Ο Καθηγητής Ε. Βαρλάμης συνεργάζεται με μαθητές του 14ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας /

: Θέλω πρώτα πρώτα δύο συνεργάτες. Εμένα! Μέσα στη Λέα! Εσένα η Μία, πώς σε λένε? Μία. Και προστά. Εσύ που σηκώνεις το χέρι, εσύ. Εγώ. Εσύ, εσύ, οι άλλοι, στη στερά. Ευαγγελία. Στη μέση. Εγώ. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Πώς σε λένε? Αχιλέας. Σ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Είδος:Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας 2014
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=6NmJe7LuccY&list=PLF_TSWFK8X_O_0A8Hmh_04RACYy9nvU7S
Απομαγνητοφώνηση
: Θέλω πρώτα πρώτα δύο συνεργάτες. Εμένα! Μέσα στη Λέα! Εσένα η Μία, πώς σε λένε? Μία. Και προστά. Εσύ που σηκώνεις το χέρι, εσύ. Εγώ. Εσύ, εσύ, οι άλλοι, στη στερά. Ευαγγελία. Στη μέση. Εγώ. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Ναι. Πώς σε λένε? Αχιλέας. Σκάλες μάνα μου, αχιλέας. Όχι, Αχινά. Αχινά. Ποιος είναι ο παιδί και ποιος είναι ο άλλος, ποιος είναι ο παιδί. Ο Αχιλέας. Εγώ. Ο Αχιλέας. Πώς είναι ο Αχιλέας. Εγώ. Πίσω. Πώς είναι εγώ. Εγώ. Ε, έλα Αχιλέας, έλα τελείως. Ωραία. Άντε. Λοιπόν, σήμερα θα. Θα διασκεδάσουμε λίγο τις ιστοριές, δεν είναι? Ναι! Λοιπόν, και βέβαια έχει μεγάλη σημασία η μέρα, η σημερινή μέρα, γιατί μιλάτε με έναν καθηγητή παρεπιστημίου. Ναι! Λοιπόν, έλα, πού είναι η Αθήνα? Ποτέ δεν έχουμε πηγαίνει. Πάμε τώρα σε βλέπουμε. Τι πήγες, Ευρέα, άμα φοβάσαι. Λοιπόν, Αχιλέα. Ναι. Για πέστε μου εσείς που είστε, πρώτον, με Αχιλέα, εσύ που ξέρεις τα πολλά και ο νους σου κατεβάζει, ένα καλάβι σίδερα πόσες μονόνες βγάζει. Ένα καλάβι. Οχτώ. Α, δεν ξέρεις. Ένα καλάβι. Πρέπει να απαντήσεις έτσι. Αν ήταν ο ουρανός χαρτί και η θάλασσα μελάνη, τότε θα σου λέγα κι εγώ πόσες μονόνες βγάζει. Ωραίο! Μπράβο! Μπράβο! Αθηνά, εγώ, εμένα και εμένα, εμένα, εμένα, πού κοιτάσαι εκεί? Εδώ, εδώ, εδώ, εδώ. Δώσε, εμένα κοιτά. Εγώ τώρα πού είμαι, Αθηνά? Στο εργαστήριό σας. Πού? Στο εργαστήριό σας. Σοβαρά? Ναι! Τι σοβαρά είπες εγώ, Σέντροντα. Εσύ είσαι σίγουρα και εγώ, πού είμαι εγώ εμένα τώρα. Σε ποια πόλη. Α, στην Αυστρία, στην Βιέννη. Στην Αυστρία είμαι εγώ, δεν είμαι στην Αυστρία. Αχιλέα, έλα εδώ, μην κρύβεσαι. Πού είμαι εγώ τώρα. Στη Βιέννη. Όχι. Σπίτι σας. Όχι. Βέρεια. Α, το Πλησσία, ποιος είναι αυτό. Εγώ. Εγώ. Κοίταξε Αφηνά, ξέρεις πού είμαι στην πραγματικότητα, μέσα στον κεφάλι σου είμαι. Αλήθεια. Γιατί άμα κλείσεις τα μάτια να με βλέπεις. Το ξέρω. Θα σου βλέπω. Άρα πού είμαι. Πού είσαι. Στο σαλνίκι. Μέσα στον κεφάλι σου βρε. Δεν το νιώθω. Ε, αυτή είναι η μαγεία της, αυτή είναι η μαγεία της ζωής. Γιατί ό,τι βλέπουμε, ό,τι βλέπουμε το αφήνουμε να περάσει μέσα από τα μάτια μας. Γιατί άμα τα κλείσουμε τα μάτια μας, όταν κοιούμαστε δεν βλέπουμε τίποτα. Ε, βλέπεις. Εδώ. Λοιπόν, κύριε Αξέ, εγώ βέβαια, θέλω να σας πω όλες με ένα πράγμα. Κι εγώ από τη Βέρεια ξεκίνησα, εκεί γεννήθηκα, εκεί μεγάλωσα. Ήταν στο πρώτο δημοτικό σχολείο. Εγώ γεννάωσα της Βερίας και πέρασα μια πολύ καλή παιδική ζωή, αλλά είχα δυο, έτσι, θα λέγαμε δυο χάρεις. Η μία η χάρη ήταν ότι ήμουν πολύ πρόθυμος. Και η δεύτερη ήτανε ότι είχα μεγάλη υπακοή. Και πάντα όποιος ζητούσε κάτι από μένα, ο νόστος έτρεχε να το κάνει. Ήταν ξένος είτε από το σπίτι μου. Αυτό είναι για μένα το κυριότερο πράγμα. Να υπακούω και να έχω προθυμία. Όχι, εγώ ξαναπάω, πάω να φέρω φρατζόλες από το φούρνο. Λοιπόν, αυτό είναι για μένα το μεγαλύτερο αγαθό στα παιδιά, να έχουνε επίσης και στόχο. Δηλαδή, σήμερα θα πρέπει να βάλετε ένα στόχο και να πείτε, εμείς θα είμαστε όχι μόνο οι καλύτεροι μαθητές και μαθήτρες στο σχολείο μας, αλλά σε όλη την ημαθία, σε όλη τη Μακεδονία, σε όλη την Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη, σε όλο τον κόσμο. Αυτό θέλω να με υποσχεδείτε. Ναι! Όλοι όλοι συνδύουν! Όλοι όλοι! Και μου λες, από εσάς, παιδιά, ποιος έχει κοιμητά στα