: [♪ Μουσική Παιδάκια, καλημέρα! Με λένε Εισμήνη και μαζί θα κάνουμε σήμερα το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Για την πρώτη και τη δευτέρα τάξη δημοτικού. Τα πρωτάκια φέτος είναι η πρώτη τους χρονιά που έρχονται κοντά μας. Και γνωρίζουν ένα μάθημα λίγο ιδιαίτερο, στο οποίο μέσα στην τάξη μπορούμε να κάνουμε διάφορους αυτοσχεδιασμούς και να παίζουμε. Τώρα θα σας δείξω όμως κάτι διαφορετικό. Θα ασχοληθούμε με ποιο κινηματογραφικό είδος και κάτι που το γνωρίζετε όλοι. Είναι το κινούμενο σχέδιο. Γνωρίζετε κάποιον ο οποίος είναι πολύ γνωστός και φτιάχνει πολλά, έφτιαχνε μάλλον παλιά κινούμενα σχέδια σε μια χώρα του εξωτερικού. Είναι λίγο δύσκολη η ερώτηση, αλλά όλοι σίγουρα έχετε ακούσει το όνομά του. Είναι ο Ολντ Δίσνει. Τώρα που σας το είπα σίγουρα κάτι σας θυμίζει. Ο Ολντ Δίσνει από μικρός το άρεσε να ζωγραφίζει. Και κάποια στιγμή έφτιαξε ένα ποντικάκι. Όμως αν το έφτιαχνε το ποντικάκι όπως είναι το κανονικό, η μαμά του θα το έβλεπε και θα έλεγε τι είναι αυτό. Οπότε ήθελε να φτιάξει ένα πιο ωραίο ποντικάκι. Έτσι το έβαλε ωραία αφτάκια, τα στρογγύλεψε. Ενώ τα κανονικά ποντικάκια νομίζω ότι έχετε δει που έχουν κάτι εφτιά λίγο περίεργα. Του έκανε κάτι ωραίες πατούσες. Αν φορέσετε τα παπουτσάκια του παμπά σας θα δείτε ότι κάπως έτσι είναι οι πατούσες αυτού του ποντικίου. Και του έβαλε ωραία ρούχα και πολύ έτσι τσαχπίνικα και ωραία ματάκια. Ποιος είναι αυτός? Ο Μίκι Μάους. Έτσι, Μίκι Μάους, ο οποίος είναι ο πιο γλυκός ήρωας των παιδιών από τότε που ήμουν εγώ παιδάκι πριν πολλά χρόνια. Και τώρα που είσαστε εσείς και μας βλέπετε και θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε και εμείς. Όχι έναν Μίκι Μάους αλλά κάτι το οποίο μπορούμε σιγά σιγά να ξεκινήσουμε και να φτιάχνουμε το δικό μας κινούμενο σχέδιο. Τα υλικά που θα χρειαστούμε και έχω φέρει μαζί μου σήμερα είναι αυτό εδώ, το οποίο λέγεται post-it ή κίτρινα χαρτάκια σημειώσων. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι τα κίτρινα ή τα ανοιχτόχρωμα, γιατί θα σας εξηγήσω αργότερα. Αν δεν έχετε τώρα στο σπίτι θα κάνουμε στον πίνακα, θα φτιάξουμε κάποια κουτάκια τα οποία θα τα ζωγραφίσετε στο μπλοκ της ζωγραφικής σας. Και μετά θα μπορέσετε, όταν θα σας φέρει η μαμά ή ο μπαμπάς το post-it στο σπίτι, να φτιάξετε το πρώτο σας animation σύμφωνα κινούμενο σχέδιο. Σύμφωνα με τις οδηγίες που σας έχω δώσει. Αυτό λοιπόν έχω ετοιμάσει εγώ ένα, δεν θα σας δείξω ακόμα πώς βγαίνει αυτό, πάμε σιγά σιγά να το δούμε με ποιον τρόπο θα το σχεδιάσουμε. Πρώτα απ' όλα παίρνουμε αυτό το κίτρινο χαρτάκι και αφαιρούμε το λευκό χαρτί που έχει στο τέλος. Προσέχουμε, είπαμε πάντα, να είναι ανοιχτόχρωμα. Γιατί αν είναι σκουρόχρωμα και δεν είναι τετράγωνα, γιατί υπάρχουν και κάποια που είναι φυσαρμόνικες, σαν φυσαρμόνικα το ανοίγεις και είναι έτσι, δεν μπορούμε να κάνουμε σωστά αυτό που θέλουμε και δεν θα πετύχουμε το αποτέλεσμα το επιθυμητό. Λοιπόν, πάμε στην τελευταία σελίδα, όπως βλέπετε εδώ, την οποία εγώ θα αφαιρέσω και θα την κολλήσω στον πίνακα για να μπορούμε να το βλέπουμε λίγο πιο καλά. Και με το μολυβάκι μας φτιάχνουμε έναν στρογγυλό σαν μπαλάκι. Αυτό λοιπόν, εσείς, τώρα που δεν έχετε αυτό το τετραγωνάκι στο σπίτι σας, μπορεί να έχετε, γιατί συνήθως έχουνε οι γονείς σας σε κάποιες δουλειές που πάνε, ή μπορείτε να βρείτε πολύ εύκολα στα σούπερ μάρκετ, έχουν όλα τα σούπερ μάρκετ τα οποία είναι ανοιχτά. Αυτή θα είναι η πρώτη μας σελίδα και θα κάνουμε αυτό, μια μπαλίτσα, είναι το νούμερο 1. Το σημειώνετε καμιά φορά το νούμερο 1 για να θυμάστε μετά όταν θα πάρετε τα κίτσινα χατάκια με ποια σειρά θα φτιάξετε αυτό το κινούμενο σχέδιο. Λοιπόν, η δεύτερη σελίδα, μετά τι κάνουμε, όπως είναι εδώ αυτό το χαρτάκι και έχουμε φτιάξει αυτή την μπαλίτσα εδώ, πάμε στην αμέσως επόμενη σελίδα και βλέπουμε, αν προσέξουμε βέβαια δεν είναι τόσο καθαρό, αλλά φαίνεται από κάτω η μπαλίτσα που έχουμε κάνει. Γι' αυτό τα θέλουμε να είναι ανοιχτό χρώμα, για να μπορούμε να βλέπουμε τι έχουμε κάνει στην προηγούμενη σελίδα και να προχωράμε στις επόμενες σελίδες με επιτυχία. Λοιπόν, και όπως είναι έτσι αυτή η σελίδα, βλέπουμε που έχουμε κάνει την άλλη μπαλίτσα μας και κάνουμε άλλη μία μπαλίτσα λίγο πιο αριστερά και λίγο πιο πάνω. Θέλω να σας πω ότι ποτέ όταν φτιάχνουμε ένα τέτοιο κινούμενο σχέδιο, δεν ξεπερνάμε αυτή τη γραμμή, όταν ζωγραφίζουμε, οτιδήποτε και να φτιάχνουμε, αυτή εδώ τη γραμμή στη μέση. Δεν μπορούμε να περάσουμε πιο πάνω, γιατί δεν θα φαίνεται όταν θα το κάνουμε έτσι για να φάνει η κίνηση. Γιατί εμείς κάνουμε τώρα μια ζωγραφιά στην οποία θα δώσουμε κίνηση, έτσι, και το κάνουμε με τον πιο απλό τρόπο. Λοιπόν, έτσι στη δεύτερη σελίδα, για να το δούμε εδώ και πιο μεγάλο, στη δεύτερη, στην από πάνω λαδισελίδα, όπως σας έδειξα, κάνουμε μία μπαλίτσα λίγο πιο αριστερά και λίγο πιο