϊδάκη. Ομοίως θετικός. Εγκρίνεται ομόφωνα το έβλεπμο θέμα. Ούδο θέμα. Έγκριση πρακτικού τρία για την ανακήρυξη με οδότη του προσερνού αναδόχου του έργου Ενεργειακή αναβάθμιση κλειστού κολυβητηρίου καβάλας. Ουσιαστικά στο πρακτικό τρία διαπιστώνεται ότι ο ανάδοξος κατάθλισε τα πετούμενα δικαιολογικά κατακύρουσεις και δεν συντρέχουν οι λόγοι από οπλισμού του άρθρο 22. Είμαστε σύμφωνοι. Ομόφωνο από εμένα στο ένα το θέμα. Ένα το θέμα. Ισήγηση επί της υπαρήθμιμα... Πρόεδρε Μισόλβτων, γιατί το περάσαμε τόσο γρήγορα το πλειστό. Ερώτησα αν είστε σύμφωνοι. Α, συγγνώμη, γιατί έκανε κάποια διακοπή και δεν σας άκουσα και άκουσα κατευθείαν... Είχα την αίσθηση ότι διαπιστώθηκε ότι κατέθλισε όλα τα πετούμενα δικαιολογικά κατακύρουσεις και δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι από οπλισμού του άρθρο 22 διακήρυξης. Είχα την αίσθηση ότι είστε όλοι σύμφωνοι. Συγγνώμη, απλά είχα διακοπή στη σύνδεσή μου και δεν με άκουσα. Συγγνώμη. Είμαστε σύμφωνοι. Εννοείται είμαστε σύμφωνοι. Παναλαμβάνουμε, λοιπόν, ότι ομόφωνα το ουδό θέμα. Ένα το θέμα. Είμαστε σύμφωνοι με τη συμφωνία και τη μονοδότηση του νομικού συμβουλού. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, παρεμβαίνω κι εγώ, γιατί είμαι επαφόν. Θα σας τα πω κι εγώ που με επαφθούσα, πιο μπροστά από εσάς. Ναι, ναι. Με μια ρευματοκλοπή, να πω εγώ τον πόνο μου, εν προκειμένου, ότι καλούμε να υπερασπιστώ προσωπικά την άσχετη, την μη σχέση μου με την ρευματοκλοπή ενός κτίριου του δήμου, το οποίο βρέθηκε σφραγισμένο και εγκαταλειμμένο για χρόνια. Και δυστυχώς αυτές οι ευθύνες δεν αντιλαμβάνουμε γιατί να αφορούν τους εκλεγμένους εκπροσώπους του δήμου και όχι τους υπενσιακούς υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν την αρμοδιότητα, την ευθύνη να φροντίζουν όλα τα παραπάνω, είτε ακίνητα, είτε κάποιους άλλους μορφείς δραστηριότητες του δήμου. Έτσι είναι τα γαλόνια, κύριε Γιάννη, τα γαλόνια. Κύριε Τρακωνάκη. Ας ακούσουμε και την νομική σας άποψη, κύριε Παπά. Όχι, συμφωνώ στην ουσία, αλλά αυτός είναι ο νόμος. Σου λέει ο νόμος ότι αν δικαιωθείς αμετάκλητα, μπορείς να ζητήσεις σχετική δαπάνηση, στην οποία θα έχεις υποβληθεί. Παράλογο, είναι, αλλά αυτός είναι ο νόμος. Ό,τι και να λέμε και τον καημό μας και εγώ το έχω ζήσει. Πιο πολλές φορές και πιο παλιά. Αλλά έτσι έχουν τα πράγματα. Εγώ απλώς είμαι καινούργιος και ήμουν εκπίκτος για την επίπτωση γι' αυτό. Πώς ακόμη θα δείτε, κύριε Γιάννη. Κύριε Ιακοβίου, νομικοί νομοθετών, οπότε με το Λεωνίδα τον Παπά δεν θα βρείτε. Συμφωνούμε, είναι γνωστό, είναι πρόβλημα αυτό το πράγμα. Συμφωνούμε, Πρόεδρε, συμφωνούμε. Και λειτουργεί αποτρεπτικά και για κάποιον ο οποίος θέλει να ασχοληθεί και με τα κοινά. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Μυστυχώς δεν μπορώ να κάνουμε διαφορετικά, θα συμφωνήσουμε. Ομόφωνο από εμένα στο ένα το θέμα. Δέκα το θέμα, έγκριση διοργάνωσης και συμμετοχής του Δήμου Καβάλα σε πολιτικές και ενημερωτικές εκδηλώσεις και εξιδίκευση την αντίστοιχης πίστοσης αφορά κάποιες εκδηλώσεις του ποδιακού συλλόγου στις Κρινίδες, στο Βυζάντιο, όπου συμμετέχουμε ως Δήμους. Είμαστε σύμφωνοι? Όπως βλέπετε, οι συμμετοχείς εκδηλώσεις, παρόλο που εμείς είχαμε κατηγορηθεί, είναι αναπόφευκτες. Συμφωνούμε, Πρόεδρε. Χωρίς σουβλάκια, Ευαγγελία, χωρίς σουβλάκια. Στον Πομφιλέ, κύριε Χρόνο. Εντάξει, συμφωνούμε. Ομόφωνα το δέκατο, περνάμε στον δέκατο, έγκριση γεννόμενο Δαπανόπυρο, ο Θησόνα που την πάει για προκαταβολή, αφορά την ενημοτική κοινότητα Παλαιάς Καβάλας. Είμαστε σύμφωνοι? Ναι. Ομόφωνα και το δέκατο θέμα, σας ευχαριστούμε πολύ. Καλό μεσημέρι. Καλό μεσημέρι. Καλή συνέχεια. |