χέρια, ποιος έχει κοιμητά? Κανένας! Τώρα! Όχι τώρα, γενικά! Εγώ! Ω, αυτό δεν με αρέσει καθόλου! από τώρα θα τα παρατήσετε όλα! Όλα τα κοιμητά θα τα παρατήσετε, γιατί πρέπει να ασχοληθεί λίγο με την δημιουργία και να μάθετε να βγάζετε τα ταλέντα σας, γιατί έχετε μεγάλα ταλέντα. Εσείς, δεν μπορείτε να ξέρετε, εγώ τώρα θα μάθω από εσάς, όχι εσείς από μένα, Εμείς έχουμε με τα μισά κι εσείς όλα. Καλά. Λοιπόν, κοίταξε. Θα σας δείξω ορισμένα πράγματα που θα κάνουμε και μερικές ασκήσεις βέβαια. Θα σας δείξω ορισμένα πράγματα τα οποία ήδη στην Βιέννη είχα έναν φίλο, ζωγράφο, πολύ μεγάλο ζωγράφο, ο οποίος κάποτε ήθελε να σταματήσει με τη ζωγραφική και έκανε αρχιτεκτονική. Αλλά τα σπίτια του και ό,τι έκτιζε ήταν παραμυθένια. Και θέλω να σας δείξω ορισμένα πράγματα να δείτε τι πράγματα μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος όταν έχει φαντασία. Και αυτό θέλω να σας δείξω τώρα. Κύριε Αξιταϊνέ, έχω και το ποηθό μου εδώ. Κοιτάξτε ένα ωραίο σπίτι. Εσείς το ζωγραφήσατε. Όχι, είναι αυτό του φίλου μου, του ζωγράφου, που το έκτισε. Το τραβήξατε φωτογραφία. Αυτό είναι πραγματικό, το έχει. Τι στο σπίτι το έχει. Τώρα θα σας δείξω και ένα σπίτι, που το βοήθησα και εγώ στην τραγματοσύν του, στην Βιέννη. Κοιτάξτε, αυτό το σπίτι είναι πολυκατοικία για εργατικές κατοικίες και επάνω στον τρίτο όροφο έχουμε δέντρα 12 μέτρα ίσως. Το τρίτο όροφο είναι ολόκληρος κήπος και αυτό το κτίριο το επισκέπτεται το χρόνο 1,5 εκατομμύρια άνθρωποι. Αυτό θα φανταστείτε. Αυτό είναι η τέχνη. Τώρα θα σας δείξω σε ένα διβλίο ένα εξοδοχιακό κέντρο που έκανε ο ίδιος. Αυτά είναι τα παραμυθαίνια έργα του και καταλαβαίνετε ότι έτσι για τη τεκτονική δεν είναι μόνο μια ξερή πολυκατοικία όπως έχουμε εμείς. Κοιτάξτε εδώ τι ωραία σπίτια. Όχι μόνο καλοκαίρι. Έχει και καραμένια πάνω. Εδώ κάνει και δυο κύρια βράζει ρε. Κοιτάξτε εδώ μια πολυκατοικία. Τι ωραία που είναι. Τι ωραία χρώματα. Εγώ θα σας κάνω μια μικρή άσκηση για να μπορείτε να κάνετε και εσείς τα πιο ωραία σπίτια. Θα τα κάνουμε σήμερα. Πριν από εσάς το καλοκαίρι έκανα ένα σεμινάριο με τρεις τάξεις στο Chicago της Αμερικής. Και τα παιδιά ζωγράφισαν αμέσως μόλις με τη μεθοδόμου. Κοιτάξτε τι ωραία έργα κάνουν. Εσείς θα κάνουν πιο ωραία. Τι βλέπετε ωραία χρώματα. Ναι μάθαρα αυτό θα κάνουμε τώρα και εμείς αυτό θα μάθουμε τώρα κοιτάξτε. Λοιπόν και εδώ ένας έμαθε και την Αμερικάνικη σημαία. Και η τάξη αυτή έγραψε ένα γράμμα και στον πρόεδρο Οπάμα. Τι έχεις εδώ πιο ωραία έργα. Πιο ωραία έργα. Λοιπόν για να μην πολελογούμε. Πρέπει να ξέρουμε ότι σαν Έλληνες εμείς έχουμε πρώτα πρώτα την ωραία γλώσσα του κόσμου. Το ξέρετε αυτό. Τι ξέρετε. Την πιο ωραία γλώσσα. Και την πιο προύσια. Είναι προύσια γλώσσα στον κόσμο. Έχουμε πάρα από 800 χιλιάδες λέξεις. 800 χιλιάδες λέξεις ξέραμε. Λοιπόν για πέστε μου λοιπόν ένας που χανάει έναν τείχο. Πώς το λένε. Πώς. Ένας που χανάει έναν τείχο. Κρέμιντο. Κρέμιστή. Τεχνητής. Ρε είσαι μαντράχαλος. Μαντράχαλος. Είναι μάντρα το τείχο και αυτό που χανάει. Ένας ποτικός που τρώει το τυρί. Αυτό μας θα απαντήσει η κυρία δασκάλα. Ένας ποτικός που τρώει τυρί. Πώς λένε. Ποτικός. Τυροφόρτυκος. Ε, ποτικοφάγος τι είναι ο ποτικός. Τρώει τυρί είπα. Όταν λένε το ποτικό που τρώει τυρί πού είναι δασκάλα σας. Δεν είναι δεχαίνεται. Μην κρύβεται εκεί πίσω. Πού είναι. Να και εδώ πέρα. Έρχεται εδώ. Αυτή είναι η αρχή της εγώ. Δυο χρόνια μας έχεις. Πάλετε πάντα πάλετε λέξεις μάλλον με την αρχαία ρίζα. Με το ποτί κινείς κτλ. Αυτά όμως δεν τα ξέρουν. Δεν έχουν τα ξέρουν. Ξέρουν τη λέξη ξέρουν. Λοιπόν η λέξη είναι. Πώς λέγεται. Είχα σκονάκι από το τέλος. Μυστήριο. Κύριε. Συγγνώμη να φύγει αυτή. Πες στον κύριο να φύγει από εκεί να πουλάς σκονάκια για να το ντρέπεται. Δεν ξέρουν. Λέξεις ξέρουν γιατί είναι μυστήριος. Λοιπόν παίξτε τώρα. Εγώ σπούδασα σε πολλά πανεπιστήμια. Δίδαξα σε πολλά πανεπιστήμια. Αλλά το κυριότερο αυτά