πάνω. Με τον ίδιο τρόπο, στην από πάνω πάλι, βλέπουμε που έχουμε κάνει την προηγούμενη και έτσι πάμε στο κέντρο. Το νούμερο τρία, εδώ, το νούμερο τέσσερα, πάλι η μπαλίτσα πάει σε αυτό το σημείο. Ποιος είναι ο στόχος μας? Να ξεκινήσει η μπαλίτσα από εδώ και να φτάσει στην άλλη πλευρά. Όσες περισσότερες σελίδες χρησιμοποιούμε και βάζουμε αυτή την μπαλίτσα κοντά στην άλλη με περισσότερα φύλλα, τόσο πιο πετυχημένο είναι αυτό που θέλουμε να φτιάξουμε. Όσο λιγότερο είναι δύσκολο, γιατί κάνοντας το με τον τρόπο που θα δείξω σε λίγο κινούμενο σχέδιο, δεν θα φαίνεται καλά αν δεν έχετε κάνει πολλές μπαλίτσες σε μία κοντά στην άλλη, αλλά σε ξεχωριστές σελίδες όπως σας έδειξα. Αυτό λοιπόν το μάθημα, θέλω να σας πω, ότι δεν το κάνω μόνο σε πρώτη και δευτέρα, αλλά και στην τετάρτη και στην τρίτη που κάνουμε, οπότε και στους μεγάλους μπορεί να το παρακολουθήσουν οποιοσδήποτε και να το προσπαθήσει, από τις πιο μικρές τάξεις μέχρι τις πιο μεγάλες. Λοιπόν, πέμπτη και πιο εδώ και στην έκτη η μπαλίτσα πλέον έχει φτάσει στην άλλη πλευρά. Αυτό λοιπόν όταν το δούμε πώς γίνεται, έχω φτιάξει ένα ενδεικτικό παράδειγμα, το οποίο το παίρνουμε έτσι λοιπόν, παίρνουμε αυτό το χαρτάκι σημειώσεων και το κάνουμε έτσι, αυτή την κίνηση. Ξανά κάνουμε αυτή την κίνηση. Βλέπουμε ότι η μπαλίτσα κουνιέται. Πώς τα καταφέρατε έτσι, για κοιτάξτε το. Καλό, ναι. Λοιπόν, θα προχωρήσουμε και σε άλλα σχέδια. Αυτό ήταν ένα πολύ απλό σχέδιο έτσι για να το καταλάβουμε σιγά σιγά με ποιον τρόπο θα δουλεύουμε. Ένα άλλο σχέδιο που μπορούμε να δουλέψουμε είναι να φτιάξουμε ένα λουλούδι. Εγώ θα πω κάποια παραδείγματα, εσείς όμως μπορείτε να κάνετε όποιο παράδειγμα σας αρέσει. Μου έχουν φτιάξει εξαιρετικά πράγματα οι μαθητές μου για τη διδάσκω θεατρική αγωγή στα σχολεία και μου έχουν κάνει πάρα πολύ ωραία πράγματα. Όπως ένα παιδάκι που κρατάει ένα καρότσι και σιγά σιγά βγαίνει από την πόρτα. Μου έχουν κάνει δύο αυτοκίνητα τα οποία περνάνε από τα διώδια και ανοίγει η μπάρα. Έχω δει πολύ ωραίες δουλειές, οπότε σήμερα θα σας δώσω κάποιες οδηγίες για να κάνετε και εσείς τις δικές σας ιδέες κινούμενο σχέδιο. Λοιπόν, πάμε να δούμε ένα άλλο σχεδιάκι, το οποίο το φτιάχνουμε πάντα με τον ίδιο τρόπο, έτσι? Δηλαδή, παίρνουμε την τελευταία σελίδα, γιατί μετά εμείς έχουμε φτιάξει εδώ ένα κινούμενο σχέδιο, οπότε αφήνουμε κάποια σελίδες και πάμε στις επόμενες για να φτιάξουμε τα επόμενα