που έμοθα τα έμοθα από την Ελλάδα. Δηλαδή από την ορχιτεκτονική της Βερήας. Από τα ξύλινα σπίτια που είχαμε. Και από τα σπίτια των νησιών του Αγίου. Γελάσαι Χιλέα. Τι γελάσουμε. Έσαμε ένα καλαστήριο και γελάσουμε κι εμείς. Είμαι όμορφος. Ναι αλλά δεν ξέρεις τι θα πει όμορφος. Ποιο θα πει όμορφος. Ρώτησε τι θα πει όμορφος. Τι θα πει όμορφος. Ξέρεις. Κι αυτό έχει ωραία μπράτσα. Μεγάλη μπράτσα. Είναι καλή μορφή. Μόρφος μορφή. Γιατί υπάρχουν και ορισμένοι γάμερες που έχουν καλή μορφή. Ναι. Οπότε πως εσύ. Ξέρεις αν θα πεις ένα τραγούδι. Ναι. Η Βαγγελία ξέρει. Η Βαγγελία ξέρει. Η Βαγγελία λέει. Η Βαγγελία. Η Βαγγελία. Η Βαγγελία. Καλά τώρα θα σας πω εγώ ένα. Ναι. Ιηθιά με άμεσοδο τρία βρακιαφούρι. Ο κομμακάτου ένα τα δυο τα κατουρί. Λοιπόν τώρα θα πάμε λίγο στα σοβαρά θέματα. Πολλές τραγούδιες. Θέλω να σχεδιάσετε τώρα. Θέλω να σχεδιάσετε ορισμένα παράθυρα. Τι είναι ένα παράθυρο. Αχιλέα λίγο ηρέμησε λίγο. Ηρέμησε. Δεν χρειάζεται να κινήσεις ούτε να παίξουμε κλαό. Τώρα δουλεύουμε. Τώρα θα κάνουμε τις ασκήσεις. Δεν πειράζει. Να είσαι, να υπακούς, να ακούς. Και λίγο σοβαρότητα τώρα. Λοιπόν. Ένα παράθυρο είναι ένα ορθογόνιο. Μπορεί να είναι ένα ορθογόνιο με ένα τόξο. Δηλαδή έτσι έτσι ένα ημίτοξο. Μπορεί να είναι κύκλος. Μπορεί να είναι. Να έχει διάφορες μορφές. Ας αρχίσουμε ένα τετράγωνο. Ας αρχίσουμε λοιπόν να σχεδιάζουμε στο χαρτί μας. Διάφορα τετράγωνα ή ορθογόνια. Μικρά, δεν χρειάζεται πολύ μεγάλα. Μικρά. Τι να κάνουμε? Να σχεδιάσουμε ορθογόνια. Αυτός που είχε τα σκονάκια να σας δείξει τι είναι. Γιατί εκτός ο κύριος τροχόπλος. Αν δεν μπορεί ο κύριος... Είναι λίγο βαρύς αυτός. Θα κάνετε ένα παράθυρο. Θα ξεκινήσετε ένα παράθυρο πώς είναι. Εδώ βλέπετε. Είναι αυτό που έχει τέσσερις ορθέες μονείας. Ναι, αλλά θα ήταν καλύτερο να το κάνει ο ίδιος για να σας το δείξει. Εγώ νομίζω ότι δεν ξέρει να το κάνει. Για αυτό θα σας τα λέω. Αυτό το σχήμα είναι ένα ορθογόνιο. Το ξέρει αυτό. Αυτά θα ξέρετε τα τετράγωνα. Τέσσερις πλευρές. Ναι, όταν είναι ίδιες όλες τις πλευρές, λέγεται τετράγωνο. Τετράγωνο. Κάντε λοιπόν τετράγωνο. Στο σχέδιο, στο ένα σχέδιο, πώς ένα παράθυρο, που σκεδιάσατε, να κάνετε και μια σαν κορνίζα, ένα περίβλημα κάπως πιο στρομυλό. Δηλαδή γύρω από το παράθυρο, θα μας κάνει ο κύριος Νένος, ο κύριος Αστέριζ, να μας κάνει ένα παράδειγμα. Δηλαδή, βλέπετε το ορθογόνι εδώ, εδώ γύρω τώρα μπορούμε να κάνουμε ένα... Γύρω γύρω, εκεί. Όποιος ήμα θέλετε εσείς, μπορεί να είναι κυματοϊδές, μπορεί να είναι ίσιο στρομυλό. Όχι, να είναι κυματοϊδές, ούτε ίσιο να είναι έτσι απαλό και... Όχι κυματοϊδές, έτσι σαν στρομυλό. Ωπ, έχω το ορθογόνι και κάνω ένα περίπτραμα. Κάνε τώρα σε διάφορα μεγέθη, μικρά παράθυρακια με ένα τέτοιο περίπτρημα, διάφορα μεγέθη, μικρά μεγάλα, και στη μέση όπως ξέρετε τα παράθυρα, έχουν και ένα σταυρό, έχουν μια γραμμή. Και άμα είναι χωρίσματα τα τζάνια, είναι ανάλογα, έχουμε τρεις γραμμές, τέσσερις γραμμές, δεν είναι όλα μονοκόμματα. Βλέπετε όπως είναι εδώ. Το βλέπετε εδώ, που έχει τη μέση μια γραμμή. Μπορεί να έχει και χωρίσματα. Σε άλλα παράθυρα έχει περισσότερα. Μπορώ να κάνω το τετράγωνο, το ορθογόνιο, να βάλω ορθογόνιο παράθυρο, να βάλω έτσι ένα χωρίσμα μόνο. Μπορώ να βάλω στο σταυρό δύο. Μπορώ βέβαια, και στα σπίτια παλιά. Βλέπετε τις παλαιονότητές σας και τα παράθυρά σας. Έχει μερικές φορές και περισσότερα χωρίσματα. Ναι. Εντάξει. Πού πάει ο κύριος αστέρις, πού έχει ξαφαλεί σήμερα. Τι κάνει. Ήταν διάφορα μικρά, μικρά. Καλή φορά αστέρι. Μην ψάχνετε τις συμμετρίες. Δεν αναγινάμε όλα η ηλικία που κάνετε. Αθηνά, δείξε μου τι έκανες τώρα. Αναστασία. Ναι, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς χάρακα. Με το χέρι σου. Α, μπράβο. Πολύ ωραία, έτσι. Κάνε όμως δυο-τρία τέτοια. Και διάφορα μεγέθη. Πιο μικρά, πιο μεγάλο. Κάθετα να είναι και κάθετα. Να πέσει να δούμε λίγο το αστέριο του. Κοιτάξτε, όχι τόσο μεγάλο. Για να το δούνε το τι κάνετε μεγάλο. Μικρά, μεγάλα πάνω στον πραγματικό. Εδώ ο κύριος Νένος μας δυσκολεύει φαίνεται. Θα τον διώξουμε από την τάξη αυτό εδώ, ε, έτσι, έτσι, έτσι. Όχι. Είναι ανεπίδεκτος βαθύσιος. Ακριβώς. Αθηνά, δείξε μου τι έχεις κάνει εσύ. Δεν τέλωσα. Είναι πολύ μικρά αυτός. Για να δω τι έκανες. Τώρα τελειώνω. Ευαγγελία, εσύ τι έκανες, για να δείξε μου. Δεν παίρνεις ακόμη. Ευαγγελία, δείξε μου. Ό,τι έκανες. Ναι, δείξε μου. Εσύ είσαι η Ευαγγελία. Ναι, η Αθηνά ήταν. Α, εσύ είσαι η Ευαγγελία, εσύ είσαι η Αθηνά, δεν είσαι. Α, ευαγγελία. Ναι, εκεί που έκανες στη μέση, αυτό είναι μια κορνίζα που πρέπει να κατεβαίνει μέχρι κάτω. Δεν μπορεί να σταματήσει το ξύλο γη, πρέπει να κατεβαίνει μέχρι κάτω. Και γύρω γύρω βάλε ακόμα ένα περίβλημα ακόμα. Αστέρι, αστέρι μας δυσκολεύεις. Ανύπαρα να πας να πιείς κάποια καφέ, άντε. Εντάξει, εντάξει, εντάξει. Τώρα, τώρα παίρνουμε ένα δεύτερο χαρτί και κάνουμε τη δεύτερη άσκηση. Μπράβο, πολύ ωραία. Λοιπόν, τώρα ερχόμαστε στη δεύτερη άσκηση και μαζί τώρα θα σχεδιάσουμε ένα από τα ωραότερα σπίτια. Όπως αυτά τα σπίτια που είδατε, θα τα κάνετε κι εσείς ακόμα πιο ωραία. Και ένα ακριβείο χαρτί τώρα. Και ένα ακριβείο χαρτί τώρα. Το καινούργιο χαρτί λοιπόν θα κάνουμε την εξής άσκηση. Θα σχεδιάσουμε λίγο ηρεμία, θα σχεδιάσουμε ο κάθε ένας ένας συννεφάκι, αλλά ο κύριος Αστένις θα μας βοηθήσει πάλι να σας πει τι είναι αυτό το συννεφάκι. Δεν πιστεύω να μην ξέρετε να μην μπορείτε να σχεδιάσετε ένα συννεφάκι. Όπως αυτό το σχήμα, ένα δηλαδή κλειστό σχήμα. Εγώ το κάνω λίγο μεγάλο για να βλέπετε, εσείς θα κάνετε πιο μικρό σχήμα. Θα σας δείξω τώρα εγώ ένα μικρό για να δείτε περίπου, το βλέπετε? Να έχετε διακλαδώσει λίγο, να μην έχετε ένα ακόμα άγριο, να είναι και λίγο λεπτό, γιατί όταν έχετε αέρα, όταν έχετε αέρα, έχει και διάφορα λοκάμια. Το κάνατε το σύννεφο? Ναι! Όχι! Όχι! Το κάναμε! Από το σύννεφο τώρα, θα το μετατρέψουμε αυτό σε μια τρισδιάστατη εικόνα. Δηλαδή, αν κατεβάσουμε από το σύννεφο τρεις, τέσσερις γραμμές, θα μας βοηθήσει πάνε και ο κύριος αστέρις, θα έχουμε περίπου αυτό το σχέδι. Βλέπετε, επάνω είναι το σύννεφο και οι κάθεες γραμμές μας δείχνουν αυτό το σχέδι. Για κύριε Νέαρνου να μας βοηθήσει. Βλέπετε εδώ, από τις άκρες και τα σημεία που κλείνει ο κύκλος. Ναι, ωραία! Λοιπόν, κοιτάξτε! Α, έτσι! Από το σύννεφο προς τα κάτω. Βλέπετε? Ναι, ναι, ναι. Από το σύννεφο προς τα κάτω. Λοιπόν, την επόμενη άσκηση θα τη συνδυάσουμε με την πρώτη που κάνατε. Σε αυτό το σώμα που κάναμε, το τρισδιάστατο, το οποίο στην ουσία είναι η κατασκευή ενός σπιτιού, θα σχεδιάσετε τα παράθυρα που σχεδιάσετε, που κάνατε, που γράφετε, που κάνατε, που διαλέξαμε. Θα, όμως, να δω, ο κύριος Αστέρ, να μας δείξει λίγο το μέγεθος. Να μην είναι πολύ μεγάλα. Βλέπετε εδώ, ανάλογα με το σύννεφο. Εδώ, όμως, χάρη, θα σας δείξω ένα σαν το δικό σας, που είναι μια πόρτα και δύο παράθυρα. Ναι. Βλέπετε, έτσι. Βλέπετε το κτίριο αυτό με παράθυρα και όρκες. Παράθυρα. Εκεί στο βάθος ποιος είναι. Εγώ. Πίσω, πίσω. Εγώ. Εδώ. Εδώ. Ο Κώστας. Εκεί στο βάθος ποιά είναι το πιο σημείο. Εγώ. Εγώ. Όχι, πίσω. Εγώ. Όχι, την αιριαστασία δεν τη βλέπει πέρα. Καλημέρα, κύριε Βαρλάβη. Είναι από την Βιβλιοθήκη. Α, η Βιβλιοθήκη. Έλα, γιατί κρύβεσαι, έλα, δεν σας βλέπω εγώ, έλα το πιο κοντά. Πού πάω? Έλα, έλα. Καλημέρα. Ε, πώς, πώς, είναι ένα άτομο. Πώς σας λένε το όνομα? Ασπασία Τασσιοφούλου. Κύμα από την γειτονιά σας. Το π, το μικρό όνομα. Ασπασία. Πώς? Ασπασία Τασσιοφούλου, κύμα από την γειτονιά σας. Οκ. Και ύστερα καλά τη μαμά σας. Ε, χαιρετήστε λίγο τη κυρία Ασπασία. Χαίρετε κυρία Ασπασία. Γεια σας. Γεια σας. Άρακα πολύ. Κύριε Παραμάνη. Εγώ. Μπορούμε να κάνουμε και φωτές. Ναι. Αγαπητέ κύριε Αστέρι. Ναι. Τα παράθυρα να γεμίσει αυτό το σώμα με παράθυρα. Κοιτάξτε. Δηλαδή όσο τραβήσατε τη τραμμή, μπράβο πολύ. Ναι. Πολύ καλώς το έρχεσα. Ναι. Θα γεμίσετε όσο