σχεδιά μας. Δηλαδή, μπορούμε όλα αυτά που σας δείχνω τώρα να τα κάνουμε μόνο με ένα πακετάκι. Μπορούμε να κάνουμε διάφορα πράγματα με αυτό εδώ το μαγικό μπλοκάκι. Δηλαδή, να φτιάξουμε ένα δώρο για τους αγαπημένους μας ανθρώπους, για κάποια γενέθλια. Αντί για κάρτα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον τρόπο για να πούμε τα χρόνια μας πολλά, να στείλουμε μηνύματα αγάπης σε όλους αυτούς που θέλουμε. Πώς θα το κάνουμε αυτό θα σας πω σε λίγο. Πάμε τώρα στο δεύτερο παράδειγμα που θέλω να σας δείξω, που είναι, όπως είπαμε πριν, το λουλούδι. Κάνουμε μία γραμμή στη μέση από το χαρτάκι μας, έτσι, στη μέση αυτή τη φορά, όπως είναι εδώ. Το κάνουμε σε αυτό εδώ το σημείο, έτσι, πιο μικρό από ό,τι το έκανα εγώ. Το κάνω λίγο μεγάλο για να το βλέπουμε καλύτερα. Λοιπόν, κάνουμε αυτή τη γραμμούλα. Μετά στη δεύτερη σελίδα, την από πάνω δηλαδή όπως δείξαμε πριν, όλα γίνονται με την προηγούμενη μέθοδο. Αυτό να το θυμάστε και αν κάτι δεν θυμάστε πηγαίνετε πίσω όταν θα ανέβει και το βίντεο στο ίντερνετ και θα μπορέσετε να τα δείτε όλα πάλι αναλυτικά και να τα κάνετε ακόμα καλύτερα. Πάμε και φτιάχνουμε την ίδια γραμμούλα και βάζουμε και ένα κοτσανάκι μικρό. Εύκολο, εύκολο. Λοιπόν, πάμε μετά, φτιάχνουμε πάλι την ίδια γραμμούλα. Πρέπει να έχουμε λίγο υπομονή εδώ, έτσι, δεν είναι πρόβλημα. Έχετε υπομονή, τώρα μπορείτε να τα καταφέρετε και είστε εκεί πολύ έξυπνοι και ξέρετε ότι δεν θα υπάρξει κανένα θέμα. Λοιπόν, λίγο πιο μεγάλο, με χάλασε το κοτσανάκι μας. Μετά μεγαλώνει και φτιάχνουμε και ένα λουλουδάκι. Μετά αυτό το λουλουδάκι, αυτό δεν θα το κάνετε, δεν θα σας κάνω όλη τη σύνθεση αυτή, όμως θα σας δείξω τα βήματα. Μετά φτιάχνετε αυτό, στην επόμενη σελίδα προσθέτετε και το ένα πέταλο, μετά το άλλο πέταλο, μετά το άλλο, αυτό όμως χωρίζεται σε πολλές σελίδες που εσείς έχετε χρόνο και μπορείτε να το κάνετε στο σπίτι σας με πάρα πολύ δημιουργικό τρόπο και με φαντασία, έτσι. Και προσθέτουμε μετά κι άλλα πεταλάκια, αλλά αυτά πάντα αλλάζουν σελίδες, για να μπορούμε μετά να το κάνουμε και έτσι και να δείξουμε ότι το λουλούδι αυτό από εκεί που ήταν ένα σπόρος έγινε ολόκληρο λουλούδι. Λοιπόν, και στο τέλος το λουλούδι μας θα πρέπει να έχει αυτή τη μορφή με τα πεταλάκια και τα λοιπά. Εσείς ξέρω ότι ζωγραφίζετε καλύτερα από εμένα, αλλά εγώ θέλω να σας δείξω τον τρόπο που μπορείτε να ζωντανέψετε ένα ωραίο λουλούδι. Κάτι άλλο τώρα που