τραβήσατε τη τραμμή σας. Και στα παράθυρα όσο θα βάλεις και το περίγραμμα όπως είναι εδώ. Καλύτερα. Δηλαδή δεν θα κάνετε σκέτα. Θα βάλετε και την κορνίζα που δεν κάνετε και μια κορνίζα. Έτσι. Έτσι. Κοιτάξτε εγώ θα σας δείξω τώρα διάφορα παράθυρα. Ναι. Μπορείτε ένα παράθυρο να έχει το σχήμα ενός αστεριού. Α, για κοιτάξτε λίγο παράθυρα που μπορείτε να κάνετε διάφορα σχήματα. Να έχει το σχήμα μιας καρδιάς. Να έχει το σχήμα ενός συνέφου. Να έχει το σχήμα ενός ματιού. Παιδιά εδώ τώρα η φαντασία δεν έχει τελείο πόδο. Κοιτάξτε τώρα να σας δείξω ένα σπίτι και αυτά τα παιδιά τα κάνουν αυτά. Να σας δείξω ένα σπίτι όσο όμορφο μπορεί να γίνει. Κοιτάξτε. Εσείς θα κάνετε ακόμα πιο ωραία αυτό που κάνετε τώρα. Έλα κύριε Νέανο μπορέσα λίγο με τα παιδιά. Δηλαδή το σπίτι σας κάνετε το σχήμα τραβήξανε τις γραμμές μέχρι κάτω. Και εδώ τώρα γεμίζεται με παράθυρα. Είδατε σχήμα τα παράθυρα. Τα παράθυρά σας μπορεί να είναι όπως τα φαντάζεστε. Μπορεί να είναι μια καρβούλα, μπορεί να είναι ένα αστεράκι, ένα τετράγωνο αλλά και τον τετράγωνο γύρω γύρω να έχει ένα σχήμα, μια κορνίζα. Μπορεί να το χωρίσετε στη μέση με τα καρβούλα. Θα φτάσετε σε ένα σημείο που το κτίριο θα τελειώνει. Δηλαδή που φτάνει στο δρόμο. Εκεί μπορεί στο κάτω μέρος να βάλετε και μια πόρτα. Η οποία πόρτα είναι και αυτή, όπως τα σχήματα που κάναμε. Και αν αυτό το πρώτο σχήμα το να καλώσουμε, μπορούμε να κάνουμε έναν πίρβουλ. Έναν ρεγάρον ροξίστη. Το λένετε? Και όταν τελειώσει αυτό το σχέδιο, θα τα χρωματίσουμε με διάφορα χρώματα. Κοιτάξτε τα παιδιά εδώ από την αυστία τι έχουν κάνει. Και εσείς θα κάνετε το ίδιο. Κοιτάξτε εδώ ένα άλλο σχέδιο, τι ωραίο. Κοιτάξτε επάνω στην οροφή τώρα, σε ένα σπίτι, βάζουν και ένα δέντρο. Τώρα με την κυρία δασκάλα να μιλήσουμε λίγο. Αυτό τώρα είναι μια πρώτη βάση, που δεν σημαίνει ότι θα δουλέψουμε σε αυτό μόνο. Αυτό είναι μια αρχή για να το κάνουμε τώρα πιο επαγγελματική, πιο ωραία σχέδια και με ωραία χρώματα. Έχει σημασία τι θα χρησιμοποιήσουμε για χρώματα, δηλαδή μπογιές, ξυλοπογιές, μαρκαδόρους, κυροπογιές ή οτιδήποτε άλλο. Τα σχέδιά σας είναι με μαρκαδόρους? Αυτά είναι με μολύβι. Είναι με μολύβι και το χρώμα είναι με μαρκαδόρο. Είναι πολύ μεγάλη η επιφάνεια και είναι απλώς πολύ ωραίο το χρώμα. Αυτό μπορούμε να κάνουμε και με μαρκαδόρους, δεν είναι μόνο ανάγκη να είναι μαρκαδόρος, να το διανήσουμε. Το χρώμα να το κάνουμε λίγο πιο απαλό. Αλλά το κυριότερο είναι βέβαια στο μέγεθος, θα είναι έτσι άλφα τρία πάλι, το λιγότερο, το μικρότερο και εκεί μέσα, σε αυτό το άλφα τρία, θα κάνουμε ένα τέτοιο σχέδιο. Θέλετε να είναι κάθετο το άλφα τρία ή ορισότιο? Καλύτερα κάθετο. Καλύτερα κάθετο. Και να κάνουμε εχθήριο που καλύτερα βολεύει το κάθετο, να έχει πιο μεγάλη επιφάνεια. Αυτό που έχει σημασία είναι να βάλετε στα παιδιά λίγο το μέτρο, δηλαδή μια πόρτα έχει ύψος περίπου δύο μέτρα και ένας ορόφος τρία μέτρα ή 20 περίπου. Οπότε, αν κάνουμε ένα τριόρροφο σπίτι, θα είναι τρεις φορές το ισόλιο, ας πούμε, και θα ήθελα να κάνουν τα παιδιά διάφορα μεγέθη. Δηλαδή είναι 25 παιδιά, αν μεραπαντώμε, πέντε παιδιά να κάνουν μόνο κατοικία, όπως είναι αυτό. Εγώ θα σας στείλω και τα αντίγραφα αυτά, να τα έχετε, να τα αντίγραφε και στα παιδιά. Θα σας στείλω τις σκόπιες. Μετά το δεύτερο είναι δυόρροφο, η δεύτερη ομάδα. Η τρίτη ομάδα να κάνει τριόρροφο. Η τέταρτη ομάδα να κάνει πύργο. Και η πέντη ομάδα, να κάνει σε μια μόνο κατοικία, να κάνει και ένα πιερβάκι επάνω. Εδώ περίπου, αλλά θα σας τα στείλω όλα αυτά, να τα έχετε σαν πρωτόπονος. Και αν είναι τα παιδιά καλά παιδιά και δουλέψουν με όρεξη, θα κάνουμε έκθεση στο μουσείο μας τα έργα τους. Για να σας δείξω μετά τι κάνουν τα παιδιά από την Αμερική. Εδώ βλέπετε ο κατάλογος, κάνουν και από εσάς τον κατάλογο, εδώ βλέπετε τον κατάλογο των παιδιών από την Αμερική. Εδώ είναι και η δασκάλα των παιδιών, η οποία είναι ελληνικής καταγωγής. Είναι αμερικάνικο σχολείο, όχι ελληνικό. Αμερικάνικο από το Σικάνο, αλλά η δασκάλα είναι ελληνικής καταγωγής. Είναι και ωραία η δασκάλα, σαν τη δασκάλα σας έρχεται. Και όπως λέμε, κάνουμε μια έκθεση εδώ στο μουσείο μας. Εδώ βλέπετε εδώ τα έργα που μας στείλαν από την Αμερική. Και αυτό είναι το μουσείο μας. Ας σας δείξω και μια εκκλησία που έκανα εδώ στην Αυστρία, η οποία θεωρείται από τις ωραιότερες εκκλησίες του κόσμου. Θέλω να με πείτε πραγματικά αν σας αρέσει. Μας αρέσει! Τέλειο! Αυτή την εκκλησία την έκανα με αποέμνευση από την Αρχιεκτονική της Σαντορίνης. Βλέπετε το πιο ωραίο είναι. Δεν είναι χριστιανική η εκκλησία αυτή. Είναι πολύ ωραίο! Ό,τι θέλει! Έκανα εκκλησία με την Ορχοδόξη και καθονική, και τρεις έκθεσης θρησκείας. Ο κόσμος έχει τρελαθεί με την εκκλησία αυτή, που χρησιμοποιούν όλες οι θρησκείες, και η καθονική, και η ευαγγερική, και η Ορθόδοξη. Έχω κάνει και μια Ορθόδοξη εκκλησία στον πάρκο του Μουσείου Χαρνδίφωνα. Το πάρκο του Μουσείου είναι περίπου 15 στρέμματα. Κοιτάξτε πώς είναι η υποσυντασία. Αυτό είναι το εξυπτερικό του Μουσείου. Μήπως η Νικολένα μας πληγεύει. Έχουμε κάνει και ένα αρχαίο θέατρο. Αυτό το ονομάζουμε «Μικρή Επίδαγος». Και αυτό είναι ένα άγαλμα ο κοιτυμόμενος ποιητής. Τώρα θα ήθελα να μου κάνετε ερωτήσεις. Αν λες και το ονομάζω να ξέρω ποια είσαι, όχι εσύ, το κορίτσι που σηκώσεις. Πίσω εσύ. Πού έχεις τα χέρια σου τώρα στη μηδιά, εδώ στο μπρός μου. Έχεις κάποια ερωτήσεις. Σήκω εδώ μπροστά για να ακούσεις. Έλα, μη τρέπεσαι. Πόσα χρόνια βουλεύετε. Πόσα χρόνια δουλεύω. Πολλά χρόνια. Τουλάχιστον καμιά 60 χρόνια. Ερωτήσεις, έλα. Με λένε Μιχάλη και θέλω να σας ρωτήσω πού πότε αρχίσατε να ζωγραφίζετε. Όλη ώρα ερωτήσεις. Εγώ άρχισα να ζωγραφίζω από 9 χρονών. Όταν ήμουν στη 3η Δημοτικού, είχαμε μια πρότυπη τάξη και είχε έρθει ένα ζωγράφος στην τάξη μας και μας έμαθε να ζωγραφίζουμε. Και ο ζωγράφος αυτός ήταν από τη Βέρε, ήταν μεργιώτης. Το λέγανε Βαφίδι. Βαφίδι Θωμά. Για μας ήταν το μεγαλύτερο προνόμιο τότε γιατί μας έμαθε τι είναι ο Πικασσό, τι είναι ο Βαγκότ. Μας έμαθε όλους τους καλλιτέχνες. Ξέρεις ποιος ήταν ο Πικασσός? Ναι. Ποιος? Ήταν ένας πολύ καλός ζωγράφος. Ωκ. Μπράβο. Άλλος. Εγώ σκέφτομαι. Με λένε Γιώργο, από πότε αρχίζετε να διαβάζετε παραμύθια. Συγχαίες Γιώργο. Εγώ στην αποχή μου δεν διαβάζαμε παραμύθια γιατί μας τα λέγανε τα παραμύθια. Τα ακούγαμε από τη γιαγιά μας. Ήτανε πιο ωραία η αφήγηση παρά το διάβασμα. Γιατί με την αφήγηση άνοιγε και η φαντασία μας. Με λένε πολύ Καρπό και θέλω να σας πω από πότε είστε εκεί στη Βιέργο, πού είστε πήγατε. Εγώ έφυγα από την Ελλάδα όταν ήμουν 17 χρονών γιατί είχα πάρει ένα βραβείο και μου δώσανε χρήματα για τρεις μήνες. Εγώ είπα θα πάω στην Αυστρία να δω την Αυστρία. Και ήρθα εδώ τρεις μήνες και με άρεσε πάρα πολύ και μετά όταν τελείωσε το Ιουνάσο ήρθα στην Αυστρία. Δηλαδή εδώ και πενήντα χρόνια. Με λένε Θρασσίβουλο. Πήγατε και σε άλλη χώρα εκτός από την Αυστρία για την καριέρα σας. Δεν κατάλαβα τι είναι η δόξα. Εκτός από την Αυστρία πήγατε και σε άλλη χώρα λόγω δουλειάς. Ναι, σε πολλές φορές. Έχω διδάξει και σε διάφορα πανεπιστήμαια στην Γερμανία, στην Γρανία, στην Αμερική και έχω κάνει πάρα πολλές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Σε όλο τον κόσμο σήμερα. Ναι, γεια σας. Είμαι ο βοηθός σας. Ο Αρχιλέας. Ναι, η Αρχιλέα. Από μικρός θέλατε να γίνετε ζωγράφος. Ναι. Είναι άλλο το νόμισμα και άλλη πραγματικότητα. Ναι. Από μικρός θέλατε να γίνετε ζωγράφος. Δεν κατάλαβα την ερώτηση. Από μικρός θέλατε να γίνετε ζωγράφος. Ναι, γεια σας. Από μικρός είπα ότι από πολύ μικρός, δηλαδή από τον Δημοτικό Σχολείο, ζωγράφιζα συνέχεια. Σαν και σας δηλαδή. Και μάλιστα είμαι περήφανος γιατί έχω... Στο Γυμνάσο και στο Λύκειο δεν σας άρεσε όσο στο Δημοτικό. Γεια σας. Έχω από την περιφέρεια βραβείο Ιχνογραφίας. Όταν ήμουν 11 χρονών πήρα βραβείο Ιχνογραφίας. Υπάρχουν