μπορούμε να κάνουμε είναι, αφού φτιάξετε το λουλούδι, να φτιάξετε και κάτι άλλο. Ένα παιδάκι να κάνει κολοτούμπα. Ποιος γέλασε! Πώς θα το κάνουμε αυτό. Φτιάχνουμε ένα παιδί. Όπως βλέπετε δεν χρειάζεται να ξέρουμε ζωγραφική σε αυτό. Εγώ είμαι πιο άσχετη από εσάς. Όμως μπορείτε να κάνετε τις μορφές, τα σχήματα. Εδώ βλέπουμε ένα παιδί. Ωραία. Αυτό το παιδάκι λοιπόν, κρατάμε το κεφάλι του, όμως το σώμα του, επειδή θέλουμε να το κάνουμε έτσι, ότι κάνει μια κολοτούμπίτσα. Λοιπόν εδώ βλέπουμε ότι πάει λίγο ανάποδα. Ωραία. Μετά, στην επόμενη σελίδα κάνουμε αυτό. Μετά ακολουθεί αυτή η κίνηση. Αυτή. Μπορείτε πάλι να κάνετε εσείς πολλές σελίδες. Εγώ σας έχω βάλει έξι για να είναι σαν παράδειγμα. Εσείς μπορείτε να κάνετε και δεκαέξι έτσι, όσες θέλετε. Δηλαδή να το κάνετε σιγά σιγά σιγά σιγά σιγά και να βγει τέλειο το αποτέλεσμα. Και μετά το παιδάκι αυτό πρέπει να έχει έρθει σε αυτή τη θέση και να ξανασταθεί όρθιο. Σε λίγο θα σας τα δείξω αυτά, πώς γίνονται με τα μεκίνηση, έτσι, γιατί τα έχω ήδη έτοιμα. Αλλά τώρα θέλω να τα μάθω σε εσάς. Λοιπόν, αυτό είναι το παιδάκι της κολοτούμπας. Τώρα, όπως σας υποσχέθηκα πριν λίγο, σας είπα ότι θα σας δείξω έναν τρόπο να στέλνετε ευχές με έναν πολύ όμορφο και δημιουργικό τρόπο. Αυτός είναι, αντί για ζωγραφιές, μπορούμε να κάνουμε γράμματα. Το όνομά μου εμένα είναι Ισμήνη, όπως σας είπα στην αρχή. Οπότε, τι κάνουμε, γράφουμε το γράμμα γιώτα. Το όνομά μου, να σας το δείξω, επειδή πολλά παιδάκια δεν το ξέρετε, γιατί είναι λίγο αρχαίο όνομα και παλιό, γράφεται έτσι. Αλλά ο παιδί μπορεί να το λένε Άννα ή Γιώργος ή να το λένε Δημήτρης, που έχει πιο πολλά γράμματα ο Δημήτρης. Λοιπόν, τι γίνεται εδώ. Ξεκινάμε και βάζουμε το πρώτο γράμμα από το όνομά μας, που θέλουμε να βάλουμε, κάτω αριστερά. Δηλαδή, όπως είναι εδώ αυτά τα χαρτάκια, γράφουμε το πρώτο γράμμα εδώ. Έτσι, σε αυτή τη μεριά. Μετά, στο από πάνω χαρτάκι, με τον ίδιο τρόπο που δείξαμε και τα προηγούμενα, βάζουμε το γράμμα το πρώτο και μετά το δεύτερο μαζί. Εύκολο είναι. Όταν το κάνετε, θα δείτε εσείς, είστε τσακάλια, θα τα καταφέρετε αμέσως. Μετά, εδώ, βάζουμε το πρώτο, το δεύτερο και το τρίτο. Και μετά συνεχίζουμε. Πρώτο, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο. Ακριβώς. Μετά πρώτο, δεύτερο, τρίτο, τέταρτο. Ναι, μη βαριέστε, δεν είναι τόσο δύσκολο και ξέρω ότι θα μπορείτε να το κάνετε τέλεια. Και πάμε και στο τελευταίο και