άλλες ερωτήσεις. Γιατί στο Δημοτικό σας άρεσε πιο πολύ ζωγραφική στο Γυμνάσο και στο Λύκειο. Στο Γυμνάσο και στο Γυμνάσο. Γιατί στο Γυμνάσο ήμουν αυτός που έκανε τα ζωγράφια και τα σκηνικά για το θέατρο που παίζαμε. Ευχαριστώ. Και όλοι οι συμβαδητές μου ήταν περήφανοι και ήμουν ο μόνος που ήθελε να ζωγραφίζει έτσι μεγάλα έργα. Ευχαριστώ. Θα σας κάνει καλά. Είμαι η Ευαγγελία. Να σας ρωτήσω κάτι. Το βιβλίο μπορεί να ανοίξει τη φαντασία και για ζωγραφική, όπως είπα πριν. Το βιβλίο όχι. Το βιβλίο είναι αναφέρεται στον αγκέφαρο. Θα κάνουμε ένα μικρό πείραμα για να δούμε τώρα πώς ανοίγει η φαντασία. Μαζί η δυό μας. Θα κλείσεις τα μάτια σου και θέλω να με περιγράψεις το δωμάτιό σου. Όπως ακριβώς είναι. Τι χρώμα έχουν κλείσει, είναι άσπρη. Το δωμάτιό μου είναι κίτρινο. Έχει κίτρινο χρώμα η τύχη του. Έχω μια μεγάλη άσπρη ντουλάπα. Έχω ένα ωραίο μεγάλο γραφείο που είναι άσπρο και κλασικό. Και μια βιβλιοθήκη. Το κρεβάτι τι κουβέρτες? Το κρεβάτι μου είναι ροζ και κουβέρτες του ροζ με πεταλούδες, λουλούδια και τέτοια πράγματα. Και έχει πολλά σκουδάκια και παιχνίδια πάνω. Το πάτωμα του είναι ξύλινο? Το πάτωμα είναι με πλακάκια άσπρα. Έχει διάφορες εικόνες στο δωμάτιό σου. Και φωτογραφίας τι έχει. Κολλά φόρες που τις ζαγράφησας με μόνη μου. Όπως κάποιες φορές ζαγραφίζω φαγητά στο σχολείο και στο σπίτι. Βλέπεις λοιπόν έκανες την πρώτη εμπειρία να ανοίξεις τη φαντασία σου πως έβλεπες το δωμάτιό σου. Αλλά βέβαια μπορούμε να συνεχίσουμε και να πούμε. Για σκέψου πως θα ήθελες να το βάψεις εσύ τώρα. Αν είχες τη διάθεση το δωμάτιο σου να το κάνεις εσύ όπως θέλεις. Τι χρώμα θα έβαζες? Θα το έβαζα τελείως έτσι όπως ήταν. Θα έβαζα ένα μπλε του πάχου ας πούμε. Ας πούμε λίγο να γυάλιζε. Το πάτωμα θα το έκανα ξύλο. Θα έβαζες και μια εικόνα που θα σε δώριζα εγώ. Ναι φυσικά. Θα σε δωρίσω λοιπόν μια εικόνα να τη βάλεις. Θα σε χαρίσω ένα έργο μου με ένα ωραίο σπίτι. Το γραφείο θα το έκανα ας πούμε μπλε. Γιατί μου αρέσει το μπλε το θαλασσί του πάγου. Αυτό τώρα που με λες τα διαβάζεις σε κάνα μπιβλίο ή τα λες από τη φαντασία σου. Τα λες από τη φαντασία μου. Ναι βλέπεις λοιπόν να η φαντασία. Η φαντασία είναι αρκεί να συγκεντρωθείς και να πεις τι θέλω εγώ. Να κλείσεις και τα μάτια καλύτερα. Γιατί άμα κλείσεις τα μάτια είσαι μακριά από τον κόσμο και σκέφτεσαι τον εαυτό σου και βλέπεις καλύτερα τα πράγματα. Ευχαριστώ Γιάννη Γιάννη. Γεια σας είμαι ο Ραφαήλ και θέλω να σας ρωτήσω κάτι. Ναι. Στο πανεπιστήμιο τι διδάσκετε. Αρχιτεκτονική. Είμαι αρχιτέκτορας. Εγώ σπουδάζω αρχιτεκτονική. Πήρα πολλά βραβεία και αρχιτεκτονική και ιστορία τέχνης. Και φυσικά σχέδιο όλα αυτά που έχουν σχέση με την αρχιτεκτονική. Ευχαριστώ πολύ. Έλα. Γεια σας με λένε Στέφιο και θέλω να σας ρωτήσω πώς σας έρχεται η έπνευση για μεζογραφείς. Ναι. Η έπνευση όπως είπαμε και προηγουμένως είναι ότι πρέπει να κλείνω τα μάτια και να σκέφτομαι τι θέλω και τι δεν θέλω. Και όταν σκέφτομαι τι θέλω λέω θέλω να ζωγραφίσω ένα ωραίο τοπίο. Ας σας δείξω ένα ωραίο τοπίο που έχω ζωγραφίσει. Βλέπεις είναι ωραία χώμα. Ναι. Εμένα έχω και πολύ μπλοκά έργα. Θα σας δείξω και μερικά μπλοκά. Θα σας δείξω και ένα άργο το οποίο βγαίνει από τη μια πόλη που μου αρέσει εδώ στην Αυστρία και ζωγράφησα διάφορα στιγμιότυπα. Το βλέπετε? Ναι. Εντάξει? Ναι. Ευχαριστώ πολύ για εσάς. Εγώ θέλω να κάνω μια ερώτηση. Τι σας άρεσε εκεί πέρα στη Βιέννη και καθίσατε εκεί πέρα. Καλά πρώτα πού έσα εδώ. Ο κλειρότερος είναι ότι πήγα στο παρεπιστήμιο, σπουδάσα και όταν τελείωσα τις σπουδές μου δούλεψα σε ένα μεγάλο γραφείο και μετά με καλέσανε στο παρεπιστήμιο. Εδώ όμως για να καλέσεις στο παρεπιστήμιο πρέπει να έχεις δείξει και λίγο ταλέντο. Και επειδή εγώ σχεδίασα έτσι μεγάλα κτίρια αυτό τους έκανε εντύπωση και με καλέσανε να γίνω καρδιωτής. Ευχαριστώ πολύ. Καλά και ευχαριστώ σου. Γεια σας με λένε Αλέξερ. Πόσες πίνακες έχετε κάνει