είδατε ότι φτιάχτηκε όλο το όνομά μου. Όταν, λοιπόν, θα το κάνω έτσι, θα δείτε ξαφνικά ότι θα σχηματιστεί με κίνηση όλο το όνομα. Εσείς, βέβαια, μπορείτε να κάνετε και όχι μόνο με το όνομά σας και με άλλες λεξούλες, όπως χρόνια, πολλά. Πώς θα το κάνετε αυτό? Έλα, εύκολο είναι. Θα βάλετε το γράμμα χ. Μετά, δεν θα το κάνουμε όλοι, αλλά θα καταλάβετε πώς θα το δουλέψετε, χ και ρ. Μετά το χ και το ν. Και έτσι, με αυτόν τον τρόπο, σιγά σιγά θα φτιάξετε την ευχή χρόνια πολλά. Μπορείτε να γράψετε στη γιορτή της μητέρας, στη γιορτή του πατέρας, τους φίλους σας, ακόμα και σε οποιοδήποτε. Μπορείτε να κάνετε αυτές τις ευχές με αυτόν τον πολύτιμο και πολύ προσωπικό τρόπο. Στο ίντερνετ υπάρχουν βιντεάκια που λέγονται, θα σας το γράψω εδώ γιατί είναι λίγο δύσκολη λεξούλα, αλλά άμα το πατήσετε και με τη βοήθεια των δικών σας θα μπορέσετε να τα δείτε, τα οποία δείχνουν ανθρώπους που αγαπούν αυτή την τέχνη, να φτιάχνουν δηλαδή κινούμενα σχέδια με τα χέρια τους, ακόμα με πολύ μικρά-μικρά-μικρά χαρτάκια, και λέγεται flip book. Λοιπόν, δύσκολη λεξούλα είναι λίγο, θα την αντιγράψετε ακριβώς όπως τη βλέπετε εδώ, και εκεί θα μπορέσετε να βρείτε τέτοια παραδείγματα, όπως αυτό που σας έδειξα, του αγαπημένου σας ποδοσφαιριστή, από άλλα κινούμενα σχέδια, από πολλά καρτούρς, από πάρα πολλά ωραία πράγματα που πιστεύω πολλά από αυτά θα σας ενθουσιάσουν. Άμα δείτε το πρώτο flip book, όπως λέγεται αυτό που κάναμε σήμερα, το οποίο έφτιαξε ένας στο εξωτερικό όταν ήταν παιδί, θα πείτε ότι αυτά που φτιάχνω εγώ είναι τέλεια. Δηλαδή αυτός ξεκίνησε με πολύ απλό τρόπο να προσπαθεί να ζωγραφίζει και να φτιάχνει τέτοια πραγματάκια. Σιγά-σιγά όμως κατάφερε, και άμα δείτε τι έχει κάνει, θα πείτε αυτός είναι ζωγράφος και ξέρει να κάνει τα πάντα κι εσείς το ίδιο. Είμαι σίγουρη ότι μπορείτε να τα καταφέρετε και να φτιάξετε και τέτοια και πολύ καλύτερα από εμένα. Γι' αυτό το λόγο θέλω να προσπαθήσετε κι εσείς στο σπίτι να κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε. Θα σας δείξω τώρα το αποτέλεσμα αυτών και κάποιων άλλων που έχω κάνει μικρών σχεδίων με τέτοιο τρόπο. Έτσι και θα σας αφήσω να κάνετε τα δικά σας. Λοιπόν, κοιτάξτε, η μπαλίτσα, το λουλούδι, το όνομα, το παιδάκι με την κολοτούμπα, δύο παιδάκια τα οποία παίζουν ποδόσφαιρο και μία καρδιά που μεγαλώνει και σας στέλνει την αγάπη της μαζί με εμένα. Σας εύχομαι καλές δημιουργικές ιδέες. Γεια σας! |