όλους, όσους σύνολους. Δεν κατάλαβα την ερώτηση. Πάμε ερώτηση. Πόσους πίνακες έχετε κάνει σύνολο δικού σας. Πόσους πίνακες έχετε κάνει ζωγράφηση. Ω, τι όνομα σύνολους είναι αυτοί. Έχουν πάνω από 5.000 έργα. Και μεγάλων μεγέτερων. Εμείς έχουμε έναν δικό σου που τιμάει το γαβομήλο. Πώς? Τιμάει το γαβομήλο. Στο σπίτι του ο Αλέξανδρος έχει πίνακες δικούς σας. Με ταξοτυπία. Και έναν Αλέξανδρο. Και έναν από τους Αλέξανδρος. Βέβαια έχω κάνει πάρα πολλές σειρές. Έχω κάνει τα ελληνικά βουνά τα οποία οι Έλληνες δεν τα ξέρουν. Ας πούμε, τα περισσότερα βουνά οι Έλληνες δεν τα ξέρουν. Αυτός εδώ είναι ο Όλυμπος. Το ξέρετε? Ναι. Αυτός εδώ, αυτό το βουνό που είναι, ξέρετε? Το Ισακός. Όχι. Το Άγιον Όρος, το Άνθος. Είναι στη Χαρκιδική, ξέρετε. Αυτό το βουνό που ξέρετε? Δεν ξέρουμε. Το Βέρνιο. Το Βέρνιο. Μπράβο. Το βρήκα. Το Βέρνιο είναι. Αχιλέας το βρήκε. Μπράβο, Αχιλέας. Αυτό το βρήκε. Αυτό εδώ το πιάζει. Α, δεν είναι γνωστό αυτό. Το Άγιον Όρος. Μετέωρα. Μετέωρα. Έχω πάει. Μπράβο ρε Ράφα. Μπράβο ρε Ράφα. Ε, τι ωραία βουνά έχουμε ρε. Γιώργο, λες να είναι τα ψηλά βουνά τα ρικά σου. Αυτό είναι στη Θεσσαλία το βουνό. Ε, εντάξει. Γιώργο ήταν στη Ρούμπη. Αυτό εδώ. Έλα κοντά σας είναι το βουνό. Όχι ρε, δικό μας. Το Βέρνιο. Αυτό είναι το κάμπο. Είπαμε το Βέρνιο και νομίζαμε δεν θα το ξαναλέξει. Αυτό. Όλη μας. Όχι. Ψάσπρο. Ο Κύσεμβρος. Τα ίδια. Τα ίδια. Στόνικα. Όχι. Στονότος. Τα ίδια. Στονότος. Όχι. Στονότος. Στονότος. Όχι. Ζωνpees του Ρήμπτλου. Όχι. раньше. Wong. clubs. Αυτό είναι το βουνό στις Μυκήνες, δεν το ξέρετε το όνομα Μυκήνες. Μυκήνες ξέρετε, είναι αρχαιολογικός χώρος. Ο χρόνος μας λίγο περιορίζεται γιατί πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά. Πρέπει να συνεχίσουμε μερικές επαφές. Θα συνεχιστούμε εδώ με την βιβλιοτήκη και θα συνεχιστούμε και με τον πάντων και θα γράψουμε πάλι. Ο Αχιλλέας ο όμορφος θέλει πάλι να ρωτήσει την τελευταία τουλάχιστον κάτι. Τα περισσότερα ένας από εσάς θα έχετε γράψει σε ξένες χώρες ή στην Ελλάδα. Και ξένες χώρες φυσικά. Ξέρει πασχαιωμένο σε όλο τον κόσμο. Εγώ είμαι και τυπητικός μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Ρωσίας, της Μόσχα. Αυτό ήθελα. Γεια σας. Θα ρωτήσει κάτι τελευταίο, Ραφαή. Θα θέλαμε να δούμε κάποια έργα που έχουνε εδώ προχωρήσει στον Πολύβιο όσοι όλα μιλάμε. Εμείς θα κάνουμε αυτό που λυπαμένα, αλλά δείτε είναι αυτό που έκανα. Γεια σας. Με λένε Ραφαήν. Να σας ρωτήσω κάτι. Από όλα τα μέρη του κόσμου σε ποιο θέλατε να πάτε. Στην Ελλάδα. Μπράβο. Λοιπόν, για ελάτε τώρα. Πολύ καλή απάντηση. Δεν ξέρω αν θέλετε και πόσο θέλονται. Ναι. Βέβαια θέλει λίγο προσοχή στο πολύ όμορφο, αλλά λίγο προσοχή στην οροφή. Να είναι λίγο να διορθωθούν μετά οι γραμμές αυτές που μας πεί ο κύριος Νιένος να βοηθήσει. Δεν πάρω νέους αλλά είναι ωραίο. Πάμε. Άρα πολύ ωραία. Μπράβο. Δεν λειτουργηθεί να έχετε τελειώσει και να κάνουν άλλη εργαλείο στο σχολείο. Τα μοριστείτε σε ομάδες. Αυτό ωραία. Πολύ ωραία. Εδώ είναι λίγο τα παράκρυα λίγο σε σχέση με το σώμα λίγο μεγάλα. Να ήταν πιο μικρά λίγο. Αυτό είναι πολύ ωραίο. Μπράβο. Κι αυτό πολύ ωραία. Πολύ ωραία και αυτό. Εμπίξε με το κέρι ένα άσχημο όλα ωραία μιλούνται. Επίσης ωραία. Ενδιαφέρον πολύ ενδιαφέρον. Αυτό λένε με τη σκάλα σας άρεσε να πηγαίνετε στη Βενταράτσα. Όμορφο όμορφο. Όλοι θα πάρετε τους καλύτερους μαθμούς μου φέρετε. Αχ αυτή η καρδούλα. Στα τεχνικά θα πάρουμε όλοι 10. Πολύ όμορφο. Αυτό τώρα τι είναι τσαμεί είναι κυροδύντα. Στα τσαμεί το έκανες ωραία είναι όμως. Αυτό θέλει λίγο διόρθωση. Έχει μια σκάλα πολύ μεγάλη σκάλα. Για πρώτη μάχη θα συμβεί όλα. Τώρα του βοηθού σας. Όμορφο όμορφο έχει η Λέα. Όχι το άσχημο. Ωραία ωραία. Και αυτό ωραία. Βέβαια οι σκάλες είναι πολύ μεγάλες. Μπορούμε να κάνουμε κάτι σας παρακαλώ. Ωραία. Καλό μεσημέρι. Γεια σας Κύριε. Καλό μεσημέρι. Καλό μεσημέρι. Καλό μεσημέρι. Γεια. Καλή σας βέβαια. Πολύ να είστε καλά.